PDA

Volledige versie bekijken : IJsberen en Voetbal

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Big30
1 juli 2015, 17:05
Blind benoemd als bondscoach. "O nee he we waren er vooraf al zo bang voor".

Erger dan Hiddink kan, dat heet Blind!

P11111
1 juli 2015, 17:28
Prima keuze. De man heeft een natuurlijk overwicht, is tactisch ijzersterk en was zelf een bovengemiddeld goede en slimme voetballer en in het veld als leider het verlengstuk van de trainer.

Dan krijgen we gelukkig weer snel het mooie en effectieve voetbal te zien waar Ajax in de jaren negentig de wereld mee veroverde. Het wordt weer eens tijd en iets om op te verheugen.

Big30
1 juli 2015, 18:17
@P1966,

Je hebt bovenstaand bericht per abuis in het voetbaltopic geplaatst. Geen probleem bericht zal naar humor en ijsberenlol worden verplaatst :tongue:.

Erg he Blind als bondscoach. Zo groots hij was als speler zo klein en niets betekenend hij is als trainer. De uitstraling van een gedoofde kaars haalt ie nog niet.

P11111
1 juli 2015, 18:28
@B30,

Gelieve in dit uiterst serieuze topic geen misplaatste grappen meer te maken.

Het komt heus helemaal goed, 'scholletje' gaat Oranje redden.

Strijker
1 juli 2015, 19:43
Waarom nou gelijk weer een contract tot medio 2018?
Laat hem eerst het EK 2016 maar eens zien te halen, en als dat lukt, daar dan ook nog eens een beetje gaan presteren.
Mocht dat allemaal, tegen de verwachting in, gaan lukken kun je in de zomer van 2016 altijd nog over een nieuw contract gaan praten.

Ben bang dat men op dit moment ook wel met Blind verder moest want een beetje verstandige trainer stapt op dit moment niet in bij Oranje.
Het zijn weer zware tijden voor de Nederlandse voetballiefhebber.

satanic surfer
1 juli 2015, 20:30
Terwijl men in Olland zich zorgen maakt over de kunde of onkunde van hun toekomstige trainer valt er in Sudamerika een 6-1 zege der Argentijnen te noteren in de halve finale. Redelijk wervelend wedstrijdje daar. Doch logisch zat dat met de komst van de grootmacht Ijsland en de verplaatsing naar een eventueel broeierig Turkije daarnavolgend om de knikkers er zorgen bestaan bij de oranjefans. Zou toch wel erg komisch zijn dat nu werkelijk bijna iedereen die tegen een bal kan stampen naar het EK mag de grootheid Nederland zou ontbreken... Licht medelevende groeten vanuit een land dat het ook met een solalatrainer dient te stellen, doch die wou zelf opstappen an sich, in Nederland bleef ie krampachtig aan de bak tot er een financieel gunstige regeling zonder gezichtsverlies voor elke partij uit de bus kwam. Verstandig natuurlijk om Blind aan te stellen, die grijpt of terug naar de "succesformule" van het WK onder VanGaal of naar de Ajax4-3-3, bij beide ingrepen zal hem weinig tot niets worden kwalijk genomen mits tegenvallend resultaat in voornoemde 2 potjes tegen middenmoters die kennelijk angstaanjagend genoeg zijn voor deze ingreep. Stel je voor dat ze nou iemand van naam alla Koeman of Rijkaard ofzo zouden engageren en er wordt niet geoogst tegen Ijsland etc., dan is die trainer onherroepelijk verbrand...Dus er valt wel wat te zeggen voor deze tussenoplossing lijkt me. Nou maar hopen dat Robben fit is in die 2 potjes van importantie...

Strijker
1 juli 2015, 21:45
Stel je voor dat ze nou iemand van naam alla Koeman of Rijkaard ofzo zouden engageren en er wordt niet geoogst tegen Ijsland etc., dan is die trainer onherroepelijk verbrand...Dus er valt wel wat te zeggen voor deze tussenoplossing lijkt me.

Danny Blind heeft een contract gekregen t/m medio 2018!
Dus dit is niet echt een tussenoplossing te noemen.
Tenzij Danny ook weer tussentijds gaat vertrekken.

P11111
1 juli 2015, 21:48
Danny Blind heeft een contract gekregen t/m medio 2018!

De KNVB is met Danny Blind een verbintenis tot en met het WK van 2018 overeengekomen. Dat contract kwam vanmiddag tot stand na onderhandelingen met Blind en zijn zaakwaarnemer Rob Jansen. Ook werd daarbij afgesproken dat Blinds prestaties in de zomer van 2016 tussentijds geëvalueerd worden.

'We zijn blij dat we na het afscheid van Guus Hiddink snel en in eigen huis een geschikte opvolger hebben gevonden', stelt directeur Bert van Oostveen nu die gesprekken zijn afgerond. 'We wensen Danny, samen met zijn staf, veel succes toe.' Het debuut van Blind staat gepland voor 3 september, als IJsland naar de De Arena komt in het kader van de EK-kwalificatiereeks.

Bron: Voetbal International

satanic surfer
1 juli 2015, 21:52
Ow ok, dat getuigt toch van een behoorlijk vertrouwen in de beste man. Mal gucken of ie die tijd uitdoet, zal toch afhangen van de eerste 2 partijtjes waarschijnlijk en dat risico indachtig lijkt een "gevestigde naam" te gaan wegkopen elders een nogal hachelijke onderneming, dat was ongeveer m'n punt...Dank voor de specificatie van z'n contractduur, dat was nog niet tot in de hel doorgesijpeld. Ik gun hem een eclatante zege tegen Ijsland overigens...

Picasso 1
1 juli 2015, 22:32
Ow ok, dat getuigt toch van een behoorlijk vertrouwen in de beste man.

Niet helemaal....

Dat contract kwam vanmiddag tot stand na onderhandelingen met Blind en zijn zaakwaarnemer Rob Jansen. Ook werd daarbij afgesproken dat Blinds prestaties in de zomer van 2016 tussentijds geëvalueerd worden.

Wentelt Eefje
1 juli 2015, 22:50
Tuurlijk is Bertje blij, die had met deze nono-trainer sowieso al de opvolger van Hiddink binnengehaald in de constructie, dus om niet aan zelfverloochening te doen moest het wel een langdurig contract worden.

Ik kan niet anders dan concluderen (want het was toch echt grappig bedoeld hoop ik: "Prima keuze. De man heeft een natuurlijk overwicht, is tactisch ijzersterk... ") dat iemand die zwaar mede verantwoordelijk was voor het falen onder Guus Hiddink nu ten onrechte het vertrouwen geniet!

P11111
2 juli 2015, 09:08
Ik kan niet anders dan concluderen (want het was toch echt grappig bedoeld hoop ik: "Prima keuze. De man heeft een natuurlijk overwicht, is tactisch ijzersterk... ") dat iemand die zwaar mede verantwoordelijk was voor het falen onder Guus Hiddink nu ten onrechte het vertrouwen geniet!

Het is bekend dat Blind in zijn Ajax-trainersperiode moeite had met spelers die een andere (uitgesproken) mening hadden. En in de tijd van Jol, die het destijds niet zag zitten in zoonlief Daley, kon hij als assistent moeilijk de verhouding trainer-speler en vader-zoon scheiden.

Maar goed, dat was jaren geleden...

Ajax-directie: 'Blind en Jol moeten verder'

Na de uitspraken van Johan Derksen over Danny Blind heeft Voetbal International de volgende tekst op haar website geplaatst.

'Een conflict binnen de technische staf van Ajax verdeelde de afgelopen maanden (in 2010, red.) de Amsterdamse club nog verder. Toeval of niet maar de crisis in november gaat gelijk op met de verharde verhoudingen op de bank. Assistent Danny Blind heeft hoofdcoach Martin Jol eerder deze maand bekritiseerd ten overstaan van een groep topmensen van Ajax. Eén van die mannen die de kritische Blind aanhoorde was voorzitter Uri Coronel. De niet mis te verstane kritiek van de tweede trainer werd doorgespeeld aan directeur Rik van den Boog. Ook Jol was al snel op de hoogte. De spanningen liepen daarna nog verder op.

Na een wedstrijd van Jong Ajax begin deze maand ontstond een hoogoplopende discussie in de trainerskamer. Bij Blind bestaat al lange tijd irritatie dat zijn zoon Daley geen enkele kans krijgt onder Jol. Blind liet weten dat hij vond dat zijn zoon in het tweede elftal op het middenveld zou moeten spelen en niet centraal achterin. Daarop ontplofte de Scheveninger die Blind eens goed zijn mening vertelde. Uiteindelijk kwam het erop neer dat Jol op technisch gebied de baas is en niet Blind'.

De directie van Ajax heeft volgens VI laten weten dat de twee met elkaar verder moeten. Echter, tot op heden negeren ze elkaar volledig en is er geen sprake meer van een normale werksituatie, aldus VI.

Bron: Ajax Showtime

P11111
2 juli 2015, 09:32
Blind op 1 juli 2015:

'We weten wat er moet gebeuren: alles winnen', stelt Blind in het AD. 'Te beginnen tegen IJsland op 3 september, want we kunnen ons helemaal niks meer permitteren. Maar dat moet ook kunnen met de kwaliteit die we hebben. Plus met wat er hopelijk vanaf september weer aansluit. Een fitte Robben. Wellicht Strootman. Het EK halen is ook mijn enige doel. Ik kijk nu niet terug en nog niet verder vooruit.'

Direct na de aanstelling stroomden de felicitaties van onder anderen internationals binnen. De eerste was een goede bekende. 'Dat was mijn zoon', aldus Blind, die zich geen zorgen maakt over die samenwerking. 'Het professionele kunnen we allebei prima scheiden van de familieband. Dat doen we feitelijk al vanaf dat Daley bij Ajax ging spelen.'

Strijker
6 juli 2015, 05:39
Marco van Basten wordt assistent van Danny Blind, de nieuwe coach van het Nederlands elftal.
Volgens De Telegraaf hebben de KNVB en AZ overeenstemming bereikt over een afkoopsom.

Van Basten,die van 2004 tot en met 2008 zelf bondscoach was, had bij de club uit Alkmaar nog een verbintenis tot medio 2016.
Zowel de KNVB als de voormalige international (bij AZ de assistent van coach John van den Brom) zag geen heil in een dubbelfunctie.

Volgens De Telegraaf gaat van Basten (50) maandag met de KNVB om de tafel om een driejarig contract te bespreken.

En nu maar hopen dat hij de spanning die deze stressvolle functie met zich meebrengt aan kan.

deket
6 juli 2015, 15:35
Met welke kwaliteiten? Even een vergrootglas zoeken.
Oranje zoals Ajax heden : nog nooit zo zwak en weinig talent

P11111
6 juli 2015, 17:23
De Ket, ik hoop van harte voor je dat je bij je nieuwe 'lief' niet zo gigantisch vaak in herhaling vervalt als hier. Want dan zal ze steeds vaker snel in slaap vallen, vrees ik...met alle romantische gevolgen van dien. :)

Ik begrijp heel goed dat je vanwege het bedenkelijke niveau van de Rode Duivels in de afgelopen 42 jaar járenlang niet aan je voetbaltrekken bent gekomen en dat het je dan wat oplucht om over Oranje te gaan sneren. Maar goed, daar waar Hup Holland Hup op het WK met indrukwekkende prestaties nummer 3 werd en met een beetje geluk in de halve finales wederom de eindstrijd had bereikt, werden de Belgen na een uiterst matige groepsfase, nog wel in een heuse Mickey Mouse-poule, roemloos voortijdig uitgeschakeld. Dus waar zijn je babbels eigenlijk op gebaseerd? Toch niet op jullie terechte nederlaag tegen caféploeg Wales in juni...?

Op grond van jouw voortdurende praatjes zou je bijna denken dat jij uit het land van de wereldkampioen komt, maar het moment dat jullie ooit in een WK-finale zullen uitkomen is zoals het er nu naar uitziet nog mijlenver weg.

Heb je trouwens al kaarten besteld voor de Aldi Cup?
Ik neem hierbij trouwens aan dat ondanks haar hevige jaloezie je van je schatje af en toe nog wel een wedstrijdje van Anderlecht mag bezoeken. Laat je dat ook niet afpakken! ;)

deket
6 juli 2015, 18:06
Blijf paars-wit in hart en nieren en daarbij bedoel ik niet den Beerschot noch het Real van Picasso.
btw : in die Aldi zullen we Ajax wel treffen zeker of denk je nu echt dat die Amsterdammers de voorronde voor de CL gaan overleven?
die kans lijkt me even weinig reeel dan dat het provincieploegje de poulefase gaat overleven.
tot slot, degene die mij zou weerhouden naar de mooiste club ter wereld te gaan kijken, moet nog geboren worden

P11111
6 juli 2015, 18:17
btw : in die Aldi zullen we Ajax wel treffen zeker of denk je nu echt dat die Amsterdammers de voorronde voor de CL gaan overleven?

Ik acht het bij voorbaat ook weer niet volstrekt onmogelijk.

Ajax weet welke tegenstander de ploeg kan loten voor de voorlaatste kwalificatieronde van de Champions League. De loting is op 17 juli.

De mogelijke tegenstanders zijn Sparta Praag, Young Boys, Panathinaikos, Fenerbahçe of Rapid Wien. Dat zijn de nummers twee van Tsjechië, Zwitserland, Griekenland, Turkije en Oostenrijk. De duels zijn op 28/29 juli en 4/5 augustus.

Mocht Ajax die voorronde overleven, dan moet het nog één tegenstander uitschakelen om de groepsfase van de Champions League te bereiken. In die laatste voorronde is Sporting Lissabon, CSKA Moskou, Club Brugge of AS Monaco de opponent op 18/19 augustus en 25/26 augustus.

Big30
6 juli 2015, 19:02
Ik acht het bij voorbaat ook weer niet volstrekt onmogelijk.
Ik zeg niet dat het voor Ajax makkelijk te doen is maar kwalificatie moet mogelijk zijn. Bij de mogelijke tegenstanders zit eigenlijk maar 1 grote erkende Europese topclub en dat is Club Brugge, de club die in Belgie de toon aangeeft.

deket
6 juli 2015, 19:38
Veronderstel dat indien ze tegen deze club, een der zwakste Belgische ploegen zouden loten, de champagne bovenhalen hoewel YabYum al geruime tijd gesloten is.
tegen CSKA Moskou of Sporting Lissabon of het saaie Monaco zal het andere koek zijn

P11111
6 juli 2015, 19:43
Voor De Ket hoop ik in de Aldi League absoluut op een Anderlecht-tripje naar Roemenistan. Dan kan-ie dat misschien meteen combineren met een voorstelrondebezoek aan zijn nieuwe schoonouders, die waarschijnlijk wel minimaal 15 jaar jonger zijn dan hij. :)

deket
6 juli 2015, 20:33
5 jaar jonger,daar, maar van Ajax supporters zijn we gexoon dat ze overdrijven, sterker nog : ze wanen hun Johan in de galerie der groten

P11111
7 juli 2015, 07:05
sterker nog : hun Johan in de galerie der groten

Is helemaal juist.

Cruijff Europees voetballer van de eeuw

Johan Cruijff is verkozen tot Europees voetballer van de eeuw. De voetballegende, die in zijn actieve loopbaan al drie keer tot Europees voetballer van het jaar werd verkozen, werd nu uitgeroepen tot Europa's beste van de twintigste eeuw. Franz Beckenbauer volgt als tweede, terwijl Alfredo Di Stefano op een derde plaats eindigt. Ferenc Puskás, Michel Platini, Eusebio, Bobby Charlton, Marco van Basten, Stanley Matthews en Zinédine Zidane vormen de rest van de top tien.

Het gezelschap journalisten en sporthistorici koos verder Pelé als de beste van Zuid-Amerika.

Het FIFA Dream Team van de Eeuw:
Lev Jasjin
Paolo Maldini
Franz Beckenbauer
Roberto Carlos
Michel Platini
Zinédine Zidane
Johan Cruijff
Diego Maradona
Alfredo Di Stéfano
Marco van Basten
Pelé

Picasso 1
7 juli 2015, 08:38
Heb je ook een link zodat we weten welke gezelschap journalisten en sporthistorici die verkiezing hebben gehouden?

Ik zie wel een lijst van de IFFHS waarin Cruijff als beste van Europa wordt genoemd, echter het was Big30 die niet zolang geleden de lijsten van de IFFHS als onbetrowbaar bestempelde.

P11111
7 juli 2015, 09:02
Heb je ook een link zodat we weten welke gezelschap journalisten en sporthistorici die verkiezing hebben gehouden?

Ik heb begrepen dat ze voor een aanzienlijk deel ook uit Spanje en België komen. De Europees voetballer van de eeuw is officieel gekozen eind jaren negentig en het FIFA Wereldelftal van de twintigste eeuw in 2002.

Er staat dus geen enkele Belg in dat team, zelfs Eric Gerets en Lorenzo Staelens niet, en ik zie zo op het eerste gezicht ook geen (geboren) Spanjaard er tussen staan. Wel iemand die enorm veel invloed heeft gehad op het Spaanse voetbal en in het bijzonder FC Barcelona.

Eerlijk gezegd vind ik het een prima lijstje namen (zelfs jij kunt dat moeilijk ontkennen) en als het een 1:4:3:3-formatie was geweest, had zeer waarschijnlijk Frank Rijkaard naast 'Der Kaiser' in het centrum van de verdediging gestaan.

P11111
7 juli 2015, 09:05
Ik zie wel een lijst van de IFFHS waarin Cruijff als beste van Europa wordt genoemd, echter het was Big30 die niet zolang geleden de lijsten van de IFFHS als onbetrowbaar bestempelde.

Maar ik ben B30 niet.

Big30
7 juli 2015, 09:41

As, El Mundo en El Pais. Verder nog 2 Belgische kranten HLN en GVA.

Cruijff is inderdaad de beste speler in Europa ooit.

Picasso 1
7 juli 2015, 10:24
Hij staat inderdaad op meerdere lijsten op nummer 1 van Europa in de 20ste eeuw. Valt weinig tegen in te brengen. Gefeliciteerd. :)

P11111
7 juli 2015, 11:42
Hij staat inderdaad op meerdere lijsten op nummer 1 van Europa in de 20ste eeuw. Valt weinig tegen in te brengen.

En kom je daar nu pas achter?

Picasso 1
7 juli 2015, 11:46
En kom je daar nu pas achter?

Ik hoef me bij gebrek aan hoofdprijzen niet bezig te houden met dat soort lijstjes.
Verder denk ik dat als je de 21ste eeuw bij neemt dat Messi Cruijff is voorbij gestreefd

P11111
7 juli 2015, 11:53
Ik hoef me bij gebrek aan hoofdprijzen niet bezig te houden met dat soort lijstjes.
Verder denk ik dat als je de 21ste eeuw bij neemt dat Messi Cruijff is voorbij gestreefd

Messi is nog altijd een Zuid-Amerikaan. Dus die kan Cruijff niet voorbijstreven op de lijst van Europees voetballer van de eeuw(en).

Je hebt wel gelijk in de zin dat Messi de Cruijff van de 21ste eeuw is, ja. Twee geweldenaren, ieder in hun tijdsperiode.

Overigens hebben Ajax en Oranje ook geen gebrek aan hoofdprijzen. Misschien ben je in de war met Anderlecht en België. :)

Picasso 1
7 juli 2015, 12:00
Hahaha. Ajax heeft inderdaad veel gewonnen, Oranje echter elke keer net niet. Maar ben het wel mee eens dat Oranje meer had verdiend aan hoofdprijzen, 1 wk op zijn minst naast het EK van 88.

CCR5d32
7 juli 2015, 12:12
Cruijff staat in de meeste gevallen hoog op lijstjes die wij zelf hebben opgesteld, in de meeste recentere lijsten elders in de wereld stelt men zelfs spelers als Romario en de Braziliaanse "dikke" Ronaldo boven Cruijff. Laat staan dat men gaat vergelijken met Maradona of Messi.
Een sterk staaltje "in the box" denken, want elders in de wereld heeft men deze blinde bewondering gelukkig niet.

P11111
7 juli 2015, 12:13
Hahaha. Ajax heeft inderdaad veel gewonnen, Oranje echter elke keer net niet. Maar ben het wel mee eens dat Oranje meer had verdiend aan hoofdprijzen, 1 wk op zijn minst naast het EK van 88.

Eindelijk zijn we het na héle lange tijd een keer met elkaar eens. :)

Over Ajax hoef ik niets meer uit te leggen. Oranje had absoluut zowel in 1974 en 1978 wereldkampioen moeten worden. En in 2010 tegen jouw kameraden had het balletje ook zomaar de andere kant kunnen opvallen met de grote kans van de toen helaas niet topfitte Robben. Maar goed, in 1974 was het op basis van het hele toernooi zeker verdiend geweest en in de finale van 1978 was de schandalig partijdige Italiaanse scheidsrechter min of meer verantwoordelijk voor de Argentijnse zege. Overigens had Argentinië sowieso nooit in de finale mogen staan na de omkoopwedstrijd tegen Peru.

P11111
7 juli 2015, 12:17
Een sterk staaltje "in the box" denken, want elders in de wereld heeft men deze blinde bewondering gelukkig niet.

De voetbalkwaliteiten van Cruijff in relatie brengen met blinde bewondering... Dat is nog eens onzin.

Hij wordt overal ter wereld in één adem genoemd met Pelé en Maradona.

deket
9 juli 2015, 13:05
Van Persie,die buiten zijn magistraal doelpunt tegen Spanje op het wk,nu meer dan een jaar geleden,sindsdien niets meer liet zien en op de bank geraakte bij zijn vriend VanGaal in Manchester.United,staat nu op het punt een vier jarig kontrakt te tekenen in Turkije,een land dat blijkbaar de traditie in ere blijft houden om volgevreten vedettten op hun retour aan te werven om dan keer op keer van de mat gespeeld te worden door de mooiste club ter wereld,zie vorig jaaar Galatasaray tegen Anderlecht.
Nu Fenerbache dus,maar eerst moest zijn vrouw de toestemming geven,en die ging dus op prospectie in het voormalige Constantinobel. zijn vrouw verliet Engeland niet graag waar ze leuk kan schoppen,echter Istanboel(is het dan boel?)beviel haar en ze gaf haar toestemming

P11111
9 juli 2015, 15:02
eerst moest zijn vrouw de toestemming geven,en die ging dus op prospectie

zijn vrouw verliet Engeland niet graag waar ze leuk kan schoppen,echter Istanboel(is het dan boel?)beviel haar en ze gaf haar toestemming

Een grappige vrouwenbijdrage met veel zelfspot van je, De Ket.
Van shoppen met de creditcard van manlief zul jij inmiddels alles wel weten, ja, haha. :)

MichelJ
9 juli 2015, 16:51
De transfer (http://www.parool.nl/parool/nl/11/SPORT/article/detail/4096931/2015/07/08/Alderweireld-zet-krabbel-onder-contract-bij-Spurs.dhtml) van Toby Alderweireld van Atlético Madrid naar Tottenham Hotspur levert Ajax ongeveer anderhalf miljoen euro op. De transferinkomsten versterken de 'prijs' die Ajax kreeg: de club is financieel de gezondste van Europa.

Die conclusie komt uit een analyse van S&P Capital IQ, zo meldt het Financiële Dagblad (http://fd.nl/ondernemen/1110574/ajax-opnieuw-gezondste-voetbalclub-van-europa). In de zogenoemde Credit Football League is een ranglijst gemaakt van de financiële huishouding van clubs.

Ajax had begin dit jaar bijna negentig miljoen euro aan liquide middelen. Het eigen vermogen bedroeg ongeveer zeventig procent van het balanstotaal. Met die gegevens hield Ajax clubs als Arsenal, Bayern München, Manchester City en Saint-Etienne achter zich. Het is het tweede achtereenvolgende jaar dat Ajax die ranglijst aanvoert.......................................... ..

http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/article/detail/4097594/2015/07/09/Ajax-is-wederom-de-gezondste-club-van-Europa.dhtml

Zijn ze toch nog ergens de beste in.... :tongue:

Big30
10 juli 2015, 12:24
http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/article/detail/4097594/2015/07/09/Ajax-is-wederom-de-gezondste-club-van-Europa.dhtml

Zijn ze toch nog ergens de beste in.... :tongue:
Klopt maar ze krijgen nu wel concurrentie van PSV, binnen een paar maanden wordt de clubkas daar behoorlijk gespekt. Ik ga er vanuit dat als Newcastle 20 miljoen gaat betalen voor Wijnaldum de transfer snel rond zal zijn.

