Inloggen

Volledige versie bekijken : Benzineprijs

Pagina's : 1 [2] 3 4

stimpy3
10 oktober 2018, 23:47
Clever tanken ken ik, en het verschijnsel dat de brandstofprijzen meestal het laagst zijn tussen 18:00/19:00 en 22:00 ook. Maar ik heb ook verschillende keren tankstations bezocht die adverteerden met veel lagere prijzen op clever-tanken.de, die ter plekke overeenkwamen met de 'normale' bodemprijzen, of daar nog 3-4 cent bovenzaten. Maar om kilometers om te gaan rijden voor mogelijk een paar cent verschil-- nope.

Kwibus2
11 oktober 2018, 14:00
Kan kloppen, met de huidige prijzen heb je voor 50 € hooguit 500 km in je tank.
Er zijn dagen bij dat ik aanzienlijk meer rijd.

Willem2
5 november 2018, 18:22
Fransen mogen als protest spotgoedkoop tanken
De Franse supermarktketens Leclerc en Carrefour verkopen in hun tankstations in Frankrijk de komende weken brandstof voor de inkoopprijs. Een litertje Euro 95 kost dan nog geen 1,45 euro. Met de stunt steunen de winkels de massale protesten in Frankrijk tegen de hoge brandstofprijzen. ................. https://www.ad.nl/auto/fransen-mogen-als-protest-spotgoedkoop-tanken~a7be78c9/

Willem2
5 november 2018, 18:23
Door de lage waterstanden zijn de prijzen op dit moment in Duitsland hoger dan normaal. De aanvoer is namelijk al tijden te laag.

Brad Clitt
5 november 2018, 18:41
Afgelopen zaterdag in Luxemburg 1,219 betaald voor E5 (Euro95), in Duitsland vlak bij mij over de grens was het 1,529 voor diezelfde E5.
Beide zijn Shell-stations en een aantal maanden geleden was het verschil de helft.

stimpy3
5 november 2018, 22:19
Door de lage waterstanden zijn de prijzen op dit moment in Duitsland hoger dan normaal. De aanvoer is namelijk al tijden te laag.

Ah, dat verklaar wel wat; was vorige week in Goch en verbaasd dat de dieselprijs bij de JET op de Nordring op 1.429 stond (meestal is die gelijk aan de goedkopere nederlandse tankstations).

stimpy3
8 november 2018, 23:48
Herbevestigd: vandaag in Erkrath rond 20:00 uur op meerdere plaatsen dieselprijzen gezien die vergelijkbaar waren met nederlandse snelwegprijzen (1.499 voor diesel).

Willem2
9 november 2018, 09:38
In Keulen kunnen enkele benzinestations geen super meer leveren vanwege de lage toevoer van benzine.

Mentholbear
10 november 2018, 02:01
Ik dacht afgelipen woensdag bij de JET nabij PHG nog even voordelig te tanken voor de terugweg, bleek het even veel te zijn als op de heenweg :hammer:

rmjhexe
10 november 2018, 08:50
Gister moeten tanken op terugreis vanuit München , 1.55 per liter voor diesel , in Nederland is die goedkoper

stimpy3
10 november 2018, 13:44
Als er in duitsland tekorten zijn, dan zou het best kunnen dat daardoor de diesel in nederland juist een paar centen goedkoper is, omdat die voorraden ergens naartoe moeten (ik heb hier al een paar keer voor 1.309 / 1.1319 kunnen tanken).

pret
10 november 2018, 14:46
In Grefrath net zo duur als in NL. Gelukkig kan mijn auto E10 hebben. Scheelt weer 2 cent. :biggrin:

Willem2
10 november 2018, 16:18
In Grefrath net zo duur als in NL. Gelukkig kan mijn auto E10 hebben. Scheelt weer 2 cent. :biggrin:

Goed ingeburgerd :rolleyes:

kempie
10 november 2018, 19:39
In velbert super voor 1.52 kom ik terug van het afrekenen springt ie naar 1.51.

Scheelt met de tank van m’n moter maar 12 cent of zo. Maar frappant is het wel.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Partycrasher
10 november 2018, 20:15
In velbert super voor 1.52 kom ik terug van het afrekenen springt ie naar 1.51.

Scheelt met de tank van m’n moter maar 12 cent of zo. Maar frappant is het wel.
In Duitsland is 12 cent ook echt 12 cent, en geen 10 cent. Kut, man! ;)

Flurkman
12 november 2018, 21:00
Om een of andere reden denk ik dat onze meiden véél goedkoper rondrijden dan wat wij aan de pomp
moeten betalen...

Partycrasher
12 november 2018, 23:43
Het allergrootste deel van onze meiden is bijna even geestelijk gestoord als al die Nederlandse, Belgische en Duitse meisjes die op school zitten, studeren of werken en neerkijken op DVP's. Ik zie heel vaak DVP's die de hele dag geen enkele klant hadden een taxi pakken naar waar dan ook. Soms vraag ik ze er naar, en ze antwoorden altijd: "Is normal."

Ze denken dat het een investering in de toekomst is. Net zoals al die achterlijke Nederlandse, Belgische en Duitse meisjes die neerkijken op DVP's. Het houdt gewoon niet op met de domheid van meisjes. Totdat ze iemand tegenkomen die ze wil onderhouden ...

schoolmeester
13 november 2018, 06:31
De logica in post 267 is ver te zoeken....

Groet, schoolmeester.

Willem2
13 november 2018, 09:02
Tanken in Duitsland heeft geen zin meer
Even de grens oversteken om de tank vol te gooien heeft geen zin meer. De benzine bij onze oosterburen kost op dit moment hetzelfde als in Nederland, of is zelfs duurder. Door de lage waterstand van de Rijn kan er veel minder brandstof aangeleverd worden dan nodig is. En dat drijft de prijs op.

De Duitse tankstations in de grensregio voelen de pijn. Door de transportproblemen moeten sommige pomphouders de deuren zelfs tijdelijk sluiten; ze zijn helemaal ‘droog’. En op die plekken waar nog wel benzine te krijgen is, blijven de Nederlanders weg. Voor hen valt er immers geen voordeel meer te halen, nu de prijs aan de pomp in hun eigen dorp of stad lager ligt. ............ https://www.ad.nl/economie/tanken-in-duitsland-heeft-geen-zin-meer~aaf6fddc/

meer dan 20jaar was het andersom. Heb wel het idee dat er gesjoemeld wordt en zwaar overdreven om de prijs op te drijven. Maar bij enkele benzinestations was er daadwerkelijk geen super of soms diesel te krijgen. Denk dat daardoor meer prijsstijgingen zullen volgen in Duitsland.

noglangnietuitgewandeld
13 november 2018, 09:40
Inmiddels is in Duitsland de strategische reserve al ingezet. Zwitserland ging daar een week eerder in voor. Dat is een noodvoorraad die landen aanhouden voor drie maanden. Het transport is gewoonlijk maar een fractie van de prijs aan de pomp. Maar inmiddels is de transportprijs vanwege de lage waterstand in de Rijn, afhankelijk van de plaats, (hoe zuidelijker hoe duurder) tien tot twintig keer over de kop. Dat is goed merkbaar. En de droogte houdt nog zeker tot eind november aan. Daarna weten we het niet, maar zou de winter vroeg invallen dan hebben ze in die regionen een mega probleem. Bovendien is het een bekend gegeven dat schaarste sowieso de prijs opdrijft.

Willem2
23 november 2018, 21:28
Frankrijk maakt zich op voor nieuw hoofdstuk in benzine-opstand
Frankrijk gaat een nieuwe dag met veel overlast tegemoet. Morgen worden weer door heel het land benzineprotesten gehouden met wegblokkades. Het hoogtepunt moet plaatsvinden onder de rook van de Eiffeltoren in Parijs. Daar mag van de autoriteiten een manifestatie worden gehouden worden, op de Champ-de-Mars bij de Eiffeltoren. ............. https://www.ad.nl/buitenland/frankrijk-maakt-zich-op-voor-nieuw-hoofdstuk-in-benzine-opstand~a9c5f414/

stimpy3
23 november 2018, 22:23
Inmiddels is in Duitsland de strategische reserve al ingezet. Zwitserland ging daar een week eerder in voor. Dat is een noodvoorraad die landen aanhouden voor drie maanden. Het transport is gewoonlijk maar een fractie van de prijs aan de pomp. Maar inmiddels is de transportprijs vanwege de lage waterstand in de Rijn, afhankelijk van de plaats, (hoe zuidelijker hoe duurder) tien tot twintig keer over de kop. Dat is goed merkbaar. En de droogte houdt nog zeker tot eind november aan. Daarna weten we het niet, maar zou de winter vroeg invallen dan hebben ze in die regionen een mega probleem. Bovendien is het een bekend gegeven dat schaarste sowieso de prijs opdrijft.

Idee om je entreeprijs van het clubben eruit te halen: met een aantal jerrycans met nederlandse diesel in de auto naar duitsland voor de verkoop ;-)

Mentholbear
24 november 2018, 00:38
Idee om je entreeprijs van het clubben eruit te halen: met een aantal jerrycans met nederlandse diesel in de auto naar duitsland voor de verkoop ;-)

Of zal YY en SS overspoeld worden met Duitse bezoekers? Ik tankte namelijk nabij de Duitse clubs voordat ik terug reed :rolleyes:

Kwibus2
24 november 2018, 09:19
Tanken in Duitsland heeft geen zin meer

Ik blijf het toch volhouden, heb een hekel aan lopen.

Kwibus2
24 november 2018, 09:23
Frankrijk maakt zich op voor nieuw hoofdstuk in benzine-opstand
Frankrijk gaat een nieuwe dag met veel overlast tegemoet. Morgen worden weer door heel het land benzineprotesten gehouden met wegblokkades. Het hoogtepunt moet plaatsvinden onder de rook van de Eiffeltoren in Parijs. Daar mag van de autoriteiten een manifestatie worden gehouden worden, op de Champ-de-Mars bij de Eiffeltoren. ............. https://www.ad.nl/buitenland/frankrijk-maakt-zich-op-voor-nieuw-hoofdstuk-in-benzine-opstand~a9c5f414/

De Fransen beseffen niet half hoe goed ze het hebben.
Een liter 95 kost ondanks de verhoging nog steeds 0,10 euro minder dan in Nederland.
Fransen betalen geen houderschapsbelasting, dat is al verwerkt in de brandstof.

Diesel is even duur als in Nederland.

pret
24 november 2018, 10:05
De Fransen beseffen niet half hoe goed ze het hebben.
Een liter 95 kost ondanks de verhoging nog steeds 0,10 euro minder dan in Nederland.
Fransen betalen geen houderschapsbelasting, dat is al verwerkt in de brandstof.

Diesel is even duur als in Nederland.

Wij als Nederlanders zouden ook de straat op moeten als protest tegen de belachelijke the hoge brandstofprijzen.

Kwibus2
24 november 2018, 11:11
Begin eens met de houderschapsbelasting.
Die is voor mijn dieseltje al meer dan een euro per kilo.
Het wagentje weegt 1900 kilo.

Dat geld geef ik liever uit aan part time verloofdes.
Ondanks de rip off van de ontvanger der belastingen komen de meisjes niets te kort.
Dat kan ik ze toch niet aan doen. ;)

Willem2
27 november 2018, 11:32
Honderden tankstations staan droog door lage waterstand Rijn
De lage waterstand van de Rijn zorgt voor brandstoftekorten in Nederland. Sinds een paar dagen worden honderden – vaak onbemande – tankstations niet meer bevoorraad. ............. https://www.ad.nl/binnenland/honderden-tankstations-staan-droog-door-lage-waterstand-rijn~a8f12963/

Badslippers
27 november 2018, 15:28
De lage waterstand van de Rijn zorgt voor brandstoftekorten in Nederland. Sinds een paar dagen worden honderden – vaak onbemande – tankstations niet meer bevoorraad. ............. https://www.ad.nl/binnenland/honderden-tankstations-staan-droog-door-lage-waterstand-rijn~a8f12963/

Komt omdat NLNU teveel naar de hoeren gaat, dunkt me.

Nulnulzeseneenhalf
27 november 2018, 17:28
https://www.1limburg.nl/belgen-komen-massaal-tanken-limburg?context=section-1

Het is dan wel geen benzine....

deket
28 november 2018, 00:32
De diesel staat in België hoog en daarom komen de Belgen dit momenteel in Nederland tanken zoals destijds ook bij LPG.
De normale benzine, en super blijft in Belgie weliswaar goedkoper en hier zie je omgekeerd toerisme.
Heb ooit ergens, weet niet meer in welk topic, in dit forum de lijst geplaatst met de prijzen van de Europese landen. Nederland en Frankrijk het duurst. Luxemburg bij de goedkoopste (prijs per liter) en Bulgarije het allergoedkoopst

noglangnietuitgewandeld
28 november 2018, 04:56
Komt omdat NLNU teveel naar de hoeren gaat, dunkt me.

Verrek, te lang in de club blijven hangen en helemaal vergeten dat er nog een depot in Arnhem op mijn lijst stond.

pret
26 december 2018, 10:08
Zo te merken zijn de benzine prijzen in DE genormaliseerd.

bettman
26 december 2018, 12:04
Diesel kostete am Sonntag Abend in Aachen 1,199 €/l, an Heiligabend dann wieder 1,309 €/l.
In Eupen & Eynatten (B) gibt's ein paar günstige Tankstellen für Super95 (E10). Lukoil Eupen 1,18 €/l und Total Eynatten 1,25 €/l. LPG dort ~0,37 €/l.

noglangnietuitgewandeld
26 december 2018, 15:37

Inmiddels heeft de natuur dit probleem opgelost. De voorraden worden aangevuld. Ook tijdens Kerst. Tot opluchting van menig oosterbuur vermoedelijk.

