Volledige versie bekijken : IJsberen en Voetbal
Pagina's :
1
2
3
4
5
6
7
[
8]
9
10
11
12
rob45
13 oktober 2015, 21:53
Volgende week dan maar direct de uitzwaaiwedstrijd voor Danny?
Tegen Malta? Of is dat een te zware tegenstander?
Gewoon Louis van Gaal terughalen (kopen).Een echte resultaatcoach.
Als DB zij eerste drie oefenwedstrijden ook verliest zal het onhoudbaar worden om hem te handhaven als bondscoach.
Strijker
13 oktober 2015, 21:55
t Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of t wer altied wel weer licht...
P11111
13 oktober 2015, 21:57
Uitslag voetbalpooltje
(4 EK-wedstrijden - maximaal aantal te behalen punten = 8)
1. Cat en Hemaworst 4 punten
3. Strijker, forgetskinnyletsgetfatty, Picasso 1, deket, @john, Willem2 en Snor 3 punten
10. Wentelt Eefje, Boy69 en Sjeufke 2 punten
13. Teiresas, Big30, felrops, bocariver en Peter020 1 punt
18. T&A Addict 0 punten
Er zijn twee winnaars: Cat en Hemaworst van harte gefeliciteerd met jullie gewonnen vrijkaart van een (sauna)club!
Voor deze kaart mogen jullie je via een intern mailbericht melden bij de 'Danny Blind van het forum', onze voetbalkameraad Big30.
P.S. Mocht iemand van de deelnemers op grond van de bovenstaande uitslag het idee hebben dat zijn puntentotaal niet correct is berekend, dan kan hij mij daarover via een intern mailbericht benaderen.
Big30
13 oktober 2015, 21:57
Hardnekkig virus? DEKET?
Daar slaat de virusscanner wel consequent op uit :baeh:.
bocariver
13 oktober 2015, 22:05
Ok, you are shocked by this elimination but if you are realistic , it is more euthanasia than something else. Do you realize how oranje played since 2 years ?
A qualification would be a disgrace in these conditions.
For those who complained for this result, you could remember a real violent elimination with stabbing in heart. France waited last second to loose against Bulgaria with Kostadinov's goal and say good bye to WC in USA 94.
2 years later semi in EM 96 beating Netherland on way then world champion 98.
How? new trainer with power to let diva at home like Cantona and find a tactic to win with players you will have.
Picasso 1
13 oktober 2015, 22:06
Hardnekkig virus? DEKET?
Daar slaat de virusscanner wel consequent op uit :baeh:.
Die krijgt momenteel mond op mond beademing van zijn vriendin nadat België vandaag nummer 1 op de FIFA wereldranking is geworden.
vrije jongen
13 oktober 2015, 22:08
Ik hoop van harte dat Duitsland bij Roemenie in de poule komt. Dan met Roemeens shirt tussen de moffen (bij voetbal mag dat) in Samya zitten, als dat geen garantie voor goede service is weet ik het ook niet meer:tongue:.
Je moet toch wat en verdrink mijn verdriet met nog een leffe... bij het "voetbal" (losse definitie) Paulaner, Weihenstephaner en Leffe gedronken (bij gratie van de bonus van de AH)... Duits en Belgisch bier, treurig genoeg de realiteit komende zomer ook:heul:.
Cat
13 oktober 2015, 22:09
Er zijn twee winnaars: [B]Cat en Hemaworst van harte gefeliciteerd met jullie gewonnen vrijkaarten van een (sauna)club[/I]
Uithuilen bij één van mijn schatjes dan maar na deze afgang...
Picasso 1
13 oktober 2015, 22:12
Het wonder van vandaag deed zich voor bij Turkije. In minuut 89 maken ze met 10 man de 1-0 en in de wedstrijd Letland - Kazachstan wint Kazachstan met 0-1 waardoor Turkije rechtstreeks geplaatst is voor het EK. Nog maar enkele maanden geleden was Turkije schijnbaar kansloos en nu deed alles in hun voordeel zich voor en zijn ze zelfs rechtstreeks geplaatst.
P11111
13 oktober 2015, 22:12
De malaise aan het deels ontbreken van Robben op te hangen vindt ik te kort door de bocht.
Ik denk zelfs dat het verschil tussen met of zonder (een fitte) Robben bij dit Oranje minimaal 75% is.
Sjeufke
13 oktober 2015, 22:19
12887
satanic surfer
13 oktober 2015, 22:24
Hmmm, erg bedroevend wat Oranje op de mat bracht, een flagrant gebrek aan teamspirit en strijdlust wat als een rode draad doorheen hun campagne loopt, nét als individuele missers. Als men enkel kan winnen tegen kneusjes als Kazachstan en Letland en voorts 1 op 18 haalt tegen landen waar wél voetballers wonen is een herbronningsperiode als sparringpartner voor landen die wél matchen met inzet zullen spelen komende zomer hun veredelde meelopersrol.
Voorts een keurige 3-1 zege van la Belgique dat z´n groep wint, nr1 op de fifalijst is vanaf heden en reekshoofd is tijdens de loting voor het EK. Dolletjes...#
Pleister op de wonde misschien voor Olland, ze zaten wel in de poule met de sterkste nummer3 die zich nog miraculeus rechtstreeks plaatst. ss voorziet toeterende Turken in Amsterdam...De WK-poule met Frankrijk en Zweden lijkt geen makkelijke route richting WK2018...
Strijker
13 oktober 2015, 22:32
Ok, you are shocked by this elimination but if you are realistic , it is more euthanasia than something else.
Do you realize how oranje played since 2 years ? A qualification would be a disgrace in these conditions.
For those who complained for this result, you could remember a real violent elimination with stabbing in heart.
France waited last second to loose against Bulgaria with Kostadinov's goal and say good bye to WC in USA 94.
2 years later semi in EM 96 beating Netherland on way then world champion 98.
How? new trainer with power to let diva at home like Cantona and find a tactic to win with players you will have.
Sometimes you need a little bit of luck.
Like the French had when they quallified themselves for the World cup 2010 against Ireland!
https://www.youtube.com/watch?v=fLUxMRYJAso
Big30
13 oktober 2015, 22:32
Er moet kleur bekend worden. Ik ben heel flexibel en opportunistisch. Mijn nieuwe helden.
12888
Don Rudo
13 oktober 2015, 22:38
^^ witte tenues en ze hebben een bekertje gewonnen, is dat Real Madrid?
Picasso 1
13 oktober 2015, 22:39
En zo ziet de internet voorpagina van de populaire Spaanse sportkrant 'as.com' uit:
12890
De tekst, ook voor de niet Spaanstaligen spreekt voor zich.
Vraag me af wat Bild laat zien!
Big30
13 oktober 2015, 22:41
Sometimes you need a little bit of luck.
Like the French had when they quallified themselves for the World cup 2010 against Ireland!
Then this happened.
12889
Currently French Squad should fear any opponent. No suc6 and/or good players in recent years.
P11111
13 oktober 2015, 22:41
Voor het slapen gaan nog even van voetbal genieten.
Spanje-Nederland 1-5
http://nos.nl/video/660810-wk-2014-spanje-nederland.html
Brazilië-Nederland 0-3
http://nos.nl/video/2027002-nederland-brazilie-3-0.html
Strijker
13 oktober 2015, 22:42
Ik denk zelfs dat het verschil tussen met of zonder (een fitte) Robben bij dit Oranje minimaal 75% is.
Ben ik niet helemaal met je eens Peter. Het % wat jij noemt is mijns inziens iets aan de hoge kant.
Begrijp mij niet verkeerd, Robben is met afstand onze beste speler. Hoeft w.m.b. geen discussie over gevoerd te worden.
Maar er is tijdens deze kwalificatie teveel fout gegaan in verdedigend opzicht. Ook had Nederland vaak geen controle op het middenveld.
En dan kun je wel 1 van de beste aanvallers voorin hebben lopen maar die kan het dan in zijn eentje ook niet redden.
Helemaal met Strijker eens.
Maar jongens, het blijft maar 'n spelletje, de wereld vergaat niet :)
Life Goes On
Er zullen ongetwijfeld weer talenten opstaan in Nederland.
Na Gullit, van Basten en Koeman dacht men ook dat het over was.
Toch kwamen er weer mooie jaren met bv Stam, Bergkamp, de Boer, Sneijder, van Nistelrooy en Robben.
Als we het vergelijken met onze zuiderburen: die hebben jarenlang niet mee gedaan, hebben nu een goede generatie, dan heeft Nederland de laatste jaren niet te klagen gehad, komt wel weer goed.
Big30
13 oktober 2015, 22:54
^^ witte tenues en ze hebben een bekertje gewonnen, is dat Real Madrid?
10 maal zo goed! Trouwens wel een goede vraag. Hoe goed is de Weltmeister als ze tegen bv Real zouden spelen? Spelen tegen Bayern is wat lastig maar de theoretische vraag kun je wel stellen.
Was het Spaans elftal van 2010 beter dan het clubteam van Real of Barca? Ik denk dat de verschillen vrij marginaal zijn.
Big30
13 oktober 2015, 22:58
En zo ziet de internet voorpagina van de populaire Spaanse sportkrant 'as.com' uit:
12890
De tekst, ook voor de niet Spaanstaligen spreekt voor zich.
Vraag me af wat Bild laat zien!
Een combi van begrijpelijk leedvermaak en onbegrip.
Nein, keine orangefarbenen Perücken und Trikots im Stadion, keine Wohnwagen-Kolonnen auf dem Weg nach Frankreich...
Ohne Holland fahr´n wir zur EM 2016.
Der WM-Dritte verpasst erstmals seit 1984 eine Europameisterschaft – und das in der einfachsten Qualifikation der Geschichte.
Ein peinliches 2:3 gegen die schon qualifizierten Tschechen macht das historische Aus perfekt.
P11111
13 oktober 2015, 23:17
Maar er is tijdens deze kwalificatie teveel fout gegaan in verdedigend opzicht. Ook had Nederland vaak geen controle op het middenveld.
Uiteraard ben ik dat met je eens. Kinderlijk en knullig verdedigen was het kenmerk tijdens deze hele kwalificatiereeks. Als je zelfs Van Dijk, die de laatste weken volop is geroemd in Engeland, tegen de Tsjechen bij het tweede tegendoelpunt zag... En het eigen doelpunt van Van Persie leek bijna een kopie van de terugkopbal op de paal van Janmaat in Praag, waaruit in de blessuretijd de 2-1 viel. Onvoorstelbaar!
Ik hoop dat de bijna weer herstelde snelpasser Clasie, een vooruitdenker en een speler die altijd de oplossing naar voren zoekt, vanaf nu voor lange tijd de rol als nummer 6 op het middenveld kan gaan invullen. Zoals hij vorig jaar tijdens de troostfinale tegen Brazilië speelde, toen hij aan de bal uitblonk waardoor Nederland altijd de controle op het middenveld en over de wedstrijd had. Met Blind jr. schiet het op die positie niet echt op en ook Nigel de Jong zullen we met een blik op de toekomst waarschijnlijk niet meer zien.
Picasso 1
13 oktober 2015, 23:17
Ben ik niet helemaal met je eens Peter. Het % wat jij noemt is mijns inziens iets aan de hoge kant.
Begrijp mij niet verkeerd, Robben is met afstand onze beste speler. Hoeft w.m.b. geen discussie over gevoerd te worden.
Bij wat meer verdedigend ingestelde ploegen is hij zelfs zwak. Tegen het met de linies naar voren erg open spelende Spanje of Brazilië dat is heerlijk voetballen voor Robben (bedenk dat Brazilië vooraf aan de wedstrijd met Nederland met 8-1 van Duitsland verloren had en Spanje verloor ook nog eens 2-0 van Chili meteen na de wedstrijd met Nederland, zo 'sterk' waren die ploegen op dat moment dus waar Robben bij uitblonk), tegen het stugge Argentinië zag je meteen dat hij erg tegenviel (en werd Nederland uitgeschakeld).
Het sombere scenario dat iedereen voorspelde tijdens het wk maar verrassenderwijs anders uitpakte manifesteerde zich nog geen half jaar later met met als eindresultaat een half jaar verder uitschakeling voor het ek. Het ergste wat Nederland een jaar geleden kon overkomen is zo ruim winnen van Spanje en Brazilië (ondanks dat het op dat moment lekker voelde voor dat team), de voetjes raakten daardoor van de grond en men waande zich beter dan men was met als gevolg dat het elftal niet tijdig gerenoveerd werd en nu een zware hoofdprijs daarvoor is betaald.
En nog steeds zijn er sommige commentatoren die beweren dat dit elftal met twee vingers in de neus zich in deze pool had moeten kwalificeren; schijnbaar zijn een aantal dromers nog niet helemaal wakker, 'er is immers met ditzelfde elftal een jaar eerder brons behaald op het wk'.
P11111
13 oktober 2015, 23:29
Bij wat meer verdedigend ingestelde ploegen is hij zelfs zwak.
Zelfs zwak? Wat een onzin. Natuurlijk is hij op zijn best als hij meer ruimte krijgt, maar bij Bayern München bewijst hij al jaren dat hij in de sterke Bundesliga ook bijna wekelijks uitblinkt (althans als hij blessurevrij is...) tegen de massaal verdedigende opponenten.
bocariver
13 oktober 2015, 23:30
I mean that from a fig failure , you can built a big success if you are bright enough to put good questions about this mess.
After fiasco 2010, Domenech is fired and we replace some shamed players.
Despite the lack of talented french players, with Blanc then Deschamps , France have hope to win ugly with tactic discipline if Germany, Spain and Belgium will make a mistake next year.
In Netherland, you forgot that you do not have any talented players too ( Robben wounded , Van Persie and Sneijder retired in Turkey for holydays, Depay may be less good than Martial according to MU fans).
You have to play with humility to win like in world cup 2014 when you let the ball to opponents to play fast break with Robben.
Difficult to play offensive 4-3-3 with these players and this spirit. 6 players of less 21 (4 titulars) in selection,you need time if pigs do not eat your young players.
Strijker
13 oktober 2015, 23:34
Bij wat meer verdedigend ingestelde ploegen is hij zelfs zwak. Tegen het met de linies naar voren erg open spelende Spanje of Brazilië dat is heerlijk voetballen voor Robben (bedenk dat Brazilië vooraf aan de wedstrijd met Nederland met 8-1 van Duitsland verloren had en Spanje verloor ook nog eens 2-0 van Chili meteen na de wedstrijd met Nederland, zo 'sterk' waren die ploegen op dat moment dus waar Robben bij uitblonk), tegen het stugge Argentinië zag je meteen dat hij erg tegenviel (en werd Nederland uitgeschakeld).
Dat Nederland, en dus ook Robben, het tegen Argentinië moeilijk hadden was toen te verwachten omdat Argentinië al het hele toernooi zeer behoudend speelde.
Ook wereldkampioen Duitsland had het in de finale tegen Argentinië erg moeilijk, niet voor niets wist die manschaft pas in de verlenging het enige doelpunt van die wedstrijd te scoren.
Terwijl Duitsland in de halve finale nog met “slechts” 7 – 1 had gewonnen van Brazilië.
deket
13 oktober 2015, 23:36
Man, man wat een afgang. Neen P1, niet de mond aan mond ademhaling door mijn vriendin, wel de zowat allerslechtste verdediging die ik ooit gezien heb.
14 doelpunten tegengekregen en 5punten achterstand op de 3de en alleen 2 dwergstaten achtrr hun, Oranje, neen rood van schaamte.
en voor de wedstrijd maar lullen over,"wanneer zou ijsland volgens u het beste scoren in Turkije?"
Ze kregen zelf hun zaakjes niet in orde, integendeel.
ja, het is maar voetbal, maar ze hebben eens uitgerekend wat het aan inkomsten de horeca, die het de laatste tijd al niet meer gemakkelijk krijgt, zou mislopen.
de gehele economie zelfs, de distributieketen met zelfde vier letters in hun 2de naam als het bier, nou ja, bier?
en over zeuren, lulken en zagen gepraat. Zondagavond begonnen ze daar op Studio Sport toch een stukje te memmen over de invalbeurt 10minuten voor tijd van Van Persie. Dus eerst een relaxbad genomen, daarna hebben we nog eens goed sex gedreven, lekker soepje gegeten, bleven ze op studio sport nog steeds over die Van Persie leuteren zeker. Echt, ze bleven daar maar bezig.we zijn toen maar gaan slapen, maar misschien waren ze maandagochtend nog bezig en n het was geen herhaling in lusvorm. Indien het over gezwetst zou gaan, dan kon Nederland zich wereldkampioen kronen zo dat was mijn virus, Sjeufke en Big.
Nu hoorde ik net weer dat er na een te harde trainer een te zachte was gekomen en nu een te meer onervaren.
Zal ik je het zeggen,; "met gastjes Bruma, Riedewald en andere van Dijken, kan je toch niet naar de oirlog gaan.
weet je wat, we zullen vanuit de finale in Parijs ipv een mail, zo een gezellig, ouderwets kaartje sturen.
Strijker
13 oktober 2015, 23:41
Wadist?
Big30
13 oktober 2015, 23:46
12893
Picasso 1
13 oktober 2015, 23:58
10 maal zo goed! Trouwens wel een goede vraag. Hoe goed is de Weltmeister als ze tegen bv Real zouden spelen? Spelen tegen Bayern is wat lastig maar de theoretische vraag kun je wel stellen.
Was het Spaans elftal van 2010 beter dan het clubteam van Real of Barca? Ik denk dat de verschillen vrij marginaal zijn.
Ik denk niet dat nationale teams kunnen winnen van topclubs. Simpelweg omdat spelers bij clubs elke dag samen trainen en veel meer op elkaar zijn ingespeeld. Bovendien kunnen clubs selecties vormen uit de beste internationale spelers en zijn ze niet beperkt tot een samenstelling van één nationaliteit. Bayern Munchen, Real en Barca dat is momenteel wereldtop en daar winnen nationale teams niet van.
Strijker
14 oktober 2015, 00:08
Als ik het allemaal goed heb dan is de playoff loting alsvolgt:
Pot 1: Oekraine, Zeden, Denemarken en Noorwegen.
Pot 2: Hongarije, Slovenie, Bosnie-Herzegovina.
Strijker
14 oktober 2015, 06:46
The day after. De kater was vanochtend bij het wakker worden niet meer zo groot als gisteravond toen ik mijn mandje indook.
Totdat ik zojuist op teletekst las dat Danny Blind van de KNVB mag aanblijven als bondscoach. :eek: :hammer:
Danny Blind ziet in het mislopen van een ticket voor het EK geen reden om op te stappen. De 52-jarige bondscoach weet zich gesteund door KNVB-directeur Bert van Oostveen.
"Ik ben niet op het allerbeste moment ingestapt",aldus Blind na afloop van de nederlaag tegen Tsjechië. "Maar ik heb 'Ja' gezegd en ik ga er ook voor. Ik ben niet beschadigd."
Een mening die door Van Oostveen wordt gedeeld."Ondanks de teleurstelling van vanavond zijn we aan het bouwen aan een relatief jong team.
"Dat is nu pijnlijk. Dan moet je niet weglopen,maar blijven staan. Dat doet de KNVB en dat doet ook Danny Blind."
Hoop vooralsnog dat dit bericht een standaardreactie is die je na afloop van zo een debakel geeft om naar buiten toe de schijn op te houden dat er intern harmonie heerst.
Er komt als het goed is nog een evaluatiemoment en ik hoop maar dat enkele personen bij de KNVB in de aanloop naar dat gesprek nog eens goed gaan nadenken.
Hierbij moet niet alleen de positie van Danny Blind ter discussie staan maar ook die van Bert van Oostveen.
Als ik het allemaal goed heb dan is de playoff loting alsvolgt:
Pot 1: Oekraine, Zeden, Denemarken en Noorwegen.
Pot 2: Hongarije, Slovenie, Bosnie-Herzegovina.
En waar speelt Turkije dan?
Strijker
14 oktober 2015, 07:24
En waar speelt Turkije dan?
Turkije is als beste nummer 2 rechtstreeks geplaatst.
Was trouwens Ierland nog vergeten die ook in pot 2 zitten.
Hemaworst
14 oktober 2015, 07:41
Hierbij moet niet alleen de positie van Danny Blind ter discussie staan maar ook die van Bert van Oostveen.
Het zal de KNVB mogelijk allemaal een beetje te duur worden om wederom mensen de laan uit te sturen. Van Marwijk en Hiddink hebben al een dikke zak geld meegekregen, als Blind en van Oostveen ook eruit worden geschopt, zal dat weer een aardig gat slaan in het beschikbare budget.
Picasso 1
14 oktober 2015, 09:07
Een 'Van Selfie' wordt er gegrapt op internet. :biggrin:
http://youtu.be/UqY2UkYOYc4
bergm550
14 oktober 2015, 10:15
Nu Nederland het EK Voetbal niet heeft gehaald, lijkt me deze Fokke & Sukke wel van toepassing.
12895
Turkije is als beste nummer 2 rechtstreeks geplaatst.
Was trouwens Ierland nog vergeten die ook in pot 2 zitten.
Oke duidelijk, beste nr 3 dan neem ik aan :)
Goedemorgenallemaal
14 oktober 2015, 12:01
op twitter:
Bij Hiddink heet het "falen", bij Blind "opbouwen".
Niet zo krom als het lijkt, Hiddink was een gevestigde naam met resultaten van wie we meer mochten verwachten, van Blind niet.
Iemand die zijn zoon nooit goed heeft leren scheren, kan zo iemand wel een elftal coachen?
bergm550
14 oktober 2015, 13:24
De buitenlandse pers is honend over de Nederlandse exit uit het EK. Het is de hoogmoed van het Nederlands elftal dat het de das heeft omgedaan.
http://www.zeit.de/sport/2015-10/holland-em-qualifikation-aus
http://www.bild.de/sport/fussball/nationalmannschaft-niederlande/nicht-bei-der-em-ist-kaese-43005920.bild.html
De Spaanse en Italiaanse kranten besteden er nauwelijks aandacht aan. Het Nederlands elftal is maar een ruziënd elftal en aan het eind wint Duitsland.
http://bilder.bild.de/fotos-skaliert/des-einen-freud-des-anderen-leid-mats-hummels-geniesst-das-21-bei-der-em-2012-gegen-holland-mathijs-48488569-43007128/2,w=559,c=0.bild.jpg
"Ohne Holland fahr'n wir zur EM" zingen de Duitse fans.
https://www.youtube.com/watch?v=j82VFs0NZY4
Big30
14 oktober 2015, 14:47
De Spaanse en Italiaanse kranten besteden er nauwelijks aandacht aan. Het Nederlands elftal is maar een ruziënd elftal en aan het eind wint Duitsland.
Ook in Spanje is vol ongeloof gereageerd op de genante afgang van het Nederlands elftal. De media laten weinig heel van Oranje na het debacle in de EK kwalificatie.
AS schreeuwt het uit: `Geen Oranje!` AS schreeuwt het uit: 'Geen Oranje!' Foto: AS
"Oranje maakt zich historisch belachelijk", stelt de Madrileense sportkrant Marca. "Zelfs het grootste EK in de geschiedenis kon de katastrofale eliminatie van Oranje niet voorkomen. De pijnlijke afgang tegen Tsjechië zorgde voor wanhoop bij de supporters en maakte duidelijk dat er een grondige renovatie nodig is."
"De Tsjechen, die nergens meer om speelden, waren beter dan Nederland. Het eigen doelpunt van Robin van Persie verbrijzelde de laatste illusies van de nummer drie van het afgelopen WK. Na 31 jaar mist Nederland weer een EK. Nederland heeft nu tijd om het elftal te vernieuwen en dat is nodig ook."
