PDA

Volledige versie bekijken : 2 overnachtingen Bangkok

Spikey73
21 februari 2016, 09:44
Dit jaar ben ik dan van plan om voor een eerste keer bij aankomst in thailand om 2 overnachting te doen in bangkok zelf.
Op sukhumvit road bij (Nana Plaza) hotel Heaven@4

Ik zou dan om 06:55 aankomen in thailand.
Heb dan ook gelezen dat ik pas om 14:00 in het hotel kamer in kan.
Ik drop dan naar inchecken me koffer af voor stalling.

Na een lange zit van bijna 12 uur wil ik dan toch olie massage laten doen desnoods 2 achter elkaar om ook wat tijd te doden.
Ik zal zoals altijd wel niet kunnen slapen in een vliegtuig. Dus afhankellijk hier van afhangt of ik dan een body2body massage pak of oil massage. Het hotel zelf ligt om de hoek van Nana plaza red light district. Soi Cowboy zou op 19 minuten voet afstand liggen. Ondanks toch veel verschilende verhalen lees. Wil ik toch tweede dag gaan verkennen.
China town lijkt me ook wel leuk om een keer door te wandellen al weet ik nog niet hoe ver dit ligt van (nana nua) bts sky train zal wel op of dichtbij aankomen.

Ondanks ik wat heb liggen snuffelen zijn tips altijd welkom.

Ga na 2 overnachtingen in bangkok dan naar Pattaya voor 4 weken.

horny me
1 maart 2016, 20:06
Het snelst verplaats je je met de sky train is mijn ervaring linkje : http://www.langeasy.com/cities/bangkok/bkkskytrain.html heeft ook veel handige linkjes.

SFL
2 maart 2016, 10:17
Yep, skytrain. Alles vervoersmiddelen over de weg zijn traag vanwege lange files.

Als je er direct wil invliegen bij aankomst, dien je toch in goede conditie te zijn. Jetlag is richting Oosten altijd zwaar! Zeker als je niet kan slapen in vliegtuig. Wat ik jou aanraad: voor een klein bedrag extra kan je je kamer al krijgen in de voormiddag (als er nog kamers beschikbaar zijn, wat meestal wel zo is) Verfris je dan wat en rust nog wat uit. Ga pas in de namiddag de stad verkennen.

Soy Cowboy is op een kwartiertje stappen. Cowboy is volgens mij ook interessanter dan Nana plaza. China town is een hoogtepunt in Bangkok. Je kan er lekker en goedkoop vreten... Voor souvenirs en dies meer, moet je wel van de aziatische kitch houden. Voor de rest moet je weten dat het een drukke stad is in combinatie met drukkende warmte. Je houdt ervan... Of je wil er zo snel mogelijk weg. Dat hangt van jouw smaak af, natuurlijk. Meeste mensen die ik ken verblijven er zo kort mogelijk en reizen door naar andere Thaise bestemmingen. Ikzelf ben dol op Bangkok en kan er makkelijk een week vertoeven.

Spikey73
2 maart 2016, 20:15
Ja dacht na mijn eerste drie reizen naar Thailand om nu dit jaar is de eerste 2 nachten in bangkok door te brengen.

Meeste mensen pakken na aankomst ook een dag of twee dagen voor ze na hun bestemming plek gaan.

Voorheen ging ik meteen na landing met taxi na pattaya

Bangkok wil ik toch wel effe een keer mee maken. 2 dagen lijkt me wel genoeg.

Ook eerlijkhalve, op prijs gebied en doel van deze reis.
Pattaya is dan tegenover bangkok goedkoper op dat gebied.

ik heb echt wel een paar uur slapen nodig. 12 tot 17:00 want Je voeld je zo loom. Ook hoofdpijn. bij het inchecken smeek ik zowat om een bed lol. Na 12 uur vliegen en nog is bijna 2 uur met taxi naar pattaya is wel erg lang.
Maar na 1 - 2 nachten ben ik het Thaise tijd ritme wel gewend.

Ik ga zoals laatste drie keer in het regenseizoen dus hoop dat het niet drukkend warm is, als ik naar China Town ga.

Ik heb geen probleem als het regent. Soms erg welkom. Want ik vind het al erg heet, in een regen seizoen. Koelt het ook effe af.

Ja (sky train) had ik over gelezen.
Alleen weet ik nog niet wat de beste optie is.
Een dag kaartje kopen, of per rit betalen.

Soi Cowboy is te doen, op voet afstand.

Kan het altijd proberen om voor wat extra geld als nog eerder dan 14:00 op mijn kamer te komen.

Maar met 2 x een uur oil massage en wat gaan drinken zal het wel lukken denk ik. Als ik niet onder de massage weg val. En me lichaam zal nog meer genieten na zo'n lange vlucht.

