Volledige versie bekijken : Corona in sperma aangetroffen
frits the cat
9 mei 2020, 06:18
Het coronavirus zit niet alleen in speeksel en slijm, het is ook aangetroffen in sperma. Dat is de uitkomst van een onderzoek uitgevoerd door Chinese onderzoekers, gepubliceerd in JAMA Network Open. Een team van het Shangqui Municipal-ziekenhuis onderzocht 38 mannen tijdens het hoogtepunt van de pandemie in januari en februari.
Bij 16 procent werd het virus in hun sperma aangetroffen. Een kwart van hen was in de acute fase van de ziekte, 9 procent was aan het herstellen. „We hebben vastgesteld dat SARS-CoV-2 in het sperma van patiënten met het coronavirus kan zetten, evenals in het zaad van patiënten die aan het herstellen zijn”, aldus onderzoeker Diangeng Li. Ook kan het virus volgens hem in de testikels blijven bestaan.
Het is niet de eerste keer dat een virus in sperma wordt aangetroffen. Dit was ook het geval bij Ebola en Zika. De onderzoekers kunnen nog niet met zekerheid zeggen of het coronavirus seksueel overdraagbaar is, dat zijn ze nog verder aan het onderzoeken. „Als zou kunnen worden bewezen dat SARS-CoV-2 seksueel kan worden overgedragen, zou seks een cruciaal onderdeel kunnen zijn voor de preventie. Onthouding of condoomgebruik kan worden overwogen als preventief middel voor deze patiënten.”
pietpotent44
9 mei 2020, 06:36
Nou en. Mensen die onbeschermde seks met elkaar hebben zullen waarschijnlijk ook wel zoenen, ofwel speeksel uitwisselen, wat sowieso besmettelijk is.
Die 80 plussers sterven sowieso bij te grote seksuele opwinding, corona of niet. Of het komt er in poedervorm uit :frown:.
Ontneem die jongelui nou niet hun pleziertje :biggrin:.
Fascinerend nieuws. Seksueel overdraagbaar......:eek: ik ben eens gaan zoeken op internet wat dit inhoudt en er ging een wereld voor me open. Er zijn nog véél meer van zulke aandoeningen :bibber_2: ik kap er mee, als ik dit eerder had geweten was ik nooit aan deze waaghalzerij begonnen. Het schijnt dat een goed stukje rubber eea buiten de deur kan houden maar liever het zekere voor het onzekere :hammer:
Giodude
9 mei 2020, 08:17
Bij 16 procent werd het virus in hun sperma aangetroffen. Een kwart van hen was in de acute fase van de ziekte, 9 procent was aan het herstellen. „We hebben vastgesteld dat SARS-CoV-2 in het sperma van patiënten met het coronavirus kan zetten, evenals in het zaad van patiënten die aan het herstellen zijn”, aldus onderzoeker Diangeng Li. Ook kan het virus volgens hem in de testikels blijven bestaan.
Het schijnt dat er ook een Nederlands vervolgonderzoek komt. Rutte heeft zich als vrijwilliger aangemeld om er een "werkbezoek" aan te wijden. Volgens welingelichte bronnen staat hij al te popelen om samen met maatje Goor (Gordon) het onderzoeksmateriaal op handmatige wijze te verzamelen.
Nulnulzeseneenhalf
9 mei 2020, 08:21
Wanneer begrijpt de mens nou eens, dat als hij iets onder de leden heeft, dat er uit alle openingen uit kan komen. ALLE openingen. In alles wat een mens afscheidt zitten afvalstoffen. Dat is de natuur. Zo zit het leven in elkaar. Al vrij snel hadden ze het in het riool gevonden. Hier kon je op wachten. De reden dat ze sportscholen niet willen openen is dat ze schrik hebben dat die sporters met het bankdrukken het zweet, vol met Corona, door heel die sportschool rond spetteren.
Wat ik veel interessanter vind is het onderzoek wat ik een paar dagen geleden las, kan helaas de link niet meer vinden. Als je met meerdere mensen in een huis woont, waarvan 1 het virus heeft, dan worden de anderen niet zomaar ook ziek. Bij 2 personen was het iets van 44%, bij 3 35%, of zoiets, en bij 4 zelfs nog geen 20%, als ik het me goed herinner. Dat sterkt mijn insteek dat je, ondanks dat je niet voldoet alle nieuwe maatregelen, je niet zomaar het virus oploopt. Sommige mensen zijn er al van nature immuun voor, anderen zijn er gewoon niet bevattelijk voor. Grootste probleem is dat je zoiets niet kunt testen. Dus kan de overheid daar ook geen beleid op maken en blijven we hangen in alle maatregelen die onze economie, en uiteindelijk ook onszelf, de das om gaan doen. En nee, dat is niet die DAS van dit forum hier.
