Volledige versie bekijken : Mogen afbeeldingen JA of NEEN op dit forum geplaatst worden?
Anvers
21 maart 2007, 16:13
Voor diegenen die het gemist hebben: dit is Lellebel's nieuwste speeltje, zonder batterijen (en zonder reclame :rolleyes: )....
Ik zou wel eens willen weten waarom de afbeelding van die dildo van Lellebel hier opnieuw verwijderd is; daarstraks was het zogezegd omwille van publiciteit, voor zover ik begrepen heb tenminste. :confused:
Nu plaatst Silvester deze terug, ter goeder trouw veronderstel ik toch, ZONDER publiciteit; daarstraks stond die dildo nog op het forum, en nu ineens weer verdwenen. :teuflisch :wand:
Maar in eerdere andere berichten, zie o.a. http://www.ijsberenforum.nl/forum/showthread.php?t=1744&highlight=duck (bericht van 18/3/2006) mag WEL voldoende publiciteit gemaakt worden, zelfs met vermelding van aankooprijs,nl. Euro 23,95, en ook onder hetzelfde topic met bericht van 19/4/2006, met duidelijke publiciteit voor het merk CHRISTINE LE DUC (ons allen welbekend).
Mogen afbeeldingen vermeld worden, ja of neen? :confused:
Hanteren alle moderatoren dezelfde zienswijze, of is dit afhankelijk van de moderator in kwestie? Eventueel van zijn humeur een bepaalde dag?
Het ligt niet in mijn bedoeling om hier direct kritiek te gaan uitoefenen, daartoe heb ik trouwens het recht niet, maar het zou wel het forum ten goede komen indien er duidelijke richtlijnen zouden zijn waar ons aan te houden! :exactly[1
En vooral waarom een gewone afbeelding zo maar verwijderd wordt, en andere afbeeldingen MET publiciteit mogen blijven staan. :confused:
Anvers :wink:
Willem2
21 maart 2007, 16:52
Wettelijk mag heel weinig, dus feitelijk mogen zulke oudere links met foto's niet. Laat één en ander je maar uitleggen door rplover.
En als een site groter wordt kan je daardoor alleen maar meer problemen krijgen vanwege copyright.
Willem2
Befke
21 maart 2007, 17:00
Ik zou wel eens willen weten waarom de afbeelding van die dildo van Lellebel hier opnieuw verwijderd is
Die foto is niet (door ons) verwijderd. Link werkt alleen niet meer. Iets met de server waar het plaatje op gehost wordt (was niet bestand tegen onze aller nieuwsgierigheid) - zie desbetreffende draad.
Anvers, goed dat je het een keer vraagt.
In feite gaan we vanaf heden nog zeer weinig originele foto's toelaten op het forum.
Dit heeft zoals Willem reeds zegde vooral te maken met het copyright dat op die foto's zit.
We hebben voorbeelden van leden die 1 afbeelding met een copyright op op hun persoonlijke website hadden staan. Dit grapje heeft dat lid iets van een 2000 euro gekost. Om dit te vermijden zullen we in de toekomst zelf moeten oppassen met wat we nog toestaan en wat niet.
Het zal tijd vergen om alle oudere berichten hieraan aan te passen, vandaar dat er in sommige oudere berichten nog wel originele foto's staan.
Binnenkort komt er nog tekst van wat nu wel mag en wat nu niet mag bij de Regels en Faq's (http://www.ijsberenforum.nl/forum/forumdisplay.php?f=3)!
Befke
21 maart 2007, 17:04
Zero was me voor...
Met andere woorden:
...Mogen afbeeldingen vermeld worden, ja of neen? :confused:
Zoals hier en daar al opgemerkt: we zijn op dit moment intern aan het overleggen. Zodra we een duidelijke en duidelijk te verwoorden stelling hebben, en die ook verwoorden kunnen, zullen we jullie dat laten weten.
Voor nu geldt dat we extra voorzichtig zijn met alle nieuwe plaatjes (plaatje Silvester kon - was bewerkt en niet naar de originele site te herleiden) - de originele foto van Lellebel kon niet - was makkelijk herleidbaar en onveranderd; en dat gaandeweg mogelijk ook oude, reeds geplaatste foto's zullen verdwijnen.
Befke
Zero was me voor...
Met andere woorden:
Zoals hier en daar al opgemerkt: we zijn op dit moment intern aan het overleggen. Zodra we een duidelijke en duidelijk te verwoorden stelling hebben, en die ook verwoorden kunnen, zullen we jullie dat laten weten.
