Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Geregistreerd
    9 november 2005
    Last Online
    7 juli 2010 @ 13:49
    Locatie
    hell, heaven, hell, heaven...
    Berichten
    3.979
    Discussies
    248
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Pfeil het jaar van de onzin

    Het jaar van de onzin.

    Ik herinner me het als gisteren. Met mijn goede vriend Foots trok ik vrolijk het nieuwe jaar 2009 in.
    PHG was het, en wat we daar zagen, verontrustte ons, een homoclubje, dachten we samen. Het werd echter een spetterend feest in PHG, en zelden had ik zo een goede dag meegemaakt. Zelden.
    De saunaclubbezoekjes vollgden in een snel tempo, een tempo dat veel te snel was voor de gezondheid van erpee, zou hij later beseffen, maar vooral voor zijn mentale weerbaarheid.
    Zeer snel, nadien zou blijken dat overdaad schaadt. Da weet iedereen, en toch moet iedere ijsbeer dat aan den lijve ondervinden.
    En dat saunaclubs geen plaats zijn om emotioneel te doen.
    Allen weten we dat dit wereldje rotter is dan we willen, en het is goed een portie boter op je hoofd te hebben, het is beter paardenkleppen te dragen dan je open te stellen voor dit wereldje.
    Deze week schreef ik nog "Pay and Go", een raad die ik zelf niet steeds ter harte nam. Pay and Go, het klinkt keihard en respectloos, maar dat is het helemaal niet.
    Doe je het niet, laat je je meeslepen in het wereldje van de prostitutie, ben je een vogel voor de spreekwoordelijke kat. Geen enkele beer is hiertegen opgewassen, tegen de emoties die zich vanzelf losweken als je de andere kant bekijkt, de ellende van de Meiden ten harte neemt, en jezelf wegcijfert voor de Meiden. Het wordt je ijsberendood, of je gaat voor zeer lange tijd de lappenmand in, afgevoerd met een open hartwonde, die maar heel langzaam genezen wil.
    Pay and Go, de zoveelste disillusie rijker. Pay and Go, een waarheid als een koe.
    We schrijven februari 2009, Foots probeert me met had en tand uit te leggen dat ik de verkeerde weg ingeslagen ben. Maar ik, ik weiger halsstarrig zijn goede raad te volgen en stort me in een avontuur, een strijd die ik op voorhand verlies. Een oneerlijke strijd, ik ben de muis waarvan de pootjes zijn gebroken, en de kat wordt op me losgelaten. Ironisch genoeg ben ik het die mezelf de pootjes had gebroken.
    Maar ook dan komt het inzicht, ook dan besef je na een tijdje dat je beter effe herstelt in rust, je pootjes laat genezen. En zo geschiedde ook.
    Met dank aan Foots, met dank aan Picasso, met dank aan Raul, met dank aan Rex, Jansen, Sonny, Pistol Pete, JB, Big30, Willem2. Met dank aan nog anderen, ze weten het wel, en ze hoeven niet expliciet bij naam genoemd te worden. Goede wijn behoeft geen krans, maar sommige kransen zijn zo goed dat ik ze toch expliciet wou vermelden.

    Het jaar van de onzin? Ik hoor er enkelen denken, het jaar van de verliefdheid.
    Ook, maar die verliefdheidsdrang van sommigen, of van velen, is klein bier bij wat er zich allemaal afspeelde op dit forum, in de clubs en buiten de clubs. Onzin, waar ook ik mede de oorzaak van ben. Onzin, haat, wraak, tot zeer gevaarlijke toestanden.

    Terug naar 2009. Half 2009. Oorlogen spelen zich af op het forum, er wordt geknokt voor ieder lapje grond, het gaat trouwens om de knikkers. Maar neen, het gaat hem niet om de knikkers, dit forum was ooit een plaats waar enkele vrienden ervaringen uitwisselden met mekaar, mooie recensies schreven, waar soms kop noch staart aan was te knopen, maar de amusementswaarde van de bijdragen en van het totale forum was veel groter dan dat ze nu nog kan worden. Maar er is hoop, en die hoop is echt Ace2, die de recensies echt wel naar een hoger level brengt.

