Volledige versie bekijken : IJsberen en Voetbal
Pagina's :
1
2
3
4
5
6
[
7]
8
9
10
11
12
Don Rudo
4 oktober 2015, 16:10
Ondertussen tekent zich het krachtsverschil in Gelsenkirchen zich af in een welverdiende 0-2 voor de 1. FC Koln, middels een goal van Gerhardt.
Strijker
4 oktober 2015, 16:18
Zo, en nu gaat Strijker nog even naar zijn stamcafé om voor de broodnodige verandering eens even een paar uurtjes op hoog nivo te discussiëren over van alles en nog wat.
Bis nächsten mahl!
Don Rudo
4 oktober 2015, 16:20
Borrelpraat tip: de 0-3 bij Schalke :cool:
Teiresas
4 oktober 2015, 16:31
De enige die een brilleke nodig het zijde gijzelf menneke!
Of hedde gij misschien een klein beetje last van supportersblindheid?
Deze, weliswaar stevige harde tackle, was op de bal. Weet dat we dit soort mannelijk verdedigen niet echt gewend zijn in het Nederlandse profvoetbal.
Misschien dat sommige mensen een beetje in de war raken van een dergelijke, zeer goede, verdedigende actie, omdat Brenet een klein stukje vloog.
Zelfs op de bal is een tweebenige tackle niet toegestaan...
Hemaworst
4 oktober 2015, 16:36
Degene die de meeste doelpunten maakt (of de meeste weet tegen te houden) wint uiteindelijk altijd terecht. Punt. Proficiat PSV!
Bluebear
4 oktober 2015, 16:48
Degene die de meeste doelpunten maakt (of de meeste weet tegen te houden) wint uiteindelijk altijd terecht. Punt. Proficiat PSV!
Mooi Cruijfiaans. :cool: :biggrin:
Nedlovefkk
4 oktober 2015, 17:22
Ik blijf erbij strijker. Heeft ff niets met supportersblindheid te moaken. En nou gij weer!
;)
Nieuw onderwerp:
Arsenal crasht united.....
Big30
4 oktober 2015, 18:40
Voor de broodnodige spanning in de competitie had ik gehoopt dat Ajax zou winnen tegen een veredeld B-elftal van PSV. Helaas zelfs een ernstig verzwakt PSV was 2 maatjes te groot voor dit Ajax.
PSV kan nu freewheelend de titel binnenhalen.
Bijzonder knap de uitwinst van Köln auf Schalke. Maar daarmee ook al omdat Bayern Dortmund versloeg is ook daar de titelstrijd al beslist.
Big30
4 oktober 2015, 21:20
Deket ik neem aan dat het gelijkspel thuis van Anderlecht tegen nb KV Mechelen als altijd weer onverdiend was. Scheids omgekocht. Het veld liep af, 5 strafschoppen niet gekregen, Mechelen had 6 maal rood moeten krijgen. Maar ja na de competitie wordt er bingo gespeeld om de kampioen te bepalen. Zegt allemaal niets. Ook Standard doet nog mee.
Willem2
4 oktober 2015, 21:33
Voor de broodnodige spanning in de competitie had ik gehoopt dat Ajax zou winnen tegen een veredeld B-elftal van PSV. Helaas zelfs een ernstig verzwakt PSV was 2 maatjes te groot voor dit Ajax.
Pfff. Heb je de stand bekeken in deze micky mouse competitie dan kan je niet tot deze conclusie komen. Ok Ajax moet volgende week uit naar Heracles maar staat nog steeds bovenaan en PSV bungelt op plaats4
Bijzonder knap de uitwinst van Köln auf Schalke. Maar daarmee ook al omdat Bayern Dortmund versloeg is ook daar de titelstrijd al beslist.
In Duitsland is de strijd nu reeds beslist en wordt Bayern nog voor de winterstop kampioen. En Köln kan dit jaar eindelijk echt Karneval gaan vieren omdat ze dan reeds veilig zullen zijn voor degradatie die ze dan ook maar net zullen ontlopen ....
Jansen
4 oktober 2015, 21:43
Het was best stil in Amsterdam,PSV heeft laten zien met niet eens het sterkste elftal ook van 020 te winnen.
De Jong,Willems en Lestienne werden goed vervangen door Locadia,Brenet en Pereiro.
Daarbij hebben we nog een paar sterke invallers als Schaars,Maher en Bergwijn.
Met dan ook nog Isimat op de bank moet dit jaar op meerdere fronten geknokt gaan worden.
satanic surfer
4 oktober 2015, 21:46
Enig licht gegniffel aangaande het gelijkspel van Anderlecht thuis tegen KV Mechelen kan men toch bezwaarlijk onderdrukken...3, yup, drie gemiste penalty´s, dat moet toch bijna een unicum zijn. Petje af daarvoor en dan kopt Kara diep in blessuretijd nog in eigen doel ook... ss voorziet een extra penaltytraining morgen voor les mauves maar gezien hun lamentabele statistieken dataangaande voorzie ´k geen kentering, ss meent dat de reden der resem gemiste elfmeters is dat ze in training tegenover een frequent over de bal duikende Proto staan, even monkeys can do it...Voorts poeiert Gent een dolend Club Brugge met 4-1 naar huis en wordt Standard weer semikansloos puntenloos huiswaarts gestuurd...
Lewandowski heeft een matige dag aangezien ie slechts 2 doelpunten maakt in de vlotte 5-1 van een quasi onaantastbaar Bayern tegen Dortmund, 12 goals in 4 matchen, voorwaar geen misselijk gemiddelde.
mechelen
4 oktober 2015, 21:50
Na de collectieve glansprestaties van de Belgische ploegen in de Europese competities werd er ook op nationaal niveau schitterend gepresteerd.
Titelkandidaat STVV ging op eigen veld onderuit tegen grijze muis Waasland-Beveren.
Topploeg Club Brugge kreeg op het veld van AA Gent een 4-1 pandoering.
Nog een topfavoriet Standard speelde op het veld van Genk nog slechter dan de thuisploeg en verloor met 3-1.
En Europese grootheid Anderlecht speelde een historische wedstrijd tegen KV Mechelen : nadat het al 2 penalties miste kwam het toch 1-0 voor. Na nog een penalty gemist te hebben vond verdediger Kara dat het publiek toch recht had op nog een doelpunt : 1-1 in de 94e minuut. Own-goal dus.
Genieten! :keesmi[1]:
Picasso 1
4 oktober 2015, 21:56
In Duitsland is de strijd nu reeds beslist en wordt Bayern nog voor de winterstop kampioen.
Geen Robben afhankelijkheid dus bij Bayern, maar wel een luxe om een speler zoals Lewandowsky in de gelederen te hebben. Real Madrid zou verstandig aan doen om volgend jaar alle pijlen te richten op deze speler.
deket
4 oktober 2015, 21:56
Betreffende Anderlecht, indien we drie strafschoppen op een match weer eens missen, tja en dan zo een domme uitgoal, nu slechter dan die ovrrroepen ploeg in West vlaanderen, iets te dicht bij ons in Oostende kan niet.
en je, ik heb een stuk van Ajax tegen PSV gezien. Maar onze digitale sportzender, jongens, ze laten gasten zoals Rick de leeuw zeuren met small talk en dan zag je de wedstrijd al bezig zijn, wat een kutregie. Voetballers moet je in de tunnel laten zien opkomen, de spanning etc. Nee die regie van Telenet, onbekwaamheid.
Dit gezegd zijnde, wat een gaten in beiden defensies, bij de doelpunten. Keek dan terug een tijd in de tweede helft en hoorde de supporters : "WIJ WILLEN VOETBAL ZIEN, horen scanderen. Toen schoot Ajax blijkbaar wakker en zag ik ze tegen de paal schieten. Al bij al teleurstellend, maar goed ik maak de rekening van anderen niet, alleen zie ik Feyenoord meer en meer als titelkandidaat.
overigens lijkt Keulen, het zwarte beest voor Schalke 04, ze winnen daar altijd.
In Spanje stelt Barcelona zonder Messi en Iniesta heel wat minder voor en wat in de CL weer opviel, Barca beschikt altijd over zulke matige keepers en dat voor zulke ploeg. Lijkt Brazilië wel in deze context. Herinner nog dat er ene RUud Hesp uit Nederlands limburg daar in de goal stond.
soit, heb al problemen genoeg met de resultaten van mijn club, maar dr knikkers worden pas aan de eindmeet uigedeeld, de play off 1, terwijl Club Brugge en Standard zich hoogstwaarschijnlijk met playoff 2 moeten tevreden stellen
Big30
4 oktober 2015, 22:36
Het was inderdaad onwaarschijnlijk slecht wat Anderlecht liet zien deket. Ik ben het helemaal met je eens. Kijk de uitnederlaag tegen FC Kwark van afgelopen donderdag dat kan nog wel. Dat je op de laatste plaats staat in de EL is ook vrij logisch. Maar thuis tegen KV Mechelen gelijk spelen en de manier waarop moet toch als een dieptepunt in de geschiedenis gezien worden.
In de Belgische eerste klasse van de 10 wedstrijden er maar 5 te kunnen winnen dat is niet best. Maar goed veel zegt het niet. De competitie stand is van weinig waarde. Pas als na afloop vd competitie men Bingo gaat spelen begint het serieus. Daar zullen Standard en Brugge ook aan meedoen.
Ik zeg als ik het geschutter van paars-wit dat men daar rijp is voor een fluwelen revolutie. Vraag is wie moet die gaan ontketenen? Antwoord: Jan Mulder, die heeft in Belgie de status van halfgod en in Nederland die van dorpsclown. Kortom de juiste antecedenten.
Teiresas
4 oktober 2015, 22:50
Gezien het sublieme spel van Ajax de laatste weken roept onze bondscoach voor de allesbeslissende wedstrijden tegen Kazachstan en Tsjechië naast de eerder geselecteerde debutant El Ghazi nu nog een Ajax debutant op, te weten Bazoer.
Volkomen logisch, gezien de ruime ervaring van deze 18 jarige Ajacied.
Dhr Blind had naar verluid vervolgens ook graag Younes opgeroepen, maar deze bleek helaas niet over een Nederlands paspoort te beschikken. Ook de linksbuiten van Ajax A1 moest helaas zijn oproep afslaan. Hij had in deze periode al een schoolreisje gepland met zijn 4Havo klas, waardoor Dhr Blind ten einde raad maar een niet-Ajacied selecteerde in de vorm van Elia.
Big30
4 oktober 2015, 22:58
Hij had in deze periode al een schoolreisje gepland met zijn 4Havo klas, waardoor Dhr Blind ten einde raad maar een niet-Ajacied selecteerde in de vorm van Elia.
Dat was toch zijn maatje Frank de Boer die Elia selecteerde, Blind moet toch de bevelen van Frank opvolgen?
Dezelfde de Boer die zijn spelers een dikke onvoldoende gaf na afloop vd wedstrijd tegen PSV waar Ajax inderdaad op alle fronten werd overklast, maar die zelf al ruim 2 jaar ook zeer consequent onvoldoendes scoort.
Van Beek, is dat die speler met inmiddels al ontelbare eigen doelpunten in relatief korte tijd?
Tsja, hoe supportersblind kun je zijn. :smile2:
De enige hier die niemand mag verwijten dat hij supportersblind is ben jij Petertje
Van Beek moet inderdaad kans krijgen, is minimaal gelijk aan Bruma en 5 keer beter dan Veltman.
Dat Veltman überhaupt ooit geselecteerd is voor het Nederlands elftal is een schandaal ! Zo lopen er bij iedere 4e klasser amateurs meerderen rond
Teiresas
4 oktober 2015, 23:05
Eigenlijk verbaas ik me nog het meest dat Stekeblind niet ook Mitchell Dijks heeft geselecteerd. Deze moet zich toch serieus afvragen of er niet iets ernstig mis is met hem. Een basisplaats bij Ajax en een NL paspoort en dan nog niet opgeroepen worden voor Oranje. WTF??
over supportersblindheid gesproken...
En Veltman had natuurlijk ook gewoon rood moeten hebben voor die tweebenige tackle...
Helemaal mee eens, had donkerrood moeten hebben !!
deket
4 oktober 2015, 23:12
desalnietemin had deze wedstrijd thuis tegen Mechelen gezien het spelbeeld al minstens 4-0 moeten staan,voordat we zon een Lucky,in dit geval badlucky goal in de 94ste minuut tegen krijgen,minstens.
een maat whattsapp met ,drie gemiste penaltys,dat gaat de wereld rond"is ook zo.
hoe moet men een strafschop nemen? niet zoals Panenka of Neeskens indertijd,neen gewoon;keihard in de winkelhaak en geen een keeper kan hem pakken.
en ja Big,weer twee maal tegen de paal geschoten,weeral. jullie Nederlanders worden wel gespaard van "Stadion"een programma gepresenteerd door een strandjannet,deze keer met als gasten(braak)Leekens en weeral DeMos,twee extrainers,die vroeger bij ons terecht ontslagen werden
De enige die een brilleke nodig het zijde gijzelf menneke!
Of hedde gij misschien een klein beetje last van supportersblindheid?
Deze, weliswaar stevige harde tackle, was op de bal. Weet dat we dit soort mannelijk verdedigen niet echt gewend zijn in het Nederlandse profvoetbal.
Misschien dat sommige mensen een beetje in de war raken van een dergelijke, zeer goede, verdedigende actie, omdat Brenet een klein stukje vloog.
Wat een onzin, was gewoon een schandalige overtreding van een ZEER middelmatige voetballer
Mooie ruime overwinning van Vitesse op FC Groningen. En Club Brugge verliest kansloos van AA Gent.
Hahahaha dat is nu echt een voorbeeld van snel over iets anders beginnen als je clubje verloren heeft !!
Zo, en nu gaat Strijker nog even naar zijn stamcafé om voor de broodnodige verandering eens even een paar uurtjes op hoog nivo te discussiëren over van alles en nog wat.
Bis nächsten mahl!
Op hoog nivo??? Zijn we hier niet gewend van Strijkertje :)
Helemaal correct, superreactie !! Kunnen veel slechte verliezers hier een voorbeeld aan nemen, chapeau
Big30
4 oktober 2015, 23:29
Hahahaha dat is nu echt een voorbeeld van snel over iets anders beginnen als je clubje verloren heeft !!
P020 wacht eerst de column van Jaap de Groot in de Ajax huiskrant af en zal zich daarna een mening gaan vormen, zich beroepend op wat hij daar gelezen heeft en wat de status heeft van de absolute waarheid omdat de column met Johan C. is ondertekend :tongue:.
De roep om een voortijdig aftreden van de Boer wordt terecht steeds luider. Maar de vraag is wie maakt hem duidelijk dat het zo wel genoeg is geweest?
Wat ik trouwens ongepast vind is de opmerking van vd Gijp die de kwaliteiten van Klaassen ernstig in twijfel trekt alleen omdat hij een blote billen gezicht zou hebben. Ik bedoel dat zeg je toch niet!
Het mag dan waar zijn, maar dat zeg je dus niet vind ik! Probeer dat wat vriendelijker te omschrijven maar wel zo dat je je punt wel degelijk maakt.
mechelen
4 oktober 2015, 23:33
Degene die de meeste doelpunten maakt (of de meeste weet tegen te houden) wint uiteindelijk altijd terecht. Punt.
Bezoekende doelman pakt 3 penalty's. Thuisploeg raakt 2 keer het doelhout en bezoekers ook 1 keer, bezoekende spelers kunnen niet scoren en thuisspelers wel 2 keer...
Gelijkspel? :betrunken:
In België kan dat.
Strijker
5 oktober 2015, 06:45
Ik blijf erbij strijker. Heeft ff niets met supportersblindheid te moaken. En nou gij weer! ;)
Jij hebt jouw mening, ik de mijne en onze meningen over de actie van Veltman lopen uiteen.
So be it!
Strijker
5 oktober 2015, 06:47
Hoe ging dat verhaal over die beer en die huid toch ook al weer?
Strijker
5 oktober 2015, 06:48
Op hoog nivo??? Zijn we hier niet gewend van Strijkertje :)
Het gebied waar ik woon bevindt zich ver boven zeenivo.
Ik communiceer dus altijd op hoog nivo.
Strijker
5 oktober 2015, 07:01
Zelfs op de bal is een tweebenige tackle niet toegestaan...
Dan worden in het hedendaagse voetbal heel veel overtredingen niet bestraft.
