Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Geregistreerd
    16 november 2008
    Last Online
    1 januari 2016 @ 21:52
    Locatie
    Staphorst
    Berichten
    1.276
    Discussies
    76
    Thanks
    106
    Thanked
    150 in 23 posts

    Standaard WNF bezoek aan Goldentime

    Blijkbaar is er een wnf afgevaardige lid van het forum en heeft mij per IM laten weten een gehaal vrijblijvend orientatiebezoek te gaan brengen aan goldentime, medeberen wees niet ongerust ! aangezien iedereen daar geen naamkaartjes op zijn berevelletje geborduurd heeft zal mama beer ook niet op zoek hoeven naar een andere beer !

    Het is mij medegedeeld dat het WNF (nog) meer feiten boven tafel wil halen m.b.t. op de volgende vraagstukken:

    Status beschermde diersoort in de VS
    Het Amerikaanse ministerie van Binnenlandse Zaken heeft in mei 2008 bekendgemaakt dat de ijsbeer de status van beschermde diersoort in de VS krijgt.
    Hoe zit dit met de europese ijsbeer ?

    Gevaren voor de ijsbeer
    Hoewel ze zo sterk lijken, lopen ijsberen best veel gevaar.
    Wat vindt je zelf als ijsbeer het gevaarlijkst ?

    Waar leven ijsberen?
    IJsberen leven allemaal rond de noordpool. We noemen dit gebied in het Engels de Arctic, oftwel het noordpoolgebied. De landen waar ijsberen leven zijn Rusland, Noorwegen, Denemarken (Groenland), Verenigde Staten (Alaska) en Canada.
    Ook andere gebieden zoals duitsland blijken ze voor te komen, maar daar is het minder koud, hoe wordt dat ervaren door de ijsberen ?

    Hoe oud wordt een ijsbeer?
    En hoe kom je erachter?
    Wat is de gemiddelde ijsbeer leeftijd in Goldentime ?

    Hoe heet een ijsbeer?
    Latijnse namen en meer
    Het is niet verplicht antwoord op deze vraag te geven als deze gesteld wordt.

    Over het vangen en onderzoeken van ijsberen
    Om over ze te leren, moeten wetenschappers ijsberen vangen, onderzoeken en ze weer loslaten.
    Hoe wordt het ervaren als ijsbeer om gevangen genomen te worden ?.
    (daar is het forum voor om ervaringen uit te wissellen)

    Op visite bij een ijsbeer
    De meeste mensen zullen ijsberen alleen in een dierentuin zien, maar enkele reizen naar het noorden om een ijsbeer in zijn natuurlijke omgeving te zien.
    Het is nu wel aangetoond dat ook ijsberen richting het zuiden in natuurlijke omgeving te zien zijn.
    Staat een ijsbeer toe dat men op visite bij hun komt ?

    Heeft de ijsbeer een toekomst?
    Of is er gevaar?
    Wat vindt de ijsbeer zelf hiervan ?

    Zoals jullie zien vallen de vragen best wel mee, ik hoop dat het WNF zijn bevindingen zal delen op het forum.
    Het wnf heeft golden time gekozen vanwege het feit dat ze daar de meest grote populatie ijsberen heeft aangetroffen.

    Veel succes en wens jullie een prettig intervieuw met de onderzoekers !

    Nogmaals alles is geheel vrijblijvend.
    Attached Images Attached Images
    It´s better to fail in originality, than to be succesful in following

  2. #2
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 09:25
    Berichten
    9.276
    Discussies
    176
    Thanks
    2.924
    Thanked
    4.103 in 2.253 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joop slim Bekijk bericht
    Status beschermde diersoort in de VS
    Het Amerikaanse ministerie van Binnenlandse Zaken heeft in mei 2008 bekendgemaakt dat de ijsbeer de status van beschermde diersoort in de VS krijgt.
    Hoe zit dit met de europese ijsbeer ?
    Dit is een nieuwe ondersoort die eigenlijk nog niet ect bekend was. Reden. Onderzoekers van het WNF en andere wetenschappers verdienen niet genoeg dat de de reis naar de verblijfplaats van de Europese ondersoort kunnen bekostigen.... Bovendien leeft die zover van de Amerikaanse ijsbeer verwijderd dat het bestaan hiervan niet eens vermoed werd.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joop slim Bekijk bericht
    Gevaren voor de ijsbeer
    Hoewel ze zo sterk lijken, lopen ijsberen best veel gevaar.
    Wat vindt je zelf als ijsbeer het gevaarlijkst ?
    Door het ijs zakken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joop slim Bekijk bericht
    Waar leven ijsberen?
    IJsberen leven allemaal rond de noordpool. We noemen dit gebied in het Engels de Arctic, oftwel het noordpoolgebied. De landen waar ijsberen leven zijn Rusland, Noorwegen, Denemarken (Groenland), Verenigde Staten (Alaska) en Canada.
    Ook andere gebieden zoals duitsland blijken ze voor te komen, maar daar is het minder koud, hoe wordt dat ervaren door de ijsberen ?
    Te groet kou heeft als gevolg dat HET kenmerk van de Europese IJsbeer opeens krimpt... (zoals je zelf al hebt vermeld in je GT verhaal)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joop slim Bekijk bericht
    Hoe oud wordt een ijsbeer?
    En hoe kom je erachter?
    Wat is de gemiddelde ijsbeer leeftijd in Goldentime ?
    Geen idee