Georginio Wijnaldum verlaat trainingskamp van PSV en reist af naar Newcastle

EINDHOVEN - Georginio Wijnaldum heeft vrijdagochtend het trainingskamp van PSV verlaten. De Eindhovense club nadert een akkoord met Newcastle United en heeft de voetballer toestemming gegeven om de persoonlijke onderhandelingen af te ronden.

Dit meldt PSV via Twitter. Wijnaldum wordt waarschijnlijk later vandaag ook medisch gekeurd. Met de transfer, die dus ophanden is, zou een bedrag van 20 miljoen euro gemoeid zijn.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/232575992/Georginio+Wijnaldum+verlaat+trainingskamp+van+PSV+ en+reist+af+naar+Newcastle.aspx

Er zal nog wat aan Feijenoord moeten worden afgedragen maar onder de streep blijft er samen met de Depay transfer toch een leuk bedrag over. Tel daarbij nog eens de CL inkomsten voor dit jaar op, kom je toch op een aardig bedrag uit.

Davy Pröpper zal voor minder dan de helt van het transfer bedrag van Wijnaldum overkomen en die kan men dan over 2 jaar nadat NL Europees kampioen is geworden weer met een vette winst verkopen. Ze zijn goed bezig daar in Eindhoven!

deket
10 juli 2015, 13:01
Hebben we het hier over het provincieploegje dat door de bevoegde instanties op de vingers is getikt wegens bedelen en krijgen van financiele steun van de stad Eindhoven?

Big30
10 juli 2015, 13:10
Belgisch toptalent gaat voor Europese Top kiezen, overgang Lestienne naar PSV bijna rond!

De kans wordt groter dat PSV vleugelspeler Maxime Lestienne (23) snel kan vastleggen. Dat bevestigt zijn zaakwaarnemer tegenover de Telegraaf.

Mikkel Beck, belangenbehartiger van Lestienne, verwacht dat de deal snel wordt gesloten."Een deal is pas echt rond als de laatste handtekening is gezet. Ik verwacht dat dit heel snel, waarschijnlijk vandaag al, gaat gebeuren", vertelt de Deense zaakwaarnemer aan De Telegraaf.

"Maxime zit momenteel in België te wachten en staat in de startblokken om naar PSV te komen", vervolgt de zaakwaarnemer, die aangeeft dat zijn cliënt snel naar PSV wil trekken. "Hij wil zo snel mogelijk aansluiten bij het trainingskamp in Frankrijk."
http://www.goal.com/nl/news/786/transfers/2015/07/09/13428772/mogelijk-snel-witte-rook-in-eindhoven-hij-wil-naar-psv?ICID=PP_37998

deket
10 juli 2015, 13:52
Wie is dar Lestienne? Speelt die mee in een franstalige soap of zo.
even Google raadplegen :"neen, bij Brugge gespeeld" van de regen in de drop

Big30
10 juli 2015, 14:05
http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/279854/lestienne-bijna-van-psv-zo-snel-mogelijk-aansluiten/#!kalooga-10913/%22Maxime%20Lestienne%22

‘Maxime Lestienne doet me denken aan de jonge Robben’
Met de Belg Maxime Lestienne (23) is er een bijzondere speler op weg naar PSV. Een introductie van een kleurrijke vleugelaanvaller met twee gezichten. ‘Als trainer moet je bij hem ook af en toe iets door de vingers zien.’

PSV verwachtte Maxime Lestienne vorige week al te presenteren als vervanger van de naar Manchester United vertrokken Memphis Depay. Afgelopen maandag was het echter nog wachten op de laatste handtekening van zijn club Al Arabi uit Qatar. Zeker is dat, als de transfer rondkomt, PSV een kleurrijke speler binnenhaalt. Of, zoals de aanvaller het een jaar geleden in Belgische media zelf omschreef: ‘Een speelvogel? Ik was pas zeventien toen ik bij Club Brugge terechtkwam. Ik heb wel enkele stommiteiten begaan, maar wie niet op zo’n leeftijd?’

In hun voortdurende zoektocht naar nieuwe spelers melden vertegenwoordigers van Manchester City zich in 2008 met in hun bagage een zojuist ontvangen zak geld in Moeskroen. De Engelse club is vlak daarvoor overgenomen door puissant rijke investeerders uit Abu Dhabi en ziet een topper voor de toekomst in de dan zestienjarige Lestienne, het kroonjuweel van het noodlijdende Excelsior Moeskroen. De Belg zelf ziet een prachtige transfer naar de grootmacht in wording echter niet zitten

Verstandige jongen met een leuke vriendin!
Na eerst voor de Belgische top d.i. club Brugge gekozen te hebben wil hij nu graag bij een echte Europese Topclub PSV spelen. Zal wel rondkomen.

deket
10 juli 2015, 16:14
Heb even tijd dus ernstig nu ; toen het matige Club Brugge bij het failliete Moeskroen Lestienne weghaalde kon hij een beetje indruk maken met zijn befaamde kapbeweging. Nu kende op den duur alle verdedigers deze beweging, permanent aan dezelfde kant. Weet niet of je ooit voetbal speelde Big, ik vroeger wel, nu wat uitgezakter en voller maar sinds nieuwjaar wel terug 30kilo verloren, maar dit terzijde, het gaat erom dat hij met steeds diezelfde kap niemand op den duur nog voorbij kon en ik veronderstel dat dit zelfs bij de nog mindere verdedigers in Nederland identiek zal zijn.
btw, weten ze bij het provincieploegje dat deze speler alleen Frans kan? Bij jullie is de voertaal toch Spaans, Berbers, Arabisch en ren klein beetje Brabants?
Bovendien is hij liefhebber van echt Belgisch bier, probleem in het land der Heineken.
En neen, beste Big, de druiven zijn niet te groen hoor, bij ons zou hij zelfs het B elftal niet halen.
Desalniettemin, veel succes met deze ex-Bruggeling.

Strijker
10 juli 2015, 19:33
De beroemde Antonin Panenka heeft dinsdagavond een oefenwedstrijd gespeeld met een Tsjecho-Slowaaks Allstarteam tegen een regioselectie uit de omgeving van Langweer.
De nu 66-jarige Panenka nam in de finale van het EK van 1976 op bijzondere wijze de beslissende strafschop.
En sinds dat moment, 40 jaar lang, staat zo'n strafschop bekend als een Panenka.
Bij het team voetbalde ook de Slowaak Karol Dobia (67) mee. Dobias had met zijn 2-0 in de finale van 1976 een groot aandeel in de overwinning.
Er waren zo'n 200 tot 300 supporters op de wedstrijd in Joure afgekomen waar de toegang gratis was. De wedstrijd eindigde in een 4-2 overwinning voor de regioselectie.
Na afloop werden er nog wel strafschoppen genomen.

https://www.youtube.com/watch?v=maSIULy6rqA

Hierbij nog een 2 minuten durende reportage over deze wedstrijd met Fries commentaar.
https://www.youtube.com/watch?v=LXjARlaVdX8

Big30
11 juli 2015, 08:02
PSV lijkt Gaston Pereiro dan eindelijk binnen te hebben. De Uruguayaanse buitenspeler van Nacional vertelt zelf dat hij naar Eindhoven komt.

"Nacional is mijn thuis, ik speel hier sinds mijn dertiende", vertelt Pereiro op de site van Nacional. "Het was mijn droom hier ooit in het eerste elftal te spelen en kampioen te worden. Op mijn transfer naar PSV ben ik heel trots. Het is een stap vooruit, zodat ik als voetballer verder kan groeien. Ik ben blij, ook voor de club."

Pereiro zou zo'n vijf miljoen euro moeten kosten. Uruguayaanse toppers als Luis Suarez en Edinson Cavani waren bereid om een goed woordje voor PSV te doen bij Pereiro en hebben de jongeling ervan overtuigd dat de eredivisie een geweldige opstap is voor een Europese carrière.
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/psv/24255549/__Pereiro___Ik_ga_naar_PSV___.html

Wederom slaat PSV toe op de transfermarkt met de aankoop van 1 vd grootste talenten in Zuid-Amerika. Veel Europese topclubs probeerden dit grote talent vast te leggen maar zijn grootste wens was voor PSV uit te komen.

Als AJAX fan kijk ik toch met wat afgunst naar wat er daar in Eindhoven allemaal gebeurt. Er wordt aan een sterk elftal gebouwd dat op alle fronten versterkt wordt met vaak talentvolle jonge spelers. Veel voetbal kenners schatten na de transfers het huidige PSV zelfs sterker in dan het team vh afgelopen seizoen. De verkoop van seizoen kaarten loopt als een trein, niet zo vreemd als je spelers aantrekt die net dat brengen waarvoor je naar een stadion afreist.

Als AJAX fan doet het me wel deugd dat ze lekker veel geld op de bank hebben staan, ook heb k er begrip voor dat veel seizoenkaart houders nu opeens fors meer moeten gaan betalen om volgend jaar een veredeld junioren team in actie te zien.
Veel geld voor transfers heeft AJAX helaas niet en de Boer begrijpt dat ook wel:

Het mag bevreemding wekken dat Ajax met bijna honderd miljoen op de bank zo zuinig op de transfermarkt is, maar De Boer begrijpt dat wel. ,,Ik snap dat fans zich dat afvragen. Maar Ajax wil niet meer in een situatie terechtkomen als van een paar jaar geleden. We gaan geen twaalf miljoen uitgeven voor een speler. We moeten slim zijn en misschien wel huren of een goudmijntje ontdekken."
http://www.ed.nl/algemeen/sport/voetbal/cl-komt-dichterbij-maar-de-boer-maakt-zich-geen-zorgen-1.5072768

Maar begrijpen de fans dat ook?

Big30
11 juli 2015, 08:58
Big, Mitro heeft indeed nog nergens getekend maar zijn manager Jestrovic en zijn vader hebben wel al een voorakkoord met Manchester.U.
Mitrovic haalt terecht eijn neus op voor het geïnteresseerde Newcastle.
Je kan in de Engelse kompetitie poen verdienen maar sportief zou Newcastle een stap achteruit zijn tov Anderlecht. Nu maar hopen dat morgen, dus nu al vandaag rechtvaardigheid zal zegevieren

Heeft Mitrovic inmiddels al bij United getekend deket? Schweini wel, die kan zijn oude trainer niet missen.
Elke dag lees je weet wat anders over dit verwende kind. Hij zou al bij porto en roma getekend hebben. Jaja!

deket
11 juli 2015, 22:29
Spel van makelaars en managers om de prijs op te drijven en zoveel mogelijk easy money te cashen. Dat moet ik jou toch niet vertellen?
Op moment wil Newcastle nog steeds het meest bieden, maar Mitrogoal wil Europees en niet tegen de degradatie spelen
hoewel, toch nog altijd beter de staart in Engeland dzn de top in Nederland.
Maar eigenlijk kan hij best blijven waar hij is, hij zit daar goed.
haha, de top in Nederland, je kan de Wibra toch niet vergelijken met Victoria Secret

RAUL7
12 juli 2015, 08:17
https://www.youtube.com/watch?v=72ymGOnb96c

3 keer de Champions League, 1 Wereldbeker voor Clubs, 2 Intercontinentale bekers, 2 Europese Supercups, 5 keer de landstitel, 2 keer de Copa del Rey en 4 Spaanse Supercups.
Het is de trofeeënkast van Iker Casillas bij Real Madrid. Spectaculair, maar daar is sinds gisteren een einde aan gekomen. San Iker verlaat de Koninklijke na 25 jaar voor FC Porto.

Casillas kwam op negenjarige leeftijd naar Real en groeide er uit tot een levende legende. "De grootste doelman uit de geschiedenis van de club en uit de geschiedenis van het Spaanse voetbal verlaat ons", schrijft Real op zijn website. "Bedankt voor alles Iker. Jij gaat nu, maar we zullen nooit vergeten dat jij tot het hart van deze club behoort." In een knappe video nam de Koninklijke afscheid van het clubicoon. Deze middag neemt Casillas afscheid van de fans in het Bernabéu.

Big30
13 juli 2015, 16:28
Honderden boze fans hebben maandag bij het stadion van Real Madrid het vertrek geëist van clubvoorzitter Florentino Perez naar aanleiding van het afscheid van doelman Iker Casillas.

Zondag legde Casillas in zijn eentje een emotionele afscheidsverklaring af in het stadion van Real Madrid, Bernabeu. Er was veel kritiek op de respectloze aftocht en naar aanleiding daarvan organiseerde de 'Koninklijke' maandag alsnog een afscheid voor de supporters.

De woedende fans verzamelden zich bij het stadion en keerden zich tegen Perez. Na binnenkomst zongen ze Casillas toe en gaven hem een ovationeel applaus terwijl de keeper poseerde met de negentien trofeeën die hij met Real won.
http://m.telegraaf.nl/article/24263342/fans-real-madrid-boos-na-vertrek-casillas

Nedlovefkk
13 juli 2015, 16:53
@deket, ik beloof je op de hoogte te houden van lestienne.. Dit gezien je bovengemiddelde interesse in ex club brugge spelers..

Ben immers fan van het provincieploegje. Hoe durf ik dat hier toch te zeggen :)

Wij weten wél hoe om te gaanet de belzen. Ja. Ook de Franstalige :biggrin:

satanic surfer
13 juli 2015, 17:42
Illustratief voor het kortetermijnsgeheugen van een boel fans van Real die Casillas voor kort nog collectief in eigen huis uitfloten na 1 van z'n toch frequenter wordende flater(tje)s die wie weet wel een 20 en/of 21-ste trofee in de weg stonden...Dat de beste man in Porto gaat uitbollen kan men begrijpen, het is altijd triest voor een "clubmonument" om door het eigen publiek te worden uitgefloten en te worden gebruikt als reservekeeper. Real doet een goeie zaak dunkt me, de kansen op prijzen in het komende jaar nemen astronimisch toe door deze uitgaande transfer...Nou nog Realfans zoeken die dat beseffen en Perez ovationeel bejubelen voor deze schrandere transfer.

peterp095
13 juli 2015, 17:59
Ik zou zeggen, hoop niet teveel op Lestienne. Ik twijfel er sterk aan dat die zal mogen meespelen bij PSV. In Italië was het ook geen succes.
PSV heeft een moeilijke jongen, die nieuwe Belg zoals ze dat hier zo mooi zeggen, vaarwel gezegd en terug een moeilijke jongen binnengehaald.

deket
13 juli 2015, 19:41
Zoals ik al schreef : die jongen kan op langere termijn niet meer verassen met steeds dezelfde kapbeweging. Maar laten xe zijn verdere carrière niet teveel hypothikeren en hem wat krediet geven. Hij heeft immers een Club Brugge verleden en een mens zou van minder een trauma krijgen

Big30
13 juli 2015, 20:15
Het is toch verbazingwekkend wat voor een sterk en talentvol elftal nu al in de stijgers staat bij PSV. Als Ajax fan loopt het me nu al dun door de broek. Het is nu zeker dat Pröpper komt, Pereiro heeft getekend. Grote kans dat Affeley komt hebben we die probleem Belg nog die eindelijk bij PSV zijn grote talenten gaat tonen. Niet te vergeten het grootste talent Nikolai Larsen waar veel Europese topclubs achter aanzaten maar die welbewust koos voor PSV.

Veel Ajax nieuws kan ik daar niet tegen over zetten. Ze zitten weer in de Lutte op trainingskamp en hebben morgen een speurtocht in het Lutterzand. Ze hebben allemaal een ATB gekregen en de spelers zijn daar heel blij mee. Vanavond houden ze een wedstrijdje op hun nieuwe fietsjes. Twee junioren rijden nog met steunwieltjes.

Strijker
13 juli 2015, 20:24
Nu kan ik wel weer een heel verhaal af gaan steken over beren en huiden.
Over wat je eerst moet doen voordat je iets anders kunt doen.
Maar denk dat het beter is om mij deze moeite maar te besparen.

Willem2
13 juli 2015, 20:34
Jasper Cillessen
Ricardo van Rhijn
Joël Veltman
Mike van der Hoorn
John Heitinga
Riechedly Bazoer
Viktor Fischer
Daley Sinkgraven
Arek Milik
Davy Klaassen
Ricardo Kishna
Nemanja Gudelj
Lucas Andersen
Lasse Schöne
Anwar El Ghazi
Jairo Riedewald
Kenny Tete
Andre Onana
Nick Viergever
Diederik Boer
Mitchell Dijks
Queensy Menig
Donny van de Beek

Big30
13 juli 2015, 20:41
Is dat het lijstje van mislukte Ajax aankopen die nu weer mogen vertrekken?

Picasso 1
13 juli 2015, 20:42
Jasper Cillessen
Ricardo van Rhijn
Joël Veltman
Mike van der Hoorn
John Heitinga
Riechedly Bazoer
Viktor Fischer
Daley Sinkgraven
Arek Milik
Davy Klaassen
Ricardo Kishna
Nemanja Gudelj
Lucas Andersen
Lasse Schöne
Anwar El Ghazi
Jairo Riedewald
Kenny Tete
Andre Onana
Nick Viergever
Diederik Boer
Mitchell Dijks
Queensy Menig
Donny van de Beek

Is dat je nieuwe lijstje voor het Tourspel inclusief de drie reserves?

MichelJ
13 juli 2015, 20:52
een mens zou van minder een trauma krijgen

Toch niet van de oefenmatches tegen Seraing en Basaksehir (of zoiets)? :redface:

Big30
13 juli 2015, 21:02
"Ajax koopt veertien spelers, van wie er dertien op de bank belanden. Zeer zwak"

Gepubliceerd:
maandag 13 juli 2015 om 16:47
PSV, Ajax en Feyenoord deden het of zijn het van plan: een speler uit de Nederlandse subtop oppikken. Aad de Mos laat zich in gesprek met Metro uit over Davy Pröpper, Nemanja Gudelj en Marko Vejinovic.

Het trio wordt opgezadeld met een lastige taak. Pröpper moet Georginio Wijnaldum doen vergeten bij PSV, Gudelj komt bij Ajax terecht op een overvol middenveld en Marko Vejinovic is de opvolger van de bijna vertrokken Jordy Clasie. De Mos denkt dat Feyenoord de beste zaken heeft gedaan. "Vejinovic is modern, compleet en heeft alles in huis. Kortom: hij is de beste middenvelder van Feyenoord. En hij gaat op zeker in de basis spelen. Bij Gudelj en Pröpper weet ik dat nog niet zo zeker."

De oud-trainer spreekt in gesprek met de krant zijn twijfels uit over Pröpper, die hij nog kent als B-junior in zijn bij Vitesse. "Davy is geen leiderstype. Hij heeft onmiskenbaar talent en is inmiddels ook vrij ervaren, maar hij zal het team niet dragen. Dat was dit seizoen bij Vitesse ook al niet het geval. En bij PSV is er ook wat meer concurrentie; het wordt geen appeltje eitje voor hem."

Ook Gudelj kan volgens De Mos zijn borst natmaken. "Het zal met vallen en opstaan gaan, maar de concurrentie is enorm." Gaat Gudelj de concurrentiestrijd winnen? "Waarschijnlijk niet. Hij moet het van zijn body hebben, hij is geen stylist. En bij Ajax zijn ze een stuk kritischer dan bij AZ. Hij zal echt aan de bak moeten."

Ondanks de potentie van de 23-jarige Serviër, verbaast De Mos zich openlijk over de transfer. "Ajax koopt veertien spelers, van wie er dertien weer op de bank belanden. Het aankoopbeleid is zeer zwak. Dat geldt overigens ook voor Feyenoord hoor, maar bij Ajax hikken ze teveel op twee gedachtes. Ze durven niet vol voor de jeugd te gaan, maar ze zijn ook onzeker over de aankopen. Er is geen concreet plan voor transfers."
http://www.voetbalprimeur.nl/mobile/445386/-ajax-koopt-veertien-spelers-van-wie-er-dertien-op-de-bank-belanden-zeer-zwak-.html

Aadje kan het weten. Die heeft verstand van zaken!

Strijker
13 juli 2015, 21:05
Weet zelf ook niet zo goed wat ik met het lijstje van onze sigaren boer aan moet. :confused:

Big30
13 juli 2015, 21:08
Toch niet van de oefenmatches tegen Seraing en Basaksehir (of zoiets)? :redface:RSC Anderlecht maakte gisteren geen al te beste indruk op het veld van tweedeklasser RFC Seraing. Nochtans was het elftal van de thuisploeg niet meer dan een samenraapsel van nieuwe spelers, testers en spelers die er ook vorig seizoen al speelden.
http://www.nr10.be/nieuws/rsc-anderlecht-verliest-oefenwedstrijd-tegen-tweedeklasser-video

Bluebear
13 juli 2015, 21:10
"Ajax koopt veertien spelers, van wie er dertien op de bank belanden. Zeer zwak"

Gepubliceerd:
maandag 13 juli 2015 om 16:47
PSV, Ajax en Feyenoord deden het of zijn het van plan: een speler uit de Nederlandse subtop oppikken. Aad de Mos laat zich in gesprek met Metro uit over Davy Pröpper, Nemanja Gudelj en Marko Vejinovic.

De oud-trainer spreekt in gesprek met de krant zijn twijfels uit over Pröpper, die hij nog kent als B-junior in zijn bij Vitesse. "Davy is geen leiderstype. Hij heeft onmiskenbaar talent en is inmiddels ook vrij ervaren, maar hij zal het team niet dragen. Dat was dit seizoen bij Vitesse ook al niet het geval. En bij PSV is er ook wat meer concurrentie; het wordt geen appeltje eitje voor hem."
/url]

Ach Big30, je laat je toch niet leiden door afkoop Aadje!! De slimste Nederlandse trainer en gymleraar in spe!! ;) :biggrin:

12276

Strijker
13 juli 2015, 21:14

Wanneer wordt kenner Aadje lid van dit forum?
Dan zijn Peter 1966 en ondergetekende namelijk nog maar 1 kenner nodig om te kunnen klaverjassen.

Big30
13 juli 2015, 21:19
Wanneer wordt kenner Aadje lid van dit forum?
Dan zijn Peter 1966 en ondergetekende namelijk nog maar 1 kenner nodig om te kunnen klaverjassen.

John de Wolf doet graag mee met een potje klaverjassen.

Strijker
13 juli 2015, 21:30
John de Wolf doet graag mee met een potje klaverjassen.

Heeft die voormalig Feyeknooijer verstand van voetbal dan???

peterp095
13 juli 2015, 21:36
Jullie beste analist is meer Belg dan Nederlander.....Jan Mulder

Big30
13 juli 2015, 21:40
Heeft die voormalig Feyeknooijer verstand van voetbal dan???

Heb je voor klaverjassen niet nodig! Hij heeft van voetballen net zo veel verstand als Overmars maar die kan dan weer niet klaverjassen. Overmars is dan weer een kei in mens-erger-je-niet en kuiltjetuut een knikkerspel dat hij vaak met Aadje speelt. Aadje heeft wel verstand van voetbal, van blaasvoetbal wel te verstaan.

Strijker
13 juli 2015, 21:45
Jullie beste analist is meer Belg dan Nederlander.....Jan Mulder

Jan Mulder is een clown.
Die heeft zich jaren geleden in het RTL4 programma Barend en Van Dorp een bepaalde rol aangemeten en is sindsdien in die rol blljven hangen.
Ongeacht in welk programma hij zit.
De NOS had deze nar beter met pensioen kunnen sturen i.p.v. Mart S.

Strijker
13 juli 2015, 21:48
Heb je voor klaverjassen niet nodig! Hij heeft van voetballen net zo veel verstand als Overmars maar die kan dan weer niet klaverjassen. Overmars is dan weer een kei in mens-erger-je-niet en kuiltjetuut een knikkerspel dat hij vaak met Aadje speelt. Aadje heeft wel verstand van voetbal, van blaasvoetbal wel te verstaan.

Ik wil tussen de potjes klaverjassen door nog wel een beetje op nivo over voetbal kunnen praten.

peterp095
13 juli 2015, 21:49
Kan best zijn maar Jan Mulder is een kenner net zoals Johan Boskamp
Aad de Mos daarentegen die mogen jullie houden...kan beter solliciteren als Administrator op een forum:)

Big30
13 juli 2015, 21:54
Aad de Mos daarentegen die mogen jullie houden...kan beter solliciteren als Administrator op een forum:)

Ik heb het idee dat er behalve Mulder en Boskamp in Belgie geen voetbal analisten bestaan. Ook niet zo vreemd. Het voetbal in Belgie heeft al veel geprofiteerd vd ontwikkelingshulp uit Nederland. Daar doen we niet flauw over. Wel leuk dat Bassie en Adriaan nog ergens serieus worden genomen.
De sollicitatie procedure met Aad loopt erg stug. Hij eist nu al een afkoopsom.

Strijker
13 juli 2015, 21:59

Jan Mulder een kenner, ik hoop dat gij een grapje maakt maar vrees het ergste.
Als Jan deze week zou verhuizen van Grunn naar België dan zou ik direct vrij nemen van mijn werk om te helpen met de verhuizing.
Wel met dien verstande dat hij zich dan nooit meer vertoond op de Nederlandse TeeVee.

John Boskamp mag van mij ook wel aan de andere kant van de grens blijven, komt in de regel ook weinig zinnigs uit.
Maar daar worden de (vaste)gasten van het TRL7 programma voetbal international dan in de regel ook niet op geselecteerd.

deket
13 juli 2015, 22:59
strijker,weet jij wat die volgens jou domme"Jan Mulder"krijgt om wat collumms te schrijven,voorheen voor het Nieuwsblad en nu voor Het Laatste Nieuws,te vergelijken met het Nederlandse Telegraaf,en nog steeds voor Humo? wel daar kunnen de heren mod. hier alleen maar natte dromen van krijgen hoor

deket
13 juli 2015, 23:03
nu lees ik alleen over de Beerschot-Peter,maar de zo "bescheiden,low profil,niet grootsprakerige"AjaxPeter horen we niet meer? begin weer ongerust te worden over deze Peter69 of zo. zulke low-profil zijn we niet van hem gewoon,zeker niet na de terechte opmerkingen ivm. zijn Ajax

Big30
13 juli 2015, 23:23
Deket kun je ons even bijpraten in de soap rond ene Mitrovic? Klopt dat nu en Barca en Real interesse hebben getoond? Of is de realiteit dat het allemaal gebakken lucht is en geen club hem wil hebben?

Grappig wel hoe populair een bejaarde Nederlander in België is. Hier neemt men hem al lang niet meer serieus maar in België moet hij elk programma rondom de rode duivels in zijn eentje dragen. Helemaal hilarisch is het bericht dat zijn colums in het land van Jean Mari en Eddy ook nog gelezen worden sterker nog ze zijn zo gek Jan daar goed voor te betalen!
Waarschijnlijk moet ie dan verplicht schrijven dat Belgen kunnen voetballen, ach ja voor dat bedrag zou ik dat ook wel willen beweren. No problem :biggrin:.

deket
13 juli 2015, 23:44
alleen geven ze je dat bedrag niet he Big.
en misschien kunnen Ajax van Peter(na zulk seisoen,zou ik me ook ver van de polemieken houden;)en uw provincieploegje wat Grieken op overschot kopen? wel met Euro betalen

Big30
14 juli 2015, 00:15
Ajax heeft nu eindelijk toegeslagen op het transfer front. Een spits ene Sanogo gehuurd van Arsenal. Zonder recht tot koop dus dat geeft veel vertrouwen. Ook niet zo vreemd voor een spits die de afgelopen 2 jaar zelden speelde en nooit scoorde.
Ook een kabouter van 1.68m en 67 kg. Ene Amin Younes die ze in de Efteling waarschijnlijk hebben gescout.

Wordt nu echt tijd dat iemand opstaat binnen Ajax en actie gaat nemen! Enfin mijn seizoen kaart staat nu op marktplaats. Dit trek ik niet meer als Ajax fan. Er zijn grenzen.

Strijker
14 juli 2015, 05:45
strijker,weet jij wat die volgens jou domme"Jan Mulder"krijgt om wat collumms te schrijven,voorheen voor het Nieuwsblad en nu voor Het Laatste Nieuws,te vergelijken met het Nederlandse Telegraaf,en nog steeds voor Humo? wel daar kunnen de heren mod. hier alleen maar natte dromen van krijgen hoor

Dat zal ongetwijfeld belachelijk veel zijn, maar dat bewijst alleen maar dat er in België mensen wonen die nog dommer zijn dan Jantje M.

Strijker
14 juli 2015, 05:58
Ajax heeft nu eindelijk toegeslagen op het transfer front. Een spits ene Sanogo gehuurd van Arsenal. Zonder recht tot koop dus dat geeft veel vertrouwen. Ook niet zo vreemd voor een spits die de afgelopen 2 jaar zelden speelde en nooit scoorde.
Ook een kabouter van 1.68m en 67 kg. Ene Amin Younes die ze in de Efteling waarschijnlijk hebben gescout.

Wordt nu echt tijd dat iemand opstaat binnen Ajax en actie gaat nemen! Enfin mijn seizoen kaart staat nu op marktplaats. Dit trek ik niet meer als Ajax fan. Er zijn grenzen.

We zullen wel gaan zien wat het wordt. Ajax heeft wel eens vaker een speler gehaald die op dat moment nog tamelijk onbekend was.
Finidi George, Nwanko Kanu, Hatem Trabelsi, Steven Pienaar, Jari Litmanen, Zlatan Ibrahimovic.

Big30
14 juli 2015, 07:49
Een spits die al 2 jaar niet tot scoren komt (vaak geblesseerd is) en een vleugelspeler van het nivo waarvan in de Ajax selectie en jeugd genoeg spelers rondlopen die meer potentie hebben. Younes was al tweede keus omdat Sisto niet naar Ajax wilde komen.
Een brevet van onvermogen voor de scouting en een schoffering van het publiek dat al jaren zich stierlijk verveelt omdat het spel van Ajax de club onwaardig is. De manier om nog meer onvrede onder de fans te kweken.

Als je als club armlastig bent zou het nog te begrijpen zijn. Voor een club met 100 miljoen € op de bank en een club waarvan de supporters smachten naar eindelijk een aankoop die hen naar het stadion zal trekken is het volstrekt niet te begrijpen.

Willem2
14 juli 2015, 10:17
PEC stevent af op stunt met Braziliaans toptalent ..... http://www.ad.nl/ad/nl/5610/Eredivisie/article/detail/4100610/2015/07/14/PEC-stevent-af-op-stunt-met-Braziliaans-toptalent.dhtml

deket
14 juli 2015, 10:52
@strijker, of Jan Mulder al dan niet intelligent is, daar ga ik mij niet over uitlaten, maar hij heeft in elk geval goede smaak en dan bedoel ik niet zijn vrouw, maar de liefde voor de mooiste club ter wereld, en laat dat nu inherent zijn aan alle exspelers van Anderlecht.
Behalve zij die mislukten en met een frustratie hun geluk gaan beproeven de minder Nederlandse competitie met meer bescheiden clubs zoals Den Haag, Roda, Nec, Ajax, PSV, Willem2 en dan vergeet ik er waarschijnlijk nog wel een paar.

P11111
14 juli 2015, 11:11
Ajax heeft nu eindelijk toegeslagen op het transfer front. Een spits ene Sanogo gehuurd van Arsenal. Zonder recht tot koop dus dat geeft veel vertrouwen. Ook niet zo vreemd voor een spits die de afgelopen 2 jaar zelden speelde en nooit scoorde. Ook een kabouter van 1.68m en 67 kg. Ene Amin Younes die ze in de Efteling waarschijnlijk hebben gescout.

Als Sanogo en Younes ook maar enigszins het niveau van spelers als Sana, Duarte, Sonck, Mido, Krkić en Sulejmani kunnen benaderen, ga ik binnenkort weer met veel plezier en grote verwachtingen naar de ArenA. Dan komt het ongetwijfeld weer allemaal goed. De adrenaline stroomt nu al door mijn lichaam.

Daar waar de ware kenners onder ons vooraf hun oordeel al geven, hoop ik met mijn zeer beperkt voetbalinzicht in de winterstop een eerste tussenbalans op te maken.

P11111
14 juli 2015, 12:17
We zullen wel gaan zien wat het wordt.

Met Sanogo heeft Ajax een ruwe diamant in huis gehaald

Nog niet zo lang geleden werd Yaya Sanogo oprecht bejubeld. Als jeugdspeler van de beroemde academie van AJ Auxerre gold Sanogo als het grootste talent van Frankrijk. In elke lichting scoorde hij aan de lopende band en ook in nationale jeugdploegen was hij een hit. Sanogo debuteerde op zijn zestiende in de hoofdmacht van Auxerre en een stormachtige doorbraak leek slechts een kwestie van tijd.

Maar toen kwamen de blessures. In het voorjaar van 2010 brak Sanogo zijn onderbeen. Een half jaar later was hij er weer bovenop, maar snel sloeg het noodlot weer toe in de vorm van een spierscheuring. 'Dit is een gokje', zei Arsène Wenger dan ook na het aantrekken van Sanogo in 2013. 'Hij is een enorm talent, maar heeft nu al bijna twee jaar niet gespeeld.'

Wenger nam de gok echter niet zomaar: 'Sanogo heeft alles om een geweldige spits te worden. Hij is sterk, technisch vaardig, atletisch en lang. Hij kan tegelijkertijd fungeren als aanspeelpunt en afmaker.' Vooral dat laatste moet Ajax als muziek in de oren klinken. 'Maar', vervolgde Wenger 'alles valt of staat met zijn fitheid. Hij moet blessurevrij blijven.'

'Ik ken weinig spelers die net zoveel pech hebben gehad met blessures als hij', toonde Wenger na de tweede langdurige blessure van Sanogo zijn medeleven. Eerder had hij zijn jonge pechvogel al vergeleken met een illustere voorganger: 'Als ik Yaya soms aan het werk zie op de training, sta ik versteld van zijn kwaliteiten. Hij doet me denken aan Nicolas Anelka. Toen ik hem naar Arsenal haalde en opstelde vroeg iedereen waarom ik geen echte spits kocht. Maar met Anelka in de spits werden we wel mooi kampioen. Dat kan met Sanogo ook.'

Het is duidelijk dat Sanogo nu voor het seizoen van de waarheid staat. Op 22-jarige leeftijd moet de spits het predicaat van talent eindelijk van zich afschudden. Over zijn talent bestaat in de voetbalwereld geen enkele twijfel. Over zijn fysiek des te meer. In Amsterdam moet Sanogo niet alleen de spot en kritiek, maar vooral zijn eigen lichaam zien te overwinnen.

Bron: Voetbalmedia

P11111
14 juli 2015, 12:45
Max Eberl, technisch directeur van Borussia Mönchengladbach, bevestigt dat Amin Younes op weg is naar Ajax

'Met Amin was het een kwestie van verlengen of hem verliezen. Wij wilden hem graag behouden, maar hij wenste een overstap naar Ajax, een grote club en een grote mogelijkheid voor hem', vertelt Max Eberl aan Sky. 'We hebben al een akkoord. Het gaat alleen nog om de laatste details, maar dat komt wel goed.'

De 21-jarige talentvolle Younes debuteerde op 18-jarige leeftijd namens Borussia Mönchengladbach in de Bundesliga. Sinds zijn debuut kwam de jeugdinternational tot 37 officiële duels. De Duitser met een Libanese vader is inzetbaar als vleugelaanvaller en aanvallende middenvelder.

Tijdens het EK onder 21 in juni kwam Younes tijdens alle vier wedstrijden van de Duitse ploeg in actie als basisspeler.

Welke transfersom Ajax betaalt om Amin Younes over te nemen, is niet bekend. Het talent had in Duitsland een contract tot volgend jaar.

P11111
14 juli 2015, 12:57
Ik hoop dat Big30, één van de meest fanatieke Ajax-supporters die ik ken, nu komende nacht eindelijk weer eens goed kan slapen.

In het belang van het vaderlandse voetbal is het niet te hopen dat de competitie bij de winterstop al zo goed als beslist is.

Big30
14 juli 2015, 13:58
Kortom een spits die niet scoort en een kabouter die als buitenspeler een beetje pingelen kan. Het type voetballer waar er bij Ajax minimaal 5 van rondlopen. Ik en met mij alle Ajax fans zijn weer helemaal gerustgesteld.

Zouden in het trainingskamp in de Lutte een fiets maatje XXS voor kabouter Younes hebben?

P11111
14 juli 2015, 15:12
Ik en met mij alle Ajax fans zijn weer helemaal gerustgesteld.

'Younes is een aanwinst voor de Nederlandse competitie'

Amin Younes verwacht spoedig zijn handtekening te zetten onder een driejarig contract met Ajax. Met de 21-jarige van Borussia Mönchengladbach afkomstige Duitse jeugdinternational krijgt trainer Frank de Boer de beschikking over een technisch vaardige vleugelspits. Dat vertelt Roel Brouwers, de Nederlandse verdediger van Gladbach.

'Iemand die zowel op links als rechts een mannetje kan uitspelen en op de eerste meters razendsnel is', zo omschrijft Brouwers de nieuwe aanvaller van Ajax. Tot zijn vertrek op huurbasis naar 1. FC Kaiserslautern in 2014 behoorde Younes drie seizoenen tot de A-selectie van BMG. 'Ik denk dat Amin goed in het systeem van Ajax past. Technisch is hij zeer onderlegd en hij wil als kleine vleugelspeler zoveel mogelijk de actie maken.'

'En ik herinner me een van zijn eerste wedstrijden in het seizoen 2012/2013, thuis tegen landskampioen Borussia Dortmund', vervolgt de Limburger. 'Bij een 0-1 achterstand hadden we weinig in te brengen. Tot Younes in de tweede helft gelijkmaakte met een schot van een meter of vijftien. Die goal werd in de Bundesliga zelfs gekozen tot doelpunt van de maand.'

Brouwers: 'Bij Gladbach behoorde hij jarenlang tot de grote talenten. Alleen redde Younes het net niet vanwege de enorme concurrentie voorin. Voor hem is het een logische stap om ergens anders te kijken. Als hij bij Ajax het vertrouwen krijgt, gaat hij het goed doen. Voor de Nederlandse competitie is hij zeker een aanwinst.'

De Ajax-fans kunnen zich vooral vasthouden aan de situatie van de Poolse international Arkadiusz Milik, die vorig jaar als onbekende binnen kwam, maar in zijn eerste jaar 23 keer scoorde. Net als Milik staat Younes in zijn eigen land nog steeds te boek als een groot talent. Hij is tweebenig en dribbelde op het EK U21 naar hartenlust en was dreigend met goede voorzetten. In de pers volgde in die periode meer dan eens de vergelijking met Eden Hazard van Chelsea. Frank de Boer lijkt in ieder geval te hebben wat hij wil: een buitenspeler die iets kan creëren 'in de derde fase'.

P11111
14 juli 2015, 16:44
een buitenspeler die iets kan creëren 'in de derde fase'.

Big, wil jij als voetbalvader en de 'Aad de Mos' van dit topic alle leken onder ons eens uitleggen wat precies een aanval 'in de derde fase' is?

Ik dacht dat voetbal een simpel spelletje van 11 tegen 11 was, maar de hedendaagse trainers lijken het steeds ingewikkelder te maken.

Big30
14 juli 2015, 16:52
De Boer heeft er ook begrip voor dat je met 100 miljoen op de bank nu geen aankopen kunt doen van meer dan 10 miljoen. Hij lult dus wel meer uit zijn nek.
Eigenlijk zegt ie dat ie deze speler helemaal niet nodig heeft want van dit type speler heeft Ajax er juist genoeg van. Te veel namen om op te noemen. Dus dan krijg je dit geleuter.

Misschien dat ie in de derde helft bij het bieren excelereert. Moet ie wel zijn ID laten zien.

Begrijp jij waarom men een blessure gevoelige niet scorende spits gaat huren?

P11111
14 juli 2015, 16:59
Begrijp jij waarom men een blessure gevoelige niet scorende spits gaat huren?

Marc Netto zal ongetwijfeld met zijn oud-trainer in Londen hebben gebeld en toen is dit eruit gekomen.

Ben best wel benieuwd wat Tscheu hiervan vindt. Misschien is hij momenteel wel op vakantie en heeft Speedy de nieuwe spits snel en stiekem tijdens zijn afwezigheid er doorheen gedrukt. Wie zal het zeggen. ;)

Strijker
14 juli 2015, 18:06
Sanogo heeft in zijn jonge leven nu al zoveel pech (blessureleed) gehad, die gaat nu eindelijk eens een keer knallen en bewijzen wat hij kan.
Amin Younis heeft het bij BMG, een topclub in Duitsland, net niet gered. Is dus voor de Nederlandse competitie een aanwinst.
Beetje concurentie binnen de selectie kan geen kwaad, dat houdt de mannen scherp.
Laat Frankie maar schuiven, hij gaat deze ruwe diamanten mooi bewerken en veranderen in briljanten.
Ajax wordt gewoon weer kampioen, AZ, Feyenoord en PSV gaan strijden om de titel, best of the rest!

Ik heb gesproken.

Big30
14 juli 2015, 18:13
Gewoon 2 topaankopen :biggrin:. Een niet scorende spits en een tuinkabouter die door Gladbach als te zwak wordt gezien en die totaal niets toevoegt.

Scouting apparaat binnen Ajax kan men beter opheffen. De fans vrezen terecht weer een armzalig seizoen met voetbal dat Ajax onwaardig is. Ajax is de weg totaal kwijt. Jammer voor het Nederlands voetbal we hebben de punten in de Uefa ranking hard nodig.

De verkoop van mijn Ajax seizoenkaart op marktplaats vlot niet echt. Te veel aanbod.

Strijker
14 juli 2015, 18:26
Gewoon 2 topaankopen :biggrin:. Een niet scorende spits en een tuinkabouter die door Gladbach als te zwak wordt gezien en die totaal niets toevoegt.

Scouting apparaat binnen Ajax kan men beter opheffen. De fans vrezen terecht weer een armzalig seizoen met voetbal dat Ajax onwaardig is.

Dat die spits tot nu toe nog niet veel gescoord heeft komt waarschijnlijk omdat hij tot nu toe in teams heeft gespeeld waar men hem niet begreep omdat hij voor zijn medespelers te geniaal was.
Een probleem waar hij in Amsterdam geen last van zal hebben. En dan komen al die doelpunten die hij nog in zijn benen heeft zitteen er als vanzelf aan de lopende band uitrollen.

Tuinkabouters worden vaak over het hoofd gezien en kunnen dus vaak ongemerkt door vijandelijke linie's sluipen.
Succes gegarandeerd voor Ajax komend seizoen. :freu::freu::freu:

Jansen
14 juli 2015, 18:34
Ajax wordt gewoon weer kampioen, AZ, Feyenoord en PSV gaan strijden om de titel, best of the rest!

Ik heb gesproken.

Beetje vreemde uitspraak of regel !
Wanneer PSV en AZ samen ook met Feijenoord gaan strijden om de titel verwacht ik zeker niet dat Ajax kampioen wordt.
Ik verwacht eerder dat Ajax flink moet strijden om 2e te worden ze zijn wel kampioen met het meeste geld op de bank.

- Oom Duck Overmars is te gierig om een paar flinke aankopen te doen en zal eerst eens intern de boel op zaken moeten gaan zetten.
- Jonk,Bergkamp,Overmars en Ling moeten eens goed gaan praten en de jeugd ook meer kans gaan geven.
- Kruif zal na het begin van de competitie wel weer gaan vertellen dat het anders had gemoeten.

Frank de boer kan voor de grootste verrassing gaan zorgen om toch nog over te stappen naar het buitenland.
Ook bij Arsenal is Bergkamp in het vizier om naast Wenger op de bank te gaan zitten.

Ook grappig dat de Amsterdammers onder ons hier weer spelers tot de hemel schrijven en later zie je van die spelers te weinig in waarde terug op het veld.
Voorbeelden genoeg de laatste jaren.

Bluebear
14 juli 2015, 18:54
Ik denk dat PSV super inkoopt op het moment. Ik schat het elftal sterker in als vorig jaar. Hopen dat Willems niet alsnog vertrekt al zal dat zeer moeilijk worden. Volgens de kenners is hij zo inzetbaar op het hoogste niveau. Het wordt een heel mooi seizoen voor ons in Eindhoven. :freu:

P.S. Er voltrekt zich een gruwelijke soap op het moment in Eindhoven rondom Pereiro. De zaakwaarnemer eist meer geld en komt met het verhaal dat alle bedragen die hij zag dacht dat deze netto waren, maar zijn natuurlijk bruto. Zuid-Amerikaans rekenen. Creatieve jongens.
Status op dit moment: Onderhandelingen onderbroken en een hapje eten met een bezinningsmoment. De soap is nog niet voorbij. Collegamakelaars spelen op de zaakwaarnemer in om hem tot zinnen te brengen.
Hij lijkt bij te draaien. Het zou zonde zijn als dit talent aan PSV voorbij gaat. We wachten af.

Strijker
14 juli 2015, 19:07
Beetje vreemde uitspraak of regel !
Wanneer PSV en AZ samen ook met Feijenoord gaan strijden om de titel verwacht ik zeker niet dat Ajax kampioen wordt.
Ik verwacht eerder dat Ajax flink moet strijden om 2e te worden ze zijn wel kampioen met het meeste geld op de bank.

- Oom Duck Overmars is te gierig om een paar flinke aankopen te doen en zal eerst eens intern de boel op zaken moeten gaan zetten.
- Jonk,Bergkamp,Overmars en Ling moeten eens goed gaan praten en de jeugd ook meer kans gaan geven.
- Kruif zal na het begin van de competitie wel weer gaan vertellen dat het anders had gemoeten.

Frank de boer kan voor de grootste verrassing gaan zorgen om toch nog over te stappen naar het buitenland.
Ook bij Arsenal is Bergkamp in het vizier om naast Wenger op de bank te gaan zitten.

Ook grappig dat de Amsterdammers onder ons hier weer spelers tot de hemel schrijven en later zie je van die spelers te weinig in waarde terug op het veld.
Voorbeelden genoeg de laatste jaren.

Nu kan ik gaan uitleggen wat ik bedoel met de titel best of the rest maar mijn gevoel zegt mij dat Jansen die uitleg niet nodig is.
Verder is het gewoon een kwestie van hoog inzetten. Gaat het weer mis dan wordt het ook een kwestie van diep vallen.
Maar als het wel gaat lopen en mijn voorspelling (wens) komt wel uit, dan zal ik nog wel een paar keer gaan citeren uit enkele berichten van dit forum..
We zullen gaan zien wat het wordt en waar de diverse schepen zullen gaan stranden.

Strijker
14 juli 2015, 19:10
Status op dit moment: Onderhandelingen onderbroken en een hapje eten met een bezinningsmoment. De soap is nog niet voorbij.

Kan het bestuur van PSV in de tussentijd mooi even overleggen met het gemeente bestuur van Eindhoeven hoeveel financiële ruimte men heeft. :biggrin:

Big30
14 juli 2015, 19:19
Het is rond BB. Het grootste talent in Zuid Amerika heeft getekend. Wat andere Europese top ploegen niet is gelukt is PSV wel gelukt dit grote unieke talent vastleggen. Voor Pereiro ga je naar het stadion dat is genieten.

O wat ben ik als Ajax fan toch jaloers op PSV. Wat een schitterende aankopen zeg. Logisch ook wel PSV is een rijke club mijn cluppie is straatarm. Dan moet je het doen met afdankertjes.

Bluebear
14 juli 2015, 19:34
http://psv.netwerk.to/nieuws/artikel/36386_%3Cb%3E%5BFoto%5D%20Pereiro%20vertrokken%20u it%20Philips%20Stadion%2C%20gesprekken%20nog%20nie t%20afgebroken%20%5Bupdate%202%5D%3Cb%3E.php

Don Rudo
14 juli 2015, 19:40
P66 en Strijker roeren zich flink in de zomerstop maar zodra er weer gevoetbalt wordt, drukken ze weer hun neus snor.

PSV schrijft 20 miljoen aan Champions League TV-gelden bij, wordt reeds in oktober Winterkampioen en in maart rijdt de platte kar weer naar het Stadhuisplein.

Marc Netto maakt nog een klappertje met Cillissen die in Engeland zijn eerste penalties gaat stoppen.

Een club die wel zijn (uitstekende!) keeper weet te behouden met groot transfernieuws vandaag: https://www.fc-koeln.de/fc-info/news/detailseite/details/leonardo-bittencourt-wechselt-zum-1-fc-koeln/

P11111
14 juli 2015, 19:44
P66 en Strijker roeren zich flink in de zomerstop maar zodra er weer gevoetbalt wordt, drukken ze weer hun neus snor.

Ach ja, succesarme supporter...de kampioenschappen in Amsterdam zijn inmiddels ontelbaar, dus jij weet echt waar je het over hebt. Grappig. :)

Strijker
14 juli 2015, 20:02

Zal het komende seizoen vast nog wel een paar keer de bekende knuppel in het beroemde hoenderhok gooien.
Ook zal ik het komende seizoen nog wel geregeld een rake voorspelling gaan doen over een op handen zijnde wedstrijd. (zoals in bericht # 6050 van 27-02-2015)
Kortom, het blijft w.m.b. nog lang onrustig op het ijsberenforum. Maar dan wel op een gezellige manier!

P11111
15 juli 2015, 07:54
De berichten van de voetbalkenners worden met de dag veelbelovender. Het ziet er echt naar uit dat in het aankomende seizoen een geweldenaar in de Eredivisie voetbalt. Ik kan niet wachten tot de competitie begint. :)

'Sanogo kan een sensatie worden in de Eredivisie'

Ajax is dicht bij het aantrekken van Yaya Sanogo, die volgens zijn oud-ploeggenoot Sébastien Haller een enorme aanwinst kan zijn voor de Eredivisie.

'Yaya is een speler met een enorme potentie', aldus Haller. De spits van FC Utrecht maakte samen met Sanogo jarenlang deel uit van de jeugdopleiding van Auxerre. 'Hij scoorde in de jeugd altijd aan de lopende band en heeft dat ook in het eerste elftal laten zien, waarmee hij een transfer naar Arsenal verdiende'.

'En Yaya heeft ook altijd zijn aandeel in het meevoetballen', zegt Haller. 'Hij is fysiek heel sterk, is rustig aan de bal, technisch zeer onderlegd, een goede dribbelaar, heeft een goed schot, heeft met zijn 1.94 meter lengte en is een harde werker. En Yaya is een echte spits die vaak verrassend opduikt voor het doel van de tegenstander. Geloof me: Sanogo kan een sensatie worden in de Eredivisie. Hij beschikt over alle kwaliteiten die in deze competitie en bij Ajax worden gevraagd', blikt de Utrechtse revelatie van afgelopen seizoen vooruit.

Als hij morgen (donderdag, red.) door de medische keuring komt huurt Ajax Sanogo voor één seizoen van Arsenal. In Amsterdam moet de 22-jarige Fransman de concurrentiestrijd aangaan met Arek Milik.

Admin
15 juli 2015, 09:46
P.S. Er voltrekt zich een gruwelijke soap op het moment in Eindhoven rondom Pereiro. De zaakwaarnemer eist meer geld en komt met het verhaal dat alle bedragen die hij zag dacht dat deze netto waren, maar zijn natuurlijk bruto. Zuid-Amerikaans rekenen. Creatieve jongens.
Status op dit moment: Onderhandelingen onderbroken en een hapje eten met een bezinningsmoment. De soap is nog niet voorbij. Collegamakelaars spelen op de zaakwaarnemer in om hem tot zinnen te brengen.
Hij lijkt bij te draaien. Het zou zonde zijn als dit talent aan PSV voorbij gaat. We wachten af.
De soap is inderdaad nog niet tot een einde gekomen. De speler wil graag naar PSV, er is overeenstemming met zijn club, hij is medisch gekeurd in PSV shirt nb. maar zijn zaakwaarnemer ligt weer dwars en is voor de zoveelste keer met aanvullende eisen gekomen.

Bizarre onderhandelingen PSV en Gastón Pereiro's entourage: onderhandelingen tot woensdag opgeschort

EINDHOVEN - Terwijl in Evians-les-Bains Davy Pröpper zich aansloot bij het trainingskamp van PSV, zwoegt technisch manager Marcel Brands in zijn kantoor in het Philips Stadion met de entourage van Gastón Pereiro. Dinsdagavond werden de onderhandelingen opgeschort. Er is nog altijd geen contract getekend.

Hoewel het Uruguayaanse talent al medisch was goedgekeurd en PSV overeenstemming leek te hebben met zijn club Nacional én zijn zaakwaarnemer, leek het toch nog mis te gaan.

'Weer nieuwe eisen'
Op het moment dat het vijfjarig contract getekend moest worden, gooide Pereiro's zaakwaarnemer Casal roet in het eten door wéér met nieuwe eisen te komen.

Niet voor de eerste keer, want de onderhandelingen lopen al maanden en steeds als PSV beet dacht te hebben, kwamen er vanuit Uruguay weer nieuwe voorwaarden. Maandag werd Gastón Pereiro medisch goedgekeurd.

Onderhandelingen opgeschort
Dinsdagavond zijn de onderhandelingen opgeschort. Er is nog geen akkoord. Woensdag gaan de onderhandelingen weer verder.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/232825862/Bizarre+onderhandelingen+PSV+en+Gaston+Pereiros+en tourage+onderhandelingen+tot+woensdag+opgeschort.a spx

Big30
15 juli 2015, 09:58
De berichten van de voetbalkenners worden met de dag veelbelovender. Het ziet er echt naar uit dat in het aankomende seizoen een geweldenaar in de Eredivisie voetbalt. Ik kan niet wachten tot de competitie begint. :)
Ik raak er nu ook steeds meer van overtuigd dat deze jongen wel eens een hele grote kan worden. Hij heeft alles mee, hij is 1m94cm lang dus dat zijn al bonuspunten. Verdere doorgroei is mogelijk. Maar vooral het feit dat ie er al 2 jaar lang niets van bakt en zelfs geen frommel goaltje meepikt geeft je veel vertrouwen, zelfs bij Crystal Palace waar hij het afgelopen seizoen was gestald bakte hij er niets van.

Hoeveel vertrouwen Ajax in deze spits heeft blijkt hier wel uit:

De keuze van Ajax om Sanogo zonder optie tot koop een jaar te huren, is waarschijnlijk ingegeven door het feit dat de Amsterdammers nog steeds het volste vertrouwen hebben in Richairo Zivkovic. De van FC Groningen gekochte speler wordt komend seizoen aan Willem II verhuurd. Als hij het daar goed oppakt, kan hij daarna de plaats van Sanogo innemen en de concurrentie met Arek Milik aan gaan.
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/24265190/__Sanogo_geeft_jawoord_aan_Ajax__.html

Wat voor groot talent Younes is blijkt wel uit het feit dat Gladbach accoord ging om zijn lopende contract voor maar liefst 1.5 miljoen euro af te kopen. Eigenlijk wilde men Sisto hebben en had daar 7 miljoen voor uit willen trekken, Overmars heeft dus weer mooi 5.5 miljoen bespaard, kassa!

Einde aan soap rond Gastón Pereiro, speler tekent voor vijf jaar bij PSV

EINDHOVEN - Gastón Pereiro heeft woensdag alsnog zijn handtekening onder een contract bij PSV gezet. De voetballer uit Uruguay heeft een verbintenis voor vijf seizoenen getekend in Eindhoven.

Dit laat PSV via Twitter weten.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/232844902/Einde+aan+soap+rond+Gaston+Pereiro,+speler+tekent+ voor+vijf+jaar+bij+PSV.aspx

P11111
15 juli 2015, 10:33
Ik raak er nu ook steeds meer van overtuigd dat deze jongen wel eens een hele grote kan worden.

Als zelfs een uiterst beperkte speler als 'Flop' de Jong al 20 doelpunten in de Eredivisie kan maken, mogen we inderdaad veel verwachten van deze bovengemiddeld getalenteerde aanvaller.

P11111
15 juli 2015, 10:39
Wat voor groot talent Younes is blijkt wel uit het feit dat Gladbach accoord ging om zijn lopende contract voor maar liefst 1.5 miljoen euro af te kopen.

Als spelers nog maar een contract voor 1 jaar hebben, zijn ze inderdaad vaak voor een mooi prijsje te koop. Anders lopen ze voor niets de deur uit. Voor slechts 1,5 miljoen zo'n talent binnenhalen, is slim gedaan.

Dat wordt een prachtvoorhoede met El Ghazi, Sanogo en Younes en daarachter aanvallende toptalenten als Klaassen en Sinkgraven (de revelatie van dit moment!) en verder ook nog Bazoer en Gudelj.

Het wordt weer genieten in Amsterdam.

Big30
15 juli 2015, 10:41
Als ... .
Als de hemel naar beneden valt dragen we allemaal een blauw hoedje!

Big30
15 juli 2015, 10:52
Als spelers nog maar een contract voor 1 jaar hebben, zijn ze inderdaad vaak voor een mooi prijsje te koop. Anders lopen ze voor niets de deur uit. Voor slechts 1,5 miljoen zo'n talent binnenhalen, is slim gedaan.
Dat is inderdaad slim gedaan door Gladbach, voor een tuinkabouter waar geen enkele club belangstelling voor had toch nog wat geld beuren is slim. Er zijn altijd clubs die er in trappen. Neen erg slim is Ajax niet bezig in de transfer periode.

Wat een verschil met Feijenoord zeg:

Tegelijkertijd is de nieuwe Zweedse international Simon Gustafson van BK Häcken binnengehaald. Het 20-jarige toptalent uit de Zweedse ploeg die afgelopen maand Europees kampioen werd moet zijn handtekening nog plaatsen, maar de deal is rond. Feyenoord is voor het aantrekken van Gustafson zo’n 1,5 miljoen euro kwijt. Dat betekent dat het slechts tien procent van de totale transfersom van Clasie kwijt is aan een goede middenvelder.
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/feyenoord/24269523/__Hoofdprijs_voor_Feyenoord__.html

Een fysiek sterke aanvallende middenvelder met scorend vermogen. Geen gelul van hij kan of als. Gewoon een groot talent die heeft bewezen wat hij kan, net als Pereiro bij PSV.
Dat zijn spelers waarvoor je naar het stadion gaat, waar je als voetbal liefhebber warm van wordt. Younes zou goed passen bij het kaboutereftal vd Efteling en veel AJAX fans lijken alle realiteit zin verloren te hebben en lopen nu in het sprookjesbos van dezelfde Efteling rond.

P11111
15 juli 2015, 10:58
Wat een verschil met Feijenoord zeg:

Een fysiek sterke aanvallende middenvelder met scorend vermogen. Geen gelul van hij kan of als. Gewoon een groot talent die heeft bewezen wat hij kan.
Dat zijn spelers waarvoor je naar het stadion gaat, waar je als voetbal liefhebber warm van wordt.

Deze middenvelder zat tijdens het EK onder 21 het hele toernooi op de ruime reservebank, daar waar een speler van het bedenkelijke kaliber als Hiljemark, nota bene als aanvoerder, wél een basisplaats bij de Zweden had. Dat is natuurlijk veelzeggend.

Big30
15 juli 2015, 11:09
Zweedse bondscoach: "They will love him at Feyenoord!"
Gustafson in spoor Zweedse legendes
Door Marcel van der Kraan

De Zweedse bondscoach Hakan Ericson zegt dat de verhuizing van Simon Gustafson naar Feyenoord het beste is wat hem kan overkomen. "Hij past bij het Nederlandse voetbal. Hij is een technische, zeer aanvallend ingestelde middenvelder. Simon heeft een geweldig linkerbeen en creëert kansen voor zichzelf en voor het elftal. They will love him in Rotterdam!", meent de bondscoach.

Ook de Zweedse oud-international Ralf Edström, die jarenlang in de spits bij PSV speelde, is een groot fan van Gustafson. "Zijn tweelingbroer Samuel is ook een groot talent. Maar met Simon krijgt Feyenoord een fantastische speler in De Kuip. Hij is nog jong, maar wordt heel goed. Hij laat in de Zweedse competitie al zulke mooie dingen zien”, zegt Edström, die wel waarschuwt dat de nieuwe aankoop van Feyenoord een eigenzinnig karakter heeft.
Eigenzinnig karakter

Edström: "Hij heeft soms een slecht humeur in het veld. Hij heeft een bijzondere persoonlijkheid, maar ik zie hem graag spelen. Op het EK kreeg hij niet vaak de kans, omdat Zweden met een wat defensieve stijl kampioen werd. Dat was een keuze van de coach. Maar geloof me, Gustafson gaat in de toekomst veel in de nationale ploeg van Zweden spelen."

Daarvan is ook Feyenoord-icoon Ove Kindvall overtuigd. "Hij gaat zich bij Feyenoord op een geweldige manier ontwikkelen", aldus de Zweed, die eerder zag hoe Henrik Larsson en John Guidetti als landgenoten furore maakten bij Feyenoord.
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/feyenoord/24269537/__Gustafson_in_spoor_legendes__.html

Een echte topper! Uiteraard niet geschikt om bij AJAX te spelen, past niet in de AJAX school en manier van spelen welke alleen op risicoloos balbezit en terug spelen naar de keeper gebaseerd is. Was AJAX niet het team dat in de afgelopen competitie de minste doelkansen wist te creëren? Dan hebben ze met die nieuwe spits de ideale aankoop gedaan!

P11111
15 juli 2015, 11:36
De kans is aanwezig dat de lampenclub binnenkort nog verder verzwakt wordt. Op basis van vriendjespolitiek willen ze een speler terughalen die anno 2015 werkelijk geen deukje in een pakje boter meer kan schieten. De concurrentie zal deze aankoop ongetwijfeld met luid gejuich ontvangen.

Cocu hoopt op Afellay: 'Ook persoonlijk hebben we een band'

Phillip Cocu maakt in de selectie van PSV nog graag een plekje vrij voor Ibrahim Afellay. 'Ik heb jarenlang met hem gespeeld, dus ook op persoonlijk vlak hebben we een band.'

'Wij hebben altijd duidelijk gezegd wat we van Ibi vinden. De deur bij PSV staat open voor hem', benadrukt hij. 'Het is een speler met heel veel kwaliteiten, ervaring op internationaal gebied en in de Champions League. En hij kent de club. Het is nog te vroeg om een goede indicatie te kunnen geven, maar het is wel helder hoe wij tegen hem aankijken.'

Wat Cocu betreft komt Afellay in aanmerking voor een plek op het middenveld. 'We spelen met twee aanvallende middenvelders. Daar kunnen ook Adam Maher en Davy Pröpper spelen, maar voor die twee plekken heb je toch drie spelers nodig. Als vleugelaanvaller? Dat zal niet de hoofdmoot zijn.'

P11111
15 juli 2015, 14:30
Wat voor groot talent Younes is blijkt wel uit het feit dat Gladbach accoord ging om zijn lopende contract voor maar liefst 1.5 miljoen euro af te kopen.

Een misschatting.

UPDATE: Ajax betaalt Borussia Mönchengladbach drie miljoen euro voor Amin Younes, zo meldt BILD woensdagmorgen. De 21-jarige aanvaller tekent een contract dat hem tot medio 2018 in Amsterdam houdt. Tegenover het Duitse medium reageert de jeugdinternational blij op zijn transfer. 'Ajax is een grote club, ik verheug me enorm op deze uitdaging!'

deket
16 juli 2015, 20:07
Pfff, kom ik thuis na een vermoeiende dag, zet de tv op en zie ik dat ellendige Club spelen voor de supercup of zo in een afschuwelijk rood. Dan maar afzetten want op geen enkele zender wat te zien door zomerperiode. Dan maar iemand plezier maken en nu neuken met mijn partner eeker?
btw, las via intrrnet dat Lestienne zich verbaasd dat ee bij zijn nieuw provincieploegje geen frans praten, hahz het bleken wrer profetische woirden, wat ik eerder schreef. Bij PSV zijn ze dan weer verwonderd dat een Belg alleen Frans kan.
even ter informatie voor onzr noorderburen, in Vlaanderen krijgt men in het onderwijs zowel Nederlands en Frans geleerd. Franstalige Belgen maar ook Fransen zijn minder geneigd andete talen te leren, ook al omdat bij hun op tv alles gewoon gedubd blijft. Identiek in Duitsland, daar hoorde ik onlangs Charles Bronson Duits spreken. Wel buiten Duitsland en Oostenrijk spreekt men alleen in een klein stukje Zwitserland nog Duits hoor.
maar om terug naar de essentie te komen : wat is eigenlijk de voertaal bij het provincieploegje? Bij Club Brugge, hun hypernerveuse coach en debiele voorzitter is dit de taal van Calimero, dwz, geen Italiaans maar klagen en zagen

Big30
16 juli 2015, 20:17
De supercup in Belgie wordt inderdaad gespeeld tussen de landskampioen dat is Gent en de bekerwinnaar dat is de momenteel sterkste club van Belgie oftewel Club Brugge.
Club heeft trouwens de meeste supercups gewonnen. Niet zo vreemd het is de meest suc6volle Club in Belgie.

Dat Lestienne als Belg maar 1 taal spreekt namelijk een Waals dialect mag je deze jongen niet kwalijk nemen. Zo gaat dat in Belgie. Vlamingen spreken doorgaans alleen hun eigen taaltje Walen idem dito. Belgie is nu eenmaal geen tweetaligland.

Jansen
16 juli 2015, 21:35
Ik zal blij zijn dat de competitie binnenkort weer gaat beginnen dan hoeven we hier niet meer te gaan suggeren wat wel en niet goed is bij PSV en Ajax.
Nu krijg je de meeste onzin te lezen vanuit Amsterdam of Cocu cq M.Brands wel juist aankoopt en dat 020 weer zo sterk is.
Het spel wordt dan weer uitgevochten op het veld en dan wordt het hier op het forum weer stil vanuit Amsterdam
PSV heeft goed ingekocht en zal het verlies van de vertrokken spelers heus goed compenseren zeker met meer spelers die het elkaar gunnen.
Affelay hoeft van mij ook niet te komen omdat hij ook wel eens de rotte appel zou kunnen zijn met Locadia.
Feijenoord zie ik dit jaar dan ook hoog eindigen in een gevecht samen met Ajax om de tweede plaats.
En PSV wordt met afstand kampioen.

Wie volgt ?

Big30
16 juli 2015, 21:51
Simpel Jansen. Als ik kijk naar de nieuwe aanwinsten van de clubs de huidige cq te verwachte selecties, de trainer en club infrastructuur, steun van publiek, begroting en dan al deze variabelen in de voorspel formule stop is de uitkomst als volgt:

Eindstand Eredivisie seizoen 2015-2016.

1. PSV
2. Feijenoord
3. PEC Zwolle
4. Ajax
5. AZ
6. FC Twente

Strijker
16 juli 2015, 22:04
Zoveel pech als AJAX afgelopen seizoen heeft gehad hebben ze echt geen 2 jaar op rij.
Balletjes op de paal en lat, scheids- en grensrechters met een off-day, etc, etc.
Het is dus heel simpel, AJAX wordt komend seizoen gewoon weer kampioen. :freu:
01. AJAX
02. Feyenoord
03. Vitesse
04. Pee eS Vee
05. PEC Zwolle

Big30
16 juli 2015, 22:10
Nb ik heb in mijn formule gebruik gemaakt van veel statistisch materiaal bv:

"In 2015 creëerde Ajax opvallend weinig kansen. Beter gezegd: het creëerde bijna de minste kansen van alle clubs in de Eredivisie. Alleen Go Ahead Eagles deed het slechter!"
http://voetbalflitsen.nl/wtf/8f22gn/wtf-ajax-creeert-bijna-minste-kansen-in-eredivisie

Ik verwacht dat het Ajax publiek het slechte spel en dwaas aankoopbeleid niet meer pikt en dat voor de winterstop de complete technische staf moet vertrekken.
De echte Ajax fans ik ben er 1 van zijn het spel de trainer en het bestuur helemaal zat!

deket
16 juli 2015, 22:22
nu hebben die Amsterdammers,een aanvaller van Gladbach gekocht,dan denk ik dat is toch tegen de perceptie van gierige ploeg in? jodenploeg in Nederland,veralgemenen is slecht maar ze zitten met dat pinnig imago,nu kopen ze ene uit de Bundeliga denk je dan? bleek dat Gladbach hem niet meer wilde en verhuurde in 2de klasse waar hij amper 14wedstrijden mocht spelen en twee!maal scoorde. ook geen CV om warm of koud van te worden. Lens,die in Kiev aan het wegkwijnen was,bleek,surprise,te duur te zijn!
en betreffende het provincieploegje dat als eenoog in het land der blinden kampioen speelde,;denken ze nu echt dat ze bij die Lestienne,de nieuwe Robben hebben binnengehaald?
had ooit een lief die telkens,dromen zijn bedrog,meezong

Strijker
16 juli 2015, 22:45
Nb ik heb in mijn formule gebruik gemaakt van veel statistisch materiaal bv:

Scorebord journalistiek!!! Kom je nergens mee. Hooguit in een praatprogramma over voetbal waar op een abominabel laag nivo wordt geconverseerd.
De spelers van AJAX gaan het komende seizoen o.a. gebruik maken van kicksen die antistatistisch zijn. Succes gegarandeerd.

Strijker
16 juli 2015, 22:54
nu hebben die Amsterdammers,een aanvaller van Gladbach gekocht,dan denk ik dat is toch tegen de perceptie van gierige ploeg in? jodenploeg in Nederland,veralgemenen is slecht maar ze zitten met dat pinnig imago,nu kopen ze ene uit de Bundeliga denk je dan? bleek dat Gladbach hem niet meer wilde en verhuurde in 2de klasse waar hij amper 14wedstrijden mocht spelen en twee!maal scoorde. ook geen CV om warm of koud van te worden. Lens,die in Kiev aan het wegkwijnen was,bleek,surprise,te duur te zijn!
en betreffende het provincieploegje dat als eenoog in het land der blinden kampioen speelde,;denken ze nu echt dat ze bij die Lestienne,de nieuwe Robben hebben binnengehaald?
had ooit een lief die telkens,dromen zijn bedrog,meezong

Ach ach ach, arme De Ket, Anderlecht, misschien Top in België, maar buiten de landsgrenzen nog nooit prijzen gepakt op het hoogste nivo. (Europa Cup I, Champions League)

En Pee Es Vee, die komen er nog wel achter welke desatreuse rol Lestienne gaat hebben in het groepsproces.

Big30
16 juli 2015, 23:14
Scorebord journalistiek!!! Kom je nergens mee. Hooguit in een praatprogramma over voetbal waar op een abominabel laag nivo wordt geconverseerd.
De spelers van AJAX gaan het komende seizoen o.a. gebruik maken van kicksen die antistatistisch zijn. Succes gegarandeerd.

Correctie. Scorebordjournalistiek is juist als je alleen naar de uitslag of competitie stand kijkt. Ga je beter en dieper analyseren zie je in geval van Ajax de ontstellende zwakke aanvalskracht en miserabel slecht spel.
Geen enkele Ajax fan kan warm waren worden van het slechte Ajax onwaardige spel wat ze nu al 5 jaar laten zien. Scorebord journalistiek is dan te zeggen ja maar we werden toch wel kampioen. Kampioen vd armoe door het falen van naaste concurrenten.

Speelt PSV 1 jaar wel op normaal nivo moet Ajax meteen afhaken door gebrek aan kwaliteit maar nog erger abominabel slecht spel.

Ajax heeft een mooi en indrukwekkend verleden maar een sombere toekomst. Kan altijd nog erger. Neem Anderlecht een club zonder verleden en geen toekomst.

Willem2
16 juli 2015, 23:23
Zeg "de souza" word je ook niet moe van Big30 :rolleyes: Heb je hem een krat bier gegeven ofzo en met Jansen mag hij weer een tijdje meerijden ...

Die nederlandse competitie is gewoon weer zwakker geworden met al die jonge "talenten".

De enige goede voetballer die terug op de nederlandse velden te zien zal zijn zal spelen in de Kuip.
Dus Badslippers kom er maar in ..... ( het bier staat hier al koud ;))

:wink2:

CCR5d32
16 juli 2015, 23:25
Zeg "de souza" wordt je ook niet moe van Big30

Van de spelling word je ook niet vrolijk, die is al net zo zwak als het voetbal :smile2:

Willem2
16 juli 2015, 23:27
Van de spelling word je ook niet vrolijk, die is al net zo zwak als het voetbal :smile2:

Te veel gedronken zeker ...:wink2:

Big30
16 juli 2015, 23:29
Fans thuis niet verwend: 2,17 goals per duel.

De supporters van Ajax zijn niet tevreden over het huidige seizoen en de cijfers geven daar alleen maar extra reden toe. Voetbal International zag Ajax in de Amsterdam ArenA gemiddeld slechts 2,17 doelpunten per duel maken.

In de nieuwe uitgave van het tijdschrift staat dat Ajax in zeventien wedstrijden 37 keer wist te scoren. Het gemiddelde van 2,17 is 'zeldzaam laag'. VI stelt dat in slechts acht van de 58 vorige seizoenen van Ajax het gemiddelde aantal goals in thuiswedstrijden lager lag.

