Volledige versie bekijken : Cuba, november 2016
MichelJ
3 december 2016, 13:12
Helaas heb ik het vorige verhaal over Cuba niet kunnen afmaken door ontwikkelingen op Cubaans en Nederlands grondgebied, op details kan ik verder niet ingaan.
Tijdens de terugreis in mei hadden De Laef en ik al afgesproken om ergens in de winter terug te gaan naar Cuba om het mooiste deel van het land, het uiterste oosten met o.a. Baracoa, te gaan bezoeken. Dit hadden we de vorige keer ook al op het programma staan, maar een leuke serveersters in ons favoriete koffiehuis gooide destijds roet in het eten.
Zoals gezegd hadden we in de zomer reeds plannen gemaakt om weer 3 weken naar Cuba te gaan, maar mijn tijd werd door m'n werk ineens behoorlijk beperkt. Daarnaast kwam er een Hollands meisje in m'n leven, trok er een vernietigende orkaan over het oosten van Cuba en waren de vliegtickets schrikbarend duur in de periode dat ik kon gaan. Wat nu? Gewoon gaan! Op de dag dat de orkaan over Cuba trok zakten de vliegtickets ineens met een paar 100 EUR, dus gelijk om m'n telefoon een ticket geboekt bij Tuifly (http://tc.tradetracker.net/?c=433&m=5341&a=248560&r=&u=%22%20target=%22_blank%22%20rel=%22nofollow), wat ik later nog heb geüpgraded naar Premium-Class, zeker een aanrader; veel betere stoelen, meer ruimte, beter eten, onbeperkt drinken, aparte check-in enz.
Het doel van de reis was deze keer voor mij niet zoveel mogelijk chicks wippen, eigenlijk interesseerde me de hoertjes op Cuba geen ene moer. Ik wilde gewoon een paar weken lekker weer, geen gezeik aan me kop en ja... als ik een lekkere chica tegen zou komen zou ik er geen "Nee" tegen zeggen.
Dit keer geen lange verhalen per dag, maar een stukje per plaats die we bezocht hebben. Op deze manier probeer ik alles af te krijgen voor de volgende trip naar het Caribisch gebied of Zuid-Amerika :). Onderstaand alvast een overzichtje van chicas die een rol of bijrol spelen in het verhaal, uiteraard zijn alle namen fictief:
Naam
Leeftijd
Uiterlijk
Haren
Cup
Lili
19
blond, lang
C
Vimeyel
22
zwart lang
B
Dianeli
20
mulata
zwart, lang
B
Yaimesita
18
zwart, halflang
A
Jenifer
22
blond, lang
B
Lourdes
18
zwart, lang (vorige keer blond)
C
Yunet
18
blond, lang
C
Een indicatie voor de prijzen van taxi's (gemiddeld 0,30 - 0,40 CUC p/km):
Plaats
Plaats
Afstand
Tijd
Prijs
Camaguey
Holguin
207 km
2u 54min
80 CUC (~ 76 EUR)
Camaguey
Trinidad
255 km
3u 40min
80 CUC (~ 76 EUR)
Camaguey
Santa Cruz del Sur
80 km
1u 4min
30 CUC (~ 28,50 EUR)
Camaguey
Baracoa
460 km
6u 13min
150 CUC (~ 143 EUR)
Let op! de prijzen zijn gebaseerd op het oostelijke deel van Cuba en zijn altijd onderhandelbaar. In het toeristisch westelijk deel van Cuba zullen de prijzen wel wat hoger liggen. Zorg dat je aan het begin van je vakantie een goede taxi-chauffeur vindt en vraag zijn telefoonnummer. Wij hebben, op de ritten van en naar de luchthaven na, iedere keer dezelfde taxi genomen, die altijd keurig op tijd was en geen gedonder gehad met de prijzen. Dat was voor ons fijn, maar ook voor de chauffeur; hij was er zeker van dat hij ons verschillende keren ergens heen mocht brengen en dus genoeg verdiende.
MichelJ
3 december 2016, 17:21
Voordat ik met het verhaaltje ga beginnen nog even wat algemene informatie:
Prostitutie:
Prostitutie is officieel verboden op Cuba! Desondanks krioelt het er van de hoeren in allerlei vormen. Je vind op Cuba zeer professionele hoeren die hoogstens een uurtje met je meegaan, maar nog liever een nummertje van 20 minuten maken, hoeren die een paar uur of een hele nacht bij je blijven, maar ook gewone (school-)meiden of serveersters die zo af en toe een keer een wipje maken met een toerist, zodat ze de komende dagen te eten hebben en eventueel voor hun kind en/of familie kunnen zorgen. Ook qua uiterlijk zijn Cubaanse meisjes/vrouwen erg divers; je vind er blanken met heel licht haar, pikzwarte negerinnen en alles daar tussenin. Ik denk dat er weinig landen ter wereld zijn waar de diversiteit zo groot is als op Cuba. Een groot nadeel, voor mij tenminste, is dat de meeste meiden vanaf een jaar of 20 en ouder tenminste één kind op de wereld hebben gezet. Een zwangerschap laat altijd sporen na...
