Volledige versie bekijken : IJsberen en Voetbal
Pagina's :
1
2
3
4
5
[
6]
7
8
9
10
11
12
P11111
24 september 2015, 15:36
'Jeugdopleiding Ajax voorbeeld voor alle clubs'
Waar Marco van Basten de nodige kritiek heeft op de visie van Johan Cruijff die wordt gevoerd bij Ajax, is topscout Piet de Visser juist lovend over het huidige beleid dat wordt gevoerd bij Ajax. Met name de manier waarop de jeugdopleiding vorm gegeven wordt mag geprezen worden, vindt de toonaangevende scout van Chelsea. 'Ajax is wat dat betreft vooruitstrevend en een voorbeeld voor alle clubs', vertelt hij in Ajax Life.
De Visser vindt dat Ajax op het juiste spoor zit sinds de Fluwelen Revolutie van Johan Cruijff, die man die hij enorm bewondert. De 81-jarige scout, die jarenlang bij PSV werkte, is net als Cruijff van mening dat trainingen steeds meer worden toegesneden op de ontwikkeling van het individu. In de jeugdopleiding van Ajax wordt geregeld onderling gewisseld van trainers. 'Een vaste coach bij een elftal wil alleen winnen en vergeet soms extra trainingen om spelers individueel beter te maken. Ajax is ook op dat gebied een voorbeeld voor alle clubs.'
Toch zijn De Visser en zijn collega's in het buitenland verbaasd dat Ajax de laatste periode op Europees niveau te weinig laat zien. 'Mijn buitenlandse vrienden zijn verrast dat een instituut als Ajax al jaren niet meer écht meespeelt op het internationale podium. Dat geeft te denken. Aan de opleiding ligt het niet, tot die conclusie waren we al gekomen, maar het is natuurlijk ook een kwestie van het grote geld. Dus zou het helemaal niet zo'n gek idee zijn om spelers langer vast te houden en bij uitzonderingen het salarisplafond iets te verhogen', zegt De Visser.
Verder is De Visser van mening dat Ajax zich in de zoektocht naar jonge spelers moet richten op louter exceptionele talenten. Eén van de jonge spelers die Ajax twee jaar geleden uit het buitenland haalde is Václav Černý. 'Dat is een uitstekende aanwinst. Černý is een toptalent', stelt De Visser. 'Ajax betaalt wel vier miljoen voor Mike van der Hoorn en drie miljoen voor Nick Viergever, maar dat zet geen zoden aan de dijk. Ze moeten meer durf tonen in het aankoopbeleid. Tweederangs spelers kunnen ze zelf wel opleiden.'
Waar zijn voormalig werkgever PSV vaak spelers scout en koopt vanuit Zuid-Amerika laat Ajax dit vaak na. 'Ajax-scout Hans van der Zee ziet ze wel hoor, die grote Zuid-Amerikaanse talenten. Ik zit meestal naast hem op de tribune. En hij meldt ze ook bij Ajax, dat weet ik zeker. Maar ja, vervolgens loopt het vaak spaak', sluit De Visser af met een voorbeeld waar meer kansen liggen voor Ajax.
Bron: Voetbalmedia
@j
24 september 2015, 15:38
Een eerder geschreven bericht door Petertje die zegt geen favoriete club te hebben !! Hahahahaha
De supportersblindheid druipt er van af. Dat iemand fan is van Johnnie Heitinga oke maar om de middelmatige speler die inmiddels toch wel overdatum is te loven voor 10 minuten??? Hij nam volgens Petertje1966 oh ik bedoel Petertje020 meteen de vaderrol op zich en strooide met paasjes??? Nou ik heb die paasjes niet gezien. De enige die een prachtige steekpaas gaf was Bazoer, de bij PSV weggekaapte briljant.
Als klap op de vuurpijl omschrijft Petertje de "kopbal" van Heitinga als schitterend?? Johnnie gaf na de wedstrijd ruiterlijk toe dat het geheel per ongelijk was, de bal kwam gewoon toevallig tegen z'n hoofd, hij moest er zelf ook smakelijk om lachen :)
En om dan na 10 minuutjes Heitinga het Nederlands Elftal in te lullen zegt veel over de schrijver van bovenstaand bericht. Als Heitinga het probleem in de defensie van het Nederlands Elftal moet oplossen kunnen we net zo goed Rinus Israël weer selecteren.
P11111
24 september 2015, 15:49
En om dan na 10 minuutjes Heitinga het Nederlands Elftal in te lullen zegt veel over de schrijver van bovenstaand bericht. Als Heitinga het probleem in de defensie van het Nederlands Elftal moet oplossen kunnen we net zo goed Rinus Israël weer selecteren.
Zie je wel dat jij totaal niet beseft wat je schrijft. Heitinga speelde gisteren gedurende zijn speeltijd uitmuntend als middenvelder en zeker niet als (centrum)verdediger.
Dit zegt veel over jouw voetbalinzicht. Hoe heb jij eigenlijk naar de wedstrijd zitten kijken?
@j
24 september 2015, 15:58
Oh sorry Peter, ik dacht dat hij vanuit de verdediging het middenveld inschoof zoals een sublieme verdediger doet :)
Dan moet hij maar op de plaats van Wesley Schneider gaan spelen in het Nederlands Elftal muwahahaha.
En na zijn imposante carrière in de jeugdopleiding dan komen er beslist meerdere topspelers uit de door de fluwelen revolutie gestarte opleiding van groeibriljanten.
Dream on zou ik zeggen
P11111
24 september 2015, 16:14
Oh sorry Peter, ik dacht dat hij vanuit de verdediging het middenveld inschoof zoals een sublieme verdediger doet :)
Ik signaleer steeds vaker dat jij niet zo veel van voetbal kent. Helaas voor je, maar geen onoverkomelijk probleem voor mij. Op dit moment zie ik jou als een liefhebber die geen kenner is. Ik zal je zoveel mogelijk proberen bij te schaven. Dat is mijn uitdaging met betrekking tot jou.
De grotendeels B-ploeg van Ajax speelde gisteren tegen de, op papier, twee aanvallers van de tegenstander (Vermeij en Quekel/El Jebli) in een 1:3:4:3-formatie. De gewoonlijke wisselspelers Van Rhijn, Van der Hoorn en Viergever fungeerden als de drie Ajax-verdedigers. Heitinga kwam in de ploeg voor middenvelder Bazoer en zoals je inmiddels begrepen hebt spreekt heel voetballend Nederland sinds gisteravond van een onvergetelijke invalbeurt.
Overigens hebben de ware voetbalkenners aan slechts enkele minuten dikwijls al voldoende om kwaliteit op de juiste waarde in te schatten. Zo'n voetbaloog gun ik jou ook van harte.
Op een paar blindgangers na begint zo langzamerhand vrijwel iedereen in Voetballand in te zien dat er iets moois aan het groeien is in Amsterdam. De kritiek van Van Basten is een tactische truc, dat moet je zien als een vorm van extra prikkeling. Dat zal hij over enkele jaren ongetwijfeld iedereen nog wel uitleggen. Als speler was Bassie ook al onnavolgbaar. :)
Big30
24 september 2015, 16:33
Inmiddels wordt steeds meer in twijfel getrokken of er überhaupt wel sprake is van een door la Ling geschreven advies rapport. De simpele verklaring voor het feit dat het rapport nooit is uitgelekt en niemand op de hoogte is van de inhoud is zo wordt beweerd gelegen in het feit dat er geen rapport bestaat.
Er zou slechts sprake zijn van een aantal handgeschreven aantekeningen op de agenda vd RvC de dag dat la Ling de inhoud van zijn rapport zou presenteren.
Twee agenda punten die dag waren o.a.:
1. Onrust technisch hart Ajax.
2. Benoeming algemeen directeur.
Cruijff zou op de hoogte zijn van het feit dat er geen rapport zou bestaan en onthoud zich net als de RvC van ieder commentaar.
P11111
24 september 2015, 16:41
Ling heeft een mooi handschrift en een imponerende schrijfstijl. Makkelijk leesbaar. Mijn complimenten daarvoor. Bovendien heeft hij de gave van kort en bondig pennen, zodat alles keurig en overzichtelijk op 1 A4'tje paste. Je moet het immers niet moeilijker en ingewikkelder maken dan het is en alles zo simpel mogelijk houden.
Van Berry van Aerle en de gebroeders Van de Kerkhof gaan trouwens verhalen dat zij helemaal niet kunnen lezen en schrijven.
@j
24 september 2015, 21:58
Ik signaleer steeds vaker dat jij niet zo veel van voetbal kent. Helaas voor je, maar geen onoverkomelijk probleem voor mij. Op dit moment zie ik jou als een liefhebber die geen kenner is. Ik zal je zoveel mogelijk proberen bij te schaven. Dat is mijn uitdaging met betrekking tot jou.
Mijn voetbalkennis bij laten schaven door iemand die Heitinga in het Nederlands Elftal wil??
Daar moet ik toch wel smakelijk om lachen :)
@j
24 september 2015, 22:06
De grotendeels B-ploeg van Ajax speelde gisteren tegen de, op papier, twee aanvallers van de tegenstander (Vermeij en Quekel/El Jebli) in een 1:3:4:3-formatie. De gewoonlijke wisselspelers Van Rhijn, Van der Hoorn en Viergever fungeerden als de drie Ajax-verdedigers. Heitinga kwam in de ploeg voor middenvelder Bazoer en zoals je inmiddels begrepen hebt spreekt heel voetballend Nederland sinds gisteravond van een onvergetelijke invalbeurt.
De grotendeels B ploeg?? Dat betekent dus dat Heitinga eigenlijk 3e keus is bij Ajax, hij mocht immers slechts 12 minuten meedoen met de 2e keus !! Ja als je zo iemand in het Nederlands Elftal wil heb je idd veel verstand van voetbal. Je zet met die stelling ook Frank de Boer in z'n hemd want die gebruikt Johnnie als 3e keus.
@j
24 september 2015, 22:13
en zoals je inmiddels begrepen hebt spreekt heel voetballend Nederland sinds gisteravond van een onvergetelijke invalbeurt.
Ja klopt, heel voetballend Nederland heeft zich rot gelachen toen die bal keihard tegen Johnnie's hoofd werd geschoten, kan zo in Funniest Video's :)
En nogmaals: Johnnie gaf het na de wedstrijd gewoon toe dat het een geluksgoal was !
Jansen
24 september 2015, 22:39
Ling heeft een mooi handschrift en een imponerende schrijfstijl. Makkelijk leesbaar. Mijn complimenten daarvoor. Bovendien heeft hij de gave van kort en bondig pennen, zodat alles keurig en overzichtelijk op 1 A4'tje paste. Je moet het immers niet moeilijker en ingewikkelder maken dan het is en alles zo simpel mogelijk houden.
Van Berry van Aerle en de gebroeders Van de Kerkhof gaan trouwens verhalen dat zij helemaal niet kunnen lezen en schrijven.
Je moet niet alles geloven wat ze zeggen anders kan je beter bij RTL boulevard gaan werken.
Willie v d Kerkhof is in de zakenwereld best wel goed terecht gekomen,misschien heeft hij wel een baantje voor je in sorteerwerk.
Broer Rene is niet de slimste maar regelt toch veel in de horeca wat contracten betreft.
Berry van Aerle is nog een tijd postbode geweest en er waren geen klachten dat de post verkeerd werd geadresseerd !
Ook op tv bij koning voetbal las hij de vragen voor en maakt nu lijsten voor de fanclub en andere randzaken bij PSV.
De goal van John H. kwam gewoon omdat hij in de weg stond.
Hemaworst
24 september 2015, 22:40
Dit werd gedaan [...] met de meeste zelf opgeleide spelers ooit in de historie.
Dan heb je volgens mij genoeg aan één zelf opgeleide speler...
@j
24 september 2015, 22:55
Feyenoord loodt Ajax in de volgende ronde van de KNVB beker !!!
Jansen
24 september 2015, 22:58
PSV tegen het altijd moeilijke Genemuiden :confused:
deket
24 september 2015, 23:05
De Kozakken Boys winnen die cup! En Zwolle of Almelo de titel. Kunnen ze volgend seizoen ons bekampen in de CL
Big30
25 september 2015, 00:03
Deket graag je hulp. Ik las dat gisteren Anderlecht een bekerwedstrijd speelde tegen een club waar nog niemand van gehoord heeft, Spouwen-Mopertingen :biggrin:. Ben de hele avond op google aan het zoeken geweest. Kan weinig vinden en wat ik vind lijkt me ongeloofwaardig.
Het zou gaan om een Limburgs Amateur clubje uit een gehucht met een paar duizend inwoners onder de rook van Maastricht. Het gehucht heeft een kroeg (met kolen verwarming) en een kerk (staat op instorten). Men speelt de thuis wedstrijden op een knollenveld van boer Sjef de Kneukelaar.
Lijkt me allemaal zeer ongeloofwaardig. Toen ik las dat het 1-1 stond na 89 minuten dacht ik dit is een grap. Anderlecht zou na 2 dwalingen vd scheids alsnog met 3-1 hebben gewonnen. Heb ik dit gedroomd deket of klopt het wel degelijk.
Het wordt nog gekker want de club Spouwen-Mopertingen :tongue: zou in de vierde klasse uitkomen. Die klasse ken ik wel goed want ik weet dat FC De Kampioenen daar ook in uitkomt.
Hier trouwens een beeld van de hoofdtribune van Spouwen-Mopertingen:
http://i44.photobucket.com/albums/f40/joostvoncken/verviers/IMG_1411.jpg
Geintje@! Dit is het stadion van Anderlecht. Hier de juiste foto:
http://i44.photobucket.com/albums/f40/joostvoncken/Afbeelding011.jpg
Big30
25 september 2015, 00:14
Loting derde ronde:
Telstar - AZ -
Feyenoord - Ajax -
PSV - SC Genemuiden -
FC Utrecht - FC Groningen -
Heracles Almelo - Koninklijke HFC -
Almere City - FC Den Bosch -
FC Lienden - Roda JC -
Berkum - HHC -
HBS - Kozakken Boys -
VVSB - FC Emmen -
Go Ahead Eagles - Willem II -
Achilles'29 - Spakenburg -
FC Dordrecht - Capelle -
NEC - Sparta Rotterdam -
sc Heerenveen - Helmond Sport -
Excelsior'31 - Excelsior -
speeldata 27,28 en 29 oktober
Strijker
25 september 2015, 00:37
Zal mij benieuwen hoe lang het gaat duren voordat bij @Sjon het kwartje gaat vallen. :tongue:
Admin
25 september 2015, 01:49
https://www.youtube.com/watch?v=4Z6uyCpr3NA
deket
25 september 2015, 07:58
Van Beveren, nooit van gehoord tot een supporter van het provincieploegje, die ik in Rio ontmoet had sprak over de beste keeper ooit van Nederland, tja. FC. De Kampoien speelden in die fictiereeks in 4de provinciale, dat is nog wat anders dan de 4de afdeling waar je het niveau kan verhelijken met bv. Cambuur, PSV, ADO, Twente en NEC, hoewel deze laatste hun ijslandse keeper zeker zal kwijtspelen na het EK.
Anderlecht speelde, een essentiële nuance, met een B ploeg met zelfs een Nederlander'die normaal op de bank zit, hoewel met Bram zou Nederland ook naar het EK gaan, veel secuurdere verdediger dan die Bruma.
vroeger vond ik Geschiedenis mijn favoriete vak en in voetbal speelden toen de beste spelers van Oranje altijd en graag bij,,,,,,,,,, de mooiste club ter wereld, jawel
KanariePiet
25 september 2015, 08:12
Anderlecht speelde, een essentiële nuance, met een B ploeg met zelfs een Nederlander'die normaal op de bank zit
Of Anderlecht nu zondag met zijn B of A-ploeg speelt, het zal jullie niet verder helpen. Zondag is het Constant Vanden Stockstadion van ons!! :thefinger::cool:
Anderlecht Anderlecht SINT-TRUIDEN KOMT ER AAN! Anderlecht Anderlecht SINT-TRUIDEN KOMT ER AAN!!!:teuflisch: :teuflisch::teuflisch:
Bij deze alvast een opwarmertje;):
https://www.youtube.com/watch?v=e8SxoBHCRtg
P11111
25 september 2015, 08:19
Zal mij benieuwen hoe lang het gaat duren voordat bij @Sjon het kwartje gaat vallen. :tongue:
In de loop van vandaag zal ik B30 vragen of hij @sjon een persoonlijk bericht met daarin uitleg over het voetbaltopic wil sturen. :) Overigens heb ik wel het gevoel dat @sjon verder een sympathieke vent is.
Trouwens, zelfs Ronaldo, Messi en Lewandowski komen dit seizoen waarschijnlijk niet aan het scoringsgemiddelde van Heitinga. Sjonnie staat momenteel op 1 doelpunt per (officieel) 9 speelminuten. Dat is ongeëvenaard. Hopelijk stelt De Boer hem niet meer op, zodat hij dit gemiddelde kan vasthouden en het wereldrecord in handen krijgt. ;)
P11111
25 september 2015, 09:30
Feyenoord loodt Ajax in de volgende ronde van de KNVB beker !!!
Ik ben benieuwd of Ajax ook de volgende bekerronde met een B-ploeg zal aantreden.
Wat is jouw prognose van de wedstrijd?
Graag één voor een Ajax met Heitinga (in de basis of als invaller) en eentje zonder Heitinga.
@j
25 september 2015, 10:11
Ik ben benieuwd of Ajax ook de volgende bekerronde met een B-ploeg zal aantreden.
Wat is jouw prognose van de wedstrijd?
Graag één voor een Ajax met Heitinga (in de basis of als invaller) en eentje zonder Heitinga.
Met Heitinga in de basis (die kans is overigens heel klein natuurlijk): Feyenoord-Ajax 3-1
Zonder Heitinga: Feyenoord-Ajax 1-1, Feyenoord wint na strafschoppen :)
En wat is jouw voorspelling Petertje? Ben benieuwd
@j
25 september 2015, 10:13
In de loop van vandaag zal ik B30 vragen of hij @sjon een persoonlijk bericht met daarin uitleg over het voetbaltopic wil sturen. :) Overigens heb ik wel het gevoel dat @sjon verder een sympathieke vent is.
Ben benieuwd naar dat persoonlijke bericht :) maak me gek
@j
25 september 2015, 10:17
Overigens heb ik wel het gevoel dat @sjon verder een sympathieke vent is.
Trouwens, zelfs Ronaldo, Messi en Lewandowski komen dit seizoen waarschijnlijk niet aan het scoringsgemiddelde van Heitinga. Sjonnie staat momenteel op 1 doelpunt per (officieel) 9 speelminuten. Dat is ongeëvenaard. Hopelijk stelt De Boer hem niet meer op, zodat hij dit gemiddelde kan vasthouden en het wereldrecord in handen krijgt. ;)
Een sympathieke vent ben ik zeker hahahaha
Ga je nu Heitinga vergelijken met Ronaldo, Messi en Lewadowski??? Hoe noemen ze dat ook al weer, oh ja appels met peren vergelijken :)
@j
25 september 2015, 10:30
https://www.youtube.com/watch?v=4Z6uyCpr3NA
Jan van Beveren was inderdaad de beste keeper die Nederland ooit heeft gehad.
Verder een zeer beschaafde man die niets moest hebben van het arrogante en dominante gedrag van ene Johan Cruijff.
Chruijf zag meer in Jan Jongbloed?? We hebben destijds allemaal kunnen zien waartoe dat geleid heeft ! Nederland verloor de WK finale in Duitsland mede door het slechte keeperswerk van Jongbloed en de onzichtbare Cruijff in de tweede helft.
DOODZONDE
P11111
25 september 2015, 10:45
En wat is jouw voorspelling Peter? Ben benieuwd
Op grond van het artikel op VI.nl vul ik op mijn totoformulier een 2 in.
Afhankelijk van de opstelling die avond twijfel ik nog tussen 0-3 en 0-4. Ik verwacht namelijk dat het een ongelijke wedstrijd van een tiental tegen twaalf wordt, want Feyenoorder Kuijt speelt de bal doorgaans heel vaak naar iemand met het kleur shirt van de tegenstander. Dat is ook al feitelijk bewezen, want in de Eredivisie is hij tot nu toe zonder concurrentie de hopeloze koploper op de ranglijst van spelers met het meeste balverlies.
Feyenoord wacht al twaalf jaar op bekerzege tegen Ajax
Al voordat het winterstop is kan Ajax of Feyenoord de eerste KNVB-beker sinds jaren uit het hoofd zetten. De laatste keren was een Klassieker in het bekertoernooi een prooi voor de Amsterdammers.
Donderdagavond werd tijdens de loting voor de derde ronde duidelijk dat Feyenoord en Ajax het in de laatste week van oktober net als twee seizoenen geleden tegen elkaar zullen opnemen. Destijds waren de Amsterdammers in de kwartfinale op weg naar de bekerfinale met 3-1 te sterk in de ArenA.
Vier jaar eerder was de dubbele confrontatie in de bekereindstrijd ook een pijnlijke aangelegenheid voor de Rotterdammers. Over twee wedstrijden (omdat de fans van een van de twee clubs een finale over één duel niet konden bijwonen) bleek de ploeg van trainer Martin Jol een flinke maat te groot. Na de 2-0 nederlaag in Amsterdam mocht Feyenoord nog enige hoop koesteren, maar in de eigen Kuip was het door twee doelpunten van zowel Luis Suárez als Siem de Jong kansloos: 1-4.
Ook in 1999 was Ajax de beste. In de halve finale werd met 2-1 gewonnen van de Rotterdammers. In 1993, ook in de halve finale, werd Feyenoord in de eigen Kuip zelfs met 0-5 van het veld gespeeld door een indrukwekkend Ajax.
Bron: Voetbal International
@j
25 september 2015, 10:52
Oh allemaal op basis van wedstrijden uit het verleden !! Goeie maatstaf :)
Ik neem aan zonder Heitinga want dan zou het beslist 0-7 worden :)
P11111
25 september 2015, 11:02
El Ghazi en Heitinga in voorselectie Oranje
Bondscoach Danny Blind heeft Rick Karsdorp, Anwar El Ghazi en Sjonnie Heitinga opgenomen in zijn voorlopige selectie voor de EK-kwalificatieduels met Kazachstan en Tsjechië.
