Volledige versie bekijken : IJsberen en Voetbal
Willi69
13 januari 2014, 20:06
Heute wurden von der FIFA die Weltfußballer/innen und -trainer gewählt:
Welttrainer des Jahres:
Jupp Heynckes http://badslippers.ba.funpic.de/afbeeldingen/flags/Germany-Flag-16.png (früher Borussia Mönchengladbach :tongue:)
Welttrainerin des Jahres:
Silvia Neid http://badslippers.ba.funpic.de/afbeeldingen/flags/Germany-Flag-16.png
Weltfußballerin des Jahres:
Nadine Angerer http://badslippers.ba.funpic.de/afbeeldingen/flags/Germany-Flag-16.png
Big30
13 januari 2014, 20:34
Weltfußballerin des Jahres:
Nadine Angerer http://badslippers.ba.funpic.de/afbeeldingen/flags/Germany-Flag-16.png
http://www.images99.com/i99/02/58402/584021.jpg
:eek::eek::eek:
Der Bayern Jup :biggrin::biggrin::biggrin::
http://www.mopo.de/image/view/2011/8/21/10884322,7330278,highRes,EXP_71-24340651.jpg
deket
13 januari 2014, 23:41
pas binnengekomen bericht . Seedorf,trainer van AC.Milaan,
gaat de man wiens bijnaam ik krijg op een ander forum,nl Berlusconi dan weer de Hollandse tour op?
heimwee naar de periode met Gullit,VanBasten,en Rijkaard?
nu is Seedorf ook wel een oudgediende,
btw;dat ze mij Sylvio Berlusconi noemen heeft helaas niets met mijn bankrekening te maken,was het maar waar,met een precentje van zijn vermogen was ik al heel blij
Big30
13 januari 2014, 23:52
pas binnengekomen bericht . Seedorf,trainer van AC.Milaan,
gaat de man wiens bijnaam ik krijg op een ander forum,nl Berlusconi dan weer de Hollandse tour op?
heimwee naar de periode met Gullit,VanBasten,en Rijkaard?
nu is Seedorf ook wel een oudgediende,
Tsja deket, Nederlandse voetballers en trainers zijn nu eenmaal zoals dat heet een noodzakelijke randvoorwaarde voor Suc6 (nog geen garantie he!), dat zou jij als Anderlecht fan toch moeten weten :biggrin:.
Wie kunnen de Belgen stellen tegen over een speler als Seedorf met zo'n uitstraling en palmares? Juist, geen enkele Belgische speler die maar in de schaduw van deze grootheid mag staan :wink:.
In al die jaren dat Clarence zo'n grote vedette was wist men waarschijnlijk helemaal niet dat er in Belgie ook gevoetbald werd!
Wat denk je deket maken de Belgen nog steeds een kans om wereldkampioen te worden?
deket
14 januari 2014, 18:22
Big,om op je laatste vraag te antwoorden;voetbal is zo onberekenbaar als een vrouw,geen logica en dat maakt juist een deel van de charme uit.
concreet in het wk;indien Belgie groepswinnaar zou worden loot het Portugal en dat moet te doen zijn,niet vergeten dat Rusland Portugal voorging in zijn poule en de Portugezen nog moesten ZWETEN tegen ZWEDEN.,en dan,tja dan is veel mogelijk,maar we moeten niet flauw doen,Duitsland en Brazilie zijn sterker.
Spanje lijkt me net over zijn hoogtepunt heen(identiek voel ik me elke zaterdag zo een vier,vijftal keer in de Duitse sexclubs,)maar hollanders let op voor Chili,een gevaarlijke en zeer degelijke ploeg,de laatste jaren zelfs tot een kanshebber uitgegroeid.
betreffende de Nederlanders in Anderlecht : ik heb het reeds aangehaald : vraag aan de vele Nederlanse Internationals die bij ons speelden,(en dat waren er wel wat)wanneer ze de beste tijd van hun leven hadden? juist, dan is het bij paars-wit zo slecht nog niet hé
P11111
15 januari 2014, 10:18
Over 2013 geen Belgen bij de top 20.
FIFA BALLON D’OR 2013
VERKIEZING WERELDVOETBALLER VAN HET JAAR 2013
1. CRISTIANO RONALDO Portugal
2. MESSI Lionel Argentina
3. RIBÉRY Franck France
4. IBRAHIMOVIC Zlatan Sweden
5. NEYMAR Brazil
6. INIESTA Andrés Spain
7. VAN PERSIE Robin Netherlands
8. ROBBEN Arjen Netherlands
9. BALE Gareth Wales
10. PIRLO Andrea Italy
11. FALCAO Radamel Colombia
12. TOURÉ Yaya Côte d'Ivoire
13. LEWANDOWSKI Robert Poland
14. LAHM Philipp Germany
15. XAVI Spain
16. ÖZIL Mesut Germany
17. SCHWEINSTEIGER Bastian Germany
18. MÜLLER Thomas Germany
19. SUÁREZ Luis Uruguay
20. CAVANI Edinson Uruguay
molaar
15 januari 2014, 20:32
Het mirakel van de man die Nederland op gelijke hoogte bracht in finale 1978 tegen de Argentijnen
https://www.facebook.com/photo.php?v=678781385505418
hp001
19 januari 2014, 17:21
Bye Bye Man!
:baeh:
Ajax - PSV 1-0
Big30
19 januari 2014, 18:10
Ajax doet zijn bijnaam Lucky Ajax weer eer aan. Na een eerste helft waar PSV veruit het beste van het spel liet zien zou een 0-2 voorsprong meer dan terecht geweest zijn, maar in het voetbal telt dat niet. Ajax deed wat ze tegen Cambuur en Roda ook al lieten zien. Bepaald niet goed spelen, weinig kansen afdwingen maar uiteindelijk wel heel effectief met die ene kans omgaan en scoren. Voetballend vond ik het teleurstellend wat Ajax liet zien maar de 1-0 is wel een feit.
Voor de titel lijken Vitesse, Twente en Feijenoord de ploegen te zijn die het onderling uit gaan maken. Voor mij zijn Twente en Vitesse licht favoriet maar Feijenoord zou wel eens kunnen verrassen.
Jansen
19 januari 2014, 18:23
Als de kansen niet maakt in de eerste helft en de tweede helft achter 020 aan gaat lopen ja dan verlies je de wedstrijd.
Knullig ook om steeds als buitenspeler buitenspel te staan dat kost je ook voorzetten en balverlies.
Bryan Ruiz had ook meer betrokken moeten worden door de andere spelers.
Nee Cocu moet wat meer tijdens de wedstrijd de boel warm houden of een aanvoerder wat meer in het veld laten meepraten.
broodpoot
20 januari 2014, 12:46
Ajax doet zijn bijnaam Lucky Ajax weer eer aan.
Dus we zijn nu ook al lucky als de tegenstander gewoon niet in staat is om een goal te maken?
Geef toe dat een gelijkspel verdiend was geweest.
Voor de titel lijken Vitesse, Twente en Feijenoord de ploegen te zijn die het onderling uit gaan maken. Voor mij zijn Twente en Vitesse licht favoriet maar Feijenoord zou wel eens kunnen verrassen.
Ajax doet niet mee in jouw optiek?
Goedemorgenallemaal
20 januari 2014, 13:31
Als je serieus kijkt niet... Qua voetballend (on-)vermogen is het geen topclub, dat ze toch meedraaien is niet zozeer eigen verdienste als wel het (on-)vermogen van andere clubs en een tikkie geluk ...
Eigenlijk liften ze mee, dat is iets anders dan mee doen.
broodpoot
20 januari 2014, 13:51
Als je serieus kijkt niet... Qua voetballend (on-)vermogen is het geen topclub, dat ze toch meedraaien is niet zozeer eigen verdienste als wel het (on-)vermogen van andere clubs en een tikkie geluk ...
Eigenlijk liften ze mee, dat is iets anders dan mee doen.
Ah ok, er gaat een wereld voor me open.
Big30
20 januari 2014, 16:51
Ik denk dat aan het eind vd rit het Twente en Vitesse zullen zijn die uitmaken wie kampioen zal worden. Kwestie van de selecties met elkaar op kwaliteit vergelijken en ook meenemen hoe Ajax de afgelopen weken met toch enig geluk en zonder echt te kunnen overtuigen tot winst wist te komen. Met een sterke spits erbij een een Siem de Jong die zou spelen en goede vorm zou tonen zou het verhaal er anders uitzien.
Kansloos is Ajax natuurlijk niet als de concurrenten zoals wel vaker weer punten gaan morsen. Feijenoord vond ik zeker gisteren veel beter en dreigender spelen dan Ajax. Vitesse had wel een beetje geluk net als Ajax.
P11111
20 januari 2014, 19:01
Als voorafje zag ik gistermiddag eerst KV Mechelen Achter de Kazerne Anderlecht met 2-1 verslaan. Paarswit is werkelijk geen schim meer van de club van weleer, toen toppers als Rensenbrink, Haan, Ressel en Dusbaba het verschil maakten.
Daarna maakte ik mij op voor de wedstrijd in de ArenA. Hoewel de Eindhovuhnaren in de eerste helft minder slecht voor de dag kwamen dan in de maanden voor de winterstop leverde dat veldspel niet veel meer op dan een rollertje naast de verkeerde kant van de paal van Locadia. De grootste kans op de openingstreffer voor de theepauze was echter voor Ajacied Serero, die na een vloeiende aanval rakelings naast schoot. Nadat de lampenclub was uitgeraasd nam Ajax vanaf de 46ste minuut het heft flink in handen met uitstekend positiespel en volop druk op de tegenstander. PSV kwam er absoluut niet meer aan te pas en spelers als Maher en Ruiz vielen nadrukkelijk door de mand. Een doelpunt voor de thuisclub kon dan ook niet uitblijven. Na een oogstrelende aanval via een fenomenale tikkie-takkie door de lucht zorgde eindstation Sigthorsson voor de uiterst fraaie 1-0. In de periode daarna was de Harry van Raaij-brigade rijp voor de slacht, maar onder anderen Sigthorsson, Klaassen en Fischer verzuimden na fantastisch uitgespeelde aanvallen de Brabo's op een ruime nederlaag te trakteren. Kortom, op basis van de tweede helft een zeer verdiende driepunter voor de koploper.
Hey Big50, wanneer is jouw Ajax-trauma eigenlijk precies ontstaan? Was dat al in de zeventiger jaren toen de Amsterdammers het wereldvoetbal domineerden of misschien toch op een later moment?
En wat vind je eigenlijk van de competitievervalsing? Ik bedoel dat Vitesse en PSV halverwege de competitie nieuwe spelers aangetrokken hebben? Dan heb ik toch meer waardering voor het beleid in Mokum City waar vol op de talentvolle jeugd wordt ingezet. Pfff, voor 3½ maand competitievoetbal 1 miljoen euro uittrekken voor een huurperiode van een Costa Ricaan... Da's niet weinig.
Spreek je de souza trouwens nog wel eens? Zo ja, doe hem maar de groeten!
deket
20 januari 2014, 19:09
de vroege 0-1 voorsprong(na twee minuten)bleek een vergiftigd geschenk te zijn,hadden de wedstrijd in handen,maar dan zo een domme vrije trap,zelf geen kans.
denk dat we idd iemand zoals Haan of ook zoals Lozano nodig hebben,in elk geval iemand met kl,,,aan zijn lijf.
in deze context heb ik liever dat een persoonlijkheid zoals Defour komt dan T.Hazard.
zondagavond ga ik kijken tegen Club Brugge en hoop ik van harte op beterschap.
zo goed speelt Brugge,ondanks hun vele aankopen,de laatste jaren,ook niet hé
Big30
20 januari 2014, 19:16
Ik maakte me al zorgen omdat de P1966 nog niet had gereageerd. Met de nodige humor geeft hij in feite impliciet aan dat Lucky Ajax inderdaad kwaliteit te kort komt voor de titel. Dat is trouwens geen schande ook niet dat Ajax door de hoge schuldenlast niet in staat is het elftal te versterken, iets wat dringend nodig is.
Het spel van Ajax was zoals P1966 terecht opmerkt van een bedenkelijk niveau, maar een kinderhand zeker in Amsterdam is snel gevuld. Is ook al van de jaren negentig dat daar nog goed werd gevoetbald. Over de prestaties van Ajax in de jaren 70 kan ik niet oordelen. Zou ik moeten opzoeken, speelde men toen al wel eredivisie?
broodpoot
21 januari 2014, 14:58
Ik heb weinig met PSV maar ik ben de eerste om toe te geven dat ze het uitstekend deden zondag maar als ik zie dat we daar dan redelijk eenvoudig met 1-0 van winnen terwijl we de 2e helft gewoon heel goed speelden (PSV kwam er verder he-le-maal niet maar aan te pas) dan vraag ik me af op basis waarvan Twente en Vitesse meer kans maken maar goed, we zullen het meemaken hoewel ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat de wens wellicht vader is van de gedachte.
Verder vind ik de overwinning van Feyenoord leuk en deden ze het goed maar ik hecht daar verder niet al te veel waarde aan als ik zie hoe hilarisch slecht Utreecht speelt.
Goedemorgenallemaal
21 januari 2014, 15:53
Ik heb weinig met PSV.
Ik sluit niet uit dat jij meer hebt met PSV dan ik met Ajax....
P11111
22 januari 2014, 09:12
Jeugdopleiding van Ajax hofleverancier Europa
NEUCHATEL – De jeugdopleiding van Ajax levert de meeste Europese topspelers op. Volgens een Zwitsers onderzoeksbureau spelen op dit moment 69 spelers uit de opleiding van de Amsterdamse landskampioen bij een club die in de hoogste competitie van een Europees land uitkomt. Ajax scoort daarmee beter dan Partizan Belgrado, dat op de tweede plaats staat met 66 spelers. Barcelona volgt op de derde plaats met 61 spelers.
Ajax wijkt ook af van het algemene beeld in het Europese voetbal. Het investeert juist in de opleiding, terwijl andere clubs hun geld steeds meer gebruiken om spelers te kopen en te huren, concludeerden de onderzoekers van Football Observatory.
De Amsterdammers hebben een duidelijke visie. De club trekt alleen spelers van buiten aan als die echt een versterking vormen en probeert eerst uit de eigen opleiding een talent door te laten stromen.
Topclubs als Arsenal en Bayern München steken schril af bij de opleiding van Ajax. Van de Londense topclub zijn maar 36 zelf opgeleide spelers actief in een hoogste competitie in Europa, evenveel als de Duitse kampioen.
Bron: Sportmedia
Quads
22 januari 2014, 10:54
Grappig om deze verslagen allemaal te lezen over AJAX en PSV.
In mijn ogen is het gewoon heel simpel.
Er zijn 4 ploegen die kampioen kunnen worden dit jaar.
AJAX omdat die gewoon altijd meedoen voor het kampioenschap vanwege lef en kwaliteit,
al 3 x achter elkaar Kampioen van Nederland zijn geworden en de meeste Kampioenschappen hebben
behaald van ALLE clubs in Nederland :freu:
Vitesse omdat die kwaliteit hebben ingekocht.
Twente is een outsider maar moet je wel rekening mee houden.
Feyenoord heeft het lek boven en draaien momenteel goed mee mits Pele wel fit blijft
want dat is de man waar het allemaal om draait,als die wegvalt is het over want voor de rest loopt daar
nou niet echt veel kwaliteit in het veld.
PSV doet dit jaar niet meer mee...kunnen zich beter alvast gaan richten op het nieuwe seizoen.
krukar
22 januari 2014, 18:59
Grappig al die afgunst weer in dit topic omdat PSV die paar kansjes in de eerste helft niet afmaakte (schijnbaar is elke bal die voor doel komt een kans tegenwoordig....) en ze werden afgedroogd door Ajax in de 2de helft.
Naja we zullen wel zien wie aan het einde van het seizoen lacht :)
Sent from my iPad using Tapatalk HD
krukar
23 januari 2014, 00:31
Kwaliteitsverschil tussen Ajax en Feyenoord is ook weer duidelijk ;)
Big30
23 januari 2014, 17:29
Kwaliteitsverschil tussen Ajax en Feyenoord is ook weer duidelijk ;)
Mee eens. Ajax speelde weergaloos voetbal van een andere planeet en liet de tegenstander ook geen enkele kans toe. Feijenoord was volstrekt machteloos en de overwinning van Ajax was even verdiend als die recent op Cambuur, Roda en PSV. Ook daar wist Ajax bijzonder te overtuigen met goed positiespel, doordekken, effectief gebruik makend van de beide vleugelspitsen die de dynamische spits steeds in scorings positie wisten te brengen.
