PDA

Volledige versie bekijken : IJsberen en Voetbal

Pagina's : 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12

Stief
2 september 2015, 14:45
Mal gucken of Pietje66 inderdaad terug is ;-)

Belgen bijna duurste voetballers ter wereld

02-09-15, 07.22u - Willem Vissers - Bron: Volkskrant.nl

1 Vincent Kompany en Kevin De Bruyne. ©BELGA
Belgische voetballers breken record op record. Kevin De Bruyne, de fijnzinnige middenvelder, kostte Manchester City 75 miljoen euro. Hij was daarmee de duurste transfer van afgelopen zomer.

Daarmee verpulverde hij het vorige 'Belgische' record, van de wat bonkige spits Christian Benteke, die vorige maand voor ruim 46 miljoen naar Liverpool ging.

De Belgen zijn bijna de duurste voetballers van de wereld. Veel duurder dan de Nederlanders in elk geval. Vergelijk de laatste transfers van een logisch klinkend, virtueel Belgisch elftal met een fictief Nederlands team, en de verschillen zijn immens. Nederland: bijna 140 miljoen. België: tegen de 320 miljoen. De gouden generatie oogst, terwijl de routiniers van Nederland langzaam aan waarde verliezen en wachten op aflossing door de generatie met Depay, het nieuwe kroonjuweel uit de talentenvijver Nederland.

Krachthonk

SHARE
'Ik heb hem eens achter de spits laten spelen in plaats van linkshalf, omdat hij geblesseerd was. Dan hoefde hij wat minder te lopen. Hij was geweldig'
MARIO BEEN OVER KEVIN DE BRUYNE
Christian Benteke was in juli de duurste Belg in de geschiedenis, na zijn transfer voor 46,5 miljoen van Aston Villa naar Liverpool. De Bruyne vermorzelt dat bedrag, al was daar dan eindeloos gepingpong over details en schijnbaar tegenstribbelen door de Duitse club Wolfsburg.

Walen, Vlamingen, voetballers met een afkomst uit het koloniaal verleden, gecombineerd met een goede opleiding; Belgische voetballers ontbolsteren. De Bruyne was vorig seizoen de beste voetballer van de Bundesliga, Eden Hazard van de Premier League.

De Nederlander Mario Been was bij Racing Genk trainer van zowel De Bruyne als Benteke. "Kevin zat niet zo vaak in het krachthonk. Die was gewoon ongelooflijk goed. Links, rechts, dat wil je niet weten. Ik heb hem eens achter de spits laten spelen in plaats van linkshalf, omdat hij geblesseerd was. Dan hoefde hij wat minder te lopen. Hij was geweldig."

Droom

SHARE
'Het publiek wilde vaak dat ik hem wisselde, maar ik liet hem meestal staan'
MARIO BEEN OVER CHRISTIAN BENTEKE
En over Benteke zegt Been: "Hij miste altijd heel veel kansen. Het publiek wilde vaak dat ik hem wisselde, maar ik liet hem meestal staan. Hij was een geweldig aanspeelpunt."

De grootste clubs zijn geen droom meer voor Belgen: Kompany, Fellaini, Witsel, ze doen mee in de absolute top. Aanvaller Lukaku was eens op schoolreis in Londen en bezocht Chelsea. Achter de tafel in de perskamer zei hij lachend dat hij, naar voorbeeld van Drogba, zou voetballen in het eerste elftal.

Dat lukte hem, hoewel Chelsea hem verkocht aan Everton, terwijl hij volgens menig insider beter is dan Diego Costa of welke aanvaller dan ook. Ook Kevin De Bruyne voetbalde bij Chelsea, maar ook hij werd verkocht. En nu keert hij terug bij concurrent City, voor 75 miljoen, mogelijk meer.

Memphis Depay was deze zomer de duurste Nederlander met 27 miljoen, een bedrag dat met bonussen nog kan oplopen. Ook Wijnaldum en Clasie passeerden de tien miljoen ruimschoots. Maar aan de Belgen kunnen de Nederlanders niet tippen.

Big30
2 september 2015, 19:47
De bestuurlijke chaos bij Ajax verlamt de club. Vier jaar na de 'fluwelen revolutie' van Johan Cruijff is er van alle prachtige plannen weinig meer over.

Er is geen algemeen directeur, de leden van het technische hart communiceren nauwelijks nog met elkaar en de aanstelling van Tscheu La Ling om de club door te lichten heeft bij diverse Ajax-prominenten de wenkbrauwen doen fronsen.

Keje Molenaar, Mark Geestman en Rob Been junior waren in november 2011 betrokken bij de door Cruijff geïnitieerde fluwelen revolutie, waarbij oud-spelers Ajax weer een herkenbaar gezicht moesten geven en de club terug moesten brengen aan de Europese top. Ze zien de club nu afglijden door de interne problemen.

Keihard ingrijpen

"Het gebrek aan leiding breekt de club op", zegt Molenaar. "Dit suddert al meer dan een half jaar en staat verdere ontwikkeling in de weg. Ze zullen het eens moeten worden over het technisch beleid, want dat is de kern van Ajax. Als daar een groot conflict heerst, moet er keihard worden ingegrepen. Dan moeten er koppen rollen."

Been junior denkt dat de problemen voor een deel terug te voeren zijn op gebrek aan succes in Europa, en met name de Champions League. "En ik zie geen verbetering. Als je een keer niet presteert en je ziet in Europa geen stijgende lijn, borrelt de onvrede op."

Cruijff is het probleem

Volgens Geestman, ondernemer en al jaren betrokken bij Ajax, ligt het probleem bij niemand minder dan Cruijff zelf. "Het probleem is dat Johan Cruijff de baas is. Maar hij is er nooit. Vervolgens is er dus geen baas en is iedereen een beetje de baas."

http://nos.nl/artikel/2055575-het-probleem-is-dat-johan-cruijff-de-baas-is-maar-hij-is-er-nooit.html

Big30
2 september 2015, 21:36
Met de patstelling tussen de beleidsbepalers op trainingscomplex De Toekomst (Wim Jonk en Ruben Jongkind) en de bazen in de Arena (technisch directeur Marc Overmars, trainer Frank de Boer en assistent Dennis Bergkamp) is er veel onrust binnen de club gevaren.

Geen algemeen directeur

De vraag is wie die onrust moet oplossen. Er is al maanden geen algemeen directeur meer, na het vertrek van Michael Kinsbergen. Zijn beoogd opvolger Rogier van Boxtel werd niet aangesteld omdat Cruijff dwars ging liggen. De oplossing is gevonden in Tscheu La Ling. Geestman: "Die mag zijn handen vuil maken aan het probleem. Als hem dat niet lukt, kan hij ook weer weg. Iedereen blijft zo buiten schot."

Molenaar is vooral teleurgesteld in Hans Wijers, de voorzitter van de raad van commissarissen. "Ik had hem hoog zitten. Ik dacht hij dit conflict snel uit de wereld zou helpen, maar dat lukt hem blijkbaar ook niet. Bij de keuze die de rvc vervolgens maakte, zet ik ook mijn vraagtekens", verwijst Molenaar naar de ingestelde strategische commissie met twee leden van de raad van commissarissen die de voortgang van het plan van Cruijff moet onderzoeken.

Op advies van Cruijff is Ling inmiddels bezig om de organisatie door te lichten. "Ik zou als ik in die commissie had gezeten niet direct aan Tscheu La Ling hebben gedacht", is Molenaar duidelijk in zijn analyse.

Picasso 1
2 september 2015, 21:58
"Het probleem is dat Johan Cruijff de baas is. Maar hij is er nooit. Vervolgens is er dus geen baas en is iedereen een beetje de baas."

http://nos.nl/artikel/2055575-het-probleem-is-dat-johan-cruijff-de-baas-is-maar-hij-is-er-nooit.html

Om de ellendige situatie van Ajax te begrijpen volstaat het lezen van Cruijffs eigen uitspraken:

Reden waarom Cruijff er nooit is: Ik hou van werken zolang het werken is waarvan ik hou.

Waar is hij dan wel: Je bent net zoveel waard als de tijd die je op TV komt.

Met betrekking tot zijn aanwezigheid: Er is maar één moment dat je op tijd kunt komen. Ben je er niet, dan ben je óf te vroeg, óf te laat.

Ajax afwezigheid in de Champions League: Volgens mij komt in mijn werkwijze de kern van het spel tot uiting.

Het meest positieve van Cruijffs aanpak: Je wordt beter door slechter te worden.

Immers: Elk nadeel heeft zijn voordeel.

Evaluatie door Ajax van Cruijffs aanpak: Wij hebben het uitstekend gedaan, simpelweg omdat we niet beter konden.

En last but not least, Picasso's advies aan Ajax: Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander.

:wink2:

satanic surfer
2 september 2015, 22:52
Bottom line kan men dus Ajax aanbevelen wat Belgen te kopen en die mét forse marge doorteverkopen richting Engeland om ze dan aan verlaagd tarief te laten terugkeren naar pakweg Cambuur Leeuwarden en dan via de wintermercato naar Dubai doorsluizen ofzo...Blijf het erg bevreemdend vinden dat zulk een intwijfelgetrokken en bekritiseerd team nog geen tegengoal diende te slikken in de laatste 6 matchen van importantie, the future looks bright...

P11111
2 september 2015, 23:01
Mal gucken of Pietje66 inderdaad terug is ;-)

Ja Steefje, jullie zijn op papier kennelijk erg goed...net zoals jij met je pen. Maar telkens als ik naar de tweejaarlijkse toernooien kijk, daar waar hét moet gebeuren, zie ik jouw landgenootjes, aangevuld met een leger grote Afrikanen, nooit eens bij de laatste drie eindigen. Sterker, vrijwel altijd waren jullie voorafgaande aan zo'n eindronde al afgeserveerd. Best wel treurig voor jou. Ik heb erg met je te doen. En dat Oranje vaak wel ver kwam zal je wel extra verdrietig hebben gemaakt. Maar geen probleem, hoor. Alle begrip. :)

Die spatjes van jou vind ik steeds geinig om te lezen. Zeer vermakelijk. Ik hoop dat er nog velen volgen. Ga zo door! :cool:

Big30
2 september 2015, 23:33
We wachten in alle rust en spanning af of de Rode Duivels ooit nog eens wat gaan presteren op een EK of WK. Ik gun het de Belgen wel. Sportieve suc6en zijn nadat Ceulemans met biljarten is gestopt toch tot een rariteit verworden.

Ook wachten we in alle rust af hoe Ajax uit de huidige crisis en malaise zal komen.

P11111
2 september 2015, 23:36
Ook wachten we in alle rust af hoe Ajax uit de huidige crisis en malaise zal komen.

Pagina 819 van NOS Teletekst liegt nooit.

http://nos.nl/teletekst#819

Big30
2 september 2015, 23:41
Pagina 819 van NOS Teletekst liegt nooit.

http://nos.nl/teletekst#819

Die liegt nooit, klopt en na 34 wedstrijden weten we meer :biggrin:!

https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xaf1/t51.2885-15/s320x320/e15/11282092_1450391665259722_341820382_n.jpg

Big30
2 september 2015, 23:45
'Wij van wc-eend adviseren wc-eend'

Ling geeft geen interviews. Hij geeft aan dat delen van het rapport al klaar zijn, maar dat het een proces is dat maanden kan duren. Volgens Geestman heeft Ling een aantal hoofdrolspelers nog niet gesproken. "Dan ontstaat er toch twijfel over wat er in het rapport staat. Als ik het goed heb begrepen, staat er een mooi advies in dat Ling zelf de man is die het kan oplossen. De categorie 'Wij van wc-eend adviseren wc-eend'."

Geestman vindt dat Cruijff niet langer aan de zijlijn kan blijven staan. "Cruijff heeft zelf gezegd: er is een analytisch, pragmatisch en slim persoon nodig om dit probleem op te lossen. Daarmee omschrijft hij eigenlijk zichzelf. Ik denk dat hij beter zes maanden interim-directeur kan zijn dan Ling. Het zal wel niet gebeuren, maar dat zou ik wel een mooie optie vinden."

De rvc van Ajax wil niet reageren op bovenstaande uitspraken. De Amsterdamse club laat weten pas naar buiten te treden met commentaar als de strategische commissie klaar is met het onderzoek.

P11111
2 september 2015, 23:56
Insiders vol lof over Riedewald

De kenners zijn het er over eens: Jaïro Riedewald is een supertalent. Deze week komen in Voetbal International Jong Oranje-bondscoach Fred Grim, Wim Jonk en Andries Ulderink aan het woord over de sensatie achterin bij Ajax. De 18-jarige centrumverdediger is niet meer weg te denken uit de hoofdmacht.

En dat is knap, zeker gezien de concurrentie waarmee hij te kampen heeft (gehad). Vorig seizoen ramde hij al op de deur van een basisplaats in het eerste elftal en kreeg hij in liefst 19 competitiewedstrijden speeltijd. En dat terwijl hij Niklas Moisander voor zich had. Momenteel houdt Riedewald John Heitinga op de bank. Grim, Jonk en Ulderink zijn lovend over de geboren Amsterdammer.

Grim
'Riedewald heeft een perfect gevoel voor de ruimtes om zich heen', begint voormalig Ajax-doelman en jeugdtrainer Grim. 'Hij raakt niet snel in paniek, kan het spel heel goed lezen en bezit het lef en vermogen om in de opbouw het juiste moment van inspelen af te wachten. Fysiek heeft hij het voor zijn leeftijd bovendien geweldig voor elkaar.'

Jonk
'Jaïro behoorde steeds tot de beste spelers van zijn lichting. Daardoor ging het hem nog weleens makkelijk af', vertelt Jonk, die hem als hoofd jeugdopleiding daarom bewust op verschillende posities wilde zien. 'Als verdedigende middenvelder kwam hij in nieuwe situaties terecht. Hij moest van zichzelf eisen om het tempo steeds hoger te leggen. Het mooie vind ik dat hij geen angst kent, ook nu hij in het eerste elftal speelt. Hij verstopt zich niet.'

Ulderink
Tot slot is ook Jong Ajax-trainer Ulderink lovend. 'Hij heeft zo veel rust aan de bal, ook als hij wordt opgejaagd raakt hij niet in paniek. Zijn inspeelpass is van grote kwaliteit en vergis je niet in zijn snelheid op de eerste meters. Hij kan de nieuwe Frank Rijkaard worden. Jaïro is een betrouwbare schakel, zowel op als buiten het veld. Hij laat zich niet gek maken, doet zijn ding vanuit zijn eigen motivatie.'

Riedewald, die deze week debuteert in de selectie van Oranje, komt tot slot zelf aan het woord. 'Dat alles dit seizoen zo voortvarend gaat, is natuurlijk geweldig. Maar ik weet heel goed dat ik er nog lang niet ben. Ik sta pas onderaan de ladder, aan het begin van mijn carrière. Deze lijn moet ik nu zo lang mogelijk zien vat te houden Daar ga ik alles aan doen.'

Bron: Voetbalmedia

P11111
3 september 2015, 00:46
"Zes Europese grootmachten meldden zich al bij Ajax voor supertalent"

Het is nog maar zeer de vraag of Riechedly Bazoer nog lang bij Ajax zal blijven. De sterke middenvelder heeft met zijn indrukwekkende ontwikkeling veel interesse losgeweekt.

Het Duitse blad Bild pakte onlangs groots uit met een verhaal over toptalent Bazoer, die door de internationale scouts een 'mix van Frank Rijkaard, Patrick Vieira en Clarence Seedorf' wordt genoemd. "Hij is in elke situatie rustig aan de bal, technisch vaardig, fysiek sterk en staat hoog op zijn benen", is de algemene mening van de voetbaldeskundigen. Bayern München, Real Madrid, FC Barcelona, Manchester City, Chelsea en Arsenal zouden inmiddels meer dan normale belangstelling hebben voor de 18-jarige middenvelder, die twee jaar geleden al een aanbieding van City heeft afgewezen.

Hemaworst
3 september 2015, 07:28
Sportieve suc6en zijn nadat Ceulemans met biljarten is gestopt toch tot een rariteit verworden.

Je vergeet Bart Veldkamp die in 1998 in Nagano toch maar mooi de allereerste Belgische schaatsmedaille ophaalde...

Stief
3 september 2015, 08:24
Ja Steefje,

Die spatjes van jou vind ik steeds geinig om te lezen. Zeer vermakelijk. Ik hoop dat er nog velen volgen. Ga zo door! :cool:

He's back!!!!! Kennelijk hebben die sessies op de bank bij Dokter Goedele een helende werking, ben blij dat je weer de oude bent ��

@pietJE en Biggieboy, wanneer je een ranglijst maakt van wereldkampioenen in de ECHTE sporten die er toe doen en die bij het grote publiek het meest populair zijn, vrees ik jullie te moeten meedelen dat NL niet aan de enkels komt van BE. Uiteraard zijn zowel NL als BE nooit wereldkampioen voetbal geworden (al is dit bij BE gewoon een kwestie van tijd), echter de titels in het wielrennen en het tennis spreken volgens mij boekdelen.

Geen leedvermaak hoor, just facts. ��

P11111
3 september 2015, 09:36
wanneer je een ranglijst maakt van wereldkampioenen in de ECHTE sporten die er toe doen en die bij het grote publiek het meest populair zijn....

just facts. ��

Over hockey en schaatsen zullen we maar zwijgen, maar vergeet ook het korfbal, jouw favoriete sport, niet te melden. ;)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wereldkampioenschap_korfbal
https://nl.wikipedia.org/wiki/Europees_kampioenschap_korfbal

En onze blonde dame op de 100 en 200 meter loopt sneller dan de minst trage Belgische man. :)

Stief
3 september 2015, 10:15
Zijn dat dan populaire sporttakken? Net als veldrijden, motocross, mierenneuken en muggeziften?

Big30
3 september 2015, 11:10
The fact that Sport before the Barcelona OG was almost nonexistent in Spain, is nicely illustrated in this overall OG medal ranking list, summer and winter games. Note: clearly sports is more than sports present at the Olympic games, but this gives a good illustration of the thesis if bocariver wrt sport in Spain.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Medaillespiegel_Olympische_Spelen_aller_tijden
Rank 17: The Netherlands
Rank 31: Spain (between Turkey and Belgium)
Rank 32: Belgium

Medal ranking London summer games: Netherlands #13 (20 medals 6 gold), Spain #21, Belgium #61 (3 medals no gold)
Medal ranking Sochi winter games: Netherlands #5 (24 medals 8 gold), Spain 0 medals, Belgium 0 medals

I agree that for an overall and complete view one has to include some more exotic sports as F1, korfball etc.

Holland is achieving excellent certainly taking into account size and available budget, this in contrast to Spain.

QED.

(Beijing results Holland rank 12 and Spain rank 15 is only a further illustration of an issue already formerly proven)
Ik zat onze Spaanse vriend al eerder op te naaien en doe dat ook graag met Belgische vrienden ;), dit om hier niet al te veel in herhalingen te vallen!
Hebben we het dus over de wat meer serieuzere sporten die ook OS status hebben dan kan ik in bovenstaand overzicht toevoegen wat de Belgen zoal op sportgebied presteren.
Correctie, het toont dus vooral dat net als bij het voetbal de Belgen vooral niet presteren op sportgebied. Er zullen zeker exotische sporten te vinden zijn waar de Belgen wel goed in zijn. Ik denk hierbij aan het in Belgie zeer populaire vinken fluiten.

Maar eerlijk is eerlijk bij een aantal team sporten als volleybal, hockey en basketbal zijn de Belgen nu met een inhaalslag bezig. Bij het hockey zelfs zo dat een medaille in Rio niet uitgesloten mag worden.

Big30
3 september 2015, 11:31
Ik zou nog wat meer olie op het vuur kunnen gooien door dit artikel te kwoten.

Studie bewijst: Belgie is een slecht sportland

België is een barslecht sportland: Vlaamse en Waalse sporters halen veel minder medailles dan je eigenlijk van een land als het onze zou mogen verwachten. In een onderzoek dat de VUB daarover voerde in vijftien landen, scoorde alleen Estland slechter. ‘Het ligt aan ons sportbeleid. En aan onze mentaliteit: te snel content’, zegt professor Veerle De Bosscher (VUB). tom le bacq

Oké, de Rode Duivels doen het goed, in het volleybal en het hockey gaat het niet slecht en de Borlées zijn wereldtop in de atletiek. Maar dat volstaat niet om van België een sportland te maken waar je trots op kan zijn. Meer nog: we presteren ondermaats, al jaren. Een internationaal onderzoek van de VUB (SPLISS), onder leiding van professor Veerle De Bosscher, vergeleek het sportbeleid in vijftien verschillende landen door met meer dan vierduizend topsporters, trainers en beleidsmakers te praten. Ook de effectieve prestaties van die vijftien landen werden onder de loep genomen. Wat blijkt: succes is effectief maakbaar. Landen die hun topatleten goed ondersteunen, scoren vaak het best op internationale wedstrijden. Maar voor België zijn de resultaten ontluisterend.

‘Op basis van onder meer de welvaart in een land en het bevolkingsaantal kun je een cijfer bepalen aan medaillepunten dat dat land zou moeten halen op Olympische Spelen, WK’s en EK’s’, zegt De Bosscher. ‘Een gouden medaille telt dan voor drie punten, een zilveren voor twee, en een bronzen voor één. België haalt voor de periode 2009-2012 18 punten. Eigenlijk hadden dat er 29 moeten zijn. Ter vergelijking: Nederland haalt 118 punten, liefst 80 meer dan je van zo’n land eigenlijk zou kunnen verwachten.’

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20150618_01736908

Omdat bovenstaande kwoot zo confronterend is zal ik hem dus maar niet plaatsen :biggrin:!

@pietJE en Biggieboy, wanneer je een ranglijst maakt van wereldkampioenen in de ECHTE sporten die er toe doen en die bij het grote publiek het meest populair zijn, vrees ik jullie te moeten meedelen dat NL niet aan de enkels komt van BE. Uiteraard zijn zowel NL als BE nooit wereldkampioen voetbal geworden (al is dit bij BE gewoon een kwestie van tijd), echter de titels in het wielrennen en het tennis spreken volgens mij boekdelen.

Geen leedvermaak hoor, just facts. ��
Nogmaals geen leedvermaak hier, just facts! Om nu middels een universitair onderzoek tot een wel heel triviale conclusie te komen zie ik bijna als verspilling van belastinggeld.

De conclusie dat de rode duivels het goed doen is dan weer aantoonbaar niet correct. De professor had beter dit topic even kunnen doornemen :).

Picasso 1
3 september 2015, 12:13
Stief benadrukt tennis en wielrennen. Bij deze twee A-sporten kan Nederland inderdaad niet tippen aan de door Belgie gewonnen prijzen en titels. :tongue:

Dat Nederland weer beter is in B-sporten zoals zwemmen, paardrijden en hockey klopt weer wel met Big's theorie.

Admin
3 september 2015, 13:19
http://static0.ad.nl/static/photo/2015/14/2/13/20150903114457/media_xll_3265753.jpg

Erop of eronder voor Oranje: bibberen en bidden voor de buis.

ORANJESTRESS Een EK of WK voetbal zonder Oranje, het zou voor ons chauvinistische volkje niet minder dan een ramp zijn, schrijft Wessel Penning. Vanavond tegen IJsland moet er worden gewonnen. Bereid je voor op een avondje bibberen voor de buis.

http://www.ad.nl/ad/nl/1049/Oranje/article/detail/4134728/2015/09/03/Erop-of-eronder-voor-Oranje-bibberen-en-bidden-voor-de-buis.dhtml

Picasso 1
3 september 2015, 20:18
Zag net dat een oude voetballer met steeds vaker toenemende ouderdomskwalen het veld heeft moeten ruimen.
En terwijl een wielrenner het rood kwijt raakt, is er een voetballer die er tegen aan loopt.

Wordt steeds bigger bibberen.

Nedlovefkk
3 september 2015, 20:45
Domme Bruno. Niet iedere scheidsrechter zal er rood voor geven. Maar je moet het niet zover laten komen dat je de indruk wekt. Knurft.

Nu nog Luuk de jong erin en psv voorhoede van 14/15 is compleet..
Ja, daar geil ik op..

Zijn er eigenlijk IJslandse dvp's? :confused: voor het geval de frustratie weggeneukt moet worden.

Bluebear
3 september 2015, 20:57
Dit is weer echt zo'n Nederlands elftal pechwedstrijd. 0 - 1 Door een penalty die er geen was. :eek:

Picasso 1
3 september 2015, 20:59
...........son scoorde.

satanic surfer
3 september 2015, 21:04
Vooralsnog geen man overboord voor Olland ongeacht de weinig florissante toestand in eigen huis. Turkije bijt zich de tanden stuk op Letland en Tsjechie krijgt bij het begin van het schooljaar meteen een "kazak" op hun kop...Wie weet doen ze nog een goei zaak ondanks verlies...
La Belgique vooralsnog de 0-1 achterstand omgebogen in een verdiende 2-1 tussenstand. Isreal al vlot 4-0 voor en Wales vooralsnog doelpuntloos dus het lijkt de goeie kant uit te gaan aldaar...

KanariePiet
3 september 2015, 21:25
Beetje snel gesproken SS: Turkije staat ondertussen 1-0 voor en Tsjechië heeft 1-1 gemaakt. Ik denk niet dat Olland vanavond een goeie zaak gaat doen. Oh well...;).

satanic surfer
3 september 2015, 21:27
Ow, effe wat aanpassingen die weinig opbeurend zijn voor Olland...Tsjechie 1-1 momenteel en Turkije 1-0 voor...het lijkt er stellig op dat winst in Turkije wel ns benodigd zou kunnen zijn voor...positie 3 in de groep..Au mann.
La Belgique op 3-1 en dus normaliter kat in het bakkie...

KanariePiet
3 september 2015, 21:31
En Tsjechië nu zelfs 2-1 voor!:cool:

KanariePiet
3 september 2015, 21:39
Ik denk dat Olland een hele diepe zucht van opluchting mag slaken dat Turkije zich in de laatste minuten nog heeft laten ringeloren: 1-1 aldaar. De 3de plaats in de poule kan dus nog voor onze Noorderburen!:tongue:

satanic surfer
3 september 2015, 21:39
Een Letse reddingsboei voor Olland dat dankzij een late 1-1 aldaar nipt derde blijft in z´n groep met plaatsen 1 en 2 nou wel erg onwaarschijnlijk. Clashje in Istanbul volgende week voor plaatsing voor de barrages...

Picasso 1
3 september 2015, 21:41
En Tsjechië nu zelfs 2-1 voor!:cool:

Letland verlicht op de 91ste minuut de big afgang van Nederland. Tsja, waren ze maar half zo goed als België dat wel deed wat ze moesten doen en met 3-1 van Bosnië won.

Bluebear
3 september 2015, 21:41
2016 wordt een jaargang met extra clubbezoeken, vrees ik. Ik ga vast sparen.

deket
3 september 2015, 21:49
Kreeg berichten dat ik hier iets moest schrijven, dus u vraagt, wij draaien. Een Nederlandse vriend whatsappde mij dat ik het telraam moest klaarhouden voor Nederland tegen ijsland, het land van gletsjers en vissers. Wel ik deed dit dus en besloot te zappen met België-Bosnie 3-1, logica gerespecteerd hier, maar wannneer ik dus sporadisch naar Nederland en dacht aan de woorden van JC, ooit :"voetbal moet je met verstand spelen"nu die Indi stond niet bepaald aan de eerste rij toen hersens werden uitgedeeld.
Nu de Walletjes zullen goede zaken doen zoals in vroegere tijden, immers : vele Nederlanders zullen die nederlaag niet alleen gaan wegzuipen maar ook,,,,

Stief
3 september 2015, 21:52
Het is stiiiiiiiiiilllll aan de overkant, het is stiiiiiiiil aan de overkant........

