Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12

Discussie: Valentijnsdag

  1. #1
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 22:20
    Berichten
    41.720
    Discussies
    4593
    Thanks
    46
    Thanked
    14.443 in 8.521 posts

    Standaard Valentijnsdag

    Binnenkort is het weer Valentijsdag. Zullen we gewoon afspreken er niks aan te doen ..........

    Bij voorbaat dank ,

    Willem2 :wink:
    Laatst gewijzigd door Willem2; 6 februari 2006 om 21:50
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  2. #2
    Geregistreerd
    9 november 2005
    Last Online
    18 februari 2022 @ 17:11
    Locatie
    SKW Antwerpen
    Berichten
    2.215
    Discussies
    169
    Thanks
    0
    Thanked
    11 in 8 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2
    Binnenkort is het weer Valentijsdag. Zullen we gewoon afspreken er niks aan te doen ..........
    Bij voorbaat dank
    Willem2 :wink:
    Een goed idee Willem,

    Heeft mij in vroegere jaren al genoeg gekost! :teuflisch

    Anvers :wink:

  3. #3
    Geregistreerd
    3 februari 2006
    Last Online
    24 augustus 2013 @ 19:19
    Locatie
    Beekbergen
    Berichten
    122
    Discussies
    7
    Thanks
    0
    Thanked
    0 in 0 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2
    Binnenkort is het weer Valentijsdag. Zullen we gewoon afspreken er niks aan te doen ..........

    Bij voorbaat dank ,

    Willem2 :wink:

    te laat, mijn kaartje is al weer onderweg.


    groetjes, nita :wink:

  4. #4
    Geregistreerd
    17 oktober 2005
    Last Online
    23 november 2020 @ 17:03
    Berichten
    103
    Discussies
    7
    Thanks
    2
    Thanked
    14 in 5 posts

    Standaard

    Ik ben dol op Valentijnsdag , ik betaal me graag blauw aan bloemen die de week ervoor de helft van de prijs zijn

    Eagledriver :wink: :wink:

  5. #5
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    27 januari 2013 @ 20:40
    Locatie
    Euregio
    Berichten
    1.451
    Discussies
    142
    Thanks
    0
    Thanked
    0 in 0 posts

    Standaard

    Is een gewoone dag, hoe 363 verdere dagen in het jaar ook.
    Misschien de "dag van de bloemenhandel....."

    cu neukie :wink:

  6. #6
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 22:20
    Berichten
    41.720
    Discussies
    4593
    Thanks
    46
    Thanked
    14.443 in 8.521 posts

    Standaard

    Boeket rozen voor Valentijn dubbel zo duur

    Wie zijn geliefde op Valentijnsdag een boeket rode rozen wil schenken, zal daarvoor diep in de buidel moeten tasten. De prijs van de bloem verdubbelt namelijk in de aanloop naar het feest van de verliefden. Reden is de hoge vraag. De dure Valentijnsrozen zorgen bij de Belgische rozenkwekers niet voor euforie.

    Door de hoge energieprijzen en goedkope import verkopen kwekers al bijna het hele jaar met verlies. Verschillende bedrijven sloten de deuren of zijn dat van plan. ,,In de aanloop naar Valentijn verdubbelt de prijs van rozen, vooral van de rode", bevestigt Cyriel Pieters, aankoper op de Euroveiling in Brussel.

    ,,De hoofdreden is natuurlijk de hoge vraag. Voorts spelen ook de hoge energiekosten een duidelijke rol." De prijs die gemiddeld per roos wordt betaald, wil Pieters niet geven. ,,Beroepsgeheim", luidt het.

    ,,Tussen de 100 en de 160 eurocent"

    Roger Fierens, de Duffelse zaakvoerder van een van de grootste Belgische kwekerijen, wil wel prijzen noemen. ,,Afhankelijk van het type roos en de lengte, betaal je in januari tussen de 50 en de 80 eurocent. De week voor Valentijn is dat het dubbele. In de winkel betaal je natuurlijk nog eens het dubbele of drievoudige van de groothandelsprijs", aldus Fierens. ,,Het prijsniveau is wel ongeveer dezelfde als vorig jaar."

    ,,Wij worden er niet rijk van"

    ,,De mensen denken dus dat wij veel geld verdienen, maar niets is minder waar", aldus Fierens. ,,De hoge prijzen houden slechts een week aan. Nadien zakken ze tot hun gewone niveau. In de zomer betaal je bijvoorbeeld slechts 10 of 20 eurocent."

    "Ik zou veel liever hebben dat de kopers het hele jaar door wat meer betalen, dan gedurende een week superhoge bedragen neer tellen", vertelt Fierens. ,,Uiteindelijk is het de consument die door de dure Valentijnrozen beslist om er voortaan geen meer te kopen. Hij denkt namelijk dat de prijs ook de rest van het jaar zo hoog is."

    Sector in crisis

    Door de hoge brandstofprijzen verkeert de hele sector intussen in crisis. ,,Valentijnsrozen worden gekweekt in december en januari, de duurste maanden van het jaar, vanwege de energie die het vergt. Als je die kosten verrekent, dan verkoop je enkel de topweek voor Valentijn niet met verlies. De 51 andere weken van het jaar is dat meestal wel het geval."