Binnenkort komt er nog tekst van wat nu wel mag en wat nu niet mag bij de Regels en Faq's (http://www.ijsberenforum.nl/forum/forumdisplay.php?f=3)!
...
Anvers
21 maart 2007, 17:39
Wettelijk mag heel weinig, dus feitelijk mogen zulke oudere links met foto's niet. Laat één en ander je maar uitleggen door rplover.
En als een site groter wordt kan je daardoor alleen maar meer problemen krijgen vanwege copyright.
Willem2
Sorry Hoor Willem,
Maar ik HOEF helemaal geen uitleg van rplover, 1 van de 3.128 leden van dit forum, alhoewel ik met rplover heel goed overeenkom, is HIJ het niet die moet zeggen HOE het juist in elkaar zit! :green_smi
MIJN vraag was:
Hanteren alle moderatoren dezelfde zienswijze, of is dit afhankelijk van de moderator in kwestie? Eventueel van zijn humeur een bepaalde dag?
unquote
Is er al of niet een éénstemmigheid tussen de verschillende moderatoren van dit forum? of beslist eenieder der moderatoren voor zichzelf, zoals HIJ het denkt.
Trouwens, ik persoonlijk kan niet goed meer volgen, WELKE moderator voor WELK gebied bevoegd is! :confused: :confused:
Maar ja, WIE ben ik?
Om specifiek te komen op het Antwerps gedeelte, WIE beslist hier nu WAT al of niet gewist of aangepast wordt?
Willem2? Neukie? Zero? Tiga? Big30? Befke?
Dat wil dus zeggen, als ik het tenminste goed begrijp, dat er 6 personen zouden zijn (ik hoop dat ik er geen enkele vergeten ben, sorry!) die kunnen ingrijpen op het forum, volgens hun goeddunken of volgens hun zienswijze! :p
Zou het niet beter zijn, te weten dat er één persoon is die bevoegd is voor het Antwerpse forum? Persoonlijk vind ik het helemaal niet goed dat er 6 personen volgens hun goeddunken van de dag beslissen wat er gewist of gewijzigd wordt!
Dit is misschien wel tamelijk kritisch, maar ik heb het nog goed voor wat ijsberen, dan specifiek wat Antwerpen betreft!
rplover
21 maart 2007, 17:50
Wat zal Lellebel genieten van haar nieuwste speeltje als ze het de eerste keer gebruikt, zeker met dit topic in gedachte...:rofl: ;)
Daar zit wellicht dan wel weer een spannend verhaaltje aan vast....:luvlove:
:wink:
Dat haar nieuwe speelgoed dit zou teweegbrengen, kon ze zelfs in haar stoutste dromen niet vermoeden.
We verwachten minstens één verhaal van haar bij/na het uittesten van haar nieuwe hebbeding :smile2:
Zou nog wat zijn , "lellebel live on stage' :teuflisch
rplover - o wat zijn we slecht vandaag ;)
lellebel
21 maart 2007, 17:55
Nee,dat had ik niet verwacht dat mijn nieuwe speeltje dit teweeg zou brengen :rofl:
Maar silverster en RPlover,ik ga jullie zeker op de hoogte brengen met een testverslag,maar ik ga niet aan dit topic denken in gedachten,liever niet,hebben jullie geen betere suggestie's ? :rofl: :rofl:
Kusjes Lellebel (die nog steeds op de postbode wacht) :smkiss:
Silvester
21 maart 2007, 17:56
Wat zal Lellebel genieten van haar nieuwste speeltje als ze het de eerste keer gebruikt, zeker met dit topic in gedachte... :rofl: ;)
Daar zit wellicht dan wel weer een spannend verhaaltje aan vast.... :luvlove:
Big30
21 maart 2007, 19:08
Alle moderatoren hanteren hier dezelfde modereer regels waarbij de regels en FAQ's leading zijn.
Een moderator is nooit humeurig maar altijd vrolijk gestemd.
Het beleid m.b.t. het plaatsen van plaatjes/foto's wordt om duidelijk aangegeven redenen nu nog eens kritisch onder de loep genomen als gevolg van voortschrijdend inzicht en jurisprudentie in deze.
Als reeds eerder vermeld wordt dit beleid in de regels en FAQ's vermeld.
That 's all folks! Niet meer en niet minder. Valt toch allemaal wel mee ;)!