Zeker na de eerste helft had het oppermachtige Ajax reeds met 0-3 voor moeten staan, gelukkig voor de Rotterdammers wist men het verlies nog beperkt te houden. In deze vorm van Ajax lijkt de competitie nu reeds beslist en is de dubbel een kwestie van tijd en geduld.
Golden Dreams
23 januari 2014, 17:40
Mee eens. Ajax speelde weergaloos voetbal van een andere planeet en liet de tegenstander ook geen enkele kans toe. Feijenoord was volstrekt machteloos en de overwinning van Ajax was even verdiend als die recent op Cambuur, Roda en PSV. Ook daar wist Ajax bijzonder te overtuigen met goed positiespel, doordekken, effectief gebruik makend van de beide vleugelspitsen die de dynamische spits steeds in scorings positie wisten te brengen.
Zeker na de eerste helft had het oppermachtige Ajax reeds met 0-3 voor moeten staan, gelukkig voor de Rotterdammers wist men het verlies nog beperkt te houden. In deze vorm van Ajax lijkt de competitie nu reeds beslist en is de dubbel een kwestie van tijd en geduld.
Zo jammer dit hè :rolleyes::rolleyes:
krukar
23 januari 2014, 22:03
Een overwinning is altijd verdient, betekent namelijk dat je meer doelpunten hebt gemaakt dan de tegenstander ;)
Big30
23 januari 2014, 22:54
Een overwinning is altijd verdient, betekent namelijk dat je meer doelpunten hebt gemaakt dan de tegenstander ;)
Kleine correctie. Een overwinning is altijd verdient daar ben ik het niet mee eens, wel dat een overwinning altijd verdiend is ;)! In het voetbal zie je wel vaak dat een verdiende overwinning onterecht is, dat komt omdat het nu eenmaal een maf spel is waar laf spel regelmatig met een onverdiende winst wordt beloond.
Met betrekking tot Ajax werd ook niet beweerd dat de overwinning op Feijenoord onverdiend zou, zijn maar wel dat deze even verdiend was als de overwinningen op Cambuur en Roda. Die overwinningen waren trouwens zeer onterecht :baeh:.
broodpoot
24 januari 2014, 09:20
In het voetbal zie je wel vaak dat een verdiende overwinning onterecht is, dat komt omdat het nu eenmaal een maf spel is waar laf spel regelmatig met een onverdiende winst wordt beloond.
Waarmee de overwinning van Ajax verdiend kan worden genoemd aangezien Feyenoord met een laf strijdplan kwam, enkel en alleen gericht op het ontregelen van het spel van Ajax.
Feyenoord had iets ballen moeten laten zien en verder vooruit moeten durven verdedigen. Gewoon loon van de angst.
Overgens is er niemand hier die loopt te roepen dat Ajax weergaloos speelde. Het was gewoon net als tegen PSV redelijk te noemen, meer niet dus kun je nagaan hoe slecht PSV en Feyenoord dan wel niet zijn. ;)
krukar
24 januari 2014, 13:13
Kleine correctie. Een overwinning is altijd verdient daar ben ik het niet mee eens, wel dat een overwinning altijd verdiend is ;)! In het voetbal zie je wel vaak dat een verdiende overwinning onterecht is, dat komt omdat het nu eenmaal een maf spel is waar laf spel regelmatig met een onverdiende winst wordt beloond.
Met betrekking tot Ajax werd ook niet beweerd dat de overwinning op Feijenoord onverdiend zou, zijn maar wel dat deze even verdiend was als de overwinningen op Cambuur en Roda. Die overwinningen waren trouwens zeer onterecht :baeh:.
Tsja dat soort geleuter heb je mij niet mee, hoor ik al jaren :) als Ajax wint ligt het volgens de provincialen altijd aan geluk en is het onverdiend en als Ajax verliest kwam dat doordat de tegenstander zo supergoed was.
Misschien komt het doordat het aantal verliespartijen in de ED van Ajax de laatste jaren meestal op één hand te tellen is. Origineel is het in ieder geval niet, net alsof je naar een LP luistert die vast zit.
deket
31 januari 2014, 21:36
niet te begrijpen
Big30
31 januari 2014, 23:28
niet te begrijpen
Geen idee waar je het over hebt :tongue:, oja dit bericht las ik en ik voel me verplicht het hier te plaatsen ;)! Wellicht dat er een link is met wat deket hierboven memoreerde, zou kunnen he!
Ontstellend zwak Anderlecht de boot in tegen sterk Lierse
Anderlecht en vooral coach John van den Brom mogen zich gaan bezinnen. Nadat het vorige week nog Club Brugge versloeg in de topper, ging het nu kinderlijk de boot in op het Lisp. Tegen een sterk spelend Lierse kon het nooit een vuist maken, mede door de ietwat vreemde keuzes van Van den Brom. Zo schakelde hij opnieuw over van een 4-4-2 naar 4-3-3 én bracht hij de Nederlanders Demy De Zeeuw en Bram Nuytinck in het elftal. Toch mag hiermee niets afgedaan worden aan de prestatie van de Pallieters die onder impuls van een uitstekende Tony Watt en Hernan Losada de landskampioen met 2-0 naar huis speelden.
http://www.hln.be/hln/nl/1285/Jupiler-Pro-League/article/detail/1785383/2014/01/31/Ontstellend-zwak-Anderlecht-de-boot-in-tegen-sterk-Lierse.dhtml
deket
1 februari 2014, 00:14
strooi nog wat zout in de wonde,ja,
nogmaals,ik begrijp het niet,en vorige week nog in euforie na een verdiende overwinning tegen de youppies van Club Brugge
het kan verkeren schreef Bredero reeds
P11111
1 februari 2014, 07:32
Gisteravond wederom flitsen van een erbarmelijk spelend Anderlecht gezien.
Kansloos verloren (2-0) van Menzo en Swinkels & co.
Uiteraard als lachende derde op de zitbank ook naar de wedstrijd in De Kuip gekeken.
Naar verluidt is Big50 op dit moment nog steeds overtuigd van de titelkansen van de Koeman-ploeg.
satanic surfer
1 februari 2014, 09:27
Ow, niet enkel was Anderlecht ontstellend zwak, de desinteresse en hautain van wat tweederangsvedettes zonder noemenswaardige aanspraak daarop anyhowkes was hemeltergend om te zien en Lierse walste over hen heen en hun overwinning was dan ook oververdiend. Jammer dat Eddy Merckx niet tussen het Liersesupportersgepeupel zat, anders had u me kunnen zien naast hem, maar dan had ik het waarschijnlijk niet kunnen laten om hem te wijzen op z'n herhaaldelijk dopinggebruik. Een Anderlechtsupporter die refereert naar Brugge als youppies, hij is nog meer de weg kwijt dan men zou mogen vermoeden, ook buiten de clubs zoals ie stelselmatig blijft bewijzen...
deket
2 februari 2014, 23:06
liever de weg kwijt dan een uit azijn en frustratie bestaande ventje die niet kan verdragen dat ik hem ooit op een ander forum op zijn plaats zette.
hoe laag ook te in sinueren dat Merckx,de grootste sportman aller tijde doping zou gebruikt hebben zonder enig indicatie laat staan bewijs.
Merckx en bv ook Hrgé en Morris deden meer voor Belgie dan tal van rijke handelsmissies en zeker dan jij.
niet moeilijk dat vele dvps aan pillen enzo zitten als ze zo zuur onbeduidend iemand moeten doorstaan die denkt dat hij intelligent is maar in tegenstelling tot een aantal andere wandelaars het niet is,niets meer dan een pseudo-intellectueel.
en indien je nog een leven had buiten de Duitse sexclubs zou je begrijpen waarom ik refereernaar Brugge als youppies.
niet alleen insiders,journalisten maar last but not least ; de die hard supporters zullen dat beamen.
Er is van de perceptie van Brugge als warme volksclub waar spelers relatief lang bleven weinig over.
Sinds de overname van een stinkendrijke projektontwikkelaar kplukken ze overal spelers en trainers weg(gemiddeld meer dan twee duurbetaalde coaches op een seizoen? toppunt Leekens bij de voetbalbond wegkopen,achteraf voor de Duivels een geschenk,elk seizoen een nieuwe persverantwoordelijke en mediatrainer die ze weghalen of bij VTM of in de politiek,mental coaches,linietrainers,psychologen etc,etc,en tal van buitenlandse duurbetaalde huurlingen zonder affiniteit voor hun Club,9spitsen,waaronder alleen Desutter als Belg voor twee plaatsen!
en dat is allemaal begonnen met het ontslag van boegbeeld Ceulemans als trainer,hij was een van de zeldzame spelers met een clubhart die na zijn jonge jaren bij Lierse altijd bij Club bleef,ondanks buitenlandse interesses.
Cupido
2 februari 2014, 23:30
Zeg big moet je je niet met je eigen cluppie psv bezig houden ipv je ineens op de belgische competitie te richten?
Big30
2 februari 2014, 23:42
Zeg big moet je je niet met je eigen cluppie psv bezig houden ipv je ineens op de belgische competitie te richten?
Je hebt gelijk, mijn clupje de KFC Uerdingen doet het helaas niet zo goed. Plaats 16 in de Regional Liga West en dat zou degradatie betekenen, dit weekend verloren ze van het tweede elftal van S'04. Toch heb ik nog hoop dat ze bij de laatste 14 eindigen. Maar goed degraderen ze naar de Oberliga wordt ik weer fan van RW Essen en mocht Köln promoveren wat er wel inzit ga ik gewoon weer naar Köln als fan.
Wie er kampioen wordt dit jaar? Is denk al lang beslist, München is oppermachtig en zal weer kampioen worden, spannend is het allemaal niet. Jammer van Gladbach dat ze dit weekend verloren, hadden ze de Jong ook maar niet moeten laten gaan! Verbeek doet het erg goed, nu een uitwinst op Hertha, erg knap.
Nederlandse competitie volg ik al jaren niet meer, speelt PSV nog steeds eredivisie, meen dat ze nu eerste divisie speelden, hoorde iets dat Twente nu als titel favoriet wordt gezien, leuk team, ik gun het ze wel.
deket
2 februari 2014, 23:55
Bayern zal wel weer alles winnen,ook CL,
maar ik was ongewild een polemiek begonnen met mijn verontwaardiging te uiten dat mijn clubbie geen lijn krijgt in hun prestaties en werd deze keer,niet op een ludieke,maar lage manier persoonlijk aangevallen door een zielepoot vol frustraties,dan is het ook evident dat ik feedback geef en mijn verdediging integraal en zonder censuur blijft staan!
en laten we het nu opnieuw fun houden
Cupido
3 februari 2014, 06:36
Maar schalke haakt wel weer aan bij de top 4 en gaat weer voor champions league deelname. Terwijl dortmund al weer definitief afgehaakt is voor het kampioenschap en Leverkusen toch weer netjes tweede staat
Willi69
3 februari 2014, 11:29
Je hebt gelijk, mijn clupje de KFC Uerdingen doet het helaas niet zo goed
Die größten Erfolge siehe hier (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?16192-Villa-Marisol-Hamminkeln-Algemeen&p=355067#post355067) (scroll down). :biggrin:
Sphinx
3 februari 2014, 17:30
Nogal "sno" zoals PSV gisteren speelde. Zelfs de supporters op het werk (en dat zijn geen meewapperaars, sommige volgen de club al sinds de jaren 70) waren niet te spreken over de "mannetjes" die het allemaal zelf af zouden kunnen, en in hun pink meer voetballend vermogen zou moeten hebben dan een Kenny van Hoevelen, een Kenny Anderson, een Evander Sno of een Sander Duits. Maar bij de Waalwijkers droop verdomme de werklust ervan af; "Der Null muß stehen" zoals Willy zou zeggen (geen wonder ook dat voornoemde Sander Duits man vd wedstrijd werd ;) ). Deze racebeer schoot gewoon in de lach toen ie Erwin Koeman heel erg hard zijn best zag doen om NIET te gaan lachen in dat interview na de wedstrijd.
Bijna dezelfde situatie in Dld met HSV dat zich door FC SAP - 1899 Hoffenheim liet piepelen. "hier zullen ze wel twee vrije dagen voor krijgen" meesmuilde de WDR2 - verslaggever nog. Gelukkig heeft Bert allen verloven ingetrokken, maar toen vanmorgen verscheen dat de leiding "het vertrouwen heeft uitgesproken" zag ik het schavot voor Bert al opgebouwd worden. Dr. Guillotine staat klaar vreest deze racebeer.
Don Rudo
3 februari 2014, 19:19
Zelfs de supporters op het werk (en dat zijn geen meewapperaars, sommige volgen de club al sinds de jaren 70) waren niet te spreken over de "mannetjes" die het allemaal zelf af zouden kunnen, en in hun pink meer voetballend vermogen zou moeten hebben dan een Kenny van Hoevelen, een Kenny Anderson, een Evander Sno of een Sander Duits
Als je als menneke "mannetje" wordt genoemd bij ons in de buurt, weet je dat je definitief opgegeven bent.
Jansen
3 februari 2014, 19:46
Het ergste is na de wedstrijd van RKC - PSV, waar Maher voor de camera verteld dat hijzelf best goed gevoetbald heeft !!!
Je zou deze stiekeme K.U.T. Marok...... toch meteen een rot schop geven !! Nu is Toivonen weg en hij speelt op de 10 en nog als een natte krant.
Ook onze Depay krijgt nog steeds geen commentaar van Cocu dat hij eens een bal moet afspelen.
Laat Cocu maar snel zelf opstappen omdat hij ze niet op de rails krijgt.
Ja het doet pijn als PSV supporter.
P11111
5 februari 2014, 18:02
Lekker begin in Leeuwarden.
1 minuut 47 seconden op de stadionklok: 1-0 Elvis (niet te verwarren met die zanger).
Jammer voor de zoesa. Maar je kunt bij 0-0 beter een tegendoelpunt krijgen in de tweede minuut dan in de negentigste minuut, dus nog volop kans om terug te komen.
Miljoenenaankoop Maher, de man zonder spiegel, trouwens op de reservebank en die andere man-van-1-miljoen-voor-slechts-drie maanden, Ruiz, alweer geblesseerd.
Misschien dat Jansen deze week moet worden toegevoegd aan de technische staf.
Sphinx
5 februari 2014, 18:05
hm, dan hoop ik dat Jody Lukoki en Elvis Manu het alleen af kunnen, want hun maatje in de spits Ogbeche moet eraf met een blessure :frown:
PS: deze racebeer vreest dat Marcel Ritzmaier bij een verliespartij voor PSV niet lang meer voor de Friezen speelt en naar Eindhoven wordt gehaald.
P11111
5 februari 2014, 18:08
Onderschat Hemmen niet.
Big30
5 februari 2014, 18:09
Lekker begin in Leeuwarden.
1 minuut 47 seconden op de stadionklok: 1-0 Elvis (niet te verwarren met die zanger).
Is er vandaag een beker ronde of betreft het een vriendschappelijke wedstrijd, Leeuwarden zal wel Cambuur betekenen maar tegen wie moeten ze spelen?
Goede ploeg trouwens dat Cambuur, kan me nog herinneren dat Lucky Ajax daar met waanzinnig veel geluk met 1-2 won.
P11111
5 februari 2014, 19:37
Zoals Ten Napel terecht opmerkte kreeg Cambuur uiteindelijk niet wat het verdiende en ging de equipe van Fons Spooren er na kunst en vliegwerk met een gestolen overwinning vandoor. De kans op een positie in de middenmoot is na vanavond weer wat groter geworden.
Big30
5 februari 2014, 19:49
Ajax na lange tijd weer eens 'lucky'
Voor het eerst sinds april 2010 heeft Ajax weer eens een wedstrijd in blessuretijd naar zich toegetrokken. De Amsterdammers wonnen zondag op bezoek bij sc Cambuur met 1-2 dankzij een late treffer van Davy Klaassen.
