PDA

Volledige versie bekijken : IJsberen en Voetbal

Pagina's : 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

bocariver
25 juli 2015, 18:19
For P1

Spain , Italy,Albania, Israel, Macedonia,Liechtenschtein.

KanariePiet
25 juli 2015, 18:20
For Deket

Belgium, Bosnia, Greece, Cyprus and Estonia.

Haalbare kaart!:cool:

P11111
25 juli 2015, 18:38
De Belgen hebben wederom weer veel geluk, mede vanwege de enigszins gestuurde loting.

Vanwege tv-gelden mochten de topvoetballanden Duitsland, Nederland, Engeland, Spanje en Portugal (allen uit pot 1) en verder ook Wales en Roemenië (beide landen uit pot 1 met meer tv-gelden dan België en Kroatië), alsmede Frankrijk en Italië (allebei uit pot 2) niet in een groep met vijf landen worden ingedeeld. Een poule van zes met dat soort landen levert namelijk vanwege het grotere aantal wedstrijden meer geld op dan een met vijf, zo is de redenering van de FIFA.

De Rode Duivels werden zodoende al bij voorbaat in een groep met vijf landen gezet en konden dus ook niet tegen zwaardere opponenten als Frankrijk en Italië loten.

Al met al wederom een makkelijke groep voor De Ket en zijn landgenoten.

Jan Verplancke
25 juli 2015, 18:47
Er komt een dag , en dat duurt niet zo lang meer, dan vallen Spaanse clubs om kijk alleen al naar parma en de langzame terugval van Milan....en dat is italie!

Zonder Russische en Arabisch geld is de hele Premier League failliet. City, Chelsea en Man Utd. hebben allemaal schulden en verplichtingen die ze zelf nooit en te nimmer kunnen betalen. Plus dat ze afhankelijk zijn van een stel Arabieren en Russen. Als die er genoeg van hebben of hun geld op is (en dat kan altijd zomaar gebeuren bij dat soort figuren) dan zeg maar dag met het handje.

Jan Verplancke
25 juli 2015, 18:50
Als er 1 goed voorbeeld is van volstrekt nutteloze potjes blijven spelen is het wel de nacompetitie die in Belgie wordt gespeeld. Waar in elk beschaafd voetbal land na afloop vd reguliere competitie bekend is wie kampioen is gaan de Belgen gewoon door.
Eerst halveert men de in de competitie behaalde punten en gaat dan vrolijk met de eerste 6 ploegen door om weer een na competitie te gaan spelen. Geen spannende PO met een KO systeem maar gewoon een verlenging vd competitie. Rare jongens die Belgen :baeh:.

Gevolg is dat terwijl de zomervakanties amper begonnen zijn en de Tour nog bezig is men in Belgie al met de competitie gaat beginnen!
Mooi dat STVV won van Club Brugge maar dat levert dus 1.5 punt op. Hebben we het maar niet over de afronding op het end. Leuk voor de statistieken!

Anderlecht stond in 2013-2014 na de reguliere competitie op plaats 3 met 10 (echte) punten achterstand op Standard. Maar Anderlecht werd nb Landskampioen!!!
Oftewel hoe verkracht je een competitie, dat is namelijk wat nu gebeurt.

Die play offs zijn juist reuze spannend. Een strijd tussen de beste 6 ploegen van het seizoen, rechtstreeks om de titel. Alles of niets. Heerlijk spannende wedstrijden en voor de spelers goed om wedstrijden onder druk van moeten presteren te spelen. Ook speel je nog eens 10 keer tegen de betere clubs. Ik zie eerlijk gezegd liever dat een competitie zo pas op het allerlaatst wordt beslist dan dat bijvoorbeeld Ajax straks achteraf kampioen blijkt te zijn geworden op het veld van Excelsior omdat Feyenoord een paar dagen later punten heeft laten liggen tegen NEC.

De potjes gaan ergens om. Leuk voor supporters, goed voor de spelers en goed voor de clubs. Ik was in het begin ook zeker huiverig, maar ben toch helemaal om nadat ik het een paar keer heb meegemaakt. Ondertussen zakt het Nederlandse voetbal steeds verder af.

STVV gaat de playoffs niet halen, dus dit zijn voor STVV gewoon 3 punten in de strijd tegen degradatie. Je moet ze sowieso eerst halen die play offs, dus drie volledige verliespunten voor Club Brugge.

Jan Verplancke
25 juli 2015, 18:53
Het WK van 2018 zal zo te zien doorgaan met België en ook met Roemenië, maar zonder Nederland. Misschien moet Nederland ook maar eens de play offs proberen. Lijkt me goed voor het Nederlandse voetbal en de Nederlandse voetballers.

Mijn tip voor wat betreft de Europese deelnemers:
Frankrijk
Portugal
Duitsland
Wales
Roemenië
Engeland
Spanje
België
Zwitsersland
Servië
Italië
Denemarken

En dan nog Rusland natuurlijk.

Jan Verplancke
25 juli 2015, 18:59
Maar Belgie is toch al jaren onafhankelijk van Nederland ;)? Het bizarre Belgische PO systeem heeft NL nooit gehad.

Dat klopt. Nederland had PO's die nergens om gingen, terwijl de gouden regel is: een play off moet ergens om gaan. Om iets echts, iets tastbaars. Promotie dus, degradatie, wel of geen WK of een kampioenschap. Niet de 28e voorronde van de EL tegen Dynamo Tractoristan of zo. :)

Jan Verplancke
25 juli 2015, 19:02
De Belgen hebben wederom weer veel geluk, mede vanwege de enigszins gestuurde loting.

Vanwege tv-gelden mochten de topvoetballanden Duitsland, Nederland, Engeland, Spanje en Portugal (allen uit pot 1) en verder ook Wales en Roemenië (beide landen uit pot 1 met meer tv-gelden dan België en Kroatië), alsmede Frankrijk en Italië (allebei uit pot 2) niet in een groep met vijf landen worden ingedeeld. Een poule van zes met dat soort landen levert namelijk vanwege het grotere aantal wedstrijden meer geld op dan een met vijf, zo is de redenering van de FIFA.

De Rode Duivels werden zodoende al bij voorbaat in een groep met vijf landen gezet en konden dus ook niet tegen zwaardere opponenten als Frankrijk en Italië loten.

Al met al wederom een makkelijke groep voor De Ket en zijn landgenoten.

Bosnië had wat mij betreft best vervangen mogen worden door Frankrijk hoor. Twee keer de Fransen van het veld vegen spreekt toch meer aan dat betonvoetbal spelen in het grauwe Bosnië. Het is ook bijna verleidelijk om expres tweede te worden en dan in een PO tegen Nederland te loten.

Even Nederland twee keer naar huis spelen, van de mat vegen en dan terwijl 'Scholleke' de resten van zijn team bij elkaar veegt, op naar de wereldtitel in Rusland.

Jan Verplancke
25 juli 2015, 19:12
5. mijn huidige partner is van mening dat ik minder bezig moet zijn met een aantal gekken op het forum,terecht denk ik,maar ik veronderstel dat ze niet het voetbalitem zal bedoelen en bovendien zal ik mijn club altijd verdedigen,in goede en kwade dagen

Vertaal je weleens wat van het forum? Lijkt mij dat ze onder de tafel ligt van het lachen als je laat zien dat sommige beren hier met droge ogen beweren dat de ene na de andere dame klaar likken...

deket
25 juli 2015, 19:14
indeed,we moeten hier niet flauw over doen,dit is een relatief gemakkelijke groep waar we zeker voor de eerste plaats moeten,haalbare kaart ook voor het land met de mooiste vrouw(en). Italie en Spanje in een groep,dat is lastiger,en Nederland lijkt me ook geen sinecure om zich direct te plaatsen. momenteel zit Frankrijk in een dipje maar ik neem aan dat ze er binnen die tijd weer bovenop zullen zijn. En onderschat ook het land niet waarvan de meiden in de club vaak anaal en nzc voorstellen.

deket
25 juli 2015, 23:37
de landen waar ik het suggestief over had zijn dus wel degelijk in chronologische volgorde Roemenië en Bulgarije.
De beren met hersens,ook betrefffende voetbal,zullen dit wel begrepen hebben.
ondertussen probeer ik te achterhalen via internet wat de uitslagen zijn van de oefenmatchen betreffende de twee favoriete ploegen van Big,namelijk de Tukkers uit het noorden,Twente en het provincieploegje uit Brabant,PSV. En vraag me af hoe het met ;"De Fluwelen Revolutie"staat met het team van vriend Peter

P11111
26 juli 2015, 06:15
Het is ook bijna verleidelijk om expres tweede te worden en dan in een PO tegen Nederland te loten.

Even Nederland twee keer naar huis spelen, van de mat vegen en dan terwijl 'Scholleke' de resten van zijn team bij elkaar veegt, op naar de wereldtitel in Rusland.

Ik moet altijd smakelijk glimlachen om dit soort opmerkingen van die calimerootjes. Daar zijn er volgens mij héél veel van onder onze voetbalzuiderburen. Franky Vercauteren, Gunter Jacob, De Ket,...nu met Jantje Verplancke er alweer één bij. Maar goed, op grond van al hun prestaties op WK- en EK-toernooien, alleen al in die van de laatste 20 jaar, mogen ze af en toe natuurlijk wat grootspraak hebben.

Jan, hoe vaak hebben de Rode Duivels nu exact minimaal in een halve finale gestaan op een WK of EK, laten we aanhouden, vanaf 1974? En misschien wil je ook even tellen hoe vaak Oranje in die periode bij de laatste vier zat.

RAUL7
26 juli 2015, 06:48
Ik moet altijd smakelijk glimlachen om dit soort opmerkingen van die calimerootjes.

Wat ik niet begrijp is dat die calimerootjes in pot 1 zitten, en landen zoals Frankrijk en Italië in Pot 2!
Italië - Frankrijk was trouwens de finale van het WK 2006. Italië speelde ook de finale van het EK 2012.
Italië => viervoudig wereldkampioen, Frankrijk Europees kampioen 1988 en 2000, Wereldkampioen 1998.
Wat hebben België, Wales en Roemenië ooit gepresteerd om in Pot 1 te zitten?
Ze hebben een aantal wedstrijden gewonnen tegen een paar prutslanden, en ze zitten meteen in Pot 1! :rolleyes:

Pot 1: België, Kroatië, Engeland, Duitsland, Nederland, Portugal, Roemenië, Spanje, Wales

Strijker
26 juli 2015, 07:38
Wat ik niet begrijp is dat die calimerootjes in pot 1 zitten, en landen zoals Frankrijk en Italië in Pot 2!
Italië - Frankrijk was trouwens de finale van het WK 2006. Italië speelde ook de finale van het EK 2012.
Italië => viervoudig wereldkampioen, Frankrijk Europees kampioen 1988 en 2000, Wereldkampioen 1998.
Wat hebben België, Wales en Roemenië ooit gepresteerd om in Pot 1 te zitten?
Ze hebben een aantal wedstrijden gewonnen tegen een paar prutslanden, en ze zitten meteen in Pot 1! :rolleyes:

Pot 1: België, Kroatië, Engeland, Duitsland, Nederland, Portugal, Roemenië, Spanje, Wales

Dat zijn de 9 Europese landen die op dit moment het hoogste staan in de FIFA / Coa-Cola world ranking.
http://www.fifa.com/fifa-world-ranking/ranking-table/men/index.html

Hoe komen bepaalde landen die nog nooit een eindtoernooi hebben gewonnen en niet echt een indrukwekkende erelijst hebben zo hoog in deze lijst?
Zo heeft bijvoorbeeld Wales zijn spectaculaire stijging en hoge klassering mede te danken aan een recente overwinning op grootmacht België. :biggrin:

Picasso 1
26 juli 2015, 12:04
Dat zijn de 9 Europese landen die op dit moment het hoogste staan in de FIFA / Coa-Cola world ranking.
http://www.fifa.com/fifa-world-ranking/ranking-table/men/index.html

Hoe komen bepaalde landen die nog nooit een eindtoernooi hebben gewonnen en niet echt een indrukwekkende erelijst hebben zo hoog in deze lijst?
Zo heeft bijvoorbeeld Wales zijn spectaculaire stijging en hoge klassering mede te danken aan een recente overwinning op grootmacht België. :biggrin:

Die hele FIFA ranking is een wassen neus. Zo is bijvoorbeeld een dit jaar gespeelde vriendschappelijke wedstrijd even veel waard qua punten als een gespeelde wedstrijd in een WK of EK eindtoernooi van 4 jaar geleden wegens de per verstreken jaar afgenomen waarde van zo'n wedstrijd. Bizar overigens dat de resultaten van vriendschappelijke wedstrijden meetellen in de ranglijst van de FIFA, terwijl het van nature oefenwedstrijden zijn waarbij met verschillende opstellingen wordt geëxperimenteerd en het resultaat voor trainers en spelers daarbij van ondergeschikt belang is.
Dat bijvoorbeeld Italië bij het EK2012 de finale heeft gespeeld (zoals Raul7 hiervoor aankaartte) wordt totaal niet meegewogen; ze hebben die wedstrijd verloren en dus 0 punten.
Wales heeft nog nooit in een eindtoernooi gespeeld maar door winst tegen België staan ze nu boven landen zoals Spanje, Frankrijk of Italie. De reden dat ze zo'n sprong maken is omdat Belgie hoog op de ranglijst staat. Kortom, als een ander laag gekwalificeerde land nu van Wales wint dan maakt die ook een sprong vooruit op de ranglijst.

Zie voor verdere uitleg inzake de formule voor de FIFA ranking:
https://nl.wikipedia.org/wiki/FIFA-wereldranglijst
http://www.ad.nl/ad/nl/4562/Voetbal/article/detail/3508353/2013/09/12/Hoe-stelt-de-FIFA-de-wereldranglijst-samen.dhtml
http://www.meemetoranje.nl/uitleg-fifa-ranking/

Zo'n ranking zou beschouwd moeten worden als leuk vermaak en niet meer dan dat, en zeker niet als kernonderdeel bij groepsindelingen en lotingen voor kwalificaties voor eindtoernooien. Simpelweg hoe ver landen zijn gekomen in de laatste twee voorgaande kwalificaties en daaropvolgende eindtoernooien zou volgens mij meer recht doen aan de positioneringen van landen en daaropvolgende groepsindelingen. En daarbij hoort een land zoals Wales dat nooit aan een eindtoernooi heeft deelgenomen absoluut niet als groepshoofd thuis, zoals bijvoorbeeld nu met deze vreemde constructie wel het geval is ten koste van landen zoals Frankrijk en Italië.

P11111
26 juli 2015, 12:06

Daar is geen speld tussen te krijgen. Zo zit het in elkaar. Eén keer in een officiële wedstrijd tegen een voetballand van betekenis gespeeld en meteen verloren en uitgeschakeld. Dat zijn de feiten en desondanks veel grootbabbels hier.

De mensen uit échte voetbaltoplanden als Nederland en Spanje weten wel beter, bij hen slaat de fantasie niet zo snel meer op hol. Die zijn na al die finaleplaatsen inmiddels wel wat gewend.

De Belgen moeten met hun zogenaamde toblichting alles nog bewijzen en na het bedroevende resultaat op het laatste WK hebben ze nog maar weinig tijd te verliezen om te voorkomen dat het om een verloren generatie gaat.

P11111
26 juli 2015, 12:15
De conclusie die door de mensen uit de wel-ervaren en succesrijke topvoetballanden nu getrokken kan worden is als volgt: De Ket en Jan zijn op voetbalgebied he-le-maal niets gewend en snakken na al die droevige tientallen jaren naar een succesje.

Begrijpelijk! En laat ze vooral blijven dromen en hier praatjes blijven maken...

Strijker
26 juli 2015, 12:26
Ben het met jou eens P1 maar wil m.b.t. de vriendschappelijke wedstrijden toch een kleine kanttekening plaatsen.
In principe zeg ik ook niet meetellen die niets zeggende oefenpotjes.

Maar dan zadelen wij landen die in de toekomst een toernooi gaan organiseren wel met een probleem op.
Die gaan namelijk in de 2 jaar voorafgaand aan het door hen georganiseerde toernooi geen officiële wedstrijden spelen omdat ze automatisch geplaatst zijn.
En kunnen dan dus 2 jaar lang geen punten pakken.
Dus daar zou dan weer een soort van uitzonderingsregel voor gemaakt moeten worden?

Picasso 1
26 juli 2015, 12:33
Ben het met jou eens P1 maar wil m.b.t. de vriendschappelijke wedstrijden toch een kleine kanttekening plaatsen.
In principe zeg ik ook niet meetellen die niets zeggende oefenpotjes.

Maar dan zadelen wij landen die in de toekomst een toernooi gaan organiseren wel met een probleem op.
Die gaan namelijk in de 2 jaar voorafgaand aan het door hen georganiseerde toernooi geen officiële wedstrijden spelen omdat ze automatisch geplaatst zijn.
En kunnen dan dus 2 jaar lang geen punten pakken.
Dus daar zou dan weer een soort van uitzonderingsregel voor gemaakt moeten worden?

Daarom benadrukte ik om uit te gaan van hoe ver landen zijn gekomen in de laatste twee kwalificaties en eindtoernooien. Bij het gastland telt dus hoe ver die komt in het eindtoernooi en bij niet gekwalificeerde landen op welke positie ze in hun groep zijn geëindigd.

Strijker
26 juli 2015, 12:42
Helemaal gelijk!

Potverdorie Strijker, eerst een bericht helemaal lezen en dan pas reageren. :wand:

Costana
26 juli 2015, 13:13
De Belgen moeten met hun zogenaamde toblichting alles nog bewijzen en na het bedroevende resultaat op het laatste WK hebben ze nog maar weinig tijd te verliezen om te voorkomen dat het om een verloren generatie gaat.

Gelieve niet te veralgemenen, er zijn nog genoeg Belgen die nuchter blijven hoor :)

deket
26 juli 2015, 14:32
1, heb die groepsindeling niet bepaald hoor, de logica dat Spanje en Italië in een poule zitten ontgaat me ook en ik geef toe dat we in een relatief gemakkelijke groep zitten.
2. Belgie haalde sinds 74 de halve finales van het wk 1986 en de finale van het EK in 1980. 3 middels gemerkt dat Twente thuis verloor met 0-5 van een bescheiden Turkse ploeg en dat PSV ook ging verliezen tegen de sinaasappelstad.
4 nu heb ik nog steeds van vriend Peter geen indicatie gekregen hoe het met die "Fluwelen Revolutie"van zijn clubie gaat

P11111
26 juli 2015, 15:12
nu heb ik nog steeds van vriend Peter geen indicatie gekregen hoe het met die "Fluwelen Revolutie"van zijn clubie gaat

Dan moet je voortaan geen berichten overslaan, De Ket.

20 juli 2015, 18:42 #7118

'Fluwelen revolutie nadert voltooiing'

De eerste echte test van het seizoen voor Ajax is zowel binnen- als buitenwacht goed bevallen. Ook Mike Verweij van
De Telegraaf stelt maandagmorgen dat de Amsterdammers een nieuwe koers varen en dat het spelniveau tegen VfL Wolfsburg verrassend hoog was - en dat met een bijzonder jeugdig elftal.

'Het mislopen van de landstitel galmt nog na bij Ajax. Maar tijdens het teleurstellende seizoen legde Marc Overmars achter de schermen een stevig fundament voor de toekomst. Natuurlijk is het veel te vroeg om na de eerste serieuze test thuis tegen de Duitse bekerwinnaar VfL Wolfsburg (1-1) conclusies te trekken over het niveau. Maar met de opstelling en de spelintentie onderstreept de trainer en directie welke koers de club wil varen. Dat de Duitse topclub vrijdag bij vlagen van het kastje naar de muur werd getikt door de jonkies, moet veel vertrouwen geven', zo schrijft de journalist. '

'Frank de Boer stelde in de Amsterdam ArenA acht zelfopgeleide spelers op, die gemiddeld 20,9 jaar oud zijn', vervolgt hij. 'Op Viktor Fischer na (2017) liggen alle Ajax-jonkies minimaal tot de zomer van 2018 vast. Een prettige bijkomstigheid voor bondscoach Danny Blind is dat er negen Nederlanders aan de aftrap verschenen.'

De selectie is groter en sterker en vooral de nieuwe assistent-trainer Orlando Trustfull drukt tactisch zijn stempel. Een landstitel wordt wel zo'n beetje geëist. 'Een vijfde landstitel in 5,5 jaar onder De Boer zou een opsteker zijn voor Overmars. De directeur voetbalzaken, die naast een aantal bekritiseerde aankopen juist Riechedley Bazoer (PSV), Anwar El Ghazi (Sparta) en Arek Milik (Bayer Leverkusen) voor een habbekrats binnenhaalde, heeft de priemende ogen van commissaris Theo van Duivenbode en adviseur Tscheu La Ling in zijn rug.'

De Fluwelen Revolutie bij Ajax nadert zijn voltooiing, schrijft journalist Mark van den Heuvel in TPO Magazine. Hij ziet dat er bij Ajax onderhand een volledig elftal aan zelf opgeleide spelers kan worden opgesteld en dat trainer Frank de Boer in elke linie lastige keuzes moet maken door de heersende concurrentie.

Het doet hem inzien dat de door Johan Cruijff ingezette revolutie vijf jaar na dato zijn vruchten begint af te werpen aan het oppervlak, zeker als straks ook Abdelhak Nouri zich definitief in het eerste elftal meldt. 'De fluwelen revolutie, of hoe je dat gekrakeel in Amsterdam ook wil noemen, nadert z’n afronding. Met een doorbraak van 'Appie' Nouri staat het elftal waarmee Europa straks moet worden heroverd volledig in de steigers.'

Bron: Voetbalmedia

P11111
26 juli 2015, 15:25
Belgie haalde sinds 74 de halve finales van het wk 1986 en de finale van het EK in 1980.

Oranje

1974 finale WK (met fantastisch totaalvoetbal, om van te smullen, de voetbalwereld veroverd)
1976 halve finale EK
1978 finale WK
1988 finale EK
1992 halve finale EK
1998 halve finale WK
2000 halve finale EK
2004 halve finale EK
2008 (met droomvoetbal Italië en Frankrijk op het EK vernederd)
2010 finale WK
2014 halve finale WK
2016 finale EK
2018 finale WK

Costana
26 juli 2015, 15:30
Man man man, Uruguay is 2x Wereldkampioen geworden.... Zijn deze dan beter dan België of Holland ?
Beste heren: ga naar jullie teletijdsmachine en kom terug naar het HEDEN!!!! altijd die ouwe koeien uit de gracht halen (je ziet dat jullie oudjes zijn :tongue:) en Peter: naar de toekomst is niet ingesteld dus 2016-2018 is ongeldig :)

Strijker
26 juli 2015, 15:34
Als we maar 20 jaar terug mogen kijken dan is de erelijst van België blanco.
Dat is ook zo sneu.

P11111
26 juli 2015, 15:36
2008?

Geniet nog maar eens na!
Ge-wél-dig voetbal, zelfs een Belg kan dat niet ontkennen.

http://nos.nl/video/368570-ek-2008-nederland-italie.html

http://nos.nl/video/368571-ek-2008-nederland-frankrijk.html

Strijker
26 juli 2015, 15:57
Net zoals Nederland, los van ereplaatsen natuurlijk.

tis eigenlijk zeer simpel

2015
België de betere spelers ivglm Nederland
Nederland betere ploeg

Belgische - Nederlandse competitie is evenwaardig met het verschil dat Nederland meer (op vlak van quantiteit) nationaal talent heeft.
De belgische competitie wordt vooral gedragen door buitenlanders.... met hier en daar een goeie (opkomend) belgisch talent.

1998 halve finale WK
2000 halve finale EK
2004 halve finale EK
2010 finale WK
2014 halve finale WK
Een lijst waar menig land jaloers op is.

België heeft inderdaad een aantal talentvolle spelers. (waarvan een aantal hun opleiding in Nederland hebben gehad)
Maar een groep geode spelers is nog niet altijd een goed elftal.

Als België en Nederland hun competities zouden samenvoegen en elk jaar zouden de onderste ploegen degraderen, ongeacht uit welk land ze komen, dan zou deze competitie na enkele jaren voor 75% uit Nederlandse clubs bestaan.

Strijker
26 juli 2015, 16:17
Strijker heb jij je bril wel op ? :)

Nederlanders jullie willen geen BeNecompetitie.... 95% van onze stadia al gezien ? :)

Ik zit zelf absoluut niet op zo een competitie te wachten. :eek:
Wilde alleen even schetsen wat het gevolg van het vormen van zo een competitie zou zijn.
Om de krachtsverhouding tussen beide competities aan te geven. ;)

Costana
26 juli 2015, 16:28
Wilde alleen even schetsen wat het gevolg van het vormen van zo een competitie zou zijn.
Om de krachtsverhouding tussen beide competities aan te geven. ;)

Indien het enkel de belgische topteams (RSCA,Gent,Genk,Standaard en met veel tegenzin Club Brugge) zouden zijn die naar Nederland gaan, zou elk land er zijn voordeel bij hebben.
En die 5 ploegen zouden zich wel handhaven in de eerste klasse hoor.... je zult enkel Nederlandse teams hebben die degraderen :) maar er zal wel maar 25% belgische vertegenwoordiging zijn :)

Strijker
26 juli 2015, 16:35
Indien het enkel de belgische topteams (RSCA,Gent,Genk,Standaard en met veel tegenzin Club Brugge) zouden zijn die naar Nederland gaan, zou elk land er zijn voordeel bij hebben.
En die 5 ploegen zouden zich wel handhaven in de eerste klasse hoor.... je zult enkel Nederlandse teams hebben die degraderen :) maar er zal wel maar 25% belgische vertegenwoordiging zijn :)

Oké, dan zij we het dus over de potentiele inbreng van België in een dergelijke competitie wel eens. :freu:
Hoe schat jij de kans dat een aantal van deze 5 Belgische clubs in een dergelijke competitie Europees voetbal gaan afdwingen. ;)
En zo ja, hoeveel dan wel? :tongue:

Costana
26 juli 2015, 17:04
Daaaaaaaaaaat is een ander paar mouwen :)

laten we het maar bij een Belgische competitie houden hahaha :)

ik antwoord niet, maar ergens antwoord ik wel :)

Strijker
26 juli 2015, 17:18
Daaaaaaaaaaat is een ander paar mouwen :)

laten we het maar bij een Belgische competitie houden hahaha :)

Ben ik het helemaal mee eens. :)

ik antwoord niet, maar ergens antwoord ik wel :)

Het antwoord laat aan duidelijkheid niets te wensen over. ;)

Picasso 1
26 juli 2015, 17:20

Als je internationaal nog iets wilt voorstellen is het op zich niet zo'n gek idee. Met 28 miljoen inwoners in totaal staat er dan ook ook een serieuzere marktkracht dan nu. Wel een compettitie van 20 teams en niet van 40 want anders schiet het niet op. ;)

Strijker
26 juli 2015, 17:33
Als je internationaal nog iets wil voorstellen is het op zich niet zo'n gek idee. Met 29 miljoen inwoners in totaal staat er dan ook ook een serieuzere marktkracht dan nu.

Voor Nederland heeft dit weinig tot geen toegevoegde waarde.
Het kleine beetje toegevoegde waarde wat er eventueel zou kunnen zijn weegt absoluut niet op tegen de vele haken & ogen en nadelen/problemen die een dergelijk vehikel met zich mee zou brengen.

