Volledige versie bekijken : Vanwaar ben jij Meneer ijsbeer??
099
18 februari 2007, 12:53
Ik kan wel vragen: waar woon jij? Sommigen onder ons zullen in dit geval het adres van hun favoriete clubje moeten opgeven!
Dus daarom de vraag: vanwaar ben jij?
rplover
18 februari 2007, 13:16
Ik ben eigenlijk Belg tout court, maar aangezien Antwerpen en Limburg samen staan, hebben we dat vakje maar aangevinkt ;)
Anvers
18 februari 2007, 13:49
Tja, bij mij is het niet moeilijk eigenlijk, mijn naam zelf zegt al vanwaar ik ben, en als je mijn profiel bekijkt, weet je het helemaal natuurlijk! :p
Anvers :wink:
Willi69
18 februari 2007, 14:05
linker Niederrhein = DE NRW ;)
Willem2
18 februari 2007, 14:25
Antwoord op de eerste vraag : Ik kom uit een ei ;) :D
Voordat ik toch de optie Zuid-Nederland zou moeten aanvinken heb ik op de indeling wel wat aanmerkingen. Nederland wordt grofweg opgedeeld in de volgende regio's :
Zuid Nederland bestaande uit Limburg, Noord-Brabant en Zeeland
Oost-Nederland bestaande uit Gelderland en Overijssel
Noord-Nederland bestaande uit Friesland, Groningen en Drenthe
West-Nederland ook wel Randstad genoemd : Noord en Zuid Holland en Utrecht.
De provincie Flevoland moeten we gewoon verdelen over noord/oost en Randstad.
Ik hoop dat deze indeling ook wordt opgenomen in de bestuurlijke vernieuwing en wij afraken van een hele laag van bestuurders/ambtenaren.
En nu nog een keer antwoord op je vraag : Ik woon in het hart van de Randstad ;) , maar ik vind het een hele eer om zuidnederlander te zijn :D
Groeten Willem2 :wink:
Big30
18 februari 2007, 16:00
Er is ook nog een verschil tussen "ergens wonen" en waar je "vandaan komt/wie je bent".
Ik woon in Zuid-Nederland meer specifiek in een plaats in de provincie Nood-Brabant. Uit privacy overwegingen houd ik mijn woonplaats strikt geheim ;)!
Maar ik ben weer geen echte Brabander alhoewel ik hier al bijna 20 jaar lang woon!
De indeling die Willem2 noemt gaat verder dan een geografisch verdeling het is ook een sociaal culturele verdeling, een verdeling in mentaliteit, gewoontes, taal en zeden.
Boven of beneden de grote rivieren maakt een wereld van verschil. Het Noorden en het Oosten zou je nog wel als 1 gebied kunnen zien (min of meer hetzelfde Saksiche dialect wordt er gesproken) mits je de Friezen dan weer afzondert maar dat doen ze zelf toch al :D.
Ik begrijp trouwens heel goed dat iemand die uit het Westen van Nl komt daar niet zo trots op is. Das een beetje een achtergebleven gebied in Nl waar ook helemaal niets te beleven valt, tis er laag, het waait er veel, ze wonen daar aan de dijk, lopen op klompen, eten kaas, kweken bloembollen of bedienen een windmolen.
:D :D :D
Ik hou niet van stereo type denken trouwens.
Hoort Limburg eigenlijk nog steeds bij Nederland :thefinger, das dus echt een apart, wel leuk maar volstrekt onverstaanbaar volkje!?
Groet,
Big30
Jorah Mormont
18 februari 2007, 16:07
Schijnbaar maakt Gelderland geen onderdeel meer uit van Nederland:confused:
Dus heb ik maar "andere" aangevinkt.
BR, Sonny:wink:
Jansen
18 februari 2007, 18:41
Schijnbaar maakt Gelderland geen onderdeel meer uit van Nederland:confused:
Dus heb ik maar "andere" aangevinkt.
Lezen vriend Kijk maar bij Noord Nederland Gelderland is verplaatst met goedkeuring van de koningin .
:freu: (zij was op staatsbezoek afgelopen woensdag in PHG ):freu:
Nieuwe uitdrukking tegenwoordig ;
Er ligt niets boven Gelderland:rofl: :rofl: :rofl:
Jansen
18 februari 2007, 18:49
Er is ook nog een verschil tussen "ergens wonen" en waar je "vandaan komt/wie je bent".
Ik woon in Zuid-Nederland meer specifiek in een plaats in de provincie Nood-Brabant. Uit privacy overwegingen houd ik mijn woonplaats strikt geheim ;)!
Ja dat klopt ik denk dan ook zeker dat van de ruim 3000 leden hier er dan ook wel zeker 2 niet weten waar Big30 woont.:rofl:
groeten van Jansen uit Lampegat.;)
Jorah Mormont
18 februari 2007, 18:59
Lezen vriend Kijk maar bij Noord Nederland Gelderland is verplaatst met goedkeuring van de koningin .