Meer slechte statistieken volgen als er wordt gekeken naar thuiswedstrijden waarin er door Ajax helemaal niet werd gescoord: vier in totaal. NAC Breda, FC Dordrecht en Go Ahead Eagles zijn de enige clubs die in die ranglijst nog onder Ajax staan.
http://www.ajaxshowtime.com/article/bijzaken-en-geruchten/87860/fans-thuis-niet-verwend-217-goals-per-duel

Big30
16 juli 2015, 23:31
Te veel gedronken zeker ...:wink2:

CCR drinkt altijd extreem zure azijn en doopt daar zijn correctie stift ook in :biggrin:.

CCR5d32
16 juli 2015, 23:43
CCR drinkt altijd extreem zure azijn en doopt daar zijn correctie stift ook in :biggrin:.

zag in dit draadje afgelopen week een post van jou voorbijkomen waarin je iets melde over een club die in de stijgers (ipv steigers) stond, maar toen kon ik me wel beheersen :smile2:
Moest me ook een beetje inhouden omdat je me laatst ook te pakken had toen ik jouw post bepaald niet goed las ;)

Big30
16 juli 2015, 23:45
Je bent geniaal CCR! Petje diep af :tongue:. Echt heel goed die controles van jou :freu:!

CCR5d32
16 juli 2015, 23:59
Je bent geniaal CCR! Petje diep af :tongue:. Echt heel goed die controles van jou :freu:!

Let ik alleen op bij zelfverklaarde betweters als de twee moderators waar het hier om handelt...:smile2:
Ik doop naast mijn pen trouwens ook mijn pin in azijn nadat ik ben uitgelogd, heb vernomen dat dat nog beter werkt dan de bekende lauw water-methode...

sorry voor het verstoren van het topic...

Picasso 1
17 juli 2015, 00:09
Na eerder in de poolronde ten koste van Nederland door te zijn gegaan heeft het Spaanse sub19 elftal vandaag met mooi combinatievoetbal van Frankrijk gewonnen met 2-0. De finale wordt Spanje-Rusland.
Jammer dat de finale niet tegen Nederland wordt want dat is van nature een verliezend finalist.

Strijker
17 juli 2015, 00:27
Tjonge jonge BIG 30 dat komt maar met cijfertjes en vage statistieken. :confused:
Krijg steeds meer het vermoeden dat jij met boekhouden de kost verdiend, en dan waarschijlijk bij een overheids gereguleerde instanie, dus m.a.w. als ambtenaar. :eek:

AJAX wordt komend seizoen gewoon weer kampioen, wees daar als AJAX fan gewoon eens blij mee en zeur niet. :freu:

Big30
17 juli 2015, 00:34
Schrikbarende achteruitgang
Conclusie: een schrikbarende achteruitgang in alle opzichten: minder balbezit, minder schoten (op doel), minder kansen en (dus) minder goals. Wat dat laatste betreft dook de laatste tijd steeds vaker het net-niet seizoen van Martin Jol op (2009-2010) in gesprekken van fans.

Nee, de Hagenaar schonk de club toen niet de lange verwachte titel, maar er was in de Arena beduidend meer te beleven dan in de afgelopen periode. De ploeg toen met Luis Suárez (als laatste Ajax-topscorer van Nederland) maakte in de Arena 64 goals, bijna twee keer zoveel als het Ajax van nu met 34 treffers.

Over spektakel gesproken: zijn team vond destijds in de laatste acht thuisduels gemiddeld minimaal driemaal het net. Ter vergelijking met het huidige seizoen: zagen de fans voor de winter nog wel wát klinkende uitslagen met Vitesse (4-1), FC Dordrecht (4-0), Willem II (5-0) en Heerenveen (4-1). In de tweede helft haalde Ajax alleen uit tegen FC Twente (4-2), maar negeerden zij verder de fans met twee keer 0-0, driemaal 1-0, één 2-0 en zelfs 0-1 (AZ).

Schoten op doel, corners, goals, het is allemaal minder. Wat kansen betreft laat Ajax zijn publiek zelfs behoorlijk schrikken: het team creëerde bijna 100 minder kansen dan in het seizoen dat De Boer het overnam van Martin Jol, 182 tegen 279.
http://m.ad.nl/ad/m/nl/1441/Ajax/article/detail/4011049/2015/05/09/De-kille-cijfers-Ajax-verveelt-de-fans-in-de-Arena.dhtml

http://static1.ad.nl/static/photo/2015/4/15/1/20150509112903/media_xll_2980591.jpg

:biggrin::wink2::tongue::baeh::roll3:

Het zijn onthutsende en vernietigende rapport cijfers waar men de ogen niet langer voor kan sluiten! Wat er op het veld staat en de nieuwe aankopen is allemaal Ajax onwaardig en de Boer lult soms zo uit zijn nek met spelers die moeten passen in het Ajax sjabloon dat je er heel treurig van wordt.

Strijker
17 juli 2015, 08:20
http://m.ad.nl/ad/m/nl/1441/Ajax/article/detail/4011049/2015/05/09/De-kille-cijfers-Ajax-verveelt-de-fans-in-de-Arena.dhtml

Het zijn onthutsende en vernietigende rapport cijfers waar men de ogen niet langer voor kan sluiten! Wat er op het veld staat en de nieuwe aankopen is allemaal Ajax onwaardig en de Boer lult soms zo uit zijn nek met spelers die moeten passen in het Ajax sjabloon dat je er heel treurig van wordt.

Zie alleen wat cijfers over schoten op doel en corners waarbij in alle cijfers AJAX de tegenstander nog steeds de baas is.
Meer schoten op het doel van tegenstander dan door tegenstander op het doel van AJAX. Meer corners voor dan tegen.
Kortom, niks aan het handje.
Ik lees hier niets over zaken als percentage balbezit, aantal vrije trappen voor en tegen, gele en rode kaarten voor en tegen, aantal toegepaste wissels per wedstrijd, aantal inworpen op helft tegenstander versus eigen helft, aantal strafschoppen voor en tegen, aantal terugspeelballen op keeper door AJAX versus de tegenstander, etc, etc.

deket
17 juli 2015, 08:59
Strijker, een beetje elementaire kennis van geschiedenis voir je schrijft graag, het is maar voetbal maar desalniettemin : Anderlecht won eind jaren 70, begin jaren 80 meermaals de europacup, concreet, in 1976,1978 en 1983. Sterker nog, we veroverden tweemaal de supercup tegen de winnaars van Europacup 1, toen nog met alleen landskampioenen zoals het hoort, en dit tegen Hamburg, nu al jaren op den dool maar toen top, en Liverpool.
Dit moet ik dus roch weer allemaal herhalen.
We behaalden dit met indrukwekkend voetbal van een hoog niveau.
we speelden eerst let oa Haan en Rensenbrinck, die Nederland in 78 naar een wkfinale brachten. Begin jaren 80 beschikten we over een zulke talentvolle ploeg dat iedereen op ons jaloers was, nl, een middenveld met Lozano, Vercauteren en wijlen Coeck en de twee Denen, Brijlle in de spits en Olsen als libero.
met dit elftal speelden we grootheden zoals Juventus, Real Madrid, Barcelona naar huis, iedereen had schrik om naar het Astridpark te komen. In het seizoen 1981, hadden we altijd de europacup 1 moeten winnen, in een evenwichtige wedstrijd verloren we met 1-0 in Aston Villa, nonproblem, we gingen dit in eigen huis wel rechtzetten, maar bleven tegen een Engelse muur inbeuken, tevergeefs en het bleef 0 tegen 0. Herinner me het nog als gisteren, jong enknap, nu niet meer jong, volgde ik alle wedstrijden als kotstudent te Brussel, waar ik mijn lief alleen liet om op de toen nog bestaande staantribunes mee te zingen, vals zingen, maar de ambiance bestaat nog steeds bij de mooiste club ter wereld

Big30
17 juli 2015, 09:01
De dramatische cijfers spreken voor zich en niet voor niets spreekt men van ontevreden Ajax supporters en een dramatische achteruitgang sinds het seizoen onder Jol. Onder Jol 64 goals thuis in de Arena het afgelopen seizoen een schamele 34 goals thuis.

Onder Jol meer dan 2 keer zoveel schoten op doel dan de tegenstander, afgelopen seizoen lag dat nagenoeg in evenwicht.
Kortom de fans zijn terecht zeer ontevreden al moet ook gezegd worden dat als je geen kwaliteit op het veld hebt staan en zo slecht inkoopt je ook niet veel meer mag verwachten.

Ajax moet zich nu richten op clubs als AZ, PEC, Heerenveen en Groningen. Zowel Feijenoord en helemaal PSV zijn een maatje te groot geworden.
Het aftakeling proces is al jaren gaande. Dat die hard fans dit nu ook ingaan zien is terecht. Al blijven sommige fans nog steeds in de ontkenningsfase ;).

Strijker
17 juli 2015, 09:21
Strijker, een beetje elementaire kennis van geschiedenis voir je schrijft graag, het is maar voetbal maar desalniettemin : Anderlecht won eind jaren 70, begin jaren 80 meermaals de europacup, concreet, in 1976,1978 en 1983. Sterker nog, we veroverden tweemaal de supercup tegen de winnaars van Europacup 1, toen nog met alleen landskampioenen zoals het hoort, en dit tegen Hamburg, nu al jaren op den dool maar toen top, en Liverpool.

Beste De Ket, misschien moet je voordat je gaat reageren op een bericht het bewuste bericht waar je op reageert eerst goed doorlezen.
Heb namelijk nooit beweerd dat Anderlecht geen Europa cup heeft gewonnen, heb alleen mar gezegd dat ze nooit prijzen habben gepakt op het hoogste nivo, te weten de Europa Cup 1 / Champions League.
Weet heus wel dat ze in een grijs verleden wel eens een Eufa Cup en Europa Cup II hebben gewonnen, maar dat is een lager nivo dan Europa Cup I, dus niet het hoogste nivo.

Strijker
17 juli 2015, 09:23
De dramatische cijfers spreken voor zich en niet voor niets spreekt men van ontevreden Ajax supporters en een dramatische achteruitgang sinds het seizoen onder Jol. Onder Jol 64 goals thuis in de Arena het afgelopen seizoen een schamele 34 goals thuis.

Onder Jol meer dan 2 keer zoveel schoten op doel dan de tegenstander, afgelopen seizoen lag dat nagenoeg in evenwicht.
Kortom de fans zijn terecht zeer ontevreden al moet ook gezegd worden dat als je geen kwaliteit op het veld hebt staan en zo slecht inkoopt je ook niet veel meer mag verwachten.

Ajax moet zich nu richten op clubs als AZ, PEC, Heerenveen en Groningen. Zowel Feijenoord en helemaal PSV zijn een maatje te groot geworden.
Het aftakeling proces is al jaren gaande. Dat die hard fans dit nu ook ingaan zien is terecht. Al blijven sommige fans nog steeds in de ontkenningsfase ;).

Je begint steeds meer op een papegaai te lijken BIG30. :tongue:

Big30
17 juli 2015, 10:00
Je begint steeds meer op een papegaai te lijken BIG30. :tongue:
Ik mag graag zeer objectief en onderbouwd met cijfers en feiten de teloorgang van wat eens een Europese topclubs was illustreren :biggrin:.

Om het verval een end toe te roepen heb ik samen met P1966 een actiegroep op gericht, het Ajax Liberation Front oftewel het ALF. Wat we willen is heel simpel, Ajax weer terug aan de top, eerst nationaal dan Europees maar wel wel herkenbaar Ajax voetbal waar de fans warm van worden.

Onze eisen:

1. De Boer en Overmars moeten onmiddellijk vertrekken. Ling moet alle macht krijgen.
2. De RvC moet aftreden, Cruijff regelt dat allemaal wel.
3. Ajax gaat niet meer in de Arena spelen, dat is geen voetbaltempel.
4. Ajax gaat in het oude olympisch stadion spelen, veld wordt verdiept en er kom een extra ring bij waar nu de atletiekbaan ligt. Tijdelijk gaat Ajax op de Wageningse berg spelen.
5. Het contract met Younes wordt ontbonden en als vergoeding krijgt hij levenslang vrije toegang tot de Efteling en Phantasialand.
6. Het trainingscomplex van Ajax wordt kaboutervrij verklaard.
7. Bas Dost wordt als spits aangetrokken.
8. Sjaak Swart wordt benoemd als technisch adviseur.
9. Arno Vermeulen gaat PR en communicatie doen.
10. Het oude logo komt terug en men gaat op zwarte voetbalschoenen spelen.

Tot slot de allerbelangrijkste eis: Ajax gaat minimaal 3 spelers kopen in de categorie 15-20 miljoen euro, spelers die het publiek kunnen bekoren. In elke linie 1 versterking.

Strijker
17 juli 2015, 10:21
Ik mag graag zeer objectief en onderbouwd met cijfers en feiten de teloorgang van wat eens een Europese topclubs was illustreren :biggrin:.

Europese topclubs hebben we in Nederland sowieso niet meer. :tongue::biggrin:

P11111
17 juli 2015, 10:44
Wat mij vooral een uitermate gerustgevend gevoel geeft is dat ze de nieuwe aanwinst precies eenmaal aan het werk hebben gezien en hem op grond daarvan direct hebben gekocht. Dat is nog eens een knap staaltje van daadkracht en scouten met een intelligent voetbaloog. Aan twijfelaars hebben we niets, je moet altijd afgaan op je eerste gevoel. :)

De Boer en 'Netto' waren tijdens het EK onder 21 voor met name de Tsjech Kadlec en de Deen Sisto gekomen. De Tsjechische aanvaller was in de eerste poulewedstrijd al na 20 minuten geblesseerd geraakt en kon vervolgens het hele toernooi niet meer meeballen. In de wedstrijd van Duitsland speelde ene Younes toevallig de wedstrijd van zijn leven. Op snelheid en passeertechniek liep de kleine, explosieve vleugelaanvaller zijn tegenstanders meerdere keren voorbij alsof ze er niet stonden.

Toen Sisto na de benadering bedenktijd vroeg voor een overgang naar Amsterdam in verband met meer interesse werd logischerwijs vliegensvlug overgeschakeld naar het Duitse toptalent.

Younes: 'Ajax is het Bayern München van Nederland'

Gezien zijn specifieke kwaliteiten lijkt Amin Younes een typische Ajax-speler. Trainer Frank de Boer sprak dan ook al eerder zijn blijdschap uit over de komst van de Duitser en stelde dat hij, aangezien ook Yaya Sanogo van Arsenal gehuurd zal worden, de selectie nu rond heeft.

'Mijn sterke punten zijn mijn techniek, dribbelen, snelheid en de één-tegen-één-duels. Ik moet nog wel voor het doel beter en gevaarlijker worden', zo stelt Younes, die voor drie jaar tekende met een optie voor een seizoen extra, zich voor op de clubwebsite.

'In Duitsland staat Ajax bekend als het Bayern München van Nederland', vervolgt de 21-jarige jeugdinternational. 'Het is een heel grote club. De doelen voor komend seizoen zijn dan ook helder: kampioen worden en Champions League spelen.'

'Ik vind het een eer om voor Ajax te spelen; zeker door de aanwezigheid van trainer Frank de Boer, Marc Overmars (directeur voetbalzaken, red.) en Dennis Bergkamp (assistent-trainer, red.)', aldus Younes. 'Ik voel me bijzonder welkom bij Ajax. De afgelopen periode heb ik goede gesprekken met Overmars en De Boer gevoerd. Ajax is een geweldige club waar ik me graag verder wil ontwikkelen.

De van Borussia Mönchengladbach afkomstige aanvaller speelde in juni namens Duitsland op het EK onder 21 in Tsjechië. 'Voor mij was dat een heel belangrijk toernooi. Ik kreeg de kans om me op internationaal niveau te laten zien. Daardoor kon ik Ajax tonen wat voor potentie ik heb.'

Trainer Frank de Boer is zeer te spreken over zijn nieuwste aanwinst. 'Younes is een interessante speler voor Ajax. Hij is niet groot, maar wel explosief en kan zowel links, rechts als op tien uit de voeten. Maar in eerste instantie is hij voor de vleugels gehaald. Soms zit een wedstrijd op slot. Op dat soort momenten heb je een speler nodig die iets kan forceren. Younes is zo’n speler.'

Younes kwam bij Ajax op de radar tijdens het jeugd-EK, beaamt De Boer. 'We waren daar voor Vaclav Kadlec (Tsjechië), Pione Sisto (Denemarken) en nog een speler. Maar Younes speelde zijn tegenstander voorbij alsof hij er niet stond en viel het meest op. Hij, maar ook Sisto, is een type dat we zochten.'

P11111
17 juli 2015, 11:02
Voor de ware Ajax-fans B30 en Strijker:
http://www.uefa.com/uefachampionsleague/season=2016/draws/round=2000632/index.html

(vrijdag 17 juli livestream UEFA vanaf 12:00 uur)

Nota Bene: De Ket mag natuurlijk ook meekijken, al moet hij er wel sterk rekening meehouden dat het balletje met Anderlecht waarschijnlijk ontbreekt. :)

P11111
17 juli 2015, 11:35
UEFA Live: Ajax loot Rapid Wien in derde voorronde Champions League

Het resultaat van de loting voor de derde voorronde voor de Champions League is bekend. Ajax treft het Oostenrijkse Rapid Wien. Ajax speelt eerst uit op 28 of 29 juli. Op 4 of 5 augustus volgt de return in Amsterdam. Het uitduel betekent voor de Amsterdammers een terugkeer naar de plaats waar ze in 1995 de Champions League wonnen.

De loting:

Panathinaikos - Club Brugge
BSC Young Boys - AS Monaco
CSKA Moskou - Sparta Praag
Rapid Wien - Ajax
Fenerbahçe - Shakhtar Donetsk

PostScriptum: Anderlecht lootte inderdaad niet mee en hun supporters mogen nu verder blijven dromen.

P11111
17 juli 2015, 11:48
Roodwitter in hart en nieren B30 is op dit moment even in gesprek met de beoogde nieuwe perschef Arno Vermeulen, in de voetbalwereld beter bekend als de 'Witte Chinees'. Later vanmiddag hoopt Big met een eerste, waarschijnlijk opgeluchte, reactie te komen.

Strijker
17 juli 2015, 12:03
UEFA Live: Ajax loot Rapid Wien in derde voorronde Champions League

Rapid Wien, een mooie loting tegen een grote club. Was in 1941 kampioen van Duitsland. Was 32 keer kampioen van oostenrijk
Terug naar de stad waar AJAX 20 jaar geleden een mooie avond beleefde. Als dat geen goed voorteken is voor een mooi seizoen. :freu:

P11111
17 juli 2015, 12:35
Sportdirektor Andreas Müller von SK Rapid Wien:
"Die Vorfreude ist riesig: Ajax Amsterdam ist eine Top-Mannschaft mit viel Tradition und ebenso vielen Erfolgen. Für den Verein und unsere Fans ist es eine tolle Sache."

Big30
17 juli 2015, 13:03
Roodwitter in hart en nieren B30 is op dit moment even in gesprek met de beoogde nieuwe perschef Arno Vermeulen, in de voetbalwereld beter bekend als de 'Witte Chinees'. Later vanmiddag hoopt Big met een eerste, waarschijnlijk opgeluchte, reactie te komen.
Ik heb net even met Arno gesproken en hij maakt duidelijk dat we moeten oppassen met te veel optimisme. Rapid is een ijzersterke club uit een land met een grote voetbaltraditie. Rapid is op dit moment zo'n beetje even sterk als Salzburg. We weten allemaal hoe Ajax in 2014 door Red Bull werd afgedroogd! Maar niets is onmogelijk en Ajax is zeker niet kansloos, dus er is wel degelijk hoop!

In Oostenrijk wordt gesproken van Der Super-Kracher en plaatst men zich in de underdog rol. Er wordt fijntjes gerefereerd aan de zogenaamde veel hogere transferwaarde van Ajax vergeleken met Rapid. Geloof er maar niets van!

Ajax Amsterdam hat zwei ehemalige Topstars als Trainerduo: Frank De Boer und Dennis Bergkamp. Im letzten Aufeinandertreffen mit einem österreichischen Klub hat Ajax aber schlechte Erahrungen gemacht: 2014 in der Europa League ist man gegen Red Bull Salzburg chancenlos gewesen und geriet zweimal unter die Räder (0:3, 1:3).

Traditionell wird bei Ajax besonderen Wert auf die eigenen Talente gesetzt. Der Gesamt- Kaderwert beläuft sich aktuell ca. auf 86 Millionen Euro, der von Rapid mit 20 Millionen nicht einmal auf ein Viertel. Top- Star ist der Goalie Casper Cillessen, dessen Marktwert bei rund elf Millionen Euro liegen soll. Bekanntester Spieler ist aber mit Johnny Heitinga ein anderer. Der 32- Jährige stand u. a. schon bei Fulham, Hertha, Everton oder Atletico Madrid unter Vertrag.
http://www.krone.at/Fussball/Ajax_Amsterdam!_Der_Super-Kracher_fuer_Rapid-WAC_-_Dortmund-Story-462869

Maar we zijn zeker opgelucht, immers het had veel erger gekund natuurlijk.
Tot slot wijst Arno erop, die natuurlijk zijn pappenheimers kent, dat de grootse nederlaag ooit die Ajax leed uitgerekend tegen Rapid Wien was met 16-2! Tuurlijk het is al even geleden want jaren dertig maar toch blijft zoiets wel hangen.

deket
17 juli 2015, 13:07
Rapid : vergane kleine glorie, moet zelfs voor Ajax haalbaar zijn.
ook Club Brugge, waarom schrijf ik dat eigenlijk met hoofdletter?mag niet mopperen met een haalbaar ploegje uit een land van verval.
zullen naar een volgende ronde gaan,"then its another KOEK"zou VanGaal zeggen.

Badslippers
17 juli 2015, 15:56
Dus Badslippers kom er maar in ..... ( het bier staat hier al koud:

In ieder geval zijn we van dat half zachte ei van Mathijssen af, Lex Immer kon me ook nooit zo bekoren. Beetje Tokkie figuur. Boulahruz dan. Ach, das war einmahl. Gelukkige hebben we Vermeer. Een dijk van een keeper.

Dat ijskoud biertje komt wel n keer. Weinig tijd momenteel.

P11111
17 juli 2015, 20:41
Aan de hand van de uitblinkende tieners Sinkgraven, Bazoer, Riedewald en Tete zojuist een opvallend goed en fris spelend Ajax tegen de Duitse topclub VfL Wolfsburg gezien. Het Ajax van vandaag leek in niets meer op het zwalkende elftal van vorig jaar. Wat is daar gebeurd? De conclusie die na vanavond met een aan zekerheid grenzende zekerheid absoluut kan worden getrokken is dat in het nieuwe seizoen alles anders is dan afgelopen jaar.

Spits Dost van VfL Wolfsburg stelde direct na afloop voor de camera van FOX Sports dat Ajax er op dit moment uitstekend voorstaat.

Coach Hecking deelde die mening. "Het voetballend vermogen van dit jonge Ajax is groot. Wij zetten vol druk en desondanks voetbalde Ajax Amsterdam zich daar makkelijk uit en kon het steeds de vrije man vinden. Groot respect. Met veel geluk hebben wij er een 1-1 uit kunnen slepen."

Ook assistent-trainer Lokhoff had volop complimenten voor het pressievoetbal van de Amsterdammers. "Wij waren vandaag voor het eerst weer helemaal compleet met alle internationals, maar ik was bijzonder verrast over het niveau van Ajax. Vorig jaar heb ik ze in Duitsland via de tv gevolgd en dat viel niet mee, maar ten opzichte van toen was dit Ajax onherkenbaar. Ze waren goed en zeer gretig en ze straalden veel spelplezier uit. Wij hadden het vanavond heel moeilijk en in die zin was het een nuttige oefenwedstrijd."

Via doelpunten van Klaassen (1-0) na een schitterende aanval via de zijkant en die rooie Belg die zijn vrouw liet naaien door die boomlange keeper van Chelsea (1-1) stond er na het laatste fluitsignaal een 1-1 gelijkspel op het scorebord, maar op basis van de open-kansenverhouding had het zomaar een 5-2 overwinning voor de rood-witten kunnen worden. Maar in een oefenwedstrijd is de uitslag van ondergeschikt belang.

Samengevat: het is niet nodig dat B30 zich vanaf nu nog langer zorgen gaat maken. Het spel oogt zeer hoopgevend.

