PDA

Volledige versie bekijken : Mies Bouwman (88) overleden



Willem2
26 februari 2018, 20:51
Voormalig televisiepresentatrice Mies Bouwman is vanmiddag op 88-jarige leeftijd overleden. Dat bevestigt de familie. Bouwman was onder meer bekend van het televisieprogramma's In de Hoofdrol en Eén van de acht. In 1962 presenteerde ze de legendarische inzamelingsactie Open het Dorp, een marathonuitzending waarmee geld werd ingezameld voor een zorginstelling voor gehandicapten. ................ https://www.ad.nl/dossier-mies-bouwman-overleden/mies-bouwman-88-overleden~a3dfcc92/

pietpotent44
27 februari 2018, 05:13
Ik heb altijd het gevoel gehad dat ze onsterfelijk was. Ze leek in elk geval maar niet te verouderen. Heeft wel veel geleden onder het overlijden van haar echtgenoot in 2013, met wie ze bijna 60 jaar getrouwd was.

Maar ook super Mies bleek maar een sterveling. R.I.P.

deket
27 februari 2018, 09:41
Sterke persoonlijkheid, grote dame.
Soms wel met een linkse tunnelvisie

Badslippers
27 februari 2018, 12:19
Eén van de Acht. Daar bleef je voor thuis. Maar ja, was dan ook nog een snotjoch van een jaar of 13. Dan ga je nog niet naar de kroeg. Later heeft Rudi Carell dat programma nog eens verkracht met zijn steenkolen Duits op de Duitse televisie: "Am laufenden Band".

Dat Mies niet alleen een gezellige tante was bleek wel toen ze deelnam aan het maatschappij kritische programma "Zo is het toevallig ook nog eens een keer". Een programma zoals alleen linkse mensen dat kunnen maken. Mies kwam vol onder vuur en werd fors bedreigd door fatsoensrakkers en Calvinisten. Natuurlijk bemoeide de politiek zich er ook mee.

Daarna maakte Bouwman nog een paar succesvolle programma's. Een tv monument.

Sphinx
27 februari 2018, 19:19
Een icoon is ons ontvallen :frown: Sterkte aan de nabestaanden.

Eerste wat ik ooit van Mies zag was nota bene een herhaling van Noord Zuid, een programma dat ze voor de Vlaamse tv deed (en wat in NL nogal was afgebrand) door samen met een kritische Belgische journalist mensen te interviewen (edit: even opgezocht, de man heette Johan Anthierens). Het was overigens NIET het fragment dat nu in de media voorbij komt waarin Pierre Kartner kwaad wegloopt na flink te zijn doorgezaagd door Mies en Johan. Heel bijzonder dat naast de NL'se tv ze dit ook in haar mars had, maar dat ze ervoor het land uit moest om die kant in zich boven te halen.

rokkenjager
27 februari 2018, 20:33
Ze was een echte Ajax supporter en was een echte rookster. Zonder filter. Tot een jaar of 10 terug regelmatig met haar in de Ajax bestuurskamer achter de ketting een sigaretje gerookt. (Was de enige plek waar je toen nog mocht roken daar) Na het eerste rookonderonsje zocht ze me iedere 2 weken op met de woorden...... Kom jonge, zullen wij eens even gaan roken. Zeer hartelijke vrouw met veel humor.

pietpotent44
27 februari 2018, 20:36
Ze was een echte Ajax supporter en was een echte rookster. Zonder filter. Tot een jaar of 10 terug regelmatig met haar in de Ajax bestuurskamer achter de ketting een sigaretje gerookt. (Was de enige plek waar je toen nog mocht roken daar) Na het eerste rookonderonsje zocht ze me iedere 2 weken op met de woorden...... Kom jonge, zullen wij eens even gaan roken. Zeer hartelijke vrouw met veel humor.

Was jij toch even mooi in de hoofdrol he rokkenjager.

rokkenjager
27 februari 2018, 20:39
Haha. Ja zo had ik het nog niet bekeken.