'Dé grote afwezige'
"Een EK met Albanië, IJsland en Wales, maar zonder Nederland!", schreeuwt AS het uit. "Voor het eerst mogen 24 landen meedoen aan het EK en Oranje krijgt het niet voor elkaar zich te plaatsen. Nederland is dé grote afwezig." Volgens de krant moet er een nieuwe coach komen en is Ronald Koeman de eerste kandidaat. Daarnaast is er sneer naar Robin van Persie: "Het was een zwarte avond voor hem, met een belachelijk eigen doelpunt."
'Historische ramp'
"Een historische ramp voor Oranje", schrijft El Mundo Deportivo. "Hoewel er veel van Nederland werd verwacht na de derde plaats op het WK, slaagde de ploeg van Danny Blind er niet in zich bij de eerste drie te plaatsen. Ook dinsdagavond was Tsjechië in Amsterdam beter dan Oranje."
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/oranje/24615284/___Oranje_maakt_zich_historisch_belachelijk___.htm l
Dat op het end de Duitsers winnen OK maar voor de Spaanse kranten is het niet plaatsen van Holland groot nieuws.
Ook Bild pakt groot uit.
Peinlich! Holland scheitert in der Qualifikation für die Euro 2016 | So spottet das Netz über die Holland-Versager
http://www.bild.de/sport/fussball/nationalmannschaft-niederlande/so-spottet-das-netz-ueber-holland-43008676.bild.html
Natuurlijk veel leedvermaak ook bij Bild maar tegelijk ook een gevoel van we missen onze grootste rivaal op het EK wel.
„Skandalös“, „mitleiderregend“, „blamabel“! Holland scheitert in der EM-Qualifikation, und die niederländische Presse fällt über die Verlierer-Truppe her.
Nach dem peinlichen 2:3 gegen Tschechien ist klar: Erstmals seit 1984 findet eine Europameisterschaft ohne die Niederlande statt. Was für eine Blamage für unsere geliebten Nachbarn!
http://www.bild.de/sport/fussball/nationalmannschaft-niederlande/pressestimmen-nach-em-aus-43008024.bild.html
Sieben Gründe, warum wir unsere Lieblings-Nachbarn vermissen werden | EM ohne Holland – das ist doch Käse
Die Käse-Truppe hat eine grottenschlechte EM-Quali gespielt. Wer in einer Gruppe mit Tschechien, Island, Türkei, Kasachstan und Lettland nur Vierter wird, hat die Europameisterschaft einfach nicht verdient. Vier Siege, ein Remis, fünf Pleiten – die Holländer verpassen erstmals seit 1984 eine EM.
Verdient, aber schade. BILD nennt sieben Gründe, warum wir unsere Lieblings-Nachbarn vermissen werden:
Superstars fehlen
Bei einer Europameisterschaft sollten die besten Spieler des Kontinents auflaufen. Die Superstars Arjen Robben, Robin van Persie und Memphis Depay werden nicht dabei sein. Robben wäre mit Sicherheit eine große Attraktion gewesen, gar keine Frage! Genauso Manchester-United-Profi Depay.
Die Fans
Sie verwandeln ganze Innenstädte und Stadien in ein orangenes Stimmungs-Meer.
Kein Traditions-Duell
Spiele gegen unseren Lieblings-Nachbarn sind immer die schönsten – voller Rivalität und Emotionen. WM-Finale 1974, EM-Halbfinale 1988, WM-Achtelfinale 1990, EM-Vorrunde 2012: Duelle, die unvergessen bleiben. Leider kommt 2016 kein weiteres dazu.
Das Lachen des Siegers
Ein Bild sagt mehr als 1000 Worte. Ach wie schade, dass wir das im nächsten Sommer so nicht sehen werden.
Schadenfreude statt Mitleid
Holland versagt in der Quali auf der ganzen Linie. Sich über einen am Boden liegenden Gegner lustig zu machen, ist viel zu einfach. Mitleid überwiegt.
Blamage hätte noch warten können
Weil wir das lieber nach einer Final-Niederlage gegen Deutschland als heute gelesen hätten. Die holländische Zeitung „De Telegraaf“: „Der niederländische Fußball ist eingestürzt. Demaskiert, wirklich skandalös. Sprachlosigkeit. Eine enorme Blamage für Oranje.“
Hingucker Spielerfrau
Holland nicht bei der EM, Wesley Snejder nicht in Frankreich – seine Frau leider auch nicht. Gerne hätten wir Yolanthe Sneijder Cabau im Stadion auf der Tribüne gesehen. Am Strand ist aber auch nicht schlecht.
http://www.bild.de/sport/fussball/nationalmannschaft-niederlande/nicht-bei-der-em-ist-kaese-43005920.bild.html
hp001
14 oktober 2015, 15:13
12897
Big30
14 oktober 2015, 15:31
In de categorie hilarisch en hoe kun je de weg kwijt zijn. Een volksvertegenwoordiging die op bevel moet klappen omdat een land zich voor de EK heeft geplaatst ... .
De eerste plaats van de Rode Duivels op de Fifa-wereldranglijst is ook onze politici niet ontgaan. PS-fractieleidster Laurette Onkelinx vroeg en kreeg van haar collega's in de plenaire Kamer een luid applaus voor het nationale elftal... behalve dan van N-VA. De Vlaams-nationalisten kregen de handen niet op elkaar voor de Belgische prestatie.
Terwijl de rest van het halfrond applaudisseerde voor de Rode Duivels, bleef het bij de N-VA'ers stil. Sommigen onder hen wisselden een blik, een enkel parlementslid uit het Gentse waagde enkele subtiele handbewegingen, maar van een applaus was geen sprake.
"Niet erg vriendelijk, dames en heren van de N-VA", merkte Onkelinx fijntjes op, weliswaar zonder moeite te doen om een grijns te onderdrukken.
http://m.hln.be/hln/m/nl/16076/Voetbal/article/detail/2489481/2015/10/14/Rode-Duivels-krijgen-geen-applaus-van-N-VA.dhtml?originatingNavigationItemId=16076
Laat je je niet als klapvee misbruiken door een politica die het voetbal misbruikt voor politieke doeleinden krijg je ook nog een berisping!
RAUL7
14 oktober 2015, 16:10
12901
:smile2::smile2::smile2::smile2::smile2:
deket
14 oktober 2015, 16:53
Van PS, Onkelinkx heeft niemand lessen te ontvangen. Een levend voorbeeld van salonsocialisme, politieke correctheid en wereldvreemdheid, die er ook maar niet in (wil) slagen Nederlands te leren.
btw, er werd in Nederland nogal meewarig naar Roemenië gekeken.
Wel dat land heeft in de hele poule slechts 2 doelpunten doorgelaten. 2!
iets anders dan die 14goals in hun netje toch? Zie mijn vorige bijdrage.
Goedemorgenallemaal
14 oktober 2015, 17:03
In de categorie hilarisch en hoe kun je de weg kwijt zijn. Een volksvertegenwoordiging die op bevel moet klappen omdat een land zich voor de EK heeft geplaatst ... .
Laat je je niet als klapvee misbruiken door een politica die het voetbal misbruikt voor politieke doeleinden krijg je ook nog een berisping!
Waarin een klein land nog kleiner kan zijn...
Goedemorgenallemaal
14 oktober 2015, 17:04
De buitenlandse pers is honend over de Nederlandse exit uit het EK. Het is de hoogmoed van het Nederlands elftal dat het de das heeft omgedaan.
Ik weet niet of je onmacht "hoogmoed" moet noemen..
Big30
14 oktober 2015, 17:11
Ik weet niet of je onmacht "hoogmoed" moet noemen..
In de buitenlandse pers heerst vooral een combinatie van ongeloof, leedvermaak en verbazing. In de Duitse pers ook een vorm van teleurstelling omdat hun meest favoriete tegenstander niet aanwezig is.
P11111
14 oktober 2015, 17:59
een combinatie van ongeloof, leedvermaak en verbazing.
Het is geven en nemen in het leven. Nu zitten wij in een dip, maar Oranje heeft in het verleden vaker bewezen dat na de grootste teleurstelling altijd weer mooie prestaties volgen.
En dat Deket zich hier tot de eerstvolgende nederlaag van Anderlecht voor even de voetbalkoning van het forum voelt, heeft ook wel wat. Het kan tijdelijk verkeren. In zijn meest recente bijdrage haalt hij zelfs Roemenië erbij, het land van zijn ingehuurde vriendin. Om dat soort veralgemeniseerde opmerkingen kan ik zelfs na onze uitschakeling glimlachen.
deket
14 oktober 2015, 18:12
Wel lachen is net zoals neuken gezond.
en ik heb soms zelfs wel genoten van Nederlandse voetballers
in het wk van 78 in Argentinië mocht Peter 020 zijn idool JC niet mee van zijn vrouw.
ge, ukkig voor Oranje speelden toen 2 Nederlanders de pannen van het dak.Haan en Rensenbrinck beiden bij de mooiste club ter wereld, Anderlecht.
Was dat niet de periide dat JC zijn afscheidswedstrijd speelde en ze bij Ajax het onzalige idee kregen hiervoor Bayern Munchen uit te nodigen, uitslag 0-8 voor de Duitsers. Een 5 tal jaren later liep je JC over naar Feyenoord. De eerste thuiswedstrijd 2-8.
maar zo zwak dan de verdediging heden van Oranje, dat kan niet, lijkt naar surrealisme
Big30
14 oktober 2015, 18:13
Als de voortekenen niet liegen hoeven we ons geen zorgen te maken. De laatste keer dat we een EK misten was 1984 in ... Frankrijk.
Vier jaar later werden we Europees kampioen! Komt allemaal goed.
Deket mag nu genieten vh feit dat de Belgen zich voor het eerst sinds 1984 op eigen kracht hebben gekwalificeerd.
De Belgen zijn er eindelijk eens een keer bij en dus zijn ze blij.
Hemaworst
14 oktober 2015, 18:28
http://youtu.be/wJvPaF60JDg
Picasso 1
14 oktober 2015, 19:46
Als de voortekenen niet liegen hoeven we ons geen zorgen te maken. De laatste keer dat we een EK misten was 1984 in ... Frankrijk.
De kans dat dat zich herhaalt is net zo groot als dat PSV over 5 jaar de Champions League wint.
Strijker
14 oktober 2015, 20:13
Oke duidelijk, beste nr 3 dan neem ik aan :)
Heb het EK in mijn hoofd al afgesloten en was in gedachten al bij de komende WK kwalificatie waarbij je minimaal tweede moet worden in de poule om kans te maken op deelname.
Strijker
14 oktober 2015, 20:18
12905
Picasso 1
14 oktober 2015, 23:47
http://www.rtlnieuws.nl/sites/default/files/styles/landscape_2/public/content/images/archive/35/oranje-grappen.jpg?itok=TS-lL5Th
Picasso 1
14 oktober 2015, 23:51
http://www.rtlnieuws.nl/sites/default/files/styles/inline_large/public/content/images/2014/06/30/robben5%209gag_1.jpg?itok=L29HtCkr
http://3.bp.blogspot.com/-QRCaUSnFGBQ/U50sskSlwLI/AAAAAAAAHVg/Ljup_Rz1WX8/s1600/Nederlands+elftal+aan+het+trainen.jpg
Picasso 1
14 oktober 2015, 23:57
http://images.scribblelive.com/2015/10/14/a6292e02-d34a-4655-9fe8-21c0ebe96d44.jpg
Picasso 1
14 oktober 2015, 23:58
http://i.embed.ly/1/display/resize?key=1e6a1a1efdb011df84894040444cdc60&url=http%3A%2F%2Fpbs.twimg.com%2Fmedia%2FCRQLYAnXA AAX4Nn.jpg
Picasso 1
15 oktober 2015, 00:09
http://www.ondertussen.nl/wordpress/wp-content/uploads/2015/09/Screen-Shot-2015-09-07-at-10.42.39.png
Picasso 1
15 oktober 2015, 00:17
https://www.youtube.com/watch?v=Z7sd90QCEcg
http://www.deondernemer.nl/UserFiles/image/2014/201406/20140613/leeuw.oranje.wk2014.fan.425.jpg
http://www.debestemoppen.nl/images/grappigeplaatjes/van-persie-ek-2012.jpg
bocariver
15 oktober 2015, 00:43
Today, Twente eliminated Bayern Munchen in Champion's league.
First step to rehab.
Enjoy
CCR5d32
15 oktober 2015, 00:45
De voetbalsters van FC Twente hebben voor een regelrechte sensatie gezorgd. De Nederlandse club schakelde Bayern München uit in de strijd om een plek in de achtste finale van de Champions League voor vrouwenteams.
Na een 1-1 gelijkspel in Enschede was een 2-2 gelijkspel in het Grünwalder Stadion in München voldoende voor een stunt tegen de ploeg van Vivianne Miedema.
Bron: VI
https://www.youtube.com/watch?v=A7nRkcIzwh4
Moeten we het toch nog van onze damesteams hebben :)
Ook hier geldt overigens, dat het clubvoetbal door in de vorige post genoemde redenen relatief (veel) beter om aan te gluren is dan het nationale (dames) elftal...
------------
RAUL7
15 oktober 2015, 14:15
En jullie misten ook het WK in 1986, want anders gaat het niet lukken!
Zo, dan horen we jullie niet meer tot in 2020! :smile2::smile2::smile2:
Harriecola
15 oktober 2015, 15:08
Er moet gewoon weer eens een goede trainer komen bij het NL elftal. Ipv. die pannekoek van een blind en daarvoor hiddink
Piet Plezier
15 oktober 2015, 15:28
Er moet gewoon weer eens een goede trainer komen bij het NL elftal. Ipv. die pannekoek van een blind en daarvoor hiddink
Blind kan er Niets aan doen.
Je moet het bij Hiddink zoeken.
Big30
15 oktober 2015, 15:48
Niemand anders dan de hopeloos falende Blind is verantwoordelijk voor de historisch slechte kwalificatie reeks van Oranje. De uitstraling van een overjarige uitgedroogde aardappel, onbegrijpelijke keuzes als het gaat om selectie, speelwijze en wissels.
Volstrekt onbekwaam en hij moet zo snel mogelijk moven samen met van Oostveen die hem nu nog de hand boven het hoofd houdt. Probleem is dat niemand binnen de KNVB nu actie neemt. De losers worden niet op hun falen afgerekend.
Dat Oranje voor het eerst sinds 1984 weer een EK mist terwijl er volgend jaar 24 landen meedoen aan het toernooi in Frankrijk, is al erg genoeg. De statistieken maken de uitschakeling voor die Europese eindronde nog dramatischer. Het Nederlands elftal heeft wat dat betreft een historisch dieptepunt bereikt.
Het negatieve record dat de mannen van bondscoach Danny Blind dinsdagavond tegen Tsjechië vestigden staat daarvoor symbool. Nooit eerder in de geschiedenis van Oranje gebeurde het dat twee opeenvolgende competitieve thuiswedstrijden een nederlaag opleverden. Dinsdag kreeg het verlies van een maand terug tegen IJsland (0-1) echter een vervolg tegen de Tsjechen (2-3).
Daardoor zette Nederland ook de slechtste serie thuiswedstrijden neer sinds 1961. Destijds wonnen achtereenvolgens Mexico (1-2, vriendschappelijk), Hongarije (0-3, WK-kwalificatie) en België (0-4, vriendschappelijk) op Nederlandse bodem. Dit jaar werden de EK-kwalificatienederlagen tegen IJsland en Tsjechië voorafgegaan door de domper in het oefenduel met de Verenigde Staten (3-4).
Mede door die historisch slechte reeks kwam het totaal aantal nederlagen in deze EK-kwalificatiereeks op vijf te staan, één meer dan in de laatste zes reeksen gezamenlijk. Nooit eerder ging Oranje zo vaak onderuit op weg naar een groot toernooi. Wel gebeurde het één keer eerder dat de helft van het aantal duels verloren ging: op weg naar het EK 1968 (drie van de zes).
http://www.vi.nl/nieuws/nederlands-elftal-bereikt-historisch-dieptepunt.htm
Het grootste drama en afgang in de historie vh Nederlandse voetbal en de hoofdschuldigen blijven zitten.
Picasso 1
15 oktober 2015, 16:01
De enige reden waarom Blind aanblijft is omdat Van Oostveen weet dat bij vertrek van Blind hij mee moet vertrekken. De enige reden waarom Blind niet zelf weggaat is omdat hij niet aan persoonlijke inkomstenderving wil meewerken.
En zo houden ze ten nadele van de rest elkaars handje vast net zoals Rutte en Samsom dat doen.
Nederland, succes met deze loser duo's (zowel bij het voetbal als in de politiek) de komende paar jaar.
Big30
15 oktober 2015, 16:07
Dat is inderdaad het probleem. Van Oostveen legt verantwoording af aan de RvC (De vijfkoppige raad bestaat uit Simon Kelder, Henk Kivits, Johan de Kock, Johan Lokhorst en Ger Vermeulen). Die doen niets en laten alles zo.
In een normaal bedrijf waren deze 2 non-perfomers allang ontslagen maar dat is de KNVB niet.
Het kan natuurlijk altijd net mis gaan zoals in 2002 WK kwalificatie, toen 1 maal winst tegen Portugal of Ierland voldoende was maar na 0-2 uit voor tegen Portugal werd het na pech 2-2 en de Ieren wonnen met wat geluk met 1-0. OK pech 2 kansen om zeep geholpen en wat pech.
Maar dat is niet te vergelijken met dit drama.
"Wij zijn 2 losers jij en ik, toch blijven we altijd bij elkaar al worden we meer dan 100 jaar"
RAUL7
15 oktober 2015, 16:17
12906
:smile2::smile2::smile2:
Badslippers
15 oktober 2015, 18:26
Van Oostveen legt verantwoording af aan de RvC (De vijfkoppige raad bestaat uit Simon Kelder, Henk Kivits, Johan de Kock, Johan Lokhorst en Ger Vermeulen). Die doen niets en laten alles zo.
Zit Johan Cruijff daar dan niet bij? Ik weet zeker dat hij de zaak had vlot getrokken ! ! !
"Ik maak eigenlijk zelden fouten, want ik heb moeite me te vergissen.”
"In zekere zin ben ik waarschijnlijk onsterfelijk.”
Big30
16 oktober 2015, 00:07
Tscheu La Ling heeft zijn werkzaamheden voor Ajax per direct gestaakt. De raad van commissarissen (rvc) van de club hoeft niet meer te rekenen op de adviezen van de oud-speler. Saillant, omdat Ling op voorspraak de invloedrijke clubicoon Johan Cruijff recent naar voren werd geschoven om een einde te maken aan de bestuurchaos bij de club.
De voormalig rechtsbuiten schreef een rapport met aanbevelingen. Mede op basis daarvan werd Edwin van der Sar als voorzitter (lees: vredestichter) benoemd van het kibbelende technisch hart dat het maar niet eens kan worden over de koers van de club.
De rvc liet publiekelijk weten Ling zeer dankbaar te zijn en vroeg hem beschikbaar te blijven voor meer adviezen. Maar of die waardering wederzijds is, valt dus zeer te bezien nu Ling zijn handen van de club aftrekt. Sterker, in een reactie laat Ling weten dat zijn veelbesproken rapport nog niet eens af was.
Hans Wijers van de rvc laat via een woordvoerder weten. ,,Het klopt dat de heer Ling aan de rvc heeft laten weten niet meer beschikbaar te zijn als adviseur.'' Op de uitspraak van Ling dat zijn rapport nog niet af is, wil hij niet reageren. ,,Over zijn aanbevelingen cq. rapport doen wij zoals bekend geen uitspraken.''
http://m.ad.nl/ad/m/nl/1441/Ajax/article/detail/4164154/2015/10/15/Ling-staakt-werkzaamheden-voor-Ajax.dhtml?originatingNavigationItemId=1001
We kunnen nu eindelijk een dikke punt zetten achter deze soap met in de hoofdrollen clown Johan en clowntje la Ling.
Van een rapport was nooit sprake en zal nooit sprake zijn. Het einde mogen we hopen van deze comedy.
La Ling gaat nu in opdracht van Cruijff de KNVB doorlichten en zal met een rapport met aanbevelingen komen. Nog even geduld aub.
Hemaworst
16 oktober 2015, 07:51
Xess Xava Sneijder... XXS, net als papa...
Hemaworst
16 oktober 2015, 08:01
We kunnen nu eindelijk een dikke punt zetten achter deze soap met in de hoofdrollen clown Johan en clowntje la Ling.
Van een rapport was nooit sprake en zal nooit sprake zijn. Het einde mogen we hopen van deze comedy.
Duidelijk voorbeeld van een Vluchte-Ling... Of is dit iets dat in andere topic thuis hoort?
Strijker
16 oktober 2015, 09:20
FC Barcelona wil Robin van Persie in januari naar Camp Nou halen, als eerste stand-in voor het supertrio Lionel Messi, Neymar en Luis Suarez. De eerste serieuze gesprekken zijn inmiddels gevoerd, zo bevestigen bronnen in Catalonië. De vraag wordt vooral of Fenerbahçe mee wil werken aan een absolute droomtransfer voor de 32-jarige Nederlander.
Technisch directeur Robert Fernandez van FC Barcelona zat dinsdagavond op de tribune van de Arena, bij Nederland-Tsjechië. Niet direct voor het groepje talentvolle Ajacieden in de selectie, maar voor de 101-voudig international Robin van Persie, die voor rust als invaller in het veld kwam bij Oranje.
Gesprekken
Spaanse media maakten gisteren melding onder de noemer 'gerucht', maar een wintertransfer is een serieuze, concrete optie, weet AD Sportwereld. Er zijn inmiddels meerdere gesprekken gevoerd tussen Barcelona en het kamp-Van Persie, zo bevestigen bronnen in Catalonië. Barça ziet in Van Persie een ideale stand-in voor het supertrio Lionel Messi, Neymar en Luis Suárez. Nu Messi geblesseerd is, heeft de club geen kant-en-klare topkwaliteit achter de hand. De Rotterdammer moet de opvolger worden van Pedro, de aanvaller die afgelopen zomer de bank van Barça verruilde voor het shirt van Chelsea.
Gespannen voet
Of de transfer doorgaat, is van meerdere factoren afhankelijk, in de eerste plaats de opstelling van Van Persies huidige club Fenerbahçe. De Nederlander leeft daar op uiterst gespannen voet met de Portugese trainer Vitor Pereira, die hem de laatste weken op de bank posteert. Die volledig vertroebelde relatie zou de transfer kunnen bespoedigen, aangezien Van Persie voor miljoenen op de loonlijst staat in Istanboel.
http://www.ad.nl/ad/nl/1017/Buitenlands-voetbal/article/detail/4163988/2015/10/15/FC-Barcelona-voert-serieuze-gesprekken-met-Van-Persie.dhtml
Teiresas
16 oktober 2015, 09:29
Peet020, Is dat dat rapport dat zo goed ontvangen was binnen Ajax en waarvan de positieve effecten nu al zichtbaar waren?
P11111
16 oktober 2015, 12:02
Peet020, Is dat dat rapport dat zo goed ontvangen was binnen Ajax en waarvan de positieve effecten nu al zichtbaar waren?
Teiresas, even kort tijdens mijn lunchpauze vanuit de instelling waar ik deze week ben opgenomen.
Het is op dit moment niet zo leuk om Peter020 te zijn. Ik zat al tijden naar het 'Frank de Boer-voetbal' van mijn favoriete club te kijken, inmiddels is Oranje (terecht) uitgeschakeld voor het EK, en tot overmaat van ramp heeft voetbaldeskundige Ling gisteren (terecht) besloten te stoppen met zijn advieswerkzaamheden voor Nederlands succesvolste club aller tijden. Klap op klap voor mij en dat werd allemaal net iets te veel.
