PDA

Volledige versie bekijken : Indonesië - Java -Jakarta

vrije jongen
16 mei 2025, 20:57
De volgende aflevering van ‘VJ ontdekt Zuid Oost Azië’ richt zich op Indië. Op landen als Myanmar (oorlog), Brunei (streng) en Timor Leste (onbereikbaar) na, ben ik inmiddels in alle Zuid Oost Aziatische landen geweest en het is eigenlijk verbazend hoe weinig mensen opgemerkt hebben ‘ga je ook eens naar Indonesië?’. Zelf heb ik er ook ruim 40 jaar nooit echt serieus over nagedacht… terwijl, ik ben Hagenees:cool:. De weduwe van Indië. Om een beeld te schetsen voor de Limbolanders en de Braboboeren die de meerderheid van het forum vormen: waar ze in het zuiden de eerste de beste Indo een wit kapsel aanmeten om dan in gestrekte draf – en met gestrekte arm - erachteraan te rennen, gaat er hier geen dag voorbij zonder dat ik met iets Indonesisch in aanraking kom. Ik moet er serieus lang over nadenken om iemand uit mijn persoonlijke omgeving te bedenken die geen Indisch bloed heeft (buiten recente import). Voor mezelf overigens ‘slechts’ een achtstse, dus je ziet het er niet direct vanaf. Op een feestje is een discussie over de beste toko standaard kost; tenzij conflicterende preferenties bekend zijn, dan staat ‘tokovoorkeur’ al snel in het lijstje tussen politiek en religie als te meiden onderwerpen.

Ik kan met 100% eerlijkheid zeggen dat mijn beslissing om tickets naar Jakarta te boeken uitsluitend gebaseerd was op de vele (tamelijk verassende) verslagen over de ‘entertainment scene’ in Jakarta. Maar nadien kwam de realisatie dat Indonesië ook op andere, persoonlijke fronten iets te bieden zou kunnen hebben. Bij het zappen toevallig eens bij ‘De Oost’ blijven hangen en voor je het weet ben je wat aan het googlen…en heb je in een uurtje de nodige reconstructies gemaakt en adressen uit de jaren 40 vertaald naar de huidige locatie op google maps. Één van de typische ervaringen voor boomers, x-ers en millenials met een Indo-link… is de Indische stilte. Ik heb in mijn jeugd weinig tot niets over Indonesië gehoord. Als (jong) volwassene heb ik er weinig naar gevraagd en nog minder antwoord op gekregen. Mijn familieleden die me iets zouden kunnen vertellen over die tijd zijn er al ruim een decennium niet meer. Iets achterhalen gaat via foto albums en flarden van impressies van wat toen kleine kinderen waren. Terwijl ik wat in duo lingo ging kutten, was het bizar om me te realiseren dat een van mijn grootouders vloeiend Bahasa moet hebben gesproken. Daar heb ik nooit wat van gehoord.

Het schrijven van dit soort stukjes is een leuk ritueel na elke reis. De een maakt filmpjes, de ander een fotoalbum, ik schrijf stukjes op een hoerenlopersforum. Het is mijn versie van een journal en het betekent ook dat ik soms al voor de trip ideeën krijg van hoe het verslag er uit zal gaan zien (en ik af en toe wat van het hoerenlopen afwijk). Ik heb de afgelopen jaren genoeg overblijfselen van de periode van Europees kolonialisme gezien: Engelse invloeden in Singapore en Maleisië; Frans in Laos, Vietnam en Cambodja; Spaans en Amerikaans in de Filipijnen… maar dit keer zou het Nederlandse kolonisatie zijn. Daarnaast de persoonlijk connectie… eigenlijk verwachtte ik wel wat impact. Lopend door de straat waar één van mijn grootouders meer dan een kwart leven heeft doorgebracht… staand voor het (nog intacte) huis waar een van mijn ouders de eerste levensjaren heeft doorgebracht. Het had opvallende weinig impact buiten ‘gaaf dat het er nog staat’:cool:. Ook de gebouwen in Nederlandse stijl waren vooral interessant om te zien, zonder enige ‘schaamte’ (zoals een bepaalde baardmans zou denken) of ’trots’ (zoals een lopend permamentje graag zou zien). Ook de locals leken er weinig emotioneel op terug te kijken en waar ik me in het begin nog afvroeg of ik wel moest zeggen dat ik uit ‘Belanda’ kwam, was het al snel duidelijk dat niemand het iets uitmaakte. Ik had regelmatig het idee dat mensen niet eens wisten dat we daar ooit gezeten hebben.

Dan kunnen we nu verder naar de meer algemene toeristeninformatie waar ik de lezer graag mee verveel. Na als voorbereiding aardig wat youtube filpmjes over Jakarta te hebben bekeken, verwachtte ik eigenlijk een tamelijk kritische analyse die Jakarta op het niveau van Manila zou plaatsen. Maar na het zelf ervaren te hebben, is Jakarta duidelijk meer ontwikkeld en is het contrast tussen de rijke en armere delen een stuk minder walgelijk/in your face dan in Manila. Eigenlijk moeten we sowieso bespreken hoe enorm drukbevolkt Java is; als we Amsterdam naar Java zouden verplaatsten - kan dat:biggrin:? ze mogen eens per jaar terugkomen om op het laatste moment de titel te verspelen:tongue:; felicitaties aan “de Souza” – dan zou het de achtst grote stad op het eiland zijn. Jakarta zelf heeft meer dan 10 miljoen inwoners en de ‘metro area’ zit tussen de 20 en de 30 miljoen. Dit zijn geen kleine Europese stadjes. Vergelijk in de rest van ZO Azië is dan vooral Bangkok en Manila… waarbij Bangkok duidelijk het verst in de ontwikkeling zit en Manila het meest als dystopische hell hole blijft hangen. Jakarta doet zijn best om te ontwikkelen. Het is opvallend dat wat vroeger Batavia was (Noord Jakarta), nu tamelijk vervallen is en ook de nodige sloppenwijken bevat. Het is in Azië altijd even schakelen dat ‘oude stad’ betekent dat het oud en verlept is en niet het touristische hart zoals in Europa:). Indonesiërs zijn trots op Zuid Jakarta, waar moderne wolkenkrabbers staan en luxe malls omringt door schone, brede straten met veel schaduwgevende bomen. In de jaren 40 werd daar waarschijnlijk nog gewoon rijst verbouwd. Overigens is het verlepte Noord Jakarta wel waar je moet zijn voor het hoerenlopen, maar daarover later meer. Na je zaad te lozen even lekker gaan luchen in het oude cafe Batavia is in ieder geval prima mogelijk (en de toeristtraptoeslag beperkt).

Nu de vraag: beginnen we met de praktische zaken of het menselijke aspect? Laten we het laatste eerst doen. Het eerste wat je merkt: Jakarta is geen toeristenattractie… en de toeristen die er zijn lijken uit andere Aziatische landen of Indonesië zelf te komen. Ook elders op Java zie je vooral Indonesische toeristen en bijzonder weinig westerlingen (welke dan wel voor 80% uit Nederland komen). Dit is eigenlijk wel gaaf, want 90% van de tijd ben je op plekken waar je geen enkele niet-Indonesiër ziet. Ik heb best veel in de lokale ‘commuter train’ gezeten en ik heb daar 1 keer twee blanke dames gezien. Voor de rest alleen locals die van/naar huis aan het gaan zijn. Dit heeft dan ook als gevolg dat je enigszins een bezienswaardigheid bent. Ik ben wel eens zo een trein ingestapt waarbij een kind van een jaar of 7 een kreet slaakte en me de rest van de rit met grote ogen aan heeft zitten kijken. Sowieso zijn blanke mensen (of Bule’s) interessant voor veel Indonesiërs. Er gaan op het moment een stuk of 30 foto’s rond in Indonesië, waarop ik met volslagen vreemden sta:confused:. Vooral kinderen die met brede lach en grote ogen reageren, maar ook een jongen van een jaar of 14 die vraagt of ik met zijn oma op de foto wil. Vaders die vragen of ze een foto mogen met mij en zijn breed lachende kinderen. In Soerabaja voor een regenbui gaan schuilen in een bushokje, waar een 14 of 15 jarig meisje haar tamelijk dikke tieten tegen me aandrukte terwijl haar vriendin een paar foto’s maakte… en dan een blijdschap en enthousiasme die ik in mijn normale leven toch tamelijk weinig zie als ik binnenkom. In Yogjakarta kwam ik een net uitgaande school van moslimkinderen tegen (jaar of 12?)… 5 groepsfoto’s met erg blije hoofddoekmeisjes en in totaal 87 high fives. Later – als cynische Westerse lul:rolleyes: - ben ik wel eens een kwartiertje onnodig in een koffietentje blijven hangen toen ik zag dat er vlakbij een school uitging (er wordt gefokt daar), dus dat bleef bij veel lachende snoetjes en af en toe zwaaien door het raam. Zoals in zoveel landen in die regio, zijn een groot deel van de mensen gewoon erg lief:).

