Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Geregistreerd
    1 november 2005
    Last Online
    31 maart 2023 @ 06:08
    Berichten
    206
    Discussies
    12
    Thanks
    4
    Thanked
    16 in 10 posts

    Standaard

    Golden Time is een van de sauna clubs waar ik mij altijd het best heb vermaakt. Ik hou van de sfeer en van de dames in GT.

    Maar ... vandaag is er op een andere forum een heel spijtige verhaal verteld die zich onlangs afspeelde aan de ingang van de club. De entree werd verboden aan een franse ijsbeer uit Parijs (hij had bijna 500 kilometers gereden) waarvan het enige nadeel was blijkbaar de kleur van zijn huid en zijn uitzicht : zijn vader is marokaans en zijn moeder italiaans.
    Er werd hem eerst verteld dat de club gesloten was (maar de parking was vol), later dat de club vol was (maar er kwamen ondertussen andere ijsberen zonder probleem naar binnen) en dan dat er een prive party was (en dit was zeker een leugen). Deze ijsbeer had nochtans voordien al een tiental bezoeken gebracht aan de GT zonder enig probleem (maar er was toen een andere dame aan de balie).
    Als ik mij goed herinner heb ik vroeger al zulke feiten gelezen i.v.m. Golden Time.
    Zoiets vind ik absoluut onaanvaardbaar. In andere clubs, o.a. die van de regio Frankfurt, is er een grote verdraagzaamheid : iedereen mag binnen ongeacht huidkleur en etnische oorsprong. En zo moet het ook.

    Hebben andere ijsberen van dit forum enige info over een mogelijke bewuste politiek van de directie van deze club om de ingang te verboden aan bepaalde etnische groepen ?
    Want indien zoiets bevestigd zou zijn, zou ik zonder enige aarzeling een boycot uitroepen tegen deze club. En de Golden Time zou direkt verdwijnen van de forum waarvan ik webmaster ben. Racisme is een misdaad die ik niet meer kan aanvaarden. En ik hoop dat iedereen op dit forum deze mening deelt.

    Maar voralleer de club te "bannen" wil ik toch eens de zaak onderzoeken. Hopelijk ging het over een afzonderlijk en uitzonderlijk houding van een personeelslid en geen wel bepaalde politiek van de club.
    Dus alle informatie i.v.m. deze problematiek is welkom.
    En ik hoop dat deze belangrijke probleem hier toch kan besproken worden en geen taboe is.

  2. #2
    Rob10's schermafbeelding
    Rob10 is offline IJsbeer die steeds heter wordt door de Global Warming
    Geregistreerd
    4 november 2005
    Last Online
    26 december 2023 @ 18:01
    Locatie
    Omgeving Groene Hart
    Berichten
    463
    Discussies
    39
    Thanks
    28
    Thanked
    20 in 16 posts

    Standaard

    Stano,

    als je bij iedere kroeg, club, disco, enzenz niet meer naar binnen gaat vanwege een stringend deurbeleid dan zijn er nog maar weinig tenten voor je over denk ik. GT heeft misschien wel zijn redenen, dus eerst de andere partij horen en dan pas conclusies trekken.

  3. #3
    Geregistreerd
    1 november 2005
    Last Online
    31 maart 2023 @ 06:08
    Berichten
    206
    Discussies
    12
    Thanks
    4
    Thanked
    16 in 10 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rob10

    ... dus eerst de andere partij horen en dan pas conclusies trekken.
    Volledig akkoord : dat zal ik zeker doen. Ik heb trouwens hierboven geschreven :

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stano

    indien zoiets bevestigd zou zijn
    PS : mijn excuses voor de talrijke taalfouten die ik nu zie in mijn tekst hierboven ... ik was een beetje nerveus en heb te vlug gepost zonder herlezing.

  4. #4
    Geregistreerd
    13 oktober 2005
    Last Online
    4 februari 2024 @ 10:04
    Berichten
    4.055
    Discussies
    196
    Thanks
    2.494
    Thanked
    2.371 in 847 posts

    Standaard

    Bizar maar waar Stano: blijkbaar hebben ze in Duitsland minder moeite met dit soort zaken. Er zijn vrij veel FKK en sauna clubs die mensen "om onduidelijke redenen" weigeren. Van de meeste is dit bekend, ook is bekend dat bv Salome (zie http://www.clubneby.de/index2.html) wel iedereen toelaat (staat ook op de site). In de verschillende fora kun je lezen dat in veel andere clubs er moeilijk gedaan kan worden als je toevallig een wat donker kleurtje hebt. In NL zou zoiets gelijk het nieuws halen en er actie ondernomen worden om deze discriminatie tegen te gaan. In Duitsland is dit blijkbaar een soort publiek geheim en vraag me niet waarom, maar er wordt nooit ophef over gemaakt. Een aantal "slachtoffers" die ik ken hebben zich hier ook gewoon bij neergelegd en gaan naar de clubs waar er geen probleem gemaakt wordt.