Toby Alderweireld was drie jaar geleden met een goal in de 93e minuut voor het laatst verantwoordelijk voor een miraculeuze ontsnapping. Destijds won Ajax met 0-1 bij ADO Den Haag.
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/22141002/__Ajax_na_lange_tijd_weer__lucky___.html
PSV deed er iets minder lang over om de 1-2 te maken maar won in Lucky Ajax stijl van Cambuur. De Huiskrant van de Amsterdammers, doorgaans door het zwak begaafde deel der natie gelezen en derhalve zeer geliefd in de hoofdstad, spreekt zelfs van een gestolen overwinning van PSV.
PSV worstelt zich naar zege
PSV begon dramatisch aan het uitduel met SC Cambuur, maar een nieuwe afgang bleef de kwakkelende ploeg van trainer Phillip Cocu bespaard. Dankzij een gigantische fout van de thuisploeg boekten de Brabanders een broodnodige zege: 1-2.
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/psv/22271750/__PSV_steelt_zege_bij_Cambuur__.html
Sphinx
5 februari 2014, 21:40
Nul vertrouwen zit er bij PSV in de verdediging. Nul, helemaal niks. Het is dat met Ogbeche de enige afmaker er geblesseerd af ging, want de rest van de Friezen kreeg de bal er daarna ook niet meer in. Ze hadden niet Ruiz terug moeten halen naar Nederland, ze hadden verdomme Alex terug moeten halen uit Frankrijk. Als je dan toch geld weggooit in een verloren jaar, moet je het wel goed doen ;)
deket
7 februari 2014, 23:55
hey Big,wat hoor ik nu? moet Guus,kom naar Huis,komen helpen met "advies"?
nu weet Guus wel dat de hoofdsponsor al jaren in moeilijke papieren zit(het is wel dankzij de uitstekende kontakten van deze multinational in de lage loonlanden dat ze vaak goede buitenlanders op de kop honden tikken,vooral in Brazilie,hoewel dit land in enorme economische opmars is(BRIC-landen)zal het daar ook wel gedaan zijn met zaakjes te doen.)
maar wat las ik in de week,?de sponsor beleefde een"licht"puntje(licht,heb je hem?)ze haalden door hun lampen winst in de illegale wietteelt
wat Guus betreft,let op wel een topcoach hoor,en dat schrijf ik zonder ironie,
won niet alleen Europacup 1,maar wat hij in de WKs presteerde met Australie en daarvoor Zuid-Korea,daar neem ik mijn petje voor af(heb er wel geen)
maar je moet weten wanneer je tijd gekomen is,in zijn plaats zou ik rentenieren en zeker niet na het WK Oranje(wespennest,weer ruzie)opnieuw gaan trainen.
over ouderdom gesproken,nu wil die bejaarde Zwitser zich toch niet opnieuw kandidaat stellen als FIFA-voorzitter zeker,slecht nieuws voor voetbal
Big30
8 februari 2014, 02:31
Met Guus Geluk als kwieke en afgetrainde adviseur in de gelederen gloort er weer hoop voor onze vrienden uit de lichtstad. Stilletjes wordt er al van een titel gehoopt zeker als dit weekend de titel kandidaat nummer 1 FC Twente verslagen zal gaan worden.
Dit is een geniale zet evenzo de verkoop van een falende spits voor een record bedrag, het gerucht dat of Romario dan wel Ronaldo de spits positie in gaat nemen gonst nu door het Eindhovuhse.
Maar heb nu vooral met Willi69 te doen, zijn Borussia lijkt even de weg kwijt.
Dat Philips volop investeert middels haar licht technologie in het belangrijkste Nederlandse export product genaamd wiet verdient een grote pluim. Met de hiermee behaalde winst kan PSV weer een sterke aanvaller, middenvelder en spits gaan kopen. Reeds nu voorspel ik dat er een spectaculaire aankoop in de pijplijn zit.
Willi69
8 februari 2014, 11:57
Maar heb nu vooral met Willi69 te doen, zijn Borussia lijkt even de weg kwijt.
Kann ich nicht lesen... :wand:
Big30
8 februari 2014, 12:20
Kann ich nicht lesen... :wand:
Bitte :tongue:!
Gladbach verliert gegen Bayer – und an Boden
Es dauerte gut 60 Minuten – und dann ging es doch plötzlich einmal ganz schnell. Sidney Sam, Angreifer in Diensten von Bayer Leverkusen, holte sich den Ball von Borussia Mönchengladbachs Granit Xhaka, sprintete los, passte auf Mitspieler Heung Min Son. Der hatte viel zu viel Platz, schoss aus der Distanz – und prompt zappelte der Ball im Netz. Das Tor des Südkoreaners war der einzige Höhepunkt in einem ziemlich durchwachsenen Duell beider Bundesliga-Spitzenteams.
http://www.rp-online.de/sport/fussball/borussia/borussia-moenchengladbach-verliert-gegen-bayer-04-leverkusen-aid-1.4017166
Johnny Bravo
15 februari 2014, 21:34
Bart van Merwijk ontslagen bij HSV. (http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/buitenlands/22303248/__Van_Marwijk_weg_bij_HSV__.html)
Tja 4 maanden gewerkt te hebben bij HSV en dan toch ongeveer 2 miljoen als afkoop mee te krijgen is niet gek, toch!
Ik zeg PSV binnenhalen deze fantastische trainer want hij was altijd jullie droomkandidaat:smile2:
deket
18 februari 2014, 15:26
Een lichtpunt in donkere tijden is dat onze beloften het op het erg befaamde tornooi in Viareggio het weer uitstekend hebben gedaan na overwinningen tegen Inter Milaan,Palermo enzo werden we in de finale tijdens de verlengingen nipt verslagen door AC-Milaan,maar vorig jaar wonnen we.
er is dus nog hoop voor Anderlecht en de zware financiele inspanningen voor hun jeugdopleiding in Neerpede en straatcoachprojecten(hangjongeren struktuur en en target leren,en wat persoonlijkheid en vorming kweken)beginnen hun vruchten af te werpen.
Nu maar hopen dat de politiek eindelijk volgt,en zal verhinderen dat talenten worden weggekocht door Chelsea en c.
dit probleem is ook voor Ajax met hun goede jeugdreputatie van belang.
maar onze bejaarde Zwitser,Blatter heeft zich weer kandidaat gesteld voor de leiding van de FIFA
RAUL7
18 februari 2014, 16:04
Luiz Felipe Scolari is er rotsvast van overtuigd dat Brazilië deze zomer voor de zesde keer wereldkampioen wordt. De steun van het thuispubliek wordt een doorslaggevende factor, zegt hij. "Elke dag geloof ik er meer en meer in dat wij de Wereldbeker gaan winnen", liet Scolari gisterenavond in Sao Paulo optekenen. "Uiteraard moeten wij de andere ploegen respecteren, maar als je alles in beschouwing neemt, zijn wij de beste."
http://www.hln.be/hln/nl/9090/Voetbal/article/detail/1796021/2014/02/18/Als-je-alles-in-beschouwing-neemt-zijn-wij-de-beste.dhtml
P11111
18 februari 2014, 16:22
Platini: 'Cruijff is de beste speler die ik ooit heb gezien'
Johan Cruijff kreeg zondag uit handen van UEFA-voorzitter Michel Platini de UEFA Presidents Award. De legendarische nummer veertien had, net als Platini, genoten.
'Het is weer een hartstikke leuke dag in de ArenA geweest', vertelt Cruijff in zijn column in De Telegraaf. 'Allereerst dankzij de Presidents Award die ik uit handen van UEFA-president Michel Platini kreeg. Helemaal omdat dit, na Alfredo di Stefano, Bobby Charlton, Franz Beckenbauer en Eusébio, pas de vijfde keer is dat die werd uitgereikt.'
'Het is een erkenning omdat je niet alleen het voetbal hebt gediend, maar via het voetbal ook de samenleving', vervolgt Cruijff. 'Tegelijk realiseer je je ook, dat je zo'n award niet krijgt omdat je nog zo jong bent.'
Cruijff: 'Buiten de prijs was het ook fantastisch om weer met allemaal voetballers onder elkaar te zijn. Platini die wilde weten hoe het nu bij Ajax werkt en daarover werd hij uitgebreid door Wim Jonk en Edwin van der Sar geïnformeerd. Het mooie is dan altijd, dat voetballers in dergelijke gesprekken maar een half woord nodig hebben om elkaar te begrijpen. Platini was erg onder de indruk.'
Idool
Platini sprak van een voor hem eveneens bijzonder moment. 'Het is ook een speciaal moment voor mij. Johan Cruijff is mijn idool. Voor mij is Johan de beste speler die ik ooit in mijn leven heb gezien. Toen ik een jaar of vijftien was volgde ik het grote Ajax van Johan al onafgebroken. En hij was een geweldige coach van FC Barcelona, die de basis heeft gelegd voor het imponerende spel van de laatste jaren. Daarom ben ik trots dat ik hem de prijs mag geven.'
KNVB-voorzitter Michael van Praag is trots op Cruijff als visitekaartje van het Nederlandse voetbal. 'Het is heel bijzonder dat Johan deze prijs krijgt, omdat hij alleen wordt uitgereikt aan de groten der aarde op voetbalgebied.'
P.S. Pfff... Afgelopen weekend op Sport1 nog een deel van RSC Anderlecht tegen hekkensluiter Bergen gezien. Dat deed werkelijk pijn aan de ogen en leek in de verste verte niet op voetbal.
deket
18 februari 2014, 23:28
Peter,ik wil eerlijk beamen dat het niet goed was,viel bijna in slaap(kon ook door de griep zijn)maar Club Brugge won ook maar met 2-1(dus nog slechter)tegen Bergen en daar hebben ze er blijkbaar minder problemen mee.
hoe vaak won Brugge al met een Arsenalscore?(1-0)kijk naar het doelgemiddelde op teletekst of internet,wij scoorden negen maal meer en lieten slechts twee goals meer in.
en Big,zag je nu zelf hoe sterk PSG is? had ik geen gelijk dat dit een kanshebber is voor CL?
jullie dachten,och Deket zegt dat maar omdat ze indezelfde groep als Anderlecht speelden,maar heb je gezien hoe ze de nr2 van de Bundesliga in eigen huis met 0-4 afdroogden?
dat zet alles toch in een ander perspektief,niet?
maar oké,in de kompetitie is het allemaal nog veel te wisselvallig met veel jeugd
deket
20 februari 2014, 17:19
Cruijff VPRO-TV-reeks
vanaf volgende maandag zal de VPRO de fictiereeks Johan uitzenden(ned1 om 22.10)in hetzelfde concept als Beatrix,Oranje onder vuur,en bij ons;Albert 2.
nu kan je niet twijfelen over de Grootste voetballer ooit van Nederland,teminste niet aan zijn talenten.
toch wat nuance : In 1974 zijn WK waar hij Oranje tot aan de finale aan het dirigeren is,speelt hij de finale tegen Duitsland.
enkele dagen voorheen stond in DeBild een reportage met fotos van enkele Oranjespelers met wat vrouwelijk gezelschap(al of niet ingehuurde escorts)aan een zwembad.
Johan zijn vrouw zoedend aan de telefoon,in de hotellobby(gsm,bestond nog lang nie)urenlang gebel;Johan moest dstande pede naar huis! na lang zeuren,mocht hij eerst nog de finale spelen,maar hij voetbalde,uitgezonderd,de eerste minuut,als een dweil.
vier jaar later(tja het was al van in de jaren 30geleden dat Oranje nog op een WK was)Freek De Jonghe met zijn politieke campagne;Bloed aan de Paal,
het wk had plaats in het toen dictoriaal Argentinie,maar een grotere polemiek in Nederland was:"laat Johan meegaan naar het WK"hij mocht immers niet meer van zijn vrouw,jawel. En hij bleef thuis. Anderlechtspelers Rensenbrinck en Haan brachten Nederland toch nog in de finale waar ze opnieuw verloren.
In 1990 mocht Oranje terug naar een WK,na 12jaar afwezig te zijn,maar er was een probleem;welke Coach? ieder vroeg het aan Johan,maar hij mocht niet van zijn,,,jawel,,vrouw. Vier jaar later,na het wk in Italie,vond het plaats in USA en jawel;identiek hetzelfde gezeur,wat zich vier jaar later in Frankrijk opnieuw herhaalde;Johan mocht niet mee als trainer van zijn,,,vrouw.in 2002 als Consultant misschien? noppe zei zijn vrouw.
nu komt die reeks op tv,maar iemand fluisterde Johan in dat hij de reeks(tevergeefs)juridisch moet verbieden wegens inbreuk op privacy,die iemand is,,,drie maal raden.
sterke voetballer? geen twijfel,maar is dat nu een man met kl,,,aan zijn lijf?
P11111
20 februari 2014, 17:38
Deket, wat is jouw IQ eigenlijk?
deket
20 februari 2014, 18:07
geschiedenis dat zijn feiten die hebben plaatsgevonden,feiten hé
kan er ook niet aan doen dat je idool,onder de plak lag van zijn vrouw.
Big30
20 februari 2014, 18:55
Tis geschiedenis en al lang geleden maar de wond van 74 zit bij velen nog diep. We verloren toch vooral door overmoed en omdat we vergaten te voetballen en vooral de Duitsers (west toen nog) wilden vernederen, Cruijff ging daarin voorop en te zeggen dat we daarom geen wereld kampioen zijn geworden gaat wat ver misschien, maar de rol van JC was op zijn minst wat dubieus.
Auke Kok heeft er een mooi boek over geschreven "Wij waren de besten".
Cruijff was de ster van het WK 74 en samen met Pele en Maradona behoort ie tot de 3 beste voetballers ooit alleen in de Finale was ie niet goed. Als als als Rensenbrink niet tegen de paal had geschoten als als als Robben wel ... . Als de hemel naar beneden komt hebben we allemaal een blauw petje!
"de souza"
20 februari 2014, 20:45
Het gaat goed in 020 na 35 minuten 0-3:lostit:
Jansen
20 februari 2014, 20:47
Wat een wereldkeeper van Ajax bij 0-3
Jansen
20 februari 2014, 20:50
Bart van Merwijk ontslagen bij HSV. (http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/buitenlands/22303248/__Van_Marwijk_weg_bij_HSV__.html)
Tja 4 maanden gewerkt te hebben bij HSV en dan toch ongeveer 2 miljoen als afkoop mee te krijgen is niet gek, toch!
Ik zeg PSV binnenhalen deze fantastische trainer want hij was altijd jullie droomkandidaat:smile2:
Ja waarom niet je kan toch op de dug-out een verdieping plaatsen met nog 5 stoeltjes ?
Hiddink // Van Marwijk // Aad de Mos // Adriaans // Jansen // :biggrin:
P11111
20 februari 2014, 20:53
Het is vanavond werkelijk genieten in de ArenA.
Wat een tactiek, wat een lef, wat een strijd, wat een loopvermogen, wat een snelheid. De opponent geen seconde rust en ruimte gunnen. Een indrukwekkende teamprestatie halverwege de match. Ploegen als ManUnited, ManCity, AC Milan en Barcelona konden en/of durfden dat niet tegen Ajax. Zelfs Bayern München werd enkele weken geleden volstrekt kansloos (3-0) weggespeeld door de Hausherren aus Salzburg. Wat zullen die voor de wedstrijd een Red Bulletjes hebben gedronken...wat een energie.
Hopelijk kijkt Van Gaal ook, want Chili kan op een goede dag ook op een soortgelijke manier spelen.
P.S. Blijkbaar is die stumperd van een "da soesa" ook weer terecht. Kennelijk is hij na maanden van enorme verdriet eindelijk uitgehuild.
krukar
20 februari 2014, 21:01
Is gewoon weer een typisch lampje. Maanden geen woord terwijl je eigen clubje nog door rkc onder de grasmat wordt gespeeld. En dan ineens stoer komen doen als een andere club eens verliest tegen een echte tegenstander.
"de souza"
20 februari 2014, 21:10
Is gewoon weer een typisch lampje. Maanden geen woord terwijl je eigen clubje nog door rkc onder de grasmat wordt gespeeld. En dan ineens stoer komen doen als een andere club eens verliest tegen een echte tegenstander.