Dat laatste zal voor sommigen als verrassing komen, want we kennen het moderne Indonesië ook als het land met de grootste moslimbevolking ter wereld; waarbij de ontwikkelingen steeds meer richting minder tolerantie en meer striktheid lijken te gaan. Ik ben niet in de positie om hier heel veel sluitende conclusies over te trekken, maar ik denk dat dit per eiland kan verschillen. Bali is het voorbeeld van het eiland waar er eigenlijk nauwelijks moslims zijn en in delen van Sumatra is er Sharia law en zeggen homo-toeristen in hotels liever dat ze neven van elkaar zijn. Op het moment is Jakarta (en Java in het algemeen) voor 90%+ islamitisch, maar heb ik het niet als restrictief ervaren. Meisjes in het algemeen zijn bijzonder flirterig – ook als ze de juiste leeftijd nog helemaal niet hebben – en een hoofddoekje verandert daar niet echt veel aan (erg veel unsolicited ‘hello mister’, met een ‘typisch’ lachje als je langs wat 16/17 jarige scholieren loopt). Maar ook daarbuiten zijn die meiden vaak met elkaar op stap en zie je ook heel veel vrolijke dates tussen tieners (meiden met hoofddoekje) laat in de avond en zonder supervisie ofzo. In ieder geval niet het (bevoordeelde) beeld dat ik heb bij strikte islam. En ik kom er weer op terug dat ik heel veel lieve en vrolijke mensen ben tegengekomen. Daarin doet Indonesië niets onder voor de Filippijnen of Thailand.

Dan nu toch wat praktische zaken. Ten eerste geld: in Indonesië heb je de Indonesian Rupiah, welke voor lange tijd ongeveer 16600 voor een euro was, maar na de acties van ome Donald schoot dit naar ruim 19k voor een euro:). Wat dan minder goed werkt, is dat de grootste denominatie 100k is… 5,50 euro. Je wordt bij het opnemen vooral beperkt door het maximale aantal briefjes dat zo een apparaat kan geven. 30 briefjes van 100k is iets meer dan 160 euro. Uiteindelijk heb ik vooral bij de BCN in de Indormarets op elke straathoek gepind, omdat daar geen extra kosten worden gerekend en je 2,5 miljoen kunt krijgen. Na het pinnen loop je dus vaak met een stapel 100k briefjes rond (ontloop de automaten die alleen 50k briefjes hebben) en dat voelt vergelijkbaar met een stapel duizendjes in Thailand nadat je daar 30k hebt opgenomen. Verschil zit hem in dat de 100k 5,50 is en de 1k baht tegen de 30 euro… goed moment om de koppeling te maken naar hoe goedkoop Indonesië en Jakarta zijn. Op alle vlakken buiten alcohol, is Indonesië veel goedkoper. Ook opmerkelijk dat veel hotels en luxere tentjes (in de vele gave malls) inmiddels helemaal cashless zijn… vooral omdat mijn master debitcard lang niet overal goed werkte. Wel iets om op te letten; ik heb een paar keer een lief moslimmeisje cash gegeven terwijl zij voor mij de cashless payment deed.

Wat openbaar vervoer betreft loopt Jakarta nog achter op een stad als Bangkok, al zijn ze druk bezig deze verder uit te breiden. De MRT metro is nu nog tamelijk beperkt, maar deze wordt dus doorgetrokken wat voor veel verkeersproblemen zorgt. Daarnaast heb je commuter trains, die naar alle uithoeken van de stad gaan. Dit zijn oude Japanse metro’s, die elke paar minuten gaan en erg goedkoop worden gehouden. Alles in de buurt van het centrum kost 3k per ritje… dat is rond de 15 cent. Vooral de rode lijn (Bogor lijn genoemd) was voor mij relevant en die heb ik dan ook vaak genomen. Dan heb je nog verschillende soorten buslijnen, waarbij de transjakarta buslijnen het meeste nut hebben omdat die op veel delen hun eigen rijbaan hebben en dus niet vast staan in het vreselijke verkeer van Jakarta. Betalen doe je het beste met een ‘e-money card’ die je in elke indomaret kunt kopen. Ik heb er in het begin een tientje op gezet en heb de helft nog over voor mijn volgende trip. Het systeem is wel iets minder dan bij ons: druk je pas echt een seconde of 3 of 4 op de reader, anders leest ie hem niet. Ik vind het altijd wel leuk om het lokale OV te gebruiken en ik zeg er dan altijd bij dat het makkelijk te doen is als je het niet erg vindt om om een stukje te lopen. Dit keer toevallig mijn stappenteller aan gehouden en ik kwam er enigszins onverwacht achter dat ik de meeste dagen rond de 13 kilometer liep:eek:, met een paar uitschieters boven de halve marathon en als laagste 9,6km op een dag waarin ik 6 uur in een trein had gezeten. Deze humblebrag vooral als bruggetje naar de lokale taxi apps. Grab en Gojek zijn de twee opties. Zelf vooral Grab gebruikt, omdat die naar mijn idee een net iets betere kaart heeft en betere opties voor oppik/dropoff plekken geeft. Naar mijn idee in Indonesië meer nodig dan in Cambodja, Thailand, Vietnam of de Filippijnen… toch een paar keer gehad dat ik een zwaaiende taxichauffeur had aan de overkant van de 7 baansweg. Gelukkig ben ik inmiddels tamelijk goed in het oversteken in Zuid Oost Azië, al is wat dat betreft Jakarta niet voor beginners. Rode lichten zijn meer een suggestie en een zebrapad betekent niet zoveel. Het is een kunst die ik inmiddels behoorlijk in de vingers heb en ik heb regelmatig 6 of meerbaans wegen overgestoken waar gewoon de hele tijd verkeer rijdt. Motobikes rijden wel om je heen en bij auto’s kun je aan het rijgedrag inschatten wat ze gaan doen. Tip: echte taxi’s gaan vaak langzamer rijden als ze een blanke zien lopen, dat kun je goed gebruiken om een oversteekmoment te creëren. Die taxi’s zijn overigens wel zwaar overpriced…bij aankomst op het vliegveld wilde bluebird taxi 500k om me naar mijn hotel te brengen; grab was 170k. Mocht je binnen Java willen reizen, dan kun je redelijk geprijste vluchten nemen, maar er zijn ook goede treinroutes (op het spoor dat de Nederlanders hebben aangelegd). Kies dan niet voor de ‘economy’ opties, want dat zijn stoelen gemaakt voor locals van 1,60 groot; er zijn veel (erg) luxe opties en die kosten ook niet zo veel. Je ziet zo ook wat van de natuur. Vooral tussen Yogjakarta – Bandung – Jakarta heb je erg mooie routes.

Goed, eten dan. Jakarta is vies, tamelijk vies. Het is opvallend dat ik overal bij restaurants, food courts, McDonalds, etc wasbakken zag (die in Bahasa ook gewoon wasbak heten; wel meer van dit soort taaldingen… een meisje een paar minuten proberen duidelijk te maken dat er geen ‘towels’ in de kamer waren ‘o, handuk?!’:biggrin:). Ik had de norit en immodium klaar staan op mijn nachtkastje… maar heb het niet echt nodig gehad. Uiteindelijk heeft ook dit te maken met het weinige toerisme. De meeste streetfood is letterlijk van een kar met twee wielen en dan wat krukjes waar je dat zou kunnen opeten. Of aan een drukke weg in erg warme tenten, met gedeelde tafels en banken waar ik nauwelijks in pas. Het zorgde ervoor dat ik meestal toch gewoon in een restaurant ging eten… en eerlijk gezegd is het Indische eten in Den Haag niet veel minder dan wat ik tijdens deze trip heb gegeten. Overigens ook meer dan genoeg westerse opties als je daar behoefte aan hebt.

