PDA

Volledige versie bekijken : te weinig afstand genomen ! zu wenig abstand



seqoya
28 december 2007, 10:50
mannen vraagje.. wie is bekend met de regels in duitsland.. ben op de foto gegaan waarbij ik iets meer dan 100 km pr uur reed en maar 15 mtr afstand had genomen.. nu zag ik op internet dat het 100 euro kost 3 punten en maand rijbewijs kwijt... weet iemand of dit ook voor buitenlanders en dus hollanders geldt ? zou erg kut zijn om een maand niet te kunnen rijden !!

Frage für unsere deutsche freunden... ich bin fotografiert mit 104 km pro stunde und habe 15 mtr abstand genommen von auto vor mir.. das sollte 50 mtr sein... ich habe auf internet gelesen dass ich 100 euro zahlen soll , 3 punkte und 1 monat fahrverbot...

weisst jemand ob dass auch für ausländer gilt ? würde wirklich scheisse sein 1 monat nicht fahren zu durfen..

danke für eurere Reaktionen

Willem2
28 december 2007, 11:10
Zie ook hier : http://www.ijsberenforum.nl/forum/showthread.php?t=6511

De straf van een maand ontzegging van een rijbewijs wordt niet overgenomen door de nederlandse justitie. De rest moet wel betaald worden.

:wink:

seqoya
28 december 2007, 14:15
ja echt ? wow dat is niet verkeerd dan !! kan me rijbewijs echt niet missen.. kan ik zolang niet naar GT ;)

.357 magnum
28 december 2007, 14:59
Zie ook hier : http://www.ijsberenforum.nl/forum/showthread.php?t=6511

De straf van een maand ontzegging van een rijbewijs wordt niet overgenomen door de nederlandse justitie. De rest moet wel betaald worden.

:wink:

Niets uit Duitsland word overgenomen door de Nederlandse justitie.
Het enige wat die Duitsers krijgen is je adres.

Je krijgt dan de bekeuring thuis gestuurd.
Na 2a3 weken krijg je een herhaling.
Daarna hoor je niets meer.

Zolang het justitieel incasso buro ( JIB)de boete niet int, kan de Nederlandse politie je niets maken.
Die Duitse bekeuring word door de Duitse ''JIB'' verzorgd.

Ik heb vorig jaar ook een bekeuring uit Duitsland gekregen.
Deze heb ik niet betaald.
Bij een inbraak in mijn auto heb ik eens een keer aangifte gedaan in Duisburg.
Maar van de niet betaalde boete is niet ter spraken gekomen.

Ovegens rij ik nog steeds ongestoord door Duitsland heen.

Ik laat me niet gek maken door die hoogkuttige overheidregeltjes. en die zogenaamde hoge pakkans.


.357 magnum

Freddy_K
28 december 2007, 17:41
ja echt ? wow dat is niet verkeerd dan !! kan me rijbewijs echt niet missen.. kan ik zolang niet naar GT ;)

ik mocht toen 1 maand niet in Duitsland rijden. Mijn rijbewijs hoefde ik niet in te leveren maar in Duitsland rijden mocht 1 maand lang niet.

Jansen
28 december 2007, 20:53
Ja deze straf geldt alleen in Duitsland,Je kan iemand anders als bestuurder opgeven maar wel de boete betalen.
Rij ontzegging geldt niet voor jouw alleen voor de bestuurder.
Bij te hard rijden en geknipt met foto dan natuurlijk wel toegeven dat je de bestuurder bent.

Ik heb net zelf het een en ander achter de rug.
schrijf dit liever niet hier openlijk op het forum, ik zou denk ik meteen de prijs krijgen voor de beste recentie van deze maand.

seqoya
28 januari 2008, 13:48
ik heb de boete inmiddels gehad 120 euro en een maand niet rijden in duitsland... fucking lekker boeien... ik ga toch op zakenreis deze week dus daar gaan al weer 2 weken vanaf...en je mag dus wel in nederland rijden je krijgt een stikkertje die je er op moet plakken wat je dus niet doet... maar goed.. mag zo 2 weken niet naar duitsland.. nou ja Gusto en 2horny hadden al aangeboden me in venlo op te halen dus overal is een oplossing voor en we hebben YY nog !!