Blind maakte zijn 29-koppige groep vrijdagochtend bekend. De namen van de rechtsback van Feyenoord en de vleugelaanvaller van Ajax zijn daarbij het meest opvallend. De selectie van Ajax-middenvelder Sjonnie Heitinga is na zijn ijzersterke invalbeurt in de bekerwedstrijd tegen De Graafschap minder verrassend. Voorheen kwam Heitinga al als centrumverdediger uit in Oranje, waarmee hij in 2010 in de WK-finale stond. Dit seizoen richt de ervaren speler zich op een middenveldpositie.
Ook Ajax-jongelingen Jaïro Riedewald en Kenny Tete zitten er weer bij, evenals Jong Oranje-aanvoerder Karim Rekik. Virgil van Dijk - die tegen Turkije voor het eerst bij de groep zat - staat ook op de lijst van Blind. In de defensie ontbreken Gregory van der Wiel en de geblesseerde Stefan de Vrij.
Voorin ontbreekt Arjen Robben. De nieuwe aanvoerder van het Nederlands elftal raakte vorige maand in de desastreus verlopen thuiswedstrijd tegen IJsland geblesseerd aan zijn lies. Daarop werd al bekend dat hij er zo'n vier weken uit zou zijn. Het niet opnemen van Robben in zijn voorselectie lijkt erop te duiden dat Blind weinig hoop heeft op een wondertje. Ook Nigel de Jong zit er (wederom) niet bij.
Oranje gaat op zaterdag 10 oktober op bezoek bij Kazachstan, drie dagen later ontvangt het Tsjechië in de Amsterdam ArenA. In die twee duels moet het Nederlands elftal het vege lijf zien te redden in Groep A. Met nog twee wedstrijden te gaan staat Oranje vierde in de poule, op twee punten achter nummer drie Turkije. Het heeft de kans op plaats drie, en dus play-offs om EK-kwalificatie, niet meer in eigen hand.
Volledige voorselectie Oranje:
Doel: Jasper Cillessen (Ajax), Tim Krul (Newcastle United), Kenneth Vermeer (Feyenoord), Jeroen Zoet (PSV).
Verdediging: Jeffrey Bruma (PSV), Virgil van Dijk (Southampton), Daryl Janmaat (Newcastle United), Rick Karsdorp (Feyenoord), Terence Kongolo (Feyenoord), Karim Rekik (Olympique Marseille), Jaïro Riedewald (Ajax), Kenny Tete (Ajax), Joël Veltman (Ajax).
Middenveld: Ibrahim Afellay (Stoke City), Vurnon Anita (Newcastle United), Daley Blind (Manchester United), Sjonnie Heitinga (Ajax), Davy Klaassen (Ajax), Wesley Sneijder (Galatasaray), Georginio Wijnaldum (Newcastle United).
Aanval: Memphis Depay (Manchester United), Bas Dost (VfL Wolfsburg), Anwar El Ghazi (Ajax), Klaas Jan Huntelaar (Schalke 04), Luuk de Jong (PSV), Jeremain Lens (Sunderland), Luciano Narsingh (PSV), Robin van Persie (Fenerbahçe), Quincy Promes (Spartak Moskou).
Bron: De Fabeltjeskrant
P11111
25 september 2015, 11:18
Heitinga: 'Jonge groep luistert goed'
Sjonnie Heitinga is onder de indruk van het spelersmateriaal bij Ajax. Dat vertelt de verdediger in een kort vraaggesprek met het Algemeen Dagblad. De routinier maakte woensdagavond in de beker zijn rentree voor Ajax en dat ruikt naar meer.
'We hebben een zeer jonge groep. Ik heb veel meer meegemaakt dan de meesten. En ik moet zeggen: ze luisteren goed', vertelt Heitinga. 'Er zijn altijd momenten dat je die jonkies advies kunt geven. We hebben prachtige ruwe diamanten in de groep die een mooie toekomst tegemoet gaan, maar dan moeten ze wel hun koppie erbij houden.'
Voor Heitinga ligt daar ook een belangrijke taak. Hoewel trainer Frank de Boer al weken benadrukt dat zijn ervaren verdediger niet alleen om zijn vaderrol werd gehaald, lijkt dat toch wel één van de belangrijkste opdrachten te zijn bij de start van het seizoen.
Bron: Ajax Showtime
Willem2
25 september 2015, 11:47
Ajax heeft over boekjaar 2014/2015 een winst geboekt van 22 miljoen euro. Dat meldt de koploper van de Eredivisie op zijn website. Het eigen vermogen van de club werd daardoor opgeschroefd naar 110,1 miljoen euro...... http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/article/detail/4149738/2015/09/25/Ajax-boekt-winst-van-22-miljoen-euro.dhtml
Ajax doet het goed op de bank :rolleyes:
deket
25 september 2015, 13:22
Daar kunnen ze toch enkele ervaren spelers met de juiste attitude en veel talent voor kopen, in de Nederlandse kompetitie lukt het wel met deze jonge groep maar internationaal al bewezen van niet, maar ben hun directeur niet.
hoe zit het eigenlijk met de bankrekening van het provincieploegje?
De tijd dat ze door uitstekende kontakten via hun sponsor in Zuid-Amerika goede zaken kon doen lijkt voorbij.
en ja de financiële situatie van Anderlecht blijft zo gezond als een lekkere vis
Willem2
25 september 2015, 13:38
Voor PSV is een belangrijke week aangebroken. Na de midweekse 3-2 bekeroverwinning op SC Cambuur speelt de regerend kampioen van Nederland komende zaterdag een thuiswedstrijd tegen NEC. De woensdag daarna staat de belangrijke Champions League-wedstrijd tegen CSKA Moskou (uit) op de rol en alsof dat nog niet genoeg is, wordt de week afgesloten met de topper tegen Ajax. "Er komen drie belangrijke wedstrijden aan", weet coach Phillip Cocu ..... http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/284483/week-van-de-waarheid-voor-psv-in-de-flow-komen/
Big30
25 september 2015, 13:40
Jan van Beveren was inderdaad de beste keeper die Nederland ooit heeft gehad.
Verder een zeer beschaafde man die niets moest hebben van het arrogante en dominante gedrag van ene Johan Cruijff.
Chruijf zag meer in Jan Jongbloed?? We hebben destijds allemaal kunnen zien waartoe dat geleid heeft ! Nederland verloor de WK finale in Duitsland mede door het slechte keeperswerk van Jongbloed en de onzichtbare Cruijff in de tweede helft.
DOODZONDE
Klopt, helaas wel ja. Clown Cruijff vond het met zijn zogenaamde Amsterdamse humor nodig om de beste keeper van Beveren weg te pesten samen met Skiete Willy.
Dat gecombineerd met een Cruijff die in de finale alleen met randzaken bezig was en niet met voetballen verklaart deze wond in de Nederlandse voetbal historie.
Voor details raad ik het boek van Auke Kok "1974, wij waren de besten aan".
Big30
25 september 2015, 13:59
De Boer passeert Heitinga
Trainer Frank de Boer heeft zaterdag geen plaats voor John Heitinga en Nick Viergever in zijn selectie voor de thuiswedstrijd tegen FC Groningen. "Ik moest een keuze maken"', stelde de oefenmeester die over een zo goed als fitte selectie beschikt.
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/24538129/__De_Boer_passeert_Heitinga__.html
Nog even wat fabeltjeskrant nieuws over de komedie in Amsterdam :biggrin:. Alleen komediant en hofnar Cruijff en P020 kunnen uitleggen waaro Ajax Sjonnie heeft aangekocht. Hilarisch gewoon, ook treurig eigenlijk.
Ik verwacht nu minimaal 5 persberichten van P020 waar in wordt uitgelegd hoe geniaal de Boer nu bezig is!
P11111
25 september 2015, 14:00
Voor PSV wordt de week afgesloten met de topper tegen Ajax.
Sinds wanneer is een wedstrijd tussen de koploper en een middenmoter op de ranglijst een topper?
P11111
25 september 2015, 14:13
Ik verwacht nu minimaal 5 persberichten van P020 waar in wordt uitgelegd hoe geniaal de Boer nu bezig is!
Ik heb gewoonlijk weinig woorden nodig om iets duidelijk te maken, dus ik heb aan 1 bericht voldoende.
Het is in deze fase van het seizoen belangrijk dat Sjonnie niet geforceerd gebracht wordt om te voorkomen dat hij overbelast raakt.
Straks in de finale van de Europa League is hij nog hard nodig (o.a. in zijn functie van begeleider tijdens de tienertoerreis naar een grote buitenlandse stad) en het zou zonde zijn als hij dan zelf niet kan meedoen, omdat hij in september na een lange periode van inactiviteit zonodig twee wedstrijdjes per week moest spelen.
In dat opzicht begrijp ik de beslissing van De Boer volkomen. Heel verstandig. Hopelijk stelt Blind hem daarom ook maar in 1 van de 2 aankomende interlands op. Persoonlijk denk ik dat hij tegen Tsjechië het meest bruikbaar is. En wat zou het dan geweldig zijn als hij nogmaals in de slotfase, nota bene in zijn eigen ArenA, met een krachtig en allesbeslissend kopdoelpunt ons naar Frankrijk brengt. Ik zie dat al helemaal voor me.
P11111
25 september 2015, 14:31
Ronaldo adviseerde El Ghazi
Groeibriljant Anwar El Ghazi is voor het eerst opgeroepen voor het Nederlands Elftal. Na de ophef vorige week rond FC Twente-speler Hakim Ziyech, die gekozen lijkt te hebben voor Marokko, kiest de Ajacied voor Oranje. Niemand minder dan Cristiano Ronaldo adviseerde de Ajacied bij deze keuze.
Topscorer El Ghazi kreeg van alle kanten adviezen om zijn landkeuze gefundeerd te kunnen maken. "Ik heb er goed over nagedacht en ben er al sinds lange tijd over uit. Mijn ouders, mijn familie, mijn persoonlijke trainer en ook Cristiano Ronaldo adviseerden mij. Ik heb alles in mijn keuze meegenomen."
Dat trainers en familie de talentvolle Ajacied van adviezen voorzien is gebruikelijk, maar dat de Portugees en wereldster Ronaldo een belangrijke rol heeft gespeeld, is opmerkelijk. "Het kwam ter sprake tijdens mijn privé-ontmoeting afgelopen zomer met Ronaldo. Hij vroeg hoe ik er voor stond om voor Nederland te kiezen. Hij zei dat als hij mij was, dat hij dan voor Nederland zou kiezen. Hij zei dat ik het wel zelf moest beslissen en dat mensen altijd een mening hebben. Kies je voor Nederland dan zeggen de Marokkanen dat ik geen echte Marokkaan ben, kies je voor Marokko dan zeggen de Nederlanders 'hey, je bent hier toch geboren en getogen, wat is dat nou?'."
Het is dus Nederland geworden. "Ik ben hartstikke blij dat ik ben geselecteerd voor de voorselectie. Dat is al een eer. Ik doe m'n uiterste best. Wie weet of ik in de definitieve selectie kom."
Gaat El Ghazi Nederland naar het EK schieten? "Nou, dat zijn weer te hoge verwachtingen van mij. Ik ga in elk geval mijn uiterste best doen. Ik ga alles geven voor het land, want ik ben hier geboren en getogen."
@j
25 september 2015, 15:09
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/24538129/__De_Boer_passeert_Heitinga__.html
Nog even wat fabeltjeskrant nieuws over de komedie in Amsterdam :biggrin:. Alleen komediant en hofnar Cruijff en P020 kunnen uitleggen waaro Ajax Sjonnie heeft aangekocht. Hilarisch gewoon, ook treurig eigenlijk.
Dan mogen ze ook meteen uitleggen waarom bondscoach Danny Blind het in z'n botte hersens haalt om diezelfde Heitinga die tot dusver 3e keus is in de 020selectie wordt opgeroepen voor het Nederlands Elftal?? Idd hilarisch, treurig en volkomen belachelijk !
Met een bondscoach die zijn toch al niet van kwaliteit overlopende selectie aanvult met een derderangs speler gaan we zeer zeker het EK halen hahahahaha
@j
25 september 2015, 15:14
Heitinga: 'Jonge groep luistert goed'
Sjonnie Heitinga is onder de indruk van het spelersmateriaal bij Ajax. Dat vertelt de verdediger in een kort vraaggesprek met het Algemeen Dagblad. De routinier maakte woensdagavond in de beker zijn rentree voor Ajax en dat ruikt naar meer.
'We hebben een zeer jonge groep. Ik heb veel meer meegemaakt dan de meesten. En ik moet zeggen: ze luisteren goed', vertelt Heitinga. 'Er zijn altijd momenten dat je die jonkies advies kunt geven. We hebben prachtige ruwe diamanten in de groep die een mooie toekomst tegemoet gaan, maar dan moeten ze wel hun koppie erbij houden.'
Voor Heitinga ligt daar ook een belangrijke taak. Hoewel trainer Frank de Boer al weken benadrukt dat zijn ervaren verdediger niet alleen om zijn vaderrol werd gehaald, lijkt dat toch wel één van de belangrijkste opdrachten te zijn bij de start van het seizoen.
Bron: Ajax Showtime??? De Muppetshow zou een betere benaming zijn.
Wat een kleuterklas daaro, ze halen een oud speler in huis om een vaderrol te spelen voor de kids !
En dan nog beweren dat hij niet alleen daarvoor gehaald is :) waar zou hij dan nog meer voor gehaald zijn? Om de ballen op te pompen?
P11111
25 september 2015, 15:29
Ik vind @sjon in dit serieuze voetbaltopic een meer dan waardige opvolger van onze Belgische voetbalvriend.
Deket, heb jij misschien een halfbroer in Nederland? :)
Teiresas
25 september 2015, 15:33
Dan mogen ze ook meteen uitleggen waarom bondscoach Danny Blind het in z'n botte hersens haalt om diezelfde Heitinga die tot dusver 3e keus is in de 020selectie wordt opgeroepen voor het Nederlands Elftal?? Idd hilarisch, treurig en volkomen belachelijk !
Met een bondscoach die zijn toch al niet van kwaliteit overlopende selectie aanvult met een derderangs speler gaan we zeer zeker het EK halen hahahahaha
neem toch niet alles zo serieus...;)
de ene helft van wat P020 neerpent is niet waar en de andere helft moet je met een kilootje zout nemen...
onze nieuwe bondscoach is tot veel in staat waar het zijn selectiebeleid betreft, maar zélfs hij zou dit niet in z'n krullebol halen.
deket
25 september 2015, 15:38
Hoe waardig opvolger? Ben nog niet dood hoor, onkruid vergaat niet.
en idd die stelling van Willem ontgaat mij, een middenmotor interpreteren als topper?
denk bovendien dat al hun geluk tegen Manchester. U is opgebruikt.
Drie topmatchen? Die Cocu heeft zeker filosofie en logica gestudeerd? NEC, een belangrijke wedstrijd? Gekker moet het niet worden in deze wereld
Teiresas
25 september 2015, 15:42
En over het selectiebeleid van Bennie Blind gesproken...
Het is natuurlijk ronduit een schandaal dat zelfs bij afwezigheid van Stefan de Vrij, onze bejubelde bondscoach de voorkeur geeft aan de hemeltergend slechte Bruma en de zo mogelijk nog talentlozere Veltman, boven de beste rechter cv van Nederland (na De Vrij), te weten Sven van Beek.
Hoe blind kan je zijn?
P11111
25 september 2015, 15:53
Hoe blind kan je zijn?
Ik denk dat jouw grote probleem (hier) is, dat jij nogal supportersblind bent.
Straks ga je nog roepen dat Kuijt weer in Oranje moet.
Teiresas
25 september 2015, 16:00
Ik denk dat jouw grote probleem (hier) is, dat jij nogal supportersblind bent.
Straks ga je nog roepen dat Kuijt weer in Oranje moet.
Ik neem je constatering uiterst serieus. Als iemand die symptomen moet herkennen ben jij 't wel, dus reden te over om aan mijn objectiviteit te twijfelen.
Het gaat hier echter niet om mijn blindheid (daar hebben buiten dit forum verder weinig mensen last van), maar om die van de bondscoach, waar straks heel de natie de dupe van is wanneer we komende zomer op het EK naar Slovenie-IJsland moeten kijken, in plaats van naar Oranje...
Kuijt terug in Oranje !!
P11111
25 september 2015, 16:19
De Mos: 'Van Basten zat er mee, Cruijff niet'
Voetbalanalist Aad de Mos denkt dat Johan Cruijff niet veel geeft om de kritische column die Marco van Basten deze week schreef voor Voetbal International. 'Vroeger waren het vier handen op een buik, Van Basten en Cruijff', zegt De Mos. 'Er is een breuk ontstaan naar aanleiding van de controverse in de jeugdopleiding in de tijd van trainer Van Basten. Nu ziet Van Basten zich genoodzaakt om dat middels een column aan heel de wereld bekend te maken. Hij zat er waarschijnlijk mee, maar Cruijff kennende zit Cruijff er niet mee', zegt de voormalig trainer in gesprek met de pers.
De Mos denkt dat Van Basten zijn aandacht momenteel beter kan verleggen naar andere zaken. 'Van Basten heeft zelf als trainer natuurlijk nog niks gepresteerd. Hij moet zich bezig houden met zijn eigen toko. Dat is het Nederlands elftal en daar hebben ze normaal gesproken hun handen vol aan', reageert De Mos, die daarmee niet wil zeggen dat het Plan Cruijff een garantie voor succes is. 'Ik geloof dat de meeste jongens die de laatste jaren doorbreken bij Ajax, al bij Ajax waren toen Jan Olde Riekerink er hoofd opleidingen was. Davy Klaassen, Joël Veltman en Mitchell Dijks heb ik toen bijvoorbeeld al rond zien lopen in de jeugd en Frank de Boer trainde de A1, waarvan er nu veel in Ajax 1 spelen. Ik denk wel dat het goed is dat veel oud-voetballers bij Ajax de jeugd nu wegwijs maken in het moeilijke vak van profvoetballer.'
De Mos denkt dat De Boer dit seizoen zijn vijfde landstitel als hoofdtrainer van Ajax gaat veroveren. 'Ajax houdt toch veel wedstrijden makkelijk de nul. Soms heb je een wedstrijd nodig waarin de voetjes op de grond worden gezet en dat is het jonge Ajax gebeurd tegen Rapid Wien. PSV heeft een probleem als het zelf de bal heeft. In de Eredivisie worden ze in tachtig procent van de gevallen gedwongen de bal veel te hebben. Daar is Ajax veel verder in', aldus De Mos, die hoopt dat Davy Klaassen snel verdere stappen gaat zetten. 'Toen ik hem op zijn zestiende en zeventiende zag spelen had ik al het gevoel dat hij ver kan komen. En ik kijk dit seizoen heel graag naar het onvoorspelbare, het atletisch vermogen en het voetbalgogme van Riechedly Bazoer.'
Teiresas
25 september 2015, 16:20
Gregory van der Wiel is gepasseerd. Daryl Janmaat maakt wel weer deel uit van de groep.
Blind is volkomen zwalkende. Van enige consistentie is geen sprake.
Dat Van Der Wiel momenteel niet in Oranje hoort is uiteraard klip en klaar, maar Blind had hem in de vorige twee wedstrijden natuurlijk al niet moeten opstellen. Die fout heeft ons twee verliespartijen opgeleverd en ons deelname aan het EK gekost. Nu mag opeens Janmaat weer opdraven, terwijl hij eerder afgeserveerd was? Als ik Janmaat was, zou ik sterk overwegen te bedanken voor de eer. Straks mag ie op de bank plaatsnemen omdat Blind de voorkeur geeft aan Tete in de basis.
Wat een (gebrek aan) beleid.
Ook de (pre)selectie van Veldman is natuurlijk een aanfluiting van jewelste.
P11111
25 september 2015, 16:53
Straks mag ie op de bank plaatsnemen omdat Blind de voorkeur geeft aan Tete in de basis.
Dat zou de enige juiste keuze zijn. Tete heeft duelkracht en snelheid en is daardoor sterk in de Zweikämpfe. Ook in de opbouw en het (positie)spel naar voren kan hij van waarde zijn. Een uitstekende rechtsback met, gezien zijn jonge leeftijd, nog enorm veel groeipotentie. De tijd is nu rijp voor zijn debuut.
Van der Wiel heeft inderdaad het niveau voor Oranje niet. Janmaat kan absoluut niet verdedigen en dat is niet zo handig voor een verdediger.
De van middenvelder tot rechtsback omgevormde Karsdorp maakt trouwens ook een veelbelovende ontwikkeling. De stand vandaag is dat we wat betreft de toekomst met Tete en Karsdorp ons geen zorgen over de rechtsbackpositie lijken hoeven te maken.
Big30
25 september 2015, 16:57
http://www.vi.nl/upload_mm/2/0/e/cid196771_Betweters_24_9_580x310.jpg
Ajax, slaappil en komedie in de Circus Arena te verkrijgen en bewonderen :sleep::hah::sleep:!
In de hoofdrollen: clown Frankie, Johan de Hofnar en dwergje Markie.
"Het schijnt dat een grote medicijnen fabrikant de rechten van Ajax heeft gekocht. Ze willen het als slaappil uit gaan venten." Hugo Borst.
Strijker
25 september 2015, 17:09
Ik vind @sjon in dit serieuze voetbaltopic een meer dan waardige opvolger van onze Belgische voetbalvriend.
Deket, heb jij misschien een halfbroer in Nederland? :)
Hij doet mij meer denken aan Jan Verplancke.
Waar is onze Janneman eigenlijk gebleven?
Teiresas
25 september 2015, 18:17
Janmaat kan absoluut niet verdedigen en dat is niet zo handig voor een verdediger..
Maar bij Veldman vind je dat geen probleem?
