PDA

Volledige versie bekijken : IJsberen en Voetbal

Pagina's : 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12

@j
14 september 2015, 11:23
Typisch Cruijff, roepen vanaf de zijlijn hoe het allemaal moet maar zelf geen enkele verantwoordelijkheid hebben. Gaat het fout ligt het aan iedereen behalve warhoofd Johan. Zo "werkt" hij al jaren en leeft nog steeds met de illusie dat ze op deze manier weer mee kunnen gaan doen om de prijzen op Europees niveau?? Dream on Johan :)

Teiresas
14 september 2015, 12:10
Cruijff: 'Verantwoordelijkheden nu duidelijk'

'Omdat we de huidige leiding niet voor de voeten willen lopen, beperken we ons tot de rol van adviseur...

:confused::rolleyes:

P11111
14 september 2015, 13:34
Grappig dat hier mensen zijn die Johan Cruijff als een voetbalgek willen neerzetten. :)

Willem2
14 september 2015, 13:41
Grappig dat hier mensen zijn die Johan Cruijff als een voetbalgek willen neerzetten. :)

Ik zal even Cruijff citeren en daarmee het antwoord geven:

"Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd."

"Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander."

"Als ik thuiskom van een televisie-analyse, vraagt mijn vrouw: Wat heb je gezegd? Dan zeg ik: Al sla je me dood."

Aldus het Orakel.....

:wink2:

P11111
14 september 2015, 14:07
Misschien ben ik ook traag van begrijp.

Niet zo bescheiden over jezelf, BS! Maar het is nooit verkeerd om eens in de spiegel te kijken. Dat doe ik zelf driemaal dagelijks, in de ochtend, halverwege en voor het slapen gaan. ;)

Mijns inziens zegt Cruijff hier impliciet: Het is en zooitje bij Ajax. Er ontbreekt elke vorm van leiding bij Ajax en als ik me daar mee bezig moet houden om dat in rechte banen te leiden, ben ik maar liefst 4 dagen per week kwijt.

Ik neem aan dat je de niet te missen berichtgeving van afgelopen week gevolgd hebt en dat het volgens Cruijff en Ling inderdaad helaas noodzakelijk was om nogmaals op een fluwelen manier in te grijpen. Dat is keurig gebeurd en vanaf nu zal iedereen op zijn rechten, plichten en (wan)prestaties worden afgerekend, in het bijzonder de heer Overmars, die in zijn functie terecht al is gedegradeerd van directeur voetbalzaken naar medewerker aan- en verkoopbeleid. Als supporter vind ik het overigens jammer dat hij nog wel aanblijft op de afdeling die over nieuwe aankopen gaat. Maar goed, het ziet er naar uit dat hij zijn langste tijd bij de club heeft gehad. Hopelijk ziet hij dat zelf ook snel in.

Big30
14 september 2015, 14:18
Misschien ben ik ook traag van begrijp. Mijns inziens zegt Cruijff hier impliciet: Het is en zooitje bij Ajax. Er ontbreekt elke vorm van leiding bij Ajax en als ik me daar mee bezig moet houden om dat in rechte banen te leiden, ben ik maar liefst 4 dagen per week kwijt.
Ja dat zegt ie inderdaad en door de benoeming van vd Sar als vz van het technisch hart en een ex-ABN-Amro topman als algemeen directeur is dat zooitje feitelijk alleen nog maar groter geworden.
Maar P1966 kan en wil dat niet inzien ;). Verblind door cubliefde en idolaat van Cruijff.

Typisch Cruijff, roepen vanaf de zijlijn hoe het allemaal moet maar zelf geen enkele verantwoordelijkheid hebben. Gaat het fout ligt het aan iedereen behalve warhoofd Johan. Zo "werkt" hij al jaren en leeft nog steeds met de illusie dat ze op deze manier weer mee kunnen gaan doen om de prijzen op Europees niveau?? Dream on Johan :)
Hij roept al jaren vanaf de zijlijn maar neemt zelf geen enkele verantwoordelijkheid of actie. Nu moeten we het doen met een of ander flut rapportje van la Ling en de ghostwriter van Cruijff, Jaap de Groot, gaat dan nog eens tenenkrommend uit zijn nek lullen en slaat volstrekte onzin uit. Hilarisch!!!

Teiresas
14 september 2015, 14:28

Daar heeft Cruijff anders - met succes - zeer goed zijn best voor gedaan, dus zo vreemd lijkt me dat niet...

P11111
14 september 2015, 14:36
Dan wordt zijn cluppie ook nog eens belachelijk gemaakt door het rapport van Clown la Ling.

Kun jij mij eens (feitelijk) uitleggen waarom de succesvolle zaken- en voetbalman en tevens de zich in het openbaar bescheiden opstellende Ling volgens jou een clown is?

P11111
14 september 2015, 14:38
Daar heeft Cruijff anders - met succes - zeer goed zijn best voor gedaan, dus zo vreemd lijkt me dat niet...

Verklaar dat dan eens met feiten!

P11111
14 september 2015, 14:52

Sjon, welkom in dit topic!

Wel hoop ik dat je volgende voetbalbijdrage een meer intelligente inhoud heeft. Dat zou het niveau hier wel ten goede komen. :)

Ik heb inmiddels leren leven met Ajax- en Cruijff-haters om mij heen. Met name in dit topic is die groep ver bovengemiddeld aanwezig. Maar ondanks mijn verlegen karakter geen probleem, hoor. Mag ik weten bij welke club jouw hart ligt?

Big30
14 september 2015, 14:52
Dat heeft bij jou toch geen enkele zin! Je kunt tientallen berichten plaatsen vol met feiten en zeer gedegen analyses over wat er mis is met Ajax en dat Cruijff zijn verantwoordelijkheid niet neemt ja zelfs financieel profiteert vd fluwelen revolutie. Inhoudelijk reageer je daar niet op behalve met het maar blijven herhalen dat de fluwelen revolutie een suc6 is en Cruijff de messias en verlosser is.

"Als je het niet in wilt zien zul je het ook nooit begrijpen". Jij blijft stug volharden in je eigen gelijk zonder een feitelijke onderbouwing te geven van je los rake stellingen ;).

Als je de vele feiten die hier genoemd zijn niet in wilt of kunt zien en daar niet op reageert anders dan met onzinnige stellingen en vragen waar het antwoord al lang op gegeven is dan is een discussie vrij hopeloos te noemen.
Jouw clubliefde en Cruijff verering is zo extreem dat een discussie niet meer mogelijk is :biggrin:.

P11111
14 september 2015, 15:00
Dat heeft bij jou toch geen enkele zin! Je kunt tientallen berichten plaatsen vol met feiten en zeer gedegen analyses over wat er mis is met Ajax en dat Cruijff zijn verantwoordelijkheid niet neemt ja zelfs financieel profiteert vd fluwelen revolutie. Inhoudelijk reageer je daar niet op behalve met het maar blijven herhalen dat de fluwelen revolutie een suc6 is en Cruijff de messias en verlosser is.

"Als je het niet in wilt zien zul je het ook nooit begrijpen". Jij blijft stug volharden in je eigen gelijk zonder een feitelijke onderbouwing te geven van je los rake stellingen ;).

Het bewijs werd onder meer geleverd in de zeer indrukwekkende documentaire over de jeugdopleiding van afgelopen woensdag.

Ga anders zelfs eens een keertje twee achtereenvolgende doordeweekse dagen naar De Toekomst en vraag (vooraf) of je mag kijken. Ik weet zeker dat daarna hier dan hele andere woorden uit jouw pen komen. :tongue:

Wat jullie niet willen begrijpen is dat het jaren duurt voordat je de eerste resultaten bij het eerste elftal gaat zien, vooral als iemand als Overmars op aankoopbeleid zit.

Afgelopen zaterdag bijvoorbeeld won een vernieuwd en sterk verjongd Ajax A1, met veel speelgerechtigde B-junioren, volstrekt verdiend een competitiewedstrijd van PSV A1, en dat terwijl in de jeugd niet de uitslag maar de individuele talentontwikkeling prioriteit heeft.

deket
14 september 2015, 15:11
Exvoetballers met affiniteit voor hun club, die mee het beleid uitmaken, dat vind ik een positieve zaak, maar heb de indruk dat daar meer generaals, "adviseurs"dan soldaten aan het werk zijn.
lijkt in deze context wel op onze nationale omroep voor de komst van de communicatie zenders.
btw Cambuur, die kregen dit seizoen al 20goals binnen over 5 wedstrijden. Veronderstel dat zelfs de ijselmeervgels en de Kozakken Boys, sterker zijn, dus provincieploegje, nog niet euforisch worden.. Heracles vind ik wel een interessante outsider.
En betreft Belgie, spijtig voor dit land kunnen wij hun niet vertegenwoordiggen in CL, tegen Lyon zou Anderlecht zeker winnen.
donderdag zal ondergetekende gaan kijken tegen de de bourgeoisieploeg Monaco

Teiresas
14 september 2015, 15:12

Dat meen je toch niet serieus he?

P11111
14 september 2015, 15:15
Dat meen je toch niet serieus he?

Is dat het enige wat je kunt melden? Dan had ik je toch ietsje hoger ingeschat. :)

Maar natuurlijk begrijp ik dat je geen feiten kunt overleggen.

P11111
14 september 2015, 15:20
btw Cambuur, die kregen dit seizoen al 20goals binnen over 5 wedstrijden. Veronderstel dat zelfs de ijselmeervgels en de Kozakken Boys, sterker zijn, dus provincieploegje, nog niet euforisch worden.. Heracles vind ik wel een interessante outsider.

We hebben in ieder geval een mooie top-3 momenteel in Nederland. Ajax, Heracles Almelo en de Rotterdammers. Traditierijke clubs en zo hoort het ook wel een beetje.

Heracles tegen KV Oostende of Paars-wit zou voor de liefhebbers een leuk potje kunnen zijn.

SC Cambuur Leeuwarden kreeg zaterdagavond bij 0-0 een flauwe en onterechte strafschop tegen en een onbegrijpelijke rode kaart. De betreffende speler kreeg op drie meter afstand keihard de bal tegen de langs zijn lichaam gehouden arm geschoten. De tegenstander werd daarmee flink geholpen door de ref.

@j
14 september 2015, 15:20
Sjon, welkom in dit topic!

Wel hoop ik dat je volgende voetbalbijdrage een meer intelligente inhoud heeft. Dat zou het niveau hier wel ten goede komen. :)

Ik heb inmiddels leren leven met Ajax- en Cruijff-haters om mij heen. Met name in dit topic is die groep ver bovengemiddeld aanwezig. Maar ondanks mijn verlegen karakter geen probleem, hoor. Mag ik weten bij welke club jouw hart ligt?

Dankje voor je welkomstgroet :)
Vwb mijn voetbalbijdrage: intelligenter heb ik ze hier nog niet gelezen haha

Laat ik dit dan nog toevoegen: Cruijff was een zeer goede voetballer, zal ook prive een aardige man zijn. Maar laat hem aub stoppen met vanaf de zijlijn roepen hoe het allemaal beter moet, laat hem eens een verantwoordelijke functie gaan bekleden waar hijzelf ook afgerekend kan worden op de resultaten. Voorspelling: gaat nooit gebeuren.

Teiresas
14 september 2015, 15:28
Het bewijs werd onder meer geleverd in de zeer indrukwekkende documentaire over de jeugdopleiding van afgelopen woensdag.

Bewijs? Die documentaire bewijst helemaal nada, noppes,nul. Het ultieme WC-Eend gevoel...

Het enige bewijs ligt op het veld bij het eerste. En daar is van enig bewijs vooralsnog weinig sprake.
Ook bij de A1 niet. De door jou zo graag aangehaalde overwinning op PSV A1 van afgelopen weekend (maar liefst 2-1 in een thuiswedstrijd) volgt op een verliespartij tegen Vitesse, die op haar beurt afgelopen zaterdag door Utrecht van het veld geveegd werd. Dus over de kwaliteit van de huidige A1 mogen ook nog wel wat twijfels bestaan.

Zelden iemand gezien met zo'n roze Ajax / Cruijff bril. En dat zegt wat...

P11111
14 september 2015, 15:31
Bewijs? Die documentaire bewijst helemaal nada, noppes,nul. Het ultieme WC-Eend gevoel...

Ik begrijp dat je niet met gegronde feiten kunt komen. Dacht aanvankelijk dat jij iemand van een eerlijke onderbouwing was, maar zo zie je maar weer hoe je je soms kunt vergissen.

Zelden iemand gezien met zo'n roze Ajax / Cruijff bril. En dat zegt wat...

Je vergist je, mijn bril is in de kleuren rood-wit en voor sommige uitwedstrijden heb ik ook een lichtgroen-zwarte. :)

Teiresas
14 september 2015, 15:46
Peter, je lijkt me een andere vent, maar je realiteitszin laat wat te wensen over. Je passie en loyaliteit vertroebelen je beoordelingsvermogen zullen we maar zeggen.
Je voert allerhande 'bewijzen' op in de vorm van Ling-rapporten en een zelfgemaakte docu. Dat is toch geen bewijs??

Het spel is K.U.T. De resultaten buiten de landsgrenzen zijn K.U.T. De organisatie is een ongeevenaarde pleurisbende, zelfs voor voetballand begrippen. Dat zijn de feiten...

Jonk en Bergkamp zijn het vleesgeworden bewijs dat een goed paard nog geen goede ruiter is (copyright Co Adriaanse).

Ik hoop dat Edwin vd Sar straks een goede algemeen directeur zal blijken te zijn van het beursgenoteerde bedrijf Ajax, maar het zal zondermeer opmerkelijk zijn als iemand zonder opleiding en noemenswaardige ervaring deze rol naar behoren zal kunnen invullen. Ondertussen worden bekwame mensen als Kinsbergen en vd Aat (die weten wat er komt kijken bij het leiden van een bedrijf) weggestuurd omdat ze nooit gevoetbald hebben.

Ik koop nog maar even geen aandelen Ajax...

P11111
14 september 2015, 16:05
Dat het spel bij het eerste elftal niet aantrekkelijk is zul je mij zeker niet horen ontkennen. Sterker, ik ben al heel lang klaar met het huidige Ajax 1-spel. Ik ben in het echie namelijk een kritische voetballiefhebber, die vooral geniet van snel en doelgericht voetbal. Zoals Everton zaterdagmiddag Chelsea in fases helemaal opvrat, vooral in de eerste twintig minuten. Wat een tempo en inzet! Genieten!

De inbreng van Bergkamp bij het eerste elftal is mij tot heden (op het veld) ook nooit zichtbaar duidelijk geworden. Wel kan ik jou verzekeren dat je de kwaliteiten, de trainingen, het voetbalinzicht, de voetbalvisie en de inzet en motivatie van Jonk zwaar onderschat. Kennelijk concludeer je dat vanachter je computertje. Ga het eens met eigen ogen aanzien en kom dan pas met je mening!

Wat mij betreft mag Overmars de club direct verlaten en over Van der Sar in een functie als verantwoordelijk (algemeen) directeur heb ik gevoelsmatig nog veel twijfel.

Maar goed, neem mij zeker niet té serieus hier. Van W2 heb ik de onsympathieke opdracht gekregen in het voetbaltopic zoveel mogelijk voetbalvolgers te provoceren. Nog niet iedereen lijkt dat te beseffen. ;)

Teiresas
14 september 2015, 16:15
Wel kan ik jou verzekeren dat je de kwaliteiten, de trainingen, het voetbalinzicht, de voetbalvisie en de inzet en motivatie van Jonk zwaar onderschat.

Dat Jonk echter ondermeer op de voor zijn functie essentieele onderdelen communicatie, charisma, teamgeest, samenwerkingsvermogen en stakeholder-management (om er maar eens een moeilijk woord tegenaan te gooien) aantoonbaar te kort schiet, zal zelfs jij toch moeten beamen.
Onder Jonk heeft 'de Toekomst' zich buiten de rest van organisatie geplaatst. Nee, dat zal de zo vurig gewenste doorstroming ten goede komen...
Dat je overleg met andere kopstukken binnen de organisatie uit de weg gaat omdat je het niet met elkaar eens bent, is toch van de zotte? Zo raak je slechts verder weg van een oplossing. In elk zichzelf respecterend bedrijf voldoende voor ontslag lijkt me...

P11111
14 september 2015, 16:27
Ik ben het absoluut oneens met jouw mening over Jonk.

Mijn hoop met betrekking tot een beter Ajax 1 is juist voor een groot deel op hem (en dus ook op Cruijff) gevestigd en hij verdient veel respect dat hij onder moeilijke werkomstandigheden de afgelopen periode vol inzet, passie en teamgeest is doorgegaan, in uitstekende samenwerking met al zijn collega's op De Toekomst. Hij wordt vanwege zijn imponerende en vernieuwde manier van werken en opleiden daar op handen gedragen.

Neem dit wél van mij aan!

Dat hij overleg met anderen binnen de organisatie uit de weg is gegaan, is zeer kort door de bocht van je.

Teiresas
14 september 2015, 16:33
...in uitstekende samenwerking met al zijn collega's op De Toekomst. Hij wordt vanwege zijn imponerende manier van werken en opleiden daar op handen gedragen....

...Dat hij overleg met anderen binnen de organisatie uit de weg is gegaan, is zeer kort door de bocht van je.

Ajax is meer dan alleen 'de Toekomst'. Althans zo zijn het moeten zijn en zo zou ook Jonk moeten onderkennen. De Toekomst is een middel, geen doel.

Dat hij overleg met anderen binnen de organisatie uit de weg is gegaan, is een feit en dus niet kort door de bocht van mij.

P11111
14 september 2015, 16:36
Ajax is meer dan alleen 'de Toekomst'. Althans zo zijn het moeten zijn.

Dat klopt. Helemaal met jou eens. Daarom heeft Cruijff onlangs ook broodnodig ingegrepen. Zo langzamerhand begin je door te krijgen wat er aan de hand was, is mijn indruk. Mooi.

En er komt zeker een dag dat B30 dat ook beseft. :)

Teiresas, P1966, B30, Sjeufke, Strijker, Hemaworst, De Ket, Stief, Jan Verplancke, Cruijff, Ling, Jonk en Trustfull willen zo snel mogelijk weer Ajax-waardig voetbal zien. Dat hebben we allemaal met elkaar gemeen, denk ik, en daar is het uiteindelijk om te doen.

Teiresas
14 september 2015, 16:42
Hahaha. Je weet het leuk te verdraaien. Je lijkt JC wel...

Big30
14 september 2015, 17:01

Hahaha. Je weet het leuk te verdraaien. Je lijkt JC wel...
Cruijff gedraagt zich al lang niet meer als een voetbalgek, hij lijkt inmiddels al veel meer op een dorpsgek ;). Veel fans proberen hem te imiteren, P1966 doet ook een poging maar tegen het origineel kan hij niet op.
Toch een niet onverdienstelijke poging :biggrin:!
Dit imitatie en na-aap gedrag zie je veel bij uiteraard apen maar ook bij kinderen :tongue:. Vooral kleine kleutertjes dan in het bijzonder.

P11111
14 september 2015, 17:20
Sterk debuut van Van Dijk in Premier League

De Engelse pers was afgelopen weekend lovend over Virgil van Dijks debuut voor Southampton. De lange en kopsterke centrumverdediger ziet nog ruimte voor verbetering: 'Er zit zeker nog rek in.'

Southampton kwam afgelopen niet verder dan 0-0 tegen West Bromwich Albion, maar iedereen, inclusief trainer Ronald Koeman, was onder de indruk van Van Dijk. De oud-speler van FC Groningen was verdedigend niet te kloppen en bemoeide zich nadrukkelijk met de opbouw.

Zelf was hij vooral blij eindelijk zijn opwachting in - wat hij zelf noemt - de mooiste competitie van Europa te hebben gemaakt. 'Ik heb altijd gezegd dat ik in de Premier League wilde spelen. Daar heb ik twee jaar hard voor gewerkt bij Celtic. Nu wil ik veel wedstrijden in de Premier League spelen en een betere speler worden. Ik ben nog jong, er zit zeker nog rek in.'

Naast een succesvol jaar bij Southampton zet de verdediger ook in op het Nederlands elftal. Van Dijk wordt al twee jaar nauwlettend in de gaten gehouden door de scouts van de KNVB maar wordt op de cruciale momenten niet gebruikt. Hij wacht nog altijd op zijn debuut. Zijn hoop is nu gevestigd op bondscoach Danny Blind, die flink zal moeten puzzelen in aanloop naar de cruciale wedstrijden tegen Kazachstan en Tsjechië.

'Ik ben nu een paar keer opgeroepen maar heb mijn kans nog niet gehad. Wat kan ik meer dan geduldig wachten? Aan mij om in Engeland zó sterk te spelen dat ze in Zeist niet meer om me heen kunnen', aldus Van Dijk.

Bron: Voetbal International

P11111
14 september 2015, 17:55
B30, inmiddels ben ik mij mentaal aan het voorbereiden op de kraker Jong Ajax-Telstar vanavond, een streekderby.

Het belooft een spektakelstuk te worden, want Sanogo en Younes worden allebei in de startelf verwacht. Ook Van der Hoorn mag meeballen. Ik heb er zin in. :)

bocariver
14 september 2015, 18:52
We can just respect P1966 for his fans attitude (coming from fanatics)and his allegeance to Ajax.

But if you are serious, is it first time a club from past try to plan a revival ?
Is it first time some former players players take the lead to find solution ?
Do you think Ajax is the first club who want to improve detection to find next new jewells?

Nothing original.... Sometimes you can not go against history and money even if it is always interesting to try.

Sanogo must be very happy to play against Telstar (I thought it was a satellite). A guy who saw AJ AUXERRE beating Ajax when he was in very young teams and then was sold to Arsenal.I hope he is not in depression and that Ajax have a good medical support because he is known to be the new Abou Diaby (always wounded).

Now, Auxerre who had the best football school in 80's and beginning of 90's in second division with this revolution ( a different one than Ajax).

Don Rudo
14 september 2015, 19:45
Hahaha die Cillisen kan er niet tegen dat de verslaggever een vraag stelt over het feit dat ie nog nooit van zijn leven een strafschop heeft gestopt :D

P11111
15 september 2015, 07:24
Leuk dat Don30 ook een poginkje 'Ajaciedje uitdagen' doet.
Ik heb niet lang geleden ook heerlijk gelachen toen de Eindhovenaren na hun zoveelste teleurstelling op het veld langdurig gingen knuffelen en huilen met de supporters. Unieke beelden. :)

'Van der Sar heeft een hoofdpijndossier'

Edwin van der Sar heeft bij Ajax de meest moeilijke taak toegewezen gekregen, zo stelt Simon Zwartkruis bij het FOX Sports-praatprogramma Natafelen met Kees. De nieuwe voorzitter van het Technisch Hart moet volgens de Ajax-watcher van Voetbal International dezelfde mensen in een nieuw jasje de juiste richting opduwen.

Zwartkruis benadrukt dat Johan Cruijff met het rapport van Tscheu La Ling heeft gekregen wat hij wilde. Zo mochten er geen koppen rollen, maar moesten vooral de bevoegdheden van ieder individu duidelijk worden. Toch zitten dezelfde hoofdpersonen van de onrust die er was, nog steeds op hun plek. 'Nu moet blijken of ze met elkaar door één deur kunnen terwijl de namen hetzelfde zijn. Het is dus een hoofdpijndossier', stelt Zwartkruis.

De hoofdpijn zit hem volgens de journalist vooral in het feit dat er nog steeds kampen zijn die anders denken over de aanpak binnen Ajax. Zo zouden Marc Overmars en Dennis Bergkamp het niet eens zijn met de trainingen in de jeugdopleiding. Teveel fysieke trainingen, te weinig voetbal, klinkt het. 'Het aantal uren is omhoog gegaan en de jeugd traint meer', beaamt Zwartkruis. 'De jeugd traint nu twee keer per dag, 's morgens fysiek, 's middags met de bal. Voorheen werd dit in één middagtraining gepropt.'

En dus lijkt de mening van Overmars en Bergkamp te worden weerlegd, helemaal na een interessante quote van Riechedly Bazoer tegenover VI: 'Wij (Bazoer, Jaïro Riedewald en Kenny Tete red.) zijn de eerste producten van de nieuwe aanpak.' Het talent zou in zijn eerste periode acht kilo aan spiermassa hebben gewonnen. 'En hij speelt nu al als iemand van 26', concludeert Zwartkruis weer.

Tot slot benadrukt de Ajax-watcher dat er bij Ajax wel degelijk fouten zijn gemaakt, maar dat het rapport van Ling een positieve invloed heeft. 'Ze hebben twee fouten gemaakt. Ze hebben de bevoegdheden niet duidelijk opgeschreven en daar betalen ze nu de prijs voor. Daarnaast hebben ze gedacht dat de mensen die werden aangesteld het wel zouden doen, terwijl ze veel meer sturing nodig hadden. Daarom is ook van tijdelijk algemeen directeur Michael Kinsbergen afscheid genomen, want die heeft het veel te veel op zijn beloop gelaten.'

'Ik snap best dat ze het willen proberen met Van der Sar', besluit Zwartkruis dan. 'Hij heeft wel een tikkie gehad door dat vertrek met Kinsbergen en hij was benieuwd wat de nieuwe constructie zou worden, maar door de jaren heen zijn er veel grote namen aangesteld en later weer vertrokken.'

