Volledige versie bekijken : Iran promoot 'tijdelijk huwelijk' als oplossing voor overspel
Willem2
26 juni 2007, 15:09
26/06
Iraanse organisaties die de vrourwenrechten beschermen zijn woedend op hun minister van Binnenlandse Zaken. Die prees 'tijdelijke huwelijken' aan als een goed alternatief voor prostitutie. De praktijk laat een man en een vrouw toe buitenechtelijke seksuele betrekkingen te hebben zonder juridisch gezien overspel te plegen.................
http://www.gva.be/nieuws/in_de_rand/default.asp?art={57816C59-1321-44F8-B1A4-A01ED15F6BEA}
Spermie
27 juni 2007, 09:56
WOW!!!
Zover zijn we in het westen nog niet eens!!:D :D
thesickboy
27 juni 2007, 10:17
TheSickboy is eveneens een groot voorstander van tijdelijke verbintenissen die zo'n 30 à 60 minuten duren...:D
Slimme jongens, die Iraniërs...;)
:wink:
Het is wel dat OF stenigen tot de dood natuurlijk.
Zover komen we in het Westen hopelijk nooit :rolleyes:
Die fase hebben we al gehad, in de middeleeuwen bijvoorbeeld was het ook geen pretje hier. Denk aan heksenprocessen etc. En sociale uitstoting in diverse vormen heeft tot ver in de 20e eeuw plaatsgevonden, en vindt ook nu nog wel plaats.
Wat je ook vindt van de Westerse samenleving, en perfect is het zeker niet, ik denk dat de Verlichting toch wel een grote stap voorwaarts is geweest in de manier waarop we als mensen met elkaar omgaan.
En over het topic zelf: het is juridisch rechtbreien van een fout idee (nl dat overspel zondig is). Hypocriet en symptoom bestrijding, wat mij betreft. Het enige voordeel lijkt me voor man en vrouw is dat ze niet meer gestraft worden voor overspel. Wat zou Mohammed hier nou van gevonden hebben? :hah:
neukie
27 juni 2007, 17:40
In de Iraan is dat de "sigheh". Je kunt tidelijk huwen vanaaf 5 min tot 99 jaaren. Ook wat je elke maand aan dijn tweede echtgenote betalen moet staat in de oorkonde, welke je bij een notaris maakt.
Ik weet niet hoe dat met de 5 min functionert. Naakt naar de notaris gaan? :green_smi
Randy, ik kan je enkel bijtreden.
Goh, zijn we het alweer eens! Gaat de goede kant uit :D.
...
Scheiding van moskee en staat zou een begrip moeten worden, net zoals wij scheiding van kerk en staat hebben
In theorie klopt dit, en gelukkig in de praktijk ook steeds meer. Echter, vlak niet de invloed uit van het christendom in partijen als het CDA en de ChristenUnie en SGP. Zeker het CDA als grote regeringspartij heeft vaak ook religieuze argumenten gebruikt in haar stellingnames (bijv abortus, euthanasie, drugs, maar ook bevoorrechting van bijzonder onderwijs (vooral christelijk) tov de openbare (niet religieuze) scholen)...
Misschien in België ook een bekend verschijnsel?
En om op uw vraag te antwoorden:
Waarschijnlijk dit:
Uit de hadieth van Aboe Dawoed, #4428:
...
Gruwelijk, en vergelijkbaar met evenzo gruwelijke teksten uit het oude testament. Gelukkig bestaat evolutie, ook in maatschappelijke ontwikkelingen. :freu: