PDA

Volledige versie bekijken : Ip-adres & laatste inlog

WA
20 oktober 2019, 15:22
Ik heb wel eens een online spelletje gespeeld waarbij het mogelijk was om de ip-adressen in te zien van waar af de laatste keren is ingelogd. Is dat hier op ijsberen ook mogelijk? En zo niet, valt dat ooit te verwachten of is het compleet uitgesloten?

Waarom deze vraag? O.a. hack op hookers maar ook geautomatiseerde mailtjes die ik zo af en toe eens krijg dat er vijf keer achter elkaar met een foutief ww is geprobeerd in te loggen. Stel dat het iemand wel lukt m'n ww te achterhalen, dan is zo'n lijst met ip-adressen van waar af is ingelogd wellicht handig om een extra vinger aan de pols te houden.

Shakir
20 oktober 2019, 21:07
Als je anoniem wil surfen zou je een VPN connectie kunnen gebruiken. Je internetverkeer wordt dan versleuteld en omgeleid zodat niemand je gegevens en identiteit kan onderscheppen.

Zelf ken ik niets van VPN-servers, maar naar aanleiding van de recente hack op hookers denk ik er wel aan om connectie te maken.

Badslippers
20 oktober 2019, 22:19
Ik gebruik Cyberghost als VPN. Ben er tevreden over maar heb dan ook geen andere geprobeerd. Is me teveel werk om dat allemaal uit te zoeken. Ik heb 'm ook niet altijd aan staan. Voor streaming en torrenting is het voldoende.
vBulletin logt je ip-adres anders weet W2 niet naar wie hij de vrijkaarten moet versturen ! ! !

mechelen
20 oktober 2019, 22:40
Admin en mods kunnen IP-adressen wel checken...:cool:

Sjeufke
20 oktober 2019, 22:58
Behalve als je een VPN hebt.

stimpy3
20 oktober 2019, 23:18
Het leuke van zo'n VPN is dat alle 'gevoelige' dingen langs de VPN gaan. Dus nou moet je maar hopen dat je VPN-provider een beetje te vertrouwen is, en niet stiekem je IP-adres (plus creditcardata...) logt....