Brad Clitt
26 december 2018, 20:22
In Luxemburg kost Euro 95 nu maar 1,112. Aanstaande zaterdag weer mijn tweewekelijkse toerritje in de Ardennen/Eifel met pitstop aldaar. Doe ik nu al ruim 11 jaar en ben niet de enige tanktoerist aldaar. Overigens komen ook veel mensen om rookwaar in te slaan en gaat het vaak om honderden euro's.

bettman
27 december 2018, 16:14
In Luxemburg kost Euro 95 nu maar 1,112. Aanstaande zaterdag weer mijn tweewekelijkse toerritje in de Ardennen/Eifel met pitstop aldaar. Doe ik nu al ruim 11 jaar en ben niet de enige tanktoerist aldaar. Overigens komen ook veel mensen om rookwaar in te slaan en gaat het vaak om honderden euro's.
Das ist dann ca. 12 Cent günstiger als im Mai 2018. Da musste ich mal Richtung Saarlois und habe natürlich auch einen Stop in Luxemburg gemacht. https://www.aral.de/de_lu/luxembourg/kraftstoffe-und-preise/aktuelle-kraftstoffpreise.html und in Eupen, wem es bis Luxemburg zu weit ist https://www.lukoil.be/nl/index.cfm

Brad Clitt
27 december 2018, 16:30
In Luxemburg hat E5 maximal 1,298 gekostet und in Eupen ist DATS 24 auch eine billige Adresse.
Denke der liegt in der gleichen Strasse wie Lukoil, oben beim Ford Händler.

Willem2
8 april 2019, 17:07
https://www.telegraaf.nl/video/3412438/enorme-stijging-benzineprijs-ga-nu-tanken

Dus nu tanken :rolleyes:

Willem2
8 april 2019, 21:53
In heel de wereld zijn maar vier landen waar liter benzine nóg duurder is dan bij ons ......... https://www.ad.nl/auto/in-heel-de-wereld-zijn-maar-vier-landen-waar-liter-benzine-nog-duurder-is-dan-bij-ons~a06f8e50/

Nulnulzeseneenhalf
8 april 2019, 23:31
Boven ons staan behalve Zimbabwe alleen Hongkong, Monaco en Noorwegen. De schatrijke Noren lopen zelf ook over van de olie, maar ze proberen in eigen land transitie naar schoon elektrisch rijden op allerlei manieren te stimuleren. Een effectieve maatregel is het peperduur maken van de benzine. Nergens rijden zoveel elektrische auto's als in Noorwegen.

Bovenstaande geeft mij toch een knauw in het onkreukbare geweldige Noorwegen waar onze Megaboob zo van gecharmeerd is. Maar dat kan best aan mij liggen.

Willem2
12 april 2019, 00:44
Beste stimpy3 je kan weer naar Duitsland want de benzine is er weer 20ct goedkoper dan in Nederland ;)

Sjeufke
12 april 2019, 11:08
Maasmechelen, Lanaken alle pompen tussen €1,35 en €1,40. Goedkoopste voor zover mij bekend op dit moment is Gabriëls tussen Maasmechelen en Lanaken met €1,35

de duisburg spesjalist
12 april 2019, 15:28
Maasmechelen, Lanaken alle pompen tussen €1,35 en €1,40. Goedkoopste voor zover mij bekend op dit moment is Gabriëls tussen Maasmechelen en Lanaken met €1,35

als ik sauna clubs kan bezoeken en kan consumeren bij de dames die in die sauna clubs werken dan hoef ik toch niet op de brandstof kosten te besparen ;)

stimpy3
12 april 2019, 16:25
Beste stimpy3 je kan weer naar Duitsland want de benzine is er weer 20ct goedkoper dan in Nederland ;)

Jammer alleen dat ik al een tijdje diesel rij; in nederland scheelt dat stukken meer ;-)

Willem2
12 april 2019, 17:08
Jammer alleen dat ik al een tijdje diesel rij; in nederland scheelt dat stukken meer ;)

1,18 tot 1,20 de liter MG
1,23 -1,26 Elsdorf
1,32 in Hamminkeln
1,21 -,124 Emmerich

schoolmeester
14 april 2019, 14:31
Half uur geleden in Duitsland getankt voor 145,9 Scheelt 37 cent met de Shell langs de A12 in Nederland.

Groet, schoolmeester.

Piet Plezier
14 april 2019, 14:43
32014

bij de HEM in Goch

schoolmeester
14 april 2019, 17:09
Nog weer 4 cent minder, maar ik was vandaag niet in Goch, maar getankt in Elten bij de grens, is nog net Duitsland.

Groet, schoolmeester.

Willem2
29 april 2019, 09:35
Tanken al bijna tientje duurder in een week tijd

De benzineprijzen stijgen hard. In een paar weken tijd is euro 95 al meer dan 15 cent duurder geworden aan de pomp. Dat betekent zomaar 7,50 euro extra per tankbeurt. En de kans is groot dat de prijs nog verder oploopt.
............. https://www.ad.nl/economie/tanken-al-bijna-tientje-duurder-in-een-week-tijd~a1d616f4/

Piet Plezier
29 april 2019, 16:03
koos Albertss en ik tankte afgelopen zaterdag in Viersen, voor €1.34,9.
Dus maar 2 jerrycans volgegooid.

Jan_Wandelaar
30 april 2019, 18:02
In een paar weken tijd is euro 95 al meer dan 15 cent duurder geworden aan de pomp.
Wederom een stukje nepnieuws!!!!!

Euro95 is niet 15 cent per liter duurder geworden, maar je moet voor een liter Euro95 15 cent per liter meer betalen dan een paar weken geleden.

Euro95 is de afgelopen weken netto iets van 6 cent per liter duurder geworden vanwege de stijgende olieprijs. De rest van de prijsstijging is omdat het deel dat naar de overheid gaat net zo hard (zo niet harder) mee stijgt. De netto-prijs van een liter Euro95 is nog geen 40% van het bedrag dat je per liter aan de pomp betaalt.

Nepnieuws dus om te verkondigen dat euro 95 de afgelopen weken al meer dan 15 cent duurder is geworden aan de pomp. Euro95 is 6 cent duurder geworden, en je betaalt per liter 9 cent meer belasting dan een paar weken geleden.

Een liter Euro95 kost zelfs met de huidige olieprijs netto nog geen 75 cent per liter (eerder rond de 70 cent). In deze 75 cent zitten dus de productiekosten van de raffinaderij plus alle (winst)marges en kosten van het handelstraject (marge oliemaatschappij, marge pomphouder, opslag/distributiekosten, marketingkosten, kortingen). Als over deze 75 cent netto 'slechts' 100% belasting en accijnzen geheven zou worden, dan zou je voor een liter Euro95 bruto dus €1,50 moeten afrekenen. Momenteel is de bruto-prijs per liter €1,82.

100% belasting en accijnzen heffen over autobrandstof gaat de overheid blijkbaar nog niet ver genoeg. En daar bovenop betaal je ook nog eens wegenbelasting. En dan willen ze ook nog eens rekeningrijden gaan invoeren. Nee, de automobilist word al sinds mensenheugenis genaaid op een manier waarover je de waarheid alleen hoort wanneer je Partycrasher ergens aan de bar treft.

J.W.

Brad Clitt
30 april 2019, 18:11
In Luxemburg waar ik bijna altijd tank is de prijs sinds het dieptepunt vorig najaar gestegen van 1,118 naar 1,285.
Tot nu toe vergelijkbaar met najaar 2017/voorjaar 2018 overigens, maar denk dat er nog een paar cent bijkomt voordat het weer gaat zakken ergens in augustus.

Nulnulzeseneenhalf
30 april 2019, 21:29
Wederom een stukje nepnieuws!!!!!

Euro95 is niet 15 cent per liter duurder geworden, maar je moet voor een liter Euro95 15 cent per liter meer betalen
J.W.

Dus is Euro95 15 cent duurder geworden aan de pomp. Niks nepnieuws dus.

Dat van die 15 cent er meer van naar de staat gaat als naar de raffinaderij en de pomphouder is bekend. Nederland staat daarmee helaas ergens bovenaan.

Maar het nieuws klopt: aan de pomp is Euro95 15 cent duurder geworden.

Willem2
8 mei 2019, 09:56
Extreem dure benzine jaagt automobilist Duitsland in
Wie een tank heeft met inhoud van 40 liter bespaart zo 12 euro, wie 60 liter tankt in Duitsland is 18 euro goedkoper uit dan bij de Nederlandse pomp. ,,En de verwachting is dat de prijs voorlopig zeker niet daalt, want de prijs voor ruwe olie stijgt alleen maar verder’’, zegt Paul van Selms, brandstofexpert bij consumentencollectief United Consumers. .............. https://www.ad.nl/economie/extreem-dure-benzine-jaagt-automobilist-duitsland-in~ae656c3b/

bertje600
8 mei 2019, 11:44
Kijk op www.clever-tanken.de voor de laatste brandstofprijzen in Duitsland

Mentholbear
8 mei 2019, 21:41
Extreem dure benzine jaagt automobilist Duitsland in
Wie een tank heeft met inhoud van 40 liter bespaart zo 12 euro, wie 60 liter tankt in Duitsland is 18 euro goedkoper uit dan bij de Nederlandse pomp. ,,En de verwachting is dat de prijs voorlopig zeker niet daalt, want de prijs voor ruwe olie stijgt alleen maar verder’’, zegt Paul van Selms, brandstofexpert bij consumentencollectief United Consumers. .............. https://www.ad.nl/economie/extreem-dure-benzine-jaagt-automobilist-duitsland-in~ae656c3b/

Potverdorrie, is het me gelukt een jaar rustig aan te doen, dwingen ze met dergelijke prijzen me nu terug vaker saunaclub-land in... :hammer:

stimpy3
8 mei 2019, 22:03
Helaas gaan de benzinekosten die je bespaart op aan hogere entreegelden en bijplussende dames. :(

Partycrasher
9 mei 2019, 01:25
Potverdorrie, is het me gelukt een jaar rustig aan te doen, dwingen ze met dergelijke prijzen me nu terug vaker saunaclub-land in... :hammer:

Zo kun jij wel van alles verzinnen om jouw verslaving onder stoelen en banken te steken, maar helaas voor jou trapt niemand hier erin.

Mentholbear
9 mei 2019, 16:39
Zo kun jij wel van alles verzinnen om jouw verslaving onder stoelen en banken te steken, maar helaas voor jou trapt niemand hier erin.

Laat me nou. Ik probeer de schuld voor het gemak effe bij een ander te schuiven ;)

Nulnulzeseneenhalf
10 mei 2019, 00:15

Laat me nou. Ik probeer de schuld voor het gemak effe bij een ander te schuiven ;)

Groot gelijk. Party geeft ook vaak de schuld aan anderen.

Partycrasher
10 mei 2019, 19:17
Groot gelijk. Party geeft ook vaak de schuld aan anderen.

Ik gééf nooit de schuld aan anderen, ik zíe de schuld van die anderen.

Nulnulzeseneenhalf
10 mei 2019, 23:39
Ik gééf nooit de schuld aan anderen, ik zíe de schuld van die anderen.

Dan moet ik morgen eens langs bij de plaatselijke brillenwinkel, want ik zie allemaal andere dingen. Ik zal wel weer een upgrade van de glazen nodig hebben.

stimpy3
16 september 2019, 12:28
Olieprijzen stijgen fors na aanval op Saoedische olievelden (https://www.nu.nl/economie/5993225/olieprijzen-stijgen-fors-na-aanval-op-saoedische-olievelden.html)

De prijzen van ruwe olie zijn aan het begin van de handelsdag maandag in Azië met meer dan 10 procent gestegen door de aanval op twee olie-installaties in Saoedi-Arabië. De prijs van Brentolie steeg in Singapore met 11,73 dollar (10,59 euro) naar 71,95 dollar per vat, om vervolgens terug te zakken tot onder de 68 dollar.

Olie-installaties in Abqaiq en Khurais werden zaterdag door vermoedelijk meerdere drones getroffen. Op het olieveld van Abqaiq, in het noordoosten van het land, staat de grootste olieraffinaderij ter wereld. Het veld in Khurais, tussen de hoofdstad Riyad en de Perzische Golf, is een van de belangrijkste olievelden van het land. Aramco, de grootste exporteur van ruwe olie ter wereld, halveerde zijn olieproductie.

De aanval op de olievelden zorgde ervoor dat ongeveer 5 procent van de wereldwijde olieproductie stil is komen te liggen. Een stijging van de olieprijzen werd daarom al verwacht.

Om de impact van de aanval op de olieprijzen te verzachten, heeft de Amerikaanse president Donald Trump maatregelen aangekondigd. Zo heeft hij toestemming gegeven om olie van de strategische reserve van het land te gebruiken, mocht dat nodig zijn. Die reserve werd gevormd na de oliecrisis van 1973.

De olie is opgeslagen in vier ondergrondse depots aan de Golf van Mexico in de staten Texas en Louisiana. "Meer dan genoeg olie!", aldus Trump op Twitter.

stimpy3
21 september 2019, 19:24
Benzineprijzen worden duurder in duitsland (https://nos.nl/artikel/2302597-benzine-en-vliegreizen-worden-duurder-in-duitsland.html)

Duitsers gaan de gevolgen van de maatregelen aan de pomp voelen. De prijs van benzine en diesel zal in stapjes omhooggaan met in totaal 15 cent per liter. Vliegen wordt duurder doordat luchtvaartmaatschappijen vanaf januari 2020 een hogere belasting betalen voor starts op Duitse luchthavens. De btw op treinkaartjes voor lange trajecten gaat omlaag van 19 naar 7 procent.

Daarmee zijn de tijden van het goedkope tanken in duitsland voorbij..als diesel 15 cent duurder wordt kun je beter in nederland bij een goedkope pomp tanken.

schoolmeester
21 september 2019, 19:27
Zelfs dan blijft het voor benzinerijders zoals ik nog goedkoper om in Duitsland te tanken.

Groet, schoolmeester.

stimpy3
21 september 2019, 19:30
Voor benzinerijders wel ;-). Maar bij diesel is het verschil tussen nederland en duitsland wat kleiner -- als je niet 's avonds bij een goedkope pomp tankt ben je vaak net zoveel kwijt als in nederland.

Sjeufke
21 september 2019, 22:36
In België nog goedkoper. Euro 95
€1,30 momenteel in Veldwezelt (onbemand tankstation).
Tussen Maasmechelen en Lanaken variërend tussen €1,32 en 1,36.

Dennis
22 september 2019, 04:28
Benzineprijzen worden duurder in duitsland (https://nos.nl/artikel/2302597-benzine-en-vliegreizen-worden-duurder-in-duitsland.html)

Daarmee zijn de tijden van het goedkope tanken in duitsland voorbij..als diesel 15 cent duurder wordt kun je beter in nederland bij een goedkope pomp tanken.

Dan kun je erop wachten dat ons kabinet de accijns ook verhoogd. Een 2e kwartje van Kok (het dubbeltje van Klaver dan waarschijnlijk)

Piet Plezier
22 september 2019, 11:59
wij betaalden gisteren bij Jet in Moers €1,34

stimpy3
22 september 2019, 12:25
Dan kun je erop wachten dat ons kabinet de accijns ook verhoogd. Een 2e kwartje van Kok (het dubbeltje van Klaver dan waarschijnlijk)

Lijkt me een stuk waarschijnlijker dat het de 20 cent van Rutte of het kwartje van tjierry wordt.

Dennis
22 september 2019, 14:25
Lijkt me een stuk waarschijnlijker dat het de 20 cent van Rutte of het kwartje van tjierry wordt.Als je de premier als naamgever wilt wel (Rutte, Baudet no chance). Maar het was ook wat ironisch bedoeld

Partycrasher
22 september 2019, 16:27
https://nos.nl/artikel/2302833-iran-roept-buitenlandse-troepen-op-weg-te-blijven-uit-golfregio.html

Nederlanders, Duitsers, Belgen, Britten, Fransen, Amerikanen, Australiërs, Nieuw-Zeelanders en Canadezen zijn volken die écht voor bijna 100% uit huichelaars en hypocrieten bestaan. Wat een vuile honden zijn het allemaal.

In deze tijd van het non-stop herdenken van de zogenaamde bevrijding van Europa, en daarmee gepaard gaand het non-stop zeggen door al de bovengenoemde volken dat oorlog tot niets anders dan zinloze vernietiging leidt, het non-stop zeggen door al de bovengenoemde volken dat je landsgrenzen te allen tijde moet respecteren, het non-stop zeggen door al de bovengenoemde volken dat er nooit meer oorlog mag komen, het non-stop zeggen door al de bovengenoemde volken dat vrede nooit in gevaar gebracht mag worden, het non-stop zeggen door al de bovengenoemde volken dat niemand ooit weer achter oorlogszuchtige politici aan mag lopen, en het non-stop zeggen door al de bovengenoemde volken dat je oorlogszuchtige politici moet afzetten, zie je al de bovengenoemde volken met z'n allen op dit moment een soeverein land omsingelen en bedreigen. Om van alle massamoorden die ze sinds 1944 samen overal op de wereld hebben begaan nog maar te zwijgen.

Applaus voor bijna iedereen die behoort tot een van de bovengenoemde volken. Hele vuile, zeer agressieve beesten zijn het.

75 jaar bevrijding? 74 jaar vrede? Leugens. Propaganda.
Ik doe er niet aan mee. Geen applaus dus voor mij.

Meme Moo
22 september 2019, 18:00
@PC: applaus voor het feit dat je bovenstaande tirade in het ‘benzineprijs-topic’ plaatst.
Al zal de relevantie van je bijdrage niet hoger zijn, als je het ergens anders geplaatst had...:biggrin:

Brad Clitt
22 september 2019, 18:45
De onrust in die regio, al dan niet veroorzaakt door Iran, is weldegelijk één van de oorzaken van de stijgende olieprijs en daarmee ook de benzineprijs, dus die tirade over al dan niet gepaste maatregelen past gewoon in dit draadje.

Ik voel me overigens niet aangesproken door PC, want ik ben een Limburger. :wink2:
PC overigens ook, dus applaus voor huichelarij en hypocrisie kan ie sowieso niet krijgen. Hij heeft overigens interessante denkbeelden, die hij me jl. vrijdag in SS toevertrouwde (niet aan de toog maar in het restaurant). Als één van de onzichtbare leiders kan ik daarmee alleen maar instemmen.

Overigens, ik betaalde zaterdagmorgen 1,339 voor E10 bij de SB-Tankstelle van m'n Duitse Ford dealer, later op de dag in Luxemburg 1,261 (twee weken geleden 1,202).

Dennis
22 september 2019, 19:30
Onrust als oorzaak is 1 ding, maar de rest is vooral 1 ongefundeerde mening. Zou pas interessant worden als het werd onderbouwd

fg22
23 september 2019, 09:31
Jet

Bleem voor mij meet stabiele, maar je moet dan wel iets verder vd grens weg, 10-20km.

Voor volle tank nog ruim 30ct p liter toch de moeite.

Aral grensstreek switcht nogal eens dagelijks om de paar hele uren.

Partycrasher
23 september 2019, 12:11
Onrust als oorzaak is 1 ding, maar de rest is vooral 1 ongefundeerde mening. Zou pas interessant worden als het werd onderbouwd
Het is een en al het weergeven van feiten.

Dennis
23 september 2019, 17:01
Het is een en al het weergeven van feiten.

Zet jij maar eerst je oorlogszuchtige regering af, en ga daarna pas door met feestvieren omdat Europa 75 jaar geleden bevrijd zou zijn."non-stop zeggen", "zogenaamd" zijn sowieso beweringen ook al is het aangehaald. Niks feiten dus.

En als jij revolutie wilt, prima. Maar waarom moet ik dat voor je doen? Ik/ wij zijn toch die huichelaars die deze regeringen in stand houden? Wel consistent blijven in je idealen!

Badslippers
23 september 2019, 17:29
wij betaalden gisteren bij Jet in Moers €1,34

Vandaag bij ARAL, An der Kleinbahn 5, 41334 Nettetal, Duitsland
€1,37 (€1.36,9)

Willem2
23 september 2019, 18:04
https://www.clever-tanken.de/tankstelle_liste?lat=51.3093912&lon=6.23750087&ort=41334+Nettetal&spritsorte=5&r=5

Megaboob
7 januari 2020, 13:59
Weer een fijn bericht, nu zijn we weer europees kampioen in het belasten van brandstof. Komt er ook maar een cent te goed evan het door links zo belangrijk gevonden milieu? Nee, natuurlijk niet, want ït is all about the money". En wederom de hypocrite houding van regerend (lees: links) nederland. We hele hoge belasting heffen, maar er dan niet iets mee doen waar je wel de mond van vol hebt. want tja, eerst moeten de linkse stokpaardjes zoals bed bad en brood e.d. bereden worden en die kostennu eenmaal veel geld. geld wat dus bij hardwerkende automobilsten word wegbelast.

de telegraaf:

Nederlanders betalen meeste aan de pomp

Benzineprijs hoogste sinds mei
Door PIETER VAN ERVEN DORENS

Updated 11 min geleden
1 uur geleden in FINANCIEEL

AMSTERDAM - De benzineprijs is gestegen naar het hoogste niveau sinds mei 2019, mede door de spanningen rond Iran en de accijnsverhoging per 1 januari. Nergens in Europa is benzine duurder, stelt consumentenclub United Consumers.

Ⓒ ANP
Bij de duurste benzinepompen in de steden en langs snelwegen betalen automobilisten nu prijzen tot €1,85 voor een liter Euro95. Dat komt dicht in de buurt van de hoogste prijzen die in 2012 werden genoteerd. De meeste onbemande pompen hanteren een prijs tussen €1,58 en €1,63, blijkt uit het dagelijkse overzicht op de website Brandstof-zoeker.nl.

Twintig cent meer
De zogeheten Gemiddelde Landelijke Adviesprijs van de grote olieconcerns is opgelopen tot €1,83. Dat is liefst twintig cent meer dan een jaar geleden.

In mei 2019 bereikte de adviesprijs een eerdere piek op €1,85. Deze adviesprijs, opgesteld door consumentencollectief United Consumers, is in de praktijk wel eerder een maximumprijs. De gemiddelde benzineprijs die het CBS dagelijks bijhoudt ligt steevast ongeveer 10 cent lager.

Accijnsverhoging
De recente stijging komt onder meer door de jaarlijkse accijnsverhoging. Inclusief btw is er daardoor 1,5 cent bovenop de benzineprijs gekomen. Verder is de olieprijs 3% opgelopen sinds de Amerikanen de Iraanse generaal Soleimani uitschakelden. Een vat Brent-olie kost nu $68. Dat heeft maar een bescheiden effect aan de pomp omdat de benzineprijs voor bijna driekwart bestaat uit accijns, btw en marge.

BEKIJK OOK:

Staat legt 1,5 cent op benzineprijs
Andere landen
Nederlanders betalen door de hoge accijns veel meer voor benzine dan elders in Europa, blijkt uit een vergelijking van United Consumers. Zelfs in Noorwegen is benzine 3% goedkoper. In België is benzine gemiddeld 17% goedkoper, in Duitsland 20%. Een blik op buitenlandse online prijsvergelijkers leert dat nu vlak over de Duitse grens in Aken getankt kan worden voor €1,36 en net over de Belgische grens in Kalmthout voor €1,40.

2012
De hoogste adviesprijs van de laatste tien jaar werd in 2012 genoteerd op €1,90. Als je de inflatie meerekent, is dat vergelijkbaar met een prijs van €2,09 vandaag. In 2012 bedroeg de olieprijs gemiddeld $112, met name door de spanningen in het Midden-Oosten. Na een dip onder $30 in 2016 ging het weer omhoog. Ook de waardestijging van de dollar droeg bij aan de hogere prijzen aan de benzinepomp in Nederland. De dollar is in twee jaar tijd 8% gestegen tegenover de euro.

Willem2
7 januari 2020, 15:33
Bovenstaand bericht verplaatst van linkse indoctrine naar benzineprijs. Had eventueel ook nog naar belastingen verplaatst kunnen worden.
Het is uiteraard zo dat ultra rechtse olieboeren er voor zorgen dat er olie uit de grond komt en dat linkse mensen voor de torenhoge belasting zorgen op deze brandstof :rolleyes:
Daarom staat het hier onder benzineprijs ...

Brad Clitt
7 januari 2020, 15:37
Ik combineer mijn tweewekelijks toerritje in de Ardennen/Eifel altijd met een pitstop vlak over de grens met Luxemburg, paar jerrycans meenemen en hoppakee.
Op dit moment 1,226 per litertje E10, heb ik vorige keer ook betaald. Doe ik overigens al sinds zomer 2007, goedkoopste was iets van 0,87 ergens in 2009.

Brad Clitt
19 januari 2020, 10:47
Soms, maar eigenlijk toch best wel vaak kan het lonen om aan de andere kant van de weg te tanken. Dat er gegoocheld wordt met de benzineprijs is niks nieuws meer, maar gisteren was ik onderweg in de Eifel bij Mechernich op de B266 (om precies te zijn bij Kommern). Bij een kruispunt liggen aan beide kanten ARAL-pompen en toch was er een prijsverschil van 5 cent, best wel bizar. Dat een concurrerende pomp ietsje goedkoper is dat begrijp ik nog, maar eentje van dezelfde firma??? De oplossing ligt in het feit dat de pompen een verschillende Inhaber hebben, die 'toevallig' beide daar een ARAL-pomp mogen vertreiben. Blijkbaar vindt ARAL dit geen probleem, hoewel me dit toch niet wenselijk lijkt.

Overigens was het fantastisch weer daar gisteren en heb mijn 'rally-kanon' flink de sporen kunnen geven op de uitgestorven en droge wegen. Een zachte winter is zo gek nog niet...

Willem2
19 januari 2020, 13:58
Aral is van BP en over het algemeen het duurste tankstation. vnl voor Leasebakken met tankpas.

Brad Clitt
19 januari 2020, 14:16
@ W2

Ter geruststelling, ik heb daar niet getankt, óók niet aan de goedkopere kant (en dat ARAL van BP is wist ik wel, maar maakt in principe niks uit voor dit voorbeeld).
Maar de enkele keer dat ik vlak over de grens tank, loont het vaak de moeite om even te kijken waar het het goedkoopst is, scheelt vaak tot wel 10 cent per liter.
Zie dat ook vaak als ik onderweg ben in de grensregio, even een paar kilometer verder rijden en zomaar tot een dubbeltje goedkoper. En dat kan ook bij de Shell, Esso of ARAL zijn, maar meestal toch bij de wat kleinere ketens, zoals ED, Star of BFT.

fg22
19 januari 2020, 15:32
JET

GOED ALTERNATIEF

schoolmeester
26 januari 2020, 18:15
Vandaag op de terugweg van Gelsenkirchen getankt in Isselburg, dag en nacht geopend.
Verschil met de Shell bij grensovergang Elten 42 cent per liter.Getankt voor 137.9

Groet, schoolmeester.

de duisburg spesjalist
27 januari 2020, 15:43
Vandaag op de terugweg van Gelsenkirchen getankt in Isselburg, dag en nacht geopend.
Verschil met de Shell bij grensovergang Elten 42 cent per liter.Getankt voor 137.9

Groet, schoolmeester.

dat is nog flink aan de prijs ik tankte zaterdag voor 1 33 . 9 in moers bij de aral

schoolmeester
27 januari 2020, 16:00
Klopt DS, verder Duitsland in is meestal goedkoper.

Groet, schoolmeester.

bertje600
27 januari 2020, 16:06
Ik kon vorige week tanken (diesel) met een verschil van 11 cent per liter.
Als in de wereld de ruwe olieprijs stijgt dan stijgen de pompprijzen direct.
Maar als ze zakken duurt het zeker 2 weken voordat er aanpassingen in Nederland plaatsvinden.

