Weergegeven resultaten: 1 t/m 19 van 19
  1. #1
    Geregistreerd
    26 juni 2007
    Last Online
    24 maart 2024 @ 09:22
    Berichten
    1.809
    Discussies
    73
    Thanks
    937
    Thanked
    1.767 in 444 posts

    Standaard test toegankelijkheid PHG, 23-4-09

    Ook PHG eens goed onder de loep genomen. De club is al wat ouder en dat is te merken ook. Vele ruimtes zijn verouderd en/of aan reparatie cq. vervanging toe. Als ik het goed heb begrepen wordt daar ook al mee gestart, want iemand vertelde mij dat afgelopen week de omkleedkasten zijn vervangen. Of dit waar is weet ik niet, maar nodig is het in ieder geval. Overigens valt dit over het algemeen niet van de dames te zeggen, al lopen ook daar enkele rond die een face-liftje zouden kunnen gebruiken.

    Een groot voordeel is dat PHG direct bij de ingang zowaar 1 plaats gereserveerd heeft voor mindervaliden. Een opmerkelijk gebaar, want voor de rest is de club niet echt rolstoelvriendelijk. Her en der zijn wat kleine verhogingen, enkele met enkele treden, kamers zijn beneden en ook het zwembad is moeilijk te benaderen. Na de ingang is eigenlijk alleen de barruimte op hetzelfde niveau te bereiken. Ik weet niet of er op hetzelfde niveau ook nog kamers bevinden, maar ik moest naar de benedenetage om gezellig te gaan kameren met Patricia. De barruimte is zoals gezegd goed te benaderen, al weet ik niet zeker of je er ook makkelijk doorheen komt, want het eerste gedeelte is nogal krap, krapper als het krapste gedeelte bij GT. Als het er drukker is zal het nog een graadje moeilijker worden je te kunnen bewegen in een rolstoel. Voor de toiletten moet je enkele treden naar beneden en dit geld ook voor de douches. De club ademt wel meer gezelligheid uit, maar er is nog veel te doen alvorens de club echt geschikt wordt voor mindervaliden.

    Gr.
    Cupido:wink::wink:

  2. #2
    Geregistreerd
    28 augustus 2008
    Last Online
    20 januari 2019 @ 23:20
    Berichten
    662
    Discussies
    29
    Thanks
    71
    Thanked
    293 in 154 posts

    Standaard

    waarschijnlijk ben je nog nooit in happy garden geweest,toiletten zijn gewoon op de gelijke vloer en enkele kamers ook een drietal.
    en werkelijk iedereen is altijd zeer behulpzaam in deze situaties met minder validen kunnen andere clubs zeker nog een voorbeeld aan nemen

  3. #3
    Geregistreerd
    13 april 2008
    Last Online
    24 juli 2013 @ 19:44
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    329
    Discussies
    20
    Thanks
    0
    Thanked
    2 in 2 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door popey01 Bekijk bericht
    waarschijnlijk ben je nog nooit in happy garden geweest...
    Merkwaardige opmerking dit. Cupido is er wel degelijk geweest en schrijft zelfs in bovenstaand stukje dat hij er gekamerd heeft met Patricia.

    Wellicht heeft hij de gelijkvloerse toiletten over het hoofd gezien en hij kreeg in elk geval een kamer in de kelder toegewezen .

    Los daarvan ben ik het wel met hem eens, PHG is niet echt rolstoelvriendelijk qua inrichting / lay-out.
    Steeds weer als je denkt dit is het einde, sta je op de grens van wat begint.

  4. #4
    Geregistreerd
    28 augustus 2008
    Last Online
    20 januari 2019 @ 23:20
    Berichten
    662
    Discussies
    29
    Thanks
    71
    Thanked
    293 in 154 posts

    Standaard

    dan ga je er toch nie heen

  5. #5
    Geregistreerd
    13 april 2008
    Last Online
    24 juli 2013 @ 19:44
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    329
    Discussies
    20
    Thanks
    0
    Thanked
    2 in 2 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door popey01 Bekijk bericht
    dan ga je er toch nie heen
    Je begrijpt het niet helemaal . Hij is er o.a. juist heen gegaan om de 'rolstoelvriendelijkheid' in de praktijk te testen, vandaar het informatieve verslagje. Zoals hij ook heeft gedaan bij FKK Oase en de Villa. Daar geeft hij dan onderbouwd zijn mening over zodat mensen weten waar ze aan toe zijn. Prima toch ?
    Steeds weer als je denkt dit is het einde, sta je op de grens van wat begint.