    ,,Energie staat voor een derde van onze kosten en het afgelopen jaar verdubbelde dat aandeel. Eigenlijk zou onze prijs gemiddeld 20 procent hoger moeten liggen, om iet of wat rendabel te zijn", legt Fierens uit.
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  7. #7
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 22:20
    Berichten
    41.720
    Discussies
    4593
    Thanks
    46
    Thanked
    14.443 in 8.521 posts

    Standaard Nieuwe neus populair liefdescadeau

    SHANGHAI - Niks geen bosje bloemen of een doos bonbons. Chinese lovers markeren Valentijnsdag liever met een nieuwe neus.

    Of met nieuwe oogleden. Plastisch chirurgen in de Chinese metropool Shanghai hebben het dezer dagen druk met klanten die hun geliefde willen verrassen met een andere neus.

    Volgens The China Daily zijn er zelfs stellen die als teken van hun liefde zich allebei precies dezelfde neus hebben laten aanmeten.

    De aanloop bij klinieken voor plastische chirurgie in Shanghai is sinds begin deze maand met zeker 30 procent toegenomen. Veel ondernemingen bieden zelfs Valentijn-knallers aan met kortingen tot 20 procent.

    Plastische chirurgie is in China erg populair onder de snel groeiende groep van rijkere stedelingen. In de 'schoonheidssector' in de volksrepubliek gaat jaarlijks zeker 1,6 miljard euro om.

    (ANP)
    Dus NKG en Tiga : Geen kaartjes maar verbouwingen willen die vrouwen
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  8. #8
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 22:20
    Berichten
    41.720
    Discussies
    4593
    Thanks
    46
    Thanked
    14.443 in 8.521 posts

    Standaard

    In België is het ook leuk vandaag :
    Valentijn topdag om betrapt te worden


    Valentijn is niet alleen de topdag van de liefde, maar ook die van het bedrog. Nooit eerder moesten de Belgische privé-detectives zoveel overspelige partners opsporen.

    ,,Valentijn is voor mij en mijn collega's een absolute topdag'', bevestigt privé-detective G.V.D.B., die om professionele redenen liever anoniem wil blijven. ,,Op geen enkel ander moment wordt zoveel overspel gepleegd. Je kan je nauwelijks voorstellen hoeveel gehuwden ons ingehuurd hebben om hun officiële partner te laten betrappen.''

    Die klus is moeilijker dan je op het eerste gezicht zou verwachten. ,,Eerst moeten we nagaan of het vermoeden van overspel klopt'', zegt de privé-detective. ,,Daarna gaan we op zoek naar de favoriete stek van het paartje. Pas als we die kennen, kunnen we er een deurwaarder bijhalen.'' Die komt, al dan niet vergezeld van een slotenmaker en twee agenten, binnenvallen. ,,Als dat nodig is, gaat hij na of het bed nog warm is en noteert alle andere zaken die kunnen wijzen op een relatie. De officiële partner kan die elementen dan inroepen tijdens de echtscheidingsprocedure.''

    Vooral over de middag zal het vandaag in de bekende rendez-voushuizen erg druk zijn. ,,Deze avond hebben de schuinsmarcheerders geen tijd'', weet G.V.D.B. ,,Dan hebben de meesten immers een avondje gepland met hun échte partner.'' Tenzij een of andere privé-detective hen inmiddels het slechte nieuws is komen melden natuurlijk... (NLZ)
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  9. #9
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    27 januari 2013 @ 20:40
    Locatie
    Euregio
    Berichten
    1.451
    Discussies
    142
    Thanks
    0
    Thanked
    0 in 0 posts

    Standaard

    Ik begrijp de rommel om deze dag niet.

    In de avond ga ik een biertje drinken and that's all.

    n.:wink:

  10. #10
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Vandaag @ 22:20
    Berichten
    41.720
    Discussies
    4593
    Thanks
    46
    Thanked
    14.443 in 8.521 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door neukie
    Ik begrijp de rommel om deze dag niet.

    In de avond ga ik een biertje drinken and that's all.

    n.:wink:

    Ja maar met wie ga jij een biertje drinken, that's the question ?

    Ik heb trouwens gelezen dat in Duitsland deze dag om een hele andere reden niet gevierd werd : Het is de naamdag van Judas

    Willem2 :wink:
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  11. #11
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    27 januari 2013 @ 20:40
    Locatie
    Euregio
    Berichten
    1.451
    Discussies
    142
    Thanks
    0
    Thanked
    0 in 0 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2
    Ja maar met wie ga jij een biertje drinken, that's the question ?
    Niet met Linatje......Met vrienden... :D :thefinger

  12. #12
    Geregistreerd
    2 november 2005
    Last Online
    13 december 2018 @ 22:31
    Berichten
    755
    Discussies
    38
    Thanks
    0
    Thanked
    2 in 2 posts

    Standaard Belgisch recht

    Ja in Belgie is vreemd gaan tijdens het huwelijk bijzonder risicovol. Indien men overspel kan bewijzen dan verliest men namelijk het recht op alimentatie. Daarom hebben de detectives het in Belgie zo druk.

 

 

Tags voor deze discussie

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57.

Babylon 468*60