Zoals gezegd is prostitutie officieel verboden. Dit betekent dat je niet zomaar een meisje mee naar je slaapverblijf (casa particular (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?45155-Cuba-april-mei-2016&p=484886#post484886) of hotel) mag nemen en jij mag niet zomaar met haar meegaan. Iedere toerist moet bij aankomst bij zijn casa of hotel ingeschreven worden in een libro (boek) dat vervolgens naar de immigratiedienst gaat om afgestempeld te worden. Indien je wil dat een meisje met jou meegaat naar jouw verblijf plaats dan moet zij officieel ook ingeschreven worden in datzelfde boek en jij moet dat ondertekenen. Vervolgens gaat het boek weer naar de immigratiedienst en wordt alles digitaal vastgelegd. Bij sommige eigenaren van casas particulares hoeft de dame tussen 19.00 en 6.00 uur niet ingeschreven te worden, dit zijn de tijden waarop de controleurs van de immigratiedienst normaal gezien niet aan het werk zijn, maar 100% zekerheid is er nooit! Hotels kun je op Cuba, als je af en toe een meisje mee wilt nemen, beter links laten liggen. Doorgaans is het niet mogelijk om iemand mee te nemen naar je kamer en als het wel mogelijk is moet je voor iedere wip de portier 10 CUC of meer toestoppen.
De prijzen van de meiden liggen doorgaans op 20 CUC. Het maakt dan niet veel uit of het een standaard-wip van 20 minuten is of een hele nacht met FT en AV. Sommige meiden, vooral die uit disco's, vragen 30-40 CUC en soms nog meer. Niet op in gaan of zeggen dat je voor 20 CUC wel een andere chica zoekt, grote kans dat ze voor 20 CUC alsnog meegaan en anders links laten liggen. Er zijn DVP's genoeg op Cuba!
Als hoerenloper loop je geen enkel risico op Cuba, de politie valt jou niet lastig, zo lang je maar aan één voorwaarde voldoet: blijf van minderjarigen af! Er gaan verhalen rond dat je met een meisje van 16 of 17 betaalde seks mag hebben, maar niemand weet exact de regels en de regels kunnen per regio ook nog eens verschillen. Toen wij op Cuba waren waren er 2 toeristen opgepakt die in bed lagen met een 14 en 15 jarige. Hoe het met hun afgelopen is weet ik niet, maar ze zullen ongetwijfeld een groot probleem hebben. Hoe weet je nou zeker of een meisje meerderjarig is? Heel simpel! Vraag naar haar carne (identiteitskaart). Op de kaart staat een nummer, de eerste 2 cijfers zijn het geboortejaar, 3e en 4e cijfers zijn de geboortemaand en het 5e en 6e cijfers zijn de geboorte dag. Onderstaande carne kwam ik op Google tegen, deze dame is dus geboren op 20 juli 1992.
http://mesaredonda.cubadebate.cu/wp-content/uploads/2014/11/5-Carne-de-Identidad.jpg
De meiden moeten officieel dus ingeschreven worden als ze bij je blijven om te slapen of seksen. Veel meiden willen dat niet, omdat de in de computers geregistreerd worden en op den duur aangemerkt kunnen worden als hoer en het is verboden om een hoer te zijn. Na een 3 of 4l inschrijvingen bij een toerist krijgt het meisje van de immigratiedienst een waarschuwing, daarna krijgt ze wederom een waarschuwing. Weer een paar inschrijvingen later krijgt ze een bevel om en bepaalde periode (bv. een maand) thuis binnen te blijven. Uiteindelijk, na x inschrijvingen (niemand weet precies hoeveel) krijgen ze een celstraf van 4 jaren. In Camaguey is een gevangenis dat vol zit met hoeren.
Geld:
Cuba heeft twee verschillende valuta in omloop, namelijk de CUP (pesos cubanos of moneda nacional) en de CUC (convertible pesos). De CUP wordt voornamelijk gebruikt door het Cubaanse volk en is voor de toerist geschikt op kleine aankopen te doen op straat, zoals fruit, kranten, drinken ed. 25 CUP is gelijk aan 1 USD.
Naast de CUP heeft Cuba ook de CUC. Deze munt wordt voornamelijk door de toerist gebruikt om zaken te betalen als de slaapplaats, taxi en andere grotere bedragen. 1 CUC is gelijk aan 1 USD.
Pinnen met Europese bankpassen is vrijwel onmogelijk en als het mogelijk is kun je maar een klein bedrag opnemen, niet echt aan te raden dus! Het beste is om voldoende cash (in EUR, geen USD!!) mee te nemen en als back-up een Europese creditcard (dus geen Amerikaanse creditcard, zoals American Express!). Bij de banken kun je euros omwisselen voor CUC's en bij een casa de cambio kun je euros ook wisselen voor CUP's. Neem altijd je paspoort mee naar de bank en ook het adres van je verblijfplaats, anders zal je niet geholpen worden.
Wat betreft de kosten kun je de 20-20-20-regel aanhouden: 20 CUC voor een overnachting, 20 CUC voor een meisje en 20 CUC om te eten/drinken. Per dag ben je dus zo'n 60 CUC kwijt en daar kun je prima van leven. Daarnaast heb je natuurlijk de kosten van het vliegticket en taxikosten (ong. 0,30-0,40 CUC per km). Voor een vakantie van 3 weken moet je inclusief alle kosten rekenen op zo'n 2.000 EUR.
Visum en verzekering:
Als je naar Cuba gaat heb je een toeristenvisum nodig. Dit visum krijg je vaak als je een vliegreis boekt thuis gestuurd (tenminste bij TUI). Indien je kort voor vertrek boekt dan krijg je het visum niet thuis gestuurd, maar kun je het afhalen aan een balie op het vliegveld. Vooraf dien je het visum geheel foutloos in te vullen. Bij aankomst op Cuba wordt één deel ingenomen door de immigratiedienst, het 2e deel wordt afgestempeld en moet je afgeven als je weer vertrek, bewaar het 2e deel van het visum dus goed, anders heb je een probleempje. Met het toeristenvisum mag je 30 dagen op Cuba verblijven. Voorheen kun je bij de immigratiedienst het visum met 1 of 2x 30 dagen verlengen, maar ik hoorde dat de regels nu aangescherpt zijn en je het land één dag moet verlaten om vervolgens weer 30 dagen op Cuba te mogen verblijven. Wat er van waar is weet ik niet, de wetgeving op Cuba verandert met de dag en nu Fidel Castro overleden is kan het zo maar zijn dat er weer dingen veranderd zijn.