Nedlovefkk
3 september 2015, 22:07
Op naar GT zaterdag. Wie neemt het whiteboard mee? Laat die Belgen ons maar eens vertellen hoe we moeten ballen.

Fucking IJsland, waar praten we over.
Zondagavond tegen turkie, ik zie ze al door a'dam, r'dam, etc rondrijden met vlaggen.

We gaan dit niet redden...

Strijker
3 september 2015, 22:10
We blijven vol goede moed. Het maakt ook niet uit hoe je er komt, desnoods via een play-off, het belangrijkste is dat je naar Frankrijk gaat.
En dat gaan wij redden!!!!!
En daar begint elk team weer met een schone lei en is de hele kwalificatie reeks niet meer van belang.

Hoezo, stil?

https://www.youtube.com/watch?v=Y8I76A8fIYY

Hemaworst
3 september 2015, 22:16
Daar sta je dan, met je tattoos, je miljoenensalaris, je sponsorcontract, je eigen after shave, Je Aston Martin en met lege handen...

Picasso 1
3 september 2015, 22:19
Het is stiiiiiiiiiilllll aan de overkant, het is stiiiiiiiil aan de overkant........

Op zich valt dat wel mee, het is meer de doorgaans luidruchtige Big die in dit soort gevallen verstomt.

Big30
3 september 2015, 22:43
Op zich valt dat wel mee, het is meer de doorgaans luidruchtige Big die in dit soort gevallen verstomd.

Heb ik iets gemist???

Willem2
3 september 2015, 22:45
Ik kan Big niet bereiken...

Spanje had nooit verloren, die hadden zeker 10jaar alle vis uit IJsland opgekocht :) en macedonisch gekruid ;)

Big30
3 september 2015, 22:47
"Ik verzoek den luisteraars dan ook om wanneer ze straks hunne legersteden opzoeken, even rustig te gaan slapen als ze dat ook andere nachten doen. Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te zijn."

Bluebear
3 september 2015, 22:50
"Ik verzoek den luisteraars dan ook om wanneer ze straks hunne legersteden opzoeken, even rustig te gaan slapen als ze dat ook andere nachten doen. Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te zijn."

12512

deket
3 september 2015, 22:58
Big, nu doe je mij aan die komiek denken, die toen de Amerikanen daar in Irak alles hadden platgebombardeerd, toch bleef beweren dat de Irakezen gaan winnen. Terwijl blijven Peter en andere Jansens tegen hun gewoonte muisstil.
En Bluebear : hoezo geen strafschot? Zuivere penalty, en dom van VDW die in deze kontext naast Indi kan gaan staan.
viel me ook op, dat de Oranjedoelman veel kan leren van zijn overbuur

Goedemorgenallemaal
3 september 2015, 22:58
Op naar GT zaterdag. Wie neemt het whiteboard mee? Laat die Belgen ons maar eens vertellen hoe we moeten ballen.

Fucking IJsland, waar praten we over.
Zondagavond tegen turkie, ik zie ze al door a'dam, r'dam, etc rondrijden met vlaggen.

We gaan dit niet redden...

Ijsland staat niet voor niets bovenaan in deze poule..

Maar goed dat we Danny nog hebben, van Poppel....

https://twitter.com/EricCorton/status/639520389610254336

Don Rudo
3 september 2015, 23:01
Gelukkig heb ik de tv op the Godfather III afgestemd ?

satanic surfer
3 september 2015, 23:01
Ach, geen man overboord. Voordeel is dat ook Turkije dusdanig zwak is dat het een soort van strijd der schlemielen lijkt te gaan worden en Martins Indi´s schorsing gaan ze niet aanvechten lijkt me, alvast een stap voorwaarts. Enige probleem is natuurlijk dat Robben out is en zonder hem is Oranje simpelweg een heel middelmatig ploegje, doch Turkije is dat ook dus plek 3 lijkt plausibel zonder calamiteiten. Oranje mag de UEFA dankbaar zijn dat de uitbreiding net dit EK aanvat, anders was het met 3 matchen voor de boeg al quasi boeken toe.
Belgique een redelijk zwaarbevochten doch oververdiende zege met in beide doelen Chelseakeepers die beiden uitpakten met enkele stevige parades en De Bruyne in een prima rol, Kompany weer z´n gebruikelijke zondagswandelingen die bijna zuur opbraken, wanneer gaat ie het ns leren dat achterwege te laten en dom balverlies te lijden op de andere speelhelft?
Bulgarije na een thuisnederlaag tegen Noorwegen bijna uitgeteld, zou zomaar kunnen dat er komende zomer erg veel copulerende Hollanders en Bulga´s in saunaclubs ronddartelen...

Big30
3 september 2015, 23:08
Gewoon uit van de Turken verliezen en omdat de Turken uit tegen Tsjechië gaan verliezen volstaat een eenvoudige uitoverwinning tegen Kazachstan (geen probleem) en nadat de Tsjechen zeker zijn van kwalificatie winnen we dan uiteraard thuis vd Tsjechen.

Perfect scenario want dan mogen we een makkelijke KO gaan spelen om een beetje in de stemming te komen voor het EK.

Vervolgens doen we het op de EK eens anders dan wat we gewoon zijn dus niet de halve finale halen maar weer de finale halen. Had ik al eerder opgemerkt. Dat zal wel tegen de Fransen zijn net als Nederland een zogeheten Powerhouse in het internationale voetbal. We verliezen dan wel maar dat is ook weer typisch Nederlands.

Het wordt in 2016 een fantastische sportzomer voor Nederland! Eerst de EK finale halen en verliezen dan de Tour met Dumoulin als de grote favoriet en we sluiten het af met een medaille regen op de OS in Rio waar we Dafne heilig verklaren als dubbel Olympisch kampioen.

http://i.imgur.com/0F7Sefu.png

Dit lijstje kan dus worden aangevuld met een finale plaats 2016 tegen Frankrijk. Oja we verliezen in stijl na penalty's.

der lickmeister
3 september 2015, 23:41
Ik heb het eerste kwartier nog kunnen volgen via de radio, na oberhausen werd de verbinding steeds slechter, ter hoogte van essen alleen geruis, daarna in gelsenkïrchen op de parkeerplaats nog de rode kaart gehoord met veel geruis op de radio, daarna naar mijn schatje, en de uitslag op de radio gehoord.
Ik denk dat de bondscoach ze spaanse pepers in hun achterste moet stoppen dan zit er meer pit in, geld niet voor robben, hij moet het schijnbaar in zijn eentje doen,
En indi uit de selectie halen, wat een stomme fout als sukkel dit kun je geen professionele voetballer noemen
Uit het elftal halen voor de hele ek

Picasso 1
3 september 2015, 23:48
Ik kan Big niet bereiken...

Spanje had nooit verloren, die hadden zeker 10jaar alle vis uit IJsland opgekocht :) en macedonisch gekruid ;)

Hahaha.

Dat weet ik niet. Lijkt me een behoorlijk pittige tegenstander. Goed gepositioneerd, regelmatig hoge niveau one touch voetbal en daarbij elkaar goed vinden, verdedigend sterk, dreigend voorin, tomeloze inzet.....Nee ze hebben inderdaad weinig naam maar het is verre van een hapklare brok.

deket
4 september 2015, 06:58
Speelde Nederland zo zwak of het "grote" IJsland zo goed?. Een combinatie van beiden lijkt me.
en beste Big,:Dromen mag, maar indien je ze als werkelijkheid zou aannemen heb je een probleem. Halfjaren 90 bracht jullie Marco Borsato, een meezinger :"Dromen zijn bedrog" vind je het overigens niet zielig dat Oranje al zo moet tekenen. Btw, het is de eerdte keer, dzt eelfs een derde in een poule nog kans maakt. Normaal was het voor jullie dus al voorbij.

Picasso 1
4 september 2015, 07:27
Ja, nu is Nederland al de kansen aan het afwegen voor de derde plaats net zoals ze dat doen voor hun voetbalclubs in de Champions League om nog in de Europa League mee te kunnen doen. Met zwemmen richten ze zich tegenwoordig ook al op plaats twee, Wk judo een complete afgang met slechts een bronzen medaille terwijl het voorheen hun kroonsport was en bij wielrennen zijn ze ook allang tevreden met winst van enkele etappes in de Vuelta of een positie binnen de top 10. Doelen worden steeds verder bijgesteld en men stelt zich tevreden met steeds minder. Tekenend voor de steeds beroerder wordende status van Nederland als sportland. Bij atletiek stelden ze ook nooit wat voor, na slechts 9 medailles in decennialange deelnames hebbn ze nu eindelijk een sprintster die daar twee extra medailles in een keer aan toevoegt. Tja, wat blijft er verder? Hockey en paardrijden. En maar afgeven op de prestaties van andere landen (waar ze in Nederland slechts van kunnen dromen). Ach zal vast door de fluwelen revolutie komen die vanuit een weinig meer betekenend voetbalclubje doorstraalt naar de rest van de sport in het hele land.

Hemaworst
4 september 2015, 08:36
Ja, nu is Nederland al de kansen aan het afwegen voor de derde plaats net zoals ze dat doen voor hun voetbalclubs in de Champions League om nog in de Europa League mee te kunnen doen. Met zwemmen richten ze zich tegenwoordig ook al op plaats twee, Wk judo een complete afgang met slechts een bronzen medaille terwijl het voorheen hun kroonsport was en bij wielrennen zijn ze ook allang tevreden met winst van enkele etappes in de Vuelta of een positie binnen de top 10. Doelen worden steeds verder bijgesteld en men stelt zich tevreden met steeds minder. Tekenend voor de steeds beroerder wordende status van Nederland als sportland. Bij atletiek stelden ze ook nooit wat voor, na slechts 9 medailles in decennialange deelnames hebbn ze nu eindelijk een sprintster die daar twee extra medailles in een keer aan toevoegt. Tja, wat blijft er verder? Hockey en paardrijden. En maar afgeven op de prestaties van andere landen (waar ze in Nederland slechts van kunnen dromen). Ach zal vast door de fluwelen revolutie komen die vanuit een weinig meer betekenend voetbalclubje doorstraalt naar de rest van de sport in het hele land.

Pfff... volgens mij heb je dit onderwerp nu wel tot op het bot afgekloven. Het wordt een beetje een belegen, uitgekauwd stokpaardje en het voegt weinig nieuws toe om na iedere 10 posts je gelijk te (willen) halen. Ik zeg niet dat je geheel ongelijk hebt, maar het is zo slecht voor de Ph-waarde van het forum... Hetzelfde geldt trouwens voor Big die in iedere reactie wel het woord Spanje onderhuids moet verweven. Niks mis met een stevige, op feiten gebaseerde, discussie, maar er hoeft niet in iedere open wond zout gestrooid te worden. Tot zover de vrijdagochtendpreek...

Picasso 1
4 september 2015, 08:57
Hetzelfde geldt trouwens voor Big die in iedere reactie wel het woord Spanje onderhuids moet verweven. Niks mis met een stevige, op feiten gebaseerde, discussie, maar er hoeft niet in iedere open wond zout gestrooid te worden. Tot zover de vrijdagochtendpreek...

Welnee, soms slaat hij twee reacties over, die richt hij dan aan België of Ajax. Maar je hebt gelijk, Big moet naar het strafbankje en dan zullen anderen de prestaties van Dafne en Tom Dumoulin misschien meer gaan waarderen. ;)

Goedemorgenallemaal
4 september 2015, 09:01
Welnee, soms slaat hij twee reacties over, die richt hij dan aan België of Ajax. Maar je hebt gelijk, Big moet naar het strafbankje en dan zullen anderen de prestaties van Dafne en Tom Dumoulin misschien meer gaan waarderen. ;)
En Danny van Poppel....

P11111
4 september 2015, 09:21
Pfff... volgens mij heb je dit onderwerp nu wel tot op het bot afgekloven. Het wordt een beetje een belegen, uitgekauwd stokpaardje en het voegt weinig nieuws toe om na iedere 10 posts je gelijk te (willen) halen.

Daar is geen speld tussen te krijgen. De man is zwaar (met-citaat-)reactieverslaafd, is mijn indruk, en heeft wellicht hulp nodig.

Hij herhaalt inderdaad tot vervelens toe hetzelfde trucje. Hoewel ik onderweg de tel ben kwijtgeraakt, heeft hij volgens mij inmiddels al meer dan 2000 keer hetzelfde geschreven. Bijzonder origineel. Zou erg goed voor hem zijn als hij tegen zichzelf in bescherming wordt genomen.

Bij de plaatselijke keten in huishoudelijke artikelen is vandaag een grote spiegel in de uitverkoop. Hopelijk schaft hij er eentje aan en komt hij zelf ook eindelijk tot besef. :)

Picasso 1
4 september 2015, 09:31
En daar hebben we ook nog eens onze emotionele met stomheid geslagen ultra Ajaxied. Die voegt nou pas heel veel Ph-waarde aan het forum toe. Geef eens een analyse op de wedstrijd i.p.v. over je spiegeltjes te hebben.

P11111
4 september 2015, 09:34
De verwachte reactie, weliswaar zonder citaat.

Het grote verschil tussen jou en mij is dat ik het van mijzelf weet en jij (nog) niet. Maar wat niet is kan nog komen. :tongue:

Picasso 1
4 september 2015, 09:40
Het grote verschil tussen jou en mij is dat ik het van mijzelf weet en jij (nog) niet. Maar wat niet is kan nog komen.
Nog steeds zo aangeslagen van het verlies dat dit dat je top analyse is na de wedstrijd van gisteren?

Hier wat analyses en commentaren. http://nos.nl/artikel/2055845-ochtendkranten-vernietigend-over-hersenloos-oranje.html

P11111
4 september 2015, 09:47
Het wordt in mijn beleving bij Oranje ook tijd voor een fluwelen revolutie.

Martins Indi, Van der Wiel, Narsingh...pfff...daar word ik niet vrolijk van. Het is nog even wachten op Riedewald, Bazoer, Tete, Dijks en El Ghazi, maar gelukkig komen zij eraan.

En Robben meldt zich vanaf maandag bij de korfbalclub.

Op het EK in Frankrijk gewoon weer een 1:5:3:2 en we zullen wederom de Belgen en Spanjaarden ver achter ons laten.

Picasso 1
4 september 2015, 10:00
Het wordt in mijn beleving bij Oranje ook tijd voor een fluwelen revolutie.
Hahahaha.
Maar even serieus, ik vond Oranje sterk van de startblokken komen, erg aanvallend en een verademing t.o.v. eerdere wedstrijden. Robben zoals altijd erg dreigend en Sneijder zelfs een mooie one touch schot op het doel van de vooruitgeschoven Ijslandse keeper. Wie me vooral tegenviel was Depay. De Ijslanders vond ik redelijk sterk spelen (als zal ik geen enkele naam onthouden, wel dat het allemaal eindigt op son), niet bang zich naar achter laten duwen maar zodra ze de bal hadden met goede combinaties redelijk snel gevaarlijk voor het Nederlands doel met een actie aan het begin van de wedstrijd waarbij de zeer gevaarlijke voorzet net niet het Nederlandse doel in werd geraakt. Penalty was terecht, niet slim van Van der Wiel om op die plek een sliding in te zetten. Later met 10 man heeft Nederland het uiterste geprobeerd en zijn er verschillende kansen geweest die maar net tegengehouden werden door de keeper van Ijsland. Ook veel dreiging door Ijsland die de 1 meer persoon situatie goed wisten te benutten (dat kunnen alleen goede ploegen). Met sommige afkrakende berichten in de kranten ben ik het niet mee eens, Nederland heeft veel pech gehad in deze wedstrijd en heeft het maximale gedaan wat nog mogelijk was. Hoewel één kanttekening: het wisselen van Huntelaar vond ik niet bepaald een briljante zet van de nieuwe bonscoach Danny Blind.

Met het gemis van Robben zal het nog een lastige wedstrijd worden tegen de Turken.

Dit was dus wat ik in mijn spiegeltje zag.

P11111
4 september 2015, 10:17
Héhé, eindelijk de andere Picasso. Het moet niet gekker worden. :)

Helemaal mee eens. Eigenlijk zat gisteravond werkelijk alles tegen na een inderdaad best veelbelovende beginfase.

Depay heeft in Oranje nog weinig laten zien. Hij is nog jong en je ziet zijn potentie, maar ik ben benieuwd wat voor topniveau en welke effectiviteit hij uiteindelijk gaat halen. En tsja, dan komt zo'n slappe, krachteloze Narsingh er voorin bij. Die komt op dat niveau enorm veel te kort. Op dat moment, in combinatie met de rode kaart en de wissel van Huntelaar, besefte ik dat het een héle lastige avond zou gaan worden. Gelukkig scoorde Letland in Turkije nog de gelijkmaker, zodat we nog kunnen blijven hopen.

Iedereen lacht om de naam van IJsland, maar ondanks hun beperkingen is het een ontzettend stugge en zeer goed georganiseerde ploeg, die bij momenten ook heel behoorlijk kan voetballen. Respect!

En ja, eerlijk is eerlijk, ik ging met een zwaar teleurgesteld gevoel naar bed en vanochtend ben ik nog ziek van het resultaat. Een eindtoernooi zonder Oranje zou mij zwaar vallen, maar aan de andere kant is dat ook wel weer levensleerrijk, want dan kom je erachter hoe De Ket en Steef zich de afgelopen, zeg maar, 40 jaar vaak hebben gevoeld. ;)

P11111
4 september 2015, 10:49
Vissers heeft de oplossing: 'Zou met Riedewald en Tete beginnen'

Jaïro Riedewald en Kenny Tete moeten in de basis beginnen bij Oranje in de wedstrijd tegen Turkije. Dat vindt voetbaljournalist Willem Vissers van De Volkskrant. Gregory van der Wiel moet volgens hem worden geslachtofferd.

'De bondscoach zal Virgil van Dijk wel opstellen, maar ik zou beginnen met Kenny Tete en Jaïro Riedewald. Ik heb de afgelopen wedstrijden van Ajax gezien en zij behoorden telkens tot de besten. Ze ontwikkelen zich stormachtig', oordeelt Vissers vrijdag. 'Ik zou dus de snelle en duelsterke Tete opstellen in plaats van Van der Wiel, die zei dat hij geen ritme nodig had. Bij Van der Wiel gaat het sinds het WK in Zuid-Afrika een stuk minder met zijn carrière. Het is een sierlijke speler, maar geen meedogenloze verdediger.'

Vooral van Riedewald is Vissers onder de indruk geraakt. 'Riedewald is een enorm groot talent voor in de verdediging. Die zou ik ook laten starten', aldus de man die ook geregeld aanschuift bij tv-programma's Studio Voetbal en Natafelen met Kees. 'Ook zou ik altijd Van Persie opstellen, zeker in Turkije. Hij heeft veel technisch vermogen.'

Willem2
4 september 2015, 10:56
Mijn God, de ajax-verliefdheid loopt wel over hé. Die talenten moeten zich eerst langere tijd bewijzen voordat ze in aanmerking komen voor een plaats in Oranje.

P11111
4 september 2015, 11:01
Mijn God, de ajax-verliefdheid loopt wel over hé. Die talenten moeten zich eerst langere tijd bewijzen voordat ze in aanmerking komen voor een plaats in Oranje.

Een journalist is in principe altijd neutraal, zo neem ik blind aan. Ik denk niet dat Vissers Ajax-verliefd is. :)

Vind jij dat spelers van het bedenkelijke niveau Martins Indi, Van der Wiel, Bruma en Narsingh zich al wel langere tijd hebben bewezen voor Oranje?

P11111
4 september 2015, 11:19
De ochtendkranten zijn daags na de pijnlijke nederlaag van het Nederlands elftal tegen IJsland eensluidend in hun oordeel. De Telegraaf kopt met 'Blind in zijn hemd gezet' en spreekt op de voorpagina van een 'ijskoude douche'. Het AD vat de voor het Nederlands elftal zo dramatisch verlopen avond samen met 'Alles gaat fout' en 'Oranje is de wanhoop nabij'.

Net als de bondscoach zelf en Oranje-aanvoerder Arjen Robben hebben ook de kranten geen goed woord over voor de rode kaart van Bruno Martins Indi. Maar de manier waarop Gregory van der Wiel vervolgens een penalty veroorzaakt - wat volgens De Volkskrant niets met topvoetbal te maken heeft - kan Blind niet alleen op pech afschuiven, zo schrijft het AD. 'Van der Wiel, bankzitter bij PSG, leek op wel meer momenten dat extra beetje scherpte te missen. En dat risico nam Blind vooraf bewust.'

Volgens het AD was het verloop van de wedstrijd tekenend voor de gehele EK-kwalificatiereeks. 'Omdat het precies uitbeeldde wat deze voor Oranje is geworden: één langgerekte worsteling met de wet van Murphy. Alles wat fout kan gaan, gaat ook fout.' 'Toch moest Blind de hand ook in eigen boezem steken', stelt De Telegraaf. 'Na de black-out van Martins Indi besloot hij Klaas-Jan Huntelaar naar de kant te halen en Jeffrey Bruma in te brengen. Een wissel van Van der Wiel leek logischer.'

'Blind moet zich dan ook een slechte B-film hebben gewaand, omdat al zijn keuzes slecht uitpakten', schrijft De Telegraaf. 'Waarom een extra slot op de deur terwijl IJsland met één spits speelt? Waarom in één klap je elftal, speelwijze en tactiek op zijn kop zetten? Bij zijn eerste wedstrijd als hoofdcoach sinds 2006 won de emotie het van de ratio bij Blind.' En dus, schrijft het AD, liggen Oranje en het Nederlands voetbal op apegapen. 'De donkere voetbaljaren tachtig zijn akelig dichtbij.' Dat is ook de conclusie van De Volkskrant. 'Na het clubvoetbal is ook de nationale ploeg in een diepe crisis beland.

Bron: Voetbal International

Big30
4 september 2015, 11:40
Met de opstelling van Oranje was weinig mis, dat deed hij nog wel goed. Depay Huntelaar Robben, voorhoede, er zijn landen die het met minder moeten doen. Het spel in een eerste instantie ging nog wel. Enige wat telde was winst. Toen ging het mis, blessure Robben, dom rood van Indi, juist Huntelaar werd gewisseld waar met 10 man het gevaar van moest komen, dan nog eens een vd Wiel die wedstrijd ritme miste en in de fout ging. Als ik het goed begrijp het eerste verlies thuis in een EK kwalificatie wedstrijd.

Achter heeft Blind niet zo veel mogelijkheden maar die ik hoop niet dat hij voor 2 onervaren Ajax verdedigers kiest die niet tegen de druk uit tegen Turkije bestand zijn. Het was niet best, maar goed, 24 teams plaatsen zich voor het EK en zelfs plaats 3 met PO is nog haalbaar.

Twee maal van IJsland verliezen een land dat zich nog nooit voor een EK of WK plaatste, iets meer dan 300.000 inwoners. Het kan verkeren.

Als je met dit materiaal je niet bij de laatste 24 in Europa kunt plaatsen via plaats 3 en een PO kun je ook maar beter thuis blijven. Geen EK dat zou dan voor het eerst sinds 1984 zijn. Was toen ook in Frankrijk. Op verzoek van Hemaworst zal ik nu niet hier een bepaald land noemen ;), wel een uitslag van 12-1! Toen stelde kwalificatie met 8 deelnemende landen nog wat voor.

Lees dat van Dijk en Lens er nu bij komen. Twee logische vervangers.

Wentelt Eefje
4 september 2015, 12:34
Veertig bondscoaches gingen hem voor. Niet één had zo'n dramatisch begin als Danny Blind donderdag tegen IJsland (0-1). In 'zijn' Arena nog wel. Dezelfde Arena waarin het Nederlands elftal nog nooit een officiële wedstrijd verloor. Deze en meer statistieken die Danny Blind en het Nederlands elftal liever niet willen lezen als ze vanochtend wakker worden.
- Nog nooit verloor het Nederlands elftal twee keer van hetzelfde team in één kwalificatiereeks (EK of WK).

- Canada en Estland verloren dit jaar thuis niet van IJsland.

- Oranje had voor de EK-kwalificatiereeks in tien ontmoetingen nog nooit verloren van IJsland.

- Bruno Martins Indi is de eerste Oranje-speler in de geschiedenis die voor de tweede keer een directe rode kaart krijgt. Zijn eerste kreeg hij bij de rentree van Guus Hiddink als bondscoach.

- Oranje speelde voor donderdag 23 keer eerder een officiële wedstrijd in de Arena. Nog nooit werd er verloren.

- Thomas Bruns, Wout Weghorst, Oussama Tannane en Arek Milik slaagden er de laatste weken wél in om doelman Hannes Halldórsson (NEC) te passeren.

- De laatste en enige keer dat Nederland een thuiswedstrijd verloor in EK-kwalificatieverband, was Danny Blind net twee jaar oud. Elek Schwartz was bondscoach. Onder zijn leiding werd er op 30 oktober 1963 verloren van Luxemburg (1-2).

P11111
4 september 2015, 12:50
'Met bretels en een baard kan hij zo naar de Amish in Amerika om in zo'n huifkar te zitten.'

Het Nederlands elftal verloor de belangrijke EK-kwalificatiewedstrijd tegen IJsland donderdag met 1-0 en Willem van Hanegem ergerde zich dood aan Oranje. Het spel kon hem niet bekoren, maar ook heeft hij geen goed woord over voor de dingen die buiten het veld gebeuren. Zo kon hij de opvallende kledingkeuze van Memphis Depay tijdens diens aankomst bij het Nederlands elftal niet echt waarderen.

Het is inderdaad triest en pijnlijk wanneer je als voetballer, die alles nog bewijzen moet, meer buiten de witte lijnen opvalt dan daarbinnen. Helemaal akkoord met Willem. Wat een walgelijk en misplaatst theaterstuk was dat.

Picasso 1
4 september 2015, 13:12
Geen EK dat zou dan voor het eerst sinds 1984 zijn. Was toen ook in Frankrijk. Op verzoek van Hemaworst zal ik nu niet hier een bepaald land noemen ;), wel een uitslag van 12-1! Toen stelde kwalificatie met 8 deelnemende landen nog wat voor.

Is inderdaad al lang geleden maar staat me inderdaad van bij dat Spanje helemaal tot aan de finale doordrong (na winst van oa op Duitsland en Denemarken) waar vervolgens verloren werd van het Frankrijk van Platini vanwege een blunder van de Spaanse keeper Arconada. Een sterk Spaanse team dat alleen door Platini's Frankrijk in de finale pas kon worden gestopt.

Big30
4 september 2015, 13:45
Vreemd genoeg was dat voor het eerst dat Spanje eens een prijs haalde op een EK of WK. Nog vreemder was altijd dat Spanje eigenlijk pas vanaf 2008 serieus toesloeg en prijzen ging winnen, toen was het ook wel raak natuurlijk.

Ik zeg dit nu eens een keer niet om olie op het vuur te gooien :tongue: maar het is simpel weg vreemd dat het zolang duurde voordat Spanje prijzen ging winnen zeker als je dat vergelijkt met bv Duitsland of Italie. Die waren er wel altijd bij op een EK of WK waar je dat van Spanje ook zou mogen verwachten.

Een goede verklaring heb ik hier niet voor. Het Spaans clubvoetbal is met wat ups en downs eigenlijk altijd sinds de jaren 50 suc6vol geweest. Het nationale team niet, je kunt best stellen dat ze ondermaats presteerden tot 2008. Voor 2008 kwamen ze op een WK niet verder dan een kwart finale plaats.

Misschien is de verklaring wel heel simpel. In het verleden wel goede spelers maar net die de zeg X-factor hadden, waar ook een rol speelde dat Barca en Real veel steunden op buitenlandse spelers.
De recente suc6 kun je vanuit Real en Barca verklaren misschien ook dat in het verleden er minder suc6 was maar dan dus omdat er gewoon niet genoeg Spaanse voetballers waren vd klasse die men 2008-2012 wel had (heeft?).

Het zelfde geldt ook voor Engeland met wat geluk WK in 1966 voor de rest eigenlijk nooit goed gepresteerd.

Picasso 1
4 september 2015, 14:22
Hahaha die Big. :biggrin:

Malta wordt altijd met mosterscores ingemaakt bij wedstrijden waar niks op het spel staat voor de tegenstander. Denk bijvoorbeeld aan de 8-1 van Nederland tegen Malta. Na 6 tot 8 goals houden landen zich doorgaans in tegen dit soort landen en wordt de wedstrijd uitgetikt. Maar nu ging het een keer ergens om en werd dus doorgepakt. Kom op zeg, we hebben het niet over een winst van 12-1 op Italië of Duitsland, maar we hebben het over -----> MALTA, nogmaals: MALTA. En dan gaan bij sommige ;) Nederlanders de alarmbellen af als daar veel goals tegen wordt gemaakt. En dan vindt men het plotseling bizar (lees: niet kunnen verdragen dat ze eruit liggen) dat een groot voetballand zo'n hoge score maakt tegen een klein duimpje op voetbalgebied.

Spanje had overigens toen reeds een EK gewonnen en werd in 1984 finalist; Nederland had op dat moment nog niks gewonnen (er moest daarop tot 1988 gewacht worden). Zo zie je maar dat Big's beweringen nogmaals niet door feiten onderbouwd kunnen worden.

Recentelijk maakte Nederland (dat in het EK daarvoor in de voorrondes eruit lag) op een WK tegen alle prognoses Spanje (dat in het EK daarvoor Europees kampioen werd) in met een monsterscore van 5-1 (even voor de duidelijkheid, dat was niet eens tegen Malta) . Daar moet iemand vast veel geld mee hebben gewonnen, hier hangt een luchtje aan. ;)

Ik moer ervandoor, 'I'll be back'. :biggrin:

Big30
4 september 2015, 14:33
Spanje had overigens toen reeds een EK gewonnen en werd in 1984 finalist; Nederland had op dat moment nog niks gewonnen (er moest daarop tot 1988 gewacht worden).

Ehm ja in 1964 was er een EK, wie wist dat niet, met 4 deelnemende landen, Spanje als thuisland, Sovjet-Unie, Denemarken en Hongarije.

Toch blijft de conclusie dat Spanje tot 2008 ondermaats presteerde zeker in vergelijking met andere grote voetballanden en dat is gewoon opvallend.

http://i.imgur.com/wvP9gp9.png

De 12-1 tegen Malta zit nog diep maar is nu wel verwerkt :biggrin:! Omkoping, neen denk het niet al vinden velen dat er wel een luchtje aan zat.

P11111
4 september 2015, 14:58
Denk bijvoorbeeld aan de 8-1 van Nederland tegen Malta.

De 0-8 bedoel je waarschijnlijk.

0-1 Van Basten '8, 0-2 Van Basten '19, 0-3 Van Basten '23, 0-4 Winter '52, 0-5 Bergkamp '59, 0-6 Van Basten '64, 0-7 Bergkamp '65 en 0-8 Van Basten '81.

Toen hadden we nog extra-klassespelers als Van Basten, Gullit en Bergkamp, anno 2015 doen we het met Martins Indi, Van der Wiel, Bruma en Narsingh. Waar is de tijd gebleven?

P11111
4 september 2015, 17:25
Jack loopt boos weg

Jack van Gelder is vanmiddag boos weggelopen bij zijn eigen afscheidsuitzending op Radio 1. Oud-journalist Ben de Graaf noemde zijn commentaar 'gebral' en 'psychiatrisch'. Van Gelder besloot op te stappen: 'Ik ben Malle Pietje niet.'

De speciale uitzending, 'Jack van Gelder: Daar Gaat-Ie', werd vandaag tussen 13:00 uur en 14:00 uur uitgezonden op Radio 1. In de studio zaten Johan Derksen, Kees Jansma en Ben de Graaf. In de tweede helft van de uitzending zou Van Gelder zelf ook aanschuiven.

Ben de Graaf, voormalig sportredacteur van de Volkskrant, was hard in zijn oordeel over de stijl van Van Gelder: 'Dat geschreeuw en gebral vind ik psychiatrisch'.

Drie bromberen
Even na 13:30 uur zei presentator Giel Beelen dat Van Gelder toch niet kwam. 'Ja, daar gaat ie? Volgens mij is hij al weg. Jack van Gelder is weggelopen. Ik begrijp het wel een beetje, hij zit een half uur op de gang te wachten en hoort drie bromberen, denk ik.'

Beelen probeerde Van Gelder nog te bellen, maar die nam niet op. Op weg naar buiten zei Van Gelder: 'Ik ben Malle Pietje niet.'

Paul de Leeuw schreef op Twitter dat hij zich ergerde aan de uitzending. Hij vroeg Van Gelder of hij misschien niet gewoon moest weggaan. Op Twitter liet de Langs de Lijn-verslaggever weten al in de auto te zitten.

Jack reageert
Jack heeft inmiddels gereageerd bij De Telegraaf: 'Dit is ook deels de schuld van de redactie. Dat zij er voor gekozen hebben om een man neer te zetten die al jaren niet meer journalistiek bezig is en ook nog een zuurpruim.'

Hij vervolgt: 'Toen ik die De Graaf aanhoorde, dacht ik 'wat doe ik hier?'. Als ik naar een gestoorde man wil luisteren of kijken kan ik beter naar huis gaan om naar One Flew Over The Cuckoo's Nest met Jack Nicholson te kijken. Dit soort geënsceneerde idioten kunnen van mij de pestpleuris krijgen. Sorry, ik heb er geen andere woorden voor. Aan de andere kant is medelijden misschien beter op zijn plaats. Ik had gehoopt dat er geen patiënten bij de uitzending zouden zijn. Helaas.'

Excuses
NPO Radio 1 heeft sportcommentator Jack van Gelder inmiddels excuses aangeboden voor de desastreus verlopen afscheidsuitzending. Dat zei zendermanager Laurens Borst tegen het ANP. 'Het was absoluut niet de bedoeling dat het zo gelopen is. We wilden hem in het zonnetje zetten omdat we hem een geweldige vakman vinden.'

Borst: 'Er zijn dingen gezegd die niet helemaal gepast waren. Het was wel heel erg over de top. Het had een mooi eerbetoon moeten worden.' Hij hoopt met Van Gelder nog een gesprek te kunnen voeren over de uitzending. Die zal ook met de redactie worden geëvalueerd.

Van Gelder naar Sport1
Van Gelder bracht in juli naar buiten bij de NOS te vertrekken. De presentator tekende een maand eerder nog voor een verlenging van zijn contract, maar besloot toch bij Sport1 te gaan werken.

De hoofdredacteur van NOS Sport noemde de overstap van Van Gelder 'lastig', zo vlak voor het nieuwe voetbalseizoen. Bij het wekelijkse programma Studio Voetbal op NPO Nederland 1 wordt Van Gelder opgevolgd door Tom Egbers.

P11111
4 september 2015, 18:10
De eerste helft van het programma praatten de drie studiogasten Johan Derksen, Kees Jansma en Ben de Graaf over Jack van Gelder. Ze hadden kritiek op zijn "hysterische geschreeuw", zijn "geblèr" en zijn "uitbundige chauvinisme".

De Graaf zei: "Dat die man zo gek doet, een beetje psychiatrisch, dat stoort mij niet, ik zet gewoon het geluid uit."

De drie namen ook Van Gelders musicalcarrière en zijn presentatie van het TROS-programma Te land, ter zee en in de lucht, "en dat soort flauwekul", op de hak.

Bron: NOS

P11111
4 september 2015, 18:16
Dijbeenblessure houdt Robben vier weken aan de kant

Arjen Robben staat vier weken aan de kant. De aanvoerder van het Nederlands elftal liep donderdag tegen IJsland een dijbeenblessure op, bleek uit onderzoek.

Robben, die in de openingsfase van de verloren wedstrijd tegen IJsland (0-1) de gevaarlijkste man was aan Nederlandse kant, greep in de 25ste minuut - terwijl hij werd aangespeeld - naar zijn linkerlies. Vervolgens tikte hij zelf de bal over de zijlijn, waarna hij het veld kon verlaten. Al snel werd duidelijk dat hij het duel niet kon vervolgen.

'Specialisten zullen nu wel roepen dat ik niet topfit was, maar ik was echt topfit en superscherp. Ik werd in een korte periode twee keer hard opgevangen op de rand van de zestien. Bij de tweede keer is iets klem gaan zitten in mijn rug. Dat straalde uit naar mijn lies en ik moest eruit. Niet te geloven...', zei hij na afloop voor de camera van de NOS.

Uit onderzoek in München is gebleken dat hij met een spierverrekking kampt. Robben mist buiten een handvol wedstrijden voor Bayern München ook de interland van Nederland in Turkije van aanstaande zondag. Tegen Kazachstan (10 oktober) en Tsjechië (13 oktober) kan hij er in principe wel weer bij zijn.

bocariver
4 september 2015, 18:20
Martins Indi, Van der Wiel, Bruma en Narsingh. Waar is de tijd gebleven?

May be it is too late to tell Danny Blind but Van Der Wiel was on injury list of PSG, Then VDW said on twitter "I am not injured". After a new win With Serge Aurier on the field and VDW home, Laurent Blanc said "he is injured" which means "He is too bad in defense to play and we try to sell him before end of mercato period".

Oups.....Penalty

To prevent a new mistake , you must tell Blind that Ricky Van Wolfswinkel is a joke. About Karim Rekik, we wait a little bit to judge but he makes us already laugh with his song as champion with PSV.

Lyrics " Karim Rikiki,Karim Rekik"

Last football player of Netherland who let a good remember in France is Frank Verlaat (Rob Witschge a sometimes too).

Big30
4 september 2015, 18:53
Only one (real) dutch top player was active in France. Long time ago Johnny Rep.

P11111
4 september 2015, 18:58
Vergeet Tscheu La Ling (officieel: Ling Tshen La, vernoemd naar zijn Chinese opa) van Olympique Marseille niet!

Toen was hij trouwens ook al goed in het schrijven van rapporten. :)

bocariver
4 september 2015, 19:12
Only one (real) dutch top player was active in France. Long time ago Johnny Rep.

http://www.dailymotion.com/video/x46j43_mickey-3d-johnny-rep-live-a-st-etie_music

bocariver
4 september 2015, 19:14
Vergeet Tscheu La Ling (officieel: Ling Tshen La, vernoemd naar zijn Chinese opa) van Olympique Marseille niet!

Toen was hij trouwens ook al goed in het schrijven van rapporten. :)

6 goals in 27 matches (wiki source), not enough to be remembered in OM.

Picasso 1
4 september 2015, 21:13
A foreign player I liked at Olympique Marseille was Chris Waddle(winger) and also Stojkovic. Remember a very good game against the strong AC Milan that was beaten at semi finals by OM. At the final OM lost then from Red star Belgrado. Olympique had the next opportunity at 1993 when they won the final but that was already a changed team with Deschamps and Desailly.

That was one of the three golden times of French football (first with Platini and third with Zidane).

Costana
4 september 2015, 21:28
Toen hadden we nog extra-klassespelers als Van Basten, Gullit en Bergkamp, anno 2015 doen we het met Martins Indi, Van der Wiel, Bruma en Narsingh. Waar is de tijd gebleven?

Inderdaad, de Nederlandse spelers die hier worden opgesomd zijn mij totaaaaaaal onbekend. Merendeel speelt nog in de eredivisie veronderstel ik ?
Ok, van der wiel bankzitter bij psg, robben bayern, huntelaar schalke, sneijder gala... en behalve robben is het toch niet zoveel soeps....

ik voorspel zwarte jaren voor het nederlandse voetbal....

satanic surfer
4 september 2015, 21:28
A short golden era with a dark edge because of the speculation about corruption from Bernard Tapie (then the owner of OM)...French clubfootball was and is not impressive at all to be fair, back in those days a lucky shot from Tapie and a short stay at top level. Off course coached by the legendary Raymond Goethals, a real Magician with booze and smokes 8and tacktics). Lyon used to be the dominant force the last 10/15 years untill some Sjeik got interested in Paris and it´s footballteam, but still a long way to go for them to achieve the one thing he´s investing millions and millions for: winning the CL. If that would occur I´m quite sure that Sjeik will soon leave and choose another "toy"...

bocariver
4 september 2015, 23:06
That was one of the three golden times of French football (first with Platini and third with Zidane).

You are too young to remember world cup 1958 with players from Stade de Reims loosing only against Brazil with a defender staying on the field with a broken leg. Reims lost 2 or 3 times in coupes des clubs champions final against "some people playing in white" at this period. Some people liked too Saint Etienne Period with a loss against Bayern Munich in 1976. Magnificent loosers........

bocariver
4 september 2015, 23:42
Today,Nabil Fékir (Lyon) had ruptured cruciate knee ligaments. Big loss for France with injury of expected genus of next year. With 6 months inactivity, bye bye euro2016.

Hemaworst
5 september 2015, 00:05
Dijbeenblessure houdt Robben vier weken aan de kant Arjen Robben staat vier weken aan de kant.

Carriereoverzicht van Arjen Robben...

12516

P11111
5 september 2015, 06:33
6 goals in 27 matches (wiki source), not enough to be remembered in OM.

Ling was als ouderwetse rechtsbuiten de man van de (dubbele) schaarschijnbewegingen en assists en niet zo zeer van de doelpunten.

"de souza"
5 september 2015, 07:49
Zo blijkt maar weer dat iedereen het afscheid (´Daar gaat ie´) (http://www.radio1.nl/popup/terugluisteren-programma/6062/2015-09-04) krijgt dat ie verdient!!!:lostit::asshole: Blij dat we verlost zijn van dat 020-gedrocht!

Fantastische man trouwens die Ben de Graaf:freu::rolleyes:

P11111
5 september 2015, 09:50
Volgens Dr. Bones komt medio 2016 voor het eerst een werkzaam medicijn tegen het 'Calimero-voetbalsyndroom' op de markt.

Goed nieuws dus. Hopelijk slaat het aan. :)

Picasso 1
5 september 2015, 10:39
Ik zeg dit nu eens een keer niet om olie op het vuur te gooien :tongue: maar het is simpel weg vreemd dat het zolang duurde voordat Spanje prijzen ging winnen zeker als je dat vergelijkt met bv Duitsland of Italie. Die waren er wel altijd bij op een EK of WK waar je dat van Spanje ook zou mogen verwachten.

Een goede verklaring heb ik hier niet voor. Het Spaans clubvoetbal is met wat ups en downs eigenlijk altijd sinds de jaren 50 suc6vol geweest.

In de jaren 50/60 klopt het dat Real Madrid in Europa heerste, niet het Spaans clubvoetbal dus maar one and only Real Madrid. In de jaren 70, 80 tot begin jaren 90 waren echter de succesvolle voetbalclublanden eerst dat ene goddelijke club uit Amsterdam, vervolgens Engelse clubs (Liverpool) en daarna een lange periode Duitse en Italiaanse clubs; je ziet ook dat dit de landen waren die in de zelfde periodes goed presteerden op WK's (behalve Engeland). Dus niet het Spaans clubvoetbal was succesvol in die periode zoals jij benadrukt (wel af en toe een uitzondering van een Spaanse club die ver kwam in de Europacup), de grote successen voor het Spaanse clubvoetbal kwamen pas begin jaren 90 (Real Madrid bijvoorbeeld won pas na 30 jaar zijn eerstvolgende Europacup 1 sinds de jaren 60!) en je ziet ook in de WK's en EK's dat Spanje zich vervolgens altijd kwalificeerde (op 1992 na) en de resultaten geleidelijk steeds beter werden:
WK: 1986 kwartfinale ,1990 achtste finale , 1994 Kwartfinale , 1998 eerste ronde, 2002 kwartfinale, 2006 achtste finale, 2010 kampioen, 2014 eerste ronde
EK: 1984 Finalist/2de, 1988 eerste ronde , 1992 niet gekwalificeerd, 1996 kwartfinale, 2000 kwartfinale, 2004 eerste ronde , 2008 Kampioen, 2012 Kampioen

Ehm ja in 1964 was er een EK, wie wist dat niet, met 4 deelnemende landen, Spanje als thuisland, Sovjet-Unie, Denemarken en Hongarije.

Er was daaraan vooraf een kwalificatie met deelname van 24 Europese landen waaronder ook Nederland (die door Luxemburg werd uitgeschakeld). De 4 beste landen bleven over voor het eindtoernooi en die werd toen door Spanje gewonnen (was in de glorieperiode van Real Madrid). 4 jaar daarvoor trok de anti-communistische dictator Franco in de kwart finales het Spaanse elftal terug toen ze tegen USSR moesten, dat toernooi werd door USSR gewonnen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Europees_kampioenschap_voetbal_1964_kwalificatie

Voor Nederland is het beeld trouwens vooraf aan 1988 niet heel veel anders (met grote uitzondering van 1974 en 1978):

12518 12519

Tot zoverre een stukje achtergrond/historie.

Don Rudo
5 september 2015, 11:47
Het weglopen van zijn eigen afscheidsfeestje door dhr. van Gelder naar aanleiding van de overstap van de publieke omroep naar de commercielen is een zwak moment van hem. Kan de beste overkomen.

Het niet nakomen van afspraken is nooit netjes, en in dit geval een schoffering van in volgorde:
- de collega journalisten die in de radiouitzending zaten (Derksen, de Graaf, Jansma)
- zijn collega radiomakers Chiel Beelen en gehele productieteam
- de NOS zijn werkgever
- de radioluisteraars in het algemeen en in het bijzonder de fans die speciaal voor hem hebben afgestemd
- het gehele Nederlandse volk, immers werkzaam bij de publieke omroep

Gelukkig is wegens de professionaliteit en ervaring van de overige aanwezigen de uitzending nog gered.

Als je het mij vraagt waarschijnlijk van hogere kwaliteit dan wanneer het feestvarken zelf aanwezig was geweest.

Het cadeau voor hem, een nieuwe pyjama, sturen we wel op.

Veel succes bij Sport1 Jack, gelukkig verdwijn je achter de decoder!

Jansen
5 september 2015, 13:08
Gisteren genoten van Duitsland - Polen hier zie je 22 spelers op het veld staan die fysiek sterker zijn dan die kleine mannetjes van het Nederlands elftal.

Picasso 1
6 september 2015, 01:33
http://img.kaloo.ga/thumb?url=http%3A%2F%2Fstatic.voetbalzone.nl%2Fima ges%2Fphotos%2Foriginelen%2F2015%2F9%2FGettyImages-48702317660734000.jpg&md5val=b4bf447518ad116e7acf999c9f935a37&key=335fe8a79d14605e3be810b5ebc28d6f3b5dfc87&method=fit&size=1440x960

Slowakije was met Engeland nog zonder puntenverlies in de EK-kwalificatiecyclus, maar moest zaterdag zijn meerdere erkennen in Spanje. De regerend Europees kampioen won met 2-0 in Oviedo en nam daarmee revanche voor de 2-1 nederlaag van vorig jaar in Zilina.

De eerste grote kans was voor de bezoekers via Robert Mak, maar de aanvaller schoot naast. Daarna nam Spanje het heft in handen. Jordi Alba kopte uit een prachtige pass van David Silva de openingsgoal binnen.
Penalty

Na een licht contact tussen Matús Kozácik en Diego Costa kreeg Spanje in de 30ste minuut een strafschop en die werd benut door Andrés Iniesta: 2-0. Hoewel Spanje daarna oppermachtig bleef en enkele kansen kreeg, was dat ook de eindstand.

Sammenvatting
http://nos.nl/video/2056170-ek-kwalificatie-spanje-slowakije.html

Willem2
6 september 2015, 12:26
Waar was onze marrokaanse Picasso 1 .......
in Alkmaar om voor het goede doel oud-REAL Madrid te zien :

Het was een schitterend affiche, zaterdag in het Afas-stadion in Alkmaar. De Laureus All Stars, met onder anderen Thierry Henry en Pierre van Hooijdonk, tegen de Real Madrid Legends van bijvoorbeeld Luis Figo en Clarence Seedorf. De grote smaakmaker was Edgar Davids, die twee keer scoorde voor de All Stars. 'De Pitbull' deed dat op indrukwekkende wijze............... http://www.ad.nl/ad/nl/4562/Voetbal/article/detail/4136637/2015/09/06/Afgetrainde-Edgar-Davids-is-het-nog-niet-verleerd.dhtml

deket
6 september 2015, 16:47
Maak van Turkije nu geen wereldploeg, ze hadden wel pech dat ze onverdiend nog een goal tegen kregen in blessuretijd tot geluk van Oranje, nu moeten de Turken winnen voor ocharme de 3de plaats. Ijsland, is evenmin een wereldploeg, ja maar de laatste jaren sterker geworden, zegt men mij. Nog niet zo gek lang geleden verloren ze met 3-1 tegen België en het blijft een land van 300.000 inwoners, voornamelijk vissers, met alle respect

deket
6 september 2015, 17:09
Begint lekker, en dat is geen leedvermaak. Kaas niet met gaatjes maar met enorme gaten

Bluebear
6 september 2015, 17:18
Ik erger me als PSV-er nu al aan Narsingh. Wat wordt er een verkeerd signaal afgegeven aan deze jongen door opgesteld en geselecteerd te worden. Gruwelijken bras. Zoekt aan de zijkant continu zijn man op en is de bal kwijt of tikkie terug. En een mooie kans om zeep helpt als er 2 man vrij staan. Onbegrijpelijk!!! :angryfire:

Picasso 1
6 september 2015, 17:30
En dit is dus waarom Barcelona Ardan Thuram van Atletico heeft overgenomen. Maar goed, zelfs bij verlies van Nederland is het nog niet afgelopen. De Turken moeten de volgende wedstrijd tegen Tsjechië die 2de staat. En het is wel erg onwaarschijnlijk dat Nederland ook tegen Kazachstan punten laat liggen, alhoewel de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Voor Nederland zou het echter wel definitief afgelopen zijn als Turkije 12-1 van de Tsjechen wint.

Nedlovefkk
6 september 2015, 18:00
Wat een drama. Nu had je echte mannen moeten opstellen ipv jonkies. Saunaclubs zullen er in ieder geval blij mee zijn. Nederlanders blijven in de zomer van 2016 wel komen. Van Basten, van Nistelrooy, Blind, voelt mij allemaal te licht aan als staf.

Costana
6 september 2015, 18:10
man man man
Ik trek al mijn woorden terug over het Nederlandse team...

Momenteel kan Nederland van iedereen verliezen zo te zien.... ook Kazachstan.

bocariver
6 september 2015, 18:35
Hard for Netherland,,Van der Wiel will be suspended next match....

Jansen
6 september 2015, 18:43
Je moet toch wel heel erg BLIND zijn om met deze opstelling te starten.

Bruna,Vd Wiel,Persie,Klaassen en Narsing allemaal te licht voor de Turken of geen wedstrijd ritme.

Sneijder zag je heel de wedstrijd niet.
Waarom geen van Dijk en de Jong in de basis of Pieters bij de selectie ?
Dailey Blind is ook Blind gewisseld.

Uitslag 3-0 voor de Turken.

En dan de verslaggever maar rekenen iedere wedstrijd dat een derde plaats nog wel mogelijkheden bied.
Nu weer het commentaar dat de Turken als ze nog 2 wedstrijden verliezen nog een mogelijkheid is voor Nederland !!! Nou ik denk dat Nederland nog wel meer punten laat liggen.

Bluebear
6 september 2015, 18:55
https://www.youtube.com/watch?v=fucMkeeAvtE

Big30
6 september 2015, 18:57
Met een goede trainer die wel logische keuzes had gemaakt had het er wellicht nu anders voor gestaan. Maar het is zoals het is. Zelfs plaats 3 hebben we niet meer in eigen hand. Schandalig en dan mag je van een afgang spreken.

De laatste keer dat we een EK hebben gemist was in 1984 ook toevallig in Frankrijk.

Sjeufke
6 september 2015, 19:09
Hoe was het ook weer? 16 miljoen bondscoaches :biggrin:
Neemt niet weg dat het zwaar klote is! Goed om een keer niet mee te doen! Dat zet de neuzen weer een keer de goede kant op!

Begint lekker, en dat is geen leedvermaak. Kaas niet met gaatjes maar met enorme gaten

Tja, van zo'n opmerking wordt het nat in de broek. De Rode Duivels zijn na 'ruim 100 jaar' eindelijk weer eens in de picture verschenen. Laat ik het daar maar bij houden ;):wink2:

deket
6 september 2015, 19:20
Nogmaals, heb geen leedvermaak en maak anderen wel nat maar hiervoor is een woord :"blamage, vernedering" dat zijn er 2.
zouden ze wat beter minder bezig zijn met hun kleding zoals de Kromme terecht aanhaalde, eveals hun zonnebank en hun tasjes en last but not least, weer die gekleurde schoentjes, het lijkt verdorie the Village People wel.
ze staren zich blind op het wk in Brazilië, maar dat werd bereikt met antivoetbal zoals Jan Mulder opmerkte. Ik sprak Nederlandse supporters daar ter plaatste en die waren helemaal niet zo enthousiast als d3 ijsberen hier hoor, zeker na de match na Australië.
De waarheid is dat er niet veel talent meer opstak na de generatie Van Basten, Rijkaard en Gullit, hoewel die laatste vaak liever in praatshows zat dan op een voetbalveld te spelen.
Nu aan deze generatie hun enorme salaris zal het niet liggen, of juist wel?

met hun kleding zoals De kromme het terecht opmerkte, hun zonnebank, tasjes, kutmuziek in hun oordopjes en last but not least : die gekleurde schoentjes, het lijkt the village people wel.
Aan hun astronomisch loon zal het niet liggen zeker?
Men staart zich blind op het wk in Brazilië, maar dat werd zoals Jan Mulder opmerkte met antivoetbal. Sprak Nederlanders ginds ter plaatse en ze waren helemaal niet enthousiast daar hoor, zeker niet na de wedstrijd tegen Australië.
De waarheid is dat sinds de generatie Van Basten, Rijkaard en Gullit (hoewel die laatste vaak liever in de praatshows zat dan op een voetbalveld) er gewoon gebrek aan talent is

Hemaworst
6 september 2015, 19:26
12539

Picasso 1
6 september 2015, 19:37
Turkije moet tegen de twee bovenste waarvan Tsjechië zich ondertussen reeds geplaatst heeft en Ijsland ter zijner tijd zal ook geplaatst zijn. Nederland moet tegen de twee laagsten. Normaal zou ik Nederland nog alle kans geven maar het wordt wel een lastig verhaal als de twee bovensten reeds geplaatst zijn.

Big30
6 september 2015, 21:06
Overigens groot compliment aan de Belgen die zich voor het eerst sinds 1984 op eigen kracht gaan kwalificeren voor een EK. Een werkelijk dik verdiende overwinning op Cyprus. Proficiat!