Ik stel voor dat forumleiding deze topic en gerelateerde posts onmiddellijk verwijderd. Dit om onze hobby veilig te stellen zodat politici er geen (mis)(ge)bruik van kunnen maken.
Ik zeg het al jaren, p6 is politiek wisselgeld. Daar kan makkelijker wat water bij de wijn dan andere partijstandpunten.
Dat covid19 volgens chinees onderzoek nu ook een SOA is zou eigenlijk niets uit moeten maken. Verschillende ziektes zoals virussen als hepatitis, hpv, en hiv, evenals diverse bacteriën zoals chlamydia gonorroe en syfilis hebben p6 nooit kunnen verbieden. Dit, terwijl met name hepatitis, hiv en syfilis ook levensgevaarlijk zijn voor mensen met onderliggende kwalen. Ben je er op tijd bij en verder gezond, dan overleef je het wel. Alleen bij hiv zit je levenslang vast aan peperdure medicijnen.
Verder is er van gonorroe een antibiotica resistente stam bekend. Lachen joh, wekenlang buikpijn omdat je niet durft te pissen en naalden in je eikel als je blaas het niet meer houd.
Covid19 / Sars-cov2, whatever. De hysterie er rond om heen is schadelijker dan het virus zelf.
Picasso 1
9 mei 2020, 13:05
Als dit coronavirus in sperma het hiv virus aantreft en daar een wipje mee maakt, dan komt bovenop deze pandemie bij dat je straks aids kan krijgen via de luchtwegen.
Ben overigens erg positief ingesteld en denk niet in doemscenarios's.
WANDELAAR5
9 mei 2020, 13:20
Dat het in sperma zit is voor mij minder relevant dan voor wat anderen hier zo te horen. Ik kom gelukkig nooit in contact met sperma van anderen. Wat ik veel belangrijker vind is of het ook is aangetroffen in befsappen! Daarmee kom ik namelijk wel graag in aanraking!
Fascinerend nieuws. Seksueel overdraagbaar......:eek: ik ben eens gaan zoeken op internet wat dit inhoudt en er ging een wereld voor me open. Er zijn nog véél meer van zulke aandoeningen :bibber_2: ik kap er mee, als ik dit eerder had geweten was ik nooit aan deze waaghalzerij begonnen. Het schijnt dat een goed stukje rubber eea buiten de deur kan houden maar liever het zekere voor het onzekere :hammer:
Ook maar niet meer zoenen dan. Stel je loopt pfeiffer op. Ben ook zomaar weer een half jaar onder de pannen.
Of herpes.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wentelt Eefje
9 mei 2020, 14:49
Dat het in sperma zit is voor mij minder relevant dan voor wat anderen hier zo te horen. Ik kom gelukkig nooit in contact met sperma van anderen. Wat ik veel belangrijker vind is of het ook is aangetroffen in befsappen! Daarmee kom ik namelijk wel graag in aanraking!
Nooit in contact met andermans sperma? Voor jou geen tongzoenende DVPs dus?...
hasta la pasta
9 mei 2020, 14:52
Ik stel voor dat forumleiding deze topic en gerelateerde posts onmiddellijk verwijderd. Dit om onze hobby veilig te stellen zodat politici er geen (mis)(ge)bruik van kunnen maken.
Pret, volgens mij is er geen enkele reden om je zorgen te maken. We zijn hier in Nederland. Politici hebben wel wat anders te doen dan een hoerenforum lezen.
Pret, volgens mij is er geen enkele reden om je zorgen te maken. We zijn hier in Nederland. Politici hebben wel wat anders te doen dan een hoerenforum lezen.
Zo is dat, als ze dat wel hadden gedaan dan waren we allang uit de problemen!
de duisburg spesjalist
9 mei 2020, 15:33
Nooit in contact met andermans sperma? Voor jou geen tongzoenende DVPs dus?...https://images2.imgbox.com/83/bc/gqVUk1bx_o.jpg dan proef je de sperma van een ander in ieder geval niet :wink2:
schoolmeester
9 mei 2020, 16:11
PP wil weten of er ook Listerine met alcohol toegevoegd verkrijgbaar is ?