Wentelt Eefje
27 januari 2020, 17:53
Dat is overigens allemaal de schuld van de rechtse multinationals...

phoenix
27 januari 2020, 18:11
nee joh dat zijn neo liberalen die links zijn lees ik hier ergens op het forum... hoe kan je dat nou zeggen rechts, dat zijn alleen maar de mensen die het goed met ons voor hebben, het enige wat we meoten doen is eerst geloven en daarna gehoorzamen...

rmjhexe
27 januari 2020, 18:44
Net diesel getankt,1,21 is toch ok in duitsland

Zeus1
27 januari 2020, 18:57
Dat is overigens allemaal de schuld van de rechtse multinationals...

Multinationals zoals bv Shell waar linkse graaiers zoals wijlen Wim Kok hun zakken vullen :wink2:

phoenix
27 januari 2020, 19:03
het lijkt nu net of er linkse graaiers bij multi nationale werken, het merendeel zijn gewoon jongens en meisje die heel veel geld hebben en steeds meer willen hebben... en dat zijn over het algemeen geen mensen die een eerlijkere verdeling willen van inkomens en kapitaal....niet links en niet rechts gewoon hebzucht is daar het leidende principe... "Greed is good" zo luidt hun levensmotto....

Zeus1
27 januari 2020, 23:28
het lijkt nu net of er linkse graaiers bij multi nationale werken

Dat lijkt niet, dat is gewoon zo

Willem2
18 maart 2020, 23:59
Corona in België: flitspalen uitgezet en benzine voor 95 cent per liter
De coronacrisis brengt kommer en kwel, maar er zijn zowaar ook voordelen. Er zijn bijna geen files meer en wie gaat tanken is veel goedkoper uit. Vooral in België is het goed toeven, want in Vlaanderen zijn ook nog eens de flitspalen uitgezet.

De prijzen van olieproducten zijn in België in een vrije val geraakt. Dat zorgt ervoor dat je hier en daar voor een liter benzine Super 95 minder dan één euro betaalt. Volgens de overheid mag een liter benzine Super 95 (E10) nog maximaal 1,182 euro per liter kosten, maar aan de pomp is de prijs op een aantal plaatsen al onder de magische grens van 1 euro gezakt.

Dat is onder meer het geval in plaatsen als Sint-Niklaas en Beveren. Het is ruim elf jaar geleden dat de brandstofprijs in België zo laag was. Door de coronacrisis staat de prijs van de olie historisch laag, omdat er veel minder van nodig is. Daarnaast zijn Saoedi-Arabië en Rusland in conflict over de productie. En ook de rentedaling door de Amerikaanse centrale bank heeft impact. Diesel is in België iets duurder. De maximumprijs daalde in België tot 1,298 euro per liter. .... https://www.ad.nl/auto/corona-in-belgie-flitspalen-uitgezet-en-benzine-voor-95-cent-per-liter~a17526e1/

Sjeufke
19 maart 2020, 06:43
Tankstation Raak onbemand te Gellik-Veltwezelt

33441

vanKees
19 maart 2020, 06:47
Die jetzige Krise birgt eine gewisse Schizophrenie:

-Der Diesel-/Benzinpreis ist europaweit so niedrig wie schon lange nicht mehr
-ich werde aber die nächsten 4-6 Wochen ca. 3000km weniger fahren

Ganz zu schweigen von dem fehlenden Umsatz in vielen anderen Bereichen von uns Reisenden in Sachen Sex!!

vanKees

ju52
19 maart 2020, 07:01
My oil tank is now empty, I will fill it up with petrol.
Even if the petrol station is only 300 meters away,
it will be quite a drag ...

:biggrin::biggrin::biggrin:

Bluebear
19 maart 2020, 18:12
Goedkoopste prijs hier in Zuid-Oost-Brabant gezien vandaag nl. €1,48. Lang geleden. Op de snelweg was hij nog €1,68.

hvdk52
19 maart 2020, 20:03
Goedkoopste prijs hier in Zuid-Oost-Brabant gezien vandaag nl. €1,48. Lang geleden. Op de snelweg was hij nog €1,68.

Kun je beter over de grens in Belgie gaan tanken!

peterp095
19 maart 2020, 20:47
In België, de 95......1.01 euro/liter (makro)

Nulnulzeseneenhalf
20 maart 2020, 13:21
Kun je beter over de grens in Belgie gaan tanken!

In België, de 95......1.01 euro/liter (makro)

Tanken in België veel te duur voor de Nederlander.

https://www.1limburg.nl/grenscontroles-tot-350-euro-boete-voor-tanken-belgie?context=section-1

Bredero
20 maart 2020, 21:47
En nu de grens gesloten is kan ook dat niet meer.

Nulnulzeseneenhalf
21 maart 2020, 00:46
En nu de grens gesloten is kan ook dat niet meer.

Grens is niet gesloten. Er wordt alleen maar gecontroleerd of je met een zinnige reden de grens wilt oversteken. En 2 tientjes besparen op een tank benzine is dat niet.

schoolmeester
21 maart 2020, 09:27
Nu ik al een tijdje niet meer in Duitsland kom hoef ik ook niet zo vaak te tanken, kan ik mooi een beetje sparen, buffertje bouwen.

Groet, schoolmeester.

Brad Clitt
21 maart 2020, 10:01
Normaal zou ik vandaag naar Luxemburg gaan om te tanken (icm een toertochtje), maar dat kan en mag niet meer. Dus wip ik zodadelijk even de grens met Duitsland over, eens kijken of de Polizei daar óók controleert. En zo wordt iets wat decennialang de gewoonste zaak van de wereld was opeens spannend.
Maar waar ik de grens overga wordt er doorgaans toch niet gecontroleerd en er hangen ook geen camera's.

Sjeufke
21 maart 2020, 10:32
Met Duitsland is er (vooralsnog) geen probleem. Was er gisteren nog.
Vandaag nog een keer.......

schoolmeester
21 maart 2020, 10:41
Afgelopen Vrijdag bij MD gegeten in Emmerich, was nog open.
Binnen wat gegeten: alles werd grondig schoongemaakt, toen ik binnenkwam werd de deurklink gelijk weer schoongepoetst.
Ik en ook andere bezoekers moesten een lijst invullen met je voor-en achternaam, tijdstip bezoek en telefoonnummer.
Op de heen-en terugreis beide keren GEEN controle aan de grens gehad.

Wees voorzichtig !

Groet, schoolmeester.

Brad Clitt
21 maart 2020, 10:51
Wees voorzichtig !

Geen zorgen, ik trek m'n biohazard-pak aan zodat ik niet besmet wordt in de corona-brandhaard Heinsberg/Gangelt/Selfkant.
Als ik uiterlijk om 18.00 hier nog niet ingelogd ben, weet je dat er iets misgegaan is...

Magic-G
21 maart 2020, 11:15
Afgelopen Vrijdag bij MD gegeten in Emmerich, was nog open.
Binnen wat gegeten: alles werd grondig schoongemaakt, toen ik binnenkwam werd de deurklink gelijk weer schoongepoetst.
Ik en ook andere bezoekers moesten een lijst invullen met je voor-en achternaam, tijdstip bezoek en telefoonnummer.
Op de heen-en terugreis beide keren GEEN controle aan de grens gehad.

Wees voorzichtig !

Groet, schoolmeester.

Nu ik al een tijdje niet meer in Duitsland kom hoef ik ook niet zo vaak te tanken, kan ik mooi een beetje sparen, buffertje bouwen.

Groet, schoolmeester.

Hoezo niet in Duitsland ....!

2 posts , de dezelfde schrijver .... , hoezo onzin schrijven .... !

Kom op , ga lekker bij elkaar op de thee , kun je net zoveel onzin uitkramen als je wilt , ziet of hoort niemand het !!

Sjeufke
21 maart 2020, 11:40

Kom op , ga lekker bij elkaar op de thee , kun je net zoveel onzin uitkramen als je wilt , ziet of hoort niemand het !!

Je merkt dat iedereen met een volle zak rondloopt en het nergens kwijt kan. Als gevolg daarvan raken de hersens van slag.
Over onzin uitkramen?........ Het gehalte onzinverhalen van velen is de laatste week met 300% toegenomen.

Dus. Om de tijd te doden gaan we nu muggenziften over twee posts :rolleyes:.

Zeus1
21 maart 2020, 11:41

Maak je niet zo druk man, is niet goed voor je hart :wink2:

Bredero
21 maart 2020, 12:17
Grens is niet gesloten. Er wordt alleen maar gecontroleerd of je met een zinnige reden de grens wilt oversteken. En 2 tientjes besparen op een tank benzine is dat niet.

Dat bedoelde ik uiteraard.

Magic-G
21 maart 2020, 13:51
Je merkt dat iedereen met een volle zak rondloopt en het nergens kwijt kan. Als gevolg daarvan raken de hersens van slag.
Over onzin uitkramen?........ Het gehalte onzinverhalen van velen is de laatste week met 300% toegenomen.

Dus. Om de tijd te doden gaan we nu muggenziften over twee posts :rolleyes:.

Hahaha , muggenziften of muggenzifterij is zoeken naar iets wat er eigenlijk niet is , tenzij je er erg veel moeite voor doet om “toch” iets te vinden ...!

De tegenstelling in betreffende Posts is zo groot dat zoeken niet nodig is , gewoon begrijpend lezen ..... , mnnhhhh “begrijpend lezen” wat is dat ook alweer ��
Het heeft al helemaal niets met verveling of een volle zak te maken “ namelijk geen last van” het is gewoon leuk om al die “onzin” te lezen op dit forum en soms is die zo groot dat het gewoon vraagt om een reactie ! Aah ja , dat is dan weer niet geapprecieerd op dit forum voor intellectuele individuen ����

Anyway , it was just a note ......!

schoolmeester
21 maart 2020, 13:53
Wat een mierenneuker !

phoenix
21 maart 2020, 14:11
bestaat er Magic G een onderscheid tussen de intellectuelen en de niet intellectuelen? was een wijsheid zeg....

Magic-G
21 maart 2020, 14:18
bestaat er Magic G een onderscheid tussen de intellectuelen en de niet intellectuelen? was een wijsheid zeg....

Een vraag verdient antwoordt :

Nee phea , voor jouw niet ...!

Brad Clitt
21 maart 2020, 15:23
Zojuist terug en heb 1,199 betaald voor E10. Geen controles en een heleboel gele kentekenplaten daar gezien. Mocht gewoon cash betalen, na gevraagd te hebben of ze liever per Karte betaald willen worden. Heb thuis wel netjes de handen gewassen.

Ben overigens, behoudens het tanken, netjes binnen de landsgrenzen gebleven tijdens mijn toertochtje. Ben nog langs YinYang en Sixsens (en vele sexclubs daartussen) gereden, ik denk dat het nog maanden gaat duren voordat ze weer mogen openen.

phoenix
21 maart 2020, 15:55
voor jou natuurlijk wel he magic G. jij bent vast veel slimmer dan alle andere mensen hier....daarom heet jij denk ik ook magic
... dat kan niet anders... maar ik kan me vergissen want ja ik ben natuurlijk niet zo slim, er kan er maar 1 de slimste zijn en intellectueel , toch? en die zijn slimmer....

Mentholbear
21 maart 2020, 15:59
De Mentholmobile staat nu te verroesten. Amper een druppel verbruikt. En met deze temperaturen dacht ik eerst nog fijn dat de winterbanden er nog op zitten voor een tripje naar de Duitse clubs.

Zoals het er nu naar uitziet kan ik ze er maar beter op laten zitten. Voordat de clubs open gaan, is het alweer winter :wand:

phoenix
21 maart 2020, 16:23
ja mentolbear ik heb bij meeting point maar vast gereserveerd in mijn agenda "silvesterparty acapulco gold" 31 december....2020

Giodude
21 maart 2020, 16:45
Hahaha , muggenziften of muggenzifterij is zoeken naar iets wat er eigenlijk niet is , tenzij je er erg veel moeite voor doet om “toch” iets te vinden ...!

De tegenstelling in betreffende Posts is zo groot dat zoeken niet nodig is , gewoon begrijpend lezen ..... , mnnhhhh “begrijpend lezen” wat is dat ook alweer ��

Het is gewoon leuk om al die “onzin” te lezen op dit forum en soms is die zo groot dat het gewoon vraagt om een reactie ! Aah ja , dat is dan weer niet geapprecieerd op dit forum voor intellectuele individuen ����

Nu had ik even het vermoeden dat Magic-G bovenstaande sarcastisch bedoelde en zich intellectueel verheven voelde boven het merendeel van de forumleden.

Gelukkig gaf hij al snel het antwoord op phea's vraag.

Een vraag verdient antwoordt :

Nee phea , voor jouw niet ...!

Als je antwoord (in deze context een zelfstandig naamwoord) met dt schrijft dan is het duidelijk onder welke categorie Magic-G valt. Nu weten we dat hij het oprecht meende en het gros wat hier geschreven wordt boven zijn pet gaat.

Ik ga eruit met een quote van onze Spaanse vriend.

*Disclaimer: ben geen deskundige, dit is borrelpraat op een hoerenforum (voor zoverre sommigen dat, na jaren op dit forum, nog niet weten)

Magic-G
21 maart 2020, 17:48
Als je antwoord (in deze context een zelfstandig naamwoord) met dt schrijft dan is het duidelijk onder welke categorie Magic-G valt. Nu weten we dat hij het oprecht meende en het gros wat hier geschreven wordt boven zijn pet gaat.

Oeps, er is een wijsneus die wat gevonden heeft ( wat was dat ook alweer , euh �� ooh ja dat is wat sjeufke bedoelde )

Voor het overige sla je de spijker precies op z’n kop !