Naast een toeristenvisum heb je ook een Engelse verklaring van je zorgverzekering nodig. Je bent verplicht om te kunnen aantonen dat je op Cuba verzekerd bent voor alle ziektekosten. Zo'n verklaring kun je eenvoudig bij de verzekeraar opvragen. Gewoon even doorgeven welke dagen je op Cuba bent en je krijgt de verklaring thuis gestuurd (of via email). Zorg wel dat de verklaring in het Engels of Spaans is.
Meer informatie (over bv. kopen van een Cubaanse simkaart, WiFi enz.) vind je hier (http://www.cubareis.com).
MichelJ
3 december 2016, 20:07
Met alleen een vliegticket op zak begon de reis naar Cuba. Voor onze neus zagen we de trein één minuut te vroeg vertrekken naar Schiphol :mad:. Een half uurtje op het koude perron wachten, een uurtje in de trein boemelen en we kwamen op de airport aan. Vorige keer vlogen we comfort class met TUI, deze keer konden we, voor een Duitse prijs van een wip, upgraden naar de premium class, zeker aan te raden voor een vlucht van heen 10 uur en terug 13 uur. Onbeperkt bier, sterke drank en frisdrank, premium-maaltijden, ruimere seats enz. Bij vertrek hadden we een kleine vertraging (meer koffers dan passagiers), maar we kwam ruim op tijd aan, omstreeks 17 uur lokale tijd. Ook de immigratie en security-check liep voorspoedig, net als het afhalen van de koffers. Binnen een uur na het landen zaten we in onze taxi richting Camaguey, die we vooraf al geregeld hadden. 200 km verder en 4 uur later kwamen we op ons bestemming uit. De taxirit verliep niet vlot, aangezien de koplampen van de taxi minder licht gaven dan een fiets, er geen lantaarnpalen zijn, er overstekende ezels zijn, paard en wagen ineens in het donker opduiken en weet ik veel wat nog meer. Gelukkig had ons casa particular van de vorige keer nog twee hokken vrij, zodat we onze spullen konden dumpen en een douche konden nemen om vervolgens even naar het centrum te gaan. Inmiddels was het 5 uur in de ochtend Nederlandse tijd. Tijdens het drinken van een biertje in El Cambio, viel me direct een paar dingen op; nu, in november, was het 's avonds veel frisser dan in mei. Voor de Cubanen zo fris dat ze rondliepen met een jas. Voor een Europeaan was het overigens heerlijk, zo'n graad of 20 rond een uur of 23.00. Het andere dat me opviel was dat El Cambio de vorige keer vol met hoeren zat, nu was er weinig te beleven. Later hoorden we dat de politie een onlangs een inval had gedaan in de kroeg en een aantal meiden had meegenomen. Uit angst voor een nieuwe inval zal een aantal meiden hun werkterrein waarschijnlijk verlegd hebben...
De volgende dag wat door de stad geslenterd, echt veel te beleven was er niet, hier en daar een Westerling die we de vorige keer ook in Camaguey getroffen hadden. 's Avond na het eten ben ik op het trapje voor ons casa gaan zitten, precies gesitueerd voor een kruispunt en tegenover El Rápido, een winkeltje dat 24/7 geopend is. Met een blikje bier in m'n ene hand en een sigaret in m'n andere hand zit ik wat vooruit te staren. Ik ben doodmoe, geen idee wat er rondom me afspeelde en af en toe doemelde ik half in slaap tegen het hekwerk. Ineens hoor ik een vrouwenstem: "Hey!...¿No me reconoces?".... Er staat een blanke chica met ravenzwart haar en twee lekkere tieten in een hoerig jurkje voor me. Ik keek naar haar en gaf aan haar niet te (her)kennen. Ze lachte en vroeg me nog eens goed te kijken. Nou...er ging geen lampje branden. Ze zag er heerlijk uit, maar ik was er van overtuigd dat ik haar de vorige keer niet tegengekomen was. Ze pakte haar portemonnee waar alleen haar ID-kaart inzat en gaf die aan mij. "Oh... Lourdes!", riep ik uit van blijdschap. Lourdes was het zogenaamde buurmeisje van ons casa, de vorige keer hing ze geregeld 's avonds op de stoep rond om een toerist te scoren en bij mij was dat destijds ook een paar keer gelukt. Ze stond al in m'n top 3 van dit jaar, dus ik had geen enkele motivatie om haar niet uit te nodigen voor een lekkere seksbeurt. Een kwartiertje hebben we buiten nog wat zitten praten en drinken, waarna ik aangeef dat ik naar de baño ga om me te douchen en dat ze een kwartiertje later naar binnen kon komen. Heerlijke seks gehad met deze 18-jarige chick, hoewel haar lichaam een paar jaar volwassener oogt. Een uurtje is ze op m'n hok gebleven, waarna we samen gedoucht hebben en nog een broodje gegeten hebben. Nadat ik haar 20 CUC gegeven had heb ik haar weer terug op straat gezet en ben ik met een big smile in slaap gevallen. Wat is het leven toch lekker.....