Stief
6 september 2015, 21:29
1 flits van Mertens en Hazard en klaar is Kaas (zonder gaten). Meer moet dat niet zijn ;-)

Big30
6 september 2015, 21:35
Echt fantastisch wat de Belgen lieten zien :biggrin:.

Big30
6 september 2015, 21:42
Als zelfs het super chauvinistische hln.be dit zegt:

Net als tegen Bosnië blijven de Rode Duivels onder de verwachtingen. Sterker nog, defensief stond het niet goed. Voorin kon Benteke nauwelijks een bal bijhouden en kansen waren op één hand te tellen. Geen tempo, geen inspiratie, geen creativiteit. Met blozende wangen trokken de boys van Wilmots de rust in.

We geloven haast onze eigen ogen niet, maar de enige doelman die echt op de proef wordt gesteld is Courtois. De Cypriotische pogingen kunnen de Chelsea-doelman echter niet verontrusten. De warmte speelt een rol, akkoord, maar wat de klas van Wilmots vandaag brengt is echt beneden alle peil.

bergm550
6 september 2015, 22:07
Nederland is niet goed in voetbal en nooit geweest. Ja, hier en daar waren er wat uitblinkers en hoogtepunten. Maar bijna gewonnen is niet gewonnen en een tweede plaats is geen plaats. Het is alles of niets. Nederland heeft altijd zeer matig gepresteerd met voetbal op het wereldtoneel. Wat helaas altijd onderbelicht blijft, is dat Nederland met hockey veel beter is. Het Nederlands vrouwen- en mannenhockeyteam presteren op het allerhoogste wereldniveau.

De mannen zijn al drie keer wereldkampioen geweest en de vrouwen maar liefst zeven keer. Als ik naar voetbal kijk, dan zit ik naar een stel getatoeërde achterbuurters te kijken en met hockey zie ik allemaal beschaafde mensen. Geen tatoeages, gedisciplineerd en intelligent. Voetbal kan een voorbeeld aan hockey nemen. En hooligans zie je ook niet tijdens hockeywedstrijden.

mechelen
6 september 2015, 22:17
Nederland is niet goed in voetbal en nooit geweest. .

:eek:

Wij hebben wél gewonnen. Maar het trok op geen kloten. :mad:

Big30
6 september 2015, 22:34
Goede analyse van van Hooijdonk. Trage opbouw vanuit achteren en maar blijven tikken, nooit een lange diepte pass. Wat een verschil met wat Duitsland vrijdag liet zien, niets onnodig getik, snel in de omschakeling, geen onnodige breedte pasjes. Het was een genot om naar Duitsland Polen te kijken, hoog tempo van 2 teams die er voor wilden gaan.

Bij Duitsland stonden echte kerels van 1.85-1.90m. Wij kiezen voor tuinkabouter+ kwa lengte, spelers die driehoekjes kunnen spelen, helaas Blind zijn Ajax achtergrond kon je te veel merken. De Boer lijdt aan dezelfde afwijking.

Waar waren Huntelaar en Dost? Die zien we dit jaar wel in de Bundesliga, die zijn te groot en te sterk voor Oranje. Boven de 1.85 maak je in Oranje geen schijn van kans.

Badslippers
6 september 2015, 22:38
De zoveelste draak van een wedstrijd. Zelfs een ijsbeer weet dat als het om de worst gaat hij zijn kloten moet laten zien. Waar dat laatste op slaat weet ik ook niet maar de strekking zal duidelijk zijn.
Depay had een paar leuke acties op links maar Narsing op rechts bakte er werkelijk niks van. Als je ziet hoe amateuristisch sommige spelers een bal aannemen of een pass geven schieten je de tranen in de ogen. Miljoenen verdienen en nog geen knikker kunnen raken. Ik weet niet meer welke speler het was maar die "kopte" de bal nota bene met zijn schouder. Ik word ook kotsmisselijk als ik die spelers met hun oordopjes in naar de bus zie lopen om de pers te negeren. Mooi voetbal heb ik niet gezien. Op het laatst wat druk zetten en een paar wanhoopspogingen. Dat van Persie een basisplaats krijgt is onbegrijpelijk. "Die moet je altijd opstellen want hij kan in zijn eentje de wedstrijd beslissen", hoor ik de kenners vaak zeggen. Daar heeft hij dan wel veel tijd voor nodig want ik kan me wat betreft de laatste jaren geen doelpunt voor de geest halen dat beslissend was.
Gelukkig geen Nederlands elftal op het europese toneel in 2016 want het tikkie breed is langzamerhand een tikkie te slaapverwekkend.

Picasso 1
6 september 2015, 22:40
Goede analyse van van Hooijdonk. Trage opbouw vanuit achteren en maar blijven tikken, nooit een lange diepte pass.

Aan de andere kant, ballen pompen in het zestien meter gebied van de tegenstander (zoals Van Hooijdonk voorstelde) was wat de Engelsen voorheen altijd deden. Gevolg was een afname aan creatieve middenvelders en we zien hoeveel successen dat het Engelse nationale voetbalteam heeft gebracht.

Big30
6 september 2015, 23:02
Aan de andere kant, ballen pompen in het zestien meter gebied van de tegenstander (zoals Van Hooijdonk voorstelde) was wat de Engelsen voorheen altijd deden.
Van Hooijdonk pleitte niet zo zeer voor de oude Engelse stijl die eigenlijk al lang niet meer wordt gespeeld maar meer tegen een verbod op de lange pass. Nederland en Ajax slaan door in hun brei en punnik voetbal wat Barca soms wel kon en Ajax dacht te kunnen spelen.

Engeland en Wales zijn trouwens gekwalificeerd. Maar het voetbal wat mij momenteel het meeste kan bekoren is dat van de Mannschaft, onze Oosterburen dus. Die zijn geloof ik wereldkampioen. Momenteel by far het beste Nationale team. Al is het veel te prematuur nu al over favorieten voor de EK te praten. Evident is Duitsland de grote favoriet ;). Dan even niets en dan de bekende landen als Frankrijk uiteraard en Spanje, Italie. Maar das eigenlijk een open deur, die landen kun je altijd noemen net als NL (nu dus niet!) :biggrin:.

Sjeufke
6 september 2015, 23:06
Ook Belgen steken draak met Oranje!
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/oranje/24462117/__Ook_Belgen_hebben_lol__.html

Gelukkig ken ik ook Belgen die wat verder kijken dan hun neus lang is :biggrin::wink2:

Big30
6 september 2015, 23:15
Leedevermaak is logisch voor een land dat zich 1984 nooit op eigen kracht voor een EK wist te kwalificeren. Dat gecombineerd met een Calimero complex ihb als het gaat om de grote Noorderbuur die wel zich altijd wist te kwalificeren verklaart alles!

Sjeufke
6 september 2015, 23:22
Zie er de fun van in B30....slechts 1 ijsbeer zal zich wellicht aangesproken voelen. ik ga de Rode Duivels in ieder geval supporten mocht Oranje zich niet plaatsen. ;)

deket
6 september 2015, 23:26
Peter nu zijn wonden aan het likken? Troost je Ajax genoot nooit van een traditie van talentvolle keepers, met deze als dieptepunt. Had de coach Krul moeten opstellen en Huntelaar? Nu een trainrr kan geen wonderen doen bij een matige ploeg, maar zijn onervaren verleden als hoofdcoach, en die niet of te late xisdels breekt zuur op. En Big door je nu op België te focussen, die overigens wonnen, had toch altijd gezegd dat het goed kwam, enfin door jou accommodatie psychologie, dus de ware problemen wegdeemsteren ennje pijlers richten op een land dat wel al eeker is. Tatcher deed dat in 81, grote economische crisis en werkloosheid in Engeland, hoe kunnen we deze dingen die er aan toe doen afleiden? Een oorlog met Argentinië beginnen over een eilandje met wat schappen.
vele politici gebruiken ook die methode, afleiden van de problemen, in dit geval het geklooi van Oranje. Die nu rood vannschaamte zijnen de pers, analysten erc zullen zoals gewoonlijk wel weer nalullen.
bekijk het positief, zowel Belgie als Roemenië plaatst zich. Resultaat voor de meiden die nog in de clubs werkzaam zijn, rollen omgekeerd, de Nederlanders willen naar de kamer, hun team speelt immers niet mee en de dvp blijven nu in de zaal, of tent naar het wwEK zien. Hun team kan ook berer ballen dan Oranje.
Zal toch een vreemd zicht in de clubs geven, de omgekeerfe wereld,

Picasso 1
6 september 2015, 23:26
Dat gecombineerd met een Calimero complex ihb als het gaat om de grote Noorderbuur die wel zich altijd wist te kwalificeren verklaart alles!

Dat is niet waar, Nederland heeft zich 4 maal niet gekwalificeerd en daarnaast aan het eerste EK niet deelgenomen.

Big30
6 september 2015, 23:28
Alle ijsberen zullen collectief voor de Rode Duivels juichen op het EK in Frankrijk! Het leedvermaak en hoongelach zal de komende maanden tm de EK ons verdiende lot zijn. In alle nederigheid laten we ons dat welgevallen! Tis nie anders ;).

Big30
6 september 2015, 23:32
Dat is niet waar, Nederland heeft zich 4 maal niet gekwalificeerd en daarnaast bij het eerste EK niet deelgenomen.
Gaap! Na 1984 heeft NL zich altijd op eigen kracht voor het EK gekwalificeerd. De Belgen nooit. Hoop dat het zo duidelijk is :smile2:.

Costana
6 september 2015, 23:32
België was om te huilen.....Wilmots buiten !!!

Elke Belg die weet wat voetbal is, doet hetzelfde met het potentieel van deze groep.
Aantal goede wedstrijd onder wilmots ? 1.5 (USA op het WK en ok Frankrijk vriendschappelijk), voor de rest BAGGER!

Picasso 1
6 september 2015, 23:43
Gaap! Na 1984 heeft NL zich altijd op eigen kracht voor het EK gekwalificeerd. De Belgen nooit. Hoop dat het zo duidelijk is :smile2:.
Gaap! Als we over 30 jaar net zo selectief argumenteren dan zal men dan naar verwachting kunnen zeggen: Na 2012 heeft België zich altijd op eigen kracht voor het EK gekwalificeerd. De Nederlanders nooit. Geen speld tussen te krijgen toch? :smile2:

Sjeufke
6 september 2015, 23:47
Peter nu zijn wonden aan het likken? Troost je Ajax genoot nooit van een traditie van talentvolle keepers, met deze als dieptepunt. Had de coach Krul moeten opstellen en Huntelaar? Nu een trainrr kan geen wonderen doen bij een matige ploeg, maar zijn onervaren verleden als hoofdcoach, en die niet of te late xisdels breekt zuur op. En Big door je nu op België te focussen, die overigens wonnen, had toch altijd gezegd dat het goed kwam, enfin door jou accommodatie psychologie, dus de ware problemen wegdeemsteren ennje pijlers richten op een land dat wel al eeker is. Tatcher deed dat in 81, grote economische crisis en werkloosheid in Engeland, hoe kunnen we deze dingen die er aan toe doen afleiden? Een oorlog met Argentinië beginnen over een eilandje met wat schappen.
vele politici gebruiken ook die methode, afleiden van de problemen, in dit geval het geklooi van Oranje. Die nu rood vannschaamte zijnen de pers, analysten erc zullen zoals gewoonlijk wel weer nalullen.
bekijk het positief, zowel Belgie als Roemenië plaatst zich. Resultaat voor de meiden die nog in de clubs werkzaam zijn, rollen omgekeerd, de Nederlanders willen naar de kamer, hun team speelt immers niet mee en de dvp blijven nu in de zaal, of tent naar het wwEK zien. Hun team kan ook berer ballen dan Oranje.
Zal toch een vreemd zicht in de clubs geven, de omgekeerfe wereld,

:confused:

Big30
6 september 2015, 23:55
Als Wilmots trainer vd Belgen blijft zal kwalificatie voor EK of WK nooit een probleem zijn. Helemaal accoord :biggrin:. Wat die man met de Rode Duivels laat zien daar moet je diep respect en ontzag voor hebben. Wilmots for president zeg ik! Nou ja koning dan maar. De huidige koning zal daar begrip voor hebben.

Blind dan maar bij ons koning want we leven in het land der Blinden.

Begrijp ik deket goed zegt ie dus dat we nu Belgie moeten binnenvallen of nee de Voerstreek zo iets als de Falklands zeg maar. Goed dat gaan we dan maar doen.

Maar zoals Bergmans zegt niet getreurd. We kunnen als voetbal hooligans nog altijd supporter worden van de hockey dames of heren suc6 verzekerd :biggrin:.

Picasso 1
7 september 2015, 00:12
Er wordt op het Nederlands voetbalteam afgegeven dat ze niet strijden zoals bijvoorbeeld de Duitsers maar ondertussen geven de Nederlandse supporters zelf niet het goede voorbeeld. Het is immers pas afgelopen als het afgelopen is.

deket
7 september 2015, 07:00
Had dat laatste stukje half slaperig geschreven, maar mijn veegelijking met de Falklands met hun schapen, diende om duidelijk te maken dat aantal beren hun pijlen op Belgie gingen richten, om die van hun eigen land te verdoezelen

Hemaworst
7 september 2015, 07:31
Kwalificatie gaat over tien ronden, pech en geluk gaat over één wedstrijd. Als je van de acht wedstrijden er niet eens de helft weet te winnen, dan heb je op een EK niks te zoeken. Van 'we gaan voor de groepswinst', via 'nummer twee plaatst zich ook direct' en 'dan maar via de play-offs' zijn we nu beland in de fase 'als de anderen genoeg punten verspelen, kunnen we nog stunten en via de allerlaatste achterdeur naar Frankrijk'. Zoals Yuri Mulder gisteren terecht concludeerde: als je als speler na afloop van de wedstrijd gaat melden dat we de eerste helft beter waren, kansen kregen en 'dominant speelden' (braak), dan klopt er iets niet in het zelfbeeld van de elf diva's die op het veld staan. Gegoochel met cijfertjes uit het verleden om aan te tonen dat Belgen en Spanjaarden eigenlijk ook weinig voorstellen, is een zwaktebod en, eerlijk gezegd, ongepast als je in ruim een jaar van een trotse derde plaats op het WK naar niet eens de bovenste 24 landen van Europa weet af te glijden. Hoewel dat op zich wél weer een prestatie is en weinig landen na kunnen doen. We zullen in ieder geval volgend jaar het Nederlands elftal nog wel een paar keer in actie zien, want uiteraard willen alle EK-gangers graag tegen een zwakkere tegenstander oefenen. En om alles nog maar even op Nederlandse wijze te herkaderen: zo slecht zijn we nou ook weer niet, grootmachten als Argentinie en Brazilie hebben zich nog voor een EK weten te plaatsen!

Big30
7 september 2015, 08:28
Der WM-Dritte Niederlande steht vor einer Blamage historischer Dimension, Islands Fußball-Helden und Tschechien dagegen haben ihr EM-Ticket in der Tasche. Die Holländer verloren drei Tage nach ihrer peinlichen Heimniederlage gegen Island (0:1) auch das eminent wichtige Duell bei der Türkei 0:3 (0:2) und haben in der Qualifikationsgruppe A keine Chance mehr auf einen der ersten beiden Plätze. Zuletzt hat Holland, Europameister von 1988, die EM-Endrunde 1984 verpasst.

http://m.rp-online.de/sport/fussball/em/andere-teams/em-qualifikation-2016-niederlande-vor-einem-historischen-debakel-aid-1.5371847

Goal.com: "Holland in Not: 'Totales Nichts' statt 'Totaalvoetbal' – Wenn es um die Niederlande und Fußball geht, dann denkt man vielleicht an die Rivalität mit Deutschland, an ein Stadion ganz in Orange, an eine offensive Spielweise, an ein 4-3-3-System, an Flügelspieler wie Arjen Robben, der im WM-Finale 2010 die Chance auf den Titelgewinn vergab, oder an den Europameister von 1988 mit Ruud Gullit, Marco van Basten und Frank Rijkaard. Kurz gesagt: an eine Mannschaft, die in den letzten knapp 30 Jahren meist attraktiv und erfolgreich aufgetreten ist.Aktuell spielt Holland allerdings weder attraktiv noch erfolgreich – und muss sich nun große Sorgen um dieEM-Teilnahme im nächsten Jahr machen."

Picasso 1
7 september 2015, 10:27
Nederland is niet goed in voetbal en nooit geweest. Ja, hier en daar waren er wat uitblinkers en hoogtepunten. Maar bijna gewonnen is niet gewonnen en een tweede plaats is geen plaats. Het is alles of niets. Nederland heeft altijd zeer matig gepresteerd met voetbal op het wereldtoneel. Wat helaas altijd onderbelicht blijft, is dat Nederland met hockey veel beter is. Het Nederlands vrouwen- en mannenhockeyteam presteren op het allerhoogste wereldniveau.

De mannen zijn al drie keer wereldkampioen geweest en de vrouwen maar liefst zeven keer. Als ik naar voetbal kijk, dan zit ik naar een stel getatoeërde achterbuurters te kijken en met hockey zie ik allemaal beschaafde mensen. Geen tatoeages, gedisciplineerd en intelligent. Voetbal kan een voorbeeld aan hockey nemen. En hooligans zie je ook niet tijdens hockeywedstrijden.

Misschien een idee om die uiterst succesvolle hockeytrainers om te scholen naar voetbaltrainers.

Teiresas
7 september 2015, 11:03
Wat een dramabeleid van onze nieuwe bondscoach. In de meest belangrijke wedstrijd van het jaar een team opstellen met voor de helft spelers waarvan je je kan afvragen 'wat doet die (op dit moment) in Oranje'?

Van der Wiel (misschien wel de slechtste man op het veld tegen IJsland) gewoon weer opstellen (waarom Janmaat in hemelsnaam niet geselecteerd en Tete (wie??? Tete, heeft al drie wedstrijden bij het subliem spelende Ajax mee mogen doen...) wel?
Bruma (commentaar verder overbodig), Riedewald, Klaassen (nog te onervaren voor dergelijk belangrijke wedstrijden bleek wel), Narsing. Wat moet je ermee?
Ik begrijp dat Danny uit vaderliefde moeilijk om Daley heen kan, maar zet hem dan linker CV of linksback, zodat je niet allerlei kunstmatige omzettingen hoeft te doen. (De Vrij naar links centraal ipv rechts; geen Pieters of Kongolo op linksback, maar Riedewald (ook op een positie waar hij bij zijn club niet speelt). Geen Wijnaldum of Nigel de Jong op het middenveld, maar de onervaren Klaassen en de overschatte Blind.
Spelers als Bruma en Narsing, da's toch geen Oranje materiaal! Nu niet en nooit niet!

En dan Cillissen die met de wedstrijd slechter wordt (2e doelpunt was gewoon naast de onvoorstelbaar slechte acties van zowel Blind als vd Wiel ook nog een gigablunder van de keeper én de penalty van IJsland had een beetje fatsoenlijke keeper toch echt moeten hebben...).

En als je dan na een klein half uur al tegen een 2-0 achterstand aankijkt, vooral niet ingrijpen. Geen Luc de Jong of Huntelaar erin, niet de volkomen falende Narsing vervangen door Lens, dandy Memphis (die sinds enige tijd de misvatting heeft dat hij god himself is) vooral laten staan ondanks dat hij op geen geslaagde actie te betrappen is geweest..

Kortom: Drama! Hoe kan je in hemelsnaam een goed resultaat verwachten met deze opstelling / selectie?

Ik voorspel dat als de bondscoach deze koers aanhoudt, we ook niet van Kazachstan kunnen winnen.
Dit Oranje heeft op het EK helemaal niets te zoeken. Dat wordt dus een beroerde zomer voor ons Hollanders...

Goedemorgenallemaal
7 september 2015, 11:53
Je bent zo goed als de spelers die je hebt.... Al in Brazilie waren er vraagtekens over de houdbaarheid van het Nederlans Elftal. De uitblinkers van weleer schoten nog 1 keer uit hun slof, geholpen door het relatief heel blijven van Robben, maar de houdbaarheid van deze generatie naar een volgend WK werd al betwijfeld en we zijn al halverwege op weg daar naartoe dus dat in ieder geval een aantal van die mensen niet meer zo top is als toen is heel logisch eigenlijk. Dan de volgende lichting, nou ja ik ken Memphis en Wijnaldum natuurlijk omdat ze voor een Brabantse Club gespeeld hebben maar al die andere namen zeggen mij niets. Dat betekent dus dat die namen (en de persoon er achter) niet genoeg indruk maken om regelmatig de krant te halen. Nou, dan zal het in het Nationale Elftal ook niet zoveel worden. En mochten er namen zijn die wel indruk maken bij hun club, een jaar lang samen trainen en spelen en met elkaar optrekken kan een goede invloed zijn, dan is dat nog lang geen garantie voor een nationaal elftal, dat toch in feite een gelegenheidsclubje is... Neem nu een van Persie, die draaide, als ik de kranten goed begrepen heb, toch heel goed mee in zijn clubs, maar in het nationale elftal ging het wat minder geloof ik.
Geeft allemaal niks, komt wel weer een keer, gun die Belgen en Turken ook eens hun lol en als de KNVB alles wat ze aan premies en beloningen uitsparen even snel op de vluchtelingen rekening stort hoeft die nationale actie ook niet meer want die levert vast minder op dan de premies en salarissen van de heren voetballers..

Jansen
7 september 2015, 12:39
Ja we zijn allemaal weer trainer en om een echte trainer te zijn moet je van huis met zeer vreemde beslissingen en opstellingen komen.
Dat Blind het niet ziet ( komt ook omdat hij de verkeerde naam heeft maar Van Basten en Van Nistelrooy zitten toch ook voor spek en bonen op de bank.
Ik vraag me altijd af ? Waarom wij het gehele publiek altijd gelijk krijgen met dit soort trainers.

Picasso 1
7 september 2015, 12:47
Het zou zomaar kunnen dat de 5 - 1 winst tegen Spanje bij het WK uiteindelijk in het voordeel is geweest voor Spanje en het Nederland uiteindelijk benadeeld heeft. Terwijl de zwaktes van Spanje werden belicht, werden die van Nederland gemaskeerd.

deket
7 september 2015, 13:11
België speelde ook niet goed, maar behaalde wel resultaat. Cost, welk alternatief is er voor wilmots Niet opnieuw een Leekens of zo he. Advocaat wilde komen, toen Wilmots met Shalke 04 flirte, maar dat lag blijkbaar nog te gevoelig bij de bond. Van Marwijck koos voor het vele geld in Arabie en dat niemand die naar daar trekt nog durft te eeggen dat het voor de "uitdaging"is, dan ga ik hem persoonlijk wurgen. Walg eigenlijk van die landen en zal nooit in Dubai in tegenstelling tot kenissen op vakantie gaan. Slaven die die nieuwe gebouwen zonder ziel moeten bewerken en ze nemen geen een vluchteling aan hoewel ze over meer ruimte en geld beschikken en het mensen van hun geloof en kultuur zijn, ze kopen liever paarden, duiven en voetbalclubs. Maar ik dwaal af. Het maakt mijn rekening niet, maar die BLINDE coach van Nederland lijkt me ook niet de aangexezen man. Oke hij beschikt over veel minder talent dan de Belgische trainer, Robben is te fragiel, dus te vaak gekwetst en Van Persie zijn laatste hoogtepunt was die zweefduikgoal tegen Spanje op het wk. Maar waarom niet Huntelaar inbrengen, indien je moet scoren en iemand zoals die verdediger Bruna zou nog niet bij Lommel mogen meedoen

Goedemorgenallemaal
7 september 2015, 13:14
Het zou zomaar kunnen dat de 5 - 1 winst tegen Spanje bij het WK uiteindelijk in het voordeel is geweest voor Spanje en het Nederland uiteindelijk benadeeld heeft. Terwijl de zwaktes van Spanje werden belicht, werden die van Nederland gemaskeerd.
Met een derde plaats hebben we het zeker niet slecht gedaan en de winst tegen Brazilie toonde ook aan dat het met de veerkracht wel goed zat. Kortom, we zaten op de goede weg... Dachten we, meenden we. Waren we van overtuigd....
Toch ergens een afslag gemist. Nu wordt er wel geroepen dat van Gaal beter was (ongetwijfeld waar) maar hij is ook niet dom. Bij gerede kans op een EK-zege was ie vast wel gebleven maar wellicht zag hij a) dat het een toppunut was en b0 dat hij geen mogelijkheden tot verbetering of zelfs maar evenaring van zijn prestatie zag. Oftewel hij zag dit aankomen en ook geen mogelijkheden dit te vermijden

deket
7 september 2015, 13:24
Dit is juist de kern van de zaak, volgens mij was die 3de plaats een vergiftigd geschenk en gaf zeker een vertekend beeld.
bereikt met antivoetbal en een Robben in bloedvorm, geholpen door wat geluk, Mexico.
Nu geraakten ze blind en stellen blind aan. Oke Guus was oud en gedateerd, maar die zijn CV was wel rijkelijk gevuld

Admin
7 september 2015, 13:51
Vandenbempt: "Als deze non-match nu een alleenstaand geval was..."

Na de nipte zege van de Belgen in Cyprus maakt Peter Vandenbempt zich stilaan zorgen. "Individueel en collectief heeft de nationale ploeg een probleem. Helaas is dat niet van gisteren. De problemen van het WK zijn er nog altijd", zegt de commentator. "De beste speler Kevin De Bruyne geeft een krachtig signaal. Aan de slag ermee."

Goed nieuws: de spelers beseffen het zelf

Een draak van een match van de Belgen. Een collectieve non-prestatie, ook individueel onvoldoende. Met uitzondering van De Bruyne, Vermaelen, een beetje Nainggolan en Courtois. Die hebben hun job gedaan in Cyprus.

We kunnen best spelers citeren, met De Bruyne voorop: "De slechtste match sinds ik bij de Rode Duivels ben." En dat is toch al een tijdje. Courtois zei min of meer hetzelfde.

Dat vind ik toch goed nieuws. De spelers beseffen het zelf, ze zoeken niet naar excuses zoals de warmte of het slechte veld. Dat had er wat mij betreft weinig of niks mee te maken.
Negatieve exponent Hazard

Ik zag een heleboel problemen, de individuele prestaties voorop. Hazard was de negatieve exponent. En dat voor zo'n goede voetballer. Ik heb hem zelden zo apatisch gezien. Hopeloos slecht aan de bal, alles mislukte. Het leek wel of hij geen vertrouwen had.

http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Rode_Duivels/1.2434369

Goedemorgenallemaal
7 september 2015, 14:23
Dit is juist de kern van de zaak, volgens mij was die 3de plaats een vergiftigd geschenk en gaf zeker een vertekend beeld.
bereikt met antivoetbal en een Robben in bloedvorm, geholpen door wat geluk, Mexico.
Nu geraakten ze blind en stellen blind aan. Oke Guus was oud en gedateerd, maar die zijn CV was wel rijkelijk gevuld
Zo bedoel ik het ook...
Tja, Hiddink... Wie was zijn "assistent"? Je zou bijna een complot, een paleisrevolutie bij de staf gaan vermoeden. Hiddink was niet slecht, alleen zijn onderdanen brachten het slecht over op de ploeg om zelf zo snel mogelijk ....

Willem2
7 september 2015, 14:35
Het nederlands elftal was slecht en dat lijkt helaas structureel met spelers die te snel denken dat ze goed zijn.
Het belgisch elftal was slecht maar won. Het belgisch elftal speelt al tijden ver onder het niveau van wat ze eigenlijk op papier zouden kunnen. Vooral de klassespelers zoals Hazaard en doch ook DeBruyne spelen lang niet zo goed als bij hun clubs.
Duitsland speelde een jaar voor het WK goede wedstrijden tijdens het WK speelden ze 1 wedstrijd heel goed en de rest bleven ze winnen.....
Spanje speelt al tijden niet zo goed maar ze winnen weer ....
Frankrijk wordt kampioen :)

deket
7 september 2015, 16:51
Klopt alleen is Kevin een van de weinigen die bij Belgie ook op clubniveau speelt.
Frankrijk gaf nog geen denderende indruk tijdens de interlands.
Normaal betreffende talent zou het een finale Duitsland-Belgie moeten worden, maar dan zullen de Rode Duivels wel uit een ander vaatje moeten tappen.

P11111
7 september 2015, 17:13
Koplopernieuws: Wijzigingen binnen directie en RvC na adviezen Ling

De Raad van Commissarissen (RvC) van Ajax heeft samen met de directie besloten enkele wijzigingen door te voeren. Directeur marketing Edwin van der Sar krijgt onder meer een vernieuwde portefeuille. De RvC is daarnaast voornemens Dolf Collee te benoemen tot statutair directeur en directievoorzitter.

De portefeuille van Edwin van der Sar verandert met ingang van vandaag. Hij wordt naast externe relaties ook belast met de rol van voorzitter van het technisch hart. De RvC is voornemens om de recordinternational van het Nederlands elftal met inachtneming van de daarvoor geldende procedure direct na de Algemene Vergadering van Aandeelhouders (AVA) van 13 november 2015, te benoemen tot statutair directeur. Het is de intentie dat Van der Sar na een jaar de rol van directievoorzitter op zich neemt.

De RvC is daarnaast voornemens om Dolf Collee, met inachtneming van de daarvoor geldende procedure direct na de AVA van 13 november 2015, te benoemen tot statutair directeur en directievoorzitter. De beoogde benoeming is voor een periode van één jaar. Collee treedt per direct af als commissaris van Ajax.

Marc Overmars gaat zich volledig richten op het aan- en verkoopbeleid van Ajax en de spelerscontracten. Zijn titel wordt directeur spelersbeleid. Van der Sar neemt vanuit de directie als voorzitter van het technisch hart de overige voetbalzaken in zijn portefeuille. Het technisch hart van Ajax bestaat Wim Jonk, Dennis Bergkamp, Marc Overmars en Frank de Boer.

Vanaf vandaag zullen Collee en Van der Sar, vooruitlopend op de voorgenomen benoeming, zich alvast bezighouden met de aandachtsgebieden waarvoor zij, zo is beoogd, per 13 november als statutair bestuurder verantwoordelijk zijn.

RvC-voorzitter Hans Wijers licht bovenstaande nader toe: "Begin juni hebben wij Tscheu la Ling gevraagd en bereid gevonden voor de RvC de situatie in en rondom het technisch hart in kaart te brengen en ons van adviezen te voorzien. Deze opdracht heeft hij afgerond en recent aan ons gepresenteerd. Mede op basis daarvan hebben wij de genoemde wijzigingen doorgevoerd. Wij zijn de heer Ling dan ook veel dank verschuldigd voor zijn werkzaamheden en zijn blij dat hij desgevraagd voor de RvC beschikbaar blijft voor advies.''

"Wij gaan er van uit dat onder leiding van Edwin van der Sar de leden van het technisch hart de komende periode gaan werken aan bindende en heldere afspraken over de taken, de verantwoordelijkheden, de bevoegdheden en de onderlinge communicatie. Hierbij worden de kritische observaties van de heer Ling betrokken.''

"Met Dolf Collee krijgt de directie er een ervaren bestuurder bij. Omdat hij sinds 2012 in de RvC zit en sinds begin juni als lid van de strategische commissie frequenter bij Ajax is geweest, is hij goed op de hoogte van het reilen en zeilen binnen de club. De heer Collee heeft niet de intentie langer aan te blijven dan tot aan de AVA van eind 2016, waarna Edwin van der Sar tot algemeen directeur van deze club wordt benoemd.''

"Door de genoemde wijzigingen hebben wij als RvC veel vertrouwen in de stappen die Ajax de komende jaren gaat maken, zowel binnen als buiten het veld. Voor nu is het van belang dat alle betrokkenen op een positieve en constructieve manier verdergaan met hun inspanningen voor Ajax. Een andere houding dan deze wordt door ons niet meer geaccepteerd.''

Directielid Edwin van der Sar voegt daar aan toe: "De afgelopen jaren heb ik me formeel niet of nauwelijks met het voetbalgedeelte van onze organisatie beziggehouden. Dat gaat nu veranderen en dat past bij mijn ambitie om algemeen directeur van Ajax te worden. Het is goed dat de RvC een oplossing heeft aangedragen waarbij alle betrokkenen behouden zijn voor de club. Het is ons doel om met elkaar te zorgen dat de problemen snel tot het verleden behoren.''

Bron: AFC Ajax

;)

Big30
7 september 2015, 18:08
Dolf Collee. Ontslagen als directeur bij ABN-Amro wordt dus de nieuwe algemeen directeur bij Ajax.

Het einde van Ajax als voetbal club? Ajax gaat nu als bank verder?

P11111
7 september 2015, 18:29
Ik ben vooral erg blij dat 'Speedy Gonzales' voorlopig het aankoopbeleid blijft doen.

Verder een prima rapport van Ling. Mijn complimenten! Hopelijk gaat hij er ook snel één van Oranje maken, liefst voor 10 oktober zodat we misschien toch nog naar het EK gaan. En wie weet wat daar dan met een juiste opstelling en goede omzettingen in een groep met Noord-Ierland, Wales en Oostenrijk nog mogelijk is. Ik geloof er nog in. :)

Teiresas
7 september 2015, 19:06
Ik ben vooral erg blij dat 'Speedy Gonzales' voorlopig het aankoopbeleid blijft doen.

Verder een prima rapport van Ling. Mijn complimenten! Hopelijk gaat hij er ook snel één van Oranje maken, liefst voor 10 oktober zodat we misschien toch nog naar het EK gaan. En wie weet wat daar dan met een juiste opstelling en goede omzettingen in een groep met Noord-Ierland, Wales en Oostenrijk nog mogelijk is. Ik geloof er nog in. :)

En waar baseer je dat dan op, dat het een prima rapport is?

Strijker
7 september 2015, 19:47
12556

Nedlovefkk
7 september 2015, 20:10
Heerlijk dat geouwehoer bij voetbal inside op RTL7.
Die brunette die nu vol in beeld komt zo tussen vd gijp en kraag junior. :eek: :annieiluvu:

Bluebear
7 september 2015, 20:25
Die brunette die nu vol in beeld komt zo tussen vd gijp en kraag junior. :eek: :annieiluvu:

Ja, die ging voor de bijl. Op zekers. :tongue:

Big30
7 september 2015, 20:28
Soms zegt Ome Jan uit Groningen wel wat zinnigs:

Toen dat andere icoon van het oranjevoetbal, Ajax, vier keer achter elkaar kampioen werd met een erbarmelijk soort spel (in de breedte, traag, en nog eens een tikkie breed, en weer achteruit, en dat vijftien keer), vond iedereen dat niet erbarmelijk maar fijn. In werkelijkheid was het een stuitende aanslag op alles wat Ajax en leuk voetbal is. Een kind kon de teloorgang voorspellen.

Men volhardt. Men denkt. Men doktert nieuwe systemen uit of houdt vast aan het oude verkeerde. Hiddink begon zijn regiem bij Oranje met dezelfde 5-3-2-1 (of een andere ultra-defensieve reeks van cijfers) opstelling en startte een onthutsend slechte rij wedstrijden in het armzalige kwalificatiegroepje. Bondscoach Blind zei gisteren voor de beslissende wedstrijd tegen Turkije: "We gaan vanuit de organisatie de nul houden." Dan weet je het wel.

Oranje en Ajax kunnen niet meer anders dan saai zijn. Ze denken dat het spel om balbezit gaat. Langzaam maar zeker wordt het vertoon hilarisch, en dat is ook wat waard: topvoetbal is amusement.
http://m.hln.be/hln/m/nl/34182/Jan-Mulder/article/detail/2447617/2015/09/07/Jan-Mulder-legt-uit-hoe-je-de-Nederlanders-nu-het-hardst-treft.dhtml?originatingNavigationItemId=1

Bluebear
7 september 2015, 20:32

Haha, nu zit heel Nederland te geilen. Ze kreeg even aandacht. :biggrin:

Costana
7 september 2015, 20:33
Deket: ELKE Belg die IETS van voetbal kent, doet minstens evengoed als Wilmots. Jij, ik, dupke, satanic_surfer, OudeBelg, en al de rest van onze landgenoten.
Ontslagen bij St.-Truiden, te licht bevonden bij Schalke and that's it !!!!

Beter kan men het niet verwoorden:
De les van Cyprus? Dat we best stoppen met spreken over finales en halve finales op het EK in Frankrijk: heeft deze 'gouden' generatie Rode Duivels eigenlijk ooit al indruk gemaakt tegen een gereputeerde tegenstander, het genre tegenstanders dat je sowieso voorbij moet als je een groot toernooi wil winnen? En neen, oefeninterlands zoals die tegen Frankrijk of Nederland tellen niét
bron: http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20150907_01853813

Deket: wat was de conclusie van de analysten: te traag, te weinig diepgang, teveel afval; welke ijsbeer zei deze zaken reeds voor het WK? Inderdaad ondergetekende.

deket
8 september 2015, 06:54
Cost, ik beaam dit, maar wie kan het alternatief zijn? Moslim "Erik"wil alleen nog gaan kijken naar Belgie en Standard, maar gaat na zijn herdenbloeding, rentenieren zonder stress en vissen. Een buitenland toptrainer die vrij is? Zoeken naar een speld in een hooiberg

P11111
8 september 2015, 11:07
Ajax contracteert Belgisch toptalent

Ajax heeft Fransesco Antonucci vastgelegd. De 16-jarige middenvelder is afkomstig van RSC Anderlecht en tekent een verbintenis tot medio 2018 in Amsterdam.

Antonucci geldt als groot talent en Ajax' hoofd jeugdopleiding Wim Jonk is dan ook verguld met de deal. "Francesco is een creatieve middenvelder met een makkelijke passeeractie en kan daardoor een overtalsituatie creëren. Hij verkiest Ajax boven de gerenommeerde opleiding van Anderlecht en dat is een mooi compliment voor onze club, maar ook voor onze scouting die dit talent wist aan te trekken", aldus Jonk op de officiële website van Ajax.

De jonge speler toont zich zelf ook gelukkig. "Ik ben heel blij om hier te mogen gaan spelen. Ajax is een club met een mooie historie en staat in de hele wereld bekend om zijn jeugdopleiding. Bovendien heb ik hier veel perspectieven. De individuele aandacht die je hier krijgt van professionele coaches geeft veel vertrouwen. Ik hoop snel in het eerste van Ajax te mogen debuteren en mooie prijzen te winnen met de club."

De Belgische voetbaljournalisten zijn lyrisch over de kwaliteiten van Antonucci. Hij wordt door de Belgische krant Het Laatste Nieuws omschreven als een lichtvoetige nummer tien en op technisch vlak de beste jeugdspeler die er op de Belgische velden rondloopt. "Hij heeft de beste voetjes onder de Belgische jeugdspelers en is vooral top als de ploeg in zijn dienst speelt. In dat geval hoeft hij minder defensief werk te doen en kan hij zich heerlijk uitleven op het veld."

De potentie van Antonucci wordt door de Belgische voetbalpers in een rijtje genoemd met Tielemans en Januzaj.

Antonucci genoot ook interesse van Europese topclubs als Barcelona, Chelsea, Juventus, Manchester City, Manchester United, AC Milan en Paris Saint-Germain. Hij kan ook als schaduwspits en rechtsbuiten uit de voeten.

Bij Anderlecht was men al voor langere tijd overtuigd van de kwaliteiten van Antonucci: "Zijn vader reed al jaren rond met een Mercedes van Anderlecht." Anderlecht is dan ook erg teleurgesteld dat de technicus, die Italiaanse roots heeft, uit de jeugdopleiding naar Amsterdam is vertrokken.

P11111
8 september 2015, 11:08
Het is anno 2015 nog even behelpen, maar de dag dat we in Amsterdam weer temporijk voetbal, strijd, passie en beleving, sterke verdedigers, snelle (diepte)passing, oogstrelend combinatiespel en effectieve individuele passeeracties gaan zien, komt gelukkig steeds dichterbij. :cool:

Wat een talent momenteel in de leeftijdscategorie 15-18 jaar! :)

Willem2
8 september 2015, 11:14
Over twee jaar speelt hij bij Chelsea en over 4 jaar horen we niks meer van hem ...
Talenten, talenten ..... ik wil voetbal zien :)

P11111
8 september 2015, 11:20
Ten Cate heeft hoop voor de toekomst

Trainer-coach Henk ten Cate heeft veel vertrouwen in de talenten van Ajax als het gaat om de toekomst van het Nederlands Elftal. Voor onder meer Riechedly Bazoer ziet hij een rol bij Oranje weggelegd, al moet juist de controlerende middenvelder volgens hem nog wel wat aan zijn spel veranderen.

Volgens de oud-trainer van onder meer Ajax is het geen schande dat het Oranje even niet voor de wind gaat. 'We moeten realistisch zijn en zien dat deze groep niet goed genoeg meer is. Arjen Robben, Wesley Sneijder en Robin van Persie zijn 31 en 32 en het beste is er vanaf, waarbij aangetekend dat Robben en Sneijder een heel goed vorig seizoen hebben gehad. Het kost alleen steeds meer moeite. Dat is geen schande, want ze hebben alle drie het maximale gepresteerd. Alleen lijkt er nu nog te veel onopgelost oud zeer te zitten om het bij Oranje nog voor elkaar te krijgen', begint Ten Cate zijn relaas in De Telegraaf.

Hoe het Oranje van de komende paar jaar er uitziet volgens Ten Cate? 'Er zijn veel grote talenten tussen de 18 en 24 jaar, maar de jongens die de groep nu bij de hand moeten nemen, zie ik niet. Memphis Depay is een topper in wording en Jaïro Riedewald en Jetro Willems zijn dat ook. En ik denk dat Davy Klaassen en Georginio Wijnaldum eveneens kunnen uitgroeien tot dragende spelers. Wijnaldum speelt nu in een topcompetitie en gaat steeds beter worden', vindt de geboren Amsterdammer, die besluit met drie Ajacieden. 'Ik vind Kenny Tete en Anwar El Ghazi grote talenten. En Riechedly Bazoer als hij verandert. Bazoer speelt nu te veel voor Bazoer, maar in potentie heeft-ie alles. Normaal is het zo: dertigers weg, de eind twintigers nemen het over. Nu zal er helaas wat langer moeten worden gewacht.'

Knabbel
8 september 2015, 11:23

Hier, kun je nog even nagenieten van Laura:

12560

Big30
8 september 2015, 13:45
Ten Cate heeft hoop voor de toekomst

Trainer-coach Henk ten Cate heeft veel vertrouwen in de talenten van Ajax als het gaat om de toekomst van het Nederlands Elftal.
Respect voor P1966 zijn eigen persagentschap en de gefingeerde berichten maar er ontbreekt logica :biggrin:.

Laten we wel zijn als Ajax nu al 16 jarige jeugdspelers van uitgerekend Anderlecht gaat contracteren moet je dat als een compliment voor de jeugdopleiding van Anderlecht zien en een brevet van onvermogen voor de jeugd opleiding van Ajax. Hij is 16 jaar oud en 1.65m lang, dat past dan wel weer in de Ajax filosofie om vooral kleine dreumesen te scouten en op te leiden. Van dit soort jongetjes zouden er velen moeten rondlopen op de toekomst bij Ajax, klaarblijkelijk is dat niet zo.
Een bij ABN-Amro ontslagen directeur als algemeen directeur bij Ajax en jeugd talenten die niet meer worden opgeleid. Is dat nu de fluwelen revolutie of is dat wat la Ling in zijn rapport heeft aanbevolen???

Deze kwoot van ten Cate lijkt me wel realistisch.

Ten Cate geeft Ajax weinig hoop

"Maar Ajax is in de ArenA in de Champions League steeds heel goed voor de dag gekomen", weet Ten Cate, die echter ook wijst naar de begrotingen van beide clubs. "Kijkend naar de kwaliteit acht ik Ajax kansloos. Als je de begrotingen erbij pakt (omzet FC Barcelona 532 miljoen euro, Ajax 105, red.), dan weet je eigenlijk al genoeg, want kwaliteit wordt voornamelijk door geld bepaald. Als je genoeg euro’s hebt, kun je de beste spelers kopen én behouden."

"Het enige antwoord dat je daar als Nederlandse club op kunt geven, is opleiden. En dan moet je hopen dat je een dusdanig goede lichting krijgt, die incidenteel successen kan boeken. Er rekening mee houdend dat een toplichting ook snel weer wordt afgeroomd, omdat de beste spelers worden weggekocht. Het is bijna onmogelijk geworden om met clubs als FC Barcelona te concurreren", vervolgt Ten Cate in gesprek met De Telegraaf.

Lees verder: http://www.soccernews.nl/news/283987/Ten_Cate_geeft_Ajax_weinig_hoop:_Dan_weet_je_eigen lijk_genoeg#ixzz3l9P1g2Jh

P11111
8 september 2015, 14:25
gefingeerde berichten

http://www.ajaxshowtime.com/article/opinie/90096/ten-cate-bazoer-een-topper-als-hij-verandert

http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/453931/rijtje-met-vijf-potenti-le-ajax-toppers-opgenoemd-bazoer-moet-veranderen-.html

http://www.soccernews.nl/news/327959/Vijf_potenti%C3%ABle_Ajax-toppers_moeten_Oranje_gaan_dragen:_Hij_heeft_alles

"Het wordt nu wachten op jongens als Jairo Riedewald, Davy Klaassen, Kenny Tete, Riechedly Bazoer, Anwar El Ghazi, Daley Blind en Memphis Depay. En zo iemand als Narsingh geeft mij het idee dat hij blij is als hij niet op het bord staat bij de bespreking."(De kritische Telesport-columnist Wim Kieft vandaag in De Telegraaf)

P.S. Ik hoop dat je toegang hebt tot de eerstgenoemde website met ware berichten. :)

Bluebear
8 september 2015, 14:51
En zo iemand als Narsingh geeft mij het idee dat hij blij is als hij niet op het bord staat bij de bespreking."(De kritische Telesport-columnist Wim Kieft vandaag in De Telegraaf)

Narsingh speelt met de handrem erop sinds hij die zware blessure heeft gehadt. Hij heeft schrik in zijn spel en in de duels. Als hij zich hier niet overheen zet, zal hij nooit meer de ouwe worden. En een assertiviteitscursus erbij doen, waardoor hij zijn modus operandi eens gaat aanpassen. Onzichtbare jongen nu die door zijn selectie, bij gebrek aan beter, een totaal verkeerd signaal krijgt.
Waarom heeft Blind Lens niet gebruikt voor die positie?

Hemaworst
8 september 2015, 14:53
07 september 2015
Woensdag gaat de Ajax TV-documentaire 'De Toekomst van Ajax' in première op FOX Sports. De docu biedt een exclusieve blik achter de schermen van Ajax' jeugdopleiding. De Ajax-filosofie en Het Plan-Cruijff komen uitgebreid aan bod.
Bijna een jaar na de eerste afspraak voor de documentaire 'De Toekomst van Ajax', is het resultaat deze week te zien. In 55 minuten geeft de docu een indrukwekkend inkijkje in de keuken van de jeugdopleiding van Ajax, waarin de passie voor het voetbal en het opleiden van nieuw talent centraal staat.

http://www.ajax.nl/Ajax-Nieuws/Ajax-Nieuws/Ajax-nieuws-artikel/203015/De-Toekomst-van-Ajax-nieuwe-tvdocu.htm

P11111
8 september 2015, 14:56
Waarom heeft Blind Lens niet gebruikt voor die positie?

Dat is lood om oud ijzer. Die kan er ook niet zo veel van, zo heeft hij vaak genoeg aangetoond.

Spaan: 'Natuurlijk is El Ghazi veel beter dan Narsingh'

Anwar El Ghazi is een veel betere voetballer dan Luciano Narsingh. Dat vindt Henk Spaan, die dat laat weten in zijn nieuwste 'Spaan geeft punten' in Het Parool. De buitenspeler van PSV krijgt van hem een zware onvoldoende.

"Natuurlijk is El Ghazi veel beter dan Narsingh. Laat hij Blind dankbaar zijn dat hij niet voor de leeuwen van het Europese voetbal is gegooid. Goed kunnen voetballen is iets heel anders dan winnen van matige Turken. Laat jongens als Klaassen, Riedewald, El Ghazi en Depay blij zijn dat ze volgend jaar juni met vakantie kunnen. Het EK in Frankrijk zal een afschrikwekkend toernooi worden", is Spaan uitermate negatief.

"Met deelnemers als Albanië, Ierland, Noord-Ierland, IJsland, Oostenrijk, Wales, Zwitserland, Slowakije en Noorwegen, wordt het dankzij de ziener Platini het slechtste eindtoernooi ooit", zo vervolgt de columnist. "Vermoedelijk zullen voor het eerst de kijkcijfers teruglopen. Ik was ten minste niet van plan de groepsfase te volgen. Wie wel? Schoolkinderen die gratis naar wedstrijden als IJsland-Noorwegen en Ierland-Slowakije mogen. Op de tribune de steeds boller wordende Platini. Kijk! Hij zit te slapen."

Big30
8 september 2015, 15:15
http://www.ajaxshowtime.com/article/opinie/90096/ten-cate-bazoer-een-topper-als-hij-verandert

P.S. Ik hoop dat je toegang hebt tot de eerstgenoemde website met ware berichten. :)
Ajax showtime zit bij mij achter de decoder! Daar kan ik alleen opkomen als ik na video identificatie met mijn Ajax pyjama aan plaats neem achter mijn laptop.
Henk Spaan hoeft dat niet te doen want die loopt altijd in zijn Ajax pyjama rond :biggrin:!

Maar goed, Jonk heeft nu ten koste van Overmars meer invloed bij Ajax en zijn eerste daad is het aantrekken van een kaboutertje van 16 jaar die ze bij Anderlecht hebben gescout.

Of is nu vd Sar eindverantwoordelijk voor de aankoop? Hij moet er nu voor zorgen dat Overmars en Jonk weer door 1 deur kunnen?

Hemaworst
8 september 2015, 15:43
Maar goed, Jonk heeft nu ten koste van Overmars meer invloed bij Ajax en zijn eerste daad is het aantrekken van een kaboutertje van 16 jaar die ze bij Anderlecht hebben gescout.

Heerlijk lijkt me dat, als je schaamteloos, zonder enig inzicht en/of onderzoek gewoon even aan je dikke duim kunt zuigen om vervolgens weer een volgende onjuiste conclussie op het forum te poepen... Gewoon, omdat het kan. Overigens staat het kaboutertje al tweeenenhalf jaar in de belangstelling van Ajax (heeft dus niks met Jonk te maken) en hadden andere gerenomeerde clubs ook belangstelling. We hebben het dus over een kaboutertje met groeipotentieel (no pun intended). Overigens is Maradona ook maar 1.65, Pele 1.73. Messi en Xavi 1.70, dus ik zou me over zijn lengte niet al te druk maken...

Voetbal International:
Al sinds de zomer van 2013 werd Antonucci in verband gebracht met een transfer naar Ajax. Zijn vader bevestigde destijds dat de Amsterdammers interesse hadden. Maar dat gold ook voor Barcelona, Chelsea, Juventus, Manchester City, Manchester United en AC Milan. In mei liet hij weten dat de overstap naar Ajax rond was.

Goedemorgenallemaal
8 september 2015, 15:49
Als je nu al zulke spelers aanschaft heb je blijkbaar niet zo heel veel vertrouwen in je eigen potentieel

Davedv
8 september 2015, 16:09
Als je nu al zulke spelers aanschaft heb je blijkbaar niet zo heel veel vertrouwen in je eigen potentieel

Of je moet de gaten opvullen van spelertjes die weggehaald worden door de Engelse en Spaanse clubs

Big30
8 september 2015, 16:22
Heerlijk lijkt me dat, als je schaamteloos, zonder enig inzicht en/of onderzoek gewoon even aan je dikke duim kunt zuigen om vervolgens weer een volgende onjuiste conclussie op het forum te poepen... Gewoon, omdat het kan.
Dat deze transfer van een 16 jarige tuinkabouter van Anderlecht naar Ajax het accoord behoefde van Wim Jonk het hoofd jeugd opleiding van Ajax lijkt me zeer plausibel. Ofschoon inderdaad omdat nu vd Sar de voorzitter van het technisch hart is geworden de machtsverhoudingen binnen Ajax niet volstrekt helder zijn. Even goed kan de transfer op het conto van Speedy worden geschreven. Ook niet zo belangrijk. Tis rond!
Overmars en Jonk communiceerden niet meer met elkaar dus dat kan verklaren dat vd Sar daar nu boven is geplaatst. Laten we hopen dat dit interne Ajax probleem nu wordt aangepakt.

Dat Ajax en andere clubs reeds eerder belangstelling hadden voor dit menneke klopt als een bus. Dat P1966 het bericht plaatste verbaasde mij ook. Ik dacht dat de transfer al lang rond was. Klaarblijkelijk dus niet.

Dat tuinkabouters kunnen voetballen zal niemand ontkennen. Ook Younes is zo'n recente Ajax aanwinst die in die categorie valt en die doet het niet onaardig bij jong Ajax!
Ik heb verder niets tegen tuinkabouters voor de duidelijkheid! Goede zaak vind ik dat Ajax deze transfer heeft gedaan. Dacht dat deze al was afgerond maar dat liet dus nog even op zich wachten. Wellicht was de gevraagde 500.000€ nog een struikelblok. Men is er nu dus uitgekomen. Hij moest ook eerst wachten tot ie 16 was. Eerder kan geen contract getekend worden.

P11111
8 september 2015, 17:44
Dat P1966 het bericht plaatste verbaasde mij ook. Ik dacht dat de transfer al lang rond was. Klaarblijkelijk dus niet.

Jammer dat je niet door had dat het de bedoeling was dat iemand anders, op zijn manier, in eerste instantie op dit bericht moest reageren. ;)

Big30
8 september 2015, 17:56
Jammer dat je niet door had dat het de bedoeling was dat iemand anders, op zijn manier, in eerste instantie op dit bericht moest reageren. ;)

Mea culpa! Maar compliment voor Ajax dat dit grote talent niet voor Anderlecht maar Ajax koos. Zegt toch wel iets over de kracht vd jeugd opleiding van Ajax en de uitstraling van Ajax als club.

Sneu voor Anderlecht maar logisch dat je voor de beste jeugdopleiding in Europa gaat. Die heeft Ajax ondanks alle kritiek nog steeds. Simpel feit! Zoek het maar op. Doe ik maar niet want ik heb hier al de naam van een groot en niet al te objectieve Ajax fan te zijn!

Hemaworst
8 september 2015, 18:50
Talking about jeugdopleidingen: hieronder een heel aardig artikel over de weg die Cocu is ingeslagen m.b.t. de jeugdopleiding van PSV:

http://www.tussendelinies.nl/jeugdopleiding-psv-van-drama-naar-rendabel

Costana
8 september 2015, 22:46
Cost, ik beaam dit, maar wie kan het alternatief zijn? Moslim "Erik"wil alleen nog gaan kijken naar Belgie en Standard, maar gaat na zijn herdenbloeding, rentenieren zonder stress en vissen. Een buitenland toptrainer die vrij is? Zoeken naar een speld in een hooiberg

Doet er niet toe, dat opgeblazen zwijn MOET eruit.... Waarschijnlijk zul je ook wel opgevangen (uiteraard niet in de pers) hebben dat 'Marc de loser' niet zo goed in de spelersgroep meer ligt, ....