Groet, schoolmeester.
WANDELAAR5
9 mei 2020, 16:36
Nooit in contact met andermans sperma? Voor jou geen tongzoenende DVPs dus?...
Echt wel! Ik vraag ze altijd te spoelen met mondwater vooraf. Dat killt alle virusbeesten en bacteriën en haalt de rooksmaak weg. Doe ik zelf ook van tevoren.
schoolmeester
9 mei 2020, 19:44
Ik heb mijn sperma laten onderzoeken, er was 1 kleine afwijking, er zat teveel suiker in, kan kloppen, ik ben verslaafd aan chocolade.
Eet ik vrijwel dagelijks.
Groet, schoolmeester.
Ha ha, spoelen, desinfecteren..... Wat je niet ziet bestaat niet.....???? :hammer:
sofaking
9 mei 2020, 22:17
Als je naar McDonalds gaat, vreet je sowieso pis, kak en sperma.
En misschien nog ergere dingen waarvan we het bestaan zelfs niet vermoeden.
En dan hebben we het nog niet eens over "de Chinees".
Kwibus2
10 mei 2020, 00:29
Dat wordt dan een lang leven met een variant op het advies dat de dokter een patiënt gaf : stoppen met roken minder en gezonder eten en meer bewegen.
Vraagt de patiënt: "Leef ik dan langer dokter?" Nee je leeft niet langer maar het lijkt wel veel langer.
Echt wel! Ik vraag ze altijd te spoelen met mondwater vooraf. Dat killt alle virusbeesten en bacteriën en haalt de rooksmaak weg. Doe ik zelf ook van tevoren.Is dat wetenschappelijk onderbouwd? De meeste mondwatertjes bevatten hooguit 40% ethyl alcohol, waar 70 tot 80 % optimaal is om serieus te ontsmetten. En hoe steriliseer je de beff sappen die je eerder aanhaalt?
WANDELAAR5
10 mei 2020, 12:29
Is dat wetenschappelijk onderbouwd? De meeste mondwatertjes bevatten hooguit 40% ethyl alcohol, waar 70 tot 80 % optimaal is om serieus te ontsmetten. En hoe steriliseer je de beff sappen die je eerder aanhaalt?
Precies, jij snapt het! Die befsappen zouden het echt onderwerp van het onderzoek moeten zijn ipv sperma. Daar zouden we wat aan hebben als ijsberen (die enkele uitgezonderd, die wel in sperma geïnteresseerd is...)!
Als je logisch nadenkt kan het bijna niet anders dat het Sars-Cov2 zich ook in vaginaal vocht kan bevinden. Vaginaal vocht word ook aangeduid als risico op besmetting met hiv door het aidsfonds. Evenals een aantal andere bekende SOA’s.
Maar met een normale mondgezondheid en bijbehorende microbiologie die niet vernietigd is door excessief gebruik van alcohol, sigaretten etc etc hebben de meeste virussen weinig kans in de mond.
Willem2
10 mei 2020, 13:16
Te laat ...
Willem2
10 mei 2020, 13:18
Doordat ze veel verbieden, heb je op een gegeven moment veel tijd :rolleyes:;)
Piet Plezier
10 mei 2020, 15:00
Zo ok heb me coronazaad gisteren weer verschoten bij Carmen
schoolmeester
10 mei 2020, 15:27
Post 26 zegt veel over het brein van deze persoon.
Groet, schoolmeester.
hasta la pasta
10 mei 2020, 15:48
Doordat ze veel verbieden, heb je op een gegeven moment veel tijd :rolleyes:;)
Juist ja. En kun je op zondag naar de kerk en uit volle borst psalmen meezingen. Of bedoelde je iets anders?
hasta la pasta
10 mei 2020, 15:50
Zo ok heb me coronazaad gisteren weer verschoten bij Carmen
Er in toch neem ik aan?
Piet Plezier
10 mei 2020, 16:14
Er in toch neem ik aan?
Hahaha dat dan weer wel natuurlijk
schoolmeester
10 mei 2020, 16:30
Ik kan er niet om lachen als iemand in deze tijd zoveel risico neemt.