MichelJ
3 december 2016, 21:17
In de vroege ochtend van de vierde dag reisden we af naar Trinidad, een pittoresk stadje aan de Cubaanse zuidkust in het midden van het land. Taxi Rey haalde ons keurig op tijd bij ons casa op en zette ons een kleine vier uur later af bij een casa aan de rand van het centrum. Eerst maar eens te voet een verkenningsronde door het centrum gemaakt. Al snel viel op dat deze stad wel erg toeristisch was, overal waar je keek zag je meer toeristen dan Cubanen. Chicas, of beter gezegd putas, zag je niet of nauwelijks. Nog voordat de avond viel waren De Laef en ik het eens dat dit niet onze stad was en we hier niet lang zouden blijven. Vooraf hadden we met de casa-eigenaar gesproken dat we drie nachten zouden blijven, maar al snel hadden we dit bijgesteld naar 2 nachten.
's Avonds is er op zich leven genoeg, er zijn voldoende restaurantjes, barretjes en cafeetjes waar je het gezellig kunt hebben, maar alles was totaal anders dan in Camaguey. Camaguey is meer een hoerenstad, Trinidad is een toeristenstad. Nadat we gegeten hadden ging ik nog even bij een massagesalon binnen welke we eerder op de dag gezien hadden. Er liepen 2 masseuses, een oudere en een jongere. Die jongere, Laura, zag er goed uit en ik was toe aan een massage. Helaas ging Laura juist naar huis en zat ik met die oudere opgescheept. Masseren deed ze goed en ik had de indruk dat er wel wat meer mogelijk was in dat donkere hok, maar aangezien deze masseuse te oud was heb ik daar maar niet naar geïnformeerd.
Na een douche stond ik weer op straat en kwam ik met De Laef terecht bij een tapasrestaurantje met een gezellige bar. Aan die bar hebben we de rest van de avond doorgebracht, samen met een fles rum, blikken bier, een gezellige barman en een lekkere caissière genaamd Jessica dit de hele avond met een te dikke kont op een te klein krukje zat. Daar moesten we iets op bedenken!
De volgende ochtend was ik al vroeg wakker. Aangezien de Laef nog lag te snurken maakt ik rond 6.30 uur een wandeling door het centrum in de hoop ergens te kunnen ontbijten. Dat viel tegen... Hoewel er al een hoop volk op straat was, voornamelijk Cubanen, was er verder nog niets open. Rond een uur of 8 was ik weer terug bij ons casa en De Laef zat inmiddels aan de koffie in de keuken. We besloten ons ontbijt in het casa te nemen en dat was prima. Een bord vol met allerlei soorten fruit, brood met ham, kaas, eieren, jam, koffie, vruchtensap enz. enz. en dat alles voor 2 CUC. 's Middags vertrokken we met de taxi naar het strand, heerlijk.... gelijk de zee ingedoken om af te koelen. Aan het strand kan ik dagen of weken verblijven, maar het was niet De Laef z'n ding, die zocht snel een strandtent op en zat even later aan het bier. Ik schoof bij hem aan. Hoewel het bier niet echt koud was smaakte het goed, met uitzicht op 3 blonde Venezolaanse grieten, waarvan er tenminste één ook flink gezopen had. Hoewel ze er niet sletterig uitzagen gedroegen zij zich zo wel. Bier, strand, vrouwen... wat wil een man nog meer? Toen de zon lang maar zeker zakte besloten we terug te lopen naar de taxi-standplaats. Onze lokale taxi-chaffeur had toegezegd om ons om 17 uur op te halen, maar hij was nergens te bekennen. Even rond gekeken en er stond een open Jeep die ons naar het centrum wilde brengen voor 7 CUC. Juist toen we weg wilde rijden kwamen er 2 jonge meiden van begin 20 aanlopen die ook opzoek waren naar een taxi. Ik wuifde naar hun dat ze bij ons in de Jeep konden springen. Het bleken 2 meiden te zijn die bij ons in de buurt in Nederland wonen. Tijdens de rit gezellig zitten te kletsen, de jongste van de 2 had ik wel willen doen, maar ja... het waren NL-meiden en die gaan niet voor 20 CUC met je mee :rolleyes:.
's Avonds weer terug gegaan naar het tapas-restaurant, waar Jessica weer aan het werk was. Nadat we haar even weggelokt hadden hebben we haar kleine krukje verruild voor een grote houten kist met een grote zak snoep en drop en haar gezegd dat dat goed voor haar dikke reet was. Ze kon de humor erg wel van inzien. Ik had ook nog een Nederlandse vlag bij die de barman graag wilde hebben. Uiteraard niet voor niets! Twee cuba Libre was een goede ruil. Een paar tellen later zat de vlag al tegen de muur gespijkerd. Rest van de avond daar half zat zitten zuipen en bij de barman nog even naar de burgerlijke staat van Jessica geïnformeerd. Hij gaf op een zodanige manier aan dat ze getrouwd was, zodat ik direct wist dat ze niet geïnteresseerd was om 20 CUC te verdienen. Helaas, maar geen probleem. Op de terugweg nog opzoek gegaan naar een broodje döner, maar dat is natuurlijk zinloos, aangezien ze dat op Cuba niet kennen. Wel nog 2 broodjes ham gescoord, ook goed!