:wink: :wink:
Big30
rplover
21 maart 2007, 19:17
en duidelijk hoor ;)
Als die dildo van lellebel eens moest weten wat hij hier allemaal al heeft teweeggebracht, het wordt er eentje met een verhaaltje aan, en met copyright :teuflisch
En dan nog eigendom worden van lellebel, wat doen we dat dingetje toch allemaal aan he :D
Ik hoop dat jullie eruitkomen, uit jullie copyright issue.
Kan begrijpen dat dit gevoelig ligt, en dat jullie liefst het zekere voor het onzekere nemen nu ;)
Geen fotokes meer, verdorie, dat wordt googelen (verdoken reclame :smile2:)
rplover
Anvers
21 maart 2007, 19:34
Alle moderatoren hanteren hier dezelfde modereer regels waarbij de regels en FAQ's leading zijn.
Een moderator is nooit humeurig maar altijd vrolijk gestemd.
Het beleid m.b.t. het plaatsen van plaatjes/foto's wordt om duidelijk aangegeven redenen nu nog eens kritisch onder de loep genomen als gevolg van voortschrijdend inzicht en jurisprudentie in deze.
Als reeds eerder vermeld wordt dit beleid in de regels en FAQ's vermeld.
That 's all folks! Niet meer en niet minder. Valt toch allemaal wel mee ;)!
:wink: :wink:
Big30
ok Big 30,
maar misschien toch eens van de forumleiding duidelijk te bepalen WIE van de moderatoren VOOR WAT bevoegd is, want dit blijft voor mij onduidelijk. :confused:
En ik spreek hier namens mijzelf voor Antwerpen. Is het werkelijk nodig dat er 6 mensen (en ik zal ze maar bij naam noemen: Willem2, Neukie, Zero, Tiga, Big30, Befke) zich met het Antwerpse forum bemoeien, en ieder volgens hun zienswijze bepalen wat er veranderd en of gewist wordt?
Het is natuurlijk niet aan mij om te bepalen welk de politiek van dit forum is, maar 1 aanspreekpunt zou m.i. toch logisch zijn.
neukie
21 maart 2007, 19:48
In elke land van de EG zijn er juridische weten in betrekking of het copyright. We wissen elke link en elke pic waar we niet precies weten waar dat copyright ligt of waar het zeker niet bij ons ligt.
De prijs in Duitsland als je een briefje van een advocaat (in betrekking of het copyright) krijgt ligt tussen 1.500 en 3.000 Eus VOOR ELKE PIC!! In NL is dat niet veel weiniger. Voor ons makkers is dit forum een hobby zonder cash.
Daarom is een verdere discussie over dit thema totaal onnodig.
ok Big 30,
maar misschien toch eens van de forumleiding duidelijk te bepalen WIE van de moderatoren VOOR WAT bevoegd is, want dit blijft voor mij onduidelijk. :confused:
En ik spreek hier namens mijzelf voor Antwerpen. Is het werkelijk nodig dat er 6 mensen (en ik zal ze maar bij naam noemen: Willem2, Neukie, Zero, Tiga, Big30, Befke) zich met het Antwerpse forum bemoeien, en ieder volgens hun zienswijze bepalen wat er veranderd en of gewist wordt?
Het is natuurlijk niet aan mij om te bepalen welk de politiek van dit forum is, maar 1 aanspreekpunt zou m.i. toch logisch zijn.
http://www.ijsberenforum.nl/forum/showthread.php?t=2234
Anvers, lezen é makker!
ok Big 30,
PS: om op je specifieke vraag te antwoorden,
Voor Antwerpen spreek je het beste Befke of Willem2 aan.
Maar elke mod kan ingrijpen als hij het nodig acht.
Willem2
21 maart 2007, 19:54
ok Big 30,
Het was toch nooit zo'n probleem om mij te vinden ;) en anders is er nog Zero, Big30 of Befke. Allemaal voor het "welzijn" van Antwerpen.
Groeten Wilelm2 :wink:
Anvers
21 maart 2007, 20:03
http://www.ijsberenforum.nl/forum/showthread.php?t=2234
Anvers, lezen é makker!
Ik kan wel lezen hoor Zero,
ben ondertussen wel al tot de jaren van verstand gekomen, denk ik, en hoop ik tenminste. :p
Maar ik blijf er bij, zonder een steen te werpen aan iemand, 6 mensen die zich tegenwoordig bemoeien met Antwerpen is mij een beetje te veel! :p
Het ENIGE dat ik vraag is 1 verantwoordelijke tot wie ik mij kan richten.
rplover
21 maart 2007, 20:14
Ik kan wel lezen hoor Zero,
ben ondertussen wel al tot de jaren van verstand gekomen, denk ik, en hoop ik tenminste. :p
Maar ik blijf er bij, zonder een steen te werpen aan iemand, 6 mensen die zich tegenwoordig bemoeien met Antwerpen is mij een beetje te veel! :p
Het ENIGE dat ik vraag is 1 verantwoordelijke tot wie ik mij kan richten.
