Volledige versie bekijken : Hiv/hepatitis controle
Flipper
31 januari 2007, 12:18
Ik ben benieuwd of anderen dit al eens hebben laten doen en hoe vaak. Aangezien ik het zelf eens wil laten doen. Misschien zelfs met enige regelmaat zeg 1-2x per jaar.
Hollandmale
31 januari 2007, 14:37
Ik ben benieuwd of anderen dit al eens hebben laten doen en hoe vaak. Aangezien ik het zelf eens wil laten doen. Misschien zelfs met enige regelmaat zeg 1-2x per jaar......als je frequent wandelt, in combinatie met 'n SOA-test.
HM doet het elk half jaar; bij de GGD is het anoniem en kosteloos.
Vooral handig voor beertjes met 'n bepaalde achterban :green_smi.
margabel
31 januari 2007, 18:22
Vooral handig voor beertjes met 'n bepaalde achterban :green_smi.
Bepaalde achterban ??
Lijkt me voor iedereen ; ijsbeer zelf, de ijsberenfamilie, de CDL's en eventueel ...de LAG toch wel handig.
Overigens zou elke ijsbeer voor hepatitus ingeënt moeten zijn. :mad:
PS. Ofschoon een SOA-polie-verpleegkundige op 'het andere forum' beweert dat hij hoerenlopers kent die HIV hebben opgelopen , moet ik de eerste 'officiele' meldingen daarvan nog tegenkomen.
Dus de controlle op SOA's (en hepatitus) levert veel meer op.:hah:
little diablo
31 januari 2007, 20:37
Elke kwartaal een Uitgebreiden Soa test bij de ggd(leuke dame,170 lang donker steil haar,27jaar slank:D :teuflisch ). Als je vaak uit de snoeptrommel snoept is het wel verstandig en raadzaam, en kan er daarna weer veilig opnieuw gesnoept worden;)
Saluti L Diablo
Limburger
31 januari 2007, 22:01
Vorig jaar heb ik nog zo'n test laten uitvoeren omdat ik door een fout van het ziekenhuis bloed van een vreemde in mij heb gekregen. Gelukkig bleek ik niet besmet te zijn.
Flipper
1 februari 2007, 08:44
En dat gaat dan hoe? Je loopt bij de regionale ggd binnen en zegt. Yo ik wil n soa testje?? Of hoe? Zeg eens hoe dat gaat. Ik doe het nu via de dokter en dat heeft nogal wat lastige vragen als gevolg.
gr.
Azrael
1 februari 2007, 09:40
En dat gaat dan hoe? Je loopt bij de regionale ggd binnen en zegt. Yo ik wil n soa testje?? Of hoe? Zeg eens hoe dat gaat. Ik doe het nu via de dokter en dat heeft nogal wat lastige vragen als gevolg.
gr.
Ikzelf maak gewoon een afspraak bij de lokale ggd. Wordt niet moeilijk over gedaan, je krijgt een datum mee wanneer je verwacht wordt en dan gaat alles vanzelf.... :D
En ja, ik ben ook van mening dat iedere ijsbeer zich met enige regelmaat zou moeten laten testen. Niet alleen voor zichzelf, maar ook voor zijn omgeving en de dames in de verschillende clubs waar hij het bed mee deelt.
Hollandmale
1 februari 2007, 10:47
Ikzelf maak gewoon een afspraak bij de lokale ggd. Wordt niet moeilijk over gedaan, je krijgt een datum mee wanneer je verwacht wordt en dan gaat alles vanzelf.... :DJe kan binnenlopen en 'n afspraak maken, je kan ook telefonisch 'n afspraak maken; locaties en telefoonnummers staan op www.ggd.nl Vervolgens kom je terug en neemt men de SOA/HIV-tests af. Je spreekt af of je gebeld wordt voor de uitslag of dat je zelf langskomt.
paul22
1 februari 2007, 12:12
Je kan binnenlopen en 'n afspraak maken, je kan ook telefonisch 'n afspraak maken; locaties en telefoonnummers staan op www.ggd.nl Vervolgens kom je terug en neemt men de SOA/HIV-tests af. Je spreekt af of je gebeld wordt voor de uitslag of dat je zelf langskomt.
Dit kan volledig anoniem !!