Groet, schoolmeester.
Piet Plezier
10 mei 2020, 16:32
Ik kan er niet om lachen als iemand in deze tijd zoveel risico neemt.
Groet, schoolmeester.
dan lach je toch niet, is niet verplicht
En je kunt me oook blokken dan zie je niet meer wat ik schrijf
Wentelt Eefje
10 mei 2020, 17:49
Er is toch geen merrie die lekkerder rijdt dan eentje waar je zonder rijlaarzen aan te trekken op mag... ;)
peter696969
11 mei 2020, 08:00
Wat ik veel interessanter vind is het onderzoek wat ik een paar dagen geleden las, kan helaas de link niet meer vinden. Als je met meerdere mensen in een huis woont, waarvan 1 het virus heeft, dan worden de anderen niet zomaar ook ziek. .
Je bedoelt waarschijnlijk het onderzoek van professor Streeck in het Duitse plaatsje Gangelt (zie z'n interview op ZDF (https://www.zdf.de/nachrichten/heute-journal/heinsberg-studie-neue-erkenntnisse-100.html)). Bijzondere conclusie, Interessanter vind ik de vraag waarom Italië, Spanje en Frankrijk zo sterk getroffen zijn en Oost-Europese landen niet. Is het wel zo verstandig om mensen te verplichten in huis te blijven, wat in deze drie landen zeer streng is opgelegd, zeker als dat veel generaties samen wonen? Kijk nu naar Spanje: een groot deel van het land krijgt meer bewegingsruimte, maar de grote steden niet. Die mensen zitten binnen in hun kleine appartementjes met amper of geen balkon. Lijkt me een ideale biotoop voor een virus. Misschien moeten we ons ook eens de vraag gaan stellen of het wel zo slim is het platteland te ontvolken en de steden vol te proppen (heb ik nooit gesnapt overigens als bewoner van de boerenbuiten.
bertje600
11 mei 2020, 12:20
Wat ik veel interessanter vind is het onderzoek wat ik een paar dagen geleden las, kan helaas de link niet meer vinden. Als je met meerdere mensen in een huis woont, waarvan 1 het virus heeft, dan worden de anderen niet zomaar ook ziek. .
Je bedoelt waarschijnlijk het onderzoek van professor Streeck in het Duitse plaatsje Gangelt (zie z'n interview op ZDF (https://www.zdf.de/nachrichten/heute-journal/heinsberg-studie-neue-erkenntnisse-100.html)). Bijzondere conclusie, Interessanter vind ik de vraag waarom Italië, Spanje en Frankrijk zo sterk getroffen zijn en Oost-Europese landen niet. Is het wel zo verstandig om mensen te verplichten in huis te blijven, wat in deze drie landen zeer streng is opgelegd, zeker als dat veel generaties samen wonen? Kijk nu naar Spanje: een groot deel van het land krijgt meer bewegingsruimte, maar de grote steden niet. Die mensen zitten binnen in hun kleine appartementjes met amper of geen balkon. Lijkt me een ideale biotoop voor een virus. Misschien moeten we ons ook eens de vraag gaan stellen of het wel zo slim is het platteland te ontvolken en de steden vol te proppen (heb ik nooit gesnapt overigens als bewoner van de boerenbuiten.
Kijk dan eens naar de zeer grote stijging van het aantal besmettingen in Rusland.
Kwibus2
13 mei 2020, 00:46
Ik zou er niet op rekenen, in hetzelfde huis wonen levert gegarandeerd grote kans op besmetting op wanneer een van de bewoners het virus heeft.
Mijn huisgenoot die regelmatig weinig lucht heeft zonder Corona en met puffers rondloopt heeft corona gehad.
Zijn symptomen had ik ook. Zijn dokter feliciteerde hem; "Je hebt corona gehad" Ik dus ook.
Beetje hoofdpijn, moe en lichte keelpijn. Dat was alles.
Allemaal prachtig die beperkende maatregelen. Ik reis gewoon om afspraken na te komen.
Lekker met de trein, veel ruimte zonder kleppende medereizigers om me heen.
Bij taxi's achterin is ook geen punt. Voor mij is Nederland nog nooit zo prettig geweest met reizen.
Enige nadeel op stations is niets te eten. Onderweg is de Hema een aardig alternatief voor een broodje en wat te drinken.