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joop slim Bekijk bericht
    Hoe heet een ijsbeer?
    Latijnse namen en meer
    Ursus maritimus
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joop slim Bekijk bericht
    Het is niet verplicht antwoord op deze vraag te geven als deze gesteld wordt.
    Nou ik heet gewoon Jan. Da's zo'n algemene naam, die kan ik makkelijk geven.... Kan ik me ook niet vergissen. In het latijn zal dat "Janus" worden dus eigenlijk ben ik wetenschappelijk gesproken Ursus maritimus var. Janus

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joop slim Bekijk bericht
    Over het vangen en onderzoeken van ijsberen
    Om over ze te leren, moeten wetenschappers ijsberen vangen, onderzoeken en ze weer loslaten.
    Hoe wordt het ervaren als ijsbeer om gevangen genomen te worden ?.
    (daar is het forum voor om ervaringen uit te wisselen)
    Het lokaas is erg afhankelijk van de beer, de ene beer lust iets jongs, de ander heeft een voorkeur voor wat voller of belegener

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joop slim Bekijk bericht
    Op visite bij een ijsbeer
    De meeste mensen zullen ijsberen alleen in een dierentuin zien, maar enkele reizen naar het noorden om een ijsbeer in zijn natuurlijke omgeving te zien.
    Het is nu wel aangetoond dat ook ijsberen richting het zuiden in natuurlijke omgeving te zien zijn.
    Staat een ijsbeer toe dat men op visite bij hun komt ?
    Omdat de Europese Ijsbeer nog zo onbekend is denk ik dat ze een beetje schuw zijn en buiten hun IJsberenhol zich liever vermommen als een andere diersoort, bv. Homo sapiens.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joop slim Bekijk bericht
    Heeft de ijsbeer een toekomst?
    Afankelijk van de klimaatsverandering en de beschikbarheid van airco in de berebholen...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joop slim Bekijk bericht
    Of is er gevaar?
    Het grootste gevaar zit hem in de trek naar het hol en weer terug....
    Statistisch gezien zou het veiliger zijn om naar het hol te vliegen, maar dan moet je weer in de auto naar een vliegveld trekken. En op zo'n vliegveld vragen ze altijd naar de reden van je bezoek:D

  3. #3
    Geregistreerd
    24 september 2006
    Last Online
    23 april 2012 @ 18:54
    Berichten
    963
    Discussies
    127
    Thanks
    149
    Thanked
    181 in 41 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joop slim Bekijk bericht
    Status beschermde diersoort in de VS
    Het Amerikaanse ministerie van Binnenlandse Zaken heeft in mei 2008 bekendgemaakt dat de ijsbeer de status van beschermde diersoort in de VS krijgt.
    Hoe zit dit met de europese ijsbeer ?
    Mijn belangrijkste vraag is, als wij in europa de status van beschermde diersoort krijgen, krijgen we dan ook subsidie?
    herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

  4. #4
    Geregistreerd
    2 augustus 2007
    Last Online
    8 augustus 2021 @ 22:24
    Berichten
    66
    Discussies
    5
    Thanks
    0
    Thanked 11 Times in 1 Post

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door timjava Bekijk bericht
    Mijn belangrijkste vraag is, als wij in europa de status van beschermde diersoort krijgen, krijgen we dan ook subsidie?
    Neuken fiscaal aftrekbaar maken mag ook toch ?

