Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: breintest

  1. #1
    Geregistreerd
    9 november 2005
    Last Online
    7 juli 2010 @ 13:49
    Locatie
    hell, heaven, hell, heaven...
    Berichten
    3.979
    Discussies
    248
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Standaard breintest

    Nu we toch aan het testen zijn, deze vind ik ook zeer interessant.
    Test je brein, je lateraliteit.
    Onze rechterhersenhelft staan in voor het creatieve, terwijl de linkerkant meer het rationele van de mens weergeeft.
    Daarom ook waarschijnlijk dat gesteld wordt dat vrouwen meer de linkerhersenhelft gebruiken dan de rechter.
    Test het zelf hier uit, de analyse is ook wel best aardig om lezen.
    veel testgenot

    http://www.123test.nl/brein/

    Mijn score: Je score duidt er op dat je qua persoonseigenschappen in balans bent tussen de rechter- en linker hersenhelft.

  2. #2
    Geregistreerd
    11 november 2005
    Last Online
    4 februari 2017 @ 20:41
    Locatie
    Zeeland (NL)
    Berichten
    195
    Discussies
    11
    Thanks
    0
    Thanked
    0 in 0 posts

    Reden breintest - ik dacht het al

    Je score geeft aan dat je de eigenschappen bezit van iemand met een meer ontwikkelde linkerhersenhelft. Voor de meeste mensen met een meer ontwikkelde linkerhersenhelft geldt dat ze analytisch en methodisch zijn. Ze hebben de neiging dingen volgordelijk te zien. In plaats van meer willekeurig of overlatend aan het toeval. Ze denken op een logische en rationele manier. Deze zijde van de hersenen is verantwoordelijk voor taal en grammatica. Spelling is een sterk punt. De linkerhersenhelft is ook verantwoordelijk voor een zekere academische inslag.
    Iemand met een meer ontwikkelde linkerhersenhelft heeft de neiging informatie op een lineaire wijze te verwerken. Stukje bij beetje. In tegenstelling tot iemand met een meer ontwikkelde rechterhersenhelft die meteen het grote plaatje wil overzien.
    De linkerhersenhelft bekijkt dingen volgordelijk in plaats van willekeurig zonder begin en eind. Zoals meer het geval is bij iemand met een meer ontwikkelde rechterhersenhelft die meer op intuïtie en gevoel zal afgaan. Het organiseren en plannen van een grote activiteit of beheer van de financiën kan je daarom ook beter aan iemand met een meer ontwikkelde linkerhersenhelft overlaten.
    J'aime deux choses:
    Toi et la rose.
    La rose pour un jour,
    mais toi pour toujours.
    ---------------------
    Omnia vincit amor

  3. #3
    Geregistreerd
    2 november 2005
    Last Online
    13 december 2018 @ 22:31
    Berichten
    755
    Discussies
    38
    Thanks
    0
    Thanked
    2 in 2 posts

    Standaard Links

    Ook ik gebruik mijn linkerhersenhelft meer dan rechts. Vandaar zeker dat ik beter met rechts dan met links vinger

  4. #4
    Geregistreerd
    13 oktober 2005
    Last Online
    13 november 2023 @ 15:23
    Locatie
    Limboland
    Berichten
    1.059
    Discussies
    37
    Thanks
    150
    Thanked
    106 in 47 posts

    Standaard Evenwicht

    Ik ben in evenwicht :D :D

    De score duidt er op dat je qua persoonseigenschappen in balans bent tussen de rechter- en linker hersenhelft. Dit kan een aanzienlijk voordeel opleveren. Dit is echter geen reden tot zelfgenoegzaamheid. Een probleem van balans tussen de linker- en rechter hersenhelft is dat je sneller kan vervallen in twijfel dan iemand die meer uitgesproken is. Deze twijfel kan betrekking hebben op datgene wat je aan de ene kant voelt en aan de andere kant denkt. Het heeft ook betrekking op hoe je met problemen omgaat of informatie interpreteert. Soms zullen details die voor de linkerhersenhelft belangrijk zijn, worden ontkend door de rechterhersenhelft die meer oog heeft voor het grote plaatje. En andersom uiteraard. Dit kan als zeer hinderlijk worden ervaren.

    Dit nadeel kan echter ook een groot voordeel zijn. Je bent in staat om aan de ene kant oog te hebben voor het groter geheel. Aan de andere kant ben je ook in staat essentiële details niet over het hoofd te zien. Waarschijnlijk beschik je ook verbale kwaliteiten om je intuïtie te uiten, te verwoorden, in een vorm die wordt begrepen door anderen. Het is een groot voordeel om over de eigenschappen van zowel de rechter- als linkerhersenhelft te beschikken. Daardoor ben je in staat zowel op de ‘goede’ eigenschappen van zowel de linker- als de rechterhersenhelft mee te liften.


    Kortweg ...zoals Johan Cruyff zegt...elk voordeel heb ze nadeel
    Wie het laatst lacht, die lacht ook :wink:

  5. #5
    Geregistreerd
    15 oktober 2005
    Last Online
    9 maart 2009 @ 21:12
    Berichten
    1.608
    Discussies
    94
    Thanks
    0
    Thanked
    0 in 0 posts

    Standaard Ook...

    ... in balans. Eindelijk een test waar ik gebalanceerd uitkom... :D

    Zijn er ook beertjes die uitgesproken 'rechts' zijn? Of vullen die niet zo'n test in? :green_smi :green_smi

  6. #6
    Geregistreerd
    11 november 2005
    Last Online
    4 februari 2017 @ 20:41
    Locatie
    Zeeland (NL)
    Berichten
    195
    Discussies
    11
    Thanks
    0
    Thanked
    0 in 0 posts

    Reden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door randy
    ... in balans. Eindelijk een test waar ik gebalanceerd uitkom... :D

    Zijn er ook beertjes die uitgesproken 'rechts' zijn? Of vullen die niet zo'n test in? :green_smi :green_smi
    Die hebben een ban :teuflisch :teuflisch
    J'aime deux choses:
    Toi et la rose.
    La rose pour un jour,
    mais toi pour toujours.
    ---------------------
    Omnia vincit amor

  7. #7
    Geregistreerd
    3 februari 2006
    Last Online
    24 augustus 2013 @ 19:19
    Locatie
    Beekbergen
    Berichten
    122
    Discussies
    7
    Thanks
    0
    Thanked
    0 in 0 posts

    Standaard

    ook in balans. `t zal wel zo zijn dan.

    groetjes, nita

 

 

Tags voor deze discussie

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:32.

  Living Room 468*60