    Het werd hitsiger, en Willem en zijn hulpjes werden genoodzaakt bans uit te delen, iets dat totaal tegen hun principes is, van deze doodbrave mannen, maar hett is gewoon onze eigen schuld. Alle Bronzen BanLullen, incluis deze Lul, kunnen dus beter de hand in eigen boezem steken. En geen verdere commentaar erop leveren.

    Wat een vriendenforum was, ooit, groeide uit tot een forum vol haat en afgunst, er werden allerlei complotten gesmeed, en het ging ver, heel ver. Haat is de slechtste leidraad die een mens kan aanhalen om zijn gelijk te krijgen. Liefde, mensen, brengt je veel meer. En neen, niet verliefdheid op een Meid in een club, hou toch op.

    2009 was ook het jaar van de ellende, het jaar van de dubbele nicks. Het jaar van de vieze praktijken van sommige beertjes. Soit, het is hen gegund.

    Ik zit nog steeds midden 2009 met mijn gedachtengang.
    Na het debacle VV had ik schoon genoeg van de meeste clubs, en vond ik in LR een nieuwe thuishaven. Maar de saunaclubbezoeken beperkten zich vanaf dan tot een absoluut minimum. Ik kan ze op één hand tellen.

    En toen, toen kwam de echte onzin. VM.
    Nog nooit in mijn leven heb ik zoveel ellende, geluk verdriet, geweld, haat, viendschap, liefde, maar vooral onzin gezien.
    Twee maanden vertoefde ik dag en nacht in deze wondermooie club. Een club waar ik in geloofde, maar die de droom van erpee ook niet kon waarmaken, namelijk een club die vrij van alle wantoestanden is.
    Ach, erpee, je bent een naïeveling, dat ooit maar willen hebben te geloven.
    Je gleed af van een gezellig mens tot en stuk ellende, die klaar was om geslacht te worden en voor de paasafdeling, de nek legde ik zelf op het schavot, alleen is om één of andere duistere reden de beul niet hard genoeg geweest, en heeft hij me enkel zwaar verwond.
    Het boek over VM verschijnt op 21 september 2010, een jaar nadat erpee zichzelf haast vermoordde.

    Heb ik spijt van VM?
    Ja, ik had het nooit mogen doen.
    Heb ik spijt van VM?
    Neen, ik het er mijn echte vrienden door leren kennen, en mensen die me echt haten. Met dank aan, in willekeurige volgorde, Dani, Julia, Bianca, Rex, Foots, Ijsbeer11, Big30, JB, en nog een handvol anderen. Laat het duidelijk zijn dat al deze mensen tot categorie één behoren. Categorie twee? Poiers, haatzaaier en ander onkruid. Ellendelingen, geen andere benaming voor. Ik hoop dat ook zij mijn goede voornemens delen, en zich ook eens een spiegel willen voorhouden.

    Ik dacht het ergste ooit megemaakt te hebben met "Het Bloedbad" in VM, waar op dat moment slechts één slachtoffer van was, Dani, en nu blijkt dat er nog veel meer zich afspeelde achter de schermen, waar complotten gesmeerd werden. Zowel op als buiten het forum. Vuile vieze spelletjes, maar raad eens: totale onzin, en het allemaal niet waard.

    Totale onzin, zo beschreef ik gisteren nog het geschreeuw van Ace2. Ik kan niet anders nu dan de man te prijzen. Wil Ace2 de eeuwigheid in met zijn ge-jureer? Ja, misschien wel, maar wat maakt het verdomme uit, die man doet wat ie kan om dat topic tot hogere regionen te verheffen, en het was echt kinderachtig van me hem er zo op aan te pakken. Hij, en een groot deel van het forum vinden dit prachtig, dus waar haalde ik de pretentie hem af te kraken?
    Op de laatste dag van dit kutjaar, Ace, je levert puik werk man, het boeit me niet echt, maar hoedje af.