Ook voor België zou dit geen goed idee zijn.
Hun topclubs zouden in een dergelijke competitie moeite hebben om via de play-offs voorronde Europ League te halen.

Costana
26 juli 2015, 17:38
Gewoon Vlaanderen als provincie van Nederland
Enkel maar voordelen voor de Vlaming

Als onze landjes dan ooit onder water staan straalt het internationaal toch meer uit dat er ongeveer 30M in nood zitten dan eens 11 en 18.

Voordeel voor Nederland: écht bier :) en daar stopt het dan wel zo :)

Strijker
26 juli 2015, 17:54
Vlamingen zijn vaak wel plezante mensen in de omgang. :)
Die eigenwijze Walen, die best wel nederlands kunnen verstaan en spreken maar het gewoon vertikken het te doen, daar zit ik sowieso niet op te wachten. :frown:

Belgisch bier is over het algemeen prima te drinken, maar in Nederland wordt niet alleen paardepis (Heineken/Amstel) als bier verkocht. :tongue:
Heb thuis al jaren Hertog Jan in de koelkast staan en dat bevalt mij prima. :freu:

Strijker
27 juli 2015, 06:48
Hierbij nog maar eens een paar statistieken. Omdat De Ket daar blijkbaar zo dol op is. :biggrin:
België op een WK, 1 x plaats 4.
Nederland op een WK, 1 x plaats 4, 1 x plaats 3, 3 x plaats 2.

België heeft dus maar 1 x de halve finale gehaald en heeft die verloren.
Nederland heeft 5 x de halve finale gehaald en heeft deze 3 x gewonnen.

Big30
27 juli 2015, 18:11
België heeft dus maar 1 x de halve finale gehaald en heeft die verloren.
Nederland heeft 5 x de halve finale gehaald en heeft deze 3 x gewonnen.
Wel opgemerkt dat in 74 en 78 na de voorrondes 8 vd 16 teams doorgingen na de tweede ronde met 2 groepen van vier. De 2 groepswinnaars speelden dan de finale en de nummers 2 om plaats 3 en 4.
Er werden toen dus eigenlijk geen halve finales gespeeld. Pas vanaf 86 kwam er voor de laatste 16 een KO systeem met 1/8, 1/4, 1/2 en finale en plaats 3 en 4.

Ik bedoel dit is natuurlijk wel belangrijk :biggrin:!

http://www.vi.nl/upload/fc7fa17b-3ef5-46ae-85fd-8f0d6a3242ec_graphic_completebalans_nabrazilie_jui steversie_580x435.jpg

Maar de conclusie blijft hetzelfde, Nederland had al lang minimaal 2 maal Wereld Kampioen moeten worden, nu blijven we steken op 3 verloren finales en 1 maal plaats 3 en 1 maal 4.

Strijker
27 juli 2015, 18:24
Er werden toen dus eigenlijk geen halve finales gespeeld.

12348

Big30
27 juli 2015, 18:38
12348
Ik dacht meer hieraan :baeh:!

http://plzcdn.com/resize/500-500/upload/bef0032618987cbf7a5dff5ff3d5da7fMDkuanBn.jpg

Of deze:

http://vtk.ugent.be/media/thumbs/activity_description/Kommaneuken.jpg.260x500_q85.jpg

Costana
27 juli 2015, 19:26
Vlamingen zijn vaak wel plezante mensen in de omgang. :)
Die eigenwijze Walen, die best wel nederlands kunnen verstaan en spreken maar het gewoon vertikken het te doen, daar zit ik sowieso niet op te wachten. :frown:

Belgisch bier is over het algemeen prima te drinken, maar in Nederland wordt niet alleen paardepis (Heineken/Amstel) als bier verkocht. :tongue:
Heb thuis al jaren Hertog Jan in de koelkast staan en dat bevalt mij prima. :freu:

- leuk in omgang: sommige ja, in het algemeen 'feest' je meer met Nederlanders; wij vlamingen zijn dikwijls té gereserveerd.

- meeste Walen, spreek écht geen Nederlands noch verstaan ze het hoor. Heb zelf in Brxl gewerkt met les wallons en neeeeeeeen hoor :). Je mag al blij zijn als ze Engels kunnen.

- Hertog Jan: ken ik nou toevallig (hebben ze zelf in Rusland) is inderdaad lekker, maar op de totale (Belgische)bierkaart klasseer je Hertog Jan als gemiddeld hoor...

@deket: Inbev is écht geen garantie op kwaliteit hoor :) - drinkbaar bier, ivglm Nederlandse bieren, akkoord.

MichelJ
28 juli 2015, 05:31
Maar de conclusie blijft hetzelfde, Nederland had al lang minimaal 2 maal Wereld Kampioen moeten worden, nu blijven we steken op 3 verloren finales en 1 maal plaats 3 en 1 maal 4.

2e en 3e op de laatste WK's, laatste 14 WK-wedstrijden slechts 1x verloren, laatste WK zelfs niet verloren, laatste 32 WK-kwalificatie-wedstrijden (14 jaar!) niet verloren.
Er is maar één land favoriet voor het WK 2018: ORANJE

Teiresas
28 juli 2015, 13:42
Het kleine beetje toegevoegde waarde wat er eventueel zou kunnen zijn weegt absoluut niet op tegen de vele haken & ogen en nadelen/problemen die een dergelijk vehikel met zich mee zou brengen.

Hun topclubs zouden in een dergelijke competitie moeite hebben om via de play-offs voorronde Europ League te halen.

Ik ben het daar niet mee eens Strijker, getuige ook mijn onderstaande postings van december.

De NL en B competities zakken steeds verder weg in de wereld van het grote geld dat het internationale voetbal tegenwoordig is. We staan nu op het punt onze rechtstreekse plaatsing voor de CL ook al te verliezen. Het wordt van kwaad tot erger.
De enige manier om het tij enigszins te keren is meer geld genereren. Samenvoeging van de NL en B competitie geeft meer mogelijkheden daartoe.

Als we objectief kijken hoe 'goed' onze NL clubs het de laatste jaren doen in Europees verband, dan is dat natuurlijk huilen met de pet op.
Als er al eens een club overwintert in Europa dat wordt dat al luid bejubeld. Helaas is dat dan altijd de Europa League, want met de echte jongens in de Champions League mogen we al héél lang niet meer mee doen als het er écht om gaat.
Waar zijn de tijden dat er altijd wel een NL club in de kwart- of halve finale zat? Lang vervlogen, ben ik bang. Op clubniveau zijn we afgezakt naar niveautje Denemarken, Zwitserland, Oostenrijk.
Voor Belgische clubs is dat al niet veel anders. Al wat langer dan voor de NL clubs zelfs.
En het gat met de Europese (sub)top wordt elk jaar weer wat groter. Allemaal een kwestie van geld, geld en nog 'ns geld.

De enig mogelijke manier om extra geld te genereren (met name uit TV rechten en sponsoring), het niveau van de competitie te verhogen en toch een vorm van een nationale competitie te houden is een BeNe-liga lijkt mij. De beste twaalf NL clubs en de beste acht Belgische of zo. Die kunnen dan een onderlinge competitie spelen waarin de nationale titels en een overall Benelux titel te verdelen valt. Ik deel de sentimentele bezwaren die al eens eerder door veel clubs geuit zijn absoluut niet. Ik zie liever Feyenoord-Club Brugge, dan Feyenoord-Dordrecht.
Doen we dit niet, dan speelt over 5 jaar Ajax in de Bundesliga en Anderlecht in de Franse Ligue 1. Gewoon omdat het anders einde club is.
Harry Van Raay had het jaren geleden al juist gezien...

Een BeNeLiga zal waarschijnlijk meer geld genereren aan TV rechten. Waar NL nu een 'markt' heeft van circa 17 miljoen inwoners en B van 11 miljoen, hebben ze samen er een van 28 miljoen. Dat is al een stuk groter. Voor sponsoring geldt hetzelfde; ook daar is de grootte van de markt van belang.

'Probleem' is echter dat dit betekent dat de clubs die buiten de boot vallen en niet meer in de hoogste klasse spelen (pak 'm beet in NL Dordrecht, Excelsior, GAE, en al die andere clubs die frequent heen en weer pendelen tussen ere- en eerste divisie) én de clubs die nu in de eerste divisie spelen en bij een BeneLiga minder kans maken om in de hoogste klasse te spelen, zich uit eigenbelang nooit akkoord zullen verklaren met een nieuwe gemengde competitie. Zij zullen immers naar verwachting minder gaan verdienen. Zolang elke club een even zwaarwegende stem heeft, zal er nooit iets veranderen, omdat de 'kleintjes' altijd in de meerderheid zullen zijn.
Op den duur zal er voor ambitieuze clubs - die internationaal ook graag wat willen voorstellen (Ajax, Feyenoord, PSV, Twente, Vitesse) - niets anders opzitten dan zich los te maken van de nationale competitie en zich aan te sluiten bij bijvoorbeeld de Duitse competitie. In de UK gebeurd dit al (clubs uit Wales spelen in de Premier League), dus waarom niet in andere landen?

Of het meer niet-interessante duels oplevert? Ik vraag het me af. Wat is de charme van Feyenoord - Dordrecht of Ajax - Excelsior? Geef mij dan maar PSV-Standard, Feyenoord - Club Brugge (niet te verwarren met dé club in Brüggen...) of Ajax - Anderlecht. Wat is de aantrekkingskracht van Heracles - Willem II (niet te verwarren met Willem2...) voor anderen dan de aanhangers van die twee clubs?

Een begroting van meer dan 200 miljoen zie ik ook niet snel lukken voor BeNeLiga clubs, maar waarschijnlijk komen we wel een stuk dichterbij de groot-geld-clubs. Het resterende gat zal grotendeels gedicht moeten worden door de UEFA in de vorm van een salarycap of een beperking van het aantal contractspelers. Zoals het nu gaat regeert slechts het (Arabische of Russische) geld en is de toekomst van het internationale europese clubvoetbal niet bepaald aantrekkelijk.

Strijker
28 juli 2015, 17:36
Ik ben het daar niet mee eens Strijker, getuige ook mijn onderstaande postings van december.

De NL en B competities zakken steeds verder weg in de wereld van het grote geld dat het internationale voetbal tegenwoordig is. We staan nu op het punt onze rechtstreekse plaatsing voor de CL ook al te verliezen. Het wordt van kwaad tot erger.
De enige manier om het tij enigszins te keren is meer geld genereren. Samenvoeging van de NL en B competitie geeft meer mogelijkheden daartoe.

Ik zal niet onkennen dat een BeNe-liga kans heeft om wat meer TV gelden te genereren voor de tobclubs.
Het zal echter bij lange na niet voldoende zijn om het gat met de echte top te dichten of die kloof zelfs maar significant te verkleinen.
Het zal ons misschien iets verder kunnen helpen in de Europa League, met een gunstige loting zelfs een keer overwinteren in de Champions League, maar daar houdt het dan wel op.
De gevolgen van deze BeNe-liga heeft voor de nationale competities, die onder deze Liga overblijven, zullen echter desastreus gaan zijn en diverse van de kleinere clubs zelfs de kop gaan kosten.
Denk alleen maar aan de dalig van inkomsten uit de kaartverkoop. Tel daarbij op de daling qua TV-gelden en belangstelling van sponsoren en de ene club na de andere gaat op de fles.

En ik denk zeker dat onze zuiderburen absoluut niet zitten te wachten op een BeNe-liga omdat het hun kansen op Europees voetbal nog meer verkleind dan nu het geval is.

Teiresas
29 juli 2015, 13:32
Ik zal niet onkennen dat een BeNe-liga kans heeft om wat meer TV gelden te genereren voor de tobclubs.
Het zal echter bij lange na niet voldoende zijn om het gat met de echte top te dichten of die kloof zelfs maar significant te verkleinen.
Het zal ons misschien iets verder kunnen helpen in de Europa League, met een gunstige loting zelfs een keer overwinteren in de Champions League, maar daar houdt het dan wel op.
De gevolgen van deze BeNe-liga heeft voor de nationale competities, die onder deze Liga overblijven, zullen echter desastreus gaan zijn en diverse van de kleinere clubs zelfs de kop gaan kosten.
Denk alleen maar aan de dalig van inkomsten uit de kaartverkoop. Tel daarbij op de daling qua TV-gelden en belangstelling van sponsoren en de ene club na de andere gaat op de fles.

En ik denk zeker dat onze zuiderburen absoluut niet zitten te wachten op een BeNe-liga omdat het hun kansen op Europees voetbal nog meer verkleind dan nu het geval is.

Niets doen lijkt me geen optie...
Jeugdspelers stappen nu al over naar de 'grote' landen als ze nog niet eens in het eerste gespeeld hebben. Vandaag weer één van Ajax naar Arsenal.
Nog even en de NL en B competities hebben 0,0 aantrekkingskracht op spelers, publiek, sponsors en tv zenders. Dat is dan het einde van álle clubs, niet alleen de kleinere clubs...

Nedlovefkk
29 juli 2015, 13:45
Merk bij mezelf ook dat voetbalpotjes tussen de kleine clubjes en mijn topclub uit NL niet echt bij me leven. Natuurlijk ben je fan van je eigen club maar toch, het trekt de mensen minder aan. Ga natuurlijk wel gewoon. Denk dat BeNe league wel positieve invloeden kan hebben. Mits er bepaalde waarborgen zijn. Levert in ieder geval leuke uitwedstrijden op :biggrin:

Picasso 1
29 juli 2015, 15:11
Een BeNe competitie zou ook de enige mogelijkheid zijn om de aan elkaar gelijkwaardige clubs Ajax en Anderlecht tegen elkaar te zien spelen. :biggrin:

Big30
29 juli 2015, 16:12
The Times they are changing. Oude tijden keren niet meer terug zoals bv in de jaren 70 waar Feyenoord in 70 de EC1 won en Ajax daarna 3 maal op rij. PSV won de Uefa cup in 78 en Feyenoord in 74. Stond Ajax in 69 ook al in de finale EC1 en bereikte FC Twente in 76 de finale EC3.

Dan heb ik het nog maar niet over 1/2 en 1/4 finale plaatsen. Begin jaren 70 was Feyenoord de rijkste voetbalclub van Europa, paar jaar geleden waren ze bijna failliet. Om internationaal echt structureel mee te doen heb je een budget nodig van 200-500 M€. Dat is voor een Nederlandse club maar ook een Belgische geen haalbare kaart ook niet bij een BeNe competitie.
Met wat geluk zo af en toe een 1/4 finale plaats oe zelfs een halve finale zoals PSV 2005 CL is het maximaal haalbare, tis nie anders helaas!

Vraag is ook of de fans blij worden van 1 BeNe competitie, de bezettingsgraad in NL is met 88% al hoog dus meer toeschouwers mag je niet verwachten. Heel misschien wat meer sponsorgelden maar dat is nog maar de vraag, voor lang niet alle sponsors is een NL + B markt interessant. TV budgetten zijn er ook nauwelijks. De NOS/NPO verliest nu veel grote evenementen door gebrek aan geld, is bij de BRT niet anders.
Denk ook niet dat commerciële omroepen er om zitten te springen.

Tot midden jaren negentig konden we met het clubvoetbal nog redelijk mee komen na de komst vd grote TV budgetten lukt dat niet meer en ik zie dat ook niet veranderen, zeker niet door een BeNe competitie. Ik zit er niet om te springen.
Vraag is ook hoeveel Nederlandse en Belgische clubs meedoen bij een competitie van 18. Kijk je naar aantal inwoners kom je op 11 NL 7 uit B maar daar spelen andere belangen ook een rol natuurlijk. Ik zou dan voor 12-6 pleiten want anders verliezen de Nederlandse clubs te veel toeschouwers, eigenlijk zijn alleen Brugge en Standard en een beetje Anderlecht interessant dus 15-3 zou nog beter zijn.

Kortom een verlies verlies situatie, ik zeg niet doen!

Gewoon de nationale competities houden met een Nederlandse en Belgische kampioen. Veel leuker. Hoeven Belgen als enige land ter wereld hun nacompetitie niet op te geven om zo hun "kampioen" te bepalen!

Teiresas
29 juli 2015, 16:37
Het gapende financieele gat zal grotendeels gedicht moeten worden door de UEFA in de vorm van een salarycap of een beperking van het aantal contractspelers.

Zoals het nu gaat regeert slechts het geld en is de toekomst van het internationale europese clubvoetbal niet bepaald aantrekkelijk. De Amerikaanse sportbonden begrijpen dat wel. Daar is in iedere grote teamsport sprake van salary caps, juist om te voorkomen dat elk jaar dezelfde vier (rijkste) clubs in de halve finales staan. Ook krijgen de mindere clubs andere voordelen (zoals eerste pick bij de draw van nieuwe spelers (dat kennen we in Europa uiteraard niet, dus is slechts een voorbeeld)).

De UEFA weigert in te zien dat op deze manier de lol er op den duur af gaat. Sterker nog, de UEFA stimuleert alleen maar de vergroting van de verschillen: een winnaar van de CL of de EL uit Engeland, krijgt een veelvoud aan prijzengeld dan wanneer de winnaar uit bijvoorbeeld NL of B komt. Hoe krom kan het zijn?

Het gigantische schip met geld dat vanaf komend seizoen binnenkomt bij Engelse clubs door de nieuwe TV deal, maakt de verschillen alleen nog maar groter dan ze al zijn. Dan gaan ook de Spaanse, Duitse, Italiaanse en Franse clubs het per definitie afleggen tegen de Engelse. Zelfs de Engelse tweede divisie (Championship) is voor spelers al aantrekkelijker dan de meeste hoogste divisie elders.

In NL en B zitten we straks naar veredelde amateurs te kijken, met een niveau waar het publiek (en dus TV en sponsors) op den duur echt geen genoegen meer mee neemt. Daar zullen we het mee moeten doen, want alles wat een bal recht vooruit kan trappen speelt straks bij Brighton & Hove, Sheffield Wednesday of Yeovil Town o.i.d. Daarmee kunnen de BNL topclubs dan al niet meer concurreren.

Het internationale clubvoetbal is ten dode opgeschreven als er niet drastisch door de UEFA wordt ingegrepen.

Picasso 1
29 juli 2015, 19:14
Teiresas, er komt een plek vrij bij de voorzitterschap van de Uefa (want gluiperd Platini ruikt zijn kans bij de Fifa).

Teiresas
29 juli 2015, 19:37
Ik heb begrepen dat de arbeidsvoorwaarden best aantrekkelijk zijn...
Alleen wat high profile... Dan wordt Saunaclub bezoek wat lastig....

P11111
29 juli 2015, 19:50
Jongste Ajax ooit in Europa

Vanavond speelt Ajax in de jongste opstelling ooit in een Europees duel. Met een gemiddelde leeftijd van 21 jaar en 165 dagen stuurt trainer Frank de Boer een piepjonge ploeg het veld in tegen Rapid Wien.

Opstelling Ajax: Cillessen; Tete, Veltman, Riedewald, Dijks; Gudelj, Klaassen, Bazoer; El Ghazi, Milik, Sinkgraven.

De eerste contouren van de fluwelen revolutie zijn zichtbaar. :)

Willem2
29 juli 2015, 19:57
De nog jongere worden al weggekocht :
http://www.ajaxshowtime.com/article/hoofdnieuws/89158/jeugdspeler-malen-naar-arsenal

Big30
29 juli 2015, 20:03
Opstelling Rapid Wien:Novota,Auer,Sonnleitner,
M.Hofmann,Stangl,Schobesberger,Petsos,
S.Hofmann,Schwab,Kainz,Beric

Niet onderschatten hoor dit Rapid Wien! Ik mis in de opstelling van Ajax recente grote aankopen als Heitinga, Younes en Sanogo.

Strijker
29 juli 2015, 20:18
Ik mis in de opstelling van Ajax recente grote aankopen als Heitinga, Younes en Sanogo.

Die worden gespaard voor de grote wedstrijden. :biggrin:

Teiresas
29 juli 2015, 22:34
Jongste Ajax ooit in Europa

Vanavond speelt Ajax in de jongste opstelling ooit in een Europees duel...

De eerste contouren van de fluwelen revolutie zijn zichtbaar. :)

Ik hoop dat je dat cynisch bedoelde...

Het weggeven van een 0-2 voorsprong tegen 10 man lijkt me niet los te zien van de gemiddelde leeftijd op het veld.
Leve de fluwelen revolutie !

P11111
29 juli 2015, 22:38
Tsja, als je met de rust 0-5 voor hoort te staan en het wordt uiteindelijk 2-2 dan voelt het gelijkspel als een nederlaag.

Maar goed, in het tweede deel van de eerste helft zag je de enorme potentie van de tienerploeg.

Wellicht is het goed als de eerstvolgende stap van de fluwelen revolutie de verkoop van recidivist Veltman aan een club van het niveau Anderlecht, STVV of N.E.C. is.

P11111
29 juli 2015, 22:43
Ik hoop dat je dat cynisch bedoelde...

Het weggeven van een 0-2 voorsprong tegen 10 man lijkt me niet los te zien van de gemiddelde leeftijd op het veld.
Leve de fluwelen revolutie !

Ik bedoel in dit topic altijd alles bloedserieus...

Het weggeven van de controle en de voorsprong in de tweede helft was vanavond juist voor een aanzienlijk deel te wijten aan de onruststokers Veltman (inspeelpasses) en Cillessen (trappen) in de opbouw. Nota bene zo'n beetje de twee meest ervaren Ajacieden binnen de lijnen.

P11111
29 juli 2015, 22:58
De nog jongere worden al weggekocht :
http://www.ajaxshowtime.com/article/hoofdnieuws/89158/jeugdspeler-malen-naar-arsenal

Dat gebeurt de laatste jaren aan de lopende band. Vorige zomer ook nog.

Ajax raakte in de zomer van 2014 ook al drie B-junioren kwijt.
De toptalenten Javairo Dilrosun, Timothy Fosu-Mensah en Mink Peeters gingen aan de slag bij respectievelijk Manchester City, Manchester United en Real Madrid.

Bron: Voetbal International

Big30
29 juli 2015, 23:07
Prutsers. Bij rust verdiend met 0-2 voorstaan tegen een zwak Rapid en uiteindelijk met een man meer met 2-2 gelijk spelen. Rapid stelt weinig voor maar als je achterin zo makkelijk kansen weggeeft is het nog niet uitgemaakt dat Ajax doorgaat. Tsja voor dit soort wedstrijden hebben ze dus de routine van Heitinga aangeschaft.
Wel een sterke invalsbeurt van Younes, Sanogo was wat onzichtbaar.

Willem2
29 juli 2015, 23:07
Van de meeste hoor je helaas niks meer. Maar goed geef ze eens ongelijk, velen verdienen in die 3-4 jaar meer dan dat ze dat anders zouden doen (hun hele leven)

P11111
29 juli 2015, 23:12
Dat Rapid Wien zwak is en weinig voorstelt is wat simpel gesteld.

deket
30 juli 2015, 12:44
Beetje objectiviteit mag wel hoor. Dit Rapid beschikt over het niveau van teams zoals Westerlo, Lierse, NEC of ADO.
in de Oostenrijkse kompetitie is er maar een redelijke ploeg, nl RedBul Salzburg, die ondanks hun enorme kapitaal door hun sponsor er al jaren niet in slagen de voorronde van de CL te bereiken.

Badslippers
30 juli 2015, 13:05
Fouten in de achterhoede door redelijk geroutineerde spelers. Da's het manco bij Ajax, Feyenoord, Nederlands elftal. Kortom symptomatisch voor het Nederlands voetbal in het algemeen.

P11111
30 juli 2015, 13:31
Beetje objectiviteit mag wel hoor. Dit Rapid beschikt over het niveau van teams zoals Westerlo, Lierse, NEC of ADO.
in de Oostenrijkse kompetitie is er maar een redelijke ploeg, nl RedBul Salzburg, die ondanks hun enorme kapitaal door hun sponsor er al jaren niet in slagen de voorronde van de CL te bereiken.

Alsof onze voetbalprofessor wekelijks de Oostenrijkse voetbalcompetitie volgt. :)

Red Bull Salzburg is na het vertrek van trainer Roger Schmidt (naar Bayer 04 Leverkusen) en behoorlijk wat sterkmakers inmiddels naar een beduidend minder niveau afgezakt. Twee jaar geleden hanteerden ze nog een spelstijl overal op het veld 1-tegen-1 en onophoudelijk vol druk zetten, waar veel tegenstanders het moeilijk mee hadden. Zelfs een op Robben na compleet aantredend Bayern München werd toen tijdens de winterstop in een 'Rückrunden-Generalprobe' met 3-0 weggevaagd, Bayern-coach Guardiola na afloop onder de indruk achterlatend ("Wir haben heute verloren, weil der Gegner überzeugte und viel besser war als wir. Salzburg hat das sehr gut gemacht. Für uns war das Spiel sehr lehrreich", sagte Guardiola nach dem Schlusspfiff").

Maar volgens de beschikbare informatie staat dit hele kalenderjaar al Rapid Wien in Oostenrijk met hun nieuwe bijnaam 'Ballbesitz-Monster' bekend als de best voetballende ploeg van het land.

In het afgelopen seizoen waren dit trouwens de uitslagen van de beide laatste onderlinge competitieontmoetingen:

14/12/2014: Red Bull Salzburg-Rapid Wien 1-2
(0-1 Beric, 1-1 Sabitzer en 1-2 Beric)

12/04/2015: Rapid Wien-Red Bull Salzburg 3-3
(0-1 Berisha, 0-2 Soriano, 0-3 Sabitzer, 1-3 Beric, 2-3 Schobesberger en 3-3 Prosenik)

P11111
30 juli 2015, 13:32
Fouten in de achterhoede door redelijk geroutineerde spelers. Da's het manco bij Ajax, Feyenoord, PSV, Nederlands elftal. Kortom symptomatisch voor het Nederlands voetbal in het algemeen.

Dat is inderdaad de waarheid.

deket
30 juli 2015, 15:22
@peter, heb niets met RedBul hoor, ik drink het zelfs niet, maar ze speelden in de Europacup der Aldi Ajax op een hoopje, een vernedering voor je Ajax was het toen, in beiden wedstrijden. En wat ook het resultaat van de onderlinge confrontaties met Rapid zijn, dat waren momentopnames, feit blijkt dat RedBul al jaren met doodgemak de Oostenrijkse competitie won.
dont panic, Ajax zal wel doorgaan, maar ik veronderstel dat tegen een zwaardere tegenstander dan Rapid ze eruit liggen, tenzij het tegen Brugge zou zijn. Wij zullen ze dan daarna wel treffen in die cup en hiermee nodig ik jou en Big uit, kunnen jullie eens zelf vaststellen hoe je mooi voetbal in een onbeschrijfelijk ambiance kunnen ervaren, en onze Kuip liefhebber BS is dan ook welkom

P11111
30 juli 2015, 15:48
@peter, heb niets met RedBul hoor, ik drink het zelfs niet, maar ze speelden in de Europacup der Aldi Ajax op een hoopje.

Ik was twee jaar geleden absoluut onder de indruk van het spel van Red Bull Salzburg. Het deed mij zelfs een beetje denken aan de manier waarop Ajax de laatste twee keer Anderlecht kansloos wegspeelde.

Wel jammer overigens dat dat bij jou meer rancune dan respect heeft opgeleverd.

hiermee nodig ik jou en Big uit, kunnen jullie eens zelf vaststellen hoe je mooi voetbal in een onbeschrijfelijk ambiance kunnen ervaren, en onze Kuip liefhebber BS is dan ook welkom.