Ik hoop dat ik een succesvolle behandeling zal ondergaan.
Big30
16 oktober 2015, 12:20
Duidelijk voorbeeld van een Vluchte-Ling... Of is dit iets dat in andere topic thuis hoort?
We zullen het moeten afwachten tot meer bekend is. Alles wat we nu weten is dat Vluchte-Ling zich bij de Nederlandse ambassade in Slowakije heeft gemeld hedenochtend en naar men beweert daar een asiel aanvraag heeft gedaan. Op bevestiging moeten we nog wachten evengoed blijkt hij een economische Vluchte-Ling te zijn.
Klap op klap voor mij en dat werd allemaal net iets te veel.
We gaan je hier met zijn allen maximaal ondersteunen, dus maak je geen zorgen! We moeten nog even het commentaar van Jaap de Groot en Johan afwachten maar eerste signalen duiden erop dat het plotselinge vertrek en het feit dat er helemaal geen rapport van Vluchte-Ling was, inhoudt dat Ajax nu goed op de rit zit. Het werk is gedaan, het zit erop.
vanuit de instelling waar ik deze week ben opgenomen: voetbaldeskundige Ling ??
Ja Peter, als je spreekt van "voetbaldeskundige" Ling werd het inderdaad tijd dat je wordt opgenomen in een instelling :)
Misschien komt het toch nog ooit goed met je
Big30
16 oktober 2015, 12:39
Tscheu La Ling raakte afgelopen week in opspraak, naar aanleiding van een artikel in De Volkskrant. De krant stelde dat de adviseur van Ajax bij zijn Slowaakse club Trencin vooral luchtkastelen gebouwd heeft en onwaarheden verkondigd heeft over zijn projecten.
De Telegraaf opent maandag echter met een bericht dat in het voordeel van Ling pleit. Volgens de krant rommelt het artikel van De Volkskrant 'aan veel kanten.
De berichten in De Telegraaf dat Ling vastgoedprojecten met een waarde van 350 miljoen ontwikkeld zou hebben bij Trencin, werden door De Volkskrant weggehoond. "Een project van 350 miljoen euro? Dat moet een fout zijn. Dat is tien keer de begroting van de Trencin.
http://m.fcupdate.nl/voetbalnieuws/282600/negatief-artikel-over-la-ling-rammelt-aan-veel-kanten/
Oud-voetballer Ling (59) reageert daarmee voor het eerst op het verhaal in de Volkskrant dat vastgoedprojecten in Slowakije waarover hij eerder sprak niet bleken te bestaan. Ook zegt hij nu dat hij niets te maken heeft met een 'grote projectontwikkeling' rond het nieuwe stadion van zijn Slowaakse club AS Trencin.
Ling: 'Er zijn wel plannen voor een rivierproject in Trencin, maar daar heb ik niets mee te maken. Ik ben gewoon met mijn voetbalclubje bezig. Meer niet.'
http://www.volkskrant.nl/sport/ajax-adviseur-la-ling-had-plannen-voor-slowaakse-vastgoedprojecten~a4164170/
Goedemorgenallemaal
16 oktober 2015, 14:00
Ik zou het Therapie noemen, dat andere woord eindigt toch op -ling....
P11111
16 oktober 2015, 16:04
In het kader van mijn therapeutische behande-Ling mocht ik tussen 3 en 5 via Ajax TV kijken naar de topper Ajax A1-Feyenoord A1 (5-1), de nummers 1 en 2 van de ranglijst in de landelijke jeugderedivisie.
De Rotterdammers werden in het laatste uur wer-ke-lijk van het 'kastje naar de muur' stukgespeeld en dat resulteerde in een terechte afstraffing. Het was genieten om de Amsterdamse jongelingen in actie te zien. In fases was het een galavoorstelling.
Bij de jeugdelftallen is gelukkig niets waar te nemen wat ook maar een heel klein beetje op 'Frank de Boer-voetbal' lijkt. Dat geeft met het oog op de toekomst veel vertrouwen.
En goed om de positieve effecten en de eerste resultaten naar aanleiding van de fluwelen ingreep wederom bevestigd te zien krijgen op De Toekomst.
Actuele stand: http://nos.nl/teletekst#848
Strijker
16 oktober 2015, 16:14
12910
Hemaworst
16 oktober 2015, 16:36
De FIFA/UEFA-derrie dreigt nu ook over de Duitse voetbalbond uitgestort te worden (artikel Der Spiegel). Het verbaast me dat ik niet meer verbaasd ben...
Teiresas
16 oktober 2015, 16:38
In het kader van mijn therapeutische behande-Ling mocht ik tussen 3 en 5 via Ajax TV kijken naar de topper Ajax A1-Feyenoord A1 (5-1), de nummers 1 en 2 van de ranglijst in de landelijke jeugderedivisie.
De Rotterdammers werden in het laatste uur wer-ke-lijk van het 'kastje naar de muur' stukgespeeld en dat resulteerde in een terechte afstraffing. Het was genieten om de Amsterdamse jongelingen in actie te zien. In fases was het een galavoorstelling.
Bij de jeugdelftallen is gelukkig niets waar te nemen wat ook maar een heel klein beetje op 'Frank de Boer-voetbal' lijkt. Dat geeft met het oog op de toekomst veel vertrouwen.
En goed om de positieve effecten en de eerste resultaten naar aanleiding van de fluwelen ingreep wederom bevestigd te zien krijgen op De Toekomst.
Actuele stand: http://nos.nl/teletekst#848
Je bent gelukkig geen opportunist waar het betreft gebeurtenissen om hoop uit te putten en om het megasucces van je geliefde 'fluwelen revolutie' in bevestigd te zien.
Om het even in perspectief te plaatsen: twee weken terug wint Feyenoord B1 met 3-0 van Ajax B1. Die stand was al voor rust bereikt, waarna Feyenoord flink gas terug nam teneinde de Amsterdamse vrinden niet te vernederen en zo ook de gemoederen langs de lijn niet onnodig rij te verhitten. Mededogen dus. Iets wat Ajax A1 niet op kan brengen blijkbaar ;)
Big30
16 oktober 2015, 16:55
De FIFA/UEFA-derrie dreigt nu ook over de Duitse voetbalbond uitgestort te worden (artikel Der Spiegel). Het verbaasd me dat ik niet meer verbaasd ben...
Het comité onder leiding Franz Beckenbauer dat het WK voetbal 2006 naar Duitsland moest halen had de beschikking over een oorlogskas, gevuld met zwart geld. Daarmee is schijnbaar een aantal stemgerechtigde FIFA-leden omgekocht. Dat schrijft het Duitse weekblad Der Spiegel.
Het comité had de beschikking over 10,3 miljoen Zwitserse frank aan zwart geld, zo'n 13 miljoen Duitse mark. Het geld was in juli 2000 beschikbaar gesteld door Adidas-topman Robert Louis-Dreyfus. Daarmee zouden de stemmen van vier Aziatische leden zijn gekocht. Duitsland kreeg met 12 stemmen tegen 11 de organisatie van het WK voetbal 2006 toegewezen.
Van Genève naar Zürich
Voetbalicoon Franz Beckenbauer moet als voorzitter van het Duitse comité volgens Der Spiegel van de zaak op de hoogte zijn geweest. Andere leden van het toenmalige comité waren de huidige voorzitter van de Duitse voetbalbond DFB, Wolfgang Niersbach. Ook hij moet van het kopen van de stemmen hebben geweten, concludeert het blad. Niersbach is als voorzitter van de Duitse bond ook lid van het huidige FIFA-bestuur.
Anderhalf jaar voor het WK vorderde Adidas-topman Louis-Dreyfus het geld, 6,7 miljoen euro, terug. Uit vertrouwelijke documenten blijkt volgens het blad dat het Duitse comité met behulp van de FIFA een dekmantel creëerde om het geld terug te storten. De 6,7 miljoen euro werd op een FIFA-rekening in Genève gestort voor het organiseren van een openingsevenement in het Olympiastadion in Berlijn. Dat evenement ging niet door, maar het geld moest worden doorgestuurd naar een rekening van Louis-Dreyfus in Zürich.
De betrokken Duitse voetbaliconen en de Aziatische FIFA-leden die zouden zijn omgekocht willen geen van allen reageren.
http://nos.nl/artikel/2063481-duitsers-hadden-kas-met-zwart-geld-om-wk-2006-binnen-te-halen.html
Duitsland moet met onmiddellijke ingang geschorst worden en deelname aan het EK moet hen ontzegd worden. Deze plaats dient opgevuld te worden door het hoogst niet gekwalificeerde land op de UEFA en/of FiFa ranking.
Doe maar Uefa ranking want alles waar nu voor FiFa voors staat is besmet.
Kan Frankrijk het EK na de Platini affaire nog wel organiseren? Nederland zou dat zo over kunnen nemen dunkt me. Wij zijn tenminste van onbesproken gedrag, de Fransen niet maar dat wisten we al en de Duitsers zo blijkt nu dus ook niet.
Hemaworst
16 oktober 2015, 17:12
De betrokken Duitse voetbaliconen en de Aziatische FIFA-leden die zouden zijn omgekocht willen geen van allen reageren.
De Duitse voetbalbond ook niet, hoewel ze blijkbaar vanochtend wel opeens met een persverklaring kwamen over die 6,7 mio. Die herinnerden ze zich opeens wel... Bah
Overigens is Adidas zo langzaam aan net zo besmet aan het worden als de FIFA en de UEFA.
Big30
16 oktober 2015, 17:33
De voormalig Adidas topman Louis-Dreyfus (inmiddels overleden) was ook de man die zijn vriend Uli Hoeness 20 miljoen € gaf om op de beurs mee te speculeren.
Standort Deutschland, made in Germany zijn inmiddels beladen zo niet besmette begrippen geworden.
Mooi shirt trouwens!
http://www.fussballnationalmannschaft.net/wp-content/uploads/2014/07/dfb-heimtrikot-4sterne.jpg
Goedemorgenallemaal
16 oktober 2015, 17:38
Nederland zou dat zo over kunnen nemen dunkt me. Wij zijn tenminste van onbesproken gedrag, de Fransen niet maar dat wisten we al en de Duitsers zo blijkt nu dus ook niet.
let op mijn post in "vluchtelingen" Nederland is niet onbesproken, zeer zeker niet, maar qua (overheids-) integriteit scoort Nederland beter dan bijna alle nu bekende deelnemers. Alleen Zwitserland scoort nog hoger en Denemarken, Zweden en Noorwegen zijn nog integerder en die kunnen zich nog kwalificeren.. Dus Zwitzerland en de Scandinavische landen zouden het ook nog kunnen organiseren.
Strijker
16 oktober 2015, 17:39
Wat gaat er allemaal nog boven water komen?
De toewijzing van het WK in Duitsland is dus ook al verdacht. Heb indertijd ook wel eens begrepen dat toewijzing van 2010 aan Zuid Afrika een goedmakertje was omdat die eigenlijk 2006 al zouden krijgen.
Japan en Zuid-Korea zijn geen landen met een echte voetbaltraditie maar wel met veel grote bedrijven.
Als ik dan nog eens terugdenk aan enkele arbitrale dwalingen die Zuid Korea zeker niet tegengewerkt hebben m.b.t. het bereiken van de halve finale in 2002.
Komend weekend maar weer lekker kijken bij mijn geliefde amateurcluppie in my hometown, met een eerste en tweede helft langs de lijn en een altijd gezellige derde helft in vak K.
Goedemorgenallemaal
16 oktober 2015, 17:46
oei, dit moeten ze nog even bijwerken....
http://www.ek2016-frankrijk.nl/oranjecamping-frankrijk-ek-2016/
Oranjecamping Frankrijk EK 2016
Oranjecamping Frankrijk EK 2016
De inmiddels beroemde Oranjecamping is ontstaan tijdens de Europees Kampioenschap voetbal in 1998 in Portugal. Sindsdien is dit fenomeen alleen maar gegroeid. Uiteraard verschilt het aantal deelnemers per keer, omdat het samenhangt met de te overbruggen afstand. Voor het EK 2016 in Frankrijk wordt er een recordaantal kampeerders verwacht op de Oranjecamping.:teuflisch::festeer:
Picasso 1
16 oktober 2015, 18:03
Als ik dan nog eens terugdenk aan enkele arbitrale dwalingen die Zuid Korea zeker niet tegengewerkt hebben m.b.t. het bereiken van de halve finale in 2002.
Toen werden eerst Italie en vervolgens Spanje door de scheidsrechters van het WK geknikkerd in hun wedstrijden tegen Zuid Korea. De scheidsrechtersbeslissingen, met afkeuring van legale doelpunten van Italie en Spanje tegen Zuid Korea, stonken enorm. Was geen verdienste van Hiddink toen maar van de scheidsrechters dat Zuid Korea in de halve finale kwam. Hiddink viel me zwaar tegen toen hij in de media eerst over Italie en vervolgens over Spanje verklaarde dat die landen beter hun eigen spel moesten beoordelen (hij zei wat hem uitkwam en niet de waarheid en maakte daarmee een onbetrouwbare indruk) terwijl het helder was dat de scheidsrechters Zuid Korea naar de halve finale hadden geloodst ten koste van landen die die wedstrijden eigenlijk gewonnen hadden als de scheidsrechter niet had dwars gezeten. Zowel vanuit Spanje als vanuit Italie wordt met walging teruggedacht aan dat oneerlijk verlopen WK.
Strijker
16 oktober 2015, 18:07
oei, dit moeten ze nog even bijwerken....
http://www.ek2016-frankrijk.nl/oranjecamping-frankrijk-ek-2016/
:teuflisch::festeer:
Europees kampioenschap voetbal in Portugal in 1998?
In 1998 was het WK in Frankrijk, EK in Portugal was in 2004.
Hemaworst
16 oktober 2015, 19:23
Zuid-Korea x Italie werd gefloten door een zeer dubieuze Equadoreaan die later meermalen door zijn eigen bond geschorst is geworden en uiteindelijk gearresteerd is wegens drugs smokkel. Zuid-Korea x Spanje had een grensrechter (degene die als enige in het stadion een voorzet waaruit gescoord werd als achterbal beoordeelde) uit Jack Warners Trinidad. Ik ken de commentaren van Hiddink niet, maar het was Sepp Blatter die reageerde met: "Italy's elimination is not only down to referees and linesmen who made human not premeditated errors ... Italy made mistakes both in defense and in attack." Maar goed, terugdraaien doe je het toch niet meer.
Picasso 1
16 oktober 2015, 20:55
Terug draaien kan inderdaad niet meer. Wel genoegdoening door Blatter aan de schandpaal te nagelen, oneervol vertrek en hopelijk plukt justitie hem helemaal kaal. De manier waarop deze man leiding heeft gegeven aan de Fifa is een schande voor het voetbal. En dan heb ik het niet alleen over oneerlijke uitschakelingen die hij goed praatte, het tegenhouden van technologie om wedstrijden eerlijker te laten verlopen of de bizarre toewijzing van het wk aan Qatar waardoor een WK nu in de winter gehouden gaat worden en landen hun competities daarvoor moeten onderbreken, maar tekenend was bijvoorbeeld de minuut stilte voor Mandela die hij na 10 a 15 seconden afbrak. Zielige vertoning voor iemand in zo'n machtspositie en hopelijk rot hij zo snel mogelijk op.
deket
16 oktober 2015, 21:08
@Peter, ben je nu in behandeling bij BS? Let op kan het begrijpen hoor, nu weer met dat fiktief rapport, blijkbaar de druppel.
die evaluatie van Ling lijkt het monster van Loch Ness wel, iedereen sprak erover, niemand zag het?
toch positief dat je zelf beseft betreffende dit oranje, dat het een drama was. En al bij al hebben ze ook relatief weinig aan een wk deelgenomen hoor, toch een paar keer minder dan Belgie. Tijdens hun topwk in 74 met hun totaalvoetbal hadden ze normaal niet mogen meespelen, immers bij de kwalificatie werd een geldig doelpunt van Jan, pa Verheyden afgekeurd, achteraf bij de herhaling duidelijk gezien en ze mochten naar dat wk74, omdat ze meer goals hadden gescoord tegen, IJsland, jawel.
4 jaar later mocht je idool JC niet meegaan van zijn vrouw, maar brachten 2 Anderlecht spelers Oranje naar de finale in Argentinië. Shit, dat had ik al geschreven zeker, die van mij zegt ook al dat ik soms hrrhaal. Maar ik wil bendrukken dat in de topperiode van Oranje, de beste Nederlanders dus bij Anderlecht speelden.
ach 'het kan verkeren"sprak Bredero, ook een landgenoot van jou dacht ik.
hoewel, indien ik die kwalificatiegroep waar Nederland blijkt in onderverdeeld bekijk voir het volgende WK, zie ik het niet rooskleurig tegemoet voir jullie.
omdat ik de kwaadste nog niet ben geef ik je gratis 3 essentiële tips om een depressie tegen te gaan. 1.Lachen is gezond, en met Oranje nu, heb je stof en inspiratie voldoende.
2.goede sex met een mooie vrouw
3.en last but not least, genieten van de ambiance en het mooie voetbal bij Anderlecht.
Graag gedaan, hoor
Big30
17 oktober 2015, 01:42
Maar ik wil bendrukken dat in de topperiode van Oranje, de beste Nederlanders dus bij Anderlecht speelden.
Sterker nog zonder Nederlandse spelers of trainers zou Anderlecht zelfs nooit Europees voetbal gespeeld hebben. Om Haan en Rensenbrink de beste spelers van Oranje in de jaren 70 te noemen lijkt me niet correct. Wel 2 goede en bepalende spelers.
Maar ja "Rensenbrink, tegen de paal!", ik zeg verder maar niets meer. Gek dat op youtube dit fragment niet te vinden is, zal wel met © te maken hebben.
mechelen
17 oktober 2015, 04:14
Maar ja "Rensenbrink, tegen de paal!", ik zeg verder maar niets meer. Gek dat op youtube dit fragment niet te vinden is, zal wel met © te maken hebben.
https://youtu.be/N1lIy6dzEwg
felrops
17 oktober 2015, 12:13
Om de weelde van het Belgisch voetbal nog een keertje te onderlijnen. Zo dadelijk Tottenham - Liverpool, met maar liefst zes Belgen aan de aftrap. The Normal One dropt meteen D. Origi in de basis. Wat een heerlijke tijden zijn dit...
deket
17 oktober 2015, 12:49
Om echte weelde te zien felrops moet je donderdag naar het Astridpark komen. Moet een verademing zijn na dat vervallen Bosuil van je en bovendien zie je daar ook Totenham spelen en last but not least, twee knappe personen in de tribune, een mooi koppel.
btw : die Belgen van Totenham, je weet toch dat die oorspronkelijk van je "vrienden"uit den Beerschot komen?
P11111
17 oktober 2015, 13:26
The Normal One dropt meteen D. Origi in de basis.
Benteke, Sturridge, Ings en Firmino zijn vandaag niet beschikbaar, dus is Origi een logische keuze van de trainer.
felrops
17 oktober 2015, 14:44
@deket en @peter020
We kennen heus wel onze voetbalgeschiedenis. Nee, ik leef in het heden. Anders kunnen we even goed over Raymond Braine beginnen. Het grootste paars-witte monument ooit.
Big30
17 oktober 2015, 16:15
@mechelen
Dat fragment vond ik ook maar ik bedoelde het originele fragment waar Theo Rijtsma zijn legendarische uitspraak deed "Rensenbrink, tegen de paal". Op youtube wel een mooie docu in HD over het WK van 78.
Klop kan denk tevreden terug kijken op zijn debuut na de 0-0. Mooie en sympathieke gozer.
Vanavond de topper Heracles Ajax. Ajax speelt zo begrijp ik zonder spitsen. Die heeft men niet meer.
De soap gaat daar ondertussen gewoon verder. Wijers stapt op als vz van de RvC en zal door van Wijk worden opgevolgd. Hij was de man die Vluchte-Ling nog een compliment gaf. De chaos en onvrede worden groter en groter. Brian Roy uit frustratie ziek thuis en Bergkamp vraagt zich af wat zijn rol nu nog is.
Van der Sar volstrekt afwezig als leider. Een rol die hem ook niet past. Ajax is nu dolende een stuurloos schip zonder kapitein aan bord.
Een rapport dat wordt geroemd dat nooit bestaan heeft of volgens Ling nog niet af is. De Boer zegt Ling nooit gesproken te hebben. Hilarisch.
Hemaworst
17 oktober 2015, 17:03
Dat fragment vond ik ook maar ik bedoelde het originele fragment waar Theo Rijtsma zijn legendarische uitspraak deed "Rensenbrink, tegen de paal".
Zit in Andere Tijden Sport over het WK78, ergens na 45 seconden.
http://nos.nl/video/671514-ats-het-wk-van-1978-in-argentinie.html
Picasso 1
17 oktober 2015, 18:17
De soap gaat daar ondertussen gewoon verder.
Geregisseerd door Big30. :smile2:
Hemaworst
17 oktober 2015, 18:46
Geregisseerd door Big30. :smile2:
Ik reageer al niet meer op die repeterende grammofoonplaat...
deket
17 oktober 2015, 20:06
Geen boeiend voetbal op tv, voor de rest helemaal niets. Je kan niet de hele tijd sexen of een dvp opzetten dus wil ik een boekje lezen.
geen dikke Russische romans van Leo Tolstoy of Dostoyeski maar een stripverhaal of een extra dun boekje : titel : de fluwelen revolutie en het rapport van Ling. Zo een dun boekje dat het onmiddellijk uit is, helaas, het bestaat niet.
Hemaworst
17 oktober 2015, 21:51
Lul maar een eind heen over Ajax en wat er allemaal fout gaat.
Ajax vandaag na 22 minuten klaar met Heracles.
PSV geeft weer eens knullig een punt weg.
Excelsior, blijkbaar altijd lastig...
'Nuff said.
forgetskinnyletsgetfatty
17 oktober 2015, 22:01
Ben benieuwd of de KNVB nog een onderzoek instelt, naar de slaande beweging van Bazoer. Het ontging de scheidsrechter, maar het had van invloed kunnen zijn op het verloop van de wedstrijd.
Of past de KNVB de struisvogelpolitiek toe omdat het Ajax is.:rolleyes:
Hemaworst
18 oktober 2015, 08:28
Het ontging de scheidsrechter
Als er al sprake was van opzet, lijkt Bazoer zich echter geen zorgen te hoeven maken. De actie was duidelijk zichtbaar voor scheidsrechter Kevin Blom die het armgebaar ’niks aan de hand’ maakte. Daarmee gaf hij aan de situatie te hebben beoordeeld. Bron: De Telegraaf
Op de traditionele huilie-huilie-insinuatie betreffende de KNVB ga ik maar niet in, die is te zielig om er serieus op te reageren.
Picasso 1
18 oktober 2015, 10:38
Memphis Depay moet zich aanpassen aan de filosofie van Manchester United, zo benadrukt Louis van Gaal. De aanvaller loopt anders het risico dat hij zijn loopbaan op Old Trafford net zo afsluit als Ángel Di Maria en Radamel Falcao. De aanvallers werden een jaar geleden met veel bombarie aangetrokken, maar konden niet aan de verwachtingen voldoen en vertrokken door de achterdeur.
Van Gaal wisselde Depay al in de rust van het uitduel met Arsenal (3-0 verlies), de laatste wedstrijd vóór de interlandperiode, en zaterdag kwam de Oranje-international tegen Everton (0-3 winst) niet eens binnen de lijnen. Na afloop liet de manager van the Mancunians duidelijk weten dat zijn landgenoot zich anders zal moeten gaan opstellen. "Sommige spelers kunnen zich niet aanpassen aan de filosofie van een club of een selectie", zo geeft Van Gaal aan. "Maar dat weet je niet van tevoren. Daar kom je in de loop der tijd achter."