Allee, richt u tot mij Anvers, dan zal ik het voorleggen aan Willem :D
of neukie, of zero, of.... :teuflisch
rplover - die het grappig begint te vinden nu :D
Ja kan u altijd tot Willem2 richten, heb je een probleem?
Anvers
21 maart 2007, 20:25
Ja kan u altijd tot Willem2 richten, heb je een probleem?
Ik heb HELEMAAL geen probleem met Willem2, heb dit trouwens nooit gehad. :p :baeh:
Anvers
21 maart 2007, 20:28
Allee, richt u tot mij Anvers, dan zal ik het voorleggen aan Willem :D
of neukie, of zero, of.... :teuflisch
rplover - die het grappig begint te vinden nu :D
rplover,
waar bemoeit U zich mee?
Mijn probleem was trouwens dat ik niet meer wist WIE van de 6 moderatoren nu eigenlijk bevoegd was voor Antwerpen! :baeh:
En daar hoeft U zich niet mee te bemoeien; discussie closed! :teuflisch
rplover
21 maart 2007, 20:33
rplover,
waar bemoeit U zich mee?
Mijn probleem was trouwens dat ik niet meer wist WIE van de 6 moderatoren nu eigenlijk bevoegd was voor Antwerpen! :baeh:
En daar hoeft U zich niet mee te bemoeien; discussie closed! :teuflisch
Zwijg vrouw, of seffens doet Willem voor u nog een speelplaats open :D
We vragen gewoon raad aan Willem als we iets niet meer goed weten he Anvers, hij weet er wel raad mee ;)
Welke discussie????? :luvlove:
rplover - uw probleem is uw probleem he Anvers (en dat zijn uw wijze woorden :lostit:)
Silvester
21 maart 2007, 22:23
@Mod's:
Oeps..Deze quote had eigenlijk onder http://www.ijsberenforum.nl/forum/showthread.php?t=5657 moeten staan, is door jullie te regelen?
Term prive adressen is veranderd...interpretatie...
BVD Silvester
Heren, dit is een beetje hypocrite discussie..
Als er eindelijk eens een keer een dame zo dapper is ons wat inkijk in haar priveleventje te geven, en ze in haar onschuld en uit spontaniteit een plaatje van een genotsstaaf plaatst waar ze bijna heel de nacht van wakker ligt (en ze heeft hem nog niet eens, kun je nagaan :cool: ), ho effe, dat kan dan niet...en ontstaat er wat commotie...:eek:
Specifiek in dit geval zou de betreffende internet-leverancier zelfs zo maar eens heel erg blij kunnen zijn dat zijn plaatje precies onder de ogen van zijn doelgroep komt, gratis scoren!! :green_smi
Op een forum als dit wordt uiteindelijk in hoofdzaak toch ook voor de clubs reclame gemaakt.
De eerste openingspagina van ons geliefd forum zegt al genoeg.
Uitgebreide FAQS's, omschrijving, routebeschrijving, indeling, personeel en ander personeel, alles staat er in.
Bevalt het de schrijvers is het hallluja, zo niet worden ze ook genadeloos de grond ingeboord.
(En dan ontga ik bewust nog de discussie over recensies over de dames...)
Ook de prive ontvangende dames worden rijkelijk met vermelding van links en omschrijvingen van de betreffende dames over het forum uitgestrooid, uiteraard met dezelfde strekking als hierboven.
Natuurlijk is het forum ook hiervoor opgezet, echter de term reclame wordt dan door ons verstaan als beoordeling o.g., edoch is in wezen hetzelfde...?:rolleyes:
Op alle fora (of forums?) speelt hetzelfde probleem, wij dreigen ons door regeltjes op te gaan stellen om een oplossing hiervoor (waarvoor?) te gaan bedenken hieraan te gaan branden.
Als voorbeeld staan vele auto-gerelateerde fora bol van echte schuilreclame, veel leden (en vooral mod's/beheerders) hebben commerciele belangen bij dergelijke sites, en kunnen op die wijze heel eenvoudig en goedkoop hun handel kwijt.