Ha ha lekker kansloos antwoord te verwachten van een 020-supporter. RED BULL SALZBURG een echte tegenstander:hah:
Big30
20 februari 2014, 21:32
Mooi voetballende ploeg dat Red Bull Salzburg. Ze dicteren de wedstrijd, maatje te groot voor Ajax. Niet voor niets wonnen ze van Bayern. Wordt eerder 0-4 dan 1-3.
Enuhm wel lief zijn voor elkaar he :-)!
Johnny Bravo
20 februari 2014, 21:47
Ha ha lekker kansloos antwoord te verwachten van een 020-supporter. RED BULL SALZBURG een echte tegenstander:hah:
Hoe laat moest PiSVee vanavond voetballen??
Kijken of die er beter van afbrengen.
"de souza"
20 februari 2014, 21:52
Hoe laat moest PiSVee vanavond voetballen??
Kijken of die er beter van afbrengen.
De 020-jongetjes hebben wel een erg kort lontje vandaag:gruebel: Het is overigens PSV!!!
Jansen
20 februari 2014, 21:59
Mooi voetballende ploeg dat Red Bull Salzburg. Ze dicteren de wedstrijd, maatje te groot voor Ajax. Niet voor niets wonnen ze van Bayern. Wordt eerder 0-4 dan 1-3.
Enuhm wel lief zijn voor elkaar he ����:-)!
Klopt dit Salzburg had geen enkele moeite met deze onervaren en rondhuppelende voetballertjes uit 021 ja Arena ligt naast 020
Denk maar eens na om een andere keeper te nemen kansloos en kinderlijk in de goal.
Bluebear
20 februari 2014, 22:01
Citaat Johan Derksen van de week: "Ajax is kwa positiespel het Barcelona van Nederland". De dementie begint vroeg toe te slaan dit jaar. :rolleyes: :biggrin:
krukar
20 februari 2014, 22:03
Ja je hebt gelijk, psv die verliezen dit seizoen pas van de echte tegenstanders, zoals PFK Ludogorets en Tsjornomorets Odessa, dat zijn pas wereldclubs man hé!
Ook in de beker had psv natuurlijk de pech dat ze tegen wereldtegenstander Roda JC eruit werden gespeeld.
Jansen
20 februari 2014, 22:04
Citaat Johan Derksen van de week: "Ajax is kwa positiespel het Barcelona van Nederland". De dementie begint vroeg toe te slaan dit jaar. :rolleyes: :biggrin:
Ja Johanna Derksen hadden ze al lang moeten opsluiten samen met Gijp die ook een sociaal probleem heeft ( hij kan niet eens een vrouw bevredigen )
zoals zijn ex beweert haha en Derksen weet niet eens dat hij buiten het pissen ook nog hem ergens in kan steken.
"de souza"
20 februari 2014, 22:05
Ja je hebt gelijk
Dank je, ik pak nog een Red Bull :wink:
krukar
20 februari 2014, 22:07
Dank je, ik pak nog een Red Bull :wink:
Da's dan ook het enige dat gepakt wordt de afgelopen 4 seizoenen in eindhoven.
Lekker typerend weer dat de psvertjes alleen komen als Ajax verliest, ze vinden deze mooie club blijkbaar belangrijker dan hun eigen clubje :)
Jansen
20 februari 2014, 22:14
Wat een commentaar van Derksen en Kieft na de wedstrijd ze hebben weer samen een verklaring ervoor maar zelf kunnen en durven ze niet voor de groep te gaan staan echt Cruiff neigingen dus.
Gelukkig dat de Boer het wel snapt en het dom vind dat deze fouten gemaakt worden.
Dit is wel een echte en goede trainer en laat zich niet gek maken.
De Boer die gun je wel succes.
Big30
20 februari 2014, 22:19
In de uefa club ranking (zegt niet alles ok, maar toch een indicatie) staat Salzburg op plaats 52, Ajax op plaats 29. Om Salzburg brandhout te noemen gaat wat ver maar tis zelfs geen europese middenmoter.
http://www.uefa.com/memberassociations/uefarankings/club/
krukar
20 februari 2014, 22:27
In de uefa club ranking (zegt niet alles ok, maar toch een indicatie) staat Salzburg op plaats 52, Ajax op plaats 29. Om Salzburg brandhout te noemen gaat wat ver maar tis zelfs geen europese middenmoter.
http://www.uefa.com/memberassociations/uefarankings/club/
Komt vooral doordat RBS eerder nooit potten wist te breken in Europa. Vorig seizoen waren ze niet eens kampioen in Oostenrijk.
Dit seizoen hebben ze flink geïnvesteerd in de selectie en tot nu toe alles gewonnen in de EL, ook oefenpotje tegen Bayern München op volle sterkte wonnen ze vrij dik. Ze staan nu 17 punten voor op de nummer 2 in Oostenrijk.
Het is geen CL-top16 team maar ik denk dat ze in de EL best ver gaan komen.
deket
20 februari 2014, 22:43
je gaat een oefenpotje en een Oostenrijkse kompetitie toch niet als referentiepunt hanteren?
mij valt het ook op dat de Ajaxboys wel een kort lontje hebben vandaag en wat dat met IQ te maken zou hebben,ontgaat mij volledig,te weinig IQ zeker?
ik heb als Anderlechtsupporter al meer moeten slikken dit seizoen.
ach,morgen gezond weer op met een Red-Bull en denken aan die Ajaxkeeper en dus goed lachen.
Cupido
20 februari 2014, 22:47
Ajax zal snel moeten gaan acteren. Ze zitten al een paar maanden in een dip en zijn, op enkele na, zwaar uit vorm en lijken wel doodop. Het tempo is enorm laag en er wordt onzorgvuldig gepasst en gespeeld. Daat kom je nog aardig mee weg in de nederlandse competitie met clubs als cambuur, roda jc en psv, maar als ze zo door gaan krijgen ze het ook in de competitie nog zeer zwaar. Want twente en feyenoord zijn wel redelijk in vorm en knokken er in ieder geval voor. Dus tijd voor nieuw bloed en laten ze na zeker 4 jaar geen echte spits nu toch eens een goede centrumspits er in zetten. Liever een uit de jeugd die talent heeft dan die sighthorsson die op een uitzondering na geen bal raakt en totaal verloren rondloopt. Rbs heeft blootgelegd waar de problemen zitten, hopelijk gaat de boer sleutelen en kunnen we over enkele maanden de schaal weer omhoog houden.
Jansen
20 februari 2014, 22:59
Ajax zal snel moeten gaan acteren. Ze zitten al een paar maanden in een dip en zijn, op enkele na, zwaar uit vorm en lijken wel doodop. Het tempo is enorm laag en er wordt onzorgvuldig gepasst en gespeeld. Daat kom je nog aardig mee weg in de nederlandse competitie met clubs als cambuur, roda jc en psv, maar als ze zo door gaan krijgen ze het ook in de competitie nog zeer zwaar. Want twente en feyenoord zijn wel redelijk in vorm en knokken er in ieder geval voor. Dus tijd voor nieuw bloed en laten ze na zeker 4 jaar geen echte spits nu toch eens een goede centrumspits er in zetten. Liever een uit de jeugd die talent heeft dan die sighthorsson die op een uitzondering na geen bal raakt en totaal verloren rondloopt. Rbs heeft blootgelegd waar de problemen zitten, hopelijk gaat de boer sleutelen en kunnen we over enkele maanden de schaal weer omhoog houden.
PSV -Ajax was toch 3-0 of 4-0
Big30
21 februari 2014, 00:13
Komt vooral doordat RBS eerder nooit potten wist te breken in Europa. Vorig seizoen waren ze niet eens kampioen in Oostenrijk.
Dit seizoen hebben ze flink geïnvesteerd in de selectie en tot nu toe alles gewonnen in de EL, ook oefenpotje tegen Bayern München op volle sterkte wonnen ze vrij dik. Ze staan nu 17 punten voor op de nummer 2 in Oostenrijk.
Het is geen CL-top16 team maar ik denk dat ze in de EL best ver gaan komen.
Ja klopt en geeft aan dat zo'n ranking ook niet meer dan een indicatie is zeker als je de voorgaande jaren zwaar mee laat tellen. Maar toch Ajax mag natuurlijk nooit thuis kansloos van RBS verliezen, de 0-3 was terecht en dat is veel zeggend.
http://en.wikipedia.org/wiki/2013%E2%80%9314_FC_Red_Bull_Salzburg_season
RBS won inderdaad in de groepsfase alles, uit tegen Standard bv. met 1-3. Geen CL16 team wel een CL32 team maar daar zullen we ze volgend seizoen ook wel zien.
Ik heb Ajax dit seizoen nog niet zo zwak zien spelen, RBS zette Ajax onder druk en men wist daar niet onder uit te komen.
deket
21 februari 2014, 19:11
ga Standard niet verdedigen,maar eerlijk is eerlijk,zij speelden met hun B-elftal omdat de voorzitter dit aan zijn nieuwe trainer bevolen had,reden.alles op de kompetitie en dus op een CL ticket zetten,deze Aldi-europabeker heeft in tegenstelling tot de CL geen financiele meerwaarde en in die optiek dus het B-elftal.
Ajax echter speelde wel met hun beste elf maar dit deed pijn aan de ogen(hout vasthouden,want wij spelen onmiddellijk op Lokeren)
ik denk ook dat Arsenal twee maal gaat nadenken of ze Veltman nog gaan nemen ter vervanging van Vermaelen die niet wil bijtekenen.
dacht eerst dat die pijn aan de ogen het einde van een griep was,maar neen het was dat geklungel in Amsterdam
P11111
21 februari 2014, 22:52
Het was ontluisterend vanavond in het Daknamstadion. Als je gisteren Red Bull Salzburg indrukwekkend hebt zien spelen en je kijkt vandaag naar Lokeren - Anderlecht (2-1)... Tsja, dan moet je daarna snel aan het zuurstof. Anderlecht is werkelijk dood- en doodziek. Ronduit verschrikkelijk en om je diep voor te schamen als paarswitte Belg. Werkelijk een parodie op voetbal. Het leek alsof de spelers de dozen nog om hun schoenen hadden zitten.
Ennuh, gezien de plotselinge drukte hier gisteravond was het duidelijk van heel lang geleden dat het jonge Ajax, dat gisteren overigens zeker niet compleet aantrad, nog eens verloren had.
Nu snel over naar de orde van de dag en op weg naar het volgende kampioenschap.
deket
21 februari 2014, 23:03
Peter wees eens eerlijk,;Anderlecht,ik zag het ook maar op tv,hoor,was beter dan vorige week toen ze wel wonnen,er werd op een relatief hoog niveau gespeeld en bij de rust had het al 2-4 voor ons kunnen staan,de tweede helft werd Lokeren in eigen huis weggedrukt en ze waren op het einde leeg,het had niet veel langer voor hen mogen duren maar de essentie is het resultaat en door weer een aantal jeugdzondes van Jong-Anderlecht is dat zero(vraag me wel af waarom Cyriac bleef staan,Bruno en Vargaz waren wel ziek,maar Pollet vroeger inbrengen en eventueel Thielemans.
het is kut,ik baal hiervan en kan alleen maar weer besluiten dat voetbal de metafoor voor het leven is.
nu gaan we hopelijk voor een keer wel blij zijn met die Play-offs.
deket
21 februari 2014, 23:13
dat is een subjectieve hypothese die je alleen kan waarmaken indien ze effectief tegen elkaar opnemen,hopelijk volgend seizoen in CL toch nog.
op Ajax voor de titel zou ik ook niet mijn geld voor inzetten hoor,de Nederlandse kompetitie heeft me al wat euros gekost met hun raar verloop,vorige week de Rotterdammers in Breda,was met Juventus de enigste ploeg die ik nog juist moest hebben,laten een 0-1 voorsprong ontglippen en de week daarvoor Vitesse 0-0 thuis tegen de laatste,pfff
P11111
22 februari 2014, 09:39
Zelfs het dameselftal van Anderlecht is momenteel een drama. Gisteravond tijdens de wedstrijd in de NeBe-competitie kwamen ze tegen sc Heerenveen in no time met 0-3 achter en toen hebben ze, naar verluidt, bewust de lichtinstallatie gesaboteerd en uit laten gaan, waardoor de wedstrijd moest worden gestaakt. Het dreigde namelijk dubbele cijfers te worden.
Kortom, supporter van eens die mooie paarswitte club ben je anno 2014 niet voor je lol.
Willi69
22 februari 2014, 16:45
Kaum ist der holländische http://smilie-land.de/t/i-l/land/fl-nl04.gif Erfolglos-Trainer Bert van Marwijk nach nur wenigen Monaten Amtszeit beim HSV schon wieder entlassen worden :rolleyes:,
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/06/17/article-2160704-13A82564000005DC-91_634x438.jpg
da gewinnt sein Nachfolger Mirko Slomka gegen den Champions League-Finalisten Borussia Dortmund mit 3:0. :tongue:
http://bilder.t-online.de/b/68/20/44/24/id_68204424/610/tid_da/hamburger-sv.jpg
P11111
22 februari 2014, 17:27
De beste trainer-coach van de Bundesliga is zonder discussie Gertjan Verbeek. Als je zo je stempel kunt drukken op een matige ploeg als 1. FC Nürnberg getuigt dat van veel kwaliteit. Vandaag wederom gewonnen, zelfs in ondertal. Hij maakt bijna overal van niets iets.
Een goede tweede is Jos Luhukay, die met Hertha BSC boven verwachting presteert en voorheen het nietige FC Augsburg in de Bundesliga bracht.
Met Robben en Ribéry of Messi, Xavi en Iniesta in je ploeg wordt zelfs deket kampioen. Dat is niet zo'n bijzondere kunst. En dat Borussia Dortmund is momenteel natuurlijk geen schim meer van de finalistenploeg van vorig jaar.
Meestal ben je als trainer-coach net zo goed als je spelersmateriaal, maar Verbeek en Luhukay bewijzen in de Duitse competitie dat ze bovengemiddeld zijn.
Jansen
22 februari 2014, 20:54
haha zo doe dat maar eens na zowel in de ere divisie als in België en Duitsland 0 punten gehaald in meer dan 20 wedstrijden
ja dat doe je niet snel na !!
Big30
23 februari 2014, 12:27
https://pbs.twimg.com/media/BhKE5Y3CIAEs7wq.jpg
De Belgen loten B-landen en wat kabouterlandjes maar zullen het nog wel moeilijk krijgen. Nederland loot niet echt gunstig voor de EK maar de nummer 1 positie lijkt geen issue te zijn met deze tegenstanders.
De nummer 1 en 2 gaan door en de beste nummer 3. De overige 8 nummers 3 spelen een play-off voor nog 4 plaatsen.
Er doen maar liefst 24 landen mee dus als je je dan nog niet weet te plaatsen dan stel je echt niets voor. EK eindronde was lang geleden met 4 landen daarna 8 en vanaf 1996 met 16. Met 24 landen stelt de hele kwalificatie weinig voor al zijn er natuurlijk wel wat landen bijgekomen.
P11111
23 februari 2014, 15:15
Wat een galavoorstelling vanmiddag in de ArenA! Deze keer gelukkig weer van de thuisploeg.
Het heeft er alle schijn van dat de Alkmaarders vooraf geen Red Bulletjes hadden gedronken.
Je tegenstander verdedigen op minimaal vijf meter afstand maakt voetballen trouwens wel wat gemakkelijker.
En nu lekker achterover leunen tijdens de half vijf-wedstrijd.
Big30
23 februari 2014, 16:17
Wat een galavoorstelling vanmiddag in de ArenA!
Was er een Galavoorstelling in de Arena, kostuum verplicht? Passende plek wel de Arena, de thuishaven van de 3 toppers, Jantje Smit en One Direction. Jammer dat het in niets lijkt op een voetbal tempel :tongue:.
Maar voor het Nederlandse Calimero voetbal kan ik niet warm of koud worden, wel van de Bundesliga en vooral Tweede Bundesliga. Morgenavond om 2015u de voor de erste FC zo belangrijke wedstrijd tegen de nummer 2 Greuther Fürth, bij winst staan ze redelijk afgetekend op plaats 2 en lonkt de promotie naar de eerste Bundesliga, ook al omdat Kaiserslautern verloor van Aalen.