Bron: Ajax Showtime

P11111
15 september 2015, 07:59
Sanogo must be very happy to play against Telstar (I thought it was a satellite). I hope he is not in depression and that Ajax have a good medical support because he is known to be the new Abou Diaby (always wounded).

De wederom zwak spelende Sanogo bleef in de rust in de kleedkamer achter met een, naar het zich laat aanzien, lichte liesblessure. Zijn vervanger Hendriks scoorde in de tweede helft tweemaal en bracht de eindstand op 4-1.

Younes speelde overigens sterk als linksbuiten. Hij scoorde en had een aantal uitstekende en veelbelovende (individuele) acties. Een goede aankoop. :)

P11111
15 september 2015, 10:17
Dus over de kwaliteit van de huidige A1 mogen ook nog wel wat twijfels bestaan.

Voor mij weer een teken dat je niet volledig beseft wat je uitspreekt.

Gisteravond tegen Telstar begonnen zeven A-junioren in de basisopstelling van Jong Ajax, waaronder de grootste talenten Černý, Van de Beek en Nouri. In de tweede helft maakten nog twee andere junioren hun opwachting. Vorig jaar is met onder anderen Riedewald, Bazoer en Tete hetzelfde gebeurd en zie waar ze nu staan en wat voor potentie zij lijken te hebben. Opleiden, individuele ontwikkeling, onder veel meer weerstand ballen, dat is de logische bedoeling van het hele plan; iedereen wil graag winnen, maar winstpartijen van de verjongde jeugdelftallen en Jong Ajax zijn van ondergeschikt belang. Er zit een duidelijke visie achter. Heb geduld!

Die jongens van gisteravond hadden zaterdagmiddag ook allemaal in de juniorencompetitie kunnen spelen, dan had Ajax A1 waarschijnlijk niet met 2-1 maar met 7-0 of meer van PSV A1 gewonnen.

Probeer het vandaag allemaal eens tot je te laten doordringen! Succes daarmee! :)

Wat gisteravond het meest tevreden stemde was het feit dat er zeven, vervolgens acht en uiteindelijk negen A-junioren op het veld stonden namens Jong Ajax. In de eerste speelronden van het seizoen bestond het elftal meestal voor de helft uit afgevallen spelers van Ajax 1. Nu dat aantal is teruggeschroefd krijgen de trainers Jaap Stam en Andries Ulderink de mogelijkheid om vastigheden te bouwen in een team vol talenten. De geoliede machine die de A1 van Ajax vorig jaar vormde, kan zo een mooi vervolg krijgen in Jong Ajax. Het duel met Telstar vormde daar een voorproefje van. De zege op Telstar biedt al met al perspectief, op de korte termijn voor Younes en Serero, op de lange termijn voor de talenten die vervroegd door zijn gestroomd vanuit de A-jeugd. (bron: Ajax Showtime)

Teiresas
15 september 2015, 12:37
En dus lijkt de mening van Overmars en Bergkamp te worden weerlegd, helemaal na een interessante quote van Riechedly Bazoer tegenover VI: 'Wij (Bazoer, Jaïro Riedewald en Kenny Tete red.) zijn de eerste producten van de nieuwe aanpak.' Het talent zou in zijn eerste periode acht kilo aan spiermassa hebben gewonnen. 'En hij speelt nu al als iemand van 26', concludeert Zwartkruis weer.
Is de inkt op het treinkaartje uit Eindhoven van Bazoer al droog? En je dan al profileren als product van de nieuwe aanpak... Ronduit komisch...

'En hij speelt nu al als iemand van 26', concludeert Zwartkruis weer.
Grappig, zijn VI collega Iwan Van Duren zei in Studio Voetbal afgelopen zondag iets heel anders. Namelijk dat het weliswaar een groot talent is, maar dat hij nog teveel speelt als een junior. Meningen verschillen blijkbaar. Zelfs bij de zelfbenoemde kenners.

Tot slot benadrukt de Ajax-watcher dat er bij Ajax wel degelijk fouten zijn gemaakt, maar dat het rapport van Ling een positieve invloed heeft.

Erg knap dat iemand binnen zo een korte tijd na uitkomst van het zoveelste interne rapportje al een positieve invloed ontwaart. Die Zwartkruis is een begenadigd man!

Peet, misschien moet je eens ophouden met teksten en opinies van een 020 fansite hier te posten als objectieve stukjes, want dat zijn het natuurlijk bij lange na niet.

Teiresas
15 september 2015, 12:41
Die jongens van gisteravond hadden zaterdagmiddag ook allemaal in de juniorencompetitie kunnen spelen, dan had Ajax A1 waarschijnlijk niet met 2-1 maar met 7-0 of meer van PSV A1 gewonnen.

Als, als, als... Als m'n tante een pikkie had, kwam ze misschien ook wel eens in een saunaclub...

Probeer het vandaag allemaal eens tot je te laten doordringen! Succes daarmee! :)

Ik ben er eens goed voor gaan zitten en heb écht m'n uiterste best gedaan. Maar helaas, niet gelukt....

Ik vind je argumentatie in het algemeen zó flinterdun en onnavolgbaar, dat ik er echt niets van kan bakken. Sorry.
Als Feyenoorder weet ik wat het is om te moeten leven met misere en valse hoop, geloof me, maar wij Rotterdammerts verliezen de realiteit tenminste niet uit het oog en zijn zelden te betrappen op hallucinaties en het blind volgen van een narcistische roerganger...

Willem2
15 september 2015, 12:45
Ontketend PSV straft arrogant United keihard af ......................http://www.ad.nl/ad/nl/1433/PSV/article/detail/4142613/2015/09/15/Terugblik-Ontketend-PSV-straft-arrogant-United-keihard-af.dhtml

Willem2
15 september 2015, 12:46
PSV weet wat het wil: níet op de Ajax-manier ................. http://www.ad.nl/ad/nl/1433/PSV/article/detail/4142580/2015/09/15/PSV-weet-wat-het-wil-niet-op-de-Ajax-manier.dhtml

Willem2
15 september 2015, 12:49
Kuyt alleen afrekenen op statistieken is onzin .... http://www.ad.nl/ad/nl/5619/Feyenoord/article/detail/4142528/2015/09/15/Kuyt-alleen-afrekenen-op-statistieken-is-onzin.dhtml

Inderdaad Kuyt weer in Oranje voor 1 van die verdedigers die opgeleid zijn bij Ajax of PSV.

Big30
15 september 2015, 13:04
Peet, misschien moet je eens ophouden met teksten en opinies van een 020 fansite hier te posten als objectieve stukjes, want dat zijn het natuurlijk bij lange na niet.
Als we de humor er maar van blijven inzien is het geen probleem, zo heeft P1966 het denk ik ook bedoeld.

Jong Ajax speelde gisteren nb met 5 !!! eerste elftal spelers. Voor de wedstrijd stonden ze op de 1 na laatste plaats en na de winst op Telstar (de eerste winst sinds maart voor Jong Ajax) staan ze nu op plaats 16, 1 plaats boven tegenstander Telstar al jarenlang 1 vd zwakste teams in de eredivisie.
Treurig dat je aankopen als Younes en Sanogo (hij bakte er weer niets van) op dit nivo moet laten spelen.

Iets anders is de vraag of je deze vorm van competitie vervalsing met beloften teams in de eerste divisie nog langer moet toestaan die soms bijna voor de helft uit eerste elftal spelers bestaan. Geen hond komt dan ook nog eens kijken als deze teams thuis spelen. Dieptepunt was wel Jong Twente vorig jaar (nu gelukkig niet meer present) met gemiddeld 261 toeschouwers. Jong Ajax en PSV met 614 en 524 toeschouwers deden het niet veel beter. Trek die teams terug uit de eerste divisie en zet er een topklasse team bij waar wel publiek op afkomt, is voor de tegenstanders ook veel interessanter.

Nietsche
15 september 2015, 13:05
Alle reacties en "inhoudelijke" argumenten van Peter1966 geven eigenlijk precies weer waarom een groot deel van voetbal minnend NL zo'n schurfthekel heeft aan alles wat met dat zooitje ongeregeld uit Amsterdam te maken heeft.
Trekken zich allemaal af op de alwetende Cruyff, zien alles door die gekleurde bril (waar P1966 er nota bene een voor uit en thuiswedstrijden heeft) en er valt geen normale voetbaldiscussie mee te voeren.

Maar goed..
4 oktober volgt de echte krachtmeting en zien we wel wie het verste is :biggrin:

Eerst CL vanavond.. Vele te lang geleden..:thefinger:

Teiresas
15 september 2015, 13:11
Als we de humor er maar van blijven inzien is het geen probleem, zo heeft P1966 het denk ik ook bedoeld.

Weet ik wel ;)
De meeste bijdragen van P1966 zijn ook moeilijk anders op te vatten :rolleyes:

P11111
15 september 2015, 13:21

;) :)

Jong Ajax speelde gisteren nb met 5 !!! eerste elftal spelers.

Noem ze eens alle vijf? Ik zou Sanogo en Van der Hoorn geen eerste-elftalspelers willen noemen. Younes, die ook nog geen minuut in 1 speelde, en Serero, dit seizoen ook geen basisklant, moesten spelritme opdoen. Prima mix dus van zeven A-junioren en vier onderkantselectiespelers. Zo is het bedoeld.

Erg knap dat iemand binnen zo een korte tijd na uitkomst van het zoveelste interne rapportje al een positieve invloed ontwaart. Die Zwartkruis is een begenadigd man!

Ik vind Dirkie Kuijt een geweldige aankoop. Ook die Elia was gisteravond goed op dreef in Feyenoord 2. :)

Alle reacties en "inhoudelijke" argumenten van Peter1966 geven eigenlijk precies weer waarom een groot deel van voetbal minnend NL zo'n schurfthekel heeft aan alles wat met dat zooitje ongeregeld uit Amsterdam te maken heeft.

Wie bent u eigenlijk als ik vragen mag?

B30, zijn in de Calimero-familie de afgelopen dagen misschien een paar geboortes geweest? :cool:

Wel jammer dat het sfeertje hier wat agressiever wordt. Ik zal eens gaan overleggen met eindredacteur W2. :biggrin:

Big30
15 september 2015, 13:34
Weet ik wel ;)
De meeste bijdragen van P1966 zijn ook moeilijk anders op te vatten :rolleyes:
Hij heeft echt humor! Deze vind ik hilarisch, om maar niet te willen toegeven dat Ajax speelde met 5 spelers uit de eerste elftal selectie introduceert hij het begrip "onderkantselectiespelers" :biggrin:!

Hij doet dan feitelijk zo'n beetje de hele A-selectie tekort. Dat zijn namelijk allemaal "onderkantselectiespelers". Niet alleen Younes en Sanogo de twee miskopen zijn dat.

P11111
15 september 2015, 13:56

Big, goed dat je dit nog eens aangeeft.

In mijn niet-komische bijdragen heb ik, denk ik, best vaker dan één keer wel laten merken wat ik van het huidige spel van Ajax 1 vind. Dat we daarmee momenteel bovenaan staan, zegt voldoende over het niveau van onze Eredivisie. Ik ben de laatste die dat tegenspreekt.

En natuurlijk begrijp ik drommels goed de vijandigheid van voetballiefhebbers uit met name Eindhoven en Rotterdam, en verder ook in andere delen van Nederland, ten opzichte van Ajax en Cruijff. Die is heel logisch te verklaren.

Maar aan de andere kant blijft het toch best grappig en onvergetelijk dat Mokumer Cruijff de Rotterdammers ooit landskampioen maakte. Knap staaltje ontwikkelingswerk van Nummer 14 in de havenstad, net als het 'zelfvertrouwenwerk' van Amsterdammer Gullit later in de lampenstad. Jammer dat iedereen daar dat weer zo snel vergeten is. Eigenlijk verdient dat (lees als: Amsterdam) best wat meer waardering. :)

Teiresas
15 september 2015, 14:11
Noem ze eens alle vijf? Ik zou Sanogo en Van der Hoorn geen eerste-elftalspelers willen noemen. Younes, die ook nog geen minuut in 1 speelde, en Serero, dit seizoen ook geen basisklant, moesten spelritme opdoen. Prima mix dus van zeven A-junioren en vier onderkantselectiespelers. Zo is het bedoeld.

Ja, Big, daar sta je dan in je hemd... Het waren er geen 5 maar 4 ! Dat maakt natuurlijk wel ff een wereld van verschil. Zeker tegen topclub Telstar...

Het feit dat Van der Hoorn voor ruim 4 miljoen is gekocht, onderstreept alleen maar dat hij is gehaald ter versterking van Jong Ajax. Geen moment had men in 020 de intentie hem als eerste elftalspeler aan te merken.
Ook Sanogo en Younes (van respectievelijk Arsenal en Dortmund gehaald als ik me niet vergis), zijn aangetrokken om op maandagavonden uit te blinken op De Toekomst.
Serrero? Nog geen minuut in het eerste gespeeld sinds zijn komst, dus hem bestempelen als eerste elftalspeler is natuurlijk ook van de zotte!

Teiresas
15 september 2015, 14:25
Ik vind Dirkie Kuijt een geweldige aankoop. Ook die Elia was gisteravond goed op dreef in Feyenoord 2. :)

Dirkie is zeker een geweldige aankoop. Hij brengt professionaliteit, drive en onverzettelijkheid mee. Zaken die vorig seizoen nogal eens ontbraken, met name aan het eind van de competitie. Ook is hij onberispelijk in het verzilveren van penalties. Wat wil een mens nog meer?

Het optreden van Elia gisteravond sloeg werkelijk alles. Daar gaan we in Rotjeknor nog héél veel plezier aan beleven. Misschien niet komende zondag, maar ach tegen die mijnwerkers kunnen we ook wel zonder hem...
Jammer dat we zo'n ster dan gratis en voor niets moeten binnenhalen, dat is wel een dompertje. Liever had ik dat we er 4m+ voor neergelegd hadden (zeg maar categorie Mike vd Hoorn) of, nog beter, bijna 7 miljoen. Dan had hij nu al de status van Daley Sinkgraven gehad! (Ik moest zijn voornaam even googelen, want die was me even ontschoten...)

Big30
15 september 2015, 14:43
Ja, Big, daar sta je dan in je hemd... Het waren er geen 5 maar 4 ! Dat maakt natuurlijk wel ff een wereld van verschil. Zeker tegen topclub Telstar...

Serrero? Nog geen minuut in het eerste gespeeld sinds zijn komst, dus hem bestempelen als eerste elftalspeler is natuurlijk ook van de zotte!
Tsja daar sta ik dan toch ff mooi in mijn Ajax hemd! Dacht dat Cerny die de voorbereiding met het eerste meedeed en al in de eredivisie en tegen Jablonec speelde als eerste elftal speler kon worden gezien. Maar ik gebruik bij deze speler liever de P1966 terminologie d.i. onderkantselectiespeler.

Dus maandag speelden bij Jong Ajax 5 onderkantselectiespelers mee. Dat klopt volgens mij dan weer wel :tongue:!

Teiresas
15 september 2015, 14:46
Maar aan de andere kant blijft het toch best grappig en onvergetelijk dat Mokumer Cruijff de Rotterdammers ooit landskampioen maakte.

Dat was 31 (éénendertig) jaar geleden. Desalniettemin zijn we El Salvador voor eeuwig dankbaar dat hij er voor koos zijn gram op Ajax - waar hij net uit de selectie was gegooid omdat hij niet goed genoeg meer zou zijn - in Rotterdam gestalte gaf. Zijn kwaliteiten op het veld worden dan ook door niemand betwist.

Come to think of it... mij zou het niet verbazen dat de huidige onruststokerij van Cruijffie nog steeds onderdeel is van zijn zoete wraak. Kan hij het niet meer als speler, dan maar vanaf de zijlijn... Eigenlijk best briljant als ik het zo bekijk. Dat ik daar niet eerder op gekomen ben :confused:
Bij deze herzie ik dus mijn mening over JC. Waarlijk een licht! Iemand met 20/20 vision in het land der blinden. Einstein eat your heart out!

deket
15 september 2015, 14:47
Haha Willem 2, dat jaar verloor Big en uw provincieploegje terecht van ons, ook Manchester. U dat toen nog aantrek kreeg onder Sir Fergusson, terwijl het daar nu rommelt vanwege het defensieve voetbal van den Louis, beet in Anderlecht in het zand
het doet me pijn dat minderen teams nu wel aantreden in de CL.
btw, betreffende de polemiek van JC, moet ik denken aan de woorden van Maarten van Rossem, naar het schijnt de meest intelligente Nederlander, sorry BS, die ik ken als jurylid bij de Nederlandse versie van het uitstekende Vlaamse :"de slimste mens ter wereld" ik citeer hem dus :"JC is en was veruit de meest overschatte en overroepen Nederlander."

Big30
15 september 2015, 14:49
Om misverstanden te voorkomen Boilesen en Heitinga zijn dus geen eerste elftal spelers bij Ajax? Sanogo en Younes wel???

Teiresas
15 september 2015, 14:50
Tsja daar sta ik dan toch ff mooi in mijn Ajax hemd! Dacht dat Cerny die de voorbereiding met het eerste meedeed en al in de eredivisie en tegen Jablonec speelde als eerste elftal speler kon worden gezien. Maar ik gebruik bij deze speler liever de P1966 terminologie d.i. onderkantselectiespeler.

Dus maandag speelden bij Jong Ajax 5 onderkantselectiespelers mee. Dat klopt volgens mij dan weer wel :tongue:!

Misschien moeten we voor Cerny dan maar de benaming 'buitenkantselectiespeler' hanteren.
Dan past bij Van der Hoorn wellicht beter de term 'vangeenkantselectiespeler'. :biggrin:

P11111
15 september 2015, 15:03
Supertalent Václav Černý jongste speler ooit bij Jong Tsjechië

Het gaat allemaal snel voor de 17-jarige Václav Černý. De Tsjechische vleugelaanvaller maakte enkele weken geleden zijn debuut voor Ajax in de Eredivisie en in de voorronde van de Europa League.

Het toptalent van Ajax debuteerde ook al voor Jong Tsjechië en is de jongste speler ooit voor dat vertegenwoordigende elftal. "Ik hoorde inderdaad over het record. Het is zeker iets heel moois", zegt Černý in gesprek met Euro Fotbal. "Nu is het voor mij zaak om deze lijn door te trekken en te laten zien wat ik kan. Ik hoop veel voor dit team en Ajax te kunnen betekenen", besluit Černý, die door de voetbalkenners in binnen- en buitenland wordt gezien als één van de grootste talenten van Europa.

Bron: Voetbalmedia

Big30
15 september 2015, 15:07
Misschien moeten we voor Cerny dan maar de benaming 'buitenkantselectiespeler' hanteren.
Dan past bij Van der Hoorn wellicht beter de term 'vangeenkantselectiespeler'. :biggrin:
Van het kaliber en de omschrijving die bij vd Hoorn past 'vangeenkantselectiespeler', zit de Ajax selectie vol van :biggrin:!
Denk trouwens dat Feyenoord gelet op de vele versterkingen het het getoonde spel voor PSV de grote concurrent zal zijn in de titelstrijd.

Ondanks de grote punten achterstand denk ik dat Twente nog ver zal reiken en samen met Vitesse, PEC, Groningen, Heerenveen en Ajax om de troost prijzen gaat strijden.

Teiresas
15 september 2015, 15:17
Denk trouwens dat Feyenoord gelet op de vele versterkingen het het getoonde spel voor PSV de grote concurrent zal zijn in de titelstrijd.

In de afgelopen decennia - en met name de laatste 16 jaar - heb ik geleerd geen enkel voorschot te nemen op titelkandidatuur, prestatieverwachtingen of rozegeurenmaneschijnbespiegelarij.
Te vaak van een ijskoude kermis thuisgekomen.

Voor dehuidverkopenvoordatdebeergeschoteniseuforie en rozebrillenvergezichten, gelieve u te wenden tot P1966.

P11111
15 september 2015, 15:36

Juist vanwege dit soort opmerkingen wordt vanuit de (voetbal)hoofdstad en omgeving zo neergekeken op uw soort voetbalmensen. :)

Is uw artiestennaam hier, aangemaakt in een droevige en succesloze voetbalperiode, misschien een verwijzing naar "helemaal niets in Eindhofen"? ;)

P11111
15 september 2015, 15:53
Van der Hoorn: 'Misschien denken aan vertrek'

Mike van der Hoorn lijkt het Ajax-shirt snel te willen verruilen voor een ander tricot. De centrumverdediger kwam maandagavond in actie bij Jong Ajax en na afloop sprak hij openlijk over een vertrek uit Amsterdam. 'Het is al een tijd zo, dat is niet leuk', begon Van der Hoorn.

'Maar je moet blijven vechten en dan hopen dat je er in komt', vervolgde de 22-jarige verdediger in gesprek met Amsterdam FM over zijn reserverol bij het eerste. 'Ik wil nu wel gaan spelen en we gaan in de winter de balans opmaken. Misschien gaan we dan wel denken aan een vertrek. Een verhuur heeft met een anderhalf jaar doorlopend contract niet zoveel zin.'

'Je wil gewoon weer spelen op het hoogste niveau, dat wil iedereen. Welke club het wordt, dan zien we dan wel. Vooralsnog ziet Ajax nog een belangrijke rol voor mij als Joël Veltman geblesseerd is of het minder doet', aldus Van der Hoorn. Ajax Showtime meldde halverwege augustus al dat een transfer een serieuze optie werd voor de mandekker.

Van der Hoorn kwam in 2013 over van FC Utrecht, waar hij een gewaardeerde basisspeler was.

Bron: Voetbamedia

;)

P11111
15 september 2015, 16:06
Dirkie is zeker een geweldige aankoop. Hij brengt professionaliteit, drive en onverzettelijkheid mee. Zaken die vorig seizoen nogal eens ontbraken, met name aan het eind van de competitie.

Blind zwoegen kan hij als de beste, zelfs nog op veteranenleeftijd. Respect. Maar wel jammer voor jullie dat-ie bijna altijd de bal naar de verkeerde kleur of over de achter- of zijlijn schiet. Maar goed, dat is van ondergeschikt belang in een voetbalwedstrijd. :biggrin:

Teiresas
15 september 2015, 16:43
Maar wel jammer voor jullie dat-ie bijna altijd de bal naar de verkeerde kleur of over de achter- of zijlijn schiet.

Zeer dikwijls passt hij de bal naar spelers als Elia, Bilal, Kazim en ook wel El-Ahmadi. Als jij dat de 'verkeerde kleur' vindt, dan zegt dat meer over jou dan over Dirk. :biggrin:

Aangaande het over de achter- of zijlijn schieten door Dirkie, dat doet hij louter en alleen om ook de achterkant- en zijkantselectiespelers bij het spel te betrekken. Had ik zijn teamgeest al geroemd?

Big30
15 september 2015, 18:25
Van Gaal: Met Barcelona ook nooit gewonnen bij PSV

Door zijn ervaringen als trainer van Ajax en Barcelona denkt Louis van Gaal niet te licht over de uitwedstrijd van zijn huidige club Manchester United dinsdagavond bij PSV in de groep B van de Champions League. ,,Eindhoven is een moeilijke plek voor mij. Met Barcelona heb ik hier nooit gewonnen en ook met Ajax niet veel. PSV is thuis moeilijk te verslaan'', zei de Nederlandse coach maandagavond tijdens een persconferentie in het Philips Stadion.

Van Gaal gaat er ook op voorhand niet vanuit dat PSV erg is verzwakt door het vertrek van Memphis Depay (naar Manchester United) en Georginio Wijnaldum (naar Newcastle United). ,,We zullen dat moeten afwachten maar ik weet dat de technisch directeur hier altijd de beste spelers haalt'', complimenteerde hij Marcel Brands met wie hij bij AZ samenwerkte. ,,Ik geloof ook in dit PSV.''
http://m.ad.nl/ad/m/nl/1037/Champions-League-Europa-League/article/detail/4142136/2015/09/14/Van-Gaal-Met-Barcelona-ook-nooit-gewonnen-bij-PSV.dhtml

Nedlovefkk
15 september 2015, 18:26
Eeeeeeeeeiiiiiinnnnnndddddhooooovvuuuuuhh eeeeiiiinnnndddhhooovvvvvuuuh eeeeeeiiiiiiiiinnnnddddddhooooovvvvuuuuhhh!

Heb er zin.

Gelijkspel denk ik

deket
15 september 2015, 18:32
Manchester.U draait van geen kanten, hebben in de Engelse kompetitie enorm veel geluk gehad, winnen door slecht spelen. Het andere Manchester zal dit jaar wel Europees potten breken denk ik

Big30
15 september 2015, 18:41
Eeeeeeeeeiiiiiinnnnnndddddhooooovvuuuuuhh eeeeiiiinnnndddhhooovvvvvuuuh eeeeeeiiiiiiiiinnnnddddddhooooovvvvuuuuhhh!

Heb er zin.