De volgende ochtend vertrokken we vanuit Trinidad naar Camaguey, althans dat was de bedoeling, maar de taxi had bij aankomst een probleem met een rem of wiel. Een uur lang lag hij half onder de auto, uiteindelijk kon het wiel er weer op en werd vastgezet met 3 van de 5 wielbouten :eek:. In Nederland durven wij zo niet de weg op te gaan, maar op Cuba is dat allemaal geen probleem. "Het wiel zit toch vast!", was de opmerking van de chauffeur. Het was leuk om Trinidad een keer gezien te hebben, maar voor de DVP's hoef je daar niet naar toe!
MichelJ
3 december 2016, 22:07
Aan het eind van de ochtend op de zesde dag kwamen we weer terug in Camaguey. Het casa dat we de eerste dagen hadden zat helaas vol en dus moesten we opzoek naar een andere casa. Gelukkig hadden we tijdens onze rit naar Camaguey al een local ingeschakeld om een casa particular te zoeken. Veel casas zaten vol, maar gelukkig had ze pal in het centrum nog 2 kamers kunnen vinden op 100 meter van ons favoriete café. De eigenaresse, een bloedmooie vrouwen van achter in de 20, had helaas één vervelende voorwaarde: we mochten maar één chica per week meenemen en die moest ingeschreven worden. Na ja...beter als op straat slapen en daarbij hadden we maar een slaapplaats nodig voor 2 nachten, aangezien we later in de week naar Santa Cruz del Sur zouden gaan.
In de avond zie ik, terwijl ik naar het café loop drie jonge meiden bij elkaar staan, gelijk was het duidelijk dat het drie putas waren. Eéntje was een ex van De Laef, de tweede was te dik en de derde zag er eigenlijk te jong uit. We stonden wat te ouwehoeren, terwijl de jongste me mee probeerde te krijgen. Ik hield in eerste instantie af en liep samen met De Laef verder naar de kroeg. Twee van de drie meiden volgende ons. We dronken een biertje terwijl we oogcontact hielden met de twee meiden. De jongste van de twee stelde aan mij voor om naar mijn casa te gaan. Ik gaf aan dat ze te jong was en dat ik geen meiden van onder de 18 jaar mee wil nemen. Ze gaf aan 18 te zijn, maar dat geloofde ik niet. Nadat ze haar ID-kaart had laten zien was ik min of meer overtuigd. Min of meer.... Ik gaf aan dat zij zich moest inschrijven bij mijn casa, omdat ze anders niet binnen zou komen. "No importante, no importante", was de reactie van Yaimesita. Ik hakte de knoop door en nam haar mee. Ook de casa-eigenaresse had in eerste instantie twijfels, maar nadat ze grondig haar ID had bestudeerd was er groen licht. Nadat zij zich uitgekleed had daalde mijn geilheid met de seconde. Kleine slappe tietjes met veel te grote tepelringen en een door een eerdere zwangerschap gehavende buik. Als tietenliefhebber had ik nog maar weinig met dit tienertje. Ook de seks hield niet over, ze was erg gericht om zoveel mogelijk geld in zo'n kort mogelijke tijd te verdienen. Anyway... heb m'n ding met haar gedaan, 20 CUC gegeven en waar naar buiten gestuurd. De eigenaresse had de volgende ochtend al tegen De Laef verteld dat ik rapido was geweest :biggrin:.
Op dag 7 besloten we om met de taxi colectivo naar Vertientes te gaan. Deze taxi is een grote Amerikaan die pas gaat rijden als er zes personen in zitten en de rit van zo'n 30 km kost 30 CUP (iets meer dan 1 EUR). Vertientes is een crimineel hol waar niets te beleven is, maar De Laef had met een voor hem bekende meid afgesproken. Nadat we juist aangekomen waren liep er een horde van zo'n 150-200 schoolkinderen over straat. Een stuk of 10-15 jonge meisjes van een jaar of 10-12 kwam naar mij toen en zeiden op een vragende toon: "Dinero, dinero, dinero!?!". Over een jaar of 5 staan ze zeer waarschijnlijk te tippelen in de straten van Camaguey. Bij een kiosk drinken De Laef en ik wat bier en niet veel later komt zijn chick aka de Satan er bij zitten. Totaal niet mijn type meisje, maar ze is vriendelijk en gezellig. Een half uurtje later komt er een blonde griet van nog geen 20 bij zitten. Het blijkt Lili te zijn, een vriendin van de Satan en een paar maanden zwanger van de broer van de Satan. Al snel wordt duidelijk dat Lili met me mee wil gaan, uiteraard om wat geld te verdienen. WTF... een zwangere griet van de broer van een vriendin die er bij zit en de hoer gaat spelen. In ons land bijna ondenkbaar, maar op Cuba de gewoonste zaak van de wereld :eek:. Ik geef haar mijn Cubaanse telefoonnummer en nog geen uur nadat we afscheid van haar hadden genomen had ze me al ge-smst en gebeld. Een paar uur later stuur ik haar een bericht terug dat ik eerst een paar dagen naar Santa Cruz zou gaan en dan verder zouden zien. Direct kreeg ik de vraag van haar of ze mee mocht naar Santa Cruz, maar om met een zwangere griet op pad te gaan zag ik helemaal niet zitten. Ik liet haar weten dat ik wel contact met haar op zou nemen als ik weer terug was in Camaguey....
MichelJ
4 december 2016, 10:58
Santa Cruz del Sur ligt een km of 80 onder Camaguey aan de zuidkust van Cuba. De rit er naar toe duurt een kleine 1,5 uur en gaat door niemandsland. Behalve weilanden en koeien is er nauwelijks wat te zien. Hiervoor waren we een half jaar geleden door 2 Belgen al 'gewaarschuwd'; je moet niet voor het bruisende nachtleven naar Santa Cruz, maar voor de rust en om er als een prins behandeld te worden. Dezelfde Belgen troffen wij bij het casa in Santa Cruz. Zij waren juist hun spullen aan het inpakken om aan de terugreis richting Europa te beginnen, wij namen hun plaats in...
