Dus waar moeten we heen van Steve Stevaert ........
,,Maar bij ons wonen de mooiste meisjes''
Steve Stevaert

Weet u als buitenlander niet wat eerst bezocht in België, verspil dan vooral uw tijd niet aan Limburg. Er valt toch niets te zien. Althans, dat is het beeld dat de reisgidsen van het keizerrijk van Steve Stevaert schetsen. ,,Dat is belangrijk'', lacht Vlaanderens bekendste gouverneur. ,,Vooral omdat het niét klopt.'' Of wat had u gedacht? ,,Limburg is tof, hip en vooral verrassend. Niet zo hip als Barcelona, dat weet ik ook wel, maar ik vind: zoek een lief in Barcelona en kom ermee overnachten in het groen van Limburg.''

,,Dat de info niet klopt, is zowel de schuld van de auteurs van die reisgidsen, als van ons'', aldus Stevaert. ,,Maar ik ga niet zeggen dat ze hun werk niet goed gedaan hebben, anders komen ze helemaal niet meer. Wij moeten hen uitnodigen, hen meenemen naar Haspengouw als de fruitbomen in bloei staan, hen de leuke cafeetjes en restaurantjes tonen en hen laten zien dat de mooiste meisjes van België en dus van de hele wereld in Limburg wonen. Ik geef toe dat er op het vlak van toerisme nog veel werk aan de winkel is. Perceptie is alles, dus moeten we dat imago counteren. Als gouverneur probeer ik daarvoor het onmogelijke te doen. We moeten onszelf beter verkopen. Ik hoorde onlangs mensen zeggen dat ze niet geloven in reclame, maar dat ze alleen sterke merken kopen. Wel, we moeten van Limburg een sterk merk maken.'' (BDC)