Gelijkspel denk ik

Voor Rood-Wit gezongen
Vol man'lijke kracht
Een lied met ons allen
want eendracht maakt macht
Wij trekken ten strijde
Een strijd vol van vree
Vooruit nu Rood-Witten
Vooruit PSV

Wat eens d'Oude Glorie
Aan roem heeft gebracht
dat geeft ons vertrouwen
de moed en de kracht
om verder te bouwen
aan ons PSV
Vooruit nu Rood-Witten
Vooruit PSV

Wij houden voor ogen
De Rood-Witte vaan
Aan 't 'blauwdoek' meer sterren
De club bovenaan
Wij zullen steeds strijden
Sportief en voor twee
Vooruit nu Rood-Witten
Vooruit PSV

En komen er tijden
Van veel tegenslag
Dan zullen wij tonen
Wat vriendschap vermag
De strijd zal ontbranden
Eenieder vecht mee
Vooruit nu Rood-Witten
Vooruit PSV

https://youtu.be/pxEBYnpnDgY

P11111
15 september 2015, 18:46
Zeer dikwijls passt hij de bal naar spelers als Elia, Bilal, Kazim en ook wel El-Ahmadi. Als jij dat de 'verkeerde kleur' vindt, dan zegt dat meer over jou dan over Dirk. :biggrin:

De keiharde feiten weerleggen jouw mening. Dat zegt mogelijk iets over jouw voetbalinzicht. :tongue:

Opvallende statistieken Kuijt: aanvaller nog helemaal niet van waarde

Dirk Kuijt werd dit seizoen binnengehaald als de grote verlosser van Feyenoord. Trainer Giovanni van Bronckhorst is kennelijk erg tevreden, want hij stelt de aanvaller elke keer op. De cijfers van Kuijt zijn echter verre van overtuigend.

De speler uit Katwijk is weliswaar al drie keer trefzeker geweest vanaf de strafschopstip, buiten dat is zijn inbreng erg miniem tot nu toe. Zo heeft de aanvoerder, buiten die penalty's, nog niet één keer op doel geschoten in de Eredivisie. Ook heeft nog geen enkele voorzet van hem doelgevaar opgeleverd. Dat weet het Algemeen Dagblad te melden op basis van de cijfers van Opta/Infostrada.

Dat is een opvallende statistiek, aangezien de competitie al vijf duels onderweg is en Kuijt weinig minuten gemist heeft. Ook in de opbouw heeft Kuijt nog niet een echte bijdrage weten te leveren. Tot nu toe is hij opgevallen als de speler met de meest mislukte passes in de Eredivisie. Maar liefst 64 passes kwamen al niet aan. Daarmee houdt hij Christian Santos van NEC (62 passes) en FC Utrecht-spits Sébastien Haller (55) onder zich.

Bij het FOX Sports-praatprogramma Natafelen met Kees ging het ook over de inbreng van Dirk Kuijt. Analist Kenneth Pérez vindt de statistieken van Kuijt niet spectaculair. 'De meest kinderlijke fouten. Hij is de speler met de meest foutieve passes. Hij is ook niet echt nadrukkelijk aanwezig en bovendien niet bij veel doelpunten betrokken.'

Ook Sjoerd Mossou, journalist van het Algemeen Dagblad, heeft dat geconstateerd. 'Ik ben benieuwd hoe Kuijt zal blijven functioneren. Hij is nooit een speler geweest met veel assists. Kuijt is ijverig, maar grossiert op dit moment in veelvuldig onnodig balverlies en het is een beetje ongrijpbaar wat hij nu eigenlijk toevoegt.'

Statistieken Dirk Kuijt: http://www.feyenoordprimeur.nl/nieuws/603441/kuyt-s-seizoen-is-nog-niet-helemaal-begonnen-blijkt-uit-deze-statistieken.html

Big30
15 september 2015, 19:01
Cadeautje voor P1966 en deket ;):baeh::asshole:!

https://www.youtube.com/watch?v=pxEBYnpnDgY

deket
15 september 2015, 19:07
Humor in het leven mag, moet zelf maar graag ook enige realisme.
het was, is en blijft een provincieploegje niveau Westerlo

Big30
15 september 2015, 19:19
het was, is en blijft een provincieploegje niveau Westerlo

https://www.youtube.com/watch?v=OPvI1z3RT-U

deket
15 september 2015, 19:25
Waar kom jij nu nog mee af. Iedereen heeft wel eens een slechte dag, ook de mooiste club ter wereld

P11111
15 september 2015, 19:33
Goed nieuws voor Ajax: Dijks klaar voor rentree

Ajax-trainer Frank de Boer kan donderdag tegen Celtic weer een beroep doen op Mitchell Dijks. De linksback is volledig hersteld van een liesblessure.

Dijks raakte geblesseerd in de laatste wedstrijd voor de interlandbreak, tegen ADO Den Haag (4-0). Al vroeg in de wedstrijd liep de verdediger een lieskwetsuur op.

De linksback trainde dinsdag volledig mee.

Big30
15 september 2015, 19:42
In Eindhoven gaat het er heel vredig en gezellig aan toe voor de wedstrijd tussen PSV en MU. Kijk als Ajax supporter denk ik dan het kan dus wel. Ik herinner me nog goed de veldslag die in 2012 in Amsterdam werd geleverd tussen Ajax en MU hooligans.

Laten we hopen dat het rustig blijft en dat we kunnen genieten van een mooie wedstrijd.

PSV is bij de bookmakers de grote favoriet. We zullen het zien.

Big30
15 september 2015, 19:45
http://images.performgroup.com/di/library/Goal_Netherlands/89/77/marcel-brands-louis-van-gaal_qdrlmc3hqiq01402ygp6prqyg.jpg?t=-813513633&w=620&h=430@

Twee echte voetbalvrienden! Heel mooi dat voetbal zo kan verbroederen. Van Gaal heeft het duidelijk naar zijn zin in Eindhoven.

P11111
15 september 2015, 20:39
Het is overduidelijk een parodie op een CL-voetbalwedstrijd. De thuisploeg met veel laffe balletjes terug op de keeper, kinderlijk zwak verdedigen van Arriaz en Broema, vrijwel elke bal voorwaarts is balverlies, aanvallend volstrekt machteloos, een tactisch zwakke en slappe rechtsbuiten die niets van de buitenspelregel lijkt te snappen en de bezoekers die op halve kracht kunnen acteren. Kortom, een wanvertoning voor de neutrale voetballiefhebber.

Op de tribunes wordt de voormalige Ajacied bij de Engelsen trouwens opvallend vaak hoorbaar herkend. Alle provinciale calimerootjes zijn vanavond kennelijk op het sportpark aanwezig.

Laten we hopen dat de tweede helft van een veel beter niveau is.

Big30
15 september 2015, 20:48
:biggrin::sleep::baeh:

Blijft een klasbak die Depay. 1-1 bij rust. Zal voor Ajax supporter P020 lastig zijn een objectief oordeel te geven :baeh:. Sterkte ermee!

Nedlovefkk
15 september 2015, 20:51
Slopen die Engelsen. Met kutvoetbal. Omdat het kan.
Who gives a fuck.

Goedemorgenallemaal
15 september 2015, 21:04
Op de tribunes wordt de voormalige Ajacied bij de Engelsen trouwens opvallend vaak hoorbaar herkend. Alle provinciale calimerootjes zijn vanavond kennelijk op het sportpark aanwezig.

wat een calimero gedrag
...

Picasso 1
15 september 2015, 21:06
2-1 :)

Davedv
15 september 2015, 21:09
2-1 :)

Misschien een goed moment om Bruma te wisselen.

Picasso 1
15 september 2015, 21:32
De Jong toch.....wat een kans.

P11111
15 september 2015, 21:41
De tweede helft leek niet eens op voetbal. Jammer. Het had veel weg van de lamme tegen de blinde.

Wel is het goed voor de Nederlandse puntenlijst dat de tegenstander vanavond FC Droeftoeters, met enkele slechtspelende Spanjaarden, was. Tegen de zwakste opponent in de groep moet je in eigen huis immers de punten pakken om te voorkomen dat je al direct na de openingswedstrijd kansloos bent ten aanzien van overwintering. De kaartenlast in de achterste linie kan verderop nog problemen geven, maar dat is van latere zorg.

Als neutrale en objectieve fan kan ik na vanavond alleen maar hopen dat de tv-wedstrijd van morgen aantrekkelijker en van een veel hoger niveau is.

Big30
15 september 2015, 21:44
De Jong toch.....wat een kans.
Dat kun je PSV verwijten ze hadden de 3-1 moeten maken. Mooi CL debuut en een schitterende 2-1 overwinning. Klasse gedaan en groot compliment aan PSV.

Eindelijk een Nederlandse club die ons land waardig vertegenwoordigt en vooral resultaat boekt. Matchwinnaar Narsingh en Lestienne in een uitblinkende rol.

Teiresas
15 september 2015, 21:56
De tweede helft leek niet eens op voetbal. Jammer. Het had veel weg van de lamme tegen de blinde.

Wel is het goed voor de Nederlandse puntenlijst dat de tegenstander vanavond FC Droeftoeters, met enkele slechtspelende Spanjaarden, was. Tegen de zwakste opponent in de groep moet je in eigen huis immers de punten pakken om te voorkomen dat je al direct na de openingswedstrijd kansloos bent ten aanzien van overwintering. De kaartenlast in de achterste linie kan verderop nog problemen geven, maar dat is van latere zorg.

Als neutrale en objectieve fan kan ik na vanavond alleen maar hopen dat de tv-wedstrijd van morgen aantrekkelijker en van een veel hoger niveau is.

Kan best zijn dat je gelijk hebt wanneer je dit potje vergelijkt met de Nederlandse CL wedstrijden van pak m beet de laatste 5 jaar of zo. Ik kan dat moeilijk beoordelen, want was bij de optredens van de Nederlandse vertegenwoordiger doorgaans al voor de rust in een diepe slaap gesukkeld...
Ik vertrouw dus maar op jouw scherpe wedstrijdanalyse.

Nedlovefkk
15 september 2015, 22:06
Heerlijk!! Bluebear kom der maar in!!

Picasso 1
15 september 2015, 22:07
Ik dacht dat het toenemde succes van een trainer samenhangt met de hoogte van de kwaliteit van zijn spelers. In dit topic werd benadrukt dat zowel Cruijff als Van Gaal de grote uitzonderingen waren.
Van Gaal heeft in elk geval zowel bij het Nederlands elftal als met Manchester United aangetoond dat hij tot de uitzonderlijke trainers behoort waarbij het net andersom werkt.

Big30
15 september 2015, 22:16
12628

Hemaworst
15 september 2015, 22:18
Mooie stunt van PSV op de hier zo verguisde Amsterdamse wijze: niet mooi, wel effectief. En goed naar Cruijff geluisterd: "Je moet altijd zorgen dat je een doelpunt meer scoort als de tegenstander". :tongue: Proficiat PSV!

Big30
15 september 2015, 22:18
12629

@j
15 september 2015, 22:20

Wat een zielige reactie van jou als "neutrale" kijker
De jaloezie druipt er vanaf, tjongejonge toch

Big30
15 september 2015, 22:24
http://i.ytimg.com/vi/dw_KffeWjj0/hqdefault.jpg

Picasso 1
15 september 2015, 22:32
Nou, het zij jullie gegund PSV'ers. :)

Big30
15 september 2015, 22:38
Nou, het zij jullie gegund PSV'ers. :)

Ik gun het de PSVers ook van harte! De 3 punten thuis tegen MU die tellen. Nu hopen dat uit tegen CSKA ook zal worden gewonnen. Ik geef PSV een grote kans.
In Eindhovuh hebben we oeps ze geen fluwelen revolutie nodig :biggrin:.

12630

Badslippers
15 september 2015, 22:41
De tweede helft leek niet eens op voetbal.

Indien een Nederlandse ploeg in de CL optreedt ben ik voor die Nederlandse ploeg. In die zin was ik geen neutrale toeschouwer. Toch lukte het wel om met een enigszins neutrale blik te kijken. En dan moet ik zeggen dat ik de eerste helft juist matig vond ondanks 2 doelpunten. Beste kansen voor MU. Waar ik me op ergerde waren de volstrekt amateuristische verrichtingen. Balaanname slordig, bal eerst op de goede voet hebben alvorens te passen, lopen met de bal terwijl de tegenstander jaagt, absoluut geen oog voor vrijlopende spelers op de flanken, door het midden uitverdedigen (dat leren de F-jes al om het zo niet te doen) en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dit betrof trouwens beide ploegen.
Tweede doelpunt PSV vond ik van uitzonderlijke klasse. OK, er ging wederom een fout aan vooraf van een MU speler. Werd direct afgestraft. Bal strak en hard naar de zijkant, (bijna) achterlijn halen, perfecte voorzet, perfecte kopbal. Zo moet voetbal gespeeld worden. Geen onnodig tikkie breed of terugleggen.
Die keeper (Zoet) maakte natuurlijk een regelrechte beginnersfout door een terugspeelbal van zijn voet te laten stuiteren. Illustratief voorbeeld van een professional die niet in staat is om een van de meest basale technieken correct uit te voeren maar wel een zeer plezierig salaris ontvangt.

De laatste 15 minuten moeten we maar gauw vergeten. MU ging opportunistisch voetballen en PSV kon (door de spanning) niet goed uitverdedigen. Bal werd naar voren gepeerd terwijl ze gewoon slim hadden moeten counteren. Maar ja, slim en voetbal dat is toch een wat moeizame combinatie. Op de zege van PSV viel niets af te dingen.

@j
15 september 2015, 22:46
Goed verwoord Badslippers, het spel was niet geweldig maar wel 3 punten en dat telt !
Mooi dat een Nederlandse club dit presteert tegen een tegenstander met een begroting die vele malen groter is.

Big30
15 september 2015, 23:04
Opvallend. Die andere club uit Manchester bakt er thuis niets van tegen Juve. Verliezen met 1-2. Gladbach tsja. Viel te verwachten. Voor de rest weinig opvallende uitslagen.

Nog even voor deket dan. Het verschil tussen top eredivisie in NL en de beste club in Belgie d.i. Brugge werd hedenavond wel zeer duidelijk aangetoond.

Het was een mooie voetbal avond voor Nederland en wij danken daar PSV voor.

Wij zingen ter afsluiting in koor nog 1 maal Forza PSV :hah:!

We zingen Forza Forza Forza PSV! Eindhovuuuh Eindhovuuuh!

Bluebear
16 september 2015, 00:02
Wat een fantastische prestatie tegen deze grote club door ons PSV. Een wereldavond op de tribune gehadt. Geen mooi voetbal, maar de punten blijven in Eindhoven!! :freu:

Mijn poetsvrouw wilde een lolly van me en die heeft ze toen van me gehadt. Het was niet helemaal wat ze zich ervan hadt voorgesteld, zei ze. Wat bedoelt ze dan? :confused: :rolleyes:

12631

deket
16 september 2015, 00:23
De beste club in Belgie is momteel Oostende. Aangename badplaats voor ons om te wonen, maar uiteraard en dat weten de kustjongens en hun mediaggeile voorrzitter, ook wel, beschikt Anderlecht ovrr het meest talent. Brugge speelt in de Begische kompetitie oo de 7de plaats, de helft dus nadat ee Europees zich heel zwak toonde. Op welke indicatoren basseer jij dat dit de beste van Belgische zou zijn? Ze verloren dit weekend nog tegen de laatste Moeskroen.
2, Manchester City speelde, ondanks weer een kopbalgoal van Anderlecht produkt leider van de defensie en kapitein, stelde ze als ploeg telleur. Veel te traag en dat voo4 de allerrijkste ploeg ter wereld. N33.
voor Buffon heb ik het wel'hield bij j6ve een gemaakte goal uit. Ondanks zijnnhoge leeftijd, nog ezeer snelle reflexen, maar voora leen echte clubspeler, zelfs in de 2klasse, na weer een omkopingzaak blijf hij wjuve hondstrouw ondanks, de enorme aanbiedingen. Wel dat zijn teminste echte venten vannde oude school, waar je mee naar de oorlog kan.
de wedstrijd van het provincieploegje werd niet door de NOS uitgezonden, zodoendenwarennde de Belgen aangexezen op eennszmenvatting en geloofde niet wat ik met eigen ogen zag en met eigen oren hoorde dat Moreno geen rood kreeg voor een'moordaanslag op Shaw. 1wAndersom zou het kot te klein zijn
neen, een matige wedstrijd vol fouten.
en ja met het lamlendig spelen van City was ik fout, daar had ik meer van verwacht.
maar zal er toch wel iets gan ke'de anders won'ik toch niet vlot fe voetbalpool, moet niet vergeten die vrijkaart nog te gaan opbruiken. Anyway, vorig seizoen won'ik ook frequent.
Nu gaan ze daar in het provinciestraatje vieren, aan het Backelandplein en bij prive yonne. Bestaat de white horse en de evvenaar nog in Eindhoven. Sorry, maar dat is geen stadje waar we zomaar voor ons plezier heen gaan

deket
16 september 2015, 00:32
Bluebear, indien dat je poetsvrouw is, wil ik wel tedten of ee puur natuur zijn of van de dokter

Nietsche
16 september 2015, 08:21

Succes tegen Celtic donderdag..
Eens kijken wat voor sprankelend voetbal er op de mat wordt gelegd door jouw "helden".
Zou de eerste keer zijn sinds lange tijd :)

Ondanks jouw denigrerende amsterdamse manier van analyseren heb ik een top dag beleefd gisteren.
Gemoedelijk bier gedronken met de Engelsen, geen goede maar ontzettend spannende en gedreven pot voetbal gezien en 3 punten in de pocket.
Rest is allemaal niet interessant!

P11111
16 september 2015, 08:35
Mooi dat een Nederlandse club dit presteert tegen een tegenstander met een begroting die vele malen groter is.

Grote dank mag natuurlijk uitgaan naar de scheidsrechter. Als je zonder fan-emoties kijkt zie je een Mexicaanse verdediger op een schandalige en roekeloze manier het been van zijn tegenstander doormidden schoppen, nota bene in de eigen 16. Bizar dat de ref geen pienantie en donkerrood gaf, bij een tussenstand van 0-0. Laten we het houden op een ernstige scheidsrechtelijke dwaling. Ben benieuwd hoe lang deze arbiter geen Europese wedstrijden meer mag blazen.

Maar goed, anders hadden we in dit topic gisteravond laat wat minder humor gehad. Nu valt er nog wat te lachen om de komische en supportersblinde reacties. En daar gaat het hier om. :)

Hopelijk ziet vandaag iedereen in dat de wedstrijd, dat wil zeggen beide helften, van een uiterst bedroevend voetbalniveau was. Absoluut CL-onwaardig. Als je alleen al ziet hoe die Bruma stond te verdedigen, met name bij het tegendoelpunt...ronduit lachwekkend op dit podium.

P11111
16 september 2015, 08:45
Voor degenen die van echt CL-voetbal willen genieten:

Gepassioneerd Ajax wint van Manchester City
http://www.ajaxshowtime.com/article/bijzaken-en-geruchten/65745/samenvatting-ajax-manchester-city-3-1-.html

Indrukwekkend Ajax verslaat FC Barcelona
http://nos.nl/video/579664-cl-ajax-fc-barcelona.html

:)

P11111
16 september 2015, 09:15
Indien een Nederlandse ploeg in de CL optreedt ben ik voor die Nederlandse ploeg. In die zin was ik geen neutrale toeschouwer.

Ik ook. Echt. Altijd al geweest. Niet alleen in de Champions League, maar ook in de Europa League. En zélfs in het geval van de Kuip-ploeg.

Maar ik vrees dat helemaal niemand hier mij nu gelooft. :)

Picasso 1
16 september 2015, 09:24
Ik ook. Echt. Altijd al geweest. Niet alleen in de Champions League, maar ook in de Europa League. En zélfs in het geval van de Kuip-ploeg.

Maar ik vrees dat helemaal niemand hier mij nu gelooft. :)

Ook ik ben voor Nederlandse ploegen (wanneer ze niet tegen Spaanse spelen). Maar ook ik word vast niet geloofd. :smile2:

P11111
16 september 2015, 11:10
Weet je wat het is? In Amsterdam is de supportersrivaliteit hoofdzakelijk gericht ten opzichte van Feyenoord. Andersom ook.

Aanhangers van clubs als PSV, FC Utrecht en ADO Den Haag proberen zich al wel jaren op te zetten tegen alles wat met Ajax te maken heeft (ik begrijp ergens best wel hun redenen daarvoor ;)), maar dat maakt in Mokum City weinig tot geen indruk. Utrecht en Den Haag zijn op sportief gebied nooit concurrenten geweest en Eindhofen wordt in de (voetbal)hoofdstad simpelweg als een dorp gezien.

Zo is de werkelijke rolverdeling in voetbalsupportersland.

Goedemorgenallemaal
16 september 2015, 11:11
Grote dank mag natuurlijk uitgaan naar de scheidsrechter. Als je zonder fan-emoties kijkt zie je een Mexicaanse verdediger op een schandalige en roekeloze manier het been van zijn tegenstander doormidden schoppen, nota bene in de eigen 16. Bizar dat de ref geen pienantie en donkerrood gaf, bij een tussenstand van 0-0. Laten we het houden op een ernstige scheidsrechtelijke dwaling.
Dat is het geluk dat iedere club wel een keer mee heeft of de pech die het tegen krijgt in dit soort toernooien.. Nu heeft PSV geluk gehad, een volgende keer kan het zomaar tegen zitten. En MU zal nog weleens pech hebben en ook een paar keer geluk krijgen.. Ook jouw clupje heeft vaak genoeg in dergelijke gevallen pech en geluk gehad...

Als ik het wel heb is de kous nu gewoon af, het ware voor de sportiviteit wellicht beter als die Mexicaan in het geheel niet bestraft was, dan kan er op basis van belden achteraf nog gestraft worden, die mogelijkheid is er niet als iemand gestraft is. ook al is het te licht.

P11111
16 september 2015, 11:19
Als ik het wel heb is de kous nu gewoon af, het ware voor de sportiviteit wellicht beter als die Mexicaan in het geheel niet bestraft was, dan kan er op basis van belden achteraf nog gestraft worden, die mogelijkheid is er niet als iemand gestraft is. ook al is het te licht.

Moreno werd vanwege die actie niet gestraft, zelfs niet met geel.

Ik verwacht niet dat hij op basis van de beelden alsnog een sanctie voor zijn stevige ingreep opgelegd krijgt.

Webb: 'Was geen overtreding op Shaw'

PSV-verdediger Hector Moreno kwam gisteren met een tackle hard in op Luke Shaw die daarbij een dubbele beenbreuk opliep, maar scheidsrechter Nicola Rizzoli zag er geen overtreding in. Waar menigeen dacht aan een strafschop voor Manchester United en een rode kaart voor de Mexicaan vindt de Engelse oud-topscheidsrechter Howard Webb dat Rizzoli de juiste beslissing maakte, zo zei hij tegen BT Sport.

'Hij maakt de juiste beslissing. Moreno kwam weliswaar hard in, maar ik vond het geen overtreding, hooguit ongelukkig', vertelt Webb. Later in de wedstrijd kreeg Moreno alsnog een gele kaart.

In 2010 floot Webb nog de WK-finale tussen Spanje en Nederland. Tijdens het afgelopen WK in 2014 was de arbiter van gisteravond, Rizzoli, de leidsman in de eindstrijd tussen Duitsland en Argentinië.

Bron: Onze11

Goedemorgenallemaal
16 september 2015, 11:19
Weet je wat het is? In Amsterdam is de supportersrivaliteit hoofdzakelijk gericht ten opzichte van Feyenoord. Andersom ook.

Ach weet je , het is gewoon een combinatie, als je als voetbalclub uit een plaats komt waar ze verschrikkelijk praten en een grachtengordel hebben, dan heb je het gewoon zwaar. Aan de andere kant zou dat spraakgebrek ook niet zo erg zijn als het niet door aanhangers van een bepaalde voetbalcub gesproken wordt. Voor mij geldt, dat ik het gewoon een verschrikkelijk oord vind dus die club daarvandaan is ook niks. En dat oord is niks omdat er zo'n vervelend clubje speelt. Ik heb gewoon iets tegen Amsterdam en dan fietst alles daar gewoon in mee. Grachten? Dempen, ben je van het verkeers- en parkeerprobleem af. Paleis op de Dam is één van de lelijkste gebouwen in Nederland, op de Arena na... Verder nog iets?

Goedemorgenallemaal
16 september 2015, 11:20
Moreno werd vanwege die actie niet gestraft, zelfs niet met geel.

Ik verwacht niet dat hij op basis van beelden voor zijn stevige ingreep alsnog een sanctie opgelegd krijgt.
Oh ik heb wat gemist maar ja ik kijk ook eigenlijk nooit voetbal...
ja dan wordt ie wel aangepakt..

P11111
16 september 2015, 11:40
Verder nog iets?

Maakt niet uit, hoor. Iedereen heeft zijn voorkeuren. Maar als je in de hoofdstad bent opgegroeid, ben je bekend met dagjesmensen uit Braboland met een minderwaardigheidscomplex. Wij kunnen juist veel Brabo's vanwege een soort van boeruhaccent moeilijk verstaan. De meesten hebben het maar over gij, skon en nei. Wat zeggen ze nu eigenlijk, vraag ik mij dan af? Desondanks proberen we zo altijd zo goed mogelijk door de mooie stad te leiden, zodat ze hun ogen kunnen uitkijken.