Strijker
25 september 2015, 18:19
Dan mogen ze ook meteen uitleggen waarom bondscoach Danny Blind het in z'n botte hersens haalt om diezelfde Heitinga die tot dusver 3e keus is in de 020selectie wordt opgeroepen voor het Nederlands Elftal?? Idd hilarisch, treurig en volkomen belachelijk ! Met een bondscoach die zijn toch al niet van kwaliteit overlopende selectie aanvult met een derderangs speler gaan we zeer zeker het EK halen hahahahaha
Hey @Sjon,
Ik zit net op teletekst te kijken en daar staat Sjonnie H. niet bij de voorselectie. Het lijkt er dus op dat de bron waar P020 zijn info vandaan heeft niet helemaal betrouwbaar is.
Op zich wel heel vreemd want P020 zijn analyses zij doorgaans haarscherp en hij slaat altijd de spijker precies op zijn kop met zijn bijdrages aan dit forum.
Heel af en toe gaat het echter wel eens een beetje mis. Het komt namelijk heel sporadisch nog wel eens voor dat hij s'ochtends in de haast zijn pilletje vergeet in te nemen.
Dat wil er dan soms nog wel eens toe leiden dat hij in zijn berichtgeving een heel klein beetje worsteld met het uit elkaar houden van werkelijkheid en fantasie.
Picasso 1
26 september 2015, 01:01
Twee deals vormen de grond voor de aanklacht die vrijdagmiddag werd gepubliceerd. Zo zou Blatter in februari 2011 namens de FIFA een bedrag van 2 miljoen Zwitserse francs (1,8 miljoen euro) hebben overgemaakt aan zijn collega van de Europese voetbalbond, Michel Platini. Blatter ontkent bij monde van zijn advocaat dat hij zijn functie heeft misbruikt.
Ook Platini benadrukte na het verhoor dat er niets mis is met de 2 miljoen Zwitserse frank die hij in 2011 ontving van de FIFA-voorzitter. 'Dat bedrag heeft betrekking op het werk dat ik uitvoerde als onderdeel van mijn contract bij de FIFA', meldde Platini vrijdag in een verklaring.
De aanklacht kan grote gevolgen hebben voor de toekomst van zowel Blatter als Platini. Blatter heeft al gezegd dat hij zijn mandaat neerlegt op 26 februari 2016, als zijn opvolger wordt gekozen. Niet valt uit te sluiten dat hij eerder opstapt, vanwege de zaak waarin hij nu verwikkeld is geraakt. De FIFA zette vorige week zijn secretaris-generaal Jérôme Valcke aan de kant, na beschuldigingen dat hij onderhands heeft verdiend aan de verkoop van wedstrijdkaarten bij het vorige WK.
Platini geldt als voornaamste kandidaat om Blatter op te volgen als FIFA-president, maar ook zijn naam komt nu voor in een strafrechtelijke aanklacht. De Fransman wordt overigens niet gezien als verdachte. Blatter is, benadrukt de Zwitserse aanklager, onschuldig tot het tegendeel is bewezen.
http://www.volkskrant.nl/sport/zwitserse-justitie-verdenkt-blatter-van-omkopen-platini~a4149844/
En nu wankelt dus ook de positie van Platini omdat hij in een strafrechterlijke zaak betrokken raakt.
Het zou een drama zijn als verdachte Blatter wordt opgevolgd door verdachte Platini. Wordt tijd voor schoon schip zowel bij de Fifa als bij de Uefa.
P11111
26 september 2015, 09:26
Derksen: 'Uitgerekend Van Basten zorgde voor begin revolutie'
Johan Derksen vindt de kritiek van Marco van Basten op Johan Cruijff in Voetbal International geen slimme actie. Hij is van mening dat een medewerker van de KNVB nooit zo openlijk kritiek zou mogen leveren op het beleid van één van de Nederlandse clubs, die nota bene hofleverancier is van Oranje. 'Eigenlijk heeft Marco ook nog zelf het startsein gegeven voor de Fluwelen Revolutie.'
De Telegraaf-journalist Valentijn Driessen is van mening dat de column van Van Basten vooral heel erg groot is gemaakt. 'Hij mag ook gewoon een mening hebben natuurlijk, net als iedereen. Maar omdat hij het zegt, komt het harder aan.' Derksen vindt echter dat de assistent-bondscoach geen recht van spreken heeft. 'Het plan van Cruijff is ook een beetje ontworpen omdat Van Basten trainer bij Ajax werd. Hij kocht voor 37 miljoen aan spelers, en die zijn eigenlijk allemaal niet geslaagd in Amsterdam. Johan vond toen dat Ajax dat soort spelers ook zelf op zou kunnen leiden. Dat was het begin.'
Als trainer was de oud-voetballer geen groot succes, en ook daarom is de kritiek misplaatst, zo argumenteert Derksen bij Voetbal Inside. 'De grote fout van Cruijff was dat hij dacht dat Marco een uitstekende directeur voetbalzaken en trainer was. Dat bleek een heel verkeerde inschatting. Bij Ajax is hij volledig mislukt', aldus de voormalig VI-hoofdredacteur. 'Verder heeft Cruijff het gewoon goed neergezet bij Ajax. Hij zorgde voor de komst van Frank de Boer, Wim Jonk en Dennis Bergkamp. Dat Jonk en Bergkamp met elkaar zijn gebotst heeft gewoon te maken met hun verschil in visie over het te voeren beleid.'
Ook Wim Kieft heeft zich negatief uitgelaten over de column van Marco van Basten. 'San Marco' fileerde het Plan Cruijff maar Kieft vindt Van Basten niet in de positie zitten om zo te kunnen reageren. 'Hij heeft zijn eigen positie verkeerd ingeschat', aldus de analist in zijn column in De Telegraaf.
Kieft vindt los van de inhoud het niet slim van Van Basten zich negatief uit te spreken over Ajax. De Amsterdammers zijn leverancier van het Nederlands Elftal en Van Basten is assistent-bondscoach. 'Dit kan hij zich niet permitteren. Het is leuk om een mening te hebben, maar dit was niet het juiste moment. Na twee verloren interlands waarin de coaching niet echt geweldig viel te noemen, staan voor Oranje twee belangrijke interlands op stapel. Daar zou het over moeten gaan, maar nu gaat het dankzij Van Basten alleen nog maar over Van Basten contra Cruijff. Niet verstandig.'
De blonde oud-spits vindt de houding van de KNVB in deze soap ook mis. 'Ik weet zeker dat als assistent-bondscoach Jan Zwartkruis zoiets had gedaan onder supervisie van Ernst Happel hij direct zou zijn ontslagen. Maar bij de KNVB durven ze Marco niet aan te pakken.' Danny Blind had als bondscoach zijnde zijn assistent moeten instrueren over zijn columns, vindt Kieft. 'Van Basten heeft een tien keer grotere status dan Blind, waardoor de gevolgen van zijn woorden een enorm effect hebben. Het is leuk dat Marco een mening heeft, maar soms kan hij die beter even voor zichzelf houden.'
Menno Pot, columnist van NUsport, denkt dat de column van Marco van Basten niet tot verandering zal gaan leiden in Amsterdam. 'Johan Cruijff zal niet wakker liggen van Marco's stukje en in Cruijffiaanse kringen, bij Ajax, zal niemand naar hem luisteren, laat staan dat de column verandering teweeg zal brengen. Als columnist heeft Marco van Basten in zekere zin de positie hervonden die hij als spits had: lekker jezelf zijn en je eigen dingetje doen, lekker scherp, af en toe de mensen blij maken maar vooral niet te veel echte verantwoordelijkheid op je nek. Precies zoals hij het wil, schat ik in', sluit Pot af.
Don Rudo
26 september 2015, 19:23
Willi69, du kannst wieder heraus kommen! ;)
Nedlovefkk
26 september 2015, 23:07
Gratuliere willi69!.
ons PSV het ook gewonnen, vraag alleen nie hoe...
P11111
27 september 2015, 10:58
ons PSV het ook gewonnen, vraag alleen nie hoe...
Het veldspel was inderdaad wederom ontluisterend. Als je op eigen veld tegen N.E.C. in fases met de rug tegen de muur wordt gezet is daar maar 1 woord voor: beschamend. Echt zorgwekkend.
Ik zal De Boer morgen verzoeken of hij volgende week Van Rhijn, Van der Hoorn, Viergever, Boilesen, Duarte en Sanogo gezamenlijk wil opstellen.
Big30
27 september 2015, 11:04
http://www.vi.nl/upload_mm/2/0/e/cid196771_Betweters_24_9_580x310.jpg
Ajax, slaappil en komedie in de Circus Arena te verkrijgen en bewonderen :sleep::hah::sleep:!
In de hoofdrollen: clown Frankie, Johan de Hofnar en dwergje Markie.
"Het schijnt dat een grote medicijnen fabrikant de rechten van Ajax heeft gekocht. Ze willen het als slaappil uit gaan venten." Hugo Borst.
Volgens TT p822 is de transformatie van Ajax van een voetbalclub naar een slaappil goed gelukt!
Klinisch Ajax verslaat Groningen
De eerste helft was slaapverwekkend.
De beurswaarde van Slaappillen fabrikant AJAX is dan ook weer gestegen. Bravo :freu:!!! Wat mij betreft is daarmee de kous af, na 5 jaar is de slaap revolutie gelukt. Normaal duurt een revolutie veel korter maar goed bij een beurs genoteerd bedrijf zie je wel vaker dat het verschil tussen een revolutie en komedie niet zo groot is. Genoeg dunkt me over deze slaap revolutie.
Van Gaal kan tevreden zijn. MU koploper, mooi maar de competitie is nog lang en zwaar dus al te veel zegt het niet. Inderdaad W69 kan weer opgelucht ademen, twee maal winst voor BM.
Deket zal het nu wel dun door de broek lopen, op voorhand lijkt Anderlecht thuis kansloos tegen STVV, we zullen het vanavond zien.
P11111
27 september 2015, 11:11
De tweede helft aan de hand van de ijzersterke en uitblinkende jongeling Bazoer een fris en dynamisch spelend Ajax gezien, wat alleen al in de eerste tien minuten na de rust vijf honderd-procent-kansen opleverde. Genieten! De contouren van de fluwelen ingreep zijn steeds vaker en meer te zien. Dat is een geruststellende ontwikkeling voor de supporters en liefhebbers. Het geduld zal uiteindelijk beloond worden.
http://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=819
KanariePiet
27 september 2015, 11:15
Matchday! Anderlecht, Anderlecht: Sint-Truiden komt er aan!!!:teuflisch::cool:
Hemaworst
27 september 2015, 17:44
...alleen al in de eerste tien minuten na de rust vijf honderd-procent-kansen opleverde.
En daarvan ging er blijkbaar geen één van in, iets dat mij wél essentieel lijkt bij 100%-kansen...
P11111
27 september 2015, 17:58
En daarvan ging er blijkbaar geen één van in, iets dat mij wél essentieel lijkt bij 100%-kansen...
De "discussie" ging over het verschil tussen slaapverwekkend en dynamisch voetbal en niet over het benutten van de doelkansen.
Als supporter moet je je pas zorgen maken als er helemaal geen kansen worden gecreëerd, dus ik kan met een ontspannend gevoel de nieuwe week in. Wederom een driepunter, verdedigend de nul gehouden en als koploper. :)
Hemaworst
27 september 2015, 19:22
Als supporter moet je je pas zorgen maken als er helemaal geen kansen worden gecreëerd, dus ik kan met een ontspannend gevoel de nieuwe week in. Wederom een driepunter, verdedigend de nul gehouden en als koploper. :)
Als Ajax-supporter maak ik me zorgen over het gebrek aan scorend vermogen. Tegen de mindere goden kom je daar mee weg, maar tegen de topclubs en Europees word je afgestraft. Daar moet je vaak zien te scoren uit drie halve kansen. De hele discussie over aantrekkelijk spel zal me mijn reet roesten, Chelsea is ook met een geparkeerde bus en weinig sprankelend spel Europees en Engels kampioen geworden. Daarnaast heb je twee clubs nodig om een leuke wedstrijd op de mat te leggen en de meeste clubs komen tegen Ajax niet verder dan met vijf, zes verdedigers te boel proberen dicht te timmeren. Uiteindelijk zegt dat meer over de rest van de Nederlandse clubs dan over Ajax.
P11111
27 september 2015, 19:41
Als Ajax-supporter maak ik me zorgen over het gebrek aan scorend vermogen.
Sanogo kan over enkele weken weer wedstrijdfit zijn, dus dat is hoopgevend. :smile2:
KanariePiet
27 september 2015, 20:40
1-0 nederlaag voor STVV bij Anderlecht. Niks op af te dingen. Ze waren beter. Op naar de volgende match!
Komaan Kanaries!!
@j
27 september 2015, 21:20
De tweede helft aan de hand van de ijzersterke en uitblinkende jongeling Bazoer
Inderdaad, de door PSV opgeleide Bazoer steekt met kop en schouders boven de rest uit :)
Big30
27 september 2015, 21:32
Inderdaad, de door PSV opgeleide Bazoer steekt met kop en schouders boven de rest uit :)
Bijzonder kwalijk hoe Ajax deze jongen bij PSV weghaalde. Hij is een tijdje geschorst geweest door de illegale transfer praktijken van Ajax in deze.
Hemaworst
27 september 2015, 21:52
Hij is een tijdje geschorst geweest door de illegale transfer praktijken van Ajax in deze.
Big, ga nou geen insinuerende poep praten... Overschrijvingen van amateurspelers (wat de toen nog contracloze Bazoer was) is alleen tijdens de zomerstop mogelijk. Aangezien Bazoer in november tekende, kon hij de rest van het seizoen geen officiele wedstrijden voor Ajax spelen. Er was dus geen sprake van een schorsing.
deket
27 september 2015, 21:53
Mijn broek zit wel vaak met goesting Big, maar loopt nooit dun, den kanarie heeft me gezegd dat het dubbel en dik verdiend was voor ons
Big30
27 september 2015, 22:20
De Bazoer feiten:
Riechedly Bazoer (foto) speelt komend jaar niet meer in de vertegenwoordigende elftallen van Oranje. Dat laat de KNVB weten in een reactie op de opmerkelijke overgang van de jeugdspeler.
Bazoer verkaste in november van PSV naar Ajax. Als gevolg daarvan kan hij nu een seizoen lang geen wedstrijden spelen. 'Funest voor de ontwikkeling van een van de grootste verdedigende talenten', vindt Mohammed Allach, technisch manager van de KNVB. 'Wij beoordelen de talenten op basis van de prestaties in de wedstrijden. Nu Bazoer geen wedstrijden speelt, kunnen we hem niet beoordelen. Per definitie kan hij dan ook niet in aanmerking komen voor Oranje.'
Zijn zaakwaarnemers van Forza Sports Group meldden de overgang van de zestienjarige speler met veel bombarie in een bericht op hun internetsite. 'Uitsluitend het sportieve plan is bepalend geweest voor zijn keuze', aldus de makelaars van Bazoer.
Onbegrijpelijk, volgens de KNVB. 'Zijn zogenaamde management heeft alle reden om zich goed achter de oren te krabben. Ten eerste is het verschrikkelijk voor de jongen zelf, omdat hij door het feit dat hij geen wedstrijden speelt, stil komt te staan in zijn ontwikkeling. Ten tweede is het verschrikkelijk voor ons vertegenwoordigende jeugdteam, dat de gevolgen ondervindt van deze overgang. En ten derde is het ontzettend slecht dat we als Nederlands voetbal dit soort signalen afgeven.'
Volgens Allach is door de kindertransfer de hele nationale jeugdploeg de dupe. 'Natuurlijk, want dit heeft ook gevolgen voor de spelers om hem heen. Bazoer behoort tot de beteren en trekt zijn medespelers mee, maar nu staat hij gewoon een jaar stil. Ik vind dat ongelofelijk schadelijk.'
Het makelaarskantoor Forza Sports Group komt vaker in het nieuws met transfers van zestienjarige jongens. Nathan Ake ging van Feyenoord naar Chelsea en Branco van den Boomen van Willem II naar Ajax. Ook met de familie Bazoer zijn er blijkbaar uitstekende contacten, zo is de broer van het ventje inmiddels aangesteld als player consultant Forza NL.
http://www.vi.nl/nieuws/knvb-transfer-bazoer-naar-ajax-is-funest-voor-speler.htm
Illegaal, not-done, kinderhandel, kindertransfer???? Hoe je dat wilt kwalificeren moet een ieder voor zichzelf bepalen.
Van een schorsing was inderdaad geen sprake! Thxs voor de correctie HW.
Hemaworst
28 september 2015, 05:46
Illegaal, not-done, kinderhandel, kindertransfer???? Hoe je dat wilt kwalificeren moet een ieder voor zichzelf bepalen.
PSV neemt 16-jarige Italiaanse aanvaller Gianluca Scamacca over van AS Roma (http://www.omroepbrabant.nl/?news/2227581133/PSV+neemt+16-jarige+Italiaanse+aanvaller+Gianluca+Scamacca+over +van+AS+Roma.aspx)
PSV volgt 16-jarig Zwitsers talent (http://www.vi.nl/nieuws/psv-volgt-16jarig-zwitsers-talent.htm)
PSV legt Bertalan Kun (16) een seizoen vast (http://www.bd.nl/algemeen/sport/voetbal/psv-legt-bertalan-kun-16-een-seizoen-vast-1.5053552)
Los van de ethische discussie over 16-jarige kindtransfers, heeft PSV zelf genoeg boter op het hoofd als het om dit soort praktijken gaat. En het gemak waarmee in dit topic steeds vaker op basis van halve waarheden en onderbuikgevoelens clubs en mensen worden afgeserveerd wordt zo langzaam aan stuitend.
P11111
28 september 2015, 08:16
Wat jij en B30 mogelijk niet weten en beseffen is dat PSV, en dan met name de voormalige jeugdtrainer Cocu, in Bazoer uitsluitend een centrumverdediger zag. Dat was één van de belangrijkste redenen dat hij graag naar Ajax wilde overstappen. In Amsterdam zagen ze wél al veel langer zijn enorme potentie als (moderne) middenvelder. De huidige indrukwekkende ontwikkeling van Bazoer als middenvelder heeft dus weinig met opleiding in Eindhoven te maken.
P11111
28 september 2015, 10:05
Bazoer: "Cocu zag me puur als centrumverdediger"
Riechedly Bazoer sloeg op 16-jarige leeftijd de deur dicht bij PSV en vertrok naar de grootste club van Nederland: Ajax. De jonge middenvelder (18) ontwikkelt zich indrukwekkend en inmiddels is hij in korte tijd uitgegroeid tot een onbetwiste en belangrijke basisspeler van het eerste elftal.
Bazoer heeft nog geen seconde spijt gehad van zijn vertrek bij PSV. "Bij PSV speelde ik centraal achterin en wilde ik naast mijn verdedigende taken ook rushes naar voren kunnen maken. Maar dat mocht niet van de trainer. Ik moest achterin blijven hangen. Dat is tegen mijn natuur in. Toen heb ik voorgesteld op het middenveld te gaan spelen, maar mijn jeugdtrainer Phillip Cocu zag me puur als centrumverdediger", zegt Bazoer in een interview met Voetbal International. "En dat was niet het enige: Cocu vond Menno Koch op die positie beter dan ik. Ik dreigde vast te lopen en besloot dat ik beter kon vertrekken. Dat is een goede beslissing geweest. Ik ben heel gelukkig met Ajax."
@j
28 september 2015, 11:13
Wat jij en B30 mogelijk niet weten en beseffen is dat PSV, en dan met name de voormalige jeugdtrainer Cocu, in Bazoer uitsluitend een centrumverdediger zag. Dat was één van de belangrijkste redenen dat hij graag naar Ajax wilde overstappen. In Amsterdam zagen ze wél al veel langer zijn enorme potentie als (moderne) middenvelder. De huidige indrukwekkende ontwikkeling van Bazoer als middenvelder heeft dus weinig met opleiding in Eindhoven te maken.
Neemt niet weg dat hij met kop en schouders boven de rest uitsteekt !!
P11111
28 september 2015, 11:32
Neemt niet weg dat hij met kop en schouders boven de rest uitsteekt !!
Overdrijven is natuurlijk ook een vak, zeker als verder nog talentvolle jongeren als Riedewald, Tete, Dijks, El Ghazi en Klaassen in het elftal staan.
Laat ik het zo zeggen: Bazoer is heel goed bezig, maar laten we nog niet te snel juichen, misschien dat ook hij op een bepaald moment nog te maken krijgt met een terugslag.
Verder volg ik ook met meer dan gemiddelde belangstelling de ontwikkeling van de toptalenten Černý, Van de Beek, Nouri en Murić.
En uiteindelijk is het wachten tot deze jongens allemaal weer verkocht worden... Het lot van een voetbalsupporter in Nederland.
Willem2
28 september 2015, 11:35
Feyenoord heeft afgelopen seizoen een recordwinst van 13,6 miljoen euro geboekt. Ook de omzet was met 61 miljoen euro de hoogste ooit in de geschiedenis van de Rotterdamse club. ,,Op financieel gebied mogen we ronduit tevreden zijn over het boekjaar 2014-2015'', zei algemeen directeur Eric Gudde maandag. Na een donkere periode met rode cijfers en grote schulden, heeft Feyenoord de afgelopen jaren in financieel opzicht de weg omhoog weer gevonden..... http://www.ad.nl/ad/nl/5619/Feyenoord/article/detail/4151391/2015/09/28/Recordwinst-voor-Feyenoord-trots-overheerst-in-De-Kuip.dhtml
@j
28 september 2015, 11:48
Feyenoord is idd zowel sportief als financieel goed bezig
@j
28 september 2015, 11:54
En uiteindelijk is het wachten tot deze jongens allemaal weer verkocht worden... Het lot van een voetbalsupporter in Nederland.