    Ik hoop dat we allen eens in de spiegel kijken en kijken wat we hebben aangericht, hoeveel ellende we allen hebben aangericht aan mekaar. Ik hoop dat de oorlog, die nu nog steeds woedt op het forum, ophoudt. Ik hoop dat iedereen zich de vraag stelt of het het allemaal waard is.

    Ik hoop op een hernieuwd forum in 2010, waar iedereen verdraagzamer wordt voor mekaar.

    Ik hoop dat we van in 2010 de on van 2009 kunnen afhalen.
    Ik hoop dat 2010 terug het jaar van de "zin", het jaar van de goesting kan worden. Zin in het forum, zin in vriendschappen, waar mensen mekaar respecteren voor hun mens-zijn, met hun tekortkomingen en gebreken en kwaliteiten.

    Met deze zin trek ik vrolijk het nieuwe jaar in, en wens ieder beertje aanwezig op het forum het allerbeste en vooral met veel goesting het nieuwe jaar in. Goesting voor mekaar, liefde, vriendschap. ZIN. ZIN. ZIN.

    erpee

  2. #2
    Geregistreerd
    11 november 2005
    Last Online
    13 december 2016 @ 14:09
    Locatie
    Europa
    Berichten
    7.136
    Discussies
    308
    Thanks
    2.611
    Thanked
    3.184 in 1.081 posts

    Standaard Was te verwachten

    Als eerste wil ik hier op inhaken,omdat ook ik me aangesproken voel.
    Ik had wel verwacht dat rp dit schrijven zou plaatsen,omdat deze man zijn hart op de juiste plaats heeft zitten.

    Geweldig dat hij twee levens kan spelen : een waarvan men denkt dat het een grote gore klootzak is

    Maar de andere waar uit al heel lang blijkt dat hij een gevoelig mannetje is die voor iedereen klaar staat en ook voor de dames het goed voor heeft.
    Ook dit jaar heeft hij bewezen om klaar te staan voor een aantal meiden,maar ging af en toe te ver omdat er meiden bij zijn die hem niet alleen letterlijk maar ook figuurlijk uitkleden.
    Toch laat onze Belg zich niet helemaal intimideren maar probeerd overal het goede van in te zien.

    Respect ja Respect heb je van mij al lang gekregen en hoop dat je in 2010 eens wat meer Eerst nadenkt en daarna pas reageerd

    Je tegenstanders zullen er in 2010 ook wel weer bij zijn maar denk aan de negeerknop

    Morgen is alles weer hetzelfde maar probeer allemaal eens wat meer begrip voor elkaar te hebben,dat ik wat minder aanwezig zal zijn of naar de clubs ga heeft ook te maken met een aantal zaken die hier afspeelde en prive wat drukker krijg.

    Dus van deze plaats rp het gaat je goed vrienden heb je pas als je in de shit zit en dan zijn het er maar weinig,maar die er zijn zijn de echte.


    Fijne jaarwisseling voor iedereen

  3. #3
    Geregistreerd
    15 september 2006
    Last Online
    5 september 2021 @ 08:08
    Locatie
    De burcht Isengard
    Berichten
    694
    Discussies
    7
    Thanks
    55
    Thanked
    198 in 62 posts

    Standaard Zaaien en oogsten

    Ieder oogst wat hij zelf heeft gezaaid.
    Zowel in positieve, als in negatieve zin.

    Hopelijk denkt iedereen daar nog eens aan in 2010, en niet enkel op 1 januari, maar gedurende gans het jaar.

    Saruman wenst iedereen een zinvol 2010.
    "Men, it has been well said, think in herds. It will be seen that they also go mad in herds, while they only recover their senses slowly and one by one."