    Don't shoot the messenger

  5. #5
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    27 januari 2013 @ 20:40
    Locatie
    Euregio
    Berichten
    1.451
    Discussies
    142
    Thanks
    0
    Thanked
    0 in 0 posts

    Standaard

    Is een donkere mens geen mens? :angryfire

    Het prob is wat anderet. Soms zijn donkere mensen zo arrogant, dat ze naar beuten gegooít worden. Waarom? verschillende cultuur, verschillende religie, waar de mannen (niet de vrouwen) allet kun doen. En ze denken, dat kunnen ze ook in good old europa doen.

    cu N.:wink:

  6. #6
    Geregistreerd
    25 november 2005
    Last Online
    23 juni 2015 @ 21:07
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    413
    Discussies
    40
    Thanks
    0
    Thanked
    8 in 8 posts

    Standaard GT

    Ik heb tot nu toe niemand bij GT geweigerd zien worden, en gasten van alle kleuren en afkomst (ook andere ethnische afkomst dan DE, NL en BE) gewoon binnen zien komen. Zou het kunnen dat door het vertrek van Lena er een wisseling van de wacht van bar- en deurdames is waardoor ze (de minder ervaren dames) soms wat nerveus worden ?
    Ik vind dat een tent als GT, die gelegenheid biedt aan dames in alle soorten, maten en kleuren, met dezelfde maat moet meten naar haar gasten. Discriminatie zou hypokriet zijn.

    Ik hoop met Stano dat dit een eenmalig incident is.

    @1234:
    Heb jij voorbeelden van geweigerden na een kritische recensie ? Zijn we machtiger dan we denken...

    W-L

  7. #7
    Geregistreerd
    2 november 2005
    Last Online
    13 december 2018 @ 22:31
    Berichten
    755
    Discussies
    38
    Thanks
    0
    Thanked
    2 in 2 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wagons-Lits
    @1234:
    Heb jij voorbeelden van geweigerden na een kritische recensie ? Zijn we machtiger dan we denken...

    W-L
    Ik weet niet of 1234 iemand kent maar ik ken wel iemand die in een Nederlandse club met de nek werd aangekeken nadat hij een kritische opmerking op het forum had gemaakt (en nee, ik zelf ben het niet). Er was dus geen sprake van een weigering maar echt welkom was deze gast niet meer.

  8. #8
    Geregistreerd
    15 oktober 2005
    Last Online
    9 maart 2009 @ 21:12
    Berichten
    1.608
    Discussies
    94
    Thanks
    0
    Thanked
    0 in 0 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stano
    Golden Time is een van de sauna clubs waar ik mij altijd het best heb vermaakt. Ik hou van de sfeer en van de dames in GT.

    Maar ... vandaag is er op een andere forum een heel spijtige verhaal verteld die zich onlangs afspeelde aan de ingang van de club. De entree werd verboden aan een franse ijsbeer uit Parijs (hij had bijna 500 kilometers gereden) waarvan het enige nadeel was blijkbaar de kleur van zijn huid en zijn uitzicht : zijn vader is marokaans en zijn moeder italiaans.
    Er werd hem eerst verteld dat de club gesloten was (maar de parking was vol), later dat de club vol was (maar er kwamen ondertussen andere ijsberen zonder probleem naar binnen) en dan dat er een prive party was (en dit was zeker een leugen). Deze ijsbeer had nochtans voordien al een tiental bezoeken gebracht aan de GT zonder enig probleem (maar er was toen een andere dame aan de balie).
    Als ik mij goed herinner heb ik vroeger al zulke feiten gelezen i.v.m. Golden Time.
    Zoiets vind ik absoluut onaanvaardbaar. In andere clubs, o.a. die van de regio Frankfurt, is er een grote verdraagzaamheid : iedereen mag binnen ongeacht huidkleur en etnische oorsprong. En zo moet het ook.

    Hebben andere ijsberen van dit forum enige info over een mogelijke bewuste politiek van de directie van deze club om de ingang te verboden aan bepaalde etnische groepen ?
    Want indien zoiets bevestigd zou zijn, zou ik zonder enige aarzeling een boycot uitroepen tegen deze club. En de Golden Time zou direkt verdwijnen van de forum waarvan ik webmaster ben. Racisme is een misdaad die ik niet meer kan aanvaarden. En ik hoop dat iedereen op dit forum deze mening deelt.

    Maar voralleer de club te "bannen" wil ik toch eens de zaak onderzoeken. Hopelijk ging het over een afzonderlijk en uitzonderlijk houding van een personeelslid en geen wel bepaalde politiek van de club.
    Dus alle informatie i.v.m. deze problematiek is welkom.
    En ik hoop dat deze belangrijke probleem hier toch kan besproken worden en geen taboe is.
    Ik zie regelmatig donkergetinte bezoekers in GT, dus structurele weigeringen vinden niet plaats. Blijkbaar was dit een individuele keuze van de deurdame.

    Mijn suggestie: laat deze bezoeker eens bellen met GT, en zelf vragen naar de reden. En uitleggen dat hij al vaker in GT geweest is. Ik neem aan dat hij dat ook tegen die deurdame heeft gezegd? En heeft hij toen ook naar de baas gevraagd om ter plekke uitleg te krijgen?

 

 

Tags voor deze discussie

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05.

FKK Artemis 468*60   Living Room 468*60