P11111
23 februari 2014, 16:33
Vanavond om 2015u de voor de erste FC zo belangrijke wedstrijd tegen de nummer 2 Greuther Fürth, bij winst staan ze redelijk afgetekend op plaats 2 en lonkt de promotie naar de eerste Bundesliga, ook al omdat Kaiserslautern verloor van Aalen.
Is er vanavond een voorwedstrijdje in Keulen?
Vergeet ook vooral niet om morgenavond te kijken. Blauer Montag, 20:15 Uhr.
Bundesliga en laat staan de 2. Bundesliga is voornamelijk lopen en nog eens lopen.
Spelers als Robben, Van der Vaart, Thiago en Ribéry zorgen tussendoor voor een beetje voetballend vermogen.
Viel Kraft und Laufpensum. Geniet jij daarvan? Ben jij geen ware liefhebber?
Big30
23 februari 2014, 16:42
Van het Duits Voetbal en de stadions plus de beleving geniet ik al jaren. Van eerste bundesliga tot de Regionalliga of zelfs de Oberliga Niederrhein. Oberliga en Regionalliga niveau kun je vergelijken met onze eerste divisie en tweede bundesliga met onze eredivisie. Bundesliga niveau is voor de clubs in Nederland op drie of vier na te hoog gegrepen.
Jack42
23 februari 2014, 16:54
De schaal wordt vervangen:
6644
Don Rudo
23 februari 2014, 17:00
Vergeet ook vooral niet om morgenavond te kijken. Blauer Montag, 20:15 Uhr.
Bundesliga en laat staan de 2. Bundesliga is voornamelijk lopen en nog eens lopen.
Spelers als Robben, Van der Vaart, Thiago en Ribéry zorgen tussendoor voor een beetje voetballend vermogen.
Viel Kraft und Laufpensum. Geniet jij daarvan? Ben jij geen ware liefhebber?
Morgen ben ik er weer bij bij FC Keulen tegen Greuther Fürth.
Schnitzeltje eten, paar biertjes drinken en genieten van de fijne sfeer rondom en in het stadion met 50000 andere liefhebbers!
P11111
23 februari 2014, 17:36
Zojuist na het laatste fluitsignaal een imitatie van de Pieters-act gezien.
Slechte 'verliezer' en natuurlijk lijder Pellè misdroeg zich enigszins op weg naar de kleedkamer door zich op drie achtereenvolgende attributen af te reageren. Sommige mensen leren ook nooit van hun fouten. :)
Vermakelijke televisie voor de liefhebbers van een nogal gefrustreerde en furieuze voetballer vanavond tussen 20:20 en 21:20 uur op de publieke zender.
Maar eerlijk is eerlijk, de late gelijkmaker van FC Twente was 999% buitenspel.
Big30
23 februari 2014, 19:34
Pelle moet gewoon voor de rest vh seizoen geschorst worden. Wat een idioot is dat.
Zojuist het ontstellend zwakke AZ zien spelen, totaal uit vorm en ze verliezen logischerwijs dus ook veel, de wedstrijd had verder weinig om het lijf. Ajax kreeg opgelegde kansen maar zelfs dat was te hoog gegrepen voor de zwak en uitgeblust ogende Amsterdammers waar duidelijk sprake is van een vorm crisis. Met wat geluk werd het dan toch nog 4-0 tegen een team dat zelfs in de Derde Bundesliga niet mee zou kunnen komen. Dit Ajax zou kwa nivo een goede middenmotor in de Duitse Tweede Bundesliga zijn. De wedstrijd was een schoffering voor het Eredivisie voetbal.
Twente Feijenoord was een aantrekkelijke en boeiende wedstrijd die terecht eindigde in een gelijkspel, de gelijkmaker van Twente was meer dan verdiend hoewel de gelijkmaker iets van een buiten spel luchtje had, maar was het niet. Dat was wel reclame voor het Eredivisie voetbal afgezien dan van de wandaad van Pelle.
Verder veel bewondering voor het spel en de overwinning van Cambuur op Roda, die verdienen niet te degraderen. Onderaan begint er wat afscheiding te komen en lijkt het voor Enneezee en Roda steeds lastiger te worden. Petje af voor hoe PSV weer aan de beterende hand is. Volgende week de klassieker waar Feijenoord gelet op de huidige vorm van Ajax de grote favoriet is. Men mag verwachten dat de 2 beste ploegen Feijenoord en Twente gaan uitmaken wie kampioen vd eredivisie wordt. Twente lijkt licht favoriet.
P11111
23 februari 2014, 21:04
Het blijft lachen met die kansloze Ajax-haters.
Als zelfs BigWilhelm50, die volgens mij Duits bloed moet hebben, zich al zo laat gaan... Dat is veelzeggend.
De frustratie ten opzichte van Nederlands beste club aller tijden en één van 's werelds meest succesvolle clubs is met name onder de rivieren bijzonder groot. Dat is al lang geen geheim meer. Enerzijds best wel lachwekkend, anderzijds ook medelijdenwekkend. Maar goed, evenals de voorgaande jaren zal Big's voorspelling ook dit seizoen weer niet uitkomen, vrees ik voor hem. Aan het einde van de rit zal de kampioen namelijk hoogstwaarschijnlijk wederom uit Amsterdam komen.
En in de 2. Bundesliga blinken spelers als Van der Biezen, Benschop, Ten Voorde, Verhoek en Sparv uit.
Wie kent ze niet...? Dat zegt genoeg.
Wel lief dat Big een kusje krijgt van Jansen.
Big30
23 februari 2014, 21:52
Wel lief dat Big een kusje krijgt van Jansen.
Ik zal je ook maar een kusje geven :smkiss:! Ben trouwens geen die hard fan, van geen enkele club, heb wel sympathie voor een aantal clubs, veelal Duitse maar zeker ook voor Ajax als ze tenminste spelen zoals ze dat aan hun stand verplicht zijn, dat doen ze nu gewoon niet. Vind voetbal als kijkspel vaak niet te pruimen om eerlijk te zijn. Duits voetbal kwa sfeer en beleving is daar vaak een uitzondering op.
Verder ben ik althans in dit topic vooral actief als erkend en in de praktijk opgeleid voetbal analyticus :biggrin:! Vergeet vanavond niet te kijken naar Zeiglers Wunderbare Welt des Fussballs, WDR maar dat zal in onze achtergebleven provincies in het Westen vh land wel niet te ontvangen zijn :wink:.
http://www.youtube.com/watch?v=OdVshvPDbY0
http://www.youtube.com/watch?v=gaIQNfkllrc
P11111
24 februari 2014, 12:09
Duidelijke taal van die andere voetbalmeester...
'Je reinste aanstellerij en wangedrag van Pellè'
Feyenoord-clubicoon Willem van Hanegem snapt niets van het wangedrag van Graziano Pellè na afloop van het 2-2 gelijkspel bij FC Twente, waar de Rotterdammers in de blessuretijd een overwinning weggaven. Pellè botvierde daarna zijn frustratie in de catacomben door de nodige spullen kapot te trappen.
'Feyenoord heeft vooral zichzelf wat kwalijk te nemen na die late 2-2 in Enschede', meent Van Hanegem in zijn column in het AD. 'Ik begrijp daarom niet de manier waarop Graziano Pellè na afloop de show wilde stelen. Deze jongen weet dat de camera's op hem gericht zijn. Wat wilde hij bereiken met het trappen naar alles en nog wat? Ik vind het je reinste aanstellerij en wangedrag. Joop Munsterman moest uitkijken of hij had een klap geïncasseerd. Dat kan toch niet? Nu krijgt Pellè misschien wel een schorsing en mist hij zondag daardoor Feyenoord - Ajax. Dat ben je lekker professioneel bezig geweest.'
'Ik vond ook dat Serdar Gözübüyük slecht floot en vooral in het nadeel van Feyenoord', vervolgt Van Hanegem over de veelbesproken arbiter. 'Jammer, want ik vind het een aardige knul die zijn werk serieus neemt. Voor rust had hij al een penalty moeten geven toen keeper Marsman Immers bij zijn bovenbeen greep. De scheids had daarbij Marsman ook nog rood kunnen geven. Maar er gebeurde niets. En bij de 2-2, bijvoorbeeld, stond Castaignos wel degelijk buitenspel én doelman Mulder in de weg.'
Toch meent Van Hanegem dat Feyenoord vooral bij zichzelf te rade moet gaan. 'Je moet de oorzaak altijd bij jezelf zoeken, dat geeft een reëler beeld en je leert hopelijk van je fouten. Mathijsen ging zelf in de fout bij de 1-2 door Castaignos uit zijn rug te laten lopen, vervolgens ging hij schelden op Mulder. Ook dat vond ik fout, want De Vrij maakte de meest essentiële fout. Voorafgaand aan die gelijkmaker ging er van alles mis. Wat te denken van Armenteros en Bakkal, twee invallers, die samen een duel verliezen van één Twente-speler?'
Bron: Voetbal International
Willi69
24 februari 2014, 13:18
https://pbs.twimg.com/media/BhKE5Y3CIAEs7wq.jpg
Eine schwere Gruppe für Deutschland - gegen Gibraltar haben wir noch nie gewonnen. :wand:
deket
24 februari 2014, 14:57
dit begint meer een komisch item te worden,mij niet gelaten hoor,;lachen is net zoals neuken gezond,maar hierboven Ajax een der meest succesvolle clubs ter wereld noemen? even bijkomen hoor,de realiteit is datze internationaal niet meer bij de subtop meekunnen.
in eigen land ja,maar dat zegt meer over de Nederlandse kompetitie dan de rest,soms zie ik flarden van Bundesliga en indeed dat is ook ivm beleving een hoog niveau.
deze avond begint de serie over Peter zijn held,de man wiens vrouw telkens naar het hotel belde op de vooravond van de finale van 1974 en hem gebood onmiddellijk naar huis te keren.
zo verstandig is Johan blijkbaar niet aangezien hij door die serie te willen verbieden een omgekeerd effect bereikt heeft en de VPRO zeker is van een kijkcijferkanon.
ja in het verleden won Ajax wel eens een Europabeker maar Anderlecht ook,en ik ga niet zeggen dat wij een van de sterkste teams ter wereld hebben hoor.
deket
24 februari 2014, 15:19
Kan wel begrijpen dat in het land der blinden eenoog koning is,maar zoals ik al schreef,geschiedenis(een van mijn lievelingsvakken destijds)in 74 verbaasde Johan en co idd de wereld met hun totaalvoetbal maar wat was er voorgegaan? Nederland was sinds 1938,dus nog voor WO2 voor het laatst op een WK,en in aanloop van dat veelbesproken WK 74 in duitsland zaten ze in de groep van Belgie.
nu bestonden landen zoals Ijsland indertijd alleen maar uit vissers enzo,en Belgie wonnen daar met twee maal Vier-Nul tegen,niet genoeg,Nederland scoorden nog een paar doelpunten meer,resultaat ; Belgie was verplicht in Nederland te winnen en dat deden ze,,,alleen keurde een onbekwame Russische scheidsrechter een geldig doelpunt van pa Verheyen af(vriend en vijand gaven toe dat deze goal geldig was)thuis op de Bosuil had Belgie al heel de match gedrukt met oa schot van Thissen tegen de paal en bleef het ook 0-0.
conclusssie,eigenlijk had Belgie moeten gaan.
vier jaar later brachten Anderlechtspelers Haan en rensenbrink Oranje opnieuw naar de finale,daarna konden ze zich niet meer plaatsen voor een WK tot 1990,maar dan herhaalde zich vierjaarlijks hetzelfde tot nu,altijd ruzie en gezeur,oa bij de coach en nu moeten ze nog gaan naar Brazil of het begint weer opnieuw,wie moet Oranje daarna leiden;oude Guus of Koeman? krijg een deja-vu
Big30
24 februari 2014, 15:47
ja in het verleden won Ajax wel eens een Europabeker maar Anderlecht ook,en ik ga niet zeggen dat wij een van de sterkste teams ter wereld hebben hoor.
Anderlecht won nooit de enige cup die bepaalt of je meetelt of niet en dat is de EC1/CL en zal dat ook nooit doen. Trouwens geen enkele Belgische Club heeft dat ooit gedaan. Dat is ook logisch want het voetbal in Belgie heeft nooit wat voorgesteld, kijk ook naar de Rode Duivels die nog nooit enige prijs hebben gewonnen op een EK of WK.
Dit in tegenstelling tot Ajax, Feyenoord en PSV en het Nederlands Elftal :wink:. Die hebben een indrukwekkende palmares en naam in het buitenland. Anderlecht was even een club die lang geleden tegen de Europese sub-top aanleunde dat was in de jaren zeventig, maar clubs als Ajax, Bayern en Liverpool bepaalden toen het internationale club voetbal en bepaalden onderling wie de EC1 won. Kwa uitstraling internationaal moet je Anderlecht vergelijken met bv. FC Twente of AZ. Hoewel Anderlecht in de huidige vorm kansloos zal zijn tegen FC Twente.
Momenteel is Anderlecht niet meer dan een Belgische sub-topper, nivo FC Utrecht of zeg PEC Zwolle, spelend in een stadion met een capaciteit waar een gemiddelde Eredivisie Club in Nederland zich voor zou schamen en die in de eerste ronde vd de CL als men daar al speelt bijna altijd alles kansloos verliest en altijd op de laatste plaats in de Poule eindigt :tongue:.
Dit zijn gewoon de nuchtere feiten mbt Anderlecht en het Belgische voetbal deket :hah:, van een voetbal traditie of enig internationaal aansprekend resultaat is geen sprake.
Maar niet getreurd, het wielerseizoen is al weer begonnen en ben zeker dat bij het BK een Belg gaat winnen!
deket
24 februari 2014, 16:26
even ter aanvulling,eind jaren zeventig wonnen we zowel Europacup 2 als 3 en dit herhaalde we opnieuw met een toen superteam in 83 tegen Benfica.
ivm de infrastruktuur ; Anderlecht wilde allang de tribune wat hoger maken(vaak uitverkocht met 25.000)maar enkele allochtonen buurtbewoners(dus geen personen die er allang wonen,maar zeurpieten die weten dat ze in de nabijheid van een stadion gaan wonen),hebben deze uitbreiding altijd gehypothikeerd omdat ze dan te weinig licht zouden hebben en eventueel meer overlast.
typisch Belgisch zeker want ook over het nieuw nationaal stadion blijft men ruziemaken,Brugge laat weten tegen te werken indien Anderlecht hier zou spelen.
nu ik hoop dat het aan het Astridpark blijft maar dan wel met de noodzakelijke uitbreiding.
vriend en vijand zullen beamen dat dit een van de meest sfeervolle stadions is en met een ziel,het ademt voetbal.
Ben je er ooit geweest? altijd staat er een soort kermis en veel ambiance,alle Nederlandse en andere buitenlandse toppers hebben er hun hart verloren.
in Qatar heb je prestigeprojekten als stadion,maar een voetbalziel? ambiance? zoals in bv Monaco,niets,alles kunstmatig.
Willi69
25 februari 2014, 12:13
Van het Duits Voetbal en de stadions plus de beleving geniet ik al jaren. Van eerste bundesliga tot de Regionalliga of zelfs de Oberliga Niederrhein. Oberliga en Regionalliga niveau kun je vergelijken met onze eerste divisie en tweede bundesliga met onze eredivisie.