Er wordt wel een naam ,adres en telefoonnummer gevraagd. Maar niemand zit ermee als je een fake naam en adres opgeeft en een anoniem prepaid nummer opgeeft (= pophandy). Je moet wel "bereikbaar" zijn op dit nummer!!
Verder is het Gratis!!
PS Er is dus geen enkel excuus meer , om niet te gaan.:thefinger
neukie
1 februari 2007, 16:58
hepatitis- en HIV-controle elke jaar. Momenteel bedenk ik een inenting tegen hepatitis.
thesickboy
1 februari 2007, 20:39
Een hepatitis inenting lijkt mij wel het absolute minimum voor elke ijsbeer. Sickboy heeft die in ieder geval achter de kiezen (in de billen eigenlijk)
Iemand een idee of je ook in België een anonieme test kan laten uitvoeren (genre ggd)
thesickboy
1 februari 2007, 20:40
Momenteel bedenk ik een inenting tegen hepatitis.
Je hoeft die zelf niet te bedenken hoor, ze bestaan al een hele tijd :teuflisch :thefinger
De Cock
2 februari 2007, 01:08
Ik laat mij alle 2 maanden nazien bij de ggd en dat is altijd gezellig en ook belangrijk voor mijzelf en de DVP's.
Groeten,
De GGD Cock.
Hollandmale
2 februari 2007, 07:25
Ik laat mij alle 2 maanden nazien bij de ggd en dat is altijd gezellig en ook belangrijk voor mijzelf en de DVP's......van gefriemel aan hun piemel ;), maar NIET door de dokter :mad:.
Daarom wat info over de gang van zaken tijdens tests bij de GGD.
Als je geen klachten hebt, hoef je alleen je gulp open te doen. Eerst neemt de dokter 'n uitstrijkje uit je plasbuis, met 'n DUN wattenstaafje. Als je niks mankeert, doet dit NIET zeer, het irriteert alleen 'n heel klein beetje. Vervolgens neemt de assistente 'n buisje bloed af, via je arm. Tot zover de enge kant, maar er is ook 'n leuke kant. Ben bij 2 verschillende GGD's geweest, meerdere keren, ben steeds geholpen door VROUWELIJKE artsen en assistentes. Vriendelijke dames, meestal begin-30, blond en aantrekkelijk :rolleyes:.
HM snapt wel waarom DC zich elke 2 maanden door hen aan z'n piemel laat friemelen :D.
neukie
2 februari 2007, 09:38
Je hoeft die zelf niet te bedenken hoor, ze bestaan al een hele tijd :teuflisch :thefinger
Ik weet dat. Maar: Een inenting tegen hepa is - voor me - niet zonder riscs.
Flipper
2 februari 2007, 12:15
Een hepatitis inenting lijkt mij wel het absolute minimum voor elke ijsbeer. Sickboy heeft die in ieder geval achter de kiezen (in de billen eigenlijk)
Iemand een idee of je ook in België een anonieme test kan laten uitvoeren (genre ggd)
Haal je die ook bij het GGD????
Bredero
2 februari 2007, 16:17
Lach niet te gauw best sickboy.
Tegen Hep. A en B bestaan er vaccinaties. Hep B vaccinatie is voor iedere rechtgeaarde wandelaar een absolute aanrader. 3 inentingen gespreid over een maand of zes en dan om de tien jaar een booster. Zeker doen want hepatitis is geen onschuldige SOA waar je met wat medicijnen binnen de kotste keren weer van verlost bent maar echt een zeer vervelende en hardnekkige ziekte. Als je het toch doet vraag dan ineens een gecombineerd vaccin tegen de A en B-variant. Dan hoef je geen Hep A-inenting meer als je verre reizen wil gaan ondernemen.
De vaccinatie tegen Hep C kan onze neukie nog wel bedenken hoor. Dan is ie gelijk de rijkste van alle ijsberen!! Voor Hep C bestaat er namelijk enkel een opsporingstest maar nog geen vaccin.
Willem2
2 februari 2007, 16:35
DEN HAAG (ANP) - Als niet wordt ingegrepen, overlijden de komende twintig jaar in Nederland zeker 4000 mensen aan de gevolgen van chronische hepatitis B. Op dit moment sterven meer patiënten aan chronische hepatitis B dan aan aids.
Dat stellen de organisaties die zich inzetten voor de bestrijding van hepatitis B, vrijdag in Den Haag op een conferentie over deze ziekte.