Precies: zodra er een jonge speler goed presteert wordt hij door een grote buitenlandse club weggekocht, kijk maar naar Depay vorig jaar. En dat is nu exact de reden waarom Nederlandse clubs nooit meer aansluiting zullen krijgen bij de Europese top. Puur een kwestie van geld. Er zijn natuurlijk altijd domoren (Johan Cruijff) die denken dat het met een fabeltjeskrantbeleid wel lukt :)
Teiresas
28 september 2015, 11:56
Feyenoord heeft afgelopen seizoen een recordwinst van 13,6 miljoen euro geboekt. Ook de omzet was met 61 miljoen euro de hoogste ooit in de geschiedenis van de Rotterdamse club. ,,Op financieel gebied mogen we ronduit tevreden zijn over het boekjaar 2014-2015'', zei algemeen directeur Eric Gudde maandag. Na een donkere periode met rode cijfers en grote schulden, heeft Feyenoord de afgelopen jaren in financieel opzicht de weg omhoog weer gevonden..... http://www.ad.nl/ad/nl/5619/Feyenoord/article/detail/4151391/2015/09/28/Recordwinst-voor-Feyenoord-trots-overheerst-in-De-Kuip.dhtml
Gudde en van Geel kregen en krijgen veel shit over zich heen. Misschien valt Gudde iets te verwijten waar het de realisatie van de stadionplannen betreft (en misschien ook niet), maar op financieel gebied heeft hij Feyenoord toch behoorlijk uit de problemen weten de loodsen. Dat de club in die jaren niet op sportief gebied teloor is gegaan en redelijk bij de top heeft kunnen blijven aanhaken is een absolute verdienste van Martin van Geel, die met nul middelen er toch iets van wist te bakken. De goede jeugdopleiding (niet de verdienste van Van Geel overigens) bleek (mede) grond voor overleving op het sportieve vlak, maar daarnaast heeft Van Geel het in zijn rol toch maar dan uitstekend gedaan als je kijkt naar middelen en prestaties.
Nu de financieele problemen voor het grootste deel voorbij zijn wordt het tijd om mbt het nieuwe stadion eindelijk eens spijkers met koppen te slaan, dan kan Feyenoord ook de laatste stappen maken om weer structureel terug te keren in de top.
Ter illustratie hieronder een stukje van ruim 6 jaar terug. Toen zat Feyenoord zó in de financieele shit dat voortbestaan onzeker was...
Feyenoord financieel van kwaad tot erger
Gepubliceerd: 20 maart 2009 20:10 NU.nl
ROTTERDAM - Bij Feyenoord gaat het in financieel opzicht van kwaad tot erger. De Rotterdamse club moet komend seizoen 6 miljoen euro bezuinigen om bij de KNVB een sluitende begroting te kunnen indienen.
Dat is noodzakelijk om de proflicentie veilig te stellen.
Eerder deze maand maakte Feyenoord al bekend dat de club bij stadion De Kuip en bij een particuliere investeerder ruim 3 miljoen euro heeft moeten lenen om dit seizoen aan de lopende verplichtingen te kunnen voldoen.
De begroting is tussentijds bijgesteld van 45 miljoen tot 42 miljoen. Komend seizoen zakt het budget zelfs onder 40 miljoen.
Gudde
Algemeen directeur Eric Gudde maakte deze cijfers vrijdag bekend tijdens een bijeenkomst met het personeel van Feyenoord. Hij gaf daarbij aan dat de directie gedwongen ontslagen hoopt te voorkomen door een reeks van bezuinigingsmaatregelen.
''Contracten zullen uiteraard worden gerespecteerd, maar verder kijken we zo'n beetje naar alle kosten'', gaf Gudde aan.
De algemeen directeur noemde het tekort van 6 miljoen euro voor het komende seizoen onacceptabel. Hij voerde het sportief matige seizoen en de economische crisis als belangrijkste oorzaken voor de acute financiële problemen bij Feyenoord.
''Hierdoor zijn we gedwongen een ingrijpend kostenbesparingsprogramma door te voeren.''
Consequenties
Gudde: ''Dat we heel flink in de kosten gaan snijden heeft voor iedereen consequenties, van stagiair tot grootverdiener. Natuurlijk zijn het geen leuke boodschappen om te vertellen, maar het is de verantwoordelijkheid van iedereen die hier werkt om de club weer gezond te maken.''
Feyenoord kampt met een schuldenlast van ruim 21 miljoen euro. De clubleiding voert gespreken met vermogende supporters die in ruil voor inspraak tientallen miljoenen euro's willen investeren.
Deze rijke fans willen echter niet dat Feyenoord het nieuwe geld gebruikt om oude rekeningen te betalen.
Perridon
De kapitaalkrachtige supporter Michel Perridon, eigenaar van Trust International, opperde onlangs dat alle werknemers van Feyenoord loon zullen moeten inleveren om de club weer gezond te maken.
De spelers wezen dat voorstel meteen nadrukkelijk af. Een vrije transfer van de dure voetballers (Makaay, Van Bronckhorst, Landzaat, Tomasson, Hofland) zou komende zomer wel een optie zijn.
Collecte
Het legioen trekt zich de financiële malaise bij Feyenoord zeer aan. De supportersvereniging heeft een omvangrijke collecte in gang gezet.
Tot aan het begin van het nieuwe seizoen kunnen alle fans van de Rotterdamse club een bedrag storten. Via een poll op de website van de supportersvereniging wordt het doel van het verzamelde bedrag gekozen.
@j
28 september 2015, 15:58
Chaos is compleet bij de Fabeltjeskrant. Ondanks de voorlopig eerste plaats op de ranglijst valt iedereen over elkaar heen.
Jonk en Bergkamp kijken elkaar niet meer aan, van Basten uit stevige kritiek op het huidige beleid. En als klap op de vuurpijl doet "de verlosser" ook nog een stevige duit in de zak middels zijn colum in de Telegraaf. JC heeft daarin openlijke kritiek op het systeem waarin 020 speelt, met name de bezetting op het middenveld is helemaal verkeerd aldus clowntje Johan. Forse kritiek op het bord van Frank de Boer dus. Het is wachten totdat hier de bom definitief barst.
Teiresas
28 september 2015, 16:17
Cruijffie denkt ook, aanval is de beste verdediging....
Maar fijn om te zien dat hij zich ook met de opstelling bemoeit. Lijkt me dat Frank de Boer daar zeer verguld mee is. Nu komt alles goed...
Cruijff uit kritiek op tactiek De Boer: 'Zwakker'
28-09-2015 om 07:04, De Telegraaf
Johan Cruijff betwijfelt maandag in zijn column in De Telegraaf de tactische keuzes van Frank de Boer als hoofdtrainer van Ajax. De Boer kiest dit seizoen steevast voor het opstellen van een nummer tien op het middenveld. Cruijff is het daar absoluut niet mee eens.
'Om de juiste balans te bewaren moet de middelste middenvelder daarom niet in de punt naar voren, maar in de punt naar achteren worden opgesteld', schrijft Cruijff onder meer. 'Dus een "6" in plaats van een "10". Bij een "10" speel je namelijk 4-2-1-3 en bij een "6" wordt het 4-1-2-3. Als je goed naar de twee middelste getallen kijkt, dan zie je bij een "10" dat er 2 spelers achter de bal staan en er 1 offensief is ingesteld. Terwijl bij een "6" er 3 (1 + 2) achter de bal blijven, van wie er 2 offensief zijn. Zo sla je twee vliegen in één klap: zowel defensief als aanvallend heb je een man meer. Door toch voor de "10" te kiezen roep je de problemen over jezelf af zodra de tegenstander druk naar voren geeft.'
'Er staan dan slechts twee middenvelders achter de bal, die ook nog een breedte van 60 meter moeten bespelen', vervolgt El Salvador in de ochtendkrant. 'Dat is niet te doen. Dus zie je nu vaak dat de vleugelaanvaller zich moet laten zakken. Als die ook nog ruimte moet maken voor de opkomende back, dan is hij bezig de hele flank te bestrijken. Die komt dus niet of nauwelijks meer aan een aanvallende actie toe. En wordt de offensieve kracht ondermijnd. Zo kan ik nog tien details noemen waarom het in een 4-3-3-systeem niet werkt met een nummer 10. Het maakt je niet sterker, maar zwakker. Zowel aanvallend als defensief.'
Teiresas
28 september 2015, 16:19
"Zo kan ik nog tien details noemen waarom het in een 4-3-3-systeem niet werkt met een nummer 10. Het maakt je niet sterker, maar zwakker. Zowel aanvallend als defensief."
@Peter020: Leg aan mij - argeloze nitwit - eens ff uit svp: speelde Ajax in de hoogtijdagen rond 1995 ook niet met een echte 10, te weten Litmanen?
P11111
28 september 2015, 16:25
Sterke verdediger Van Dijk speelt zich in de kijker
Virgil van Dijk heeft zich in korte tijd opgewerkt tot een vaste waarde in de achterhoede van Southampton. En dat is ook niet onopgemerkt gebleven bij de Britse pers. Afgelopen weekend speelde de Nederlandse centrumverdediger volgens The Guardian een 'perfecte wedstrijd' tegen Swansea City (3-1 zege).
Van Dijk nam na elf minuten de openingstreffer voor zijn rekening. De 24-jarige mandekker kopte raak uit een corner van James Ward-Prowse. Maar ook zijn defensieve kwaliteiten kwamen zaterdag weer goed tot zijn recht. "Van Dijk suggereert met zijn spel dat hij van toegevoegde waarde is. Southampton betaalde 15 miljoen euro op 'deadlineday' om de Nederlandse verdediger te halen. De eerste signalen duiden erop dat Van Dijk een koopje is", schrijft de Engelse krant maandag.
"En dat is niet alleen omdat Liverpool 27 miljoen aan Southampton betaalde voor Dejan Lovren. Ronald Koeman zei dat zijn landgenoot twee weken geleden bij zijn debuut tegen West Bromwich Albion een 'perfecte wedstrijd' speelde. Hij moet ernaast hebben gezeten, want tegen Swansea City was Van Dijk voor zover mogelijk nog beter", zijn de lovende woorden over de onlangs van Celtic overgekomen Van Dijk, die tijdens de eerstvolgende EK-kwalificatiewedstrijden tegen Kazachstan en Tsjechië zijn debuut hoopt te maken voor het Nederlands elftal.
Ook de Engelse tv-analisten toonden zich weer onder de indruk van zijn spel.
In zijn eerste drie competitiewedstrijden in de Premier League heeft Van Dijk dus aangetoond dat hij een aanwinst is voor de Engelse competitie. De centrumverdediger bekroonde zijn sterke optreden tegen Swansea City zaterdag met een doelpunt en kreeg na afloop ook een flinke veer in zijn kont gestoken van José Fonte, zijn maat in de defensie.
De aanvoerder van Southampton somt in gesprek met de krant de sterke punten op van de Nederlander. "Virgil is sterk, snel, goed in de lucht en uitstekend in de opbouw. Het is geweldig om met hem samen te spelen. Hij speelt met veel vertrouwen en is nog jong ook. Hij maakt mijn job veel gemakkelijker", aldus Fonte.
Willem2
28 september 2015, 16:28
@Peter020: Leg aan mij - argeloze nitwit - eens ff uit svp: speelde Ajax in de hoogtijdagen rond 1995 ook niet met een echte 10, te weten Litmanen?
Heeft te maken met natuurlijke driehoekjes :rolleyes:
Big30
28 september 2015, 16:32
The Show (Comedy Capers) must go on :tongue:!
https://www.youtube.com/watch?v=PZiWD2otsS8
P11111
28 september 2015, 16:47
Wat een indrukwekkend voetbalinzicht heeft Cruijff, hè! Onlangs al de les over de verdeling bij hoekschoppen tegen, nu dit weer. Geweldig!
Ik denk dat onze forumleden uit Rotterdam en Eindhoven en omgeving hier ook volop en gratis van leren. Voetbal is simpel, maar simpel voetballen het moeilijkst wat er is. :)
Big30
28 september 2015, 16:51
Geniale analyse van Cruijff. Hij zegt feitelijk dat je de ruit opgebouwd uit vier rechthoekige driehoeken moet respecteren. Hou het gewoon lekker simpel. Dat is wat Johan doet. Waarom begrijpt de Boer dat nu niet???
Teiresas
28 september 2015, 16:53
Ik denk dat onze forumleden uit Rotterdam en Eindhoven en omgeving hier ook volop en gratis van leren.
Ik hoop toch zo dat Giovanni van Bronckhorst ook meeleest!
Big30
28 september 2015, 16:56
Kijk Ajax respecteert de ruit niet maar speelt de bal in het rond. Dan blijf je rondjes draaien. Dat is gewoon het probleem.
Teiresas
28 september 2015, 16:56
Heeft te maken met natuurlijke driehoekjes :rolleyes:
Kijk, nu begrijp ik het tenminste...
In 1995 kwam je nog regelmatig driehoekjes tegen. Nu niet meer. Nu is alles dat gladde Braziliaanse systeem. Geen driehoekje meer te bekennen...
deket
28 september 2015, 17:00
Wel sorry Big en Peter maar ik vind wel wat sympathie voor Feyenoord. Nog een volkswijk, nu ook wel verloederd maar dat stadion ademt voetbal uit.
heb er mooie herinneringen aan optredens dat speelt ook mee. En ik herinner mij als gisteren een avond in november 1985, toen Nederland door België werd weggespeeld en Belgie en niet Nederland naar het wk ging, net zoals het wereldkampioenschap daarvoor.
de periode dat Anderlecht tot de wereldtop behoorde maar velen van jullie waren toen nog met lego aan het spelen
P11111
28 september 2015, 17:20
Dat klopt. Ajax was in die periode, ook in Europa, zo oppermachtig dat je met de vrijwel altijd naar het middenveld inschuivende (in opbouwend opzicht) en doordekkende (in verdedigend opzicht) libero Blind plus Seedorf en Davids in feite ook altijd drie middenvelders achter de bal had. Dus een soort van 1:3:1:2:1:3. De drie verdedigers Rijkaard, Reiziger en De Boer waren achterin over het algemeen altijd hun tegenstanders de baas en ook op die manier sloegen ze twee vliegen in één klap: zowel defensief als aanvallend had je een voordeel op de tegenstander. Zoals je toen hebt kunnen waarnemen wisten de topclubs zich geen raad met dat spelletje.
Maar een 1:4:3:3 kun je in principe het beste spelen met op het middenveld de 'punt naar achteren', vooral als je te maken hebt met tegenstanders die druk naar voren zetten, waardoor je in opbouwend en aanvallend opzicht, zoals W2 terecht aangeeft, makkelijker driehoekjes kan maken om je onder die druk uit te kunnen spelen. Precies zoals 'Koning Johan' het simpel uitlegt en zo heb ik het vroeger ook geleerd in de kleedkamer.
Begrijpt iedereen het nog? ;)
Bluebear
28 september 2015, 20:00
Lekker ding in het publiek bij Voetbal Inside, tussen v.d.Gijp en Verbeek. Daar wil ik wel een beschuitje mee eten. En ja, ik vindt dit een voetbalonderwerp. Het is een voetbalprogramma. ;) :biggrin:
@j
28 september 2015, 22:10
zo heb ik het vroeger ook geleerd in de kleedkamer.
Zozo Petertje, ze waren hun tijd ver vooruit vroeger in het 8e elftal van Mokum United (5e klasser amateurs)
P11111
29 september 2015, 04:46
het 8e elftal van Mokum United (5e klasser amateurs)
Grappig dat je dat denkt.
Willem2
29 september 2015, 12:00
ADO-trainer Henk Fraser sprak maandag voor het eerst met Gao Hongbo. Komt de Nieuwe Chinees assisteren, snuffelen of rondkijken? Dat is bij 'FC Hollywood achter de Duinen' nog altijd niet duidelijk............ http://www.ad.nl/ad/nl/5616/ADO-Den-Haag/article/detail/4152230/2015/09/29/Wat-komt-de-Nieuwe-Chinees-bij-ADO-doen.dhtml
Belchinezen :rolleyes:
Heel de week eet Bosco chinees en in het weekeinde is hij blij dat hij eindelijk weer duitse kost krijgt ....
Teiresas
29 september 2015, 12:14
Zomaar twee berichtjes uit het nieuws vandaag die nog eens onderstrepen dat het grote geld in Engeland het internationale voetbal kapot maken...
United en Chelsea jagen op Feyenoord-talent Chong (15)
Zowel Manchester United als Chelsea heeft belangstelling voor de 15-jarige Tahith Chong, speler van de Feyenoord Academy. Beide Engelse grootmachten moeten echter wachten tot hij 16 jaar wordt, voordat ze überhaupt actie mogen ondernemen. United heeft de linksbuiten al een jaar op de radar.
In december wordt het talent 16 jaar. Op dat moment mogen de clubs hem een contract aanbieden. Volgens Daily Express zou Chong desondanks al naar Manchester zijn afgereisd voor onderhandelingen. Hij zou de Mancunians op een onder 16-toernooi in Engeland overtuigd hebben.
Chelsea zit op het vinkentouw. Naar verluidt wil de Londense club in januari de speler van Oranje-17 een contract aanbieden en zo Manchester United en Feyenoord aftroeven
Talent Malen (16) mag hopen op CL-minuten bij Arsenal
28 september 2015 – Donyell Malen is pas zestien jaar, maar stond vandaag (maandag) wel 'gewoon' met wereldsterren als Alexis Sánchez en Mesut Özil op het veld. De talentvolle Nederlander trainde mee met de eerste selectie van Arsenal, die de afsluitende oefensessie in aanloop naar het Champions League-duel met Olympiakos afwerkte.
De talentvolle spits kwam afgelopen zomer over van de B1 van Ajax en heeft zich snel in de kijker gespeeld bij Arsene Wenger, die de spits vandaag met de eerste selectie liet meedoen.
Big30
29 september 2015, 13:25
Ik denk dat je wel tientallen voorbeelden kunt geven van handel in jeugdspelsrs waar je de nodige vraagtekens bij kunt zetten. Het ene moment verwijt club A club B dubieuze praktijken en even later blijkt club B hetzelfde te doen. Dit bericht is ook opvallend.
Real Madrid heeft een verrassende naam aan boord van het vliegtuig dat dinsdag naar Zweden vertrekt voor het Champions Leagueduel woensdagavond tegen Malmö. Het jonge Nederlandse voetbaltalent Mink Peeters laat via Twitter weten dat hij meevliegt naar Zweden.
De 17-jarige Peeters verruilde op zijn 14e jaar de C-junioren van PSV voor de jeugdopleiding van Ajax. Twee seizoenen later stapte hij over naar Real Madrid. Daar speelt hij inmiddels voor het Juvenil A-team. Ook komt Peeters uit voor het Nederlands elftal onder de 17.
http://m.telegraaf.nl/telesport/article/24550142/nederlands-talent-vliegt-met-real-mee-naar-zweden
Dit voorjaar trok Madrid die Noorse jeugd international aan voor ik meen 3.4 M€. Zijn vader werd er trainer. Een typisch voorbeeld.
Barcelona kreeg een transferverbod vanwege het aantrekken van spelers jonger dan zestien jaar. Ga er maar vanuit dat andere clubs ook deals maken met spelers jonger dan 16 jaar.
Zolang jonge spelers interessante handelswaar zijn is dat bijna niet te voorkomen. Investeer een paar miljoen in zeg 5 goede jeugdspelers. Grote kans dat er 1 doorbreekt en dan zijn je investeringen eruit. De hitrate zal wat kleiner zijn wellicht maar zo werkt het business model wel.
Komt bij grote rijke clubs hoeven zo'n speler niet te verkopen. Die hebben geld zat. Nederlandse clubs verkopen zo'n speler als hij doorbreekt. Ze kunnen niet anders.
P11111
29 september 2015, 13:53
Dit bericht is ook opvallend.
http://m.telegraaf.nl/telesport/article/24550142/nederlands-talent-vliegt-met-real-mee-naar-zweden
B30 heeft zich in zijn gedachten waarschijnlijk weer eens makkelijk laten misleiden door de vaderlandse pers.
Voormalig Ajacied Mink Peeters speelt morgenmiddag om 15:30 uur in Zweden gewoon met het Juvenil A-team van de Koninklijke (anders gezegd: Real Madrid onder 19) voor de UEFA Youth League tegen Malmö FF onder 19.
En aangezien de sterren van Real 's avonds in de Champions League ook aantreden in Malmö was het derhalve wel handig dat het eerste elftal en het jeugdteam gezamenlijk in één toestel naar Zweden vloog. Aangename bijkomstigheid is overigens dat hiermee door de club reiskosten worden bespaard.
Met andere woorden: Peeters vliegt inderdaad met Real mee naar Zweden, maar zal, als alles normaal verloopt, gewoon al morgenmiddag zijn wedstrijdje ballen.
Een denkfout is snel gemaakt. Wat een simpel Twitter-berichtje van Peeters wel niet voor indianenverhalen kan zorgen in alle digitale (sport)kranten. :)
deket
29 september 2015, 14:47
Om in de aard van jonge talenten te blijven ; Kone, een superbegaafde verdediger opgeleid bij den Beerschot speelt nu bij het provincieploegje en heet van de naalld ondanks dat PSV deze 15jarige topper in wording absoluut wil houden, heeft die jongen ook goede smaak en gaat hij tekenen bij : jawel, de mooiste voetbalclub ter wereld : Anderlecht
Big30
29 september 2015, 15:06
Anderlecht ging de voorbije jaren al meermaals spelers weghalen bij de rivalen. Club Brugge verloor zo een aantal spelers, maar vooral bij Standard ging Paars-Wit vaak shoppen. Zo kaapte het deze zomer nog Imoh Ezekiel voor de neus van de Rouches weg en weekten ze ook Joachim Carcela los.
En mogelijk haalt Anderlecht binnenkort opnieuw een jong talent weg uit de Académie van Standard, want volgens La Dernière Heure dringt het aan bij Anaxis Dinsifwa, een 14-jarige vlotscorende spits. Zo was hoofd jeugdopleiding Jean Kindermans (foto) onlangs samen met hoofdscout Urbain Haesaert een aandachtige toeschouwer bij de nationale ploeg U15.
Daar hielden ze ook Aboubacar Koné in de gaten. De eveneens 14-jarige centrale verdediger speelt in de jeugd van PSV. Anderlecht zou beide jongeren naar verluidt zo snel mogelijk willen binnenhalen. Dat komt omdat Dinsifwa ook in de kijker zou lopen van een Frans team, terwijl Arsenal op vinkenslag zou liggen voor Koné.