"Je kan wel constateren dat een speler veel kwaliteiten bezit, maar als hij die niet in dienst van het team kan stellen wordt het moeilijk. Dat is ook gebeurd bij Di Maria en Falcao. Geweldige spelers, maar die moesten wel passen bij onze filosofie.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=259247
En Van Gaal wil ook nog Ronaldo halen tegen een mega transferbedrag?? Een speler die zijn kwaliteiten wel in dienst van het team kan stellen??? :eek:
Behalve Depay is ook Blind trouwens buiten de selectie gehouden. Conclusie: Van Gaal heeft geen enkel inzicht bij aankoop van nieuwe spelers of die in het team gaan passen en dat leidt tot veel mis aankopen. Maar dat wist Manchester niet van tevoren. Lijkt me dat ze daar nu in de loop der tijd wel achter gekomen zijn.
Nedlovefkk
18 oktober 2015, 11:36
Ach, we hebben de centen al geïnd van onze Engelse vrienden.
Hemaworst
18 oktober 2015, 11:41
Conclusie: Van Gaal heeft geen enkel inzicht bij aankoop van nieuwe spelers of die in het team gaan passen en dat leidt tot veel mis aankopen. Maar dat wist Manchester niet van tevoren.
Wellicht iets te kort door de bocht. Naast een goed oog voor het laten doorstromen van jeugdspelers (Seedorf, Kluivert, Xavi, Iniesta, Valdes, Badstuber, Müller) heeft van Gaal Jari Litmanen en Marc Overmars binnengehaald om een jaar later kampioen met Ajax te worden, maakte hij Barcelona kampioen en bekerwinnaar met aankopen als Rivaldo, Anderson en Dufarry, werd AZ kampioen na aankoop van Stijn Schaars, de Zeeuw en Arvaladze en werd Bayern kampioen met van Gaal-aankopen als Mario Gomez, Arjan Robben en Pranjic. En ja, van Gaal werkt het succesvolst met volgzame spelers die zich in in zijn systeem laten kneden. Dat is niet in alle gevallen (bijv di Maria) voorspelbaar. Depay moet zich nu voor het eerst bewijzen en Blind heeft een mindere periode (zoals alle spelers van tijd tot tijd overkomt). Om nu meteen van miskopen te spreken is wellicht wat te vroeg. Ben benieuwd of Depay de omschakeling kan maken en een grote meneer wordt of inderdaad aan het einde van het seizoen als minder succesvolle aankoop de boeken in gaat.
P11111
18 oktober 2015, 11:50
Ach, we hebben de centen al geïnd van onze Engelse vrienden.
Als club zonder fluwelen ingreep en indrukwekkend rapport kun je thuis tegen Excelsior zomaar punten verspelen. Da's niet zo heel best. Jammer en onnodig.
P11111
18 oktober 2015, 12:00
Ben benieuwd of de KNVB nog een onderzoek instelt, naar de slaande beweging van Bazoer. Het ontging de scheidsrechter, maar het had van invloed kunnen zijn op het verloop van de wedstrijd.
Of past de KNVB de struisvogelpolitiek toe omdat het Ajax is.:rolleyes:
FOX-analisten: 'Geen opzet bij Bazoer'
Aan tafel bij De Eretribune van FOX Sports bespraken de analisten de twee beauty's die Ajax scoorde via Anwar El Ghazi en Nemanja Gudelj, maar ook de situatie waarbij Riechedly Bazoer betrokken was. De middenvelder raakte in een sprintduel aan de bal met zijn arm Iliass Bel Hassani in het gezicht.
Arnold Bruggink stelde na het terugzien van de beelden dat het geen bewuste slaanbeweging was. 'Dit is nou typisch een moment waarbij Bazoer in zijn loopbeweging zit. Ik vind dit geen slaande beweging', aldus de voormalig speler van onder meer PSV.
Ronald de Boer is nog stelliger. 'Je armen moet je altijd gebruiken in het voetbal. Hij probeert zijn lichaam tussen zijn tegenstander en de bal te houden', aldus de oud-Ajacied, die bijval krijgt van Simon Cziommer. 'Bazoer wil hem niet slaan, maar zijn tegenstander van hem afhouden. Hij raakt hem in zijn gezicht, dus de scheidsrechter kan er een overtreding voor geven, maar dit is never, nooit een kaart', zo besluit de oud-Heraclied.
Bron: Voetbalmedia
Nedlovefkk
18 oktober 2015, 12:02
Als club zonder fluwelen ingreep en indrukwekkend rapport kun je thuis tegen Excelsior zomaar punten verspelen. Da's niet zo heel best.
Tell me about it.. Ik ben er gisteren getuige van geweest. We houden het spannend met zijn 3-en.
Psv, ajaks en rdm.
Hemaworst
18 oktober 2015, 12:17
Als club zonder fluwelen ingreep en indrukwekkend rapport kun je thuis tegen Excelsior zomaar punten verspelen. Da's niet zo heel best. Jammer en onnodig.
Ach, wij verspeelden punten tegen FC Twente die momenteel nog onder Excelsior staan ;) Zowel Ajax als PSV als Feyenoord zullen dit seizoen nog wel punten laten liggen. Het gaat erom wie na 34 wedstrijden het minste gemorst heeft. En tot nu toe doet Feyenoord het lang niet slecht! Fluwelen revolutie is een term die alleen nog maar bij een willekeurig welke Brabantse zure oprisping de wereld wordt ingewalmd. Ik zeg: lekker laten walmen, het is altijd makkelijker om je druk te maken over de stront van anderen, dan hoef je je niet druk te maken over de derrie die over je eigen drempel stroomt.
P11111
18 oktober 2015, 12:27
Overmars: 'Hopen dat het goed komt'
Marc Overmars heeft vanochtend bij De Tafel van Kees op FOX Sports tekst en uitleg gegeven over de politieke problemen binnen Ajax. De problemen in het technisch hart liggen volgens Overmars vooral in het feit dat er momenteel nul communicatie plaatsvindt tussen hoofd jeugdopleiding Wim Jonk en de rest van het technisch hart.
'Bij een club als Ajax gebeurt er altijd wat. Als het goed gaat verbloemen de resultaten de problemen. Zo werkt dat een beetje in de top', vertelt Overmars, die een nieuwe functie heeft binnen Ajax. De oud-speler is directeur spelersbeleid en heeft sinds kort minder verantwoordelijkheden, maar hij ziet dat niet als degradatie. 'Ik denk dat het voor mij juist veel beter is want ik kan mij nu veel beter focussen op het voetbal. Facilitair mag ik geen dingen meer doen. Zoals Ajax Vrouwen en de amateurs. De scouting blijft wel van mij.'
Overmars beaamt dat er politieke problemen zijn binnen Ajax en dat dat vooral komt door een slechte communicatie binnen Ajax. 'De supporters denken: hoe kan dit? Het groepje jongens moet aan tafel gaan zitten. Het belangrijkste is dat het technisch hart elkaars taken bespreekt. Dat moet iedereen, maar het gebeurt niet', aldus Overmars.
'Wij hebben tig keer geprobeerd met Jonk en allen aan een tafel te komen. Face to face, op papier. Ik kan dicht op details gaan staan, maar dat is niet mijn bedoeling. Wim (Jonk red.) wil heel graag op zijn gebied bevoegdheid hebben. Maar wij vinden dat alles op tafel moet komen. De oplossing is aanschuiven', vervolgt Overmars.
Misschien kan de nieuwe rolverdeling binnen Ajax een uitkomst bieden. Edwin van der Sar is door zijn nieuwe functie verantwoordelijk voor het goed functioneren van het technisch hart, waar Frank de Boer, Dennis Bergkamp, Jonk en Overmars inzitten. Overmars: 'We hebben allemaal een bestaand contract ondertekend. We hoeven geen koffie bij elkaar thuis te drinken, dat doen we op de club, om te evalueren.'
Overmars looft Jonk om zijn voetbalvisie en -inzicht en noemt als voorbeeld Ricardo Kishna. 'Wim zei: kijk daar eens naar. Die moet omhoog', vertelt Overmars. De kans dat het goed komt met de problemen binnen het technisch hart is zeker aanwezig. 'Dat hopen we allemaal. Dat zal de komende tijd moeten blijken. Op dit moment is het nog niet optimaal, ik hoop dat het snel gebeurt', sluit Overmars af.
Bron: Ajax Showtime
Picasso 1
18 oktober 2015, 13:18
En ja, van Gaal werkt het succesvolst met volgzame spelers die zich in in zijn systeem laten kneden. Dat is niet in alle gevallen (bijv di Maria) voorspelbaar. Depay moet zich nu voor het eerst bewijzen en Blind heeft een mindere periode (zoals alle spelers van tijd tot tijd overkomt). Om nu meteen van miskopen te spreken is wellicht wat te vroeg. Ben benieuwd of Depay de omschakeling kan maken en een grote meneer wordt of inderdaad aan het einde van het seizoen als minder succesvolle aankoop de boeken in gaat.
Depay en Blind kun je inderdaad moeilijk nu misaankopen noemen. Maar de situatie rond Depay op dit moment is wel tekenend voor die van andere van zijn aankopen.
Het spel van Di Maria was noch bij Real Madrid noch bij het Argentijnse elftal die van een teamspeler. Wel een werkpaard die ook veel ballen veroverde maar eenmaal aan de bal begint hij te slalommen en speelt solistisch, met soms wel hele mooie afrondingen maar ook vaak veel balverlies. Falcao is een typische egoïstische Zuid Amerikaanse spits die wacht op de bal. Deze beide aankopen hebben twee jaar geleden 75 miljoen (Di Maria) en 7,5 miljoen (huur Falcao) gekost.
Voor Ronaldo had Manchester United dit jaar 130 miljoen voor over. Als er een speler op aarde is die de titel verdient van minst in dienst van het team spelende voetballer dan is het wel Ronaldo (raakt zelfs geïrriteerd wanneer teamgenoten scoren i.p.v. dat ze de bal aan hem afgeven). Is Van Gaal dan blind daarvoor of denkt hij echt dat hij Ronaldo op 31 jarige leeftijd nog had kunnen kneden? En zodra hij hem een keer op de bank zou gezet hebben dan zou in een keer 130 miljoen euro zijn verdampt met een gedemotiveerde speler op de bank die niet meer zou gaan presteren in combi met deze trainer.
Van Gaal heeft inderdaad veel oog voor jeugdig talent en geeft die veel kans zich te bewijzen, hij is dan ook een ideale trainer voor kwaliteitspelers bij jeugdelftallen die veel ambitie hebben om door te groeien. Een nationale kampioenschap winnen met Bayern of Barcelona dat zegt mij niet zoveel, dat gebeurde al volop voor hem en na hem met andere trainers. Bij Barcelona werd hij overigens na opnieuw uitschakeling in de Champions League met een vernederlandste team door heel Nou Camp uitgefloten en moest hij vertrekken en bij Bayern werd hij tevens ontslagen (om redenen die mij niet duidelijk zijn). Wat Ajax betreft werd de glansrijke periode ingeleid met Beenhakker als trainer, Van Gaal nam het roer over van een al sterk draaiend team die onder hem weliswaar nog grootsere dingen bereikte maar het was wel een team die in de lift zat met veel aanstormend jeugdig talent. AZ was inderdaad een bijzondere prestatie maar bij Manchester vind ik dat hij met dat beschikbare budget en dat materiaal aan het falen is en dat hij vooraf te weinig oog heeft in welke mate goede spelers inpasbaar zijn in zijn filosofie en speelstijl, met als consequentie meerdere misaankopen.
Teiresas
18 oktober 2015, 13:39
'Wij hebben tig keer geprobeerd met Jonk en allen aan een tafel te komen. Face to face, op papier. Ik kan dicht op details gaan staan, maar dat is niet mijn bedoeling. Wim (Jonk red.) wil heel graag op zijn gebied bevoegdheid hebben. Maar wij vinden dat alles op tafel moet komen.
In een normaal bedrijf zou dat toch gewoon exit Jonk betekenen...
Strijker
18 oktober 2015, 13:45
Play-offs voor het EK 2016. 12-14 november:
Oekraïne - Slovenië
Zweden - Denemarken
Bosnië-Herzegov. - Ierland
Noorwegen - Hongarije
Returns op 15-17 november.
Vier winnaars naar EK 2016 in Frankrijk.
Hemaworst
18 oktober 2015, 13:55
Bij Manchester vind ik dat hij met dat beschikbare budget en dat materiaal aan het falen is en dat hij vooraf te weinig oog heeft in welke mate goede spelers inpasbaar zijn in zijn filosofie en speelstijl.
Mee eens (en met de rest trouwens ook), behalve met de opmerking dat het materiaal aan het falen is. MU staat volgens mij op de tweede plaats achter MC, alle opties zijn nog open. Als het hebt over falend materiaal en een falende coach, denk ik eerder aan Chelsea en Mourinho die de weg behoorlijk kwijt lijkt te zijn.
P11111
18 oktober 2015, 14:03
Tip voor de voetballiefhebbers: let vanavond bij Studio Sport eens op Simon Gustafson.
Genieten van deze speler vanmiddag in Heerenveen. Wat een klasse. Goed gescout.
Big30
18 oktober 2015, 14:38
Tip voor de voetballiefhebbers: let vanavond bij Studio Sport eens op Simon Gustafson.
Genieten van deze speler vanmiddag in Heerenveen. Wat een klasse. Goed gescout.
Ok maar je kunt ook overdrijven. Dit is niet leuk meer. Feijenoord "heb erbarmen".
0-5 bij rust is een voldoende demonstratie van macht dunkt me. Zegt nog niets natuurlijk. In de jaren 50 wist Heerenveen eens een 1-5 achterstand tegen Ajax in een 6-5 winst om te toveren.
Er is nog hoop, nog is alles niet verloren :biggrin:.
Op 15 juli leek PJC020 nog niet zo overtuigd van deze speler ;).
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?5318-IJsberen-en-Voetbal-Eisb%E4ren-und-Fu%DFball!!!&p=437929#post437929
Ach ja. Zie ook :biggrin:.
Dat wordt een prachtvoorhoede met El Ghazi, Sanogo en Younes en daarachter aanvallende toptalenten als Klaassen en Sinkgraven (de revelatie van dit moment!) en verder ook nog Bazoer en Gudelj.
Het wordt weer genieten in Amsterdam.
P11111
18 oktober 2015, 15:10
Op 15 juli leek PJC020 nog niet zo overtuigd van deze speler ;).
Dat klopt. Ik kende hem toen nog niet en op de reservebank kon ik hem onmogelijk beoordelen. De vergelijking met Hiljemark was dus makkelijk gemaakt. :) Hoewel op het niveau van de Nederlandse eredivisie (sc Heerenveen is vandaag onvoorstelbaar zwak) heeft hij mij de laatste weken steeds meer kunnen overtuigen van zijn klasse en potentie.
In de tweede helft staat Heerenveen trouwens op dit moment met 2-0 voor, dankzij goaltjesdief Veerman.
Badslippers
18 oktober 2015, 16:28
Het seizoen is pas 9 wedstrijden oud maar Feyenoord doet nu in ieder geval dat wat ze vorig seizoen nalieten. Bij de top blijven.
zo 18 okt 2015, 16:20
Feyenoord haalt vernietigend uit
Van onze Telesportredactie
Feyenoord meldde zich zondagmiddag in vliegende vaart weer naast koploper Ajax op de ranglijst. De ploeg van trainer Giovanni van Bronckhorst sloopte sc Heerenveen al voor rust in Friesland en vond het daarna wel welletjes: 2-5.
In de eerste 45 minuten besloot Feyenoord er een ware voetbalshow uit te gooien. Met name Simon Gustafson en Dirk Kuyt waren op dreef. De 35-jarige Katwijker opende de score op aangeven van de Zweed en maakte er drie voor rust. Gustafson gaf drie assists en scoorde ook. Marko Vejinovic bereidde de tweede en derde treffer voor met prachtige dieptepasses.
Bron: http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/scheerenveen/24631034/__Feyenoord_sloopt_Heerenveen__.html
bergm550
18 oktober 2015, 17:12
Bron: NRC
Je moet Schweine opleiden
http://www.nrc.nl/next/2015/10/16/je-moet-schweine-opleiden-1547064
Het Nederlandse voetbal telt niet meer mee in Europa. Niet zo vreemd, vinden jeugdtrainers in België en Duitsland. Zij vertellen wat misgaat in de ooit geroemde opleiding. „Je moet durven veranderen.”
Oranje hoort niet meer tot de beste 24 landen van Europa, clubs spelen internationaal allang geen rol meer. Nederland heeft de aansluiting gemist bij de moderne ontwikkelingen in het voetbal, zegt Virkus. „De Nederlandse opleiding verkeert in een crisis”. Virkus is sinds acht jaar eindverantwoordelijk voor de talenten van de Duitse topclub net over de grens. „Vroeger zag ik zes of zeven goede spelers in jullie jeugdteams. Nu vraag ik me af hoeveel er nog in Duitsland op topniveau zouden kunnen spelen. Eerlijk gezegd denk ik niet veel.”
Nederland is naar binnen gekeerd
Waar Duitsland en België kennis haalden uit het buitenland, blijft Nederland nu naar binnen gekeerd. „Jullie weten alles al”, zegt Virkus. „Wij zijn ook niet zo arrogant om nu te zeggen dat we in Duitsland alles beter weten. Holland is in de technische opleiding top, de Italianen hebben tactisch goede dingen, Duitsers zijn fysiek en mentaal goed. Je moet durven de opleiding van trainers aan te passen, de vaklui op sommige onderdelen misschien ook eens uit het buitenland halen.”
Zo heeft Borussia Mönchengladbach onlangs de zoon aangesteld van Marcel Lucassen, een Nederlander die jarenlang de techniektraining vormgaf bij de Duitse voetbalbond DFB. Maar Duitse trainers in Nederland? Virkus: „Er is weinig contact. Nederlanders willen niet veel van ons. We hebben met Gladbach alleen goed contact met PSV.
Big30
18 oktober 2015, 21:49
Georginio Wijnaldum wist zondag dankzij vier treffers in het duel met Norwich City (6-2 winst) alle aandacht op zich gericht in Engeland. De Newcastle United-middenvelder werd van alle kanten bejubeld na zijn prachtige prestatie.
Teamgenoot Aleksandar Mitrovic zag Wijnaldum van dichtbij stralen. "Hij was magisch vandaag", stelde de spits na de wedstrijd.
Shearer
Voormalig Newcastle-spits Alan Shearer, en de enige speler in de geschiedenis van de club die ooit eerder vier keer scoorde, feliciteerde Wijnaldum persoonlijk via Twitter.
"Eindelijk een overwinning, en dat met zes doelpunten. Van harte met je vier doelpunten Georginio Wijnaldum."
Lineker
Ook Match of the Day-presentator Gary Lineker wijdde een tweet aan de indrukwekkende prestatie van Wijnaldum. "Ik heb lang geprobeerd om het spellen van de naam Wijnaldum te ontwijken, maar met vier goals verdient hij een vermelding. Hij speelt de laatste tijd fantastisch."
http://m.telegraaf.nl/article/24632176/wijnaldum-was-magisch
Wellicht iets te kort door de bocht. Naast een goed oog voor het laten doorstromen van jeugdspelers (Seedorf, Kluivert, Xavi, Iniesta, Valdes, Badstuber, Müller) heeft van Gaal Jari Litmanen en Marc Overmars binnengehaald om een jaar later kampioen met Ajax te worden, maakte hij Barcelona kampioen en bekerwinnaar met aankopen als Rivaldo, Anderson en Dufarry, werd AZ kampioen na aankoop van Stijn Schaars, de Zeeuw en Arvaladze en werd Bayern kampioen met van Gaal-aankopen als Mario Gomez, Arjan Robben en Pranjic. En ja, van Gaal werkt het succesvolst met volgzame spelers die zich in in zijn systeem laten kneden. Dat is niet in alle gevallen (bijv di Maria) voorspelbaar. Depay moet zich nu voor het eerst bewijzen en Blind heeft een mindere periode (zoals alle spelers van tijd tot tijd overkomt). Om nu meteen van miskopen te spreken is wellicht wat te vroeg. Ben benieuwd of Depay de omschakeling kan maken en een grote meneer wordt of inderdaad aan het einde van het seizoen als minder succesvolle aankoop de boeken in gaat.
Blind heeft een mindere periode????
Nee Blind is gewoon een middelmatige speler met een redelijke breedtepass in huis.
Depay moet echt tot de orde geroepen worden, een speler met enorm veel talent, maar als hij zo doorgaat gaat het helemaal mis ! Zoals zoveel van de spelers van deze generatie denkt hij dat hij na 'n paar uitstekende seizoenen het mannetje is. Het is te hopen dat hij snel inziet dat het anders moet qua instelling. Als hij dat dan snel oppikt komt het wel goed. Past hij zich niet aan is het zonde van zijn talent.
Fluwelen revolutie is een term die alleen nog maar bij een willekeurig welke Brabantse zure oprisping de wereld wordt ingewalmd
Nee "Fluwele revolutie" is een term die in Amsterdam de wereld is ingeslingerd en toen het allemaal niet bleek te werken wat warhoofd El Salvador allemaal uit z'n duim gezogen had lag het aan iedereen behalve de revolutionairen !
Big30
18 oktober 2015, 23:43
Nee "Fluwele revolutie" is een term die in Amsterdam de wereld is ingeslingerd en toen het allemaal niet bleek te werken wat warhoofd El Salvador allemaal uit z'n duim gezogen had lag het aan iedereen behalve de revolutionairen !
‘De revolutie eet haar eigen kinderen op’ overigens is de Soap in Amsterdam nog steeds niet afgelopen. Vanochtend weer een hilarisch optreden van Marc Netto bij fox sports.
Overmars: Wim Jonk wil niet aanschuiven bij overleg
http://www.foxsports.nl/video/overmars-wim-jonk-wil-niet-aanschuiven-bij-overleg/#
Men heeft daar dringend behoefte aan een kinderjuf! Lijkt me een mooi klusje voor Jo Frost :biggrin:.
http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/5/4/5/6/1002004000116545.jpg
P11111
19 oktober 2015, 08:09
Van Hanegem: 'Spel van PSV deed pijn aan de ogen'
PSV heeft zaterdag dure punten laten liggen tegen Excelsior (1-1). Willem van Hanegem begrijpt helemaal niets van het spel van de landskampioen.
'Dat PSV is toch niet te geloven. Heb je twee weken geleden een geweldige wedstrijd gespeeld en dan gooi je dat goede gevoel meteen weer weg door zo te lopen klooien tegen Excelsior', zegt hij in zijn column in het Algemeen Dagblad, waarin hij refereert aan de gewonnen topper tegen Ajax (1-2), de laatste wedstrijd voor de interlandbreak.
'Het doet me als voetballiefhebber echt pijn om een ploeg als PSV zo te zien lanterfanten. Er was geen strijd en het lukte niet om een bal over vijf, zes meter bij een medespeler te krijgen. Het spel deed pijn aan de ogen', vervolgt de oud-international. 'Tegen zo'n ploeg moet PSV met zijn beste elftal gas geven, afstand nemen en dan een paar spelers eruit halen om ze wat rust te gunnen.'