P11111
5 oktober 2015, 07:34
Nieuw penaltysyndoom breekt Anderlecht op
Ongetwijfeld moet Anderlecht hebben teruggedacht aan drie jaar geleden toen de Brusselse club gebukt ging onder een penaltysyndroom. Tegen KV Mechelen (1-1) kwam dat weer bovendrijven.
Strafschoppen en Anderlecht waren in het verleden vaker geen gelukkige combinatie. Onder trainer John van den Brom kampte de Brusselse club met een strafschopsyndroom. Van de zeventien penalty's werden er in het seizoen 2012/2013 maar liefst elf gemist.
Maar zo bont als tegen KV Mechelen maakte Anderlecht het toen niet. Paars-wit liet zondag namelijk drie strafschoppen onbenut. Dennis Praet, Stefano Okaka en Youri Tielemans lieten na vanaf elf meter keeper Jean-François Gillet te passeren.
Tot overmaat van ramp werd vijftien seconden voor tijd op onfortuinlijke wijze de gelijkmaker geïncasseerd. Kara Mbodji was de schlemiel met een eigen doelpunt. Maar ook het drietal Praet, Okaka en Tielemans dong naar die rol met hun gemiste strafschop.
'Dit is een van de dieptepunten van mijn trainerscarrière bij Anderlecht', toonde trainer Besnik Hasi zich ontgoocheld. 'Tegen - met alle respect - een keeper van 1 meter 20 drie lage penalty's trappen... Dat is om problemen vragen.'
Bron: Voetbal International
P.S. De eerstvolgende strafschop van RSC Anderlecht zal Deket zélf trappen. :)
De actuele ranglijst van de Nederlandse Eredivisie (top 3):
1. Ajax
2. Feyenoord
3. Heracles Almelo
Dit is de enige waarheid, de rest is niet relevant.
Dit is nu dus een typische reactie van een slechte verliezer :)
Neem wat dat betreft eens een voorbeeld aan Hemaworst !
P11111
5 oktober 2015, 09:39
@sjonnie,
Jij bent nog relatief nieuw hier en ik heb steeds vaker de indruk dat jij de verhoudingen en omgangsvormen nog niet helemaal goed kent. Dat geeft niet, het is slechts een constatering.
Afgaande op jouw niet altijd even intelligente berichten maak ik op dat jij nogal anti-Ajax bent. Mag ik weten wanneer en op welke manier jij je Ajax-trauma hebt opgelopen? Van B30 weet ik dat bijvoorbeeld al en sindsdien probeer ik hem iets beter te begrijpen, hoewel dat nog niet altijd lukt.
P11111
5 oktober 2015, 10:21
P020 wacht eerst de column van Jaap de Groot in de Ajax huiskrant af en zal zich daarna een mening gaan vormen, zich beroepend op wat hij daar gelezen heeft en wat de status heeft van de absolute waarheid omdat de column met Johan C. is ondertekend :tongue:.
Ik ben enigszins in paniek, want vanochtend is De Telegraaf niet bij mij bezorgd. De klachtenservice heb ik inmiddels al gebeld, maar ze konden niet garanderen dat ik de uitgave van vandaag alsnog zal ontvangen. Mijn mening kan ik dus (nog) niet geven.
P11111
5 oktober 2015, 10:30
'Goals waren met Heitinga niet gevallen'
Aad de Mos is kritisch, maar tegelijkertijd ook begripvol voor de huidige situatie bij Ajax. In de vaderlandse pers stelt hij dat Ajax op de beslissende momenten verdedigend tekort schoot tegen PSV en dat de veel te jeugdige ploeg in het veld geen sturing heeft.
De Mos: 'Je weet dat je in de problemen komt als je dan ook nog eens Gudelj wisselt. Bovendien houdt Frank de Boer te lang vast aan bepaalde jonge spelers. In topwedstrijden wordt er iets anders gevraagd. Je denk toch niet dat die goals met Sjonnie Heitinga waren gevallen? Die herkent zulke gevaarlijke situaties wel. Bij beide momenten kwamen de gebreken van Veltman en Riedewald aan het licht. Ze staan positioneel slecht en gaan te slap het duel aan.'
Voetbalmedia
@sjonnie,
Jij bent nog relatief nieuw hier en ik heb steeds vaker de indruk dat jij de verhoudingen en omgangsvormen nog niet helemaal goed kent. Dat geeft niet, het is slechts een constatering.
Afgaande op jouw niet altijd even intelligente berichten maak ik op dat jij nogal anti-Ajax bent. Mag ik weten wanneer en op welke manier jij je Ajax-trauma hebt opgelopen? Van B30 weet ik dat bijvoorbeeld al en sindsdien probeer ik hem iets beter te begrijpen, hoewel dat nog niet altijd lukt.
Ik heb schijt aan de door jou geïntroduceerde verhoudingen :) en voor wat betreft de omgangsvormen: jij bent denk ik wel de laatste die daar wat over mag zeggen als ik je onintelligente berichten hier zo lees !
Verder ben ik niet anti Ajax maar gewoon een realist en ik heb sterk de indruk dat er hier maar 1 is die gisteren een trauma heeft opgelopen :)
Big30
5 oktober 2015, 11:38
Pfff. Heb je de stand bekeken in deze micky mouse competitie dan kan je niet tot deze conclusie komen. Ok Ajax moet volgende week uit naar Heracles maar staat nog steeds bovenaan en PSV bungelt op plaats4
De huidige stand na 8 vd 34 wedstrijden die gespeeld zijn is weinig relevant. Wel relevant is de kwaliteit die in het elftal aanwezig is, hoe ervaren een team is, of men spelers heeft die het verschil kunnen maken, welke trainer men heeft, het spel dat men laat zien.
Neem je die factoren mee dan weet je dat PSV op het end simpel boven komt drijven. Of ze net als vorig jaar weer met 17 punten voorsprong kampioen zullen worden weet ik niet. Volgens mijn model zal PSV 8 punten voorsprong hebben op de nummer 2 Feijenoord en 10 op Vitesse de nummer 3. Ajax zou op plaats 5 eindigen met 16 punten achterstand.
De statistieken van de recente topper waar PSV 60 % balbezit had en 17 doelpogingen en Ajax 40 % en 8 doelpogingen heb ik dan nog niet eens meegenomen. Dat Ajax thuis tot 40 % balbezit komt moet kan als positief worden gezien maar in dit geval was het meer onkunde dat het geringe balbezit verklaart.
Als zeer zorgwekkend moet het vertoonde spel van Ajax worden gezien tegen een veredeld B-elftal van PSV. PSV kan alleen nog maar verder groeien, Ajax met een onervaren verdediging, geen spelbepalende middenvelder en geen scorende spits kan alleen nog maar verder wegzakken.
Er zit geen rek meer in dit elftal en de trainer is niet in staat een logische opstelling uit de hoed te toveren gegeven de beperkte kwaliteit die de selectie nu eenmaal heeft. Dat heeft alles te maken met het falende aankoopbeleid. Gaat Ajax zich eventueel versterken later dit seizoen is plaats 3 nog mogelijk.
die je werkelijk alles kon wijsmaken
.
Ja het moet niet gekker worden, zo meteen maak je me nog wijs dat Ajax gisteren gewonnen heeft hahaha
De huidige stand na 8 vd 34 wedstrijden die gespeeld zijn is weinig relevant. Wel relevant is de kwaliteit die in het elftal aanwezig is, hoe ervaren een team is, of men spelers heeft die het verschil kunnen maken, welke trainer men heeft, het spel dat men laat zien.
Neem je die factoren mee dan weet je dat PSV op het end simpel boven komt drijven. Of ze net als vorig jaar weer met 17 punten voorsprong kampioen zullen worden weet ik niet. Volgens mijn model zal PSV 8 punten voorsprong hebben op de nummer 2 Feijenoord en 10 op Vitesse de nummer 3. Ajax zou op plaats 5 eindigen met 16 punten achterstand.
De statistieken van de recente topper waar PSV 60 % balbezit had en 17 doelpogingen en Ajax 40 % en 8 doelpogingen heb ik dan nog niet eens meegenomen. Dat Ajax thuis tot 40 % balbezit komt moet kan als positief worden gezien maar in dit geval was het meer onkunde dat het geringe balbezit verklaart.
Als zeer zorgwekkend moet het vertoonde spel van Ajax worden gezien tegen een veredeld B-elftal van PSV. PSV kan alleen nog maar verder groeien, Ajax met een onervaren verdediging, geen spelbepalende middenvelder en geen scorende spits kan alleen nog maar verder wegzakken.
Er zit geen rek meer in dit elftal en de trainer is niet in staat een logische opstelling uit de hoed te toveren gegeven de beperkte kwaliteit die de selectie nu eenmaal heeft. Dat heeft alles te maken met het falende aankoopbeleid. Gaat Ajax zich eventueel versterken later dit seizoen is plaats 3 nog mogelijk.
Je slaat de spijker op z'n kop Big
Had die Frank de Boer nu maar geluisterd naar Petertje1966 en Sjaak Swart opgesteld :)
P11111
5 oktober 2015, 11:46
Ajax met een onervaren verdediging, geen spelbepalende middenvelder en geen scorende spits kan alleen nog maar verder wegzakken.
Hier maak je een grote denkfout. Als Heitinga en Sanogo eind januari wedstrijdfit zijn, geeft dat een enorme kwaliteitsinjectie aan het elftal, die uiteindelijk beslissend zal zijn in de strijd om het landskampioenschap. Daar ben ik volledig van overtuigd.
Big30
5 oktober 2015, 11:47
Je slaat de spijker op z'n kop Big
Had die Frank de Boer nu maar geluisterd naar Petertje1966 en Sjaak Swart opgesteld :)
Ik weet het @john. Mijn kwaliteiten als voetbal analyticus kunnen niet genoeg geroemd worden. Ik geef een heldere en eerlijke analyse zonder subjectief te zijn door enige vorm van fanschap.
Heitinga is fit en kan zo spelen. Alleen heeft de Boer geen vertrouwen in hem dus horen we steeds dat hij niet "wedstrijdfit" is. Dat is ie al 2 jaar niet en zal zo blijven. Sanogo is de zoveelste miskoop die nog niet voldoende nivo voor jong Ajax heeft.
Badslippers
5 oktober 2015, 11:52
alleen zie ik Feyenoord meer en meer als titelkandidaat.
Als slechts incidentele bezoeker van dit zwalkende topic met haar blinde voetbalfanaten wil ik bovenstaande en van inzicht tonende opmerking van Deket toch onder de aandacht brengen.
Het moet me echter van het hart dat het voetbal van Feyenoord tegen de nummer laatst niet om aan te zien was.
Big30
5 oktober 2015, 12:11
"Bazoer: 'Staan als team achter De Boer"
http://www.ajaxshowtime.com/article/hoofdnieuws/90770/bazoer-staan-als-team-achter-de-boer
Inmiddels beginnen spelers het vertrouwen in de Boer nadrukkelijk uit te spreken. Vaak het teken voor een naderend vertrek.
Binnen de spelersgroep heerst onvrede mbt de Boer en veel supporters hebben het met de Boer en het spel dat al 2 jaar niet om aan te gluren is nu wel gehad.
Het is een kwestie van tijd voordat we Rijkaard als hoofdtrainer kunnen begroeten. Lijkt me een voor de hand liggende keuze.
P11111
5 oktober 2015, 12:28
En vergeet de column van Sam niet. De excuses zijn nu op. :)
http://www.ajaxshowtime.com/article/opinie/90781/column-de-boer-meer-dan-ooit-verantwoordelijk
Ik zou het stuk zelf geschreven kunnen hebben. :cool:
Big30
5 oktober 2015, 12:57
Ik zou het stuk zelf geschreven kunnen hebben. :cool:
Ik ook! Een heldere analyse. De eerste 3 jaar heeft de Boer gelet op de omstandigheden maximaal gepresteerd. De laatste 2 jaar is het spel vaak dramatisch geworden, vreemde opstellingen, ondermaats Ajax onwaardig spel.
De Boer is eindverantwoordelijk en er zijn geen excuses meer. De historisch zeldzaam slechte Europese reeks waar Ajax nu mee bezig is, is een teken aan de wand.
Rijkaard lijkt een logische keus. Ook Bergkamp is niet op zijn plaats als assistent trainer daar lijkt Stam een betere keuze.
P11111
5 oktober 2015, 13:24
Rijkaard hoofdtrainer en Trustfull en Stam als zijn assistenten en veldtrainers heeft op dit moment ook mijn voorkeur. Ik ben inmiddels doodziek van het Frank de Boer-voetbal. Veel selectiespelers (waaronder bijvoorbeeld Klaassen, Milik, Fischer en Van Rhijn) worden niet zichtbaar beter onder hem. Snel vervangen én een beter aankoopbeleid, is mijn advies.
Rijkaard zat gistermiddag trouwens op de tribune in de ArenA.
Big30
5 oktober 2015, 13:55
...B30, hoeveel punten gaat Turkije volgens jou pakken tegen Tsjechië (uit) en IJsland (thuis)?
Ik heb een wiskundig (gevalideerd) model ontwikkeld om deze vraag te beantwoorden. Turkije gaat 4 punten halen voorspelt het model. De onzekerheid in de voorspelling bedraagt 2 punten.
Virgil van Dijk speelde wederom een uitstekende wedstrijd als linkercentrumverdediger, de positie die hij als voorkeursrechtsvoetige ook bij Celtic had. Hij speelde met veel zelfvertrouwen, heerste in de duels over de grond (de Chelsea-aanvallers Falcao en Hazard zaten in zijn broekzak), was onklopbaar in de luchtduels, goed in de opbouw (zowel inspeelpass als indribbelen) en zorgde met zijn kopkracht enkele keren voor aanvallende dreiging en gevaar voor het doel van Chelsea. Hopelijk heeft Blind ook gekeken.
Het heeft even geduurd maar eindelijk heeft Petertje020 een bericht geplaatst wat op waarheid berust !
Van Dijk inderdaad een sterke centrale verdediger die een kans moet krijgen in het Nederlands Elftal.
P11111
5 oktober 2015, 14:43
Ik stel voor: laten we hier een poeltje van vier wedstrijden doen en de winnaar krijgt een vrijkaart voor een (sauna)club naar keuze.
Wedstrijden:
Kazachstan-Oranje
Tsjechië-Turkije
Oranje-Tsjechië
Turkije-IJsland
Juist voorspelde toto-uitslag = 1 punt
Juist voorspelde uitslag = 2 punten
In afwachting van het akkoord van directeur W2 en zijn assistent B30.
Big30
5 oktober 2015, 14:47
In afwachting van het akkoord van directeur W2 en zijn assistent B30.
Accoord! Mits P020 de rol van jury vz. puntenteller op zich neemt ;).
P11111
5 oktober 2015, 14:54
Accoord! Mits P020 de rol van jury vz. puntenteller op zich neemt ;).
Allevier uitslagen dienen zaterdag 10 oktober a.s. uiterlijk om 16:00 uur hier doorgegeven te zijn.
P11111
5 oktober 2015, 14:55
Kazachstan-Oranje 0-2
Tsjechië-Turkije 1-1
Oranje-Tsjechië 2-0
Turkije-IJsland 1-1
Teiresas
5 oktober 2015, 14:59
Als er vrijkaarten in het geding zijn, ben ik er natuurlijk als de kippetjes bij!
Kazachstan-Oranje 0-1
Tsjechië-Turkije 1-0
Oranje-Tsjechië 2-1
Turkije-IJsland 2-0
Cat
5 oktober 2015, 15:21
Kaz - Ned 0-2
Tsj - Tur 0-1
Ned - Tsj 1-0
Tur - IJs 1-0
Hemaworst
5 oktober 2015, 15:54
Kazachstan-Oranje 1-2
Tsjechië-Turkije 2-0
Oranje-Tsjechië 0-3
Turkije-IJsland 2-0
Wentelt Eefje
5 oktober 2015, 16:01
Kazachstan-Oranje 0-2
Tsjechië-Turkije 1-1
Oranje-Tsjechië 1-1
Turkije-IJsland 2-0
P11111
5 oktober 2015, 16:39
Van Dijk.
Engelse analisten raken niet uitgesproken over Van Dijk: 'Hij kan een echte ster worden'
De ster van Virgil van Dijk is rijzende in Engeland. Vorige week kreeg de Nederlander al een lading complimenten over zich heen na zijn sterke optreden tegen Swansea City. Dat was eerder na zijn debuutwedstrijd ook al zo en dit weekend is het niet anders. De centrumverdediger van Southampton blonk zaterdag uit in de gewonnen wedstrijd tegen Chelsea (1-3) en bevestigde daarmee nog maar eens een uitstekende versterking te zijn voor de Premier League.
