PDA

Volledige versie bekijken : Mauritius



hummer
7 oktober 2022, 20:45
Zijn er beren/wandelaars bekend met Mauritius?

Heb serieus plannen om daar 15 dagen te gaan relaxen.

WANDELAAR5
8 oktober 2022, 06:31
Ik ben er een paar jaar geleden geweest. Er is niet heel veel te doen, maar het is een mooi eiland. Ook goede eettentjes op het strand. Zoek de Cabanes op tripadvisor of Google. Ze verkopen alleen heerlijke verse vis voor een spotprijs. Niets gevangen? Dan zijn ze dicht. Ze hebben geen vergunning voor een terras, dus je zit op plastic stoeltjes of klapstoeltjes. Er zijn verder ook veel sjieke restaurants.
P6 heb ik daar niet gezocht. Réunion is mooier en meer te doen. Misschien kun je het combineren? Maar alleen Mauritius is ook heerlijk voor 2 weken ontspannen. Het Zuiden is mooier, in het Noorden zijn de grote all inclusive resorts.
Aanraders: Je kunt met een soort scooter onder water. Je kunt de vissen voeren en je komt met droge haren weer boven! Helaas wel in een oninteressant kaal stukje zee. Blue safari. Dit is zo’n unieke ervaring en de foto’s van W5 (duikers maken ook onder water foto’s van je) wekken nog steeds veel verbazing. Ik weet geen andere plek ter wereld waar je dit kan doen.
Must see: Coloured Earth met Chamarel watervallen. Het optische illusie museum daar vlakbij is erg leuk (curious corner of Chamarel)
Groot tempelcomplex: Ganga Talao als dat iets voor je is. Het kratermeer wat er bij ligt is mooier.
De botanische tuin is ook mooi als dat iets voor je is.
Als je van de natuur houdt is een tocht door de Black River Gorges zeker aan te bevelen en de 7 Cascades (watervallen).
Dierentuin waar je rondloopt tussen de reuzenschildpadden: la Vanille
Tenslotte zijn er de gebruikelijke zaken als boottochten (bijvoorbeeld naar Ile aux Cerfs) en duiken.

WA
8 oktober 2022, 08:37
Het zal hier om sextoerisme gaan toch?
http://www.internationalsexguide.nl/forum/showthread.php?906-Mauritius

WANDELAAR5
8 oktober 2022, 12:39
Als het om sextoerisme gaat, dan zou ik niet naar Mauritius gaan…