Opponent Excelsior is volgens hem immers kandidaat voor de nacompetitie. 'Kan je het beter treffen, vier dagen voordat je in de Champions League moet spelen, zo'n tegenstander krijgen? Maar je kon er zaterdagavond op wachten dat het 1-1 zou worden. Dat zag je aankomen. Natuurlijk heeft PSV kansen gehad, maar die moet je dan toch gewoon maken?'
De wedstrijdinstelling van de Eindhovenaren deugt niet in de ogen van De Kromme. 'Een ploeg als PSV kan niet op zeventig procent spelen en dan gewoon even winnen. Dat is alleen weggelegd voor de echt grote elftallen, Barcelona, Real Madrid. Ik gunde Excelsior het puntje wel. En niet omdat dat gelijkspel gunstig is voor Feyenoord. Zo zit ik niet naar wedstrijden te kijken.'
Bron: Voetbal International
Goedemorgenallemaal
19 oktober 2015, 08:27
"Hij" bemoeit zich nu ook alweer met Oranje....
http://www.nu.nl/voetbal/4147886/cruijff-vindt-vooral-knvb-verantwoordelijk-missen-ek.html
"Een probleem dat al grotendeels getackeld kan worden door de basisregels goed te hanteren. Daar zou de KNVB op moeten toezien."
Nou kijk, het zit dus zo, dat daar de problemen liggen die opgelost moeten worden want als ze al opgelost waren was het dus geen probleem dat schreeuwt om een oplossing maar het zal een ieder duidelijk zijn dat na het WK rugby tot nu toe iedere voetballer van allure het in zijn broek doet bij het woord tackle want daar kunnen zij niet tegen en ze durven ook niet zo te tackelen want dan zou er wel eens een zorgvuldig gecoiffeerd haartje op het hoofd verkeerd kunnen gaan zitten waarmee ik dus wil zeggen dat er niet getackeld wordt binnen de voetballerij en een oplossing niet snel te vinden is op voetbalgebied dus geven we de schuld maar aan de Bobo's waarvan ik eerder gezegd heb dat ze geen verstand van voetballen hebben en dat ze zich daarom niet met het technische bezig houden maar vooral ondersteunend bezig zijn maar nu geef ik ze toch de schuld van technische zaken want die kan ik tackelen want Bobo's hebben een dikke huid en komen altijd wel goed terecht en zorgen voor elkaar maar dat doen die voetballers niet want die gaan al huiliehuilie als ze een rugbytackle op tv zien.
Hemaworst
19 oktober 2015, 08:48
Vanochtend weer een hilarisch optreden van Marc Netto bij fox sports.
Wat vond je er zo hilarisch aan?
Ik vond het zelf een redelijk open interview, waarbij Jansma de essentie van Plan Cruijff (en nogmaals dat is wat anders dan de in dit topic te pas en te onpas misbruikte term 'Fluwelen Revolutie') prima uitlichtte: het voetbal-gerelateerde deel van Ajax moet meer vanuit mensen komen met voetbalvisie en -ervaring. En dat komt het momenteel ook, vanuit een groep oud-Ajax-spelers die elkaar door-en-door kennen maar waar momenteel de nodige haperingen optreden. Niet in de eigen verantwoordelijkheden (Wim Jonk heeft de jeugdopleiding aangepakt en Frank de Boer is met Ajax 1 vier jaar achtereen kampioen geworden), maar wél in die gebieden waar onderlinge samenwerking vereist is.
P11111
19 oktober 2015, 09:00
Het verschil tussen 'hem zijn mening vragen' en 'hij bemoeit zich nu ook alweer met' is voor iemand als Jan Goedemorgenallemaal natuurlijk best wel moeilijk te begrijpen.
En ja, wel gek hè, dat iedereen van de serieuze pers overal en altijd graag de mening van Cruijff wil horen? Eigenlijk onbegrijpelijk. Misschien moeten ze eens vaker langs René en Willy.
Ja onvoorstelbaar dat die journalisten nog steeds bij hem aankloppen voor advies. Ze weten toch vooraf dat er alleen maar onzin uitkomt. Laat de goede man lekker van zijn pensioen gaat genieten en vraag voortaan advies aan serieus te nemen mensen.
de politieke problemen ??
Hoezo politieke problemen? Hoe verzint hij 't !
Of is "politieke problemen" een synoniem voor "interne puinhoop"?
P11111
19 oktober 2015, 12:50
Ja onvoorstelbaar dat die journalisten nog steeds bij hem aankloppen voor advies.
Weet je wat jouw probleem volgens mij is?
Dat je niet leest wát er wordt geschreven maar alleen kijkt van wíe de uitspraken zijn. Het is in je hele korte forumperiode nu wel volkomen duidelijk dat alles over Ajax en Cruijff bij jou werkt als een rode lap op een stier. Het zal een reden hebben.
Ik gun jou sowieso wat meer voetbalinzicht.
Hemaworst
19 oktober 2015, 14:10
Weet je wat jouw probleem volgens mij is? Dat je niet leest wát er wordt geschreven maar alleen kijkt van wíe de uitspraken zijn.
Het gaat in dit topic al lang niet meer om wát er wordt geschreven. Picasso1 schrijft nog wel eens een inhoudelijk stuk, maar wordt vervolgens standaard afgezeken met een reply waarin ofwel het woord Spanje ofwel doping gebruikt wordt (liefst beide woorden in dezelfde zin). Het gaat ten slotte om de polemiek en dus knalt men er wat ongefundeerde en uit zijn verband gerukte one-liners tegenaan, al dan niet ondersteund door een half, niet ter zake doend stukje knip- en plakwerk uit een digitale versie van een dagblad. Bij Ajax is alles kut, bij PSV is alles himmelhoch jautzend en heel Spanje is aan de dope, so be it.
P11111
19 oktober 2015, 14:23
Het gaat ten slotte om de polemiek.
Daar is weinig tegen in te brengen. De pennenstrijd is in de loop van de jaren in dit topic vooral op grond van club- en landvoorkeur (of beter gezegd: haat) inderdaad ontstaan en langzaamaan heviger geworden.
Met veel van de huidige personages zal de weg terug moeilijk of bijna onmogelijk zijn, denk ik, vrees ik.
Hemaworst
19 oktober 2015, 14:37
De pennenstrijd is in de loop van de jaren in dit topic vooral op grond van club- en landvoorkeur (of beter gezegd: haat) inderdaad ontstaan. Met veel van de huidige personages zal de weg terug moeilijk of bijna onmogelijk zijn, denk ik, vrees ik.
Pennenstrijd heb ik geen moeite mee, jij en ik zijn het snel genoeg eens en dat is uiteindelijk ook maar een saaie bedoening ;) We zullen wel zien waar de weg naar toe leidt. Desnoods starten we een fluwelen revolutie binnen dit topic...
Goedemorgenallemaal
19 oktober 2015, 14:38
Het verschil tussen 'hem zijn mening vragen' en 'hij bemoeit zich nu ook alweer met' is voor iemand als Jan Goedemorgenallemaal natuurlijk best wel moeilijk te begrijpen.
En ja, wel gek hè, dat iedereen van de serieuze pers overal en altijd graag de mening van Cruijff wil horen? Eigenlijk onbegrijpelijk. Misschien moeten ze eens vaker langs René en Willy.
"Natuurlijk is de uitschakeling van het Nederlands elftal niet alleen de schuld van de bondscoach", schrijft Cruijff in zijn column in De Telegraaf.
Tenzij je het "schrijf jij eens een column in onze krant" een "vraag van de serieuze pers" noemt is dit toch gewoon het spuien van een ongevraagde mening in de telegraaf...
P11111
19 oktober 2015, 14:38
Desnoods starten we een fluwelen revolutie binnen dit topic...
Hier ben ik een groot voorstander van. :)
P11111
19 oktober 2015, 14:44
Tenzij je het "schrijf jij eens een column in onze krant" een "vraag van de serieuze pers" noemt is dit toch gewoon het spuien van een ongevraagde mening in de telegraaf...
Voetbaljournalist Jaap de Groot vraagt de mening van Johan Cruijff en schrijft die in Nederlands bekendste krant. Simpeler is het niet uit te leggen.
En het is een gegeven dat de gevraagde mening van Cruijff door vrijwel iedere voetballiefhebber met belangstelling gelezen wordt.
Hemaworst
19 oktober 2015, 14:58
Blind heeft een mindere periode???? Nee Blind is gewoon een middelmatige speler met een redelijke breedtepass in huis.
Zelfs middelmatige spelers met een redelijke breedtepass kunnen mindere periodes hebben... Toch?
De Engelse pers is trouwens een stuk positiever over Blind, daar wordt hij over het algemeen beoordeeld als vaste en toegevoegde waarde voor Manchester United en zeker niet weggezet als middelmatig. Voor statistieken zie bijvoorbeeld http://www.whoscored.com/Players/70033/, voor een analyse van Blind's performance zie bijvoorbeeld: http://eplindex.com/71128/daley-played-blind-performance-analysis.html
Weet je wat jouw probleem volgens mij is?
Dat je niet leest wát er wordt geschreven maar alleen kijkt van wíe de uitspraken zijn. Het is in je hele korte forumperiode nu wel volkomen duidelijk dat alles over Ajax en Cruijff bij jou werkt als een rode lap op een stier. Het zal een reden hebben.
Ik gun jou sowieso wat meer voetbalinzicht.
Weet je wat jouw probleem is: iedereen die een andere mening heeft dan jij zit in jouw ogen altijd fout.
Ik lees wel degelijk WAT er geschreven wordt, WIE het schrijft maakt me niet uit, als het een goed verhaal is complimenteer ik de schrijver, als het onzin is schrijf ik dat ook. En ook iemand die een langere forumperiode heeft schrijft soms onzin dat blijkt wel uit je reactie. Met mijn voetbalinzicht zit het overigens wel goed maak je geen zorgen, bij jou heb ik wel het idee dat er nog wat bijgeschaafd moet worden aan dat inzicht :)
P11111
19 oktober 2015, 15:14
Zelfs middelmatige spelers met een redelijke breedtepass kunnen mindere periodes hebben... Toch?
Blind heeft sinds zijn aankomst in Manchester veel, en meestal naar tevredenheid, op verschillende posities gespeeld.
Wat is een mindere periode? Onlangs, na de een-na-laatste thuiswedstrijd, werd hij nog gekozen als 'man of the match'.
Zaterdag kreeg hij volgens Van Gaal rust. Nu de verdedigers Jones en Rojo weer fit zijn, ben ik wel benieuwd of en waar Blind de komende periode komt te spelen. Op het middenveld rouleert de coach regelmatig met Schneiderlin, Schweinsteiger, Carrick en Herrera. En Fellaini komt amper van de bank af en heeft zo af en toe een rol als invaller. Er is dus veel concurrentie.
En het is een gegeven dat de gevraagde mening van Cruijff door vrijwel iedere voetballiefhebber met belangstelling gelezen wordt.
Het is ook een gegeven dat vrijwel iedereen die dan die column gelezen heeft of in tranen uitbarst van het lachen of plots heel nodig naar het toilet moet :)
Hemaworst
19 oktober 2015, 15:22
Blind heeft sinds zijn aankomst in Manchester veel, en meestal naar tevredenheid, op verschillende posities gespeeld.
Wat is een mindere periode? Onlangs, na de een-na-laatste thuiswedstrijd, werd hij nog gekozen als 'man of the match'.
Je miste de cynische ondertoon in mijn opmerking (zie rest van mijn reply over de waardering die hij in Engeland krijgt) ;)
Dan maar eens een inhoudelijke vraag: waar speelt Blind beter? Als middenvelder waar hij rust en overzicht toevoegt (en waar hij oorspronkelijk ook voor gehaald is) of als centrale verdediger waar hij intelligentie en inzicht toevoegt? En nee, antwoord mag niet 'allebei' zijn.
P11111
19 oktober 2015, 15:27
Ik lees wel degelijk WAT er geschreven wordt, WIE het schrijft maakt me niet uit, als het een goed verhaal is complimenteer ik de schrijver, als het onzin is schrijf ik dat ook.
Zie je wel dat je het wederom niet begrijpt. Het ging in mijn opmerking niet om bijdragen van forumschrijvers maar om de uitspraken van Cruijff. Zijn voetbaluitspraken zijn vrijwel altijd interessant, maar omdat ze van Cruijff zijn doe jij ze af als lachwekkende onzin. Daarmee diskwalificeer je uiteindelijk alleen maar jezelf.
Gratis tip: probeer voortaan je emoties wat beter onder controle te houden, eerst tot tien te tellen en daarna het stukje nogmaals te lezen voordat je reageert. ;)
Na enkele eerdere keren, zelfs via IM, is dit mijn laatste keer dat ik je iets uitleg. Het moet een keer ophouden. :)
P11111
19 oktober 2015, 15:33
Je miste de cynische ondertoon in mijn opmerking (zie rest van mijn reply over de waardering die hij in Engeland krijgt) ;)
Dan maar eens een inhoudelijke vraag: waar speelt Blind beter? Als middenvelder waar hij rust en overzicht toevoegt (en waar hij oorspronkelijk ook voor gehaald is) of als centrale verdediger waar hij intelligentie en inzicht toevoegt? En nee, antwoord mag niet 'allebei' zijn.
Nee, die had ik niet gemist. Volkomen begrepen. Om te reageren gebruikte ik alleen even jouw citaat van jouw reactie.
Zelf ben ik niet zo bijzonder gecharmeerd van de speler Blind. In 'mijn' Oranje zou hij niet in aanmerking komen als controlerende middenvelder en centrumverdediger, hoewel hij op beide posities zeker bepaalde kwaliteiten heeft - op het middenveld vooral ook het goede inzicht op welk moment hij druk op de tegenstander moet zetten. Hij kan natuurlijk ook als linksback spelen, maar ook op die plaats heeft hij niet mijn voorkeur.
Hemaworst
19 oktober 2015, 15:52
In 'mijn' Oranje zou hij niet in aanmerking komen als controlerende middenvelder en centrumverdediger, hoewel hij op beide posities zeker bepaalde kwaliteiten heeft - op het middenveld vooral ook het goede inzicht op welk moment hij druk op de tegenstander moet zetten.
Zeg je daarmee dat van Gaal momenteel niet het optimale rendement uit Blind haalt? Hij staat volgens mij toch de laatste tijd merendeels naast Chris Smalling?
En uit pure nieuwsgierigheid: hoe ziet Oranje er onder bondscoach Peter eruit?
Teiresas
19 oktober 2015, 15:54
Zijn [Cruijff] voetbaluitspraken zijn vrijwel altijd interessant...
Peet,
Dit is een mening (de jouwe), geen feit.
Ik kan je verzekeren dat er erg veel mensen zijn (zeker buiten de regio 020) die veel van voetbal weten en de uitspraken van JC desondanks met een kilootje zout nemen. Deze mensen verbazen zich er dikwijls om dat er zo veel 'kenners' zijn die blindelings achter het orakel uit Barcelona aanlopen, zonder kritisch te zijn, zelfs wanneer de uitspraken voor een gewone sterveling écht onnavolgbaar zijn.
Je gespeelde verontwaardiging ten aanzien van andersdenkenden en de polarisering in dit topic, zijn natuurlijk vooral een rechtstreeks gevolg van het feit, dat jij niet kan of wil begrijpen dat er mensen zijn die Cruijff (en zéker zijn ghostwriter J. de Groot) al lang niet meer serieus nemen.
;)
Big30
19 oktober 2015, 15:55
Wat vond je er zo hilarisch aan?
Inderdaad hilarisch en tegelijk onthutsend. Het was een mooie illustratie dat op dit moment leiderschap bij Ajax volkomen ontbreekt. De non-communicatie en elkaar negeren in het technisch hart blijkt een structureel karakter te hebben. Van der Sar is al jaren onzichtbaar binnen de organisatie en moet nog steeds aan zijn handje worden genomen. Hij is nu vz van het technisch hart maar de problemen etteren daar maar door.
Volwassen kerels die zich als kleine kinderen gedragen.
Onthutsend omdat Overmars al jaren faalt als hoofd aankoop en zich verschuilt achter onwaarheden namelijk dat Ajax financieel de afgelopen jaren niet in staat was dure aankopen te doen.
Jaarcijfers Ajax: omzet 104 miljoen euro, netto winst van 9,7 miljoen
16 oktober 2012
Ajax heeft dinsdag de jaarcijfers per 30 juni 2012 bekend gemaakt. De club heeft over het boekjaar 2011-2012 een netto winst van € 9,7 miljoen gerealiseerd. De omzet komt uit op € 104 miljoen. Het eigen vermogen bedraagt 54,7 miljoen euro.
Inmiddels is het eigen vermogen gegroeid naar boven de 100 miljoen en bedroeg de winst in 2013 18 miljoen, dit jaar zelfs 22 miljoen.
Het publiek smacht al jaren naar een aankoop waarvoor je naar de Arena gaat, Suarez was de laatste speler bij Ajax die in die categorie viel. Het spel is al vanaf 2013 terecht onderdeel van kritiek. Laffe breedte pasjes achter en weinig kansen creëren.
Het resultaat in het afgelopen seizoen scoorde men thuis de helft van het aantal doelpunten dat in het seizoen onder Jol werd gescoord. Al jaren geen fatsoenlijks spits en nu als kers op de taart een volkomen miskoop als spits een Fransman die er niets van kan en een door BMG afgedankte vleugelspeler. Met Johnny kunnen we alleen maar meelij hebben en respect voor de manier waarop hij rustig blijft ondanks het feit dat hij door de Boer op een unfaire manier wordt behandeld.
Overigens met het plan Cruijff is niet zo veel mis, dat is niet anders dan de typische Ajax waarden in stand houden. Met de uitvoering echter de onrust intern die ontstond en nog steeds bestaat is wel veel mis.
Het feit dat Ajax 4 maal kampioen is geworden (met wat geluk en door falen eerst Twente en daarna PSV) doet aan bovenstaande niets af. Aan de soap met Ling moesten we verder maar geen woorden vuil maken, die is te licht bevonden en netjes afgeserveerd.
Het interview met Overmars was dus hilarisch en onthutsend! Laten we hopen dat de problemen bij Ajax zo snel als mogelijk worden opgelost maar dan moet er wel wat veranderen en dat op de Toekomst weer jeugdspelers worden opgeleid ipv op jonge leeftijd bij andere clubs worden weggehaald.
Het is van te lang geleden dat AJAX talenten voortbracht die tot de wereldtop behoorden. Er is geen reden aan te nemen dat dit in de Toekomst niet meer zou kunnen gebeuren.
Verder moeten we ons hier niet als kleine kinderen gaan gedragen omdat een ander een mening is toegedaan die wij niet delen. Dit is en blijft een soort voetbal stamcafe met de daarbij behorende normen en waarden.
Dan mag P1 zich van zijn favoriete one-liners bedienen (inclusief het Nederlandse voetbal en Robben ihb van doping beschuldigen!) en P020 naar hartelust copy/pasten uit de digitale media als hij een punt wil maken, geen enkel probleem. Ik denk dat de verafgoding van JC bij P020 wel extreem ver gaat, maar daar kun je voor behandeld worden!
Voetbalfans kunnen nog al eens fel en soms kort door de bocht reageren, dat is een feit en dat gaan we hier niet veranderen.
Compliment trouwens aan Feijenoord voor hun gala voorstelling in de eerste helt tegen Heerenveen, ik heb er van genoten ihb van Gustafson en Kuit. Feijenoord een mooie club in de enige echte voetbaltempel die we in NL hebben.
Zie je wel dat je het wederom niet begrijpt. Het ging in mijn opmerking niet om bijdragen van forumschrijvers maar om de uitspraken van Cruijff. Zijn voetbaluitspraken zijn vrijwel altijd interessant, maar omdat ze van Cruijff zijn doe jij ze af als lachwekkende onzin. Daarmee diskwalificeer je uiteindelijk alleen maar jezelf.
Gratis tip: probeer voortaan je emoties wat beter onder controle te houden, eerst tot tien te tellen en daarna het stukje nogmaals te lezen voordat je reageert. ;)
Na enkele eerdere keren, zelfs via IM, is dit mijn laatste keer dat ik je iets uitleg. Het moet een keer ophouden. :)
Zozo Peter020, wat een dominantie wederom, tjongejonge...
Ik moet dus gewoon doen wat jij zegt?
Gratis tip: ga hier niet de moderator uithangen.
P11111
19 oktober 2015, 16:16
Ik ben de bondscoach niet, maar slechts een forumlid zonder enig voetbalinzicht. Maar goed, omdat je het mij vraagt ga ik een poging doen. :)
Na het missen van het EK zou ik op weg naar de WK-kwalificatie op basis van de kwaliteiten van de huidige generatie gaan werken aan een iets realistischer spelsysteem. Uiteraard ook afhankelijk van de sterkte van de tegenstander. Mits iedereen fit is (op de langdurig afwezige Strootman na) zou ik op basis van de huidige stand van zaken ongeveer voor het volgende kiezen. Een 1:5:3:2 dat makkelijk kan worden omgezet naar een 1:3:5:2 en tegen wat mindere opponenten kun je ook gaan spelen in de vertrouwde 1:4:3:3.
Krul (met Cillessen als zijn plaatsvervanger);
Tete (Karsdorp) - De Vrij - Van Dijk - Riedewald - Willems;
Klaassen of Wijnaldum of Bazoer - Clasie - Sneijder;
Robben - ?
De ? kan een beter spelende en een zich normaler gedragende Depay zijn. Of een balvaste (centrum)spits. In ieder geval niet spelers van het niveau Narsingh en Lens. Bazoer heb ik erbij genoemd vanwege zijn indrukwekkende ontwikkeling en de inschatting waar hij over een jaar zou kunnen staan.
En die van jou?
deket
19 oktober 2015, 16:25
En ondertussen blijft iedereen stoïcijns over onze glansprestatie op de Gaverbeek. Waregem-Anderlecht 0-4 met voetbal op CL niveau en dan bedoel ik echte CL en niet dat van het provincieploegje. Gummieny een scheidsrechter, nou ja, scheidsrechter, die ons vroeger al punten gekost heeft floot nu de wedstrijd Club Brugge - Oostende kapot, door favorietisme van deze vent, die ofwel zeer onbekwaam is ofwel niet integer en er zijn genoeg indicatoren om het laatste te geloven.
in de Griekse mythologie veranderde alles wat Middas aanraakte in goud, wel alle wedstrijden die deze gast fluit eindigen in een polemiek, sterker nog, een zootje.
En idd die Gustafson bij Feyenoord, daar hebben ze in Rotterdam een ontdekking mee gedaan.
ik gun hun wel, na zulke lange tijd de titel en dat zeg ik niet om geile BS te plezieren.maar omdat de Kuip nog een echte voetbaltempel blijft. Of zei ik dit reeds?
P11111
19 oktober 2015, 16:29
Zozo Peter020, wat een dominantie wederom, tjongejonge...
:) ;) :smile2:
P11111
19 oktober 2015, 16:34
Je gespeelde verontwaardiging.
;)
Wil jij @john een IM met uitleg sturen? Bij voorbaat hartelijk dank.
Groeten van de pseudo-moderator. :)
P11111
19 oktober 2015, 16:54
Wijers bevestigt vertrek als president-commissaris Ajax
Ajax heeft twee vacatures op te vullen in de raad van commissarissen. Na het vertrek van Dolf Collee bevestigt nu ook voorzitter Hans Wijers zijn vertrek. De voormalige minister van Economische Zaken laat de Amsterdamse koploper van de Eredivisie in zijn ogen in rustig vaarwater achter en schuift Leo van Wijk naar voren als zijn opvolger. Van Wijk is voormalig voorzitter van de raad van bestuur van luchtvaartmaatschappij KLM.