Lees verder: http://www.voetbalnieuws.be/news/191984/Anderlecht_wil_opnieuw_een_jong_talent_wegkapen_bi j_aartsrivaal#ixzz3n8VhSD9h
Tsja. Weer een voorbeeld waar je toch wat vraagtekens bij kunt plaatsen ... .
Big30
29 september 2015, 15:12
Reacties als "Dit heeft veel weg van kinderhandel" en "We wisten al langer dat voetbalclubs bezig zijn met een levendige handel in kleine kinderen" zetten de toon rond de opmerkelijke zaak die zich momenteel afspeelt in België rond jeugdvoetballer Jason Eyanga-Lokilo. Voetbalclub Anderlecht heeft een rechtszaak aangespannen tegen de ouders van de 16-jarige Eyanga-Lokilo teneinde hem aan zijn 'contractuele' verplichtingen te houden.
Theo van Seggelen, secretaris-generaal van de internationale spelersvakbond FIFPro en de Belg Stijn Boeykens, voorzitter van de Belgische spelersvakbond ACV Sporta, vinden de zaak rond de jongen schandelijk.
Toen *Eyanga-Lokilo 12 jaar was, tekenden zijn ouders een intentieverklaring bij Anderlecht. Daarin beloofden zij dat hun zoon op zijn 16de een profcontract zou tekenen bij de Brusselse club. Zou hij dat nalaten, dan moesten de ouders een boete van 450.000 euro betalen.
Bij het ondertekenen van de verklaring ontvingen de ouders van Anderlecht al een bedrag van 75.000 euro. Nu, vier jaar na de afspraak met Anderlecht, wil de jongen niet meer bij Anderlecht blijven. Anderlecht vindt dat er sprake is van contractbreuk en eist daarom de 450.000 euro op.
http://nos.nl/artikel/2004768-handelt-anderlecht-immoreel-met-voetbaljeugd.html
Kinderhandel zou in het voetbal verboden moeten worden. Wat Anderlecht doet zal zeker voor veel andere clubs ook geen uitzondering zijn.
Zo wordt het "spel" met voetballertjes van 14-15 jaar "gespeeld". In dit geval dus 12 jaar.
deket
29 september 2015, 16:46
Big, je weet dat ik die kinderhandel al lang aan kaart, zoals alle varianten hierop, stelde.
zoals je zelf hierboven aangaf zijn wij er vaak het slachtoffer van maar zolang de politiek hier niets aan doet en de Fifabonzen als prioriteit smeergelden aanvaarden, ja ook Platini, waar ik als voetballer veel respect voor had.
bovendien kan je een 15jarige niet verwijten voor Anderlecht en niet voor PSV te kiezen.
wij hebben al vele jaren achter de boeg maar ik kies ook liever voor een bloedmooie dame dan een lelijkerd, jij niet?
Een andere betreurenswaardig tendens zijn die miljoenentransfers van spelers die eerder van club dan van onderbroek veranderen. Nu weer zou Manchester.U Neymar kopen. Wat krijgt der Louis daar allemaal gedaan zeg en die Vangaal zat nog ooit op de bank bij huidig 2de klasser Antwerp omdat hij het niveau van de 1 ste ploeg niet aankon.
ben ik nu een oude zeur aan het worden maar waar is de tijd dat een speler heel zijn carrière bijna bij dezelfde club speelde zoals den Polle, Van Himst
Strijker
29 september 2015, 20:43
In deze kinderhandel zijn meerdere partijen schuldig, niet alleen de grote clubs.
Ook de spelersmakelaars spelen al jaren een zeer dubieuze rol binnen de transfer markt door die jonge spelers het hoofd op hol te brengen met mooie verhalen. Die makelaars strijken bij elke overstap een leuke bonus op. De normale commissie die ze sowieso beuren bij een overstap maar waarschijnlijk ook nog wel een extra bonus van de club waar ze hun cliënt naar toe weten te leiden. En als dan 1 van de spelers die ze zo naar het buitenland hebben gebracht na een paar jaar die grote toptransfer maakt, dan strijken ze nog mooi even weer commissie op van die transfer. Wat er van de spelers die het niet redden terecht komt boeit ze niet.
Ook de ouders van deze jeugdige talenten zouden zich misschien eens moeten afvragen of zo een vroege overstap naar het buitenland wel zo verstandig is. Maar ja, die hebben dezelfde enthousiaste verhalen van de zaakwaarnemer ook gehoord en lopen met dollar tekens in de ogen te denken dat ze dankzij de voetbalkunsten van zoonlief binnenkort wel kunnen stoppen met werken.
deket
29 september 2015, 21:00
Klopt
P11111
30 september 2015, 15:23
ArenA wordt mooi 'kaasvormig'
De Amsterdam ArenA zal een flinke verandering ondergaan door een verbouwing aan het stadion waar vijftig miljoen euro mee gemoeid is. De vorm van het stadion zal een ander uiterlijk krijgen. Door verbreding van omlopen op de tweede ring en de vernieuwing van de gevel zal het stadion transformeren van 'hol naar bol', zo melden het ANP en Het Parool woensdagmiddag.
Directeur van de Amsterdam ArenA, Henk Markerink, legt uit hoe het stadion eruit komt te zien. 'Uiteindelijk gaat het stadion op een grote kaas lijken met op zes plekken inkepingen waar de trappenhuizen het dak schragen. Het gaat een beetje lijken op de Allianz Arena van Bayern München,' aldus de directeur. Het zal voor de ArenA de grootste verbouwing betekenen sinds de opening in 1996. Wel blijft het aantal zitplaatsen (53.000) gelijk en zal het dak niet worden aangepast. Begin volgend jaar zal een start worden gemaakt aan de oostkant van het stadion, waarna de noordkant (2018) en zuidkant (2019) zullen volgen.
De reden voor de verbouwing is onder meer vanwege het feit dat de UEFA vier wedstrijden voor het EK in 2020 heeft toegewezen aan de Amsterdam ArenA. Het stadion zal meer comfort gaan bieden. Zo komen er meer liften, toiletten, cateringspunten en roltrappen. 'De omloop op de tweede ring was met vier meter kruip-door-sluip-door. Dat kan in 2020 niet meer', vertelt Markerink.
Ook Edwin van der Sar, die namens Ajax reageert, is blij met de verbouwingsplannen. 'De plannen van de ArenA passen bij Ajax. Het is vernieuwend en ambitieus, maar ook functioneel. Met deze aanpassingen is de ArenA, net zoals bij de opening in 1996, haar tijd weer ver vooruit.'
Don Rudo
30 september 2015, 15:32
Het gaat een beetje lijken op de Allianz Arena van Bayern München,' aldus de directeur.
Hahaha trololo ik snap dat meneer dit graag wilt. Prestigeproject, een lichtend voorbeeld van een mooi stadion!
http://www.fcbayern.de/media/images/homepage/sonstiges-15-16/philips_fcb_120815.variant524x295.jpg
http://www.newscenter.philips.com/main/standard/news/press/2015/20150813-fc-bayern-munich-kicks-off-the-season-with-play-of-light.wpd#.VgvxPXnouHs
Gaat Philips dit misbaksel ook verlichten?
Teiresas
30 september 2015, 15:33
ArenA wordt mooi 'kaasvormig'
Geitenkaas?
P11111
30 september 2015, 16:06
Berichtgeving over Ajax, Cruijff, Amsterdam of de ArenA werkt vooral hier altijd als een rode lap op een stier. Vermakelijk. :)
Maar even ter zake: het belooft een prachtig stadion te worden, voorzien van alle moderne faciliteiten. En zeg eerlijk, het toekomstige topelftal 'Plan van Cruijff', dat naar verwachting uiterlijk in 2020 compleet op het veld staat, verdient natuurlijk een topstadion.
P11111
30 september 2015, 17:04
Zojuist via Ajax TV (te openen via camera-inlog in Ajax-pyjama) de UEFA Youth League-wedstrijd van Ajax A1 tegen Schalke 04 onder 19 gezien.
De Duitsers, regerend landskampioen bij de oudste jeugdcategorie bij onze oosterburen en die in tegenstelling tot de Amsterdammers met drie toegestane dispensatiespelers aantraden, werden in het eigen Stimberg-Stadion in Oer-Erkenschwick (nabij Gelsenkirchen) verdiend verslagen (2-3) door een veel beter Ajax. Een prima resultaat in een Europese uitwedstrijd.
Het spel van Ajax (in een 1:4:3:3-opstelling met op het middenveld de 'bekende Johan-punt naar achteren') kenmerkte zich door snel, aanvallend en doelgericht voetbal met veel scherpte, driehoekscombinaties en druk naar voren. Precies zoals 'Nummer 14' het allemaal bedoelt. Drie uitstekende doelpunten en het was genieten van toptalenten als Černý, Nouri, Van de Beek, Eiting en De Ligt.
Deze wedstrijd was wederom een bevestiging dat er iets heel moois aan het groeien is op De Toekomst in Amsterdam. Steeds meer wordt overduidelijk dat degenen die de indrukwekkende ontwikkelingen van het 'Plan Cruijff' niet (willen) zien, ongetwijfeld wel geloven in de Fabeltjeskrant.
Big30
30 september 2015, 17:20
Gaat Philips dit misbaksel ook verlichten?
Dat ligt zeer voor de hand:
Founders Amsterdam ArenA
De financiering van de Amsterdam ArenA is voor een groot deel mogelijk geweest door de inbreng van geld in de vorm van commanditair vermogen van acht grote bedrijven. Deze bedrijven zijn de Founders van Amsterdam ArenA. Deze founders zijn:
• Philips Nederland B.V.
• Bouwcombinatie Stadion Amsterdam V.O.F.(Ballast Nedam N.V. en Koninklijke BAM Groep N.V.)
• Grolsch Bierbrouwerij Nederland B.V.
• KPN
• Amsterdam RAI B.V.
• ABN AMRO Bank N.V.
• Coca Cola Nederland B.V.
• Stichting Exploitatie Nederlandse Staatsloterij
http://www.amsterdamarena.nl/Organisatie/Organisatie.htm
Vraag is wel wie gaat voor de kosten opdragen?
"De benodigde vijftig miljoen euro zijn voor een deel afkomstig uit de eigen middelen en deels uit een hypotheek."
http://www.vi.nl/nieuws/amsterdam-arena-gaat-voor-50-miljoen-verbouwd-worden.htm
Ik neem aan de Amsterdam Arena waar Ajax een klein belang in heeft van 13%.
Het ontwerp vd Kaasarena ziet er verder niet uit. De Arena straalde al geen voetbal uit en dat doet nu nog minder. Jammer een gemiste kans.
Wel een mooie locatie voor de Toppers, een EO-jongerendag of voor wanneer de Paus op bezoek komt.
Nu maar hopen dat ze in Rotterdam niet zo gek gaan doen. De enige voetbal tempel die we hebben staat daar. Laten we hopen dat de nieuwe kuip dat oude unieke voetbal gevoel blijft uitstralen.
http://foodjoy.nl/images/arena%20kaas.jpg
De ondergrond was al een gatenkaas. Gaat men nu op kaas of kunstgras spelen?
Nedlovefkk
30 september 2015, 17:54
Mooiste stadions in Nederland zijn in mijn ogen de volgende:
1: Philips stadion (sry, kan ik niet helpen)
2: de kuip
3: Grolsch veste
4: Abe lenstra stadion
5: arena
Ietsjes subjectief gekleurd ;)
Philips staat midden in de stad. Is weinig clubs meer gegeven. Kuip blijft speciaal al hebben ze erg weinig skyboxen. Levert Feyenoord weinig geld op. Grolsch veste zou imo in de toekomst wel eens extra uitvalsbasis voor NL elftal kunnen worden. Capaciteit nu al flink maar over 5 jaar wellicht compleet voorzien van 2e ring? Abe lenstra nog nooit geweest maar ziet er op tv altijd zo knus uit ;)
Sjeufke
30 september 2015, 18:33
Inderdaad wat gekleurd! :biggrin:
1: de Geusselt :rolleyes:
2: de Koel
3: Parkstad Limburg Stadion
4: Trendwork Arena
5: de Kuip
:wink2:
Nedlovefkk
30 september 2015, 18:54
Volgens mij kom jij uit Limburg ;). Trendwork Arena? Oh verrek das van Fortuna Sittard, (lange leve Google).
Had ook nog wel wat sympathie verwacht richting de grensclubs (nee geen GT, Babylon, etc) zoals Allemania Aachen, Luik, etc. Niets moet hoor :)
Baal je niet van het promoveren van Roda Sjeufke? Toch weer 1 derby minder daar in het uiterste zuiden.
P11111
30 september 2015, 20:25
Gaat lekker daar in Moskou. Ver-schrik-ke-lijk!
Onvoorstelbaar verdedigend gepruts waarvoor zich zich bij de 4e klasse amateurs zouden schamen. Dieptriest, ontluisterend en beschamend! En aanvallend ook volstrekt machteloos. Wat is dit? Waar kijken we naar? Wat een vernedering in de eerste helft. Zelden vertoond in een Europa Cup-wedstrijd.
Maar ja, als je in de CL het veld opkomt met Zoet als aanvoerder en verder ook Brenet, Bruma, Narsingh en Maher in je basiselftal, dan weet je vantevoren al dat de kans nagenoeg 100% is dat het een kansloze missie gaat worden.
Ik heb het nu 40 minuten volgehouden, maar kan dit "niveau" niet meer langer aanzien. En dat zegt wat. Ik ga snel over naar een ander kanaal en kijk om 22:35 uur nog wel even met m'n telraam wat de uitslag is geworden.
Jammer dat een ploeg van zo'n bedenkelijk niveau dit seizoen Nederland moet vertegenwoordigen op dit podium. En dan is het nog maar tegen CSKA Moskou.
Bluebear
30 september 2015, 20:26
Nou hoor je ze niet, he. Die PSV-ers. Volgens mij ben ik helemaal in de war. Voor wie was ik nou ook alweer? :frown: :hammer:
12763
Strijker
30 september 2015, 20:31
Penalty gemist door CSKA, dus nog steeds maar 3 - 0.
Het kan nog, gewoon er in blijven geloven en doorzetten.
Teiresas
30 september 2015, 20:35
L
Jammer dat een ploeg van zo'n bedenkelijk niveau dit seizoen Nederland moet vertegenwoordigen op dit podium. En dan is het nog maar tegen CSKA Moskou.
Perfect in lijn met onze CL vertegenwoordiging gedurende pak m beet de afgelopen 4 jaar, lijkt me...
P11111
30 september 2015, 20:38
Zoals Aad de Mos zojuist tijdens de rust op Sport1 terecht en keihard analyseerde: "Dit moet het allerslechtste zijn wat ooit in de CL is vertoond. Het lijkt wel een slechte vorm van tafelvoetbal wat PSV laat zien. Werkelijk alles en dan ook alles gaat grandioos fout. Lachwekkend om te zien en om je als Nederlandse voetballiefhebber diep voor te schamen."
Strijker
30 september 2015, 20:42
Met name bij die tweede goal ziet de verdediging van PSV er wel heel slecht uit. Die spits kon gewoon ongehinderd die bal inkoppen. Iedereen keek toe en deed niets.
Als je zo "verdedigd" tegen een echt top team dan sta je met de rust met 8 - 0 achter.
Nedlovefkk
30 september 2015, 20:42
Gaat lekker daar in Moskou. Ver-schrik-ke-lijk!
Onvoorstelbaar verdedigend gepruts waarvoor zich zich bij de 4e klasse amateurs zouden schamen. Dieptriest, ontluisterend en beschamend! En aanvallend ook volstrekt machteloos. Wat is dit? Waar kijken we naar? Wat een vernedering in de eerste helft. Zelden vertoond in een Europa Cup-wedstrijd.
Maar ja, als je in de CL het veld opkomt met Zoet als aanvoerder en verder ook Brenet, Bruma, Narsingh en Maher in je basiselftal, dan weet je vantevoren al dat de kans nagenoeg 100% is dat het een kansloze missie gaat worden.
Ik heb het nu 40 minuten volgehouden, maar kan dit "niveau" niet meer langer aanzien. En dat zegt wat. Ik ga snel over naar een ander kanaal en kijk om 22:35 uur nog wel even met m'n telraam wat de uitslag is geworden.
Geen Guardado
Geen Luuk
Geen Willems
Had wel gedacht dat het pittig zou gaan worden maar nu kan dit uitmonden in een slachtveld. Rusland uit is niet zo'n gelukkige combi met PSV..
We zullen zien waar het schip gaat stranden. Mijn poule was 2-0 voor CSKA. Soms ben ik wel realistisch ;)
Nedlovefkk
30 september 2015, 20:47
Heb PSV NEC zaterdag gezien. Dat was bij vlagen ook schrikken. Maar maakt me niet helderziend. CSKA heeft veul meer routine.
Hemaworst
30 september 2015, 20:50
CSKA Moskou is staat op de UEFA club rankinglijst maar 4 plaatsen onder PSV, dus 'nog maar CSKA Moskou' is ietwat overdreven suggestief. En ja, PSV speelt de eerste helft dra-ma-tisch slecht. Maar eens kijken of er nog iets te redden valt in de tweede helft. Blijft toch een Nederlandse club en die zie ik puntje-bij-paaltje liever winnen dan een Russische. Maar het doet wél zeer aan je ogen als je te lang naar deze wedstrijd kijkt...
P11111
30 september 2015, 20:50
Misschien hebben de Russen medelijden gekregen en doen ze het in de tweede helft rustig aan.
P.S. B30 schijnt een langdurige tv- en computerstoring te hebben. :smile2:
deket
30 september 2015, 21:06
Juist thuis en wat gezeur op mijn kop. De NOS blijkt CL niet meer uit te zenden en de commerciële Nederlandse tv kunnen we hier in Belgie niet krijgen. Eens vragen hoe het provincieploegje ervan afbrengt aan Big en Willem
Badslippers
30 september 2015, 21:12
Zoals Aad de Mos zojuist tijdens de rust op Sport1 terecht en keihard analyseerde: "Dit moet het allerslechtste zijn wat ooit in de CL is vertoond.
Aad "Ik sta garant voor successen" de Mos valt niet meer serieus te nemen. Die lult echt uit zijn nek. Voor de neutrale kijker is dit een leuke partij. Spel golft alle kanten op dankzij de fouten aan beide zijden. CSKA pakt het niet slim aan en PSV geeft nog niet op hoewel de verdediging gatenkaas is. Maar dat is niks nieuws m.b.t. het Nederlandse voetbal. Verrassend 3-2. Wordt nog leuk.
Bluebear
30 september 2015, 21:36
Ons mannen hebben zich knap terug gevochten. Gelukkig bleef ons een walkover bespaard. Een verliespartij hoort er wel eens bij in de groepsfase. De baardgroei begint te komen bij PSV. :rolleyes: :redface:
Big30
30 september 2015, 21:51
De 3-3 was mogelijk geweest en zou verdiend geweest zijn voor dit jonge en onervaren PSV waar 3 belangrijke basiskrachten ontbraken. Jammer dat men in de eerste helft door domme fouten op achterstand kwam. Tweede helft genoten van het verfrissende spel van PSV. Heel knap hoe dit jonge team zich terug in de wedstrijd vocht.
PSV gaat aan de leiding in poule B waar alles nog mogelijk is zeker als men weer op volle sterkte is.
Nedlovefkk
30 september 2015, 21:52
Juist thuis en wat gezeur op mijn kop. De NOS blijkt CL niet meer uit te zenden en de commerciële Nederlandse tv kunnen we hier in Belgie niet krijgen. Eens vragen hoe het provincieploegje ervan afbrengt aan Big en Willem
Lestienne 2X gescoord tegen CSKA. Stond zaterdag tegen NEC thuis om voor mij onbegrijpelijke redenen niet in de basis. Ontpopt zich steeds meer tot waardevolle speler. Met Guardado en de jong hadden we van CSKA gewonnen. Gehele poule op 3 punten..
Alles of niets Arias 2x geel en dus met rood eraf..
Geen goede pot, maar 2e helft wel redelijk tot goed teruggevochten.
Strijker
30 september 2015, 22:03
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/24383566/__Willem_II-talent_kiest_voor_Ajax__.html
Ik moet zeggen respect voor PSV dat ze deze jongen aan Ajax overlaten. Lijkt me een goed voorbeeld van hoe goed de betonnen revolutie binnen Ajax wel niet loopt. Ook dat de Boer aangaf geen behoefte te hebben aan verdere aankopen terwijl zo'n PSV gewoon achterin nog eens een sterke verdediger met veel ervaring koopt. Wordt het niet eens tijd dat ze bij PSV ook met een "fluwelen revolutie" starten???
Nu koopt zo'n PSV maar een sterk elftal bijeen en hebben ze ook nog eens in de jeugd extreem veel talent rondlopen, dat is toch niet eerlijk zeg!
http://www.omroepbrabant.nl/?news/234405662/Manana+Moreno+gepresenteerd+bij+PSV+Nooit+aan+getw ijfeld+dat+ik+naar+Eindhoven+zou+gaan.aspx
Zo maar even een berichtje uit medio augustus even weer naar boven gehaald. Hier lijkt toch te worden beweerd dat PSV een brede selectie heeft met veel goede spelers.
Toch wordt meteen het ontbreken van 2 basisspelers aangevoerd als reden voor de nederlaag. Ik tel Willems hier even niet mee want die heeft dit seizoen nog geen wedstrijd gespeeld.
Of zijn sommige forumleden zich nu al aan het indekken voor komende zondag???