Goedemorgenallemaal
16 september 2015, 11:44
Maakt niet uit, hoor. Iedereen heeft zijn voorkeuren. Maar als je in de hoofdstad bent opgegroeid, ben je bekend met dagjesmensen uit Braboland met een minderwaardigheidscomplex. Wij kunnen juist veel Brabo's vanwege een soort van boer'naccent moeilijk verstaan. Desondanks proberen we zo altijd zo goed mogelijk door de mooie stad te leiden.
Mwah, 't is echt niet dat ik me buiten Brabant niet op mijn gemak voel, ik ben een redelijke wereldburger. Ik heb er echt geen moete mee om eens naar de Achterhoek te gaan, of Twenthe, of Limburg... Ik kom zelfs over de landsgrens, NRW, SKW. Ik ben dus zeker niet zo provinciaal als de Amsterdammers wel willen denken.

Ik realiseerde me niet dat je er ook geboren was.. Sorry, ik zal niet meer zo hard over proberen te komen, dan heb je het al zwaar genoeg..

P11111
16 september 2015, 12:10
Mwah, 't is echt niet dat ik me buiten Brabant niet op mijn gemak voel, ik ben een redelijke wereldburger. Ik heb er echt geen moete mee om eens naar de Achterhoek te gaan, of Twenthe, of Limburg...

Inderdaad, met recht een wereldburger. :smile2: Wees er trots op!

@j
16 september 2015, 12:29
Grote dank mag natuurlijk uitgaan naar de scheidsrechter. Als je zonder fan-emoties kijkt zie je een Mexicaanse verdediger op een schandalige en roekeloze manier het been van zijn tegenstander doormidden schoppen, nota bene in de eigen 16. Bizar dat de ref geen pienantie en donkerrood gaf, bij een tussenstand van 0-0. Laten we het houden op een ernstige scheidsrechtelijke dwaling. Ben benieuwd hoe lang deze arbiter geen Europese wedstrijden meer mag blazen.

Maar goed, anders hadden we in dit topic gisteravond laat wat minder humor gehad. Nu valt er nog wat te lachen om de komische en supportersblinde reacties. En daar gaat het hier om. :)

Hopelijk ziet vandaag iedereen in dat de wedstrijd, dat wil zeggen beide helften, van een uiterst bedroevend voetbalniveau was. Absoluut CL-onwaardig. Als je alleen al ziet hoe die Bruma stond te verdedigen, met name bij het tegendoelpunt...ronduit lachwekkend op dit podium.

Supportersblinde reacties???
De jaloezie spat er wederom vanaf :)
Inderdaad ronduit lachwekkend

satanic surfer
16 september 2015, 12:54
Mooie thuiszege van PSV die op basis van het spel niet verdiend was doch who cares? Bij de overigens brutale ingreep van Moreno kwamen ze goed weg en zo gaat het in voetbal, men is afhankelijk van details en soms externe influenzfactoren doch behoudens Shaw zelf zal daar niemand binnen enkele weken van wakker liggen. Het opent voor PSV alleszins perspectieven op minstens een 3é plek in de groep, dat valt toch enkel toe te juichen. 2 assists van Lestienne overigens waarvan de tweede uitermate fraai was! De korte flitsen van Wolfsburg-CSKA (leve Skylive in AG) waren niet van dien aard en kwaliteit om met bibberende benen daartegen het veld op te hollen.
Voorts is het in groepen A en C al duidelijk zat dat het een makkie wordt voor de topteams op papier en laat ManCity zich weer de kaas van het brood eten tegen Juventus, tegen de dominantie en gang van het spel in doch 2 fraaie paalbinnendoelpunten deden hen de das om, details...Zware loting voor hen en een thuisnederlaag, het lijkt een lastig karwei te gaan worden voor de Citizens aangezien Borussia anderlechtgewijs weinig punten zal rapen sowieso en het bottom line in de 4 potjes tussen MCity, sevilla en Juve zal worden uitgevochten en dan hakt een thuisnederlaag er behoorlijk in. ss zou dit uiteraard toejuichen zoals al na de loting aangegeven in m´n reactietje en hoopt dat die geldsmijtende sjeik nog een jaar op z´n wellustige oliedolllarqueeste richting grote oren zal dienen te wachten.

deket
16 september 2015, 13:39
Holderbolder, polder voetbal van PSV tegen pragmatisch spel van Manchester.U.
en ik denk idd niet dat die Italiaanse scheidsrechter in de nabije toekomst nog Europees mag fluiten, indien je zulke vuile overtreding laat passeren.
en neen de druiven zijn niet te groen, eindelijk heeft het provincieploegje nog eens een Europees succes, was geleden van toen er nog geen gsms bestonden en ondergetekende nog slank was

De Laef
16 september 2015, 13:53
Holderbolder, polder voetbal van PSV tegen pragmatisch spel van Manchester.U.
en ik denk idd niet dat die Italiaanse scheidsrechter in de nabije toekomst nog Europees mag fluiten, indien je zulke vuile overtreding laat passeren.
en neen de druiven zijn niet te groen, eindelijk heeft het provincieploegje nog eens een Europees succes, was geleden van toen er nog geen gsms bestonden en ondergetekende nog slank was

gevecht om de bal dus geen overtreding. met de woorden van Michels gesproken voetbal is oorlog. oke in belgie nooit van gehoord.

glansrijke overwinning van PSV volgens europese wetten dik verdiend

P11111
16 september 2015, 14:19
Slecht nieuws voor Ajax: Heitinga kan niet spelen tegen Celtic

Johnny Heitinga zit niet bij de wedstrijdselectie voor het duel morgen tegen Celtic. De verdediger is licht geblesseerd en mist zodoende de Europese wedstrijd tegen de Schotse landskampioen, zo meldt Ajax. Wie zijn belangrijke rol in de kleedkamer gaat overnemen en na afloop van de wedstrijd de ingezette Ajacieden high fives en omhelzingen zal gaan geven, is nog niet bekend gemaakt. :smile2:

Daarnaast is ook Yaya Sanogo vanwege lichte fysieke klachten niet helemaal fit, waardoor ook de spits in vorm verstek moet laten gaan. Verder is groeibriljant Riechedly Bazoer er ook niet bij vanwege een schorsing na zijn rode kaart tegen FK Jablonec.

Amin Younes zit na zijn goede optreden met Jong Ajax tegen Telstar daarentegen wel bij de groep. Trainer Frank de Boer is zeer te spreken over de ontwikkeling van de Duitser: 'Hij kan uit stilstand passeren en behoudt altijd het overzicht tijdens die acties.'

;)

Big30
16 september 2015, 14:37
Toch wel iets om trots op te zijn die Hooligans die altijd voor overlast zorgen.

Ajax - Man Utd 2012, uitslag 0-2. De binnenstad veranderde in een warzone, Ajax Hooligans kregen zelfs hulp van de bevriende Anderlecht Hooligans.

De politie is vanavond in actie gekomen op de Amsterdamse Wallen, waar voetbalfans zich in het kader van de Europa League-wedstrijd Ajax - Manchester United hebben verzameld. Volgens een woordvoerster van de politie werden zeker 33 personen aangehouden, onder wie zowel Nederlandse als Britse supporters.

Even later sloot de politie een groep van 54 Belgen in op het Rembrandtplein. Deze leden van de harde kern van Anderlecht zouden zich hebben willen aansluiten bij Ajax-fans. Verder werden twaalf personen aangehouden, zowel Nederlanders als Britten, wegens geweldpleging.

http://www.hln.be/hln/nl/4900/Europa-League/article/detail/1395809/2012/02/16/Tal-van-arrestaties-na-rellen-voor-Ajax---Manchester-United.dhtml

PSV - Man Utd 2015, uitslag 2-1. Zowel voor als na de wedstrijd een gezellige sfeer in de voetbalhoofdstad van Nederland. Zo kan het dus ook.

Big30
16 september 2015, 14:45
De Boer: 'PSV voorbeeld Ajax'

"PSV heeft laten zien hoe het moet. Wij mogen het donderdag laten zien", aldus Ajax-trainer Frank de Boer een dag voor het Europese duel tegen Celtic. "Ik heb er vertrouwen in dat we kunnen winnen, maar het wordt moeilijk. Celtic kan het iedereen lastig maken," voegde hij daar nog aan toe.

De Boer: "Voordelig is dat Celtic op de helft van de tegenstander wil voetballen. Daardoor krijgen we waarschijnlijk meer ruimte dan dat we gewend zijn. Daar moeten we van profiteren."
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/24499613/__De_Boer___PSV_voorbeeld_Ajax___.html

Nu maar hopen dat Ajax het goede voorbeeld dat PSV gaf zal kunnen volgen. Hetzelfde wens ik Anderlecht toe.

Big30
16 september 2015, 15:12
De blik van de Engelse voetbalwereld is dinsdag op Eindhoven gericht. Ook in de tabloids is volop aandacht voor PSV. The Daily Mail kijkt vooral welke spelers van PSV in de toekomst de stap naar de Premier League kunnen maken.

Het is bij de redactie van de bekende tabloid bekend dat PSV in het verleden veel toekomstige Premier League-sterren heeft afgeleverd. 'Als je op zoek bent naar een nieuwe Premier League-ster kun je beter naar PSV kijken dan naar een beloftenwedstrijd in Engeland', is The Daily Mail stellig. Als voorbeelden worden Ruud van Nistelrooy, Arjen Robben en Jaap Stam genoemd.

Maar wie van het huidige PSV kan in de toekomst de stap naar Engeland maken? De boulevardkrant pikt er vijf PSV'ers uit: Santiago Arias, Adam Maher, Davy Pröpper, Gaston Pereiro en Jurgen Locadia. Vooral Pereiro lijkt er nu al goed op te staan. 'Hij wordt gezien als het grootste talent van Uruguay en maakte vijf doelpunten op het Zuid Amerikaanse kampioenschap voor spelers onder 20', wordt geschreven.

De opvallendste naam in het rijtje is misschien wel die van Locadia, de spits die geen vaste basisplaats in Eindhoven heeft. The Daily Mail kijkt echter naar de statistieken. 'Hij maakte bij zijn competitiedebuut op zijn achttiende een hattrick en staat op 28 doelpunten in 72 wedstrijden, voornamelijk als invaller. Het is makkelijk om te zien waarom er interesse kan komen voor de spits.'
http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/455064/.html

Big30
16 september 2015, 15:31
Over de tackle van Moreno kunnen de meningen verschillen. Hij speelde heel duidelijk met zijn rechtervoet de bal. Wat daarna gebeurde was meer bad luck dan dat daadwerkelijk er sprake van was een grove overtreding te begaan. Helaas was het resultaat vrij dramatisch.
Veelzeggend was ook dat ik bij MU niemand zag die protesteerde of om een kaart vroeg. Achteraf als je de beelden vaak herhaald en de afloop meeneemt blijf ik een kaart geel of rood nog twijfelachtig vinden. Het was een overtreding die bijna elk weekend op de Engelse velden wordt gemaakt. Helaas wel met betreurenswaardige afloop.

Conclusie: terecht dat er geen kaart werd uitgedeeld.

Moreno werd na afloop door de Uefa als man of the match aangewezen.

Man of the match: Héctor Moreno
Moreno was a rock at the back for PSV, stifling the danger from Martial and also using the ball intelligently whenever winning possession. His prowess in the air was what brought his side back into the game when it seemed to be slipping from their grasp. Signing the former AZ Alkmaar defender from Espanyol was a smart piece of summer business by Cocu.

http://www.uefa.com/uefachampionsleague/season=2016/matches/round=2000634/match=2015668/postmatch/report/index.html

Badslippers
16 september 2015, 21:21
Slecht nieuws voor Ajax: Heitinga kan niet spelen tegen Celtic

Dat lijkt me eerder geweldig nieuws voor Ajax. Deze uit de klei getrokken schlemiel met het IQ van een verlepte hangpetunia kan beter bij het noodlijdende Circus Rens aan de slag als levende kanonskogel.

Willem2
16 september 2015, 21:54
Onzin Badslippers. Verdiep je eens in zijn voetbalgeschiedenis en met wie hij getrouwd is. Zo dom is het nog allemaal niet ....
De vraag is wel of hij het nog kan brengen bij Ajax 1 in de verdediging. Alhoewel van Rhijn loopt daar ook nog....

satanic surfer
16 september 2015, 21:56
KAA Gent behaalt oververdiend een punt tegen Lyon. Om het eufemistisch te stellen hadden ze niet te doen met een thuisfluitende arbiter die een groffe overtreding met 2 voeten vooruit vanuit Franse hoek met geel bestrafte en de Gentse speler met 1 voet vooruit met rood bestraft, begrijpen wie kan...Dus meer dan een speelhelft met een man minder nadat Gent voor de rust bijwijlen indrukwekkend voor de dag kwam. Na de rust meteen druk van Lyon en de logische 0-1, enkele hete standjes overleefd erna doch toch de 1-1. Even voor affluiten penalty tegen (overterecht overigens), doch rood als straf nogal zwaar. Redding van de keeper en aldus toch een punt voor een strijdende thuisploeg met een impressionante achterban die hun ploeg over de streep schreeuwde! Ik meen bovendien een nieuwe Rode Duivel-targetspits gezien te hebben die impressionant was en zelfs Wilmots en brommerke in de tribune kunnen dat toch niet over het hoofd gezien hebben. Oproepen die kerel en voor mijn part asap!!! Een werkpaard met tonnen inzet, prima deviaties en toch voldoende technische bagage op de korte ruimte. ss voorspelt een transfer richting Premier League voor Depoitre voor een 20-tal miljoen ofzo. Die staat in alle boekjes van scouts in het rood gemarkeerd als ie nog enkele potjes zo speelt...

Voor de rest verliezen behalve Chelsea alle Engelse teams solidair met 2-1...Winnen alle Duitse teams vlotjes behalve Borussia Mönchengladbach die hun rampstart dapper verderzetten en voorts scoort een Romein vanop eigen speelhelft tegen Barca dat tengevolge op een gelijkspelletje blijft steken...Leuk doelpunt. Daneben voorspelt ss ook een 20.000-tal zatte Gentenaars vannacht en een kleine stockbreuk in menig magazijn nabij de Leie omdat ze morgen hun ene poot niet voor de andere zullen kunnen zetten, laat staan orders correct ingeven of verwerken...De avond is nog jong...

Badslippers
16 september 2015, 22:10
[Heitinga]

Onzin Badslippers. Verdiep je eens in zijn voetbalgeschiedenis en met wie hij getrouwd is.

Zal ongetwijfeld een mooi popje zijn. Haar keuze om met Johnny, "het pratende gebit", Heitinga in zee te gaan doet me toch twijfelen aan haar intellectuele capaciteiten. Ach, soort zoekt soort zullen we maar zeggen.
Trouwens mooie goal van Florenzi van AS Roma tegen Barca. Zo zijn we weer on topic.

Big30
16 september 2015, 22:48
Toch heeft BS mbt John H. klaarblijkelijk wel een punt.

'Zet niet Heitinga maar Ooijer in de basis, die heeft VWO gedaan'

Onderwijskundige Bart Bisdom adviseert om John Heitinga uit de basis van het Nederlands elftal te laten. Verdedigers zouden een HAVO- of VWO-diploma nodig hebben en Heitinga heeft VMBO. Dat betekent dat de verdediger eerder een overtreding kan maken, die een penalty tot gevolg heeft.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=110333

Voor de gemiddelde Ajax jeugdspeler geldt Johnny dan weer als hoogbegaafd. Een link te leggen tussen opleiding en voetbal capaciteiten lijkt me trouwens totaal onzinnig.

deket
16 september 2015, 23:18
BS, Willem doelt op Charlotte Zenden, de zuster van die speler die ooit uitkwam voor het provincieploegje en die van mijij betreffende uiterlijk niet meer dan een 7 krijgt en dan ben ik nog in een gulle bui.
lijkt me bovendien niet snugger en zeker ook geen huishuidelijk type maarindien den John er happy mee is, voor mij goed. Over smaken en geuren valt niet te discussiëren.
Terug naar voetbal, Gent heeft zich als volwaardig ambassadeur voor Belgie getoond en de Belg van AS, Roma verdiende een penalty. Schitterende goal daar. Vind AS heel wat sympathieker dan het fascistische Lazio, hun buren. Ex Anderlecht Biglia is daar uitgegroeid van sympathieke gast tot etter en ik veronderstel dat de Nederlanders daar identiek evalueren. De geest van die ploeg straalt uit op de spelers daar

Picasso 1
17 september 2015, 01:33
De Europa League is niet aanwezig in de voetbalpool.

deket
17 september 2015, 08:04
Zeg Laef, heb je wel naar die wedstrijd gekeken? Waarschijnlijk vanuit een club, weer afgeleid door de meiden.
"Dik verdiend"scrijf jij, terwijl de pers het toch helemaal anders ziet.
indien je mooi voetbal wil bekijken stem dan deze avond op Canvas af, immers komen zal je daar wel niet. Aftrap om 21h

P11111
17 september 2015, 12:09
Ontslag geëist tegen seksistische Anderlecht-voetballer

Als het aan een vrouwelijke voetbalsupporter ligt wordt Mahmoud 'Trezeguet' Hassan, een bijna 21-jarige speler van RSC Anderlecht, ontslagen bij de Belgische club. Eerder deze maand kwam de jonge Egyptenaar onder vuur te liggen nadat hij via Instagram een foto van supporters had gedeeld, waarbij hij de vrouwelijke fans had weggegumd. Als gevolg daarvan diende een van de vrouwelijke supporters een klacht in bij het Instituut voor Gelijkheid van Vrouwen en Mannen (IGVM), zo meldt de Belgische krant Het Laatste Nieuws.

Hassan bood reeds zijn excuses aan via de officiële kanalen van Anderlecht en zijn eigen sociale media. De aanklacht werd ingetrokken en daarmee leek de kous af. Niets is echter minder waar. 'Een simpele sorry volstaat niet, dat is veel te makkelijk', vertelt de uit Iran afkomstige immigrante Darya Safai die de zaak bij het IGVM heropende. Safai staat bekend als strijdster voor gelijke rechten. Zo is zij onder meer bezig om het voor vrouwen in Iran mogelijk te maken het voetbalstadion te betreden. 'Wat Hassan deed, is in mijn land pijnlijke realiteit. Naar mijn mening had Anderlecht deze speler direct moeten ontslaan.'

Ook de staatssecretaris voor Gelijke Kansen, Elke Sleurs, reageerde op de zaak. Zij steunt Safai en vindt alleen excuses van speler en club niet voldoende. 'Case closed? Ik dacht het niet', schrijft zij in een open brief. 'Belangrijk is ook wat hij niet zegt: dat vrouwen gelijkwaardig zijn aan mannen.'

Bron: Onze11

P11111
17 september 2015, 12:46
de wedstrijd van het provincieploegje werd niet door de NOS uitgezonden, zodoendenwarennde de Belgen aangexezen op eennszmenvatting en geloofde niet wat ik met eigen ogen zag en met eigen oren hoorde dat Moreno geen rood kreeg voor een'moordaanslag op Shaw. 1wAndersom zou het kot te klein zijn.

De Ket,

Rode Duivel Radja Nainggolan van AS Roma, die eerder dit jaar al eens met een zware overtreding een tegenstander een beenbreuk toebracht, heeft gisteravond met een ongecontroleerde tackle Barcelona-speler Rafinha een zware knieblessure bezorgd. De Braziliaan heeft zijn voorste kruisband in de rechterknie gescheurd en is naar verwachting de rest van het seizoen uitgeschakeld.

De Indonesische Belg Nainggolan kwam er gisteren met slechts een gele kaart vanaf. Met eigen ogen gezien.

'Recidivist' Radja Nainggolan is geschrokken van de gevolgen van zijn tackle tijdens de Champions League-wedstrijd tegen Barcelona gisteravond. Door de blessure is Rafinha waarschijnlijk de rest van het seizoen uitgeschakeld. Het is voor de tweede keer in korte tijd dat Nainggolan een tegenstander een ernstige blessure bezorgt. Op 8 maart jl. brak hij met een veel te stevige charge het onderbeen van Chievo Verona-speler Federico Mattiello.

De Laef
17 september 2015, 15:03
Zeg Laef, heb je wel naar die wedstrijd gekeken? Waarschijnlijk vanuit een club, weer afgeleid door de meiden.
"Dik verdiend"scrijf jij, terwijl de pers het toch helemaal anders ziet.
indien je mooi voetbal wil bekijken stem dan deze avond op Canvas af, immers komen zal je daar wel niet. Aftrap om 21h

de pers.....in nederland zijn de pers Amsterdammers.........dus ik hecht geen enkele waarde aan de pers...........canvas is dat die zender waar ze belgish kleutervoetbal op uitzenden?????????? bloeper tv

P11111
17 september 2015, 19:58
Geweldige happening in de ArenA vanavond. ;)

Alle complimenten voor het hondstrouwe publiek. :)

Big30
17 september 2015, 20:05
"Het is saai, saai, saai" W. Kieft.
"Het was niet om aan te gluren" J. Derksen.

Meer woorden moeten we er maar niet aan verspillen.

Jansen
17 september 2015, 20:24
Zie net pas dat er ook weer een poule is voor de Champion leage !!!!
Een week geleden nog gevraagd aan Big30.
Men had toch wel even aandacht kunnen besteden op de start pagina dat sommige dit dan ook nog even kunnen gaan invullen.
Er zijn mensen die niet elke dag op het forum komen of soms zelfs maar 1 x in de week.
Aan de deelnemerslijst is wel te zien dat duidelijkheid het vaak laat afweten de laatste maanden.

Badslippers
17 september 2015, 20:28
Geweldige happening in de ArenA vanavond. ;)

Alle complimenten voor het hondstrouwe publiek. :)

Redelijk trage wedstrijd van beide kanten. Wederom amateuristisch uitziende defensie bij Ajax met Sinkgraven in de hoofdrol. Tjonge, jonge, het is toch tenenkrommend hoe er soms gespeeld wordt. Bal tegen eigen verdediger trappen. Ongecontroleerd pass-en, bal niet effectief kunnen stoppen met de voet. Mooie gelijkmaker, dat moet gezegd. Vlotte aanval, tik-tak-tik en afgemaakt met een geplaatste schuiver. Valt niets van te zeggen. Voor de neutrale toeschouwer lag het tempo erg laag en dan is de dynamiek uit de wedstrijd. Tijdens het WK had ik best een positieve indruk van Cillissen maar hij heeft toch weinig progressie gemaakt. Het lijkt wel of hij slechter en onzekerder wordt. Misschien toch Vermeer in de ArenA moeten houden. Gelijkspel is gerechtvaardigd want beide ploegen bakten er niet veel van al had ik Ajax de overwinning gegund. Ik begreep dat er nog op de paal werd geschoten maar toen zat ik net te zeiken. Niet gezien dus.

felrops
17 september 2015, 20:44
Club Brugge vandaag volledig zoek gespeeld door Dries Mertens en tien andere Napoli-spelers. Dries Mertens was ronduit schitterend. Hopelijk krijgt hij eens een basisplaats bij de Rode Duivels. Ik zie bij hem alvast meer strijdlust dan bij E. Hazard. Verder kan alleen maar worden vastgesteld dat M. Preud'homme de Brugse machine maar niet aan de praat krijgt. Hij roteert m.i. te veel. Hij krijgt wel erg veel krediet. Maar nu zal er toch snel beterschap moeten komen, het geduld van Uplace Bart is niet eindeloos.

P11111
17 september 2015, 21:10
Voor de neutrale toeschouwer lag het tempo erg laag en dan is de dynamiek uit de wedstrijd.

Niet alleen voor de neutrale toeschouwer, ook voor de fans. :)

Wederom twee doelpunten kinderlijk eenvoudig weggegeven. Onvoorstelbaar. Het balbezit was voornamelijk voor Ajax, maar er zit te weinig tempo, creativiteit en gif in het spel. Ook is het voetbal veel te statisch, zonder bal is er nauwelijks sprake van beweging en positiewisselingen waarmee je een tegenstander eerder zou kunnen verrassen. En dat is niet sinds vandaag.

Invaller Milik kopte inderdaad op de paal. Het eerste doelpunt van Ajax was oogstrelend (dat is het voetbal wat ik graag zie) en ook debutant Younes had in de eerste helft enkele goede acties, maar over het algemeen is het te fantasieloos.

Heb zojuist de tegendoelpunten van FC Groningen en AZ gezien en daarop besloten dat ik morgen een brief naar de UEFA ga schrijven met daarin het advies dat het beter is als vanaf volgend seizoen geen Nederlandse clubs meer in Europa deelnemen. Op een incidentje na lijkt het met het jaar dramatischer te worden.

Jansen
17 september 2015, 23:17
Niet alleen voor de neutrale toeschouwer, ook voor de fans. :)

Heb zojuist de tegendoelpunten van FC Groningen en AZ gezien en daarop besloten dat ik morgen een brief naar de UEFA ga schrijven met daarin het advies dat het beter is als vanaf volgend seizoen geen Nederlandse clubs meer in Europa deelnemen. Op een incidentje na lijkt het met het jaar dramatischer te worden.

Ik was deze week aanwezig bij een wedstrijd van Manchester United waarbij een Nederlandse club de tegenstander van was.
Na de wedstrijd heb ik in de persruimte alleen maar complimenten gehoord door buitenlandse journalisten over de overwinning op basis van inzet.