Na al deze lof verder ook nog een groot compliment voor het aankoopbeleid. Heitinga en Younes begonnen op de bank. Gudelj en Sanogo zaten niet bij de wedstrijdselectie en speelden vanmiddag in Jong Ajax. De Servische international zal voorlopig sowieso geduld moeten hebben, want geen trainer haalt het in zijn hoofd om een Sinkgraven in deze vorm, vrij spelend als in zijn allerbeste dagen in Heerenveen, naar de reservebank te verwijzen (wat een genot in deze voorbereiding om naar hem te kijken; alle oplossingen naar voren gericht). Het is goed dat er nieuwe spelers voor de breedte zijn gehaald, want in het geval van blessures en schorsingen heb je natuurlijk capabele vervangers nodig. De bank bepaalt nu eenmaal de sterkte van de ploeg. Dus alle complimenten aan de visie van de beleidsbepalers.

Overigens verloor het zwakke PiSV vanavond kansloos met 3-1 van AS Monaco.

Big30
17 juli 2015, 21:01
Het is bijna aandoenlijk hoe verstokte Ajax fans een niets betekend gelijkspel tegen Wolfsburg waar ze nog maar net aan de voorbereiding zijn begonnen tot mythische proporties weet op te blazen :biggrin:.

Een onbeduiden oefenpotje. Typisch zomeravond voetbal. De Bruyne kwam afgelopen maandag terug van vakantie. Hoe groot het vertrouwen in de "grote aankopen" Gudelj en Sanogo is bleek wel uit het feit dat ze bij Jong Ajax mee moesten meespelen.
Sanogo speelde een helft mee en liet totaal geen indruk na. Gudelj liep wat verdwaasd rond.

P11111
17 juli 2015, 21:06
Het is bijna aandoenlijk hoe verstokte Ajax fans een niets betekend gelijkspel tegen Wolfsburg waar ze nog maar net aan de voorbereiding zijn begonnen tot mythische proporties weet op te blazen :biggrin:.

Alweer een misvatting. Ajax en VfL Wolfsburg zijn precies op hetzelfde moment met de voorbereiding begonnen. De Duitsers werken namelijk toe naar de Super Cup tegen Bayern München.

Maar hoe je het ook wilt zien: goed is goed en slecht is slecht en het is weer een voorrecht om Ajax-supporter te zijn.

Big30
17 juli 2015, 21:10
De Bruyne en alle internationals kwamen pas afgelopen week terug van vakantie. In de rust werd alleen al 7 maal gewisseld door VfL.

P11111
17 juli 2015, 21:12
De Bruyne en alle internationals kwamen pas afgelopen week terug van vakantie.

Die van Ajax ook. Dus...

Ik begrijp dat je de hoge verwachtingen een beetje wil dimmen, maar dat is niet nodig. :)

Opstelling Ajax:
Cillessen, Tete, Veltman (75' Heitinga), Riedewald, Dijks, Bazoer, Klaassen, Sinkgraven, El Ghazi (63' Schöne), Milik (83' Younes), Fischer (63' Menig).

Opstelling VfL Wolfsburg:
Benaglio (46' Casteels), Jung (46' Vierinha), Naldo, Klose, Schäfer (46' Rodriguez), Guilavogui (80' Hernandez), Hunt (46' Perisic), Caligiuri, Kruse (46' De Bruyne), Schürrle (46' Seguin), Dost (46' Bendtner).

Scoreverloop:
67' Klaassen 1-0
68' De Bruyne 1-1

P11111
17 juli 2015, 22:57
''its another KOEK" zou VanGaal zeggen.

Inderdaad De Ket, het verschil tussen Champions League en uw Aldi Cup is anno 2015 levensgroot.

Jammer dat jullie paars-witten op dat dramatische niveau beland zijn, ook in de Belgische competitie, en dat u voortaan hier helemaal niet meer kan meepraten. Misschien dat u nu hier een eigen topiccie kan beginnen met aanhangers van Wefterlo, Sult Waarechem, Leuffen, Waasterland-Beeferen, Bierschot, SVTT en dat soort clubs. Dan kunnen jullie op je eigen niveau doorgaan.

Veel sterkte toegewenst!

deket
17 juli 2015, 23:38
tja Westerlo en STVV,Club brugge,Moeskroen,OHL,dat is idd het niveau van Ajax en het provincieploegje dat kan kloppen,Anderlecht is nog een stapje hoger en ik ga altijd voor het beste en mooiste

Big30
17 juli 2015, 23:52
Deket in NL horen en zien we weinig van en over het Belgische voetbal. Maar begrijp ik het goed dat Gent (is dat een voetbalclub??) kampioen is geworden en dat Club Brugge de beker heeft gewonnen?

Moet Anderlecht zich dan niet versterken met een paar goede transfers? Maar daar hoor of lees ik ook niets van. En die Mitrovic die speler waar ze maar niet van af kunnen komen zou dat geen koopje voor Ajax zijn? Of klopt het dat ie echt niet kan voetballen. Ik bedoel hij komt wel van Anderlecht he!

Hebben ze al een nieuw stadion of lukt dat ook al niet?

deket
18 juli 2015, 07:06
Zal je vragen chronologisch beantwoorden.
1 de transferaktiviteiten blijven wat on hold door het hypothikeren van Mitrogoal zijn transfer. We hebben al de Servische Internationale linksachter aangeworven voor 4jzar getekend en er zullen eerstdaags nog wel volgen, kwaliteit moet primeren op kwantiteit
2, dat stadion komt er.
3. Tja Ajax, dan denk je weer kopen ze ene van Arsenal, zijn ze toch niet zo gierig, blijkt dat de gunners hem verhuurd hadden aan het bescheiden Crystal palace waar hij 0! Keer scoorde, tja. Bovendien kopen ze hem niet, maar huren ze de Franse spits die in Engeland te licht werd bevonden

Jan Verplancke
18 juli 2015, 10:39
Mitrovic gaat naar Newcastle waarschijnlijk. Bedragen van € 16,5 miljoen en € 2,4 miljoen netto per jaar zijn voor Ajax te hoog gegrepen. Morgen doet Mitrovic alvast niet mee tegen Lazio. Net zoals dat PSV Defour niet kon betalen, waarop hij (helaas) naar Anderlecht vertrok.

In de Europa League heeft Charleroi toch weer wat puntjes gepakt voor België, terwijl de eerste Nederlandse deelnemer al uitgeschakeld is. België is Nederland al voorbij en volgend seizoen denderen Turkije, Zwitserland, Tsjechië, Griekenland en jawel... Roemenië (!!!) ook over Nederland heen. Kroatië en Zweden moet je ook nog voor opletten. Waar we zelf veelvuldig over Roemeense dames heengaan, gaat Roemenië in de UEFA-lijst nu over Nederland heen.

Dat betekent dus dat Ajax - al worden ze kampioen - voorrondes zal moeten gaan spelen om überhaupt mee te mogen doen aan de Champions League. Dus ja, of dat dan de ideale positie is om andere competities af te kraken?

Overigens zou het voor zowel Nederland als België beter zijn als het meedoen in Europa beperkt blijft tot PSV, Ajax, Feyenoord, Anderlecht, Standard en Club Brugge.

P11111
18 juli 2015, 11:27
Eerlijk gezegd een uitstekende eerste bijdrage van Jan. Eindelijk een Belg (ja, toch?) met voetbalinzicht en kennis van voetbalzaken hier én, niet onbelangrijk voor het serieuze niveau van dit topic, iemand zonder supportersblindheid. Een verademing. Welkom hier!

P.S. Ben jij misschien vernoemd naar Jan Mulder of Jan Boskamp? :)

Willem2
18 juli 2015, 11:29
http://static1.ad.nl/static/photo/2015/18/12/11/20150718081918/media_xll_3171821.jpg
Hoe kan je Bayern ontregelen ?

deket
18 juli 2015, 12:05
Jan Verplancke was een personage uit de Vlaamse reeks Matroesjkas Peter, een serie over vrouwenhandel. Die Jan was eens soort go-between, een ritselaar.
je kan deze reeks kopen op dvd, maar ach ik vergat het bijna, jij bent een Ajaxman en die zitten op hun geld!

P11111
18 juli 2015, 12:13
Dank voor de serieuze uitleg, kameraad De Ket.
Alweer wat geleerd vandaag...en dat van een Belg. Het wordt steeds gekker. ;)

Jan Verplancke is een personage uit de Belgische televisieserie Matroesjka's en wordt gespeeld door Axel Daeseleire.
Verplancke is een lid van de bende van Ray Van Mechelen en hield de garage van Vincent Dockx open. Hij had ook even een relatie met Esther Vandewalle die hij in een andere striptent stalde. Dit apprecieerde de bende niet en nam hem onder handen. Toen er een razzia was in Studio 69 bleef Verplancke buiten schot. Hij stal het geld van Van Mechelen en Stoefs en vertrok naar Benidorm om er een escortbureau te openen. Verplancke verblijft nu in Thailand waar hij zaken doet met Engelse vrouwenhandelaars.

deket
18 juli 2015, 18:22
Zeg Jan, las ik dat nu goed? Net als PSV die Steven Defour niet konden betalen waarop hij helaas voor Anderlecht koos? Men kiest voor Anderlecht met het hart en het verstand, maar merk ik hier een aversie tgo de mooiste club ter wereld? Dan zou je bij mij dalen, paars-wit is zoals mijnhuidige geliefde daar mag men niet meer van mij aankomen. Je lijkt me niet dom, dus je kan toch geen Club Brugge man eijn hoop ik voor jou?
morgen trek ik naar het Astridpark voor een galamatch tegen Lazio Roma. Weliswaar de minst sympathieke ploeg van de twee Romeinse topclubs, maar dit is ook een wedstrijd in het kader van de toenmalige transfer van Biglia, die toen hij nog bij ons speelde, de Argentijnse nationale ploeg behaalde.
veel neonazi's onder hun hooligans,maar laat ze maar komen, wij vrezen niemand

Jan Verplancke
18 juli 2015, 19:49
Goed gelezen inderdaad. :) Ik ben inderdaad geen Club Brugge-fan. Brugge vind ik helemaal niks. Club zonder uitstraling, helemaal niks. Mijn voorkeur gaat uit naar het stamnummer 1. Als ik nu in de 1e klasse moet kiezen, dan Standard. Daar had ik Defour dan ook liever gezien, maar dat zal geen haalbare kaart geweest zijn. Aversie tegen Anderlecht of zo heb ik overigens niet, net zo min als dat ik geen hekel heb aan Club Brugge. Ik ben dan ook meer voetbalfan dan supporter van een bepaalde club. Het meeste heb ik wel met clubs die leven en beladen wedstrijden.

Als ik moet kiezen tussen Lazio of AS, zou ik Lazio kiezen. Wel een leuk affiche voor een oefenwedstrijd en mooi om te zien waar je staat.

deket
18 juli 2015, 22:21
Stamnumler 1, dus 5he great old? Tja van vergane glorie gesproken! Wel de laatste Belgische Europa cup finalist. Indertijd met Lehnhoff, zeer goede speler, nu spirtief manager van Bayern Leverkussen en wanneer hij met maats van daar nog naar het stadion van den Antwerp gaat, blijkbaar heeft hij er zijn hart verloren, om er op zondag nog naar een match te kijken schaamt hij voor de infrastructuur daar en terecht. Ooit een echte voetbaltempel, nu een ruine waar ze destijds in Chili nog niet hun politieke gevangenen in zouden durven terechtzetten. Spijtig voir de enorme aanhang daar, dat het ook al meer dan 10jaar niet lukt om trrug naar 1ste te promoveren, maar ik had begrepen dat ze eindelijk terug een financiële injectie kregen en het dit seizoen kan lukken. Indien ze die onbekwame fils de papa als spirtief directeur namelijk Gunter Hofmans buiten zwieren komt het misschien toch nog goed.
hun legendarissche doelman destijds Ratko Svilar was de koning van het Antwerps nachtleven, zijn beste vriend, ook een Dervier baatte een striptent uit in het in Antwerpen en de spelers vochten bijna om met Ratko te kunnen carpoolen naar de training, hoewel die maar een paar km verder lag vanwaar hij woonde, maar er deed telkens een striptiseuse open, vandaar. Toch bezat deze man keeperstalent, op zijn 44 speelde hij nog Europees en verbrak het rekord van Dino Zoff. Ratko lijkt ook wijs te zijn,, hij overhaalde zijn zoon die nu 16jaar gaat worden bij Anderlecht te tekenen en te blijven, dit ondanks interesse van de meest rijkr clubs der wereld zoals de 2 Manchestes en PSG. Namelijk zijn zoon zou nog beter zijn dan Courtois, hoexel dat altijd gevaarlijk is te vergelijken op die leeftijd. Desalniettemin zag ik hem keepen bij Anderlecht in de CL tegen Barcelona under 19, en hij hield de meest onmogelijke ballen eruit.

Jan Verplancke
19 juli 2015, 12:55
The Great Old inderdaad. Helaas erg ver weggezakt en nooit meer teruggekomen. Waar ploegen als KV Mechelen, Moeskroen en Waregem de weg naar de 1e klasse hebben teruggevonden nadat ze waren afgedaald, is dat Antwerp helaas nooit gelukt. Met de hervormingen in 2e klasse, is het misschien wel nu of nooit. Decuyper heeft de boel overgenomen, is nu de baas en die weet wel van aanpakken. Als het even meezit is Antwerp volgend seizoen alweer terug in de 1e klasse. Er is redelijk goed ingekocht voor 2e klasse. Lukt het dit seizoen niet, dan volgend seizoen wel.

Met Decuyper is Antwerp beter af dan met een of andere vage buitenlandse investeerders, zoals zoveel clubs in 2e klasse hebben. Decuyper zal wel de Bosuil op moeten lappen. Hopelijk laten ze hem wat doen. Zonder iemand met visie is het een verloren zaak. Dan mis je de boot in de 2e klasse straks en kun je met wat fans in het bestuur amateurderby's gaan spelen tegen Capellen en Boom. Potentieel is Antwerp top 6 in België, maar dat komt er alleen uit als er ook 'n keer gepresteerd gaat worden.

Stojic heeft ook nog een blauwe maandag bij Antwerp op de bank gezeten. Ook een mooi figuur. Als hij mooie dames rond zag rijden, reed hij expres achter op hun auto om aan hun gegevens te geraken.

Het zoontje van Svilar schijnt 'n talent te zijn ja. Heb er zelf verder weinig van gezien. Hopen dat hij voor België kiest en niet voor Servië, zoals bv. het zoontje van Marcos Pereira voor Brazilië heeft gekozen i.p.v. voor België. Origi en Lukaku zijn ook al kinderen van voormalig profvoetballers. Ik hoorde dat hij in elk geval bij Anderlecht gaat tekenen zo gauw als hij 16 wordt. Vanaf volgend seizoen zullen ze hem ook wel bij de A-kern halen.

satanic surfer
19 juli 2015, 20:26
Christian Benteke voor een slordige 45 miljoen richting Liverpool...Tot nog toe duurste Belgische transfer ever, goed nieuws voor ex-werkgever Genk dat 15% had bedongen op de doorverkoop en dus mits enige common sense deftige aankopen kan doen onverwachts met dik 5 miljoen vanuit het "verleden". Wie weet is deze transfer de voorbode van een Belgisch spitsenkoppel bij Liverpool en wat zou dat kunnen opleveren richting nationale ploeg?...Ze zouden an sich wel complementair moeten zijn, Benteke/Origi in de spits, perfect op elkaar ingespeeld na een seizoen Liverpool, Hazard/De Bruyne/Fellaini in steun en dan mag men toch spreken van een aanvallend vijftal dat kan tellen. Naingolan als breker erachter, Vertongen/Alderweireld centaal achterin (tezamen bij Tottenham, kunnen na hun Ajaxtijd ook weer perfect complementair worden, hopen op een blessure van Kompany rondom het EK mag heimelijk, worst case scenario is ie erbij), nou nog 2 deftige vleugelbacks naturaliseren ofzo en met Courtois in doel daarbij is België quasi onklopbaar op Euro2016. Het lijkt er fél op dat Engeland de Rode Duivels richting titel willen stuwen door die herenigingen de laatste tijd.

deket
19 juli 2015, 21:06
Demonstratie op het Astridpark. Anderlecht versloeg Lazio Rome, een Italiaanse topclub in een sfeervol stadion overtuigend met 3-1.
Niet onbelangrijke randbemerking : zonder 2 van onze topspelers nu gegeerd op de transfeemarkt.
@Big, Peter etc,,,"wat is het stil,,,"

Jan Verplancke
19 juli 2015, 21:10
Ik had het ook niet erg gevonden moest Wilmots naar Schalke zijn gegaan en ben blij dat Van Blunder is afgetaaid. Jammer dat Pereira voor Brazilië kiest, zou een leuke versterking geweest zijn op termijn. Zo overloedig als de kwaliteit voorin (je hebt ook nog Mertens, Origi, Mirallas, Lukaku, Ferreira Carrasco), op het middenveld (ook nog Witsel, Dembele, Chadli, Tielemans) en centraal achterin (je hebt ook nog Denayer en Lombaerts), zo matig bezet zijn de backposities. Vandaar dat niet uit te sluiten is dat Vertonghen en/of Alderweireld back worden gezet. Zonde, want dat is wel het sterkste verdedigingsduo. Eventueel Denayer, dan een van die twee back en 'n mindere god als Vandenborre of Meunier erbij halen. Het zou de pret niet mogen drukken. België moet makkelijk Europees kampioen kunnen worden met dit materiaal en in 2018 wereldkampioen.

Big30
19 juli 2015, 21:18
Feitelijk hoeft het EK niet meer gespeeld te worden met de Belgen onder hun magistrale trainer Wilmots als de grote favoriet. Gold ook voor het afgelopen WK waar Belgie ook de grote favoriet was.

Zeker na het gelijkspel en verlies tegen Wales maken ze hun favorieten rol volkomen waar :baeh:!

deket
19 juli 2015, 22:37
Tja laat Nederland, dat nog lang niet zeker is van de kwalificatie dan maar eerst voetbalgrootheid "ijsland"voorbijsteken Ze hebben wel het geluk dat deze keer zelfs de 3de nog kans maakt en daar staan ze ook.
Een finale volgende zomer tussen Duitsland en België in Parijs lijkt me een realistische hypothese.
maar Oranje kan iets verderop troost vinden in Eurodisney, het blijft immers lleuk vertoeven daar

Big30
19 juli 2015, 23:04
Een finale volgende zomer tussen Duitsland en België in Parijs lijkt me een realistische hypothese.
Absoluut, hoewel de tegenstander vd Belgen in de finale niet Duitsland hoeft te zijn. Maar de winnaar staat nu al vast!

De EK historie cijfers die de Belgen kunnen overleggen zijn ook zeer indrukwekkend en geven veel vertrouwen voor dit EK, sinds 1984 nooit op eigen kracht zich voor een EK kunnen kwalificeren en als enige deelname herinneren we ons 2000 toen men als organisator was geplaatst en er in de eerste ronde meteen uitging.

Vraag is wel waar de huldiging moet plaats vinden. Vind Brussel niet zo'n goed idee dacht zelf aan Brugge want daar kan een rondvaart plaats vinden. Ligt wel gevoelig dus misschien een beter idee om 2 huldigingen te doen. Dan lijken me Brugge en Luik de 2 aangewezen steden. Zeg maar de 2 voetbal metropolen van Belgie. Ik zal er zeker bij zijn!

Picasso 1
20 juli 2015, 00:27
Spanje heeft in het Griekse Katerini de Europese titel onder 19 jaar voor zich opgeëist. De Spanjaarden waren in de finale met 2-0 te sterk voor Rusland en namen zo revanche voor de nederlaag eerder in de groepsfase (3-1). Spanje stond voor de achtste keer in de finale en stapte voor de zevende keer als winnaar van het veld. Rusland deed pas voor de tweede keer mee aan het EK onder 19 jaar en reikte nog niet zover.

http://nos.nl/data/image/2015/07/19/177299/864x486.jpg

http://nos.nl/artikel/2047920-spanje-europees-kampioen-onder-19.html

Hier de goals van deze finale.

https://www.youtube.com/watch?v=_UhtD7tn448

https://www.youtube.com/watch?v=XfJuM8PUB8o

Mooi combinaties in het spel van Spanje dat bijna de hele wedstrijd domineerde die zich voornamelijk afspeelde op de Russische helft. Met 7 keer is Spanje het land dat het meest aantal keren dit toernooi gewonnen heeft (waarvan 5 maal sinds de eeuwwisseling). Nederland heeft hem nog nooit gewonnen, zelfs ook nooit als verliezend finalist geëindigd dus dat moet nog komen.

P11111
20 juli 2015, 05:19
@Big, Peter etc,,,"wat is het stil,,,"

De Ket, raak je nu ook al in de war na een overwinninkie in een onbeduidend oefenpotje tegen een gelegenheidsveteranenelftal van Lazio, dat ook nog eens slechts enkele dagen in training was?

Het blijft vermakelijk met jou. Zonder jouw deelname zou hier zonder twijfel weinig te lachen zijn.

Alvast veel geluk toegewenst in de Aldi League! Andorra, Gibraltar, Malta en San Marino...Anderlecht komt eraan.

satanic surfer
20 juli 2015, 08:21
De 2 transferrijpe vedetten waarop deket doelt zijn Mitrovic en Mbemba, jawel, de vermaarde topspits in wording en centrale verdediger in ontplooing die beiden hun geluk gaan beproeven bij de Engelse middenmoter Newcastle alwaar Europees voetbal niet aan de orde is dit jaar, en het lijkt ook weinig waarschijnlijk dat daar ras verandering in gaat komen. Anderlecht vangt zo'n 10 miljoen voor Mbemba en een 15-tal miljoen voor Mitrovic en tracht ook "gouden schoen" Praet nog te slijten aan een middenmoter ergens omdat ze plaats wensen te ruimen voor de terugkeer van Boussoufa en omdat ze beangstigd zijn dat hij al over z'n (financiêle) top is... Nog te vermelden dat de onderhandelaars een schitterende 5% hebben bedongen op een eventuele doorverkoop van Mitrovic. Proficiat daarvoor en overigens ook met de zege in de galamatch voor paarswit tegen Lazio, prachtig en van énorme importantie uiteraard. Men klqmpt zich in het Astridpark vast aan elke morzel hoop...

deket
20 juli 2015, 08:48
Dit Lazio bracht, uitgezonderd Biglia, hun sterkste elftal tussen de lijnen, dus, oa Klose, Felipe Andrrson, Lulic, Parolo en Candreva. Deze ploeg werd derde in de Italiaanse kompetitie. Praet willen we helemaal niet verkopen maar het lijkt me evidenr dat er intrresse is voor een gouden schoen, jong bovendien. Bous, gaf zelf aan te willen terugkeren en zwaar in te leveren betreffende zijn loon, omdat hij zich niet goed in zijn vel voelt en eenzaam in Rusland. Maar hij is zeker geen prioriteit voor Anderlecht, we beschikken op die positie over voldoende potentieel. Middenveld lijkt me bovendien geen probleem. In de defensie, zou ik graag Lombaerts zien komen

Jan Verplancke
20 juli 2015, 10:57
Feitelijk hoeft het EK niet meer gespeeld te worden met de Belgen onder hun magistrale trainer Wilmots als de grote favoriet. Gold ook voor het afgelopen WK waar Belgie ook de grote favoriet was.

Zeker na het gelijkspel en verlies tegen Wales maken ze hun favorieten rol volkomen waar :baeh:!
Over Wilmots zijn we het snel eens denk ik, die kan er niet veel van en het tegenvallende WK is voor een groot deel op zijn conto te schrijven. Sinds 2002 was het WK van 2014 weer het eerste grote toernooi, dus dan is het al snel goed met een kwartfinale, maar ik vond dat eerlijk gezegd een tegenvaller van formaat. Met minder ontzag en wat meer een strijdplan, was Argentinië best te pakken geweest. Met het betonvoetbal en "alle ballen naar voren peren richting Robben" van Nederland hadden de Rode Duivels vervolgens ook wel raad geweten. Maar goed, achteraf... Daarom jammer dat Wilmots niet naar Schalke ging. Wilmots is een zwakke schakel, zwakker dan de backposities. WK viel tegen. Jammer dat dat niet hardop is uitgesproken.

Absoluut, hoewel de tegenstander vd Belgen in de finale niet Duitsland hoeft te zijn. Maar de winnaar staat nu al vast!

De EK historie cijfers die de Belgen kunnen overleggen zijn ook zeer indrukwekkend en geven veel vertrouwen voor dit EK, sinds 1984 nooit op eigen kracht zich voor een EK kunnen kwalificeren en als enige deelname herinneren we ons 2000 toen men als organisator was geplaatst en er in de eerste ronde meteen uitging.

