Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:20
    Berichten
    41.609
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.290 in 8.448 posts

    Standaard Wie flirt, werkt harder

    VOORSCHOTEN - ‘Mag ik éven tussendoor? Ik heb een klein vraagje.’’ ,,Vooruit, omdat jij het bent!’’ Maakt u die laatste opmerking wel eens tegen een collega? Dan behoort u ook tot de flirters op het werk.

    Maar wees gerust, daar schuilt geen kwaad in. Want zakelijk flirten maakt de omgang met collega’s leuker en is ook nog goed voor de productiviteit, als we alle trainers op dit gebied mogen geloven.

    De laatste tijd duiken steeds meer coaches, websites en boeken over zakelijk flirten op. Een blik op internet over dit onderwerp leert dat iedereen flirten met collega’s kan leren.

    Een traing of workshop zakelijk flirten is vaak onderdeel van een bedrijfstraining die is gericht op het motiveren van medewerkers of op samenwerking. Flirten is de ander een goed gevoel geven over zichzelf, zakelijk flirten werkt goed om de ander te beïnvloeden of om aardig te worden gevonden, weet Frank van Marwijk van Lichaamstaal.nl.

    ,,Flirten in de liefde is anders,’’ legt van Marwijk uit. ,,Bij flirten op het werk raak je elkaar niet aan en zijn er geen seksuele toespelingen. Het is een beetje spelend gedrag, de toon in je stem wordt anders om lucht te brengen in het ‘serieuze’ werk. Maar het flirtspel wordt net niet afgemaakt.’’

    Tijn van Ewijk van Masterflirt geeft ‘verleidingscursussen’ bij bedrijven, waarvan flirten op het werk onderdeel is. Al is het nooit onderzocht, Van Ewijk en Van Marwijk stellen dat werknemers productiever worden door zakelijk flirten. ,,Het is misschien niet meetbaar, het is wel waarneembaar dat de sfeer anders is als mensen speelser en luchtiger met elkaar omgaan,’’ meent Van Ewijk. ,,Het ligt voor de hand dat mensen dan sneller en beter werken en productiever zijn.’’

    De Nijmeegse hoogleraar psychologie en persoonlijk coach Roos Vonk deed onderzoek naar slijmen. Dat is weliswaar geen flirten, maar de overeenkomst zit ‘m in aandacht geven aan de ander. ,,Ik weet niet of mensen harder gaan werken door flirten, maar de stemming zal er wel door omhoog gaan. Dat is natuurlijk weer goed voor de motivatie,’’ aldus Vonk. ,,Het principe van zakelijk flirten werkt denk ik wel, maar enige professionele afstand is volgens mij wel gewenst.’’
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

  2. #2
    Geregistreerd
    27 november 2005
    Last Online
    23 januari 2009 @ 22:27
    Berichten
    38
    Discussies
    2
    Thanks
    0
    Thanked
    0 in 0 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem2
    Want zakelijk flirten maakt de omgang met collega’s leuker en is ook nog goed voor de productiviteit, als we alle trainers op dit gebied mogen geloven.

    ,,Flirten in de liefde is anders,’’ legt van Marwijk uit. ,,Bij flirten op het werk raak je elkaar niet aan en zijn er geen seksuele toespelingen. Het is een beetje spelend gedrag, de toon in je stem wordt anders om lucht te brengen in het ‘serieuze’ werk. Maar het flirtspel wordt net niet afgemaakt.’’
    Dus gaan we meer flirten op het werk omdat het leuker is en de productiviteit verhoogt, lijkt me geen slecht idee!

    Wel oppassen natuurlijk dat het gewone zakelijke flirten op het werk niet verder gaat dan dat. Want volgens een studie heeft 44 procent van alle mannen en 35 procent van alle vrouwen (naar eigen zeggen) wel eens seks gehad op het werk.

    Dit lijkt mij op het eerste zich een tamelijk hoog cijfer.

    Hubert

  3. #3
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    27 januari 2013 @ 20:40
    Locatie
    Euregio
    Berichten
    1.451
    Discussies
    142
    Thanks
    0
    Thanked
    0 in 0 posts

    Standaard

    Nu weet ik, waarom ik in de laatste jaaren 60 uur in elke week gewerkt heb.....

    cu neukie :wink:
    workaholic....:D

  4. #4
    Geregistreerd
    9 november 2005
    Last Online
    18 februari 2022 @ 17:11
    Locatie
    SKW Antwerpen
    Berichten
    2.215
    Discussies
    169
    Thanks
    0
    Thanked
    11 in 8 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door neukie
    Nu weet ik, waarom ik in de laatste jaaren 60 uur in elke week gewerkt heb.....
    cu neukie :wink:
    workaholic....:D
    Ja, ja, ik ook : NEUKIE de FLIRTER!