@j
30 september 2015, 22:32
Dat komt omdat die ploeg vorig jaar met 17 punten voorsprong kampioen werd, simpel
deket
30 september 2015, 22:34
Heb nu het verslag op het net doornomen en ik lees toch goed dat de Russen bij 3-0 nog een penalty gemist hebben en zo een logische 4-0
blijkt toch weer hoe supporters hier een wedstrijd analyseren en het is niet omdat die met zijn flikkerachtig wit geverfd haar, enkele jaren terug bij een der zwakste clubs,2x scoorfe op een kleine 10 minuten, dat ze hoog van de toren moeten blazen. Heb zo een vermoeden dat het bij die 3punten met veel geluk behaald op de eerste CL speeldag zal blijven
Big30
30 september 2015, 22:49
Dat komt omdat die ploeg vorig jaar met 17 punten voorsprong kampioen werd, simpel
Zo simpel is het inderdaad. Behalve dan in Belgie daar begrijpt niemand hoe Gent kampioen is geworden.
@Strijker:
„Wer lesen kann ist klar im Vorteil." ;).
Nogmaals als Ajax fan een groot compliment aan deze jonge onervaren PSV ploeg die ondanks het gemis van 3 basiskrachten en een verprutste eerste helft zo sterk terug wist te komen.
Men had een punt moeten meenemen maar alles is nog mogelijk.
Ik wens Anderlecht morgen veel suc6 tegen FC Kwark en ik hoop dat Ajax tegen FK de Mol een mooi resultaat neer zal zetten.
Big30
30 september 2015, 23:48
Duurzaamheidsverslag Amsterdam ArenA - Van gras naar kaas
https://vimeo.com/80981193
Nb graag geen flauwe grapjes over de Kaasarena :tongue:.
http://static0.ad.nl/static/photo/2012/5/1/12/20120202125422/media_xll_1099782.jpg
Van der Sar had visie. De Milner Arena gaat het dus worden.
https://youtu.be/SJF8Zv9paY0
Hemaworst
30 september 2015, 23:56
Toch wordt meteen het ontbreken van 2 basisspelers aangevoerd als reden voor de nederlaag. Ik tel Willems hier even niet mee want die heeft dit seizoen nog geen wedstrijd gespeeld
Da's nou het verschil tussen een club en een topclub. Barcelona wint zonder Messi en Iniesta uiteindelijk wél de wedstrijd. PSV laat zich in 45 minuten in een kansloze positie manoeuvreren...
Hemaworst
1 oktober 2015, 00:09
De 3-3 was mogelijk geweest.
5-2 was ook mogelijk geweest... Maar ja, mitsen en maaren en if-then-elsen tellen niet in het voetbal en een gelijkspel was alleen verdiend als ze 3-3 hadden gespeeld... Als ik jou was zou ik een toto-formuliertje invullen, want met jouw logica heb je uiteindelijk iedere week alles goed hahaha
Hemaworst
1 oktober 2015, 00:15
Tsja... PSV is net een financieel product: in het verleden behaald rendement biedt nog geen garantie voor de toekomst...
Big30
1 oktober 2015, 00:15
De 3-3 zou een terechte en verdiende uitslag geweest zijn. Maar in het voetbal is de factor geluk vaak bepalend als het gaat om de uitslag. Daar weet men bij Lucky Ajax alles van :baeh:.
Hemaworst
1 oktober 2015, 00:34
Terechte of verdiende uitslagen bestaan niet, behalve in de hoofden van teleurgestelde fans die de ware uitslag niet kunnen accepteren.
Tsja... PSV is net een financieel product: in het verleden behaald rendement biedt nog geen garantie voor de toekomst...
Dat geldt ook voor FC Mokum toch, nu veroordeeld tot het spelen in de Europese Jupilerleage
Hemaworst
1 oktober 2015, 08:33
Dat geldt ook voor FC Mokum toch, nu veroordeeld tot het spelen in de Europese Jupilerleage ��
Klopt, maar Ajax heeft De Toekomst ;)
Don Rudo
1 oktober 2015, 09:33
Brian Roy dan weer niet
Big30
1 oktober 2015, 11:38
‘Conflict gaande binnen Ajax: oud-linksbuiten wil zwaardere functie’
Donderdag, 1 oktober 2015 om 07:07
/
Bryan Roy en Wim Jonk hebben volgens het Algemeen Dagblad een conflict binnen Ajax. De voormalig linksbuiten van de Amsterdammers werkt in de academie als techniektrainer, maar ambieert een zwaardere functie. Blijkbaar is hoofd opleidingen Jonk niet van zins daaraan mee te werken.
De krant schrijft niet waarom er voor Roy niet méér in zit dan een rol als techniektrainer, maar spreekt wel van een conflict. Men geeft ook aan dat een vertrek van de 45-jarige oud-aanvaller onvermijdelijk is. Roy wordt gezien als een aanhanger van de filosofie van Johan Cruijff, waarover de laatste tijd toch al veel gesproken wordt.
Binnen Ajax zou verdeeldheid zijn en zouden twee kampen bestaan, zo is de laatste tijd steeds aangegeven in de media. De kritiek die Marco van Basten op de werkwijze van Ajax versterkte de discussie nog eens.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=257713
P11111
1 oktober 2015, 12:26
Dat geldt ook voor FC Mokum.
Afgaande op de eerste 40 minuten gisteravond in Moskou - daarna heb ik om voetballiefhebbende redenen overgeschakeld naar Manchester United-VfL Wolfsburg - is het voor de spanning in de vaderlandse competitie te hopen dat De Boer zondagmiddag kiest voor een gelegenheidscombinatie-elftal van eerstejaars A1- en A2-junioren. Dat zou waarschijnlijk een aardige wedstrijd kunnen opleveren tegen Brenet, Bruma, Maher, Narsingh cum suis.
P11111
1 oktober 2015, 12:41
volgens het Algemeen Dagblad...
Algemeen Dagblad = Feyenoord Krant = Teiresas Krant = Ajaxhaat Krant = OnruststokeninAmsterdam Krant = De Fabeltjeskrant
Dat is algemeen bekend in Leesland.
Afgaande op de eerste 40 minuten gisteravond in Moskou - daarna heb ik om voetballiefhebbende redenen overgeschakeld naar Manchester United-VfL Wolfsburg - is het voor de spanning in de vaderlandse competitie te hopen dat De Boer zondagmiddag kiest voor een gelegenheidscombinatie-elftal van eerstejaars A1- en A2-junioren. Dat zou waarschijnlijk een aardige wedstrijd kunnen opleveren tegen Brenet, Bruma, Maher, Narsingh cum suis.
Dat neemt niet weg dat Ajax slechts in Europese Jupilerleage speelt :)
Was je zeker per ongeluk vergeten te citeren hahaha
Algemeen Dagblad = Feyenoord Krant = Teiresas Krant = Ajaxhaat Krant = OnruststokeninAmsterdam Krant = De Fabeltjeskrant
Net zoals het in heel Nederland bekend is dat het intern bij Ajax een enorme puinhoop is, in de fluwele revolutie valt iedereen over elkaar heen en na 5 jaar is er niks noppes nada veranderd, zowel op als buiten het veld. Gewoon een groot circus met clowntje Johan die daarvoor verantwoordelijk is.
Ze hebben al lang spijt dat ze toen niet met Van Gaal in zee zijn gegaan !
P11111
1 oktober 2015, 13:31
Dat neemt niet weg dat Ajax slechts in Europese Jupilerleage speelt :)
Eén ding is zeker: de wedstrijd van vanavond zal niet van zo'n erbarmelijk niveau zijn als die van gisteravond. Want dat is onmogelijk.
En zeg eerlijk: een groep met Ajax, Celtic en Fenerbahçe heeft in Voetballand meer aanzien dan eentje met CSKA Moskou, VfL Wolfsburg en PSV. Om dat te kunnen erkennen hoef je geen voetbalstudie gevolgd te hebben, zelfs @sjonnie kan dat beoordelen.
P11111
1 oktober 2015, 13:38
Ze hebben al lang spijt dat ze toen niet met Van Gaal in zee zijn gegaan !
Wie bedoel je met 'ze'?
De prominenten in het proces - te weten Cruijff, Jonk, de gebroeders De Boer, Trustfull, Stam, Vink, Jongkind, Ling, Molenaar en Swart - beseffen heel goed wat voor goede en nieuwe weg is ingeslagen. De mening van @sjonnie (niet te verwarren met cultheld Sjonnie Heitinga) is in Amsterdam City niet zo heel interessant en, nogmaals, wie voetbalgrootheid Koning Johan neerzet als een clowntje voetbaldiskwalificeert zichzelf enorm. Daar bestaat geen enkel misverstand over.
Hemaworst
1 oktober 2015, 13:43
Als het AD niets beters heeft dan te schrijven over een jeugdtrainer van Ajax, is het blijkbaar wel érg lang komkommertijd in Rotterdam.
Big30
1 oktober 2015, 13:51
Absoluut waar P020! Voor betrouwbare info als het gaat om Ajax kun je veel beter bv. de Telegraaf lezen, die staan bekend om hun onafhankelijke en kritische blik als het gaat om deze voormalige topclub.
Wat denk je P020 heeft Ajax vanavond een kans tegen het Noorse FK de Mol, de nummer 7 uit de Noorse competitie? Uit wist Ajax zich tegen de nummer 9 uit de Tsjechische competitie Jablonec knap met 0-0 stand te houden, me dunkt dan moet je tegen FK de Mol toch niet kansloos zijn!
De prominenten in het proces - te weten Cruijff en Swart - beseffen heel goed wat voor goede en nieuwe weg is ingeslagen.
Sjaak Swart is toch die spelersmakelaar die erom bekend staat goud geld te verdienen aan de handel in jeugdspelers bij Ajax?
Hemaworst
1 oktober 2015, 14:41
De mening van @sjonnie is in Amsterdam City niet zo heel interessant...
Ik durf zelfs te beweren: in totaal niet interessant...
UEFA: We visit De Toekomst to find out more about AFC Ajax's world famous youth academy (http://www.uefa.com/news/newsid=1562470.html)
FIFA: The Ajax youth academy is world famous. (http://www.fifa.com/mm/document/footballdevelopment/footballturf/01/62/79/73/ajax_youth_development_model_346.pdf)
New York Times: All modern ideas on how to develop youngsters begin with Ajax. They are the founding fathers.” (http://www.nytimes.com/2010/06/06/magazine/06Soccer-t.html?_r=0)
European Club Association: Of all first team players in the top division in Holland, 30% will have, at some point in their development. attended the AFC Ajax Acadamy (http://www.ecaeurope.com/Research/ECA%20Report%20on%20Youth%20Academies/ECA%20Report%20on%20Youth%20Academies.pdf)
BBC: When you're talking about a production line of real world class talent, it's all about Ajax's world-famous De Toekomst academy. (http://news.bbc.co.uk/sportacademy/hi/sa/football/features/newsid_2858000/2858785.stm)
'nuff said...
Hemaworst
1 oktober 2015, 14:57
Sjaak Swart is toch die spelersmakelaar die erom bekend staat goud geld te verdienen aan de handel in jeugdspelers bij Ajax?
Spelersmakelaars verdienen méér dan goud geld, dankzij clubs als PSV die niet schromen onder de tafel een dikke zak smeergeld (Peja, Lens, Gerards) te betalen...
Wederom gevalletje boter-hoofd-enzo... Je zakt erbarmelijk snel richting niveau riooljournalistiek, Big.
Wanneer ga je weer eens een eigen inhoudelijke mening posten in plaats van knip-en-plak vanuit de krochten van het internet?
Eén ding is zeker: de wedstrijd van vanavond zal niet van zo'n erbarmelijk niveau zijn als die van gisteravond. Want dat is onmogelijk.
En zeg eerlijk: een groep met Ajax, Celtic en Fenerbahçe heeft in Voetballand meer aanzien dan eentje met CSKA Moskou, VfL Wolfsburg en PSV. Om dat te kunnen erkennen hoef je geen voetbalstudie gevolgd te hebben, zelfs @sjonnie kan dat beoordelen.
Precies, daarom spelen die ploegjes ook allemaal een niveautje lager
Big30
1 oktober 2015, 15:23
Ik durf zelfs te beweren: in totaal niet interessant...
UEFA: We visit De Toekomst to find out more about AFC Ajax's world famous youth academy (http://www.uefa.com/news/newsid=1562470.html)
FIFA: The Ajax youth academy is world famous. (http://www.fifa.com/mm/document/footballdevelopment/footballturf/01/62/79/73/ajax_youth_development_model_346.pdf)
New York Times: All modern ideas on how to develop youngsters begin with Ajax. They are the founding fathers.” (http://www.nytimes.com/2010/06/06/magazine/06Soccer-t.html?_r=0)
European Club Association: Of all first team players in the top division in Holland, 30% will have, at some point in their development. attended the AFC Ajax Acadamy (http://www.ecaeurope.com/Research/ECA%20Report%20on%20Youth%20Academies/ECA%20Report%20on%20Youth%20Academies.pdf)
BBC: When you're talking about a production line of real world class talent, it's all about Ajax's world-famous De Toekomst academy. (http://news.bbc.co.uk/sportacademy/hi/sa/football/features/newsid_2858000/2858785.stm)
'nuff said...
Wanneer ga je weer eens een eigen inhoudelijke mening posten in plaats van knip-en-plak vanuit de krochten van het internet?
Leuk staaltje knip en plakwerk van HW maar dat behoeft wel enig commentaar ;).
1. Rapporten van corrupte organisaties als FIFA en UEFA dienen we niet al te serieus te nemen.
2. Een artikel uit de NYT van 2010 dienen we om 2 redenen niet serieus te nemen, deze krant staat waarachtig niet bekend om haar voetbal expertise en een artikel uit 2010 zegt niets over wat er nu op de Toekomst speelt. Sterker nog je mag verwachten dat de fluwelen revolutie enig effect heeft gehad en die begon zelfs na publicatie van het artikel.
3. Het BBC artikel geeft geen analyse vd huidige situatie mbt de jeugdopleiding maar stelt slechts dat historisch gezien deze opleiding suc6 had met als bewijslast deze spelers: Johan Cruyff, Johan Neeskens, Marco van Basten, Frank Rijkaard, Edgar Davids, Clarence Seedorf, Patrick Kluivert and Dennis Bergkamp. Dat klopt. Maar dat is history. Klik ik wat door op het artikel wordt daar Ronald Koeman als trainer genoemd. Het artikel moet dus uit 2001-2005 geweest zijn.
4. Het uitgebreide ECA rapport is uit 2012 en neemt data mee t.m. 2011. Zegt dus ook totaal niets over de onrust en onvrede die heerst op de Toekomst.
Of wat jij suggereert PSV smeergeld betaalt, zelfs een dikke zak weet ik niet. Lijkt me meer een suggestie cq insinuatie op het nivo van de Telegraaf roddel cq riool journalistiek.
Dat Sjaak Swart een spelers makelaar is dat is een feit. Dat hij geld verdient aan de handel met Ajax jeugdspelers ook. Geen probleem, dat weten we allemaal. Wat me verbaast is de opmerking dat hij volgens P020 klaarblijkelijk een rol heeft in de fluwelen revolutie. Dat lijkt me niet gewenst.
wie voetbalgrootheid Koning Johan neerzet als een clowntje voetbaldiskwalificeert zichzelf enorm. Daar bestaat geen enkel misverstand over.
Die in jouw 020 ogen "voetbalgrootheid" wordt alleen in 020 gezien als een koning, in de rest van Nederland zien ze hem als een onnozele warhoofd die alleen maar onzin uitkraamt en de zaak aan het schijten brengt zonder zelf verantwoording af te leggen, maw een lafaard.
P11111
1 oktober 2015, 15:57
Voor iemand die zelfs wisselspeler was in de reserve vijfde klasse amateurs heeft @sjonnie toch wel behoorlijk wat misplaatste voetbalbabbeltjes.
Op grond van zijn 'bijdragen' houdt zijn voetbalinzicht in elk geval duidelijk gelijke tred met zijn eigen voetbalvaardigheden. :)
Hemaworst
1 oktober 2015, 15:58
Leuk staaltje knip en plakwerk van HW
Of wat jij suggereert PSV smeergeld betaalt, zelfs een dikke zak weet ik niet. Lijkt me meer een suggestie cq insinuatie op het nivo van de Telegraaf roddel journalistiek.
Dat Sjaak Swart een spelers makelaar is dat is een feit. Dat hij geld verdient aan de handel met Ajax jeugdspelers ook. Geen probleem, dat weten we allemaal. Wat me verbaast is de opmerking dat hij volgens P020 klaarblijkelijk een rol heeft in de fluwelen revolutie. Dat lijkt me niet gewenst.
Mijn knip- en plakwerk diende ter illustratie van het feit dat de jeugdopleiding van Ajax al 40 jaar wereldwijd geroemd wordt als zijnde een standaard voor wat betreft jeugdopleidingen. Dat er heibel zou zijn binnen de Ajax-muren doet daar niets aan af. Sterker nog, ik zou me zorgen maken als het rustig zou zijn. Nieuwe ideeen en werkwijzen gaan eigenlijk altijd samen met frictie, wat dat betreft zou er ook binnen andere clubs wel eens wat meer herrie mogen zijn. Gewoon, om het gehele opleidingsniveau en uiteindelijk het Neferlandse (competitie)voetbal over de gehele linie wat omhoog te krikken.
Smeergeld is geen Telegraaf-journalistiek maar een uitspraak van Van Raaij genoteerd in Trouw. Je schiet weer eens te snel in een verkeerde, insinuerende conclusie.
En van mij mag iedere Ajacied een rol spelen in willekeurig welke Ajax-evolutie of -revolutie. Die hebben meer recht van spreken over wat er in hun club gebeurt dan een willekeurige Brabander. Het meeste commentaar op wat er momenteel binnen Ajax gebeurt (en ook ik vind echt niet alles is goed of succesvol) is afkomstig van non-Ajax supporters, mensen die nog nooit een stap binnen De Toekomst of zelfs de Arena hebben gezet, niet emotioneel verbonden zijn met Ajax en dus al hun meningen baseren op wat er in de kranten en op internet wordt geschreven.
Big30
1 oktober 2015, 16:12
Smeergeld is geen Telegraaf-journalistiek maar een uitspraak van Van Raaij genoteerd in Trouw. Je schiet weer eens te snel in een verkeerde, insinuerende conclusie.
Na 2 sec googlen vind ik dit.
PSV gaf bij monde van voorzitter Harry van Raaij toe dat de club heeft betaald aan Lens en Gerards. “Maar ik zie niet in wat wij daarbij fout hebben gedaan. Er worden verbanden gelegd die er niet zijn.” Vitesse-voorzitter Karel Aalbers noemde de beschuldigingen onjuist.
http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/article/detail/2709764/1998/02/25/Clubs-betaalden-meer-dan-vijf-ton-smeergeld-aan-Gerards-en-Lens.dhtml
Van Raay distantieert zich juist van de conclusie dat er sprake was van smeergeld betalingen. "Je schiet weer eens te snel in een verkeerde, insinuerende conclusie. ;)".
Hemaworst
1 oktober 2015, 16:38
Van Raay distantieert zich juist van de conclusie dat er sprake was van smeergeld betalingen. "Je schiet weer eens te snel in een verkeerde, insinuerende conclusie. ;)".
Klopt! Nu weet je ook hoe vervelend het is om telkens allerlei uit-de-losse-pols beweringen te moeten weerleggen. Excuses voor de opzettelijk valse beschuldiging. Nogmaals: ik vind je eigen visie en mening een stuk interessanter dan het knippen en plakken van teksten. Hoop weer eens iets uit je eigen werk te lezen!
Big30
1 oktober 2015, 18:42
Klopt! Nu weet je ook hoe vervelend het is om telkens allerlei uit-de-losse-pols beweringen te moeten weerleggen.
Ik weerleg met alle plezier allerlei uit-de-losse-pols-beweringen van vooral P020 en Hemaworst. Om nu te zeggen dat ik dat vervelend vind. Nee eigenlijk niet.
Overdreven fanschap en club verevering leidt nu eenmaal tot een blinde vlek. Wat ik ook geen probleem vind is dat inhoudelijk argumenteren bij vooral Ajax en soms PSV fans niet mogelijk blijkt.
Als Ajax fan maar dan zonder blinde vlek of roze bril op wacht ik met spaning de wedstrijd tegen FK de Mol de nummer 7 uit de Noorse Competitie af. Onze trainer verwacht dat het niet eenvoudig zal worden. Hij kan het weten want hij is beste, de allerbeste.
felrops
1 oktober 2015, 20:03
Kan iemand onze vriend Deket troosten. Een zoutloos Anderlecht gaat verliezen in Azerbeidjan. Zielig. Slecht gespeeld. De eerste helft nooit druk gezet. De goal toont aan dat S. Proto - sympathieke man hoor - een gemiddelde keeper is. Eerlijk: doelpunttechnologie zou welkom zijn. Anderlecht werd misschien een of zelfs twee doelpunten ontnomen. Maar dan nog, Anderlecht gaf nooit de indruk de wedstrijd te willen winnen. Concentreren dan maar op de Pintjes-liga en de Chips-cup. Mijnheer Constant draait zich om in zijn graf.
deket
1 oktober 2015, 20:46
Je geeft het zelf aan,2 doelpunten afgekeurd en 2 zuivere strafschoppen onthouden.
partijdige arbitrage en druk mij nog eufemistisch uit. Niets insinueren maar die Turkse miljardair voorzitter van die club hoort bij de 10rijkste van zijn land en heeft een corrupte perspectie. Deze arbitrage bevestigde de stereotypen ginder.
Zou flauw zijn het alleen daarop te steken, Proto ging weer eens in de fout en Roef mag eindelijk eens de voorkeur krijgen met de jonge talentvolle Svilar als back-up.