Speziell für Big30 heute Abend live der Regionalliga-Knaller bei Sport1 (früher DSF): :freu:
http://willi69.beepworld.de/files/uerdingen_live.jpg
RAUL7
25 februari 2014, 19:33
Niet Peter Parker, maar Andres Iniesta is de enige echte spiderman. De middenvelder van Barcelona redt zijn ploeg niet alleen op het veld, maar ook daarbuiten is hij een held. Althans, dat laat de reclame van Sony ons geloven. Sament met Victor Valdes, doelman van de Catalanen, Diego Lopez en Arbeloa van Real Madrid steken ze halsbrekende toeren uit voor de nieuwste smartphone en Spidermanfilm.
http://www.hln.be/hln/nl/9091/Time-out/article/detail/1800797/2014/02/25/Mysterie-opgelost-Iniesta-is-Spiderman.dhtml
http://www.youtube.com/watch?v=wJ_AfiiDXR0
P11111
25 februari 2014, 19:55
Na alle lofuitingen over de 2. Bundesliga van een zelfbenoemd voetbalkenner en analist gisteravond maar eens gaan zitten voor de papieren topper 1.FC Köln - SpVgg Greuther Fürth. Na ruim 90 minuten teleurstellend voetbal stond een 1-1 eindstand op het scorebord. Vanwege het enthousiasme van de bijna 46.000 toeschouwers zou je de indruk kunnen krijgen dat het nog wat was, maar het veldspel was ondanks dat er erkende topspelers als Brecko, Maroh, Gerhardt, Giesselmann, Sparv und Füllkrug binnen de witte lijnen stonden van een bijzonder armoedig niveau. In de Nederlandse hoofdklasse amateurs, het vierde niveau, heb ik de afgelopen jaren vermakelijkere wedstrijden gezien.
Na deze tranentrekker naar de uitgestelde uitzending van Voetbal International gekeken. Na het deskundige en harde oordeel over het wangedrag van die idiote Pellè en de komische opmerking dat Bruma nog niet eens mag meedoen met de oud-internationals, werd door de aanwezigen ook nog even het Belgische voetbal doorgenomen. Iedereen was het erover eens dat het niveau van het voetbal bij onze zuiderburen nog velemalen lager ligt dan in ons mooie land.
"Het voetbal in België, dat is slechte velden, veel ouderwetse stadions, nauwelijks publiek, het lijkt niet eens op voetbal en niveau Comedy Capers", werd terecht door de voetbalprofessors Derksen en Van der Gijp vastgesteld. Verder is natuurlijk ook de puntentelling in het land van deket lachwekkend. Na een volledige reguliere competitie wordt de achterstand in punten gehalveerd en gaan ze alsof er niets is gebeurd over tot de orde van de dag en verder met een play-off-competitie. Zoiets moet echt door een type als deket bedacht zijn...
deket
25 februari 2014, 20:44
mag ik erop wijzen dat Anderlecht door deze absurde reglementering in play-off al enkele keren de titel heeft mislopen.
alleen nu kan,met de nadruk op; kan,het eventueel eens in ons voordeel uitdraaien.
gemiddeld aantal toeschouwers ligt bij ons niet lager dan in Nederland hoor en het niveau van de komptitie zeker niet,Pec Zwolle,NEC,Roda?die zakken bij ons.,naar tweede.
toen ik naar Anderlecht zijn CL-wedstrijden ging kijken dit seizoen werd ik door jou en Big uitgelachen wegens de nederlagen,maar ik zag juist een stuk van Olympiakos tegen Manchester United met VanPersie,ruststand 1-0,en vorige week,PSG de tweede van de Bundesliga in eigen huis met 0-4 wegspelen,dus ; die groep was wel sterker dan jullie insinueerden hé. Benfica,PSG en Olympiakos.
heb ik nog Red-Bull gekocht voor morgenvroeg,shit moet ineens denken aan die afstraffing van Ajax door een Oostenrijks team,die zich dan nog inhielden in de tweede helft
Big30
25 februari 2014, 21:03
gemiddeld aantal toeschouwers ligt bij ons niet lager dan in Nederland hoor
Je verkondigt toch wel zou ik zeggen onzin :tongue::
Andere schrijnende getallen: het gemiddelde toeschouwersaantal in de Engelse en de Duitse twééde klasse ligt ruim anderhalve keer hoger dan dat van onze éérste klasse, en dan ligt die 11.726 van vorig seizoen bij ons nog een flink stuk boven de 9.176 van tien jaar geleden.
http://www.extrasport.be/pleidooi-voor-een-kleinere-en-betere-voetbalcompetitie-23/
Na achttien van de 34 speelrondes is het totaalaantal bezoekers aan de stadions zelfs iets hoger dan tijdens de wedstrijden tot de winterstop vorig seizoen: 3,12 miljoen tegen 3,10 miljoen. Gemiddeld trekt een wedstrijd zo'n 19.260 toeschouwers.
http://www.nusport.nl/voetbal/3661217/aantal-toeschouwers-eredivisie-licht-gestegen.html
Kortom gemiddelde in Nederland ligt zo rond 20.000 en in Belgie de helft daarvan, iets meer dan 10.000, inderdaad veel minder dan de Duitse Tweede Bundesliga. Wat wil je ook in een land vol met wel gezellige totaal verouderde kleine stadions die wel nostalgie uitstralen!
Alleen Standard, Brugge en Genk hebben stadions waar tussen de 25-30.000 toeschouwers in kunnen. Dat zijn zoals altijd weer de ontnuchterende feiten deket ;).
Don Rudo
25 februari 2014, 21:27
Na alle lofuitingen over de 2. Bundesliga van een zelfbenoemd voetbalkenner en analist gisteravond maar eens gaan zitten voor de papieren topper 1.FC Köln - SpVgg Greuther Fürth. Na ruim 90 minuten teleurstellend voetbal stond een 1-1 eindstand op het scorebord. Vanwege het enthousiasme van de bijna 46.000 toeschouwers zou je de indruk kunnen krijgen dat het nog wat was.
Tja het voetbal was maandag avond matig en het scoreverloop teleurstellend. Maar de ambiance weer prima.
Voor de wedstrijd ben ik nog gezellig op de foto gegaan met 2 van de cheerleaders!
Alleen Standard, Brugge en Genk hebben stadions waar tussen de 25-30.000 toeschouwers in kunnen.
Vorig jaar ben ik ook bij 1 wedstrijdje Standaard wezen kijken. Niveau ook matig, maar tevoren bier drinken in zo'n garagebox of in een partytent ergens achterom terwijl er een dj volle sjas staat te draaien, dat heeft ook wel wat.
deket
25 februari 2014, 22:25
tja Big,betreffende toeschouwersaantal heb ik het opgezocht en geef eerlijk toe dat je gelijk hebt,wel heeft AA.Gent een mooi nieuw stadion laten bouwen.
Belgie is slachtoffer van de wafelijzerpolitiek en ook wanbeleid van de bevoegde ministers die sport erbij kregen in hun takenpakket maar er geen affiniteit voor hebben.
wat Anderlecht bv doet voor hangjongeren,dus probleemgevallen zonder struktuur en toekomstperspectieven die doelloos op straat vervelend doen tegen vrouwen en homos,zich nuttig laten maken en eventueel indien ze voetbaltalent bezitten,die laten ontplooien,wel in een ander land krijg je daar subsidies voor.
over de sterkte van die toemalige groep PSG,Olympiakos,Benfica en Anderlecht dit seizoen in CL heb ik dan weer gelijk.
bayer-Leverkussen-PSG : 0-4 en Olympiakos-Manchester United : 2-0.!
Big30
25 februari 2014, 22:46
Om eerlijk te zijn heb ik het niet zo op die nieuwe vaak sfeerloze stadion arena's. Geef mij maar stadions met historie en sfeer zoals de kuip of zelfs de totaal verouderde bosuil. Maar het stadion van Gent is wel mooi trouwens. Geef mij maar stadions als die van Lommel of de Eagles.
In Duitsland is wat ik nog steeds het Westfalen stadion noem nog wel zo'n echte voetbaltempel. Maar voor groundhoppers gaat er niets boven stadion Schloss Strünkede in Herne.
Picasso 1
26 februari 2014, 20:32
Oranje doet het deze keer wel goed met Howard Webb.
Big30
26 februari 2014, 20:57
Oranje doet het deze keer wel goed met Howard Webb.
Oranje is inmiddels een zeer populaire kleur voor shirts, Real bekent 100% oranje en Galatasaray doet dat voor 50% :tongue:.
De 1/8 finales lijken al beslist, vrij duidelijke uitslagen, alleen Manchester kan thuis misschien nog wat goedmaken en wellicht Milan uit tegen Atletico.
Barcelona, PSG, Bayern, Dortmund, Chelsea en Real zijn vrijwel zeker door. Met Milan/Atletico en Manchester heb je dan eigenlijk de clubs die je daar ook verwacht. Maar zie Milan niet doorgaan tegen Atletico, Manchester verliezen van Olympiakos dat zal toch niet gebeuren.
deket
27 februari 2014, 15:54
dat Oranje deed pijn aan mijn ogen,Real dat is paars-wit!
Big als adept van de Bundesliga,nu merk je zelf het verschil tussen de top,een ploeg,Bayern Munchen en de rest.
ik deel de mening dat de Bundesliga een uitstekende beleving blijft uitstralen,zeker ivm toeschouwersaantal,en zeer positief vind ik dat de clubs door hun reglementen nooit eigendom van een of andere oliebaron(of andere miljardair)die zich aan het vervelen is en dan maar zijn speelgoed,een club heeft gekocht,kan toebehoren.
Maar betreffende spanning?
P11111
27 februari 2014, 17:31
Als Red Bull Salzburg het hoge niveau van vorige week kan evenaren of zelfs overtreffen kan het zo weer genieten worden.
De opstelling van de Amsterdammers is in ieder geval veelzeggend. Een gelegenheidsformatie met Van der Hoorn, De Sa, Poulsen, Duarte, Denswil en Sigthorsson in de basis. Het is duidelijk en volkomen logisch dat De Boer prioriteit geeft aan de Klassieker.
Ben benieuwd of het vanavond hier weer zo overvol gaat worden.
Don Rudo
27 februari 2014, 18:00
Dikke kans dat Salzburg het vanavond rustig aan doet want die 3-0 geven ze nooit meer weg.
Dikke kans op een uitslag met max 1 doelpuntje verschil dat hoef ik niet per se te zien.
Zo'n grote swing in resultaat is geloof ik alleen eens met een Belgische tegen een Duitse club gebeurt, of was dat zelfs binnen een wedstrijd vsn 3-0 naad 3-4, iemand die daar het fijne van weet?
Big30
27 februari 2014, 18:06
Zo'n grote swing in resultaat is geloof ik alleen eens met een Belgische tegen een Duitse club gebeurt, of was dat zelfs binnen een wedstrijd vsn 3-0 naad 3-4, iemand die daar het fijne van weet?
Dacht meteen aan FC Antwerpen maar denk dat je deze wedstrijd bedoelt:
Dat volgende Europees seizoen in de UEFA Cup 1989/90 zette de ploeg een memorabele prestatie neer tegen het Bulgaarse Vitosha Sofia. Antwerp had in Bulgarije 0-0 gelijk gespeeld. Bij de terugwedstrijd kwam Antwerp echter al gauw op achterstand. Twintig minuten voor tijd verloor men na een blessure ook Franky Dekenne als elfde man. Een minuut voor het eind stond Antwerp 1-3 achter. Na de blessure werd echter 6 minuten extra speeltijd gegeven. Antwerp scoorde nog drie maal in die minuten, en plaatste zich zo in extremis voor de volgende ronde
http://nl.wikipedia.org/wiki/Antwerp_FC
Voor Willi69 is dit het Jahrhundert Spiel, Uerdingen Dynamo Dresden. Uit verloor KFC met 0-2 en bij de rust stond het 1-3, uiteindelijk won men met 7-3:
http://www.youtube.com/watch?v=e65VYx66dus
Hier nog meer voorbeelden, Bremen Anderlecht was ook zo'n bijzondere, van 0-3 naar 5-3.
http://www.wz-newsline.de/home/sport/fussball/nationalmannschaft/lautern-liverpool-uerdingen-die-spektakulaersten-aufholjagden-im-fussball-1.1128865
Willi69
27 februari 2014, 18:48
Voor Willi69 is dit het Jahrhundert Spiel, Uerdingen Dynamo Dresden. Uit verloor KFC met 0-2 en bij de rust stond het 1-3, uiteindelijk won men met 7-3:
http://www.youtube.com/watch?v=e65VYx66dus
Nicht nur für mich, das Spiel wurde in Deutschland offiziell zum "Splel des Jahrhunderts" gewählt. :freu:
Das Fussball-Magazin "11 Freunde" (erhältlich im Bahnhofszeitschriftenhandel) hat eine Rangliste der 100 größten Fußballspiele aller Zeiten erstellt.
200 Journalisten, Spieler und Trainer haben die besten Spiele aller Zeiten gewählt :
Auf Platz 1 ist das unvergessliche deutsch-deutsche Europacup-Duell zwischen Bayer-Uerdingen und Dynamo Dresden gelandet.
http://www.kleinsterfanclub.de/assets/images/Banner_11freunde_dresden2.gif
Das Spiel hat in der deutschen Wikipedia sogar einen eigenen Eintrag als Wunder von der Grotenburg (http://de.wikipedia.org/wiki/Wunder_von_der_Grotenburg) :tongue:
Willi69
27 februari 2014, 20:40
FC Dinamo Tbilisi - FC Sioni Bolnisi 1:2
http://youtu.be/dRXxqAvaRZM
Big30
27 februari 2014, 21:34
Salzburg vernedert hopeloos Ajax ook voor eigen publiek
http://www.ad.nl/ad/nl/1058/Europa-League/article/detail/3604748/2014/02/27/Salzburg-vernedert-hopeloos-Ajax-ook-voor-eigen-publiek.dhtml
Ajax weer van het veld gespeeld
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/22338888/__Ajax_weer_van_het_veld_gespeeld__.html
De Boer: 'Ze waren gewoon mannelijker dan wij'
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/10788/Eredivisie/article/detail/3604739/2014/02/27/De-Boer-Ze-waren-gewoon-mannelijker-dan-wij.dhtml
Vernietigende kopteksten maar helaas wel de waarheid.
deket
27 februari 2014, 23:31
1-6 en dat tegen Oostenrijkers!
en maar grappen maken over Anderlecht,
wie de bal kaatst,,,
moet morgen heel vroeg op maar neem wel een Red-Bull.
tjonge,tjonge wat is er over van het eens trotse Ajax,het leek wel een caféploeg,FC De Kampioenen of zo,
benieuwd wat dat gaat geven tegen hun vrienden van Rotterdam in hun kompetitie
Big30
28 februari 2014, 00:17
Ok deket nu heb je wel een punt :wink::wink:. Anderlecht werd in de eerste ronde vd CL niet twee keer achter elkaar zo zwaar vernederd en te kakken gezet als Ajax. Daarentegen werd Anderlecht dan weer kansloos uitgeschakeld in de eerste ronde en Ajax niet en verloor Anderlecht in de beker van een tweede klasser plus doet Anderlecht het nu heel slecht in de competitie.
Dus toch 2-1 voor Ajax zou ik zeggen :biggrin:. Laten we hopen de vormcrises bij Ajax niet al te lang duurt want we moeten dit jaar nog wel even wereldkampioen worden he. Oostenrijk doet uiteraard niet mee, dat land kennen we nog goed van het WK 1982 waar ze het met de Duitsers op een schandelijk accoord gooiden. http://nl.wikipedia.org/wiki/Het_bedrog_van_Gij%C3%B3n
deket
28 februari 2014, 20:36
tja Big dat dit Ajax op kop staat in Nederland zegt dan wel weer veel over de kwaliteit van de Nederlandse kompetitie,en ik blijf het spijtig vinden dat we in de cL niet tegen hen geloot hebben,jullie zouden anders piepen.
Ik melde het hierboven al?PSG,is nu gebleken samen met Bayern Munchen zowat het sterkste team van het moment,Olympiakos verslaat Manchester United en Benfica saat op kop in Portugal,dus ; Anderlecht zat in een sterke groep en ik heb met eigen ogen gezien,was telkens daar,dat ze thuis Olympiakos en Benfica wegdrukte,maar het zat tegen zoals het in het leven ook tegen kan zitten.
Betreffende het WK,ik kan maar tien dagen blijven(ben niet zo rijk dan jij)dus kan niet daar live meemaken hoe we verder dan Oranje(waar ze alweer aan het ruziemaken zijn)zullen geraken,maar ik veronderstel dat wanneer ik naar Metallica in Werchter ga,Nederland al lang naar huis is met een volgende polemiek,dagelijks hun geruzie te volgen op de NOS.
