Golden Time is een van de sauna clubs waar ik mij altijd het best heb vermaakt. Ik hou van de sfeer en van de dames in GT.
Maar ... vandaag is er op een andere forum een heel spijtige verhaal verteld die zich onlangs afspeelde aan de ingang van de club. De entree werd verboden aan een franse ijsbeer uit Parijs (hij had bijna 500 kilometers gereden) waarvan het enige nadeel was blijkbaar de kleur van zijn huid en zijn uitzicht : zijn vader is marokaans en zijn moeder italiaans.
Er werd hem eerst verteld dat de club gesloten was (maar de parking was vol), later dat de club vol was (maar er kwamen ondertussen andere ijsberen zonder probleem naar binnen) en dan dat er een prive party was (en dit was zeker een leugen). Deze ijsbeer had nochtans voordien al een tiental bezoeken gebracht aan de GT zonder enig probleem (maar er was toen een andere dame aan de balie).
Als ik mij goed herinner heb ik vroeger al zulke feiten gelezen i.v.m. Golden Time.
Zoiets vind ik absoluut onaanvaardbaar. In andere clubs, o.a. die van de regio Frankfurt, is er een grote verdraagzaamheid : iedereen mag binnen ongeacht huidkleur en etnische oorsprong. En zo moet het ook.
Hebben andere ijsberen van dit forum enige info over een mogelijke bewuste politiek van de directie van deze club om de ingang te verboden aan bepaalde etnische groepen ?
Want indien zoiets bevestigd zou zijn, zou ik zonder enige aarzeling een boycot uitroepen tegen deze club. En de Golden Time zou direkt verdwijnen van de forum waarvan ik webmaster ben. Racisme is een misdaad die ik niet meer kan aanvaarden. En ik hoop dat iedereen op dit forum deze mening deelt.
Maar voralleer de club te "bannen" wil ik toch eens de zaak onderzoeken. Hopelijk ging het over een afzonderlijk en uitzonderlijk houding van een personeelslid en geen wel bepaalde politiek van de club.
Dus alle informatie i.v.m. deze problematiek is welkom.
En ik hoop dat deze belangrijke probleem hier toch kan besproken worden en geen taboe is.