Na het aftreden van Collee, van wie Ajax voornemens is hem tot algemeen directeur te benoemen, bevestigt Wijers op de clubsite van de Amsterdammers nu ook zijn aanstaande vertrek uit de rvc. 'Bij mijn collega’s in de rvc is al langere tijd bekend dat ik tijd zou willen vrijmaken voor andere dingen', verklaart de president-commissaris op de clubsite.
'Ik wilde niet zomaar wegstappen, maar pas als ik het gevoel heb dat het organisatorisch en bestuurlijk gezien verantwoord is. Met de aangekondigde wijzigingen binnen de directie is dat een feit. De club staat er zakelijk en financieel gezien ook goed voor. We hebben met elkaar veel bereikt. Sportief gezien was het niet halen van de Champions League een domper, maar in de Eredivisie gaat het goed. De spelers in wie de club veel vertrouwen heeft, zowel in de A-selectie als bij de jeugd, hebben langlopende contracten. Ook dat is belangrijk.'
'De directie van Ajax gaat komend jaar geleid worden door Dolf Collee en daarna neemt Edwin van der Sar het stokje over', werpt Wijers een blik op de toekomst. 'Samen met Jeroen Slop (financieel directeur, red.) en Marc Overmars (directeur spelersbeleid, red.) voeren zij de dagelijkse leiding van de club. Ik heb veel vertrouwen in deze directie, voor zowel de korte als de lange termijn.'
Leo van Wijk heeft zich al bereid verklaard de rol van voorzitter van Wijers over te nemen. Zijn benoeming moet definitief gemaakt worden op de aandeelhoudersvergadering van 13 november. Wijers: 'Hij kent de club door en door en heeft daarnaast een schat aan internationale ervaring op bestuurlijk topniveau, dus ook dat is goed voor Ajax.'
Big30
19 oktober 2015, 16:57
Je gespeelde verontwaardiging ten aanzien van andersdenkenden en de polarisering in dit topic, zijn natuurlijk vooral een rechtstreeks gevolg van het feit, dat jij niet kan of wil begrijpen dat er mensen zijn die Cruijff (en zéker zijn ghostwriter J. de Groot) al lang niet meer serieus nemen.
;)
http://static0.ad.nl/static/photo/2010/17/5/3/20101121222932/media_xl_626523.jpg
Jaap de Groot: 'Ik zit niet in het kamp Johan Cruijff'
JAAP DE GROOT zit niet in het kamp Johan Cruijff. Een opvallende uitspraak van de chef Sport van De Telegraaf die elke maandag als ghostwriter van El Salvador in de wakkere ochtendkrant optreedt. "Er zijn geen kampen, die worden door de buitenwacht gecreëerd."
http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/416111_jaap-de-groot-ik-zit-niet-in-het-kamp-johan-cruijff
Wie is nu hier nu het schoothondje van wie :tongue:?
Telesport-chef Jaap de Groot vindt dat iemand de leiding moet nemen bij Ajax, zoals Jaap en Michael van Praag dat deden. De Groot was maandag te gast bij Natafelen met Kees.
http://www.foxsports.nl/video/jaap-groot-iemand-moet-leiding-nemen-bij-ajax/
Hier heeft ie overigens volkomen gelijk in. Het ontbreekt bij Ajax helaas volkomen aan leiderschap. Met een sterke man als Jaap van Praag aan het roer had deze ontsporing nooit plaats gevonden. Maar Ajax mist nu een sterke stuurman en kapitein op het schip.
Big30
19 oktober 2015, 17:17
Ik had willen openen met: ‘Hans Wijers, leeft die nog?’ Maar ik weet inmiddels beter. Hij leeft. Moet wel. De Telegraaf was mij voor en meldde dat Wijers op het punt stond te vertrekken bij Ajax. De president-commissaris haalt dus gewoon adem en hij acht zich kennelijk niet in staat de slangen in de kuil van Amsterdam-Zuidoost te ontvlechten.
Technisch hart
Nog gekker wordt het als je bedenkt dat zijn voornaamste kunstje het reilen en zeilen van bedrijven is. Het fundament onder zijn carrière was zijn vakkennis als organisatieadviseur. Maar in tegenstelling tot wat je zou verwachten, maakte Wijers geen einde aan het ratjetoe van commissies en adviesraden dat Ajax al jaren teistert. Zelfs het door goeroe Johan Cruijff bedachte ‘technisch hart’ liet hij in tact. Dat laatste is nog het meest typerend. Dit technisch hart loopt dwars door de hiërarchie van de club en dwarsboomt wat iedere organisatieadviseur gezond verstand zou noemen. Het eerste waar organisatieadviseurs voor willen zorgen is helderheid omtrent wie verantwoording verschuldigd is aan wie. En juist daarmee ging het de laatste jaren bergafwaarts.
Dat hebben we gemerkt. Het technisch hart kwam met zichzelf overhoop te liggen en Wijers stond toe dat de schimmige Tscheu la Ling namens Cruijff de boel nog wat onoverzichtelijker maakte als adviseur. De club is een janboel en de hoogst verantwoordelijke stapt op. Voor de 64-jarige wereldburger Hans Wijers is Ajax te ingewikkeld. Te groot, zullen ze in Amsterdam wel zeggen.
http://www.hpdetijd.nl/2015-10-17/ajax-was-te-ingewikkeld-voor-wereldburger-hans-wijers-raar-maar-waar/
Een zeer goede en heldere analyse van Auke Kok.
Teiresas
19 oktober 2015, 17:18
Jaap de Groot: 'Ik zit niet in het kamp Johan Cruijff'
Ik bedoel maar.... Hoe kan je deze man nou nog als serieuze onafhankelijke journalist zien?
Goedemorgenallemaal
19 oktober 2015, 17:30
Voetbaljournalist Jaap de Groot vraagt de mening van Johan Cruijff en schrijft die in Nederlands bekendste krant. Simpeler is het niet uit te leggen.
Ah, nu is het "bekendste krant" in plaats van "serieuze pers"... Nochthans ga ik er van uit dat iemand die een columns schijft dat ZELF doet. Mocht dat naief zijn, dan ga ik er nog van uit dat het een weergave is van de gedachten van die persoon zoals die aan zijn ghostwriter worden doorgegeven, onafhankelijk van wat die schrijver zelf zou willen horen of als onderwerp zien. Anders is er geen onafhankelijke pers meer en vervalt een onafhankelijk medium tot doorgeefluik.
Ja kijk het is te zeggen, niemand houdt van zinloos geweld en toch smullen we van misdaadverhalen, kijken we naar misdaadfilms of zelfs horror.... of je ziet een heeele lelijke vrouw, zo lelijk dat je wel moet blijven kijken. je kent dat wel...
deket
19 oktober 2015, 17:31
In de hedendaagse journalistiek bestaat onafhankelijk bijna niet meer en ondertussen evalueerde de media van 4de naar 1ste macht
P11111
19 oktober 2015, 18:19
Weet je trouwens wie zich tot dusverre wekelijks in de Serie A als een sneldenkende middenvelder in de kijker speelt? Marten de Roon (24), afgelopen seizoen overgestapt van sc Heerenveen naar Atalanta Bergamo. Een echte teamspeler. Volgens zijn trainer is hij vanaf de eerste competitiewedstrijd steeds de eerste die door hem op het opstellingsformulier wordt gezet. Een groot compliment dus. Hij schijnt in de eerste maanden in zijn manier van spelen een revelatie in de Italiaanse competitie te zijn.
Wie weet hoe hij zich verder gaat ontwikkelen.
Hemaworst
19 oktober 2015, 18:40
Een zeer goede en heldere analyse van Auke Kok.
Dus je vindt het voor Ajax een goede zaak dat deze (volgens de goede en heldere analyse) niet-functionerende flapdrol a.s.a.p. zijn biezen pakt?
Of bedoel je toch iets anders?
Hemaworst
19 oktober 2015, 19:10
En die van jou?
Ik ga mee met het voortborduren op de visie van van Gaal. Met de huidige lichting is 1-5-3-2 / 1-3-5-2 een logische invulling.
Investeren in de nieuwe lichting, dus geen plek voor Robben (te blessuregevoelig), Persie, Sneijer en Huntelaar
Vermeer (met zoveel onervarenheid en foutjes achterin heb je een meevoetballende keeper nodig en Vermeer is daarin het best)
Tete - Kongolo - van Dijk - Riedewald - Dijks (Willems heeft nog nooit indruk op mij weten te maken)
Wijnaldum - Clasie - Blind
de Jong - Depay (zodra hij zijn workshop Normaal Gedrag succesvol heeft afgerond)
WK-kwalificatie wordt met dit team een eitje... :)
Hemaworst
19 oktober 2015, 19:14
Weet je trouwens wie zich tot dusverre wekelijks in de Serie A als een sneldenkende middenvelder in de kijker speelt? Marten de Roon (24), afgelopen seizoen overgestapt van sc Heerenveen naar Atalanta Bergamo.
Leuk artikel in VI: http://www.vi.nl/premium-kennismaking/marten-de-roon-wordt-een-grote-meneer-in-italie-1.htm
Wordt nog een bedreiging voor Clasie als hij zich inderdaad zo door blijft ontwikkelen.
Hemaworst
19 oktober 2015, 19:30
Inderdaad hilarisch en tegelijk onthutsend. <cut full quote>
Toch en stuk interessanter om je mening eens te lezen dan het knip- en plakwerk zonder feitelijk statements. Hilarisch ben ik niet met je eens, maar onthutsend zeker om te horen hoe volwassen mannen met hun hakken in het zand gaan en niet over hun eigen ego heen kunnen stappen ten gunst van de club waar je hart ligt (en je salaris betaalt).
Strijker
19 oktober 2015, 19:57
Wat ik op zich wel geinig vindt is het feit dat we ten tijde van het gestuntel van Oranje vrijwel unaniem gebroederlijk schouder aan schouder liepen op dit forum op enkele lichte schermutselingen met buitenlandse forumleden na. En na 1 weekendje clubvoetbal in Nederland staat iedereen weer in zijn eigen loopgraaf. gelukkig houden we het hier wel bij verbaal "geweld". :)
Of zijn er wel eens supportersrellen in de sauna clubs? :tongue:
Picasso 1
19 oktober 2015, 20:30
Voetbalfans kunnen nog al eens fel en soms kort door de bocht reageren, dat is een feit en dat gaan we hier niet veranderen.
En mochten zich desondanks tekenen van verandering voordoen dan staat Big30 met de big fakkel klaar om de lont weer aan te steken. :biggrin:
Hier heeft ie overigens volkomen gelijk in. Het ontbreekt bij Ajax helaas volkomen aan leiderschap. Met een sterke man als Jaap van Praag aan het roer had deze ontsporing nooit plaats gevonden. Maar Ajax mist nu een sterke stuurman en kapitein op het schip.
Met al die constructieve tips uit het PSV kamp stel ik voor dat we daar een PSV fan aan het roer zetten. Een brabantse "Salvador". :tongue:
Big30
19 oktober 2015, 20:34
Dus je vindt het voor Ajax een goede zaak dat deze (volgens de goede en heldere analyse) niet-functionerende flapdrol a.s.a.p. zijn biezen pakt?
Of bedoel je toch iets anders?
Feitelijk wel. Hij had eerder moeten ingrijpen. Met de recente benoemingen is het probleem binnen het technisch hart niet opgelost, eigenlijk alleen maar groter gemaakt. Ajax moet gewoon weer een heldere structuur krijgen zodat iedereen weet waar hij aan toe is. Dat is nu niet zo.
Gewoon een echte baas cq eind verantwoordelijke (of dat nu de voorzitter is of algemeen directeur is maak niets uit) een type van Praag, vd Herik, Munsterman, Jan Smit, vd Velde etc. Plus iemand die technisch eind verantwoordelijk is, dat kan een gewone technisch manager zijn.
Zet een heldere structuur neer met duidelijke taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden, maar nog belangrijker zorg dat je de juiste mensen op de juiste plaats hebt.
Men maakt het nu allemaal nodeloos ingewikkeld. Al 4 jaar lang is het onrustig, verwijten over en weer tot aan rechtszaken toe. Niemand is de baas dat is het probleem en dan heb je ook nog eens met Cruijff aan de zijlijn te maken.
Het vertrek van Wijers was niet al te chique, hij had er denk ik gewoon geen zin meer in.
P11111
20 oktober 2015, 11:57
Twee gevallen van gewelddadige handelingen in korte tijd tijdens een competitiewedstrijd (eerst Elia, daarna Kramer) en allebei via (meerdere) beroepszittingen uiteindelijk vrijgesproken, ondanks veel getuigen en beeldbewijs. Schandalig en bovendien een vorm van competitievervalsing.
Ook de clubleiding van Feyenoord mag zich doodschamen dat ze beide geweldsincidenten niet heeft veroordeeld, maar in plaats daarvan juist bezwaar heeft aangetekend tegen de opgelegde schorsingen.
Het geweld is beloond. Betreurenswaardig.
Big30
20 oktober 2015, 13:37
De term geweld te gebruiken lijkt me in dit geval zwaar overdreven. Het college van beroep oordeelde dat er sprake was van een duwende beweging. Geen slaande beweging. That 's all. Valt zeker wat voor te zeggen.
Bij geweld denk je aan grove tackles waar de tegenstander wordt geraakt zonder de intentie de bal te spelen of een kopstoot dan wel bewust uitgedeelde klap. Daar was hier absoluut geen sprake van.
Dit was typisch zo'n situatie waar nu eenmaal altijd wat geduwd en getrokken wordt. Part of the game.
P11111
20 oktober 2015, 13:58
De term geweld te gebruiken lijkt me in dit geval zwaar overdreven.
Heel bijzonder dat jij het overdreven vindt om de term geweld te gebruiken bij een kopstoot (Elia) en een slaande beweging (Kramer).
Big30
20 oktober 2015, 14:06
Heel bijzonder dat jij het overdreven vindt om de term geweld te gebruiken bij een kopstoot (Elia) en een slaande beweging (Kramer).
In geval van Elia zijn er geen video beelden. Slechts een verklaring vd Cambuur speler die het woord kopstoot gebruikte. Andere verklaringen lopen te veel uiteen.
In geval van Kramer werd een slaande beweging niet bewezen geacht. In beide gevallen dus niets aan de hand en een terechte vrijspraak.
Bij geweld denk je aan grove tackles waar de tegenstander wordt geraakt zonder de intentie de bal te spelen of een kopstoot dan wel bewust uitgedeelde klap.
Of het bijten van de tegenstander (Suarez) :)
In geval van zaken zoals bij Kramer, Bazoer en Eliah zijn er altijd twijfels. Wat mij betreft hadden ze overigens wel alle 3 geschorst mogen worden.
Mounir El Hamdaoui gaat vandaag tekenen bij AZ !
Vd Hoorn wil perse weg bij Ajax.
Big30
20 oktober 2015, 16:07
Misschien zou je moeten overwegen in het voetbal meer gebruik te gaan maken van een video referee. In veel sporten is dat al gebruikelijk maar daar zitten wel de nodige haken en ogen aan. Kan ook alleen op het hoogste nivo gebruikt worden EK/WK een hoogste divisie landelijk.
Nu zie je dat zoals afgelopen zondag een wel heel evident doelpunt dat met de hand werd gescoord gewoon wordt toegekend bij Keulen Hannover. De scheids zag het niet. Zo iets moet niet kunnen. De speler zei dat hij gewoon niet wist hoe de bal werd geraakt, jaja! Zie ook Frankrijk ik meen tegen Ierland voor de WK kwalificatie etc.etc.
Zelfde met een speler die meters buitenspel staat, dat moet je onmiddellijk rechtzetten als de scheids dat niet ziet. Vraag is dan wel welke bevoegdheid zo'n video referee krijgt en wie bepaalt wanneer je er gebruik van mag gaan maken.
Doelpuntlijn technologie is mooi maar lijkt me lastig om dat in elke wedstrijd afgezien van WK toe te passen, weet niet hoe eenvoudig of lastig zo'n systeem is.
Basis moet zijn de scheids beslist met behulp van de grensrechters en vierde vijfde of weet ik zesde man. Maar een beetje hulp kan geen kwaad. Bij overtredingen lastig hoe je zo iets moet inzetten. Tegenwoordig wordt veel waargenomen en of je daar nu zo blij mee moet zijn omdat er dan weer veel discussie komt is nog maar de vraag.
Hemaworst
20 oktober 2015, 16:36
Vraag is dan wel welke bevoegdheid zo'n video referee krijgt en wie bepaalt wanneer je er gebruik van mag gaan maken.
Bij de Rugby Union (weet ik sinds zondag) mag de videoscheidsrechter alleen geconsulteerd worden bij het toekennen van een try, een kick tussen de palen of het beoordelen van grove overtredingen en/of spelbederf. Zoiets kan ik me voor voetbal ook voorstellen: de al aangehaalde doellijntechnologie en videoraadpleging in geval van grove overtredingen en spelbederf. Een gevalletje Keulen-Hannover kan de scheids dus terugkijken, slaande en duwende bewegingen ook. Buitenspelsituaties en wel of geen penalty weer niet. Behalve als je iets invoert a la hockey, waarbij ieder team per helft één of twee keer de videoscheidsrechter kan inschakelen, dan kun je als team dus zelf dat buitenspeldoelpunt laten beoordelen. Nadeel is wel dat het spel vaker stil kan komen te liggen en je dus wellicht op zuivere speeltijd moet overstappen (kan die man met dat extra-tijd bordje ook de WW in).
Verder vind ik de sin bin bij rugby wel een aardige oplossing voor overtredingen die met onsportief gedrag te maken hebben (tijdrekken, voor de bal gaan staan als de tegenstander een vrije trap wil nemen, etc.). Is ook eerlijker als je direct in de wedstrijd een straf kunt toepassen in plaats van in een volgende wedstrijd.
deket
20 oktober 2015, 16:49
Dat de gesofisticeerde technologie de onrechtvaardige beslissingen kan wegnemen is een feit maar verwijnt dan ook geen zekere charme.
de discussies op werk, cafe en/of andere ontmoetingsplaatsen, de polemieken etc,, maakt dat geen deel uut van de charme van het voetbal? Ooit door een filosoof de mooiste bijzaak genoemd.
En over scheidsrechters gesproken : Anderlecht - Totenham gaat gefloten worden door de Nederlander Pol van Boekel. Kent iemand deze 40jarige man? Heeft hij een integere perseptie? Dat die van mij, of iemand anders mij donderdagavond opnieuw niet moeten kalmeren, ben een rustige gast, maar indien men mijn voetbalclub onrechtvaardig zou behandelen?
Btw, er lijkt in Nederland nogal wat deining ontstaan na een aanval van JC op de bond. En dat in een collum van de Telegraaf. Peter, de Telegraaf? Had JC toch eerder bij Volkskrant of NRC verwacht hoor
Hemaworst
20 oktober 2015, 17:29
Dat de gesofisticeerde technologie de onrechtvaardige beslissingen kan wegnemen is een feit maar verwijnt dan ook geen zekere charme.
Ik heb oneerlijkheid en onrechtvaardigheid nooit charmant gevonden...
deket
20 oktober 2015, 17:31
De charme ligt in de discussies achteraf
Strijker
20 oktober 2015, 17:52
In geval van zaken zoals bij Kramer, Bazoer en Eliah zijn er altijd twijfels. Wat mij betreft hadden ze overigens wel alle 3 geschorst mogen worden.
Van mij mogen ze al die mietjes die na een klein aaitje of duwtje een hoop theater maken alsof ze door 3 profboksers onderhanden zijn genomen minimaal 5 wedstrijden schorsen!!!
deket
20 oktober 2015, 17:59
Indeed
Picasso 1
20 oktober 2015, 18:39
De charme ligt in de discussies achteraf
Boosheid, irritaties, verdenkingen, verwijten, gescheld.....allemaal erg charmant inderdaad.
Big30
20 oktober 2015, 18:46
Net nog even de beelden gezien van duwen en trekken over en weer in de muur waar Kramer een overtreding zou hebben begaan. Echt onzin. Onschuldig duwtje. Werd ook nog eens door een wetenschapper bewezen ;). Niets aan de hand dus.
Jansen
20 oktober 2015, 18:54
De kaarten aannaaiers moet je een gele kaart geven voor spelbederf.
Jansen
20 oktober 2015, 19:03
Mounir El Hamdaoui gaat vandaag tekenen bij AZ !
Vd Hoorn wil perse weg bij Ajax.
Er zijn meerdere spelers en ook bestuursleden die weg willen,praat dan niet over de trainersstaf.
Maar iedereen denkt aan zijn makkelijk verdiende salaris bij Ajax dus blijven ze en brengen de club in nog meer problemen.
Overmars is te licht voor die functie die hij nu heeft en dat geldt ook voor van de Sar.
Cruijff kamp en Nederlands school voetbal ! Mensen houd op en ga eerst eens de boel op een rijtje zetten als volwassen mensen en volwassen voetballers.
Vroeger stond niemand aan de lijn met een compleet boekwerk en tekeningen, gewoon lekker na een warm up het veld in en je man opzoeken waar je zelf ook wel aanvoelt wat je opdracht is.
Het mooiste voetbal was in de jaren tussen 1970 en 1998 mentaliteit,sportiviteit, volkslied meezingen,en voor elkaar wat over hebben in het veld dat is team building wat in vele andere sporten nog wel is.
Badslippers
20 oktober 2015, 21:58
gewoon lekker na een warm up het veld in en je man opzoeken waar je zelf ook wel aanvoelt wat je opdracht is.
. . . En in de rust een sigaretje ! ! !
Van mij mogen ze al die mietjes die na een klein aaitje of duwtje een hoop theater maken alsof ze door 3 profboksers onderhanden zijn genomen minimaal 5 wedstrijden schorsen!!!
Hier ben ik het ook wel mee eens, voetballers kunnen wat dat betreft een voorbeeld nemen aan de rugbyspelers. Mietjes zijn het soms tov de rugbyers.
Neemt niet weg dat bv Kraamer ook niet met z'n hand opzettelijk de tegenstander in z'n gezicht moet duwen, ook totaal ongepast.
Overigens heb ik me ook enorm gestoord aan Locadia, die als een idioot reageerde op 'n overtreding, waardeloos.
Picasso 1
20 oktober 2015, 22:57
Hier ben ik het ook wel mee eens, voetballers kunnen wat dat betreft een voorbeeld nemen aan de rugbyspelers. Mietjes zijn het soms tov de rugbyers.
Toch komt dit me wel erg homo-achtig over:
http://masdeporte.as.com/masdeporte/imagenes/2015/10/20/polideportivo/1445309797_886916_1445309913_noticia_grande.jpg
Maar lijkt me niet slim om ze ter plekke voor testosteron mietjes uit maken. :biggrin:
Strijker
20 oktober 2015, 22:57
Neemt niet weg dat bv Kraamer ook niet met z'n hand opzettelijk de tegenstander in z'n gezicht moet duwen, ook totaal ongepast.
Overigens heb ik me ook enorm gestoord aan Locadia, die als een idioot reageerde op 'n overtreding, waardeloos.
Wat ik totaal ongepast vindt is dat men zo een ophef maakt over Kramer. De hele rij spelers in de muur is bij de te nemen vrije trap constant met elkaar bezig met van alles en nog wat.
Zie maar eens wat er allemaal in de 16-meter gebeurt bij een corner. Voetbal is een contactsport! Bij voetbal is er dus af en toe contact. Als je daar niet tegen kunt ga dan op dammen of zo.
Locadia is het prototype van een speler die denkt dat hij beter is dan dat hij daadwerkelijk is. Moet ook nog heel veel leren.