Deze casa particular was veruit de mooiste die ik op Cuba gezien had. Er waren in totaal 3 kamers te huur, er was een ruim zwembad aanwezig, een grote tuin, met diverse zitjes en twee hangmatten, de slaapkamer en douche waren ruim doch eenvoudig en er stond telkens minimaal 5 man personeel ter beschikking. Zoals gebruikelijk maakten De Laef en ik eerst een verkenningsronde in het centrum. Al gauw bleek dat er niet echt een centrum was; er waren wel twee straten met een paar winkeltjes, een restaurant, een bank en een school. That's it! Ai... wat moesten we hier nu weer gaan doen? Aangezien we in de middag niet veel chicas op straat zagen zijn we na een uurtje weer teruggekeerd naar het casa. De casa-eigenaar vroeg aan ons hoe lang we wilden blijven. Na kort overleg gaven we aan dat we 2 nachtjes zouden blijven en daarna wel verder zouden zien.
De middag-lunch werd voor ons geserveerd. Vooraf konden we aangeven hoe laat en wat we wilden eten. Er was telkens keuze tussen vis, varken, kip, lam of rund, aangevuld met een bord soep, rijst, bord groente en een bord fruit. Zoveel dat je het zelfs met veel honger niet of nauwelijks weg kon werken. Het avondeten had eenzelfde samenstelling. Al snel gaven we aan dat de porties best wat minder groot mochten zijn, aangezien het zonde was om eten weg te moeten gooien. De prijs voor de lunch en diner waren beiden 5 CUC, voor het ontbijt moest 2 CUC afgetikt worden. Prima prijzen voor zoveel en lekker eten.
Na het eten zit ik in m'n zwembroek met een fles zonnebrandolie op de rand van het zwembad, terwijl ik naar één van de medewerksters zit te gluren. In eerste mulata met blond haar, ze bleek het wasmeisje te zijn. Jamilia was 19 jaar en getrouwd en (helaas) nog belangrijker trouw aan haar man, ze zou niks met extranjeros flikflooien. M'n vizier direct bijgesteld naar een serveerster, ook een mulata, met zwart haar. Niet veel later voel ik ineens de koude zonnebrandolie op m'n rug gespoten worden, het bleek Dianeli te zijn. Het eerste contact was gelegd. De Laef had inmiddels ook een serveerster aan de haak geslagen, maar die spartelde flink. Ze dacht bij De Laef in een uurtje 2 maandsalarissen te kunnen verdienen, maar kwam van de koude kermis thuis. Uiteraard ging die gebeurtenis snel rond onder het personeel en dat was in mijn voordeel :biggrin:. Dianela wist, zonder met mij te hoeven onderhandelen, wat ze aan mij kon verdienen. Voor haar was het "take it of leave it". Ze koos eieren voor het geld en was de komende dagen m'n vakantie-liefje, voor 20 CUC per dag. Nou ja...per dag... overdag moest ze gewoon werken, maar 's avonds kroop ze bij mij in de nest. De eerste avond heerlijke seks gehad met deze 20-jarige serveerster. Helaas moest ze rond een uur of 23 weer naar huis toen, aangezien ze met haar 1-jarig kind bij haar moeder woonde en het voor haar niet uit te leggen zou zijn als ze ineens de hele nacht wegbleef.
De volgende ochtend stond ze om 7 uur al weer paraat om te werken. Het is onbegrijpelijk hoe inefficiënt Cubanen werken. Op ons casa liepen continue minimaal 5 man personeel rond, soms ook iets meer. In een Westers land zouden het er maximaal 2 zijn. Voor ons was het niet erg, we hadden continu aandacht van één van de meiden om wat te ouwehoeren en met hun wat te drinken. De eigenaar vond het ook allemaal best en liet iedereen hun gang gaan. In de middag zijn De Laef en ik met paard en wagen naar de kust gegaan. Voor 2 CUP (~ 0,07 EUR) kun je op de kar springen en niemand maakt zich druk als je de hele dag blijft zitten. Eenmaal bij de kust aangekomen bleek het behoorlijk tegen te vallen. Er was geen strand, maar een betonnen wand en er was werkelijk he-le-maal niks te doen. Beetje rond gewandeld en sigaretten ingeslagen voor 1,30 CUC per pakje, Bij de kiosk kwamen we de eerste putas tegen, samen waren ze een jaar of 80-85 en nog te lelijk om naar te kijken :eek:. We gingen weer terug naar ons casa om een hapje te eten en wat te ouwehoeren. Dianeli was om 14 uur afgewerkt en met haar had ik afgesproken dat ze om 19 uur terug zou komen, zodat ze met ons mee kon eten. Ze was keurig op tijd terug, maar gaf aan dat ze al met haar moeder gegeten had. Ze was duidelijk geen piranha zoals veel meiden op Cuba. Ik had haar aangeven dat ze zoveel blikje fris of bier mocht drinken op mijn kosten als ze wilde (een blikje kost 1 CUC en is voor een Cubaan vrijwel onbetaalbaar, een dagloon is 1,5 - 2 CUC), maar meer dat 3 blikjes in 2 dagen heeft ze niet op.