By the way;dat WK in 82 in Spanje,ik herinner het nog goed,die wedstrijd van de schande afgesproken tegen de Oostenrijkers,van toen af werd het reglement aangepast en zullen de laatste wedstrijden telkens op hetzelfde tijdstip gespeeld worden.
dat beeld van die keeper,Der Tony;die het publiek dat uitfloot aan het provoceren was en daarna een bijna moordaanslag pleegde tegen Frankrijk en wij die vol euforie begonnen,met overwinning tegen Argentinie en het snelste afstandschot ooit door wijlen Ludo Coeck tegen El Salvador om in de tweede ronde tegen een rosse Pool te lopen(Boniek)hoe deed Nederland het alweer in dat tornooi toen? mijn geheugen gaat met de jaren achteruit
Big30
1 maart 2014, 02:21
Betreffende het WK,ik kan maar tien dagen blijven
Deket, belgie speelt zijn eerste wedstrijd op 17 juni en de laatste op 26 juni dus een verblijf van 10 dagen is meer dan voldoende :). Na de eerste ronde gewoon voor oranje supporteren. Desnoods in een club dan neem ik wel oranje kledij voor je mee!
deket
1 maart 2014, 08:00
haha Big, jij bent een nieuwe Freek de Jonghe!
wait and see! we'll meet again.
Big30
1 maart 2014, 09:10
haha Big, jij bent een nieuwe Freek de Jonghe!
Ik denk dat ik net als Freek in 1978 een actie ga starten dat we Brasil moeten boycotten, er zal toch iets in dat land niet goed zijn en dan zijn we meteen van het WK gezeur af :biggrin:.
Tien jaar later was Freek wel fan in Duitsland bij het EK, hij schijnt ook Ajax fan te zijn :eek:.
http://fast.mediamatic.nl/f/tqgr/image/216/57018-800-592.jpg
De kwisvraag: wie herken je op deze foto meer ihb wie is die man daar rechtsachter op de foto met die snor, is dat niet ...?
P11111
1 maart 2014, 09:52
Is dat niet Kees Jansma in zijn jonge jaren?
Rehab
1 maart 2014, 11:47
Is dat niet het holmaatje van J.C.?? Rasoptimist Johan Derksen?
Willi69
1 maart 2014, 13:14
Sieht aus wie der Gefangenen-Chor von Alcatraz... :cool:
RAUL7
1 maart 2014, 21:05
Voor alle duidelijkheid, dit is de keeper van Borussia Mönchengladbach! :)
Deze wedstrijd hebben ze vandaag gespeeld, uitslag 1-1!
http://www.youtube.com/watch?v=jyaoQQ_Wa-s
P11111
2 maart 2014, 15:29
Nadat afgelopen donderdag in Salzburg de reserveploeg mocht aantreden, werd vandaag weer met de basisploeg gespeeld. Mooi om zo'n kolkende haatdragende massa muisstil te spelen. Verdiende overwinning en Big50 kan ondanks zijn onophoudelijke geloof in FC Tukkerland zo langzamerhand de champagne bestellen en in Mokum City laten bezorgen. Op naar het zoveelste kampioenschap!
De gefrustreerde spits van Feyenoord, die zich vorige week ook al schromelijk misdroeg, kan komende week mogelijk weer een telefoontje van de aanklager verwachten. Zonder dat er een bal in de buurt was gaf hij de man van het winnende doelpunt een overduidelijke elleboogstoot.
Big30
3 maart 2014, 21:20
Nu op 1 Johan deel 2. Deel 1 was niet slecht, gaf het tijdsbeeld goed weer. Gaat meer om de figuur Johan, zijn vrouw en omgeving dan dat het een voetbal docu is. Mooie beelden ook van de jaren zeventig.
Don Rudo
3 maart 2014, 22:21
Het plot is reeds prijsgegeven door Deket, die heeft een neusje voor drama!
Bluebear
5 maart 2014, 20:34
Je zag het aankomen met het Nederlands elftal. Prachtige goal van Benzema, 1-0. Uitkijken dat het geen afstraffing wordt. Nu ook nog Strootman met een blessure eruit en Schaars erin. Ik ben een PSV-er, maar dit Frans elftal is een opgave voor Schaars. :gruebel:
Bluebear
5 maart 2014, 20:42
En ja hoor, de vorige woorden zijn net afgekoeld en de 2-0 hangt al in de touwen voor Frankrijk. :mad:
Big30
5 maart 2014, 20:44
Twee maal een dekkingsfout van Blind en dus staan we met 2-0 achter. De 1-0 was een fout van Cilessen.
Costana
5 maart 2014, 22:16
Zo, zelf tegen een meer statistische ploeg die ook nog eens minder technisch is dan de vorige tegenstanders én met sterren op hun retour kunnen we (België) nog niet winnen....
Tweede ronde op het WK ? Zal vooral afhangen of er geen 2 ploegen in onze groep 2x winnen.
Momenteel zie ik den Belg winnen tegen Algerije en verliezen/gelijk tegen Zuid-Korea & Rusland, weinig kans op doorgaan.
Deket objectief gezien hebben wij geen reden om met de Hollanders te spotten.
Ondanks dat 75% van hun huidige spelers niet gekend zijn buiten Nederland, doen ze het als nationaal team gewoonweg beter dan onze (wereld)clubspelers. (zeg ik het graag ? neen maar is de realiteit)
deket
5 maart 2014, 23:55
niet zo doemdenken Cost,de eerste helft was relatief oké,maar net zoals in de tweede missen ze doelrijpe kansen op een nonchalante manier,zeker Benteke en ook bij het verdedigen moet dat nonchalante eruit,zeker op wk-niveau.
betreffende dat verdedigen en Oranje ; heb ik niet altijd geschreven dat dit de pijnunten daar zijn,nu haalt Big het zelf aan om hun 2-O nederlaag te verklaren,soms lijkt die defensie op FC.De Kampioenen(voor de Nederlanders : een populaire serie dat meer dan 20jaar hoge kijkcijferstoppen in Vlaanderen haalde met als concept ; telkens een misverstand,maar deze sitcom vertelde de avonturen(nou ja)over en caféploeg vol prutsers die voetbal als drogreden gebruikten om pinten te drinken)
Oranje zit in de groep met Spanje en Chili en deze laatste zijn momenteel zeer sterk,zie hun wedstrijd nu weer.
wie zei ook al weer dat dit Oranje wereldkampioen gaat worden? de kans is zeer reeel en ik zeg dit deze keer zonder leedvermaak,Big en Peter,dat Oranje de eerste ronde niet gaat overleven.
Wat Belgie betreft,misschien is het niet zo slecht dat die gelijkmaker van Ivoorkust in de blessuretijd viel en zij zo een gevleid gelijkspel uit de brand konden slepen,omdat dit de euforie wat kan temperen maar C. zwartkijken hoeft nu ook niet.
Zuid-Korea speelden blijkbaar goed juist zoals Rusland,maar we moeten hoe dan ook het eerste van de groep worden om Duitsland(samen met Brazilie de favoriet met Chili als outsider)re vermijden.
Portugal moet lukken wanneer je Ronaldo kan neutraliseren
Big30
6 maart 2014, 00:13
Met de 2-0 tegen de sterke Fransen en met een elftal waar werd geëxperimenteerd kun je vrede hebben. Voor het eerst sinds 17 wedstrijden een nederlaag, dat kan een keer gebeuren in de voorbereiding. Blind is getest en te licht bevonden, daar zijn dit soort wedstrijden voor en dan kun je tegen een 2-0 oplopen.
Van een totaal andere orde moet het gelijke spel maar vooral het slechte spel worden gezien van de Belgen, wat nog het meest zorgen baart is dat men nu al 4 wedstrijden zonder overwinning is.
http://s25.postimg.org/sytbtdgbj/Afbeelding_1.png
Vier thuiswedstrijden op rij en de nuchtere feiten zijn, 2 kansloze nederlagen en 2 maal met wat geluk gelijk en dat tegen teams uit de B en C categorie. Onthutsend, misschien dat de Belgen nu eindelijk in gaan zien dat ze een vrij middelmatig team hebben, met wat bankspelers bij de betere Europese clubs en geen enkele wereldtopper. Een schokkend verschil met het Nederlandse sterren ensemble waar alleen nog wat puntjes op de i moeten worden gezet. Nederland kan rustig gaan slapen en afreizen, de Belgen zijn volstrekt radeloos en moeten zich serieus gaan afvragen of afreizen eigenlijk nog wel zin heeft in deze bijna kansloze en uitzichtloze positie.
Als je 4 wedstrijden op rij thuis niet weet te winnen ben je in Brasil volstrekt kansloos. Fazit: gewogen en veel te licht bevonden om tussen de grote voetbalmachten zelfs maar een klein deuntje mee te zingen. Belgie is weer terug bij af en kan zich nu gaan concentreren op de EK 2016 in Frankrijk.
Zelfs Deket overweegt nu in Juni maar lekker thuis te blijven en heeft zo vernam in zijn Oranje outfit al gekocht, niet zo vreemd dunkt me!
deket
6 maart 2014, 00:23
de prijzen worden aan de meet uitgedeeld,Big. ikzelf zal van maandag 16juni tot vrijdag 27juni in Rio zijn en daarna zal ik je tijdens het verder verloop,van het wk, troosten met de traktatie van een Heiniken,of heb je liever echt bier?
zelf drink ik geen alcohol meer maar ik veronderstel dat ook in Brazilie(was nog nooit in dat land)vooral dat pisbier zal vinden,want toegegeven,daar zijn jullie goed in,de handelsgeest,waarschijnlijk door een verleden van koopvaardij,dat zulk een afwaswater overal in de wereld te drinken is.
zal ook berichten over de bordelen daar,en hopelijk moeten de dvps mij niet troosten,maar meevieren
Big30
6 maart 2014, 00:28
de prijzen worden aan de meet uitgedeeld,Big. ikzelf zal van maandag 16juni tot vrijdag 27juni in Rio zijn en daarna zal ik je tijdens het verder verloop troosten met de traktatie van een Heiniken,of heb je liever echt bier?
Doe maar een Cristal Alken, het beste Belgische bier komt immers uit Limburg :tongue:.
Jansen
6 maart 2014, 02:48
Ik denk dat ik net als Freek in 1978 een actie ga starten dat we Brasil moeten boycotten, er zal toch iets in dat land niet goed zijn en dan zijn we meteen van het WK gezeur af :biggrin:.
Tien jaar later was Freek wel fan in Duitsland bij het EK, hij schijnt ook Ajax fan te zijn :eek:.
http://fast.mediamatic.nl/f/tqgr/image/216/57018-800-592.jpg
De kwisvraag: wie herken je op deze foto meer ihb wie is die man daar rechtsachter op de foto met die snor, is dat niet ...?
Is dat niet Benny Wijnstekers
Bluebear
6 maart 2014, 17:34
Is dat niet Benny Wijnstekers
Nee, dat is Jansen op jonge leeftijd. Goh, wat leek jij in die tijd veel op Johan D.! :tongue: :biggrin:
Costana
6 maart 2014, 17:35
Biggie: niet overdrijven hé knul.
Sterrenensemble van de Nederlandse ploeg ?
Zoals ik eerder zei: behalve Robben, Van Persie, Sneijder, Van der Vaart is er amper ene bekend buiten Nederland.
Die laatste 2 zouden de Hollanders zelf niet meer op rekenen.... Dat ze goed ballen kan ik, puur kijkend naar de resultaten, beamen.
Terug zoals ik eerder zei: wij hebben grote sterren (niet dat dat altijd zichtbaar is bij de nationale ploeg) in wording, die nu al verder staan dan de aangehaalde Nederlands sterren op hun leeftijd.
vb: Hazard, Courtois en een verdediger als Kompany heeft Nederland in gans zijn geschiedenis nog niet gehad :)
P11111
6 maart 2014, 17:41
Hazard, Courtois en een verdediger als Kompany heeft Nederland in gans zijn geschiedenis nog niet gehad :)
Wat een kansloze humor!
Wel eens van Cruijff, Van Hanegem, Krol, Van Basten, Gullit, Rijkaard, Seedorf, Vanenburg, Robben, Van Beveren en Van der Sar gehoord?
Big30
6 maart 2014, 17:45
Biggie: niet overdrijven hé knul.
Sterrenensemble van de Nederlandse ploeg ?
Zoals ik eerder zei: behalve Robben, Van Persie, Sneijder, Van der Vaart is er amper ene bekend buiten Nederland.
Dat zijn inderdaad wereldsterren die een uitstraling hebben en waar sponsors graag mee pronken, mannen die prijzen hebben gewonnen!
De Belgen hebben geen enkele speler die in die categorie valt, allemaal onbekende Mr. Nobodys :tongue:! Op zijn hoogst kun je zeggen dat de Belgische ploeg een aantal talenten bezit, das waar maar dat geldt voor elke WK ploeg. Ze vallen vooral op als bankzitter bij hun ploeg en heel af en toe in een wedstrijd van minder belang laten ze eens wat zien. In CL finales of andere belangrijke wedstrijden hebben ze nog niets gepresteerd, dat kan komen maar dat moeten we eerst nog maar eens afwachten.
Laten we maar niet gaan wroeten in de geschiedenis van het Belgische voetbal, die bestaat namelijk niet :baeh:, enige dat je tegen komt is een Clown die eens voor Bayern ballen tegen hield. Wat een verschil met Nederland zeg :teuflisch::wink2:!
P11111
6 maart 2014, 19:59
Wat een kansloze humor!
Wel eens van Cruijff, Van Hanegem, Krol, Van Basten, Gullit, Rijkaard, Seedorf, Vanenburg, Robben, Van Beveren en Van der Sar gehoord?
En natuurlijk mag in dit rijtje één van de allergrootsten zeker niet vergeten worden...de man die met zijn weergaloze acties, assists en doelpunten het Britse Koninkrijk betoverde: Bergkamp.
En uit de tijd van Big100 hadden we verder nog wereldtoppers als Wilkes, Lenstra, Van der Hart, De Munck en Swart.
Dat is allemaal van een heel ander niveau dan Gerets, Staelens, Swerts, Vandereycken, Claesen en Van Buyten.
deket
6 maart 2014, 20:26
Big die clown van Bayern waar je naar verwees is wel objectief gezien van een ander niveau dan je vroegere internationale PSV-keepers Van Beveren en VanBreukelen. Ook Preudhomme,Piot,Trappeniers en nu Courtois zijn dat. Pfaff kan als de Eddy Wally van het voetbal bekeken worden,maar hij kon wel keepen.
En peter,die Ajaxkeeper die nu in de goal van Oranje staat,bezit toch geen allure noch talent,hebben jullie echt geen betere in heel Nederland?
dit zeg ik zonder ironie laat staan leedvermak,mar ook met verdedigers zoals Indi en Vlaar kan je niet naar de oorlog.
moet eerlijk bekennen dat die Veltman wel potentieel bezit maar waar was hij gisteren? is hij nog aan het bekomen van die klap,stamp in de Kuip?
we kunnen blijven een polemiek opvoeren over het verleden en geschiedenis,maar tussen 1938 en 1974 was er nooit een Oranje op een wk,van 82 tot 90 ook niet Big,jij die altijd graag over het verleden schrijft.
en in 74 had niet Nederland maar Belgie moeten gaan,remember de onterecht afgekeurde goal van Verheyen in Nederland?
tot slot,een verdediger met de klasse van Kompany bezit Nederland indeed niet,hij is dan ook opgeleid en gevormd bij;;;;juist ja
Big30
6 maart 2014, 20:47
Big die clown van Bayern waar je naar verwees is wel objectief gezien van een ander niveau dan je vroegere internationale PSV-keepers Van Beveren en VanBreukelen.
Pfaff mag de veters van van Breukelen nog niet eens strikken en moet op zeer gepaste afstand van een vd beste keepers ooit Jan van Beveren plaats nemen!
Over de "geschiedenis" vh Belgische voetbal gesproken. Geen enkele Belgische club won ooit de enige beker die echt telt d.i. de EC1/CL beker. In Nederland hebben Feijenoord, Ajax en PSV die cup wel gewonnen. Nog dramatischer wordt het als het gaat om de spelers uit Belgie die ooit een CL/EC1 hebben gewonnen. Niet schrikken dat zijn er welgeteld 2, een speler bekend van de omkoping affaire en die nu moslim is geworden :biggrin: en die bankzitter bij Bayern. In NL hebben meer dan 50 spelers met de EC1/CL kunnen pronken. Als ze al niet voor een Nederlands club die cup wonnen waren ze vaak beslissend in de finale voor hun buitenlandse club (Robben, Koeman etc) of waren ze topscorer in de CL o.a. van Nistelrooy.