  5. #5
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Last Online
    Gisteren @ 09:25
    Berichten
    9.276
    Discussies
    176
    Thanks
    2.924
    Thanked
    4.103 in 2.253 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door timjava Bekijk bericht
    Mijn belangrijkste vraag is, als wij in europa de status van beschermde diersoort krijgen, krijgen we dan ook subsidie?
    Helaas, het is niet de diersoort zelf die subsidie krijgt. Subsidies zijn er alleen voor maatregelen die het welzijn of het aantal van de bedreigde diersoort ten goede komen. Dus eigenlijk alleen voor hen die ons verzorgen of beschermen....

  6. #6
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    27 januari 2013 @ 20:40
    Locatie
    Euregio
    Berichten
    1.451
    Discussies
    142
    Thanks
    0
    Thanked
    0 in 0 posts

    Standaard

    I'm sorry, maar ik ben een domme Duitser. Ik weet dat een Nederlander graag werkt met afkortingen. Wat is WNF?

    Een Duitser denkt: "Württembergische Metall Manufaktur". WMF = couverts, potjes, porselein.....

    Ik denk dat het DAT niet is.........

    ciao n.

  7. #7
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Last Online
    Gisteren @ 22:41
    Locatie
    NRW und Hessen
    Berichten
    24.631
    Discussies
    870
    Thanks
    4.682
    Thanked
    9.257 in 5.176 posts

    Idee

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door neukie Bekijk bericht
    I'm sorry, maar ik ben een domme Duitser. Ik weet dat een Nederlander graag werkt met afkortingen. Wat is WNF?

    Een Duitser denkt: "Württembergische Metall Manufaktur". WMF = couverts, potjes, porselein.....

    Ik denk dat het DAT niet is.........

    ciao n.
    Nein stimmt! Wereld Natuur Fonds oder WWF (World Wildlife Fund ) !

    :wink::wink:
    1."L'intelligence? Une question de chimie organique, rien de plus. On n'est pas plus responsable d'être intelligent que d'être bête. "! Paul Léautaud
    2. "Ich lehre euch den Übermenschen. Der Mensch ist Etwas das überwunden werden soll." Friedrich Nietzsche

  8. #8
    Geregistreerd
    21 oktober 2005
    Last Online
    11 september 2020 @ 14:44
    Berichten
    2.742
    Discussies
    234
    Thanks
    341
    Thanked
    496 in 134 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door neukie Bekijk bericht
    I'm sorry, maar ik ben een domme Duitser. Ik weet dat een Nederlander graag werkt met afkortingen. Wat is WNF?

    Een Duitser denkt: "Württembergische Metall Manufaktur". WMF = couverts, potjes, porselein.....

    Ik denk dat het DAT niet is.........

    ciao n.
    Speciaal voor onze Duitse vrienden :D:D

    Wereld Natuur Fonds
    It is said some lives are linked across time, connected by an ancient calling that echoes through the ages.

  9. #9
    Geregistreerd
    16 november 2008
    Last Online
    1 januari 2016 @ 21:52
    Locatie
    Staphorst
    Berichten
    1.276
    Discussies
    76
    Thanks
    106
    Thanked
    150 in 23 posts

    Standaard

    Mijne heren beren, op uw verzoek is er een EIA Energie Investerings Aftrek mogelijkheid, ga daarvoor naar de site van Senternovem, download het aanvraagformulier om subsidie te krijgen.
    Naar mijns inziens moet er subsidie voor te krijgen zijn, aangezien wij energie stoppen, investeren en ook afgetrokken worden.........toch ?

    Iedereen succes bij de aanvraag (mijn aanvraag is reeds in behandeling genomen, afgelopen 2 dagen lol

    Gr. JS

    Oja we moeten niet TE beschermd worden anders mag er niks zonder toestemming aan ons gebeuren van monumentenzorg............tis maar even dat je het weet
    It´s better to fail in originality, than to be succesful in following

  10. #10
    Geregistreerd
    16 november 2008
    Last Online
    1 januari 2016 @ 21:52
    Locatie
    Staphorst
    Berichten
    1.276
    Discussies
    76
    Thanks
    106
    Thanked
    150 in 23 posts

    Standaard

    Dat ligt aan het investerings bedrag.............volgens mij is investeringsbedrag € 50,00 dus dat komt mooi uit dat is zo'n beetje het entree geld lol
    en een beetje slimme ijsbeer die wil clubhopping zorgt dat ie bij de ene club een vipcard voor de andere krijgt lol scheelt weer 25,-.......
    Tja ook pas gisteren achter gekomen, bij toeval

    Gr. JS
    It´s better to fail in originality, than to be succesful in following

 

 

Tags voor deze discussie

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:27.