's Avonds, als ik even naar de badkamer naast mijn slaaphok ben, sluipt ze stil naar boven en zit voor de deur te wachten. Ze trekt me mee de slaapkamer op en we beginnen aan een lekker vrijpartij die 1,5 uur duurde. Het is een meisje om verliefd op te kunnen worden, ze was qua karakter (en ook wel qua uiterlijk) mijn ding, maar na haar tweemaal in bed gehad te hebben was ik om één of andere reden haar zat. Niet dat ze iets verkeerd gedaan had of zo, integendeel... Het interesseerde me eigenlijk allemaal weinig. De derde en laatste dag in Santa Cruz liet ik haar dit ook een beetje merken. Enigszins teleurgesteld probeerde ze me de laatste avond ook nog in bed te krijgen, uiteraard om zo nog een laatste 20 CUC uit m'n broek te schudden en dat is haar ook gelukt. Voor mij was het bijna meer een verplichting dan genot, maar ach...wat kan mij die 18 of 19 EUR schelen. De volgende ochtend stond de taxi om 8 uur klaar en namen we afscheid. De Laef en ik hadden ons voorgenomen om een week later nog een dag of 2 terug te keren naar Santa Cruz. Toen Jamilia, het wasmeisje, dit hoorde kwam ze ook ineens bij ons staan. Uiteraard had ze gezien dat 2 van haar collega's 60 CUC (~ 4 maandsalarissen) verdiend hadden door een paar uurtjes samen te zijn met 2 toeristen. Het leek erop dat zij daar nu ook wel oren naar had. Maar ja... er was nu geen tijd meer, wij keerden terug naar Camaguey, met de afspraak dat we over een week terug zouden komen....
MichelJ
5 december 2016, 18:19
Op de 13e dag, we waren juist teruggekomen uit Camaguey, raakte De Laef flink aan de schijterij, zo erg dat zelfs de geneeskundige hulp uit Nederland werd ingeroepen. Gelukkig konden we weer terecht in ons vertrouwde casa (naam/adres van casa is per IM te krijgen i.v.m. privacy cq. wetgeving op Cuba). In ons casa liepen altijd wel een paar bekende Cubanen rond, zodat de Laef voldoende aanspraak had én ieder kwartier de wc kon bezoeken. Anderhalve dag moest ik alleen op pad, maar het centrum, en vooral de schepsels die daar rond hoeren en hoerenjagen, kende ik inmiddels wel dus dat was geween probleem. Inmiddels was ook Luke, een Belg die we in mei ook getroffen hadden, met een kameraad in Camaguey beland. Daarnaast nog een bekende Fransman, een Serviër, een Engelsman, een groepje Italianen en enkele Canadezen... je bent daar nooit alleen. Vooral Luke, hij woont al tig jaar op Cuba, heeft altijd goede tips en spreekt vloeiend Spaans, ideaal dus!
Tegen de avond loop ik terug naar ons casa om te kijken hoe het met De Laef was, maar hij was nergens te bekennen. Even later hoorde ik dat hij aan de overkant van de straat bij El Rápido was om wat flessen water in te slaan. Terwijl ik naar hem toe liep zei hij direct: "MJ, ik heb wat moois voor jou!". Nah... bij De Laef weet je dan nooit of het iets positiefs of negatief is :biggrin:. "Wat dan? Wat?", vroeg ik. Verbaasd kijk hij om zich heen en denk hardop "Waar is ze nou?!?". Hij vertelde me dat hij een blonde griet met 2 lekkere stuiterballen tegenkomen was en had tegen haar gezegd dat ze op mij moest wachten. Overal waar we keken was geen rubia te vinden. Half teleurgesteld loop ik naar ons casa en jawel... ze stond netjes voor de deur. Ik praat was met haar en gaf aan dat ik haar wel zag zitten, maar dat ze te vroeg was. Ik m'n kop had ik zitten dat ik eerst nog moest gaan douchen en eten en wat ik m'n kop zit moét gebeuren :cool:. Ik gaf aan dat ik over 2 uurtjes weer terug zou zijn, natuurlijk met de kans dat het vogeltje dan al gevlogen was, maar dat interesseerde me weinig. Na me opgefrist te hebben liep ik naar het dichtbijzijnste restaurant en ging op m'n gemak eten. Inmiddels had ik van Jenifer al 3 oproepen gekregen, maar heb de telefoon niet opgepakt.
Anderhalf uur later was ik weer terug bij ons hok, met het vermoeden dat Jenifer al weg was, maar als een trouw hondje had ze op mij zitten wachten. Een beetje geïrriteerd vroeg ze wat ik voor haar over had. In Oost-Cuba is 20 CUC de standaardprijs voor een wip en dat geef ik ook altijd, maar Jenifer wilde 30 CUC hebben. Ik gaf aan dat ze dat best mocht vragen, maar dan kon ze direct ophoepelen. Al snel verlaagde ze de prijs naar 25 CUC, maar ik vond 20 CUC meer dan genoeg. Haar finale bod was 20 CUC voor de wip en 5 CUC voor de bicitaxi terug naar huis. Ik had genoeg van haar gekakel, wees haar de deur en ik liep weg. Zelf wist ze donders goed dat 20 CUC voor een Cubaanse een hoop geld is en aangezien ze al en tijdje had zitten wachten, en dus de keuze had tussen 0 of 20 CUC, was zij ook niet gek en stemde toe. Ik speelde was boosheid en deed alsof ik geïrriteerd was, maar er was niets van dat. Op Cuba kom je makkelijker aan een hoertje dan aan een fles water. Uiteindelijk nam ik haar mee naar m'n kamer en het was gezellig en leuk met haar. Nadat zij haarzelf van de kleren ontdaan had bleek ze toch een stuk vetter te zijn dan ik vooraf ingeschat had. Dat was toch wel een domper, die m'n geilheid deed dalen... Ik had geen zin meer om haar te neuken. Alsof ik doodmoe was plofte ik op m'n bed en liep me pijpen. Dat deed ze als een beste, zo goed dat ik helemaal geen reden meer had om met haar te gaan wippen. Onverwachts, voor haar tenminste, kwakte ik haar smoeltje vol. Even was ik bang dat ik in 14 seconden 74 Spaanse scheldwoorden zou gaan leren, maar tot op de laatste druppel nam ze alles in haar mond om het vervolgens naar de badkamer te brengen. Eén van de beste FT's ooit, geen gemors, geen gemauw en geklaag en dat voor nog geen 20 EUR! Nadat we telefoonnummers hadden uitgewisseld verdween Jenifer is der stad der hoeren...