Als afsluiter van het algemene praatje dan nog wat over de veiligheid. Ik heb me overal en altijd volkomen veilig gevoeld, ook als enige blanke in een zee van locals. En laat duidelijk zijn: ik ben van exact gemiddelde Nederlandse lengte en regulier gewicht voor een veertiger van die lengte, waarbij ik in Azië inmiddels vaak in kleding rondloop die vooral het zweten beperkt (en meer met plastic gemeen heeft dan natuurvezels) en daaronder nike air jezus (want als je de meeste warmte verliest via je hoofd, doe je de meeste warmte op via je voeten:tongue:). In andere woorden: een kop boven iedereen uitsteken en gekleed als een zuurstok; ik wordt niet snel over het hoofd gezien. Maar ik voelde nergens dat het onveilig zou zijn, al kan dat ook aan naïviteit worden toegeschreven (ik me nergens in ZO Azië onveilig gevoeld). Al flitst er soms wel wat door je hoofd, bijvoorbeeld als je in een buitenwijk van Yogjakarta een verkeerd adres hebt ingevoerd in Grab en ziet dat het ‘maar 20 minuten lopen’ is naar de massagetoko en je iets later aan de rand van een zandweg loopt met als enige licht de koplampen van de motobikes die je (te hard) tegemoetkomen: was dit wel zo slim?:tongue: Zo zie je in ieder geval wel iets van die landen.

Hoe zit het dan met de hoeren? Dat komt in het volgende bericht:thefinger:.

WANDELAAR5
16 mei 2025, 22:56
Over die veiligheid: ik heb juist in Jakarta mij zo ongeveer als enige reislocatie in Azië onveilig gevoeld. Ik ging per openbaar vervoer naar het oude Batavia. Vanuit het busstation moest ik door een sloppenwijk lopen om in Batavia te komen. De zijstraatjes waren te smal voor een lopende W5 en een Indonesische tegenligger om elkaar te passeren. Toen ik na 100m blikken zag “hoe kan het dat hier een blanke loopt die nog niet beroofd is” ben ik omgekeerd. Batavia heb ik nooit gezien. Mannen op motorfietsen met dichtgevouwen kentekenplaten in Bandung vond ik ook niet zo tof. Mijn tas bewust tussen mezelf en de huizen aan de zijkant van de weg gehouden.
Maar verder was het prima te doen, zeker buiten de steden.

Ties85
17 mei 2025, 12:21
Mooi verslag ik ben zeker nieuwsgierig geworden naar de hoeren en snoeren scene aldaar, maar moet heel eerlijk zijn Jakarta is tot op heden een van de laatste steden die op mijn to do list staan in Azië.
Dus ik ben benieuwd of jou verhaal daar verandering in kan brengen, wie weet een mooie pick up locatie om een meid vervolgens een aantal dagen mee te nemen naar mooiere oorden in de gordel van smaragd ik ben benieuwd.

vrije jongen
17 mei 2025, 22:30
‘Jakarta is the place to be if you want to fuck.’ Een zin die ik niet verwacht had te schrijven. Het beeld van Jakarta en Indonesië is toch dat van een islamitisch en conservatief land, wat niet per se incorrect is… maar Jakarta is ook een stad van miljoenen mensen, waarvan sommigen ook wel eens een verzetje willen. Officieel is prostitutie een no go, maar in de realiteit is er veel, heel veel, te neuken in Indonesië. In dit bericht richt ik me op Jakarta en dan eigenlijk de ‘makkelijke opties’ in Jakarta. Het is het topje van de ijsberg. Zo heb ik weinig te vertellen over de opties in de buitenwijken, zoals deze in het oosten (https://www.youtube.com/watch?v=8lhI5noE8FY) (op ongeveer 15 minuten is hij bij de dames); of over de befaamde traintracks (https://www.youtube.com/watch?v=6q8VG4upI1Y), welke overigens vlakbij het oude Batavia liggen.

Voor ik specifieke plekken ga beschrijven, eerst wat algemene zaken. Indonesië is relatief conservatief, dus in de meeste gevallen vindt alle prostitutie zich achter gesloten deuren plaats. Dit is geen Pattaya, of zelfs riverside in Phnom Penh. Daarnaast is Indonesië grotendeels moslim; alcohol is een stuk minder belangrijk in het hele verhaal dan in andere ZO Aziatische landen en veel meiden drinken überhaupt niet (al ben ik ook moslimmeisjes tegengekomen die graag een drankje doen:tongue:). Eigenlijk is Indonesië het goede antwoord op mijn gezeur dat Pattaya meer om drankjes verkopen gaat dan neuken. Een quote van een beveiliger in Soerabaja toen ik vroeg wat voor bar het was: ‘Tsekkie tsekkie!’ terwijl hij met vlakke hand op zijn vuist sloeg: het ‘entertainment’ in Jakarta gaat om het neuken en niet de bullshit er omheen. Ter illustratie, in de 10 dagen die ik in Jakarta heb doorgebracht heb ik gemiddeld met 2,7 sessies per dag gehad… in Pattaya is dat meestal 1 per dag.

Dit betekent ook dat je geen Pattaya moet verwachten. Het internet staat vol met beschrijvingen van Jakarta zoals ik die nu ga geven, met dan allerlei responses van Thailandgangers die dan toch willen weten hoe ze Thailand/Filippijnen ervaringen kunnen krijgen. Als je een paar uur met een meisje drinks en lady drinks wilt doen, om daarna eindelijk eens naar je hotel te gaan (als ze daartoe bereid is): prima… maar ga dan niet naar Indonesië:cool:. Online is lastig, veel werk en vaak duur. Lange termijn vriendinnetjes vinden is lastig, veel werk en vaak duur. Heb je wel eens dat je een meisje ziet en denkt ‘het zou wel aardig zijn als mijn penis over 10 minuten in haar zat’: kom naar Indonesië om (veel) jonge meiden te neuken en na het douchen weer verder te gaan naar de volgende;). Voor het vervolg is het ook goed om in gedachten te houden dan 100k IND ongeveer 5,50 is en 400k dus 22 euro: dit is meestal namelijk de prijs van een uurtje op de kamer:).

Zoals gezegd vindt alles zich achter gesloten deuren plaats in wat vaak ‘one stop entertainment’ plekken worden genoemd. Dit omdat ze op één locatie meerdere verschillende dingen aanbieden zoals een spa, een ktv (karaoke), een club, een lounge… verder zijn er geen duidelijke regels en elke locatie doet het net wat anders. Ik beschrijf zo een aantal van de beste/meest populaire/grootste venues… maar je ziet deze toko’s echt overal. Als je ergens KTV lounge ziet staan of SPA lounge, dan grote kans dat er daar hoeren zijn. Het is eerder dat de prefix ‘family’ voor KTV of SPA aangeeft dat het niet om te neuken is, al heb ik ook bij ‘family ktv’s’ opgemaakte meiden in strakke jurkjes voor de deur zien staan:gruebel:. Google reviews kunnen dan meer info geven, maar het helpt niet dat ‘normale lui’ het kennelijk niet heel raar vinden om voor een date naar een plek te gaan waar allerlei hostess girls beschikbaar zijn voor meer. Als je in een grab door de stad rijdt zie je constant plekken waarvan je verwacht dat er wel iets te vinden zal zijn. Nogmaals: er is heel veel te neuken in Indonesië:biggrin:.