    Charles Mackay, "Extraordinary Popular Delusions and the Madness of Crowds" (1841)

  4. #4
    Geregistreerd
    27 december 2008
    Last Online
    13 april 2024 @ 10:01
    Locatie
    dobber op m'n ijsschots
    Berichten
    461
    Discussies
    20
    Thanks
    118
    Thanked
    70 in 31 posts

    Standaard

    Mooi verhaal Erpee, we hebben in dit onzinjaar nog wel eens onzinnig lang en laat op de chat gehangen, waar je een inkijkje gaf in de wereld achter VM, achter de meiden en (misschien ongemerkt) ook achter jezelf.

    Hoop je komend jaar nog eens ergens tegen te komen, praten we verder over Blockx Goud!

  5. #5
    Geregistreerd
    9 november 2005
    Last Online
    7 juli 2010 @ 13:49
    Locatie
    hell, heaven, hell, heaven...
    Berichten
    3.979
    Discussies
    248
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Blinzeln Ich bin scheisse, aber sehr gute scheisse

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zgmps Bekijk bericht

    Hoop je komend jaar nog eens ergens tegen te komen, praten we verder over Blockx Goud!
    Blockx Goud doet Hugo aan Dani denken, en hoe ze zei:
    "Das issssssscht nicht schön"
    Waarop ze de allerduurste tube verf op aard over het lelijke kunstwerk leegspoot, ze dan een verfkwast nam, er een gouden bloem van maakte, en met tranen in de ogen zei: "ich bin schesse, aber sehr gute scheisse".
    Doet me een traantje wegpinken, zgmps, je hebt een sterk geheugen, en Dani een sterk karakter met een hart van goud(en Blockxverf ).
    Waar ze nu ook zit, ik hoop dat het intussen wat beter met haar gaat, en dat ze het geluk vindt dat ze verdient.
    Oops, erpee wordt senti, en dat op de laatste dag van 't jaar, als dat maar goed komt

    erpee

  6. #6
    Geregistreerd
    19 oktober 2008
    Last Online
    4 oktober 2022 @ 20:44
    Locatie
    Calcutta am Rhein
    Berichten
    806
    Discussies
    35
    Thanks
    24
    Thanked
    160 in 48 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rplover Bekijk bericht
    Ik hoop dat we van in 2010 de on van 2009 kunnen afhalen.
    Ik hoop dat 2010 terug het jaar van de "zin", het jaar van de goesting kan worden. Zin in het forum, zin in vriendschappen, waar mensen mekaar respecteren voor hun mens-zijn, met hun tekortkomingen en gebreken en kwaliteiten.
    Dat zijn mooie woorden Erpeeke.
    Ik denk dat je goed bezig was door max. 2 maal per maand te gaan, totdat de worst VM werd voorgehouden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Saruman Bekijk bericht
    Ieder oogst wat hij zelf heeft gezaaid.
    Zowel in positieve, als in negatieve zin.
    Dat zijn mooie woorden Saruman.
    Altijd op zoek naar honing

  7. #7
    Geregistreerd
    9 november 2005
    Last Online
    7 juli 2010 @ 13:49
    Locatie
    hell, heaven, hell, heaven...
    Berichten
    3.979
    Discussies
    248
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Reden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jünther Bekijk bericht
    Dat zijn mooie woorden Erpeeke.
    Ik denk dat je goed bezig was door max. 2 maal per maand te gaan, totdat de worst VM werd voorgehouden.
    Hoofdstuk 11, Jünther, getiteld: "Bulgaarse Metworst"
    Je wordt beroemd, berucht ben je al

    erpee

  8. #8
    Geregistreerd
    19 oktober 2006
    Last Online
    10 maart 2015 @ 22:52
    Locatie
    bij de kut van Juno
    Berichten
    835
    Discussies
    20
    Thanks
    17
    Thanked
    59 in 19 posts

    Standaard

    Dit jaar begon mij danig de keel uit te hangen, maar plots gebeurt er iets wonderlijks: het is voorbij.
    #Ursi polari, aardig beest#

 

 

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:29.

  Freude 468*60