Dus niet alles over een kam scheren, PSV heeft deze week laten zien dat met een budget wat 10 x kleiner is
dan van M.United toch nog gewonnen kan worden.
Ajax heeft het weer laten liggen vandaag en ook punten verspeeld op de UEFA ranglijst afgelopen maand die laten hun toeschouwers behoorlijk in de kou staan.
AZ is gewoon een maatje te klein tegen de Olympic Marseille dat is ook half leeg gekocht en heeft ook een budget van 10 x kleiner dan O.Marselle.
Groningen kan met deze selectie ook geen potten breken en zal het in de competitie ook moeilijk krijgen om in het linker rijtje uit te komen.

Zo zal Chelsea ook geen kampioen meer worden door het te grote puntenverlies in de eerste 5 wedstrijden,maar kan het in Europa nog best ver halen zoals Dortmund dit vorig jaar ook geflikt heeft.

Big30
17 september 2015, 23:30
Zowel AZ als Groningen presteerden eigenlijk naar behoren. OM is gewoon 2 maatjes te groot. AZ had het wat slimmer aan moeten pakken tegen een laf spelend Partizan. Gelijkspel was mogelijk geweest.

Gisteren zagen we een waar voetbal feest in de voetbalhoofdstad van NL. PSV won schitterend van MU.

Grote dissonant was Ajax. In misschien wel de saaiste en slechtste wedstrijd ooit gespeeld kwam men niet verder dan een gelijkspel tegen een bepaald niet sterk en goed spelend Celtic.

Ajax heeft dit seizoen 5 wedstrijden in Europees verband gespeeld. Slechts 1 maal wist men te winnen. Tegen een Tsjechische semi-prof club.

Dramatisch. Wanneer stapt de Boer nu eindelijk eens op???

P11111
18 september 2015, 09:23
Dus niet alles over een kam scheren, PSV heeft deze week laten zien dat met een budget wat 10 x kleiner is dan van M.United toch nog gewonnen kan worden.

Ajax heeft met veel tempo, passie, druk en heel goed voetbal in de Champions League ook wel eens gewonnen van Manchester City en Barcelona. Allemaal nog niet zo heel lang geleden. Heel Europa en omstreken was daarvan onder de indruk, die beelden gingen de hele wereld over. Ook alle journalisten uit binnen- en buitenland waren toen in de war. Bovendien werd Manchester United in eigen stadion verslagen. Dat noem ik typisch van die wedstrijden dat een ploeg boven het eigen gemiddelde niveau uitspringt.

Maar in de periode daarna werden ze over twee wedstrijden uitgeschakeld door clubs als Rapid Wien en Dnipro Dnipropetrovsk. En PSV heb ik ook zien verliezen van Sibir Novosibirsk en PFK Ludogorets, wie kent die ploegen niet. :)

Ik zou nog niet te euforisch willen zijn na een overwinning van een moeilijk voetballend PSV - inderdaad wel met lovenswaardig veel inzet - tegen een uitermate zwak acterend ManU.

Maar misschien dat ik mijn brief nog even bewaar tot het einde van de groepsfase, zodat we dan de balans kunnen opmaken. ;)

Overigens speelde AZ gisteravond bij Partizan Belgrado (3-2 nederlaag).

P11111
18 september 2015, 10:03
Ajax anno 2015

Het Algemeen Dagblad noemt het optreden van Ajax tegen Celtic bevestigend, omdat het eens te meer onderstreept dat de Amsterdamse club een heilloze weg bewandelt in Europa. 'Een eeuwigdurend schoolreisje is het, vicieuze rondjes rijdend met een bus vol puberjongens. Veel te jong en geen routine in het elftal.'

NRC Handelsblad schrijft over naïeve fouten bij Ajax. 'Ajax was gisteravond weer niet geslepen genoeg in Europa. Er is sprake van een verbleekte status en vergane glorie. Het is veel te jong, te licht, te vrijblijvend allemaal. Niet goed genoeg.'

Willem Vissers van De Volkskrant merkt op dat Ajax meer kwaliteit heeft dan Celtic en er zo af en toe echt wel wat te genieten valt, maar dat de verkramping bij een aantal spelers te vaak toeslaat. 'De slotfase was donderdag de beste periode van Ajax, toen de voorheen zo belangrijke Schöne weer eens mocht meedoen, toen krijger Serero voor wat pit en diepgang zorgde en toen Milik weer spits was. Al met al te weinig om ruim een uur ondermaats voetbal te doen vergeten', aldus Vissers, die verder de inbreng van de debuterende linksbuiten Younes looft.

P11111
18 september 2015, 10:21
'Sinkgraven slachtoffer Ajax-beleid'

Ajax verspeelde donderdagavond in de Europa League twee punten in de wedstrijd tegen Celtic (2-2). Eén van de spelers die flinke kritiek over zich heen kreeg is Daley Sinkgraven. Volgens Helden-columnist Jaap Stalenburg is dat niet terecht. Hij ziet de 19-jarige middenvelder als het slachtoffer van het beleid dat gevoerd wordt door de Amsterdammers.

'Daley Sinkgraven staat model voor de sportieve crisis in Amsterdam waar weer een megatalent dreigt te sneuvelen door een visie die in 2015 ruim voorbij de houdbaarheid is', begint Stalenburg zijn column. 'Die dramatische momenten van Daley Sinkgraven bij het meeverdedigen in de wankele Ajax-defensie. Tegen Rapid Wien bij de eerste goal. En gisteren tegen Celtic opnieuw: eenvoudig balverlies en een net iets te makkelijke eerste goal voor Celtic. De verbijstering van keeper Jasper Cillessen, de hangende schouders en treurige blik van Daley Sinkgraven zelf en het keiharde 'miskoop'-vonnis van de immer cynisch oordelende Ajax-aanhang vanaf de gekleurde stoeltjes in de Arena', vertel Stalenburg, bij wie het voetballeed pijn aan de ogen doet.

'Daley Sinkgraven is geen misstap, maar een megatalent met de beste steekpass van Nederland', oordeelt Stalenburg. Hij denkt te weten hoe spelers als Sinkgraven toch kunnen excelleren in het shirt van Ajax. 'Het verschil tussen Ajax en PSV deze week op Europees niveau is simpelweg het effect van twee uitgekookte Zuid-Amerikanen, Guardado en Moreno, die jonge spelers uit de wind houden. Balbezit en balverlies meteen kunnen uitbuiten. Het tempo van de wedstrijd kunnen beïnvloeden. Op cruciale momenten tegenstanders intimideren en grote talenten in de wedstrijd leren dat voetbal op topniveau iets anders is dan een technisch hoogstandje op De Toekomst.'

Stalenburg heeft te doen met Sinkgraven, een speler in wie hij het heel erg ziet zitten. 'Daley Sinkgraven weet het ook niet meer. Een enkele keer laat hij zijn bijzondere klasse zien. Het schrijnende is dat je aan voetbal-artiesten als Sinkgraven ziet dat ze zoveel meer kunnen dan er nu uitkomt en dat het juist zo goed als er een regisseur in de buurt is om mee te vechten. In het belang van Daley Sinkgraven en al die andere jonge helden in het rood-witte tenue is het tijd voor revolutie in de ArenA', is het oordeel van de Helden-columnist.

deket
18 september 2015, 12:03
Gisteravond referentie wat de Nederlandse kompetitie waard is, in Belgie hadden de spelers van Club Brugge om zich een blamage te besparen beter voor een forfait nederlaag getekend en een uitstap gemaakt in de prachtige stad Napels zelf. Heb mijn vriendin ooit Brugge getoond, mooie historische gebouwen, dat weet iedereen, in de avond niets te beleven, waren op een zaterdag daar, maar vertelde haar dat hier in Belgisch Venetië de meest overroepen en zwakste ploeg van het land speelt, profetische woorden, blijkt nu.
wij hadden een mooie, verdiende overwinning weer eens op het laatste laten ontglippen.
De vraag of dit met onze beresterke verdediger, Kara die geblesseerd was, had kunnen gebeuren.
wie nu nog gaat beweren dat we de scheidsrechters niet tegen hebben lijkt me zo stoned als een garnaal. De doorgebroken Frank werd gepakt, niemand meer achter bal, was alleen door en slechts geel? Net voor hun gelijkmaker een duidelijke hoekschop voor ons geweigerd, dus die Tjech floot duidelijk partijdig. Praag vind ik ook een mooie stad maar de aversie nu is te groot geworden, betreffende het land van die scheidsrechter. Crazy, i know, maar het is nu zoals ik me voel. Overwinning tegen de rijke Franse ploeg op het einde laten ontglippen

P11111
18 september 2015, 13:38
Zonneveld kraakt balbezit-speelstijl

Thijs Zonneveld is klaar met het spelen op balbezit van Nederlandse ploegen. Volgens de sportjournalist zijn we in Nederland te veel bezig met het in bezit houden van de bal in plaats van het maken van de meeste doelpunten.

'Als je punten voor balbezit zou krijgen, dan had Ajax de afgelopen drie jaar met twee vingers in de neus de halve finale van de Champions League gehaald. En dan zou het Nederlands elftal al máánden geleden gekwalificeerd zijn voor het EK in Frankrijk. Geen enkele ploeg in de EK-kwalificatie heeft méér balbezit dan wij', zo schrijft Zonneveld vrijdag in het Algemeen Dagblad.

Ook tegen Celtic had Ajax donderdagavond weer verreweg het meeste balbezit, maar aan het eind van de rit hadden beide ploegen een punt. In Amsterdam moet men dan ook lering trekken uit de manier van spelen van PSV tegen Manchester United, vindt de columnist. 'De manier waarop het winnende doelpunt van PSV tegen Manchester tot stand kwam was veelbetekenend. Een fout in de opbouw bij Manchester werd onmiddellijk afgestraft door PSV. Twee passes waren er nodig om Narsingh alleen voor het doel te zetten. Het was een boodschap aan alle Nederlandse ploegen: Wég met die bal!'

Big30
18 september 2015, 13:55
Speciale vergadering RvC Ajax vrijdag 18 september.

Volgens ingewijden zal vanavond de RvC van Ajax bijeenkomen in een speciale vergadering om de huidige situatie waarin Ajax verkeert te bespreken en te evalueren. Reden is de twijfel die intern ontstaan is m.b.t. de benoeming van Edwin vd Sar tot voorzitter van het technisch hart en klaarblijkelijk het verzoek van Frank de Boer om met onmiddellijke ingang van zijn verplichtingen te worden ontheven.

Intern bestaat er veel kritiek over de spelwijze van het eerste elftal, het aankoopbeleid en ook worden de leiderschap kwaliteiten van Edwin vd Sar in twijfel getrokken. Gisteravond na afloop van de wedstrijd van Ajax tegen Celtic die eindigde in een 2-2 gelijkspel zou er een incident hebben plaats gevonden tussen vd Sar en de Boer.
Naar verluidt zou de opmerking van vd Sar "Jij maakt een karikatuur van dit Ajax met je laffe tikkie-breed-voetbal en jaagt het publiek weg uit de Arena" bij vd Boer niet goed zijn gevallen.

Edwin van der Sar werd eind 2012 benoemd tot directeur marketing bij Ajax.
Frank de Boer werd december 2010 benoemd tot hoofdtrainer van Ajax.

Bron: voetbalmedia.be

P11111
18 september 2015, 14:25
Het is overigens wettelijk verboden de naam van de onderneming Voebalmedia B.V., opgericht door de KNVB en Hachette Filipacchi Media Netherlands B.V., en onder andere gericht op het (laten) ontwikkelen en (mede) exploiteren van voetbal-gerelateerde websites en mobiele platformen, te misbruiken.

De beruchte administrator van dienst gaat dus ernstig in de fout met zijn grap!

P11111
18 september 2015, 14:47
Bron: voetbalmedia.be

Oké, prima aanpassing. In orde nu.

Hopelijk krijg je nu niet mijn Vlaamse collega De Ket achter je aan als hij is bijgekomen van het teleurstellende resultaat van gisteravond. :) In ieder geval blijf ik onveranderd hopen op Ajax-RSC Anderlecht in één van de knock-outrondes.

Tip van de dag: Voetbal Inside begint vanwege het WK Rugby vanavond al om 19:00 uur

Big30
18 september 2015, 14:58
Inderdaad, Frank de Boer praatte tegen dovemansoren. De Ajacieden volhardden in saai spel, eeuwig breed en ongeïnspireerd. Al sjokkend naar het einde stelden zij zonder bezieling de tweede plaats veilig, als een schrale troostprijs. Eerder in de week had de trainer een donderspeech op de zich weer eens lamlendig gedragende spelersgroep losgelaten. De uitbarsting werd prompt een hit op YouTube.

Natuurlijk, Ajax valt onmogelijk te vergelijken met Cambuur. Het wil begrijpelijk de titel terug. Maar of dat met De Boer gaat lukken? Hoe dan ook een riskante onderneming. Want nog een jaar moét met een kampioenschap aflopen. De directie steunt onvoorwaardelijk de bekritiseerde trainer, maar kennen de heren dan al alle antwoorden op de vele vraagtekens achter dit seizoen? Wie is verantwoordelijk voor het totale gebrek aan amusement, dat oneindige breien op het veld? Waarom laat het conflict met de opleiding zich zo lastig oplossen? En die traditionele onrust. Een diepgaande evaluatie van dit rampjaar lijkt dringend gewenst. Of denken de Amsterdammers soms op de bluf de suprematie van PSV te kunnen breken?
http://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=243808 (29 april 2015)

P11111
18 september 2015, 15:04
Zoals de columnist van Helden vandaag prima verwoordde: na de succesvolle fluwelen ingreep op De Toekomst wordt het nu eindelijk tijd voor een revolutie in de ArenA.

deket
18 september 2015, 18:09
Peter dat hoop ik ook, sterker nog, ben van lmijn woord, the old school you know, dan nodig ik Big van het provincieploegje en BS supporter van Feyenoord uit, kunnen jullie eens uitstekende ambiance meemaken. Molaar is alleen in Roda geïnteresseerd en kanarpiet in STVV.
alleen, indien Ajax door wil gaan zullen ze wel uit een ander vaatje moeten tappen dan thuis 2-2 tegen Celtic.
Troost je, slechter dan Brugge die in Napels met 5-0 werden afgedroogd kan moeilijk.
@ Big, : vind jij Club Brugge nog steeds zo geweldig? Ja en betreffende deze club is het wel leedvermaak. Jamaar deket je moet ook denken aan het Belgisch coëfficiënt. Fuck that

Don Rudo
18 september 2015, 20:09
Kijktip voor de clubgangers morgen: om 15:30 vijf Bundesliga wedstrijden, waaronder de 1.FC Koeln tegen Gladbach!

P11111
18 september 2015, 20:25
de 1.FC Koeln tegen Gladbach!

Beter gezegd: SpielVereinigung Moedeloos tegen SportVerein Hopeloos. Zeer interessant.

deket
18 september 2015, 20:28
Gladbach is zwak, maar er is een ploeg uit west-vlaanderen die zelfs van hun klop zouden ktijgen

Big30
18 september 2015, 20:41
Waar kom jij nu nog mee af. Iedereen heeft wel eens een slechte dag, ook de mooiste club ter wereld

https://www.youtube.com/watch?v=OPvI1z3RT-U

@ Big, : vind jij Club Brugge nog steeds zo geweldig? Ja en betreffende deze club is het wel leedvermaak. Jamaar deket je moet ook denken aan het Belgisch coëfficiënt. Fuck that
Ik blijf vinden dat Club een fantastische ploeg heeft. Iedereen heeft wel eens een slechte dag, ook de mooiste club van Belgie.

deket
18 september 2015, 20:48
Toch niet teveel gezopen, beste Big, of aan de illegale drugs?

Nedlovefkk
19 september 2015, 15:48
Half uur voor einde vd serie wedstrijden in Bundesliga en alleen Bayern m staat voor... Alles 0-0.... Ongelofelijk... Daar gaan mijn voorspellingen..

Don Rudo
19 september 2015, 15:54
neenee de 1.FC heeft gescoord, Modeste!

Big30
19 september 2015, 16:00
Het kan toch niet zo zijn dat Gladbach voor de ... .

Nedlovefkk
19 september 2015, 16:45
Toch nog wat goals gescoord die Bundesliga clubs. Mijn voorspellingen kwamen toch nog redelijk uit al was het geen 100% score.

deket
19 september 2015, 21:00
Even naar voetbaluitslagen kijken na lekker, maar teveel gegeten te hebben en vraag me af waar Almelo ligt? ALMELO.?

tje Big wat verwacht je anders? Een verdediging met Bruma? Zijn geklungel deed pijn aan mijn ogen bij Oranje. En moet Lestienne de nieuwe aanvalsleider worden? Van de regen in de drop, maar hij kan met zijn flikkerachtig wit geverfd haar nog altijd in het Vaselinestraatje te Antwerpen gaan werken.
waar is JV eigenlijk gebleven? En Wili69? Nu wanneer je de resultaten bekijkt van Monchengladbach bekijkt zou ik me ook niet meer profileren.

laplagne
19 september 2015, 23:23
Laat ik op mijn vrije zaterdag een bezoekje aan YinYang schieten om naar PSV te kieken. Blijkt dat een dubbele tegenvaller: verliezen die boeren en blijkt ook de Belgische Nicole in YinYang te zijn die er nog nooit op zaterdag was. Soms zit het mee maar deze keer zat het flink tegen

Jansen
19 september 2015, 23:44
Het was weer triest dat Cocu steeds weer met een elftal start waar je van te voren al van weet Helaas.
Uitwedstrijden met een Bruma,Maher en Narsingh in de basis vraagt om problemen te weinig fysieke spelers de laatste twee.
Waarom niet starten met Pereiro,Schaars en Isimat.

Sphinx
20 september 2015, 00:10
Wahaa, de wijzen kwamen uit het oosten. Jammer dat deze racebeer uitgerekend nu zijn winstkansen gespreid heeft, maar in scorito hebben o..a. Veldwijk en Castro veel punten opgeleverd. Ik snap er niks van, maar ik dank u hartelijk ;)

Sjeufke
20 september 2015, 00:17
Even naar voetbaluitslagen kijken na lekker, maar teveel gegeten te hebben en vraag me af waar Almelo ligt? ALMELO.?

In Nederland moesten we alle Belgische provincies uit ons hoofd kennen met hoofdstad en minstens 5 andere grote steden.
Speciaal voor diegenen die vroeger niet zo goed hebben opgelet in het lager onderwijs:

12653

Big30
20 september 2015, 00:23
https://youtu.be/48BWq9rDOlw

"Eén stoplicht springt op rood, een ander weer op groen, in Almelo is altijd wat te doen."

Nedlovefkk
20 september 2015, 08:46
Wederom wedstrijd niet op tv gezien door omstandigheden. Maar gezien uitslag ben ik blij niet te hebben gekeken.

Zal samenvatting dadelijk eens kijken, wat ik begreep is dat maher weer drama was.

Costana
20 september 2015, 09:27
In Nederland moesten we alle Belgische provincies uit ons hoofd kennen met hoofdstad en minstens 5 andere grote steden.
Speciaal voor diegenen die vroeger niet zo goed hebben opgelet in het lager onderwijs:

12653

Heb je dan 5 grote steden in elke belgische provincie ??
Landelijk hebben we nog geen 5 grote steden, laat staan per provincie....

Dit was vast en zeker een strikvraag :biggrin:

Nedlovefkk
20 september 2015, 10:49
Waar Sjeufke op wijst is alleen van toepassing op de Limburgers :). Rest van Nederland was al blij als ze Antwerpen en Brussel uit elkaar konden houden.

;)

P11111
20 september 2015, 11:10
Tannane haalt uit naar recidivist Moreno: 'Schandalige overtreding'

Heracles Almelo kwam zaterdag aan kop van de Eredivisie door een thuiszege op PSV (2-1), maar een smet op de feestvreugde was het geblesseerd uitvallen van smaakmaker Oussama Tannane. De aanvaller van de Tukkers was na afloop woedend op recidivist Héctor Moreno.

'Ik vond het een schandalige overtreding. Hij was te laat met zijn actie', aldus uitblinker Tannane tegenover de NOS. En dat terwijl de PSV-verdediger vier dagen ervoor Luke Shaw een dubbele beenbreuk bezorgde. 'Moreno weet wat hij deze week heeft gedaan. Ik vond dat de scheidsrechter een kaart had moeten trekken.'

Onduidelijk is nog wat de schade is bij Tannane, die door de charge van Moreno het veld moest verlaten. 'Er zit nu veel vocht in, morgen moet blijken hoe ernstig het is', aldus de smaakmaker van Heracles, die dit seizoen in zes duels al vijf keer trefzeker was. Voor Tannane zal het thuisduel met Vitesse van woensdag in het KNVB-bekertoernooi waarschijnlijk te vroeg komen.

PSV-trainer Phillip Cocu nam het na afloop van de wedstrijd op voor Moreno. Volgens hem was er geen sprake van opzet. 'Ik had het idee dat Héctor de bal zocht, maar te laat reageerde. Maar ik heb de beelden nog niet gezien, dus ik kan er nog geen goed oordeel over geven.'

P11111
20 september 2015, 11:12
Zal samenvatting dadelijk eens kijken, wat ik begreep is dat maher weer drama was.

Het hele elftal was drama, niet alleen Maher. Het niveau was ontluisterend. Ze spelen een armoedige soort van reactievoetbal. Niet om aan te zien. Als PiSV-supporter zou ik mij diep schamen voor het vertoonde spel en me grote zorgen maken.

Nedlovefkk
20 september 2015, 11:12
Morene is een topverdediger. Ajakkes zou willen da ze er inne hadde :)....
Ik mis mijn compagnon Bluebear die normaliter ook het "tegengeluid" in dit topic kan brengen.. Wo bist du broeder?

P11111
20 september 2015, 11:20
Ik ben een enorme sukkel.

Helemaal mee eens. Meer woorden zijn niet nodig, dus niets aan toe te voegen.

P11111
20 september 2015, 11:29
We komen eraan!! Eindhoven de gekste. Met m'n kutzatte bakkus!! :biggrin:

Waaraan? Hopelijk voor jou was je gisteravond tussen 19:45 en 21:34 uur ook teut. Sterkte! :smile2:

Strijker
20 september 2015, 13:49
Het kan verkeren, de ene wedstrijd is de andere niet, etc. etc.
Van de strijdlust en inzet die PSV dinsdag nog aan 3 punten hielp tegen een niet imponerend Man United was gisteren in Almelo niets meer van over.
Tenminste niet aan PSV kant, Heracles streed wel vol vuur en inzet voor elke meter, ondersteund door de fanatieke aanhang.
Zou dat dan alleen komen door het ontbreken van Guardado? Dan ziet het er de komende 5 - 6 weken duister uit voor de PSV fans.
En als de tuchtcommissie de komende week zijn werk naar behoren doet, dan mag Moreno ook nog eens paar weekjes naast Guardado op de tribune gaan zitten.
Proost!

P11111
20 september 2015, 14:21
In het belang van de spanning in de competitie is het te hopen dat Excelsior in de tweede helft wat meer tegenstand kan bieden. Een kampioenschap vieren en champagne drinken half december lijkt mij namelijk een beetje koud, hoewel we de laatste twee jaar in Amsterdam geen strenge winter meer hebben gehad. Maar goed, aan de andere kant is een kampioenskar op winterbanden ook wel eens geinig om mee te maken. :)

De strijd om de tweede plaats belooft wel een spannende aangelegenheid tussen Heracles Almelo en PEC Zwolle te worden.

Verder een grijze middenmoot met Roda JC, Feyenoord, N.E.C., FC Utrecht en PSV. Ik hoop voor hun aanhangers dat de Eindhofenaren op deze positie kunnen blijven aanhaken, maar dat valt gezien hun belabberde spel zeer te betwijfelen. Vitesse zie ik uiteindelijk nog wel in de subtop eindigen.

P.S. B30 is vandaag niet bereikbaar.

Strijker
20 september 2015, 14:37
Een triomftocht over de grachten in arresleden zou ook wel leuke beelden opleveren.

Nedlovefkk
20 september 2015, 14:48
Achja, als je niet eens van Celtic kunt winnen dan is een wedstrijdje tegen Excelsior wel lekker natuurlijk..

Hoe is het relletje tussen vd sar en f dr boer afgelopen? Blijf graag op de hoogte van de laatste roddels uit die periferie.:biggrin:;)

Strijker
20 september 2015, 15:25
Zo, kunnen ze in Almelo weer even naar wat anders kijken dan teletekstpagina 819.

Strijker
20 september 2015, 15:27
Hoe is het relletje tussen vd sar en f dr boer afgelopen?

Relletje??? Alle neuzen staan gewoon dezelfde kant op. Niets aan het handje.

Jansen
20 september 2015, 17:09
Moreno is een goede verdediger niet meer en niet minder.
De scheidsrechter moet de beslissing dan ook zelf nemen als er met een slijding een tegenstander wordt geraakt,daarbij staan er nog enkele andere grensrechters die heb kunnen adviseerden.
Of je moet uit de regio Amsterdam komen en het vuur een beetje opladen terwijl ze zelf ook hele smerige verdedigers en middenvelders gehad hebben.
Wouters,De Jong en E. Davids om maar even terug te gaan en dan heb ik het nog niet of de smerige achterbakse Vertonghen enkele jaren terug.
Bij PSV was van Bommel ook geen lieverdje en nu heeft Morena pech dat hem dit gebeurd in een week tijd,nee Cocu mag hem daar zeker op aan spreken dat hij zich wel moet inhouden niet alleen voor hem maar ook voor de club en de tegenstander.