  6. #6
    Geregistreerd
    3 oktober 2008
    Last Online
    4 mei 2010 @ 20:01
    Locatie
    somewhere down the crazy river...
    Berichten
    2.126
    Discussies
    56
    Thanks
    0
    Thanked
    0 in 0 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door popey01 Bekijk bericht
    dan ga je er toch nie heen
    Altijd zo snel op je teentjes getrapt?
    Wat doet ZL op dit forum? En hangt hij echt alleen maar op banken in de clubs?

    De beste 'gouwe ouwe' van IJBF!

  7. #7
    Geregistreerd
    26 juni 2007
    Last Online
    24 maart 2024 @ 09:22
    Berichten
    1.809
    Discussies
    73
    Thanks
    937
    Thanked
    1.767 in 444 posts

    Standaard

    Hoi Popeye,

    Om je nog even te laten zien dat ik er werkelijk geweest ben, kom je na binnengekomen te zijn in de hal met aan de rechterkant het bargedeelte via de een gang aan de linkerkant richting de omkleedruimte en in die gang daar naar toe zit aan de rechterkant een toiletruimte, dus nog voor de omkleedruimte. Na jou opmerking ben ik het me nu niet helemaal meer zeker, maar in mijn beleving moest je dan eerst een stuk of 3 treden naar beneden voordat je bij deze toiletten kunt komen, maar het kan zijn dat dit niveauverschil vlak daarna is. Maar in ieder geval zit daar ter hoogte van de toiletten een niveauverschil.

    Voor wat betreft de kamers vroeg ik Patricia om een kamer boven indien mogelijk, maar kwam ze uiteindelijk aangelopen met een sleutel voor een kamer helemaal naar beneden. Dus ben ik er vanuit gegaan dat er enkel kamers in het souterrain zijn. Ik ga niet door iedere deur heen om te kijken of daar wellicht ook nog een peeskamer is. Ik heb de kamers op de begane grond in ieder geval niet gezien en ook niet toegewezen gekregen.

    Over de behulpzaamheid heb ik niet kunnen berichten daar ik zelf geen hulp nodig heb gehad, maar anders had ik daar zeker ook over geschreven. Het is in ieder geval goed te horen dat jij wel kunt aangeven dat iedereen zeer behulpzaam is.

    Bedankt voor je toevoeging en zo te lezen heb jij ook meerdere ervaringen voor de mindervaliden, want je geeft te kennen dat andere clubs daar nog een voorbeeld aan kunnen nemen. Dat is nu weer een ervaring die ik nog niet kan staven. Dus daag ik je uit ook die ervaringen te delen en aan te geven welke clubs de mindervaliden dan zo slecht behandelen en waarom jij dat vindt. En geef dan meteen aan of die clubs wel echt rolstoelvriendelijk of juist niet zijn, want daar kunnen we wat mee namelijk.

    Ondanks jou toevoeging blijf ik de mening toegedaan dat de club niet echt rolstoelvriendelijk is! Als voorbeeld daarbij zou ik je wel eens willen vragen om zonder hulp in de rolstoel eens zelf een broodje te gaan snijden in het nachtcafe of een duik te nemen in het zwembad. Ik heb denk ik genoeg gezegd!!

    Gr.
    Cupido:wink::wink:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door popey01 Bekijk bericht
    waarschijnlijk ben je nog nooit in happy garden geweest,toiletten zijn gewoon op de gelijke vloer en enkele kamers ook een drietal.
    en werkelijk iedereen is altijd zeer behulpzaam in deze situaties met minder validen kunnen andere clubs zeker nog een voorbeeld aan nemen

  8. #8
    Geregistreerd
    20 november 2008
    Last Online
    24 november 2018 @ 14:54
    Berichten
    237
    Discussies
    5
    Thanks
    0
    Thanked 2 Times in 1 Post

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cupido Bekijk bericht
    Hoi Popeye,

    Om je nog even te laten zien dat ik er werkelijk geweest ben, kom je na binnengekomen te zijn in de hal met aan de rechterkant het bargedeelte via de een gang aan de linkerkant richting de omkleedruimte en in die gang daar naar toe zit aan de rechterkant een toiletruimte, dus nog voor de omkleedruimte. .... Ik heb denk ik genoeg gezegd!!