Van Dijk speelde zelfs zo goed dat voormalig Engels international Jamie Redknapp zijn column in de Daily Mail geheel wijdt aan de 24-jarige stopper. 'Hij was uitstekend tegen Chelsea. Hij is enorm snel en sterk, is goed in de lucht en is comfortabel aan de bal', somt Redknapp de sterke punten van Van Dijk op. 'Hij is net 24 en nog rauw. Hij heeft alles wat je van een moderne verdediger verwacht.'
'Jonge, goede verdedigers zijn schaars in Europa. Het hoeft daarom niet lang te duren voordat de grootste Europese clubs hem komen bekijken', denkt Redknapp. 'In februari heb ik gezegd dat het niet lang zou duren voordat we Van Dijk in de Premier League gingen zien. Nu zit hij bij Southampton en ziet het ernaar uit dat de wekelijkse uitblinker een echte ster en topverdediger kan worden', sluit de oud-voetballer af.
Bron: Voetbalmedia
T&A Addict
5 oktober 2015, 17:21
Kazachstan-Oranje 1-1
Tsjechië-Turkije 2-0
Oranje-Tsjechië 0-0
Turkije-IJsland 2-2
Teiresas
5 oktober 2015, 17:21
Engelse analisten raken niet uitgesproken over Van Dijk: 'Hij kan een echte ster worden'
De ster van Virgil van Dijk is rijzende in Engeland. Vorige week kreeg de Nederlander al een lading complimenten over zich heen na zijn sterke optreden tegen Swansea City. Dat was eerder na zijn debuutwedstrijd ook al zo en dit weekend is het niet anders. De centrumverdediger van Southampton blonk zaterdag uit in de gewonnen wedstrijd tegen Chelsea (1-3) en bevestigde daarmee nog maar eens een uitstekende versterking te zijn voor de Premier League.
Van Dijk speelde zelfs zo goed dat voormalig Engels international Jamie Redknapp zijn column in de Daily Mail geheel wijdt aan de 24-jarige stopper. 'Hij was uitstekend tegen Chelsea. Hij is enorm snel en sterk, is goed in de lucht en is comfortabel aan de bal', somt Redknapp de sterke punten van Van Dijk op. 'Hij is net 24 en nog rauw. Hij heeft alles wat je van een moderne verdediger verwacht.'
'Jonge, goede verdedigers zijn schaars in Europa. Het hoeft daarom niet lang te duren voordat de grootste Europese clubs hem komen bekijken', denkt Redknapp. 'In februari heb ik gezegd dat het niet lang zou duren voordat we Van Dijk in de Premier League gingen zien. Nu zit hij bij Southampton en ziet het ernaar uit dat de wekelijkse uitblinker een echte ster en topverdediger kan worden', sluit de oud-voetballer af.
Bron: Voetbalmedia
Da's goed nieuws, kan hij hopelijk snel de oranjeplek van Riedewald overnemen.
Jammer dat hij niet voor Ajax speelt, want dat verkleint de kans dat hij opgeroepen wordt nogal...
Strijker
5 oktober 2015, 17:29
Kazachstan-Oranje 0-2
Tsjechië-Turkije 1-0
Oranje-Tsjechië 2-1
Turkije-IJsland 1-0
P11111
5 oktober 2015, 17:36
Jammer dat hij niet voor Ajax speelt, want dat verkleint de kans dat hij opgeroepen wordt nogal...
Bij deze streep ik jou door als deelnemer aan de poel. Verdere uitleg lijkt mij overbodig.
Big30
5 oktober 2015, 17:38
Toch voordat er een discussie overkomt vraagje aan de jury. Juist voorspelde toto uitslag is 1 punt en uitslag is 2 punten. Ik kan dan per wedstrijd maximaal 2 punten halen en geen 3.
Je zou ook kunnen redeneren dat de 2 punten bij juiste uitslag bonuspunten zijn bij de juiste toto uitslag en dan kom je op 3 punten. Is ook wat voor te zeggen.
P11111
5 oktober 2015, 17:49
Om de spanning over slechts vier wedstrijdjes er enigszins in te houden is na overleg met mijn adviseur (die heet Johan :)) bewust voor de eerdergenoemde puntentelling gekozen. Je kan dus inderdaad maximaal 2 punten per wedstrijd behalen.
Mijn vraag aan de directie: indien twee of meer deelnemers uiteindelijk op de gedeelde eerste plaats eindigen, worden dan ook meerdere vrijkaarten uitgedeeld?
forgetskinnyletsgetfatty
5 oktober 2015, 17:57
Kazachstan-Oranje 0-2
Tsjechië-Turkije 1-2
Oranje-Tsjechië 1-2
Turkije-IJsland 1-1
Big30
5 oktober 2015, 18:02
Mijn vraag aan de directie: indien twee of meer deelnemers uiteindelijk op de gedeelde eerste plaats eindigen, worden dan ook meerdere vrijkaarten uitgedeeld?
Lijkt me wel zo eerlijk. We geven in verschillende andere topics ook de nodige kaarten weg en stel dat we wat tekort komen schuiven we dat wel door naar volgende maand. Hebben we 6 winnaars die allemaal naar dezelfde club willen met 5 kaarten/maand hebben we meteen al een probleem.
Zal wel los lopen.
deket
5 oktober 2015, 18:24
Toch triestig voor Nederland dat het zo ver gekomen is, dat men moet beginnen te rekenen en hopen en afhankelijk van anderen, jongens toch.
indien we eventueel 3de worden! Van een groepje van 5! Er hebben nog nooit zoveel landen mogen deelnemen aan een EK! Hoor 24! Ik herinner nog dat er 4 later 8 aan een eindtornooi EK meededen en aan een wk 16landen!
ondertussen zijn oa Belgie en Roemenië bijna zeker! Hoe gaan jullie dat doen in de clubs?
begin meer en meer te denken dar die 3de plaats in Brazilie een combinatie van geluk en toeval was
P11111
5 oktober 2015, 20:35
begin meer en meer te denken dar die 3de plaats in Brazilie een combinatie van geluk en toeval was
Als je op een WK verdiend wint van topvoetballanden als Spanje (5-1), Chili (2-0), Mexico (2-1) en Brazilië (3-0) is het flauw te zeggen dat dat geluk en toeval was. De toenmalige topcoach heeft het elftal gewoonweg op een realistische manier naar de kwaliteiten van de spelersgroep, met daarin een superfitte geweldenaar Robben, laten spelen.
Picasso 1
5 oktober 2015, 21:18
Eerst zonneschijn maar vervolgens weer wolken vrees ik.
Kazachstan - Nederland 0-2
Tsjechië - Turkije 1-1
Nederland - Tsjechië 0-0
Turkije - IJsland 1-0
De ster van Virgil van Dijk is rijzende in Engeland. Hij is enorm snel en sterk, is goed in de lucht en is comfortabel aan de bal', somt Redknapp de sterke punten van Van Dijk op. 'Hij is net 24 en nog rauw. Hij heeft alles wat je van een moderne verdediger verwacht.'
Helemaal juist: hij heeft alles wat een centrale verdediger nodig heeft, hij moet het natuurlijk nog wel waarmaken in het Nederlands Elftal (als tenminste Blind hem opstelt) maar slechter als bv Martins Indi en Veltman kan niet dus dat komt wel goed.
Jansen
5 oktober 2015, 22:51
Het zal lastig worden omdat er op dit moment te weinig Nederlandse spelers van klasse zijn.
Blind kan hier ook geen super eenheid van maken waarmee je dan nog op fysieke kracht een wedstrijd kan winnen.
Als we al moeite hebben om 3e te worden in deze poule wat hebben we dan te zoeken op het EK?
Picasso 1
5 oktober 2015, 23:13
Als we al moeite hebben om 3e te worden in deze poule wat hebben we dan te zoeken op het EK?
Denemarken won een Ek zonder zich gekwalificeerd te hebben, maar wel middels een wildcard alsnog deelgenomen aan het eindtoernooi na wegvallen van het toenmallige Joegoslavië. Griekenland won na een moeizame kwalificatie tot ieders verbazing het EK in Portugal.
Kortom, het is geen heldere exacte wetenschap.
Big30
5 oktober 2015, 23:50
Strikt genomen was het dat geen wildcard die Denemarken ontving maar nam men de plaats van Joegoslavie in. Soit, kun je ook een wildcard noemen. Omdat de nummer 3 PO's gaat spelen is voor ons de enige optie te hopen dat Turkije voordat de PO's beginnen om de een of andere reden intern zo verscheurd raakt dat ze afzien van deelname. Een andere optie zie ik niet.
In die zin moeten we blij zijn met de Turken op plaats 3. Vluchtelingen, IS, de Koerden, de interne onrust (moeten we wel wat aanwakkeren). Nog is alles niet verloren :biggrin:.
Ik schat die kans op 0.1% in. Niet veel maar er is dus nog wel degelijk hoop voor de nummer 3 vh afgelopen WK!
Willem2
6 oktober 2015, 10:27
Niets ......
Ervaring opdoen en die kleintjes denken aan welke rijke club kan ik verkocht worden (tweede divisie Engeland)
P11111
6 oktober 2015, 14:14
@john,
Je hebt lang bedenktijd nodig voor je voorspellingen. Je hebt toch geen drempelvrees dat je in het geval van een gewonnen vrijkaart naar een club met naakte of schaars geklede dames wordt gestuurd?
Nee Petertje geen enkele drempelvrees, sterker nog ik ben eigenaar van zo'n club :)
Ik wacht nog even met mijn voorspellingen, hangt er helemaal af of de bondscoach eventueel op het laatste moment Johnnie Heitinga nog oproept !
P11111
6 oktober 2015, 14:52
sterker nog ik ben eigenaar van zo'n club :)
Het wordt met de dag interessanter met jou. :smile2:
Als je er meer over kwijt wil (wat voor soort club en waar), hoor ik dat graag.
Hemaworst
6 oktober 2015, 14:58
Nee Petertje <cut>
Nee Sjonnie <cut>
Dat jullie elkaar vliegen afvangen en dagelijks wedstrijdjes doen wie het verste kan piesen vind ik wel vermakelijk, maar op de één of andere manier krijg ik jeuk van het continue verkleinen van elkaars namen. Het wordt meteen zo onnodig denigrerend vind ik, maar goed, wellicht ben ik een overgevoelig tiepje... :-)
P11111
6 oktober 2015, 15:03
maar op de één of andere manier krijg ik jeuk van het continue verkleinen van elkaars namen.
Hier scoor je een punt. Zoals je hebt kunnen zien, was ik er al vanaf gestapt. Nu is het aan de zo'n clubeigenaar te bepalen of hij ook die weg ingaat. Ik wacht het met nieuwsgierigheid af. :cool:
Zelf ben ik ook een gevoelsmens, al wek ik hier misschien niet altijd die indruk. :)
Het wordt met de dag interessanter met jou. :smile2:
Als je er meer over kwijt wil (wat voor soort club en waar), hoor ik dat graag.
Nee PETERdaar wil ik niet meer over kwijt.
P11111
6 oktober 2015, 16:16
Nee Peter daar wil ik niet meer over kwijt.
Wie in het openbaar A zegt, zou ook openlijk B moeten zeggen...
Jansen
6 oktober 2015, 20:42
Nee Petertje geen enkele drempelvrees, sterker nog ik ben eigenaar van zo'n club :)
Ik wacht nog even met mijn voorspellingen, hangt er helemaal af of de bondscoach eventueel op het laatste moment Johnnie Heitinga nog oproept !
Dan moet je toch een heel klein clubje hebben met deze uitspraak.
mechelen
6 oktober 2015, 20:50
Gerd Müller heeft Alzheimer :
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151006_01905953
Wie in het openbaar A zegt, zou ook openlijk B moeten zeggen...
Dat mag jij vinden, prima
Dan moet je toch een heel klein clubje hebben met deze uitspraak.
Hoezo denk je dat?
Gerd Muller, de plaaggeest van 1974.
Heel vervelend voor de goede man.
Sjeufke
6 oktober 2015, 23:57
12818
Big30
7 oktober 2015, 00:27
Dat Wilmots als Standard man Bakkali wel selecteert maar Lestienne niet is ook veelzeggend. Niet alleen Blind laat zijn clubhart spreken, ook Wilmots doet dat.
Grote vraag is natuurlijk wanneer de Belgische bond eindelijk een bondscoach aanstelt die wel weet hoe hij met een groep resultaat kan behalen. Met Wimots als coach kun je net zo goed thuis blijven.
Een hoogst irritante man die Wilmots die als coach niet alleen onervaren maar vooral ongeschikt is. Begrijp niet dat de spelers niet in opstand komen.
pipette
7 oktober 2015, 06:29
De moeder van Lestienne is deze week overleden. Rouwbeklag.
Strijker
7 oktober 2015, 07:30
Vreselijke ziekte die niet alleen de patient zelf treft maar ook zijn/haar naaste omgeving.
Wens de familie Müller veel sterkte toe.
P11111
7 oktober 2015, 08:24
Hoezo denk je dat?
Laat ik het zo zeggen: het is nogal opmerkelijk dat iemand die beweert eigenaar te zijn van een seksclub daarover op nota bene een hoerenforum desgevraagd geen nadere informatie (bijvoorbeeld wat voor soort club en waar) wil geven.
Maar goed, laten we ons daar verder niet druk om maken.
Laat ik het zo zeggen: het is nogal opmerkelijk dat iemand die beweert eigenaar te zijn van een seksclub daarover op nota bene een hoerenforum desgevraagd geen nadere informatie (bijvoorbeeld wat voor soort club en waar) wil geven.
De vraag: Hoezo denk je dat was een vraag n.a.v. een opmerking die Jansen maakte !!
Een beetje raar dat jij Peter antwoord geeft op een vraag die ik aan Jansen stel.
Iedereen mag er van denken wat hij of zij wil: ik ga om persoonlijke redenen niet zeggen van welke club ik eigenaar ben.
Meer ga ik hier dus ook niet meer over melden.
P11111
7 oktober 2015, 17:18
Een beetje raar dat jij Peter antwoord geeft op een vraag die ik aan Jansen stel.
In dit beruchte en zwalkende topic geldt al jaren dat niets raar is en dat iedereen, op een bij voorkeur beschaafde manier, op elke bijdrage, vraag of opmerking mag reageren. Overigens ben ik bij gelegenheid de woordvoerder van Jansen. :)
Iedereen mag er van denken wat hij of zij wil: ik ga om persoonlijke redenen niet zeggen van welke club ik eigenaar ben.
Duidelijk en prima. Wel goed dat je met ons wilde delen dat je clubeigenaar bent. Veel werkplezier toegewenst!
Bluebear
7 oktober 2015, 17:45
Ik wil hier even officieel bekend maken dat ik ook eigenaar ben van een club. Alleen weet ik niet welke. Het vreemde fenomeen doet zich voor dat welks een club ik ook bezoek, ik daar rond loop alsof ik de eigenaar ben. Ik laat dames mijn zegelring kussen en met beren duelleer ik om de titel van meest begeerde beer.
Ik loop daar met een air van arrogantie die zijnen weerga niet kent, terwijl ik in de "echte" wereld eigenlijk ook zo loop. Hier klopt iets niet. Zou toch het tegenovergestelde moeten zijn? Kun je nagaan hoe diep het zit.
Kortom Bluebear, stay on topic, hier geldt dus eigenlijk maar één stelling: "Papa was a rolling stone. Wherever he laid his hat was his home". :rolleyes: :tongue: :biggrin:
https://www.youtube.com/watch?v=RjJFT8TL1cI
Jansen
7 oktober 2015, 21:08
Hoezo denk je dat?
Een echte ondernemer met een zakelijk instinkt verteld nooit in een discussie dat hij eigenaar is van een eigen club.
Dit doet alleen iemand die graag zijn gelijk wil hebben in een discussie om dat wat stoerder en overtuigender over te komen.
Succes met je clubje.
P.s. Ja ik kon zelf niet eerder reageren op je vraag omdat ik minder tijd heb om de hele dag op het forum te zitten als ondernemer.