In mijn gedetailleerde verhaal richt ik me vooral op Noord Jakarta – wat vroeger Batavia was – en dat ga ik doen aan de hand van de laatste 5 haltes van de Bogor treinlijn (zie plaatje hieronder): tussen het grote Vrijheidsplein met het nationale monument (MONAS) en het oude Batavia (Kota Tua). In deze regio is genoeg te neuken om je vakantietripje te vullen… waarbij de overgrote meerderheid dus een prijs rond de 400k heeft voor een uurtje (al zijn er luxere opties). De meiden zijn meestal tussen de 18 en 24, waarbij het zwaartepunt tussen de 18 en 20 ligt; dit zijn geen GC clubs of beerbars in Pattaya. Kamerprijs is inbegrepen in de prijs en lady drinks bestaan niet; had ik al gezegd dat neuken in Indonesië goedkoop is:)? In deze regio heb je ook de nodige massagesalons die full service bieden (sugar spa, vn spa, zaigon spa) waar je allerlei verschillende pakketen hebt, met één of meerdere dames, voor meerdere uren, met nuru massage. Vanaf ongeveer 500k kun je vaak full service krijgen en dat kan oplopen tot over de 2 miljoen. Zelf geen gebruik van gemaakt omdat ik geen fan ben van line ups waarbij je direct moet beslissen (of soms moet je zelfs op een ipad je dame moet kiezen).

Modus operandi:
Eigenlijk zijn op alle plekken de mamasans en papasans erg belangrijk. Zij roepen de meiden voor line ups, zij proberen dames aan je te koppelen, zij doen de betaling, zij geven het meisje het bonnetje voor de kamer; zij geven de dame het condoom dat gebruik gaat worden. Zelfs als je zelf een meisje aanspreekt, zit je daarna te wachten tot de mamasan eens komt opdagen. Ze zijn vaak ook erg irritant, maar je komt er niet omheen. Als je dan een dame hebt aangewezen/naar je toe hebt geroepen, dan heb je altijd wel de tijd voor een poging tot een kort praatje (download je taalapp voor offline gebruik, want het bereik is vaak kut binnen). Hierin kun je ook serviceverwachingen bespreken, al heb ik dat niet heel vaak gedaan (sommigen hebben een document met al hun wensen in Bahasa vertaald standaard open staan op hun telefoon). De meiden stralen op de bank meestal niet zoveel uit, maar zijn wel tamelijk giechelig als ze bij je staan. Ik had dan vaak zoiets van ‘we zien wel wat het wordt en als het niets is, pak je wel weer een nieuwe’. Locals gaan soms wel lang met die meiden aan een tafel hangen, maar ik heb begrepen dat je dan hetzelfde uurtarief betaald… ik ga dan liever naar de kamer. Als je met je gekozen dame verder wilt, betaal je bij de mamasan. Zij komt dan terug met wisselgeld, een condoom en een bonnetje voor de dame, die zij nodig heeft om een kamer te krijgen. De plekken die je een bandje met een nummer geven schrijven dan ook altijd dat nummer op het bonnetje, welke bij het betreden van de kamer streng gecontroleerd wordt door een van de poetsboys (geen idee waarom dat zo belangrijk wordt gevonden:gruebel:). De kamers zijn op bijna alle plekken purpose built kamers met een bed en een douche in de hoek (soms ook een TV). Heel stuk beter dan soi 6 kamertjes. Je snikkel wordt altijd uitgebreid en met veel zeep gewassen (droogt de huid daar wel een beetje uit… als je 3 keer per dag op een kamer beland). Na een minuut of 50 op de kamer krijg je een telefoontje dat je moet gaan afronden... tenzij je natuurlijk eerder al aftaaid.

Service
Zoals hierboven staat beschreven, start de kamer meestal op een vaste manier en van wat ik vooraf gelezen had gaat dat vaak zo verder. Zo is het op een aantal plekken de norm om na het douchen een stapel papiertjes te vullen met Listerine:gruebel:, welke dan gebruikt worden om je snikkel nog extra schoon te maken voor het pijpen. Dit klinkt erg automatische piloot en precies waar ik Duitsland zo op aan het afknappen ben:frown:… gelukkig bleek dat de meiden heel makkelijk uit hun patroontje te halen waren en het is tamelijk vaak gebeurd dat die papiertjes wel voorbereid zijn, maar uiteindelijk helemaal niet gebruikt werden.

De service zelf was wisselend en had een breder bereik dan in Thailand bijvoorbeeld (maar ik checkte de service dan ook niet echt van te voren); Tongzoenen bij bijna iedereen wel een beetje, maar misschien bij de helft echt goed of beter. Vingertjes bijna altijd wel in het spel en pussysliden ook bij minstens 75% heel normaal. PZC eigenlijk altijd wel, als er al gepijpt werd. Wel de tip om je eigen rubbers mee te nemen, want de meeste plekken gebruiken Japanse vivo condooms… en die zijn gewoon erg klein. Niet speciaal goedkoop van wat ik gezien heb, maar wel erg klein. Alleen de wat ervarenere meiden lukten het om dat ding überhaupt om te krijgen en dat bleef dan ook niet heel lang zitten. Ben op een gegeven moment ook maar zelf wat durex gel mee gaan dragen, want zoals de meiden je zullen vertellen: Indonesian men are small. Wel regelmatig gelachen met beveiliging die dan vroegen of ik een pijp of vape bij me had en dit een veel betere keuze vonden.

40495

Goed dan gaan we nu van zuid naar noord de Bogor lijn af. Eerste halte na MONAS op het vroegere Koningsplein is Juanda en het startpunt van onze reis. Vlakbij de grootste moskee in ZO Azië en de Pasar Baru (nieuwe markt), maar eigenlijk liggen de relevante neukplekjes dichter bij de volgende halte:

Sawah Besar

Classic hotel
Dit is het Golden Time van Jakarta. De referentie. Dit is ook het enige ‘hotel’ in deze post dat echt een hotel is waar je een kamer kunt boeken om in te verblijven, al zou ik dat waarschijnlijk niet aanbevelen, in alle andere toko’s zijn de hotelkamers de peeskamers.

Als je hier binnenkomt heb je 4 verschillende plekken waar je heen kunt gaan. In de kelder heb je een spa met 120k entree en je kunt hier ook massages krijgen, vanaf een uur of 5 zijn hier ook dames die je naar een kamer kunt meekrijgen (prijs 700 geloof ik). Op de begane grond heb je in de avond een bar met 40k entree en dames in verschillende prijscategoriën. Ik ga hier snel doorheen omdat niemand met kennis van zake hier ooit gebruik van maakt. Er wordt geopperd dat die club op de begane grond alleen bestaat om mensen die clueless zijn wat meer geld af te troggelen:tongue:. Iedereen die weet wat hij doet, gaat direct met de roltrappen naar de 2 verdieping. Dit is terminal 2: de referentie in Jakarta. Later in de avond kun je met de lift ook naar de 5e verdieping waar je een soortgelijke ruimte als terminal 2 vindt; deze gaat ook tot later in de nacht door.

Bij binnenkomst in terminal 2 krijg je een bandje met een nummer. Als je drankjes bestelt wordt het nummer genoteerd en onderteken je het bonnetje. Voor je vertrekt reken je af en krijg je een ‘exit card’. De entree zelf is 5k (27 cent):asshole: en eigenlijk interesseert het niemand of je ook echt iets drinkt. Ik ben hier vaak even een uurtje gaan kijken (of zelfs neuken) om dan daarna die 5k af te rekenen. Drankjes zijn ook heel redelijk geprijsd (1,50 voor een frisje). Terminal 2 opent om 14 uur… dat is geen ideale tijd om te gaan, maar er zullen dan rond de 20/30 vrouwen zijn. Om een uur of 6/7 is de line up compleet en zit je al snel aan 200 meiden. De oudste die ik gesproken heb was 24…heel veel meiden zijn 18 of 19 en bijna allemaal slank en ‘no baby’. Dit is geen Bamboobar. Het valt ook snel op hoeveel verschillende etniciteiten er in Indonesië zijn (ben zelf het grootste deel van de archipel wel afgegaan;)). De prijs voor een uurtje met een van de dames is 365k; als je een trio wilt kost dat 500k en mag je 90 minuten blijven en zijn 2 pops mogelijk (ja dat is minder dan 30 euro:eek:). Hierbij is het vaak wel zo dat de meiden bij dezelfde mamasan moeten horen, anders willen ze niet. De mamasans hier zijn tamelijk irritant omdat ze je constant aan één van hun meiden willen koppelen en niet luisteren als je aangeeft geen interesse te hebben. Het is overigens wel de norm om bij redelijke service 100k tip te geven en als er aan speciale verzoeken wordt voldaan kan dat nog iets hoger zijn (ik heb altijd minstens 100k gegeven). De locatie ziet er uit als een nachtclub… waarschijnlijk vergelijkbare oppervlakte als Sharks met ook pooltafels en tegen de muren de banken waar de meiden zitten, al worden de meiden ook constant voor line ups naar klanten toegeroepen. Er wordt een hoop heen en weer gelopen en dat geeft een bruisende impressie in de avonden. Dan speelt er vaak ook een band en heb je soms een DJ. Ook zijn er af en toe danseressen die niet speciaal aantrekkelijk zijn, semi topless zijn…en die na hun dansact shotjes proberen af te troggelen:gruebel:. Ik heb begrepen dat ze meer dan een miljoen kosten als je meer wilt; volgens mij snapt niemand echt wat de meerwaarde van die mutsen is. In ieder geval is het in de avond bruisend, luid en er wordt heel veel gerookt (maar dat geldt voor heel Indonesië). Soms… ontkom je er ook niet… op de voordeur staat ‘karaoke’… dus dan kun je meegenieten met het gebrek aan talent van een local:frown:. Klanten zijn hier een mix van locals, Jappen, Chinezen en af en toe een blanke. Ik heb een sessie of 10 gehad, die tamelijk gemixt waren met hele leuke sessies en hele matige sessies.