Jurgen Klopp ? (met wat ze allemaal verloren hebben aan financiële middelen door wanbeheer konden ze deze man wel betalen...). Stel je voor.... Naar motivatie toe is dit Wilmots in het kwadraat mét tactische baggage én palmares...
Kun je voorstellen wat dit zou geven ????

mechelen
9 september 2015, 05:56
Vluchtelingen halen Frankrijk wél...

Ja flauw ik weet het :redface:

deket
9 september 2015, 07:56
Jurgen Klopp, daar zou ik mee tevreden zijn, sterke persoonlijkheid en geen communitair gezeur, maar neemt nu een sabbatjaar, anders had hij wel bij Real gezeten
Beste Peter, niet iedereen bij Anderlecht was overtuigd over de perspectieven van Francesco Antonucci wegens te fragiel. Waren de 69 adviseurs bij jullie dan unaniem? Bovendien, hebben wij niet langer Mercedes als autosponsor maar ook een Duits merk, waar ondergetekende een tijdje mee rijdt en begint met een A.
Onze jeugdopleiding geniet idd van een uitstekende reputatie en sommigen maken die kinderen en hun ouders gek met hemel op aarde te beloven en ze zo weg te plukken.
Zag onlags nog een samenvatting van Schotland tegen Duitsland en Rod Steward even intensief supporteren als Mick Jagger altijd bij Engeland. Helemaal niet zo rot, die Rod, zijn 9de eega leek me bloedmooi. Nu betreffende een zanger vind men dat wel normaal, bij deket blijkbaar niet, dat enorme leeftijdsverschil. Anyway, zag de Schotse keeper blunderen en dat lijkt me geen opzienbaar nieuws, hij leek wel ivm blunders de Nederlandse, maar van de Duitse Neuer, ben ik dat niet, gewoon, is de eerste flater eigenlijk die ik hem zag doen

P11111
9 september 2015, 08:27
Beste Peter, niet iedereen bij Anderlecht was overtuigd over de perspectieven van Francesco Antonucci wegens te fragiel.

Desondanks wilde Anderlecht deze technisch zeer begaafde speler per se behouden. Sinds de beroemde fluwelen revolutie worden de Ajax-jeugdspelers ook getraind door (voormalige) topjudoka's en -atleten en wordt op een verantwoorde manier aan krachttraining gedaan. Over drie jaar staat er een sterke vent, die ook in de fysieke duels de strijd kan winnen. :)

...hij leek wel ivm blunders de Nederlandse, maar van de Duitse Neuer, ben ik dat niet, gewoon, is de eerste flater eigenlijk die ik hem zag doen...

Neuer blundert heus wel eens vaker, dus misschien wat meer Bundesliga-voetbal kijken. Ook Courtois heb ik wel eens enorm zien blunderen, niet zo lang geleden tegen Hull City, Stoke City en Zenit St. Petersburg nog. Tsja, dat is inherent aan keeper zijn.

Je hoort mij zeker niet zeggen dat Cillessen een absolute topdoelman is, maar over het algemeen is hij ondanks een gebrek aan uitstraling toch een behoorlijk betrouwbare keeper die zeldzaam blundert, zowel bij Ajax als bij Oranje. En het tweede doelpunt tegen Turkije was inderdaad een fikse blunder.

Maar ik wil graag feiten in plaats van praatjes. Kun jij mij nog meer blunders in de afgelopen jaren van Cillessen aangeven? In de laatste thuiswedstrijd tegen Barcelona in de Champions League in november 2014 ging hij bij één doelpunt (de 0-1 van Messi na een luchtduel in de 16) niet vrijuit, maar veel meer zul je er volgens mij niet vinden. En de strafschop tegen IJsland had hij kunnen (moeten) stoppen, omdat hij de goede kant opging.

Goedemorgenallemaal
9 september 2015, 08:32
Vluchtelingen halen Frankrijk wél...

Ja flauw ik weet het :redface:

Ik vind hem eigenlijk wel lollig... Misschien mijn opvang in Nederland vanuit kampen aldaar plan wijzigen, of in ieder geval zorgen dat we daar uitgebreide sportfaciliteiten hebben: Voetbalcomplex, wielerbaan, zwembad. Wie daar goed presteert mag op kosten van de sportclubs naar Nederland komen. Zo komen we tenminste aan wat talenten..

Goedemorgenallemaal
9 september 2015, 12:22
https://nl-nl.facebook.com/112Vandaag/posts/893088877432211

112Vandaag.nl

Ongelofelijk! ‪#‎brandweer‬ ‪#‎politie‬ ‪#‎ambulance‬

Voetbal wie kent het niet?. Je zet de tv aan, en je ziet een aantal personen achter een bal aan rennen, om vervolgens de bal in het doel te schoppen. Heel leuk en spannend om te zien, maar waarom verdienen deze mannen duizenden euro's om achter een bal aan te rennen?. Terwijl deze mannen vrolijk achter een bal aan rennen en duizenden euro's binnen slepen, werkt nu een nachtzuster in het verzorgingstehuis alleen, terwijl dat eerst twee of meer waren. Terwijl militairen nu 'pang pang'moeten roepen, in plaats van schieten met oefenmunitie.Terwijl hulpdiensten waaronder de brandweer, voertuigen moeten gaan inleveren vanwege de bezuinigingen. Terwijl de politie en ambulancedienst nu staken in verband met een betere cao.. Waarom moeten die voetballers nu zoveel verdienen? wat doen zij voor de maatschappij? Terwijl de brandweer een brandend huis binnen gaat om iemand te redden. De politie onderweg is naar een gijzeling waarbij schoten zijn gelost. En de ambulancedienst bezig is om een leven te redden van een slachtoffer?

Word het niet eens tijd om minder geld te gaan spenderen aan voetbal en aan het buitenland, en eerst de zaakjes in Nederland op orde te brengen?

Laat hulpverleners en de burgers niet in de steek!

Deel =Mee eens
Like = Het klopt

P11111
9 september 2015, 12:40
nog een speciale vermelding voor Peter, die ondanks de soms terechte opmerkingen ivm Ajax en Oranje toch terug aan boord kwam. Maar weet nog altijd niet waarom dat rapport van Ling uitstekend zou zijn.

'RvC wilde leidende functie voor Ling'

Voetbaljournalist Jaap de Groot schrijft woensdag in De Telegraaf dat Tscheu La Ling na zijn deskundige rapport door de raad van commissarissen is gevraagd om een leidende functie bij Ajax te gaan vervullen. De adviseur ging echter niet in op de lokroep.

De Groot schrijft: "Ling heeft zich niet laten verleiden om in te gaan op het verzoek van de RvC om een leidende functie binnen Ajax te bekleden en zo verantwoordelijk te worden voor de uitvoering van zijn eigen rapport. Een valkuil die oud-voorzitter Uri Coronel zich maar al te goed kan herinneren."

Ling kwam bij Ajax terecht omdat hij een rapport moest schrijven over de club. De eigenaar van AS Trenčín onderzocht de situatie in het technisch hart, waarbij hoofd jeugdopleiding Wim Jonk al een tijdje uit beeld was geraakt. Met de aangekondigde veranderingen werd er daadwerkelijk iets gedaan met de input van Ling, die zelf dus een nog grotere rol had kunnen spelen dan gedacht.

De eerste daad van Ajax naar aanleiding van het rapport van Ling is de verandering van de clubstructuur. Met de aanstelling van Dolf Collee als nieuwe algemeen directeur en Edwin van der Sar als voorzitter van het technisch hart gaan er een hoop dingen veranderen binnen de Amsterdamse club. Het rapport van Tscheu La Ling dient als basis voor de nieuwe clubstructuur.

Het takenpakket van directeur voetbalzaken Marc Overmars zal worden teruggeschroefd tot slechts het aan- en verkoopbeleid van spelers.

Daarnaast zal Edwin van der Sar naast de commerciële kant zich meer gaan bemoeien met voetbaltechnische zaken. Zo is de oud-doelman benoemd tot voorzitter van het technisch hart. Dit moet ervoor zorgen dat alle betrokken partijen weer tot elkaar komen. Zo schoof Wim Jonk door een meningsverschil met Dennis Bergkamp en Marc Overmars niet meer aan bij het wekelijks overleg. Het is de bedoeling dat Van der Sar in 2016 het volledige takenpakket van Collee zal gaan overnemen.

"Begin juni hebben wij de heer Ling gevraagd voor de RvC de situatie in en rondom het technisch hart in kaart te brengen en ons van adviezen te voorzien. Deze opdracht heeft hij deskundig afgerond en recent overtuigend aan ons gepresenteerd", zo verklaart RvC-voorzitter Hans Wijers tegenover de voetbalpers. "Mede op basis daarvan hebben wij de genoemde wijzigingen doorgevoerd. Wij zijn Ling dan ook veel dank verschuldigd en zijn blij dat hij desgevraagd voor de RvC beschikbaar blijft voor advies."

P11111
9 september 2015, 12:52
'Niet anders voetballen dan ze geleerd hebben'

Jaap de Groot spreekt in een column in De Telegraaf de hoop uit dat Edwin van der Sar er bij Ajax voor gaat zorgen dat Johan Cruijffs plannen binnen de club nu eindelijk volledig worden uitgewerkt. Het vernieuwde technisch hart moet de tegenstrijdigheden tussen jeugdopleiding en eerste elftal verbannen.

De Groot zoekt de schuld van het falende Nederlandse voetbal, volgens de woorden van Cruijff zelf, bij de opleidingen van de clubs. 'Daarom wordt het interessant om te zien hoe Van der Sar, als nieuw benoemde voorzitter van het technisch hart, hierin eindelijk de voetbalvisie van Cruijff gaat uitrollen. In beginsel gaat het niet eens om de details, maar grote lijnen. Nu is het beeld ontstaan van een elftal dat bij balverlies dertig, veertig meter terugloopt en dat er bij balbezit zes, zeven spelers stilstaan.'

'Daar zit 'm in het technisch hart ook de kneep tussen Wim Jonk en Dennis Bergkamp, Marc Overmars en Frank de Boer', vervolgt De Groot. 'De één (Jonk) leidt op vanuit de visie van Cruijff (diep, snel en doelgericht), terwijl de anderen bij het eerste elftal meer kiezen voor de lijn Van Gaal (breed, controle en balbezit). Zo is Ajax afgedreven van de door Ajax-iconen Jack Reynolds, Jany van der Veen en Rinus Michels gecreëerde filosofie, die ook Cruijff vormde en waar hij vaak aan refereert.'

De columnist besluit: 'Aan Van der Sar nu de taak om te zorgen dat zelf opgeleide talenten als El Ghazi, Veltman, Riedewald, Klaassen en Tete zich ook in het A-elftal door blijven ontwikkelen en niet anders gaan voetballen dan ze geleerd hebben. Verder moet de communicatie met Cruijff hersteld worden. Niet door hem dwingend aanwezig te laten zijn, maar gewoon als klankbord. Of zoals Rijkaard het ooit zei: Johan is een klankbord, geen klakkeloosbord.'

Bron: Ajax Showtime

P11111
9 september 2015, 12:56
Voetbalkameraad De Ket,

Daarom ben ik voorstander van de visie van Wim Jonk (en Johan Cruijff). Ik wil, laten we ons beperken tot het niveau van de nationale Eredivisie, dolgraag weer sneller en doelgerichter voetbal zien, dus met veel meer dieptepasses en beweging zonder bal in plaats van laffe en trage balletjes breed en terug.

Jammer dat er een te groot verschil in voetbalinzicht bestond tussen de mannen die in succesvolle tijden samen een kleedkamer deelden, maar gelukkig is er nu duidelijkheid en weet iedereen wat voortaan de bedoeling is. Degene die daar niet in mee wil, zal (moet maar) afhaken.

Hoop dat het jou nu ook een stuk duidelijker geworden is. En wellicht dat korfbalspecialist B30 het inmiddels ook allemaal wat beter snapt.

Oranje zal er op den duur ook van gaan profiteren, zodat we allemaal Cruijff, Jonk en Ling zeer dankbaar zullen zijn. :)

Big30
9 september 2015, 13:43
'Daar zit 'm in het technisch hart ook de kneep tussen Wim Jonk en Dennis Bergkamp, Marc Overmars en Frank de Boer', vervolgt De Groot. 'De één (Jonk) leidt op vanuit de visie van Cruijff (diep, snel en doelgericht), terwijl de anderen bij het eerste elftal meer kiezen voor de lijn Van Gaal (breed, controle en balbezit). Zo is Ajax afgedreven van de door Ajax-iconen Jack Reynolds, Jany van der Veen en Rinus Michels gecreëerde filosofie, die ook Cruijff vormde en waar hij vaak aan refereert.'
In essentie komt het daar wel op neer, met een aantal kanttekeningen dan. Tijdens het WK ging van Gaal juist uit van effectiviteit, eigen kracht (die lag met name voorin) en zwakte (die lag met name achterin) dat resulteerde in misschien niet altijd even fraai maar wel resultaat gericht voetbal.

Ajax moet gewoon weer gaan voetballen en ophouden met dat tikkie terug en heen en weer op eigen helft wat tot niets leidt alleen maar nutteloos balbezit en irritatie bij het publiek.

Ik weet niet wat in het rapport van Ling stond maar als de 2 belangrijkste aanbevelingen waren de benoeming voor 1 jaar van een algemeen directeur (een functie die vacant was en waar nu 1 jaar lang een ex-ABN-Amro directeur komt) en vd Sar als voorzitter vh het technisch hart mag je dat wel erg magertjes noemen.

Het technisch hart van de Amsterdammers bestaat verder uit Wim Jonk, Dennis Bergkamp, Marc Overmars en Frank de Boer met vd Sar dus als voorzitter. Het is een wat vreemde constructie met onduidelijke eind verantwoordelijkheden ook al als je die vergelijkt met andere clubs (algemeen manager, technisch directeur, trainer).

Overmars heet in naam dan wel directeur spelersbeleid te zijn maar wat dat inhoudt blijft een open vraag. Volgens mij heeft ie gewoon niets meer te zeggen en kan die beter zijn biezen pakken.

Wat opvalt is dat de positie van Jongkind op de toekomst niet ter discussie wordt gesteld. Hij ziet zich verantwoordelijk voor de implementatie van de plannen van Cruijff maar heeft totaal geen voetbal achtergrond en hij heeft er voor gezorgd dat de echte voetballers de toekomst verlieten en hun plaatsen door ex-honkballers en tri-atleten werden ingenomen.

P11111
9 september 2015, 15:28
Ik weet niet wat in het rapport van Ling stond maar als de 2 belangrijkste aanbevelingen waren de benoeming voor 1 jaar van een algemeen directeur (een functie die vacant was en waar nu 1 jaar lang een ex-ABN-Amro directeur komt) en vd Sar als voorzitter vh het technisch hart mag je dat wel erg magertjes noemen.

Ik vermoed dat niet alles (tot in details) naar buiten is gekomen of zal komen, mede om bepaalde personen niet te beschadigen.

Belangrijk is dat er nu een duidelijke clubleiding is neergezet (algemeen directeur Collee, (directie)voorzitter van de technische commissie Van der Sar, hoofd jeugdopleiding Jonk en RvC-voorzitter Wijers). Belangrijker is dat nu volgens een duidelijke voetbalvisie (die van Cruijff en Jonk) blijft worden opgeleid en gespeeld. Nog belangrijker is, ondanks de huidige stand op de ranglijst, dat de supporters snel aantrekkelijker voetbal bij het eerste elftal gaan zien - bij voorkeur aantrekkelijk in combinatie met resultaten. Daar ligt een uitdagende taak voor De Boer, lijkt mij.

We moeten het allemaal ook niet ingewikkelder of lachwekkender willen zien. Voor iedereen was duidelijk dat er wat moe(s)t gebeuren.

Nedlovefkk
9 september 2015, 18:32
Puur omdat het kan en om deze Ajax berichten ff te tackelen ;)

Even een korte reminder ivm de voetbalpool.
Vergeten we niet om dit in te vullen jongens/mannen/pensionado's?

P11111
9 september 2015, 19:33
TV-tip voor Big30

Jonk: 'Trots op onze jeugdopleiding'

Woensdagavond om 22:00 uur wordt op FOX Sports de documentaire 'De Toekomst van Ajax, het Plan Cruijff' uitgezonden over de wereldberoemde jeugdopleiding van Ajax. De gemaakte uitzending ging dinsdag al voor alle trainers, directieleden en jeugdspelers in première.

Wim Jonk, hoofd jeugdopleiding, weet als geen ander hoe belangrijk De Toekomst is voor Ajax. 'Er wordt veel over geschreven, óók omdat er bij Ajax dingen aan het veranderen zijn. Het is dan mooi om de jeugdopleiding op een mooie manier weg te zetten in geluid en beeld.'

'Als je ziet wie er allemaal betrokken zijn bij het opleiden van een speler, mag je daar best trots op zijn als club', vervolgt Jonk na het zien van de documentaire. 'Er gebeurt zo veel elke dag, er zijn zoveel dingen die raakvlak hebben met een speler. Als je dat zo beknopt in een documentaire van een uur kan stoppen, dan is dat echt een stukje vakwerk', besluit Jonk.

AjaxTV plaatste woensdag ook alvast een klein voorproefje van de documentaire online. Daarin laat Jonk zijn licht schijnen over het doel van de vernieuwing binnen de jeugdopleiding. 'De basis is het voetbal/straatvoetbal terughalen. Dan gaat het puur om de techniek en tweebenigheid. De basistechniek moet dusdanig hoog worden en daar is al veel aan gedaan.'

http://www.ajaxshowtime.com/article/bijzaken-en-geruchten/90129/jonk-trots-op-onze-jeugdopleiding

Ik wens B30 veel kijkplezier! :)

Big30
9 september 2015, 19:50
TV-tip voor Big30

Jonk: 'Trots op onze jeugdopleiding'

Al ben ik dan Ajax supporter :hah:, ik kijk graag naar journalistiek onafhankelijk gemaakte reportages ipv WC-Eend die WC-Eend aanraadt reportages :tongue: of in dit geval AJAXTV.

Het beleid van Ajax blijft een hekel punt, waar veel over gesproken wordt. Ook journalist en presentator Wilfred Genee doet zijn zegje, in zijn column voor het Algemeen Dagblad.

Hij is niet erg enthousiast over het adviserende rapport van Tscheu la Ling, die een nieuw bestuur in gang zette. Het wordt ietwat onnavolgbaar volgens Genee. "Waarschijnlijk halen steeds meer mensen hun schouders op over de situatie bij Ajax. Het zal allemaal wel. Edwin van der Sar mag nu in zijn nieuwe rol de vrede proberen te herstellen tussen de puberende oud-profs die het er voor het zeggen hebben."

"Volwassen mannen die elkaar op De Toekomst straal voorbij lopen. Een professionele mediator lijkt daar meer op zijn plaats. Op deze wijze wordt Van der Sar klaargestoomd als de nieuwe algemeen directeur. Hij moet nu bijvoorbeeld de ernstig ongelukkige Wim Jonk aan boord houden. Waar gaat dit in godsnaam over? Van fluwelen revolutie tot een kostelijke klucht, het is een kleine stap", concludeert Genee.

Lees verder: http://www.soccernews.nl/news/328139/Nieuwe_kritiek_op_Ajax:_Van_fluwelen_revolutie_tot _een_kostelijke_klucht#ixzz3lGjNJ7rl

Overigens niets mee mis dat je nu wat reclame voor jezelf maakt zeker als er veel terechte kritiek is op de gang van zaken op de toekomst.

De zogenoemde Fluwelen Revolutie bij Ajax dreigt faliekant te mislukken. Groot is de wederzijdse onvrede tussen de mensen van de jeugdopleiding (Wim Jonk, Ruben Jongkind) en die van het eerste elftal (Frank de Boer, Marc Overmars, Dennis Bergkamp). De vraag is: komt Johan Cruijff de boel nog redden? ,,Niemand staat open voor kritiek.''

'De voetballers' noemde Johan Cruijff ze liefkozend: het collectiefje van oud-spelers dat Ajax een nieuw gezicht moest gaan geven, als beginpunt van een nieuwe glorietijd. Maar van dat collectief is anno 2015 weinig tot niets over.

Een groot deel van de beoogde jeugdtrainers van toen, destijds nog letterlijk achter Cruijff in de rechtszaal in Amsterdam, is inmiddels alweer vertrokken bij Ajax. Orlando Trustfull, Ronald de Boer, Dean Gorré en Michel Kreek werken al een tijdje niet meer op de Toekomst. Ook minder bekende namen als Patrick Ladru en scouts als Hennie de Regt en René Moonen zijn verdwenen, terwijl de meeste andere kopstukken tegenwoordig zelfs lijnrecht tegenover elkaar staan, in wat ooit bedoeld was als een revolutie, maar wat steeds meer het aangezicht krijgt van een nieuwe puinhoop. Zelfs Dennis Bergkamp en Wim Jonk, voorheen een tandem, zitten allang niet meer op één lijn.

deket
9 september 2015, 22:11
Morgen op Nederland 3 om 22h05 en reeds lang aangekondigd op de Anderlecht website, voetbalmiljonair uit oost. Een documentaire over Boussoufa en zijn eenzaamheid in Rusland. Ondanks een loon van 4 miljoen euro per jaar schijnt hij ongelukkig alleen te zijn in zijn zwaar bewaakte villa bij Moskou.
Zijn familie in Marokko verlangt dat hij op zijn 31ste eindelijk een vrouw zou vinden en trouwen en hijzelf mis5 zijn vrienden uit Anderlecht en Amsterdam.
In deze optiek wilde hij zwaar inleveren om absoluut terug naar Anderlecht komen waar hij wel Gelukkig was, hoe melig dit ook mag klinken.

De deal liep in laatste instantie af omdat een deel van het bestuur vond dat zijn komst de toekomst van Praet zou hypothikeren, die bij Anderlecht blijft
ondertussen haalde Anderlecht wel de Egyptische Messi

Big30
9 september 2015, 22:14
Wie wil begrijpen waarom Mbark Boussoufa Lokomotiv Moskou zo graag wil verlaten, moet donderdag afstemmen op NPO 3. Daar kan je een documentaire bekijken over de voetballer en zijn eenzame leven in Rusland.

Televisiemaker Paul Ruven en regisseur Carin Goeijers volgden Boussoufa de voorbije twee en een half jaar. De documentaire begint wanneer Boussoufa’s toenmalige club Anzhi dreigde failliet te gaan. Wat zich bij zijn transfer aandiende als een gouden toekomst, wordt plots allemaal onzeker.

We krijgen te zien hoe Boussoufa worstelt met de eenzaamheid in zijn kapitale, zwaar bewaakte villa in Moskou. Hij mist zijn familie en Amsterdam en Marokko en zijn ouders oefenen steeds meer druk uit om in het huwelijksbootje te stappen. Boussoufa is echter bang om te snel te huwen met een meisje dat hem enkel wil voor de centen en er na een jaar vandoor zou gaan met zijn geld.

De documentaire ‘Voetbalmiljonair uit Oost’ is donderdag om 22 uur te zien op NPO 3 (het vroegere Nederland 3). Ze duurt 80 minuten.

https://www.anderlecht-online.be/nl/article/131452

P11111
10 september 2015, 08:28
Al ben ik dan Ajax supporter :hah:, ik kijk graag...

'Meeste debutanten komen uit onderbouw'

In de documentaire 'De Toekomst van Ajax, het Plan Cruijff', welke woensdag op FOX Sports werd getoond, vertelden onder anderen Ruben Jongkind (manager talentontwikkeling) en Wim Jonk (hoofd jeugdopleiding) over de koers van De Toekomst.

Eerstgenoemde benadrukt dat adequate training en spelersselectie al op zeer jonge leeftijd belangrijk is. 'De meeste jongens die doorbreken bij het eerste eltal komen vanuit de onderbouw (F2 t/m D2). De onderbouw is daarom ook echt een belangrijk fundament van de jeugdopleiding. Het blijkt ook uit een zesjarige analyse dat de meeste winstmarge wordt gehaald uit spelers die tijdens de onderbouw bij ons zijn binnengekomen', weet Jongkind.

In die onderbouw ligt de focus vooral op het aanleren van techniek. 'Waar we vroeger twintig procent aan techniek besteden, is dat nu tachtig procent', vertelt Jonk. Die techniek wordt bijvoorbeeld aangescherpt op andere terreinen dan kunstgras. Zo trainen de jonkies bijvoorbeeld op asfalt en squashbanen, om zo een meer straat-achtige situatie te creëren. Ook wordt er op kleinere voetbalvelden getraind. 'Zo krijgen de kinderen veel meer balcontacten', weet Jonk.

Waar in de onderbouw de focus op techniek ligt, ligt deze bij de middenbouw vooral op het druk zetten. 'We willen dat ze vooruit denken, waardoor we de tegenstander minder tijd geven', vervolgt Jonk. 'Als je dat op een goed tempo en ritme doet, heb je vrij snel kans op een goal. We willen graag één-op-één situaties creëren. Dat zijn momenten waar de toeschouwer voor naar het stadion komt.'

Ook in de bovenbouw zijn er een hoop dingen veranderd ten opzichte van vroeger: de implementatie van aparte krachttrainingen bijvoorbeeld. 'In de bovenbouw trainen we substantieel meer dan vroeger', vertelt Jonk. vroeger moesten we het fysieke gedeelte tijdens de normale training doen en dat hoeft nu niet meer, daardoor blijft er veel meer tijd over.'

P11111
10 september 2015, 11:42
B30,

Afgaande op al jouw (dolkomische Ajax-)voetbalbijdragen kan ik niet anders concluderen dat jij het helemaal eens moet zijn met de voetbalvisie van Ajax' hoofd jeugdopleiding Wim Jonk. Sneller spel, veel meer dieptepasses, meer doelgerichtheid, één-op-één situaties creëren, zoveel mogelijk druk zetten bij balbezit tegenstander, voldoende fysieke kracht in het elftal, balafpakker(s) op het middenveld en sterke verdedigers met bij voorkeur een goede inspeelpass.

Zo simpel is het spelletje. Dat wil het publiek zien. Hopelijk hebben Frank de Boer en Marc Overmars gisteravond ook TV gekeken. :)

Big30
10 september 2015, 12:20
Ik onderschrijf de visie van Jonk voor de volledige 100%! Probleem was nu juist dat je deze de afgelopen jaren veel te weinig terug vond in het voetbal vh eerste elftal.
Daar leek balbezit op eigen helft meer een doel op zich te zijn. Er is niets mis met mooi verzorgd voetbal en een degelijke opbouw van achteruit. Maar als daar geen vervolg opkomt schiet je je doel voorbij. Dat gebeurde te veel met als gevolg weinig kansen en doelpunten. Voetbal dat Ajax onwaardig is. Dat lag niet alleen aan het materiaal al blijft een feit dat nog steeds er behoefte bestaat aan minimaal 2 goede aankopen en mag je grote twijfels hebben bij de gedane aankopen die op 1 na niet goed genoeg worden bevonden voor het eerste.

P11111
10 september 2015, 12:37
Daar leek balbezit op eigen helft meer een doel op zich te zijn. Er is niets mis met mooi verzorgd voetbal en een degelijke opbouw van achteruit. Maar als daar geen vervolg opkomt schiet je je doel voorbij. Voetbal dat Ajax onwaardig is.

