Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 23:44
    Berichten
    41.799
    Discussies
    4596
    Thanks
    46
    Thanked
    14.554 in 8.579 posts

    Standaard Borstkanker vooral zelf ontdekt

    AMSTERDAM - Borstkanker wordt opvallend vaak opgespoord door vrouwen die zelf hun borsten onderzoeken. ........................... http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...__.html?p=16,1
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  2. #2
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 23:44
    Berichten
    41.799
    Discussies
    4596
    Thanks
    46
    Thanked
    14.554 in 8.579 posts

    Standaard

    Twee jaar geleden krijgt lerares Nederlands Martine van de Merwe borstkanker. Beide borsten worden geamputeerd: "Dat was heel heftig." Voor een borstreconstructie met lichaamseigen weefsel gaat ze naar het UZ Gent in België, vanwege de grote expertise en kortere wachttijd. Na een eerste reconstructie in juni 2023 wordt een vervolgoperatie gepland vanwege onder meer pijnklachten en een littekencorrectie.

    Half oktober krijgt ze een brief van haar verzekeraar Zorgzaam, onderdeel van VGZ. Die vraagt om "foto's van uw borsten. Genomen van beide zijkanten en uw voorzijde." Die vraag mag een zorgverzekeraar niet meer stellen, maar toch gebeurt dat nog geregeld, blijkt uit onderzoek van de NOS.

    "Ik heb er echt om moeten huilen. Ik dacht: wie zijn jullie om dit aan mij te vragen. Je voelt je letterlijk in je kruis getast. Ik ben niet trots op mijn borsten, vrijwel niemand krijgt ze te zien. En dan moet ik ter beoordeling foto's naar wildvreemden opsturen."
    ... https://nos.nl/artikel/2508550-marti...un-verzekeraar
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  3. Onderstaande 2 leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

    WANDELAAR5 (12 februari 2024),Wentelt Eefje (12 februari 2024)

  4. #3
    Geregistreerd
    6 maart 2009
    Last Online
    Gisteren @ 20:43
    Berichten
    11.109
    Discussies
    224
    Thanks
    13.078
    Thanked
    17.519 in 6.164 posts

    Standaard

    Wederom een triest geval van falen en vervolgens zwijgen. Men wil er niet op ingaan en/of reageren.

    Op andere vragen, zoals zoekgeraakte foto's, het van loket naar loket gaan van foto's en de kwaliteit van de (eerste) beoordeling van de aanvragen, wil VGZ niet ingaan. Evenmin op de constatering dat de regels zijn overtreden door het direct vragen van foto's aan verzekerden.
    Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport noemt de verhalen aangrijpend, maar wil verder niet reageren.

    En als klap op de vuurpijl:
    Brancheorganisatie Zorgverzekeraars Nederland schrijft: "Wij vinden het vervelend voor vrouwen dat ze in deze situatie terechtkomen, maar zorgverzekeraars kunnen niet zonder meer alles wat zorgaanbieders aanvragen vergoeden".
    Niks "zonder meer", het gaat hierbij om verminkingen en dat is gedekt volgens de zorgverzekeringswet. Is weer een geldkwestie bij de zorgverzekeraars en dat geld geven ze liever uit aan salarissen van de directeuren (zoals Roger van Boxtel of Wouter Bos) die toch snel 400.000 per jaar cashen.

    Beter om je in Duitsland te laten behandelen. Ben je bovendien snel aan de beurt.

  5. Onderstaande 3 leden hebben Badslippers bedankt voor deze bijdrage:

    schoolmeester (13 februari 2024),WANDELAAR5 (12 februari 2024),Wentelt Eefje (12 februari 2024)

  6. #4
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 23:44
    Berichten
    41.799
    Discussies
    4596
    Thanks
    46
    Thanked
    14.554 in 8.579 posts

    Standaard

    Zorgverzekeraars om: borstreconstructies vergoed zonder naaktfoto's
    .... https://nos.nl/artikel/2508669-zorgv...er-naaktfoto-s
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  7. Onderstaande leden hebben Willem2 bedankt voor deze bijdrage:

    Wentelt Eefje (13 februari 2024)

 

 

Tags voor deze discussie

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:22.

  FKK Artemis 468*60