Desalniettemin speelden we weer eens veel sterker of moet ik in deze context schrijven, minder zwak, dan de tegenstander zonder resultaat
Strijker
1 oktober 2015, 21:58
Dacht na een minuut of 7 even te kijken naar een herhaling van gisteravond. Gelukkig bleek dit slechts een klein momentje van onoplettendheid en heeft een superieur spelend AJAX de wedstrijd volledig naar zich toe getrokken maar hebben de mannen van Frank de Boer in deze moeilijke uitwedstrijd met een gelijkspel niet gekregen wat ze verdienden.
satanic surfer
1 oktober 2015, 22:01
Eens te méér een dramatische midweekcampagne van de Belgische vertegenwoordigers die buitenshuis in Azerbeidjan klaarblijkelijk ook al niks meer kunnen rapen (blijkbaar onverdiend maar alla) en Gent dat verdienstelijk tenonderging bij Zenith. Club Brugge verliest in eigen huis van wat mensen uit dwergenland in Denemarken ofzo, ook die quasi noncompetitie is klaarblijkelijk de "onze" al voorbijgestreefd. Bilan 0 op 9, de coefficient maakt weer een duikeling en that is that. Het dient wel gezegd dat AA Gent zich prima etaleert in de CL, beter dan menigéén zal hebben verwacht en positief combinatievoetbal brengt tegen intrinsiek (veel) sterkere tegenstanders, dat valt te lovenzingen. Het veld in Azerbeidjan zal Anderlecht misschien het vlot combineren hebben bemoeilijkt doch los ervan is het toch een treurig resultaat. Brugge thuis oververdiend de boot in. Het zijn barre clubvoetbaltijden en Belgique, en dat al geruime tijd...
Hemaworst
1 oktober 2015, 22:04
Dramatisch slecht Ajax vanavond. Daarmee zijn de 90 minuten wel voldoende geanalyseerd. Begin een beetje klaar te zijn met Frank de Boer. En laat die El Ghazi lekker naar huis lopen. Flapdrol.
deket
1 oktober 2015, 22:23
Nu heb ik Brugge hun wanprestatie niet meer erg gevolgd wegens te hard vloeken met ons resultaat. Petje af voor moedige diehard supporters dewelke meereizde naar de middle of no where.
Ach, laten we de fles half vol zien en ons optrekken aan de prestatie tegen Monaco op de 1ste speeldag. De laatste keer dat deze ploeg met een beperkt publiek waaronder alleen bourgeoisie, tegen een Belgische speelde won Monaco met 6-1, inderdaad Club Brugge. Herinner het nog als de "dag van toen"bij terugkeer werden de bestuursleden van Brugge door de luchthavenveiligheid gecontroleerd en betrapt metr het meenemen van handdoeken en badjassen van het hotel,en dit was geen fiktie. En onlangs werd die voorzitter vrijgesproken van wurggreep aan een vrouwelijke steward, waar een gewone toeschouwer levenslang stadionverbod voor zou krijgen. Voor diegene die veronderstellen dat klassenjustitie niet meer zou bestaan.maar ben aan het afwijken
eens kijken op net of die truitjes van Ajax idd zo afschuwelijk waren. Nu erger dan onze roze tenues voir de uitmatchen vorig seizoen zal wel onmogelijk zijn
btw, op donderdagavond 22 oktober zullen we 100% zeker ter plaatse zijn om de mooiste club ter wereld aan te moedigen thuis tegen Totenham en Anderlecht gaat dan winnen!
deket
1 oktober 2015, 22:33
Sjeufke, een volksgemeente bij Brussel.
leerden ze dat niet in de lagere school in Nederland.
Wij werden onderwezen over de belangrijkste steden van Nederland dus niet Maastricht of Eindhoven
Voor iemand die zelfs wisselspeler was in de reserve vijfde klasse amateurs heeft @sjonnie toch wel behoorlijk wat misplaatste voetbalbabbeltjes.
Op grond van zijn 'bijdragen' houdt zijn voetbalinzicht in elk geval duidelijk gelijke tred met zijn eigen voetbalvaardigheden. :)
Het is maar goed dat Petertje niet weet op welk niveau ik echt gespeeld heb anders zou hij zelf zeker wat minder misplaatste babbeltjes hebben :)
Hemaworst
1 oktober 2015, 22:48
In zo'n tenue (shirt, broekje, kousen) kan men alleen maar slecht spelen :rolleyes:
In zo'n tenue speel je met 10 keepers en een veldspeler...
Dramatisch slecht Ajax vanavond. Daarmee zijn de 90 minuten wel voldoende geanalyseerd. Begin een beetje klaar te zijn met Frank de Boer. En laat die El Ghazi lekker naar huis lopen. Flapdrol.
Inderdaad niet best, vooral tegen een middenmoter uit nota bene Noorwegen !
Maar ja, als Frank de Boer niet luistert naar "de verlosser" wordt het nooit wat :)
En onbegrijpelijk dat hij Johnnie Heitinga niet opstelde !
wie voetbalgrootheid Koning Johan neerzet als een clowntje voetbaldiskwalificeert zichzelf enorm.
Cruijff hoort eigenlijk meer thuis in de categorie Maradona, George Best, Garrincha en Gascoigne: hele goeie voetballer geweest maar na de actieve carrière totaal ontspoord.
Hemaworst
1 oktober 2015, 23:32
En onbegrijpelijk dat hij Johnnie Heitinga niet opstelde !
Gaat lastig als je hem thuis laat...
Ohja dat is waar ook, hij zat niet eens bij de selectie. Zou hij dan toch minder goed zijn dan sommige hier beweren :)
Hemaworst
1 oktober 2015, 23:45
Zou hij dan toch minder goed zijn dan sommige hier beweren
Nee, Frank de Boer vindt hem minder goed dan sommigen hier vinden. Subtiel edoch essentieel verschil.
Big30
1 oktober 2015, 23:49
Heitinga ging wel mee maar werd buiten de wedstrijd selectie gehouden.
http://www.ajaxshowtime.com/article/hoofdnieuws/90614/update-geen-heitinga-onana-en-viergever
Hij gedraagt zich als een gentleman maar wat mij betreft mag ie De Boer en Overmars wel eens voor rot schelden of een licht corrigerende tik uitdelen.
P11111
2 oktober 2015, 09:47
Vermoedelijke opstelling Ajax in eerstvolgende competitiewedstrijd:
Boer; Van Rhijn, Van der Hoorn, Viergever, Boilesen; Serero, Heitinga ©, Duarte; Swart, Sanogo, Ling.
Prognose: 2-0 overwinning.
Gaat beslist lukken dan :)
Zeker als ze Piet Keizer nog laten invallen
Big30
2 oktober 2015, 10:52
Vermoedelijke opstelling Ajax in eerstvolgende competitiewedstrijd:
Boer; Van Rhijn, Van der Hoorn, Viergever, Boilesen; Serero, Heitinga ©, Duarte; Swart, Sanogo, Ling.
Van der Sar op goal zou ik zeggen. Hou zou het ideale Ajax elftal van oud spelers eruit zien? Zet je daar Swart en Keizer als rechts en links buiten in? Wie zet je als centraal verdediging duo neer, Blind en Rijkaard? Ik denk dat Frank de Boer in dat elftal de meeste recente speler zou zijn. Wie zet je in de (diepe) spits positie neer?
Dat zijn leukere vragen dan de vraag hoe het komt dat Ajax momenteel zeker internationaal zwaar teleurstelt. Van de laatste 6 wedstrijden wist men er 1 te winnen, thuis tegen Jablonec met 1-0. Het spel was vaak niet om aan te zien. Gisteren werd maar eens te meer duidelijk dat Ajax geen scorende spits bezit. Dat is al 2-3 jaar zo. Alleen de Boer wil dat maar niet inzien en blijft volharden in een tactiek en opstellingen die steeds onbegrijpelijker worden.
Strijker
2 oktober 2015, 11:10
Het spel was niet sprankelend, dat klopt. Maar voor een mooie wedstrijd ben je wel 2 teams nodig die willen voetballen. Dat was gisteravond beslist niet het geval. AJAX was het grootste deel van de wedstrijd de bovenliggende partij maar heeft zichzelf niet beloond met 3 punten. Met name Milik en Fischer hebben wel kansen gekregen om de tweede treffer te maken. Topscorer El Ghazi was helaas niet in hele goede doen.
Big30
2 oktober 2015, 11:31
Je moet je gewoon diep schamen als je tegen de nummer 7 uit de Noorse competitie niet verder komt dan 1-1. Het eerste doelpunt werd zoals altijd kinderlijk eenvoudig weggeven en het doelpunt van Ajax was een bal die met wat geluk van richting veranderde en doel trof.
Kansen waren er wel en of die werden weggeven of zelf gecreëerd is niet zo relevant, wel dat ze domweg verprutst werden. Positief was dat we het verschrikkelijke tikkie breed achterin wat minder zagen. Zes maal Europees op rij gespeeld en 1 maal gewonnen, dat zijn de simpele feiten.
Dat tegen clubs als Rapid (#98), Jablonec (#158) en Molde (#127) die op de Uefa ranking lachwekkend laag staan. Celtic mag je wel serieus nemen maar daar moet je thuis in de EL van winnen.
Zes maal gespeeld, 4 wanprestaties en 2 maal het was bepaald niet best. De hoofdschuldige is bekend, Frank de Boer. Mede schuldige Marc Netto door zijn falend transfer beleid.
Ajax mist achterin ervaring en routine en heeft al 2-3 jaar een serieus spitsen probleem. Iedereen ziet het het publiek beklaagt zich maar er gebeurt verder helemaal niets.
Strijker
2 oktober 2015, 11:51
Nogmaals, het spel van AJAX was niet geweldig, heb ik ook niet beweerd. Schrijf alleen maar dat ze in de wedstrijd de bovenliggende partij waren.
Het doelpunt was inderdaad een lucky, vlak daarvoor hadden ze met het schot van Bazoer op de paal pech. soms zit het mee, soms zit het tegen.
En natuurlijk moet AJAX met het spelersmateriaal wat ze ter beschikking hebben, ook al missen ze wat routine, gewoon winnen van de #7 van Noorwegen.
Dat ze niet met 3 punten naar Amsterdam zijn afgereisd hebben ze dan ook volledig aan zichzelf te wijten.
P11111
2 oktober 2015, 12:22
Na het tegendoelpunt was het een uur lang een Ajax-kansenregen tegen de regerend landskampioen van Noorwegen. Evenals bij Rapid Wien mag je het elftal verwijten dat ze zich niet beloond hebben. Ook nu had er gewoon na 45 minuten een 1-5 op het scorebord moeten staan.
Van Molde FK, in de laatste vier seizoenen drie keer Noors kampioen, is bekend dat zij de afgelopen periode de eigen competitie hebben laten lopen en zich richten op Europese overwintering. Hun knappe winst bij Fenerbahçe (1-3), iets wat de meeste huidige CL-deelnemers mogelijk niet zou lukken, geeft misschien een beter beeld van hun kracht, een spel grotendeels gebaseerd op fysieke strijd en counters.
Zoals voormalig PSV-aanvaller Wim Kieft gisteravond tijdens de rust op RTL7 terecht opmerkte, speelde Ajax vanaf de tegengoal behoorlijk goed en snel voetbal. Het verschil met de woensdagavondwedstrijd op SBS 6 was groot. Dat zag iedereen, zelfs degenen zonder enig voetbalverstand. Het ontbrak echter aan het benutten van de doelrijpe kansen, een niet onbelangrijk facet in het voetbal.
De jeugdspelers van Ajax hebben gisteren weer de broodnodige (Europese) ervaring kunnen opdoen. Dat is erg belangrijk in deze fase van de fluwelen revolutie. Al met al geeft het spel na de sterke tweede helft tegen FC Groningen en het goede uur tegen FC Linda de Mol veel vertrouwen voor het verdere verloop van de diverse competities. Morgenochtend zal er onder leiding van Bergkamp en Swart volop op afronden worden getraind.
Strijker
2 oktober 2015, 12:56
Over naar de orde van de dag, komende zondag 020 tegen 040. Eindstand 2 - 1 na een ruststand van 0 - 1.
In de eerste helft komt 040 op voorsprong door Locadia die uit een corner of vrije trap raak kopt.
Vlak na de rust komt 020 gelijk door een geplaatst schot van El Ghazi die na gisteravond wel wat goed te maken heeft.
In het laatste kwartier stelt 020 de 3 punten veilig door de winnende treffer van invaller Schöne uit een vrije trap.
Hemaworst
2 oktober 2015, 13:16
Morgenochtend zal er onder leiding van Bergkamp en Swart volop op afronden worden getraind
Ik zag vandaag dat Ling de vrijgevallen positie van Roy as techniektrainer heeft overgenomen?
P11111
2 oktober 2015, 13:29
Ik zag vandaag dat Ling de vrijgevallen positie van Roy as techniektrainer heeft overgenomen.
Dat zie ik als een meerwaarde in het proces van de fluwelen revolutie. Wie kan het immers beter voordoen dan de 'koning van de schaar' zelf.
Big30
2 oktober 2015, 14:07
In Schotland, Oostenrijk en Roemenië zijn ze al niet zo bang meer voor Ajax. Zelfs op Cyprus hebben de voetbalclubs deze jaren weinig te vrezen van de voormalige Europees kampioen. En na donderdag heeft ook Noorwegen zich gevoegd bij het rijtje landen waar de Amsterdammers niet meer kunnen winnen.
Tegen Molde FK, momenteel de nummer zeven in de Noorse Tippeligaen, lukte het donderdag niet. "We hadden hier moeten winnen", stelde coach Frank de Boer na afloop vast. Het werd 1-1.
In de laatste zestien Europese uitwedstrijden, met daarbij wel negen duels in de groepsfase van de Champions League, heeft Ajax welgeteld één keer gewonnen. In Polen, van Legia Warschau (0-3).
"Ajax speelde zijn zesde wedstrijd in Europa dit seizoen. De tegenstanders waren Jablonec, Rapid Wien, Celtic en nu Molde. En Anwar El Ghazi, die in de eredivisie al op zeven doelpunten staat, heeft in Europa nog niet gescoord. Kortom, Ajax stelt in Europa helemaal niks voor."
http://nos.nl/artikel/2060772-ajax-stelt-in-europa-helemaal-niks-voor.html
De harde realiteit anno 2015. Onthutsende statistieken. Nog even en P020 gaat ons uitleggen dat als Ajax uit gelijk speelt tegen IJselmeervogels dat een goed resultaat is :biggrin:.
Nou ja het spelersbudget van IJselmeervogels zal niet veel minder zijn dan dat van FK de Mol of Neeblonec, uit tegen de Rooien is altijd lastig en dit Ajax zou daar inderdaad met een punt tevreden moeten zijn. Dat dan weer wel :tongue:.
Morgenochtend zal er onder leiding van Bergkamp en Swart volop op afronden worden getraind.
Zou Sjaaki met z'n rollator komen
Picasso 1
2 oktober 2015, 14:38
Voor de liefhebbers van peilingen, dit is de nieuwe wereldranking per 1 oktober.
12770
Nederland paste niet op de schermprint, sorry.
Big30
2 oktober 2015, 15:00
Wat is dat voor lijst? Landen met de hoogste bier en friet consumptie per inwoner? Ik zie ook veel landen met een hoge FKK dichtheid.
Een lijstje waar Roemenie op voorkomt zal wel een heel verdacht lijstje zijn. Totaal geen idee!
Willem2
2 oktober 2015, 15:04
@P1 voor zulke berichten ben jij niet ingehuurd :rolleyes:
Hier met zulke dingen moet jij komen :
Thiago terug in Spaanse selectie ... http://www.ad.nl/ad/nl/4562/Voetbal/article/detail/4154920/2015/10/02/Thiago-terug-in-Spaanse-selectie.dhtml
Diego Costa hoeft zich niet te melden bij Spaanse nationale elftal.......... http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=257839
De volledige selectie:
Doel: Iker Casillas (FC Porto), David De Gea (Manchester United), Sergio Rico (Sevilla)
Verdediging: Dani Carvajal (Real Madrid), Gerard Pique, Marc Bartra (beide Barcelona), Juanfran (Atlético Madrid), Sergio Ramos (Real Madrid), Jordi Alba (Barcelona), Cesar Azpilicueta (Chelsea), Inigo Martinez (Real Sociedad)
Middenveld: Sergio Busquets (Barcelona), Santi Cazorla (Arsenal), David Silva (Manchester City), Isco (Real Madrid), Cesc Fabregas (Chelsea), Bruno Soriano (Villarreal), Thiago Alcantara (Bayern München), Juan Mata (Manchester United)
Aanval: Pedro (Chelsea), Paco Alcacer (Valencia), Alvaro Morata (Juventus) en Nolito (Celta Vigo).
Opmerkelijk salaris voormalig Spaans international: ‘Hij heeft genoeg verdiend’ .... http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=256503
P11111
2 oktober 2015, 15:08
Ik hecht veel meer waarde aan de laatste twee onderlinge ontmoetingen (5-1 in 2014 en 2-0 in 2015) dan aan een nietszeggend flutlijstje.
Willem2
2 oktober 2015, 15:26
De lijst voor Ajax is negatief ten opzichte van PSV. Ik zou daarom gokken op een gelijkspelletje. Alhoewel, beide teams zijn dermate instabiel dat het kan vriezen of dooien....
Is het misschien de wereldranking achteruit wielrennen :)
Picasso 1
2 oktober 2015, 17:11
Ik hecht veel meer waarde aan de laatste twee onderlinge ontmoetingen (5-1 in 2014 en 2-0 in 2015) dan aan een nietszeggend flutlijstje.
Zeg eens eerlijk, had je van de laatste drie onderlinge ontmoetingen de uitslagen niet graag willen omwisselen, en dus de laatste twee verliezen of hecht je echt veel meer waarde aan de laatste twee onderlinge ontmoetingen? ;)
P11111
2 oktober 2015, 17:55
Zeg eens eerlijk, had je van de laatste drie onderlinge ontmoetingen de uitslagen niet graag willen omwisselen, en dus de laatste twee verliezen of hecht je echt veel meer waarde aan de laatste twee onderlinge ontmoetingen? ;)
Qua sportkarakter ben ik een winnaarstype en daarom win ik van de drie wedstrijden liever twee keer dan slechts eenmaal. Daarover bestaat voor mij geen enkele twijfel. :)
Picasso 1
2 oktober 2015, 18:09
Qua sportkarakter ben ik een winnaarstype en daarom win ik van de drie wedstrijden liever twee keer dan slechts eenmaal. Daarover bestaat voor mij geen enkele twijfel. :)
In dat geval zijn zowel jij als ik tevreden over het totaalresultaat van de laatste drie onderlinge ontmoetingen. :)
Ik vrees alleen dat het ranking flutlijstje een indicatie geeft dat het langdurig 2-1 voor Nederland zal blijven, wat natuurlijk ook positief kan zijn voor de instandhoudende gevoelstreling van winnaartypes.
Teiresas
2 oktober 2015, 19:24
Opleiding Feyenoord gaat wereld over
Feyenoord prijkt prominent op de cover van The FIFA Weekly. © fifa
Mooi nieuws voor Feyenoord na de eerdere winstcijfers deze week. De jeugdopleiding van de Rotterdamse club gaat de hele wereld over. De wereldvoetbalbond FIFA heeft een uitgebreid bezoek gebracht aan Varkenoord en heeft in vier talen en naar alle voetballiefhebbers in 209 landen het verhaal over het succes van de Feyenoord-opleiding verteld.
Tien pagina’s lang wordt in het officiële FIFA Magazine uitgelegd aan alle voetbalbonden en clubs in de wereld wat het geheim is van de club, die op het WK in 2014 stuntte met een selectie die elf voetballers met een Feyenoord achtergrond.
De enorme exposure voor Feyenoord is opmerkelijk. De opleiding van grote rivaal Ajax staat juist al enkele jaren ter discussie.
Hemaworst
2 oktober 2015, 20:00
Ik begrijp van Big30 dat publicaties van de FIFA en UEFA niet serieus moeten worden genomen. Persoonlijk vind ik het echter een mooi succes voor Feyenoord. Goed voor de breedte van het Nederlandse voetbal.
deket
2 oktober 2015, 20:21
Even op forum pieken of ze mijn voetbalclub raken,,, uniek Anderlecht betaalt de supporters terug die de verre verplaatsing meereizden
dit gezegd zijnde.die lijst van P1 is een officiële wereldranking hoor, waar Belgie dus effectief 3de staat en Roemenië op 13de plaats nog voor Nederland. Willem en Big, jullie weten goed dat deze rankschilking niet met de nattevinger werd samengesteld.
Feyenoord gun ik wel de titel hoor, maar dit is voor de Rotterdammers ongeveer evenlang geleden dat PSV nog eens CL speelde, dus een heel ver verleden, Napoleon verloor pas nog geloof ik.
Anderlecht tegen Totenham zullen mijn vriendin en ik ,naar de overwinning zien duwen op de eerstvolgende Europese wedstrijd, donderdag 22 oktober, de zondag daarop kunnen ze toch uitrusten, immers : een van de zwakste ploegen komt dan op bezoek, Club Brugge
Opleiding Feyenoord gaat wereld over
Feyenoord prijkt prominent op de cover van The FIFA Weekly. © fifa
Mooi nieuws voor Feyenoord na de eerdere winstcijfers deze week. De jeugdopleiding van de Rotterdamse club gaat de hele wereld over. De wereldvoetbalbond FIFA heeft een uitgebreid bezoek gebracht aan Varkenoord en heeft in vier talen en naar alle voetballiefhebbers in 209 landen het verhaal over het succes van de Feyenoord-opleiding verteld.
Tien pagina’s lang wordt in het officiële FIFA Magazine uitgelegd aan alle voetbalbonden en clubs in de wereld wat het geheim is van de club, die op het WK in 2014 stuntte met een selectie die elf voetballers met een Feyenoord achtergrond.
De enorme exposure voor Feyenoord is opmerkelijk. De opleiding van grote rivaal Ajax staat juist al enkele jaren ter discussie.
Er komt inderdaad enorm veel goeds uit de jeugdopleiding van Feyenoord. Ze zijn daar prima bezig en hebben daarvoor geen fluwelen revolutie nodig :)
Chapeau voor de trainers aldaar
deket
2 oktober 2015, 22:15
Ben jij niet John de Wolf? Die langharige verdediger destijds?
Ben jij niet John de Wolf? Die langharige verdediger destijds?
Gelukkig niet, ik ben veel knapper :)
Teiresas
2 oktober 2015, 22:58
Er komt inderdaad enorm veel goeds uit de jeugdopleiding van Feyenoord. Ze zijn daar prima bezig en hebben daarvoor geen fluwelen revolutie nodig :)
In Rotterdam zijn we niet zo van fluwelen gezwets ... :biggrin:
bocariver
3 oktober 2015, 00:08
After comments of blind fans , we can notice the most ridiculous results of last europa league round.