Terminal 5 begint later en gaat ook langer door. Je moete even weten dat je naar de liften moet lopen en tegen de kerel die deze bedient aangeven dat je naar de 5e wilt. De ruimte is net zo groot als terminal 2, maar de dames zitten allemaal op een soort tribune en de mamasans lijken voor alle dames te zijn en niet specifiek hun eigen dames (relaxter). Allemaal wat statischer en rustiger hier en ook meer dan 100 meiden. Kosten en procedure zijn precies hetzelfde. Ook hier DJs, een band en dansmeisjes met nepshotjes. Je vraagt je af wat de meerwaarde is. De sessies hier waren prima overigens.

Emporium
Aan de andere kant van de KLR halte heb je de Pencenongan straat, waar je in de avond ook veel streetfood hebt en een aantal goede hotelopties (Redtop, Luminor en Movenpick). Naast Luminor heb je ook het Emporium ‘hotel’… een ‘hotel’ zonder zichtbare ramen van buiten geeft meestal aan dat je er geen kamers kunt boeken;). Ze hebben op de bovenste verdieping een ‘Teaseclub’ waar op het moment geen extra diensten worden aangeboden (heb ik begrepen). Dan hebben ze nog een KTV; zoals altijd is dit voor groepen Aziaten die dan een karaokekamer kunnen afhuren, natjes en droogjes bestellen en de meiden zijn in eerste instantie om je gezelschap te houden… met weinig transparantie over wanneer je ze naakt op je pik kunt balanceren. Het begrijpen van dit soort plekken kan waarschijnlijk alleen als je bepaalde Aziatische genen hebt.

De Spa die ze hier hebben is dan wel interessant en één van de duurdere opties in deze regio. Je betaalt 200k voor de faciliteiten (en je kunt gerust een beetje in de sauna of het zwembad gaan hangen), welke worden kwijtgescholden als je een meisje kiest. In het zeer recente verleden was dit best een goede deal. Je had meiden voor 1,2 of 1,4 miljoen:eek:, waarmee je dan een half uur kunt presalen en daarna 90 minuten op de kamer. Inmiddels hebben ze een verplichte minimumtip van 200k toegevoegd en bij de duurdere dames moet je verplicht een luxe kamer nemen. Nu heb je dus dames voor 1,4 of 1,9 (inclusief alles)…70 of 100E dus (snel een meisje in een Thaise gogo gaat je nog steeds meer kosten). Ook is de 90 minuten teruggebracht naar 60 minuten:cool:…. wat maakt dit dan de moeite (een beetje) waard?… dat half uurtje presalen is in het zwembad:). De meiden zitten hier ook goed opgemaakt en in classy jurken op klanten te wachten (ziet er indrukwekkend uit). Volgens de aanwezigheidslijst op hun telegram kanaal, kun je zo een dame of 50 per dag verwachten.

Zelf twee keer een sessie gedaan. Eerste tamelijk gehaast gekozen en dan zie je daarna nog een tiental anderen binnenkomen die misschien wel leuker waren:wand:. Meisjes hebben allemaal toplijven en mijn keuze bleek erg goed. Na het kiezen ga je naar de wellness waar je kunt douchen en een stoffen broek krijgt om aan te doen, terwijl je meisje na een tijdje in bikini verschijnt. Langs de rand van het zwembad heb je in het water een soort zitbank (met die broek glijd je makkelijk weg:redface:) en al snel zit je grietje op je schoot. In dit geval een klein half uur zitten tongzoenen, terwijl mijn handen in broekje en topje zaten. Ook een tamelijk intense ‘lapdans’ en volgens mij zat ik op een bepaald met inclusief een laagje broek al in haar. Op de kamer ook een uur intens bezig met veel droogneuken, pussysliden en tongen. Was een van de betere sessies deze vakantie. De tweede dame was dan een flop. Best leuk toen ik haar koos (en wat een lijfje:betrunken:), maar het water vond ze maar warm (was wel waar die dag) en zoenen deed ze liever niet te veel… dus na een minuut of 10 al naar de kamer en pijpen was ze ook geen fan van:rolleyes:. Wel het volle uur gebruikt en een tijdje stevig geneukt (want daar was ze wel fan van had ze aangegeven). Ik had al snel besloten niet te gaan klaarkomen, maar toen dat duidelijk werd was ze wel meteen bang of ik ging klagen (wel vaker gehoord als ik ervoor koos niet klaar te komen… dat lukt me niet 3 keer per dag voor weken achter elkaar:redface:). Je kunt inderdaad je beklag doen of om een andere dame vragen (in het begin), maar van dat soort dingen krijg ik niet speciaal meer zin.

Malio
Als je van deze plek nog verder naar het westen doorloopt kom je bij de belangrijke verkeersader Gajah Mada (waar vroeger Societeit de Harmonie stond). Hier wordt een metrolijn aangelegd, waardoor het een constante verkeerschaos is. Hier heb je ook hotel ‘Malio’. Hier vooral genoemd omdat het een zeer bekende plek is… en ook absoluut niet de moeite waard is. Ook hier een spa, een lounge en een club. De spa ben ik niet geweest, maar in de lounge en club wel. Entree is 140k voor beiden; je kunt via de 3e verdieping van de één naar de ander oversteken al schijnen veel gasten er ook in te trappen om 2 keer te betalen.

De Lounge is ongeveer tot middernacht actief en is een wat kleinere ruimte met dames. Je hebt hier voor 900k of 1 komma nogwat miljoen opties… en die zijn het helemaal niet waard; line up was duidelijk minder dan in classic een kilometertje verderop en een drie keer zo duur. Je hebt hier ook ‘Russische’ dames voor ongeveer 200 euro per uur. Hier zaten wel wat lookers tussen, maar ik ga niet naar Azië om blonde ex Sovjetdames te neuken;).

Na middernacht gaat de club lopen. Sommige van de lounge dames gaan daar ook heen om in een bank te hangen en te wachten of iemand wil neuken (tegen zelfde prijs als in de lounge). De ‘Russinen’ zijn erg grappig, want ze zitten daar gewoon aan het danspodium, gekleed in joggingpak, te facetimen of netflix te kijken op hun telefoon. The art of not giving a fuck. Ik zat met een Arabier aan een tafeltje, waardoor ik wel kon opmerken dat ze ‘het’ wel even konden aanzetten als ze dachten geld te kunnen verdienen. Zoals gezegd: best een aantal mooie meiden tussen deze import. Maar de kern van de Malio club zijn de ‘dansmeisjes’. Deze werken uitsluitend hier en dragen een soort van visnet topjes, zodat de tietjes goed kunnen ademen. Deze meiden dansen slechts sporadisch even en zijn erg proactief in het benaderen van klanten (totaal anders dan alle andere plekken dus). Ze proberen dan vooral (nep)shotjes af te troggelen… ik heb het idee dat sommige andere clubs dit hebben proberen te kopiëren met hun dansmeisjes, maar in Malioclub is dit de kernactiviteit. Meiden spreken ook veel beter Engels dan elders en het is eigenlijk best leuk en gezellig. Als je dan een paar shotjes koopt (66k) is het tamelijk hands on voor een aantal minuten, maar een shotje is zo op. Als je 6 shotjes koopt mag je op de eerste verdieping achter een gordijn gaan prutsen en sommigen proberen dan wat contactgegevens los te peuteren om later buiten de club om af te spreken. Neuken op locatie is namelijk 3,5 miljoen ofzo. Net zo duur als die Russinen. De meiden hebben over het algemeen prachtige tieten en sommigen zijn in het algemeen behoorlijk aantrekkelijk… maar die prijzen zijn voor Jakarta debiel.