    Gr.
    Cupido:wink::wink:
    Popeye, ...

    ik was Cupido's metgezel die namiddag.

    Cupido : Er zijn 2 kamers links naast de voordeur, die dus direct in de hall uitgeven, doch die heb je niet opgemerkt blijkbaar..

    Doch... Popeye, het is toch niet abnormaal dat men niet ALLES heeft opgemerkt als men een uur of 6 in een voor jou totaal nieuwe omgeving bent ???

  9. #9
    Geregistreerd
    22 augustus 2009
    Last Online
    9 december 2023 @ 19:34
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Berichten
    313
    Discussies
    97
    Thanks
    191
    Thanked
    295 in 95 posts

    Standaard

    Afegelopen donderdag (23-2-2012) ben ik ook voor het eerst in PHG geweest. Ik had me natuurlijk al wel wat voorbereid en wist wat ik ongeveer kon verwachten….nav. het verhaal van Cupido.
    Om binnen te komen moet je wel een kleine helling op, maar dat is wel te overzien. Ik denk dat er wat betref parkeergelegenheid voldoende is. Die invalide parkeerplaats naast de deur heb ik niet opgemerkt..maar daar kijk ik een volgende keer wel naar!!! Belangrijk waren natuurlijk de kamers op de begane grond (dat zijn er nu een stuk of 3 of 4.) Ik verbaas me er nog steeds over waarom die dame toen Cupido naar een kamer beneden ging terwijl er ook buiten blokhutten staan. Ik heb dus 3x gebruik gemaakt van de kamers op de begane grond. Deze kamers zijn ruim genoeg voor minder valide mensen en dus ook met rolstoel. Als je de bar inkomt..is het wel een smalle ruimte waar je je doorheen moet begeven (zeker als het druk is.) De weg naar buiten is geen enkel probleem vanuit de bar. Daarom verbaasde mij het …..dat er nog steeds trappen zijn om via buiten naar de eetzaal/gokruimte (of hoe het ook genoemd wordt) te gaan. Mijn advies is dus om daar gewoon een ramp/helling te maken zodat je als rolstoeler geen enkel probleem meer hebt om je overal te kunnen begeven. Ik heb dit ook gezegd toen ik wegging bij de Thekefrau en zij zou dit bespreken met de baas. Eenmaal met zo’n helling kan je heel makkelijk gebruik maken van de blokhutten, je gaat makkelijker en sneller richting de douches. Het enige nadeel kan zijn de wc’s daar achter de douches dat daarvan de ingang te smal is voor een rolstoel. Maar dan kan je beter naar de toiletten gaan op de begane grond (net achter de ingang.)

    Oh ja, wat betreft het eten. Daarvoor werd voor mij goed gezorgd door een van de dames. Zij ging voor mij in de rij staan en ik kon vanaf de reling aangeven wat ik op mijn bord wilde. Net zoals bij het halen van een stuk pizza (rond 22u.)

    Conclusie: Ik denk dat er zeker iets is gedaan met het advies dat Cupido toen heeft gegeven. Ik hoop ook dat ze echt iets gaan doen met mijn enige advies voor dit moment…want dan ben je ook als minder valide daar zeer flexibel. Wel vind ik dit geen club waar je met 5 rolstoelers binnen moet gaan zitten……..omdat het daar misschien wel iets te klein voor is. Maar ja, het alternatief is dan ook niet prettig: terug naar huis…….en zeker als je net als ik ruim 2 uur moet rijden om er te komen. Maar laten we het positief bekijken de kans dat dit gebeurt..is op dit moment nog zeer klein!!!
    Ik denk dat als die helling/ramp er buiten zou komen, dit wel eens van mijn favoriete clubs zou kunnen worden!!!!