Jansen
7 oktober 2015, 21:13
Wie is Gert Müller ? :biggrin:
deket
7 oktober 2015, 21:23
Dat is van de periode dat Duitsland en Belgie het wereldvoetbal beheersden alsook ploegen zoals Bayern Munchen, Anderlecht, Real Madrid, Liverpool. Alleen deze laatste valt heden af.
Gerd Muller was topscorer in het wk van 1970 in Mexico.beschouwd als het mooiste wk ooit
toen gewonnen door een legendarische Brazilië met 4-1 tegen Italie.
een echt wk dus met maar zestien beste landen, dus ook Duitsland, Belgie etc. Nederland?
Neen de 16 besre landen schrijf ik toch
deket
7 oktober 2015, 21:28
@john.
wie a zegt moet idd b zeggen.
ik las ook dat je een bekwaam voetballer was, teminste dat schreef je toch?
gratis reclame kunnen maken voor je club en dat toch laten liggen? Dat is een open doelkans,!
Big30
7 oktober 2015, 21:50
Dat is van de periode dat Duitsland en Belgie het wereldvoetbal beheersden
Humorist :biggrin:.
Belgie speelde tijdens de carrière van Muller (1963-1982) een vrij onbetekenende en onbeduidende rol in het Mondiale voetbal :baeh:. WK 62, 66, 74, 78 niet gekwalificeerd, WK 70 eerste ronde uitgeschakeld, WK 82 tweede ronde uitgeschakeld.
Jammer dat Müller na zijn loopbaan zo diep wegzonk maar mooi dat Bayern hem wist te helpen door hem wat baantjes te geven. Dat typeert een grote voetbalclub.
@john.
wie a zegt moet idd b zeggen.
ik las ook dat je een bekwaam voetballer was, teminste dat schreef je toch?
gratis reclame kunnen maken voor je club en dat toch laten liggen? Dat is een open doelkans,!
Ik heb inderdaad ergens geschreven dat ik op behoorlijk niveau heb gevoetbald, goed onthouden :)
Die open doelkans ( reclame maken voor mijn club) benut ik niet, heb eerder aangegeven dat ik dat niet nodig vind.
Big30
7 oktober 2015, 22:33
Niet om op te scheppen (doe ik nooit) maar ik heb zelf ook op hoog nivo voetbal gespeeld. Bundesliga tafelvoetbal. Recreatief nog actief samen met een aantal Roemeense dames in het blaasvoetbal.
Strijker
7 oktober 2015, 22:35
Recreatief nog actief samen met een aantal Roemeense dames in het blaasvoetbal.
Denk dat een blaaskaak als jij daar wel goed in is. :tongue:
Big30
7 oktober 2015, 22:48
Denk dat een blaaskaak als jij daar wel goed in is. :tongue:
In dit geval ook nog eens passief blazen :biggrin:. Maar ook als actieve blaaskaak sta ik mijn mannetje. Absoluut!
Strijker
7 oktober 2015, 22:50
Het grootste deel van de provincie Drenthe ligt behoorlijk boven zeenivo, en ik heb het grootste deel van mijn voetbal loopbaan in Drenthe gespeeld.
Betekend dit dan dat ik ook op een behoorlijk nivo gevoetbald heb? :confused:
Hemaworst
7 oktober 2015, 22:50
Niet om op te scheppen (doe ik nooit) maar ik heb zelf ook op hoog nivo voetbal gespeeld.
Lid geweest van FC Gpson?
http://youtu.be/oe4BJrkDR_I
Strijker
7 oktober 2015, 22:54
In dit geval ook nog eens passief blazen :biggrin:. Maar ook als actieve blaaskaak sta ik mijn mannetje. Absoluut!
Dat laatste bewijs je dagelijks op dit forum. :smile2:
Big30
7 oktober 2015, 23:14
Lid geweest van FC Gpson
Geen lid. Heb daar wel een jaartje als prof gespeeld. Was een leuke tijd daar. De voorzitter had trouwens een leuke dochter. Heide heette ze. Was ook goed in blaasvoetbal :biggrin:.
Dat laatste bewijs je dagelijks op dit forum. :smile2:
Bedankt voor het compliment :blume:! Drenthe en voetbal schijnt trouwens structureel geen gelukkige combinatie te zijn. Vraag me niet waarom.
Ik zou zonder problemen Zeeuwse ex-internationals kunnen opnoemen maar 1 uit Drenthe???
Sepp Blatter zit nu toch wel behoorlijk in de problemen las ik, goede zaak, weg met die ouwe profiteur.
Ook Platini mogen ze wat mij betreft flink aanpakken, is van het zelfde laken een pak
Strijker
7 oktober 2015, 23:24
Sepp Blatter zit nu toch wel behoorlijk in de problemen las ik, goede zaak, weg met die ouwe profiteur.
Ook Platini mogen ze wat mij betreft flink aanpakken, is van het zelfde laken een pak
Kijk, daar hou ik nou van.
Mensen die pijlsnel, voordat ook maar iemand iets in de gaten heeft, al hun vinger op de zere plek weten te leggen.
deket
7 oktober 2015, 23:28
weet je waar ik het mee gehad heb,die perswoorvoerders van voetbalclubs,geen enkele speler kan nog eens spontaan zijn gedacht opperen,og het zal nagelezen of ingefluisterd worden,zoals ; de trainer geeft mij vertrouwen(slijmbal)elke wedstrijd moet gespeeld worden(geeuw)ik doe het niet voor mij,maar voor de club(gelieg)weet niet hoe het in nederlandzit,maar daar werken ook alle clubs met communicatieraadgevers,dus ik veronderstel dat je daar dezelfde eenheidsworst en open deuren ingetrapt krijgt. ben ik nu een oude zak,aan het worden,maar geef mij maar spontane gasten indertijd zoals Rik Coppens,Gilles van Binst etc,,bij jullie leek Wim Kieft mij ook zo een gozer,die zijn mening niet schuwde,maar met hem blijkt het ook al niet meer zo goed te gaan?
Big30
7 oktober 2015, 23:35
Mag ik dat zeggen. Ja dat mag ik zeggen! Jan Vertonghen is by far de leukste en sympsthiekste Belgische voetballer. Zag een bijna aandoenlijke foto waar hij door zijn moeder met een modale Toyota bij het spelershotel werd afgezet. Wat een verschil met al die andere proletenbakken waar zijn collega's meereden. Schijnt ook nog wel eens een boek te lezen en is getrouwd met zijn Amsterdamse jeugdliefde. Kwam in zijn Ajax tijd met zijn stadsfiets naar het traingsveld.
Een verademing tussen al die egootjes.
Kan hij niet het voortouw nemen om van Wilmots afscheid te nemen?
Picasso 1
7 oktober 2015, 23:43
En wat valt op rondom Platini:
- zou stemmen voor het wk in de VS en stemde na een bezoek aan Qatar plotseling voor Qatar
- zijn zoon kreeg een top marketing functie bij een Qatarse bedrijf
- Qatar kocht vervolgens PSG op
- Had kritiek op Blatter maar stemde wel meermaals op hem
- Blatter/Fifa schreef 2 miljoen Euro naar hem over voor een onduidelijke dienst terwijl voor diensten in dezelfde periode al 350.000 naar hem was overgemaakt
Komt uit een land waar ze kennelijk heel intensief jacht maken op doping maar op het gebied van corruptie zijn de autoriteiten daar kennelijk een beetje 'sleepy'.
Voor een frisse nieuwe start voor zowel Fifa als Uefa, is het voor het voetbal het best als deze man samen met Blatter van het toneel verdwijnt.
Willem2
7 oktober 2015, 23:47
En wat valt op rondom Platini:
Komt uit een land waar ze kennelijk heel intensief jacht maken op doping maar op het gebied van corruptie zijn de autoriteiten daar kennelijk een beetje 'sleepy'.
Waar is de tijd gebleven van de o zo schone Samaranch :rolleyes:
P1 is onderhand echt igeburgerd ;)
Eén voordeel van Platini : hij kon wel verdomd goed voetballen :)
Strijker
7 oktober 2015, 23:49
Mag ik dat zeggen. Ja dat mag ik zeggen! Jan Vertonghen is by far de leukste en sympsthiekste Belgische voetballer. Zag een bijna aandoenlijke foto waar hij door zijn moeder met een modale Toyota bij het spelershotel werd afgezet. Wat een verschil met al die andere proletenbakken waar zijn collega's meereden. Schijnt ook nog wel eens een boek te lezen en is getrouwd met zijn Amsterdamse jeugdliefde.
Kan hij niet het voortouw nemen om van Wilmots afscheid te nemen?
Opgeleidt door AJAX, dus dat zegt genoeg. Dat zijn allemaal sympathieke sociale jongens die met beide benen op de grond blijven staan.
Zullen niet zo snel gaan zweven doordat ze een grote hoed op hun nuchtere koppie hebben waar de wind onder kan komen, i.t.t. sommige elders opgeleidde spelers, die wel zweven.
Picasso 1
7 oktober 2015, 23:52
P1 is onderhand echt igeburgerd ;)
Stoomcursus 'Gran Trenta' gevolgd. :)
Big30
8 oktober 2015, 00:04
Opgeleidt door AJAX, dus dat zegt genoeg. Dat zijn allemaal sympathieke sociale jongens die met beide benen op de grond blijven staan.
Hoe is het trouwens met het sociale en sympathieke Ajax jeugd trio: Zakaria El Azzouzi, Ashraf El Mahdioui en Samet Bulut? Al op vrije voeten :baeh:??
Trouwens Bulut die nu bij PEC speelt is 2 klassen beter dan Sanogo. Waarom krijgt zo'n jongen bij Ajax geen contract?
Hemaworst
8 oktober 2015, 05:17
Waarom krijgt zo'n jongen bij Ajax geen contract?
Zijn breedtepass was onvoldoende sterk om in Ajax 1 te kunnen meedraaien.
Goedemorgenallemaal
8 oktober 2015, 17:38
12822
Willem2
8 oktober 2015, 17:46
Depay geeft geen interview ......
deket
8 oktober 2015, 20:15
Eh Big, heb jij altijd andere geschiedenisboeken gelezen?
ah ja alles kan je nu op internet opzoeken,
wel google dan maar : Belgie speelde in 80 de finale van het EK, toen nog met 8 tegen Duitsland verloren met 2-1.
in 1982 wk in Spanje, ook al zonder Nederland versloegen we Argentinie van Diego Maradona in de openingswedst4ijd. Het doelpunt van Anderlechtspeler wijlen Ludo Coeck van ongeveer 40m tegen El Salvador werd verkozen als mooiste doelpunt van het wk.
in november 1985 was ik getuige van de uitschakeling van Nederland in de voetbaltempel de kuip door Belgie zadat weer Belgie ipv Nederland naar het wk van 86 trok waar we de halve finale speelden. Vier jaar eerder zag ik idd nog als kotstudent Nederland in Brussel verliezen om naar het wk te gaan.
nu kreeg ik vroeger op school wel vaak strafstudie zodat ik op woensdagmiddag niet kon gaan voetbaltrainen, maar geschiedenis vond ik altijd heel boeiend, sterker nog mijn liefelingsvak.
en nu ga ik ineens naar het aantal deelnames op een wk kijke,,,,,,,,,idd, had ik het niet gedacht? Kon je zo ook al weten.
en ja, Gerd Muller vind ik een uitstekende goalgetter
mechelen
8 oktober 2015, 21:10
Niet overdrijven, Deket...
In '80 stonden we inderdaad in de finale van het EK, en dat is nog altijd het enige hoogtepunt van de nationale ploeg.
Op clubniveau was het wel iets anders, in de jaren 70 was Anderlecht de absolute top en won ook enkele Europacups. Ook Standard en Club Brugge hebben toen een sterke periode gehad. Sindsdien is het alleen maar spectaculair bergaf gegaan.
Er is nog 1 Belgische club die een keer een Europacup gewonnen heeft, neen niet mijn favoriete club helaas. :wand:
deket
8 oktober 2015, 21:30
Mechelen, jij bedoelde toch het bescheiden KV.Mechelen dat in 1988 in Straatsburg Ajax versloeg in de EK finale?
maar door de teneur van je bijdrage heb ik zo een vermoeden dat jij een Racing. Mechelen supporter bent, de ploeg destijds van de anti-klerikanen, waar vlakbij hun voetvalveld exkeeper Theo Custers een toplesscafe uitbaatte?
mechelen
8 oktober 2015, 21:37
Mechelen, jij bedoelde toch het bescheiden KV.Mechelen dat in 1988 in Straatsburg Ajax versloeg in de EK finale?
maar door de teneur van je bijdrage heb ik zo een vermoeden dat jij een Racing. Mechelen supporter bent, de ploeg destijds van de anti-klerikanen, waar vlakbij hun voetvalveld exkeeper Theo Custers een toplesscafe uitbaatte?
Zoiets ja. Maar ik ben geen echte Mechelaar; ik ben afkomstig uit de provincie waar ze zo goed zingen... :joke:
deket
8 oktober 2015, 21:41
In Limburg bestaat geen echte stad, laat staan een voetbalclub
mechelen
8 oktober 2015, 21:44
In Limburg bestaat geen echte stad
Dat is juist. De vraag is : is dat een nadeel of een voordeel?
Big30
8 oktober 2015, 22:38
Overzicht EC1/CL winnaars
http://i.imgur.com/lRPoA9j.png
http://i.imgur.com/IXKLiJ6.png
Ook even "Ge-Google-d". Nog een lijst met deelnemers die de halve en/of de finale bereikten.
http://badslippertje.lima-city.de/afbeeldingen/ijsberenforum/2015-07-31_12-59-58.jpg
Mondiaal deket speelde Belgie dus tijdens de loopbaan van Gerd Müller geen enkele rol. Zie het WK lijstje. Europees gezien stelden de Belgische clubs ook weinig voor. Daar is de EC1/CL de enige graadmeter. Sterker nog een Belgische Club heeft nog nooit een EC1/CL gewonnen en zal die ook nooit winnen.
Kijken we naar het EK voetbal schijnt er in 1980 een vreemde anomalie plaats gevonden te hebben waar nog een plausibele verklaring voor ontbreekt. Dit ga ik nog nader onderzoeken.
Sjeufke
8 oktober 2015, 23:28
In Limburg bestaat geen echte stad, laat staan een voetbalclub
Tja..........wat moet ik hier nou op antwoorden.
Overigens, met het eerste absoluut oneens, met het tweede kan ik leven. Het Limburgs voetbal is niets meer.
Ik denk dat Chantal toch te veel jouw hersens er uit gezogen heeft. Overigens niks mis mee, want er niets te bedenken wat lekkerder is.
Laat ik beginnen met Maastricht....oudste stad van Nederland, rijke cultuur en veel toerisme. Bovendien gelinkt aan het Limburgse Hasselt. Wellicht overbodig, maar Hasselt ligt in Belgisch Limburg :biggrin:
Verder heb je Sittard, Roermond, Weert en Venlo en natuurlijk Kerkrade.......RODA JC :rolleyes:
P11111
9 oktober 2015, 01:10
Poeltje van vier wedstrijden en de winnaar krijgt een vrijkaart van een (sauna)club naar keuze.
Wedstrijden:
Kazachstan-Oranje
Tsjechië-Turkije
Oranje-Tsjechië
Turkije-IJsland
Juist voorspelde toto-uitslag = 1 punt
Juist voorspelde uitslag = 2 punten
Allevier uitslagen dienen zaterdag 10 oktober a.s. uiterlijk om 16:00 uur hier doorgegeven te zijn.
De uitslag van de poel wordt in de loop van woensdag 14 oktober bekendgemaakt.
deket
9 oktober 2015, 08:18
Kazachstan-Nederland 0-3
Tsjechie-Turkijke 0-1
Oranje-Tjechie 3-1
Turkije-iisland 2-0
met die randbemerking dat Tsjechie-en IJsland dus al geplaatst zijn, dus concreet een half land en een eilandje van 300.000inwoners, bestaande uit vissers en gletsjers. En dat Turkije en vooral Kazachstan zeer zwak zijn.
met 24 deelnemen, nooit eerder zoveel, en nooit eerder mag een 3de plaats uit een poule eventueel meedoen.
trek dus zelf jullie conclusies : zijn mijn hersens weggezogen door mijn vriendin, zoals Sjeufke aangaf of zie ik het juist?
En dan te bedenken dat zelfs landen zoals Gibraltar (slik) meedoen.