Big30
20 oktober 2015, 23:02
Over uit de kast komen gesproken!
http://www.dagelijks.nu/wp-content/uploads/cristiano-ronaldo-gay-1.jpg
Hemaworst
20 oktober 2015, 23:17
Toch komt dit me wel erg homo-achtig over:
Hahaha, nou... er is, wat mij betreft, toch wel een duidelijk verschilletje tussen dit:
http://youtu.be/PptTeyYShdw
...en dit:
http://youtu.be/CS9OO0S5w2k
Foppe de Haan, tijdelijk nieuwe trainer van Heerenveen na ontslag Lodeweges !
RAUL7
21 oktober 2015, 11:47
Cristiano, Nadal, Alonso... in de nieuwe videoclip van Julio Iglesias! :cool:
https://www.youtube.com/watch?v=ZG-3h1qUG5k
P11111
21 oktober 2015, 17:37
Memphis heeft 'type-klootzak' nodig, iemand die zegt: 'Vriend, doe eens normaal man'
De sterallures van Memphis Depay beginnen ook voormalig Oranje-international Pierre van Hooijdonk aardig de keel uit te hangen. In de nieuwe uitgave van Voetbal International zegt Van Hooijdonk dat het bij Oranje meegaan of afhaken is voor de spraakmakende aanvaller van Manchester United.
Goede begeleiding is essentieel voor Memphis om alles uit zijn voetballoopbaan te halen, zo stelt Van Hooijdonk. 'Iemand die zegt: 'Vriend, doe eens normaal man. Hou op met die streken en ga voetballen'. Een type-klootzak', aldus de ex-spits van onder meer Feyenoord, Celtic, Benfica en Fenerbahçe. Volgens Van Hooijdonk kan Memphis niet goed tegen kritiek. 'Pak je hem aan vanwege zijn spel of zijn gedrag, dan keert hij zich tegen je. In het ergste geval loopt hij helemaal niet meer voor je.'
De columnist en voetbalanalist vindt dat er bij het Nederlands elftal geen ruimte is voor jongens als Memphis, die zich alleen maar met zichzelf bezighouden. 'Schoon schip maken', is het advies dan ook van Van Hooijdonk aan het adres van bondscoach Danny Blind. 'En gasten die drukker zijn met hun kapsel dan met het al dan niet halen van het EK, heb je ook helemaal niet nodig. Daar win je geen oorlog mee. Ik zou kiezen voor enthousiaste en gemotiveerde jongens. Dit is de kans om met een schone lei te beginnen.'
Bron: Onze 11
P11111
21 oktober 2015, 17:42
Helemaal eens met Pi-Air.
Big30
21 oktober 2015, 17:49
Hij moet nog veel. Heeeel veel bewijzen. Groot talent dat zeker maar hij moet nu de komende 2-3 jaar bij MU bewijzen of hij in de voetsporen van bv. Van Persie, Bergkamp, van Nistelrooij kan treden.
Dat zijn mannen die het in Engeland wel hebben bewezen. Hij nog niet. Jeugd en afkomst speelt natuurlijk een rol maar mag geen excuus zijn.
Ik kijk en luister dan liever naar Wijnaldum. Die komt er wel.
Big30
21 oktober 2015, 20:19
PSV begint niet slecht. Meeste balbezit maar das eigenlijk negatief. Dat had Bayern gisteren ook. Liep niet zo goed af. Gelijkspel zou mooi zijn maar ik ga uit van een verlies.
De Duitsers wachten geduldig hun kans af. Wel een handsbal van Wolfsburg en een gigantische kans op de 0-1. Maher had die kans moeten verzilveren.
Bluebear
21 oktober 2015, 21:39
Allemaal net niet bij PSV. Geen killersmentaliteit. Te lief, te pover, en te zacht. Jammer.
Hemaworst
21 oktober 2015, 21:45
Vroeger zei ik nog wel eens tegen een DVP die he-le-maal niet mijn type is, dat ik met haar ga kameren als Pasen en Pinksteren op één dag vallen. Ik denk dat ik dat maar verander in: als Narsingh een mannetje passeert. Biedt volgens mij toch nog een iets grotere veiligheidsmarge...
En dat Wolfsburg in de tweede helft meer roet dan verwacht in het eten gooit, was met zo'n sponsor uiteraard te verwachten...
Big30
21 oktober 2015, 21:56
Gewoon dom. Had meer ingezeten. Begin tweede helft geven ze te makkelijk 2 kansen weg. Penalty gemist, penalty onthouden in de eerste helft en verzuimd op 0-1 te komen.
Groep ligt na de 1-1 van MU nog helemaal open maar PSV zal nu thuis wel 2 maal moeten winnen om nog een kans te maken.
Ondanks het grote verschil in begroting gaf PSV aardig partij maar op dit niveau moeten kansen zoals die van Maher er altijd in. Ook penalty moet natuurlijk een goal zijn. Ze waren qua veldspel gelijkwaardig maar alleen doelpunten tellen nu eenmaal. Overigens vond ik Narsingh niet slecht vandaag. Vind het wel onbegrijpelijk dat Pereira niet speelde en Maher wel.
deket
21 oktober 2015, 23:30
heb ik nu weer een andere wedstrijd gezien?
die gemiste penalty,beste Big,was een zeer vervroegd kerstgeschenk(weet dat de commercie al heel vlug met sinterklaas en kerstmis in aanbieding geeft)en toen was het kalf al lang verdronken,namelijk in blessuretijd.
daarvoor leek mij het verschil in klasse en talent wel enorm.
Wolfsburg,die hun beste speler,een Belg,npog niet lang gelden verkocht,Kevin De Bruyne,kreeg alle ruimte om hun doelpunten te maken,alle tijd bovendien ook. zowel Dost als Krusse konden voor ze scoorden,nog een roman lezen en/of naar hun vrouw,vriendin bellen.
ondertussen staat PSV op de plaats waar ze thuishoren,laatste dus.
wie zei alweer dat ze de halve finale van de CL zouden halen? ach,dromen geeft de dwaze perspectieven. nu op de Vlaamse tv,werd de wedstrijd PSG tegen Real uitgezonden met Tom,Soetaerts(geeuw)als cocommentator,dus onmiddellijk zappen
deze avond 19h wraak aan Tottenham. Zij schakelden ons in de Europese finale van 1984 met penaltys uit(alleen Morten Olsen,miste)en zorgde er zo voor dat wij geen 2 opeenvolgende jaren de Europacup wonnen(in 1983 versloeg Anderlecht Benfica met champagnevoetbal,in de finale)
ach,we kunnen zondag uitrusten,dan komt immers Club Brugge maar
Big30
21 oktober 2015, 23:39
Ondanks het grote verschil in begroting gaf PSV aardig partij maar op dit niveau moeten kansen zoals die van Maher er altijd in. Ook penalty moet natuurlijk een goal zijn. Ze waren qua veldspel gelijkwaardig maar alleen doelpunten tellen nu eenmaal. Overigens vond ik Narsingh niet slecht vandaag. Vind het wel onbegrijpelijk dat Pereira niet speelde en Maher wel.
Meer dan gelijkwaardig zelfs maar op dit nivo moet je 100% kansen wel benutten en achterin scherp blijven. Dat verzuimde PSV. Dat de scheids de handsbal van Wolfsburg niet zag was pech.
Conclusie: met nog 2 thuis wedstrijden tegen Wolfsburg en CSKA voor de boeg doet PSV nog volop mee in poule B. De verschillen op het veld zijn minder groot dan de verschillen die de begroting doet vermoeden.
Jammer dat het grote talent Pereiro niet eerder werd ingebracht. Niet zo slim uit 57% balbezit voor PSV en Wolfsburg 43%. Dat schiet niet op. Had andersom moeten zijn.
bocariver
22 oktober 2015, 00:02
I looked PSG- Real 0-0, very disappointed match and very sleepy but not only because of commentators.
For guys interested in players from netherland: Van Der Wiel is definitely behind Aurier and will be on bench till the end of his contract.
Concerning Karim Rekik , he lost the opportunity gave by trainer and his place too to become a substitute of Nkoulou and Rolando. No need for oranje to look to France to rebuild a team.
It is true that Depay is not so popular in MU for his way to be. Unfortunately, there is no Roy Keane to kick is ass ( or punch him like in good old times) and learn him to respect his team.
We had the same Problem with Hatem Ben Arfa , considered as the most talented players ever seen in France in youth's team but stupid and lost in his head. So, he was send off and nobody want him to come back.
But, 8 years later, he's back in France from nowhere and appears in Ogc Nice more more adult and back to the good road. May be , it is not to late for him, wait a little bit for Depay...
P11111
22 oktober 2015, 07:48
Gisteravond viel vooral op wat voor beperkte speler Luuk de Jong op dat niveau is. Als aanspeelpunt en in het meevoetballen was hij een bijzonder zwakke schakel.
Ik krijg sterk de indruk van wel :)
P11111
22 oktober 2015, 07:59
Dat is zeker. Maar ik heb wel vaker twijfels over jouw voetbalinzicht.
Het verschil in klasse was gisteravond juist helemaal niet enorm. PSV had het meeste balbezit en verder waren de elftallen over de hele wedstrijd genomen behoorlijk aan elkaar gewaagd. De Duitsers speelden zakelijk en wachtten hun momenten af. De wedstrijd werd beslist door twee details. In de eerste helft, bij een 0-0 tussenstand, had PSV vanwege armspel een strafschop verdiend en ook de tweede pingel werd terecht gegeven.
RAUL7
22 oktober 2015, 09:08
Bij Johan Cruijff is longkanker geconstateerd, zo melden diverse media in Spanje. Volgens Radio Catalunya zou de voetballegende dinsdag in een ziekenhuis in Barcelona onderzocht zijn.
Cruijff (68) moet de komende dagen verschillende tests ondergaan om duidelijkheid te krijgen over de omvang van de tumoren...
http://www.gelderlander.nl/algemeen/show/johan-cruijff-heeft-gezondheidsproblemen-1.5361848
Zijn management heeft nog niet bevestigd dat het om longkanker gaat heb ik begrepen. Mocht het inderdaad wel het geval zijn is dat natuurlijk vreselijk. Dit gun je niemand.
Picasso 1
22 oktober 2015, 09:58
Bij Johan Cruijff is longkanker geconstateerd, zo melden diverse media in Spanje. Volgens Radio Catalunya zou de voetballegende dinsdag in een ziekenhuis in Barcelona onderzocht zijn.
Cruijff (68) moet de komende dagen verschillende tests ondergaan om duidelijkheid te krijgen over de omvang van de tumoren...
http://www.gelderlander.nl/algemeen/show/johan-cruijff-heeft-gezondheidsproblemen-1.5361848
Voorpaginanieuws ook op sportkrant AS. Wat een klote nieuws vandaag.
12954
Badslippers
22 oktober 2015, 10:25
Bij Johan Cruijff is longkanker geconstateerd, zo melden diverse media in Spanje.
Als het waar is, is dat triest nieuws. Net als voor alle andere mensen die met deze verschrikkelijke ziekte rondlopen. Je vraagt je af wanneer er eindelijk eens een afdoende remedie komt.
Big30
22 oktober 2015, 13:45
Verschrikkelijk nieuws dat inderdaad bevestigd is. Een kloten ziekte waar we als het gaat om behandeling wel wat voortgang boeken maar nog steeds niet genoeg.
Cruijff, bij leven al een legende. De meest geniale voetballer die ik heb zien spelen, laten we hopen dat hij nog lang onder ons blijft!
https://www.youtube.com/watch?v=vLN7BaB1k0s
Strijker
22 oktober 2015, 20:08
De medische wetenschap boekt al jaren progressie maar moet helaas ook nog vaak machteloos toekijken bij slachtoffers van deze slopende ziekte waar de meesten van ons wel geliefden aan verloren zullen zijn.
Johan Cruiff is met afstand de beste voetballer die ons land heeft voortgebracht. Vroeger onnavolgbaar aan de bal, in latere jaren vaak onnavolgbaar aan de microfoon.
Laten we hopen dat hij ons nog jarenlang stof tot discussie gaat geven middels vele onnavolgbare uitspraken.
felrops
22 oktober 2015, 20:13
Even een wat meer vreugdevol bericht. RSCA heeft op een volwassen manier Tottenham opzij gezet. Terechte overwinning, en zo mag RSCA blijven hopen om Europees te overwinteren. Deket mag fier zijn op deze prestatie. Nu dit weekend nog dat ploegje van Uplace Bart oppeuzelen, en is het weer een fijne week voor de RSCA-fans.
Big30
22 oktober 2015, 20:14
Waarom speelt Ajax in die lelijke groene uitshirts? Ze hadden beter het gras dan in een andere kleur kunnen spuiten ;).
deket
22 oktober 2015, 22:36
treurige berichten op dit forum,en dat doet een mens relativeren,
maar een fantastische avond in het Astridpark,waar Anderlecht terecht won van een Engelse topclub met een hogere budget dan VW.Wolfsburg.
spijtig dat we niet konden blijven vieren,moet morgenochtend vroeg op,de plicht roept,maar voor de aftrap al genoten van de uitstekende ambiance.
wedstrijd op hoog CL-niveau. iets na 19h,mijn hart vast,en dacht ik na zo een knullige weggeefgoal,het zal toch wel weer niet zijn zeker?
die Okaka,dat is wereldtop,en in het begin hoorde ik de sceptici nog,een gast uit Sampdoria Genua van meer dan 100kilo.
hij deed de defensie van Tottenham alle kleuren van de regenboog zien
Fenerbahçe - Ajax 1-0
Gelijkspel zou terecht zijn geweest.
Verder een slechte wedstrijd voor de neutrale kijker, bedroevend hotseknots voetbal helaas.
Je ziet daar in die heksenketel ook zelden goed voetbal, moeilijk voetballen daar tegen die opgefokte Turken.
Dieptepunt vlak voor tijd: Veltman staat meters van zijn tegenstander die vrij in kan koppen, en die wil in oranje?
Er wordt hier regelmatig gesproken over de zwakte van Bruma, nou vergeleken met Veltman is Bruma een wereldverdediger.
P11111
23 oktober 2015, 08:36
De Groot: 'Daarom volgde hij Ajax op afstand'
Jaap de Groot schrijft vrijdag in De Telegraaf dat de mindere gezondheid van Johan Cruijff de reden was voor het feit dat hij de afgelopen tijd weinig betrokken was bij Ajax. 'Al enige tijd was in kleine kring bekend dat Cruijff gezondheidsproblemen had', zegt De Groot. 'Net als afgelopen maandag (vaststelling longkanker, red.) was er het verzoek om dat onder de pet te houden.'
'Dat was ook de voornaamste reden waarom hij Ajax steeds meer op afstand volgde', vervolgt de ghostwriter en vriend van Cruijff. 'Alle discussie over zijn machtsspel binnen de club versterkte daarom zijn gevoel dat er ook in Nederland steeds meer gepraat wordt om het praten. Hij besloot er geen extra energie meer in te steken, ook omdat hij steeds sterker het gevoel kreeg dat er vanuit Ajax sprake was van eenrichtingverkeer. Daarom beperkte hij zijn activiteiten de laatste maanden voornamelijk tot zijn foundation en de naar hem vernoemde scholen.'
Volgens De Groot bracht Cruijff in september daarom bewust geen bezoek aan Ajax toen hij in Nederland was. 'Intussen dwingt hij zichzelf vooral positief in het proces te staan en geen negatieve energie te verspillen. Hoewel dat soms niet makkelijk was, zoals recentelijk met het besluit van Tscheu La Ling om als adviseur bij Ajax te stoppen. Ook hij had het gevoel gekregen dat hij werd gebruikt. Het kostte Cruijff veel moeite om zich niet te nadrukkelijk in deze affaire te mengen', aldus De Groot.
Bron: Ajax Showtime
P11111
23 oktober 2015, 08:51
Van Hanegem geschokt door ziekte Cruijff
Willem van Hanegem (71) heeft geschokt gereageerd op het nieuws dat zijn generatiegenoot Johan Cruijff aan longkanker lijdt. Hij vertelt erdoor tot tranen toe geroerd te zijn geweest toen hij het slechte nieuws vernam.
Donderdag kwam naar buiten dat Cruijff (68) ziek is. Het deed Van Hanegem direct terugdenken aan de schitterende tijden die hij met Cruijff beleefde bij Oranje in de jaren zeventig, toen Nederland toonaangevend in de wereld was. Cruijff is voor De Kromme de beste voetballer met wie hij ooit samenspeelde. 'En ik heb in wereldelftallen bijvoorbeeld ook met Pelé gespeeld. Cruijff was beter. Ik schaar hem in de categorie Messi en Maradona', legt Van Hanegem in het Algemeen Dagblad uit.
'We waren geen vrienden. Kwamen niet bij elkaar over de vloer. Maar ik respecteerde hem enorm', vervolgt Van Hanegem over de band die hij met Cruijff had. 'Bij Oranje sliepen we vaak op dezelfde kamer. Ik heb zijn zoon Jordi op mijn arm gehad. Geef die maar aan mij, zei ik dan. Want ik ben veel sterker dan jij.'
Tijdens het WK van 1974, waarop Oranje uiteindelijk in de finale verloor van gastheer West-Duitsland, imponeerde Oranje met Cruijff als uitblinker. In zijn rug speelde Van Hanegem. 'Ik kreeg pas nog wat oude filmpjes toegestuurd over Oranje tijdens het WK van 1974. Als je ziet hoe wij toen speelden! Zonder te kijken wist Cruijff vaak al wat ik ging doen. Als je die oude beelden bekijkt, denk je: raar! Dan staat Cruijff met zijn rug naar een situatie, maar zonder te kijken speelt hij toch de bal naar de juiste plek. Johan was een unieke speler.'
'Later kwam hij naar Feyenoord, precies in het jaar dat ik stopte als voetballer en assistent-trainer werd. Sommige spelers en trainers vonden het niet normaal dat een Ajacied naar Rotterdam kwam. Doe even normaal zeg, zei ik dan. Met Cruijff worden we kampioen en daar gaat het toch om. We pakten dat jaar de titel en de beker.'
'Of ik Johan Cruijff nog een hart onder de riem wil steken?', vraagt Van Hanegem zich hardop af. 'Ik kan zeggen: beterschap. Of sterkte. Maar hier zijn geen woorden voor. Ik denk al de hele dag aan hem. Dit is niet te bevatten. Je hoopt gewoon dat het niet zo is. Dit hoort bij het leven. Iedereen kan ziek worden. Maar bij sommigen denk je: nee, dat kan niet waar zijn!'
P11111
24 oktober 2015, 08:44
Memphis Depay worstelt met zichzelf
door Sjoerd Mossou en Maarten Wijffels
Over het talent van Memphis zijn geen twijfels. De vraag is wel of hij kan omgaan met de druk die hij zichzelf oplegt.
Toen Memphis (21) voor het eerst mocht invallen bij PSV-Ajax, in december 2012, zat zijn oorbel nog niet helemaal goed. Friemelend stond de tiener aan de zijlijn van de Arena, hannesend met het sieraadje, terwijl de seconden gestaag doortikten op het grote scorebord, bij een 3-1 achterstand.
Een 'blingbling-wissel' noemden ze dat moment in Eindhoven. En bovenal was dit typisch Memphis, klonk het toen al; het ongrijpbare probleemkind in een notendop.
Dat was niet zozeer zijn smaak of kledingkeuze op zichzelf, natuurlijk. Dat hij als junior bij PSV de allereerste was die zo'n strak ondershirtje aantrok, met zijn voetbalbroekje op de heupen, en de kousen tot over de knieën, à la Cristiano Ronaldo: ach, in Eindhoven vonden ze dat ook wel mooi juist, zo'n bravouremannetje. Bovendien hoort het nu eenmaal bij zijn excentrieke, vrijgevochten karakter, dat hij zich op jonge leeftijd al fel afzet tegen elk denkbaar keurslijf.
Er was voortdurend discussie met jeugdtrainers en begeleiders: hoe vindt Memphis de balans tussen het leven als prof, en zijn hang naar afleiding, verleiding en imagodingetjes? Wanneer leiden bijzaken af van het hoofddoel: een absolute topspeler worden? En nog iets dieper: hoe stuur je juist een karakter als Memphis de goede kant op, met al zijn nukken en littekens?
"Op een dag hebben we hem bij PSV een metafoor geschetst", vertelde Fred Rutten eens in Voetbal International over die periode. "We vergeleken de ontwikkeling van zijn loopbaan en zijn gedrag met een treinreis van Rotterdam naar Eindhoven. We vertelden hem dat zijn doorbraak vertraging opliep als hij onderweg telkens even op een stationnetje uitstapte om wat leuks te doen."
De discussie die onlangs oplaaide over Memphis met zijn sjaal en zijn popsterrenhoed, op de stoep van Hotel Huis ter Duin, is wat dat betreft dus niet nieuw. Assistent-coach Ryan Giggs ergert zich al langer aan de houding en het gedrag van Memphis buiten het veld, zo kwam vorige week - niet geheel toevallig - naar buiten. Al die foto's in de tabloids, compleet met een gouden bitje: het is te snel en te vaak, vinden ze ook bij United. Noem het focus, of levenshouding. Noem het een prioriteitenprobleem.
Zijn trainer Louis van Gaal versterkte dat beeld alleen maar, door te stellen dat Memphis zich meer moest schikken naar 'de teamfilosofie'. De hoge verwachtingen die de Nederlander voor een deel zélf opriep, bijvoorbeeld door meteen onbevreesd het rugnummer 7 op te eisen: ze zijn nog verre van waargemaakt. Afgelopen week tegen CSKA Moskou begon Memphis opnieuw op de bank, als direct gevolg van een paar moeizame maanden.
"Ik hou er wel van hoe hij zich presenteert, zo vol zelfvertrouwen", stelde de Engelse analyticus en oud-voetballer Jamie Redknapp kort na zijn debuut. "Maar wordt hij de nieuwe Robin van Persie, of wordt hij de nieuwe Ryan Babel?" Goedbeschouwd wordt dat nu de hamvraag. Niemand heeft grote twijfels over zijn talent, maar kan Memphis, een jochie van 21 jaar nog maar, de druk aan die hij zichzelf grotendeels oplegt? In Eindhoven was het al een dagtaak om het toptalent steeds op het juiste spoor te houden, met alle complicaties uit zijn jeugd en zijn persoonlijke leven.
Persoonlijk begeleider en sportpsycholoog Joost Leenders stak tal van uren in de jonge voetballer - en met succes. Maar ook trainers als Fred Rutten, diens assistent Erik ten Hag en later Phillip Cocu stortten zich vol overgave op het 'dossier Memphis'. Dat werkte, vaak met hangen en wurgen, uiteindelijk goed.
Maar nu in Manchester is die controle en op maat gemaakte begeleiding er veel minder. Memphis is er geen jeugdspeler meer: op Old Trafford tellen uitsluitend de wetten van de top. Leenders heeft nog steeds een goede band met de voetballer, maar de fysieke afstand is groot. Kees Ploegsma junior, de zaakwaarnemer die hem al jarenlang overal bij helpt, kan onmogelijk elke dag in Manchester zijn. Van een vaste relatie, of een gezinsleven, is vooralsnog geen sprake.
Tegelijk is er ook een andere kant aan het verhaal. Als Memphis iets niet kan worden verweten, dan is het een gebrek aan professionaliteit, op het trainingsveld en daar direct omheen. Hij onderhoudt zijn lichaam tot in de puntjes, huurt geregeld een persoonlijk voedingsdeskundige in en blessures heeft hij zelden.
Memphis verzamelde al enkele jaren terug een team van specialisten om zich heen, alles in dienst van het hogere doel: de absolute top halen. "Ik vind het belangrijk om een bepaalde omgeving te creëren", zei hij daarover in het afgelopen kampioensjaar van PSV. "Een omgeving van mensen die ik vertrouw en die me kunnen helpen om altijd maar weer nieuwe doelen te bereiken." Zijn motto vatte hij vervolgens kort en bondig samen: "Ik wil altijd winnen. Als ik niet win, is mijn dag kapot. Het is wat mij betreft: All in. Or nothing."