  10. #10
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Vandaag @ 05:19
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.604
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.221 in 5.158 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jovibeer Bekijk bericht
    Afegelopen donderdag (23-2-2012) ben ik ook voor het eerst in PHG geweest. Ik had me natuurlijk al wel wat voorbereid en wist wat ik ongeveer kon verwachten….nav. het verhaal van Cupido.

    Ik denk dat als die helling/ramp er buiten zou komen, dit wel eens van mijn favoriete clubs zou kunnen worden!!!!
    Bedankt Jovibeer zowel voor je verslag bij PHG algemeen als je analyse hier, waar het gaat om verbeterpunten voor rolstoelgebruikers.

    - Inderdaad pal voor de deur op 2-3 meter heb je een invaliden parkeerplaats. Je moet het wel weten natuurlijk enom eerlijk te zijn was het mezelf eigenlijk ook niet zo opgevallen. Heel toevallig vrijdag jl. toen ik er samen met Jansen langs liep en hij zei wijzende op het bord "dat heeft cuppie toch maar mooi voor hem geregeld" pas toen viel het me op.
    - Klopt helemaal wat je zegt d.i. grootste probleem bij PHG voor rolstoelers is om van het bar/locker/terras nivo op het nivo van het nachtcafe/hutjes te komen. Een eenvoudige/helling ramp zou dat probleem oplossen. Dat scheelt al veel hoewel dan nog niet alle nivo's goed bereikbaar zijn d.i. nivo zwembad/nachtcafe de trap af/kelder kamers.
    - Overigens zie vaak gasten in PHG met een rolstoel waarvan enkele zelfs als stamgasten kunnen worden betiteld, met wat hulp waar nodig van personeel dan wel gasten kom je dan zo gewenst op elk nivo in PHG.

    Groet,
    Big30
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  11. Onderstaande leden hebben Big30 bedankt voor deze bijdrage:

    Jovibeer (26 februari 2012)

  12. #11
    Geregistreerd
    22 augustus 2009
    Last Online
    9 december 2023 @ 19:34
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Berichten
    313
    Discussies
    97
    Thanks
    191
    Thanked
    295 in 95 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht
    Bedankt Jovibeer zowel voor je verslag bij PHG algemeen als je analyse hier, waar het gaat om verbeterpunten voor rolstoelgebruikers.

    - Klopt helemaal wat je zegt d.i. grootste probleem bij PHG voor rolstoelers is om van het bar/locker/terras nivo op het nivo van het nachtcafe/hutjes te komen. Een eenvoudige/helling ramp zou dat probleem oplossen. Dat scheelt al veel hoewel dan nog niet alle nivo's goed bereikbaar zijn d.i. nivo zwembad/nachtcafe de trap af/kelder kamers.
    - Overigens zie vaak gasten in PHG met een rolstoel waarvan enkele zelfs als stamgasten kunnen worden betiteld, met wat hulp waar nodig van personeel dan wel gasten kom je dan zo gewenst op elk nivo in PHG.

    Groet,
    Big30
    Kijk, als we allemaal wat meedenken.....kunnen we deze club proberen wat advies te geven om het wat rolstoeltoegankelijker te maken. Wat betreft de helling richting het zwembad denk ik ......dat dat een tweede prioriteit is. Het belangrijkste is dat je eerst een begaanbare weg richting het nachtcafe en hutjes krijgt...maar ja, mij lijkt als je het dan toch aanpast...dat je de weg naar het zwembad meteen meeneemt. Als je die trappen weghaalt en daar een gelijdelijke afrit van maakt heeft iedereen daar profijt van.
    Als er nog andere tips zijn.....dan zou ik deze graag horen. Ik heb me voorgenomen om voor de volgende keer/maand dat ik hier weer naar toe wil.....een brief meeneem en deze daar gewoon afgeef. Dan hebben ze wat concreter advies over mogelijkheden om deze club goed begaanbaar te maken. Want ik heb op dit moment wel de intensie om hier vaker te gaan/willen komen.