Mangga besar

Mangga besar is een van de meest levendige straten in Jakarta. Drukke weg met heel veel streetfood, veel goedkope hotels en de nodige entertainment opties. Dit is ook de enige regio waar ik op straat meiden kreeg aangeboden… en overigens ook waar ik de meeste ratten heb gezien als ik eens op een wat rustige stukje kwam. Er zijn hier nog veel meer opties waar ik weinig over te delen heb.

Travel
Hotel travel is weer zo een hotel waar je alleen een kamer krijgt als je een meid aan je arm hebt. Het zou kunnen dat er nog een spa is ook, maar eigenlijk is travel erg vergelijkbaar met Classic terminal 2 (en wordt ook vaak in één adem met deze toko genoemd). Dit is samen met Classic een van de plekken die je moet hebben bezocht. Entree is 14k (75 cent) en voor de rest vergelijkbaar met classic…maar net wat kitchiger, net wat minder strak geregeld, net wat losser:tongue:. Een beetje zoals Heaven 7 en Villa Marisol niet beter waren dan GT, maar wel een net wat lossere sfeer boden. Line up is zeker beter in Classic… maar toch heb ik hier direct een dame of 3 in mijn hoofd die ik tot mijn spijt ben misgelopen, terwijl ik dat in Classic niet direct heb.

Voor de rest werkt alles hetzelfde. Prijzen ook nagenoeg hetzelfde als Classic (misschien is het 375k ipv 365k) en ook veel jonge en slanke dames. Het wordt hier wel pas in de avond gezellig, met aardige DJs en een band. Ook wat leukere dansmeisjes dan in classic, wat meer ongedwongen contact (al was dat nog steeds erg beperkt). Een meisje dat me ongevraagd via haar vriendin vertelde dat ze me erg leuk vond (vooral mijn gok van een neus viel bij iedereen in de smaak), maar dat ze bang was voor het formaat van mijn piemel. Blanken hebben in Indonesië imago een soort Mandingo te zijn. Ook in classic een paar keer door heel nieuwe meisjes afgewimpeld alleen om mijn huidskleur.

Eigenlijk dus best naar mijn zin gehad hier en ik vraag me nu af waarom ik niet wat vaker ben gegaan. Sessies waren gemiddeld, maar ook met meiden die niet konden tippen aan grietjes die ik op andere momenten heb zien rondlopen. Qua timing en beslissingen heb ik in Travel wel wat kansen laten liggen.

Locasari
Dit is een soort hofje/kampung aan Mangga Besar, waar je een oude shopping mall in hebt en wat goedkope hotelletjes, wat spa’s , KTV’s…nogal duidelijk dat hier wat te vinden is in de avond. Hier lopen ook de nodige freelancers rond, waarbij dat nog steeds via een mamasan gaat. Die meiden zitten dan in normale kleding wat vrolijk te zijn aan een tafeltje en zijn tamelijk enthousiast als ze je zien lopen. De mamasans spreken je direct aan en hebben ook wat foto’s van meiden die ze kunnen laten komen. Prijs om naartoe te onderhandelen is 300k (ook aan mamasan betaald). Je kunt naar je eigen hotel of voor 100k een short time hotel… als je dit wilt doen zou ik voorstellen om zelf in de buurt een hotel te boeken voor tussen de 10 en 15 euro en die te gebruiken voor je pleziertje. Die shorttime hotels wordt je niet blij van:eek:… sowieso natuurlijk de vraag of je niet gewoon beter naar Travel kunt doorlopen, maar er zitten best wat leuke meiden tussen en ze zijn enthousiast:redface:. Ik zou wel altijd ID checken… mijn meisje was 20, maar er werd niet heel geheimzinnig over gedaan dat er soms ook 17 jarigen tussen zitten:huch:. Sessie was in orde, maar in zo een kamer toch al snel een pump and dump. Samen met dat meisje weer naar de uitgang van dat hofje gelopen, waar de mamasan en alle andere meisjes me lachend uitzwaaiden en ze me allemaal tamelijk luid bedankten. Nou ja, wel een ervaring.

Jayakarta
De uitgang van deze halte komt uit op een avondmarkt, waar je goed wat onderbroeken of voetbalshirtjes kunt scoren. Ook zitten er wat gasten achter een naaimachine te wachten tot iemand iets te naaien komt brengen (sic).

Kotah Indah
Een stukje verderop heb je weer zo een hofje (die in een U loopt) dat Kota Indah (mooie stad) heet. Hier heb je een stuk of 10 spa/ktv/lounges. Simpele neuktoko’s… ze hebben allemaal tussen de 30 en 80 meiden, welke als sardientjes in een goed verlichte hoek van de ruimte zitten en eigenlijk vooral met elkaar, eten of make up bezig zijn. Het voelt een beetje alsof je de kleedkamer van een saunaclub inkijkt:biggrin:. Geen entree, dus wat je hier veel ziet is dat mannen een rondje lopen en dan verder gaan naar de volgende toko. Mamasans lopen achter je aan met hun lasers en proberen je meisjes aan te smeren (als je een drankje besteld laten ze je even een tijdje met rust). Dit is duidelijk een plek waar de locals de overhand hebben… de line up is minder dan op andere plekken, omdat er ook wat meer vollere dames tussen zitten (maar dat sluit kennelijk wel aan bij de Indonesische smaak). Altijd ook genoeg slanke en mooie meisjes. Zoals wel vaker, vind ik dit soort tentjes eigenlijk altijd wel leuk. Uurtje kameren kost hier 400k, geen goedkope trio’s, maar voor 800k kun je een meisje voor 3 uur meenemen naar je hotel (en ook langer is mogelijk), dus je ziet dat de Jappen rond een uur of 6/7 al meisjes aan het afhalen zijn. In drie verschillende toko’s hier geneukt voor totaal misschien 7 sessies en die waren eigenlijk allemaal leuk; vooral: de meisjes waren leuk en geinig; veel gelachen hier. Kamers hier misschien iets minder dan de eerder genoemde tenten, maar nog steeds heel wat beter dan soi 6. Ik ga de toko's niet afzonderlijk bespreken maar vooral Sari Ayu, Mega Ayu en Royal zijn de moeite waard.

Kota Tua

Dit is de eindhalte van de Bogorlijn en ligt vlak bij de overblijfselen van het oude Batavia. Vanuit Kota Indah kun je hier gewoon heen lopen, maar je kan dus ook de trein weer nemen.

The pool 1001 hotel
Om de hoek bij de toeristenhotspot ligt het 1001 hotel (wederom geen regulier hotel aanwezig geloof ik). Hier heb je de erg bekende nachtclub Colloseum, waar volgens mij geen extra services te krijgen zijn… maar ze hebben ook een spa die ‘The Pool’ (https://www.youtube.com/watch?v=jyNasY61u_U&t=944s) heet. Dit wordt gezien als dé luxe optie in Jakarta en is van dezelfde eigenaar als Emporium. Prijs hier is 1,75 miljoen; opgebouwd uit 200k entree (met gratis corona biertje!), 350k voor de kamer en 1,2 miljoen voor een uurtje stoeien. Je hebt ook Thai, Vietnamese en ‘Russische’ dames… maar die zijn meteen 3,5 miljoen en in tegenstelling tot Malio, zit hier heel weinig interessants tussen (veel plastische chirurgie ook). Wel een stuk of 50 aanwezig en wel geinig om te zien als ze naar een line up komen. Hier is ook een zwembad, maar daar kun je pas met je meisje in als je ‘twee vouchers’ neemt en rond het zwembad heb je cabana’s waar je volgens eerdere berichten je meisje een half uurtje kunt leren kennen, maar die optie leek bij mijn bezoeken niet te bestaan:cool:.