Strijker
20 september 2015, 17:58
Moreno is inderdaad een goede verdediger, ga ik absoluut niet ontkennen.
Hij heeft echter gisteravond tegen een Tanane een afschuwelijke overtreding begaan. Diep triest dat de dienstdoende arbitrage dat niet gezien heeft.
Moreno had gewoon een donker rode kaart moeten hebben. Tanane mag blij zijn dat hij niet op een brancard van het veld is gegaan.
Weet ook niet zo goed waarom jij hier over een sliding begint, de overtreding op Tanane had namelijk niets met een sliding van doen.

En ja, ook bij AJAX hebben spelers rondgelopen die geen lieverdje waren zoals Nigel de Jong en Edgar Davids. Ook Johan Neeskens had zijn momenten.
Ook de door jou genoemde Jan Wouters, die later ook nog bij PSV heeft gespeeld, was iemand die ik liever niet binnen de lijnen zou tegen komen.
En wat te denken van Ronald Koeman, ex speler en trainer van AJAX, PSV en Feyenoord.
Denk nog maar eens terug aan de doodschop die hij zijn bloedeigen broer ooit gaf.

Van mij mag Moreno een weekje of 4 geschorst worden. En die mening heeft niets van doen met de club waar hij voor speelt.

P11111
20 september 2015, 20:14
De analyse van de match in Almelo door Big1830 laat nog even op zich wachten. Via zijn secretaresse vernam ik zojuist namelijk dat de inkt van zijn pen ergens halverwege zijn ellenlange bevindingsrapport op is gegaan. Ook hij had kennelijk, net zoals iedereen, extreem veel onvoorstelbaar geknoei en gepruts bij de verliezende ploeg waargenomen. Maar geen probleem, alle begrip...we hebben geduld en wachten het verslag met belangstelling af.

Big30
20 september 2015, 21:37
Ik heb niets van Heracles PSV gezien, maar begreep dat bij PSV felheid en inzet ontbrak. Viel een beetje te verwachten na de 2-1 tegen Man Utd al mag zo iets natuurlijk niet gebeuren.

Schitterend om te zien hoe Heracles (klemtoon op de tweede lettergreep aub) klaarblijkelijk wel met bezieling speelde. Plaats 2 in de rangschikking. Even zelfs koploper. Heel mooi en compliment. Ook die andere club uit Overijsel doet het weer goed. PEC Zwolle op plaats 3, heel netjes. Maar uiteindelijk zie ik FC Twente nog boven hen eindigen.

Grote titel favoriet blijft PSV met Feijenoord als grote concurrent. Dit is puur gebaseerd op de kwaliteit en ervaring aanwezig in het elftal in combinatie met de kwaliteiten vd trainer.

Willem2
20 september 2015, 23:32
Lucien Favre heeft zondag ontslag genomen als trainer van Borussia Mönchengladbach. De Zwitser trekt zijn conclusies uit de dramatische seizoensstart van zijn ploeg, die in de Duitse Bundesliga na vijf duels puntloos onderaan staat. In de Champions League ging de formatie dinsdag met 3-0 ten onder tegen Sevilla, terwijl 1. FC Köln zaterdag in de competitie te sterk was (1-0)........... http://www.ad.nl/ad/nl/1017/Buitenlands-voetbal/article/detail/4146145/2015/09/20/Trainer-Favre-weg-bij-Gladbach.dhtml

Big30
20 september 2015, 23:37
Het kan toch niet zo zijn dat Gladbach voor de ... .

Vijfde keer op rij verliest en dat ook nog tegen aartsrivaal Köln en dat de trainer dan niets hoeft te vrezen. Uiteindelijk bleek dat inderdaad niet te kunnen!
http://m.rp-online.de/sport/fussball/borussia/borussia-moenchengladbach-unwuerdiger-abgang-eines-unantastbaren-aid-1.5410507

Hij wordt nu een beetje als een verrader gezien die de crisis door zijn vertrek juist erger maakt.

Borussia und Mönchengladbach stehen unter Schock. Und der Mann, der für diesen Schock verantwortlich zeigt, ist ausgerechnet der, der den Verein in den vergangenen viereinhalb Jahren zu dessen erfolgreichster Zeit seit den glorreichen 70er-Jahren geführt hat. Lucien Favre hat in einem sonderbaren Alleingang seinen Rücktritt als Trainer durchgeboxt und trifft damit das Borussen-Land mitten ins Mark. Weil der Abgang trotz der Krise völlig überraschend kommt.

Don Rudo
21 september 2015, 07:40
Gisteravond stond er nog 'gemeinsam aus der schwierigen situation' op de Borussen website en "Trotz der unglücklichen 0:1-Niederlage war die gestrige Leistung im Derby ein Schritt in die richtige Richtung. Doch nun gilt es, die positiven Ansätze auch in ein Erfolgserlebnis umzumünzen.'

Nou na 6 opeenvolgende nederlagen en zo'n nieuwsberichten weet je dan wel hoe laat het is, dan gaat de kop van de trainer rollen.

Kop op Willi69 :rolleyes: met Dortmund is het vorig jaar ook allemaal nog goed gekomen.

Ondertussen droom ik van Europees voetbal voor 1.FC Koeln :lostit:

P11111
21 september 2015, 08:46
Cruijff: 'Nederland wereldkampioen breed- en terugspelen'

Johan Cruijff blikt terug op een gitzwarte periode voor het Nederlandse voetbal en zet daarbij meteen zijn vraagtekens bij de manier waarop voetballers in Nederland tegenwoordig worden opgeleid.

Oranje verloor van IJsland en Turkije, terwijl alleen PSV afgelopen week succes had in Europa met een overwinning op Manchester United. 'Nederland blijft wereldkampioen breed- en terugspelen op de keeper. En je wordt niet vrolijk van de doelcijfers (6-13, red.) na zes internationale wedstrijden', zegt Cruijff in zijn column in De Telegraaf.

'De opbouw is momenteel het zwakste onderdeel van ons voetbal. Daardoor is de intensiteit van het spel laag en zijn we ongegeneerd langzaam in de omschakeling', vervolgt hij. 'Ik heb al diverse keren aangegeven dat deze punten trainbaar zijn. Omdat dit op een vrij breed vlak gebeurt, ga je steeds meer vraagtekens achter de trainingsopleiding zetten.'

Vooral het verdedigen van hoekschoppen verbaast hem zeer. 'Waarom moeten alle elf spelers in het strafschopgebied staan? Met elf heb je er al twee te veel, omdat de tegenstander de keeper en de nemer van de hoekschop mist. Het is dus sowieso elf tegen negen. Als je ook nog drie man voorin houdt, dan wordt de tegenstander gedwongen die te dekken en wordt het acht tegen zes.'

Met wat meer risico kan het volgens hem nog beter. 'Nog een stap verder is om twee spelers net buiten de zestien te houden, waardoor het zes tegen vier wordt. Of eigenlijk zesenhalf tegen vier, omdat jij nog iemand erbij hebt die zijn handen mag gebruiken', rekende hij verder volgens zijn eigen logica.

Toen hij Ajax tegen Celtic een goal vanuit een corner tegen zag krijgen, waarbij doelman Jasper Cillessen het overzicht kwijt was in zijn overvolle strafschopgebied, zat Cruijff het dus allemaal vol onbegrip te aanschouwen. 'Wie bedenkt dit?'

P11111
21 september 2015, 09:12
'De Kromme' relativeert overwinning in Champions League

Willem van Hanegem wordt niet vrolijk van het spel van 'onze zogenaamde topclub PSV', zegt hij in zijn column in het
Algemeen Dagblad.

'Het verbaast me eigenlijk niets dat Heracles Almelo en PEC Zwolle momenteel zo hoog staan in de Eredivisie', liet Van Hanegem optekenen in het AD. De Heraclieden versloegen regerend landskampioen PSV zaterdagavond met 2-1 en volgen koploper Ajax daardoor op één punt. Verrassend vond 'De Kromme' het niet dat de ploeg van trainer Phillip Cocu onderuit ging in Almelo.

'Heracles is in de winning mood en heeft echt een aantal voetballers dat het spel goed ziet. En de PSV'ers denken na de winst op Manchester United misschien dat ze beter kunnen voetballen dan ze zelf en iedereen dachten. PSV had de mazzel dat het niet tegen een goede ploeg speelde, want die had het erbarmelijke verdedigen bij onze Champions League-vertegenwoordiger zeker afgestraft.'

De euforie na de 2-1 overwinning van PSV op The Red Devils was volgens Van Hanegem sowieso wat overtrokken. 'Het hele zuiden van ons land was meteen weer in de war na die overwinning. Dat was zóiets geweldigs, een grote club als Manchester United verslaan. Maar hebben we gezien hoe United speelde? Dat was niet om aan te gluren. Er stond een stel individualisten op het veld dat toevallig hetzelfde shirt aan had. Niemand was in beweging, ze deden allemaal maar wat.'

Willem2
21 september 2015, 10:06
Ondertussen droom ik van Europees voetbal voor 1.FC Koeln :lostit:

hmmm het leek er meer op of twee degradatie-kandidaten tegen elkaar voetbalden. Het wordt weer een zwaar seizoen voor de supporters van Köln....

@j
21 september 2015, 11:19
Cruijff en Van Hanegem, 2 spelers uit een ver verleden toen het spel nog 3 tempootjes lager werd gespeeld.
Van Hanegem is misschien nog redelijk serieus te nemen maar Cruijff lult zoals gewoonlijk weer uit z'n nek, wat een warhoofd.
Onze competitie is niet van hoogstaand niveau maar wel interessant, iedereen kan van iedereen winnen. Ajax staat ondanks erbarmelijk slecht spel bovenaan, tegen Exelsior weer zeer matig. Door fouten van Exelsior pakten ze toch nog 3 punten en dat telt.
Zullen echter met dit spel nog veel punten gaan verliezen, houdt het wel weer spannend. PSV en Feijenoord ook nog niet top maar komen wel terug. PSV heeft meeste kwaliteit in huis, Feijenoord blijft een vechtersploeg.
Europees kunnen onze clubs geen potten breken helaas, puur financiële kwestie. Des te knapper dat PSV ondanks het enorme budgetverschil toch 3 punten wist te scoren in de champions leage.

P11111
21 september 2015, 12:18
Van Hanegem is misschien nog redelijk serieus te nemen maar Cruijff lult zoals gewoonlijk weer uit z'n nek, wat een warhoofd.

Iemand die voetbalgrootheid Cruijff zo laatdunkend neerzet diskwalificeert vanzelfsprekend zichzelf.

Kun jij mij misschien aangeven waarom je Nummer 14, degene die Ajax, Oranje, Barcelona en het Nederlandse voetbal op de wereldvoetbalkaart heeft gezet, iemand vindt die gewoonlijk uit zijn nek lult en een warhoofd is? Graag met goede onderbouwingen, zodat ik het dan mogelijk ook kan proberen te begrijpen.

Ik wacht je reactie met belangstelling af.

Hemaworst
21 september 2015, 12:33
Van Hanegem is misschien nog redelijk serieus te nemen maar Cruijff lult zoals gewoonlijk weer uit z'n nek, wat een warhoofd. Ajax staat ondanks erbarmelijk slecht spel bovenaan, tegen Exelsior weer zeer matig. Door fouten van Exelsior pakten ze toch nog 3 punten en dat telt.

Toch lult Cruyff niet helemaal onterecht uit zijn nek. Even het moment bekijken waar Cruyff op doelt en dan zie je dat er inderdaad 10 (!) Ajacieden in de 16 meter staan om 5 Celtic-spelers af te dekken (eentje viel buiten beeld). Dan staan er dus minstens vier overbodig te wezen... (er vanuit gaande dat Cillissen, vier verdedigers en een verdedigende middenvelder hun werk doen).

12688

Grappig trouwens dat Ajax dit seizoen blijkbaar altijd punten pakt door fouten van de tegenstander en punten verliest door eigen fouten...

@j
21 september 2015, 15:02
Iemand die voetbalgrootheid Cruijff zo laatdunkend neerzet diskwalificeert vanzelfsprekend zichzelf.

Kun jij mij misschien aangeven waarom je Nummer 14, degene die Ajax, Oranje, Barcelona en het Nederlandse voetbal op de wereldvoetbalkaart heeft gezet, iemand vindt die gewoonlijk uit zijn nek lult en een warhoofd is? Graag met goede onderbouwingen, zodat ik het dan mogelijk ook kan proberen te begrijpen.

Ik wacht je reactie met belangstelling af.

Cruijff was een hele goede voetballer en in die hoedanigheid heeft hij samen met de rest van die gouden generatie veel betekend voor het voetbal.
Een goede voetballer is niet altijd ook een goede analist !
De onderbouwing hiervan kun je wekelijks in De Telegraaf lezen en je kunt het bovendien horen als hij op TV verschijnt met zijn onsamenhangende uitspraken.

P11111
21 september 2015, 15:24
De onderbouwing hiervan kun je wekelijks in De Telegraaf lezen en je kunt het bovendien horen als hij op TV verschijnt met zijn onsamenhangende uitspraken.

Op zoveel slap gelul in slechts 1 zin reageer ik verder maar niet. En dat is veelzeggend.

Big30
21 september 2015, 15:33
Ik geloof dat we hier al vaker het fenomeen Cruijff hebben besproken. Inderdaad eens een geniale voetballer nu verworden tot 1 van de zovele oud voetballers die vanaf "de zijlijn" maar wat staan te roepen.
Cruijff vormt daarin de overtreffende trap omdat vaak zijn uitspraken totaal niet te volgen zijn. Met het woord warhoofd geef je dan denk ik een correcte omschrijving van JC. Om daar nu bewijslast voor te vragen is nu juist in geval van JC zo iets als een open deur intrappen.
In het verleden zei die (moest je dan wel lang over nadenken) nog wel eens wat zinnige dingen over voetbal. Nu slaat de balans erg vaak door naar wartaal en onzin.

Bij Ajax zorgt ie meer voor onrust dan dat hij constructief mee wil helpen problemen op te lossen, ook dat is in de pers en hier al vaak genoeg genoemd.
Hij wil zich inhoudelijk niet bemoeien met de problemen bij Ajax en daar vooral geen verantwoordelijkheid voor dragen of tijd aan besteden. Prima, ga dan lekker golfen en hou op met weer onrust te stoken binnen Ajax.

Zijn uitspraken zijn die van een warhoofd en zijn gedrag vertoont gelijkenissen met wat we een dorpsgek noemen. Hij heeft nog wel wat aanbidders die hem als onaantastbare halfgod zien. P020 is zo'n aanbidder, die nog steeds alle kritiek niet wil inzien en zal pareren ;) of als ie er niet meer uitkomt zal zeggen dat het onzin is dan wel diep zal zwijgen!

P11111
21 september 2015, 15:37
;)

Het blijft onveranderd lachen met jou.

Big30
21 september 2015, 15:40
Om maar niet in herhalingen te vallen dit nog vrij recente bericht.

Misschien ben ik ook traag van begrijp. Mijns inziens zegt Cruijff hier impliciet: Het is en zooitje bij Ajax. Er ontbreekt elke vorm van leiding bij Ajax en als ik me daar mee bezig moet houden om dat in rechte banen te leiden, ben ik maar liefst 4 dagen per week kwijt.
Ja dat zegt ie inderdaad en door de benoeming van vd Sar als vz van het technisch hart en een ex-ABN-Amro topman als algemeen directeur is dat zooitje feitelijk alleen nog maar groter geworden.
Maar P1966 kan en wil dat niet inzien ;). Verblind door cubliefde en idolaat van Cruijff.

Hij roept al jaren vanaf de zijlijn maar neemt zelf geen enkele verantwoordelijkheid of actie. Nu moeten we het doen met een of ander flut rapportje van la Ling en de ghostwriter van Cruijff, Jaap de Groot, gaat dan nog eens tenenkrommend uit zijn nek lullen en slaat volstrekte onzin uit. Hilarisch!!!

@j
21 september 2015, 15:51
Ik geloof dat we hier al vaker het fenomeen Cruijff hebben besproken. Inderdaad eens een geniale voetballer nu verworden tot 1 van de zovele oud voetballers die vanaf "de zijlijn" maar wat staan te roepen.
Cruijff vormt daarin de overtreffende trap omdat vaak zijn uitspraken totaal niet te volgen zijn. Met het woord warhoofd geef je dan denk ik een correcte omschrijving van JC. Om daar nu bewijslast voor te vragen is nu juist in geval van JC zo iets als een open deur intrappen.
In het verleden zei die (moest je dan wel lang over nadenken) nog wel eens wat zinnige dingen over voetbal. Nu slaat de balans erg vaak door naar wartaal en onzin.

Bij Ajax zorgt ie meer voor onrust dan dat hij constructief mee wil helpen problemen op te lossen, ook dat is in de pers en hier al vaak genoeg genoemd.
Hij wil zich inhoudelijk niet bemoeien met de problemen bij Ajax en daar vooral geen verantwoordelijkheid voor dragen of tijd aan besteden. Prima, ga dan lekker golfen en hou op met weer onrust te stoken binnen Ajax.

Zijn uitspraken zijn die van een warhoofd en zijn gedrag vertoont gelijkenissen met wat we een dorpsgek noemen. Hij heeft nog wel wat aanbidders die hem als onaantastbare halfgod zien. P020 is zo'n aanbidder, die nog steeds alle kritiek niet wil inzien en zal pareren ;) of als ie er niet meer uitkomt zal zeggen dat het onzin is dan wel diep zal zwijgen!

De spijker op z'n kop Big30 !!
Helemaal zoals het is, maar mensen met een Cruijff/020 bril op willen dit niet zien.

@j
21 september 2015, 15:54
Op zoveel slap gelul in slechts 1 zin reageer ik verder maar niet. En dat is veelzeggend.

Jij mag dit slap gelul noemen, prima.
Helaas voor jou als 020fanaat is het echter wel de waarheid.
Je kan er dus idd maar beter niet op reageren :)

Big30
21 september 2015, 16:03
Cruijffiaans is de benaming voor het unieke taalgebruik van de Nederlandse oud-voetballer en voetbaltrainer Johan Cruijff. Het taalgebruik kenmerkt zich door een verzameling woorden uit het voetbaljargon en het Amsterdams, waarmee hij vlotte paradoxen formuleert. Cruijff is in Nederland beroemd geworden vanwege zijn uitspraken, meestal oneliners die het midden houden tussen een briljant inzicht en een open deur. Omdat Johan Cruijff voor zijn toehoorders vaak onnavolgbaar is, spreekt men wel eens van Cruijffiaans taalgebruik.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Cruijffiaans

» Cruijff is een onnavolgbaar warhoofd. QED.

Goedemorgenallemaal
21 september 2015, 16:50
Een open deur is per definitie een briljant inzicht... Een briljant inzicht is per definitie een open deur..

Hemaworst
21 september 2015, 17:55
Omdat Johan Cruijff voor zijn toehoorders vaak onnavolgbaar is, spreekt men wel eens van Cruijffiaans taalgebruik.

Dat zegt wellicht meer over de toehoorders dan over Cruijff...

Juiste conclusies worden volgens mij neergezet in de column van Willem Vissers van De Volkskrant:

Cruijff niet verantwoordelijk voor het gortdroge spel van Ajax
Woensdag, 15 april 2015

Simpel redeneren is makkelijk: toen Ajax vier titels op rij won, had dat in de ogen van menig criticus niets met de revolutie van Johan Cruijff te maken. Het was vooral de verdienste van trainer Frank de Boer, die de rust had weten te behouden in de arena van het bloedvergieten. Nu het fout gaat, althans, nu Ajax een keer tweede wordt in plaats van eerste, geldt opeens de Cruijff-revolutie als mislukt. Zo simpel is het leven niet, zelfs niet in het voetbal.

Zeker is dat het huidige voetbal van Ajax al een paar seizoenen meer dan een scheutje revolutie kan gebruiken, en dat zal nog wel even zo blijven. Ajax is hemeltergend saai, door de bank genomen. Kijk naar de samenvattingen van de eredivisie en je ziet ongelooflijk veel spektakel bij NAC - Dordrecht of bij Heerenveen - AZ of waar dan ook. Maar zelfs van tien minuten knip- en plakwerk is van Ajax weinig meer te brouwen dan iets dat lijkt op de laatste dans van een stelletje in de bejaardensoos. Voor dat spel zijn de excuses nu wel opgebruikt.

Misschien ligt dat ook wel voor een deel aan de trainer, die saaiheid, of aan de leiding van de club die telkens weer middelmaat koopt, van Sigthorsson tot Viergever, van Duarte tot Van der Hoorn. Een directie die miljoenen spendeert aan doorsnee voetballers, in plaats van gewoon één of twee topspelers te kopen en hun aanwezigheid aan te vullen met eigen talent.

Cruijff heeft dergelijk spel nooit voor ogen gehad, zo heeft hij al meermaals aangegeven. In bepaald opzicht zou het misschien zelfs goed zijn als De Boer, hoe puik hij ook heeft gepresteerd als het om de cijfers gaat, zijn heil elders zoekt, ondanks het doorlopende contract. Want Cruijff is niet verantwoordelijk voor het gortdroge spel, en ook niet voor de foute aankopen. Cruijff is ook niet aansprakelijk te stellen voor de kansloze uitschakelingen in de Europa Cup tegen middenmoters.

Is dan alles goed wat Cruijff doet? Nee hoor. Hij zou zich om te beginnen veel meer actief moeten bemoeien met Ajax, als hij zijn revolutie dan werkelijk zo belangrijk vindt. Duidelijkheid is dringend gewenst. Er zijn hier en daar verkeerde mensen weggestuurd of aangetrokken, er is achterdocht gekweekt, er zijn spelletjes gespeeld.

De niet eens meer ontkende splitsing der geesten groeit, tussen degenen die de opleiding meer kansen willen bieden (onder wie Jonk), en degenen die meer willen kopen (onder wie De Boer). Menigeen oppert bovendien dat het een organisatorische chaos is op jeugdcomplex de Toekomst. Dat is goed mogelijk. Hoofd opleiding Jonk is bepaald geen grote communicator, eerder een ingetogen techniekman.

Wat blijft staan, is dat Cruijff in 2010 zijn liefde omhelsde omdat hij het spel van het eerste elftal niet meer kon aanzien en om de opleiding een impuls te geven. Het voetbal is dan weliswaar succesvol geweest, maar is veel te vaak nog steeds niet des Ajax'. En wie al die jeugd op al die velden in Nederland aanschouwt, met al zijn mentale en technische tekortkomingen, beseft dat de revolutie pas net is begonnen. En die is niet alleen nodig in Amsterdam.

Bron: http://www.indewandelgangen.com/column/read/207/Pingelier-Cruijff-niet-verantwoordelijk-voor-het-gortdroge-spel-van-Ajax

Nedlovefkk
21 september 2015, 20:13
'De Kromme' relativeert overwinning in Champions League

Willem van Hanegem wordt niet vrolijk van het spel van 'onze zogenaamde topclub PSV', zegt hij in zijn column in het
Algemeen Dagblad.

'Het verbaast me eigenlijk niets dat Heracles Almelo en PEC Zwolle momenteel zo hoog staan in de Eredivisie', liet Van Hanegem optekenen in het AD. De Heraclieden versloegen regerend landskampioen PSV zaterdagavond met 2-1 en volgen koploper Ajax daardoor op één punt. Verrassend vond 'De Kromme' het niet dat de ploeg van trainer Phillip Cocu onderuit ging in Almelo.

'Heracles is in de winning mood en heeft echt een aantal voetballers dat het spel goed ziet. En de PSV'ers denken na de winst op Manchester United misschien dat ze beter kunnen voetballen dan ze zelf en iedereen dachten. PSV had de mazzel dat het niet tegen een goede ploeg speelde, want die had het erbarmelijke verdedigen bij onze Champions League-vertegenwoordiger zeker afgestraft.'

De euforie na de 2-1 overwinning van PSV op The Red Devils was volgens Van Hanegem sowieso wat overtrokken. 'Het hele zuiden van ons land was meteen weer in de war na die overwinning. Dat was zóiets geweldigs, een grote club als Manchester United verslaan. Maar hebben we gezien hoe United speelde? Dat was niet om aan te gluren. Er stond een stel individualisten op het veld dat toevallig hetzelfde shirt aan had. Niemand was in beweging, ze deden allemaal maar wat.'

Ik heb veel sympathie voor die club uit R'dam. Maar meneertje van Hanegem lijkt echt een trauma aan PSV over te houden. Niet normaal hoe vaak hij de boel af zeikt.
Achja, kijk naar zijn trainers-carrière. De kerel is niet mee te werken.

deket
21 september 2015, 20:26
Niet zoals die mietjes heden met bun gekleurde schoentjes, nogmaals ja, en hun tasjes kon je wel destijds met mannen zoals Thissen en Renquin en bij jullie Neeskens en Van Hanegem wel naar de oorlog, zij speelden hard, maar niet laf, achterbaks of zeer grove overtredingen makend.
kom even op het forum omdat ze op de Franstalige Belgische tv verklaarden dat wij weer eens een onterechte strafschop tegen kregen. Schouder tegen schouder, in Engeland permanent.

