Bekijk resultaten enquête: Op 4 mei wel een club bezoeken of niet?

Aantal stemmers
5. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ja, ik blijf thuis

    4 80,00%
  • Nee, ik ga naar een club

    1 20,00%
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1
    Geregistreerd
    27 november 2005
    Last Online
    6 juni 2022 @ 21:20
    Locatie
    Tja... ergens in Europa
    Berichten
    538
    Discussies
    22
    Thanks
    233
    Thanked
    326 in 127 posts

    Standaard Op 4 mei wel een club bezoeken of niet?

    De Nationale Dodenherdenking, Nationale Herdenking of Dodenherdenking vindt jaarlijks plaats op 4 mei met o.a. twee minuten stilte om 20:00. De landelijke herdenking op de Dam in Amsterdam wordt georganiseerd door het Nationaal Comité 4 en 5 mei, terwijl honderden andere plaatselijke comités eigen herdenkingen organiseren. In eerste instantie ging het hierbij uitsluitend om de Nederlandse slachtoffers in de Tweede Wereldoorlog, maar tegenwoordig wordt officieel een ruimere definitie gehanteerd die alle oorlogsslachtoffers of omgekomenen sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog omvat.

    Tijdens de Nationale Herdenking herdenken we allen – burgers en militairen – die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog (men gaat hierbij uit van 10 mei 1940), in oorlogssituaties en bij vredesoperaties.

    Blijf je als ijsbeer dan uit de clubs vandaan zodat je de dodenherdenking herdenkt in rust en even stilstaan met wat er gebeurt is geweest in het verleden. Wat in 1940-1945 gebeurt is dat willen wij natuurlijk nooit meer meemaken. Wij leven "gelukkig" in vrijheid wat natuurlijk niet vanzelfsprekend is. Helaas zijn er plaatsen/landen in wereld die niet in vrijheid leven, er zijn plaatsen/landen waar oorlog normaalste zaak is.
    Kijk eens naar de afschuwelijke gebeurtenissen in Syrie. Het opstellen van Noord-Korea tegen het westen en voornamelijk tegen Zuid-Korea en VS.

    Is 4 mei niet de uitgelezen dag voor om hier bij stil staan.

    Uit respect, uit gevoelskwestie blijf ik zaterdag weg uit de clubs vandaan.
    We mogen absoluut niet vergeten wat er plaats heeft gevonden in de geschiedenis. Dat wij hier in vrijheid kunnen leven dat heeft helaas ontzettend veel mensenlevens gekost. Sta hier eens bij stil!!!

    Zaterdag 4 mei gaat de ijsbeer dan in club in of niet?

    foto (2).JPG
    Laatst gewijzigd door Johnny Bravo; 29 april 2013 om 12:30 Reden: foto toegevoegd
    Ik heb een hekel aan bumperklevers, ik had er laatst weer één voor me zitten.

  2. Onderstaande 2 leden hebben Johnny Bravo bedankt voor deze bijdrage:

    Badslippers (29 april 2013),Bluebear (29 april 2013)

  3. #2
    Geregistreerd
    23 november 2011
    Last Online
    Gisteren @ 23:23
    Locatie
    Een drie kwartier rijden van mijn speeltuin. (Dan wel met 160km/h.)
    Berichten
    3.243
    Discussies
    50
    Thanks
    12.566
    Thanked
    4.351 in 1.819 posts

    Standaard

    Natuurlijk begrijp ik je standpunt helemaal, Johnny Bravo. Het tonen van respect staat ook bij mij hoog in het vaandel. Op deze dag zal je mij ook niet zien in een club, maar dat is puur persoonlijk. Op deze dag wil ik echt niet de moraalridder uithangen, maar iedereen moet kunnen doen wat hij of zij wil. Hoe je ook over deze zaak denkt, moeten we niet vergeten dat ook de vrijheid waar jij het over hebt deel uit maakt van het vrije handelen van ieder individueel persoon. Dus kortom moet iedereen kunnen doen wat hij of zij wil zonder een morele belasting daar bij te voelen.

  4. Onderstaande leden hebben Bluebear bedankt voor deze bijdrage:

    Johnny Bravo (29 april 2013)

 

 

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53.

  FKK Artemis 468*60