Behoorlijk prijzig dus, maar mijn god ze presenteren het goed. Ik las ergens online de terechte observatie over de lokale meiden: ‘als ze eenmaal naakt voor je staat, is het gewoon een meid uit de Kampung’… maar in de spa heb je het idee dat je tussen modellen kunt kiezen. Er zijn verschillende plekken waar je kunt gaan zitten en je drankje kunt doen. Je kunt line ups van meiden laten komen of gewoon zelf even de kat uit de boom kijken. De indonesische meiden zitten op 4 of 5 rijen banken (als een tribune) en de twee keer dat ik er was, kom ik toch op rond de 70 meiden uit. Allemaal slank en goed gevormd, allemaal in mooie jurk, allemaal tamelijk goed opgemaakt. Ook wat meer tats en uitgebouwde neusjes dan je in Classic, Travel, laat staan staan Kota Indah, ziet…maar in de algemene ruimte heb je duidelijk het gevoel dat het een veel betere line up is dan de goedkopere opties die ik hierboven heb besproken. Voor een groot deel presentatie, I’m sure. Men (echt op alle niveau’s) lijkt zich ook erg serieus te nemen en ik miste wel wat zelfspot, vooral van papasans die in weze niets anders doen dan een Indonesische tiener te koppelen aan een kerel van middelbare leeftijd. Je kunt via social media afspraken maken met een mamasan/papasan (Eric wordt geroemd), maar als je dat niet doet krijg je er bij binnenkomst eentje toegewezen… tenzij het druk is en je gewoon alleen naar boven gaat, dan wordt je door al die belangrijke mensen genegeerd en zit je er zo anderhalf uur zonder die iemand ook maar informeert of je nog iets wilt doen:rolleyes:. Bij het heen en weer lopen naar line ups nemen de meiden zich ook tamelijk serieus en heb je er erg weinig die oogcontact zoeken of even lachen ofzo. Als je eenmaal gekozen hebt zijn de meiden wel leuk in de omgang (mijn meiden en ook wat ik bij anderen heb gezien) en ook op de kamer zijn de sessies zonder meer als heel leuk en gezellig te bestempelen.

Kamers zijn hier ook duidelijk een stapje beter. Met eigen toilet, allemaal producten bij de wastafel: gel, shampoo, listerine, een heel romantisch tandenborstel setje met twee borsteltjes en één tubetje tandpasta. Heel romantisch allemaal.

Qua service staat deze plek er om bekend dat het beleid is dat condooms voor alles een must zijn; dus nmc en pmc:gruebel:. Op bepaalde forums zijn mensen daar erg nerveus over en vragen dan in de gesprekjes vooraf al of pzc ook kan… en komen dan tot conclusies dat 70 tot 80 procent van de dames zich heel streng aan de regels houden en dat deze toko een no go is. Het eerste meisje waar ik mee ging had het wat lastig om het condoom om mijn half slappe piemel te krijgen en verontschuldigde zich dat ze me even zonder condoom wat stijver zou pijpen:tongue:… dus tijdje pzc en dan het rubber eromheen en met rubber verder. Het mag geen verassing zijn dat ik in de lach schoot (was sowieso een tamelijk komische kamer). Meisje keek even en moest ook lachen en verwijderde dat ding om gewoon au naturel verder te gaan. Mijn tweede (bijzonder geinige) meisje hier nam direct mijn lul in haar mond onder de melding dat het condoom toch te klein zou zijn. Ik heb meestal niet speciaal de behoefte om uitgebreid op condoomgebruik in te gaan in mijn verslagen, maar gezien wat je her en der online kunt lezen over ‘The Pool’, toch opmerkelijk hoe het gaat als je het gewoon ondergaat… en ook in de voortzetting van die sessies hadden mijn twee meisjes geen plotselinge nood aan rubber. Je toko kan duur zijn, je kunt jezelf heel serieus nemen, je kunt een duidelijk beleid formuleren… op de kamer zijn het gewoon meisjes uit de Kampung.

Royal Mas + New Wiyaja 77
Grappig dat je op een kwartier lopen van ‘The Pool’ dichter bij de sloppenwijken komt en je juist heel goedkoop kunt neuken. Na mijn eerste bezoek in de luxe toko ben ik daarna even verder gelopen naar een soort strip mall, waar de bovenstaande twee barretjes gelocaliseerd zijn. Wat kleiner dan de andere barren en ongeveer 30 meiden in elke bar. Ik was er meer uit interesse en de meiden leken me van vergelijkbare leeftijd als elders; niet direct meiden die er uitsprongen kwa looks, maar je kunt er vast iets vinden als je wilt. Prijzen 200k en 210k respectievelijk (geen idee voor hoeveel tijd). Dus als je voor een tientje wilt neuken:gruebel:. Ik was eigenlijk van plan om nog een keer terug te gaan, maar het is er niet van gekomen. Volgende keer misschien… ik heb op instagram wat sfeerimpressies van erg leuke parties gezien.

Royale
Nog een klein stukje verderop loopt het spoor (blauwe lijn tussen Angke en Kampung Bandan), waar ook een sloppenwijk omheen is gebouwd. Dit zijn de beroemde ‘Train tracks’ die ook wel ‘Royale’ worden genoemd. Hier staat het ook vol met hoeren elke avond. Je moet wel weten hoe je op het spoor komt en online zijn er wel wat instructies te vinden waar je de trappen kunt vinden. Voor de ervaring interessant om eens te gaan kijken en ik had al vastgesteld waar de trappen waren… maar ook hier uiteindelijk niet van gekomen. Lijkt me niet fijn voor neuken, want dat doe je in aircoloze kamertjes (wel een fan!) en de douchefaciliteiten zullen ook wel beperkt zijn. Ik geloof 180k tot 200k voor een sessietje.

Ter afsluiting nog een paar woorden over plekken die niet in Noord Jakarta liggen. Ten zuiden van het Merdekaplein heb je Blok M, waar in het verleden veel freelance barretjes zaten. Hier zijn nog steeds de nodige spa’s en ktv’s met extras. De freelance barretjes die nog over zijn, schijnen bevolkt te worden door dezelfde dames als 10 jaar geleden. Als je echt graag je Thailand achtige freelance meisjes wilt najagen, of dames eind 20 of in de 30 wilt vinden zijn er twee opties (ben zelf niet geweest)… beiden in de bars van 5 sterren hotels. In het Shangri La hotel heb je de B.A.T.S. bar. In het Mulia hotel heb CJ’s. In beide barren betaal je geloof ik 200k entree met een drankje inbegrepen. Vanaf een uur of tien zijn hier freelancers die je voor 2 of 3 miljoen mee naar je hotel kunt nemen.

Ten westen van waar ik mijn meeste tijd heb doorgebracht heb je in de buurt van het enorme Central Park mall ook een handvol massages en bar/lounges waar je voor rond de 400k (zelfde prijs) een uurtje kunt stengelen (New Medika, Wiyaja 77, Pablo short time bar:tongue: bv). Ik had gelezen dat het in de namiddag al tamelijk actief zou moeten zijn hier, maar dat klopte niet. Dus alleen even binnen gekeken en het leek me erg vergelijkbaar met alle andere tsekkie tsekkie toko’s. Zelfde grootte, zelfde nachtclub vibe… over de meiden kan ik weinig zeggen.

Ten oosten van Noord Jakarta, heb je dan het Grand Indonesia mall in Kelapa Gading… en ook hier in de buurt heb je een dozijn vergelijkbare bordelen en masages met extra’s. In de meeste gevallen full service, maar het subtiel genaamde ‘Blow Art’ doet gek genoeg alleen aan pijpen:). Ook hier was ik eigenlijk te vroeg door misleidende informatie online. Wel de bekendste bar ‘King’s Cross’ ingegaan. Lekker koel en zag er goed uit. Tiental meiden dat later kennelijk heel wat meer wordt. Ik geloof 420k voor een kamer die er zowaar als echte hotelkamer uitziet. Het meisje dat ik dacht te gaan kiezen leek bij de line up wat geïrriteerd dat ik haar potje poolen had onderbroken. Een ander meisje keek wat geïnteresseerder. Slank en best leuk, maar zeker niet de mooiste van deze trip. Seks wel heel goed, uitgebreid en lang. Zeker top 5 van de trip… dus best de moeite waard om even een half uurtje in een grab te gaan zitten en in Kelapa Gading rond te kijken.