Heb je hiervoor al toestemming van je vriendin?

deket
30 juli 2015, 16:40
Niemand zal me weerhouden te doen wat ik wil, in de mate van het mogelijke.
Jij bent toch ook niet jaloers zoals een landgenoot op dit forum?
Btw, de liefde voor de mooiste club neemt niemand me af. En heb je onze laatste confrontaties in de CL tegen het provincieploegje van Big al bekeken

P11111
30 juli 2015, 16:50
Jij bent toch ook niet jaloers zoals een landgenoot op dit forum?

Jawel, ik ben ziekelijk jaloers op je. Wie wil als oudere man nu niet dolgraag een soort van verhouding, of hoe je het ook wilt noemen, met een jonge dame van plezier? :)

Strijker
30 juli 2015, 17:45
Prutsers. Bij rust verdiend met 0-2 voorstaan uiteindelijk met 2-2 gelijk spelen.

De helft van het 11-tal van AJAX bestaat uit jongens die nog C-junior zijn.
Die spelen normaal 2 x 35 minuten en zijn nog niet helemaal gewend aan 2 x 45.
Maar geen zorgen hoor, het komt allemaal wel goed.

deket
30 juli 2015, 18:44
Exdame van plezier beste Peter, en het plezier was voor de klanten, niet voor haar. Nu alleen voor mij en ze zal me vergezellen bij de thuiswedstrijd tegen Gent, maar daar gaat het niet om, geen afleidingsmanoeuvre verrichten, ik had het in lijn betoog over de zwakte van Rapid.
waar is Jan Verplanke, die mij in dit item altijd steunde? Toch niet op die Fandag van den Antwerp verdronken in de modder? Hij steunde mij altijd in dit item, maar is even snel verdwenen, dan dat hij met een blitzkrieg weer gekomen was en prominent aanwezig op zowat elk hoofdstuk hier. Maak me wat zorgen over hem

Strijker
30 juli 2015, 18:59
waar is Jan Verplanke, die mij in dit item altijd steunde?

Ik denk dat zijn ouders terug zijn van vakantie en dat hij nu weer onder curatele staat. :biggrin:

rob45
30 juli 2015, 20:55
Ik denk dat zijn ouders terug zijn van vakantie en dat hij nu weer onder curatele staat. :biggrin:

Ik denk eerder dat zijn liefje weer terug is van weggeweest en hij het nu weer druk met andere zaken heeft.
Ik zou zeggen,Jan,tot over een jaar maar weer.

Badslippers
30 juli 2015, 23:06
Wij zullen ze dan daarna wel treffen in die cup en hiermee nodig ik jou en Big uit, kunnen jullie eens zelf vaststellen hoe je mooi voetbal in een onbeschrijfelijk ambiance kunnen ervaren, en onze Kuip liefhebber BS is dan ook welkom

Ik voel me gestreeld. Voor Anderlecht heb ik altijd een zwak gehad. Waarschijnlijk omdat er wat Nederlanders gespeeld hebben. Eind jaren '60 begin '70. Mulder, Rensenbrink, Haan, Bergholtz. Een elftalfoto sierde mijn slaapkamer omdat die mooie paars/witte shirts apart waren.

http://www.sportgeschiedenis.nl/userfiles/JAN%20MULDER%2002.jpg

Helaas alleen een oude zwart wit foto gevonden met Mulder en Bergholtz.

http://forum.rsca.com/uploads/monthly_04_2013/post-35-0-35467900-1367241662.jpg

Willem2
30 juli 2015, 23:14
Dusbaba

Willem2
30 juli 2015, 23:38
Hij was net jarig : Ruud Geels https://nl.wikipedia.org/wiki/Ruud_Geels
Seizoen Club
1964-1966 Telstar
1966-1970 Feijenoord
1970-1972 Go Ahead Eagles
1972-1974 Club Brugge
1974-1978 Ajax
1978-1979 RSC Anderlecht
1979-1981 Sparta Rotterdam
1981-1982 PSV
1982-1984 NAC

Totaal 473 wedstrijden en 318 goals.

P11111
31 juli 2015, 06:34
Marco van Basten: "Acht topclubs bepalen wat er gebeurt"

"Er zijn in Europa acht topclubs die vanwege hun financiële mogelijkheden zonder problemen kunnen bouwen. Real Madrid kan een topploeg samenstellen en die dan ook lang bij elkaar houden. Spelers verdienen erg veel geld en hebben het goed. Voor Barcelona, Manchester United, Chelsea, Manchester City, Bayern München, Paris Saint-Germain en Zenit Sint-Petersburg geldt hetzelfde. Deze grootmachten staan aan het eind van de keten, hebben de dikste portemonnee en bepalen dus wat er gebeurt. Zij kunnen de beste spelers kopen en de mindere spelers verkopen."

"De rest moet zich maar zien te redden. Zelfs clubs als Juventus of Atlético Madrid zijn kansloos geworden wanneer een van deze acht op de stoep staat. De enige die ook behoorlijk kapitaalkrachtig is en toch bewust blijft investeren in jonge spelers, is Arsenal. Ze doen wel mee op de transfermarkt, maar lang niet zo agressief als bijvoorbeeld hun stadgenoot Chelsea.", stelt voormalig topspits Marco van Basten in zijn column in Voetbal International.

deket
31 juli 2015, 07:50
Met die bemerking dat het machtige Barcelona voorlopig geen transfers, aankopen mag bewerkstelligen.

Big30
31 juli 2015, 08:20
Met die bemerking dat het machtige Barcelona voorlopig geen transfers, aankopen mag bewerkstelligen.

Dat klopt half. Ik vond het al vreemd dat ondanks het transfer verbod nieuwe spelers werden voorgesteld. Dat mag en kan dus zolang ze maar niet geregistreerd worden. Barca kan spelers kopen alleen registreren/spelen kan pas vanaf 1-1-2016.

Badslippers
31 juli 2015, 11:22

"Er zijn in Europa acht topclubs die vanwege hun financiële mogelijkheden zonder problemen kunnen bouwen. Real Madrid kan een topploeg samenstellen en die dan ook lang bij elkaar houden. Spelers verdienen erg veel geld en hebben het goed. Voor Barcelona, Manchester United, Chelsea, Manchester City, Bayern München, Paris Saint-Germain en Zenit Sint-Petersburg geldt hetzelfde.

Kunt wel merken dat Cruijff de leermeester is van van Basten; vaak veel gelul in de ruimte!

Hebben misschien de dikste portemonnee maar dat is geen garantie voor succes. Alleen Real Madrid, Bayern München, Barcelona en Manchester United weten de dikke portemonnee door de jaren heen te combineren met succes en resultaat. Chelsea? Mwahhh, 1x de "Champions League" gewonnen. Paris Saint-Germain slechts 1x halve finale en de andere 2 nooit een halve finale (bij mijn weten) gehaald. In dat opzicht doen Ajax (8x laatste 4) en zelfs Anderlecht (2x laatste 4) het beter. (Die laatste zet ik er natuurlijk bij om Deket een plezier te doen).

Big30
31 juli 2015, 11:54
http://i.imgur.com/lRPoA9j.png

http://i.imgur.com/IXKLiJ6.png

http://i.imgur.com/1RUkGXb.png

Badslippers
31 juli 2015, 12:05
Ook even "Ge-Google-d". Nog een lijst met deelnemers die de halve en/of de finale bereikten.

http://badslippertje.lima-city.de/afbeeldingen/ijsberenforum/2015-07-31_12-59-58.jpg

Big30
31 juli 2015, 12:15
Kunt wel merken dat Cruijff de leermeester is van van Basten; vaak veel gelul in de ruimte!
Ik denk dat van Basten vooral een gigantische open deur intrapt. Geld en een ver budget is geen voldoende randvoorwaarde voor suc6 maar wel een noodzakelijke. Suc6 is eigenlijk alleen maar winst in de EC1/CL daar gaat het om.

Toch is er ook weer niet zo heel veranderd ook in het verleden waren het de grote landen en de clubs die de toon aangaven. Je mag verwachten dat zeker MC en PSG ook in het lijstje met winnaars eens komen te staan maar inderdaad suc6 kun je niet kopen het gaat ook om meer dan dure spelers kopen.

Het verschil met het verleden is dat de kans op een verrassing wel heel klein is geworden en dat het nu zeer voorspelbaar wordt inderdaad door de extreme budgetten van een aantal clubs.
Verder kun je uit bovenstaande lijstjes opmaken dat Anderlecht niet bij de Europese topclubs hoort en Belgie nog in het verleden noch momenteel maar in de verte gezien kan worden als een voetballand dat iets voorstelt. Wel opgemerkt dat het lijstje naar totaal aantal ere plaatsen kijkt en niet eerst naar winst en dan plaats 2. Het verschil tussen ons en bv Amerika als het gaat om medal rankings.

Deket en de Belgen zullen dat denk ik zeker beamen :baeh:!

Hoewel het bottom-line om winst gaat is het lijstje van BS wel heel illustratief want het plaatst een club als Anderlecht op de plaats waar het hoort, namelijk op gelijke hoogte met clubs als FC Zürich, IFK Gothenburg en CSKA Sofia.

Jan Verplancke
31 juli 2015, 12:26
Ik moet altijd smakelijk glimlachen om dit soort opmerkingen van die calimerootjes. Daar zijn er volgens mij héél veel van onder onze voetbalzuiderburen. Franky Vercauteren, Gunter Jacob, De Ket,...nu met Jantje Verplancke er alweer één bij. Maar goed, op grond van al hun prestaties op WK- en EK-toernooien, alleen al in die van de laatste 20 jaar, mogen ze af en toe natuurlijk wat grootspraak hebben.

Jan, hoe vaak hebben de Rode Duivels nu exact minimaal in een halve finale gestaan op een WK of EK, laten we aanhouden, vanaf 1974? En misschien wil je ook even tellen hoe vaak Oranje in die periode bij de laatste vier zat.

Ik moet altijd lachen als men in Nederland weer in het verleden lijkt te leven en denkt dat prestaties uit 1986 en 2002 meetellen voor het EK van 2016. Newsflash: dat is niet zo. Of houdt Nederland nog rekening met Hongarije, Tsjechoslowakije, de USSR en Joegoslavië als kanshebbers voor het EK in Frankrijk?

Jan Verplancke
31 juli 2015, 12:27

Typische Nederlandse kortzichtigheid en domheid dit.

Jan Verplancke
31 juli 2015, 12:29
Tsja, als je met de rust 0-5 voor hoort te staan en het wordt uiteindelijk 2-2 dan voelt het gelijkspel als een nederlaag.

Maar goed, in het tweede deel van de eerste helft zag je de enorme potentie van de tienerploeg.

Wellicht is het goed als de eerstvolgende stap van de fluwelen revolutie de verkoop van recidivist Veltman aan een club van het niveau Anderlecht, STVV of N.E.C. is.

Knap 2-2 spelen tegen 10 jodelaars uit Oostenrijk die daar al jaren de tweede viool spelen. Het is te zien dat de fluwelen revolutie haar voltooiing nadert.

Jan Verplancke
31 juli 2015, 12:31

"Er zijn in Europa acht topclubs die vanwege hun financiële mogelijkheden zonder problemen kunnen bouwen. Real Madrid kan een topploeg samenstellen en die dan ook lang bij elkaar houden. Spelers verdienen erg veel geld en hebben het goed. Voor Barcelona, Manchester United, Chelsea, Manchester City, Bayern München, Paris Saint-Germain en Zenit Sint-Petersburg geldt hetzelfde. Deze grootmachten staan aan het eind van de keten, hebben de dikste portemonnee en bepalen dus wat er gebeurt. Zij kunnen de beste spelers kopen en de mindere spelers verkopen."

"De rest moet zich maar zien te redden. Zelfs clubs als Juventus of Atlético Madrid zijn kansloos geworden wanneer een van deze acht op de stoep staat. De enige die ook behoorlijk kapitaalkrachtig is en toch bewust blijft investeren in jonge spelers, is Arsenal. Ze doen wel mee op de transfermarkt, maar bla bla bla

.... niet om de prijzen!

deket
31 juli 2015, 13:55
@Big, de uitnodiging wanneer een Nederlandse club bij ons op bezoek komt blijft gelden, kan je eens ervaren wat uitstekend voetbal impliceert in een geweldige sfeer, met mooie vrouwen en bew8ndering. Na een avondje Astridpark zal je wel een andere mening krijgen tgo de prachtige club

Jan Verplancke
31 juli 2015, 14:46
En die BeNeLiga... Natuurlijk heeft buiten Anderlecht, Brugge, Genk, Gent en Standard niemand daar echt veel te zoeken, maar dat is in Nederland al niet veel anders. Ajax, Feyenoord en PSV. En wat is er dan nog? AZ misschien. Twente is afwachten na de leegloop en Vitesse is ook maar de vraag hoe lang dat goed blijft gaan.

deket
31 juli 2015, 15:34
Indien je de voorbereidingen van Twente, ook een favoriete club van Big gaat evalueren weet je dat dit team weinig perspektieven kan bieden.

Badslippers
31 juli 2015, 15:40
Zoals Deket en een paar anderen al memoreerden gaat het moderne voetbal kapot aan de commercie en daarmee het geld. Clubs hebben geen traditie meer als het gaat om spelers die daar voor langere tijd spelen en uit de eigen kweekvijver komen of uit het land van herkomst van die club. Toeschouwers hebben nauwelijks affiniteit met de spelers. Als ze getransfereerd worden, worden ze uitgekotst. Ze zijn handelswaar geworden en geen clubiconen.

Het mooie van elke teamsport (althans in mijn beleving) is als een ploeg kan groeien naar een top resultaat met nagenoeg dezelfde spelersgroep. Niet met zo'n bij elkaar gekocht stelletje geldwolven. Ik zeg niet dat die niet kunnen voetballen maar de voldoening is toch minder dan bij een ploeg die een aanloop heeft en na jaren van kleine successen en teleurstellingen uiteindelijk die hoofdprijs pakt. En dat is toch ook wat de ware supporter kenmerkt? Die blijft zijn club trouw in voor- en tegenspoed en gaat uiteindelijk uit zijn bol als de hoofdprijs gepakt wordt. Ik hoop dat Deket dat ooit nog gaat meemaken ! ! !

deket
31 juli 2015, 15:59
Een ploeg uit een relatief kleine stad Gent viert het kampioenschap voor 150.000feestelingen, een Chelsea uit de wereldstad Londen voor 70.000man, dus een indicatie me dunkt betreffende de betrokkenheid en associatie voor supporters met hun club

Jan Verplancke
31 juli 2015, 21:53

Het is misschien moeilijk voor te stellen voor je, maar er zijn ook mensen die nog weleens wat anders doen dan op het forum reageren. Moet jij misschien ook eens doen. Wellicht zie je de zaken dan weer helder.

Jan Verplancke
31 juli 2015, 21:57
Indien je de voorbereidingen van Twente, ook een favoriete club van Big gaat evalueren weet je dat dit team weinig perspektieven kan bieden.

Ik verwacht daar ook niet veel van, maar aan de andere kant. AZ kan ook terugvallen, Vitesse zet toch ook wat stappen terug en ploegen als Heerenveen, Groningen, Utrecht, Zwolle e.d. hebben zich toch ook niet spectaculair versterkt. In het land der blinden, moet ook Twente als de wind goed staat mee kunnen doen voor een plek bij de eerste 6.

Jan Verplancke
31 juli 2015, 22:00
Ik was twee jaar geleden absoluut onder de indruk van het spel van Red Bull Salzburg. Het deed mij zelfs een beetje denken aan de manier waarop Ajax de laatste twee keer Anderlecht kansloos wegspeelde.

Wel jammer overigens dat dat bij jou meer rancune dan respect heeft opgeleverd.

Heb je hiervoor al toestemming van je vriendin?

Toch wel apart dat Red Bull niet jaar in, jaar uit in de CL finale stond. Als ze echt zo goed waren... ;)

Strijker
31 juli 2015, 23:48
Het is misschien moeilijk voor te stellen voor je, maar er zijn ook mensen die nog weleens wat anders doen dan op het forum reageren. Moet jij misschien ook eens doen. Wellicht zie je de zaken dan weer helder.

Beste Janneman.

Ik zit nu een goede 5 maanden op dit forum en zit op een gemiddelde van ongeveer 90 berichten per maand, dus gemiddeld 3 berichten per dag.

Jij hebt in de afgelopen 2 weken toch al gauw een 200 berichten op dit forum geplaatst. Dan kom je uit op een gemiddelde van ongeveer 13 berichten per dag.

Pot -> Ketel -> Zwart?

Big30
31 juli 2015, 23:53
@Big, de uitnodiging wanneer een Nederlandse club bij ons op bezoek komt blijft gelden, kan je eens ervaren wat uitstekend voetbal impliceert in een geweldige sfeer, met mooie vrouwen en bew8ndering. Na een avondje Astridpark zal je wel een andere mening krijgen tgo de prachtige club
Anderlecht is zeker een mooie club met een historie waar men trots op kan zijn!

Vier Nederlanders in dreamteam Milan-directeur Galliani

Adriano Galliani mocht van de Italiaanse sportkrant La Gazzetta dello Sport zijn beste AC Milan aller tijden samenstellen. De 71-jarige directeur, die al meer dan 30 jaar bij de Milanese club werkt, maakte in zijn ideale elftal ruimte voor liefst vier Nederlanders: Marco van Basten, Ruud Gullit, Frank Rijkaard en Clarence Seedorf.
© getty.

Zijn verdediging bestaat uit de achterhoede die succescoach Arrigo Sacchi eind jaren '80 en begin jaren '90 opstelde. Sacchi is voor Galliani samen met Fabio Capello en Carlo Ancelotti de ideale Milan-coach.

,,In de voorhoede stel ik het duo Ruud Gullit en Marco van Basten op, met daarachter Kaká. In de voorhoede heb ik Andriy Shevchenko en Filippo Inzaghi als alternatief. Pirlo is dé ideale spelmaker natuurlijk, geflankeerd door Frank Rijkaard en Clarence Seedorf'', aldus Galliani tegen La Gazzetta dello Sport.
https://pbs.twimg.com/media/CLJIcsfVAAAgqJL.jpg

Geen Gianni Rivera, je moet het maar durven als Italiaan!

CCR5d32
1 augustus 2015, 00:46
Komt omdat het om zijn favoriete Milan gaat in de 30 jaar dat hij er werkte...en toen speelde Rivera (en vele anderen) er niet meer :)

http://www.gazzetta.it/Calcio/Serie-A/Milan/29-07-2015/milan-galliani-festeggia-71-anni-mihajlovic-mi-ricorda-capello-120752955383.shtml?refresh_ce-cp

"Ultima cosa: mi scrive la formazione ideale dei suoi 30 anni di Milan? "

Leek me al evident zonder het Italiaanse artikel, gezien de gekozen spelers allen uit die periode stammen.
Laten we zeggen dat de Nederlandse pers het graag vrij interpreteert als het uitkomt :P

P11111
1 augustus 2015, 08:38
Geen Gianni Rivera, je moet het maar durven als Italiaan!

Ik mis Belgisch sterspeler aller tijden Eric "Mohammed VIII" Gerets, die in het seizoen 1983/1984 een handvol wedstrijden voor AC Milan uitkwam, ook in het samengestelde beste elftal Milan ooit.

Hij verdiende met zijn prestaties in de Serie A toch mooi een overgang naar MVV.

deket
1 augustus 2015, 09:21
Een overtuigende moslim zal hij niet zijn, drinkt nog graag champagne en Vlaams bier. Gaat nu van het leven genieten na een hersenbloeding. Gepluimpd destijds door een hostes van Wolfsburg, maar verdiende daarna fortuinen in de Arabische landen. Werd voorheen door het provincieploegje van Big op handen gedragen. Dat hij op een gegeven moment bij de ploeg van Sjeufke en het sanitair belande, MVV dus, was het gevolg van het omkoopschandaal in 1984, ingeleid door onderzoeksrechter Bellemans zijn opsporing ivm zwart geld

P11111
1 augustus 2015, 09:56
Werd voorheen door het provincieploegje van Big op handen gedragen.

Hij wordt in Nederland vooral herinnerd als de man die door Van der Gijp voortdurend in de zeik werd gezet. In de kleedkamer, in het spelershome, tijdens etentjes...waar niet. Het "incident" toen Mario Been als een volleerd honkballer met een stokbrood een door Reneetje opgegooide vette gehaktbal over de zondagse jurk van de vorige mevrouw Gerets sloeg, is hilarisch.

De toen ook al humorloze Gerets werd razend, wilde vervolgens in het bijzijn van alle aanwezigen Been aanvliegen en met hem gaan vechten. Daar lachen ze nu nog om in onze lampenstad. Volgens hardnekkige geruchten was B30 als supporter van het eerste uur die avond ook aanwezig en daar getuige van en heeft hij nog geholpen Eric in bedwang te houden.

Als De Ket ook nog even wil meelachen: https://www.youtube.com/watch?v=MKGMir2ZFjQ

P11111
1 augustus 2015, 17:59
in de Oostenrijkse kompetitie is er maar een redelijke ploeg, nl RedBul Salzburg.

In het afgelopen seizoen waren dit trouwens de uitslagen van de beide laatste onderlinge competitieontmoetingen:

14/12/2014: Red Bull Salzburg-Rapid Wien 1-2
(0-1 Beric, 1-1 Sabitzer en 1-2 Beric)

12/04/2015: Rapid Wien-Red Bull Salzburg 3-3
(0-1 Berisha, 0-2 Soriano, 0-3 Sabitzer, 1-3 Beric, 2-3 Schobesberger en 3-3 Prosenik)

Heute, 1 augustus 2015, de 2. Spieltag in de Oostenrijkse Tipico Bundesliga:
Red Bull Salzburg-Rapid Wien 1-2
(0-1 Petsos, 0-2 Schwab en 1-2 Oberlin)

Tsja, onze Belgische zelfbenoemde voetbaldeskundige kan niet anders meer dan snel zijn gedateerde mening herzien. Maar goed, dat heeft hij al zo vaak moeten doen, vorig jaar tijdens het WK bijvoorbeeld ook nog. Dat is voor hem niet ongewoon.

deket
1 augustus 2015, 20:02
Ja Rapid waren nog fris die speelden tegen de ploeg van de fluwelen revolutie deze w3ek, kinderhand is vlug gevuld. Krijg nu een euforisch bericht van Kanariepiet dat STVV 0-1 voorstaat, wil hun verdiensten niet minimaliseren, ze k6nnen aan de leiding komen, maar Moeskroen die gaan wel zakken, dat voorspel ik nu al

KanariePiet
1 augustus 2015, 21:39
STVV aan kop:biggrin:. 0-2 overwinning op Moeskroen. En nu volgende week thuis tegen die andere ongeslagen ploeg: Oostende. Wat een mooie terugkeer in eerste:cool:. Het was de verplaatsing van 165km enkel weer meer dan waard:biggrin:.

P11111
2 augustus 2015, 18:41

Na de oefenwedstrijd van vandaag een nieuwe evaluatie.

Bij gebrek aan een andere interessante wedstrijd op dit moment zojuist naar de oefenwedstrijd Schalke 04 - FC Twente gekeken. Uitslag in de Veltins Arena in Gelsenkirchen is 1-1.

De 'Königsblauen' traden aan in 'Bestbesetzung' (dat wil zeggen met onder meer kapitein Huntelaar, Draxler, Choupo-Moting, Di Santo, Nastasic, Matip, Aogo en Fährmann) en bij Twente, dat inherent aan het huidige Nederlandse voetbal met een jong elftal speelde, begon sterkmaker en Chileens international Gutierrez op de bank en was de Mexicaanse 'Nationalspieler' Corona vanwege een verlate vakantie door de Gold Cup nog afwezig.

En nu ga ik mij voorbereiden op de hoofdmatch van vandaag: Oud-Heverlee Leuven - Royal Sporting Club Anderlecht, oftewel stamnummer 6142 tegen stamnummer 35.

Jan Verplancke
2 augustus 2015, 19:25
Beste Janneman.

Ik zit nu een goede 5 maanden op dit forum en zit op een gemiddelde van ongeveer 90 berichten per maand, dus gemiddeld 3 berichten per dag.

Jij hebt in de afgelopen 2 weken toch al gauw een 200 berichten op dit forum geplaatst. Dan kom je uit op een gemiddelde van ongeveer 13 berichten per dag.

Pot -> Ketel -> Zwart?

Je snapt - zoals vaker - het punt niet. Het ging erom dat jij over een ander post als diegene er 'n paar dagen niet is.

P11111
3 augustus 2015, 08:27
Oud-Heverlee Leuven - Royal Sporting Club Anderlecht, oftewel stamnummer 6142 tegen stamnummer 35.

Ik heb alleen de eerste 65 minuten gezien, want de volledige wedstrijd proberen aan te zien als neutrale voetballiefhebber bleek een onmogelijke opgave. Wat een beschamend niveau!

Dat de De Ket nog praatjes over andere clubs durft te hebben... Bizar.

Big30
3 augustus 2015, 09:30

FC Twente gaat nu noodgedwongen iets in budget terug van 44 M€ (vergelijkbaar met Anderlecht) naar 36M€. Er is wat onnodig vet weggeschraapt en dat is een goede zaak. Gelet op de huidige selectie en het budget mag je verwachten dat Twente voor plaats 3-6 mee zal strijden.
Hetzelfde wat Anderlecht in de Belgische competitie gaat doen. Wel met dit verschil dat Twente over een mooi stadion met een capaciteit van meer dan 30.000 toeschouwers beschikt waar Anderlecht het nog steeds moet doen met een stadion waar een tweede Bundesliga club zich voor zou schamen.

Willem2
3 augustus 2015, 10:29
Je snapt - zoals vaker - het punt niet. Het ging erom dat jij over een ander post als diegene er 'n paar dagen niet is.

Volgens mij niet. Jij reageert net als deket, inzake Anderlecht, op iedere poep en scheet op dit moment ;) :biggrin:.
Nu moeten we oppassen dat bergm550, een absolute voetbalhater, ook in dit topic gaat meespelen. Bijvoorbeeld over figuur poepen van Koot en Bie :biggrin:;)

Zo nu nog wat over van Gaal zeggen, dan is de zaak bijna rond. Van Gaal heeft gezegd dit jaar no niet mee te spelen om de prijzen omdat hij uitzonderlijke aanvallers mist in zijn selectie. Hij kwam met voorbeelden van Robben, Ribery, Messi,Ronaldo. En hij verkocht dus net Di Maria voor 61miljoen terwijl hij die voor 75miljoen had gekocht om de bank warm te houden :rolleyes:. Denkdat hij nog die keeper an Real verkoopt om Cilessen op te halen bij Ajax en Bale bij Real. Eens kijken hoeveel miljoenen er deze week gaan rollen. Ik geef een tip aan van Gaal : De Bruyne. Zijn alle belgen hier ook weer tevreden :)

:wink2:

P11111
3 augustus 2015, 11:08
Jij (Jan Verplancke, red.) reageert net als deket, inzake Anderlecht, op iedere poep en scheet op dit moment. ;) :biggrin:

Dat is helemaal juist, desondanks vind ik het wel vermakelijk dat we nu twee De Ketjes hier hebben. :)

Waar is Stiefie, die andere assertieve Belgische Nederland-fan, eigenlijk gebleven? Zijn al langer ontbrekende deskundige en messcherpe voetbalbijdragen ervaar ik als een groot gemis. Heeft hij misschien een lange zomerstop voor zichzelf ingelast? ;)

Strijker
3 augustus 2015, 16:53

Beste Janneman, Jantje.