Nedlovefkk
21 september 2015, 20:35
Dat geloof ik graag deket. Heb ze zelf nooit zien spelen maar die reputatie kregen ze niet voor niets.

Badslippers
21 september 2015, 20:48

En van Hanegem weet dat als geen ander. Hij heeft Cruijff zonder meer hoog zitten als voetballer. Maar de kretologie en warrige "one-liners" bestempelt de Kromme steevast als lariekoek die ook nog vaak tegenstrijdig zijn. Voorbeeldje van de Kromme:

"Cruijff vindt dat Ajax erop gericht moet zijn om spelers door te verkopen als ze op hun best zijn. Dat levert dan weer een mooie zak geld op."
En vervolgens stelt Cruijff: "Maar een zak geld maakt geen doelpunten en wint geen titels."

Van Hanegem vervolgt: "Wat is het toch jammer dat mensen soms zo ver van het voetbal zelf komen te staan. Dan ga je rare dingen zeggen. Geld verdienen door spelers op te leiden en door verkopen. Van zo'n instelling word je niet beter. Dan ga je, net als Cruijff, roepen dat je niet de beste hoeft te zijn om de beste te kunnen zijn. Het klinkt toch als volstrekte lariekoek en dat is het toch ook?"

Zo kun je hele pagina's vullen met de idioterie van Cruijff. Maar daar heeft ex-minister Pieter Winsemius ooit een boekje aan gewijd. "Je gaat het pas zien als je het doorhebt". Winsemius volgt met: "Het is zo n typische Cruijff-uitdrukking die je twee keer leest en waar je dan om moet lachen". Vooral met die laatste aanvulling slaat hij de spijker op zijn kop. Cruijff is een grappenmaker, de nar die vanaf de zijlijn allerlei amusante doch volstrekt onlogische zaken het veld inslingert. Ook veel betekenend: "Cruijff stond als speler en als coach aan de absolute wereldtop". Inderdaad, alweer een rake constatering. Als speler en als coach. Hoewel dat laatste louter en alleen bij Barcelona was. Daarna ging het snel bergaf.

PSV en Feijenoord ook nog niet top maar komen wel terug [ . . . ] Feijenoord blijft een vechtersploeg.

Dan even tussendoor. Ik mag Feyenoord graag omdat ze de cup met de grote oren als eerste Nederlandse club wonnen. Toen was ik een jochie en het maakte een onuitwisbare indruk. Dat is blijven hangen en daarom blijf ik altijd wel sympathie houden voor de club. Helaas doen ze het de laatste jaren slecht. Telkens als ze de kans hebben om zich bij de bovenste drie te scharen, verliezen ze weer een cruciale partij. Zo ook dit weekend weer. Triest maar realiteit.

Dan weer over naar het orakel.

Dat zegt wellicht meer over de toehoorders dan over Cruijff...

Juiste conclusies worden volgens mij neergezet in de column van Willem Vissers van De Volkskrant:

[Over het gort droge spel van Ajax]

"Cruijff heeft dergelijk spel nooit voor ogen gehad, zo heeft hij al meermaals aangegeven." [ . . . ] Want Cruijff is niet verantwoordelijk voor het gortdroge spel, en ook niet voor de foute aankopen. Cruijff is ook niet aansprakelijk te stellen voor de kansloze uitschakelingen in de Europa Cup tegen middenmoters.

Dit is dus het manco van deze roeptoeterende charlatan. Hij wil van alles maar is nergens verantwoordelijk voor. Kortom, uitstekende constatering over het fenomeen Cruijff.

Nog even lachen met Cruijff: "Als ik je wil helpen, moet je weglopen"

https://www.youtube.com/watch?v=620nI07DHDw

Hemaworst
22 september 2015, 06:51
Nog even lachen met Cruijff:"Als ik je wil helpen, moet je weglopen"

Cruijff heeft zichzelf nooit zo goed gevonden als hij zich voordeed. Cruijff voelt zichzelf niet zo deskundig als hij zich voordoet. Maar wij houden maar niet op hem de gaven van een groot denker toe te dichten, domweg omdat wij, eenvoudigen van geest, snel in verwarring worden gebracht door taal die we niet kennen. Bron: NRC (http://retro.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Cruijff/onnavolgbaar.html)

Goedemorgenallemaal
22 september 2015, 09:13
Zeg, dit is een voetbaldraadje, kan deze discussie niet elders gevoerd worden?

Badslippers
22 september 2015, 11:04

Het gaat toch over Cruijff? Dat was toch een voetballer. Zou vreemd zijn als we over Cruijff praten in het wielrentopic of het tennistopic.
Wie nog even wil lachen:
"Taalgebruik van Cruijff" (http://www.cruyff.com/asp/ned/info.asp?page=fenomeen-cruyffanders-taalgebruik)

Big30
22 september 2015, 11:44
Elders??? In het wielertopic zeker ;). Na een weekje met CL/EL voetbal maakt Cruijff een opmerking over het vertoonde spel door de Nederlandse clubs. Lijkt me dan niet vreemd daar in het voetbal topic op in te gaan. Het is niet de eerste de beste en hij is dan ook nog eens de man die bij Ajax de nodige rust/onrust* creëert met zijn fluwelen revolutie.

* = Punt van eventuele verdere discussie!

Big30
22 september 2015, 12:55
Van Basten: 'Het Plan Cruijff is één grote komedie'
Marco van Basten spreekt zich deze week in zijn column in Voetbal International in niet mis te verstane bewoordingen uit over de fluwelen revolutie van Johan Cruijff bij Ajax.
Van Basten zegt dat de Amsterdamse club zich laat gebruiken door de oud-topvoetballer. 'Het Plan Cruijff is één grote komedie', zegt Van Basten in zijn opzienbarende column. 'Het hele verhaal is een fabeltjeskrant. En niemand die er iets van zegt.' De column is in zijn geheel te lezen in de Voetbal International die morgen (woensdag) verschijnt.

In het blad wordt bovendien het aankoopbeleid van Marc Overmars bij Ajax onder de loep genomen. De directeur voetbalzaken is scherp in het binnenhalen van jeugdig talent en het langdurig binden van spelers, maar matig in zijn aankoopbeleid bij het eerste elftal. VI maakt na drie jaar de balans op. Van de 37 spelers die Overmars aantrok, werd alleen Danny Hoesen met winst doorverkocht.

http://www.vi.nl/vi-weekoverzicht/van-basten-het-plan-cruijff-is-een-grote-komedie.htm

Een grote komedie met Clown Cruijff in de hoofdrol :biggrin:. Bijrol voor zijn assistent Clowntje Ling.

Of moeten we het een Griekse tragedie noemen?

Goedemorgenallemaal
22 september 2015, 13:39
Elders??? In het wielertopic zeker ;)
Asjeblieft niet maar het dreigt zo'n ego-topic te worden. Niet dat ik verder iets van voetbal weet maar in de politiek gaan ze netter met elkaar om.

@j
22 september 2015, 14:34
http://www.vi.nl/vi-weekoverzicht/van-basten-het-plan-cruijff-is-een-grote-komedie.htm

Een grote komedie met Clown Cruijff in de hoofdrol :biggrin:. Bijrol voor zijn assistent Clowntje Ling.

Of moeten we het een Griekse tragedie noemen?

Een Griekse niet maar wel een tragedie.
Maar wel goed dat er EINDELIJK eens iemand opstaat die niet klakkeloos alles nabralt wat Cruijff zegt.
De zogenaamde revolutie is al lang niet fluweel meer !
Cruijff zal ongetwijfeld, zoals altijd, wel weer de schuld van het falende beleid bij anderen neerleggen.
Als hij een vent zou zijn zou hij algemeen directeur moeten worden met alle verantwoordelijkheid die daar bij hoort.
Maar let maar op, hij doet dat NOOIT en zal wel met een flutverklaring komen dat hij er niks mee te maken heeft enz..enz..

P11111
22 september 2015, 14:49
Na geruime tijd slechts meegelezen te hebben wil ik toch graag ook eens reageren.

Jammer dat het in dit topic hoofdzakelijk om de randzaken in het voetbal gaat. Ik ben meer een liefhebber van voetbalinhoudelijke stukjes.

En als ik naar de actuele ranglijst van de Eredivisie kijk kan ik mij voorstellen dat de PSV-supporters hier zich op dit moment beter kunnen druk maken om het spel van hun eigen ploeg in plaats van voortdurend met Ajax en Cruijff bezig te zijn.

Big30
22 september 2015, 15:25
Asjeblieft niet maar het dreigt zo'n ego-topic te worden. Niet dat ik verder iets van voetbal weet maar in de politiek gaan ze netter met elkaar om.
Valt allemaal wel mee hoor! Het dreigt niet zozeer een ego-topic te worden maar is dat al vanaf het begin :tongue:.
Gewoon een hoekje vh forum dat een soort stamcafe is en waar volgens de normen en waarden die voetbal supporters hanteren over voetbal wordt geluld. Soms hele scherpe en originele analyses en soms zeer flauwe berichten waar we in herhaling vallen ;).

Dat was zo, dat is zo en dat zal ook wel zo blijven. Beetje pesten en jennen hoort bij het stamtafel nivo, niets mis mee ;)!

Teiresas
22 september 2015, 15:29
Na geruime tijd slechts meegelezen te hebben wil ik toch graag ook eens reageren..
:eek: Ben ik nou gek? 23 uur en 48 minuten. Is dat geruime tijd??
Dat je je naam wijzigt zal niemand op het verkeerde been zetten toch?

Jammer dat het in dit topic hoofdzakelijk om de randzaken in het voetbal gaat. Ik ben meer een liefhebber van voetbalinhoudelijke stukjes.
Provoceren (weliswaar op instigatie van de chef, maar toch...) en dan doen alsof je neus bloedt. Humor!!! ;)

@j
22 september 2015, 15:51

'n paar dagen terug was het nog interssant genoeg voor Peter020, of was het Peter1966?
Nu het te heet onder z'n voeten wordt vindt hij ineens dat het over andere zaken moet gaan, mwuhahaha
Lijkt me inderdaad dat hij voorlopig dan alleen maar meeleest :)

P11111
22 september 2015, 15:59
Met een blik naar Rotjeknor maak ik mij in speltechnisch opzicht grote zorgen over het niveau van de ongeschikte buitenspeler Kuijt. Binnengehaald als de grote verlosser blijkt hij zonder bal veel beter te zijn dan aan de bal en dat is niet zo handig als je voetballer bent.

Over het gewelddadige gedrag van lastpak Elia op een maandagavond in Feyenoord 2 en de onophoudelijke provocaties en beledigingen nota bene vanaf de reservebank van de gefrustreerde wisselspeler Kâzım op een zondagmiddag in Kerkrade heb ik het verder dus niet. Dat zijn immers trieste bijzaken. In het belang van de normen en waarden van het Nederlandse voetbal was het overigens goed geweest als de betreffende club deze twee agressievelingen zelf een verdiende schorsing had opgelegd. Dat dat niet is gebeurd is een gemiste kans en zegt natuurlijk veel over de manier hoe deze club wordt geleid.

Big30
22 september 2015, 16:05

Speciaal voor P020 een zeer voetbal inhoudelijk stukje van een ex-Ajax grootheid die een zeer gedegen inhoudelijke analyse geeft mbt het spel van de Amsterdammers de afgelopen 5 jaar.

Johnny Rep is niet te spreken over het Ajax van Frank de Boer. Volgens de voormalig aanvaller van de Amsterdammers valt er in de Amsterdam Arena namelijk al jaren weinig te genieten.

'Ik verveel me echt al vijf jaar als ik naar Ajax kijk. Er is de laatste jaren geld uitgegeven aan Lerin Duarte, Mike van der Hoorn, Daley Sinkgraven en Nemanja Gudelj. Zeker die laatste twee zijn prima spelers, hoor. Maar geen jongens over wie iedereen het drie dagen na de wedstrijd heeft. Anwar El Ghazi heeft die potentie, maar ook bij hem zijn het maar momenten', gaat Rep in het Algemeen Dagblad in op het aankoopbeleid van Ajax.

Niets ten nadele van de gehaalde spelers vraagt Rep zich af hoe Ajax bepaalde spelers links heeft kunnen laten liggen. 'Waarom speelt Hakim Ziyech niet bij Ajax? Of waarom pikten ze Dusan Tadic niet op toen hij nog bij FC Groningen speelde? Spelers van wie je echt kunt genieten. Die mis ik gewoon bij Ajax. Eigenlijk is Luis Suárez de laatste die dat echt had. Maar dat is voor mijn gevoel een eeuwigheid geleden.'
http://www.ajaxshowtime.com/article/bijzaken-en-geruchten/90436/rep-ajax-verveelt-me-al-vijf-jaar

Weer een oud-voetballer bij Ajax die zijn hart laat spreken en het precies zegt waar het nu op staat!

P11111
22 september 2015, 16:14
Nu het te heet onder z'n voeten wordt vindt hij ineens dat het over andere zaken moet gaan, mwuhahaha

Hoewel mijn naam wellicht anders doet vermoeden heb ik geen voorkeur voor een club. Ik ben meer een liefhebber van goed of vermakelijk voetbal in het algemeen. En of dat nu Ajax, Heracles Almelo of PEC Zwolle is maakt mij niet zoveel uit. Afgaande op het goede spel en de resultaten zijn dat dit seizoen wel de drie topploegen in Nederland. Dat kan niemand ontkennen.

En als ik vandaag naar pagina 819 van NOS Teletekst kijk begrijp ik goed dat @sjon (ben jij misschien vernoemd naar Sjonnie Heitinga?) last heeft van hete voeten.

Teiresas
22 september 2015, 16:31
Met een blik naar Rotjeknor maak ik mij in speltechnisch opzicht grote zorgen over het niveau van de ongeschikte buitenspeler Kuijt. Binnengehaald als de grote verlosser blijkt hij zonder bal veel beter te zijn dan aan de bal en dat is niet zo handig als je voetballer bent.
Het voetballen zonder bal wordt zwaar onderschat...

P11111
22 september 2015, 16:37
Het voetballen zonder bal wordt zwaar onderschat...

In het geval van Kuijt bedoel ik het meer als dat hij voortdurend keihard moet werken om te proberen de ballen te heroveren die hij kort daarvoor steeds knullig naar de tegenstander gepasst heeft. Dat schiet niet echt op. Dat is hard werken om je eigen fouten trachten te herstellen. Hij had beter met voetbalpensioen kunnen gaan, denk ik, want het is pijnlijk om hem te zien ploeteren.

Als je bijvoorbeeld naar Ajacied Klaassen kijkt, een speler die als aanvallende middenvelder veel beweegt en diep gaat zonder bal, is dat inderdaad een belangrijk facet in het voetbal. In dat opzicht ben ik het volledig met je eens.

Hemaworst
22 september 2015, 17:57
Knuppel, hoenderhok enzo...

Er waren geen infantiele mascottes met nog infantielere namen. Er waren geen treincombi's.
Er was geen met prikkeldraad en hekken omheind uitvak waar de supporters van de tegenpartij in waren gedumpt.
Er was geen dweilorkest dat voor de zevenentachtigste keer Dat Kleine Café Aan de Haven speelde.
Niemand zong dat ze erbij waren, en dat het prima was.
Er waren geen buitenspelers met lovehandles of een pafferig buikje.
En ook niet met roze schoenen omdat dat moest van de sponsor.
Geen speler kauwde ongeïnteresseerd op een homp kauwgom toen de volksliederen werden gezongen.

Er stroomde geen fluitconcert van de tribune toen de wedstrijd begon.
Er werden geen bananen op het veld gegooid.
Niemand probeerde de knie van zijn tegenstander te perforeren met zijn noppen omdat hij niks anders te doen had.
Niemand probeerde de tegenstander een kaart aan te naaien.
Geen speler viel zomaar om terwijl hij niet geraakt werd.

Niemand deed zesenhalve minuut over een ingooi om nog een beetje meer tijd te rekken.
Geen speler was vlak voor de wedstrijd naar de kapper geweest om de puntjes van zijn coupe nog even bij te werken.
Geen enkele ploeg had gekozen voor fluorescerende-pijn-aan-je-ogen-A2-wegwerkers-shirts.
Niemand droeg een Daryl Janmaat-haarbandje - het enige haarbandje ter wereld dat je ook draagt als je helemaal geen haarbandje nodig hebt.
Sepp Blatter was in geen velden of wegen te bekennen.

Er was geen speler die zijn hand voor zijn mond deed om tegen zijn directe tegenstander te kunnen fluisteren dat zijn moeder het oudste beroep van de wereld beoefent.
Er liep niemand rond met een ego zo groot dat je het kon zien vanaf de maan.
Niemand mekkerde tegen de scheids. (Maar dan ook niemand.)
Als de scheids een spelsituatie niet goed kon beoordelen, dan keek hij het even terug op een tv-schermpje, want het is 2015 - en niet 1935.

Geen speler trapte een kratje bidons om toen hij werd gewisseld.
Niemand ging na de wedstrijd verhaal halen in de kleedkamer van de tegenstander - in plaats daarvan gaf de winnende ploeg de verliezende een staande ovatie.
En na afloop was er geen trainer of speler die een betoog van een halfuur hield waarin het woord balbezit vierhonderdzevenenzestig keer viel.

Het verschil met voetbal is zo groot dat je het niet eens meer kunt verklaren. Maar elke keer dat ik naar een rugbywedstrijd kijk, dan denk ik hetzelfde:

Het kan dus wél.l

Bron: www.nu.nl

satanic surfer
22 september 2015, 20:55
Ietwat verspätet vanuit de Bockwürststand in München: een uitermate misnoegde Bayernsupporter heeft wegens té veel sauerkraut bij de verorberde rusthotdog een denk ´k unicumpje gemist aangezien ie nét na de rust behoorlijke drollen diende te schijten wegens opborrelende en heftig protesterende darmflorachtigen. Namelijk 5, yup vijf doelpunten van Lewandowski in een tijdsbestek van 9 minuten madness die peins ´k niemals zullen worden herhaald tijdens het duel tussen de nr1&2 uit de Bundesliga van vorig jaar. o ja, 5-1 voor Bayern dankzij een kierewiete 9 minutes...Hoe de beste man z´n volgende rustintermezzo zal doorbrengen de volgende thuismatch is nog hangende doch ss gokt dat ie een Nesteatje zal drinken en wijd weg blijft van de Würstenkraam..logisch zat uiteraard.

satanic surfer
22 september 2015, 22:59
Onheilspellend nieuws voor miracleman Lewandowski vanuit de Oktoberfestfeesttenten: de beste man zal verplicht worden tijdens het traditioneel Bayernbezoek 5 niet onmisselijke pullen bier op te zuipen binnen 9 minuten...ss meent dat ie beter een paar stevige Bockwürsten in z´n molen slaagt alvorens zich daaraan te wagen en zo merkt een opmerkzame lezer dat alles in diese Welt toch verdraaid logisch connectiegewijs zinkverankerd lijkt...ss is dan ook voorstander van mindestens 5 niet onmisselijke mokkels ter aanreiking der bierglazen met décolletés van heb ik je daar om s´mans tuimelperte te breken qua val met hun forse tietendracht en daarop lijkt me slecht één logische repliek te kunnen volgen...kom er maar in Megaboob mét plaatjes aub want al dat Cruyff en Ajaxgehannes begint doch duchtig m´n kloten uit te hangen...

@j
22 september 2015, 23:00
Hoewel mijn naam wellicht anders doet vermoeden heb ik geen voorkeur voor een club. Ik ben meer een liefhebber van goed of vermakelijk voetbal in het algemeen. En of dat nu Ajax, Heracles Almelo of PEC Zwolle is maakt mij niet zoveel uit. Afgaande op het goede spel en de resultaten zijn dat dit seizoen wel de drie topploegen in Nederland. Dat kan niemand ontkennen.

En als ik vandaag naar pagina 819 van NOS Teletekst kijk begrijp ik goed dat @sjon (ben jij misschien vernoemd naar Sjonnie Heitinga?) last heeft van hete voeten.

Peter020 geen voorkeur voor een club hahaha
Het moet niet gekker worden, je lult continu over jouw cluppie 020 en over je held Cruijff en dan beweren dat je geen voorkeur hebt !!!
En wat die pagina op teletekst er mee te maken heeft mag Joost weten, lijkt wel Cruijffiaans dat gebrabbel van je :)
Verder ben ik niet vernoemd naar Johnnie Heitinga en heet ik John ipv Sjon

Big30
22 september 2015, 23:48
Bekervoetbal in Nederland. In Duitsland vaak spektakel volle stadions en spannende wedstrijden. Om nu te zeggen dat het in NL erg leeft. Nee bepaald niet. Maar in Genemuiden en Lienden zal nu na winst op Den Haag en Volendam de polonaise worden gelopen lijkt me.

Jammer dat Köln uit verloor van Hertha maar het seizoen is nog lang.

deket
23 september 2015, 08:56
En je provincieploegje had blijkbaar alle moeite met Cambuur, de zwakste ploeg van de eredivisie.
Wat ADO en MVV gepresteerd hebben is me ontgaan.
de Kozakken-Boys winnen de cup

P11111
23 september 2015, 11:46
al dat Cruyff en Ajaxgehannes begint doch duchtig m´n kloten uit te hangen...

Helemaal mee eens. We moeten gewoon allemaal, niemand uitgezonderd, accepteren dat Ajax bovenaan staat en dat Cruijff de belangrijkste voetbalman in de geschiedenis van het Nederlandse voetbal is, tot aan de dag van vandaag. Ik hoop dat met name de adjunct-directeur voetbalzaken van dit forum, B30, jouw duidelijke advies ook aanneemt en voortaan daarnaar handelt. Zeker na de Voetbal International van vandaag. ;)

Big30
23 september 2015, 12:37
Robert Lewandowski (27) macht ab der 51. Minute in nur neun Minuten aus einem 0:1 gegen Wolfsburg ein 5:1 für Bayern. Dabei pulverisiert der eingewechselte Super-Knipser die Bundesliga-Rekorde im Minutentakt.

►3:22 Minuten – schnellster Hattrick der Bundesliga-Geschichte. Vorher Michael Tönnies (fünf Minuten), 27. August 1991
►5:42 Minuten – schnellster Viererpack. Vorher Martin Petrow (17 Minuten), 30. Oktober 2004
►8:59 Minuten – schnellster Fünferpack. Vorher Dieter Hoeneß (21 Minuten), 25. Februar 1984
http://www.bild.de/sport/fussball/robert-lewandowski/zeitungen-feiern-bayern-stuermer-42685868.bild.html

Reactie van Cruijff "Ik zei voor de wedstrijd nog, die jongen gaat er 5 binnen 9 minuten inschieten". :biggrin:

Teiresas
23 september 2015, 13:06
Bassie heeft er kijk op...

Vandaag, 09:51, NOS.nl AFP

Van Basten: Ajax laat zich gebruiken door Cruijff

"Waar het uiteindelijk dus om ging, is macht." Het is de conclusie die Marco van Basten trekt in zijn column in Voetbal International, waarin hij hard uithaalt naar Ajax en met name Johan Cruijff. Een klein deel van de column kwam een dag geleden reeds naar buiten. Toen al werd bekend dat Van Basten de plannen van Cruijff als "een fabeltjeskrant" betitelt.

Inmiddels is de gehele inhoud van de column gepubliceerd en is duidelijk wat de huidige assistent-bondscoach van Oranje precies bedoelt met die woorden. "Ik zag laatst bij Fox een reportage over 'Het Plan Cruijff'. Ik vond het eerlijk gezegd een aanfluiting. Als dat het resultaat is van die fluwelen revolutie in Amsterdam, denk ik: Waarom zijn een paar jaar geleden al die mensen naar de rechtbank gegaan? Waarom zijn er zo veel mensen geslachtofferd?"

'Keihard op de man gespeeld'

Van Basten somt vervolgens op welke bestuursleden, (jeugd)trainers en oud-spelers de afgelopen jaren zijn vertrokken bij Ajax. "Opgeknoopt door Cruijff en De Telegraaf. In die strijd is er keihard op de man gespeeld. Waar het dus uiteindelijk om ging, is macht."

"Met veel kabaal is bij Ajax de boel overhoop gehaald. Als je nu bekijkt wat het gevolg daarvan is, vind ik dat zeer bedenkelijk. De vier landstitels danken ze vooral aan Frank de Boer, die als trainer een geweldige prestatie heeft geleverd. Dat komt niet door 'Het Plan Cruijff' en de mensen die binnen zijn gekomen."

Duidelijk wordt dat de relatie tussen Cruijff en Van Basten ernstig bekoeld is. Van Basten: "Ik heb Johan in mijn hoofd zitten als een hartstikke leuke vent. Warm, gezellig, heeft een schat aan ervaring. Maar toen we jaren geleden een akkefietje kregen over de wijze waarop Ajax bestuurd moet worden, ging hij echt vol in de aanval."

"Hij werd fel en onredelijk. Ik was het er niet mee eens. Toen zijn we uit elkaar gegaan. 'Jij komt er nog wel achter', zei Johan. Nou, ik heb een paar jaar gewacht en ik weet nog steeds niet wat hij bedoelde."