Vandaar ook de 'fluwelen revolutie', die begonnen is met een nieuwe aanpak bij de jeugd. Met een huis bouwen begin je ook niet met het dak, maar start je met de fundering. Toch?

Het is een kwestie van de nodige tijd en veel geduld voordat je de beoogde resultaten bij het eerste elftal gaat zien, maar na ontzettend veel hoongelach en leedvermaak beginnen de critici en tegenstanders van het 'Plan Cruijff' (met als voornaamste voortrekkers Cruijff, Jonk, Jongkind, Trustfull en Ling) langzaamaan het op de juiste waarde in te zien.

Goedemorgenallemaal
10 september 2015, 21:37
Het is een kwestie van de nodige tijd en veel geduld voordat je de beoogde resultaten bij het eerste elftal gaat zien, maar na ontzettend veel hoongelach en leedvermaak beginnen de critici en tegenstanders van het 'Plan Cruijff' (met als voornaamste voortrekkers Cruijff, Jonk, Jongkind, Trustfull en Ling) langzaamaan het op de juiste waarde in te zien.

Ik weet niet veel van voetbal maar met veel geduld bereik je alleen dat toekomstige talenten onder je kont vandaan verkocht worden... de redding van het Nederlands voetbal zit met grotere waarschijnlijkheid tussen 1 van de vluchtelingen dan op welke opleding in Nederland dan ook.

Bluebear
10 september 2015, 22:11
https://www.youtube.com/watch?v=R0N4-kVncTk

P11111
11 september 2015, 11:02
Column: Ling is critici veel te slim af

Het is de vraag af of al de criticasters, die sinds de aanstelling van adviseur Tscheu La Ling aan de stoelpoten van Ling en Ajax hebben gezaagd, ooit hebben gesproken met Ling en andere direct betrokkenen. Met grote stelligheid trokken gerenommeerde kranten en tv-persoonlijkheden hun conclusies bij voorbaat. Ling zou uit zijn op geld, zichzelf als directeur aanbevelen en zijn rapport zou direct in de shredder belanden.

Wat is het stil nu Ling zijn rapport heeft ingediend en de eerste contouren van de uitvoering ervan zichtbaar zijn. De bevoegdheden van voormalig voetbaldirecteur Marc Overmars zijn teruggebracht tot het spelersbeleid en de constructie van het technisch hart is wezenlijk veranderd met Edwin van der Sar als nieuwe voorzitter. Als interim-directeur zal Dolf Collee, die in de strategische commissie uitgebreid met Ling sprak over diens rapport, toezien op de herstructurering van de organisatie. De welbekende shredder is in geen velden of wegen te bekennen. Van een afstandje volgt Ling, die betrokken blijft als adviseur, benieuwd de ontwikkeling van de genoemde herstructurering.

De vaak gehoorde bewering dat Ling zichzelf als directeur aan wilde laten stellen, is op lucht gebaseerd. De raad van commissarissen heeft Ling nadrukkelijk gepolst voor een dergelijke rol, maar daar heeft de voormalig profvoetballer vooralsnog geen trek in. Naar eigen zeggen wil hij zijn hoofd niet in een wespennest steken. De prioriteit ligt nu bij de organisatiestructuur van de club, waarin de bevoegdheden van de leidinggevenden duidelijk moeten worden vastgelegd. Alleen dan kan iemand er op aangesproken worden, wanneer diegene niet volgens de afspraken handelt. Discussies over de speelstijl van het eerste elftal en het aankoopbeleid kunnen dan professioneel worden aangegaan.

Aan die duidelijkheid en professionaliteit ontbreekt het nu nog. Dat is de kern van het probleem dat is ontstaan binnen het technisch hart van Ajax, zoals ook is omschreven in de analyse die Ling rapporteerde aan de raad van commissarissen. Onenigheid over de bevoegdheden leidde er toe dat de communicatie binnen het technisch hart bar slecht werd. Het is nu aan de voormalig voetballers zelf om, onder leiding van voorzitter Van der Sar, tot heldere afspraken te komen. Ling en Cruijff omschrijven de oud-voetballers in deze situatie als parachutisten, die tijdens hun carrière honderden keren succesvol uit een vliegtuig zijn gesprongen, maar nu moeten leren wat het inhoudt om een rol als piloot te vervullen.

Of Collee de juiste man is om de oud-profvoetballers in het proces te begeleiden, zal de komende twaalf maanden moeten blijken. In ieder geval zal met belangstelling de de ontwikkeling van beoogd algemeen directeur Van der Sar, voor wie de tijd begint te dringen, worden gevolgd. Als voorzitter van het technisch hart zal het nu voor het eerst echt aankomen op zijn leiderschapskwaliteiten. Zoals gezegd blijft Ling, die een kort lijntje heeft met Collee, als adviseur betrokken. De conclusies van de criticasters ten spijt, verkiest Ling de luwte boven het geld en directeurschap. De voormalig buitenspeler is zijn tegenstanders, net als vroeger op het veld, veel te slim af.

P11111
11 september 2015, 11:23
En waar baseer je dat dan op, dat het een prima rapport is?

Maar weet nog altijd niet waarom dat rapport van Ling uitstekend zou zijn.

Ik hoop dat jullie het inmiddels, en zeker ook na de indrukwekkende documentaire 'De Toekomst van Ajax, het Plan Cruijff', ook allemaal wat beter begrijpen.

B30 had als uiterst kritisch Ajax-volger de slimheid van Ling en het 'Plan Cruijff' onderschat, maar zijn opvallende stilte sinds deze week zegt genoeg. Die mannen zijn natuurlijk allesbehalve voetbalgek. :)

De fluwelen revolutie was een broodnodige en meesterlijke zet en het ingrijpen in de afgelopen periode van, zeg maar, de groep Cruijff, Jonk en Ling was zeer noodzakelijk in het streven naar beter, aantrekkelijker en doelgerichter voetbal van het eerste elftal.

Big30
11 september 2015, 12:25
.

B30 had als uiterst kritisch Ajax-volger de slimheid van Ling en het 'Plan Cruijff' onderschat, maar zijn opvallende stilte sinds deze week zegt genoeg. Die mannen zijn natuurlijk allesbehalve voetbalgek. :)
Volgens mij heeft Ling helemaal geen rapport geschreven en gelet op de 2 nogal evidente acties die zijn genomen was zo'n rapport klaarblijkelijk ook helemaal niet nodig. Wat is er veranderd?

1. Een oud ABN-Amro topman is nu voor 1 jaar algemeen directeur bij Ajax. Er was even geen algemeen directeur en dat je deze vacature opvult is vrij logisch.
2. Het technisch hart van Ajax voldeed niet, er was onvrede en men communiceerde niet met elkaar. Dat probleem wordt nu feitelijk met de aanstelling van vd Sar als vz van het technisch hart alleen maar groter gemaakt. In plaats van helder te maken wat taken en verantwoordelijkheden zijn is het nu zo dat de chaos alleen maar groter geworden is.

Kortom als er al een rapport was dan was het een flutrapport resulterende in 2 wel zeer voor de hand liggende acties die het probleem binnen Ajax juist groter maken ipv op te lossen.
De Boer is volkomen de weg kwijt en zal volharden in het slaapverwekkende tikkie breed en op dom balbezit spelen. Het voetbal was vorig jaar al een drama met extreem weinig kansen en doelpunten. Weinig hoop op verbetering, Europees bleek Rapid een maatje te groot en tegen de Tsjechen leverde men een wanprestatie af.

Positief is wel dat Overmars voor een gedeelte nu geslachtofferd is als blijft hij in naam zich nog met spelers aankopen bezig houden. het aankoopbeleid was een dieptepunt in de historie van Ajax, een spits die niet kan scoren een tuinkabouter die niet goed genoeg is voor het eerste elftal en een oude verdediger JH die af en toe in het tweede mag invallen.

Verder wordt niets gedaan aan de positie van Jongkind een man die geen verstand heeft van voetbal maar op de toekomst wel macht heeft en zijn atletiek en triatlon vriendjes daar baantjes geeft ten koste vd voetballers die daar uit onvrede weg zijn gegaan. OK Bogarde loopt er nu rond.

In eerste instantie dacht ik dat het stukje wat op Ajaxshowtime staat als ironisch gezien moet worden maar de beste man ene Sam van Raalte bedoelt het serieus!

P11111
11 september 2015, 12:48
Verder wordt niets gedaan aan de positie van Jongkind een man die geen verstand heeft van voetbal maar op de toekomst wel macht heeft en zijn atletiek en triatlon vriendjes daar baantjes geeft ten koste vd voetballers die daar uit onvrede weg zijn gegaan. OK Bogarde loopt er nu rond.

Het is duidelijk dat jij de indrukwekkende documentaire met inkijk en deskundige uitleg van met name Jonk en Jongkind en bijvoorbeeld ook de training van verdedigers-trainer Bogarde (hij verraste ook mij met zijn imponerende manier van trainen en coachen!) niet gezien hebt. Jammer, anders zou je waarschijnlijk nu niet zo ontzettend dom hebben geluld.

De inbreng van Jongkind, als manager talentontwikkeling, is van onschatbare waarde binnen de vernieuwde jeugdopleiding van Ajax.

Maar goed, een korbalfanaat ziet dat misschien niet zo snel in en dat is hem verder ook niet zo kwalijk te nemen. Geen onoverkomelijk probleem voor mij. :)

Big30
11 september 2015, 12:58
In de rubriek "Blik op Jong Ajax" (BoJA) zoomt Ajax Showtime elke week in op Jong Ajax, het beloftenelftal van Ajax dat uitkomt in de Jupiler League.

In de rij voor de frietkraam van De Toekomst raak in aan de praat met twee Duitse jongens. Ze zijn hooguit een jaar of negentien en zien er een beetje verdwaald uit. Ik vraag ze of ze komen kijken naar de Duitser Amin Younes, die een paar meter verderop warmloopt voor Jong Ajax - Helmond Sport. Nee, zegt de een vriendelijk lachend. Younes, die werd door Borussia Mönchengladbach altijd verhuurd, weet de ander.

Ze zijn hier per toeval beland, zo vertellen ze. Ze waren eigenlijk op zoek naar de 'most fucked up' plek van Amsterdam. Daar zoeken ze altijd naar in Europese steden. Ik vind het aandoenlijk, twee jonge gasten op avontuur in een voor hen wildvreemde stad. Iemand heeft ze vanuit het centrum doorverwezen naar de Bijlmer. Eenmaal aangekomen op station Bijlmer Arena begon het te regenen. Daarna liepen ze naar de dichte Amsterdam Arena, waar iemand ze over de wedstrijd van Jong Ajax vertelde.

De jongens hebben mazzel, denk ik even later, als ik plaats heb genomen in de nok van de Bobby Haarms tribune. Troostelozer dan De Toekomst gaat het vanavond niet worden in Amsterdam en omstreken. Regen daalt onophoudelijk neer op het hoofdveld, terwijl Jong Ajax een zeer matige pot voetbal speelt. Het elftal hangt als los zand aan elkaar. Vooral de ervaren krachten vallen tegen. Ricardo van Rhijn speelt veel te nonchalant, Viktor Fischer en Lucas Andersen breken geen potten, Mike van der Hoorn valt vroeg geblesseerd uit en Yaya Sanogo krijgt geen bal onder controle.

Van Donny van de Beek kan ik wel genieten. Lang niet alles lukt, maar hij doet zijn stinkende best. Hij doet me denken aan Riechedly Bazoer een jaar geleden. Ook hij was destijds fel en onwennig in Jong Ajax. Zulke spelers zijn in de jeugd gewend elk persoonlijk duel te winnen vanwege een fysieke voorsprong. Dan is de Jupiler League andere koek. Het is, denk ik, vooral een kwestie van sterker en slimmer worden in de duels.

Het helpt Van de Beek niet dat veel van zijn generatiegenoten, zoals Abdelhak Nouri, Ashraf El Mahdioui, Mauro Savastano, Vaclav Cerny en Zakaria El Azzouzi, niet spelen tegen Helmond Sport. Frank de Boer heeft een half elftal gedumpt in Jong Ajax, waardoor veel toptalenten vanavond buiten de boot vallen. De A1 was vorig jaar een geoliede machine, die dit jaar door moet stromen naar Jong Ajax. Vanavond was daarvoor een ideale mogelijkheid, maar de aanwezigheid van overbodige en teneergeslagen spelers uit Ajax 1 gooit zand in de motor. Het spel is zo slecht dat ik de twee Duitse toeristen halverwege de wedstrijd weg zie lopen. In hun zoektocht naar misère is dit zelfs een brug te ver.

Het is nu aan directeur voetbalzaken Marc Overmars om zijn huiswerk te doen voor het sluiten van de transfermarkt. Lucas Andersen moet bijvoorbeeld verhuurd worden en voor Van der Hoorn is zowel verhuur als verkoop een optie. Daarnaast moeten er meer oefenduels gepland worden. Het ziet er niet naar uit dat Van Rhijn en Sanogo dit seizoen een basisplaats in Ajax 1 gaan veroveren. Om te zorgen dat ze niet bij Jong Ajax in de weg lopen, zou Ajax voor spelers als zij een paar keer per maand een oefenduel kunnen plannen, zoals laatst tegen Umm Salal.

Met de overtollige eerste elftalspelers de deur uit of in oefenduels, komt Jong Ajax vrij voor de doorstroom van talenten uit de A-jeugd. Afgelopen seizoen lieten Bazoer, Kenny Tete en Jaïro Riedewald zien hoe goed dat voor hun ontwikkeling was. Dit seizoen moeten, naast Van de Beek, ook onder meer El Mahdioui, Nouri, Savastano, El Azzouzi en Cerny die kans krijgen in Jong Ajax. Het is een schitterende lichting. Overmars moet aan de bak om ruimte voor hen te creëren. Jong Ajax moet de plek zijn waar de toptalenten rijpen voor Ajax 1, in plaats van de stortbak van het eerste elftal.

Door Sam van Raalte

http://www.ajaxshowtime.com/article/opinie/89611/boja-overmars-moet-orde-op-zaken-stellen

Hier een iets meer serieus te nemen stukje van dezelfde man. Jong Ajax staat nu trouwens onderaan in de eerste divisie en de trainer daar ziet het als positief dat men al wint men niet men dan wel veel balbezit had ... .

Hemaworst
11 september 2015, 13:25
Hier een iets meer serieus te nemen stukje van dezelfde man.

Waar ik nou benieuwd naar ben is op basis waarvan dit stukje meer serieus te nemen is...

Picasso 1
11 september 2015, 14:19
Waar ik nou benieuwd naar ben is op basis waarvan dit stukje meer serieus te nemen is...

Eigenlijk geldt dat voor deze hele discussie. Lekker belangrijk wat voor rapporten La Ling opstelt en of Marc Overmars met Jonk of wie dan ook door een deur kan. Gaaaap, wat een complete onzindiscussie slingert die Big weer eens aan.
Interessant zijn de uiteindelijke resultaten, Ajax heeft alle 4 de wedstrijden gewonnen en geen doelpunt geïncasseerd en PSV heeft 2 wedstrijden van de 4 verloren. Lijkt me dan ook logisch dat als je het over problemen wilt hebben en wat er aan gedaan gaat worden dat de aandacht zou moeten verschuiven naar PSV want die is voorlopig de verliezer en niet Ajax.

Succes verder, Big en Peter met het oninteressante geouwehoer hierover. ;)

Don Rudo
11 september 2015, 14:35
Vanavond om 20:30u in de Bundesliga een rechtstreeks degradatieduel tussen de nr 13 HSV en de absolute hekkensluiter, 0 punten uit 3 wedstrijden, Gladbach!

:popcorn:

Hemaworst
11 september 2015, 14:58
Interessant zijn de uiteindelijke resultaten, Ajax heeft alle 4 de wedstrijden gewonnen en geen doelpunt geïncasseerd en PSV heeft 2 wedstrijden van de 4 verloren.

Je hebt zowel kwaliteit als resultaat nodig. Resultaat zonder kwaliteit is saai, kwaliteit zonder resultaat is onzinnig.
Ajax-filosie volgens Johan Cruijff in Rapport Technisch Platform, 2011. Ajax is momenteel saai en voldoet dus niet aan de Ajax-filosofie.

Vraag is dus hoe je Ajax 1 weer aan het voetballen krijgt, nu de jeugdopleiding, mede gezien de doorstroom vanuit de A1 naar Jong Ajax en het eerste elftal, meer en meer voldoet aan Plan Cruijff, maar er een mismatch lijkt te zijn tussen Frank de Boer en de jeugdopleiding.

P11111
11 september 2015, 15:58
Succes verder, Big en Peter met het oninteressante geouwehoer hierover. ;)

Picasso, niet zo serieus...de laatste ontwikkelingen in Amsterdam zijn (op Nederlands voetbalniveau) juist heel interessant. :)

Ik ben het 'Frank de Boer-voetbal' meer dan zat en wil snel een speelwijze zien volgens de voetbalvisie van trainers als Wim Jonk, Peter Bosz en Roger Schmidt. Sneller, voorwaarts, aantrekkelijker, doelgerichter en druk zetten...dat zou een club als Ajax, met enkele goede (!) aankopen, weer moeten kunnen laten zien op het niveau van de Eredivisie.

Aan de andere kant heeft De Boer de afgelopen jaren wel moeten roeien met de riemen die hij heeft. Als hij dit seizoen alleen al een goede linksbuiten had gehad en wellicht een betere centrumspits, zou hem dat al meer geholpen hebben, denk ik.

Maar omdat de wonderen de wereld nog niet helemaal uit zijn, blijf ik tegen beter weten in toch hopen dat Fischer, Younes en Sanogo voor de winterstop nog op het gewenste niveau gaan acteren. :cool:

"de souza"
11 september 2015, 16:41
en PSV heeft 2 wedstrijden van de 4 verloren.

He amigo, wel even de juiste feiten weergeven! Verloren hebben we niet, wel 2x gelijk gespeeld. :gruebel:

deket
11 september 2015, 21:59
P1 zal bedoelen dat het provincieploegje punten verloren heeft in 2 wedstrijden.
Nu hoor ik al lang niets meer van Wili 69 en zijn Bor. M'gladbach. Ook niets meer van de Club Brugge supporters, die wel erge masochisten moeten zijn.

Big30
12 september 2015, 00:46
Jadaweediknie!

https://www.youtube.com/watch?v=XywUSOI_BtM

Goedemorgenallemaal
12 september 2015, 08:17

een stukje over ajax uit "iets " dat "ajaxshowtime"heet is in ieder egval niet objectief en daarmee ben je al op het niet meer zo serieuze niveau...

P11111
12 september 2015, 08:48
een stukje over ajax uit "iets " dat "ajaxshowtime"heet is in ieder egval niet objectief en daarmee ben je al op het niet meer zo serieuze niveau...

Onzin wat je nu uitspreekt.

Ajax Showtime.com heeft niets te maken met Ajax.nl en publiceert zowel de negatieve en kritische artikelen/berichtgeving als de positieve en verder alles wat daartussen zit. Als het nodig is zijn ook de columns (zeer) kritisch, bijvoorbeeld op punten als de speelwijze van het eerste elftal en het droevige aankoopbeleid. Daar staat deze website juist om bekend.

Houd jij je nu maar bij het wielrennen, volgens mij heb je daar veel meer verstand van! ;)

P11111
12 september 2015, 08:49
Kieft: 'Cruijff krijgt nu toch gelijk'

Wim Kieft ziet gelijkenissen tussen Oranje en Ajax, zo zei de voormalig spits vrijdagavond bij Voetbal Inside. 'Het is allemaal stijf en uitgedacht. Het sprankelende van vroeger is er niet meer', begon Kieft.

'Ik heb me vaak aan Johan Cruijff geërgerd met zijn columns en gehamer, hij heeft vaak gewaarschuwd, maar hij krijgt nu toch gelijk', ging Kieft verder met zijn verhaal. 'Nederland voetbalt niet meer leuk en onderscheidend, we zijn gewoon middelmaat geworden.'

'Goed zijn we niet meer, maar we denken het nog wel', aldus Kieft, die tijdens zijn carrière als profvoetballer jarenlang uitkwam voor zowel Ajax als het Nederlands elftal.

P11111
12 september 2015, 09:30
Speciaal voor B30 omdat-ie het niemeerweed!

Ajax' Kweekvijver: Jonk for president

Het was woensdagavond verplichte kost voor iedere Ajax-fan die een beetje feeling heeft met de huidige gang van zaken in Amsterdam. Al dagen werd de documentaire 'De Toekomst van Ajax, het Plan Cruijff' groots aangekondigd en aan alle lof vooraf was geen woord gelogen. In een uurtje beeld en geluid liet Ajax TV op een prima manier zien waarom alle neuzen bij Ajax rap dezelfde kant op moeten. Johan Cruijff zal vooral met een glimlach hebben gekeken naar Wim Jonk.

Jonk, het zwarte schaap van de familie (lees: het technisch hart). De man die er bijna iedere dag is, op zijn terrein. De Hoofd Jeugdopleiding loopt daarbij niet populair met een leren jasje en een telefoontje over De Toekomst, Jonk is er altijd met het Ajax-logo op de borst. Niet zo gek als je je zijn mooiste uitspraak van de eerder genoemde documentaire herinnert: 'Als je hier het veld oploopt, dan heb je Ajax in je!'

Het is precies de reden waarom ik ongelofelijk veel respect heb gekregen voor Jonk en de manier waarop hij bezig is. Hij ademt Ajax en staat op het veld met maar één doel: Johan Cruijffs plannen zo snel mogelijk in de praktijk brengen. Hij verliest daarbij zijn eigenwaarde geen moment uit het oog want het zijn ook zijn plannen, vertelde hij. Hij was, met inbreng van andere oud-voetballers de initiator achter de revolutie, die via Cruijff een gezicht kreeg. Arrogant doet Jonk daar verder niet over. Hij spreekt altijd van 'Plan Cruijff' en stelt meer dan eens dat hij keurig naar Cruijff luistert als die zijn telefoon weer eens heeft gevonden.

Toch mag er zo langzamerhand weleens een lans worden gebroken voor de rol van Jonk want de ideeën mogen nog zo mooi zijn, ze moeten wel in de praktijk worden gebracht. Alle trainers, al die nieuwe performance-coaches en ook alle vrijwilligers en mentoren worden door Jonk aangestuurd. Het heeft al na één jaar hard werken tot gevolg dat het niet uitmaakt of je op zaterdag naar D1, C1 of A1 gaat kijken, de speelstijl en spelvreugde is overal hetzelfde. Individueel maakten spelers enorme stappen. We doen er luchtig over, maar Ajax is de enige club die zo extreem is in het doorschuiven en individueel motiveren en begeleiden van spelers.

Donny van de Beek, Abdelhak Nouri en Vaclav Černý waren al langer de grote talenten, fans maakten afgelopen seizoen ook kennis met nieuwe namen. Namen die er plots stonden in B1 omdat dat bij Ajax kan. Ben je goed genoeg en ben je fysiek en mentaal klaar voor meer weerstand en een grotere uitdaging? Dan krijg je die kans. Matthijs de Ligt draaide een fantastisch seizoen, Donyell Malen verdiende een transfer naar Arsenal en tijdens de Copa Amsterdam was de selectie van Ajax nog nooit zó jong.

Jonk kan er uren over volpraten, in de documentaire legde hij vooral de nadruk op die ontwikkeling. Iedere coach is dag en nacht bezig met één of meerdere spelers en Jonk houdt het allemaal in de gaten, samen met rechterhand Ruben Jongkind. Niet als leiders, maar als 'one of the guys'. Ze lachen, ze zijn vol motivatie omdat ze weten waar de weg naar gaat leiden. En dat terwijl ze op alle mogelijke vlakken worden tegengewerkt. Minder geld, contracten die niet worden verlengd, onzin-aankopen in het eerste en het tot voor kort totale negeren door het technisch hart. Pesterijtjes van de mensen met wie Jonk ooit aan één kant in de rechtbank zat. Ineens stonden Marc Overmars en Jonk lijnrecht tegenover elkaar.

Jonk spreekt over alle onrust met vuur, iedereen kon de afgelopen maanden in interviews zien dat hij pissig was, maar hij bleef wel altijd keurig. Tijdens trainingen merkte je niks aan hem, zo kon hij zo een uur vrolijk en vol goede moed bezig zijn met Ezra Walian. Een week later stond hij dan langs de kant bij Ajax B1, bestuderend of de inhoud van de andere trainingen per persoon werden opgepakt. De week erna vervolgens weer keihard werkend om spelers te wijzen op tekortkomingen en de punten waar progressie kan worden geboekt. Samen met een groot team van trainers had Jonk zogezegd schijt aan de onrust met de prachtige inhoud van de Ajax TV-docu tot gevolg.

Zoals Jonk in het uur durende kunststukje sprak over het Ajax hoe het volgens hem moet zijn, dat is een verademing. Het is alsof je Cruijff hoort praten, alleen dan nog iets rustiger en meer dan eens niet te moeilijk. Bijvoorbeeld over druk zetten, iets waar vanaf de middenbouw stap voor stap aan wordt gewerkt. 'Je wil aanvallend en aantrekkelijk voetbal spelen en daar heb je een aantal voorwaarden voor nodig. Het begint ergens want je moet eerst de bal veroveren, hoe kun je dat het best organiseren? Wij willen dat verdedigers vooruit denken. Vanuit proactief verdedigen op de helft van de tegenstander kom je sneller in balbezit en heb je sneller kans op een goal.' Heerlijk toch?!

Tscheu La Ling zette deze maand een grote stap met zijn rapport en de beginselen van wat lijkt op afspraken die eindelijk zwart op wit komen te staan. Alles lijkt zodoende met een sisser af te lopen. De strijd is echter nog niet gestreden zolang Jonk geen vrijbrief krijgt om te doen wat hij en Cruijff hebben bedacht. Mocht alles inderdaad zonder grote slachtoffers blijven, dan verdient Jonk een standbeeld voor de totstandkoming van 'Plan Cruijff'. Met een beetje pech had één van de belangrijkste mensen van de club op dit moment namelijk gewoon thuis gezeten, klaar met het gezeik, voorbeelden genoeg. Gepest en vernederd zet Jonk nu echter al de eerste stappen naar een betere toekomst. Een toekomst met beter voetbal, talenten die nog eerder goed genoeg zijn en daarmee weer een sprankje hoop brengen voor een flitsend Ajax. Precies zoals het vooraf bedoeld was.

Don Rudo
12 september 2015, 11:34
Papegaai1966

Goedemorgenallemaal
12 september 2015, 12:20
Een toekomst met beter voetbal, talenten die nog eerder goed genoeg zijn en daarmee weer een sprankje hoop brengen voor een flitsend Ajax. Precies zoals het vooraf bedoeld was.

ha ik zie de kat van de buren sluipen en een prachtige sprong maken .... En mis... Enige parallellen met dit draadje zijn aanwezig.

Hemaworst
12 september 2015, 14:37
Ajax' Kweekvijver: Jonk for president

Ik heb momenteel inderdaad meer vertrouwen in Jonk dan in de Boer. Waardoor wordt toch de huidige speelstijl van Ajax ingegeven? Commerciele belangen van een beursgenoteerd bedrijf die zwaarder wegen dan een attractieve speelwijze? Kan me niet voorstellen dat dit de meest favoriete manier van spelen van de Boer is...

