Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1
    Geregistreerd
    26 juni 2007
    Last Online
    24 maart 2024 @ 09:22
    Berichten
    1.809
    Discussies
    73
    Thanks
    937
    Thanked
    1.767 in 444 posts

    Standaard Das 5. Element, Eichenzell 31-3-2010

    Het werd weer eens tijd dat op dit onderdeel van ons forum iets geschreven wordt zodat ook dit gedeelte actueel blijft. Ik wil dan ook alle ijsberen aansporen over clubs waar hier nog niets van beschreven staat een stukje te schrijven en te kijken welke mogelijkheden de clubs hebben voor de mindervalide ijsberen.

    Hierbij een impressie hoe ik das 5. Element in Eichenzell bij Fulda ervaren heb. Bij aankomst kun je de auto tot bijna bij de voordeur parkeren, tenminste als je er zo vroeg komt als dat ik deed. Maar er zijn genoeg parkeerplaatsen voorhanden in de buurt van de ingang. Dus ook later zijn er mogelijkheden genoeg, al hebben ze niet een aparte parkeerplaats voor mindervaliden. De parkeerplaatsen zijn voorzien van stenen ondergrond, dus je hoeft niet bang te zijn vast te komen zitten met de wielen in het grind bijvoorbeeld (zoals bij Villa Vertigo). Alle deuren zijn breed genoeg om door heen te komen zo ook de ingang. Bij de receptie werd ik zeer vriendelijk geholpen en werd meteen meegedacht waar en hoe eventuele obstakels verholpen konden worden.

    Eenmaal binnen is er eigenlijk 1 groot probleem, er zijn geen kamers op de begane grond. Enige mogelijkheid is een bezoek met de dvp aan de bioscoop of op de een of andere manier toch naar boven zien te komen (mede afhankelijk van de graad van invaliditeit). Voor de rest zijn er enkel kleine problemen die volgens mij goed te verhelpen zijn met of zonder enige hulp.

    Ok, de omkleedruimte, douches, bioscoop, restaurant/bar/disco, wellnessgedeelte en buitengedeelte zijn allemaal zonder obstakels te bereiken. Het ligt allemaal gelijkvloers. De omkleedruimte is groot genoeg om er te kunnen draaien, etc. Vraag wel vooraf voor een geschikt kastnummer. De douches zijn breed van opzet en met wat hulp valt er goed te douchen. Ook de bioscoop is makkelijk te betreden en ruim van opzet. Van hieruit kom je in het restaurant/bar/disco gedeelte. Zeer ruim en lux van opzet. Je kunt daar een dvp of bardame/kok vragen of hij/zij dat ze je kunnen bedienen als ze het al niet zelf aanbieden. Dat deden ze bij mij wel meermaals gedurende de dag.

    Vanuit het restaurantgedeelte kom je via een automatische schuifdeur in het wellnessgedeelte. Aan de rechterkant bevind zich meteen een solarium. Ruim genoeg om er met rolstoel in te komen en te keren. Aan de linkerkant bevinden zich 2 whirlpools. Hiervoor moet je wel een steile maar brede trap van ongeveer 1,5 meter op om bij te kunnen komen. Met enige hulp of op eigen kracht is het wel mogelijk hier in te kunnen komen. Neem wel enkele handdoeken mee, want de vloeren hebben scherpe puntjes. Iets verderop zijn een sauna, stoomcabine en douches geplaatst. Zowel de saunadeur als de stoomcabinedeur zijn te smal om met een rolstoel door te kunnen komen. Maar ook hier zijn mogelijkheden genoeg (eventueel met hulp) om gebruik ervan te kunnen maken. Zo ook het zwembadje. Ook hier zijn mogelijkheden genoeg om er in te komen. Wat dat betreft dus allemaal rolstoelvriendelijk. Het buitengedeelte ben ik verder niet naar toe geweest (het was me toch net iets te koud), maar wat ik van binnen uit kon zien, kun je er dus zonder obstakels naar buiten en zijn er betegelde paden. Alleen de mooi opgezette tuinkamers zullen niet makkelijk te betreden zijn aangezien ook die alleen maar door een heel smal en steil trapje te betreden zijn.

    Zoals gezegd, de kamers boven moeten ook erg speciaal zijn, maar daarvan heb ik er niet een gezien. Ik heb met de uitgekozen dvp’s gebruik gemaakt van de bioscoop dat mij goed bevallen is. Maar dat was waarschijnlijk ook omdat ik daar de enige was in de bioscoop. Ik weet niet hoe ik me zou voelen als er meerdere aanwezig waren geweest.

    Wat kan ik verder nog aangeven. Nou de bediening bij de receptie en het restaurantgedeelte zijn erg klantvriendelijk en er wordt meteen gekeken naar een oplossing. De dvp’s zijn ook zeer klantvriendelijk en er werd aangegeven dat zij geen moeite hebben met handicaps. Ik kan natuurlijk niet garanderen dat dit voor iedere handicap is en voor ieder persoon geldt. Maar ik had er gedurende de dag verder geen last van. Verder zijn er geen specifieke douches of toiletten voor de mindervaliden, maar een aantal toiletdeuren waren breed genoeg om er met de rolstoel in te kunnen komen.

    De foto’s op de site zijn zeer getrouw aan de waarheid. Het is een mooie club, zeker voor herhaling vatbaar, al zijn er enkele obstakels.
    Gr.

    Cupido

  2. #2
    Geregistreerd
    26 juni 2007
    Last Online
    24 maart 2024 @ 09:22
    Berichten
    1.809
    Discussies
    73
    Thanks
    937
    Thanked
    1.767 in 444 posts

    Standaard verslag deel 2

    Bij de club zelf heb ik nu ook een gewoon verslag gemaakt van mijn bezoek aan deze club. Lees die ook als je wil!

    https://www.ijsberenforum.com/forum/showp...88&postcount=4
    Gr.

    Cupido

 

 

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:11.

  FKK Artemis 468*60