Eddy_V
21 maart 2020, 17:59
Geen zorgen, ik trek m'n biohazard-pak aan zodat ik niet besmet wordt in de corona-brandhaard Heinsberg/Gangelt/Selfkant.
Als ik uiterlijk om 18.00 hier nog niet ingelogd ben, weet je dat er iets misgegaan is...
17:55
een hele opluchting!

John mc Snek
20 april 2020, 19:49
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200420/4640838e8358b63f5732cb22c2c6afbd.jpg
Niks bijzonders , heb je wel vaker bij een flink griepje :)

Brad Clitt
20 april 2020, 19:52
Dat kwam ook omdat vandaag de futures voor levering in mei (en die liepen in de min, die van juni niet) aflopen, ik heb zojuist een paar vaten afgenomen voor achter het schuurtje om op betere tijden te wachten. En voor nu is de volgende tankbeurt dus gratis, goeie deal.

John mc Snek
20 april 2020, 19:56
Klopt , future van juni staat op
$20 geloof ik.
En men zit nu met volle tanks en boten.

Maar toch een mooie kop :)
En ook $20 is niet echt veel...
De olietankers van de clubs zijn de haven binnengevaren...

Brad Clitt
20 april 2020, 20:12
Maar toch een mooie kop :)

Ik wacht op de volgende kop om dan meteen toe te slaan: 'Nieuwprijs auto's voor het eerst in de geschiedenis negatief'.
Door mijn seks-escapades heb ik nl. geen geld voor een nieuwe, voor een gebruikte overigens ook niet...

pret
20 april 2020, 21:34
Negatieve prijs: dit betekent dat olie-concerns handelaren betalen om olie af te nemen

Betekent dit nu ook als we een dvp tanken dat het gratis is? :biggrin:

Brad Clitt
20 april 2020, 21:40
Nee, je krijgt dan zelfs geld toe.

John mc Snek
20 april 2020, 22:00
Nee, je krijgt dan zelfs geld toe.

Moet je wel blanco inloggen dus zonder app...

deket
20 april 2020, 23:03
vorige week beslisden de OPEC-en andere belangrijke olieproducerende landen de productie gevoelig te verlagen
wet van vraag en aanbod

kempie
20 april 2020, 23:17
vorige week beslisden de OPEC-en andere belangrijke olieproducerende landen de productie gevoelig te verlagen
wet van vraag en aanbod

En volgende maand gaat dit zich bij het aflopen van de juni future wel weer herhalen. Ongelofelijk een vat olie afnemen en dan €40 erbij krijgen. Helaas is het niet voor ons weggelegd want je dient per 100 of 1000 vaten af te nemen en waar laat je die.

stimpy3
20 april 2020, 23:21
Brent (noordzeeolie) is nog niet heel veel gedaald. IIRC is de amerikaanse olie van een vrij typische kwaliteit die alleen door bepaalde raffinaderijen kan worden verwerkt. Als die er geen zin in hebben (omdat er geen vraag naar benzine/diesel is in hun afnamegebied, en ze die ook niet verwachten) dan gooien ze een raffinaderij stil, en dan heb je dus geen olie nodig. Olie van dat type verslepen naar een raffinaderij in europa/azie heeft niet zoveel zin, omdat raffinaderijen meestal behoorlijk zijn aangepast op het type olie wat ze meestal verwerken (qua zwavelgehalte etc).
YMMV enzo, maar het geeft wel aan dat dit vooral een lokaal probleem is, wat vooralsnog niet globaal speelt. Desondanks wel een bizarre situatie.

Picasso 1
21 april 2020, 00:14
En volgende maand gaat dit zich bij het aflopen van de juni future wel weer herhalen. Ongelofelijk een vat olie afnemen en dan €40 erbij krijgen. Helaas is het niet voor ons weggelegd want je dient per 100 of 1000 vaten af te nemen en waar laat je die.

In zee dumpen.

Mentholbear
21 april 2020, 01:14

Bij 5G zendmasten :roll:

stimpy3
21 april 2020, 09:17
wet van vraag en aanbod

D' r was ooit eens een bloomberg-journaliste die een enkel vat olie kocht en af probeerde te laten leveren: https://www.bloomberg.com/news/articles/2015-11-03/that-time-i-tried-to-buy-some-crude-oil

John mc Snek
21 april 2020, 09:50
wet van vraag en aanbod

Als je de productie verlaagt, stijgt de prijs juist, ceteris paribus.
Wet van vraag en aanbod.

stimpy3
21 april 2020, 10:58
Als je de productie verlaagt, stijgt de prijs juist, ceteris paribus.
Wet van vraag en aanbod.

Tenzij de vraag nog veel sterker daalt dan het aanbod verlaagt wordt. Geschat wordt dat de vraag met 30 miljoen vaten per dag is gekelderd, en dat het aanbod met 10 miljoen vaten per dag is verlaagd. OTOH: dat overschot van 20 miljoen vaten moet natuurlijk ergens worden opgeslagen; dat kan niet permanent blijven doorgutsen.

John mc Snek
21 april 2020, 11:25
Tenzij de vraag nog veel sterker daalt dan het aanbod verlaagt wordt. Geschat wordt dat de vraag met 30 miljoen vaten per dag is gekelderd, en dat het aanbod met 10 miljoen vaten per dag is verlaagd. OTOH: dat overschot van 20 miljoen vaten moet natuurlijk ergens worden opgeslagen; dat kan niet permanent blijven doorgutsen.

Ooit van ceteris paribus gehoord?

Blijkbaar niet, omdat je nadat ik dat zeg, over de vraagzijde begint.

Ik toets toch slechts de separate uitlating die ik quote, wat ik ten overvloede daarmee nog eens aangaf.

kempie
21 april 2020, 11:54
Brent (noordzeeolie) is nog niet heel veel gedaald. IIRC is de amerikaanse olie van een vrij typische kwaliteit die alleen door bepaalde raffinaderijen kan worden verwerkt. Als die er geen zin in hebben (omdat er geen vraag naar benzine/diesel is in hun afnamegebied, en ze die ook niet verwachten) dan gooien ze een raffinaderij stil, en dan heb je dus geen olie nodig. Olie van dat type verslepen naar een raffinaderij in europa/azie heeft niet zoveel zin, omdat raffinaderijen meestal behoorlijk zijn aangepast op het type olie wat ze meestal verwerken (qua zwavelgehalte etc).
YMMV enzo, maar het geeft wel aan dat dit vooral een lokaal probleem is, wat vooralsnog niet globaal speelt. Desondanks wel een bizarre situatie.

Dat verschil ken ik wel en wist ik wel. Niet in zoveel detials maar toch.

Wat ik ook weet is dat de afgesproken productie beperking van 10 miljoen vaten voor 95% opzich wordt genomen door de opec. Dit is dus 9.5 milljoen vaten brent. Door niet mee te doen creeert trump z’n eigen probleem want de productie van WTI neemt dus amper af en dit is idd een andere soort olie die niet zomaar als vervanger van brent kan dienen. Dus vraag en aanbod van wti komen door de productie beperking minder dicht bij elkaar dan bij brent. Niet dat het daar in evenwicht is maar het verschil is wel afgenomen en daardoor houdt de prijs van brent beter stand.

Weer wens dom van Trump.

pret
21 april 2020, 12:14
Ooit van ceteris paribus gehoord?

Je kan toch niet verwachten dat iedereen hoogbegaafd is op een hoerenforum. Had je als een hoogbegaafde kunnen weten. :biggrin:

stimpy3
21 april 2020, 12:25
Dat verschil ken ik wel en wist ik wel. Niet in zoveel detials maar toch.

Wat ik ook weet is dat de afgesproken productie beperking van 10 miljoen vaten voor 95% opzich wordt genomen door de opec. Dit is dus 9.5 milljoen vaten brent. Door niet mee te doen creeert trump z’n eigen probleem want de productie van WTI neemt dus amper af en dit is idd een andere soort olie die niet zomaar als vervanger van brent kan dienen. Dus vraag en aanbod van wti komen door de productie beperking minder dicht bij elkaar dan bij brent. Niet dat het daar in evenwicht is maar het verschil is wel afgenomen en daardoor houdt de prijs van brent beter stand.

Weer wens dom van Trump.

Begreep ook dat die amerikaanse olie vooral afkomstig is van fracking, waarbij d'r om de zoveel kilometer een gat wordt geboord in de grond om olie uit de grond te spoelen/zuigen (nadat d'r eerst een partij gesteente is vermorzeld). Ook dat die bronnen eigenlijk al vanaf dag 1 beginnen met steeds minder olie te produceren, en dat 'stoppen met aan die bronnen zuigen' betekent dat je zo'n 'bron' wel eens helemaal niet meer aan de praat krijgt. Tel daarbij op dat bronnen vaak worden geboord op basis van geleend geld, en je hebt een recept waarbij als je eenmaal begint met een boorput je wel moet blijven doorproduceren omdat je anders je kosten nevernooitniet terug ziet (en je dus failliet gaat). Alternatief is natuurlijk 'geen bronnen boren', maar dan moet iedereen dat doen en d'r is natuurlijk altijd een of andere lulhannes die denkt dat-ie diepere zakken heeft dan de rest. Kortom, klassieke amerikaanse fuck-up.

De saoedi's en de russen vinden dit natuurlijk hartstikke amusant, want hoewel dit er al lang en breed aan zat te komen is het toch wel erg prettig als een van je concurrenten zichzelf op deze manier opruimt.

John mc Snek
21 april 2020, 15:33
Je kan toch niet verwachten dat iedereen hoogbegaafd is op een hoerenforum. Had je als een hoogbegaafde kunnen weten. :biggrin:

Is meer een Havo 3 term bij economie denk ik.
Ik ben wel tankbegaafd, maar voor slimme analyses moet je toch bij bijvoorbeeld PC zijn.
En voor de humor bij legende Kees Boz.

Dalton
21 april 2020, 17:10
Hebben jullie de doos goed opgeborgen want het LEGER DES HEILS heeft geen plaats meer.

Willem2
7 mei 2020, 20:59
Um bis zu 20 Cent pro Liter können die Preise an den Tankstellen für Benzin und Diesel pro Tag schwanken. Es lohnt sich also für Verbraucher, vor dem Tanken Preise zu vergleichen.

....

Zwischen 18 und 22 Uhr ist Benzin am günstigsten
.... https://www.zdf.de/nachrichten/heute/preise-an-tankstellen-schwanken-stark-100.html

Mentholbear
14 augustus 2020, 07:30
Ik heb op internet kunnen vinden dat tanken in Duitsland tussen 17 en 20 uur vaak het goedkoopst is. Maar weet iemand of het in het weekend goedkoper is dan doordeweeks?

peterp095
14 augustus 2020, 08:06
Ja tussen 0100-0530 u, bij Aral

Willem2
14 augustus 2020, 09:51
Ja tussen 0100-0530 u, bij Aral

Hmm dat is zeker niet waar. Aral is namelijk altijd 1 van de duurste.
´s nachts zijn de prijzen meestal duurder in Duitsland omdat er minder concurrentie is.

Mentholbear
14 augustus 2020, 10:04
Hmm dat is zeker niet waar. Aral is namelijk altijd 1 van de duurste.
´s nachts zijn de prijzen meestal duurder in Duitsland omdat er minder concurrentie is.

Dat leek ik ook begrepen te hebben. Vandaar dat ik tot 20 uur las.

Maar is het weekend relatief goedkoper dan doordeweeks?
Ik bedoel, meer open en minder verkeer?

Jack42
14 augustus 2020, 10:18
@MB

Wellicht dat dit je helpt om een antwoord op je vraag te krijgen:

https://www.verbrauchsrechner.de/spritpreise/?land=de&suchfeld=aachen&entfernung=3&sorte=super-e5

Kan je zelf kijken en bijhouden of het in het weekeinde duurder/goedkoper is en waar in Aachen. Aachen omdat dat het dichtste bij Sixsens ligt maar je kunt natuurlijk ook
een andere stad of benzinesoort invullen.

pret
14 augustus 2020, 10:37
Ik heb op internet kunnen vinden dat tanken in Duitsland tussen 17 en 20 uur vaak het goedkoopst is. Maar weet iemand of het in het weekend goedkoper is dan doordeweeks?

Je moet niet pannekoeken. Dat bespaart je meer geld. :biggrin:

bertje600
14 augustus 2020, 11:12
Als je via de A12 na de Duitse grens de eerste afslag neemt heb je daar direct na het viaduct rechts een pomp van STAR.
Ga je linksaf dan kom je een ARAL station tegen.
Star is altijd minimaal 1 ct goedkoper dan ARAL.
De prijs van de brandstof is eenvoudig te checken via een app. Clever-tanken.
Meestal zijn op Donderdag na 17.00 uur en soms Vrijdag 17.00 uur de prijzen het laagst.

deket
14 augustus 2020, 22:57
Euh W2 en Methol
De opmerking van P095 was cynisch bedoeld
Een zeker Antwerps sarcasme of in zijn geval Beerschothumor. (Beerschot staat in België gekend als het kleine paarswit)
Natuurlijk is Aral niet de goedkoopste naft(Voor Nederland benzine)
Daarvoor moet je bij de groene pompen van Gabriels zijn en vaak bij de Colruytgroep
Maar globaal gezien tank je duurder op snelwegen dan in stadsranden

Mentholbear
15 augustus 2020, 01:40
Je moet niet pannekoeken. Dat bespaart je meer geld. :biggrin:

Daar was ik al lang achter :rolleyes:

Heb m'n leven ook al gebeterd :annieengel:

Die pannenkoek sukkels met matchende accessoires zijn het ergst. Lijken net zo een ANWB stelletje ;)

Mentholbear
20 september 2020, 22:14
Weet iemand of je in Duitsland nog wel mag tanken als je uit risico gebied (o.a. Noord/ZuidHolland) komt? En zo ja, mag dat alleen langs de snelweg of elders? Ik tank meestal bij Markant Tankstelle bij Aken, net van de snelweg af. Die 25 euro voordeel is mooi meegenomen, maar daar ga ik geen boete voor wagen. Weet iemand het antwoord?