Ijsbeer Deket had zich in een discussie met voetbalkenner Peter 1966 een beetje in de nesten gewerkt en vroeg zich af waar jij bleef om hem bij te staan.
Heb hier toen een schertsende reactie op geplaatst. Er staat niet voor niets een :biggrin: bij.
Vervolgens kom jij met een reactie waarin jij suggereert dat ik blijkbaar niets beters te doen heb dan de hele dag op dit forum te zitten.
Nou, je had de spreekwoordelijk plank niet verder mis kunnen slaan al zou je het bewust hebben geprobeerd.
Heb vervolgens nog even een kleine vergelijking geplaatst onderbouwd met keiharde cijfers.

En nu krijg ik ineens te lezen dat het volgens jou niet is toegestaan om te reageren op een bericht van een collega ijsbeer als die even een paar dagen weg is. :confused:
Heb de forumregels nog eens goed doorgelezen maar kan hier niets over vinden.

En hier wilde ik het verder bij laten.

Strijker
3 augustus 2015, 17:21
ADO Den Haag-PSV afgelast bij staking politie.

http://nos.nl/artikel/2050142-ado-den-haag-psv-afgelast-bij-staking-politie.html

De voetbalwedstrijd ADO Den Haag-PSV gaat zaterdagavond niet door als de aangekondigde politiestaking rond de wedstrijden in de eredivisie doorgang vindt.
Dat heeft de gemeente Den Haag bekendgemaakt.
De gemeente Den Haag heeft de beslissing genomen samen met de politie en het Openbaar Ministerie.
De werkonderbreking van de politie maakt het onverantwoord om de eredivisiewedstrijd door te laten gaan.
Het duel in de hofstad staat vooralsnog gepland op zaterdag om 19.45 uur. De eredivisie gaat vrijdag weer van start met de wedstrijd sc Heerenveen-De Graafschap.
De mogelijke gevolgen voor de overige wedstrijden in de eredivisie zijn nog niet bekend.
De gemeente Kerkrade heeft aangegeven dat ze dinsdag een besluit nemen over het doorgaan van Roda JC-Heracles.

De competitie is nog niet begonnen of het gezeur begint alweer.
Neem een voorbeeld aan Engeland en maak eens een goede wet om het kleine groepje relschoppers aan de ketting te kunnen leggen.
Ben zelf al een paar keer in Engeland bij wedstrijden geweest en er loopt op de wedstrijddag maar een handjevol agenten rond het stadion.
En er gebeurt gewoon niets, men gedraagd zich allemaal normaal. Als het daar kan, dan moet het hier toch ook kunnen.
Stadion verbod van enkele jaren. Op wedstrijddagen een uur voor de wedstrijd melden op net plaatselijke politieburo.
En pas een uur na de wedstrijd weer weg. Voldoe je niet aan de meldingsplicht, gewoon een (half)jaar de cel in.

Dan ben je per saldo veel minder politiemensen nodig en wordt de werkdruk voor die mensen vanzelf al een stuk minder.
Om over de inzet van ME-peletons nog maar te zwijgen want die ben je dan helemaal niet meer nodig.
Tenzij je in Europees verband een club uit Engeland op bezoek krijgt want dan wordt het een ander verhaal.

P11111
3 augustus 2015, 17:59
Beste Janneman, Jantje.

Ijsbeer Deket had zich in een discussie met voetbalkenner Peter 1966 een beetje in de nesten gewerkt en vroeg zich af waar jij bleef om hem bij te staan.
Heb hier toen een schertsende reactie op geplaatst. Er staat niet voor niets een :biggrin: bij.

De Ket wordt hier aan de lopende band met zijn neus op de voetbalfeiten gedrukt. Hij is er zelf inmiddels al aan gewend dat hij veel wartaal uitkraamt.

"Anderlecht legde tegen OH Leuven zwak en slap voetbal op de mat en liet tot de 70ste minuut niets zien." (bron: Sporza)

En laat ons gezamenlijke volgende doel zijn om onze nog veel te serieuze Belgische voetbalkumpel Verplancke wat meer gevoel voor (flauwe) humor bij te brengen. Dat kan hij wel gebruiken, is mijn indruk...en die poging moet ons als bezorgde noorderburen gaan lukken, verwacht ik, hoop ik.

Strijker
3 augustus 2015, 18:22
En laat ons gezamenlijke volgende doel zijn om onze nog veel te serieuze Belgische voetbalkumpel Verplancke wat meer gevoel voor (flauwe) humor bij te brengen.
Dat kan hij wel gebruiken, is mijn indruk...en die poging moet ons als bezorgde noorderburen gaan lukken, verwacht ik, hoop ik.

Gaat waarschijnlijk wel een hele zware opgave worden maar ik ben in de regel niet bang voor een uitdaging.
Laten we hopen dat onze Janneman openstaat voor enkele goedbedoelde tips en dat hij het bij dit topic passende gevoel voor humor weet te ontwikkelen.
Misschien moet we beginnen met zijn lange gevoelige tenen een beetje in te korten? :smile2:

deket
3 augustus 2015, 18:27
Volgens moraalfilosoof Willem 2, reageer ik op elje scheet betreffende de mooiste club ter wereld, tja ik hou van schoonheid en betreffende de wedstrijd in Leuven zal ik een andere filosoof citeren, namelijk Machiavelli, :"het doel heiligt de middelen* laten we niet flauw doen, een supporter, dus niet een neutrale toeschouwer prefereert dat zijn club wint na een saaie match, dat het effectief was, dan dat het verliest na een mooie match en ja Willem ik reageer nog vaak gepikeerd, of ze nu aan u mijn club of mijn huidige vrouw komt letterlijk of figuurlijk of iemand die bewust feiten verdraait en leugens laat circuleren, ja telkens reageer ik.
Ondertussen staan 3 ploegen met het maximum aan de leiding in Belgie,Anderlecht uiteraard maar ook Oostende waar we ook wonen en een bescheiden ploeg uit de limburgs fruitstreek, waar ze op kunstgras spelen

peterp095
4 augustus 2015, 20:16
Ik zag net een tussenstand Ajax-Rapid Wien 0-2

Jan Verplancke
4 augustus 2015, 20:19
De fluwelen revolutie nadert haar voltooiing. :biggrin:

Op naar 0 Nederlandse CL-deelnemers vanaf 2016/2017 :wink2:

Jan Verplancke
4 augustus 2015, 20:21
Beste Janneman, Jantje.

Vervolgens kom jij met een reactie waarin jij suggereert dat ik blijkbaar niets beters te doen heb dan de hele dag op dit forum te zitten.
Nou, je had de spreekwoordelijk plank niet verder mis kunnen slaan al zou je het bewust hebben geprobeerd.
Heb vervolgens nog even een kleine vergelijking geplaatst onderbouwd met keiharde cijfers.

En nu krijg ik ineens te lezen dat het volgens jou niet is toegestaan om te reageren op een bericht van een collega ijsbeer als die even een paar dagen weg is. :confused:
Heb de forumregels nog eens goed doorgelezen maar kan hier niets over vinden.

En hier wilde ik het verder bij laten.

Dan snap je het punt niet bepaald. Geeft verder niet hoor. En keiharde cijfers... zo indrukwekkend is dat allemaal niet. Helemaal niet eigenlijk. Waar je dat laatste ook weer vandaan hebt, werkelijk waar geen idee. Kwestie van niet goed lezen, lijkt me.

Jan Verplancke
4 augustus 2015, 20:24
En laat ons gezamenlijke volgende doel zijn om onze nog veel te serieuze Belgische voetbalkumpel Verplancke wat meer gevoel voor (flauwe) humor bij te brengen. Dat kan hij wel gebruiken, is mijn indruk...en die poging moet ons als bezorgde noorderburen gaan lukken, verwacht ik, hoop ik.

Wellicht moet je dan eens beginnen met goede grappen maken? En ja, dat mogen dan ook goede, flauwe grappen zijn. Ik krijg echter de indruk dat goede grappen maken niet bepaald het sterkste punt is van enkele lieden hier en dat ze zichzelf wat overschatten. :wink2:

Jan Verplancke
4 augustus 2015, 20:27
Ik zag net een tussenstand Ajax-Rapid Wien 0-2

1-2 inmiddels. Toch knap 4 tegengoals krijgen in twee wedstrijden tegen zo'n team als Rapid Wien.

Jan Verplancke
4 augustus 2015, 20:55
Peter rende vermoedelijk al juichend in de huiskamer rond in zijn fluwelen Ajax-pyjama.....

En toen viel de 2-3. Over humor gesproken: deze parodie op voetbal is zeker humoristisch.

Nu even serieus: wat een prutsers man. Al die praatjes hier over de fluwelen revolutie en al die klets. Het is gewoon echt helemaal niks. Ik ben benieuwd wat er nu weer als excuus wordt aangevoerd en hoe de analyse er uiteindelijk toch weer op uit gaat komen dat ze Rapid Wien eigenlijk helemaal in de greep hadden.

'Ik heb het gevoel dat jongens hebben geleerd van vorige week en de gesprekken die we hebben gevoerd', aldus De Boer, die benadrukte dat het eerste duel met de Oostenrijker stevig is geëvalueerd.

Hij kent de opgave in ieder geval. 'We moeten ervoor zorgen dat we de nul houden. Dan zijn we in elk geval door.'

"Ik verwacht dat het goed komt. Ajax moet dit het klusje in Amsterdam kunnen klaren", aldus De Boer, die dinsdagavond in de Arena aanwezig zal zijn als analyticus voor SBS6.

In principe sta je gewoon met 1-0 voor, want Rapid moet een doelpunt maken in de Arena."

Nedlovefkk
4 augustus 2015, 21:30
Namens de Philips Sport Vereeniging dank ik onze "vrienden" uit A'dam. We ontvangen 4 miljoen extra doordat de tv gelden niet gedeeld hoeven te worden. Rapid WIEN kan in het rijtje van Kopenhagen, Dinamo Zagreb en Slavia!!! Ajax speelt met een onervaren en jeugdteam. Ze zitten op de centen en doen er geen fluit mee.

Mijn oprechte medeleven naar de die hard Ajax fans.

deket
4 augustus 2015, 21:50
Nu wilde ik via internet Ajax volgen, maar dacht een comedie met kleuters op SBS6 te zien.
de gasten met de grootste praatjes kruipen zich nu onder de grond van schaamte en nadat Peter boel zocht met een aantal Oostenrijkers in de Arena, reed hij een heel verder op naar La Vie en Rose aan de Amsterdamse walletjes om zijn verdriet te verweken. Wat the fuck was dit. Even waande ik me bij de miniemen van Lommel. Zelfs bij Brugge, jaxel Cost, verdedigen ze nog beter.
maar indien je nuchter analyseert, : hoe kan je nu als venten spelen met al die roze voetbalschoenen, ga toch weg man, in combinatie met die gele en rode, lijkt het wel The Village People. Rode kaart voor al die roze schoentjes.
Ben ik nu oud aan het worden, maar terug allemaal zwarte voetbalschoenen en zwarte tenue voor keepers!

Stief
4 augustus 2015, 21:51
Waar is Stiefie, die andere assertieve Belgische Nederland-fan, eigenlijk gebleven? Zijn al langer ontbrekende deskundige en messcherpe voetbalbijdragen ervaar ik als een groot gemis. Heeft hij misschien een lange zomerstop voor zichzelf ingelast? ;)

Stiefie wacht op je deskundige en steeds gerespecteerd verslag van Ajax - nietzoRapido Wien. Heb niet zoveel met clubbies die nu oefenpotjes spelen.

P11111
4 augustus 2015, 22:00
Het is hier druk vanavond. Alle zuiderbuurtjes die al zo'n 50 jaar naar een klein voetbalsuccesje snakken, zijn naar hier gekomen. Aandoenlijk.

Maar we moeten allemaal rustig blijven en ons geduld bewaren totdat deze jochies allemaal een jaar of twee ouder zijn. De potentie spat er vanaf. Het is nu nog te jong en op beslissende momenten verdedigend te naïef. Paniek is niet nodig.

Badslippers
4 augustus 2015, 22:09
hoe kan je nu als venten spelen met al die roze voetbalschoenen, ga toch weg man, in combinatie met die gele en rode, lijkt het wel The Village People. Rode kaart voor al die roze schoentjes.

Ik heb alleen maar de laatste 20 minuten kunnen kijken. Het lijkt inderdaad of de voetballers meer bezig zijn met hun coiffure en uiterlijk dan met voetbal. Ik zag zelfs een speler invallen met een mal staartje bovenop op zijn kop. Lachwekkend. Die laatste 20 minuten waren niet om aan te zien. Geen mooi combinatie voetbal met mooie individuele acties. Het leek wel iets van de F-jes. Waar de bal is zijn de spelers. Heel rommelig, geen regie, geen opbouw niks.
Begrijp ik het nu goed dat Ajax Heitinga heeft aangetrokken? Dat is toch wel de laatste speler waar je op zit te wachten. Een regelrechte twijfelaar die nog nooit een goede beslissing heeft genomen.

Nedlovefkk
4 augustus 2015, 22:28
Natuurlijk heeft Ajax potentie. Er lopen echt wel aardige spelers tussen. Maar het blijkt nu gewoon niet afdoende voor dr volgende knock out voorronde van de CL. Dit zijn finalewedstrijden voor deze club die je op welke manier dan ook naar je toe moet trekken. Eigenlijk naaien ze het NL voetbal. Sinkgraven ziet er met alle respect uit alsof ie van de middelbare school komt. Ik zou er op het veld niet van schrikken. Gewoon als ervaren middenvelder cq verdediger stootjes uitdelen. Hoop oprecht dat ze in de EL goed gaan presteren. Wel fijn dat ze iedere donderdag mogen opdraven ipv dinsdag/woensdag (CL). Hoop dat ze dat gaat opbreken in de eredivisie.

deket
4 augustus 2015, 22:31
Peter ken je de comedian Ali nog uit de golfoorlog? Terwijl het land plat, uitgebrand en compleet verslagen was, bleef hij verkondigen dat ee gingen winnen.
potentie dpoot ervan af? Rare definitie, ik zag via internet Oostenrijkers die wandelden door de Ajax verdediging, nou ja verdediging kan je het niet noemen, en scoren zonder iets in de weg te leggen, hoe definieer je die fluwelen revolutie ook al weer.
Btw, hoezoe 50jaar? In 1988 verloor je Ajax van KV Mechelen, enkele jaren trrug nog in 3de klasse, de europacup 2 finale.
de Mos komt nog klaar indien hij er aan terug denkt.
de potentie spat ervan af, je zal wel de naieviteit en knulligheid bedoelen.
nu begrijp ik dat het provincieploegje van Big kampioen werd

P11111
4 augustus 2015, 22:32
Wel fijn dat ze iedere donderdag mogen opdraven ipv dinsdag/woensdag (CL). Hoop dat ze dat gaat opbreken in de eredivisie.

Niet te vroeg juichen, want die Aldi League is nog niet bereikt. Eerst volgen nog twee play-off wedstrijden.

Big30
4 augustus 2015, 22:40
Maar we moeten allemaal rustig blijven en ons geduld bewaren totdat deze jochies allemaal een jaar of twee ouder zijn.
Helemaal mee eens. Mijn rood witte voetbal hart weent maar inderdaad we wachten gewoon 2 jaar tot Augustus 2017. Het laatste wat moet gebeuren is bv in elke linie een sterke aankoop zodat het elftal beter gaat renderen of nog erger een aankoop die publiek aantrekt. Een onzalig idee!

Ajax moet niets doen en misschien nog een bankspeler kopen die geblesserd is of niet kan voetballen. Consequent blijven handelen heet dat. Geen paniek aub en kabouter Overlast for president. Komt allemaal goed.

In 2018 gaat Ajax de vijfde keer de enige prijs die telt winnen. De CL!

P11111
4 augustus 2015, 22:52
de potentie spat ervan af.

Ach De Ket, dit podium is vanavond een keer voor jou. Prima. Maar voormalig Anderlecht-trainer zei ooit dat je met jochies als Van Basten, Rijkaard en Vanenburg (toen zij ook nog piepjong waren) nooit de oorlog zal winnen. En we weten allemaal hoe het deze spelers niet veel later is vergaan.

Bazoer en Riedewald, allebei met enorm veel potentie, zijn nog van een A-juniorenleeftijd en ook Klaassen en Sinkgraven zullen ongetwijfeld topspelers worden. En ik ken in tegenstelling tot jij de groep toptalenten met Van de Beek, Nouri, Cerny, Muric en Savastano die klaargestoomd wordt. Geduld is een schone zaak.

Tot slot wens ik jullie allemaal een goede nachtrust toe.

Jan Verplancke
4 augustus 2015, 23:01
Het is hier druk vanavond. Alle zuiderbuurtjes die al zo'n 50 jaar naar een klein voetbalsuccesje snakken, zijn naar hier gekomen. Aandoenlijk.

Maar we moeten allemaal rustig blijven en ons geduld bewaren totdat deze jochies allemaal een jaar of twee ouder zijn. De potentie spat er vanaf. Het is nu nog te jong en op beslissende momenten verdedigend te naïef. Paniek is niet nodig.

Dan verwacht je een analyse met gebrabbel over dat Ajax ondanks veel balbezit en elkaar veel risicoloze balletjes breed geven toch weer heeft verloren, dat de Europse top nog echt heel ver weg is en dat al die talenten zwaar overschat worden, maar dan blijkt het alweer direct over een buurland met een veel betere nationale ploeg te gaan en over de zogenaamde potentie die afspat van de spelertjes van Ajax.

Van de week hoorden we Petertje nog roepen dat de fluwelen revolutie haar voltooiing naderde. We hebben het gezien.. twee wedstrijdjes tegen de nummer 2 van Oostenrijk en 5 goals om de oren gekregen. Het enige dat fluweel was, was het ingrijpen (voor zo ver we het ingrijpen kunnen noemen) van de "verdedigers" van Ajax. Althans, de jongens die op het wedstrijdformulier als verdediger stonden. Daar spatte maar een ding vanaf: dat ze er echt niet veel van kunnen.

Dit gaat een eenvoudig jaar worden voor PSV in de Eredivisie. Wellicht dat Feyenoord nog wat tegen kan stribbelen mochten de puzzelstukjes daar in elkaar vallen. Feyenoord heeft ook niet de "last" van Europese wedstrijden.

Maar verder.... Toppunt is dan - zoals Badslippers terecht opmerkt - dat Ajax parodie op verdedigen Johnny Heitinga aan heeft getrokken. Die kan die jongens dan misschien leren hoe ze de tegenstander vooral niet teveel moeten storen als hij door de gatenkaas achterin wandelt. Een paar spelers (Klaassen bijvoorbeeld en misschien Bazoer) kunnen ooit wat worden, maar een hele hoop worden schromelijk overschat. Te beginnen met die jankkous in de goal.

Laten we maar hopen dat jouw postings met opschepperij over Ajax die humor zijn waar je het eerder over had.

P11111
4 augustus 2015, 23:07
een buurland met een veel betere nationale ploeg.

Ik heb ze onlangs tegen caféploeg Wales gezien, ja. En op de laatste grote toernooien hebben ze zich ook goed bewezen. Dat was werkelijk genieten.

Bijkomend voordeel is dat vanwege figuren als Jantje de Belgen-moppen bestaan. :biggrin:

Teiresas
4 augustus 2015, 23:12
Jammer dat als ze hun 20e verjaardag vieren ze naar een club in het buitenland verhuizen...
En hun opvolgers zijn dan weer 17. En zo gaat dat door en door en door en....

P11111
4 augustus 2015, 23:14
http://www.ajaxtotaal.nl/upload/2012/11/Iconen-Blind-Bergkamp-De-Boer-Swart.jpg

Van dit soort bokalen in de prijzenkast mogen clubs van het niveau Anderlecht en Antwerp FC, de club van Jantje, nog eeuwenlang dromen.

P11111
4 augustus 2015, 23:16
Jammer dat als ze hun 20e verjaardag vieren ze naar een club in het buitenland verhuizen...
En hun opvolgers zijn dan weer 17. En zo gaat dat door en door en door en....

Dat is helemaal juist en besef ik als geen ander.

Dat die Belgen op de een of andere manier maar serieus overal op blijven reageren, daar heb ik geen invloed op. :)

Big30
4 augustus 2015, 23:50
Namens de Philips Sport Vereeniging dank ik onze "vrienden" uit A'dam. We ontvangen 4 miljoen extra doordat de tv gelden niet gedeeld hoeven te worden.

Mijn oprechte medeleven naar de die hard Ajax fans.
Ik begrijp dat het zo'n 2 miljoen is maar das een detail. Goed zo'n rijke club als PSV heeft dat natuurlijk niet nodig maar tis toch een leuk bedrag. PSV kennende mag je ze er voor aanzien dat ze ook nog eens dat geld weer in spelers gaan investeren om zo nog sterker te worden. Zal wel een verdediger worden. Ongelooflijk toch eigenlijk, ze cashen daar zeer behoorlijk, hebben veel centjes en wat doen ze ermee? Ze investeren het in een nog beter en sterker elftal, ik noem dat competitie vervalsing!!!

Bedankt voor je medeleven. Ik heb het nu echt nodig als die hard Ajax fan. Uit voorzorg de wedstrijd dan ook niet gezien. Lekker Rambo op RTL7 gekeken. Heb ook weer genoten van FC de Kampioenen op de Belg. Ben dol op café voetbal, de Belgen ook zo blijkt wel.

Strijker
5 augustus 2015, 00:12
Tjonge jonge wat zijn al die, al jaren zwaar gefrustreerde, Belgische supporters ineens actief hier.

En wat spreken mensen toch zeer uiteenlopende wartaal uit over Ajax. De ene keer wordt beweerd dat de Ajax spelers geen talent hebben, en even later wordt beweerd dat ze voor hun 20e verjaardag al naar het buitenland zijn vertrokken omdat ze zo gewild zijn door topclubs.

Voor Ajax is dit momenteel gewoon het beste scenario. Jeugd is structuur nodig, vaste patronen. Speel je Champions League, dan speel je de ene keer op dinsdag en de andere keer op woensdag.
In de Europa League speel je altijd op donderdag en weet je van te voren dat je diezelfde week je competitie wedstrijd op zondag speelt. Duidelijkheid, vastigheid!
Kortom, we liggen nog volledig op koers voor een hele mooie toekomst. :freu::freu::freu:

Strijker
5 augustus 2015, 00:29
Dan snap je het punt niet bepaald. Geeft verder niet hoor. En keiharde cijfers... zo indrukwekkend is dat allemaal niet. Helemaal niet eigenlijk. Waar je dat laatste ook weer vandaan hebt, werkelijk waar geen idee. Kwestie van niet goed lezen, lijkt me.

Zo'n kind gun je toch een Fanta. :tongue:

Jan Verplancke
5 augustus 2015, 09:04
Ik heb ze onlangs tegen caféploeg Wales gezien, ja. En op de laatste grote toernooien hebben ze zich ook goed bewezen. Dat was werkelijk genieten.

Bijkomend voordeel is dat vanwege figuren als Jantje de Belgen-moppen bestaan. :biggrin:

Caféploeg Wales is anders tegenwoordig wel een van de betere ploegen in Europa. Flink gestegen op de FIFA-lijst en vrijwel enkel spelers uit de Premier League, een van de sterkste competities ter wereld. Geen toekomstig wereldkampioen of Europees kampioen, wel een sterke ploeg.

En als Peter het niet meer weet en zich helemaal vast heeft geluld, dan noemt hij het straks opeens weer vanuit het niets "humor".

P11111
5 augustus 2015, 09:06
Na een avondje met begrijpelijk veel zuidelijke emotie is de rust hier inmiddels gelukkig volledig teruggekeerd. Vandaag kan de laatste fase van de fluwelen revolutie weer rustig worden voortgezet. ;)

Het elftal met daarin Klaassen, Bazoer, Riedewald, Sinkgraven, Van de Beek, Nouri, Cerny, Muric en Savastano zal weldra Europa gaan veroveren.

Wie het laatst lacht, lacht het best. :)

P.S. Grappig dat de aanvankelijk uiterst beleefde en overcorrecte Jan steeds assertiever en scherper in zijn deskundige bijdragen wordt. Een leuke en interessante ontwikkeling, dat ook wel iets wegheeft van een fluwelen gedragsverandering. Het komt het niveau van dit topic zeker ten goede. :tongue:

Jan Verplancke
5 augustus 2015, 09:08
Zo'n kind gun je toch een Fanta. :tongue:

Wat JW terecht stelde over je speelkameraadje, geldt dus ook voor jou.

Jan Verplancke
5 augustus 2015, 09:10
Haha, en nu doen de Ajax-fanaten of dit allemaal gepland was, of deze parodie op voetballen en afgang tegen 'n stel derderangs Oostenrijkers een gepland onderdeel is van de zogenaamde fluwelen revolutie. Of ze beter af zijn door te verliezen van deze kneuzen. Nog even en er wordt met droge ogen beweerd dat Ajax expres heeft verloren om zo de CL te ontlopen en de tegenstanders zand in de ogen te strooien.

Het is wat. Gaat het niet over het WK van 1954 of het EK van 1972, dan worden we wel weer geconfronteerd met dit soort wartaal. Je vraagt je af wat voor troep sommigen roken.

P11111
5 augustus 2015, 09:17
Caféploeg Wales is anders tegenwoordig wel een van de betere ploegen in Europa.

Kijk, zulke goede grappen zijn hier bijzonder welkom. Hahahaha. Heerlijk! :)

Big30
5 augustus 2015, 09:35
Het elftal met daarin Klaassen, Bazoer, Riedewald, Sinkgraven, Van de Beek, Nouri, Cerny, Muric en Savastano zal weldra Europa gaan veroveren.

Er is inderdaad een schoolreisje naar Europa park gepland.
http://www.europapark.de/nl

http://www.meiermauren.li/wp-content/uploads/2015/02/Rust_bluefire_s8_01.jpg

Dit geldt teven als supporters uitje. Er zijn nog kaarten beschikbaar. Voor eten en drinken onderweg wordt gezorgd, er is begeleiding aanwezig, de Fanta is gratis. Na afloop een water ijsje.

P11111
5 augustus 2015, 09:38
Tjonge jonge wat zijn al die, al jaren zwaar gefrustreerde, Belgische supporters ineens actief hier.

Mooi, hè! Die groep is nu eenmaal niets gewend op voetbalgebied als het om successen en ereplaatsen gaat. Dan is het voor hun gezondheid alleen maar goed als ze incidenteel hier hun jarenlange opgekropte frustraties kunnen uiten. Dat ze daarvoor zelfs moeten uitwijken naar een Nederlands hoerenforum is veelzeggend hoe hoog dat zit.

Maar goed, ze hebben nu al hun hoop op Hazard en De Bruyne gevestigd (vandaar hun babbels!), maar die moeten het in grote wedstrijden en op de belangrijke toernooien allemaal nog bewijzen. In Brazilië vielen ze door de mand. Eens kijken of zij het niveau van spelers als Cruijff, Van Basten, Gullit, Rijkaard, Bergkamp en Robben, om er maar een paar te noemen, ook maar voor de helft kunnen gaan benaderen. Interessant om dat te gaan volgen.