Vraag is wel waar de huldiging moet plaats vinden. Vind Brussel niet zo'n goed idee dacht zelf aan Brugge want daar kan een rondvaart plaats vinden. Ligt wel gevoelig dus misschien een beter idee om 2 huldigingen te doen. Dan lijken me Brugge en Luik de 2 aangewezen steden. Zeg maar de 2 voetbal metropolen van Belgie. Ik zal er zeker bij zijn!
Op het EK begint iedereen gelukkig met 0 punten. Er zijn geen landen bij die met een voorsprong beginnen omdat ze in 1988 of 1992 goed hebben gepresteerd. Het gaat ook om de spelers die nu meedoen. Spanje presteerde tot ze het EK wonnen ook nooit veel op grote toernooien en Frankrijk dat in 1998 wereldkampioen werd, was er in 1990 en 1994 niet eens bij op het WK. Het is voor sommige landen die zich beroepen op een rijke historie maar goed dat bijna iedereen deze editie mee mag doen aan het EK, anders zou het een saaie zomer worden. :)

Jan Verplancke
20 juli 2015, 11:13
Boussoufa lijkt me dan weer geen slimme aankoop, zeker niet voor de bedragen die ermee zijn gemoeid. Ik hoor bedragen van 2 miljoen euro per jaar. Dan ook nog de transfersom van 3 a 4 miljoen euro. Dan heb je het over een totale investering van meer dan of tegen de 10 miljoen euro voor een speler van bijna 31 die de laatste 3 seizoenen niet veel heeft laten zien in Rusland en 0,0 restwaarde heeft.

deket
20 juli 2015, 11:22
Denk dat Wilmots zijn sterke kant in het motiveren ligt, als tacticus heb ik ook mijn voorbehoud maar blijkbaar zag Schalke, een club met een enorm budget door oa Gazoprom als sponsor, wat in hem. Echter betreffende perceptie heb ik de indruk dat hij hier als verliezer uitkwam. Anyway, weet niet meer wie, maar hier schreef iemand,dat met zulke talentvolle groep er altijd resultaten moeten volgen, dat kan ik alleen maar beamen.
om niet in een te negatieve doemsfeer ivm onze nationale coach te schrijven : zorgen voor een goede cohesie en sfeer. Toen een speler ooit in bed dook met het schatje van een medespeler en de ruzie dreigde te escaleren, heeft hij dit diplomatisch, maar correct afgehandeld

P11111
20 juli 2015, 11:23
Dit Lazio bracht, uitgezonderd Biglia, hun sterkste elftal tussen de lijnen.

Dan heb je waarschijnlijk meer naar de dames om je heen op de tribune zitten kijken dan naar het terrein. De beste speler van Lazio van afgelopen seizoen, chef van de verdediging en vormgever Stefan de Vrij, stond sowieso ook niet tussen de witte lijnen.

Jouw informatie klopt dus niet en in al je supportersblindheid worden je bijdragen steeds minder betrouwbaar. Jammer.

bocariver
20 juli 2015, 11:31
Dit Lazio bracht, uitgezonderd Biglia, hun sterkste elftal tussen de lijnen, dus, oa Klose, Felipe Andrrson, Lulic, Parolo en Candreva. Deze ploeg werd derde in de Italiaanse kompetitie. Praet willen we helemaal niet verkopen maar het lijkt me evidenr dat er intrresse is voor een gouden schoen, jong bovendien. Bous, gaf zelf aan te willen terugkeren en zwaar in te leveren betreffende zijn loon, omdat hij zich niet goed in zijn vel voelt en eenzaam in Rusland. Maar hij is zeker geen prioriteit voor Anderlecht, we beschikken op die positie over voldoende potentieel. Middenveld lijkt me bovendien geen probleem. In de defensie, zou ik graag Lombaerts zien komen

It is always good to win friendship game but why glorify this victory against Lazio ?

May be you do not know that Calcio will begin in september. 3 weeks of preparation are very important at this period and italian club work physically heavy.

So, winning against Lazio is not significant in july, It is more significant to beat Basel at this period. Do not bet all your money on RSCA...

Jan Verplancke
20 juli 2015, 11:38
Denk dat Wilmots zijn sterke kant in het motiveren ligt, als tacticus heb ik ook mijn voorbehoud maar blijkbaar zag Schalke, een club met een enorm budget door oa Gazoprom als sponsor, wat in hem. Echter betreffende perceptie heb ik de indruk dat hij hier als verliezer uitkwam. Anyway, weet niet meer wie, maar hier schreef iemand,dat met zulke talentvolle groep er altijd resultaten moeten volgen, dat kan ik alleen maar beamen.
om niet in een te negatieve doemsfeer ivm onze nationale coach te schrijven : zorgen voor een goede cohesie en sfeer. Toen een speler ooit in bed dook met het schatje van een medespeler en de ruzie dreigde te escaleren, heeft hij dit diplomatisch, maar correct afgehandeld

Voor de sfeer en het oplossen van conflicten is hij een prima kerel. Hij lijkt me ook meer geschikt als gangmaker tijdens het avondeten of ´s avonds aan de bar dan tijdens de tactische besprekingen bijvoorbeeld. Schalke zag volgens mij ook niet veel in hem. De voorzitter lag stevig onder vuur bij de fans daar en de keuze voor Wilmots zou vooral een keuze zijn om de fans tijdelijk te pleasen. Hij heeft daar ´n tijd gespeeld en dat doet het altijd wel goed bij de fans. Uiteindelijk heeft de voorzitter van Schalke ingeschat dat de situatie niet zodanig was dat hij al met pek en veren de stad uitgegooid zou worden en heeft hij sportieve belangen laten prevaleren boven zijn eigen korte termijn populariteitsbelang.

Ik zie in Wilmots meer ´n assisent bondscoach eigenlijk. Resultaten zullen er gezien het materiaal wel volgen, maar een echt sterke coach kan net dat beetje extra toevoegen dat nodig is om prijzen te pakken.

P11111
20 juli 2015, 12:14
May be you do not know that Calcio will begin in september.

So, winning against Lazio is not significant in july, It is more significant to beat Basel at this period. Do not bet all your money on RSCA...

Om wat zelfvertrouwen voor de Aldi Cup te tanken hadden ze een ongetraind en niet-volledig cluppie uitgenodigd voor hun galamatch. Dan zijn de supporters na afloop ook weer tevreden en kunnen ze hier hun blijheid tonen.

Maar goed, de echte kenners kijken daar doorheen. Die weten wel beter.

deket
20 juli 2015, 13:04
@Bocavier, ik weet ook wel dat de Italiaanse kompetitie zolaat begint hoor. Wilde alleen maar indiceren dat ik het een goede wedstrijd vond, voor euforie lijkt het me indeed wat te vroeg. We begonnen die match met een blitzkrieg en stonden bij rust met 3-0 voor.
en betreffende geld op Anderlecht inzetten? Ik heb geen geld, ben geen rijke Nederlander, maar een arme bescheiden, modest Belg

Jan Verplancke
20 juli 2015, 13:31
Het was toch alweer de 3e oefenwedstrijd van Lazio en de Italiaanse competitie mag dan wel in september beginnen, medio augustus staat er voor Lazio al heel wat op het spel als ze zich kunnen kwalificeren voor de Champions League. Keurige overwinning in een oefenwedstrijkd wat mij betreft. Niets meer, niets minder.

Big30
20 juli 2015, 14:49
Jack van Gelder verlaat NOS

Presentator Jack van Gelder verruilt per half september de NOS voor abonneezender Sport1. Hij gaat bij daar de uitzendingen rondom de Champions League en de EK-kwalificatiewedstrijden presenteren.
Onlangs verbond Van Gelder zich nog voor de komende drie jaar aan de NOS die dienst vertrek dan ook 'buitengewoon jammer' vindt. "Hij is een van onze gezichtsbepalende presentatoren en we wilden hem dus ook niet kwijt. Juist daarom hebben we onlangs nieuwe afspraken gemaakt tot ruim na Jacks 65ste verjaardag. Hij kiest nu echter alsnog voor een nieuwe uitdaging", stelt hoofdredacteur Maarten Nooter van NOS Sport.
"Ik heb lang, heel lang nagedacht over deze overgang", legt Van Gelder uit. „Ik zie in Sport1 een enorme uitdaging en verheug mij op iets nieuws. Ik heb met enorm veel plezier sinds 1975 bij NOS Langs de Lijn en sinds 1995 bij Studio Sport mogen werken. Wij gaan als zeer goede vrienden uit elkaar. Mooi dat dat zo kan."
http://www.telegraaf.nl/filmenuitgaan/rtv/24287431/__Jack_van_Gelder_verlaat_NOS__.html

deket
20 juli 2015, 15:03
Niets tegen die man, hij beschikt over een helder taalgebruik maar wees toch eerlijk en beken dat je voor het geld kiest. Altijd weer diezelfde drogreden van een"uitdaging"pffff. Indien een voetballer kiest voor een koude Russische of een streng islamitische Arabische ploeg, is dat dan ook voor de "uitdaging? "Net flauw doen , Jack, its for the money

Jan Verplancke
20 juli 2015, 15:10
Juist. Jammer dat hij weggaat hoor. De NOS verliest zo weer een bekend gezicht, maar altijd dat geneuzel over de uitdaging. Hij had net nieuwe afspraken gemaakt met de NOS en dan opeens een "uitdaging". Net zoals Ryan Babel, een nog geen 30-jarige ex-international die voor de uitdaging ergens in de zandbak gaat voetballen. Terwijl iedereen weet dat het voor het geld is en daar is niets mis mee. Elke Jan Modaal zou het ook doen als hij elders 2 maal zijn huidige brutosalaris netto krijgt.

P11111
20 juli 2015, 15:30
Jack van Gelder van NOS naar Sport1

NOS-sportpresentator Jack van Gelder maakt medio september de overstap naar abonneezender Sport1. Hij gaat daar de uitzendingen over de Champions League en de EK-kwalificatie presenteren.

Onlangs maakte de NOS nog nieuwe afspraken met Van Gelder, maar hij kiest nu toch voor een nieuwe uitdaging, zegt hoofdredacteur Sport Maarten Nooter. "Alsof er ineens een bod uit Qatar kwam waar Jack geen 'nee' tegen kon zeggen."

Van Gelder maakte zijn NOS-debuut op de radio bij Langs de Lijn in 1975. Hij versloeg Olympische Spelen, EK's en WK's voetbal en presenteerde sinds 2002 Studio Voetbal.

Bron: NOS Teletekst

Big30
20 juli 2015, 17:21
https://www.youtube.com/watch?v=FJLKxTlF46Y

Is het zo'n dag ja het is zo'n dag!
Dennis Bergkamp!, Dennis Bergkamp, Dennis Bergkamp!

P11111
20 juli 2015, 17:42
'Fluwelen revolutie nadert voltooiing'

De eerste echte test van het seizoen voor Ajax is zowel binnen- als buitenwacht goed bevallen. Ook Mike Verweij van
De Telegraaf stelt maandagmorgen dat de Amsterdammers een nieuwe koers varen en dat het spelniveau tegen VfL Wolfsburg verrassend hoog was - en dat met een bijzonder jeugdig elftal.

'Het mislopen van de landstitel galmt nog na bij Ajax. Maar tijdens het teleurstellende seizoen legde Marc Overmars achter de schermen een stevig fundament voor de toekomst. Natuurlijk is het veel te vroeg om na de eerste serieuze test thuis tegen de Duitse bekerwinnaar VfL Wolfsburg (1-1) conclusies te trekken over het niveau. Maar met de opstelling en de spelintentie onderstreept de trainer en directie welke koers de club wil varen. Dat de Duitse topclub vrijdag bij vlagen van het kastje naar de muur werd getikt door de jonkies, moet veel vertrouwen geven', zo schrijft de journalist. '

'Frank de Boer stelde in de Amsterdam ArenA acht zelfopgeleide spelers op, die gemiddeld 20,9 jaar oud zijn', vervolgt hij. 'Op Viktor Fischer na (2017) liggen alle Ajax-jonkies minimaal tot de zomer van 2018 vast. Een prettige bijkomstigheid voor bondscoach Danny Blind is dat er negen Nederlanders aan de aftrap verschenen.'

De selectie is groter en sterker en vooral de nieuwe assistent-trainer Orlando Trustfull drukt tactisch zijn stempel. Een landstitel wordt wel zo'n beetje geëist. 'Een vijfde landstitel in 5,5 jaar onder De Boer zou een opsteker zijn voor Overmars. De directeur voetbalzaken, die naast een aantal bekritiseerde aankopen juist Riechedley Bazoer (PSV), Anwar El Ghazi (Sparta) en Arek Milik (Bayer Leverkusen) voor een habbekrats binnenhaalde, heeft de priemende ogen van commissaris Theo van Duivenbode en adviseur Tscheu La Ling in zijn rug.'

De Fluwelen Revolutie bij Ajax nadert zijn voltooiing, schrijft journalist Mark van den Heuvel in TPO Magazine. Hij ziet dat er bij Ajax onderhand een volledig elftal aan zelf opgeleide spelers kan worden opgesteld en dat trainer Frank de Boer in elke linie lastige keuzes moet maken door de heersende concurrentie.

Het doet hem inzien dat de door Johan Cruijff ingezette revolutie vijf jaar na dato zijn vruchten begint af te werpen aan het oppervlak, zeker als straks ook Abdelhak Nouri zich definitief in het eerste elftal meldt. 'De fluwelen revolutie, of hoe je dat gekrakeel in Amsterdam ook wil noemen, nadert z’n afronding. Met een doorbraak van 'Appie' Nouri staat het elftal waarmee Europa straks moet worden heroverd volledig in de steigers.'

Big30
20 juli 2015, 18:00
Zou Ajax de Telegraaf de huiskrant betalen voor dit soort Feelgood reclame berichten? Met serieuze sport journalistiek heeft het niets te maken!

Er staat vergeleken met het afgelopen dramatische seizoen waar men amper (zie de statistieken) over de middellijn kwam en gevaar afdwong bijna hetzelfde niet functionerende elftal met nog wat dubieuze aankopen, waar men voor een dubbeltje op de eerste rang wou zitten, die niet goed genoeg worden bevonden voor het eerste elftal.

Het spel was niet om aan te zien met veel laffe pasje achterin terug op de keeper en een onmachtige voorhoede. Het publiek was terecht zeer ontevreden en eiste actie. Wat is er gebeurd? Niets eigenlijk een paar aankopen die weinig toevoegen en het resultaat is een stagnerende seizoen kaarten verkoop. Waar Feijenoord en PSV serieus werk maakten van het op stekte houden of zelfs sterker maken van hun selectie maakte Ajax er een potje van.

Welke echte Ajax fan gelooft nog de onzin die nu wordt verkondigd?

Trouwens ik dacht eerst dat het artikel op geenstijl stond en dat het puur ironisch was bedoeld, neen, het is ook nog eens serieus bedoeld!

deket
20 juli 2015, 18:01
Is dat stuk uit voetbalmedia nu ook ironisch bedoeld of niet? Op den duur weet ik het niet meer.

deket
20 juli 2015, 18:04
Oh, Big was mij al voor
Beste Peter, je geloofd toch niet meer in sprookjes? Mijn kinderen destijds al niet meer toen ze naar de grote school gingen,6jaar!

Jan Verplancke
20 juli 2015, 18:05
De Fluwelen Revolutie bij Ajax nadert zijn voltooiing, ]

Dan heeft Cruyff iedereen weer eens goed liggen gehad.

CCR5d32
20 juli 2015, 18:11
Voetbal zegt me niks maar sinds Cruijff zich bij Ajax heeft gemengd is er (de laatste jaren) eerder een sterk neergaande lijn.
Net zoals het bij Oranje een ellende werd toen hij zich ermee bemoeide toen Van Basten werd ingefluisterd om Van Nistelrooij en van Bommel niet meer te selecteren...
Cruijff had in 1974 al een paar gieren goed liggen en moest daarom in 1978 van zijn vrouw thuisblijven

deket
20 juli 2015, 18:15
Klopt, dus voetbal zegt je toch iets

P11111
20 juli 2015, 18:22
Er staat vergeleken met het afgelopen dramatische seizoen waar men amper (zie de statistieken) over de middellijn kwam en gevaar afdwong bijna hetzelfde niet functionerende elftal met nog wat dubieuze aankopen, waar men voor een dubbeltje op de eerste rang wou zitten, die niet goed genoeg worden bevonden voor het eerste elftal.

Het spel was niet om aan te zien met veel laffe pasje achterin terug op de keeper en een onmachtige voorhoede. Het publiek was terecht zeer ontevreden en eiste actie. Wat is er gebeurd? Niets eigenlijk een paar aankopen die weinig toevoegen en het resultaat is een stagnerende seizoen kaarten verkoop.

Welke echte Ajax fan gelooft nog de onzin die nu wordt verkondigd?

Het is inderdaad opzienbarend dat je met veel dezelfde selectiespelers, maar in een hele andere opstelling en spelopvatting én een nieuwe assistent-trainer die nadrukkelijk blijft hameren op volop druk zetten en zoveel mogelijk de voetballende oplossing naar voren kiezen, zoveel beter kunt bereiken. Zoiets heet dat de potentie aanwezig was, maar dat het er nog niet uitkwam. Maar dat wordt nu allemaal anders.

Twee nieuwe backs met Tete en Dijks, een nieuwe linkercentrumverdediger met Riedewald. Sinkgraven in een spelverdelende rol op het middenveld, Klaassen in een aanvallende middenveldpositie met de punt naar voren, en Bazoer, die zich indrukwekkend ontwikkelt en nu op 18-jarige leeftijd al speelt als een nieuwe Rijkaard. En voorin het grootste aanvallende talent van Frankrijk als centrumspits en twee vleugelaanvallers met snelheid, een goede voorzet en een passeeractie. En de toptalenten Van de Beek, Cerny, Muric en Nouri kloppen ook al aan de deur. En dan hebben we Gudelj, Heitinga en Milik nog achter de hand.

Dat zijn de feiten. In het voetbal ben je zo goed als je laatste wedstrijd. :)

CCR5d32
20 juli 2015, 18:22
Klopt, dus voetbal zegt je toch iets

Je hebt gelijk. ik had beter kunnen zeggen: heb geen voorkeur voor een club ofzo, dus kan als ik me hierin meng ook kanttekeningen bij Feyenoord en PSV etc plaatsen, of goede dingen over Ajax zeggen.
Dit terwijl meestal de voetbalfanaten normaal nog hardnekkiger zijn in hun standpunt/clubmanie dan de befkoningen die zich hier manifesteren:smile2: waardoor een discussie bij voorbaat zinloos is...

Jan Verplancke
20 juli 2015, 18:24
Dat klopt. De laatste officiele wedstrijd. Dordrecht uit, 2-1 was dat toch? :)

P11111
20 juli 2015, 18:35
Dat klopt. De laatste officiele wedstrijd. Dordrecht uit, 2-1 was dat toch? :)

Je loopt drie maanden achter, Jan.

Wel geinig trouwens dat ons bendelid zijn vakantie dit jaar weer besteedt aan IJsberenforum. Hij is deze zomer iets eerder dan vorig jaar. Toen begon zijn vakantieverlof op 15 augustus 2014. ;)

Jan Verplancke
20 juli 2015, 18:36
Je loopt drie maanden achter, Jan.

Wel geinig trouwens dat Jan zijn vakantie dit jaar weer besteedt aan IJsberenforum. Hij is dit jaar iets eerder dan vorige zomer. Toen begon zijn vakantieverlof op 15 augustus 2014. ;)

Hebben ze intussen dan nog wat anders dan oefenpotjes gespeeld?

Als jij straks wat meer kijk op voetbal hebt en inziet dat Cruyff een praatjesmaker(en kwakzalver) is en ziet dat Ajax niet veel voorstelt, is die tijd goed genoeg besteed geweest. ;)

P11111
20 juli 2015, 18:50
Hebben ze intussen dan nog wat anders dan oefenpotjes gespeeld?

Als jij straks wat meer kijk op voetbal hebt en inziet dat Cruyff een praatjesmaken en kwakzalver is en ziet dat Ajax niet veel voorstelt, is die tijd goed genoeg besteed geweest. ;)

Jan, ik hoef jou er alleen maar op te wijzen wat 'El Salvador' bij Barcelona heeft neergezet, vanaf het jongste jeugdelftal. In Spanje wordt Gohan Kroef door voetbalvriend en -vijand geroemd om zijn fenomenale voetbalinzicht en gezien als de architect van de successen van Barcelona, toen en nu. Altijd drie stappen vooruit denken en daarnaar handelen, daar waar de De Ketjes van deze voetbalwereld nog niet eens bij de eerste stap zijn. Ik weet dat veel Belgen dat graag anders zouden willen zien, maar dat gaat helaas niet.

Jan Verplancke
20 juli 2015, 18:56
Jan, ik hoef jou er alleen maar op te wijzen wat Cruijff bij Barcelona heeft neergezet, vanaf het jongste jeugdelftal. In Spanje wordt Gohan Kroeff door voetbalvriend en -vijand geroemd om zijn fenomenale voetbalinzicht. Altijd drie stappen vooruit denken en daarnaar handelen, daar waar de De Ketjes van deze voetbalwereld nog niet eens bij de eerste stap zijn. Ik weet dat veel Belgen dat graag anders zouden willen zien, maar dat gaat helaas niet.

Het valt me op dat het anti-Rode Duivels front vooral in het verleden leeft. Het EK van 1984, het EK van 2002, nu weer het Barcelona tussen 1988 en 1996.... Menig clubdame was in de jaren waarover jullie spreken nog niet eens geboren. We leven nu, 2015. De conclusie is dat Ajax vooral veel miskopen doet en dat drie stappen vooruit denken en daarna handelen - ondanks alle praatjes - toch niet meeviel tegen grote clubs als Red Bull Salzburg, APOEL Nicosia, Steaua Bucuresti en topnaties als IJsland en Tsjechie. :)

P11111
20 juli 2015, 19:00
Juist jij haalt nu dingen uit het verleden aan...

Maar zo'n verandering (revolutie) heeft nu eenmaal tijd nodig, maar het wachten duurt niet lang meer.

Jan Verplancke
20 juli 2015, 19:04
Het meest recente verleden inderdaad. Tot en met die wedstrijd tegen Dordrecht waarin het 3 stappen vooruit denken nog even werd getoond. We hebben net immers vastgesteld dat we ons over oefenmatchen niet druk hoeven te maken. ;)

P11111
20 juli 2015, 19:10
We hebben net immers vastgesteld dat we ons over oefenmatchen niet druk hoeven te maken. ;)

Op basis van wat ik vrijdagavond heb gezien heb ik alle reden om uiterst positief te zijn. Ik heb geen twijfels meer.

Jan Verplancke
20 juli 2015, 19:15
Op basis van wat ik vrijdagavond heb gezien heb ik alle reden om uiterst positief te zijn. Ik heb geen twijfels meer.
Een kinderhand is snel gevuld. ;)

Willem2
22 juli 2015, 13:24
Manchester United heeft een bod van liefst 100 miljoen euro gedaan op Thomas Müller. Louis van Gaal is nog op zoek naar een nieuwe spits en het Duitse Bild weet inmiddels zeker dat de Engelse club dit enorme bedrag wil neertellen.
Dit bericht komt nog bovenop de eerdere berichten over de 25-jarige Müller en Manchester United. Zo berichtte The Guardian maandag dat de wereldkampioen open staat voor een transfer van het noorden van Engeland.

Volgens de krant heeft Müller een slechte verstandhouding met coach Pep Guardiola. In de twee jaar dat de Spanjaard aan het roer staat in Beieren speelde Müller slechts 29 keer een volledige wedstrijd.

Vorige week gaf Bayern-voorzitter Karl-Heinz Rummenigge aan dat er geen enkele speler München meer inruilt voor Manchester United. ,,De Bundesliga moet er iets tegen doen. De Engelsen halen ons links, rechts en door het midden in. Als we kijken naar de activiteit op de transfer markt, TV-gelden. Eigenlijk op elk vlak."

http://www.ad.nl/ad/nl/1017/Buitenlands-voetbal/article/detail/4105839/2015/07/22/Manchester-United-biedt-100-miljoen-voor-Muller.dhtml

Nedlovefkk
22 juli 2015, 17:54
Daarom is EUR 20.000.000 voor Wijnaldum zo'n gekke prijs nog niet. Iedere eredivisie-club weet dat zowat iedere Engelse club centen heeft en maar gewoon moet betalen..

Kijk mede door al die gekke bedragen en arrogantie van voetbal wel steeds vaker liever naar andere sporten. Ook al ben ik een behoorlijke PSV-fan..