Las in een andere post dat in de vorige periode tanken het toen nog wel mocht.

Sjeufke
20 september 2020, 22:32
Als je uit een risicogebied komt (voor Duitsland) lijkt het mij helder dat het niet mag. Alleen voor essentiële reizen. Tanken lijkt mij daar niet bij te horen :smoke:
Als je naar het zuiden komt is Maasmechelen (B) een goed alternatief. Even bij Kerensheide richting Antwerpen de brug over naar België en tanken bij Gabriëls in Maasmechelen: https://www.gabriels.be/tankstations/gabriels-maasmechelen
Afgelopen week 1,229 voor een liter Euro.

stimpy3
20 september 2020, 23:13
Reminder voor de dieseltankers: diesel is NIET goedkoper in belgie, maar even duur / duurder dan in nederland.

Nulnulzeseneenhalf
20 september 2020, 23:33
Belgische diesel is ook niet goed voor Nederlandse auto’s. Ben nu al een paar maal, voor werk, naar Frankrijk gereden. Maar wij tanken nooit in België.

Mentholbear
20 september 2020, 23:34
Als je naar het zuiden komt is Maasmechelen (B) een goed alternatief. Even bij Kerensheide richting Antwerpen de brug over naar België en tanken bij Gabriëls in Maasmechelen: https://www.gabriels.be/tankstations/gabriels-maasmechelen
Afgelopen week 1,229 voor een liter Euro.

Helaas, ook België mogen Hollanders niet zomaar meer in. https://amp.nos.nl/artikel/2348720-kan-je-nog-naar-duitsland-als-je-uit-noord-of-zuid-holland-komt.html

Deze Dagobeer baalt als een stekker. Én geen Happy Hour én niet voordelig tanken. Ik denk dat ik uit protest straks maar in de kino ga liggen wanken :roll:

Wie doen er aan het protest mee? Mentholtheo wilt best een handje helpen :teuflisch:

;););)

Sjeufke
20 september 2020, 23:40
Vakanties in de stad Antwerpen en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest worden afgeraden en reizigers die terugkeren na een verblijf in deze regio's worden geadviseerd 10 dagen in thuisquarantaine te blijven.

Je mag wel door Antwerpen en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest reizen richting de vakantiebestemming of weer naar huis. Je hoeft dan niet 10-dagen in quarantaine. Maak geen onnodige stops.

In België geldt een code rood voor reizen naar en terugkeer vanuit de Nederlandse provincies Zuid-Holland, Noord-Holland. Vakantiegangers uit deze gebieden zijn niet welkom.
Daarnaast geldt code oranje voor Gelderland, Noord-Brabant, Utrecht, Flevoland en Limburg. Niet-essentiële reizigers uit deze provincies worden bij aankomst in België geadviseerd om preventief te testen en in zelfquarantaine te gaan. Dit geldt voor zowel Nederlandse als Belgische reizigers.
Op de Belgische overheidssite (https://www.info-coronavirus.be/nl/testen/) onder het kopje "Nuttige informatie" vindt je verschillende testlocaties in België.

Bron: ANWB

Nulnulzeseneenhalf
21 september 2020, 08:28
Helaas, ook België mogen Hollanders niet zomaar meer in. https://amp.nos.nl/artikel/2348720-kan-je-nog-naar-duitsland-als-je-uit-noord-of-zuid-holland-komt.html

Deze Dagobeer baalt als een stekker. Én geen Happy Hour én niet voordelig tanken. Ik denk dat ik uit protest straks maar in de kino ga liggen wanken :roll:

Wie doen er aan het protest mee? Mentholtheo wilt best een handje helpen :teuflisch:

;););)

Als het zo erg is, blijf dan thuis. Ik schat dat je voor minder dan de helft van je benzine kosten je eten in huis hebt en eventueel warm gestookt. De auto (rammelbak?) lijdt minder en heeft dus minder onderhoud nodig en duurt het langer voor je eropuit moet voor een ander vehikel. Bovendien houd je een berg tijd over die je kunt investeren in werk, familie en vrienden, volgorde door je zelf te bepalen. En dat noemt zich Dagobear. Zwetser heet zoiets hier, aandachttrekker is ook een goeie, kan-er-niet-tegen-dat-een-ander-meer-aandacht-krijgt is misschien een betere omschrijving.

stimpy3
21 september 2020, 11:09
Oh, voor corona reed ik 50.000 km op een jaar (1-2 x per maand clubben in duitsland is toch als snel 12.000 km per jaar erbij bovenop de woonwerk-kilometers als je vanuit de randstad moet komen; zeker als je clubs ontdekt die wat dieper in duitsland liggen, zoals de Luder Lounge). Nu mag ik blij zijn als ik die 12.000 per jaar haal, tot groot verdriet van de plaatselijke autodealer :biggrin:

Mentholbear
21 september 2020, 13:43
Als het zo erg is, blijf dan thuis. Ik schat dat je voor minder dan de helft van je benzine kosten je eten in huis hebt en eventueel warm gestookt. De auto (rammelbak?) lijdt minder en heeft dus minder onderhoud nodig en duurt het langer voor je eropuit moet voor een ander vehikel. Bovendien houd je een berg tijd over die je kunt investeren in werk, familie en vrienden, volgorde door je zelf te bepalen. En dat noemt zich Dagobear. Zwetser heet zoiets hier, aandachttrekker is ook een goeie, kan-er-niet-tegen-dat-een-ander-meer-aandacht-krijgt is misschien een betere omschrijving.

Thuis smeer ik alleen boterham met pindakaas ;)

En als ik daar niet zit, zit ik het hier nog meer vol te spammen. En dat moeten we niet hebben dus ik ga gauw in de voederbakken ploeteren, voordat Joker alles heeft geplunderd :rolleyes:

phoenix
21 september 2020, 15:03
Mentolbear kom net uit belgie

bij Esso benzine prijs in houthalen 1.279 en een stuk verder bij gabriels 1.219, helaas voor de eerste gekozen volgende keer weet ik waar ik moet zijn

.. bij Mahubay maandagochtend, middag niets te doen, heerlijk oraal bevredigd en ook de fickerei was ook in orde, 1 politieauto gezien en die reed gewoon aa mij voorbij....overal rook eht fris en ik was had geen enkel moment het idee dat het er vies was... het is oud ja... en douchen moet je thuis....

schoolmeester
21 september 2020, 18:33
Gisteren in Elten getankt: 121,9 cent per liter, daarna heerlijk gesext bij de Grimbergsauna.

Groet, schoolmeester.

Mentholbear
21 september 2020, 23:44
Bedankt mannen. Ik waagde me er niet aan. E10 in Mentholland 1,52. Dan maar paar keer meer boterham met pindakaas smeren ;)

keesboz
22 september 2020, 05:50
Bedankt mannen. Ik waagde me er niet aan. E10 in Mentholland 1,52. Dan maar paar keer meer boterham met pindakaas smeren ;)Ik tank altijd in belgie want dat verschil is voor mijn 30euro op volle tank maar ik woond ook 15km van belgie

Verstuurd vanaf mijn SM-T585 met Tapatalk

Willem2
22 september 2020, 11:04
Super E5-E10 €1.16 vandaag in Mönchengladbach

Bredero
22 september 2020, 17:39
Hier kan je het allemaal mooi opvolgen:

https://www.clever-tanken.de/

Met het aantal kilometers dat ijsberen afmalen met hun auto zou ik voorstellen dat benzinemerken reclame op ijsberenforum maken.
Mooie bijkomende inkomstenbron ome Willem. :hah:

Massi
23 september 2020, 10:58
Lpg in Maasmechelen aan 0,3€/liter. Met een verbruik van 6,5liter/100 is dat 19,5€ per 1000km...

Mentholbear
4 oktober 2020, 00:43
Tanken NRW mag weer :freu:

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2475401/Even-tanken-of-boodschappen-doen-in-Duitsland-mag-dat

En als je geen warme kruik neemt, mag een dagje SC schijnbaar ook. Hoewel je niet overal binnen gelaten wordt: https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?2468-Living-Room-De-Huiskamer&p=719200#post719200

Ben ook benieuwd wat er gebeurt tijdens een controle. "Ja, meneer de agent, ik kom uit een risico gebied, maar ik mag hier wel 24 uur lang neuken." :rolleyes:

schoolmeester
4 oktober 2020, 14:23
Klopt niet, die 24 uur neuken, want je moet binnen 24 uur weer in NL zijn.

Groet, schoolmeester.

Brad Clitt
4 oktober 2020, 17:37
Gisteren nog voor 1,159 getankt (E10) vlak bij mij over de grens.
Als filmster natuurlijk bij de STAR, ondanks mondkapje toch herkend.

stimpy3
4 oktober 2020, 17:59
Gisteren nog voor 1,159 getankt (E10) vlak bij mij over de grens.
Als filmster natuurlijk bij de STAR, ondanks mondkapje toch herkend.

Ah, E10. Ik dacht even dat je diesel had getankt. :D Dat kost momenteel 1.049 bij de marko hier. Diesel scheelt niet zoveel als in nederland (10-20ct max), maar heb twee weken geleden wel dieselprijzen net onder de euro gezien in duitsland.

Willem2
31 december 2020, 12:47
Lachwekkend stuk:

‘Wie voordelig wil tanken gaat naar Sneek’
Wie goedkoop wil tanken kan het beste naar Sneek rijden. In de Friese plaats staat niet alleen de voordeligste pomp van ons land, maar vind je ook nog twee andere stations die in de landelijke top 10 voorkomen, zo schrijft De Telegraaf. Opvallend is dat in die lijst de tweede plek wordt ingenomen door een benzinepomp uit het miljonairsdorp Blaricum. ... https://www.ad.nl/auto/wie-voordelig-wil-tanken-gaat-naar-sneek~a8417a30/

voor 80% van de nederlanders is Belgie of Duitsland dichterbij (maar misschien nu even niet ...)

Brad Clitt
31 december 2020, 12:52
In Duitsland gaat de prijs vanaf 1-1 met ongeveer een dubbeltje omhoog.
Een of andere (extra of verhoogde) CO2-tax en de BTW gaat weer van 16 naar 19 procent.
Afgelopen maanden heb ik tussen de 1,109 en 1,179 betaald voor E10.

schoolmeester
31 december 2020, 13:00
Komend jaar dus iets minder geld voor je verloofde.....

Groet, schoolmeester.

Husky
31 december 2020, 15:52
Of clubs dichterbij bezoeken:)

schoolmeester
31 december 2020, 15:53
Emmerich bijvoorbeeld.

Groet, schoolmeester.

stimpy3
31 december 2020, 16:41
In Duitsland gaat de prijs vanaf 1-1 met ongeveer een dubbeltje omhoog.
Een of andere (extra of verhoogde) CO2-tax en de BTW gaat weer van 16 naar 19 procent.
Afgelopen maanden heb ik tussen de 1,109 en 1,179 betaald voor E10.

Hoe is dat voor diesel?

Ah, gevonden: https://www.adac.de/news/brennstoffemissionshandelsgesetz-sprit-wird-teurer/#:~:text=Benzin%20und%20Diesel%20werden%202021,Die sel%20um%20rund%208%20Cent.

Benzin kostet ab 2021 rund 7 Cent pro Liter mehr

Diesel wird um knapp 8 Cent teurer

Im Gegenzug steigt die Pendlerpauschale

Benzin und Diesel werden 2021 an den deutschen Tankstellen teurer. Nach Angaben des Bundesumweltministeriums startet der Emissionshandel für Brennstoffe im Jahr 2021 mit einem fixen CO₂-Preis von 25 Euro pro Tonne. Dadurch verteuert sich der Liter Benzin um rund 7 Cent, der Liter Diesel um rund 8 Cent. Bis 2025 soll der CO₂-Preis schrittweise auf 55 Euro je Tonne steigen. Damit sollen die Anreize erhöht werden, im Straßenverkehr den fossilen Kraftstoffverbrauch und damit auch die CO₂-Emissionen zu verringern.

Dus tot 2025 gaat er nog een dubbeltje op, en is benzine/diesel ongeveer net zo duur als in nederland bij goedkope tankstations.

WA
31 december 2020, 16:51
Hoezo..... ? Is er een wonder geschied en komt er in NL eens een keer geen accijns of ander heffing bij op de brandstofprijs?

Megaboob
1 januari 2021, 15:05
Ook in Nederland gaat de accijns weer eens gewoon omhoog. De belasting op brandstof is dermate hoog dat van diefstal gesproken kan en mag worden.

stimpy3
1 januari 2021, 21:25
1 cent omhoog dit jaar voor diesel, nul cent op benzine en megaboob heeft het over 'diefstal'? :biggrin:

Bredero
1 januari 2021, 22:47
1 cent omhoog dit jaar voor diesel, nul cent op benzine en megaboob heeft het over 'diefstal'? :biggrin:

Het probleem is dat de prijs van brandstof voor ongeveer 65% bestaat uit accijnzen, BTW, BTW op accijnzen!! (Ja u leest het goed)
In een reeks olieproducerende landen (zoals de UAE, Saudi-Arabie ...) is dit helemaal niet het geval en betaalt u maar een fractie meer dan de effectieve productieprijs.
Als U er ooit bent geweest heeft u dat zeker opgemerkt.
Leest u er vooral de eerste paragraaf van de ANWB-site even aandachtig op na.

https://www.anwb.nl/auto/autobelastingen/brandstofprijzen
https://www.shell.nl/consumenten/shell-fuels/opbouw-brandstofprijs.html

En, nog steeds geen diefstal?
Tenzij u natuurlijk heel erg Groenlinks / Ecolo stemt want ja, die vinden dat er nooit voldoende taksen op brandstoffen worden geheven.

Megaboob
3 januari 2021, 11:43
Ja Megaboob heeft het over diefstal van zoals Bredero hierboven correct aangeeft is de totale belastingdruk op benzine absurd te noemen.

