AMSTERDAM - Rebecca Loos ziet zichzelf niet als de ultieme fantasie. Toch wordt ze op deze manier gepresenteerd door...

...tv-zender Veronica in het succesprogramma Temptation Island dat vanaf maandagavond weer op tv is. Vanaf de tweede aflevering maakt de presentatrice, actrice en vooral beroemde ex-minnares van David Beckham, haar entree in de serie.

,,Ik hoef geen rol te spelen, ik ben mezelf en heb lol met de jongens op het eiland,’’ zegt Loos. Of het behalve leuk ook spannend wordt met de deelnemers, mag ze niet zeggen. ,,Ik ben 24 uur met een van de deelnemers op pad geweest. We hebben een boottocht gemaakt en cocktails gedronken, verder zeg ik niets.’’

Temptation Island gaat inmiddels het vijfde seizoen in. Het thema van deze lustrumeditie is Ultieme Fantasie. Vier koppels gaan naar Thailand waar de mannen en vrouwen los van elkaar in luxe resorts logeren. Ieder kamp heeft ook nog een aantal verleiders: single mannen en vrouwen die het de deelnemers moeilijk moeten maken hun partner trouw te blijven.


Loos benadrukt dat ze niet naar Thailand is gegaan om ,,mannen te stelen.’’ ,,Ik was gewoon mezelf, ik ben niet expres heel veel gaan verleiden.’’ Maar ze laat wel weten dat ze zelf geen serieuze relatie had op dat moment.

Ze wil wel een tipje van de sluier oplichten hoe ze haar ’taak’ als verleidster heeft aangepakt. ,,Het begint met oogcontact. Als je goed oogcontact met iemand hebt, weet je binnen twee seconden of er ’chemistry’ is. Daarna doe ik niets en laat ik de mannen op mij af komen.’’

Van de vier deelnemende mannen moest Loos er één uitkiezen om mee te gaan daten. ,,De twee Nederlandse mannen kenden mij wel, een van de Belgische deelnemers kende mij alleen uit de Playboy, de ander niet.’’

Het afspraakje was op een boot, maar dreigde even niet zo romantisch als gepland te worden. ,,Ik werd zeeziek! Dat heb ik nog nooit gehad, maar gelukkig was het snel over.’’

Toen Veronica met Loos belde om haar te vragen mee te doen met het programma, moest ze wel even nadenken. ,,Ik krijg iedere dag zoveel aanbiedingen, het mag mijn carrière niet schaden.’’ Het gaf volgens haar de doorslag dat het om een Nederlands programma gaat. ,,Dan zet ik mezelf in Nederland weer in de kijker.’’ (ANP)