Juist op dat vlak dwong de voetballer veel respect af bij iedereen die met hem werkte. "Hij is nu niet wezenlijk anders dan als B-junior", zegt zijn voormalig jeugdtrainer Henk Fraser. "Natuurlijk was hij geen makkelijke jongen, maar Memphis was enorm gedreven en ambitieus. Ik bewonder zijn drive en zijn karakter. Alleen: in fases waarin het even wat minder gaat, worden andere zaken opeens een item."
Toch blijft dat een verhaal op zichzelf: hoe bereik je Memphis? Vorige week nog bij het Nederlands elftal schoffeerde de voetballer zijn perschef bij Oranje, door zich te onttrekken aan collectieve afspraken met de media. Een paar dagen later ging hij alsnog zitten voor een interview, om vervolgens demonstratief een bokkenpruik op te zetten. En dan was er nog een aanvaring met Robin van Persie, een 101-voudig international nota bene.
Op gezette tijden heeft Memphis compleet lak aan status, autoriteit of gezag. Net als vroeger. "Van Persie was als 19-jarige volgens mij niet heel anders bij Feyenoord", aldus Fraser. "Dit is een categorie jonge jongens die je geen bullshit verkoopt. Die overtuigd zijn van zichzelf. Ze nemen niet zomaar iets aan, dat moet je echt afdwingen. Door eerlijk tegen ze te zijn. Dat kan soms keihard botsen, maar uiteindelijk respecteren ze dat wél, is mijn ervaring."
Juist in een fase dat het moeilijk gaat, zet een jongen als Memphis al zijn voelsprieten op scherp, denkt Fraser. "Als trainer of teamgenoot kun je dan wel denken: zo, die jongen pak ik eens eventjes aan, dit is wel een goed moment. Maar types als Memphis doorzien dat. Die prikken juist dáár doorheen." Niettemin zijn er ook verschillen tussen Memphis en de jonge Van Persie. Bij Arsenal transformeerde de laatste al snel in een jonge leergierige voetballer, die zich laafde aan de lessen van de sterren om hem heen. Van Persie werd heel geleidelijk gebracht, Memphis daarentegen stond gelijk vol in de schijnwerpers van Old Trafford. Tijd om te wennen of te acclimatiseren is er in zijn geval niet of nauwelijks.
Memphis tekende, bijna synchroon aan zijn contract bij United, gelijk een megadeal met het Amerikaanse sportmerk Under Armour, dat hem als hét uithangbord inzet om de voetbalmarkt te veroveren. Dat lijkt een bijzaak, maar ook dat zegt iets over hoe Memphis zichzelf ziet. Als voetballer, maar ook als merk.
"Vooral in basketbal en American football heeft Under Armour grote sterren onder contract staan", zei Memphis daarover. "Nu willen ze ook groot worden in het voetbal, ik ben er supertrots op dat ze mij hebben gevraagd om het gezicht te worden. Daar spreekt veel waardering uit. Het kan zomaar dat ik straks, als ik bij United speel, een clip ga draaien met basketbaltoppers. En dat kan dan in Amerika zijn, ja. In de voorbereiding op het seizoen gaan we met United sowieso naar Amerika."
Memphis is nu eenmaal geen type voor adempauzes. De voetballer speelde in nota bene zijn eerste wedstrijd met een speciale print op zijn veters: 'Score my First EPL goal'. En over zijn keuze voor het rugnummer 7 zei hij, kort na de 1-0 zege op Tottenham Hotspur: "Ik ben me goed bewust van de historie. Ronaldo, Beckham, Cantona, het zijn echt de allergrootste United-spelers die hier met 7 speelden. Maar ik loop daar niet voor weg. Ik zie het als een uitdaging."
Mensen die hem goed kennen, zien de worsteling terug in zijn spel. Memphis wil alles goed doen, wil verbeten voldoen aan alle verwachtingen, om de wereld te laten laten zien dat hij 'speciaal' is. Maar misschien juist wel daarom mislukt er zoveel. Wat vorig jaar bij PSV vanzelf ging, zit nu opeens in zijn hoofd.
"Memphis is een speler die risico neemt in zijn spel", aldus Fraser. "Dat maakt hem ook zo goed, juist daarom kan hij wedstrijden voor je beslissen. Maar zit zo'n speler wat minder in zijn vel, zoals Memphis nu, dan wekt dat ergernis en onbegrip bij mensen. Terwijl ik juist denk: laat hem. Laat hem leren en fouten maken, in plaats van verkrampt concessies te gaan doen aan zijn eigen spel. Hij moet hier even doorheen, dan komt het vanzelf goed."
Memphis is na een bliksemstart bij Manchester United nu zoekende, op het veld en daarbuiten. Hij viel de laatste weken vooral op met zijn kleding en uiterlijk. Wanneer leiden bijzaken af van het hoofddoel, een topspeler worden...?
Bron: De Gelderlander
P11111
26 oktober 2015, 07:10
For guys interested in players from netherland: Van Der Wiel is definitely behind Aurier and will be on bench till the end of his contract.
bocariver, na je vergissing over Molde FK zit je wederom fout. :) ;)
Gisteravond stond Van der Wiel 90 minuten als rechtsachter op het veld in de Franse topper Paris Saint-Germain - AS Saint-Étienne (4-1). Aurier zat de volledige wedstrijd op de reservebank.
Teiresas
26 oktober 2015, 13:33
Peet020,
Je mening over de waarde van Dirk al herzien?
Big30
26 oktober 2015, 14:07
Peet020,
P020 zit regelmatig fout met zijn voorspellingen :tongue:.
Blind zwoegen kan hij als de beste, zelfs nog op veteranenleeftijd. Respect. Maar wel jammer voor jullie dat-ie bijna altijd de bal naar de verkeerde kleur of over de achter- of zijlijn schiet. Maar goed, dat is van ondergeschikt belang in een voetbalwedstrijd. :biggrin:
In tegenstelling tot Heitinga bij Ajax kan men hier wel van een (zeer!) geslaagde aankoop spreken.
Stevens naar Hoffenheim, dat viel wel te verwachten. Opvallend, Schreuder gaat mee als assistent. Ik las al ergens "wie gaat Stuttgart nu dit seizoen redden".
Huub Stevens gaat weer aan de slag in de Bundesliga. De Nederlander volgt Markus Gisdol op als trainer bij Hoffenheim. Stevens zit aanstaande zaterdag al op de bank tijdens de uitwedstrijd tegen 1. FC Köln.
Hoffenheim heeft slechts een overwinning gehaald uit tien wedstrijden dit seizoen en staat daarmee op de voorlaatste plaats van de Duitse competitie. Vrijdag werd op eigen veld nog met 1-0 verloren van Hamburger SV.
Huub Stevens behoedde VfB Stuttgart de afgelopen twee seizoenen voor degradatie uit de Bundesliga. De Limburger nam daarna afscheid in Stuttgart en zat sindsdien zonder club.Voor de 61-jarige oud-voetballer is het na VfB Stuttgart, Schalke 04, Hertha BSC, 1. FC Köln en Hamburger SV al zijn zesde Duitse club als trainer. In Nederland was hij hoofdcoach bij PSV en Roda JC
http://www.ad.nl/ad/nl/1055/Bundesliga/article/detail/4171252/2015/10/26/Stevens-gaat-Hoffenheim-trainen.dhtml
bocariver
26 oktober 2015, 14:12
bocariver, na je vergissing over Molde FK zit je wederom fout. :) ;)
Gisteravond stond Van der Wiel 90 minuten als rechtsachter op het veld in de Franse topper Paris Saint-Germain - AS Saint-Étienne (4-1). Aurier zat de volledige wedstrijd op de reservebank.
It is not a mistake,you seem to have a fascination for mediocrity with Van Der Wiel. You Just forgot that the important match of the week was against Real Madrid in champion's league when Aurier played all match. It was just a way to make play a substitute in order to sell him in january to some pigeons. May be Ajax could take him,PSG is ready to let him go for free...
We can forgive you about this mistake because you were too occupied to wait loss from Ajax in Europa league. A competition that you consider as the biggest in the galaxy since Ajax participate after loosing in champion's league preliminary.
P11111
26 oktober 2015, 16:28
Peet020,
Ik raak niet meteen in de war als iemand enkele strafschoppen binnenschiet en ook nog een doelpunt achter zijn naam krijgt als een medespeler per ongeluk een bal, die meters naast dreigt te gaan, tegen hem aan trapt die vervolgens tot verrassing van iedereen in het doel verdwijnt.
Als ik aan Kuijt denk zie ik iemand veel rennen en vaak balverlies lijden.
Teiresas
26 oktober 2015, 16:38
Ik raak niet meteen in de war als iemand enkele strafschoppen binnenschiet en ook nog een doelpunt achter zijn naam krijgt als een medespeler per ongeluk een bal, die meters naast dreigt te gaan, tegen hem aan trapt die vervolgens tot verrassing van iedereen in het doel verdwijnt.
Als ik aan Kuijt denk zie ik iemand veel rennen en vaak balverlies lijden.
:roll3: :roll3: :roll3:
Goed zo, een man naar mijn hart. Laat zich niet door de waan van de dag leiden...
P11111
26 oktober 2015, 16:43
Van Der Wiel is definitely behind Aurier and will be on bench till the end of his contract.
It is not a mistake...
Ik las toch duidelijk in jouw vorige bijdrage dat Van der Wiel tot het einde van zijn contract uitsluitend op de bank zou zitten. Des te groter was mijn verrassing dat ik hem gisteravond de hele wedstrijd binnen de witte lijnen zag.
Tsja, afgaande op jouw uitleg van vandaag kunnen we overal wel een draai aan geven om je gelijk te halen. Maar zo werkt het natuurlijk niet in het leven.
Wat Ajax met jouw overduidelijke vergissing te maken heeft, ontgaat mij volledig.
Ik vind Van der Wiel al jarenlang een zwakke verdediger, die de veters van de jonge Tete nog niet mag vastknopen. Ik verwacht niet dat Ajax hem terug wil hebben en ik hoop ook dat hij nooit meer in Oranje zal spelen. Hoop dat mijn mening over hem jou nu duidelijk is.
Overigens heb ik gistermiddag wel genoten van een sterk, strijdlustig en volwassen spelend Ajax. Maar daar gaat het nu in deze discussie niet om.
Dirk Kuyt is een voorbeeldprof, zouden veel talentjes van nu een voorbeeld aan moeten nemen. Heeft niet het talent van een Sneider of Van Persie maar gewoon een degelijke goede voetballer die nooit verzaakt. Het maximale haalt hij uit z'n carrière. Waar hij ook speelde, altijd een vaste basisspeler, trainers kunnen niet om hem heen. Als al onze zogenaamde talenten de instelling hadden van Dirk waren we zeer zeker wel naar het komende EK gegaan.
P11111
26 oktober 2015, 16:49
:roll3: :roll3: :roll3:
Goed zo, een man naar mijn hart. Laat zich niet door de waan van de dag leiden...
Maar oké, ik vond zijn eerste treffer gisternamiddag wel mooi. :)
Spelend meer in en vanuit het centrum past toch wel veel beter bij Kuijt dan vast op de links- of rechtsbuitenpositie. Daar hoeven we niet flauw over te doen.
Teiresas
26 oktober 2015, 17:04
Maar oké, ik vond zijn eerste treffer gisternamiddag wel mooi. :)
Spelend meer in en vanuit het centrum past toch wel veel beter bij Kuijt dan vast op de links- of rechtsbuitenpositie. Daar hoeven we niet flauw over te doen.
Op het wedstrijdformulier staat wellicht dat hij rechtsbuiten is, maar in de praktijk loopt hij overal en nergens...
Big30
26 oktober 2015, 17:06
Overigens heb ik gistermiddag wel genoten van een sterk, strijdlustig en volwassen spelend Ajax. Maar daar gaat het nu in deze discussie niet om.
Dan ben jij waarschijnlijk een vd weinigen die dit zo heeft gezien. Voor de rust was Vitesse de betere ploeg na de rust wist Ajax wel op voorsprong te komen maar daar kwam wat geluk bij kijken. Kijk je naar de statistieken vd wedstrijd mag je de overwinning van Ajax wat gelukkig noemen.
VIT AJX
53 % balbezit 47
12 doelpogingen 12
7 corners 5
13 overtredingen mee 17
2 buitenspel 2
15 vrije trappen 18
4 reddingen doelman 5
Zowel PSV als Feijenoord konden meer overtuigen dan Ajax. Overigens ook AZ vond ik sterk spelen en kon aanspraak op meer maken. Bij de 1-3 van PSV moest Twente wel vrede hebben, want die kwamen gewoon tekort, al hebben ze dan wel de beste speler in de Eredivisie rondlopen die een mooie buiteling maakte.
Volwassen zou je Ajax wel kunnen noemen in die zin dat ze nu balbezit niet meer als doel op zich zien.
P11111
26 oktober 2015, 17:16
Dan ben jij waarschijnlijk een vd weinigen die dit zo heeft gezien.
Wat een onvoorstelbare onzin weer!
Afgaande op jouw reactie heb jij de wedstrijd zeker niet in zijn geheel gezien. Over 90 minuten was het een logische en verdiende overwinning van een gehavend Ajax. Ook de trainer van Vitesse gaf dat na afloop eerlijk toe. De eerste helft was min of meer gelijkwaardig en in de tweede helft was een sterk, veel drukzettend en strijdlustig Ajax de veel betere ploeg. Vooral genoten van de uitblinkende Bazoer en een sterke Veltman.
"Jouw" balbezitpercentage klopt overigens ook niet, want die was 48% Vitesse ten opzichte van 52% Ajax. Maar goed, dat is niet zo interessant, het gaat erom wat je met de bal doet...
Big30
26 oktober 2015, 17:26
Ik geef alleen de objectieve statistieken weer die de Telegraaf publiceerde. Vitesse meer balbezit, 53% tegen Ajax 47%. Beide teams 12 doelpogingen (dat is weinig), Vitesse 4 reddingen vd doelman tegen Ajax 5. Vitesse 7 corners tegen Ajax 5.
Weinig aanvallend voetbal dus en Ajax de wat fortuinlijke winnaar. Als kijkspel fraai saai door het ontbreken van een aanvallende intententie bij beide ploegen. Kan ook onmacht geweest zijn natuurlijk.
P11111
26 oktober 2015, 17:27
Wie leest en gelooft nu De Telegraaf?
Het was een leuke en boeiende wedstrijd in GelreDome, ook voor de neutrale voetballiefhebber, met een terechte winnaar. Punt.
Big30
26 oktober 2015, 17:39
Overigens was Feijenoord AZ ook voor de neutrale toeschouwer een boeiende wedstrijd met veel kansen over en weer en attractief aanvallend spel. Grote uitblinker en match winnaar Dirk Kuyt!
Bij Ajax zagen we Sinkgraven op rechts en Fischer in de spits. FdB kan dat allemaal uitleggen probleem is dat niemand hem nog begrijpt.
deket
26 oktober 2015, 17:55
toch vreemd,maar eigenlijk ook weer niet,verbaas mij al lang nergens meer om,is dat wanneer de mooiste club van de wereld ooit in een dipje zit of wat strafschoppen er niet in trapt,ze mij hier bestoken met talrijke sarcastische berichten.
wanneer we zoals nu weer topvoetbal neerzetten blijft het stoicijns stil.
zoals ik voorspelde kregen we weinig moeite met het overroepen Brugge gisteren,nadat we donderdag de miljonairs van Londen terecht en verdiend versloegen. Kost me een verlengd weekeinde Eurodisney en Parijsdat ik beloofd had aan mijn vriendin,maar was zo zeker dat ik al gereserveerd had en heb het er graaag voor over,de natuurlijke voetbalorde is immers terug hersteld.
Had zelf nog eens uitzonderlijk op ee tiental wedstrijden gegokt met een juiste 0-0 in de derbij van Manchester,echter weer eens ongeluk,enkele duizenden euros aan mijn neus zien voorbijgaan omdat Porto op 0-0 bleef steken,op eigen veld tegen Braga!
les : beter niet meer gokken,geraak je ook niet slecht gezind hierdoor
Hemaworst
26 oktober 2015, 21:07
Kijk je naar de statistieken vd wedstrijd mag je de overwinning van Ajax wat gelukkig noemen.
Clubs winnen niet op basis van statistieken, maar op basis van het aantal doelpunten. Gegoochel met cijfertjes is wellicht leuk om je gelijk te willen halen, maar aan het eind gaat het toch om wat er op het scorebord staat. Gelukkige overwinningen bestaan niet, dan had Vitesse maar beter moeten verdedigen ofwel beter moeten aanvallen, daar hadden ze 90 minuten de tijd voor.
De eerste helft was min of meer gelijkwaardig
Vooral genoten van de uitblinkende Bazoer en een sterke Veltman.
De eerste helft was niet min of meer gelijkwaardig, Vitesse was toen duidelijk de bovenliggende partij. De tweede helft was Ajax met een uitblinkende Bazoer beter.
En Veltman was inderdaad weer sterk: sterk in het als 'n mietje met z'n handjes op z'n rug naar de tegenstander de kijken ipv in te grijpen zodat deze vrij aan kon leggen om de 1-0 op het bord te zetten.
Al met al wel terechte overwinning. Ik vrees overigens dat Ajax, als ex PSVer Bazoer zich zo doorontwikkeld, hem zeer snel kwijt zal raken aan een buitenlandse club met veel poen.
Big30
27 oktober 2015, 00:05
De Belgische eerste klasse deket wordt pas weer interessant als de Play Offs beginnen. De competitie is slechts relevant om te bepalen welke 6 ploegen daaraan mee gaan doen.
Zelfs Standard heeft door het bizarre systeem dat de Belgen hanteren nog alle kans om kampioen te worden. Men speelt eerst 30 wedstrijden dan worden de punten gehalveerd en spelen de eerste 6 nog een volledige competitie. Standard gaat nog wel wat inlopen maar zelfs met de 14 punten achterstand die men nu heeft is nog niets verloren.
Anderlecht won dik verdiend van een nog naar vorm zoekend Brugge. Zegt allemaal nog niets.
Mooi vuurwerk trouwens dat Standard op het veld tegen Charlerloi afleverde.
EL voetbal volg ik al jaren niet, neem kennis vd uitslagen. Staat volledig in de schaduw van de CL. De donderdag ben ik ook altijd bezet. Is de vaste clubavond van mijn geliefde clubje de Postduif. Je moet prioriteiten in het leven stellen he!
P11111
27 oktober 2015, 07:12
De eerste helft was niet min of meer gelijkwaardig, Vitesse was toen duidelijk de bovenliggende partij. De tweede helft was Ajax met een uitblinkende Bazoer beter.
Uit de Arnhemse editie van de Gelderlander voor deze niet zo hele grote Ajax-fan (geschreven door Vitesse-watcher Gerard Borgman):
Vitesse is niet goed genoeg om zich te mengen in de strijd om het kampioenschap. De Arnhemse ploeg maakte de voorbije weken indruk met fris en aanvallend voetbal, maar in de topper tegen Ajax (1-3) legde de thuisploeg het af op scherpte en fysieke kracht.
Daardoor zag Vitesse de achterstand op de koplopers Ajax en Feyenoord oplopen naar acht punten. "Het was vandaag voor ons een test, of we ons na tien wedstrijden konden meten met de top", stelde assistent-trainer Rob Maas na de nederlaag in GelreDome. "We zijn daarin tekortgeschoten. De test is mislukt. Ajax heeft volkomen verdiend gewonnen."
De 21.163 toeschouwers zagen in de eerste helft weinig verschil tussen de nummers vijf en één van de eredivisie. Ajax trad aan zonder de aanvallers Arek Milik (geblesseerd) en Anwar El Ghazi (griep). Het hoge niveau van de recente optredens tegen minder sterke opponenten haalde de thuisploeg echter niet en dat had absoluut te maken met het sterke verweer uit Amsterdam.
Ajax speelde scherp en won de slag op het middenveld, waar trainer Frank de Boer met Nemanja Gudelj, Davy Klaassen en de zeer sterke Riechedly Bazoer veel fysieke kracht had geposteerd. Marvelous Nakamba, het enige krachtmens in de middenlinie van Vitesse, kwam in de problemen na een vroege gele kaart. Maas haalde hem na een uur spelen wijselijk naar de kant, nadat Nakamba kort daarvoor twee keer aan zijn tweede kaart was ontsnapt, onder meer bij een charge op Bazoer.
In de tweede helft was Ajax veel sterker, vooral na de openingstreffer van de Arnhemmers. "Ik had het gevoel dat wij fitter waren", zei De Boer, drie dagen na de Europese wedstrijd tegen Fenerbahçe. Het verschil in (duel)kracht bracht zijn ploeg de winst.
Eerst reageerde Viktor Fischer alert in de rebound, nadat de sterkspelende Veltman de paal had geraakt (1-1). En twee minuten later verslikte Maikel van der Werff zich in de krachtige Bazoer, die van dichtbij de 1-2 aantekende. In de slotfase zorgde Lasse Schöne na een goed uitgespeelde tegenaanval nog voor de 1-3.
Bron: De Gelderlander
P11111
27 oktober 2015, 07:33
@john,
Vandaag ga ik met de adjunct-directeur van het forum overleggen of ik jou snel voor de cursus Voetbalinzicht mag aanmelden. Hopelijk kunnen de betrokken docenten tijdens die lessen ook meteen jouw enorme Ajax-haat wat minderen.
Ik gun jou dat en bovendien heb ik sterk het gevoel dat je daar ook wel aan toe bent. :)
Hemaworst
27 oktober 2015, 08:09
De 21.163 toeschouwers zagen in de eerste helft weinig verschil tussen de nummers vijf en één van de eredivisie.
Gram Kashia: Na de goal verloren we de grip. In de eerste helft waren we gelijkwaardig, de tweede helft was Ajax beter.
Bron: http://www.vitesse.nl/nl/nieuws/detail/5311/terugblik-vitesse-vs-ajax
Maar ja, da's maar een Vitesse-speler, die heeft er natuurlijk geen objectieve kijk op...
P11111
27 oktober 2015, 08:26
Gram Kashia: Na de goal verloren we de grip. In de eerste helft waren we gelijkwaardig, de tweede helft was Ajax beter.
Bron: http://www.vitesse.nl/nl/nieuws/detail/5311/terugblik-vitesse-vs-ajax
Maar ja, da's maar een Vitesse-speler, die heeft er natuurlijk geen objectieve kijk op...
Het knelpunt van @john is - en dat is iedereen hier natuurlijk al vaker opgevallen - dat hij door de emoties vanwege zijn Ajax-trauma een wedstrijd van de Amsterdammers niet objectief kan beoordelen.
Geen probleem, we zijn hier immers ook om elkaar te helpen als dat nodig is. Vandaar het plan hem aan te melden voor de cursus met als doel dat hij na verloop van tijd in het voetbaltopic een waardige schrijver zonder enige clubhaatgevoelens is.
De tweede helft was Ajax met een uitblinkende Bazoer beter.
Al met al wel terechte overwinning.
Lezen blijft een vak, sommigen waaronder Peter020 krijgen dit maar niet onder de knie !
Als ik schrijf dat Ajax een terechte overwinnaar is leest hij dit als Ajax haat???
Misschien kan hij beter de forumdirectie vragen om een cursus Nederlands te mogen volgen. Komt er in het vervolg misschien wat minder onzin uit zijn pennetje :)