Van Basten was in het seizoen 2008-2009 trainer van Ajax, waar Cruijff destijds een adviserende rol had. In 2011 was Van Basten in beeld als technisch directeur bij Ajax, mede op voorspraak van Cruijff. Het 'akkefietje' waar Van Basten over spreekt, stamt uit de laatste periode.

Huidige leiding

Van Basten zet ook zijn vraagtekens bij de benoeming van Edwin van der Sar als toekomstig algemeen directeur. "Het is een prima gozer. Goede keeper geweest. Leergierig. Maar om algemeen directeur van Ajax te worden lijkt me enige zakelijke ervaring niet overbodig. Ajax is nota bene een beursgenoteerd bedrijf."

"Ajax laat zich gebruiken zonder dat ze het waarschijnlijk doorhebben. Dennis Bergkamp werd naar voren geduwd en vele oud-voetballers moesten jeugdtrainer worden. Een flink aantal is alweer verdwenen. Het hele verhaal is een fabeltjeskrant. En niemand die er iets van zegt."

Big30
23 september 2015, 13:14
Nog eentje dan omdat Bassie er wel een goede kijk op heeft.

Marco van Basten die de Cruijff-revolutie bij Ajax woensdag in zijn VI-column 'één grote komedie' noemt. Je moet hem nageven: het is geen uithaal van iemand die even snel probeert te scoren nu de club het moeilijk heeft.

AD op 10 november 2011 © AD.
In ons eigen archief was-ie gisteren rap gevonden, de editie van AD Sportwereld van 10 november 2011. Daarin toonde Van Basten vier jaar geleden al een vooruitziende blik. Hij liet zich toen reeds kritisch en teleurgesteld uit over de hele operatie. ,,Een fluwelen revolutie, zo noemen ze het. Maar al dertien, veertien maanden is het alleen maar roddel en achterklap. En daar speelt 'het kamp-Cruijff' een kwalijke rol in,'' liet Van Basten optekenen. ,,Heel teleurstellend om te zien en het verandert ook niet. Niemand is in staat om Johan een halt toe te roepen. Niemand die dat blijkbaar durft, kan of wil.''

Contra-revolutie
Van Basten serveerde zichzelf af als hoofdtrainer van Ajax, de club verdiende beter, vond hij. Zo hard durfde hij over zichzelf te oordelen. Nu ziet hij Edwin van der Sar, die na een cursusje aan de Cruijff-University bij Ajax wel even een directiefunctie bekleedt. In de Ajax-opleiding ziet hij figuren die zich op de borst kloppen voor wat er onder de vlag van de revolutie allemaal zou zijn verbeterd. Maar zijn nuchtere analyse: veel jongens in Ajax 1 zijn weggekochte talenten van andere Nederlandse clubs of komen uit het buitenland. Moesten daar nou zoveel mensen voor sneuvelen in een revolutie?

http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/article/detail/4148014/2015/09/23/Van-Basten-zag-Cruijff-revolutie-al-jaren-mislukken.dhtml

@j
23 september 2015, 14:33
Helemaal mee eens. We moeten gewoon allemaal, niemand uitgezonderd, accepteren dat Ajax bovenaan staat en dat Cruijff de belangrijkste voetbalman in de geschiedenis van het Nederlandse voetbal is, tot aan de dag van vandaag. Ik hoop dat met name de adjunct-directeur voetbalzaken van dit forum, B30, jouw duidelijke advies ook aanneemt en voortaan daarnaar handelt. Zeker na de Voetbal International van vandaag. ;)

Dat 020 bovenaan staat moeten we idd accepteren, dat is nu eenmaal zo, niemand heb ik hier nog horen zeggen dat hij het niet zou accepteren?? De competitie is echter net begonnen, aan het eind worden de prijzen pas verdeeld.
Dat Cruijff de belangrijkste voetbalman in de geschiedenis van het Nederlands voetbal is is echter niet voor iedereen acceptabel, sterker nog het is klinklare onzin. Heb het al eerder gezegd: Cruijff was een hele goede voetballer ! echter na zijn loopbaan als voetballer loopt hij alleen maar onzin uit te kramen.
Je zult wel weer doodziek worden van dit bericht over Cruijff maar je komt er zelf steeds op terug dus wat is het probleem.

deket
23 september 2015, 15:04
Oei peter dat moet een ijskoude douche voor je zijn, altijd in de wetenschap dat Marco van Basten en JC vrienden waren. Op advies van JC werd van Basten zelf ooit bondscoach.
Heb geen tijd om VI te lezen, maar volgens het bericht begon het allemaal betreffende jeugdopleiding , steeds het stokpaardje van Ajax, sinds de kansloze nederlaag tegen Real Madrid in 2010.een zooitje werd
ondertussen kroop gisteren het provincieploegje gisteren in de beker door het oog van de naald tegen de zwakste ploeg van de eredivisie.

P11111
23 september 2015, 16:03
Deket,

Als Ajax-supporter kiezen tussen Cruijff en Van Basten is net zoiets als kiezen tussen je moeder en dochter, lijkt mij. Maar aangezien ik geen voorkeur heb voor een bepaalde club - zoals ik gisteren al meldde ben ik niet clubgebonden, maar een neutrale liefhebber van goed of aantrekkelijk voetbal - ga ik de komende tijd de ontwikkelingen in de ArenA en op De Toekomst vanaf de zijlijn met meer dan gemiddelde belangstelling volgen. Een contrarevolutie zie ik niet gebeuren, omdat het hele proces op het jeugdcomplex succesvol draait. De meeste mensen vergeten in hun emoties dat het jaren duurt tot dat de effecten van een verandering ook zichtbaar zijn op het hoofdveld bij het eerste elftal. Dat gegeven mogen we zeker niet over het hoofd zien, denk ik.

Als ik Ajax-aanhanger was zou ik niet direct in paniek raken na een wraakzuchtige column in een voetbaltijdschrift.

Dat Van Basten na zijn voetbalmeningsverschil met De Verlosser nu openlijk de kant van zijn bij Ajax weggestuurde vriend en collega Blind kiest, vind ik niet zo opmerkelijk. Getuige al zijn prachtige doelpunten is Marco altijd al een makkelijke scoorder geweest en ook nu heeft hij de bal weer simpel ingekopt. Wel denk ik dat Van Basten op dit moment hele andere zorgen heeft, waar hij zich drukker om zou moeten maken. Afgaande op de laatste twee interlands was hij samen met Blind namelijk niet in staat een logische opstelling te maken en, nog veel zorgwekkender, vanaf de bank (noodgedwongen) juiste wissels en goede omzettingen toe te passen, waardoor Frankrijk op dit moment jammergenoeg heel ver weg is.

Nu ga ik eerst een hete douche nemen.

Teiresas
23 september 2015, 16:27
Over onze nieuwe bondscoach Dhr Blind gesproken. Deze heeft één van de grootste talenten op de Nederlandse velden er helaas niet van kunnen overtuigen voor een Oranje interlandcarriere te kiezen. Dat krijg je als je bij het selectiebeleid een Ajax-bril op je neus hebt...

Bron: FC Update

Ziyech gaat voor interlandcarrière bij Marokko

22 september 2015 – Het Nederlands elftal zal in de toekomst geen plezier beleven aan Hakim Ziyech. De spelmaker van FC Twente maakt dinsdag via Instagram bekend dat hij heeft gekozen voor een interlandcarrière bij Marokko.

Ziyech debuteert mogelijk volgende maand al als speler van Marokko. De middenvelder behoort tot de selectie van het Noord-Afrikaanse land voor de oefenwedstrijden tegen Ivoorkust en Guinee. Als hij daarin minuten maakt, dan is een interlandloopbaan bij Oranje sowieso niet meer mogelijk. Dit omdat Ziyech in het verleden al eens een EK-kwalificatieduel speelde voor Jong Oranje en de FIFA-regels schrijven voor dat een speler maar één keer van land mag wisselen. Die informatie was nieuw voor Ziyech, maar hij liet afgelopen weekend al weten dat hij in zou gaan op de uitnodiging van Marokko. Oranje-bondscoach Danny Blind had hem wel op de radar.

"Zoals het er nu naar uitziet, ga ik gewoon naar Marokko. Ik wil spelen", zei Ziyech bij FOX Sports.

P11111
23 september 2015, 16:42
Cruijff over Van Basten: 'Maak me er totaal niet druk over'

Johan Cruijff heeft verrast gereageerd op de column van Marco van Basten in Voetbal International. Tijdens de Open Dag van de Johan Cruijff Foundation werd de man achter de Fluwelen Revolutie bij Ajax geconfronteerd met diverse passages uit de column.

In VI veegt Van Basten de vloer aan met die revolutie en stelt hij dat het Cruijff vooral te doen is om macht. 'Ik heb het niet gelezen, maar ik heb er wel wat over gehoord', vertelt Cruijff voor onder meer de camera's van AT5 en de NOS.

'Ik maak me er in ieder geval totaal niet druk over', vervolgt hij. 'Als je het negatief benadert zou het pijn kunnen doen, maar ik benader dit soort opmerkingen juist altijd positief.'

'Ik kan het niet zo goed plaatsen', vervolgt Cruijff. 'We zijn bij Ajax een heel nieuwe weg ingeslagen. Daar worden fouten in gemaakt, en die zal ik ook gemaakt hebben', aldus Cruijff, die onder meer wijst op de entree van de nodige voormalige topvoetballers. 'Het zijn goede voetballers geweest. Maar op elementen als moeilijk communiceren of moeilijk kunnen vergaderen - omdat ze dat nog nooit gedaan hebben - zou een directie en raad van commissarissen toezicht moeten houden.'

'Ik weet ook niet waarom Marco dit zegt', gaat de legendarische nummer 14 verder. 'Het Nederlandse voetbal levert vandaag de dag geen prestaties en Marco was juist als voetballer extreem prestatief. Ik wil het niet alleen op Ajax betrekken, maar op het hele Nederlandse voetbal. We presteren nu niet.'

Volgens Cruijff is het hem zeker niet alleen om macht te doen. 'Ik heb geen enkele positie. Ik woon in het buitenland, dus ik kan moeilijk hier allerlei dingen naar me toetrekken terwijl dat niet nodig is. En een angstcultuur bij Ajax? Ik begrijp dat soort teksten niet; om de doodeenvoudige reden dat je voetbalt om plezier te hebben', aldus Cruijff, die geen contact met Van Basten zal zoeken, maar hem ook niet uit de weg gaat. 'Ik zal hem nog wel eens tegenkomen.'

Teiresas
23 september 2015, 16:54
Als je het negatief benadert zou het pijn kunnen doen, maar ik benader dit soort opmerkingen juist altijd positief.'

'Het zijn goede voetballers geweest. Maar op elementen als moeilijk communiceren of moeilijk kunnen vergaderen - omdat ze dat nog nooit gedaan hebben - zou een directie en raad van commissarissen toezicht moeten houden.'

'Een angstcultuur bij Ajax? Ik begrijp dat soort teksten niet; om de doodeenvoudige reden dat je voetbalt om plezier te hebben'

Ze kunnen zo bijgeschreven worden in het boekje 'Onnavolgbare uitspraken van JC'

P11111
23 september 2015, 17:00
Dieper in op de opzienbarende column van Marco van Basten

http://www.vi.nl/vivideo/dieper-in-op-de-opzienbarende-column-van-marco-van-basten-.htm

P11111
23 september 2015, 17:37
Marco van Basten staat bekend om zijn sterke voetbalmening - gewoonlijk luister ik graag naar hem - maar vanuit zijn positie als assistent-bondscoach vind ik het niet verstandig op een dergelijke manier keiharde kritiek op een club te uiten.

Hemaworst
23 september 2015, 19:16
Pfff beetje saai dat geschaak met krantenknipsels.
Heeft er iemand ook nog een eigen mening, liefst onderbouwd met wat feiten?
Of gaan we alleen maar citatenwedstrijdjes doen?

Badslippers
23 september 2015, 19:22
Pfff beetje saai dat geschaak met krantenknipsels.
Heeft er iemand ook nog een eigen mening, liefst onderbouwd met wat feiten?
Of gaan we alleen maar citatenwedstrijdjes doen?

Voor de citatenwedstrijd moet je in het vluchtelingentopic zijn.

@j
23 september 2015, 23:04
Als hij een vent zou zijn zou hij algemeen directeur moeten worden met alle verantwoordelijkheid die daar bij hoort.
Maar let maar op, hij doet dat NOOIT en zal wel met een flutverklaring komen dat hij er niks mee te maken heeft enz..enz..

En zoals ik gisteren al voorspelde kwam Cruijff idd met een flutreactie op het commentaar van Marco van Basten. Hij weet weer nergens van als er stront aan de knikker is, hij zit in het buitenland enz..
Kortom een reactie zoals hij altijd reageert ! 'N paar jaar terug de zaak bij Ajax aan het schijten brengen en nu er kritiek op z'n beleid (fluwele revolutie) komt weet hij nergens van hahaha
Ik denk dat ze bij Ajax spijt als haren op hun hoofd hebben dat ze destijds niet voor Van Gaal gekozen hebben.
Dat zou wel een "verlosser" zijn geweest.

Hemaworst
24 september 2015, 06:14
Hoe staat het met trouwens met de aanbevelingen vanuit het Rapport Forum Clubcultuur? Is er al weer wat nestwarmte te bespeuren binnen de PSV-muren? Kan me herinneren dat het destijds vier weken een trending topic in de pers was, maar daarna een zachte dood gestorven? Als je je even los kunt rukken van je Ajax-knipselkrant, heb je misschien even tijd voor een SitRep, Big30?

De thermostaat moet een paar graden hoger (http://www.ed.nl/polopoly_fs/1.4071989.1382996125!/menu/standard/file/psv%20forum.pdf)

@j
24 september 2015, 07:44
Ajax bekert verder mede door een "subliem" doelpunt van Johnnie Heitinga.
De nummer laatst van de Eredivisie werd helemaal zoek gespeeld.

P11111
24 september 2015, 13:06
Het was gisteravond een indrukwekkende invalbeurt van de sinds deze week weer wedstrijdfitte Sjonnie Heitinga. Hoewel hij inclusief toegevoegde tijd tot slechts 12 speelminuten kwam gaf hij zijn visitekaartje nadrukkelijk af. Bij het betreden van het veld nam hij direct de vaderrol op zich, was op het middenveld voortdurend aanspeelbaar, strooide met mooie passes naar voren en deelde de tegenstander met een schitterende rake kopstoot uiteindelijk de genadeklap uit. "Alles kwam vanavond samen, het was als in een film", gaf ploeggenoot Lasse Schöne na afloop in de persruimte complimenteus en zonder overdrijven aan.

Het publiek stond de volledige 12 minuten op de banken, waardoor in het stadion tot ver na het laatste fluitsignaal een zelden vertoonde euforische sfeer was. Na afloop werd Sjonnie logischerwijs ook nog tot 'man van de wedstrijd' gekozen.

Iemand die dit allemaal in 12 minuten kan laten zien, tot welke prestatie is een speler van dat kaliber dan de volle 90 minuten wel niet in staat, was de gerechtvaardigde vraag. Wat een rentree! Een uitstekende en slimme aankoop.

Een fitte Heitinga is een absolute verrijking voor Ajax en het vaderlandse voetbal. Daar is na de bekerwedstrijd geen discussie meer over mogelijk. Hopelijk hebben de bondscoach en zijn assistent ook gekeken, want zo spelend als gisteren kunnen ze niet om hem heen in de volgende twee cruciale duels. De uitwedstrijd tegen Kazachstan zie ik opeens weer met vertrouwen tegemoet.

Badslippers
24 september 2015, 13:11
Een fitte Heitinga is een absolute verrijking voor Ajax en het vaderlandse voetbal. Daar is na de bekerwedstrijd geen discussie meer over mogelijk.

Eén zwaluw maakt nog geen zomer.

Teiresas
24 september 2015, 13:46
Het was gisteravond een indrukwekkende invalbeurt van de sinds deze week weer wedstrijdfitte Sjonnie Heitinga. Hoewel hij inclusief toegevoegde tijd tot slechts 12 speelminuten kwam gaf hij zijn visitekaartje nadrukkelijk af. Bij het betreden van het veld nam hij direct de vaderrol op zich, was op het middenveld voortdurend aanspeelbaar, strooide met mooie passes naar voren en deelde de tegenstander met een schitterende rake kopstoot uiteindelijk de genadeklap uit. "Alles kwam vanavond samen, het was als in een film", gaf ploeggenoot Lasse Schöne na afloop in de persruimte complimenteus en zonder overdrijven aan.

Het publiek stond de volledige 12 minuten op de banken, waardoor in het stadion tot ver na het laatste fluitsignaal een zelden vertoonde euforische sfeer was. Na afloop werd Sjonnie logischerwijs ook nog tot 'man van de wedstrijd' gekozen.

Iemand die dit allemaal in 12 minuten kan laten zien, tot welke prestatie is een speler van dat kaliber dan de volle 90 minuten wel niet in staat, was de gerechtvaardigde vraag. Wat een rentree! Een uitstekende en slimme aankoop.

Een fitte Heitinga is een absolute verrijking voor Ajax en het vaderlandse voetbal. Daar is na de bekerwedstrijd geen discussie meer over mogelijk. Hopelijk hebben de bondscoach en zijn assistent ook gekeken, want zo spelend als gisteren kunnen ze niet om hem heen in de volgende twee cruciale duels. De uitwedstrijd tegen Kazachstan zie ik opeens weer met vertrouwen tegemoet.

12716

Big30
24 september 2015, 14:25
Hoe staat het met trouwens met de aanbevelingen vanuit het Rapport Forum Clubcultuur? Is er al weer wat nestwarmte te bespeuren binnen de PSV-muren? Kan me herinneren dat het destijds vier weken een trending topic in de pers was, maar daarna een zachte dood gestorven?
Dat rapport vol met trivialiteiten als aanbeveling uit 2013 en dan ook nog eens een onmogelijk lange lijst met elkaar tegensprekende aanbevelingen is inmiddels al lang door de feiten achterhaald. Er sprak vooral veel heimwee en nostalgie in door naar lang vervlogen tijden, terug naar die gemoedelijke Brabantse sfeer. Het is nu echter 2015 en niet meer 1988.

Met het vertrek van Tiny Sanders (een Brabander) en de benoeming van Toon Gerbrands (een nuchtere rationele Fries) als Algemeen directeur is PSV de juiste weg ingeslagen. Er werd geïnvesteerd in het behouden van Depay en Wijnaldum en Luuk de Jong werd aangetrokken om de titel te halen, wat ook gebeurde.
Dit werd gedaan met het jongste elftal ooit waar PSV kampioen mee is geworden en met de meeste zelf opgeleide spelers ooit in de historie.

Op de transfer markt werden verder zeer goede zaken gedaan en met de kwalificatie van PSV voor de CL is de financiële positie als rooskleurig te omschrijven. Van onvrede bij het publiek, de selectie of staf is momenteel dan ook geen of weinig sprake.
Er staat nu een elftal dat kwalitatief als beste in de eredivisie geldt en de start in de CL was veelbelovend. Het mag dus geen bevreemding wekken dat het (niet al te gedegen) rapport een zachte dood is gestorven.

Als Ajax fan en supporter moet ik hier dus een groot compliment geven aan PSV en kijk ik toch wel met jaloezie naar hoe men daar wel suc6 heeft op de transfer markt en alles doet om een mooi elftal neer te zetten binnen de mogelijkheden die men heeft.
Compliment aan Gerbrands, Brands en Cocu. Heeft iemand toch nog behoefte aan nestwarmte stel ik voor dat hij het rapport uitprint en er vervolgens de open haard mee aansteekt. Meer eer verdient het rapport niet.

Bij Ajax zo begreep ik is men inmiddels bang dat het publiek ontwennings verschijnselen kan krijgen, gewend als men is aan het slaapverwekkende voetbal en het feit dat er geen speler rondloopt waar je graag naar het stadion voor naar toe gaat, dat men inmiddels overweegt aan het publiek voor de wedstrijd slaappillen uit te gaan reiken.

P11111
24 september 2015, 14:34
De Boer kan zich niet vinden in kritiek Van Basten op Cruijff-revolutie

Trainer Frank de Boer had donderdag niet zoveel boodschap aan de kritiek die Marco van Basten leverde op de plannen van Johan Cruijff voor Ajax.

Van Basten noemde in de Voetbal International van gisteren de Fluwelen Revolutie één grote komedie. Cruijff weerlegde die kritiek en ook de Ajax-trainer heeft zijn mening. "Ach, hij heeft een column en dan mag je wat roepen", doelt de coach op de column van Van Basten in VI. "Dat doet Johan volgens mij ook regelmatig."

"Ik ben op de hoogte van de strekking van zijn verhaal en ben het niet met Marco eens. Hoewel er best wel enkele raakvlakken zijn waar hij een punt heeft, klopt volgens mij lang niet alles wat Marco heeft gezegd", zegt de oefenmeester. "Het is bijvoorbeeld niet zo dat alleen Riedewald, Tete en Veltman uit onze opleiding komen. Dan vergeet je Klaassen en Dijks en er komen nog wel meer goede talenten aan. En Bazoer en El Ghazi zijn hier als eerstejaars B-junioren binnengekomen en vanaf dat moment ook opgeleid tot eerste-elftalspelers", reageert De Boer op de kritiek van Van Basten, die stelt dat Ajax sinds de revolutie nauwelijks stappen heeft gezet in de jeugdopleiding.

"We spelen juist met heel veel jongens uit de opleiding. Verder maakt het me niet zoveel uit. Iedereen mag een mening hebben. Ook als hij assistent-bondscoach is", doelt de coach op de reactie van Cruijff.

Johan Cruijff reageerde gisteren al. "Ik ken Marco als een jongen die heel prestatiegericht is ingesteld. Hij moet toch ook inzien dat het slecht gaat met het Nederlandse voetbal", stelt Cruijff tijdens de open dag van de Johan Cruyff Foundation in het Olympisch Stadion. "Ik heb de column niet gelezen, maar heb er wel wat van meegekregen."

Cruijff zegt dat het een bijzondere zaak is dat een assistent-bondscoach een mening geeft over de huidige gang van zaken bij Ajax en gaat ook in op het feit dat Van Basten zegt dat het Cruijff vooral draait om macht. "Het is helemaal geen macht, ik heb toch helemaal geen enkele positie daar. Ik heb een plan ingediend, niet gezegd dat ik werknemer zou worden. Dat kan ook helemaal niet als je in het buitenland woont", aldus Cruijff. De adviseur gaat verder: "Ik kan het niet zo goed plaatsen. Misschien hoopt hij er iets mee te bereiken. Een soort omslag ofzo, ik weet het niet. We zijn bij Ajax een nieuwe weg ingeslagen. Daar worden fouten in gemaakt, en die zal ik ook gemaakt hebben. Dat is ook geen enkel probleem. Maar die fouten zijn door iedereen gemaakt en daar leren we allemaal van. Ik weet niet waarom Marco dit zegt. Het Nederlandse voetbal levert vandaag de dag geen prestaties. Daar moet je wat aan doen. Dat was en is mijn bedoeling."

Big30
24 september 2015, 14:39
Eén zwaluw maakt nog geen zomer.
De ironie droop er vanaf leek me :tongue:!

Maar de adoratie van dorpsclown en hofnar in 1 persoon, genaamd de verlosser JC is er niet minder om geworden :biggrin:.
Inhoudelijk verwacht ik van P020 geen reactie meer, wel nog minimaal 10-15 copy/paste berichten om de verlosser te bewieroken :annieengel:. Beetje in de Ajax stijl zeg maar :sleep::sleep::sleep:.

P11111
24 september 2015, 14:57
Heitinga: "Dit is iets unieks"

Sjonnie Heitinga moest er even op wachten, maar mocht gisteren dan toch eindelijk zijn rentree bij Ajax maken. Tien minuten voor tijd werd Heitinga binnen de lijnen gebracht door trainer Frank de Boer. De routinier liet gelijk zijn voeten spreken.

Het aanwezige publiek zong Heitinga hartstochtelijk toe, er ontstond een geweldige carnavaleske sfeer op de tribunes en als klap op de vuurpijl scoorde Sjonnie de beslissende 2-0. Dit bezorgde de routinier zelfs de stempel 'Man of the Match'.

Heitinga liet weten dat hij genoten heeft van deze mooie invalbeurt, ook al was deze van korte duur. "Het waren tien geweldige minuten. Mijn gevoel is op dit moment met geen pen te beschrijven. Ongelooflijk. Dit maak je niet vaak mee in je carrière. Ik weet dat ik geliefd ben, maar dit overtrof alles. De supporters houden van mij, ik hou van hen. Ik ben blij met mijn rentree, maar aan de andere kant is het ook wel weer goed dat het erop zit. Dan hebben we dat ook maar weer gehad", aldus Heitinga.

Ook trainer De Boer was blij voor Heitinga door zijn gelukkige rentree bij Ajax. "Volgens mij kun je je geen mooiere rentree wensen. Ik vond ons in fases goed spelen. We brachten de bal steeds voor, maar het was vaak net niet omdat De Graafschap massaal verdedigde. Al voor het inbrengen van Sjon vond ik ons weer veel dreigender worden. Het is mooi voor Sjonnie en het publiek dat hij de tweede maakte."

Bron: V-bal