Dalton
3 januari 2021, 14:03
Ik geloof toch eerder dat de PVDA de grootste dief is van ons nationale inkomen.
Dat begon al toen DE UIL de schoolverlaters een salaris gaf met even later KOK 25 cent per liter brandstof erbij en hier zat groenlinks niet bij dus MB altijd eerlijk de waarheid vertellen en niks uit je duim zuigen om het eigen inkomen te beschermen.
Er was eens een tijd dat de mensen die boven de 100.000 zaten 72% belasting moesten betalen en geloof me dat moeten ze zo snel mogelijk weer invoeren al was het alleen maar bij de shell dat is altijd nog beter dan ze 7 miljard te schenken een bedrijf wat 20 tot 30 miljard winst maakt per jaar.

deket
3 januari 2021, 21:42
@onze tettenliefhebber, weet je wel hoeveel % aan taksen de gebruiker moet betalen in je 2de vaderland Noorwegen? Net als voor alcohol en tabak! Sterker nog ,: in 2025 mag er in jouw Noorwegen geen enkele auto nog op benzine of diesel rijden,alleen elektrisch

Willem2
7 januari 2021, 15:28
Tanken in Duitsland plots prijzig: CO2-heffing maakt rondje naar de pomp over de grens duurder
Wie over de grens in Duitsland wil tanken, moet dieper in de buidel tasten. Brandstof in Duitsland is met ingang van 1 januari duurder geworden, doordat de Duitse overheid een CO2-heffing op benzine, diesel, gas en stookolie heeft ingevoerd.
.... https://www.ad.nl/auto/tanken-in-duitsland-plots-prijzig-co2-heffing-maakt-rondje-naar-de-pomp-over-de-grens-duurder~a95634a1/

Het is bij het AD aangekomen maar klopt het eigenlijk wel....

Diesel
Niederkrüchten 1.18
Brüggen 1.249
Emmerich 1.209
Gronau 1.119
Aachen 1.159

Sneek 1.11
Den Bosch 1.13
Enschede 1.15
Erp 1.16
Amsterdam 1.17

Antwerpen 1.213
Vlaams Brabant 1.189
Luik 1.212
Limburg 1.204
Luxemburg 1.259

Benzine E10
Aachen 1.23
Emmerich 1.319
Niederkrüchten 1.279
Nettetal 1.309
Gronau 1.269

Sneek 1.45
Almelo 1.45
Enschede 1.47
Best 1.48
Goua 1.50

Antwerpen 1.17
Vlaams Brabant 1.15
Luik 1.175
Limburg 1.174
Luxemburg 1.212

Onderzoek 07.01. Omstreeks 16.00 bij clever-tanken, brandstof-zoeker en carbu.
Prijsverschillen lijken redelijk verdwenen :rolleyes: Afwachten en verder in quarantaine ....

WANDELAAR5
7 januari 2021, 15:39
Jij hebt een flinke rondrit gemaakt Willem2, om al die prijzen te vergelijken. Dank voor je niet aflatende inzet!

bertje600
7 januari 2021, 19:01
Bij de Makro zijn de prijzen nu lager dan in Duitsland.
Ik was vandaag in Emmerich en waar daar vroeger rijen auto's stonden te tanken
stonden er nu nog maar enkelen.

schoolmeester
7 januari 2021, 19:03
Bij de Makro kun je toch alleen tanken met een Makropas of heb ik dat mis ?

Groet, schoolmeester.

Mentholbear
7 januari 2021, 20:04
Ook zonder pas

https://www.makro.nl/vestigingen/tanken

schoolmeester
7 januari 2021, 20:10
Ik dank U.

stimpy3
8 januari 2021, 00:28
Lijkt er inderdaad op dat je voor diesel niet meer naar duitsland hoeft te gaan. Viel me eerder deze week ook al op, dat de total in goch om 19:30 net zo duur was als een nederlands tankstation...

Eddy_V
8 januari 2021, 09:03
In Duitsland hebben ze het kwartje van Merkel, wie schaffen dass moet toch ergens van betaald worden ;)

Pikkatrillah
8 januari 2021, 09:11
Je zult de komende jaren zien dat de prijzen in europa steeds verder naar elkaar toe zullen kruipen.Dit geld helaas niet alleen voor benzine en diesel,maar op alle fronten.door de opening van de grenzen kunnen mensen gemakkelijker van land naar land reizen en dus ook van de goedkoopste producten van ieder land gebruik maken.Dit is natuurlijk een gruwel voor de machthebbers die deze manier van belastingontwijking niet tolereren en zal dan ook onderling opgelost worden ten nadele van de consument.

Willem2
8 maart 2021, 21:08
Olie wordt duurder en duurder. In de afgelopen vier maanden is olie bijna verdubbeld in prijs. Voor het fossiele zwarte goud moet nu al 70 dollar worden neergeteld, de hoogste prijs in bijna twee jaar. Nog maar vier weken geleden kostte een vat Brent-olie 60 dollar, en vier maanden terug zelfs 40 dollar.

Aan de pomp is de duurdere olie duidelijk te voelen, want benzine is dubbeltjes duurder geworden. De adviesprijs van een liter E95-benzine is inmiddels 1,83 euro, tegen 1,62 euro begin november. Het volgooien van je benzinetank kost dus al gauw 10 euro meer.
..... https://nos.nl/artikel/2371843-olieprijs-in-de-lift-tanken-wordt-duurder.html

Husky
8 maart 2021, 21:39
Veel Duitsland bezoeken,daar ben je al gauw 15-20 eurocent minder kwijt,betaalde vandaag in Duisburg voor de Super plus 98,de duurste benzine 1,45 euro:)

Mentholbear
8 maart 2021, 23:52
Zo lang de prijs maar weer daalt wanneer de SC open gaan :rolleyes:

Willem2
5 april 2021, 13:23
De verplichte negatieve coronatest die vanaf dinsdag nodig is om Duitsland in te mogen, zorgt voor een grote toeloop van Nederlanders bij tankstations net over de Duitse grens. Daar staan ze in de rij om op de valreep nog een paar euro te besparen. Dat meldt De Limburger.

In Herzogenrath, in Tüddern, in Kaldenkerken, in Goch en in andere grensplaatsen. Overal hetzelfde beeld, op deze tweede paasdag. Bij de Shell aan de Voccatstrasse in Herzogenrath, een kattensprong over de grens bij Kerkrade, staat een rij van zo'n twintig auto's, bijna zonder uitzondering met Nederlands kenteken. Wachtend op straat tot ze het terrein van de Tankstelle op kunnen.

Er komen vanaf morgen geen strenge controles aan de Duitse grensovergangen. Voor mensen die in het grensgebied werken of studeren gelden aangepaste regels, zij hoeven niet elke dag een test te kunnen overleggen.
..... https://www.ad.nl/binnenland/live-limburgers-massaal-nog-even-testvrij-naar-duitsland-telefoonterreur-teistert-belgische-viroloog~a9d61924/

Brad Clitt
5 april 2021, 13:44
In Belgie kun je bij de onbemande pomp voor ongeveer 1,36 tanken.

schoolmeester
5 april 2021, 13:57
En hoeveel ben je kwijt om er heen te rijden ?

Groet, schoolmeester.

Brad Clitt
5 april 2021, 14:06
Ik kom er geregeld dus ik hoef niet extra te rijden, maar zo ver woon ik niet van de Belgische grens dus het loont dan ook vergeleken met hier (prijsverschil 30 tot 40 cent).
Maar Duitsland is makkelijker als je op een steenworp van de grens daarmee woont, het eerste tankstation is 2 km rijden.

schoolmeester
5 april 2021, 14:08
Dan heb je geluk, ik woon 35 km. van de Duitse grens.

Groet, schoolmeester.

Brad Clitt
5 april 2021, 14:11
Ja, ik woon dan ook op een bijzonder strategische plek, dichtbij Duitsland én Belgie en precies tussen de twee Nederlandse saunaclubs in.
Alleen jammer dat de clubs (waarvan 1 waarschijnlijk definitief :frown:) en nu ook 1 lang op slot zijn.

Picasso 1
12 mei 2021, 13:18
Ze blijven er maar mee komen. Continu een samenspel tussen de politiek en verschillende media om dit doorgedrukt te krijgen. Als straks geen benzine/diesel/gas meer wordt getankt moet het geld nog wel binnen blijven stromen en dat kan het best 'verkocht' worden met dat het eerlijker is dat 'veelrijders meer betalen dan anderen'.

35146

schoolmeester
12 mei 2021, 13:23
Als iemand veel kilometers meer maakt op jaarbasis, vindt ik het billijk dat hij/zij meer betaalt.

keesboz
12 mei 2021, 13:39
Ik kom er geregeld dus ik hoef niet extra te rijden, maar zo ver woon ik niet van de Belgische grens dus het loont dan ook vergeleken met hier (prijsverschil 30 tot 40 cent).
Maar Duitsland is makkelijker als je op een steenworp van de grens daarmee woont, het eerste tankstation is 2 km rijden.Ik heb gisteren getankt in België en kwam van rotterdam en het prijsverschil is 51cent bij euro95 en 53liter is het een groot verschil .ik woon 12km van essen belgie
Verschil van 26,50 op tank
Is 2x tanken in België een kamertje meer als het weer mag

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Mentholbear
12 mei 2021, 13:55
Tja, nu heeft benzine prijs heffing minder zin, nu er meer elektrisch geladen wordt. Dus dan maar kilometers heffen inderdaad.

Bedenk me net, heb je bij dat elektrisch laden ook zo een overzicht? Zo van 6 uur bij SC wezen laden ipv op je werk? Zal je vrouw leuk vinden als ze dat oer ongeluk onder ogen krijgt :wife_2[1]:

Willem2
12 mei 2021, 14:11
Als iemand veel kilometers meer maakt op jaarbasis, vindt ik het billijk dat hij/zij meer betaalt.

Dat doet hij nu al via de accijns op benzine-diesel. Dat is niet of slecht mogelijk via electriciteit. Het probleem bij kilometerheffing vind ik de vrijheid die ontnomen wordt.

schoolmeester
12 mei 2021, 14:53
Ben ik met je eens, men krijgt steeds minder vrijheid en privecy.

Picasso 1
12 mei 2021, 15:27
Dat doet hij nu al via de accijns op benzine-diesel. Dat is niet of slecht mogelijk via electriciteit.

Dat is juist het punt. De overheid incasseert nu miljarden aan accijnzen die voornamelijk worden opgebracht door veelrijders. Als iedereen straks elektrisch rijdt dan hebben ze geen verhaal meer waarom er meer belasting geheven zou moeten worden dan nodig voor wegonderhoud. Luchtvervuiling als argument valt weg want we rijden dan immers elektrisch. Dus komen ze met een CO2 tax op de proppen om de miljarden belastinginkomsten van de auto melkkoe te behouden en mogelijk zelfs te verhogen.

Het toont wel aan dat overheidsbegrotingen niet deugen en volledig krom zijn, wanneer ze geld uit de ene pot nodig hebben om andere potten mee te financieren en daar oneigenlijke gronden voor gaan aanvoeren.

Pikkatrillah
12 mei 2021, 18:55
Dat is juist het punt. De overheid incasseert nu miljarden aan accijnzen die voornamelijk worden opgebracht door veelrijders. Als iedereen straks elektrisch rijdt dan hebben ze geen verhaal meer waarom er meer belasting geheven zou moeten worden dan nodig voor wegonderhoud. Luchtvervuiling als argument valt weg want we rijden dan immers elektrisch. Dus komen ze met een CO2 tax op de proppen om de miljarden belastinginkomsten van de auto melkkoe te behouden en mogelijk zelfs te verhogen.

Het toont wel aan dat overheidsbegrotingen niet deugen en volledig krom zijn, wanneer ze geld uit de ene pot nodig hebben om andere potten mee te financieren en daar oneigenlijke gronden voor gaan aanvoeren.

Dit soort dingen kennen we toch van de mensen die hondenbelasting betalen, maar er komt geen veldje voor de honden uit te laten bij , maar vullen gewoon een gat elders in de begroting.

Mentholbear
12 mei 2021, 19:06
Dit soort dingen kennen we toch van de mensen die hondenbelasting betalen, maar er komt geen veldje voor de honden uit te laten bij , maar vullen gewoon een gat elders in de begroting.

De kosten zullen wel niet opwegen, maar vond die poepzak kastjes erg handig.

Eddy_V
12 mei 2021, 21:42
De kosten zullen wel niet opwegen, maar vond die poepzak kastjes erg handig.
Als doggybag om de restjes vanuit de saunaclubs mee naar huis te nemen?

stimpy3
12 mei 2021, 23:42
Luchtvervuiling als argument valt weg want we rijden dan immers elektrisch..

Schijnt dat de helft van de fijnstof afkomstig is van banden / asfalt. Linkje: https://www.ad.nl/auto/banden-en-remmen-veroorzaken-de-helft-van-alle-fijnstof~a30aa257/

Maar de luchtvervuiling wordt natuurlijk wel minder. Zeker als je ook alle oude stinkdiesels van de weg haalt.

Mentholbear
13 mei 2021, 01:02
Maar de luchtvervuiling wordt natuurlijk wel minder. Zeker als je ook alle oude stinkdiesels van de weg haalt.

Moet de elektriciteit wel duurzaam opgewerkt zijn. Als het bij een steenkolen centrale vandaan komt, schiet je niet veel op. Of een kerncentrale met de radioactieve afval en risico's.

Bluebear
13 mei 2021, 14:40
Even ter info, Bluebear is woonachtig vlakbij de Belgische grens. Bij de onbemande Shellpomp betaal je hier op het moment €1,76 per liter euro 95 en vlak over de grens €1,44. Scheelt mij toch €20 per tankbeurt van 60 liter. Het loont de moeite.

bertje600
13 mei 2021, 15:35
Even ter info, Bluebear is woonachtig vlakbij de Belgische grens. Bij de onbemande Shellpomp betaal je hier op het moment €1,76 per liter euro 95 en vlak over de grens €1,44. Scheelt mij toch €20 per tankbeurt van 60 liter. Het loont de moeite.