Laat duidelijk zijn dat ik de opzet in Thailand/Cambodia/ Filippijnen veel voordelen vind hebben, maar ik heb ook altijd wel wat frustratie over hoe ingewikkeld het soms is om iemand in bed te krijgen. Dan is het hier een stuk minder gecompliceerd... combitripjes zullen er wel inzitten in de toekomst;).

MeesterMixer
18 mei 2025, 09:12
‘Jakarta is the place to be if you want to fuck.’
.............
Eigenlijk is Indonesië het goede antwoord op mijn gezeur dat Pattaya meer om drankjes verkopen gaat dan neuken. Een quote van een beveiliger in Soerabaja toen ik vroeg wat voor bar het was: ‘Tsekkie tsekkie!’ terwijl hij met vlakke hand op zijn vuist sloeg: het ‘entertainment’ in Jakarta gaat om het neuken en niet de bullshit er omheen. Ter illustratie, in de 10 dagen die ik in Jakarta heb doorgebracht heb ik gemiddeld met 2,7 sessies per dag gehad… in Pattaya is dat meestal 1 per dag.

Als je een paar uur met een meisje drinks en lady drinks wilt doen, om daarna eindelijk eens naar je hotel te gaan (als ze daartoe bereid is): prima… maar ga dan niet naar Indonesië:cool:. Online is lastig, veel werk en vaak duur. Lange termijn vriendinnetjes vinden is lastig, veel werk en vaak duur. Heb je wel eens dat je een meisje ziet en denkt ‘het zou wel aardig zijn als mijn penis over 10 minuten in haar zat’: kom naar Indonesië om (veel) jonge meiden te neuken en na het douchen weer verder te gaan naar de volgende;).
..........
De meiden zijn meestal tussen de 18 en 24, waarbij het zwaartepunt tussen de 18 en 20 ligt; dit zijn geen GC clubs of beerbars in Pattaya. Kamerprijs is inbegrepen in de prijs en lady drinks bestaan niet; had ik al gezegd dat neuken in Indonesië goedkoop is:)? In deze regio heb je ook de nodige massagesalons die full service bieden (sugar spa, vn spa, zaigon spa) waar je allerlei verschillende pakketen hebt, met één of meerdere dames, voor meerdere uren, met nuru massage. Vanaf ongeveer 500k kun je vaak full service krijgen en dat kan oplopen tot over de 2 miljoen. Zelf geen gebruik van gemaakt omdat ik geen fan ben van line ups waarbij je direct moet beslissen (of soms moet je zelfs op een ipad je dame moet kiezen).
...............
De service zelf was wisselend en had een breder bereik dan in Thailand bijvoorbeeld (maar ik checkte de service dan ook niet echt van te voren); Tongzoenen bij bijna iedereen wel een beetje, maar misschien bij de helft echt goed of beter. Vingertjes bijna altijd wel in het spel en pussysliden ook bij minstens 75% heel normaal. PZC eigenlijk altijd wel, als er al gepijpt werd.
...........
Laat duidelijk zijn dat ik de opzet in Thailand/Cambodia/ Filippijnen veel voordelen vind hebben, maar ik heb ook altijd wel wat frustratie over hoe ingewikkeld het soms is om iemand in bed te krijgen. Dan is het hier een stuk minder gecompliceerd... combitripjes zullen er wel inzitten in de toekomst;).

Dank voor je uitgebreide verslag, hier hebben we wat aan! Heb een enorme aversie tegen al die Thailand specifieke zaken die je noemt, die blijkbaar in Indonesie niet aan de orde zijn. Gewoon zonder eerst uitgebreid vooraf online allemaal research te doen op stap, niet eerst uren drank er in moeten gooien, afkoop sommen moeten betalen om een meisje mee te nemen, en dan ook nog maar afwachten of het wat wordt.

Kortom: klinkt goed dit, ga zeker een keer een poging wagen die kant op! :cool:

Condomo
18 mei 2025, 14:06
Dank! Nuttig verslag.
De volgende keer in Batavia ben ik de Pisang 😜.

vrije jongen
28 mei 2025, 19:45
Zoals aangegeven in mijn vorige bericht, is er heel wat 'entertainment' te vinden op Java. Hier kort wat tips/bevindingen buiten Jakarta.

Meestal is het wel een goed idee om op google maps even te zoeken naar Spa's of Lounges die mogelijk interessant kunnen zijn. In de regel vind je op instagram wel een manier om via What's App of Telegram contact op te nemen met iemand die daar werkt. Soms een centraal nummer, soms vind je een lijst met mamasans en papasans. De afkortingen en eufemismen die worden gebruikt voor de service zijn niet overal hetzelfde, dus dat kan soms puzzelen zijn. Om 'full service' te krijgen worden soms de plusjes achter het woord 'massage' gebruikt, of de term 'executive' en soms ook de afkorting ML... welke voor 'make love' staat. Ook prijzen kun je op deze manier te weten komen en zijn buiten Jakarta vaak vanaf 700k tot iets meer dan een miljoen. Let op: bijna overal op Java vind je wel een Delta Spa, met mooie meiden voor veel geld... maar hier is het echt alleen een handjob dat je kunt krijgen.

Ik heb niet heel veel gedaan buiten Jakarta, maar zal wel kort wat dingen benoemen: om de een of andere reden was alles in Yogjakarta kut. Drie massages geprobeerd (tussen 700k en 1,1 miljoen) en eigenlijk allemaal slecht. Geen tongzoenen, geen vingeren, geen pzc, geen lol... één van de drie gaf een aardige massage en één andere zag er wel aardig uit. Waarschijnlijk de drie matigste ervaringen van de hele trip.

In Soerabaja was het dan weer opvallend dat de service eigenlijk steeds goed meeviel. Leukste/beste sessie van de hele trip was in Gion Spa in het Darmo Park in de buitenwijken van Soerabaja. Ook een soort hofje met een handvol 'neukspa's' (en ook een Delta Spa). Ik kreeg in de late middag een line up van een dozijn gemiddelde Indo meisjes... bij vertrek zag ik nog een paar mooie popjes in de bank hangen; ben blij dat die er eerder niet waren, want dan had ik misschien anders gekozen. In de line up misschien 3 opties en uiteindelijk voor de lach van een wat groter meisje gekozen (wel slank en strak hoor). Een meisje van Bali van 24 die ook redelijk Engels sprak en haar 4e dag daar had. Online had ik iets te horen gekregen over een soapy massage voor 820k, maar ter plekke was het gewoon 775k (40 euro ofzo?) voor 90 minuten. Zoals overal werd ik na het schrobben van mijn lul uit de douche gestuurd, zodat madame haar doos even kon uitspoelen. Terwijl ze het douchegordijn opende was ze bezig om te vragen of ik nog een massage wilde voor de actie. Douche was iets verhoogd voor de afvoerpijpen enzo, en nog voor ze uitgesproken was stonden we oog in oog en zat haar tong al in mijn mond. Buitengewoon goed tongzoenen en kennelijk zijn we op het bed beland en zat ik een tijdje later in haar. Na het eerste hoogtepunt op bed blijven liggen zoenen en gedurende de rest van de tijd een paar keer geprobeerd een 2e hoogtepunt eruit te krijgen. Op zo een korte tijd lukt dat niet zo snel meer als een jaar of 10 geleden, als werd ik wel een beetje terug in de tijd gebracht door de manier hoe ze tamelijk makkelijk met haar manier/intensiviteit van tongzoenen de sterkte van mijn erectie kon controleren. Als een fucking marionet... in 2014/2015 de nodige Roemeentjes in Duitsland gekend die dit op precies deze manier konden:redface:. Na 90 minuten heel tevreden van de kamer af... helaas was het mijn laatste dag daar, anders was ik zeker terug gegaan. Heb het laat diezelfde avond nog even overwogen, maar op die tijd nog eens terug gaan leek me vragen om teleurgesteld te worden.:)