1- Marseille beatten by Slovan Liberec 0-1 in Vélodrome with a ratio of 1 to 10 for budget.Of course, it is obvious they will beat PSG on sunday...
2- Anderlecht beatten by Qarabagh Agdam 1-0 with a ratio of 1/6. Of course, RSCA will beat Tottenham next week and Bruges too, so easy.
3- Liverpool draw 1-1 in Anfield against Sion with a ratio of 1/10.Of course, the derby mersey is in the pocket on sunday.
4- Ajax draw 1-1 against in Molde with a ratio 1/6 with a goal from Hestad 40 year's old, may be an answer to a so called revolution with children.Next match against PSV is already won and europa league too.
For Sphinx,very interesting Midtjylland who won in Bruges 1-3 with a fantastic school of football for denmark scale and an interesting statistic approach who is really revolutionary like Atletic's of Oakland made in Base ball in 2002. See moovie "moneyball" with Brad Pitt; may be a beginning of idea for Cruyjff and Ajax board.
Big30
3 oktober 2015, 00:17
Geen discussie over mogelijk. De beste jeugdopleiding van Nederland heeft Feijenoord.
Feyenoord troeft Ajax en PSV af en heeft alweer beste jeugdopleiding
Vrijdag, 9 mei 2014 om 14:51
De jeugdopleiding van Feyenoord is voor de vijfde keer op rij verkozen tot beste opleiding van Nederland. Dat werd duidelijk bij de prijsuitreiking van de Rinus Michels Award 2014 in Zwolle. Feyenoord troefde de jeugdopleidingen van Ajax en PSV/FC Eindhoven/Helmond Sport/VVV-Venlo af, zo meldt de club via de officiële kanalen.
http://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=213937
OK dit jaar won AZ dan eens de prijs. Je moet ook niet overdrijven he :biggrin:.
Compliment aan de Rotterdammers die niet over hun jeugdopleiding lullen maar gewoon aan de slag gaan. Mooie en sympathieke club Feijenoord met een hoge gunfactor.
Ik luister liever naar Johan Boskamp die vol vuur en vlam over zijn cluppie praat dan naar weer zo'n vooral verveling uitstralende clown die weer over die zogenaame revolutie zit te zwetsen. Mijn hemel al 5 jaar lang duurt die soap nu al!
P11111
3 oktober 2015, 07:31
with a goal from Hestad 40 year's old
Je zit hier fout. Doelpuntenmaker Eirik Hestad is van 26 juni 1995. Het duurt dus nog bijna 20 jaar voordat hij de 40-jarige leeftijd hoopt te bereiken.
Eirik Hestad
Voetballer
Geboren: 26 juni 1995 (20 jaar)
Club: Molde FK, Noorwegen
Lengte: 1.83 m
Positie: Middenvelder
Hemaworst
3 oktober 2015, 07:35
Ik luister liever naar Johan Boskamp die vol vuur en vlam over zijn cluppie praat dan naar weer zo'n vooral verveling uitstralende clown die weer over die zogenaame revolutie zit te zwetsen. Mijn hemel al 5 jaar lang duurt die soap nu al!
Je haalt weer eens de nodige zaken door elkaar en kletst weer halve waarheden. De door jou zo vaak aangehaalde Fluwelen Revolutie is al in 2010 afgerond en betrof alleen maar het naar binnen loodsen van Ajacieden in de Ledenraad van Ajax om vanuit dat orgaan invloed te kunnen uitoefenen of het aannemen en ontslaan van bestuursleden. Na de algemene ledenvergadering van 14 december 2010 werd bekend dat zeven van de acht ex-voetballers die zich beschikbaar hadden gesteld voor de ledenraad waren gekozen tot nieuwe leden (Dick Schoenaker, Peter Boeve, Dick de Groot, Barry Hulshoff, Keje Molenaar, Aron Winter en Co Meijer (Ruud Haarms werd herkozen)) en was feitelijk de Fluwelen Revolutie afgerond.
Daarnaast is er, voortvloeiend uit de Fluwelen Revolutie, zoiets als het Plan Cruyff zoals dat in het voorjaar van 2011 werd gepresenteerd en waarin Cruyff op hoofdlijnen schetste hoe de Ajax-organisatie (met name de jeugdopleiding) hervormd zou moeten worden om uiteindelijk op termijn weer aantrekkelijk en succesvol voetbal te kunnen gaan spelen. Plan Cruyff is een meerjarenplan en iets anders dan de Fluwelen Revolutie (maar goed, ook met name de non-Amsterdamse media hebben daar moeite mee, dus het zij je vergeven).
P11111
3 oktober 2015, 07:41
Daarnaast is er, voortvloeiend uit de Fluwelen Revolutie, zoiets als het Plan Cruijff zoals dat in het voorjaar van 2011 werd gepresenteerd en waarin Cruijff op hoofdlijnen schetste hoe de Ajax-organisatie (met name de jeugdopleiding) hervormd zou moeten worden om uiteindelijk op termijn weer aantrekkelijk en succesvol voetbal te kunnen gaan spelen. Plan Cruijff is een meerjarenplan en iets anders dan de Fluwelen Revolutie (maar goed, ook met name de non-Amsterdamse media hebben daar moeite mee, dus het zij je vergeven).
Dit is helemaal juist geformuleerd. 'Plan Cruijff' is het jeugdopleidingsproces na de noodzakelijke fluwelen ingreep en vanzelfsprekend een meerjarenplan.
Hopelijk begrijpen de laagbegaafde B30 en zijn trouwe volgers het nu eindelijk ook. Het zou wel eens tijd worden. Ik had ze wel ietsje intelligenter ingeschat, maar helaas.
P11111
3 oktober 2015, 08:06
Cruijff schrikt van niveau Nederlands voetbal
Johan Cruijff heeft in De Telegraaf nogmaals zijn zorgen uitgesproken over de staat van het Nederlandse voetbal. Daarnaast heeft hij nog een tip voor Frank de Boer en Philip Cocu, de coaches van respectievelijk Ajax en PSV.
'Er komen dus dingen naar voren die ver van mijn ideeën over voetbal staan. Dat is het domineren van het middenveld, het domineren van de bal', zo start de geboren Amsterdammer zijn relaas over het voetbal in Nederland. 'Het spel is niet attractief genoeg.'
'Als de mensen op de tribune klagen, is dat omdat ze niet worden vermaakt. Ik praat niet over Ajax alleen, maar over het totale Nederlandse voetbal dat te weinig biedt. Ballen worden te veel teruggespeeld, er wordt niet vooruit verdedigd en ga zo maar door. Dat was altijd de basis van ons voetbal.'
'Iedereen die me kent, weet dat ik van aanvallend voetbal houd', vervolgt het Ajax-icoon. 'Als je agressief wilt voetballen, moet je vooruit en niet achteruit lopen. Dat laatste gebeurt over het algemeen in het Nederlandse voetbal.' Cruijff weet wel naar wie De Boer en Cocu moeten kijken.
'Als je ziet hoe Pep Guardiola en Ronald Koeman, die ook een aantal jaar bij mij hebben gespeeld, het doen. En hoe Frank Rijkaard het deed. Dat zijn duidelijke vingerwijzingen in welke richting je het zou moeten zoeken', vindt Nederlands beste voetballer ooit. 'Of dat nou Rijkaard, Koeman of Guardiola is. Dat zijn mensen die als spelers op het middenveld dingen organiseerden en als trainer-coach spelers beter maken door ze het maximale te laten beheersen. Dat is de basis van het spel dat ik voor ogen heb.'
Big30
3 oktober 2015, 09:00
Hopelijk begrijpen de laagbegaafde B30 en zijn trouwe volgers het nu eindelijk ook. Het zou wel eens tijd worden. Ik had ze wel ietsje intelligenter ingeschat, maar helaas.
Onderschat het aantal volgers dat ik op twitter heb niet hoor! Bij mij hield het inderdaad op met LTS zwakstroom, ik geef toe dat ik een IQ van 69 heb maar ik zit daar niet zo mee. Men heeft mij verteld dat op IQ-schaal dat grenst aan genialiteit. Beetje hetzelfde verhaal als van Clowntje Johan Cruijff zo begreep ik, ik bevind me dus in onverdacht gezelschap.
P11111
3 oktober 2015, 11:53
Jonk: 'Ik ben wél voor aankopen'
Regelmatig wordt beweerd dat Wim Jonk, hoofd jeugdopleiding van Ajax, niet wil dat de Amsterdammers aankopen doen voor het eerste elftal. In gesprek met de NOS stelt de oud-voetballer zelf iets anders.
'Ik ben wél voor aankopen. Maar wel gericht, niet voor de breedte', vertelt Jonk, die weet dat er in de media dikwijls wordt geschreven over partijvorming bij de topclub. Marc Overmars, Edwin van der Sar, Dennis Bergkamp, Frank de Boer en Jonk zelf zouden onderling zo hun spanningen kennen.
'Intern gaan we met elkaar de discussie aan. Het begint bij de vier pijlers van het plan dat we met Johan Cruijff hebben geschreven, waarvan ik mede-schrijver ben: individueel opleiden, gerichte aankopen doen, attractief aanvallend voetbal spelen en samenwerking met andere clubs uitbreiden', zegt Jonk.
bocariver
3 oktober 2015, 14:01
Je zit hier fout. Doelpuntenmaker Eirik Hestad is van 26 juni 1995. Het duurt dus nog bijna 20 jaar voordat hij de 40-jarige leeftijd hoopt te bereiken.
Eirik Hestad
Voetballer
Geboren: 26 juni 1995 (20 jaar)
Club: Molde FK, Noorwegen
Lengte: 1.83 m
Positie: Middenvelder
you are right , I made a confusion with Daniel Berg Hestad born 30/07/1975 who was the captain on the field and played for Heerenveen 10 years ago before any revolution.
Hemaworst
3 oktober 2015, 15:07
Beetje hetzelfde verhaal als van Clowntje Johan Cruijff zo begreep ik...
Alleen heeft Johan een beduidend hoger voetbal-IQ dan jij :)
Willem2
3 oktober 2015, 20:33
Record Agüero met vijf goals in twintig minuten
Sergio Agüero heeft zaterdag een record gevestigd in de Premier League. De Argentijnse spits van Manchester City maakte in de thuiswedstrijd tegen Newcastle United in een tijdsbestek van twintig minuten liefst vijf doelpunten. Jermain Defoe, Alan Shearer, Andy Cole en Dimitar Berbatov produceerden eerder ook vijf treffers in één wedstrijd in de Engelse topcompetitie. Niemand deed dat echter zo snel als Agüero. .......... http://www.ad.nl/ad/nl/1052/Premier-League/article/detail/4155783/2015/10/03/Record-Aguero-met-vijf-goals-in-twintig-minuten.dhtml
KanariePiet
3 oktober 2015, 21:59
STVV heeft een pijnlijke 1-3 nederlaag geleden tegen fuckin' Waasland Beveren. Tja, als je 65 minuten zonder spits moet voetballen...
gerichte aankopen doen
Gericht zoals bv John Heitinga die 9 van de 10 keer op de tribune zit :)
Alleen heeft Johan een beduidend hoger voetbal-IQ dan jij :)
Als je Johan hoort praten heeft hij een IQ van een braadwurst of een Hemaworst kan ook
Daarnaast is er, voortvloeiend uit de Fluwelen Revolutie, zoiets als het Plan Cruyff zoals dat in het voorjaar van 2011 werd gepresenteerd en waarin Cruyff op hoofdlijnen schetste hoe de Ajax-organisatie (met name de jeugdopleiding) hervormd zou moeten worden om uiteindelijk op termijn weer aantrekkelijk en succesvol voetbal te kunnen gaan spelen.
En het streven van dit plan was ook om weer, dmv eigen opleiding, aansluiting te vinden bij de Europese top ! Dat begon na de dramatische afgang tegen Real Madrid destijds. Maar het is dan wel een nobel streven maar het kan NOOIT lukken !!
Dit omdat de talenten die uit zo'n opleiding komen altijd weggekocht worden door de grote clubs met geld. Je leidt dus in principe op voor de grote clubs ! Dit zou door het "geniale" plan Cruijff opgelost worden door langdurige contracten met de talenten af te sluiten. Ook dat werkt nooit omdat de talenten altijd kiezen voor het grote geld ( en geef ze eens ongelijk ) en dus alsnog weggekocht worden.
Nedlovefkk
4 oktober 2015, 08:56
Ik ben nu match of the day aan het kijken. Aguero was weer lekker bezig. Wanneer ontslaat Newcastle die McClaren nu eens,??? Zo'n grote club maar wat presteren ze slecht. Kregen wel diverse kansen na de 1-0 op 2-0 maar verzuimen verder uit te bouwen. Tsja, dan ga je er aan.
Chelsea weer verloren. Tadic had een fenomenale actie in huis. Ons PSV Gomes lijkt ook weer in vorm. Stopt een omhaal die bij 8/10 keepers gewoon goal zou zijn. Stopt daarnaast een penalty die ook ietwat makkelijk gegeven was.
Lens scoort een mooie goal binnenkant lat maar krijgt wel rood. Sunderlands 1e puntige binnen. Wat doet advocaat?
Kriebelt toch wel om keer naar Engeland af te reizen om een potje mee te pikken.
Weet iemand hoe laat je op zaterdag en vooral waar je de Duitse samenvattingen kunt kijken,??
P11111
4 oktober 2015, 11:17
Chelsea weer verloren. Tadic had een fenomenale actie in huis.
Weet iemand hoe laat je op zaterdag en vooral waar je de Duitse samenvattingen kunt kijken,??
Virgil van Dijk speelde wederom een uitstekende wedstrijd als linkercentrumverdediger, de positie die hij als voorkeursrechtsvoetige ook bij Celtic had. Hij speelde met veel zelfvertrouwen, heerste in de duels over de grond (de Chelsea-aanvallers Falcao en Hazard zaten in zijn broekzak), was onklopbaar in de luchtduels, goed in de opbouw (zowel inspeelpass als indribbelen) en zorgde met zijn kopkracht enkele keren voor aanvallende dreiging en gevaar voor het doel van Chelsea. Hopelijk heeft Blind ook gekeken. Ook Pellè speelde trouwens erg sterk, hij had twee assists en scoorde de allesbeslissende 1-3.
Ik kijk Duits en Engels voetbal via betaalzender FOX International. Ik weet niet precies hoe het dit seizoen is, maar volgens mij kan je de Duitse samenvattingen (dat wil zeggen eerst de 3. Bundesliga en daarna de Bundesliga) op zaterdag tussen 18:00 en 19:55 uur op de publieke zender ARD zien (ARD-Sportschau). De wedstrijd van 18:30 uur is dan later op de avond (meestal na tienen) te zien bij das aktuelle Sportstudio op ZDF, ook een publieke zender.
Bluebear
4 oktober 2015, 11:31
Lestienne zal vanmiddag niet meedoen bij de wedstrijd Ajax-PSV, omdat zijn moeder plotseling is overleden. Triest bericht natuurlijk.
P11111
4 oktober 2015, 12:39
En over het selectiebeleid van Bennie Blind gesproken...
Het is natuurlijk ronduit een schandaal dat zelfs bij afwezigheid van Stefan de Vrij, onze bejubelde bondscoach de voorkeur geeft aan de hemeltergend slechte Bruma en de zo mogelijk nog talentlozere Veltman, boven de beste rechter cv van Nederland (na De Vrij), te weten Sven van Beek.
Hoe blind kan je zijn?
Van Beek, is dat die speler met inmiddels al ontelbare eigen doelpunten in relatief korte tijd?
Tsja, hoe supportersblind kun je zijn. :smile2:
Teiresas
4 oktober 2015, 13:37
Van Beek, is dat die speler met inmiddels al ontelbare eigen doelpunten in relatief korte tijd?
Tsja, hoe supportersblind kun je zijn. :smile2:
Nog scorend vermogen ook! Wat wil je nog meer?
Bluebear
4 oktober 2015, 13:38
0-1 Pereiro PSV in Amsterdam :freu:
Teiresas
4 oktober 2015, 13:38
Subliem verdedigen door 020 bij de vroege 0-1 voor PSV ...
Bluebear
4 oktober 2015, 13:40
1-1 in Amsterdam, doelpunt Younes
Teiresas
4 oktober 2015, 13:41
Knappe goal Younes, dat dan weer wel
Strijker
4 oktober 2015, 13:46
De wedstrijd is tot nu toe beslist niet saai te noemen.
Bluebear
4 oktober 2015, 14:17
Ruststand in Amsterdam, 1-1
P11111
4 oktober 2015, 14:21
Opvallend dat Veltman in de eerste helft scherp, ijzersterk en als een échte man zijn verdedigende taken uitvoert. Hopelijk kijkt Blind ook en past hij bij nader inzien zijn selectie nog aan. Een centrum Veltman-Van Dijk misstaat niet in Oranje. :)
Het is een boeiende wedstrijd.
Teiresas
4 oktober 2015, 14:29
Opvallend dat Veltman in de eerste helft scherp, ijzersterk en als een échte man zijn verdedigende taken uitvoert. Hopelijk kijkt Blind ook en past hij bij nader inzien zijn selectie nog aan. Een centrum Veltman-Van Dijk misstaat niet in Oranje. :)
over supportersblindheid gesproken...
En Veltman had natuurlijk ook gewoon rood moeten hebben voor die tweebenige tackle...
P11111
4 oktober 2015, 14:32
En Veltman had natuurlijk ook gewoon rood moeten hebben voor die tweebenige tackle...
Zoiets noemt met aan de overkant van de Noordzee mannelijk verdedigen. Dat soort gecontroleerde verdedigende acties zijn juist broodnodig in het Nederlandse voetbal. Prima gedaan.
Teiresas
4 oktober 2015, 14:35
Zoiets noemt met aan de overkant van de Noordzee mannelijk verdedigen. Dit soort gecontroleerde verdedigende acties zijn juist broodnodig in het Nederlandse voetbal. Prima gedaan.
Dat ben ik op zich nog wel met je eens, maar dan moet dat wel consequent toegepast worden. En dat is niet het geval.
Strijker
4 oktober 2015, 14:44
Is het Nederlandse scheidsrechterscorps ooit wel een consequent dan?
De een laat nu eenmaal meer toe dan de ander.
Het was gewoon een tackle op de bal, net als die tackle van Moreno van enkele weken terug!
Teiresas
4 oktober 2015, 14:49
Ik had niet d indruk dat hij de bal raakte.
Strijker
4 oktober 2015, 14:51
Hij speelde puur op de bal.
Wel vrij stevig en dan kan de tegenstander wel eens een beetje door de lucht vliegen.
Niets mis mee.
Bluebear
4 oktober 2015, 15:07
1-2, in Amsterdam door PEREIRO. :freu:
Don Rudo
4 oktober 2015, 15:17
Wat een feest, PEREIRO rolt 020 op en MODESTE scoort voor de 1. FC de 0-1 in Gelsenkirchen!
Bluebear
4 oktober 2015, 15:21
Eindstand 1-2 in Amsterdam, de competitie wordt weer spannend!!
P11111
4 oktober 2015, 15:22
Mooie ruime overwinning van Vitesse op FC Groningen. En Club Brugge verliest kansloos van AA Gent.
Strijker
4 oktober 2015, 15:34
1. Mooie open wedstrijd.
2. Eerste helft gelijk opgaand, terechte ruststand.
3. Tweede helft een, het kost moeite om het toe te moeten geven, toch wel beter PSV.
4. Dus uiteindelijk een terechte winnaar.
5. AJAX is nog steeds koploper.
6. Deze competitie komen er nog 26 competitierondes.
7. ..........................?
Don Rudo
4 oktober 2015, 15:36
7 .... zo tegen de winterstop gaat Papegaai020 weer in winterslaap! :wink2:
Nedlovefkk
4 oktober 2015, 15:44
Zal me ook even melden. Vanzelfsprekend in mijn nopjes met deze winst op de freunden uit de grachtengordel. PSV had wel veel eerder moeten uitbouwen met goals. Die actie van veltman was imo rood. Maar nu hoor ik net meneer veltman zeggen dat het niet eens een overtreding was..? Hedde gij brilleke nodig jonge,?
Ajax blijft gevaarlijk met het type spelers wat ze hebben maar duelkracht zat duidelijk bij PSV.
Strijker
4 oktober 2015, 15:48
7 .... zo tegen de winterstop gaat Papegaai020 weer in winterslaap! :wink2:
Die rust gaat jou niet gegund zijn. :baeh:
Wij zullen ons ten allen tijde blijven roeren. :cool:
P11111
4 oktober 2015, 16:04
Dom Rudo ziet duidelijk de actuele ranglijst over het hoofd. Wat dom! De stand liegt immers nooit.
Strijker
4 oktober 2015, 16:07
Zal me ook even melden. Vanzelfsprekend in mijn nopjes met deze winst op de freunden uit de grachtengordel. PSV had wel veel eerder moeten uitbouwen met goals. Die actie van veltman was imo rood. Maar nu hoor ik net meneer veltman zeggen dat het niet eens een overtreding was..? Hedde gij brilleke nodig jonge,?
Ajax blijft gevaarlijk met het type spelers wat ze hebben maar duelkracht zat duidelijk bij PSV.
De enige die een brilleke nodig het zijde gijzelf menneke!
Of hedde gij misschien een klein beetje last van supportersblindheid?
Deze, weliswaar stevige harde tackle, was op de bal. Weet dat we dit soort mannelijk verdedigen niet echt gewend zijn in het Nederlandse profvoetbal.
Misschien dat sommige mensen een beetje in de war raken van een dergelijke, zeer goede, verdedigende actie, omdat Brenet een klein stukje vloog.
Strijker
4 oktober 2015, 16:10
Dom Rudo ziet duidelijk de actuele ranglijst over het hoofd. Wat dom! De stand liegt immers nooit.
Om in de terminilogie van Rinus (voetbal is oorlog) Michels te blijven.
Wij hebben misschien een slag verloren, maar de oorlog is nog lang niet voorbij!