Kazachstan-Nederland 0-3
Tsjechië-Turkije 1-1
Nederland-Tsjechië 2-0
Turkije-IJsland 1-0
P11111
9 oktober 2015, 10:12
Het belooft inderdaad een opmerkelijk EK te worden. We kunnen in de maand juni gaan "genieten' van groepswedstrijden als Albanië-Wales, Noord-Ierland-België, Slowakije-IJsland, Azerbeidzjan-Gibraltar, Malta-San Marino en Liechtenstein-Moldavië. Hmmm...ik verheug mij daar nu al op.
P11111
9 oktober 2015, 10:20
Kazachstan-Nederland 0-3
Tsjechië-Turkije 1-1
Nederland-Tsjechië 2-0
Turkije-IJsland 1-0
Zoals bekend ontvangt de winnaar van de poel van IJsberenforum een vrijkaart van een (sauna)club naar keuze. En verder ga ik als ervaren sponsorzoeker bij deze, zonder enige vorm van verlegenheid, met @john in onderhandeling of hij voor de nummer twee een vrijkaart van zijn club beschikbaar wil stellen. We geven hem de rest van de dag bedenktijd en wachten zijn uiteindelijke beslissing met spanning af. ;) :)
Big30
9 oktober 2015, 10:45
Kazachstan-Oranje 0-3
Tsjechië-Turkije 2-1
Oranje-Tsjechië 3-1
Turkije-IJsland 1-1
P11111
9 oktober 2015, 11:10
Opvallende uitslagen bij de start van de WK 2018-kwalificatie in Zuid-Amerika.
Chili-Brazilië 2-0
Argentinië-Ecuador 0-2
Picasso 1
9 oktober 2015, 11:16
Opvallende uitslagen bij de start van de WK 2018-kwalificatie in Zuid-Amerika.
Chili-Brazilië 2-0
Argentinië-Ecuador 0-2
Ik zie een link met de aan de kaak gestelde corruptie bij FIFA/UEFA. De kleintjes beginnen zowaar van de commercieel aantrekkelijke groten te winnen. :rolleyes:
Boy69
9 oktober 2015, 11:42
Kazachstan-Nederland 0-2
Tsjechië-Turkije 1-0
Nederland-Tsjechië 2-1
Turkije-IJsland 2-0
Sent from my iPhone using Forum Runner
Sjeufke
9 oktober 2015, 11:49
Kazachstan-Nederland 1-4
Tsjechië-Turkije 2-1
Nederland-Tsjechië 1-0
Turkije-IJsland 3-0
Zoals bekend ontvangt de winnaar van de poel van IJsberenforum een vrijkaart van een (sauna)club naar keuze. En verder ga ik als ervaren sponsorzoeker bij deze, zonder enige vorm van verlegenheid, met @john in onderhandeling of hij voor de nummer twee een vrijkaart van zijn club beschikbaar wil stellen. We geven hem de rest van de dag bedenktijd en wachten zijn uiteindelijke beslissing met spanning af. ;) :)
Daar heb ik niet de hele dag bedenktijd voor nodig.
Voor iemand die op zo'n dominante zelfingenomen manier sponsoren probeert te werven heb ik meteen een antwoord: nee :)
Willem2
9 oktober 2015, 12:08
Ik zie een link met de aan de kaak gestelde corruptie bij FIFA/UEFA. De kleintjes beginnen zowaar van de commercieel aantrekkelijke groten te winnen. :rolleyes:
Ik zie een verband met Spanje :rolleyes:
P11111
9 oktober 2015, 12:15
Daar heb ik niet de hele dag bedenktijd voor nodig.
Voor iemand die op zo'n dominante zelfingenomen manier sponsoren probeert te werven heb ik meteen een antwoord: nee :)
Een vermakelijke reactie.
Na deze niets aan duidelijkheid te wensen 'nee' richt ik mij maar op kameraad Bluebear, die beweert namelijk ook, op een wat meer humoristische manier, dat hij eigenaar is van een club. Hopelijk heeft hij iets meer hart voor de poeldeelnemers. :)
Ik wil hier even officieel bekend maken dat ik ook eigenaar ben van een club. Het vreemde fenomeen doet zich voor dat welks een club ik ook bezoek, ik daar rond loop alsof ik de eigenaar ben.
P11111
9 oktober 2015, 12:26
Ik zie een verband met Spanje :rolleyes:
Waar blijven jouw voorspellingen? Of wacht je misschien de laatste training vandaag op het gladde nepgrasveld nog even af?
Willem2
9 oktober 2015, 12:37
Kazachstan-Oranje 1-2
Tsjechië-Turkije 2-2
Oranje-Tsjechië 2-1
Turkije-IJsland 2-1
felrops
9 oktober 2015, 16:33
Kazachstan-Nederland 1-1
Tsjechië-Turkije 2-2
Nederland-Tsjechië 1-1
Turkije-IJsland 4-1
Vermits ik van Willem net een vrijkaart kreeg voor PHG kan ik wat buiten de lijntjes kleuren: het hoeft niet zo nodig.
deket
9 oktober 2015, 17:10
En maar bibberen en zweten voor een verplaatsing naar "voetbalgrootland"Kazachstan en hopen dat de Turken een steek laten vallen en dan met de 3de plaats nog eens moeten spelen tegen Albanië of zo om dan misschien gekwalificeerd te worden bij een tornooi van 24landen, bijna zoveel dan heel Europa.
Vertel me eens hoe ver dit zo is gekomen?
hoor de grapjes van Blind zag het niet al opduiken.
normaal had Oranje er al een kruis over maken ze mogen immers blij zijn dat de Turken nog onverwacht een gewonnen wedstrijd tegen Letland in blessuretijd liet ontglippen en zo 2 punten minder kregen.
stel dat : in aanloop van de finale Belgie - Duitsland in het romantische Parijs de Nederlanders deze keer allemaal in de clubs naar de kamer willen, terwijl de Roemeentjes naar hun team op tv daar kijken. Haha, de omgekeerde wereld, ik zie het zo voor mij.
P11111
9 oktober 2015, 18:15
Deket, als er hier één is die deskundige is op het gebied van "talloze gemiste eindtoernooien" ben jij het wel. Geef toe, jouw voetballeven was erg zwaar. Ik zie jou eigenlijk als de personificatie van toernooiafwezigheid. Je plaagstootjes nu begrijp ik daarom best wel.
Hoe ben jij al die succesloze jaren eigenlijk doorgekomen? Heb je veel sessies met psychiaters gehad? Heb je misschien nog andere professionele hulpverleners geraadpleegd? Kortom, hoe is die ellenlange, voortdurende periode voor jou in mentaal opzicht verlopen?
Big30
9 oktober 2015, 18:31
Toch is de euforie in Belgie verklaarbaar. De laatste keer dat de Belgen zich voor een EK op eigen kracht kwalificeerden was in 1984!!! 2000 was men mede-organisator en was kwalificatie niet nodig.
Dat betekent dat alleen de oudere generatie in Belgie weet wat een EK betekent. Geeft wel aan hoe groot de Belgen in het voetbal al die tijd waren.
Snor
9 oktober 2015, 18:50
Kazachstan-Oranje 0-1
Tsjechië-Turkije 2-1
Oranje-Tsjechië 1-2
Turkije-IJsland 4-1
deket
9 oktober 2015, 19:07
Bedankt voor jullie empathie ivm mijn gemoedtoestanden maar een aantal wk lijkt me wat belangrijker dan EKs.
zal je gratis tips geven om met jullie voetbaldepressie om te gaan.
1.kom de onbeschrijfelijke sfeer van het Astridpark opsnuiven. 2.Genieten van oa lekker eten, een goed boek of film of ga eens ontspannen op reis 3, en last but not least, bedrijf de liefde met een mooie meid, en ga daarna ook eens goed sexen.
btw, Big heb je het al opgezocht ivm onze finale van het EK in 1980?
zal je helpen, toen speelden de 8, jazeker acht! BESTE Europese landen een EK eindtornooi.
Belgie won de groep met Spanje, Engeland en Italië en speelden toen de finale tegen West Duitsland
deket
9 oktober 2015, 21:12
En betreffende punt 2, een aangename reis kan bv IJsland zijn, veel ongerepte natuur hoorde ik. Praag ook een optie geweldige stad. Haha nu heb je er al 2. Jullie oranje weet nu hoe mooi het daar is, het hoeft niet altijd Thailand te zijn, zo zie je maar.
Picasso 1
10 oktober 2015, 11:53
En ondertussen heeft Spanje zich gekwalificeerd voor het EK. Er werd van Luxemburg gewonnen wat best wel een grote prestatie is want de huidige realiteit leert ons dat voorheen grote voetballanden aan de lopende band van de kleintjes kunnen verliezen en zomaar uit de top 10 van de FIFA wereldranking kunnen tuimelen.
Hier de samenvatting: http://www.sport1.nl/video/17839-spanje-luxemburg.html
http://static2.ad.nl/static/photo/2015/12/5/8/20151010084253/media_xll_3337343.jpg
Hopelijk ziet Del Bosque in dat Morata (Juventus) en Alcacer (Valencia) de aangewezen spitsen zijn voor het Spaanse nationale team, uitstekende spitsen die goed passen bij het combinatiespel systeem. Diego Costa is goed om op de bank plaats te nemen.
bocariver
10 oktober 2015, 14:24
Kazakhstan-Orange 0-0
République tchèque 1-1 Turquie
orange- République tchèque 2-0
Turquie Islande 2-0
Strijker
10 oktober 2015, 18:57
KUT!!! 5 Minuten in blessuretijd nog een tegengoal. :mad:
Had 0 - 2 voorspeld.
Picasso 1
10 oktober 2015, 21:28
KUT!!! 5 Minuten in blessuretijd nog een tegengoal. :mad:
Had 0 - 2 voorspeld.
Die 0-2 had je wel goed voorspeld, zij het bij de verkeerde wedstrijd.
Mooie actie en passing van Arda Turan bij de tweede goal omringd door 6 Tsjechische spelers.
Picasso 1
10 oktober 2015, 22:04
Landen die reeds gekwalificeerd zijn voor het EK 2016 naast gastland Frankrijk:
- België
- Portugal
- Wales
- Italië
- Spanje
- Noord Ierland
- Oostenrijk
- Engeland
- Zwitserland
- IJsland
- Tsjechië
En hier komen dus nog 12 landen bij voor welke het nog niet beslist is.
Het is wel erg stil hier, wordt Picasso straks hier weer de enige overblijvende poster net zoals dat zich voordeed in het basketbaltopic. :smile2:
Jansen
10 oktober 2015, 22:27
Het is wel erg stil hier, wordt Picasso straks hier weer de enige overblijvende poster net zoals dat zich voordeed in het basketbaltopic. :smile2:
Nee Picasso jij bent er alleen als je op zeker speelt daarom schrijf jij net als Cruijff wanneer de uitslag bekend is.
Maar Nederland heeft helemaal niet mee gedaan in de kwalificatie !!!!
Kijk maar eens goed naar het kolbert van Blind, daar staat het land op voor wie hij uitkomt en dat is niet Nederland.
xxx voor het nationaal elftal van Amsterdam.
Wat was jij stil toen Nederland met 5-1 van Spanje won ? Dan ben je een echte 020 man.
Strijker
10 oktober 2015, 22:34
Het lijkt wel alsof Tsjechië en IJsland denken dat de laatste poulewedstrijden er niet meer toe doen.
Voor de loting van het EK 2016 is het echter wel van belang of je eindigd op plaats 1 of 2.
Elke interlandoverwinning levert punten op die meetellen voor de landen ranking.
Laten wij, Nederland, hopen dat IJsland dit nog even door krijgt en dit besef meeneemt naar Turkije volgende week dinsdag.
De laatste strohalm!
Jansen
10 oktober 2015, 22:40
Het lijkt wel alsof Tsjechië en IJsland denken dat de laatste poulewedstrijden er niet meer toe doen.
Voor de loting van het EK 2016 is het echter wel van belang of je eindigd op plaats 1 of 2.
Elke interlandoverwinning levert punten op die meetellen voor de landen ranking.
Laten wij, Nederland, hopen dat IJsland dit nog even door krijgt en dit besef meeneemt naar Turkije volgende week dinsdag.
De laatste strohalm!
Als jij in de schoenen stond van IJsland of Tsechie dan zie je Turkeije ook liever door gaan dan Nederland ,die straks wanneer de geblesseerden Robben,Vlaar,Willems en Strootman weer terug heeft.
Voetbal is net Politiek ook niet te vertrouwen.
Picasso 1
10 oktober 2015, 22:43
Nee Picasso jij bent er alleen als je op zeker speelt daarom schrijf jij net als Cruijff wanneer de uitslag bekend is.
Welnee, ik had vooraf hier voorspellingen geplaatst die niet zijn uitgekomen.
Wat was jij stil toen Nederland met 5-1 van Spanje won ? Dan ben je een echte 020 man.
Het staat me bij dat daar toen lacherig over werd gedaan (niet door jou trouwens dus voel je niet aangesproken), en aangezien 'when in Rome do as the Romans do' doe ik bij de ongelooflijk vele momenten die zich achter elkaar aandienen simpelweg mee. :tongue: Ik denk bijvoorbeeld aan de laatste twintig minuten Kazachstan - Nederland en vermoed dat Nederland blij mag zijn dat pas in de laatste seconde een tegentreffer door Kazachstan werd gemaakt en de wedstrijd dus geen seconde langer duurde.
Trouwens, België kan aanstaande dinsdag voor het eerst in de voetbalgeschiedenis nummer 1 worden op de FIFA wereldranking als ze winnen van Israël.
bocariver
10 oktober 2015, 23:40
Landen die reeds gekwalificeerd zijn voor het EK 2016 naast gastland Frankrijk:
- België
- Portugal
- Wales
- Italië
- Spanje
- Noord Ierland
- Oostenrijk
- Engeland
- Zwitserland
- IJsland
- Tsjechië
En hier komen dus nog 12 landen bij voor welke het nog niet beslist is.
The most incredible performance is for Iceland (never qualified for nothing except whale fishing).
Wales came back since world cup 1958 and Nord Ireland from world cup 1982. Austria is back from far too if we forget invitation from euro 2006.
Next countries with ticket: Romania ( if win in Feroe),Russia (draw against Montenegro),Croatia (if win in Malta and Norway do not win in Italy),Albania (if win in Armenia) or Denmark,Germany(need a draw at home against Georgia), Poland if do not loose against Eire, Slovakia if make better against Luxemburg than Ukraina against Spain.
The ticket for best 3rd will be for Hungary or Ukraina if beat Spain or Croatia if Norway finally win in Italy.
Last for tickets in KO matches between: Denmark (or Albania),Norway,Sweden,Slovenia,Bosnia (Cyprus or Israel), Turkey (or netherland if miracle),Eire or Poland,Ukraina.
Albania ( never except prostitutes in any competitions)and Hungary (since 1982) could make fantastic performance looking to recent past.
Bad performance award is for Netherland, far before Greece and Serbia.
Big30
10 oktober 2015, 23:47
Landen met de meeste EK deelnames.
1. Duitsland 11
2/3. Spanje en Nederland 9
3/7. Engeland, Frankrijk, Denemarken, Italie 8
8. Portugal 6
etc, etc.
Nederland is vanaf 1976 (toen voor het laatst met 4 landen), op 1980 na altijd op het EK aanwezig geweest.
Picasso 1
11 oktober 2015, 00:02
Next countries with ticket: ....Germany (need a draw at home against Georgia), Poland if do not loose against Eire,
Germany is strangely enough still not classified although they are number 1 in their group.
12855
With the possibility of the next results in the last match tomorrow ---> draw between Polen and Ireland and loss of Germany against Georgia
...Germany would not be classified and would have to play the playoffs. But this is theoretically and has a minor probability of happening. If there is no draw between Polen and Ireland than Germany can permit itself to loose its own match against Georgia and still be classified.
mechelen
11 oktober 2015, 01:15
Nederland is vanaf 1976 (toen voor het laatst met 4 landen), op 1980 na altijd op het EK aanwezig geweest.
Foutje : in 1980 was Nederland er wel bij. In 1984 net niet, toen moest Spanje de laatste wedstrijd met 11 doelpunten verschil winnen om Nederland nog voorbij te steken... :exactly[1]:
Goedemorgenallemaal
11 oktober 2015, 08:54
Als jij in de schoenen stond van IJsland of Tsechie dan zie je Turkeije ook liever door gaan dan Nederland ,die straks wanneer de geblesseerden Robben,Vlaar,Willems en Strootman weer terug heeft.