    Een ander punt wat ik was vergeten te beschrijven is een mogelijkheid om te douchen. In GT, vragen die mannen die daar de boel schoonhouden....eerder of je gebruik wilt maken van een plastic stoel, dan dat ik in PHG heb ervaren. Maar moet ook eerlijk zeggen dat ik het niet heb gevraagd (bedacht het me pas op de terugweg haha.) Je moet van de nood een deugd maken...dus ik ben niet moeilijk. Of het aller beste zou zijn zo'n plastic opklapstoel bevestigen aan de muur. Die dingen kosten niks....makkelijk te bevestigen en niemand heeft daar last van...en als er iemand gebruik van wil maken...is het gewoon uitklapbaar. Ook voor de niet gehandicapte mens makkelijk die zittend willen douchen .

  13. #12
    Geregistreerd
    26 juni 2007
    Last Online
    24 maart 2024 @ 09:22
    Berichten
    1.809
    Discussies
    73
    Thanks
    937
    Thanked
    1.767 in 444 posts

    Standaard

    zeg jovibeer, hoe heb jij zonder hulp kunnen eten in PHG?
    Kijk als ik naar een club ga, vind ik het fijn om zonder hulp van anderen een dag te kunnen doorbrengen. Dat je onafhankelijk van anderen bent. Ik ben het nou eenmaal niet gewend om overal hulp voor te moeten inschakelen. Als het moet is het niet anders en maak ik er ook gebruik van. Maar liever niet dus! Ik denk dat iedereen daar zo over zal denken. Maar als ik in PHG zelf een keuze wil maken van wat ik wil eten, zal ik toch echt die trap naar beneden moeten en dat gaat mij niet lukken. En jou ook niet. Ik voel me daar op zo'n moment niet gelukkig bij. Dat is overigens in GT in de tent ook een probleem bijvoorbeeld. Voor mij is die opstap daar ook te hoog en zouden ze eigenlijk daar ook een hellinkje kunnen maken. Dat heb ik al bij de chef daar aangegeven. Kijken of er ooit iets mee gedaan zal worden. Trouwens ook daar heb ik er al een aantal zien stuiteren, dus ook daar zou het voor iederen beter zijn als het wat zou aflopen ipv opstapjes. Net zo goed als aan de achterkant bij de tent. Was het badslippers niet onlangs die ik een flinke smak zag maken, omdat ie niet aan de afstap dacht?

    En als er mensen zijn die zeggen dat er in PHG geen af/opstapjes ed. zijn, vind ik het toch verassend hoe vaak ik mensen daar op hun muil zien gaan bij de sauna en de douches. Die zijn trouwens volgens mij voor een rolstoeler wel te overbruggen. Maar het zou, zelfs voor de medeijsberen, een welkome verbetering zijn als ze de vloer daar geleidelijk zouden aflopen.
    Gr.

    Cupido

  14. Onderstaande leden hebben Cupido bedankt voor deze bijdrage:

    Jovibeer (13 augustus 2012)

  15. #13
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Gisteren @ 23:59
    Berichten
    11.064
    Discussies
    223
    Thanks
    13.005
    Thanked
    17.412 in 6.123 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cupido Bekijk bericht
    Trouwens ook daar heb ik er al een aantal zien stuiteren, dus ook daar zou het voor iederen beter zijn als het wat zou aflopen ipv opstapjes. Net zo goed als aan de achterkant bij de tent. Was het badslippers niet onlangs die ik een flinke smak zag maken, omdat ie niet aan de afstap dacht?
    Oké ik flikkerde daar tussen de "Sanseveria's" en palmbomen de coulissen in. Dat was geen fraai gezicht, althans voor mij. De etende dames rolden over de tafel van het lachen. Moet dat nou weer opgerakeld worden? Kan me nog herinneren dat je in FKK Planet met je bolide de hoogte van de drempel bij de deur verkeerd inschatte en de bestrating van dichtbij heb bekeken. Om nog maar te zwijgen van die pilaar die je bijna het leven kostte!

  16. Onderstaande leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

    Jovibeer (13 augustus 2012)

  17. #14
    Geregistreerd
    26 juni 2007
    Last Online
    24 maart 2024 @ 09:22
    Berichten
    1.809
    Discussies
    73
    Thanks
    937
    Thanked
    1.767 in 444 posts

    Standaard

    Zo zie je maar dat ik niet alleen voor de "lichamelijk" gehandicapten schrijf!

