PDA

Volledige versie bekijken : Nederlandse man slankste in Europa

Willem2
21 februari 2007, 01:07
Bron : AD.nl

LUXEMBURG - Nederlandse mannen horen bij de slankste in Europa. Het percentage zwaarlijvigen bedraagt hier 7,9.

Alleen de Roemenen hebben er minder. Dat blijkt uit cijfers van Eurostat, het statistisch bureau van de Europese Unie.

De slankste vrouwen komen uit Oostenrijk, Frankrijk en Slowakije. Duitse vrouwen hebben het meeste last van overgewicht (BMI tussen 25 en 30). Dat laatste geldt ook bij de Duitse mannen. Tweederde van hen is te dik. De echt zwaarlijvige mannen zijn te vinden in Malta, Engeland en Hongarije.

Voor het vaststellen van zwaarlijvigheid is uitgegaan van een BMI (body mass index) boven 30. De body mass index wordt berekend door het gewicht te delen door het kwadraat van de lengte. Onder 20 is te mager, tussen 20 en 25 is goed, tussen 25 en 30 is overgewicht en boven de 30 is zwaarlijvig of vetzuchtig.

(ANP)

Jorah Mormont
21 februari 2007, 02:50
Ik kon niet slapen, beetje last van m'n Melatonine huishouding, dus even aan het rekenen geslagen:

Sonny heeft een BMI van 24:freu: :freu:

BR, Sonny:wink:

Willi69
21 februari 2007, 19:33
Nederlandse mannen horen bij de slankste in Europa. Het percentage zwaarlijvigen bedraagt hier 7,9.
Wo warst Du bei der Studie, W2? :green_smi

Willem2
21 februari 2007, 20:50
Wo warst Du bei der Studie, W2? :green_smi

Tijdens de studie viel ik niet op , ik stond achter wat duitsers ;) :wink:

Azrael
22 februari 2007, 08:29

:bowlol: :bowlol: :bowlol: :bowlol: :bowlol:

Stiffmaster
22 februari 2007, 09:31