PDA

Volledige versie bekijken : Adobe mede-oprichter Charles Geschke is overleden



Willem2
22 april 2021, 10:46
Deze had ik ook niet gemeld maar wel gezien.
En ik vond het wel uitzonderlijk want een pdf´je is zoveel gebruikt dat je niet meer stilstaat dat iemand dat ook heeft uitgevonden ;)



Adobe mede-oprichter Charles Geschke is op 81-jarige leeftijf overleden. Hij was een van de uitvinders van het veelgebruikte pdf-formaat. Charles Matthew " Chuck " Geschke (11 september 1939 - 16 april 2021) was een Amerikaanse zakenman en computerwetenschapper die vooral bekend was door het oprichten van het grafische en uitgeverssoftwarebedrijf Adobe met John Warnock in 1982.Geschke begon in oktober 1972 te werken bij het Palo Alto Research Center (PARC) van Xerox . Zijn eerste project was het bouwen van een mainframecomputer. Daarna werkte hij aan programmeertalen en ontwikkelde hij tools die werden gebruikt om het Xerox Star- werkstation te bouwen.In 1978 startte Geschke het Imaging Sciences Laboratory bij PARC en deed hij onderzoek op het gebied van graphics, optica en beeldverwerking. Hij huurde John Warnock in en samen ontwikkelden ze Interpress, een paginabeschrijvingstaal (PDL) die vormen kon beschrijven die zo complex waren als lettertypen. Omdat ze het management van Xerox niet konden overtuigen van de commerciële waarde van Interpress, verlieten de twee Xerox om hun eigen bedrijf te starten.
.... https://dutchitchannel.nl/671539/adobe-mede-oprichter-charles-geschke-is-overleden.html#:~:text=Hij%20was%20een%20van%20de, met%20John%20Warnock%20in%201982.

VAZKOR
22 april 2021, 11:08
Rip. Ik werk veel met de adobe apps (premiere, illustrator, photoshop, pdf editor,...), wel duur sinds het een abo-systeem is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

mentholbear
22 april 2021, 13:14
En het overgenomen Flash was ook veel gebruikt voor websites enzo. Is sinds dit jaar uit de roulatie.