Voetbal is net Politiek ook niet te vertrouwen.
Wellicht zie ze liever Nederland waar tenminste 3 van die 4 zoals gebruikelijk geblesseerd zijn en de 4e tekenen van veroudering begint te vertonen dan een opportunistisch spelend Turkije. Turkije moet je ook niet onderschatten, daar klunne ze erg goed voetballen. Anders zou een Sneijder, een van Hooijdonk daar toch niet gaan voetballen in plaats van in Tjechie, Ijsland?
RAUL7
11 oktober 2015, 09:51
De Spanjaarden waren helemaal niet stil na de 5-1 overwinning!
Wij zijn geen slechte verliezers! :cool:
1-4
Wie heeft dit goed voorspeld?
Hopelijk wordt Spanje wakker. En wat Nederland betreft, onverwacht erg goed en sterker in duels en effectiever voorin dan Spanje.
Afstraffing. Ik ga mijn verdriet maar wegneuken :biggrin:
Ik krijg geen stijve meer door mijn verdriet! :biggrin:
Denk niet dat ik de eerste maanden nog kan neuken! :rofl:
:bowlol::bowlol::bowlol:
De beste heeft vandaag gewoon oververdiend gewonnen!
Vanaf hier kan je alles nog eens lezen, want blijkbaar komen jullie nog steeds klaar van die overwinning, die jullie uiteindelijk alweer geen WK heeft opgeleverd! :smile2:
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?5318-IJsberen-en-Voetbal-Eisb%E4ren-und-Fu%DFball!!!/page65
RAUL7
11 oktober 2015, 09:56
Ik hecht veel meer waarde aan de laatste twee onderlinge ontmoetingen (5-1 in 2014 en 2-0 in 2015) dan aan een nietszeggend flutlijstje.
Zeg eens eerlijk, had je van de laatste drie onderlinge ontmoetingen de uitslagen niet graag willen omwisselen, en dus de laatste twee verliezen of hecht je echt veel meer waarde aan de laatste twee onderlinge ontmoetingen? ;)
Qua sportkarakter ben ik een winnaarstype en daarom win ik van de drie wedstrijden liever twee keer dan slechts eenmaal. Daarover bestaat voor mij geen enkele twijfel. :)
In dat geval zijn zowel jij als ik tevreden over het totaalresultaat van de laatste drie onderlinge ontmoetingen. :)
Ik vrees alleen dat het ranking flutlijstje een indicatie geeft dat het langdurig 2-1 voor Nederland zal blijven, wat natuurlijk ook positief kan zijn voor de instandhoudende gevoelstreling van winnaartypes.
Een "winnaarstype" die liever tegen Spanje in de eerste ronde wint, dan een finale van een WK? Gelooft hij die flauwe zever zelf? :smile2:
@ P1 Beeld u eens in dat ze die finale hadden gewonnen. Dan hadden we iets meegemaakt, maar goed dat het niet zover is gekomen! :biggrin:
Ze praten nog steeds over een eerste ronde overwinning tegen een uitgeblust Spanje dat zowat van iedereen verloor op dat moment.
Ik ben ook tevreden met de uitslagen! ik kom nog steeds klaar als ik dit zie! :smile2:
12869
Picasso 1
11 oktober 2015, 11:00
Ik ben ook tevreden met de uitslagen! ik kom nog steeds klaar als ik dit zie! :smile2:
Deze mooi actie met veel overzicht, passing en vervolgens de afronding komt bij de voetballiefhebber ook wel dicht tegen een orgasme aan.
https://www.youtube.com/watch?v=Ujo4oiWyZ1k
Een beetje Iniesta achtige actie. Erg mooi voetbal.
Samenvatting overigens in deze link met strak beeld: http://www.sport1.nl/video/17851-tsjechie-turkije.html (actie Arda Turan op 1.46, en op 2.20 mooie dribbeltechniek laat hij zien tussen 4 man)
Goedemorgenallemaal
11 oktober 2015, 11:12
ik kom nog steeds klaar als ik dit zie! :smile2:
:confused::eek::hammer:
Klaarkomen op een foto met Blatter?
P11111
11 oktober 2015, 13:01
Het was helaas niet goed genoeg deze kwalificatiereeks. Zowel binnen als buiten het veld zijn grote fouten gemaakt. We moeten nu gaan hopen op de nieuwe generatie én een kundige bondscoach.
Met keuze uit Van Dijk, De Vrij, Tete, Karsdorp, Riedewald, Van Beek, Hoedt, Willems en Kongolo zou de komende jaren toch een goede defensie moeten kunnen worden gevormd.
Voor het middenveld kunnen spelers als Clasie, Bazoer, Hendrix en Klaassen in aanmerking gaan komen. Met name de huidige ontwikkeling van Bazoer en Hendrix is veelbelovend. Of Strootman na jaren van ernstig knieblessureleed uiteindelijk weer zijn oude niveau zal halen, mag op dit moment zeer twijfelachtig worden genoemd.
In aanvallend opzicht is het te hopen dat spelers als Depay, El Ghazi, Boëtius, Kishna en De Jong hele grote stappen in hun ontwikkeling gaan maken en dat zich ergens een 'nieuwe, niet blessuregevoelige (!) Robben' (liefst twee) gaat aandienen. Verder ben ik benieuwd of Elia met zijn specifieke kwaliteiten (met name zijn passeeractie en snelheid) de komende jaren nog van extra waarde kan zijn. Afgaande op al zijn achtereenvolgende zeer teleurstellende optredens zou een concurrent of plaatsvervanger voor Depay momenteel geen overbodige luxe zijn.
Na gisteravond heb ik mij al bij de pijnlijke uitschakeling neergelegd, maar ik laat mij dinsdagavond vanzelfsprekend graag nog verrassen door Sigthórsson.
Big30
11 oktober 2015, 13:09
Foutje : in 1980 was Nederland er wel bij. In 1984 net niet, toen moest Spanje de laatste wedstrijd met 11 doelpunten verschil winnen om Nederland nog voorbij te steken... :exactly[1]:
Foutje bedankt! Uiteraard was NL er in 1980 wel bij en in 1984 niet toen we ons al zeker waanden want Spanje zou onmogelijk met 11 doelpunten verschil van Malta kunnen winnen.
Dat bleek dus wel te kunnen om redenen waar we hier maar liever niet dieper op ingaan ;).
Dus vanaf 1976 op 1 EK dat van 1984 na was NL altijd op het EK present. Nu het EK voor het eerst door 24 landen wordt bestreden doet NL niet mee.
Willem2
11 oktober 2015, 16:33
Depay geeft geen interview ......
Ryan Giggs heeft een pittig woordje gesproken met Memphis Depay, weet Sunday Mirror. De assistent-trainer van Manchester United is niet blij met het gedrag van de Nederlandse vleugelspeler buiten het veld...................... http://www.ad.nl/ad/nl/1017/Buitenlands-voetbal/article/detail/4160860/2015/10/11/Giggs-waarschuwt-Memphis-voor-opzichtige-levensstijl.dhtml
P11111
11 oktober 2015, 17:23
Memphis Depay.
Deze jongen minacht voor de camera de vraagsteller en daarmee ook het voetbalpubliek, degenen die voor een aanzienlijk deel zijn bovenmatig salaris betalen. Dat hebben we de afgelopen dagen weer duidelijk kunnen waarnemen. Hij komt zeer wantrouwend en onverschillig over en heeft daardoor een houding alsof hij in de Premier League al 10 jaar achterelkaar per seizoen 40 doelpunten heeft gescoord. In werkelijkheid presteert hij tot dusverre, op een incidentje na, inderdaad ondermaats en moet hij heel hard gaan werken om zijn potentie te bewijzen. Hij is nog jong, maar kan hij op den duur echt een topper worden of hebben we te maken met een ietwat overschatte speler?
Laat hem een voorbeeld nemen aan bijvoorbeeld Kenny Tete, iemand met het fatsoenlijke karakter en het voorkomen van een normale buurjongen, ook ten opzichte van de pers.
satanic surfer
11 oktober 2015, 19:49
Na gigant Noord-Ierland enzo plaatsen ook notoire toplanden Roemenistan en Albanistan zich rechtstreeks voor het EK waaraan zowat elk land met meer dan 42 professionele voetballers aan mag deelnemen...Doch dat mag niet verbazen gezien hun uitgangspositie voor de beslissende speeldag. Misschien belangrijker om te melden voor de Nederlandsche typvogels hier dat mogelijke barragetegenstanders Denemarken en Hongarije zijn...Gezien het lamentabele level des Oranjehemden ook geen easy walkovers...Duimen voor Ijsland jochies...
Zo dadelijk ns gucken of Duitsland zich niet laat ringeloren door het nietige Georgie dat mits een stunt én gelijkspel tussen Polen en Ierland de huidige wereldkampioen nog richting barrages zou kunnen sturen, zou dat geen leuke tegenstander zijn na de eventueel miraculeuze escape aanstaande dinsdag?
La Belgique mits winst tegen Israel dinsdag niet enkel groepswinnaar (toegegeven in een makkelijke groep), doch ook nr1 of de voor interpretatie vatbare Fifaranking, dat zou toch leuk zijn. Vooral voor de kritikasters van Wimots dan, toen ie aanvatte stonden ze rondom plekkie 60 ofzo, op basis van resultaten kan men hem niet van een matig parcours verdenken...Na de oefenpotjes tegen Italie en Spanje de komende tijd mal gucken of ze stilaan bij de Europese top horen...
Big30
11 oktober 2015, 20:07
Tsja ... .
Noord-Ierland doet voor de eerste maal. Net als IJsland, Wales en Albanie. Ook landen als Roemenie, Zwitserland en zelfs de Belgen doen mee. Wat is er gebeurd in de voetbal wereld? Hoe kan dit???
satanic surfer
11 oktober 2015, 21:13
Goh, Georgie is potdekke een aardige ploegje, verzorgd voetbal en Duitsland mist weliswaar legio kansen doch 1-1 na een uur en Georgie had zelfs enkele opportuniteiten om op voorsprong te komen. De angst sluipt in het team en het publiek wordt luidruchtiger en angstiger voor een compleet sisserscenario. Lewandowski scoort uiteraard traditioneel en Polen leidt tegen Ierland met 2-1 vooralsnog, nog geen man overboord doch an sich toch een spannender scenario dan verwacht.
Aankomende dinsdag Konferenz op de Duitse zender voor de ontknoping in groep A...dat ga ´k toch maar ns live volgen in een cluppie dunkt me...
Big30
11 oktober 2015, 21:17
Het zal nog wel 2-1 worden maar dit is veelzeggend. Het Bild live commentaar.
"Okriashviliiiii muss das 1:2 erzielen! Nach einem Querpass von der linken Seite kann Qazaishvili den Ball vom zweiten Pfosten wieder vor den Kasten bringen. Der georgische Linksaußen nimmt im Fallen aus sieben Metern ab. Neuer lenkt das Leder über die Latte!"
satanic surfer
11 oktober 2015, 21:22
2-1 in de 79é minuut für die Mannschaft...oververdiend doch de opluchting spat van het beeldscherm...
Een echte ondernemer met een zakelijk instinkt verteld nooit in een discussie dat hij eigenaar is van een eigen club.
Dit doet alleen iemand die graag zijn gelijk wil hebben in een discussie om dat wat stoerder en overtuigender over te komen.
Succes met je clubje.
P.s. Ja ik kon zelf niet eerder reageren op je vraag omdat ik minder tijd heb om de hele dag op het forum te zitten als ondernemer.
Hier kan ik maar 1 ding op zeggen: BULSHIT
Jansen
11 oktober 2015, 23:26
Feliciteren wat Blind deed is niet handig in deze poul.
Dat stinkt naar omkoping waar hij niet zich zelf maar heel Nederland mee voor lul zet.
Ik denk dat juist nu zowel IJsland,Tsechie en Turkeije zeer gemotiveerd zijn om te willen winnen.
Hij had beter de vorige wedstrijden zijn spelers beter moeten motiveren.
Zaterdag weer gelukkig clubvoetbal.
Picasso 1
12 oktober 2015, 12:33
Die Duitsers hebben wel humor. :biggrin:
Bild: Iedereen lacht om Oranje
De kans is bijzonder groot dat het Nederlands elftal zich niet plaatst voor het EK en dat valt in Duitsland erg goed. "Alle landen lachen om Nederland", kopt de Duitse tabloid Blid in grote letters.
"Nederland zit in een bijzonder lastige situatie", aldus Bild zondag aan het begin van de avond. "Mochten ons buren zich alsnog plaatsen voor het EK, dan is dat een ware sensatie. Het toernooi van volgend jaar wordt er één met heel veel verrassende deelnemers. Denk aan IJsland, Noord-Ierland en Wales. Maar zonder hulp is Oranje er niet bij. Turkije heeft aan een punt tegen IJsland al genoeg. Het lijkt duidelijk: zonder Holland gaan wij naar het EK..."
Dertien jaar geleden ontbrak Nederland voor het laatste op een eindtoernooi. Onder leiding van Louis van Gaal werd toen het WK in Japan en Zuid-Korea niet gehaald. Ook toen vierden de Duitsers feest met de kraker: 'Zonder Holland gaan wij naar het WK'.
12872
Bron: Telegraaf.
Big30
12 oktober 2015, 13:16
"Geen leuker vermaak dan leedvermaak" daar zijn alleen in dit topic al vele voorbeelden van en er zullen zeker nog meer grappen en leedvermaak volgen.
Dat hoort er nu eenmaal bij! We gaan hier ook binnenkort lezen dat Belgie het beste voetballand ter wereld is want nummer 1 op de FiFa ranglijst na winst op Cyprus, Andorra en Israel.
Goedemorgenallemaal
12 oktober 2015, 15:30
Eén lichtpuntje, NAC is volgend jaar weer terug in de Eredivisie.. Dat lijkt mij, en vele anderen in en om Breda, in ieder geval waarschijnlijker dan dat Oranje naar het EK gaat.
Big30
12 oktober 2015, 17:25
NAC zou zich diep moeten schamen als ze met de hoogste eerste divisie begroting dit jaar niet zou promoveren. Maar de start was natuurlijk vrij dramatisch.
De kans dat NAC gaat promoveren is niet verwaarloosbaar klein. De kans dat Oranje naar het EK gaat is dat wel. De IJslanders willen wel levend naar huis kunnen en gaan dus nooit in Turkije winnen.
felrops
12 oktober 2015, 19:22
Het ziet toch diep die niet-kwalificatie voor het EK. Maar elk nadeel heeft zijn voordeel. Kunnen jullie lekker naar de zuiderburen afzakken om op groot scherm van het EK te genieten. Het bier is er alvast beter - daarover gaan we toch niet leuteren. De andere gastronomische geneugten zijn bij de zuiderburen ook beter - hoewel, ook duidelijk gesteld, de Nederlandse gastronomie aan een opmars bezig is. De ramenbuurt in Antwerpen is klein maar gezellig - beslist ook een bezoekje waard. Dus een weekendje Antwerpen tijdens het EK is niet te versmaden. En binnen een 5-tal jaar zit ook het Nederlands voetbal weer in de lift. Nu even door die moeilijke periode bijten.
Badslippers
12 oktober 2015, 20:12
Het ziet toch diep die niet-kwalificatie voor het EK.
Als je een club- en/of landverdwaasde supporter bent is dat inderdaad een teleurstelling. Hou je van aantrekkelijk voetbal, spannende wedstrijden en mooie individuele acties, en is het landsbelang ondergeschikt is het EK nog steeds de moeite waard.
Picasso 1
12 oktober 2015, 20:13
Het ziet toch diep die niet-kwalificatie voor het EK.
Trap er niet in dat men er niet meer in gelooft. Half Nederland zit morgen gekluisterd aan alle media met volle hoop dat het alsnog gaat lukken. En wanneer het alsnog mocht lukken ontwaakt men weer in volle hevigheid uit de schijnbare slaap hier.
Big30
12 oktober 2015, 20:17
12878
Ik opteer om bij de EK dan maar fan van Albanie te worden. Zelfs Cyprus kan zich nog kwalificeren. Ook mooi.
Picasso 1
13 oktober 2015, 00:07
Die Duitsers hebben wel humor. :biggrin:
12872
Bron: Telegraaf.