En je hebt geen fijnstof nodig om de grens over te kunnen in het Zuiden.
Trouwens, dat fijnstof is gemakkelijk op te vangen wanneer er langs de snelwegen weer heggen en bosjes staan.
Dan ook nog in de middenberm en je vangt het fijnstof op, het CO2 wordt uit de lucht gehaald en nog meer
voordelen zal dat hebben. Minder lichtvervuiling en ook geen kijkersfiles meer.
Verblinding met de huidige felle led- of xenonlampen is er dan ook niet meer.

schoolmeester
13 mei 2021, 16:07
Beetje kort door de bocht Bertje, maar wat meer bomen en struiken langs de snelweg zal niet verkeerd zijn.

snaal88
13 mei 2021, 17:41
ik tank altijd voor 40 euro dus ik heb geen last van de gestegen prijzen.

schoolmeester
13 mei 2021, 17:44
Je hebt wel last van benzinedampen die naar je hoofd zijn gestegen.

stimpy3
13 mei 2021, 19:54
Moet de elektriciteit wel duurzaam opgewerkt zijn. Als het bij een steenkolen centrale vandaan komt, schiet je niet veel op. Of een kerncentrale met de radioactieve afval en risico's.

Da's natuurlijk iets wat nu nog niet zo is maar wat zo ergens rond 2035 natuurlijk wel aardig in de buurt komt. Wat veel mensen vergeten is dat het niet allemaal in een keer gaat. Eerst alles op electra laten gaan, en tegelijkertijd kolen/gas omzetten naar wind/zonnestroom/whatever.

Mentholbear
13 mei 2021, 23:55
Da's natuurlijk iets wat nu nog niet zo is maar wat zo ergens rond 2035 natuurlijk wel aardig in de buurt komt. Wat veel mensen vergeten is dat het niet allemaal in een keer gaat. Eerst alles op electra laten gaan

Zeker. Maar ook de infrastructuur is dan nog een probleem. Laadpaaltjes in de grond stampen is 1, maar of het elektriciteitsnetwerk de belasting aan kan is een 2e.

Je zag dat al met de zonnepanelen. Maar als straks alle auto's aan de plug zitten, dan raakt er geheid wat overbelast. 'S nachts zal het nog wel meevallen als iedereen op 1 oor ligt, maar als iedereen aankomt op werk en z'n auto wilt opladen voor de terug rit. Een ander piek moment is als iedereen thuis komt en dan de auto oplaadt voor de volgende dag.

En wat te denken bij alle FKK en SC voor de lange weg terug :hammer:

Picasso 1
14 mei 2021, 00:47
Maar als straks alle auto's aan de plug zitten, dan raakt er geheid wat overbelast. 'S nachts zal het nog wel meevallen als iedereen op 1 oor ligt, maar als iedereen aankomt op werk en z'n auto wilt opladen voor de terug rit. Een ander piek moment is als iedereen thuis komt en dan de auto oplaadt voor de volgende dag.

De corona pandemie heeft de wereld op meerdere vlakken blijvend veranderd. Na corona zal dat beeld niet meer zijn zoals in het voor-corona tijdperk. We hebben massaal ervaring opgedaan met thuiswerken en dat zal in hoge mate instand blijven.

Mentholbear
14 mei 2021, 01:21
Na corona zal dat beeld niet meer zijn zoals in het voor-corona tijdperk. We hebben massaal ervaring opgedaan met thuiswerken en dat zal in hoge mate instand blijven.

Laten we het hopen. Want hoor geluiden om me heen hoe mensen de werkvloer missen, hun geliefde kinderen en significante wederhelft geen hele dagen kunnen verdragen, hoe werkgevers weer meer grip op hun werknemers willen en hoe moeders weer es normaal met iemand willen praten in plaats van peutertaal.

Beetje zoals Yondu bij the Broker

https://m.youtube.com/watch?v=k0zpYAZbdg4

bertje600
14 mei 2021, 08:42
Beetje kort door de bocht Bertje, maar wat meer bomen en struiken langs de snelweg zal niet verkeerd zijn.

Schoolmeester,

ga maar eens rekenen.
Er is meer dan 2000 km snelweg in Nederland.
Met dan aan weerszijde en in het midden heggen geeft dat 6000 km aan extra groen.
Dat groen neemt CO2 op, stikstof en fijnstof.
Dat is ongeveer gelijk aan alle loof bomen op de Veluwe.

Nulnulzeseneenhalf
16 mei 2021, 18:34
De corona pandemie heeft de wereld op meerdere vlakken blijvend veranderd. Na corona zal dat beeld niet meer zijn zoals in het voor-corona tijdperk. We hebben massaal ervaring opgedaan met thuiswerken en dat zal in hoge mate instand blijven.

Dat valt nog tegen. Er zijn nog veel mensen die een beroep uitoefenen wat, helaas, niet vanuit huis kan worden gedaan. Veel meer als je denkt.

rob45
16 mei 2021, 19:04
Dat valt nog tegen. Er zijn nog veel mensen die een beroep uitoefenen wat, helaas, niet vanuit huis kan worden gedaan. Veel meer als je denkt.Zoals bouwvakkers,allerlei soorten hulpverleners en nog een hoop niet administratieve beroepen zoals in de logestiek bv.

Willem2
16 augustus 2021, 10:07
Toen ik de parking achter verliet, kon ik het niet laten om even naar de benzine prijzen te gluren. Stront! Die was 3 cent goedkoper dan vanochtend...

Ik zal zo de prijzen nog eens opzoeken maar de verschillen zijn weer schrikbarend tussen Nederland, Belgie en Duitsland. En dan vooral in benzineprijzen. Diesel de grootste vervuiler is het rpijsverschil niet zo groot.

stimpy3
16 augustus 2021, 10:16
Klopt wbt diesel. Als ik bij de Makro (in nederland) ga tanken heb ik daar ongeveer dezelfde prijzen als in duitsland -- en ik hoef daarvoor niet tussen 18:00 en 21:00 aan te komen. Dat was vroeger wel anders; scheelde 15 tot 20 cent per liter ofzo in de vroege avond. Begreep dat diesel in duitsland komende jaren nog duurder gaat worden, dan wordt het in nederland tanken voor dieselrijders :o

Mentholbear
16 augustus 2021, 10:42
Ik zal zo de prijzen nog eens opzoeken maar de verschillen zijn weer schrikbarend tussen Nederland, Belgie en Duitsland. En dan vooral in benzineprijzen. Diesel de grootste vervuiler is het rpijsverschil niet zo groot.

Handige in Duitsland is dat je met Google Maps gelijk de prijzen ziet bij diverse Duitse benzine stations. Jammer dat dit niet werkt voor Nederland. Zul je vast een aparte app voor nodig hebben.

Maar scheelde zeker. Lokaal tankte ik destijds voor m'n andere ros 1,79 en toen bij Babs iets van 1,58 ofzo.

keesboz
16 augustus 2021, 10:44
Handige in Duitsland is dat je met Google Maps gelijk de prijzen ziet bij diverse Duitse benzine stations. Jammer dat dit niet werkt voor Nederland. Zul je vast een aparte app voor nodig hebben.Ik woon 15km van de belgie en het verschil met nl is er 50eurpcent dus een volle tank bijna 30 euro is

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Bluebear
16 augustus 2021, 10:54
Hier 3 km over de grens in België Euro 95 benzine €1,48 per liter. Ter info.

stimpy3
16 augustus 2021, 10:58
Handige in Duitsland is dat je met Google Maps gelijk de prijzen ziet bij diverse Duitse benzine stations. Jammer dat dit niet werkt voor Nederland. Zul je vast een aparte app voor nodig hebben.

Maar scheelde zeker. Lokaal tankte ik destijds voor m'n andere ros 1,79 en toen bij Babs iets van 1,58 ofzo.

OTOH, diesel doet 1.35 bij de makro, en rijdt nog iets meer per liter. Maar het onderhoud en de motorrijtuigenbelasting, aiai.

Willem2
16 augustus 2021, 17:54
Of ze met zogeheten coronawappies van doen hebben durven de Duitse Tankstellenkassierer niet te zeggen. Maar dat ze het geregeld aan de stok krijgen met Nederlanders die zich niet houden aan de mondkapjesplicht, daar draaien ze niet omheen.

,,Op drukke dagen gebeurt het wel tien tot twintig keer dat een klant zonder mondkapje op de kassa af stapt”, vertelt Horst Derksen, eigenaar van het Aral tankstation in Elten. ,,In verhouding tot het aantal klanten, variërend van 1500 tot wel 2000 per dag, valt dat misschien nog wel mee. Maar leuk is anders.”

,,Als een klant helemaal geen mondkapje heeft, ook niet in de auto, en zijn excuus maakt willen we hem nog wel een mondkapje verkopen voor 30 eurocent. Dat doen we ook voor onszelf, want als hier een klant zonder kapje naar buiten stapt, lopen wij de kans op een fikse boete.”

Volgens Celine Danen van de Star Tankstelle aan de Beekerstrasse liegen de boetes voor een overtreding, net over de Nederlandse grens, er niet om. In Kreis Kleve, waar Elten onder valt, al snel 2000 euro voor de pompeigenaar en 600 euro voor de klant. ,,En ik zie hier de auto van het Ordnungsamt geregeld staan”, vertelt ze .

,,Hier in Duitsland is een medisch mondkapje verplicht. Dus zelfs als we zien dat een klant met een stoffen mondkapje binnenkomt grijpen we in. In zo’n geval spreken we de klant direct aan, zodat hij of zij het weet voor de volgende keer", zegt Danen. ,,Vanmorgen hadden we nog een vervelende discussie met een Nederlandse klant die zonder mondkapje binnenstapte. Die werd echt boos op ons en vond dat wij maar moeilijk deden. Maar we kunnen niet anders. Regels zijn regels.”
.... https://www.ad.nl/binnenland/live-nederlanders-negeren-mondkapjesplicht-bij-duitse-tankstations-aantal-patienten-in-ziekenhuis-neemt-toe~a940db22/

maar wel lekker goedkoop tanken ...

Willem2
16 augustus 2021, 18:16
Diesel
Niederkrüchten 1.319
Brüggen 1.319
Emmerich 1.349
Gronau 1.269
Aachen 1.339

Sneek 1.39
Den Bosch 1.41
Enschede 1.37
Erp 1.36
Amsterdam 1.39

Antwerpen 1.575
Genk 1.477
Luik 1.575

Benzine E10
Aachen 1.479
Emmerich 1.529
Niederkrüchten 1.479
Nettetal 1.479
Gronau 1.524

Sneek 1.75
Enschede 1.75
Erp 1.75
Amsterdam 1.75

Antwerpen 1.428
Luik 1.459
Genk 1.434

Onderzoek 16.08. Omstreeks 19.00 bij clever-tanken, brandstof-zoeker en carbu.

Bredero
16 augustus 2021, 22:21
Nog een paar bedenkingen:

- een diesel verbruikt minder dan een benzine. Scheelt tot twee liter per 100 km.
- voor de kilometervreters is een diesel ideaal. Loopt gewoon langer dan een benzine.
- maar zelf zou ik er nu geen meer kopen omwille van steeds hogere belastingen en omdat je er in meerdere steden weldra niet meer in komt. Onbegrijpelijk, ruikt zo heerlijk. :biggrin:

Ter illustratie: Voor de Nederlanders die met de wagen Gent, Brussel of Antwerpen bezoeken, vergeet zeker niet vooraf te registreren anders mag je je aan een fikse boete verwachten.

Brad Clitt
17 augustus 2021, 15:02
Ter illustratie: Voor de Nederlanders die met de wagen Gent, Brussel of Antwerpen bezoeken, vergeet zeker niet vooraf te registreren anders mag je je aan een fikse boete verwachten.

Is er iets veranderd dan, ik dacht binnen 48 uur weer terug de grens over dat dat dan niet hoeft?

Willem2
17 augustus 2021, 17:27
Is er iets veranderd dan, ik dacht binnen 48 uur weer terug de grens over dat dat dan niet hoeft?

Dat zijn coronaregels. Niet verwarren met milieuregels waarover Bredero het heeft.

hvdk52
17 augustus 2021, 19:03
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bredero Bekijk bericht

Dit geldt alleen voor auto's met dieselmotor met Euronorm lager dan Euro 5!

Willem2
17 augustus 2021, 19:06
https://www.promovendum.nl/auto-rijden/milieuzone-antwerpen-2021-boete-nederlanders
voor Antwerpen

stimpy3
17 augustus 2021, 19:56
Ik ben in juli vorig jaar nog in antwerpen geweest (gratis geparkeerd op de linkeroever) met de oude dieselbak (euro 4), maar als ik dat zo lees heb ik mazzel gehad.

(overigens iets soortgelijks: volgens mij is de 40 die door Essen loopt ook een mileuzone waar ik formeel niet zou mogen rijden, maar daar ben ik vooralsnog ook nog nooit gesnapt.. totdat ze daar wel een keer een ANPR-flitser neet gaan zetten natuurlijk)

WA
17 augustus 2021, 20:08
(overigens iets soortgelijks: volgens mij is de 40 die door Essen loopt ook een mileuzone waar ik formeel niet zou mogen rijden, maar daar ben ik vooralsnog ook nog nooit gesnapt.. totdat ze daar wel een keer een ANPR-flitser neet gaan zetten natuurlijk) Voor zover ik het altijd begrepen heb zijn autobahnen geen milieuzone. Ze lopen er soms wel eens doorheen maar zolang je op de autobahn blijft hoef je auto dus niet aan de gestelde eis van die zone te voldoen.

mechelen
17 augustus 2021, 20:10
Klopt.