Geef mij maar op z'n tijd een leuk potje hockey, basketbal, volleybal of atletiek. Sporters op die gebieden in NL moeten nog echt hard aan de bak voor weinig dinero.

deket
22 juli 2015, 18:56
die megahoge lonen op het eiland waar voetbal zogezegd werd uitgevonden,komen door de tvrechten,maar kunnen niet blijven duren,en gaan ooit als een kaartenhuis in elkaar zakken.
ik herinner mij dat er in Nederland ooit een zender was,die louter voetbal ging uizenden,het heeft niet lang geduurd,gelukkig voor producer Demol,kan die wel wat incaseren,maar toch al een indicatie.
de taart moet in steeds kleinere stukken verdeeld worden,dus de advertentiemarkt

deket
22 juli 2015, 21:36
lees ik hier net op de laptop bij voetbalprimeur dat Newcastle buiten de twee topspelers van ons ook een uit de kuip gaat kopen.
bewijst mijn bovenstaande stelling,niet vergeten Newcastle was vorig seizoen een degradatiekandidaat,Mitrgoal was niet zo happig en uitte nogmaals zijn liefde voor Anderlecht,maar ook zijn familie puschde hem,dat blijkt dus niet alleen te gebeuren bij Roemeense dvps. zijn familie dus vader,moeder en broer verhuizen met hem mee naar Noord Engeland.
en wat lees ik hier,de directeur van het provincieploegje blijkt een exvolleybalcoach te zijn en verklaarde : PSV is geen koopclub,wil van dat imago af! blijkt dat hun hele aanval en middenveld,jawel,gekocht zijn.
nu blijkt die lefgozer van VanGaal toch goed zijn wil te kunnen opleggen bij het bestuur van Manchester U,na vorig seizoen met aankopen voor het grootste recordbedrag uit hun geschiedenis,wil hij nu voor VanPersie die niet meer voldeed,eventjes de Zaltan uit PSG kopen. denk niet dat deze,voor mij oprechte en kleurrijke persoonlijkheid nog staat te springen voor de stress in die kompetitie,waar ze zelfs met kerstmis en nieuwjaar voetballen. voor het geld moet hij het niet meer doen,weigerde onlangs een sponsorkontrakt van een gokbedrijf voor 8miljoen euro. PSG is bovendien samen met Manchester city de rijkste club

Picasso 1
22 juli 2015, 23:12
nu blijkt die lefgozer van VanGaal toch goed zijn wil te kunnen opleggen bij het bestuur van Manchester U,na vorig seizoen met aankopen voor het grootste recordbedrag uit hun geschiedenis,wil hij nu voor VanPersie die niet meer voldeed,eventjes de Zaltan uit PSG kopen.

Opvallend is de stilte vanuit Nederlands kamp over 'de oneerlijkheid van het grote geld, de schulden van Manchester United en het niet voldoen aan Financial Fair Play'. Maar goed, we hebben het hier over Van Gaal, een Nederlander die zich schuldig maakt aan de praktijken die vanuit Nederland normaliter altijd met veel fanatisme worden bekritiseert, en dan doet de objectieve en nuchtere 'Hollander' voor het gedrag van deze competitievervalsende trainer een oogje dicht.

'Met twee maten meten' heet zoiets en daarmee maakt men zich als 'kritiekland' weinig geloofwaardig.

Schuld Manchester United stijgt flink
Manchester United presenteerde donderdagmiddag haar financiële halfjaarcijfers en daaruit blijkt dat de schuld van de club flink is gestegen. Het afgelopen kwartaal steeg de schuld met ruim 32 miljoen euro waardoor de totale schuld van de Engelse topclub nu bijna 515 miljoen euro bedraagt.

http://www.voetbal.com/news/_n1441555_/schuld-manchester-united-stijgt-flink/

Big30
22 juli 2015, 23:32
Typisch voorbeeld van Spaans kinnesinne bovenstaande opmerking! MU is kerngezond zelfs net iets gezonder dan Real. Ze voldoen aan de Uefa fairplay regels. In tegenstelling tot Barca mogen ze ook gewoon op de transfermarkt actief zijn. Ook is er geen sprake van ongeoorloofde steun vanuit de gemeente (trainingscomplex) of staatbanken (leningen voor spelers). Zeg maar de Real case.

Met Müller en Bale erbij staat daar een heel leuk team wat in de CL wel eens zou kunnen verrassen. Denk dat van Gaal gewoon goed bezig is. Niets mis mee.
Ook bij PSV zie ik mooie dingen gebeuren. Sterk elftal dat net als in 2005 wel weer eens de halve finale CL zouden kunnen halen. Financieel ook nog eens kerngezond en slim ingekocht.

deket
22 juli 2015, 23:36
indien PSV de halve finale haalt van de CL trakteeer ik je op een trio,twee meiden,in een club, welteverstaan,. indien ze het niet halen,een vrijkaart;
de kans dat PSV de halve finale haalt is onbestaande,ik zie nog eerder Roemenië of zelfs Albanie het EK winnen,dan dat,of Israel dat met de Palestijnen in zee gaat

Big30
22 juli 2015, 23:42
Laten we eerlijk zijn. Dit lezen de Real supporters niet graag.

Man United lost Real Madrid na megadeal af als waardevolste club
Dinsdag, 15 juli 2014 om 21:30
Manchester United is weer het sterkste economische merk in de voetbalwereld. De marktwaarde van the Mancunians bedraagt 2,6 miljard euro, zo bericht het Amerikaanse zakenblad Forbes. De stijging van United is te danken aan een sponsordeal met adidas.

http://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=219595

Vergelijk het met Nederland waar Ajax supporters met afgunst kijken naar de huidige superioriteit van PSV. Of neem onze Zuiderburen waar Anderlecht steeds verder en dieper wegzakt en door Club Brugge overvleugeld wordt. Het zijn nuchtere feiten waar we onze ogen niet voor kunnen sluiten.

Picasso 1
22 juli 2015, 23:46
Typisch voorbeeld van Spaans kinnesinne bovenstaande opmerking! MU is kerngezond zelfs net iets gezonder dan Real. Ze voldoen aan de Uefa fairplay regels. In tegenstelling tot Barca mogen ze ook gewoon op de transfermarkt actief zijn. Ook is er geen sprake van ongeoorloofde steun vanuit de gemeente (trainingscomplex) of staatbanken (leningen voor spelers). Zeg maar de Real case.

Met Müller en Bale erbij staat daar een heel leuk team wat in de CL wel eens zou kunnen verrassen. Denk dat van Gaal gewoon goed bezig is. Niets mis mee.
Ook bij PSV zie ik mooie dingen gebeuren. Sterk elftal dat net als in 2005 wel weer eens de halve finale CL zouden kunnen halen. Financieel ook nog eens kerngezond en slim ingekocht.
Nu nog 515 miljoen uitstaande schulden aflossen ipv alsmaar meer spelers kopen en dan zou deze trainer uit boekhoudland goede zaken bij Manchester doen. Ze zouden een voorbeeld moeten nemen aan Ajax dat geen schulden kent en honderd miljoen eigen geld op de bank heeft staan.
Maar goed, eerst heeft deze trainer zijn principe van aantrekkelijk aanvallend voetbal overboord gegooid en inmiddels ook de filosofie van gebruik van talent uit jeugdopleidingen en smijt liever onbeschaamd naar alle kanten met veel geld.

CCR5d32
22 juli 2015, 23:53
http://www.ad.nl/ad/nl/1017/Buitenlands-voetbal/article/detail/4101768/2015/07/16/Real-Madrid-blijft-meest-waardevolle-club-ter-wereld.dhtml

Tis 2015 en Real staat gewoon op 1 Bij Forbes....Man U niet eens op 2....
In GT stond vandaag voor mij Georgiana op 1 (geweldige line up ook voor de rest overigens) waarmee ik de wansmaak van Happy van zaterdag jl weggespoeld heb :smile2:

Big30
22 juli 2015, 23:56
Je bedoelt het Ajax dat het afgelopen seizoen met Dordrecht en Go Ahead over 1 van de zwakste voorhoedes beschikte?
Ajax is er om het publiek te pleasen niet de aandeelhouders of ervoor te zorgen dat Overmars zijn bonus krijgt!

Man United is met de recente aankopen Real voorbij gegaan. Geen schande vind ik. Real is en blijft een leuk cluppie! Maar voor het echte voetbal gevoel en beleving moet je bij MU zijn!

Picasso 1
23 juli 2015, 00:14
Laten we eerlijk zijn. Dit lezen de Real supporters niet graag.

http://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=219595

Vergelijk het met Nederland waar Ajax supporters met afgunst kijken naar de huidige superioriteit van PSV. Of neem onze Zuiderburen waar Anderlecht steeds verder en dieper wegzakt en door Club Brugge overvleugeld wordt. Het zijn nuchtere feiten waar we onze ogen niet voor kunnen sluiten.

Dat is een bericht uit 2014. Bij Forbes zelf staat per heden dit:
http://www.forbes.com/pictures/mli45fdkgi/1-real-madrid/
http://www.forbes.com/sites/kurtbadenhausen/2015/07/15/the-worlds-50-most-valuable-sports-teams-2015/

Maar goed, daar gaat het me eigenlijk niet om, waar het me wel om gaat is de muisstilte in Nederland vwb het gedrag van een Nederlandse trainer bij een club met grote schulden terwijl als het over anderen gaat, het kritieken regent inzake Financial Fair Play. Dat is gewoon meten met twee maten en onrecht doen aan je eigen mondelinge 'principes' (die verder niet leunen op daden).

Big30
23 juli 2015, 07:15
Niet van Gaal bepaalt de hoogte vh transferbudget maar het bestuur. Dat MU nu veel kan investeren komt o.a. door de deal met Adidas. MU voldoet aan de FFP regels.

Bij Real lag dat soms anders. Er moest daar vaak geld geleend worden bij banken om spelers te kunnen kopen. Het budget was er eigenlijk niet.

deket
23 juli 2015, 08:25
waar komt dat fanatiek pleiten voor Manchester.U plots vandaan? er is een geen enkel associatie met je provincieploegje of je failliet tuckersploegje uit het noorden? Club Brugge Anderlecht zien voorbijsteken aan de top? er bestaan al genoeg fantasten,ook aktief op het forum,maar goed ik zal dit niet bij de ziekelijke rangschikken ,maar bij humor. Brugge kan alleen in hun natte dromen ons van de top wegduwen.
die affectie voor Vangaal? omdat hij ook een Nederlander is? als trainer voldeed hij wel,maar ik herinner me dat hij indertijd niet mee kon met den Antwerp,nu al meer dan 10jaar een tweede klasser

Picasso 1
23 juli 2015, 08:36
Niet van Gaal bepaalt de hoogte vh transferbudget maar het bestuur. Dat MU nu veel kan investeren komt o.a. door de deal met Adidas. MU voldoet aan de FFP regels.

Bij Real lag dat soms anders. Er moest daar vaak geld geleend worden bij banken om spelers te kunnen kopen. Het budget was er eigenlijk niet.

Oh ja natuurlijk, bij MU ligt het anders, daar is de enorme schuld van iets meer dan een half miljard gewoon spontaan ontstaan zonder dat daar leningen aan vooraf gingen omdat het budget er wel was.

Jan Verplancke
23 juli 2015, 13:02

Met de investeringen die van Gaal doet, zeker als hij Muller en Bale haalt, moet je de CL gewoon winnen, anders heb je hard gefaald. Man Utd is nog koopzieker dan PSG, Chelsea en City tegenwoordig. De vijver met talentvolle jeugdspelers is opgedroogd, met net-niet spelers lukte het niet en dus moet er nu ook gewoon serieus betaald worden voor goede spelers. Met zo'n transferbudget zouden jij en ik als trainers ook nog wel presteren bij Man Utd. Het is en blijft ziek: zoveel schuld en dan toch gewoon blijven kopen.

PSV de halve finale is wat optimistisch denk ik. Ik denk dat ze afhankelijk van de loting blij moeten zijn als ze de groepsfase door gaan komen. Ik denk dat de fans nu het beste even kunnen genieten van uberhaupt mee mogen doen aan de Champions League. Nederland is bezig met een vrije val op de UEFA-lijst wat betekent dat de kampioen zich straks zal moeten kwalificeren. De kans dat de CL dan doorgaat zonder Nederlandse inbreng lijkt me vele malen groter dan de kans dat PSV deze editie de halve finale haalt.

P11111
23 juli 2015, 16:54
Leeftijdssoap rond Anderlecht-speler

De naderende transfer van Chancel Mbemba van Anderlecht naar Newcastle rijt een oude wond open. Want is de Congolees nou 20, 24, 25 of 27?

De consternatie rond de leeftijd van Mbemba ontstond in 2012, kort nadat hij bij Anderlecht gearriveerd was. Paars-wit meldde hem als achttienjarige speler aan bij de voetbalbond, maar er waren ook documenten waaruit bleek dat hij al 23 was. Door de soap liet Mbemba's debuut voor Anderlecht op zich wachten tot het seizoen 2013/2014. In de tussentijd onderging Mbemba onder meer een botscan om zijn leeftijd aan te tonen.

Na veel wikken en wegen besloten instanties Mbemba het geboortejaar 1994 aan te houden, hetzelfde jaar als Anderlecht in eerste instantie had gemeld. Opvallend, aangezien tegelijkertijd oude interviews met de mandekker opdoken waarin hij zei in 1990 geboren te zijn. Dat zou Mbemba nu 25 jaar oud maken.

Verder onderzoek bracht nóg een andere geboortedatum aan het licht, namelijk in het jaar 1988. Volgens die gegevens is Mbemba, die veelvuldig werd gezien als supertalent, nu al 27 jaar en dus bepaald geen wonderkind. Een lid van de Congolese bond bevestigde eerder tegenover CNN dat 1988 daadwerkelijk het jaar is waarin Mbemba ter wereld kwam. 'Omdat we hem in 2012 nodig hadden voor de Olympische Spelen, hebben we zijn registratieformulieren aangepast', aldus de official die anoniem wilde blijven. Om de situatie nog idioter te maken kwam Mbemba tijdens de Afrika Cup van 2012 in actie met 1991 als geboortejaar.

Newcastle lijkt maling te hebben aan de bizarre situatie en lijkt twaalf miljoen euro te gaan betalen voor Mbemba. Bijzonder veel geld voor een toptalent dat zomaar tegen de dertig zou kunnen lopen.

Jan Verplancke
23 juli 2015, 17:08
Hij lijkt mij ouder dan 21. 25 of 27 komt eerder in de buurt. Mij een raadsel eigenlijk waarom clubs nog dit soort twijfelachtige en zogenaamd talentvolle Afrikaanse spelers kopen en waarom landen met zo'n prutsadministratie en oplichtersmentaliteit nog mee mogen doen aan jeugdtoernooien en Olympische Spelen. Je ziet wel vaker dat zo'n talent opeens compleet opgebrand is op een leeftijd dat iemand nog niet opgebrand zou moeten zijn....

Big30
23 juli 2015, 18:00
Oh ja natuurlijk, bij MU ligt het anders, daar is de enorme schuld van iets meer dan een half miljard gewoon spontaan ontstaan zonder dat daar leningen aan vooraf gingen omdat het budget er wel was.

Inderdaad. Goed verwoord.

deket
23 juli 2015, 23:02
standard,heeft een nieuwe spits aangeworven met de naam tetthen. hoor het publiek al roepen,ach ik gun de Luikenaars het meer dan die overroepen club uit West-Vlaanderen. Hoor dat het voor de gepensioneerden in Griekenland de toekomst niet rooskleurig lijkt,wel zolang ze nog twee benen hebben kunnen ze voetballen bij het provincieploegje. En Peter; St-Etienne waar ligt dat ergens? geen onoogelijk plaatsje dat ik ooit voorbijreed op weg naar Nice langs de autoroute du soleil? hoe kan je daar nu gaan verliezen? ah ja, zal onderdeel zijn van een gestructureerd plan ivm je fluwelen revolutie.
btw,die Lens te duur voor Ajax,had zich via zijn manager aangeboden bij de mooiste club ter wereld

Jan Verplancke
24 juli 2015, 06:33
"wij willen tetten zien"

Aankoop voor de toekomst, al moet je altijd voorzichtig zijn met dit soort Afrikaanse jeugdinternationals. Met Santini, Knockaert en Yattara is de voorhoede sowieso al goed versterkt. Duchatelet is uit beeld verdwenen en dat kan alleen maar goed zijn voor de club. Dan krijg je weer echte versterkingen erbij in plaats van spelers die erbij komen omdat ze bij St. Truiden, Ujpest of een van die andere zaadclubs ´n keer een bal rechtdoor naar iemand in hetzelfde shirt hebben getrapt.

Je moet Marcel Brands één ding meegeven en dat is dat hij toch altijd zeer matige spelers voor de hoofdprijs weet te verkopen. Een mooi voorbeeld is Jermaine Lens. Bij Ajax rommelt het dan weer met Wim Jonk, het hoofd jeugdopleidingen. Ook onderdeel van die fluwelen revolutie zeker=

deket
24 juli 2015, 20:24
damned kanariepiet,laat ze daar eens wat meer hun best doen,geen genade meer,oorlog voeren,zoals Rinus Michiels sprak en die 0-1 ophalen

deket
24 juli 2015, 21:30
well done kanariepiet! nog eindelijk eens rechtvaardigheid!en mijn advies opgevolgd! een echte man, van de oude school is van zijn woord,dus op 29januari kom ik naar STVV,wanneer jullie de mooiste club ter wereld ontvangen

KanariePiet
24 juli 2015, 22:40
well done kanariepiet! nog eindelijk eens rechtvaardigheid!en mijn advies opgevolgd! een echte man, van de oude school is van zijn woord,dus op 29januari kom ik naar STVV,wanneer jullie de mooiste club ter wereld ontvangen

Back where we belong? Ik dacht het wel!!!!:biggrin: Boeren van Brugge: das 10 jaar zonder overwinning op Stayen he!:cool:
Wat een match, wat een sfeer, wat een overwinning. Dat wordt weer een nachtje zonder slaap!!;):biggrin:

Oh ja: en laat Anderlecht maar komen. Fe hemme giene schrik:tongue::biggrin:

Big30
24 juli 2015, 23:51
Het is dus geen grap. Competitie voetbal in Belgie op 24 juli :eek:!

KanariePiet
25 juli 2015, 00:14
Back where we belong? Ik dacht het wel!!!!:biggrin: Boeren van Brugge: das 10 jaar zonder overwinning op Stayen he!:cool:
Wat een match, wat een sfeer, wat een overwinning. Dat wordt weer een nachtje zonder slaap!!;):biggrin:

Oh ja: en laat Anderlecht maar komen. Fe hemme giene schrik:tongue::biggrin:

En hier wil dus niemand naar huis gaan he:eek:. Mja, begrijpelijk misschien aangezien STVV maar gratis vaten blijft geven:eek::biggrin::liebe2:. Straks hoofdpijn:confused:?;)

Jan Verplancke
25 juli 2015, 09:01
In België beginnen we er maar direct aan in plaats van nog eindeloos nutteloze potjes te blijven spelen. Vroeg beginnen en de competitie afsluiten met de play offs als bloedstollende en spannende ontknoping. Dat is nogal eens wat anders dan volgende maand beginnen en een laatste paar weken die nergens meer over gaan en bol staan van ploegen die potjes laten lopen of salonremises.

Club Brugge is al lekker begonnen. Ik denk dat Deket gisteren een leuke avond heeft gehad !

phoenix
25 juli 2015, 09:23
Er komt een dag , en dat duurt niet zo lang meer, dan vallen Spaanse clubs om kijk alleen al naar parma en de langzame terugval van Milan....en dat is italie!

P11111
25 juli 2015, 09:28
Er komt een dag , en dat duurt niet zo lang meer, dan vallen Spaanse clubs om.

Gelieve hier niet Picasso uitdagen. :)

Big30
25 juli 2015, 09:48
Er komt een dag , en dat duurt niet zo lang meer, dan vallen Spaanse clubs om kijk alleen al naar parma en de langzame terugval van Milan....en dat is italie!
Klopt phea. Goede analyse maar een extreem gevoelig onderwerp hier! Geldt niet alleen voor het Spaanse voetbal maar voor de hele Spaanse topsport die al bijna omgevallen is of aan het omvallen is. Je mag dit beeld gerust doortrekken naar heel Spanje en zeker de Spaanse economie.

Binnen 5-10 jaar zal Spanje worden opgedeeld in 5 autonome regio's die net als in de Romeinse tijd onder gezag van Rome zullen vallen.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/09/Provincias_de_la_Hispania_Romana_%28Diocleciano%29 .svg/504px-Provincias_de_la_Hispania_Romana_%28Diocleciano%29 .svg.png

Nog niet duidelijk is wat er dan met de Spaanse voetbalclubs gaat gebeuren. We gaan het allemaal maar eens rustig afwachten. Vraag is wat er met Catalonie en Spaans Baskenland gaat gebeuren. De tijd zal het leren!

Big30
25 juli 2015, 09:58
In België beginnen we er maar direct aan in plaats van nog eindeloos nutteloze potjes te blijven spelen.
Als er 1 goed voorbeeld is van volstrekt nutteloze potjes blijven spelen is het wel de nacompetitie die in Belgie wordt gespeeld. Waar in elk beschaafd voetbal land na afloop vd reguliere competitie bekend is wie kampioen is gaan de Belgen gewoon door.
Eerst halveert men de in de competitie behaalde punten en gaat dan vrolijk met de eerste 6 ploegen door om weer een na competitie te gaan spelen. Geen spannende PO met een KO systeem maar gewoon een verlenging vd competitie. Rare jongens die Belgen :baeh:.

Gevolg is dat terwijl de zomervakanties amper begonnen zijn en de Tour nog bezig is men in Belgie al met de competitie gaat beginnen!
Mooi dat STVV won van Club Brugge maar dat levert dus 1.5 punt op. Hebben we het maar niet over de afronding op het end. Leuk voor de statistieken!

Anderlecht stond in 2013-2014 na de reguliere competitie op plaats 3 met 10 (echte) punten achterstand op Standard. Maar Anderlecht werd nb Landskampioen!!!
Oftewel hoe verkracht je een competitie, dat is namelijk wat nu gebeurt.

deket
25 juli 2015, 10:42
1 weet niet hoe het met jou zit,maar ik prefereer naar voetbal te gaan in lekker warm weer,met terrasjes dan in de niet zo gezellige koude.
2. dat Play-off systeem is bedacht door een royaal betaald Nederlands studiebureau,nadat jullie het ongeveer al hadden afgeschaft. ik schreef het al eeerder,en de geestelijke vader van dat uit te werken concept blijkt AA.Gent voorzitter DeWitte te zijn.
3. Anderlecht was ook al slachtoffer,in die zin dat we tijdens de regulaire kompetitie op kop stonden en de titel in de playoffs verloren,aan Genk en Standard,bij deze laatste onder twee oorlogstestmatchen.
4. tja zoals JV het al terecht opmerkte,jullie zijn bezig met aantal prullenoefenmatchen en Ajax met zijn "fluwelen revolutie" en wij gaan er van uit ook in het EK aanwezig te zijn.
5. mijn huidige partner is van mening dat ik minder bezig moet zijn met een aantal gekken op het forum,terecht denk ik,maar ik veronderstel dat ze niet het voetbalitem zal bedoelen en bovendien zal ik mijn club altijd verdedigen,in goede en kwade dagen

Big30
25 juli 2015, 11:25
2. dat Play-off systeem is bedacht door een royaal betaald Nederlands studiebureau,nadat jullie het ongeveer al hadden afgeschaft.
Maar Belgie is toch al jaren onafhankelijk van Nederland ;)? Het bizarre Belgische PO systeem heeft NL nooit gehad.

Picasso 1
25 juli 2015, 12:13
5. mijn huidige partner is van mening dat ik minder bezig moet zijn met een aantal gekken op het forum,terecht denk ik,maar ik veronderstel dat ze niet het voetbalitem zal bedoelen en bovendien zal ik mijn club altijd verdedigen,in goede en kwade dagen

Voordat je het door hebt heeft ze je helemaal vast bij je kloten. ;)

bocariver
25 juli 2015, 18:14
Qualification group for world cup 2018 in Russia:

Netherland, France, Sweden, Bulgaria,Belarus, luxembourg

bocariver
25 juli 2015, 18:15
For Deket

Belgium, Bosnia, Greece, Cyprus and Estonia.

bocariver
25 juli 2015, 18:17
For W69

Germany, Czech,North Ireland, Norway, Azerbaidjan, San Marino