Jan Verplancke
5 augustus 2015, 09:38
Kijk, zulke goede grappen zijn hier bijzonder welkom. Hahahaha. Heerlijk! :)

Een toekomstig wereldkampioen is het niet, maar 10e op de ranking en 'n selectie met behoorlijk wat Premier League-spelers. Met name dat laatste moet je niet onderschatten. Spelers uit het 8e van City of Chelsea zijn in de Eredivisie uitblinkers. Als ze zouden willen, zouden ze zo 'n elftal dat meedoet voor het kampioenschap kunnen formeren.

Je optimisme over veel spelers van Ajax deel ik ook niet. Bazoer vind ik een groot talent, maar bij veel anderen kun je je toch wat afvragen of ze nu echt zo goed zijn / gaan worden. Veltman bijvoorbeeld. Dat was 3 jaar geleden zo'n supertalent. Nu speelt hij nog steeds bij Ajax en is hij zelfs in de kinderspeelzaal die nu op het veld staat een van 'verzakers'. Klaassen vind ik dan wel weer 'n goeie, maar die is wel op een leeftijd dat hij al 'n seizoen zou moeten knallen in bv. de Bundesliga in plaats van weer 'n jaar trainen met matige spelers, voetballen tussen matige spelers en wedstrijden spelen tegen een stel comedy capers. Van Rhijn, Fischer... dat waren ook zogenaamd supertalenten, terwijl dat toch hoogstens goede spelers voor de Eredivisie blijken te zijn.

Straks mag de Nederlandse kampioen voorrondewedstrijden gaan spelen voor de CL en is het nog maar de vraag of er überhaupt een Nederlandse club mee mag doen aan de CL.

P11111
5 augustus 2015, 10:00
Jan, ik gun jou een middagdutje.

En als je wakker wordt, adviseer ik jou voor de spiegel te gaan staan en je eens serieus af te vragen of je hier niet te veel in de maling wordt genomen.

Big30
5 augustus 2015, 10:02
De nieuwe editie van de eredivisie moet nog van start gaan, maar nu al staan er grote vraagtekens achter het beleid van Ajax. Na de nederlaag over twee duels met Rapid Wien in de derde voorronde van de Champions League rijst de vraag of het wel realistisch is om te denken dat je met een team zonder routine succes kan hebben.

Net als vorige week in de onbesliste uitwedstrijd (2-2) tegen de nummer twee van het vorige seizoen uit Oostenrijk gaf het jeugdige Ajax de doelpunten kinderlijk eenvoudig weg in een uitverkochte ArenA (2-3). 'Ongelooflijk', brieste aanvoerder Davy Klaassen. 'Op een speeltuinachtige manier geven we het weg. We beseffen niet dat het mannenvoetbal is.'

Even voor de 0-1 van Robert Beric probeerde Daley Sinkgraven op de rand van het strafschopgebied Steffen Hofmann door zijn benen te spelen. De oud-speler van sc Heerenveen was ook één van de spelers die Louis Schaub in staat stelde via de benen van Joël Veltman raak te schieten. Nemanja Gudell, de maker van de 2-2, nam zich ernstig kwalijk dat hij diezelfde Schaub in staat stelde om 2-3 te maken.

Het was een bewuste keuze van Frank de Boer om Rapid Wien te bestrijden met een team van elf spelers met een gemiddelde leeftijd van 21 jaar en een beetje. De coach hield ervaren spelers als John Heitinga en Lasse Schöne buiten zijn basisformatie. Ajax, gesterkt met een eigen vermogen van zo'n 100 miljoen euro, slaagde er in de zomerstop niet in de eigen selectie te versterken met uitstekende spelers van achter in de twintig of begin dertig jaar.

Ajax veroverde in 1995 pas de Champions League nadat Frank Rijkaard was teruggekeerd. Memphis Depay en Georginio Wijnaldum excelleerden het afgelopen seizoen na de komst van de ervaren Mexicaan Andrés Guardado. Met alleen maar talenten, hoe goed ze ook zijn, viert een ploeg zelden successen. De Boer moest dinsdag na de deceptie tegen Rapid Wien even nadenken waarom Ajax denkt het zonder routine af te kunnen. 'We hebben ook wel gezocht', mompelde hij. 'Maar het is niet makkelijk.'
http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/article/detail/4113990/2015/08/05/Nu-al-grote-vraagtekens-achter-beleid-Ajax.dhtml

Jan Verplancke
5 augustus 2015, 10:05
Jan, ik gun jou een middagdutje.

En als je wakker wordt, adviseer ik jou voor de spiegel te gaan staan en je eens serieus af te vragen of je hier niet te veel in de maling wordt genomen.

Zoals ik al had voorspeld. :)

P11111
5 augustus 2015, 10:07
http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/article/detail/4113990/2015/08/05/Nu-al-grote-vraagtekens-achter-beleid-Ajax.dhtml

Even bloedserieus nu. Geen speld tussen te krijgen.

Het aankoopbeleid is van een bedroevend niveau. Vrijwel elke nieuw aangetrokken speler komt niet verder dan de bank of tribune. Van Sana tot Van der Hoorn, van Duarte tot Viergever, van Gudelj tot Sanogo, van Heitinga tot Younes...

Maar ik blijf hopen. Zelfs tegen beter weten in. ;)

Big30
5 augustus 2015, 10:22
Even bloedserieus nu. Geen speld tussen te krijgen.
Je hoeft weinig verstand van voetbal te hebben om te concluderen dat Ajax zich zal moeten gaan versterken en eigenlijk moet in elke linie een redelijk ervaren speler komen die rust en ervaring kan brengen. Zo'n speler kost geld dan praat je snel over 5-15 Miljoen euro, maar dat geld is er en moet men uitgeven ipv op te potten om wellicht eens de Arena over te gaan nemen. De aankopen tot nu toe op Gudelj na zijn hilarisch te noemen, bankspelers niet beter dan wat er in de jeugd rondloopt.

De Boer heeft op de jeugd gegokt en dat had als men in Wien niet zo had geblunderd goed uit kunnen pakken maar in de volgende ronde zou het dan toch mis zijn gegaan. Dit team is Ajax onwaardig en het enige positieve is dat er wat talenten rondlopen maar echte super talenten zoals een Depay bij PSV zitten daar ook niet bij.
Met dit elftal zet je de lijn van vorig jaar door, slecht aanvallend spel, weinig kansen creëren, een onzekere achterhoede, weinig doelpunten en een terecht zeer ontevreden publiek. De strijd om de titel is dan uitgesloten en meer dan plaats 3-6 zit er dan niet in.
De transfers tot nu toe moet je gewoon vergeten. Neem je verlies, dat zijn spelers die nog geen plaats op de bank verdienen bij Ajax.

P11111
5 augustus 2015, 13:22
Om alvast een beetje te wennen aan het nieuwe niveau heb ik zojuist mijn boodschappen gedaan bij de Aldi. In de winkel kwam ik vaste klant De Ket tegen die mij enkele tips gaf en op een aantal aanbiedingen wees. Heel sympathiek van hem.

Het uitje in het Astridpark met B30 en Badslippers komt opeens wat dichterbij. Misschien dat Jan Verplancke, Stief en Strijker ook nog kunnen worden uitgenodigd. De Ket regelt volgens eigen zeggen de VIP-vrijkaarten.

deket
5 augustus 2015, 13:48
Peter, ik kwam tussendoor nog eens op het voetbal forum om te observeren of je die vernedering van die kleuterploeg al verwerkt hebt.
ikzelf ben van de oude school, wat ik beloof doe ik, en ik bedoelde dit niet ludiek. Maar bij ons is iedereen vip en indien Ajax komt zijn er op de eretribune maar enkele plaatsen voorradig, dat is het blok TH, maar op de W1 zijn jij, Big, BS, en ook JV welkom, een beetje empathie graag, Antwerp zit al meer dan 10jaar in het vagevuur, de Kuip snakt terug naar succes, en betreffende jou club,: dat weet je nu zelf.stief en strijker ken ik nog niet.
overigens in de Duitse supercup heeft Bayern met jouw Robben verloren tegrn Wolfsburg met DeBruyne en Casteels

P11111
5 augustus 2015, 14:00
overigens in de Duitse supercup heeft Bayern met jouw Robben verloren tegrn Wolfsburg met DeBruyne en Casteels.

Ik heb de wedstrijd gezien, ja. Dost speelde wederom verdienstelijk bij VfL Wolfsburg. En voor Robben was het zijn eerste wedstrijd sinds half maart, hij had tijdens de voorbereiding alleen maar getraind en zelfs geen oefenwedstrijd meegedaan. Hij scoorde het openingsdoelpunt en speelde direct een goede wedstrijd. Hij is werkelijk onmisbaar voor Bayern München, zoals hun veel te emotionele trainer na afloop terecht aangaf.

Casteels keepte overigens in plaats van de geblesseerde eerste doelman Benaglio.

En De Bruyne zou ik graag bij Ajax zien. :)

Die Spaanse coach maakte zich gisteren bij de Audi Cup trouwens alweer belachelijk met zijn tirades en tijdens de persconferentie. Die heeft duidelijk al geruime tijd zijn zenuwen niet meer in bedwang. Maar goed, dat gedrag zie je wel vaker bij mensen met Zuideuropees bloed in hun aderen.

Jan Verplancke
5 augustus 2015, 14:25
Dan had je toch de fluwelen planning moeten laten voor wat het is en moeten winnen van Rapid Wien. Dan had je met 'n beetje mazzel tegen Wolfsburg geloot en had je de Bruyne 'n keer kunnen zien vlammen in de Arena. :)

Tenminste, als Wolfsburg voor dat soort triviale potjes de sterkste elf op zou stellen.

Big30
5 augustus 2015, 15:46
De voetbalwedstrijd FC Groningen - FC Twente, die zondag om 14.30 uur gespeeld zou worden, zal op een later moment worden ingehaald wegens de politieacties. Dit heeft de gemeente Groningen woensdagmiddag laten weten.

Als gevolg van de aangekondigde cao-acties van de politie kan de openbare orde en veiligheid rondom de wedstrijd volgens de gemeente niet worden gegarandeerd. Gemeente, politie en FC Groningen hebben goed gekeken naar mogelijkheden om de wedstrijd toch door te laten gaan. Maar uiteindelijk is er volgens locoburgemeester Paul de Rook maar één conclusie: ,,De politie is een onmisbare schakel bij de handhaving van de openbare orde en veiligheid, zowel binnen als buiten het stadion. Als die schakel wegvalt, kan de wedstrijd dus niet doorgaan.''

Ook de duels De Graafschap - sc Heerenveen, PEC Zwolle - Cambuur, ADO Den Haag - PSV en Willem II - Vitesse gaan niet door vanwege de geplande politieacties.
http://m.ad.nl/ad/m/nl/5620/FC-Groningen/article/detail/4114250/2015/08/05/Ook-Groningen---Twente-van-de-baan-door-politieactie.dhtml?originatingNavigationItemId=100 1

Goedemorgenallemaal
5 augustus 2015, 15:59
'Ik heb het gevoel dat jongens hebben geleerd van vorige week en de gesprekken die we hebben gevoerd', aldus De Boer, die benadrukte dat het eerste duel met de Oostenrijker stevig is geëvalueerd.

Hij kent de opgave in ieder geval. 'We moeten ervoor zorgen dat we de nul houden. Dan zijn we in elk geval door.'

"Ik verwacht dat het goed komt. Ajax moet dit het klusje in Amsterdam kunnen klaren", aldus De Boer, die dinsdagavond in de Arena aanwezig zal zijn als analyticus voor SBS6.

In principe sta je gewoon met 1-0 voor, want Rapid moet een doelpunt maken in de Arena."

Kijk, met die gedachte begon het natuurlijk...

P11111
5 augustus 2015, 17:19
Stiefie wacht op je deskundige en steeds gerespecteerd verslag van Ajax - Rapido Wien.

Ja wat zal het zijn? Een gebrek aan ervaring? Kwaliteitstekort? Tactiek? Onderschatting? Waarschijnlijk een combinatie van dat alles. Feit is wel dat het te jonge Ajax vooral van zichzelf verloor, zoals aanvoerder Davy Klaassen in een interview vlak na de wedstrijd ook al beaamde.

Een piepjong Ajax dat over twee wedstrijden tegen Rapid Wien niet de laatste voorronde van de Champions League kon veiligstellen. Het is pijnlijk. En als je er bij stilstaat kan je het eigenlijk niet geloven. Sinds de 'fluwelen revolutie' won Ajax in Europa weliswaar van Manchester United, Manchester City en Barcelona maar verloor het over twee wedstrijden van Steaua Boekarest, Red Bull Salzburg, Dnjepr Dnjepropetrovsk en nu dus Rapid Wien.

De nummer twee van Nederland die verliest van de nummer twee van Oostenrijk, het is tekenend voor de prestaties van het Nederlandse voetbal in Europa de laatste jaren. Waren in het seizoen 2002 nog Ajax, PSV én Feyenoord actief in de Champions League, daar moet Nederland de komende jaren vrezen voor een Champions League-plek.

Zoals gezegd, waar ging het mis? Iedereen, waaronder de media, zocht de oorzaak bij het gebrek aan ervaring in het veld. Want met Heitinga, Schöne, Boer, Viergever, Van Rhijn, Gudelj en Sanogo zat de (Europese) ervaring tegen Rapid voornamelijk op de bank. Frank de Boer stond achter zijn keuzes en dacht met zijn uiterst jonge ploeg de volgende ronde te kunnen halen. Niets bleek minder waar en hoewel De Boer het niet beaamde, kan hij zich flink achter de oren krabben.

Franks broer Ronald sprak als analist voor de televisie voornamelijk over de veelgenoemde 'details' en dat het vooral om 'wat er in het koppie gebeurt' gaat, maar de oorzaak ligt waarschijnlijk dieper. Misschien moet Frank de Boer zichzelf de vraag wel stellen of hij niet eens bij zichzelf te rade moet gaan of hij zijn spelers nog kan raken. Natuurlijk is er met Orlando Trustfull een nieuw gezicht aangetrokken voor de technische staf. Daarnaast heeft de coach met vier landstitels ontzettend veel krediet bij het bestuur en voornamelijk de achterban. De debacles worden er echter niet minder om.

Tegen Rapid Wien begon Ajax nog goed, maar grossierde het vervolgens in kinderlijke fouten. Na de achterstand moest het spel worden gemaakt, maar kon Ajax amper kansen creëren doordat iedereen in en rondom het zestienmetergebied stond. Inclusief de buitenspelers. De organisatie stond dus niet, waardoor Ajax met wanhopige voorzetten iets probeerde te forceren maar uiteindelijk, behoudens een schot van Fischer, niet gevaarlijk werd. Wat je zag was dat Rapid Wien, spelend in een gesloten organisatie, aan de bal wel heel gevaarlijk werd. Mede door defensief geklungel ontstond de 0-2, maar dat men in drie passes bij het doelgebied van Ajax kwam, baart zorgen.

Ajax geeft tegen elke tegenstander kansen weg en dus moet je je afvragen hoe je achterin staat. Na de wissel begon Ajax 1:3:3:4 te spelen en scoorde zowaar twee keer, waarna De Boer weer de mist in ging. Hij zei na afloop dat hij direct na de gelijkmaker meer met de handrem erop had moeten spelen, maar dat hij dat te laat doorgaf. Hij had gelijk, maar te laat is te laat en nu lig je uit de Champions League. Wie gaat er nou 1-op-1 spelen bij een gelijke stand? In zo’n wedstrijd? Er had gelijk gehandeld moeten worden, maar dat is achteraf praten, en dat kan iedereen. Feit is wel dat een opeenstapeling van fouten Ajax miljoenen kost en Nederland op langere termijn misschien wel een plek in Europa.

Wat rest is de Europa League, waar Ajax zich eerst wel even voor moet kwalificeren. Hopelijk gaan spelers en trainers niet beginnen over 'het winnen van de Europa League'. Want dan lig je er ook in dit toernooi in de voorronde uit.

P11111
5 augustus 2015, 18:07
Koeman plaatst vraagtekens bij keuzes De Boer

Ronald Koeman heeft zich verbaasd over de wijze waarop Ajax in de voorronde van de Champions League ten onder is gegaan tegen Rapid Wien. 'Het was allemaal te jong', aldus de Southampton-manager.

Koeman benadrukte dat hij niet op de stoel van Ajax-trainer Frank de Boer wil gaan zitten, maar deed dat uiteindelijk toch wel. 'Je hebt in je elftal een bepaalde balans nodig. In Europa gaat het niet om het talent dat je bezit, maar om fysiek en vooral ervaring. Dat is gisteren maar weer gebleken', refereerde hij aan de 3-2 nederlaag van Ajax tegen de Oostenrijkers.

'Ik zag een piepjonge ploeg. Kijk, het is niet mijn baan, maar de baan van Frank de Boer. Maar in mijn ogen was het veel te jong', ging Koeman verder. 'Natuurlijk is Europa een goede leerschool, maar Nederlandse clubs worden nu Europees uitgeschakeld tegen clubs uit landen als Oostenrijk en Roemenië.'

De oorzaak kent Koeman: 'Spelers gaan op veel te jonge leeftijd weg. Ik ging pas op mijn 26ste naar Barcelona. Je kunt de tijden niet vergelijken, maar het komt allemaal door zaakwaarnemers. Het gaat tegenwoordig niet meer om wat goed is voor de speler.' Als voorbeeld haalde Koeman de transfer van Ricardo Kishna van Ajax naar Lazio Roma aan. 'Belachelijk', foeterde Koeman. 'Hij heeft voor Ajax nog geen goede wedstrijd gespeeld. Ik begrijp helemaal niets van zo'n transfer.'

'Elk elftal heeft geroutineerde spelers nodig. Het gaat allemaal om balans. Een 18-jarige moet het vak niet leren van een 21-jarige. Dat is verkeerd. Hopelijk heeft de nederlaag van gisteravond Ajax aan het denken gezet.'

Strijker
5 augustus 2015, 20:14
@ # 7344.
Mooi verwoord Peter.
Had het graag anders gezien maar het is niet anders, we hebben verloren. En inderdaad, meer van ons zelf dan van Rapid Wien.
Als je de doelpunten al zo klungelig weggeeft tegen een ploeg als Rapid, wat moet je dan tegen de echte grote clubs?
Of was er toch misschien ook wel (weer) een beetje sprake van onderschatting? Dit doen we wel even.
Is Rapid Wien geen tegenstander die de jeugdigen dusdanig aanspreekt dat ze zich voldoende kunnen motiveren om er vol voor te gaan?
Misschien ook wel een beetje, maar hoofdzakelijk toch gewoon onvoldoende routine en rust in de ploeg.

Nou ja, dan maar direct Europa league i.p.v. na de winterstop.

Big30
5 augustus 2015, 20:42
Het was bepaald niet alleen een gebrek aan ervaring en routine wat Ajax nekte maar veel belangrijker het ontbreken van kwaliteit in de selectie. Achterin een fouten festival door gebrek aan kwaliteit en voorin geen voetballend vermogen om kansen af te dwingen.
Een van de slechtste Ajax selecties in de historie. Ook geen elftal met potentie. Brandhout een club als Ajax onwaardig. Kansloos tegen Rapid en een club die alle krediet aan het verspelen is.

Na afloop vh het seizoen dacht je slechter kan niet. Dat blijkt dus wel te kunnen. Ajax. Eens een topclub met mooi en attractief voetbal. Nu een zielige en zwalkende parodie op voetbal.
Het is 5 voor 12 maar trainer en bestuur doen alsof er niets aan de hand is. Schandalig!

Jansen
5 augustus 2015, 23:41
Nadat PSV samen met Ajax een deal had gemaakt om gewoon te verliezen van Rapid Wien voor 1 miljoen euro kan PSV nu gewoon Hector kopen met de andere overgebleven 3.5 miljoen die ze van de Champion leage gaan krijgen.
Toch een fijne avond voor de Eindhovenaren om zo toch even thuis op de bank 4.5 miljoen te verdienen.
Overmars de geld duck van Ajax heeft zich behoorlijk vergist in deze kleuter selectie van Frank de Boer.
Jammer voor de punten die Ajax voor de andere clubs weer heeft verspeeld.
Met Heitinga en nog enkele andere meerderjarigen op de bank was dit een veel te jong elftal.
Of heeft De Boer al gezien dat Heitinga niet meer mee kan en beter op de brug kan blijven zitten om de gay parade te blijven bezoeken.
Dat PSV al kampioen is geeft nog geen garantie voor de toekomst er zal gevochten moeten worden tegen de rest van Nederland waarbij Feijenoord of mee gaat doen of ook niet op de rails staat met hier een te jonge trainer.
Koeman moet niet zijn collega's afvallen dat heeft Frank de Boer ook nooit gedaan en daarom wordt Koeman ook meteen gestraft met een blessure in Arnhem.
Voor Frank de Boer vind ik het wel jammer en moet maar eens gaan kijken in een buitenlands avontuur.
Gilessen moet maar weer eens met twee benen op de grond gaan staan en zijn arrogante houding in het veld en bij de pers maar eens weglaten.
Vandaag staat hij te gillen en te schreeuwen bij Ajax maar morgen tekend hij vlot een contract in Engeland.

P11111
6 augustus 2015, 06:56
Jammer voor de punten die Ajax voor de andere clubs weer heeft verspeeld.

Die punten zijn de laatste jaren voornamelijk vanwege de wanprestaties van jouw club in de poulefase van de Europa League verspeeld. Daar is geen discussie over mogelijk en ook jij kan dat niet ontkennen.

En ach, we kennen toch allemaal de huidige staat en het niveau van het Nederlandse competitievoetbal...

Strijker
6 augustus 2015, 07:05
Ach ja, PSV wordt weer eens een keer kampioen en AJAX haalt de Champions League niet via de voorronde, net als alle andere Nederlandse clubs dat de afgelopen jaren niet hebben gered.
En wat gebeurt er, AJAX wordt, m.n. vanuit het PSV kamp, meteen verantwoordelijk gehouden voor het feit dat wij straks misschien niet meer 1 club hebben die rechtstreeks de Champions League ingaat.
Wel een beetje erg kort door de bocht geredeneerd.

P11111
6 augustus 2015, 07:33

Ach joh, gewoon blijven glimlachen. Dat is onderdeel van het (flauwe) spelletje wat hier al jarenlang gespeeld wordt. Het is wat geven en nemen en soms rolt het balletje voor jou de verkeerde kant op. Wij hebben de afgelopen seizoenen ook blauw van het lachen gelegen bij het kijken naar Manolev en Bruma.

Een nederlaag van Ajax veroorzaakt onder de grote rivieren altijd veel gespreksstof. Als Ajax in Wenen bij de rust op de verdiende 0-5 voorsprong had gestaan, hadden we hier nu een paar pagina's minder gehad. Zo werkt het en zo betrekkelijk is het allemaal.

Maar PSV, Anderlecht, 1. FC Köln en Antwerp FC zullen dit seizoen ook nog wel een keer een wedstrijdje verliezen. :)

satanic surfer
6 augustus 2015, 08:06
Club Brugge sloopt na een uurtje de Griekse muur en gaat na een verdiende 3-0 zege de pot der ultieme voorronde in...Mal gucken of die loting perspectieven mag bieden...

Goedemorgenallemaal
6 augustus 2015, 09:54
Ach ja, PSV wordt weer eens een keer kampioen en AJAX haalt de Champions League niet via de voorronde, net als alle andere Nederlandse clubs dat de afgelopen jaren niet hebben gered.
En wat gebeurt er, AJAX wordt, m.n. vanuit het PSV kamp, meteen verantwoordelijk gehouden voor het feit dat wij straks misschien niet meer 1 club hebben die rechtstreeks de Champions League ingaat.
Ach, dat ligt gewoon aan het binnenlands niveau... Er zit wel wat in, dit zou net die druppel kunnen zijn en net als in politiek, bestuur, bedrijfs- en verenigingsleven is het altijd de schuld van de laatste. Ajax heeft de laatste jaren ook niet erg succesvol puntjes verzameld voor dat toernooitje dus het ligt echt niet aan deze ene nederlaag..

Picasso 1
6 augustus 2015, 11:47
Ajax heeft de laatste jaren ook niet erg succesvol puntjes verzameld voor dat toernooitje dus het ligt echt niet aan deze ene nederlaag..

Maar in potentie had Ajax wel puntjes kunnen verzamelen, want er werd immers gewonnen van Manchester United, Manchester City en last but not least Barcelona. :)

Goedemorgenallemaal
6 augustus 2015, 13:36
Rotterdams café: Herhaling Ajax-Rapid Wien hele dag hier te zien (http://voetbalflitsen.nl/wtf/sgw789/rotterdams-cafe-herhaling-ajax-rapid-wien-hele-dag-hier-te-zien)
http://cdn.voetbalflitsen.com/images/s7/s7cs34q0yakzhxjj.jpg

P11111
6 augustus 2015, 19:46
'Met Heitinga had Ajax niet zulke doelpunten weggegeven'

Voetbalanalist Aad de Mos vindt dat Frank de Boer heel snel routine zal moeten inpassen bij Ajax, anders kan het weleens te laat zijn voor de trainer. Tegen Rapid Wien werd pijnlijk duidelijk dat elf jonge talenten niet voldoende zijn voor resultaat.

'Het doet me denken aan Holland Casino. Het was een gok, alles of niets', stelt De Mos, die voor de wedstrijd tegen Rapid Wien overigens nog wel lovend was over een middenveld met Daley Sinkgraven, Riechedly Bazoer en Davy Klaassen. Nu zegt hij: 'Het kan toch niet zo zijn dat je vier nieuwe aanwinsten niet spelen in het belangrijkste duel van het jaar? En hoe kun je roepen dat Lasse Schöne al enkele jaren de beste speler is, maar plots helemaal niet meer voorkomt in je plannen?'

De Mos betoogt echter vooral voor routine achterin. 'Je denkt toch niet dat ze met Heitinga in twee wedstrijden vijf van zulke doelpunten hadden weggegeven? De op het allerhoogste niveau benodigde kneepjes zitten in zijn dna. Heitinga had Daley Sinkgraven vlak voor de 0-1 gezegd dat hij die bal moest weg roeien. En hij had Mitchell Dijks bij de ingooi voor de 2-3 tot kalmte gemaand. Ik twijfel niet aan Mitchell Dijks, Jairo Riedewald en Riechedly Bazoer. Maar zet Heitinga naast Riedewald en Gudelj op het middenveld. Anders kan het al snel een heel vervelend seizoen worden.'

Jan Verplancke
6 augustus 2015, 22:00
In alle commotie na de afgang van Ajax en de toch nette zege van Club Brugge, zouden we bijna vergeten dat CL-kanshebber RB Salzburg de CL niet heeft gehaald. In Manchester, Munchen, Madrid en Barcelona is opgelucht adem gehaald. Toch knap van Brugge. Je ziet dat ze net wat meer baggage hebben. Wellicht komt dat door die door sommigen zo verfoeide play offs.