:freu: (zij was op staatsbezoek afgelopen woensdag in PHG ):freu:
Nieuwe uitdrukking tegenwoordig ;
Er ligt niets boven Gelderland:rofl: :rofl: :rofl:
Ze hebben Noord-Nederland aangepast, ruim een uur geleden stond Gelderland er nog niet bij.
Gustomass
18 februari 2007, 19:56
Hoort Limburg eigenlijk nog steeds bij Nederland :thefinger, das dus echt een apart, wel leuk maar volstrekt onverstaanbaar volkje!?
Groet,
Big30
Hoi Big30, Gusto was er vrijwel zeker van dat ie je geinformeerd had over de entreevrijstelling bij het dag-emigreren van Gt naar LR.
Ik begrijp dat je me niet verstaan hebt?
Volgende keer maar in het Spaans dan.
Of in het Frans, uuuh dan niet met volle mond.....
GT ligt overigens slechts enkele kilometers van Limburg...
dat je zo'n buren hebben mag.
Gustomass
Big30
18 februari 2007, 20:37
Hoi Big30, Gusto was er vrijwel zeker van dat ie je geinformeerd had over de entreevrijstelling bij het dag-emigreren van Gt naar LR.
Ik begrijp dat je me niet verstaan hebt?
Volgende keer maar in het Spaans dan.
Of in het Frans, uuuh dan niet met volle mond.....
GT ligt overigens slechts enkele kilometers van Limburg...
dat je zo'n buren hebben mag.
Gustomass
Hi Gustomass,
Grapje :D.
Limburg is mijn favoriete provincie in Nederland, ik kom er veel en graag en rijd er ook bijna wekelijks door :cool:.
Maar had het echt niet door van de entree vrij-stelling, was geen kwestie van niet verstaan ;)!
Jammer, want was zeker meegegaan, ben nog nooit in Kaarst geweest en dat was de uitgelezen gelegenheid.
Groet,
Big30
Redbull
18 februari 2007, 23:51
Tss, Antwerpen en Limburg 1 pot nat ???
Kom dat aub niet in Antwerpen vertellen ;-) want daar rekenen ze de Limburgers eerder bij de zuiderburen dan bij de schoonste plage van't land...
Sub
19 februari 2007, 00:15
Ik vind de gemaakte verdeling ook nogal raar in elkaar zitten, en het eens met de verdeling zoals deze door Willem2 beschreven is.
Dan nog zou ik eigenlijk twee vakjes aan moeten vinken. Dit omdat ik zowel Nederlandse als Belgische roots heb, maar dan wordt het wel heel erg ingewikkeld om uit te leggen. Dus heb ik de optie gekozen van waar ik woonachtig ben.
Grz Sub
rplover
19 februari 2007, 00:21
Ik vind de gemaakte verdeling ook nogal raar in elkaar zitten, en het eens met de verdeling zoals deze door Willem2 beschreven is.
Dan nog zou ik eigenlijk twee vakjes aan moeten vinken. Dit omdat ik zowel Nederlandse als Belgische roots heb, maar dan wordt het wel heel erg ingewikkeld om uit te leggen. Dus heb ik de optie gekozen van waar ik woonachtig ben.
Grz Sub
Niks van Sub, uitleggen.
Dat verhaaltje over Brabant mag je hier ook nog eens uit de doeken doen.
Maar kom niet af dat Vlaanderen historisch gezien bij Brabant hoort, we hebben jullie (Nederlanders) al eens verjaagd uit onze contreiën, en we willen het zo houden ook :smile2:
rplover - één der dappersten aller Galliërs
Willem2
19 februari 2007, 01:52
Goed gedaan Sub....Ook al wil je wel eens Vlaming zijn...'t Is het paspoort dat telt.:wink:
Oei, Oei dat is een open-zenuw in de nederlandse politiek. Ook wel een heet hangijzer genaamd. Zoek naar oa. Aboutaleb............
Willem2 :wink:
Azrael
19 februari 2007, 07:36
Volgens mijn paspoort ben ik nederlander, maar ik woon al een tijdje nu weer net over de grens in Duitsland (NRW). :D
little diablo
19 februari 2007, 09:42
Ik voel me overal thuis:p dat is nou net me probleem:teuflisch Maar me post komt in Rotterdam aan.
Saluti L Diablo
Sub
19 februari 2007, 10:43
Goed gedaan Sub....Ook al wil je wel eens Vlaming zijn...'t Is het paspoort dat telt.:wink:
Trouwens 2 vakjes aanvinken zou niet eerlijk zijn en de statistieken vervalsen.
Dan moet ik het toch nog aan laten passen. Heb ik toch verkeerd gegokt.:thefinger :thefinger :thefinger
Grz Sub
Stiffmaster
19 februari 2007, 13:44
Geboren in Zuid-Holland, en al lang inwoner van de grootste provincie van Nederland, ik kom dus uit Gelderland.
Maar zou liever in de omgeving van Venlo wonen, heeft zo zijn voordelen :teuflisch .
Sphinx
19 februari 2007, 20:31
Groet,
Big30
:teuflisch Grinnik. Danke B30. "Veer zalle den aug ummer os beste beinke veurzette!"