MichelJ
8 december 2016, 20:21
We maken een sprongetje naar dag 17... Het loopt tegen het einde van de middag, iets voor 18 uur. Terwijl de duisternis invalt zitten De Laef en ik een blikje Cristal te drinken in ons favoriete koffie- en ontbijthuis. Buiten, vlakbij de ingang staat een meisje, niet al te groot, met lang zwart haar iets op haar telefoon te doen. De Laef loopt even naar buiten en is vrij snel weer terug. Toen ik m'n blikje leeg had ging ik ook eens poolshoogte nemen. Ik vroeg wat ze aan het doen was, ze brabbelde wat in het Spaans waar ik niets van kon maken. Misschien vanwege haar uiterlijk... het was precies zo'n meisje waar ik een jaar of 5 geleden geen genoeg van kon krijgen, een MJ-meisje 1.0. Er was één maar... ik twijfelde aan haar leeftijd...
Twee dagen geleden trof ik vlakbij ons casa ook een prachtig meisje met Spaanse roots. Nadat ik even met haar gepraat had en haar carne (ID-kaart) in handen kreeg bleek dat ze 17 jaar en 351 dagen was. Op Cuba gaan verhalen rond dat het legaal is om paysex te hebben met een 17 (of mogelijk zelfs een 16) jarige, maar dat heb ik nergens kunnen verifiëren. Wél weet ik dat je een enorm probleem kunt krijgen als je daar een minderjarige neukt. Wat er ook gebeurt, mijn minimumleeftijd ligt op 18 jaar of ouder. Daarnaast had ik nog een extra stok achter de deur; ons casa-eigenaar laat geen meiden van onder de 18 binnen, prima dus!
Anyway... Ik stond buiten met het meisje bij het koffiehuis. De Laef kwam erbij staan en vroeg of ik haar meenam. Ik zei tegen de De Laef: "Die griet is nog geen 18 jaar!". Alsof ze de Nederlandse taal machtig was pakte ze haar ID tevoorschijn: 22 jaar. Meenemen dus! Met z'n drieën wandelden we uit het centrum naar huis, een minuut of 20 lopen. Vimeyel, zoals ze heette, vroeg hoe lang het lopen was. Met een serieuze smoel gaf ik aan dat het een uur of 2 lopen was. Even keek ze verbaasd, maar zonder te morren liep ze verder mee. Blijkbaar zijn Cubanen het gewend om iedere dag een stuk te wandelen :). Eenmaal aangekomen op mijn slaapkamer begon een spel, een Roemeens spel. Vimeyel was verliefd op me geworden, ik was zowat God :rolleyes:, ze was geen puta, ging nooit met toeristen mee en nog meer bla bla. Ik speelde het spel mee, ze was vanaf nu m'n vriendinnetje, ik zou Cuba iedere 2 maanden gaan bezoeken en cadeautjes en geld sturen. De seks was in het begin even stroef, maar hoe meer ik haar beloofde hoe losser ze werd. Na een uur te hebben gerotzooid was het weer tijd om haar buiten te zetten. Vimeyel gaf aan dat ze van plan was om tot 4 uur in de nacht bij mij te blijven, maar ik had daar andere ideeën over. Snel moest ik een smoes verzinnen. En smoesje verzinnen gaat je makkelijk af als je al even op Cuba bent. Ik gaf aan dat ik terug naar het centrum moest, omdat de Belg Luuk een feestje gaf en ik ook een invitatie had gekregen. Samen gingen we terug naar het centrum en toevallig troffen we Luuk en De Laef in een cafe aan. Vimeyel wilde mee naar binnen, maar ik zei haar dat ze deze avond met vrienden, zonder vrouwen, door zouden brengen. Ik zou haar de volgende dag wel bellen... Met De Laef, Luuk en z'n kameraad gingen we een hapje eten en daarna hier en daar wat drinken. Uiteindelijk kwamen we in een soort van openlucht-disco terecht. Anderhalve meter van me af zie ik een toerist zitten samen met.... Vimeyel.... Cuban Love of Romanian Love.... het verschilt niet zo gek veel! :biggrin:
Nedlovefkk
11 december 2016, 19:59
Zonder MichelJ zijn posts te verklooien. Op netflix staat momenteel de serie "The Cuba libre story".. Best interessant en wellicht wat verdiepende stof op cultuurtechnisch vlak tav Cuba.
Bluebear
11 december 2016, 20:16
Zonder MichelJ zijn posts te verklooien. Op netflix staat momenteel de serie "The Cuba libre story".. Best interessant en wellicht wat verdiepende stof op cultuurtechnisch vlak tav Cuba.
Jonge, Nedlovefkk, mee oewe cultuur. Kippenverhalen willen we horen. Cultuurbarbaar!!! Dit is een nette mensen forum. :tongue: :biggrin:
18273