Uit onderzoek van TNS Nipo bleek dat chronische hepatitis B een ernstig onderschatte ziekte is. Artsen gaven aan dat ze niet over essentiële kennis over de ziekte beschikken.
Het platform van organisaties pleit ervoor nieuwkomers uit Oost- en Zuid-Europese landen, waar het hepatitis B-virus veel voorkomt, in Nederland op deze dodelijke ziekte te testen. Europarlementariër T. Ulmer riep tijdens het symposium op een Europees beleidsplan te formuleren over de gezamelijke aanpak van chronische hepatitis B.
Zie ook : http://www.ijsberenforum.nl/forum/showthread.php?t=4844
neukie
3 februari 2007, 12:42
Tegen Hep. A en B bestaan er vaccinaties. Hep B vaccinatie is voor iedere rechtgeaarde wandelaar een absolute aanrader.
Klopt precies. Maar er zijn ook uitzonderingen.
1.) Bij 10% van alle mensen helpt een inenting tegen hepa a/b niets, als naar 3 gewoone inentingen niet genoeg titer in het bloed daar is. Het is mogelijk, de titer te controleren en dan misschien nog 1-2 verdere inentingen daarbij te doen. Wegens de riscs is dat alleen het beslissing van de de arts.
2.) Naar hepa-inentingen zijn often auto-immuun-ziektes daar.
specieel 2) is wat mijn prob, beste Bredero.
Ik had me met Gamma-Globulin (passiefe inenting) geholpen, maar een goedkoop is dat niet, als ik dat elke maand in mijn zeer aktiefe periode (:fuck: :fuck: :fuck: ) had doen moeten. Momenteel ist het niet nodig als ik een pauze maak.
Algemeen is een inenting beter dan geen inenting, maar het zijn ook uitzonderingen daar. Je kunt niet zeggen dat een inenting voor IEDERE wandelaar een "must" is.
Voor Hep C bestaat er namelijk enkel een opsporingstest maar nog geen vaccin.
Klopt. Wie een hepa C gekregen had die heeft een prob, geen kleinet...
Ach ja, het ergevenis van mijn laatste HIV/Hepa-Test van de laatste week: allet negatief
neukie
4 februari 2007, 00:33
Misschien een help: Gamma Globulin = Beriglobin (in Duitsland)
cu neukie
zuipschuit
4 februari 2007, 18:10
Waarom in de billen is dat lekkerder ofzo ? :rofl:
ik heb nu de hepatitus serie gedaan, kostte niets en in mijn arm :smile2:
Stiffmaster
3 maart 2007, 10:36
Heb naar aanleiding van het onderzoekje van LaToyan mezelf ook maar even laten checken, geen gekke dingen op een AGB ding na. ;) ;)
Altijd Geile Bui
Maar er was nog hoop vertelde de zuster me :fuck: :fuck:
lellebel
6 maart 2007, 08:04
Lellebel laat zich netjes elke 3 maanden testen bij de ggd,anoniem en nog gratis ook.Ben ingeënt tegen hepatitis B,dit ook vanwege mijn werk,ik werk in de verpleging,maar ik weet dat de dvp en wandelaars de inenting gratis kunnen laten doen bij de ggd.Niet elke ggd doet een soa-onderzoek gratis,hier in Heerlen wel,maar als ik ervoor betalen moest deed ik het ook.
Groetjes Lellebel :smkiss:
Clinic
5 juni 2007, 17:16
Hallo,
Voor eenieder die nog iets van zijn belastingcenten wil profiteren en ff snel gratis geprikt wil worden tegen Hepatitus:
Bel asap de plaatselijke GGD en maak een afspraak. De 3 prikken welke normaliter rond de 130 euries kosten (1,5 tot 2 uur plezier ;) ) zijn dit jaar nog gratis. Daarna is het afgelopen ............. met de gratis verstrekking.........
Voor wat het waard is...............
CU
foxxyangel
9 juni 2007, 23:09
Ik laat mezelf iedere maand/2maanden testen ;)
lustman
27 juli 2007, 18:40
Om de zes maand laat ik men bloed onderzoeken op hepatitis A-B en HIV. Het gebeurd gewoon bij men huisdokter. Hij weet goed waar ik zoal mee bezig ben in men vrije tijd. ;)