    Fkk planet heb ik zelf ook uitgebreid over geschreven! En zelf ook de tekortkomingen aangegeven waar ik moeite mee had! Want ja dat ging daar ook niet erg lekker!
    Gr.

    Cupido

  18. Onderstaande leden hebben Cupido bedankt voor deze bijdrage:

    Jovibeer (13 augustus 2012)

  19. #15
    Geregistreerd
    22 augustus 2009
    Last Online
    9 december 2023 @ 19:34
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Berichten
    313
    Discussies
    97
    Thanks
    191
    Thanked
    295 in 95 posts

    Standaard

    Hey Cupido, ik zie net je bericht....reactie op wat ik heb geschreven. Het klopt dat als ik eten wil ik even de hulp inroep van de persoon met wie ik daar ben of een van de dames die bied hun hulp aan om even het eten te halen. Maar een paar weken terug ben ik naar beneden geklommen en heeft een vriend van mij mijn rolstoel daar gezet. Tja, je kan niet alles oplossen....maar ik ben al blij dat de baas in ieder geval naar me heeft geluisterd en de eerste twee stappen wil zetten om het wat rolstoelvriendelijker te maken. De oprit bij de ingang is voor mij geen probleem....maar ik weet niet hoe dat voor anderen is? De eerste stap is gezet dat is een douchezitje aan de muur. Al wil ik nog wel met de baas in gesprek om deze te veranderen....desnoods help ik hem en schaf ik die douchezit voor hem aan die wat meer gewicht kan verdragen zonder problemen (o.a.), daarbij op deze heb ik nog niet helemaal mijn stabiliteit. Maar het lijkt mij al een hele vooruitgang als de trap die buiten van cafe naar de eetruimte wordt verandert in een afrit/helling.....en daar is hij nog mee bezig. och en die trappen die klim ik voorlopig wel op en af en soms zetten anderen mijn rolstoel wel even boven. Je moet je zelf voorlopig behelpen met zoals de situatie is......Natuurlijk snap ik dat je zegt dat je zonder problemen jezelf wilt kunnen verplaatsen, dat is ook mijn instelling....alleen niet alles is aan te passen. Dus laten we de komende tijd even afwachten welke veranderingen hier gaan komen!!!! Als je nog adviezen hebt...stuur mij een pm en ik geef het door aan deze man!!!

  20. #16
    Geregistreerd
    22 augustus 2009
    Last Online
    9 december 2023 @ 19:34
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Berichten
    313
    Discussies
    97
    Thanks
    191
    Thanked
    295 in 95 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big30 Bekijk bericht
    Bedankt Jovibeer zowel voor je verslag bij PHG algemeen als je analyse hier, waar het gaat om verbeterpunten voor rolstoelgebruikers.

    - Inderdaad pal voor de deur op 2-3 meter heb je een invaliden parkeerplaats. Je moet het wel weten natuurlijk enom eerlijk te zijn was het mezelf eigenlijk ook niet zo opgevallen. Heel toevallig vrijdag jl. toen ik er samen met Jansen langs liep en hij zei wijzende op het bord "dat heeft cuppie toch maar mooi voor hem geregeld" pas toen viel het me op.
    - Klopt helemaal wat je zegt d.i. grootste probleem bij PHG voor rolstoelers is om van het bar/locker/terras nivo op het nivo van het nachtcafe/hutjes te komen. Een eenvoudige/helling ramp zou dat probleem oplossen. Dat scheelt al veel hoewel dan nog niet alle nivo's goed bereikbaar zijn d.i. nivo zwembad/nachtcafe de trap af/kelder kamers.
    - Overigens zie vaak gasten in PHG met een rolstoel waarvan enkele zelfs als stamgasten kunnen worden betiteld, met wat hulp waar nodig van personeel dan wel gasten kom je dan zo gewenst op elk nivo in PHG.