En over die lijst. Met name grappen als Utrecht (tegen Differdange), Vitesse en Go Ahead kosten veel punten. Voor Nederland (en Belgie en bijna alle andere landen) zou het beter zijn als de Europese deelname gewoon beperkt blijft tot 3 of 4 clubs, waarvan de kampioen een CL-ticket heeft en de rest in de EL speelt. Nu zou je bij eventueel succes, slachtoffer van je eigen succes worden. Immers, goed presteren, betekent meer plaatsen en die plaatsen worden dan ingevuld door teams die absoluut niets in Europa te zoeken hebben. De UEFA zou beter de toernooien en de plaatsverdeling afstemmen op de realiteit en die realiteit is dat 90% van de landen 3, max 4 teams hebben die eventueel wat te zoeken hebben in Europa.

Zo'n Go Ahead dat meedoet. Niemand heeft er wat aan. Ze verliezen kansloos ergens in Oost Europa, wedstrijd die niemand boeit en het kost iedereen alleen maar geld en punten. Plus dat ze veel te vroeg aan de voorbereiding moeten beginnen dankzij zo'n wedstrijd.

En Aadje, blijft vermakelijk die kerel. Vooraf lovend over het middenveld en als Aad het zegt, dan weet je dat het niks gaat worden.

deket
6 augustus 2015, 22:14
Go Ahead mocht meedoen in het kader van fairplay, een kleine 10jaar geleden wasdit ook voor Roeselare het geval, een ploeg betreffende niveau te vergelijken met bv ADO, Ajax, NEC etc. De kampioen van Oostenrijk is in de voorronde voor CL uitgeschakeld door"Voetbalreus"Malmo, godbeterd, een nietig ploegje uit zweden, betreffende referentie kan dat tellen me dunkt.
he, krijg hier opnieuw die wereldranglijst FIFA weer onder ogen, even kijken, Belgie,1ste Europees land, voor Duitsland,2 dus, Roemeens 7de Engeland 8ste en Wales, hier ergens als cafe ploeg beschreven : 9de. Waar staat Nederland nu? Ben wat slaperig, heb ik dat goed gezien? Ik vind ze niet bij de eerste 10? Nog eens op mijn gemak kijken?, indeed, geen Nederland.
En nu even een voorspelling doen : de polemiek, zeg maar, het gezeur over de ranking gaat weer beginnen

Picasso 1
7 augustus 2015, 08:29
he, krijg hier opnieuw die wereldranglijst FIFA weer onder ogen, even kijken, Belgie,1ste Europees land, voor Duitsland,2 dus, Roemeens 7de Engeland 8ste en Wales, hier ergens als cafe ploeg beschreven : 9de. Waar staat Nederland nu? Ben wat slaperig, heb ik dat goed gezien? Ik vind ze niet bij de eerste 10? Nog eens op mijn gemak kijken?, indeed, geen Nederland.

Niet dat ik zelf zoveel waarde hecht aan die lijst (ook niet toen Spanje daar goed op stond) maar omdat Peter er wel waarde aan lijkt te geven...

Zou Spanje over een speler van het topniveau Robben beschikken, dan zouden ze nu waarschijnlijk een stuk hoger op de FIFA-ranglijst hebben gestaan.
....moeten we hem dit stukje informatie dus maar niet onthouden:

12379

P11111
7 augustus 2015, 08:45
Ik wil onze Belgische voetbalclown graag nogmaals herinneren aan de laatste zes onderlinge Europese ontmoetingen.

Anderlecht, Zulte-Waregem en Standard Luik werden in deze zes wedstrijden volledig van het veld geveegd door respectievelijk Ajax, PSV en Feyenoord.

Dat zijn de feiten. Dat is de waarheid. Daar is geen speld tussen te krijgen. :)

Big30
7 augustus 2015, 09:40
Niet dat ik zelf zoveel waarde hecht aan die lijst (ook niet toen Spanje daar goed op stond) maar omdat Peter er wel waarde aan lijkt te geven...
Toch denk ik dat het je als groot fan van Roemenie zeer goed zal doen dat onze Roemeense vrienden nu maar liefst op plaats 7 in de Fifa ranking staan!!!

Vreemd genoeg (ik heb er de Roemeense kranten eens goed op nagelezen) wordt daar in Roemenie zeer relativerend over gedaan. Immers men weet heel goed dat men nu even boven kwam drijven omdat men in een relatief makkelijke EK kwalificatie poel met landen als Greece, Hungary, Finland, Northern Ireland, and the Faroe Islands zit. Zolang je tegen dat soort B en C-landen maar wint of gelijk speelt kom je dus opeens hoog te staan in de FiFa ranking zonder ooit eens van een topland gewonnen te hebben.
Dat heeft te maken met de wat vreemde en onlogische manier waarop de punten worden berekend, zie:
http://resources.fifa.com/mm/document/fifafacts/r%26a-wr/52/00/97/fs-590_10e_wrpoints_english.pdf

Win je 3 maal tegen zwakke B/C-landen levert dat nu eenmaal meer punten op dan bv 2 maal winst en 1 maal verlies of zelfs gelijk tegen een sterk A-land. In Roemenie een land vol met wijze mensen en trouwens hele lieve en mooie dames kan met dit relativeringsvermogen tonen. Men blijft daar gelukkig heel nuchter onder, typisch Roemeens. Daar zouden andere landen wat van kunnen en moeten leren :tongue:!

Zo ligt men in Italie bepaald niet wakker van plaats 16 en in Frankrijk van plaats 23. Samen met Duitsland, Spanje en Nederland zijn het weer deze landen die gaan uitmaken wie in 2016 EK kampioen in Frankrijk wordt.
Engeland hoe sterk de competitie daar ook is moet men toch meer als een mogelijke outsider zien, net als bv Portugal of Wales.

Picasso 1
7 augustus 2015, 09:53
Vreemd genoeg (ik heb er de Roemeense kranten eens goed op nagelezen) wordt daar in Roemenie zeer relativerend over gedaan. Immers men weet heel goed dat men nu even boven kwam drijven omdat men in een relatief makkelijke EK kwalificatie poel met landen als Greece, Hungary, Finland, Northern Ireland, and the Faroe Islands zit. Zolang je tegen dat soort B en C-landen maar wint of gelijk speelt kom je dus opeens hoog te staan in de FiFa ranking zonder ooit eens van een topland gewonnen te hebben.

Maar dat geldt voor Nederland ook. A-landen zitten bijna allemaal in een pool met B en C landen, de uitgangspositie met andere A-landen is dus gelijkwaardig en vormt dus geen excuus. De reden waarom Nederland zakt in de ranking is niet omdat andere landen van B en C landen winnen maar komt omdat Nederland zelf onvoldoende in staat is om van B en C landen te winnen. In de pool van Nederland zitten de volgende landen: IJsland, Tsjechië, Turkije, Kazachstan en Letland. En in zo'n relatief eenvoudige pool staat Nederland op plaats 3 en krijgt mogelijk problemen zich voor het eindtoernooi te plaatsen. Kortom, zakken in de FIFA ranking lijst heeft Nederland aan zichzelf te danken en niet aan het feit dat anderen van 'café ploegen' winnen.

Davedv
7 augustus 2015, 10:01
https://kat.cr/the-crazy-gang-when-wimbledon-fc-won-the-fa-cup-t11054446.html
Documentary about Wimbledon aka The Crazy Gang, the team who beat Liverpool to win the FA Cup in 1988 against all odds.

Ik ga er vanuit dat een torrentlink posten toegestaan is.

Dan kunnen jullie allemaal eens wat boeienders doen dan zeiken in dit draadje :biggrin:

Big30
7 augustus 2015, 10:27
Maar dat geldt voor Nederland ook. A-landen zitten bijna allemaal in een pool met B en C landen, de uitgangspositie met andere A-landen is dus gelijkwaardig en vormt dus geen excuus. Kortom, zakken in de FIFA ranking lijst heeft Nederland aan zichzelf te danken en niet aan het feit dat anderen van 'café ploegen' winnen.
Nogal wiedes wat je zegt. Zou NL wel wat ze in het verleden in de kwalificatie wel deden van B/C-landen hebben gewonnen hadden ze hoog in de ranking gestaan. Waar? Minimaal top5 als ik snel reken, maar dat is nu juist het punt dat zegt helemaal niets! Net als het evengrote onzin is dat IJsland omdat ze nu op plaats 24 staan (net achter Frankrijk) nu opeens evengoed als Frankrijk (plaats23) zou zijn, onzin gewoon.

FiFa ranking zegt me niet zoveel ook niet toen NL bijna jarenlang op plaats 2,3 of 4 stond. Wat telt zijn de eindtoernooien de EK en de WK en de plaatsen die je daar haalt. De hele kwalificatie kan me eigenlijk gestolen worden. Zeker voor de EK waar zo'n beetje de helft van de teams door zullen gaan. Haalt NL de kwalificatie niet, soit. Dan maar een keer geen EK, maar dat zal wel goed komen. Pas in Frankrijk begint de EK echt.

Maar dat was het punt niet, een top10 klassering in een ranking die je haalt als je alleen maar wint van landen die laag staan in de ranking is weinig zeggend. Dat de regels voor ieder land hetzelfde zijn wil ook nog niet zeggen dat de regels correct of logisch zijn. Zolang de sterke A-landen niet vaak tegen elkaar spelen blijft een ranking een wat dubieuze zaak. Nogmaals een EK of WK resultaat telt daar laat je zien wat je waard bent, een kwalificatie is zeker tegenwoordig voor de EK een beetje spielerei als 24 landen doorgaan.

Picasso 1
7 augustus 2015, 10:35
Minimaal top5 als ik snel reken, maar dat is nu juist het punt dat zegt helemaal niets!

Natuurlijk zegt het niks. Maar als sommigen ermee gaan schermen wanneer hun land er positiever dan anderen bij staat dan kunnen we het vanzelfsprekend weer onder de aandacht brengen als plotseling datzelfde land er negatiever dan andere landen voor staat. ;)

Picasso 1
7 augustus 2015, 10:39
Ik heb zojuist een goed gesprek gehad met Picasso en we hebben afgesproken dat we bij gezondheid in 2016 samen de Champions League-finale tussen Ajax en Real Madrid gaan bezoeken.

Wat had die spanjaard in zijn elektrische rookstaaf gestopt zodat jij van die rare hallucinaties krijgt ?

Change of plans, ik maak een nieuwe afspraak met Peter voor 2017.

Big30
7 augustus 2015, 11:02
Natuurlijk zegt het niks. Maar als sommigen ermee gaan schermen wanneer hun land er positiever dan anderen bij staat dan kunnen we het vanzelfsprekend weer onder de aandacht brengen als plotseling datzelfde land er negatiever dan andere landen voor staat. ;)

Dat ben ik dan weer met je eens! Kan geen kwaad zeker bij verstokte Ajax fans die tegenwoordig toch veel moeite hebben de harde realiteit onder ogen te zien en de bittere waarheid niet kunnen en willen accepteren.

Dan kunnen jullie allemaal eens wat boeienders doen dan zeiken in dit draadje :biggrin:
Er wordt hier weinig gezeken, wel wat functioneel afgezeken en stokpaardjes tot in den treure bereden :biggrin:.

Big30
7 augustus 2015, 11:18
Transfer Hector Moreno naar PSV nadert ontknoping, speler afgereisd naar Nederland

EINDHOVEN - De transfer van Hector Moreno naar PSV nadert de ontknoping. De speler is met zijn zaakwaarnemer Mino Raiola naar Nederland afgereisd om te onderhandelen over een meerjarig contract bij de Eindhovense landskampioen.

Komen de speler en de club eruit, dan moet PSV nog wel overeenstemming bereiken met Espanyol. Bij de Spaanse club heeft de Mexicaan nog een éénjarig contract.

Opvolger Rekik
Moreno is een linksbenige centrale verdediger. Daar zocht PSV naar sinds het vertrek van Karim Rekik naar het Franse Olympique Marseille. Moreno speelde, voordat hij naar Espanyol ging, drie seizoenen bij AZ.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/233926992/Transfer+Hector+Moreno+naar+PSV+nadert+ontknoping, +speler+afgereisd+naar+Nederland.aspx

Als die hard Ajax fan lees ik dit soort berichten met stijgende verbazing! Is PSV dan nu al niet sterk genoeg hebben ze al niet genoeg aankopen gedaan? Te gek voor woorden ze hebben zelfs zo'n 5 miljoen over voor een verdediger! Waarschijnlijk ook nog eens speler die meteen gaat spelen en over veel kwaliteiten beschikt. Zou een leuke speler voor Ajax geweest zijn, maar ja die hebben geen centen en doen niet aan scouting. Hoeft ook niet want die hebben een geweldige jeugd opleiding.

Wij bij Ajax hebben wel mooi Heitinga, die kan van de bank goed coachen, dus dat komt achterin bij Ajax met al die toppers wel goed.

deket
7 augustus 2015, 11:43
Zie je wel dat de polemiek over de ranking weer aan gang stoot.
Big, lees jij Roemeense kranten?
Peter, bij FC De Kampioenen verdedigen ze meer volwassen dan bij je Ajax.
en wat kan mij Waregem en Standard schelen?
in de CL won Anderlecht in de laatste onderlinge confrontaties van PSV, dat telt

Jan Verplancke
7 augustus 2015, 12:05
Voor de fans van de Nederlandse competitie hier, hoop ik dat de heren bestuurders wat meer bezig zijn met de realiteit van de dag van vandaag dan met voetbalpotjes van jaren geleden of toernooien uit de vorige eeuw. Anders zou de teloorgang best nog wel eventjes door kunnen gaan.

Go Ahead mocht inderdaad meedoen vanwege het fairplay ticket, maar dat kost een hoop punten. De totale punten van alle andere teams moeten nu door 6 gedeeld worden i.p.v. door 5. Dat formidabele punt dat Ajax in Wenen uit het vuur wist te slepen is nu bijvoorbeeld maar 1/6e waard i.p.v. 1/5e en de 6 punten van AZ maar 1.00 i.p.v. 1.20. Dat kan dus net 'n belangrijke plaats kosten. De teams die belang hebben bij de CL zouden eigenlijk moeten voorkomen dat dit soort caféploegen met een fair play ticket of na wat mazzel in de EL-play offs in Nederland Europa ingaan. Ze loten toch geen aansprekende tegenstander, ze verdienen er toch niet heel veel geld aan en ze winnen toch niet.

Overigens was Griekenland op zich wel terecht groepshoofd gezien de prestaties in de voorgaande EK-cyclussen.

Standard neemt 'n EL niet heel serieus. Je kunt beter proberen CL te halen dan je kruit te verschieten in de EL.

Big30
7 augustus 2015, 12:05
in de CL won Anderlecht in de laatste onderlinge confrontaties van PSV, dat telt
Zo is dat, in de poule fase versloeg Anderlecht 2000-2001 PSV, het grootste suc6 in de geschiedenis van Anderlecht en nogmaals proficiat. PSV behaalde daarna met speels gemak in de CL nog een 1/2 finale en een 1/4 en 1/8 finale plaats.

Anderlecht als ze al eens de CL haalden werd steeds kansloos in de voorronde uitgeschakeld. PSV is dit jaar weer klaar om in de CL te presteren, Anderlecht is net terug van het uitstapje naar Europa Park, komen ze in de draaimolen Europees ook eens een ronde verder :biggrin:!

deket
7 augustus 2015, 12:12
Nogmaals indien je provincieploegje de 1/2 finale van de CL zou halen trakteer ik je op een trio Big. Wel met 2 meiden uit een club dus. In het ander geval,indien niet is een vrijkaart al genoeg

Jan Verplancke
7 augustus 2015, 12:14
Veel zal dan toch afhangen van de loting. PSV, Real Madrid, Man Utd, Wolfsburg of zo lijkt me toch einde oefening. Meeste ploegen uit de League Route zullen ook te hoog gegrepen zijn voor PSV. De Champions route geeft wat verradelijke ploegen waar PSV ook nog niet zomaar van gewonnen heeft. Laatste jaartje dat Nederlandse clubs door de coefficienten ranking onevenredig worden beschermd in de CL. Volgend jaar gewoon pot 3 of 4.

Een ding is zeker. Tijdens de loting zullen de ogen volop gericht zijn op PSV, want elke ploeg zal PSV als groepshoofd willen!

Anderlecht speelde gelijk in Turkije tegen Galatasaray, in London tegen Arsenal, in Dortmund tegen Dortmund en won van Galatasaray. Mijn club is het niet, maar je kunt moeilijk zeggen dat het niks was. Alleen tegen Dortmund werden ze weggespeeld volgens mij. Ajax speelde gelijk tegen 'n ongemotiveerd PSG, won thuis van Nicosia en pakte in Cyprus ook knap een puntje mee.

Strijker
7 augustus 2015, 12:29
Veel zal dan toch afhangen van de loting. PSV, Real Madrid, Man Utd, Wolfsburg of zo lijkt me toch einde oefening.

Jij gaat er dus al van uit dat de Belgische tobclub Brugge het niet gaat redden tegen Man Utd. :tongue:

Goedemorgenallemaal
7 augustus 2015, 12:39
Welke Club heeft de afgelopen jaren meteen aan de CL mee mogen doen? Puntjes proberen te pakken voor Nederland?

Jan Verplancke
7 augustus 2015, 12:44
Jij gaat er dus al van uit dat de Belgische tobclub Brugge het niet gaat redden tegen Man Utd. :tongue:

Uiteraard. Geen schijn van kans.

Als je interesse hebt in de onderbouwing:
Man Utd heeft vorig jaar 190 miljoen euro uitgegeven en dit seizoen ook al ruim 100 miljoen euro. Dat is bijna 10 keer de gehele begroting van Brugge. Salarissen zouden ook rond de 300 mio liggen. Man. Utd heeft op elke positie een betere speler dan Club Brugge, elke Man Utd speler is beter dan zijn directe tegenstander (ialhoewel, Daley Blind als hij mee mag doen) en de bankzitters zouden bij Brugge in de basis staan. Brugge zou in de Premier League degraderen. Ga maar na, een team als Newcastle bungelt daar tegen degradatie en die halen nu weer wat spelers op die in België en Nederland tot de betere spelers van de competitie behoorden.

De slechtst mogelijke loting, al zijn Valencia, Bayer Leverkusen, Shaktar en Sporting natuurlijk ook beter. Jammer voor hen dat ze eerst uit moeten. Speel je eerst thuis, dan heb je in elk geval nog een mooi affiche. Als sparringspartner voor een oefenwedstrijd is Manchester United tegenwoordig onbetaalbaar voor Europese clubs.

En dat zal er de komende jaren allemaal niet minder op worden, denk ik.

Jan Verplancke
7 augustus 2015, 12:52
Nogmaals indien je provincieploegje de 1/2 finale van de CL zou halen trakteer ik je op een trio Big. Wel met 2 meiden uit een club dus. In het ander geval,indien niet is een vrijkaart al genoeg

Hem in ontoerekeningsvatbare toestand een vrijkaart ontfutselen dus... :)

P11111
7 augustus 2015, 12:52

Dat is nu juist wat ik destijds bedoelde. Robben heeft sinds het succesvolle WK nauwelijks nog in Oranje gespeeld.

Jij hebt het helemaal door.

Strijker
7 augustus 2015, 13:04
Welke Club heeft de afgelopen jaren meteen aan de CL mee mogen doen? Puntjes proberen te pakken voor Nederland?

Dat was AJAX, de meest succesvolle club van Nederland.
Dat het niet meer punten heeft gepakt dan het daadwerkelijk heeft gedaan had ook met zware lotingen te maken.
2014 - 2015: Barcelona, PSG, Apoel Nicosia.
2013 - 2014: Barcelona, AC Milan, Celtic. (toch nog knap derde geworden)
2012 - 2013: Real Madrid, Dortmund, Man. City. (toch nog knap derde geworden)
2011 - 2012: Real Madrid, Olympique Lyon, Dinamo Zagreb. (dankzij de deal tussen Lyon en Zagreb derde geworden in de poule, zonder die deal waren ze op plek 2 geeindigd)
2010 - 2011: Real Madrid, AC Milan, Auxerre. (in dit jaar kwamen ze via voorrondes in de CL)

P11111
7 augustus 2015, 13:10
Peter, bij FC De Kampioenen verdedigen ze meer volwassen dan bij je Ajax.
en wat kan mij Waregem en Standard schelen?

Als je supporter bent van een club die niet eens in de top-2 van de Belgische droeftoeterscompetitie kan eindigen, zou je je hier eigenlijk wat bescheidener moeten opstellen. Laat staan dat je volgeling bent van Antwerp FC... En dan zoveel misplaatste voetbalbabbels hebben. Bizar. Waarschijnlijk hebben dat soort personen thuis geen spiegel.

Dat geldt natuurlijk ook voor de aanhangers van het Belgische nationale elftal dat, zeg maar, de laatste 20 jaar vrijwel nooit op een eindtoernooi verscheen, laat staan minimaal ook maar één keer een halve-finaleplaats heeft behaald, in die periode nog niet eenmaal in een officieel duel tegen een voetballand van betekenis heeft gewonnen en in Brazilië roemloos werd uitgeschakeld.

Op grond waarvan hebben deze mensen eigenlijk zulke grootspraak?

We lijken hier al langer wel een groepje bijzonder kinderlijke en ergerlijke papegaaien. :cool:
Het wordt hoog tijd voor een ander niveau.

Jan Verplancke
7 augustus 2015, 13:13
Laten we het maar netjes vooraf vragen: is dit een poging tot humor of 'n voetbalinhoudelijke post waar je serieuze reactie op verwacht?

In beide gevallen faalt het hopelozer dan de verdediging van Ajax tegen een stel Oostenrijkse jodelaars, maar goed... :)

P11111
7 augustus 2015, 13:21

Ben jij als het erop aankomt wel zo trakteerderig, De Ket?

De laatste tijd heb ik ongevraagd enkele interne mailberichten van (Belgische) forumleden over jou ontvangen waaruit een heel ander beeld van jou tevoorschijn komt. Je wil ons toch niet blij proberen te maken met een dode mus? ;)

Jan Verplancke
7 augustus 2015, 13:36
Was dat het berichtje van de man die om een taxiritje uit te sparen op weg naar 'n saunaclub meer kilometers loopt dan de gemiddelde verdediger van Ajax tijdens 'n tweeluik om CL-tickets? :)

Jan Verplancke
7 augustus 2015, 14:14
Zondag trouwens Steaua tegen Dinamo.

En zaterdag de strijd om de Roemeense versie van de Jaarbeursstedenbeker, de Hoerenstedenbeker: Braila vs. Galati. Galati speelde in 2011/2012 nog Champions League, maar is vorig seizoen gedegradeerd.

En bijna failliet, supporters hebben water moeten kopen om te voorkomen dat de spelers uitdrogen tijdens trainingen. Of zou het een aloude Roemeense truc zijn om fans geld afhandig te maken? ;)

http://dunareabatrana.ro/images/front/apa_pentru_otelul.jpg

P11111
7 augustus 2015, 16:13
Column

Handen af van Frank de Boer

Frank de Boer is op veel momenten groter dan Ajax. Zeker op de momenten waarop hij stoïcijns boven het eeuwige gekonkel in de Arena staat. Hij weigert te kiezen tussen de iconen Johan Cruijff en Louis van Gaal en opereert behendig tussen de frontlinies op het trainingscentrum De Toekomst. Hij hoeft niet in gesprek met de hem opgedrongen adviseur Tscheu La Ling, maar wordt de afgelopen vijf jaar wel vier keer landskampioen. Na de Champions League uitschakeling door Rapid Wien hoor je motorzagen ronken en weet De Boer dat bij Ajax voor hem het einde nadert en dat zijn tegenstanders in het fluistercircuit roepen ‘dat hij over zijn houdbaarheidsdatum’ is en dat verdient hij niet.

Het moment is pijnlijk. Frank de Boer achter de tafel in de enorme persruimte in de catacomben van De Arena na de 3-2 nederlaag tegen het matige Rapid Wien. Natuurlijk heeft chef-sport Willem Vissers van De Volkskrant het grootste gelijk van de wereld als hij het Ajax-spel als ‘kleuterklasvoetbal’ duidt. Net zo logisch is de vraag waarom hij de ervaring van bankzitters Johnny Heitinga en Lasse Schöne niet heeft ingebracht om tegen de sluw counterende Oostenrijkers het spel te ontregelen en ‘gogme’ binnen de lijnen te krijgen.

Hoe veel toekomst talenten als Riechedley Bazoer, Kenny Tete, Jaïro Riedewald en Daley Sinkgraven ook hebben, de ervaring uit het verleden van routiniers als Heitinga en de meest waardevolle Ajacied van het afgelopen seizoen Schöne zou wellicht het sportief drama hebben voorkomen.

Frank zou te veel een Van Gaal-kloon zou zijn

In het duel van dinsdagavond had Heitinga de jonkies wel duidelijk gemaakt dat acties vlak voor de goals à la Sinkgraven leuk zijn tegen Excelsior, maar op Europees niveau dodelijk zijn en dat een voorsprong verdedigen niet meer is dan de bal de tribune in rossen als er tijd gewonnen moet worden.

Het pijnlijke van de scherpe vraagstelling van Vissers zit niet in de logica van de vraag, maar in de worsteling van De Boer met het antwoord. De trainer, die thuis graag kippedijtjes met ajam-pedis saus voor gasten bereidt, vakantie houdt op camping Het Speulderbos in Garderen op de Veluwe en voor zijn vrouw met moderne meubelen naar klanten rijdt, ondergaat de aanval zo lijdzaam als ik De Boer nog nooit heb zien doen. Mompelt aangeslagen dat de journalist misschien wel een punt heeft en zacht hoorde je de motorzagen ronken en weet je wat de grootste krant van Nederland de volgende dag over een houdbaarheidsdatum gaat schrijven.

Na Co Adriaanse, Jan Wouters, Marco van Basten, Danny Blind, Henk ten Cate en Martin Jol kun je er vanuit gaan dat de trainer gaat sneuvelen en niemand keihard zal zeggen wat de echte problemen bij Ajax zijn. De onmogelijke spagaat bijvoorbeeld dat er na de Cruijff-revolutie vooral eigen talent moet doorstromen en zo min mogelijk mag worden gekocht. Of bijvoorbeeld de 4-3-3 speelstijl die tijdens het WK in Brazilië door notabene ex-Ajacied Louis van Gaal soepel werd vervangen door een meer realistisch speelstijl, met Arjen Robben als target-man en meer focus op het verdedigen. Het aanvallende 4-3-3 is internationaal zelfmoordvoetbal. Dat weet Frank de Boer en hoorde vorig jaar in de wandelgangen al dat hij ‘te veel een Van Gaal-kloon zou zijn’.

Wat is er mis mee om zoals Feyenoord en PSV ervaring in te kopen?

Verder weet Frank de Boer ook wel dat Riedewald en Bazoer potentiële wereldtoppers zijn, maar op topniveau nog geen wedstrijd kunnen beslissen. Daar horen spelers bij die de talenten sturen en op cruciale momenten met hun ervaring beslissend zijn. En dan komt de doctrine bij Ajax om de hoek kijken dat iedere aankoop én niet te veel mag kosten én meteen onder druk komt van kritische media en fans. Natuurlijk is de lijst met miskopen inmiddels lang, maar de vraag is interessant waarom er binnen de club nooit wordt doorgepakt zoals bij PSV waar internationale gelouterde spelers als Andrés Guardado en Hector Moreno wel voor het evenwicht kunnen zorgen tussen talent en ervaring. Het is precies dat gevecht dat Frank de Boer afgelopen seizoen heeft gevoerd met opleidingsbaas Wim Jonk, die De Boer verweet te weinig talent door te laten stromen. Een trage Deen Christian Poulsen kon twee jaar geleden zo maar uitgroeien tot steunpilaar.