    Anvers :wink:

  5. #5
    Geregistreerd
    1 november 2005
    Last Online
    31 maart 2023 @ 06:08
    Berichten
    206
    Discussies
    12
    Thanks
    4
    Thanked
    16 in 10 posts

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hubert
    44 procent van alle mannen hebben wel eens seks gehad op het werk.
    In mijn bedrijf werken voor het ogenblik alleen mannen :o ... Het wordt hoog tijd dat ik een aantrekkelijke jonge sekretaresse aanwerft ... Volgens de statistiek heb ik dan bijna één kans op twee haar te kunnen neuken

  6. #6
    Geregistreerd
    9 oktober 2005
    Last Online
    Gisteren @ 22:20
    Berichten
    41.609
    Discussies
    4589
    Thanks
    46
    Thanked
    14.290 in 8.448 posts

    Standaard ’Mensen moeten flirten op het werk’

    Bron : AD


    DORDRECHT - Word geen rat, word een schat. Inhakend op Joep Schrijvers’ managementsboek heeft de Dordtse Angelique van ’t Riet ’ Hoe word ik een schat - Flirten als succesfactor op het werk’ geschreven.

    Flirten wordt vaak geassocieerd met verleiden en versieren. Van ’t Riet heeft het daar juist net niet over. ,,Flirten is het geven van positieve aandacht om iets te bereiken. De vraag is hoe je verbinding krijgt met een gesprekspartner.’’

    Absolute meesters daarin zijn kinderen. ,,Kinderen flirten al vanaf het moment dat ze kunnen lopen en praten. Ze weten precies wat ze moeten doen om te bereiken wat ze willen. Daar komt geen seksuele spanning bij om de hoek kijken.’’

    Om op het werk hogerop te komen, is flirten voorwaarde, meent de Dordtse flirtcoach. ,,Producten en prijzen vervagen. Iedere bank of iedere groenteboer verkoopt dezelfde producten, maar waarom loop je nu net vijf minuten om voor die ene groenteboer?’’

    Het verschil zit hem in het ’gunnen’, legt Van ’t Riet uit. ,,Misschien doet hij extra aardig tegen je kind of je hond. Dat is geen legitieme reden in het zakenleven, maar het werkt wel. Als je weet waar de gevoelige plekken zitten bij je gesprekspartner, kun je alles verkopen wat je wilt. Of je nou met collega’s flirt, of met kopers. Het gaat om het verkopen van jezelf. Die ’klik’ tot stand brengen.’’

    Belangrijk daarbij zijn: aandacht krijgen plus nieuwsgierigheid en vertrouwen opwekken. Voorbeeldje. Handen schudden bij een begroeting. ,,Als je vijf onbekende mensen een hand geeft, van hoeveel onthou je dan de naam? Meestal niet van veel. Juist op dat moment kun je flirten: geef iemand wat langer een hand, herhaal even de naam.’’

    Het is maar een manier om iemand positieve aandacht te geven. ,,Vaak gebeurt juist het tegengestelde: mensen trekken snel hun hand weg, kijken je niet aan. Je komt in iemand persoonlijke zone.’’

    Belangrijk is volgens de Dordtse dan ook dat mensen zich bewust worden van hun gedrag en hun houding. Van ’t Riet beschrijft in haar 22 hoofdstukken daarom zaken als lichaamstaal, zelfvertrouwen, presentatie en de eerste indruk.

    ,,Je moet leren kijken en luisteren naar de ander. Je hebt twee oren en een mond. Leer ze dan ook in die volgorde te gebruiken. Als je wilt flirten, moet je informatie krijgen van de ander. Je moet in een gesprek altijd kiezen voor het luisteren. Complimentjes zijn essentieel, maar je moet je wel eerst inleven in mensen.’’

    In haar boek leert Van ’t Riet lezers onder meer hun eigen gedragspatronen en die van anderen herkennen. ,,Zo bestaat 55 procent van onze communicatie uit lichaamstaal, 38 procent uit de klank van de stem en zeven procent uit woorden. Hoge stemmen kunnen in het zakenleven sneller irritatie opwekken. Als je je toonhoogte omlaag brengt, flirt je.’’

    Zo is het overnemen van de houding en het gedrag van de ander belangrijk voor het wekken van vertrouwen. ,,Wat je in ieder geval niet moet doen is een muur optrekken en oogcontact uit de weg gaan. Als je echt succesvol wilt zijn, zul je een verbinding moeten aangaan. ’’
    Ieder voordeel heb zijn nadeel............

 

 

Tags voor deze discussie

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Forumsoftware: vBulletin®, versie 4.2.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Image resizer by SevenSkins
Copyright © 2005 - 2017, IJsberenforum
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:12.

  Living Room 468*60