    Groet,
    Big30
    Hoi Big, het klopt dat de trap naar het nachtcafe niet echt rolstoelvriendelijk is....maar dat is dan niet anders om langs de voorkant daar binnen te gaan en als je dan aangeeft dat je een hele dag in Happy garden bent geweest hoef je daar geen entree te betalen....(wel het drinken.) Dus dat is een stukje omrijden. Lijkt me in principe te doen. Misschien valt ook daar later over een helling te praten. Heel goed, dat aan wordt gegeven dat de trap naar het zwembad nog geregeld moet worden en dan samen met de helling buiten is al ruim 80% bereikbaar. Ik denk dat je als rolstoel gebruiker er dan ook in eerste instantie niet voor moet kiezen om een kamer op de beneden verdieping te nemen, maar een van de drie naast de voordeur. Wat betreft het eten halen dan geef ik gewoon door aan een van die dames of een vriend van mij wat ik hebben wil en eet gewoon boven. Ik denk dat daar ook voorlopig niks aan gedaan kan worden.....hooguit een lift oid, maar dat lijkt me wel een kostbare oplossing (maar niet onmogelijk lijkt me!!!)

    Soms moet je gewoon het gesprek aangaan en samen met wat mensen ideeen vormen die iemand bespreekbaar maakt. Heb je de baas mee, dan zijn veel problemen op te lossen. Ik weet niet hoe het in Duitsland is geregeld met subsidies daarvoor, maar wie weet is ook daar wel een pot voor?

    Die invallide parkeerplaats naast de deur is mooi. Maar ik vond het zelf niet fijn om mijn auto op een helling te plaatsen, dit is niet makkelijk in- en uitstappen. Daarnaast is er vaak voldoende plaats op de parkeerplaats voor de club.

  21. #17
    Geregistreerd
    26 juni 2007
    Last Online
    24 maart 2024 @ 09:22
    Berichten
    1.809
    Discussies
    73
    Thanks
    937
    Thanked
    1.767 in 444 posts

    Standaard

    Wat hij in ieder geval kan doen is de diverse af- en opstapjes in kleine hellinkjes aanpassen. Wellicht ook wat voor de beren, want de laatste keer zag ik er ook enkele zich volledig verstappen, danwel vallen.

    Dat wat jij beschrijft over de parkeerplaats is precies ook mijn kritiekpunt op de gehanciptenparkeerplaats. Op zich goed dat ze er aan gedacht hebben. Maar als ik in mijn eentje daar vanuit de auto in de rolstoel zou moeten stappen had ik toch echt een probleem. Dat houdt die rolstoel echt niet.
    Gr.

    Cupido

  22. Onderstaande leden hebben Cupido bedankt voor deze bijdrage:

    Jovibeer (18 augustus 2012)

  23. #18
    Geregistreerd
    22 augustus 2009
    Last Online
    9 december 2023 @ 19:34
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Berichten
    313
    Discussies
    97
    Thanks
    191
    Thanked
    295 in 95 posts

    Standaard

    Ik ga dinsdag weer naar Happy garden, dus ik zal het in een brief aan hem geven.....in ieder geval goed dat we met feedback naar hem komen!!! Alleen zo kunnen we de dingen veranderen toch?

  24. #19
    Geregistreerd
    22 augustus 2009
    Last Online
    9 december 2023 @ 19:34
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Berichten
    313
    Discussies
    97
    Thanks
    191
    Thanked
    295 in 95 posts

    Standaard

    Gisteren ben ik wederom weer in gesprek gegaan met de manager. Hij vertelde mij dat ze volgende maand beginnen met een verbouwing.

    Deze verbouwing van Happy Garden houd in dat er boven nieuwe douche’s komen voor de dames, boven de niet rokersruimte/eetruimte komen nieuwe kamers bij……en…………. Natuurlijk de afrit buiten (en naar het zwembad), hij gaat opnieuw kijken naar de parkeerplaats.

    Wat betreft de douchezit heb ik hem gezegd dat ik het waardeerde dat deze is geplaatst, maar dat ik voor hem zou vragen naar een betere. Deze is voor mij te klein en heb ik geen stabiliteit op. Dus mag ik deze van hem kopen.

    Dus het is nog even afwachten, maar aan de meeste ideeen zal er worden gewerkt!!! Ik blijf er in ieder geval boven op zitten

 

 

Tags voor deze discussie

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18.

Diamond 468*60   Living Room 468*60