Met dank aan een oud-studiegenoot die zo mogelijk nog onverstaanbaarder is dan wij Midden-Limbos
thesickboy
20 februari 2007, 07:33
Sickboy is een Oostvlaming, woont in Oost-Vlaanderen, maar voelt zich verder overal thuis,....
Flurkman
20 februari 2007, 07:52
Ik ben eigenlijk Belg tout court, maar aangezien Antwerpen en Limburg samen staan, hebben we dat vakje maar aangevinkt ;)
Laten we deze Belg koesteren want het is een van de laatste... De meesten noemen zich stilaan liever Vlaming dan Belg...
neukie
20 februari 2007, 12:16
Ik heb nog de "Euregio" daarbij gedoen, als ze over 3 landen (D-B-NL) gaat, ik niet ver van de grens won en de Euregio eerder mijn geboortegrond is dan NRW.
Azrael
20 februari 2007, 12:26
Ik heb nog de "Euregio" daarbij gedoen, als ze over 3 landen (D-B-NL) gat, ik niet ver van de grens won en de Euregio eerder mijn geboortegrond is dan NRW.
Dan had ik daarvoor moeten kiezen... Ik kan het echter niet meer wijzigen...:rolleyes:
egon, Dr. Rammler
20 februari 2007, 16:13
Köln = Keulen
mooiste Stad am Rhein Jongens !! = DE NRW :hah: :smile2:
stano
20 februari 2007, 17:15
Ik ben ook belg tout court. In duitsland geboren van een vlaamse vader en een ardense moeder. Ik woon nu net onder de taalgrens.
Big30
20 februari 2007, 18:32
:teuflisch Grinnik. Danke B30. "Veer zalle den aug ummer os beste beinke veurzette!"
Met dank aan een oud-studiegenoot die zo mogelijk nog onverstaanbaarder is dan wij Midden-Limbos
:teuflisch, je had mijn gedachten niet treffender kunnen verwoorden :D!
Wat kan ik daarop antwoorden?
Dit dus!
Veer laote uuch wete,
tot geer neet moot vergete.
Vastelaovend te viere,
wie dames en hiere.
Mèt dröpkes en beer,
höb geer eur plezeer.
En daan dreij daog later,
de uuch bekinde kater.
Daan neet ligge kriete,
asgoonsdag is hieringe biete.
Hoewel ik eerst dit wou antwoorden:
Wat helpt vrienden verholen,
Ic heb so vele goets gestolen.
Waer ic mitter helft gevaen,
Men liet mi waerlic niet ontgaen,
Om mijn gewichte van van goude root.
Maer het dede mi den noot.
Noot breket alle strijt."
"Nu segghet mi ridder wie ghi sijt?"
"Ic sel u segghen minen name,
Ist u willen ende bequame.
Met dank aan :D!
Beide antwoorden zijn wel correct lijkt me :D :thefinger :teuflisch!
De Cock
22 februari 2007, 13:27
ja dag!
Ik kom uit NH en zit ook veel in amsterdam :freu: maar helemaal daarboven kom ik niet en ook niet vandaan :thefinger .
Groeten,
De 28 Cock.
Spermie
21 maart 2007, 09:04
......Spermie komt uit het Brabantse 's-Hertogenbosch:D :D
De stad van de enige echte Bossche Bollen!!!!
Sinterklaas
19 november 2007, 10:16
Ik kom nu uit Spanje. Maar over mijn nationaliteit doe ik nogal geheimzinnig.
seksenfun
19 november 2007, 19:51
Net als in de politiek, trendzetters die Antwerpenaren. Nu de rest van België nog naar de dames en op dit forum actief.
Btw, B-H-V :moon: (er zijn belangrijkere dingen, als ze zo voort doen zullen we de komende jaren onze broeksriem nog hard mogen aanspannen, en dat is niet goed voor je libido :smile2:)
Saruman
27 februari 2008, 13:02
Zoals iedereen wel weet is Saruman de heer van Isengard.
Saruman is dan ook het hoofd van de Magische Orde van de Ishtari.
Reeds 250 jaar voor de Oorlog om de Ring woonde Saruman al op Isengrad.
Met zijn magische steen, de Palantir, kan hij op vrijwel elke plek in Midden-Aarde rondkijken, en zien wat er zoal gaande is.
Maar "live" een kijkje ter plaatse gaan nemen levert soms zo zijn voorelen op.:teuflisch
Nu is de vraag die op ieders lippen brandt: where the hell ligt Isengard dan wel?
Isenard ligt aan de Schelde, en wordt door haar bewoners niet DE stad genoemd, maar HET stad. :cool:
De toren van Isengard, de woning van Saruman, staat iets buiten het stad.
Groeten van Saruman :wink:
Binky007
27 februari 2008, 13:09
Maar zou liever in de omgeving van Venlo wonen, heeft zo zijn voordelen :teuflisch .
of.............nadelen, :thefinger
seksenfun
27 februari 2008, 21:02
De inwonders van Brasschaat (België) krijgen 50% korting op hun toegangsticket voor het zwemparadijs daar. Moest Venlo of een andere gemeente in Nederland nu ook zoiets doen voor de saunaclubs, zou toch een leuk voordeel zijn :rolleyes:.