Dit was trouwens de bijlage
http://images0.tcdn.nl/telesport/article24604673.ece/BINARY/q/Bild+lacht.jpg
Ach ja, morgen zien we wel wat het uiteindelijk is geworden en of bij het EK volgend jaar kapsalon of haring wordt gegeten.
Big30
13 oktober 2015, 00:14
Wiki besteedt aan de Duits Nederlandse vriendschap zelfs een artikel.
Die Rivalität zwischen der niederländischen und der deutschen Fußballnationalmannschaft ist eine der prägnantesten Rivalitäten im internationalen Fußball. Beide Mannschaften gehören zu den besten der Welt; die besondere Rivalität hat sowohl historische Gründe außerhalb des Fußballs als auch eine langjährige bewegte Geschichte auf dem Fußballplatz.
Zur WM 2002, für die sich die Niederlande nicht qualifizierten, war „Ohne Holland fahr’n wir zur WM“ einer der häufigsten Slogans in deutschen Stadien. Bei der EM 2004 genoss ein „Schade, Deutschland, alles ist vorbei“ Beliebtheit auf den niederländischen Rängen, nachdem die niederländische Mannschaft auf Kosten der Deutschen in das Viertelfinale gezogen war. Nach dem Ausscheiden der Niederlande bei der WM 2006 wurde von den deutschen Rängen „Ohne Holland fahr’n wir nach Berlin“, eine neue Variation des Slogans, skandiert.
Aufgrund des zunehmend freundlichen Charakters der Rivalität wird diese gerne zu Werbezwecken genutzt – so in einem Werbespot zur WM 2006, in dem Michael Ballack und Oliver Kahn sagen, sie müssten noch zu den Niederländern. 2006 brachte eine niederländische Firma orangefarbene Helme in Form von Helmen der deutschen Wehrmacht für Holland-Fans heraus. Niederländische Bundesligaspieler und -trainer, darunter Bert van Marwijk, Ellery Cairo sowie Kevin Hofland kritisierten diese Idee scharf. Ebenso distanzierte sich der Königliche Niederländische Fußballbund von dem Fan-Accessoire.[11]
https://de.wikipedia.org/wiki/Niederl%C3%A4ndisch-deutsche_Fu%C3%9Fballrivalit%C3%A4t
https://youtu.be/Gpr0relE5EA
https://youtu.be/qcxvrHhSJfo
Picasso 1
13 oktober 2015, 00:21
Hou je van aantrekkelijk voetbal, spannende wedstrijden en mooie individuele acties, en is het landsbelang ondergeschikt is het EK nog steeds de moeite waard.
Ik hoor daar bijna Cruijff, en dat voor iemand die niks heeft met diens 'idiote' uitspraken.
CCR5d32
13 oktober 2015, 01:01
Ik hoor daar bijna Cruijff, en dat voor iemand die niks heeft met diens 'idiote' uitspraken.
Daarnaast is het zo dat het voetbal dat BS wil zien (met name qua aantrekkelijk voetbal en mooie individuele acties) zich eerder in de CL afspeelt (hoogstaand voetbal door teams die veelal bestaan uit goed op elkaar ingespeelde, vaak aangekochte/ van een andere nationaliteit afkomstige verzamelde sterren) en zijn de EK's en WK's alleen leuk als je voor een bepaald land bent en is het voor de rest vaak niet echt om aan te gluren, omdat de tussen haakjes genoemde zaken daar logischerwijs ontbreken..
Hemaworst
13 oktober 2015, 04:39
Als je een club- en/of landverdwaasde supporter bent is dat inderdaad een teleurstelling. Hou je van aantrekkelijk voetbal, spannende wedstrijden en mooie individuele acties, en is het landsbelang ondergeschikt is het EK nog steeds de moeite waard.
Inderdaad, ik kan me nu al verheugen op hoogstaande poulewedstrijden als Albanie-Slowakije, IJsland-Oostenrijk en Tjechie-Polen. Nu maar hopen dat Oekraine, Slovenie en Hongarije zich via de play-offs weten te plaatsen, want dat zijn toch landen die niet in het rijtje mogen ontbreken als je het hebt over spannende wedstrijden met aantrekkelijk voetbal en een amusementswaarde die nog bóven die van het Eurovisiesongfestival ligt. :rolleyes:
Deze jongen minacht voor de camera de vraagsteller en daarmee ook het voetbalpubliek, degenen die voor een aanzienlijk deel zijn bovenmatig salaris betalen. Dat hebben we de afgelopen dagen weer duidelijk kunnen waarnemen.
Depay is inderdaad weer zo'n voorbeeld van een goeie voetballer die na het maken van een transfer naar een buitenlandse topclub gekke dingen gaat doen. Zo hebben we in het verleden al wat meer voorbeelden gehad: Edgar Davids, Glenn Helder, Royston Drenthe enz...
Het is bv ook afwachten wat El Ghazi gaat doen mocht hij een transfer naar het buitenland maken? Ook zo'n speler die nu al van die rare maniertjes vertoond.
Ze zouden allen een voorbeeld moeten nemen aan spelers als Dennis Bergkamp, Jaap Stam, Dirk Kuyt, Edwin vd Sar, Philip Cocu, Mark van Bommel en Giovanni van Bronckhorst. Spelers dus die naar een topclub vertrokken en zich steeds als een gentleman zijn blijven gedragen.
Goedemorgenallemaal
13 oktober 2015, 08:22
Het ziet toch diep die niet-kwalificatie voor het EK. Maar elk nadeel heeft zijn voordeel. Kunnen jullie lekker naar de zuiderburen afzakken om op groot scherm van het EK te genieten. Het bier is er alvast beter - daarover gaan we toch niet leuteren. De andere gastronomische geneugten zijn bij de zuiderburen ook beter - hoewel, ook duidelijk gesteld, de Nederlandse gastronomie aan een opmars bezig is. De ramenbuurt in Antwerpen is klein maar gezellig - beslist ook een bezoekje waard. Dus een weekendje Antwerpen tijdens het EK is niet te versmaden. En binnen een 5-tal jaar zit ook het Nederlands voetbal weer in de lift. Nu even door die moeilijke periode bijten.
Grotendeels gelijk, op de bieropmerking na. Niet dat er in Belgie geen goed bier is (los van het feit dat er in Nederland ook goede bieren gemaakt worden, en een aantal topbieren van ons land is van een mondiaal, en binationaal topniveau, echt wel..) maar in vele café's en al helemaal bij "groot TV scherm-activiteiten"wordt je gewoon doodgegooid met een merk dat wellicht alleen Heineken nog onder zich met dulden.. Je kunt niet eens meer een leuke veldrit bekijken als je ook nog een lekker biertje wilt drinken
P11111
13 oktober 2015, 11:00
Trap er niet in dat men er niet meer in gelooft.
Tot zaterdagavond had ik nog enige geloof, na de overwinning van de Turken in Tsjechië niet meer.
Het is triest maar waar, in al onze wanhoop is onze hoop op een voetbalwonder nu op IJsland gevestigd: "Ice saved Holland!" :)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Icesave
Stel Nederland wint vanavond en Turkije verliest.
Dan zijn we er nog niet !!
Volgt daarna nog 'n wedstrijd, elke tegenstander is tegenwoordig moeilijk voor onze verwende profs
Goedemorgenallemaal
13 oktober 2015, 11:26
de "het kan nog", "IJsland zal er vol in gaan tegen de Turken" en dat soort berichten hebben een aandoenlijk wanhopige ondertoon... Je zou het bijna leuk gaan vinden...
Natuurlijk lachen onze buurlanden, maar het is het soort lachen dat je doet als je een vriend op een stapavond languit in een vijver ziet vallen, je lacht wel maar je beseft dat het jouw ook had kunnen overkomen, je lacht om je eigen angst te verbloemen..
Big30
13 oktober 2015, 12:32
Inderdaad, ik kan me nu al verheugen op hoogstaande poulewedstrijden als Albanie-Slowakije, IJsland-Oostenrijk en Tjechie-Polen. Nu maar hopen dat Oekraine, Slovenie en Hongarije zich via de play-offs weten te plaatsen, want dat zijn toch landen die niet in het rijtje mogen ontbreken als je het hebt over spannende wedstrijden met aantrekkelijk voetbal en een amusementswaarde die nog bóven die van het Eurovisiesongfestival ligt. :rolleyes:
De lijst van landen die zich tot nu toe geplaatst hebben lijkt veel op de lijst van de finale vh Eurosong festival. Daar zat Nederland in de finale er ook vaak niet bij!
Denk 24 landen ook gewoon te veel is. Zeker als je ook nog eens na de poule fase met 16 landen de KO fase ingaat. Het wordt er allemaal niet interessanter op met in de groepsfase wedstrijden waarvan je denkt hoort dit op een EK thuis.
Met 16 deelnemende landen krijg je leukere poule wedstrijden en begint de KO met 8.
De zogenaamde pot indeling dus welke 6 landen in pot 1 etc. gebeurt trouwens volgens de UEFA ranking gebaseerd op recente EK en WK's. Daar stond NL november 2013 nog op plaats 3 en november 2014 op plaats 4. In de meeste recente ranking meen ik nog net op plaats 5. Toch mooi dat als we mee gedaan zouden hebben we dan waarschijnlijk nog net in pot 1 waren gekomen :tongue:.
Een probleempje is dat we niet mee gaan doen!
https://fr.wikipedia.org/wiki/Coefficient_UEFA
Picasso 1
13 oktober 2015, 12:52
De lijst van landen die zich tot nu toe geplaatst hebben lijkt veel op de lijst van de finale vh Eurosong festival. Daar zat Nederland in de finale er ook vaak niet bij!
Ook daar was de Nederlandse deelneemster dit jaar niet voldoende afgetraind i.t t. een jaar eerder waarin plaats 2 werd behaald.
satanic surfer
13 oktober 2015, 13:04
Misschien dient de KNVB te overwegen om gezien het amechtige level des balcirculatie te opteren voor een patattenveld de komende thuiscampagne...
Big30
13 oktober 2015, 13:12
Ook daar was de Nederlandse deelneemster dit jaar niet voldoende afgetraind i.t t. een jaar eerder waarin plaats 2 werd behaald.
Ook weer typisch Nederlands dat klopt!
Maar je moet je natuurlijk diep schamen als je als NL vanaf 1976 op 1984 na altijd op de EK aanwezig was met als resultaat 1 maal kampioen, 1 maal derdes en 3 maal halve finale en 2 maal kwart finale. Zeker als je dat doet met een elftal dat niet zo veel afwijkt van het elftal dat in 2014 nog een derde plaats op het WK en in 2010 een finale plaats behaalde. Even los vd vraag met wat voor voetbal dat resultaat werd bereikt, bottom-line telt alleen resultaat. Complimenten voor de aantrekkelijke speelwijze hebben we in het verleden genoeg gehaald, resultaat gewoon te weinig.
De KNVB zou consequenties moeten trekken uit de huidige wanprestatie, helaas gebeurt dat niet en emmeren we gewoon door. Zelfs met dit spelers materiaal had je je gewoon moeten kwalificeren.
Volledig met Big eens
Zelfde materiaal als tijdens WK
Zou het dan toch aan de trainer hebben gelegen?
Big30
13 oktober 2015, 13:29
nb dit is de meest recente UEFA ranking d.i. die van voor afgelopen weekend.
VOORLOPIGE TUSSENSTAND NA GISTEREN:
1. Duitsland 38.616
2. Spanje 34.662 *
3. Frankrijk 33.599 **
4. Portugal 33.113
5. Engeland 32.662
6. Nederland 31.679
7. BELGIË 31.142
8. Italië 31.084
9. Rusland 28.085
10. Zwitserland 27.894
* Spanje is als titelverdediger sowieso reekshoofd
** Frankrijk is als organiserend land sowieso reekshoofd
http://www.hln.be/hln/nl/8356/EK-Voetbal/article/detail/2483637/2015/10/09/Belgie-reekshoofd-op-het-EK-Dat-hebben-we-niet-in-eigen-handen.dhtml
Ik weet ff niet of Italie Belgie nog in kan halen maar dat lijkt me niet als ze beiden vanavond winnen.
Conclusie: Belgie doet goede zaken als NL zich niet kwalificeert en zou in pot 1 kunnen komen bij de EK in Frankrijk!
Met bovenstaand lijstje in het achterhoofd en het feit dat NL sinds 2000 in zowel de FiFa als de UEFA ranking lijstjes (hoe aanvechtbaar dan ook) bijna altijd top 5 stond maar altijd in de top 10 is het niet kwalificeren zelfs met dit spelers materiaal een grote schande en aanfluiting te noemen.
Weet er iemand tegen wie Nederland moet als ze toch nog derde mochten worden of gaat dat dan per loting?
Badslippers
13 oktober 2015, 13:43
nb dit is de meest recente UEFA ranking d.i. die van voor afgelopen weekend.
Die lijst is toch niet serieus te nemen. Engeland, Nederland, België en Zwitserland bij de eerste 10. Kom op zeg.
Big30
13 oktober 2015, 13:47
Weet er iemand tegen wie Nederland moet als ze toch nog derde mochten worden of gaat dat dan per loting?
Die vraag is voor NL niet relevant maar voor de landen die wel doorgaan wordt dacht ik naar de UEFA ranking gekeken, de ranking die ik al noemde.
Dus er wordt een lijst gemaakt en dan # 1 tegen #8 etc. Kan het zo snel niet vinden maar dacht dat het zo zat.
De wonderen zijn de wereld niet uit :)
Kan alsnog relevant zijn hahaha
P11111
13 oktober 2015, 14:47
Volledig met Big eens
Laten we dan voor het gemak maar even vergeten dat Robben - volgens vrijwel elke vriend en vijand toch de beste speler van WK 2014 - tijdens de EK-kwalificatiereeks nauwelijks heeft meegespeeld (slechts 3,25 van de 10 wedstrijden, waaronder de winstpartijen tegen Letland en Kazachstan).
Ik zou op dit moment Oranje zonder Robben niet willen vergelijken met Nederland met Robben, zeker niet als zijn plaatsvervangers naar de namen als Narsingh, Promes of Lens luisteren.
Teiresas
13 oktober 2015, 14:48
Zou het dan toch aan de trainer hebben gelegen?
De vraag stellen is hem beantwoorden....
Teiresas
13 oktober 2015, 14:51
Laten we dan voor het gemak maar even vergeten dat Robben - volgens vrijwel elke vriend en vijand toch de beste speler van WK 2014 - tijdens de EK-kwalificatiereeks nauwelijks meegespeeld heeft (slechts 3,25 van de 10 wedstrijden, waaronder de winstpartijen tegen Letland en Kazachstan).
Ik zou op dit moment Oranje zonder Robben niet willen vergelijken met Nederland met Robben, zeker niet als zijn plaatsvervangers naar de namen als Narsingh, Promes of Lens luisteren.
Zelfs zónder Robben had Oranje zich met twee vingers in de neus moeten plaatsen.
Beschamend is het! Ik durf in het buitenland nauwelijks nog mijn herkomst te onthullen...
P11111
13 oktober 2015, 14:55
Zelfs zónder Robben had Oranje zich met twee vingers in de neus moeten plaatsen.
Dat ben ik met je eens.
Ik durf in het buitenland nauwelijks nog mijn herkomst te onthullen...
Ach, er zijn belangrijkere dingen in het leven dan een partijtje voetbal.
Big30
13 oktober 2015, 15:01
Die lijst is toch niet serieus te nemen. Engeland, Nederland, België en Zwitserland bij de eerste 10. Kom op zeg.
Die lijst is in ieder geval wat serieuzer te nemen dan de FiFa ranking omdat met name resultaten op eindtoernooien wat zwaarder wegen (terecht) dan resultaten in vriendschappelijk wedstrijden of kwalificaties voor EK of WK.
Overigens staan de landen die je noemt ook in de FiFa ranking in de top 10 als je alleen naar de Europese landen kijkt.
Anyway het is de lijst die de UEFA hanteert bij de potindeling voor de EK en de PO fase voor de laatste 4 plaatsen voor de EK kwalificatie. De huidige nummer 6 in die lijst NL zal zich dus niet voor de EK met 24 deelnemende landen kwalificeren.
Laten we dan voor het gemak maar even vergeten dat Robben - volgens vrijwel elke vriend en vijand toch de beste speler van WK 2014 - tijdens de EK-kwalificatiereeks nauwelijks heeft meegespeeld (slechts 3,25 van de 10 wedstrijden, waaronder de winstpartijen tegen Letland en Kazachstan).