Zulke expliciete dingen gebeuren hier niet naar mijn bescheiden mening, zo'n baddereentje of zo'n plastic staafje met motortje (:smile2:) , jongens en meisjes, dat is toch fun :smile: , dus of het nou allemaal zoooo zwaar moet.:nee:
Extra forum-regeltjes maken het alleen maar moeilijker en zal het voor bepaalde topics als bijvoorbeeld "humor" en "ijsberenkino" (waar ook veel "illegaal" spul staat) er zeker niet leuker op maken.:confused:
Dus laten we het (met een plaatje op z'n tijd ;) ) lekker gezellig houden en het voor de mod's niet te moeilijk gaan maken.
Big30
21 maart 2007, 22:30
Ook prive-adressen worden rijkelijk met vermelding van links en omschrijvingen van de betreffende dames over het forum uitgestrooid, uiteraard met dezelfde strekking als hierboven.
Hmm prive-adressen van dames op dit forum :eek: :eek:???
Dat staan we niet toe en kan me ook niet voorstellen dat we deze hier vermelden.
n.b. issue in dit topic is het beleid m.b.t. het plaatsen van plaatjes/foto's.
Groet,
Big30
rplover
21 maart 2007, 22:35
een genotsstaaf plaatst waar ze bijna heel de nacht van wakker ligt
en nog vele nachten van gaat wakker liggen.... :D
Voor de rest kan ik je alleen maar bijtreden, Silvester, zelfs een topic openen van een meid is een beetje reclame maken ;)
rplover
Befke
21 maart 2007, 22:43
Specifiek in dit geval zou de betreffende internet-leverancier zelfs zo maar eens heel erg blij kunnen zijn dat zijn plaatje precies onder de ogen van zijn doelgroep komt, gratis scoren!! :green_smi
Zou het kunnen dat dat een overweging is geweest bij het verwijderen van het eerste plaatje? Toen jij je plaatje plaatste was het verband met de oorspronkelijke website weg, en hebben we het ook gewoon laten staan. Dat de server waar dat plaatje nu staat er vervolgens mee ophield ligt niet in onze macht.
Op een forum als dit wordt uiteindelijk in hoofdzaak toch ook voor de clubs reclame gemaakt. Er is een verschil tussen reklame en een consumentenwebsite. Geen enkele producent of dienstverlener betaalt aan deze site, Geen enkele verdient eraan.
Er worden diensten beschreven, dienstverleners en plaatsen waar de diensten worden verleend. Zonder dat de dienstverleners zelf daar op wat voor manier dan ook invloed op kunnen doen gelden (anders dan ons voor het gerecht te slepen als ze denken te kunnen hardmaken dat hun belangen zijn geschaad).
Ook prive-adressen worden rijkelijk met vermelding van links en omschrijvingen van de betreffende dames over het forum uitgestrooid, uiteraard met dezelfde strekking als hierboven.Daar hoor ik van op...
Natuurlijk is het forum ook hiervoor opgezet, echter de term reclame wordt dan door ons verstaan als beoordeling o.g., edoch is in wezen hetzelfde...?:rolleyes: zie hierboven. Voor reklame moet betaald worden. Tegen betaling staat afhankelijkheid. Geen van beide spelen hier een rol.
veel leden (en vooral mod's/beheerders) hebben commerciele belangen bij dergelijke sites, en kunnen op die wijze heel eenvoudig en goedkoop hun handel kwijt. Dat is hier niet aan de orde.
Extra forum-regeltjes maken het alleen maar moeilijker en zal het voor bepaalde topics als bijvoorbeeld "humor" en "ijsberenkino" (waar ook veel "illegaal" spul staat) er zeker niet leuker op maken.:confused:
Dus laten we het (met een plaatje op z'n tijd ;) ) lekker gezellig houden en het voor de mod's niet te moeilijk gaan maken.
Het gaat in grote lijnen niet om de regeltjes, maar om gezond verstand en fatsoen. Dat lijkt op dit forum ruim voorhanden, dus moeten er niet teveel regels zijn. Soms wordt er ingegrepen, terwijl het regeltje wat er het meest op lijkt niet van toepassing lijkt. En wordt de regel ge-interpreteerd door de mod. En moet er dus soms, zoals bijvoorbeeld hier, tekst en uitleg worden gegeven.
Tegen regelneverij, voor fatsoen en gezond verstand, met respect voor iedereen -dat is volgens ons de basis voor dit forum.
Kom, ik ga eens een wandelingetje maken - jullie hebben het allemaal best begrepen.
neukie
21 maart 2007, 23:32
We hebben nu twee draadjes over hetzelfde thema.
Verdere discussies in dit draadje (http://www.ijsberenforum.nl/forum/showthread.php?t=5657)aub.