Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 20:21
    Berichten
    41.776
    Discussies
    4595
    Thanks
    46
    Thanked
    14.519 in 8.557 posts

    Standaard Belgen willen meer meisjes in korte rokjes

    De Belgische Thomas Guiheneuc van de vereniging Liberté Couleur vindt dat meer meisjes rokjes moeten dragen op school. Dit wil de vereniging bereiken door de Dag van de Rok te lanceren. Guiheneuc: "Ze durven geen rok aantrekken uit angst voor commentaar." Met de Dag van de Rok zou dit probleem opgelost zijn.

    Niet iedereen heeft echter een dergelijke dag nodig om een rokje aan te durven trekken. Twee Belgische leraressen - juffen - van het Onze Lieve-Vrouw-ten-Doorn-college te Eeklo geven alvast het goede voorbeeld. lerares Frans Renate van Rie (35) zegt daarbij wel: "Als ik soms in het licht sta en mijn rokje wat doorzichtig wordt, zie ik de leerlingen wel kijken. Ik ga dan snel in het donker staan." De andere juf meent dat het rokje niet te kort mag zijn; "Die hou je best voor thuis."

    "Als een mooie juf een rokje aanheeft, gluur ik wel eens", lacht de zestienjarige Benjamin Braet. "En bij meisjes zeker", vult zijn één jaar oudere vriend Toon Bogaert hem aan. Als het aan hen ligt, wordt de Dag van de Rok zo snel mogelijk ingevoerd in België. "Veel meisjes zijn bang om hun benen te laten zien. Ze vinden hun benen te wit of er staat een blauwe plek op. Maar rokjes zijn gewoon mooi, als het maar niet te kort en sletterig wordt."

    Uit vrees voor commentaar van klasgenoten durven sommige meisjes geen rok te dragen. De zestienjarige Esther Vanhaute heeft er echter geen problemen mee en laat haar minirok zwierig zwaaien. "Een lerares heeft me ooit naar voren geroepen om mijn rok te meten. Hij mocht 20 cm boven de knie hangen en het was 30 cm. Ik vond dat nogal dwaas. De reactie van de directrice was leuker: zij zei dat mijn rokje wel mooi was, maar iets te kort."

    "Moest mijn lief een minirokje aanhebben, dan zou ik wel jaloers zijn", zegt Jordy Haverbeke (17). Er zitten twee meisjes in zijn klas met een (langer) rokje. "Met deze rok kan ik lekker zwieren", grijnst Hanne Delafaille. Haar rok is feestelijk oranje en komt tot haar knie. Achttienjarige klasgenote Charlotte Haenebalcke draagt een lange zwarte rok. "Ik voel me er vrij en luchtig in, maar als het waait, dan floept hij wel eens omhoog." Jordy trekt zich daar niets van aan: "Als ik dan in de buurt ben, is dat niet erg."
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  2. #2
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Last Online
    4 november 2022 @ 16:37
    Berichten
    1.046
    Discussies
    66
    Thanks
    933
    Thanked
    663 in 336 posts

    Standaard

    Leuk initiatief maar in veel wijken in de grote steden worden vrouwen nu al extreem geïntimideerd door een bepaalde groep waarvan ik de naam niet mag noemen omdat ik anders een nazi zou zijn. In delen van Brussel kunnen autochtone vrouwen niet zonder vodden op hun kop de straat op. Als ze dan in een kort rokje gaan lopen dan zal de bedrijging en intimidatie wel helemaal erg worden. :angryfire

 

 

Tags voor deze discussie

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11.

Babylon 468*60