Ondertussen is het nog maar de vraag of de aangeslagen De Boer nog lang in dit mijnenveld overeind blijft. Het wordt tijd dat Ajax niet langer meer in het roemrijke verleden blijft hangen, maar een voetbalvisie ontwikkelt die internationaal overeind blijft. Zoals bij FC Basel, dat werkt met een soortgelijke begroting dan Ajax, maar door slim aan- en verkopen in Zuid Amerika in de Champions League gewoon door de poulefase rolt. Wat is er verder mis mee om zoals Feyenoord en PSV dat nu doen wat meer ervaring in te kopen? Wat moet Ajax bijvoorbeeld met de van Arsenal afkomstige Yaya Sanogo? Die gaat het verschil niet maken.

Het echte probleem bij Ajax is de hang naar het verleden. Naar de dominantie van Johan Cruijff. De successen onder Louis van Gaal. De magie van Dennis Bergkamp. Maar de wereld is veranderd. Zakelijker. Minder romantisch.

Voetbal in de top is efficiënt overeind blijven en geen topamusement meer. Sterke mannen moeten opnieuw de voetbalbijbel van Ajax gaan schrijven. Het Ajax 3.0 concept waarin opleiding voorop moet blijven staan, maar de nieuwe zakelijkheid ook een mix vraagt met gelouterde helden. Waar het evangelie van het 4-3-3 niet meer heilig is en Johan Cruijff samen met Frank de Boer erkent dat de voetbalwereld van 2015 oneindig veel zakelijker is dan die van de vorige eeuw.

Ik ben voor een contract voor het leven voor Frank de Boer. Niet voor de eeuwigheid als trainer, maar uiteindelijk als Ajax-icoon 3.0. Handen af van Frank de Boer. Sluit hem samen met Johan Cruijff op en laat ze net zo lang knokken tot droom en realiteit tot een nieuwe Ajax-visie hebben geleid.

Bron: Helden Online

KanariePiet
8 augustus 2015, 21:37
STVV heeft thuis 1-1 gelijk gespeeld tegen Oostende. Meer zat er niet in. We blijven ongeslagen: gestart met een mooie 7 op 9 :). Op nu naar het tweeluik Gent (uit) en vooral Genk (thuis) => smurfentaart maken!!!!:teuflisch:

KANARIES FOR EVER!!!:biggrin:

Nedlovefkk
8 augustus 2015, 22:30
Dat doen ze mooi KP. De limburgers op dit forum zullen ook wel blij zijn met de zege van RODA JC KERKRADE. Had ik ook wel verwacht. Feyenoord ook gewonnen in NL. Ging bijna mis maar knullige verdediging van Utrecht hielp ze in het zadel. Go AZ morgen! Kan mooi potje worden vroeg in de middag.

P11111
10 augustus 2015, 09:19
Niet dat ik zelf zoveel waarde hecht aan die lijst (ook niet toen Spanje daar goed op stond)...

COLUMN

Wereldranglijst

Goed, ik omschrijf een huidige wereldranglijst en u moet raden op welke sport de ranglijst betrekking heeft. Daar gaan we. Wales staat boven Nederland.

Rugby? Fout. Roemenië staat vier plaatsen hoger dan Spanje. Italië staat onder Slowakije. Het lijkt nu te gaan tussen kogelstoten en gewichtheffen. Voor die paar mensen die er nog rekening mee houden dat ik het over voetbal heb: Albanië staat boven Frankrijk.

Al met al ontstaat het beeld van een obscure atletieksport die gedomineerd wordt door Oost-Europese dopinglanden en Wales. Toch betreft het wel degelijk de FIFA-wereldranglijst van 6 augustus. Het toont nog maar eens aan dat de wereldvoetbalbond niet uitblinkt in een realistische kijk op de werkelijkheid.

We gaan nog even door: Servië staat lager dan Equatoriaal-Guinea. Inderdaad, Equatoriaal-Guinea, de aardrijkskundige variant van 'of je worst lust'. Volgens de FIFA is de ploeg van Dušan Tadic en Nemanja Gudelj niet opgewassen tegen Equatoriale vedetten als Igor Engonga en Diosdado Mbele, het wonderkind van Leones Vegetarianos.

Als we de FIFA mogen geloven, is Australië voorbijgestreefd door de Democratische Republiek Congo. Zuid-Korea, in 2002 onder de bezinnende leiding van Guus Hiddink nog de nummer 4 van de wereld, staat enkele plaatsen onder Kaapverdië. Trinidad staat boven Japan. Tobago ook.

Soms denk ik dat een alfabetische rangschikking de verhoudingen beter weerspiegelt dan de FIFA-ranking. Met Argentinië als huidige lijstaanvoerder en België, dat nog maar kortgeleden een anoniem voetballand was en op alle eindtoernooien ontbrak, als nummer 2 gaat het overigens daadwerkelijk die kant op. Zeker als Colombia straks 3e wordt ten koste van Duitsland.

Op één punt geeft de ranglijst wél een goed beeld van de realiteit: San Marino staat nu boven Samoa.

Het is nauwelijks een verrassing voor wie de recente nivellering in de Samoaanse competitie heeft kunnen waarnemen. Hopelijk is het een wake-up call en hoort Samoa op termijn weer gewoon tot de beste 195 landen van de wereld.

Bron: De Gelderlander

Big30
10 augustus 2015, 11:14
Toch denk ik dat het je als groot fan van Roemenie zeer goed zal doen dat onze Roemeense vrienden nu maar liefst op plaats 7 in de Fifa ranking staan!!!

Dat heeft te maken met de wat vreemde en onlogische manier waarop de punten worden berekend, zie:
http://resources.fifa.com/mm/document/fifafacts/r%26a-wr/52/00/97/fs-590_10e_wrpoints_english.pdf

Win je 3 maal tegen zwakke B/C-landen levert dat nu eenmaal meer punten op dan bv 2 maal winst en 1 maal verlies of zelfs gelijk tegen een sterk A-land. In Roemenie een land vol met wijze mensen en trouwens hele lieve en mooie dames kan met dit relativeringsvermogen tonen. Men blijft daar gelukkig heel nuchter onder, typisch Roemeens. Daar zouden andere landen wat van kunnen en moeten leren :tongue:!

Zo ligt men in Italie bepaald niet wakker van plaats 16 en in Frankrijk van plaats 23. Samen met Duitsland, Spanje en Nederland zijn het weer deze landen die gaan uitmaken wie in 2016 EK kampioen in Frankrijk wordt.
Engeland hoe sterk de competitie daar ook is moet men toch meer als een mogelijke outsider zien, net als bv Portugal of Wales.

COLUMN

Wereldranglijst

Goed, ik omschrijf een huidige wereldranglijst en u moet raden op welke sport de ranglijst betrekking heeft. Daar gaan we. Wales staat boven Nederland.

Rugby? Fout. Roemenië staat vier plaatsen hoger dan Spanje. Italië staat onder Slowakije. Het lijkt nu te gaan tussen kogelstoten en gewichtheffen. Voor die paar mensen die er nog rekening mee houden dat ik het over voetbal heb: Albanië staat boven Frankrijk.

Al met al ontstaat het beeld van een obscure atletieksport die gedomineerd wordt door Oost-Europese dopinglanden en Wales. Toch betreft het wel degelijk de FIFA-wereldranglijst van 6 augustus. Het toont nog maar eens aan dat de wereldvoetbalbond niet uitblinkt in een realistische kijk op de werkelijkheid.

Soms denk ik dat een alfabetische rangschikking de verhoudingen beter weerspiegelt dan de FIFA-ranking. Met Argentinië als huidige lijstaanvoerder en België, dat nog maar kortgeleden een anoniem voetballand was en op alle eindtoernooien ontbrak, als nummer 2 gaat het overigens daadwerkelijk die kant op. Zeker als Colombia straks 3e wordt ten koste van Duitsland.

Eigenlijk had de journalist zich moeten afvragen hoe de ranking tot stand komt. Dan had hij begrepen dat de ranking het gevolg is van een wat bizarre punten telling die inderdaad als gevolg heeft dat je top5 kunt komen te staat zonder ooit van een top10 of zelfs top20 land gewonnen te hebben.

Probleem is en blijft natuurlijk wel hoe je iets moet zeggen over de ware krachtsverhoudingen onderling tussen de echte toplanden als deze tussen de EK's en WK's bijna niet tegen elkaar uitkomen.
De enige echte graadmeter die we hebben zijn de EK's en WK's of kampioenschappen in Azie cq Amerika. Een goed alternatief om de ware en huidige krachtsverhoudingen te bepalen is er eigenlijk in het voetbal niet.

Big30
10 augustus 2015, 11:23
Tscheu La Ling rondt volgens Johan Cruijff op korte termijn een onderzoek af naar de situatie bij Ajax. De oud-speler van de Amsterdammers werd twee maanden geleden aangesteld als adviseur van een strategische commissie.
"Alle verhalen dat Ling interim-directeur is, zou meebeslissen bij transfers en ik weet niet wat meer, zijn uit de lucht gegrepen. Tscheu is bezig met onderzoek en komt binnenkort met bevindingen en aanbevelingen", schrijft Cruijff in zijn column in De Telegraaf.

Volgens Cruijff worden de huisregels van Ajax "met voeten getreden". "Voor alle duidelijkheid, dit is geen aanval op Frank de Boer. Hij is namelijk het einde van de rit. Daarvoor zijn er nog allerlei tussenstations."

"Daarom heb ik de raad van commissarissen gevraagd om een analytisch en pragmatisch denkend persoon als Tscheu La Ling in te schakelen om de huidige situatie in kaart te brengen."

Geschrokken
Cruijff is geschrokken van de prestaties van Nederlandse clubs in Europa. Ajax werd vorige week in de derde voorronde van de Champions League uitgeschakeld door Rapid Wien, terwijl Vitesse in de derde voorronde van de Europa League strandde tegen Southampton.

AZ plaatste zich ten koste van Istanbul Basaksehir wél voor de play-offronde in de Europa League.

"De basis van wat je doet, is weten wat je doet. Nu doen we vaak maar wat", vindt Cruijff.
http://www.nu.nl/voetbal/4103748/ling-komt-volgens-cruijff-binnenkort-met-aanbevelingen-ajax.html

Teiresas
10 augustus 2015, 12:09
Tscheu La Ling rondt volgens Johan Cruijff op korte termijn een onderzoek af naar de situatie bij Ajax. De oud-speler van de Amsterdammers werd twee maanden geleden aangesteld als adviseur van een strategische commissie.
"Alle verhalen dat Ling interim-directeur is, zou meebeslissen bij transfers en ik weet niet wat meer, zijn uit de lucht gegrepen. Tscheu is bezig met onderzoek en komt binnenkort met bevindingen en aanbevelingen", schrijft Cruijff in zijn column in De Telegraaf.

Volgens Cruijff worden de huisregels van Ajax "met voeten getreden". "Voor alle duidelijkheid, dit is geen aanval op Frank de Boer. Hij is namelijk het einde van de rit. Daarvoor zijn er nog allerlei tussenstations."

"Daarom heb ik de raad van commissarissen gevraagd om een analytisch en pragmatisch denkend persoon als Tscheu La Ling in te schakelen om de huidige situatie in kaart te brengen."

Geschrokken
Cruijff is geschrokken van de prestaties van Nederlandse clubs in Europa. Ajax werd vorige week in de derde voorronde van de Champions League uitgeschakeld door Rapid Wien, terwijl Vitesse in de derde voorronde van de Europa League strandde tegen Southampton.

AZ plaatste zich ten koste van Istanbul Basaksehir wél voor de play-offronde in de Europa League.

"De basis van wat je doet, is weten wat je doet. Nu doen we vaak maar wat", vindt Cruijff.
http://www.nu.nl/voetbal/4103748/ling-komt-volgens-cruijff-binnenkort-met-aanbevelingen-ajax.html

Hup, weer een rapport van een adviseur van een commissie. De zoveelste.
Zien die gasten in 020 nou zelf niet dat ze verdrinken in de commissies en de rapporten?? Zien ze daar nou zelf niet dat die 'fluwelen revolutie' van JC nergens op slaat? Die man slaat al jaren alleen maar volslagen onzin uit en iedereen bij Ajax loopt er achteraan of hij de wijsheid in pacht heeft. Echt ongelofelijk.

Een bankrekening van > 100 miljoen, maar een gemiddelde leeftijd op het veld van 20 jaar. Geen wonder dat de internationale prestaties al jaren achterblijven. Verwachten ze nou zelf nou écht dat ze met een veredeld juniorenteam de wereld kunnen veroveren?

Ajax gaat nog eens ten onder aan geouwehoer, gekonkel en de bizarre denkbeelden van JC. Die dan ook nog eens nooit en te nimmer ergens verantwoordelijkheid voor wil dragen. Lachwekkend.

P11111
10 augustus 2015, 12:17
Zoals Keje Molenaar, aanhanger van de Cruijff-groep, gisteren bij FOX Sports terecht opmerkte moet de prioriteit nu gaan naar het aankoopbeleid van het eerste elftal. Dat wil zeggen in plaats van al die breedte-aankopen die vrijwel allemaal op de bank terechtkomen, drie diepteversterkingen kopen, die dan ook een hoger salaris mogen verdienen ("het geld is in ruimte mate beschikbaar"), die de jonge spelers bij de hand nemen en tot wasdom laten komen. De visie van Cruijff is namelijk ook dat als je bepaalde kwaliteiten (nog) niet zelf hebt, je ze moet kopen.

Laten we op basis van een uitwedstrijdje tegen AZ absoluut niet in de war raken en conclusies trekken - zo goedgelovig en fanblind moeten we zeker nog niet zijn - maar het spel oogde gisteren al een stuk aantrekkelijker, volwassener en overtuigender dan in het hele vorige seizoen. De voortdurende en ergerlijke passjes terug en breed waren gelukkig minimaal, er werd zoveel mogelijk naar voren gevoetbald. De grilligheid zal echter niet meteen zijn verdwenen met zo'n jonge groep.

Na afloop van de wedstrijd verscheen Heitinga ook weer op het veld. Hij was wederom druk met het uitdelen van handjes en knuffels, in dat opzicht is hij nu al echt een meerwaarde. ;) Volgens De Boer is Johnny nog niet 100% wedstrijdfit, dus we mogen blijven hopen op zijn speeltijd.

Persoonlijk zou ik behalve een geroutineerde sterkmaker graag nog twee vleugelaanvallers erbij willen, waaronder een klassieke linksbuiten.

Big30
10 augustus 2015, 16:06
Het grootste probleem bij Ajax lijkt nu meer JC en zijn discipel la Ling. De situatie is nu al ontspoord en wat er mis is ziet iedereen. Al 2-3 jaar wordt er geen enkele fatsoenlijk aankoop gedaan en wat er dan wel op het veld staat is een kwalitatief arm veredeld junioren elftal wat simpel weg niet veel beter kan dan wat ze nu laten zien.

Het is een gigantische open deur dat er nu wat moet gebeuren alleen niemand doet wat. Begin bv om Overmars weg te sturen als eindverantwoordelijke voor het wanbeleid op aankoop gebied. Het laatste wat Ajax nu nodig heeft is een vage adviseur zonder duidelijk bevoegdheden, of Cruijff neemt zijn verantwoordelijkheid en doet iets of hij vertrekt definitief bij Ajax. Wat er nu gebeurt is lachwekkend en verslechtert de acute noodsituatie alleen maar.

Ajax is bezig af te glijden naar het nivo van een modale eredivisie sub-topper. Iedereen ziet het en wat moet gedaan worden is volstrekt helder. Er gebeurt alleen niets behalve nog meer onrust door Cruijff en zijn derde kolonne.

P11111
10 augustus 2015, 16:18
wat er dan wel op het veld staat is een kwalitatief arm veredeld junioren elftal wat simpel weg niet veel beter kan dan wat ze nu laten zien.

Ik nodig jou bij deze uit om de ontwikkeling van met name Riedewald, Bazoer, Sinkgraven, El Ghazi, Tete en Dijks de komende twee seizoenen te gaan volgen. Deze inderdaad nog jonge en onervaren spelers hebben wel degelijk de nodige potentie om naar een veel hoger en constanter niveau door te groeien. Om dat te kunnen inschatten hoef je, net als ik, niet eens verstand van voetbal te hebben. Dus ook jij zou dat moeten kunnen waarnemen. :)

Wellicht is het inderdaad goed om snel afscheid van Overmars te nemen en daar een sterkere en wat minder zuinige man met een goed voetbaloog neer te zetten.

Teiresas
10 augustus 2015, 16:29
...om de ontwikkeling van met name Riedewald, Bazoer, Sinkgraven, El Ghazi, Tete en Dijks de komende twee seizoenen te gaan volgen. Deze inderdaad nog jonge en onervaren spelers hebben wel degelijk de nodige potentie om naar een veel hoger en constanter niveau door te groeien.

Heb je daar VANDAAG wat aan?

P11111
10 augustus 2015, 16:30
Heb je daar VANDAAG wat aan?

Gistermiddag wel. Vandaag hebben ze getraind. :)

Maar even serieus: laten we ons in eerste instantie eens richten op de prestaties in de nationale competitie.

Big30
10 augustus 2015, 16:31
Deze inderdaad nog jonge en onervaren spelers hebben wel degelijk de nodige potentie om naar een veel hoger en constanter niveau door te groeien. Om dat te kunnen zien hoef je, net als ik, niet eens verstand van voetbal te hebben. Dus ook jij zou dat moeten kunnen waarnemen.

Wellicht is het inderdaad goed om snel afscheid van Overmars te nemen en daar een sterkere en wat minder zuinige man met een goed voetbaloog neer te zetten.
Je zegt het eigenlijk zelf al. Op dit moment zijn genoemde spelers beter op hun plaats in jeugd elftal dat in de eerste divisie uitkomt. Eerst die 3 aankopen met ervaring en dan kun je ze zo af en toe in Ajax 1 inpassen.

Verder is niets zo dodelijk een speler te bestempelen als iemand met veel potentie. Je zegt dan feitelijk dat hij nu nog veel tekortkomingen telt. Een saunaclub met potentie is ook een mooi eufemisme. Het zijn spelers die wellicht volwaardige eredivisie voetballers kunnen worden maar dat nu nog niet zijn. Bepaald ook niet het nivo van Depay vorig jaar bij PSV.

Teiresas
10 augustus 2015, 16:32
Gistermiddag wel. :)

Afgelopen Dinsdag niet. En toen ging het er om...

Big30
10 augustus 2015, 16:38
De bal blijft rond maar ik geef Brugge meer kans door te gaan tegen MU dan Ajax tegen Jablonec. Dat is een nuchtere constatering gebaseerd op wat er nu op het veld staat maar vooral op wat er nu ontbreekt op het veld en aan het spel van Ajax.

P11111
10 augustus 2015, 16:45
Afgelopen Dinsdag niet. En toen ging het er om...

Voor de ontwikkeling van deze spelers is de groepsfase van de Europa League wellicht beter dan weer ingedeeld worden in een poule met ploegen van het kaliber Real Madrid, Barcelona, Chelsea en Bayern München. Zoals jijzelf ook al aangaf is het elftal van dit moment wel heel erg jong en onervaren.

Maar goed, voor het zover is moet eerst nog even met de nummer drie van Tsjechië worden afgerekend, een ploeg die op slechts drie punten afstand van het toch vrij behoorlijke Sparta Praag eindigde.

Teiresas
10 augustus 2015, 16:50
Voor de ontwikkeling van deze spelers is de groepsfase van de Europa League wellicht beter dan weer ingedeeld worden in een poule met ploegen van het kaliber Real Madrid, Barcelona, Chelsea en Bayern München. Zoals jijzelf ook al aangaf is het elftal van dit moment wel heel erg jong en onervaren.

Maar goed, voor het zover is moet eerst nog even met de nummer drie van Tsjechië worden afgerekend, een ploeg die op slechts drie punten afstand van het toch vrij behoorlijke Sparta Praag eindigde.

Wat moet de doelstelling van een club zijn?
Optimale sportieve prestaties of spelers ontwikkelen om ze vervolgens voor hun 21e te verkopen zodat je er nooit de sportieve vruchten van zult plukken?

P11111
10 augustus 2015, 16:54
Als clubsupporter en voetballiefhebber kies ik vanzelfsprekend voor de sportieve prestatie.

De Laef
10 augustus 2015, 16:55
De bal blijft rond maar ik geef Brugge meer kans door te gaan tegen MU dan Ajax tegen Jablonec. Dat is een nuchtere constatering gebaseerd op wat er nu op het veld staat maar vooral op wat er nu ontbreekt op het veld en aan het spel van Ajax.

de EERSTE keer van jou een verstandige opmerking

Big30
10 augustus 2015, 16:59
Wat moet de doelstelling van een club zijn?
Optimale sportieve prestaties of spelers ontwikkelen om ze vervolgens voor hun 21e te verkopen zodat je er nooit de sportieve vruchten van zult plukken?
Neem een voorbeeld aan PSV. Met Depay en Wijnaldum werden ze kampioen en die zijn nu 21j en 24j oud verkocht, daar werd goed gecasht en met het ontvangen geld werden weer goede vervangers gekocht. Probleem is dat Ajax nu geen enkele speler heeft van het nivo Depay of Wijnaldum.

Ze hebben wel 100 miljoen zegt men op de bank staan en Heitinga op de bank zitten, ook mooi :biggrin:!

Big30
10 augustus 2015, 22:05
Met de zwaar teleurstellend uitschakeling in de voorronde van de Champions League nog vers in het achterhoofd likken de Ajacieden hun wonden. Voor het standaard bataljon aan feitenloze critici is wederom de rode loper uitgelegd om het zogeheten Plan Cruijff, zoals bij elke Europese uitschakeling, af te branden. Arno Vermeulen, woordvoerder van Steven Ten Have, voorop. Maar is dat terecht?

Even terug in de tijd. Waarom is het Plan Cruijff eigenlijk tot stand gekomen? Een groep trainers, waaronder Wim Jonk en Ruben Jongkind, vonden de manier van opleiden bij Ajax achterhaald en vonden dat deze mee moest gaan met de veranderende wereld. Jongkind, op dat moment individueel looptrainer bij Ajax, bundelde deze nieuwe inzichten in een bedrijfskundig plan en integreerde deze met de ideeën van Johan Cruijff en die van het Technisch Platform (met daarin veel oud topspelers). Het plan bevatte een hervorming van de opleiding bij Ajax. In een notendop: de nadruk zou meer op het individu worden gelegd en minder op het teamproces. Zo werden er bijvoorbeeld meer individueel trainers aangesteld en kregen de onderbouw, middenbouw en bovenbouw een Technisch Manager. Daarnaast werden spelers vaker in een hoger elftal geplaatst om zich te ontwikkelen.

Nu een aantal jaren later is dit plan grotendeels doorgevoerd op De Toekomst. Dit tot tevredenheid van de mensen die het Plan Cruijff hebben omarmd. Om het plan helemaal te laten slagen moet ook het eerste elftal meegaan met de ideeën en adviezen van het plan. Althans dat vinden (onder andere) Wim Jonk en Johan Cruijff. En bij deze laatste horde loopt het nu juist spaak. Dit is daarom ook de grondslag van de hedendaagse onrust binnen het Technisch Hart (de bewakers van het Plan Cruijff). Overmars en Bergkamp willen bij het eerste elftal enkel bepaalde facetten van het plan doorvoeren. Ook De Boer is die mening toebedeeld, maar dat is minder relevant aangezien hij geen onderdeel meer is van het TH.

Een aantal kernpunten die volgens Jonk/Cruijff bij en rondom het eerste elftal doorgevoerd dienen te worden zijn:

Nog sterkere doorstroom van jeugdspelers
De speelstijl
Stoppen met het kopen om het kopen
Met de doorstroom van jeugdspelers is op zich niets mis, al vindt Jonk dat het nog frequenter kan. De speelstijl daarentegen is een doorn in het oog van de trainers op De Toekomst en Cruijff. De voorspelbaarheid, de traagheid, het gebrek aan durf en (sinds kort) het spelen met een ‘10’ is iets wat je bij de jeugdelftallen niet ziet terugkomen. Een veel gehoorde kreet bij die-hard volgers: “Als je bij Ajax leuk voetbal wilt zien moet je naar de A1 gaan kijken”. Dit is wederom een signaal dat er op De Toekomst wel de noodzakelijke veranderingen hebben plaatsgevonden.

Daarnaast wordt het Marc Overmars aangerekend dat hij te veel aankopen heeft gedaan die niets of nauwelijks iets aan Ajax hebben toegevoegd. Bijvoorbeeld Nick Viergever, die zit nu op de bank. Andere voorbeelden zijn Duarte, die speelt bij Jong Ajax, en Van der Hoorn die nu genoegen moet nemen met een bijrol. Al met al jongens die voor flinke transfersommen zijn binnengehaald (ruim €8 miljoen!). Dan vragen mannen als Cruijff en Jonk zich terecht af waarom er niet nog meer jeugdspelers worden doorgeschoven als de aankopen toch maar een bijrol hebben. Ook Jonk en Cruijff snappen dat aankopen noodzakelijk zijn, maar ze moeten dan wel direct wat toevoegen en geen jeugdspelers voor de voeten gaan lopen. Daarom is het ook goed dat sinds kort Tscheu La Ling, op voorspraak van Cruijff, als een soort van adviseur meekijkt over de schouder van Overmars.

Al deze zaken in ogenschouw nemend vind ik de kritiek op het Plan Cruijff zwaar onterecht. Dit plan is omarmd door Ajax en dan moet je dan ook over de gehele linie laten rijpen. Nu wordt dit plan min of meer gesaboteerd door De Boer, Overmars en Bergkamp. Zij zijn de oorzaak van het (nog) niet volledig slagen van het Plan Cruijff. De externe (en interne) kritiek zou daarom juist op hun gericht moeten zijn en niet op het plan.

Daarbij wil ik nog wel even de kanttekening plaatsen dat het Plan Cruijff geen garantie is voor succes! Maar dan moeten Cruijff en consorten in ieder geval wel de kans hebben gehad om het plan in zijn volledigheid te laten slagen. En dan kan het nog steeds zo zijn dat Ajax niet wint van Rapid Wien. Maar dat is dan ook het moment waarop iedereen van mij kritisch mag zijn. De tijd zal het leren..

http://www.ajax1.nl/plan-cruijff-gesaboteerd/

Willem2
10 augustus 2015, 22:16
Voor deket en zijn roze voebalschoenen-haat ( die kunnen ook absoluut niet) van een ex-verdediger :

Henk Fraser, de trainer van ADO Den Haag, verwacht dat zijn spelers zich dit seizoen mannelijker opstellen. De oefenmeester wil meer macho's zien, zo heeft hij in aanloop naar de eerste wedstrijd van het seizoen, dinsdag thuis tegen PSV, laten weten.

"En dan bedoel ik: mannelijke voetballers en geen diva's", zegt Fraser tegen het Algemeen Dagblad. "Tegenwoordig lopen er te veel jongens parmantig rond in de voetballerij. Met Gucci en Dolce & Gabbana-tasjes, de kleurrijkste schoenen en de mooiste onderbroeken. Maar als er dan iets tegenzit, beginnen ze al te piepen. Daar wil ik vanaf. Past ook helemaal niet bij een club als ADO."