Robben is van uitzonderlijke klasse, daar mag je welke vervanger dan ook niet mee vergelijken.
Maar ook met die spelers zouden ze zich makkelijk kunnen kwalificeren. Heeft naar mijn mening ook veel met instelling te maken. De huidige generatie talentvolle spelers zien Oranje meer als 'n uitje, het geld stroomt toch wel binnen.
P11111
13 oktober 2015, 15:09
Dat Engeland daar tussen staat is inderdaad een beetje vreemd. Die hebben namelijk de volle buit van 30 punten behaald in hun laatste 10 EK-kwalificatiewedstrijden.
Goedemorgenallemaal
13 oktober 2015, 15:10
In ieder geval leuke TV vanavond...
Op RTL 7 "Thunderball".
De vraag stellen is hem beantwoorden....
Deze verwende jonge profs hebben een ervaren trainer nodig die de harde hand niet schuwt.
Big30
13 oktober 2015, 15:20
Deze verwende jonge profs hebben een ervaren trainer nodig die de harde hand niet schuwt.
Je bedoelt dus dat de KNVB rijp was en is voor een fluwelen revolutie? Ik zeg vraag Cruijff wat er dient te gebeuren en stuur in ieder geval la Ling langs voor een gedegen analyse en rapportage. Komt allemaal goed hoor!
Hiddink en Blind zijn gewoon twee zachtgekookte eitjes. Stel echte kerels als Verbeek of Stevens aan.
Blind moven die baas van hem daar ook. Alles beter dan Blind. Rijkaard of Koeman zelfs veel beter.
Je bedoelt dus dat de KNVB rijp was en is voor een fluwelen revolutie? Ik zeg vraag Cruijff wat er dient te gebeuren en stuur in ieder geval la Ling langs voor een gedegen analyse en rapportage. Komt allemaal goed hoor!
Ben bang dat dan het schip helemaal zinkt :)
Goedemorgenallemaal
13 oktober 2015, 15:25
... die de harde hand niet schuwt.
Dan zou ik als KNVB eens een rondje SKW gaan doen, daar zitten een paar uitstekende ervaren......
P11111
13 oktober 2015, 16:34
Jansma: "Blind moet tijd krijgen om een nieuw elftal te bouwen"
"Mathematisch kan het nog." Het Nederlandse elftal snijdt vanavond met dat zinnetje in het achterhoofd zijn laatste EK-kwalificatieduel aan, maar het geloof in een ticket voor de barrages lijkt helemaal weg. "Nederland heeft geen slechte, maar wel een jonge en onervaren generatie", analyseert voetbaljournalist Kees Jansma.
Nederland neemt het vanavond op tegen Tsjechië op de slotspeeldag van de EK-kwalificatiecampagne. Oranje staat in zijn groep op de 4e plaats. Als het vanavond zelf wint en als Turkije punten verspeelt tegen IJsland, dan mag Nederland alsnog naar de barrages voor het EK in 2016.
Maar volgens Jansma, ex-perschef van het Nederlandse elftal, is het geloof helemaal weggeëbd. "De bondscoach moet zeggen dat hij nog gelooft in een goed resultaat", zegt Jansma bij het Belgische Sporza. "Maar als hij in zijn hart kijkt, dan zal hij ongetwijfeld denken dat het een verspeelde kans is, als er al sprake was van een kans."
Waarom is er dan geen hoop meer bij de Nederlandse fans en volgers? "Oranje speelt onder druk, want het moet eerst zelf winnen en dan hopen op een wonder in Turkije. Maar deze groep kan die druk waarschijnlijk niet aan, zoals al in de hele campagne is gebeurd. Als het spannend werd, dan haakte Nederland af."
Waar is het volgens Jansma fout gelopen in deze kwalificatiecampagne? "Ik begrijp dat de Nederlandse voetbalbond na het vertrek van Van Gaal een mildere hand aan het roer wou krijgen. Dat werd Guus Hiddink, maar dat was een misrekening. Jonge spelers, of toch zeker in Nederland, hebben een harde hand nodig om te kunnen functioneren. Het verschil tussen Van Gaal en Hiddink was veel te groot. Bovendien zat er tussen het onverwachte succes op het WK en de eerste EK-kwalificatiematch maar een week of vijf, waarbij de spelers misschien nog met hun hoofd bij dat WK zaten."
Danny Blind, de opvolger van Hiddink, kon het tij ook niet keren. Heeft hij boter op het hoofd bij deze mislukte campagne? "Blind maakt een redelijke indruk", stelt Jansma. "De spelers zijn ook tevreden over hem. En er is geen geduld bij de voetbalfans. Nederland zal als klein land altijd moeten presteren, maar wordt ook bijgebeend door andere landen. Er zijn nog maar weinig kleine landen. Landen zoals Wales, Albanië en Noord-Ierland zijn gegroeid, terwijl Nederland is blijven stilstaan."
Blind wegsturen lijkt voor Jansma dus geen optie. "Dat zou een vreemd beleid zijn. Blind moet de kans krijgen om een nieuw elftal op te bouwen. Ik heb het gevoel dat hij daar al mee bezig is, want tegen Kazachstan waren er enkele debutanten. Maar hij moet tijd krijgen om te bouwen. Dat zal ongeveer vier jaar duren. Dan zullen we spelers hebben die zich internationaal kunnen meten met grote landen."
Bron: Sporza
P11111
13 oktober 2015, 16:58
Ik verwacht dat Danny Blind na de (waarschijnlijke) uitschakeling van vanavond aanblijft. Het zal mij dan niet verbazen als hij de komende periode sowieso tegen voetballanden als Duitsland (eerstvolgende oefenwedstrijd) en Frankrijk (de WK-kwalificatiewedstrijden) gaat spelen met drie centrumverdedigers (bijvoorbeeld Van Dijk, De Vrij en Riedewald) en twee backs met bij voorkeur ook aanvallende kwaliteiten (dat wil zeggen Willems op links en Tete op rechts, met als alternatief mogelijk een type als Karsdorp). Dus tegen de toplanden in de lijn van het WK 2014.
Wat mij betreft na vandaag definitief weg met verdedigers van het bedenkelijke kaliber Martins Indi, Bruma en Van der Wiel.
Strijker
13 oktober 2015, 17:20
Die vraag is voor NL niet relevant maar voor de landen die wel doorgaan wordt dacht ik naar de UEFA ranking gekeken, de ranking die ik al noemde.
Dus er wordt een lijst gemaakt en dan # 1 tegen #8 etc. Kan het zo snel niet vinden maar dacht dat het zo zat.
Loting EK 2016 Play-offs
De acht voetballanden die mee zullen doen aan de play-offs worden verdeeld in twee poules; de geplaatste en ongeplaatste poule. De vier landen die in de geplaatste poule terecht komen zijn de landen die het hoogst op de UEFA ranglijst staan. Elk geplaatst team zal dan een ongeplaatst team treffen tijdens de EK 2016 play-off wedstrijden. Het eerste team wat wordt getrokken zal ook de eerste wedstrijd thuis spelen.
EK 2016 play-off loting wedstrijd data
Onderstaand de wedstrijd data van de play-off wedstrijden:
•Eerste wedstrijd: 12/13/14 November 2015
•Tweede wedstrijd: 15/16/17 November 2015
RAUL7
13 oktober 2015, 17:23
Nu de Rode Duivels zeker zijn van de kwalificatie mag er al eens gedacht worden aan het EK. Eden Hazard steekt de ambities niet onder stoelen of banken. "We beseffen dat we kunnen winnen in Frankrijk", klinkt het...
http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Rode_Duivels/1.2465921
Strijker
13 oktober 2015, 17:35
Robben speelde ook mee in de met 2 - 0 verloren uitwedstrijd tegen IJsland.
De malaise aan het deels ontbreken van Robben op te hangen vindt ik te kort door de bocht.
Hiddink en Blind zijn verantwoordelijk voor de situatie waar wij in zitten door de keuzes die zij hebben gemaakt.
Big30
13 oktober 2015, 17:39
Blind moet gewoon vertrekken. Volstrekt ongeschikt als Bondscoach. Voor Belgie hoop ik dat iemand Wilmots duidelijk maakt dat hij als coach een ramp is. Helaas is de voorzitter vd bond een Wilmots fan.
Badslippers
13 oktober 2015, 17:41
Dat Engeland daar tussen staat is inderdaad een beetje vreemd. Die hebben namelijk de volle buit van 30 punten behaald in hun laatste 10 EK-kwalificatiewedstrijden.
Gelukkig heb je er geen smiley achter geplakt. Dat laat in ieder geval de ironie of het cynisme in tact.
Klopt. Engeland heeft een ijzersterke reeks afgeleverd met een indrukwekkend doelgemiddelde. Blijkbaar is dat van invloed op de lijst. Maar wat heeft Engeland op termijn gepresteerd op de grote toernooien. Niks. Slechts 1x een finale gespeeld (WK 1966).
Strijker
13 oktober 2015, 18:13
Blind moet gewoon vertrekken. Volstrekt ongeschikt als Bondscoach.
Klopt, toen die mafkees tegen IJsland na de rode kaart van Bruno onze gevaarlijkste man, Huntelaar, naar de kant haalde werd ik bijkans gek.
Van Der Wiel was in die wedstrijd met afstand de zwakste schakel, maar stond een paar dagen later gewoon weer in de basis tegen Turkije.
Zomaar een paar voorbeeldjes van grote blunders van Blind.
Badslippers
13 oktober 2015, 18:25
Blind moet gewoon vertrekken. Volstrekt ongeschikt als Bondscoach.
Helemaal mee eens. Volstrekt incompetent. Kijk alleen al naar de lichaamstaal tijdens de laatste persconferentie. Handen en armen onder de tafel, afhangende schouders, hoofd helemaal tussen zijn schouders getrokken. Alsof hij het liefst onder de tafel wilde kruipen. Deed me een beetje denken aan Melkert toen hij bijna in zijn pak wegzakte tijdens dat legendarische interview met Witteman.
Daarnaast neemt Blind ook nog eens de verkeerde beslissingen die zijn gebaseerd op tactiek. Hij moet daarentegen gewoon de beste spelers opstellen die in individueel opzicht de doorslag kunnen geven. De wedstrijd tegen Turkije was een schoolvoorbeeld van verkeerd wisselen.
Willem2
13 oktober 2015, 18:32
Nu de Rode Duivels zeker zijn van de kwalificatie mag er al eens gedacht worden aan het EK. Eden Hazard steekt de ambities niet onder stoelen of banken. "We beseffen dat we kunnen winnen in Frankrijk", klinkt het...
http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Rode_Duivels/1.2465921
Die heeft toch zelden goed gevoetbald in het belgisch elftal.
RAUL7 wedt op twee paarden ;)
P11111
13 oktober 2015, 18:38
De wedstrijd tegen Turkije was een schoolvoorbeeld van verkeerd wisselen.
Drie dagen eerder tegen IJsland begreep ik er na de rode kaart ook al helemaal niets van.
RAUL7
13 oktober 2015, 18:53
Die heeft toch zelden goed gevoetbald in het belgisch elftal.
RAUL7 wedt op twee paarden ;)
Neen, ik wed niet op 2 paarden. Ik wed eigenlijk helemaal niet! :)
Ik vind die arrogantie gewoon geweldig. Hij heeft nog geen goede wedstrijd gespeeld voor België, en zijn doel is Europees Kampioen worden. Dan zullen ze toch serieus aan de bak moeten! :rolleyes:
Ze zijn straks waarschijnlijk wel de beste ploeg van de wereld, zonder ooit een tornooi gewonnen te hebben! Wat een klucht! :smile2:
Morgen kunnen de Rode Duivels geschiedenis schrijven: bij winst wordt België voor het eerst nummer 1 op de FIFA-ranking. In dat geval treedt België als achtste land toe tot een wel heel select lijstje: Duitsland, Brazilië, Italië, Frankrijk, Argentinië, Spanje en Nederland. Stuk voor stuk landen met minstens één WK (of EK) op hun palmares.
http://www.hln.be/hln/nl/8356/EK-Voetbal/article/detail/2487019/2015/10/12/Historisch-bij-winst-wordt-Belgie-achtste-land-dat-FIFA-ranking-mag-aanvoeren.dhtml
Badslippers
13 oktober 2015, 20:19
Half uur gekeken. Tjonge, dit is werkelijk om te janken zo slecht. Die tsjechen staan gewoon hondsbrutaal met 4 man op de middellijn die Nederlanders op te wachten. En wat krijg je dan? Tikkie breed. Gauw overschakelen naar Thunderball.
Strijker
13 oktober 2015, 20:23
Inmiddels 0 - 2, Nederland sluit de kwalificatie in stijl af.
rob45
13 oktober 2015, 20:37
Inmiddels 0 - 2, Nederland sluit de kwalificatie in stijl af.
Zeker ! Maar we hoeven ons ieder geval volgend jaar niet te ergeren aan Oranje.
Vorige EK in Polen/Oekraine verloren ze drie keer kansloos met de hetelijke 0 en konden ze roemloos als lachertje naar huis.Ze moeten maar weer aan een nieuw elftal bouwen met een duidelijke strategie en een frisse start maken in de wk voorronde volgend jaar september.
Big30
13 oktober 2015, 20:37
Kijktip: discovery "How do they do it".
Hemaworst
13 oktober 2015, 20:42
Ouderwets gezellig zo'n avondje EK Kwalificatie!
12884
Goedemorgenallemaal
13 oktober 2015, 20:42
Goh, Maaskant is net vrij gekomen.
Strijker
13 oktober 2015, 20:46
Zeker ! Maar we hoeven ons ieder geval volgend jaar niet te ergeren aan Oranje.
Vorige EK in Polen/Oekraine verloren ze drie keer kansloos met de hetelijke 0 en konden ze roemloos als lachertje naar huis.
Ze moeten maar weer aan een nieuw elftal bouwen met een duidelijke strategie en een frisse start maken in de wk voorronde volgend jaar september.
Kwalificatie wedstrijden voor het WK 2018 in een poule met: Frankrijk, Zweden, Bulgarije, Wit-Rusland en Luxemburg.
Alleen de groepswinnaars en de beste nummer 2 plaatsen zich rechtstreeks, de overige 8 nummers 2 gaan in play-off wedstrijden strijden om de laatste 4 tickets.
Dan moet je echt wel met een ander team, maar vooral met een andere taktiek en zeker ook mentaliteit en spelopvatting het veld in gaan.
Met mannen die bereid zijn om de mouwen op te stropen en alles te geven voor het nationale team. (bloed zweet en tranen)
Big30
13 oktober 2015, 20:47
12885
Vreemde partner hebben de rode duivels!
Strijker
13 oktober 2015, 21:02
Goh, Maaskant is net vrij gekomen.
Heeft Dick Advocaat laatst ook niet laten weten nog wel ergens een keer bondscoach te willen worden?
Driemaal is scheepsrecht!
peterp095
13 oktober 2015, 21:10
0-3 tegen 10 man !
Big30
13 oktober 2015, 21:12
Dienstmedeling. Dit topic heeft last van een hardnekkig virus en gaat tot nader order op slot.
Dank voor jullie begrip!
Picasso 1
13 oktober 2015, 21:17
Was een mooie goal van Van Persie, scoort hij eindelijk weer eens een keertje. Telt deze mee voor aantal gemaakte goals met Oranje?
Maar goed, het lijkt alsof elke tegenstander sterk speelt tegen Nederland. Zelfs het B-elftal van Tsjechië met 10 man (hoewel met Van Persie erbij 11 man).
Nedlovefkk
13 oktober 2015, 21:28
Ik zeg altijd maar zo..
Ge kunt ok in ut staadion zitte!!
Clubvoetbal is belangrijker jongens..
Kijk Skoda komt erin!! Zal wel degelijke speler zijn.
Big30
13 oktober 2015, 21:31
Een illegale Tsjechische diesel die Skoda.
Hemaworst
13 oktober 2015, 21:34
Tien Tjechen op het veld is natuurlijk ook wel veel! Tegen zes was het vast gelukt!
Strijker
13 oktober 2015, 21:38
Volgende week dan maar direct de uitzwaaiwedstrijd voor Danny?
Tegen Malta? Of is dat een te zware tegenstander?
Sjeufke
13 oktober 2015, 21:43
Dienstmedeling. Dit topic heeft last van een hardnekkig virus en gaat tot nader order op slot.
Dank voor jullie begrip!
Hardnekkig virus? DEKET?