Goedemorgenallemaal
12 september 2015, 14:53
Commerciele belangen van een beursgenoteerd bedrijf die zwaarder wegen dan een attractieve speelwijze? Kan me niet voorstellen dat dit de meest favoriete manier van spelen van de Boer is...
Sinds wanneer hebben andere dan commerciele belangen bij een beursgenoteerd bedrijf voorrang..

Goedemorgenallemaal
12 september 2015, 15:31
Ooh, mijn billen, kramp van het samenknijpen.. Mijn verstand zegt 1 ding, mijn gevoel weer wat anders

P11111
12 september 2015, 16:01
ha ik zie de kat van de buren sluipen en een prachtige sprong maken .... En mis... Enige parallellen met dit draadje zijn aanwezig.

Heet die kat misschien Tom, vernoemd naar een bekende wielrenner? :)

Picasso 1
12 september 2015, 16:18
Heet die kat misschien Tom, vernoemd naar een bekende wielrenner? :)

Oh gij gemenerik. :smile2:

Willem2
12 september 2015, 23:28
Zeg P1 moet je niks melden over Real Madrid :rolleyes:

Willem2
12 september 2015, 23:29
P66 zal niks melden over Ajax ;)

Willem2
12 september 2015, 23:29
B30 is plotseling weer voor Twente en PSV

Willem2
12 september 2015, 23:30
Don Rudo had een zware dag net als W69

Picasso 1
13 september 2015, 00:51
Zeg P1 moet je niks melden over Real Madrid :rolleyes:

Ben er ondertussen imuum voor geworden. :eek:
Alleen Champions League na de poule rondes wanneer de sterkste teams elkaar treffen is nog boeiend en vermeldenswaardig.

"de souza"
13 september 2015, 02:11
Papegaai1966

Ik hou op het sukkel1966

Bluebear
13 september 2015, 02:56
We komen eraan!! Eindhoven de gekste. Met m'n kutzatte bakkus!! :biggrin:

P11111
13 september 2015, 08:01
Ik hou op het sukkel1966

Als ik dit zinnetje probeer te lezen, is duidelijk wie hier de grootste sukkel is. Maar goed, dat wist ik al héél lang. :)

Grappig dat 'Calimerootje met een zwaar Brabants accent' weer babbeltjes begint te krijgen. Hopelijk snapt-ie wel wie de huidige koploper is. Dus best wel een beetje een dom moment om te beledigen. :confused:

P11111
13 september 2015, 08:12
P66 zal niks melden over Ajax ;)

Jawel, ik heb tijdens deze wedstrijd enorm genoten van de voetbalintelligente Ziyech. Op Eredivisie-niveau een klasbak.

P11111
13 september 2015, 10:04
Speciaal voor SukkelSoesa.
Prima te lezen stukje, ook voor Don30 Rudoo, en bovendien ongetwijfeld heel herkenbaar voor dat mannetje. :cool:

"Het moet afgelopen zijn met 'Calimero-denken' van PSV-fans"

Een deel van de supporters van PSV klaagt regelmatig over de weinige aandacht voor hun club in programma's als Studio Voetbal van de NOS. De aandacht gaat vaak voor een groot deel uit naar Ajax, omdat dat de meest succesvolle voetbalclub van Nederland is.

De bekende presentator en radiomaker en PSV-fan Frits Spits vindt dat het 'Calimero-denken' van veel PSV-supporters afgelopen moet zijn. "Je moet jezelf geen provinciaal karakter aanpraten", vertelt Spits aan Omroep Brabant.

Voormalig PSV-aanvaller René van der Gijp heeft hierover ook zijn mening. "Dat Calimero-gedrag heeft Amsterdammer Ruud Gullit er destijds heel snel uitgekregen bij PSV, maar het lijkt weer helemaal terug. Denken dat je altijd wordt genaaid, dat iedereen tegen je is omdat je uit de provincie komt. Dat is zó uit de tijd. In Eindhoven denken ze altijd complottheorieën te zien als bijvoorbeeld de scheidsrechter toevallig twee keer in korte tijd Ajax fluit en Narsingh die in elk interview laat weten dat hij als jeugdspeler bij Ajax zo verschrikkelijk is gekrenkt. Ik denk dat ze in Eindhoven eindelijk eens volwassen en intelligenter moeten worden", zegt Van der Gijp in het weekblad Voetbal International."

Verder is het ook bekend dat de vorige PSV-voorzitter 'Tante' Tiny 'Calimero' Sanders voor de nieuwjaarsreceptie bij gebrek aan titels van zijn club steeds weer een slechte grap bedacht over Ajax. Het was het hoogtepunt van een middag vol dagdromen over successen die door de rivaal uit Amsterdam wel zijn behaald.

KNVB-voorzitter Michael van Praag hekelde eerder ook al eens het Calimero-gedrag van PSV.

Imagodeskundige Rudy van Belkom stelt tot slot bij Omroep Brabant: "Veel PSV-supporters lijken te kampen met een Calimero-complex en wijzen met hun vinger voornamelijk naar de critici en Ajax, maar niet naar zichzelf."

:tongue:

Goedemorgenallemaal
13 september 2015, 10:19
"Het moet afgelopen zijn met 'Calimero-denken' van PSV-fans"
Een deel van de supporters van PSV klaagt regelmatig over de weinige aandacht voor hun club in programma's als Studio Voetbal van de NOS.

Tsja, daar staat toch duidelijk "een deel". Niet eens "een groot deel" of "het grootste deel".. Ik meen trouwens dat dat "provinciale karakter"niet iets negatiefs is wat men zichzelf aan praat maar gewoon iets is wat bij een club uit de provincie hoort. En daar zijn we trots op.
12621
Dat die rare Amsterdammes "provinciaal"daarna als iets negatiefs voor alles buiten hun beperkte huttencomplex gebruiken, tja, beter goed gejat dan slecht verzonnen , denk.

"Provinciaal = negatief" is weer dat grote stadsdenken....

P11111
13 september 2015, 10:24
Dat die rare Amsterdammes "provinciaal"daarna als iets negatiefs voor alles buiten hun beperkte huttencomplex gebruiken, tja, beter goed gejat dan slecht verzonnen , denk.

Toch nog eens opnieuw lezen, GMA.

Frits Spits uit Eindhovuh en Dordtenaar René van der Gijp uiten zich hier - terecht - over provinciaaltjes die zich vaak achtergesteld voelen (zoals Soesa). Amsterdammers denken dat. ;)

Wel mooi dat een Amsterdammer (Ruud Gullit) ooit ontwikkelingswerk in de provincie heeft gedaan. Jammer dat die ontwikkeling na zijn vertrek niet kon worden doorgezet.

Kom jij misschien ook uit de provincie? :)

Goedemorgenallemaal
13 september 2015, 11:47
Toch nog eens opnieuw lezen, GMA.

Frits Spits uit Eindhovuh en Dordtenaar René van der Gijp uiten zich hier - terecht - over provinciaaltjes die zich vaak achtergesteld voelen (zoals Soesa). Amsterdammers denken dat. ;)

Wel mooi dat een Amsterdammer (Ruud Gullit) ooit ontwikkelingswerk in de provincie heeft gedaan. Jammer dat die ontwikkeling na zijn vertrek niet kon worden doorgezet.

Kom jij misschien ook uit de provincie? :)

Jij ook opnieuw lezen.... Ik ontken niet dat een "deel" zich achtergesteld voelt maar een deel is geen geheel... Er is zeker ook een "deel"Ajax aanhangers dat zich afvraagt waarom de rest van de wereld niks van Ajax moet hebben en daarover wakker ligt... Dat dat deel volgens jou erg klein zal zijn doet niets af aan dat het een "deel"is..

En ja, ik ben ook van die provincie en daar ben ik heel gelukkig mee... Al 50 jaar lang!!!!
12622

Big30
13 september 2015, 11:58
Een sociaal-culturele discussie over het fenomeen provincie kan interessant zijn maar leidt denk ik wat af van waar het hier over zou moeten gaan namelijk het voetbal ;).

Ik zelf vond ons cluppie Ajax zeker in de eerste helft nogal inspiratieloos spelen. Twente was fel, toonde inzet, was op de aanval gericht en creëerde mooie kansen. Ajax speelde flets en moest het voetballend afleggen tegen de Tukkers. Die verdiend op een 2-0 voorsprong kwamen.
Uiteindelijk wist Ajax dan nog met wat geluk (een onterechte penalty) op 2-2 te komen.

PSV was niet 1 maar 2 klassen beter tegen Cambuur, het ene seizoen is het andere niet. Met 10 tegen 11 was er geen houden aan en Cambuur mocht van geluk spreken dat het maar 0-6 werd. Goede spits hebben ze daar die de Jong en dan loopt er ook nog een Locadia rond.

OK om GMA te plezieren, over Brabant:

Het hertogdom Brabant was een historisch gebied in de Nederlanden. Zijn grondgebied bestond voornamelijk uit de drie hedendaagse Belgische provincies Vlaams-Brabant, Waals-Brabant en Antwerpen, het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en het merendeel van de hedendaagse Nederlandse provincie Noord-Brabant. Verder hoorden de zogenaamde Landen van Overmaze erbij, een gebied dat ongeveer overeenkomt met het zuiden van de Nederlandse provincie Limburg, alsook het Duitse Herzogenrath.

De vlag van België is gebaseerd op de kleuren van het wapen van Brabant: zwart, geel en rood.

In de Romeinse tijd was het gebied gelegen in de Romeinse provincies Belgica en Germania Inferior en bewoond door de Belgae, die zowel van Keltische als Germaanse oorsprong waren. Aan het einde van de Romeinse periode werden ze veroverd door de Germaanse Franken

Het vormde het hart van de Nederlanden totdat het werd ontbonden na de Nederlandse Opstand. Zijn belangrijkste steden waren Brussel, Antwerpen, Leuven, Breda, 's-Hertogenbosch en Lier. De stad Mechelen maakte deel uit van de heerlijkheid Mechelen, een enclave in het hertogdom Brabant.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hertogdom_Brabant

P11111
13 september 2015, 13:03
Een sociaal-culturele discussie over het fenomeen provincie kan interessant zijn maar leidt denk ik wat af van waar het hier over zou moeten gaan namelijk het voetbal.

Het is nu in ieder geval voor iedereen en altijd duidelijk dat Calimero in Eindhofen geboren is. :)

Ook wist ik tot vandaag niet dat SukkelSoesa is opgegroeid in een Skaeve Huse. Een bekend forumlid tipte mij. Daarover ben ik eigenlijk niet eens verbaasd en nu begrijp ik zijn intelligente bijdragen wat beter.

Laten we er verder inderdaad maar geen onderwerp meer van maken en ons richten op de actuele ranglijst van de Eredivisie. Daar gaat het immers om. Punt.

Hemaworst
13 september 2015, 13:14
Jij ook opnieuw lezen.... Ik ontken niet dat een "deel" zich achtergesteld voelt maar een deel is geen geheel...

Frits Spits heeft het wordt 'deel' of 'allen' helemaal niet gebruikt. Is weer een gevalletje journalistieke interpretatie... http://www.omroepbrabant.nl/?video/72151392/Frits+Spits+en+Tijs+van+den+Brink+over+PSV.aspx

René van der Gijp had het over spelers en staff, niet over supporters:
René van der Gijp vindt dat men in de lichtstad nu de mouwen moet opstropen, in plaats van te zeuren.
Het verlies in Amsterdam werd door Dries Mertens, Mark van Bommel en Dick Advocaat aangegrepen om problemen te duiden. De Belg wees naar de arbitrage, de aanvoerder naar de tegenstander die kaarten aannaaide en de trainer beklaagde zich over de KNVB, die Björn Kuipers op de wedstrijd had gezet. “En Narsingh die in elk interview laat weten dat hij als jeugdspeler bij Ajax zo verschrikkelijk is gekrenkt. Ik denk dat ze in Eindhoven eens volwassen moeten worden. Van Bommel voorop”, vindt Van der Gijp.
In Voetbal International roept de oud-voetballer in herinnering dat PSV zich al eens eerder onvolwassen gedroeg. “Dat calimerogedrag heeft Ruud Gullit er destijds heel snel uitgekregen bij PSV, maar het lijkt weer helemaal terug. Denken dat je altijd wordt genaaid, dat iedereen tegen je is omdat je uit de provincie komt. Dat is zó uit de tijd. Na afloop zeuren ze over de pers. Dan denk ik: joh, er bestaan nu eenmaal kranten, tijdschrijften, tv-programma's en daarin wordt over je gesproken als je profvoetballer bent bij een topclub. Wees blij. Weet je wat er aan de hand is als er niet over je gesproken wordt? Dan speel je bij VVV-Venlo.”

Van Praag heeft het woord calimero-gedrag, volgens mij, niet genoemd, maar verscheen dat woord in een headline bij een artikel Op ajaxfanzone.nl:
Van Praag maakt maandag in een open brief aan De Telegraaf duidelijk hoe de vork in de steel zit. “Tiny Sanders vroeg mij indertijd in deze zaak te bemiddelen en door dit zo te zeggen zou kunnen worden verondersteld dat hier sprake is van een Ajax-onderonsje en wordt aldus mijn integriteit als bondsvoorzitter van de KNVB aangetast”, legt de erevoorzitter van Ajax uit in het dagblad. “Het is bovendien een opmerking van iemand die beter weet, en dus ten onrechte de verontwaardigde clubbestuurder uithangt. Want zijn PSV staat bestuurlijk in Europa nu met lege handen…”

Kortom: calimerogedrag wordt in alle genoemde voorbeelden gekoppeld aan spelers en staff, niet aan supporters. Wat niet wil zeggen dat PSV-supporters niet leiden aan het Calimero-syndroom. Hierboven doet men in ieder geval druk zijn best alle vooroordelen over PSV-supporters te bevestigen :smile2:

Big30
13 september 2015, 13:20
'Arias gaat Memphis opvreten!', zegt Aad de Mos in FC Onder Ons

EINDHOVEN - "Het imago van Manchester United is geweldig, maar wat ze op het veld laten zien is niet indrukwekkend." Als het aan Aad de Mos ligt dan wint PSV komende dinsdag zonder al te grote problemen van Manchester United. Dat zei De Mos vrijdag in het voetbalprogramma FC Onder Ons van Omroep Brabant.

In de ogen van De Mos doet de selectie van PSV niet onder voor die van Manchester United.

De Mos-tactiek
Volgens analist De Mos is het vrij simpel: PSV moet Daley Blind aanpakken. "Blind is de man die de opbouw verzorgd. Chris Smalling is de geweldige verdediger. Die moet je juist aan de bal laten. Als Smalling boodschappen gaat doen, dan is hij een hele beperkte speler."

De rechter kant van Manchester United is zwak, vindt De Mos. En oud-PSV'er Memphis krijgt een zeer moeilijke avond voor de kiezen. "Arias gaat hem opvreten, honderd procent!", denkt De Mos.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/235762932/Arias+gaat+Memphis+opvreten!,+zegt+Aad+de+Mos+in+F C+Onder+Ons.aspx

Ik heb Aad de Mos bijzonder hoog zitten als voetbal analyticus.

Scorend vermogen, ervaring, aankoopbeleid en de concurrentie die velen malen zwakker is. Om die redenen is PSV volgens voormalig Ajax- én PSV-trainer Aad de Mos kampioen van Nederland geworden.

'PSV heeft scorend vermogen en is het meest stabiel van alle clubs. Daarbij komt dat PSV wél spelers heeft die de stap naar de Europese top kunnen maken. Dat geldt voor Memphis Depay, Jetro Willems en in mindere mate ook Georginio Wijnaldum', aldus De Mos in gesprek met Voetbal International. Volgens De Mos heeft het huidige Ajax die kwaliteiten niet. 'Ajax heeft echt het slechtste elftal uit de geschiedenis van de club.'

Aankoopbeleid
'De jonge spelers van trainer Frank de Boer worden kwaliteiten toebedeeld die ze in mijn ogen niet kunnen waarmaken. Dat geldt vooral voor Ricardo Kishna en Anwar El Ghazi. Die kunnen zich in de verste verte niet meten met Marco van Basten of Frank Rijkaard, spelers die in mijn periode in Amsterdam doorbraken. En dat dit Ajax op de tweede plaats staat, zegt alles over het niveau van de Eredivisie. De meeste jongens zijn absoluut Ajax-onwaardig', aldus de analyticus van Sport1. De Mos hekelt vooral het aankoopbeleid van de Amsterdammers. 'Op basis daarvan heeft PSV de titel gewonnen.'
http://www.vi.nl/nieuws/de-mos-ziet-psvrivaal-falen-ajax-heeft-slechtste-team-ooit.htm

P11111
13 september 2015, 13:31
De Paaij is gisteren in de rust terecht gewisseld, naar verluidt met een lichte blessure. Maar het zou ook te maken kunnen hebben met zijn zoveelste achtereenvolgende wanprestatie in de Premier League. Op twee wedstrijdjes tegen onze Belgische vrienden na is hij hard op weg om zich te ontwikkelen tot een absolute miskoop. Zijn huidige voortzetting is simpelweg van een ongeschikt niveau. Maar goed, dat hadden we in Oranje ook al vaak gezien. Tegen sterkere verdedigers valt dat direct op. Die jongen heeft duidelijk (nog) veel moeite met het hogere niveau. Laten we hopen op betere tijden voor hem en het Nederlands elftal.

Als-ie fit is laat Van Gaal hem misschien nog wel een wedstrijdje tegen PSV meevoetballen. Daarna ben ik benieuwd, want het Franse toptalent Martial, onlangs overgekomen van AS Monaco, viel gisteren indrukwekkend in. Hij liet wederom zien dat hij in aanleg veel talentvoller en effectiever is dan de man 'met de hoed en de opvallende sjaal'.

Verder speelde Blind ook weer een prima partij als (opbouwende en doorschuivende) linkercentrumverdediger en zijn openingsdoelpunt was van een zeer fraai gehalte.

Goedemorgenallemaal
13 september 2015, 14:12
Kortom: calimerogedrag wordt in alle genoemde voorbeelden gekoppeld aan spelers en staff, niet aan supporters. Wat niet wil zeggen dat PSV-supporters niet leiden aan het Calimero-syndroom. Hierboven doet men in ieder geval druk zijn best alle vooroordelen over PSV-supporters te bevestigen :smile2:

Ik zie vooral voorbeelden van een "calimero-gedrag"aanpraten..

P11111
13 september 2015, 14:23
Van Gaal kritisch op matige Depay: 'Daarom heb ik hem ook gewisseld'

Louis van Gaal zag zijn ploeg zaterdag de Engelse klassieker van Liverpool winnen. Het duel op Old Trafford kwam pas na rust tot ontbranding, al was dat volgens de Nederlandse coach van Manchester United vooral te wijten aan de bezoekers. "Voor een aantrekkelijke wedstrijd heb je twee clubs nodig die willen voetballen", verklaarde hij na afloop van de 3-1 overwinning.

Van Gaal vond niet dat zijn elftal voor rust slecht speelde: United controleerde, maar slaagde er niet in om het doelman Simon Mignolet echt lastig te maken. "Daarom heb ik Memphis Depay in de rust ook vervangen. We hadden een betere eindpass nodig", luidde zijn kritische commentaar op het optreden van de Oranje-international. Positiever was de oefenmeester over debutant Anthony Martial, die een half uur de tijd kreeg om zich te laten zien en meteen scoorde.

"Hij had zich geen betere start kunnen wensen. Het is vooral fijn dat hij tijdens zijn debuut heeft gescoord. Dat is een goed voorteken", aldus Van Gaal, die het overigens moest doen zonder Wayne Rooney. De aanvoerder is licht geblesseerd en is mogelijk ook niet aanwezig als United komende week op bezoek gaat bij PSV. "Ik denk niet dat hij dat haalt", besloot de coach.

Bron: Voetbalzone

Jansen
13 september 2015, 16:08
Met of zonder Rooney maakt voor PSV niet zo veel uit, de jonge Fransman die ze gekocht hebben is net zo gevaarlijk.
Wij hebben Bruma dus het maakt niet uit welke spits we tegen krijgen omdat Bruma wel zorgt dat hij zelf scoort ipv de spits ( in eigen doel )
Hoop dat Cocu nu eens begint met het sterkste team hij wou zo graag een paar spelers hebben dus gebruik ze dan nu ook.
Schaars mag van mij ook in de basis ipv Maher hebben we iets meer body op het veld.

P11111
13 september 2015, 17:03
Kortom: calimerogedrag. Wat niet wil zeggen dat PSV-supporters niet leiden aan het Calimero-syndroom. Hierboven doet men in ieder geval druk zijn best alle vooroordelen over PSV-supporters te bevestigen :smile2:

Je bedoelt StumperdSoesa toch niet? :eek:
Maar er is gelukkig nog hoop voor dat soort patiënten. :)

Reken definitief af met je Calimero-complex

Calimero is een tekenfilmfiguur; een klein zwart kippenkuiken in een gezin met verder enkel gele kuikens. Op zijn kop draagt hij een halve eierdop met een barst. Calimero staat bekend om zijn beteuterde uitspraak: "Zij zijn groot en ik is klein, en da’s niet eerlijk, oh nee". Over het algemeen zijn ze aanhanger van de Eindhovense voetbalclub PSV.

Wanneer een partij (bijvoorbeeld supporters van de voetbalclub PSV) het gevoel heeft door zijn kleine omvang ten opzichte van een andere partij niet serieus te worden genomen, dan wordt dit wel ook wel het Calimero-effect of een calimero-complex genoemd. Bij dat soort mensen is van een gezonde machtsbalans geen sprake meer. Ze voelen zich vaak achtergesteld.

Dergelijk gedrag heeft veel te maken met zelfbewustzijn en zelfvertrouwen. Vaak heeft het diepere psychologische oorzaken die meestal niet één-twee-drie zijn aan te pakken. Wat helpt is om je bewust te zijn van deze valkuil. Als je weet welke factoren en welk gedrag bij jou Calimero-gedrag oproepen, kun je je erop voorbereiden.

Onderzoek voor de aardigheid eens wat je wél hebt, waarin je sterk bent, wat je te bieden hebt, wat je grote voordelen zijn, waarom je misschien juist aantrekkelijk bent. Ga uit van je eigen kracht!

Wil je definitief afrekenen met je Calimero-complex? Schrijf je in voor de Masterclass, die gegeven wordt in onze hoofdstad Amsterdam. Deze Masterclass van professionele trainers is zeer effectief in het veranderen van gedrag op diepere lagen in je systeem en levert op den duur positieve resultaten op.

Bron: HoogenLaagvliegers

:freu:

Big30
13 september 2015, 17:15
Ik zie vooral voorbeelden van een "calimero-gedrag"aanpraten..
Het cluppie van P1966 stelde dit weekend weer eens teleur. Dit jaar werden ze door Rapid uitgeschakeld en tegen Jablonec bleek dat het spel en de selectie net zo armzalig als afgelopen seizoen waren.
Dan wordt zijn cluppie ook nog eens belachelijk gemaakt door het rapport van Clown la Ling en heeft men op de transfermarkt spelers aangetrokken die nog niet goed genoeg voor de bank zijn.

Heb begrip dat P1966 nu even niet over voetbal wil praten maar nu deket immiteert. Dat doet ie trouwens heel goed :biggrin:!

http://s22.postimg.org/oa9nncznl/calimero.png

P11111
13 september 2015, 17:20
Ik begrijp goed dat B30 nu vindt dat die de Soesa vandaag voldoende in de zeik is genomen. Maar hij had het verdiend. Nu klaar.

Big zal nu ongetwijfeld weer snel bedankjes krijgen van de Rudootjes en Blauwbeartjes van dit forum. Ik kijk daar naar uit. ;)

deket
14 september 2015, 07:37
Dat Calimerocomplex associeerde ik reeds lang op dit forum met die Hyperkinetische coach van Club Brugge wanneer ze weer eens terecht op hun smoel gingen. Ook een bekend complex, is het Peter Pan syndroom,wanneer VTM stadion uitzend, in Nederland, kunnen ze daar gelukkig vöor hen niet naar kijken, maar de dag dat dit terug aan de VRT zal behoren, spring ik een gat in de lucht. Opgezadeld worden met Ad DeMos, die nog steeds niet kan verkroppen dat Anderlecht hem de laan uitstuurde, door zijn tacktisch geblunder verloren we begin 90 de Europese finale tegen Sampdoria, en werd dan maar trainer van het provincieploegje in Nederland. Wim de Coninck, de andere zeurpiet, en zijn frustraties ivm dat hij als 3de keeper niet goed genoeg geacht werd. Tegen deze 2 zeurpieten öok : grew up, keer volwassen worden. Blijven maar doordrammen over een eventuele rode kaart voor Tielemans, terwijl Anderlecht 2 zuivere strafschoppen werd onthouden, wat de stelling eerder hier ontkrachte

Goedemorgenallemaal
14 september 2015, 07:58
Heb begrip dat P1966 nu even niet over voetbal wil praten ....

Dat zou best wel eens kunnen, ik zag zelfs een verdwaalde post van hem in het echte sportdraadje, over wielrennen....

P11111
14 september 2015, 08:16
Cruijff: 'Verantwoordelijkheden nu duidelijk'

Johan Cruijff is blij met de hervormingen bij Ajax. Vorige week werd bekend dat Edwin van der Sar voorzitter wordt van het technisch hart. De wijzigingen werden doorgevoerd na een adviesrapport van Tscheu La Ling.

'Hopelijk is het voor iedereen duidelijk dat er geen messen worden geslepen. Juist niet. Maar het moet wel functioneren', aldus Cruijff in zijn column in De Telegraaf. 'Nu vang ik ook geluiden op dat ik er zelf vaker bovenop moet zitten. Dat is niet alleen praktisch onmogelijk, omdat ik in het buitenland woon, maar ook omdat ik er dan drie, vier dagen in de week zou moeten zijn.'

'Maar dat is nooit de insteek van dit hele verhaal geweest', vervolgde Cruijff. 'Ik heb vooral geprobeerd voorwaarden te scheppen en dan is het aan de nieuwe generatie Ajacieden om vanuit een gezamenlijke visie de toekomst van de club in te vullen. Omdat ook ik het eeuwige leven niet heb, is het juist essentieel dat een andere generatie dat uitvoert.'

Cruijff heeft veel contact met Ling. 'Omdat we de huidige leiding niet voor de voeten willen lopen, beperken we ons tot de rol van adviseur. Ik ben in ieder geval blij dat de commissarissen bij Ajax dezelfde kijk op Tscheu hebben als ik. Als je naar onze kwaliteiten kijkt, dan vullen we elkaar heel goed aan. Eigenlijk wordt ieder onderdeel van de club door een van ons tweeën gedekt.'

'Belangrijk is nu dat de verantwoordelijkheden extra duidelijk zijn. Met de rechten en plichten die daaraan vastzitten. Daarop wordt iedereen beoordeeld. De toekomst moet uitwijzen wie het oppakt en wie niet', besloot Cruijff.

P11111
14 september 2015, 08:23
Keurig en duidelijk uitgelegd door El Salvador, in het bijzonder voor mensen met een traag begrip zoals B30. :biggrin:

Badslippers
14 september 2015, 11:05
"Nu vang ik ook geluiden op dat ik er zelf vaker bovenop moet zitten. Dat is niet alleen praktisch onmogelijk, omdat ik in het buitenland woon, maar ook omdat ik er dan drie, vier dagen in de week zou moeten zijn."

Misschien ben ik ook traag van begrijp. Mijns inziens zegt Cruijff hier impliciet: Het is en zooitje bij Ajax. Er ontbreekt elke vorm van leiding bij Ajax en als ik me daar mee bezig moet houden om dat in rechte banen te leiden, ben ik maar liefst 4 dagen per week kwijt.