Slaappillen werken ook niet bij mij. Ik moet op zijn minst kunnen liggen. De heen weg zijn alle plaatsen wel bezet.
Terug reis als je geluk hebt kun je 4 stoelen voor jezelf gebruiken. Laatste keer ging ik op de bodem liggen lol. Deuzelde paar keer weg maar dan komt stewardess effe leuk vertellen dat er een turbulentie opkomst is. En ik denk gvd laat me liggen. Maar tuurlijk je wil ook geen letsel oplopen. Ga je in de stoel zitten, gebeurd er niks.

Als je om je heen kijkt zie je sommige mensen zo al slapen.

Soms vang je dan als je voorste gedeelte zit een glimp op van de first class gedeelte. Dan denk ik ja niet verkeerd maar om daar paar honderd euro extra voor te betalen nee.

En t is niet dat ik klaag of zeur want kan het wel volhouden.
Maar eenmaal het bedje inzicht dan gaat deze jongen slapen.
Wel niet tot in de nacht. Want je kunt beter dan paar uur pakken en zelfde dag ook na bed gaat zoals de rest. Lol wel lastig de eerste 2 dagen. Je lichaam protesteert. Pak dan ook paar keer koude douches. En flink wat koffie.

Hoe lang zou de taxi rit van airport na nana - nua zijn. Ofwel soi 4.

noglangnietuitgewandeld
2 maart 2016, 20:43
Afhankelijk van het verkeer, maar reken op een uur met de taxi. Kost gauw 500 baht. De metro met overstappen iets vlugger denk ik. En reken totaal op 100 baht. Ga je op Suvarnabhumi helemaal naar beneden, daar stopt de Airport Link. Ticket office zie je vanzelf, maar er zijn ook automaten. Je kunt zelfs een two way ticket nemen, maar als je vanuit Bangkok naar Patts gaat, is dat niet nodig. Waar je naar beneden gaat naar dat ticket office, is ook een wisselkantoor met betere koersen dan bovenin de Airport. Op PhayaThai (=eindpunt) overstappen op de Skytrain richting Bearing. Uitstappen bij Nana, of een verder bij Asok. Dat is dichter bij Soi Cowboy. Metro betaal je per rit, en op ieder station is wel een kantoortje waar je 5 en 10 bahtmuntjes kunt krijgen. Even opletten bij die automaten, maar het wijst zich eigenlijk vanzelf. Bangkok's metrosysteem is overzichtelijk. Opletten hoe de andere mensen dat doen bij die poortjes. Ticket in de sleuf, je ziet het wel. En als je met een koffer sjouwt, dan is er altijd wel een beambte die even het deurtje openmaakt.

SFL
3 maart 2016, 08:33
@ Spikey:

Als je zo'n problemen hebt met slapen, dan zou ik het toch zeker overwegen om wat meer te betalen waardoor je eerder op je kamer mag. In de meeste hotels is dat niet eens de volledige prijs van een extra nacht. Of probeer toch maar eens om de helft meer te betalen voor de vlucht. Bij veel maatschappijen is de first class/Business Class uitgerust met zetels waar je een bed of kuip kan van maken. In jouw geval zal dat wel lonen. Met welke maatschappij vlieg je?

Spikey73
3 maart 2016, 12:44
Jongens begrijp het niet verkeerd:)
het is niet dat ik klaag of zeur over het feit dat ik niet kan slapen in vliegtuig nog bij een bus reis. Feit dat ik het nog probeer is al een pluspunt.

Ik vlieg dan voor 4e x met "China Airlines" afgezien van beenruimte bevalt deze vliegmaatschapij mij heel goed.
Ik zorg er wel voor om bij inchecken op airport om via balie een stoel aan gangpad te krijgen of tegen de wand, waar meestal vrouwen met babys zitten. De dame ziet dan ook dat ik vrij lang ben. Naja 1.85 lang. Er zijn vast ander vliegmaatschappij met nog meer been ruimte. Maar of de service dan net zo goed is. Dan is dat ook weer de vraag.

Om nu een paar honderd meer te gaan betalen voor first class met optie op een stoel, vrij om te liggen zou ik alleen doen als het echt nodig zou zijn. Als ik na australie zou vliegen ja dan zou ik het wel doen.
Maar gezien dat bedrag en ik het wel kan uithouden tot 12 uur vliegen, besteed ik dat geld weer liever in doelstelling van mijn reis :P

Maar jullie mogen me ook sponseren lol.
Goede doel naam is: help spikey tot een comfortabele reis na thailand en terug. hahaha

Als geld genoeg zou hebben ging ik altijd wel first class.

Uhm bij aankomst in thailand zoek ik altijd de weg van minste weerstand, dus nee geen andere optie dan een taxi, zo geen zin om dan nog te stoeien met je koffer. Ook al zitten er wielletjes onder en een uitschuifbaar handvat. Gewoon taxi buiten. Die pakken na je rit hebt aangevraagd, je koffer uit handen en bij aankomst hotel er ook weer uit.

Tip om eerder je kamer op te mogen ga ik zeker opvolgen.