Fraser wil een winnaarsmentaliteit zien bij ADO. "Ajax vond ik altijd arrogant, maar ik verwarde dat met zelfverzekerdheid. De Tete's, de Riedewald's, je kunt ze afrekenen op hun prestatie tegen Rapid Wien, maar tegen AZ was het indrukwekkend. Het mag van mij meedogenlozer, zonder dat het onbesuisd wordt. Neem je lichaam mee als je een kopduel ingaat. Het gaat om de uitstraling van 'hier valt niets te halen'. Die wil om te winnen. En als ik diva's wil zien, kijk ik wel naar Yolanthe of Sylvie. Die hebben bovendien een beter lichaam dan Wormgoor of Zuiverloon.".............http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/281790/fraser-ik-wil-mannelijke-voetballers-en-geen-diva-s/

deket
10 augustus 2015, 22:52
Wel die Henk Frazer lijkt me een man naar mijn hart, groot gelijk. Heb hem even gegoogeld, bijnaam, mister geel? Liefhebber van natuur en dieren, dus zeer oke. Ben geen geiten wollensokkenfanaat maar hou tevens van puur natuur en dieren, deze kunnen ook jaloers zijn, maar niet schijnheilig en bewust leugenachtig, zoals sommige gastjes
Zonde dat zo een persoonlijkheid niet bij Feyenoord in de staf bleef en het nu bij zo een klein ploegje moet doen, die straks tegen het provincieploegje spelen.
btw, goal van Kompany bij Manchester City, he is back! Gemotiveerd na een voor hem minder jaar. Zie hem na zijn aktieve voetballoopbaan, nog terugkeren in een functie bij de mooiste club ter wereld.
heb het niet gezien, maar speelde het andere Manchester zo slecht dan men beweert? Weer een nieuwe ploeg die automatisme moet krijgen, maar veronderstel dat ze daar niet op lange termijn willen blijven kijken en nu die weer enorme investeringen willen zien renderen

Big30
10 augustus 2015, 22:58
Vrijdag dacht ik nog dat Club Brugge misschien, via twee gelijkspelletjes en één winnende trap in de serie penalty's, Manchester zou kunnen uitschakelen voor de groepsfase van de Champions League. Nu, zaterdag, na deze belabberde Engelse vertoning ('Ik hoop dat u genoten heeft' zei de commentator na afloop - het was niet om aan te zien, meneer) lijkt het me bijna uitgesloten dat Club Brugge niet doorgaat. Tenzij Club nog steeds voor de verlenging en de penalty's gaat, het klasje van Van Gaal er ook zo over denkt en meer geluk heeft vanop elf meter.
http://m.hln.be/hln/m/nl/34182/Jan-Mulder/article/detail/2417561/2015/08/10/Het-lijkt-me-uitgesloten-dat-Club-Brugge-niet-doorgaat-tegen-dit-United.dhtml?originatingNavigationItemId=34182

Big30
10 augustus 2015, 23:20
Als ik lees hoe de bekende oud voetballer Ruben Jongkind nu vorm geeft aan de fluwelen revolutie op de Toekomst ga ik daar toch wat anders maar vooral zeer positief tegen aankijken!

RUBEN JONGKIND
Ruben Jongkind heeft inmiddels een flinke staat van dienst in de sportwereld. Als atleet timmerde hij aan de weg, voordat in 2006 de trainerswereld werd aangedaan.

Aan de hand van Ruben bloeiden atleten als Bram Som volledig op. Vanaf 2008 is hij werkzaam voor voetbalclub Ajax. Eerst als looptrainer en later als verantwoordelijke om het Plan Cruijff te schrijven en te implementeren. Tegenwoordig zorgt hij, als Hoofd Talent Development voor een optimale organisatie van de jeugdopleiding zodat individuele spelers zich optimaal kunnen ontwikkelen.

https://www.rubenjongkind.com

Dat komt helemaal goed met de katoenen revolutie binnen Ajax!

Bij Ajax werd mijn interesse daarnaast ook al snel gewekt door Wim Jonk die vanuit een individuele benadering met spelers aan het werk was. Het duurde niet lang of we vormden een koppel. Geleidelijk beseften wij dat de opleiding weliswaar een goede kwaliteit had, maar dat de voetbalwereld in rap tempo aan het veranderen was en Ajax mee moest met deze verandering. Mijn achtergrond als bedrijfskundige kwam in combinatie met de voetbalkennis van Wim Jonk goed van pas.

Nadat het technisch platform onder aanvoering van Johan Cruijff ons vroeg om onze inzichten op papier te zetten en deze te delen, werd het Plan Cruijff geboren. Daarna werd ik verantwoordelijk voor de invoering ervan, wat ik nu nog steeds, inmiddels als Hoofd Talentontwikkeling, met veel plezier doe.

Het plan Cruijff lijkt me bij Ruben in goede handen.

RAUL7
11 augustus 2015, 07:50
Het lijkt een kwestie van tijd te zijn voordat Pedro zich aan Manchester United zal verbinden, maar Hristo Stoichkov adviseert de aanvaller van Barcelona om daar nog eens goed over na te denken. De Bulgaar is duidelijk geen fan van Louis van Gaal, die volgens Stoichkov bezig is om United ‘te verwoesten’. Hij is dan ook van mening dat Pedro op zoek moet gaan naar iets anders.

Stoichkov wordt gezien als een van de betere spelers uit de rijke geschiedenis van Barcelona, maar kon absoluut niet door een deur met Van Gaal. De Bulgaar noemde de Nederlandse coach al eens de reden van zijn vertrek in januari 2008. “Ik zou nooit onder hem willen werken”, zegt Stoichkov tegen Onda Cero over de mogelijke transfer van Pedro naar United. “Van Gaal is middelmatig. Hij heeft Barcelona verwoest en nu is hij bezig om United te verwoesten.”

“Met de situatie rondom Víctor Valdés heeft hij opnieuw bewezen dat hij een slecht persoon is”, foetert Stoichkov op Van Gaal, die de Spaanse keeper niet meer nodig heeft en hem nu uit de selectie heeft verbannen. Valdés kreeg geen rugnummer, mag niet meer meetrainen bij het eerste elftal en moet zich zelfs omkleden in de kleedkamer van de beloften. “Hopelijk luistert Pedro naar mij en vertrekt hij niet bij Barcelona.”

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=252954

P11111
11 augustus 2015, 12:52
RAUL7, wat denk jij precies bij het lezen van zo'n bericht?

Zou het misschien kunnen dat Stoichkov nog altijd enigszins rancuneus is ten opzichte van Van Gaal? Als ik mij niet vergis is Hristo in het seizoen 1997/1998 namelijk om voetbaltechnische redenen door Louis buiten het elftal van FC Barcelona gelaten. De Bulgaar kon daar niet mee omgaan. Zou dat kunnen meespelen in zijn mening over Van Gaal?

Hristo Stoichkov staat bekend om zijn vurige karakter. Hij is solidair, warmbloedig en genereus voor zijn naasten, maar onuitstaanbaar, wild en impulsief voor anderen en degenen die hem in zijn ogen onrecht aandoen. Hij ging zelfs een keer op de vuist met een aantal journalisten. Ook viel hij rondom het trainingsveld een keer met een woedeaanval uit naar een jongetje die stond te kijken in een Real Madrid-shirt. Hij stuurde de nietsvermoedende jongen weg, omdat hij het gevoel had dat hij werd geprovoceerd.

Bron: Wikipedia

CCR5d32
11 augustus 2015, 12:59
Je gaat Van Gaal nu toch niet meer verdedigen? De man heeft na de CL zege in 1995 in de afgelopen 20 jaar nog precies NUL Europese prijzen gewonnen...en gewerkt bij de beste teams met zakken geld als Bayern, Barca en MU.
Nederlands elftal was op het WK ook niet om aan te gluren (en vaak meer geluk dan wijsheid) maar door de one man show van Robben en een matig Wk zijn we toch nog verdienstelijk 3e geworden.
En dan nu bij Man. U. voor 300 miljoen of meer kopen en dan zeggen dat het niet genoeg is om om de titel mee te kunnen doen...

Overigens respect voor zijn werk bij Ajax, alleen is hij daarna helaas megalomaan geworden, misschien was het voor hem persoonlijk beter geweest dat hij die CL toen niet gewonnen had...

Het feit dat hij jeugd /onervaren spelers beter kan maken en er successen mee kan boeken bestrijd ik niet (geweldige resultaten met Ajax, titel met AZ) maar juist met gevestigde namen en of een zak geld gaat het vaak mis, zelfs met een top lichting NL elftal wist hij zich in 2002 niet eens te plaatsen, en Hristo en Di Maria hebben dit ook ondervonden.
De ideale schoolmeester voor talenten, op dat vlak misschien wel de beste trainer die we hebben, maar als hij te maken krijgt met spelers die het al gemaakt hebben en een lange periode met hem moeten werken, gaat het vrijwel altijd mis omdat hij dan niet in zijn schoolmeestersrol kan acteren (en aanpassen kan hij zich niet, altijd dezelfde methodiek, bij Barca een legioen NL ers halen die veelal niks toevoegden en ook nu bij MU werkt ie weer het liefst met spelers die hij al kent van andere clubs en ze daar dan weghaalt...eenkennigheid, weet het niet, hij maakt in ieder geval steeds dezelfde fouten)...

P11111
11 augustus 2015, 13:10
Je gaat Van Gaal nu toch niet meer verdedigen?

Ben jij misschien niet zo'n liefhebber van Van Gaal?

CCR5d32
11 augustus 2015, 13:16

ik onderbouw mijn visie, en in plaats in te gaan op die punten, kom je met een one liner.
Voor mij een teken dat je die punten blijkbaar niet kunt bestrijden en weerleggen, dus zijn we het gelukkig eens! :)

O ja, als je goed las (of vraag ik nu teveel) geef ik aan dat ik hem in die rol en met talenten wellicht de allerbeste trainer vind die we hebben, dus lijkt me niet dat je zulke dingen zegt als je geen waardering voor iemands capaciteiten hebt (kun je daarnaast wel kritiek hebben op zijn vele gebreken)

Dat ie de afgelopen 20 jaar NUL Europese prijzen won met teams die over grote budgetten beschikken...tja de feiten zijn niet te weerleggen :P net zoals de andere genoemde feiten...

Maar ja, zo gaat het in NL, Hiddink was 2 jaar geleden nog onbetwist de geniale super trainer en nu kan hij er helemaal niks meer van en iedereen die hem eerst super vond, praat nu mee alsof ze hem altijd al een pipo vonden en het al aan zagen komen, vrees dat voor Van Gaal , als het misgaat bij MU, een zelfde lot in het vooruitzicht ligt...

Maar denk dat hij in Engeland wel meedoet om de prijzen (in de zwakke Premier League, waar behalve Chelsea de laatste 10 jaar geen een ploeg iets in Europa heeft gepresteerd, allemaal ten onder tegen een betere Spaanse of Duitse tegenstander) , maar als BIG of Dalton met 300 Miljoen daar wat bij elkaar konden kopen, zouden ze ook wel meedoen om de prijzen, dus of dat nu een prestatie is en je daarmee een topcoach bent...)

CCR5d32
11 augustus 2015, 13:34

Ben er meer liefhebber van dan jouw grote idool Cruijff, hoe verklaar je dan dat de volgens jou geniale Cruijff totaal geen liefhebber is van Louis, of heeft hij niet zo veel verstand van voetbal en trainers ?:P

P11111
11 augustus 2015, 16:02
in de zwakke Premier League

of dat nu een prestatie is en je daarmee een topcoach bent...

Laat ik het zo zeggen: iemand met dergelijke uitspraken over de Engelse Premier League en trainer-coach Van Gaal heeft naar mijn bescheiden mening nogal een bijzondere kijk op het voetbalspelletje.

Het afgelopen weekend heb ik via FOX Sports International vier Engelse wedstrijden gezien en ik zou dat niveau toch niet als zwak willen bestempelen. Maar ik moet je er eerlijk bij vertellen dat (ook) ik niet zo veel verstand van voetbal heb. :)

Het klopt denk ik wel dat wereldwijd bijna alle trainers ongeveer zo goed als hun spelersmateriaal zijn, maar de categorie Cruijff, Van Gaal, Mourinho, Guardiola, Simeone, Conte, Wenger, Koeman, Schmidt en op het Nederlandse niveau Streppel en Dijkhuizen lijken mij uitzonderingen.

Picasso 1
11 augustus 2015, 18:08
Guardiola staat vandaag de dag voor mij op eenzame hoogte. Indrukwekkend hoe sterk en dominerend hij zijn teams laat spelen en ik denk dat voetballers in zijn teams enorm groeien met zijn voetbalvisie. Teams worden beter onder hem en spelers worden individueel sterker.

Mourinho heeft het catenaccio voetbal heruitgevonden. Het spel is niet om aan te zien. Met het spelersmateriaal dat hij bij Real Madrid had en dan zo 'laf' spelen en ook nog zo weinig prijzen ermee winnen (1 maal de beker en 1 maal de competitie), dan hoor je in mijn persoonlijke beleving niet thuis in de categorie 'absolute top trainers'. Bovendien ook een erg onbeschofte trainer die het beeld van de clubs die hij traint met zijn onbeschoftheid besmeurt.

Simeone is een bijzondere prestatie aan het leveren met Atletico en dat met een beperkt budget. Weet veel strijdlust uit zijn team te halen en presteert zowel in Europa als in Spanje en tegen de allersterksten. Een trainer om in de gaten te houden.

Van Gaal heeft prachtig voetbal met Ajax laten zien. Sindsdien heeft hij bij andere teams weinig indruk op mij gemaakt. Blijkt bovendien een bijzondere talent te hebben om goede gevestigde spelers slechter te laten renderen dan voorheen. Een megalomaan zoals ccr5d32 hierboven aangaf die vooral zichzelf graag op de voorgrond zet (als het goed gaat en anders brandt hij publiekelijk eigen spelers af) net zoals zijn onbeschofte discipel Mourinho dat ook graag doet.

Koeman? Wat heeft die man nou gepresteerd of wat is nou zo bijzonder aan het spel van de teams die hij traint?

Cruijff inderdaad een prachtige charismatische trainer die veel toegevoegd heeft bij Barcelona en van wie Guardiola qua voetbalvisie veel heeft geleerd.

Voorheen konden trainers zoals Arrigo Sacchi of Leo Beenhakker me ook wel enthousiasmeren, grote trainers in hun tijd die met hun teams prachtig aanvallend en dominant voetbal hebben laten zien.

P11111
11 augustus 2015, 18:54
Wat heeft Koeman gepresteerd? Tsja, als je niet gezien hebt wat hij bij het destijds bijna failliette Feyenoord vanaf de grond heeft neergezet tot aan zijn vertrek en hoe hij vorig seizoen het leeggekochte Southampton, dat al zijn sterkhouders verloor, over het algemeen liet voetballen, begrijp ik je reactie.

Alleen maar denken in prijzen is wel heel simpel. Zo was mijn bijdrage niet bedoeld. Met Messi, Robben en Ribéry in je elftal maakt het voor een trainer een stuk makkelijker dan als je met Fischer, Sigthórsson en Schaken te maken hebt. Het zijn juist de trainers die met relatief beperkt materiaal het elftal laten groeien die wat mij betreft meer lof verdienen. En in die categorie schaar ik onder meer de Koeman van de laatste (!) jaren, die zich als trainer-coach sterk ontwikkeld heeft.

Ik zou Guardiola wel eens willen zien op het niveau van een middenmoter of subtopper zonder echte topspelers. Ben benieuwd of hij zo'n ploeg ook makkelijk naar een veel hoger niveau zou kunnen brengen, zoals Van Gaal bijvoorbeeld met AZ gepresteerd heeft.

P11111
11 augustus 2015, 19:27
Trouwens zelden vertoond, vanavond gebeurd in de stad achter de duinuh: een subliem hakdoelpunt van een doelman in de laatste minuut van de extra speeltijd.

Zoals de analisten Arnold Bruggink en Mario Been direct na afloop van deze wedstrijd opmerkten: "Onwaarschijnlijk en sensationeel, dit doelpunt gaat de wereld over."

Een mooi slot van een leuk Eredivisie-duel.

Piet Plezier
11 augustus 2015, 19:40
ado doelman maakt nu al het doelpunt van het jaar super.
Dag boeren uit Eindhoven

deket
11 augustus 2015, 19:43
Heeft het provincieploegje niet kunnen winnen van ADÔ?
dat beloofd voor de CL

Picasso 1
11 augustus 2015, 19:56
Wat heeft Koeman gepresteerd? Tsja, als je niet gezien hebt wat hij bij het destijds bijna failliette Feyenoord vanaf de grond heeft neergezet tot aan zijn vertrek en hoe hij vorig seizoen het leeggekochte Southampton, dat al zijn sterkhouders verloor, over het algemeen liet voetballen, begrijp ik je reactie.
Ik heb gezien hoe hij als trainer faalde bij AZ (dat het jaar daarvoor kampioen werd) en bij Valencia. En los van de prestaties heeft het spel van zijn teams me weinig kunnen bekoren. Gewoon middelmaat.

Ik zou Guardiola wel eens willen zien op het niveau van een middenmoter of subtopper zonder echte topspelers. Ben benieuwd of hij zo'n ploeg ook makkelijk naar een veel hoger niveau zou kunnen brengen, zoals Van Gaal bijvoorbeeld met AZ gepresteerd heeft.

Hij heeft meteen in zijn eerste jaar als trainer Barcelona B kampioen gemaakt van de derde divisie en gepromoveerd naar de tweede Spaanse divisie (in Nederland is dat de eerste divisie).
Verder is het spelersmateriaal alleen niet alles, Manchester City en PSG laten erg weinig zien ondanks alle toptalenten die er lopen. En Mourinho is niet echt een succes geweest bij Real Madrid. Zou het mooi vinden als Guardiola naar Manchester city gaat en zijn voorganger laat zien hoe het wel kan.
Van Gaal heeft trouwens ook geen gebrek gehad aan talentvolle spelers bij Manchester United en desondanks heeft hij afgelopen jaar niks gewonnen. Ben benieuwd of zijn 300 bestede miljoenen leidt tot enig succes dit jaar of dat hij het spelersmateriaal dat daarmee gekocht heeft demotiveert en op de tribune laat plaats nemen of met het tweede team van Manchester United laat spelen.

Bluebear
11 augustus 2015, 20:02
GVD, wat heb ik er de pee in. Ons jongens gelijkgespeeld in de Hofstad. Mooi kut, maar terecht. Schitterend doelpunt dat de hele wereld over gaat. Gewoon een wereldgoal, goed voor youtube. Mijn felicitaties aan Bosco. deze man maar een tijdje zien te mijden, anders krijg ik het in mijn bek geworpen. :rolleyes:
Cocu zei het al: "Iedere ploeg is tot op het bot getergd om van ons te winnen". Het bewijs is weer geleverd. Proficiat, Den Haag. ;) :roll:

Nedlovefkk
11 augustus 2015, 20:27
GVD, wat heb ik er de pee in. Ons jongens gelijkgespeeld in de Hofstad. Mooi kut, maar terecht. Schitterend doelpunt dat de hele wereld over gaat. Gewoon een wereldgoal, goed voor youtube. Mijn felicitaties aan Bosco. deze man maar een tijdje zien te mijden, anders krijg ik het in mijn bek geworpen. :rolleyes:
Cocu zei het al: "Iedere ploeg is tot op het bot getergd om van ons te winnen". Het bewijs is weer geleverd. Proficiat, Den Haag. ;) :roll:

Sportief BB maar PSV had de 1e helft gewoon enkele keren moeten scoren. Was allemaal flets. Veel duels werden verloren. Guardado was ook niet top.

Zondag tegen Groningen wat ook niet zomaar gewonnen is.

Zit nu ff tegen :frown:

Strijker
11 augustus 2015, 20:38
Zit nu ff tegen :frown:

Ach ja, dat heeft elke club wel eens. :cool:

P11111
11 augustus 2015, 20:41
Ik heb gezien hoe hij (Koeman) als trainer faalde bij AZ (dat het jaar daarvoor kampioen werd) en bij Valencia. En los van de prestaties heeft het spel van zijn teams me weinig kunnen bekoren. Gewoon middelmaat.

Van Gaal heeft trouwens ook geen gebrek gehad aan talentvolle spelers bij Manchester United en desondanks heeft hij afgelopen jaar niks gewonnen.

Ik had het duidelijk niet over de Koeman van jaren geleden, maar die van de laatste vier seizoenen. Mooi voor hem dat hij door al de kenners op de Engelse televisie, die ooit allemaal in de kleedkamer van een topploeg hebben gezeten, wel volop en voortdurend wordt geprezen voor zijn goede werk, voetbalinzicht en tactisch vermogen.

En als je goed hebt opgelet, heeft Van Gaal vorig seizoen te maken gehad met een enorme blessuregolf, vooral tot de winterstop, en in het spelersmateriaal wat hij tot zijn beschikking had zat over het algemeen te weinig variatie in voldoende kwaliteit. Dat is dit seizoen een stuk anders, hij heeft nu bijvoorbeeld wel twee goede backs (Darmian en de weer fitte Shaw) en een sterker middenveld (met onder meer Schneiderlin, Carrick en Schweinsteiger). Al zou Manchester United naar mijn mening nog wel een echte spits en een creatieve vleugelaanvaller van het niveau De Bruyne kunnen gebruiken.

Jij staat hier bekend als iemand met een sterk uitgesproken mening en ook als iemand die dolgraag altijd het allerlaatste woord wil hebben, maar in hoeverre volg jij de Premier League eigenlijk, en dan bedoel ik het bekijken van veel (volledige) wedstrijden?

CCR5d32
11 augustus 2015, 20:48

Alleen maar denken in prijzen is wel heel simpel. Zo was mijn bijdrage niet bedoeld. Met Messi, Robben en Ribéry in je elftal maakt het voor een trainer een stuk makkelijker dan als je met Fischer, Sigthórsson en Schaken te maken hebt. Het zijn juist de trainers die met relatief beperkt materiaal het elftal laten groeien die wat mij betreft meer lof verdienen. En in die categorie schaar ik onder meer de Koeman van de laatste (!) jaren, die zich als trainer-coach sterk ontwikkeld heeft.

-Als ik je zo hoor vind je zelf Koeman, die met 100x minder mogelijkheden, net onder MU eindigt, al een veel betere trainer dan Van Gaal
-Zoals je al opsomt is het behoorlijk knap dat Van Gaal met Barca, Bayern en nu MU (dus WEL het echte topmateriaal) in 20 jaar geen enkele Europese prijs heeft gewonnen
-Je voorbeeld van AZ is ook in mijn straatje, namelijk dat hij met niet gevestigde namen waarop hij zijn schoolmeesterschap kan botvieren, juist wel vaak relatief meer dan uitstekende resultaten haalt (Ajax CL, kampioen AZ, 3e op wk met een bijna geheel "eredivisieteam") en heb aangegeven dat ie daarin juist wel een vakman blijkt.

Plus: zoals ik al zei: kijk naar de prestaties van Premier League teams in Europa tegen de Spaanse en Duitse teams (behalve Chelsea NIKS de laatste 5-10 jaar) en het niveau is vrij duidelijk... dus snap dat je dat niet kan weerleggen maar waarom er niet op ingaan en weer beginnen over hoe mooi het er op tv uitziet ... tja....komt niet omdat ze absoluut goed zijn (blijkt wel uit de Europese prestaties) maar meer dat ze relatief meer aan elkaar gewaagd zijn tov Spanje, Duitsland e.d.

P11111
11 augustus 2015, 20:56
Als ik je zo hoor vind je zelf Koeman, die met 100x minder mogelijkheden, net onder MU eindigt, al een veel betere trainer dan Van Gaal.

Dat is een foute conclusie. Ik denk dat beiden toptrainers zijn, alleen Koeman moet nog de kans krijgen om het ook bij een topploeg te laten zien.

Maar goed, het is mij na vandaag wel duidelijk dat jij geen 100% Van Gaal-fan bent. Prima, dat mag je gelukkig helemaal zelf bepalen. Ik ben wel een fan van de trainer-coach Van Gaal, maar absoluut niet van zijn walgelijke en respectloze houding ten opzichte van de pers.

P11111
11 augustus 2015, 20:58
Plus: zoals ik al zei: kijk naar de prestaties van Premier League teams in Europa tegen de Spaanse en Duitse teams (behalve Chelsea NIKS de laatste 5-10 jaar) en het niveau is vrij duidelijk... dus snap dat je dat niet kan weerleggen maar waarom er niet op ingaan en weer beginnen over hoe mooi het er op tv uitziet ... tja....komt niet omdat ze absoluut goed zijn (blijkt wel uit de Europese prestaties) maar meer dat ze relatief meer aan elkaar gewaagd zijn tov Spanje, Duitsland e.d.

Dat komt omdat jij waarschijnlijk veel meer verstand van voetbal hebt dan ik.

Heb jij zelf trouwens gevoetbald? Zo ja, op welk niveau?

P11111
11 augustus 2015, 21:20
maar PSV had de 1e helft gewoon enkele keren moeten scoren.

Ze hadden nog geluk ook dat het openingsdoelpunt werd toegekend. Dat was een duidelijk gevalletje van buitenspel. Dus op basis van scorebordjournalistiek vanavond een punt te veel gekregen.

Willem2
11 augustus 2015, 21:25
Voor de haat van P1:

Mourinho verbant knappe clubarts na ruzie uit dug-out.....http://www.ad.nl/ad/nl/1017/Buitenlands-voetbal/article/detail/4118175/2015/08/11/Mourinho-verbant-knappe-clubarts-na-ruzie-uit-dug-out.dhtml

Big30
11 augustus 2015, 21:43
Dat is inderdaad een lelijkerd!

http://1.nieuwsbladcdn.be/Assets/Images_Upload/2012/02/24/C20_CARNEIRO2_RR.jpg.h380.jpghttp://www.footballgeeza.com/wp-content/uploads/2012/06/Eva-Carneiro-drogba.pnghttp://www.elsalvador.com/mwedh/aspnet/imagen.aspx?idArt=6670515&idImag=15938417&res=0&idcat=47864&w=450&maxh=400

http://www.voetbalblog.nl/nieuws/mooie-vrouwelijke-teamdokter-bij-chelsea

Mourinho is trouwens een ongelooflijke eikel.

CCR5d32
11 augustus 2015, 21:45
Dat komt omdat jij waarschijnlijk veel meer verstand van voetbal hebt dan ik.

Niks met verstand te maken, blijkt toch uit de resultaten? Zijn puur feiten die een ieder kan checken...
Maar val in herhaling en weerleggen doe je dat niet (kan ook niet)

Gemiddelde niveau van een voetballer wil ik me niet aan spiegelen als ik hoor wat een Cocu weer voor clichés uitbraakt na psv -ado (ja als je op 3-0 komt wordt het een andere wedstrijd, na een goal moet je opletten en scherp zijn op een tegenstoot) die mijn nichtje van 8 ook wel kan bedenken. Allemaal waar, maar "het regent of het regent niet" is ook waar, maar wil nog niet zeggen dat het zin heeft om het te melden...
Maar als ik je goed begrijp is Cocu in ieder geval een veeeeel betere trainer dan Van Gaal aangezien hij op een veel hoger niveau heeft gevoetbald?
Misschien mijn fout, om me in het voetbaldraadje te melden en hier mensen te verwachten die ingaan op je argumenten en die proberen te weerleggen in plaats van de kop in het zand te steken en zomaar wat oneliners te strooien...trap ik er weer in :P