Beter kun je niet aantonen dat Voetbal in Belgie een sport is die in de kantlijn staat een marginaal bestaan heeft ... .
Het is helaas niet anders deket!
P11111
6 maart 2014, 20:48
Nu vaak genoeg gegrapt over deket, Anderlecht en onze zuiderburen.
Gisteravond bracht Louis een experimenteel elftal in de wei. Op het WK zal er ongetwijfeld een ander basiselftal staan, maar feit is dat de poule overleven een behoorlijke uitdaging is. Vandaag heb ik namelijk de beelden van Duitsland - Chili gezien en wat de Zuid-Amerikanen lieten zien was zeer indrukwekkend. Het is echt onvoorstelbaar dat onze oosterburen de wedstrijd met 1-0 wonnen, want ze werden in eigen huis volledig overklast en hadden eigenlijk ruim moeten verliezen. Onder meer Löw, Lahm en Mertesacker gaven dat na afloop in interviews toe. De Moffen zijn zwaar onder de indruk geraakt van het temporijke voetbal en de enorme pressing van Chili. Zelfs doelman Neuer werd opgejaagd. Het enige wat je Chili kunt verwijten is dat ze gisteravond niet koelbloedig en effectief met hun vele kansen omgingen. De vraag is natuurlijk hoeveel wedstrijden Chili deze spelopvatting tijdens een WK-toernooi kan/wil volhouden, maar bijkomend voordeel is misschien ook dat ze in hun eigen continent spelen.
Oranje moet in ieder geval hopen dat de sterkmakers in Brazilië fit en blessurevrij zijn. Een groep met Chili en Spanje is absoluut geen kado, zeker niet als je die vergelijkt met de Mickey Mouse-poule met Algerije, België, Rusland en Zuid-Korea.
P11111
6 maart 2014, 20:56
Mijn vraag aan Big: wie moet Louis in jouw ogen opstellen in het doel en de verdediging?
Wat mij betreft zeker geen Blind als linksback en wellicht is Krul onze beste doelman. En bij gebrek aan kwaliteit misschien in het centrum toch Van Dijk (Celtic) met zijn fysieke uitstraling en opbouwende kwaliteiten van stal halen?
Big30
6 maart 2014, 21:11
Mijn vraag aan Big: wie moet Louis in jouw ogen opstellen in het doel en de verdediging?
Wat mij betreft zeker geen Blind als linksback, die wil te graag meevoetballen en vergeet dan zijn verdedigende taak en wellicht is Krul onze beste doelman.
Blind moet ie wel meenemen maar niet als linksback en Krul (Zoet kan ook) zou ik ook opstellen in het doel.
Indi, Rekik, Janmaat, Veltman, Vlaar (!) of OK van Dijk maar, vd Wiel, de Vrij en als rechtsachter de nr.2 van ...Cambuur (de meest onderschatte speler vd Eredivisie, die zie ik volgend jaar bij een club als Hertha of Wolfsburg staan)! Hoe ik daar de achterste 4 uit kies weet ik nog niet. Willems zou ik thuislaten of hij moet dit seizoen echt wat moois en stabiels laten zien.
Van deze acht moeten er nog wel 1-2 afvallen, denk niet dat ie zoveel verdedigers meeneemt.
deket
6 maart 2014, 22:26
wel wat schreef ik reeds eerder in dit item over Chili, gisteren nog?
zeer sterk elftal en Oranje met zulke een kwetsbare defensie,geef dat toch toe,is lang niet zeker van plaatsing.
maar wanneer ik die Koreaan Son bezig zie van Leverkussen en de sterkte van de Russen ben ik ook niet zeker meer hoor.
Spanje en Chili zijn wel sterker in mijn ogen,dan Zuid_korea. Algerije lijkt me dan weer minder zwak dan Australie
P11111
7 maart 2014, 10:28
Verlangen naar nieuwe Gullit
De topvoetballer anno 2014 is niet alleen technicus, maar ook atleet. Nederland loopt op dat vlak achter.
PARIJS – Hoe zou een atletiektrainer gekeken hebben naar de strijd tussen Frankrijk en Nederland afgelopen woensdag? Of naar de twee galashows van het onvermoeibare Red Bull Salzburg in de Europa League tegen een machteloos Ajax, de kampioen van de eredivisie? Waarschijnlijk verrast. Misschien wel geïmponeerd, door de demonstratie van fysieke macht tussen de lijnen. Alsof de winnaars rechtstreeks uit een olympisch trainingskamp kwamen en de verliezers nog aan hun eerste coopertest moesten beginnen.
Het moderne topvoetbal eist niet alleen technisch surplus en tactische intelligentie, maar meer dan ooit ook fitheid en atletisch vermogen. Het spel is zoveel sneller geworden dan vroeger, en de trainingsfaciliteiten zoveel beter, dat lichamelijke kracht een cruciale factor is geworden. Zie hoe Cristiano Ronaldo, met zijn sixpack en sprintersdijen, als een roofdier kan toeslaan. Of neem Paul Pogba, de jonge geweldenaar met Afrikaanse lichaamsvezels, die woensdag tegen Oranje heerste op het Franse middenveld.
Het demasqué van Ajax en Oranje onderstreepte nog eens dat Nederland ver achterop dreigt te raken bij een van de belangrijkste ontwikkelingen in het topvoetbal. De Hollandse school wordt nog steeds geprezen, maar de talenten die doorbreken in de eredivisie zijn vooral lichtgewichten. Het lijkt alweer eeuwen geleden dat een Spartacus opstond als Ruud Gullit, die alleen al met zijn indrukwekkende verschijning de tegenstander angst inboezemde. Of Frank Rijkaard, die een fijnbesnaarde techniek koppelde aan duelkracht. De Nederlandse jeugd wordt nog steeds vooral opgeleid met avontuurlijk spel, zonder dat de volgende cruciale stap gezet wordt. Dat werd genadeloos geïllustreerd in de wedstrijden tussen Ajax en Salzburg.
Vraag is nu hoe Louis van Gaal zijn Oranje gaat wapenen tegen de uitputtingsslag die het WK voetbal wordt. De bondscoach moet putten uit een beperkter spelersreservoir dan de toplanden en zal dus scherpe keuzes moeten maken.
De wedstrijd tegen Frankrijk toonde aan dat te veel leunen op jonge spelers uit de eredivisie die daar nog niet rijp voor zijn geen optie is. Loutering en fysieke rijpheid zijn onontbeerlijk en dat betekent dus dat Van Gaal nadrukkelijk oog moet houden voor het Nederlandse contingent (Nigel de Jong, Fer, Lens, De Guzman, Emanuelson, Van Dijk) in de buitenlandse competities. Voor die afweging heeft hij nog even de tijd. Maar niet lang meer.
P11111
7 maart 2014, 12:23
Ten aanzien van deket
'Het grootste probleem bij de Rode Duivels is de verdediging. Die is gewoon slecht. Geen rechtsachter van niveau, geen linksachter van niveau en centraal maakt Kompany óók altijd zijn fout.'
Volgens Aad de Mos zijn de defensieve problemen van België misschien wel groter dan die van Nederland.
Bron: Het Nieuwsblad
deket
7 maart 2014, 19:04
maar Peter toch,ga je nu iemand als De Mos ernstig nemen?
gefrustreerd omdat de Belgische bond en ook Anderlecht zijn kandidatuur twee jaar geleden hebben weggelachen.
weet je wie ik als referntie beschouw? NOSreporter Jaak Van Gelder,neem VRT teletekst 523,524en 525.
zal hem even citeren maar het zal je al bekend voorkomen ;
Nederland is momenteel veel zwakker dan Belgie,en diegene die denken dat Nederland met deze ploeg ver gaat geraken hoort thuis op de efteling.
ze hangen teveel af van Van Persie en Robben(net wat ik ook al zei)
Voor Belgie is het goed dat ze winnen niet als evidentie beschouwen in die vriendschappelijke interlands,dat zal hen scherp houden.
tiens,identiek wat ik al schreef en ik verdien niet mijn brood als voetbaljournalist.
ga je Kompany vergelijken met Indi en Vlaar?dat zijn verdedigers die nog niet met Lommel mogen meedoen,en dan spreek ik nog niet over die matige internationale keeper van je geliefde Ajax tegenover Coutois,begeerd door alle topclubs.
wie moet wie nu ernstig nemen?
deket
7 maart 2014, 20:09
Nog voor ik het vergeet;blijkbaar vinden Nederlandse zogenaamde toptrainers Anderlecht interessant wanneer ik hun sollicitaties overloop ; co Adriaanse,Van Marwijck,en nu is Jol daarbij gekomen en waarschijnlijk volgen de gebroeders Koeman ook nog.
let op,ik had twee seisoenen geleden mijn twijfels toen men een trainer nam zonder palmares; john van den Brom,maar het eerste seizoen viel hij erg mee,met neus voor jong talent en de persoonlijkheid om vedetten uit vorm op de bank te plaatsen.
Dit seizoen experimenteerde hij volgens mijn bescheiden mening teveel en zijn optie zal niet worden gelicht na zijn tweejarig kontrakt. tenzij we nog kampioen worden.
grote kanshebbers om hem op te volgen zijn niet Jol ofzo(die is zelf ontslagen bij een Engelse middenmoter),maar Morten Olsen,die dolgraag zou komen eveals Ralf Ragnick,die ook elk jaar zijn kandidatuur stelt en een goedbtaalde job als sportief direkteur bij het rijke Red-Bull Salsburg wil laten staan om bij ons te komen.
iets anders nu,en Big graag je eerlijke mening hierover;telkens als er oefeninterlands zijn of wedstrijden van de beloften laten die van Club Brugge zich ziek melden,terwijlze volop trainen,nu ook weer in de eindfase van de kompetitie.
Lestienne en Engels konden zogezegd niet,maar wel volop meetrainen,vroeger deden ze dat ook met bv Staelens.
wanneer grijpt de bond in? concurentievervalsing volgens mij..
Anderlecht liet hun spelers altijd meedoen met de interlands,Mitrovic,scoorde woensdag drie keer en naar aaloop voor het WK in Brazilie mocht hun Amerikaan altijd naar de andere kant van de wereld vertrekken om zich met de USA te plaatsen.
Brugge heeft woensdag alleen hun keeper een helft met Australie laten meedoen.
wel ik vind dat dit deontologisch niet kunnen,maar wat kan ethiek nog in deze voetbaltijden?
Big30
7 maart 2014, 20:59
Nederlandse trainers zijn al sinds jaar en dag gevraagd deket en dat geldt zeker voor Belgie en Anderlecht. Tsja Nederland brengt nu eenmaal goede voetballers voort en trainers dus zo af en toe verlenen we wat ontwikkelwerk, doen we niet alleen in Belgie hoor :wink:.
Dat spelers club belangen laten prevaleren boven het belang van het nationale team is ook van alle tijden, zeker in geval van Brugge kan ik me dat ook goed voorstellen want die maken nog kans op de titel in Belgie, hoewel Standard toch de grote favoriet is en lastig in te halen zal zijn. Ze hebben ook de best voetballende ploeg met een aantal grote talenten.
Costana
7 maart 2014, 22:43
Wat een kansloze humor!
Alles wat jij nu opnoemt zijn aanvallers, middenvelders, keepers.
Kompany is wel degelijk een verdediger... dit type verdedigers heeft Nederland nooit gehad.
en mijn persoonlijke mening over al die oude voetballegendes, voor elk land, de dag van vandaag zouden ze niet of net meekunnen.
De beste voetballers ooit, spelen momenteel op de velden wereldwijd. Het spel is nu eenmaal veel sneller en completer geworden. Bekijk de oude beelden en je vraagt je af: waarom spelen die zooooooooo traag en statisch.
Costana
7 maart 2014, 22:58
Verlangen naar nieuwe Gullit
De topvoetballer anno 2014 is niet alleen technicus, maar ook atleet. Nederland loopt op dat vlak achter.
PARIJS – Hoe zou een atletiektrainer gekeken hebben naar de strijd tussen Frankrijk en Nederland afgelopen woensdag? Of naar de twee galashows van het onvermoeibare Red Bull Salzburg in de Europa League tegen een machteloos Ajax, de kampioen van de eredivisie? Waarschijnlijk verrast. Misschien wel geïmponeerd, door de demonstratie van fysieke macht tussen de lijnen. Alsof de winnaars rechtstreeks uit een olympisch trainingskamp kwamen en de verliezers nog aan hun eerste coopertest moesten beginnen.
Het moderne topvoetbal eist niet alleen technisch surplus en tactische intelligentie, maar meer dan ooit ook fitheid en atletisch vermogen. Het spel is zoveel sneller geworden dan vroeger, en de trainingsfaciliteiten zoveel beter, dat lichamelijke kracht een cruciale factor is geworden. Zie hoe Cristiano Ronaldo, met zijn sixpack en sprintersdijen, als een roofdier kan toeslaan. Of neem Paul Pogba, de jonge geweldenaar met Afrikaanse lichaamsvezels, die woensdag tegen Oranje heerste op het Franse middenveld.
Het demasqué van Ajax en Oranje onderstreepte nog eens dat Nederland ver achterop dreigt te raken bij een van de belangrijkste ontwikkelingen in het topvoetbal. De Hollandse school wordt nog steeds geprezen, maar de talenten die doorbreken in de eredivisie zijn vooral lichtgewichten. Het lijkt alweer eeuwen geleden dat een Spartacus opstond als Ruud Gullit, die alleen al met zijn indrukwekkende verschijning de tegenstander angst inboezemde. Of Frank Rijkaard, die een fijnbesnaarde techniek koppelde aan duelkracht. De Nederlandse jeugd wordt nog steeds vooral opgeleid met avontuurlijk spel, zonder dat de volgende cruciale stap gezet wordt. Dat werd genadeloos geïllustreerd in de wedstrijden tussen Ajax en Salzburg.
Vraag is nu hoe Louis van Gaal zijn Oranje gaat wapenen tegen de uitputtingsslag die het WK voetbal wordt. De bondscoach moet putten uit een beperkter spelersreservoir dan de toplanden en zal dus scherpe keuzes moeten maken.
De wedstrijd tegen Frankrijk toonde aan dat te veel leunen op jonge spelers uit de eredivisie die daar nog niet rijp voor zijn geen optie is. Loutering en fysieke rijpheid zijn onontbeerlijk en dat betekent dus dat Van Gaal nadrukkelijk oog moet houden voor het Nederlandse contingent (Nigel de Jong, Fer, Lens, De Guzman, Emanuelson, Van Dijk) in de buitenlandse competities. Voor die afweging heeft hij nog even de tijd. Maar niet lang meer.
Al jaren zeg ik tegen mezelf: mocht ik ooit trainer zijn (wat even waarschijnlijk is dat ik de eerste man ben op Jupiter) wordt elke speler klaargestoomd zodat hij de marathon in 3h kan afleggen... In zowat in elke topsport kan een superconditie het verschil maken, zeker in het voetbal, waar de meeste goals naar het einde toe gemaakt worden. Toeval ? zeker niet, iemand die door zijn krachten heen zit denkt niet meer helder en maakt foutjes.
Big30
8 maart 2014, 01:06
Kompany is wel degelijk een verdediger... dit type verdedigers heeft Nederland nooit gehad.
.
Kompany is een fysiek sterke centrale verdediger, maakt met zijn tackles iets te vaak een overtreding, heeft een redelijke pas, opbouwend minder sterk en scoort voor een verdediger opvallend weinig. Nivo Adri van Tiggelen, Ron Vlaar, van Bronckhorst.
Kan niet in de schaduw staan van bv. Ronald Koeman, die maakte beslissende goals en won grote prijzen als EK en CL. Niets van dat alles bij Kompany. Wel een sympathieke speler en een goed mens, das ook belangrijk vind ik. Lief voor zijn huisdieren en helpt oude vrouwtjes bij het oversteken, zal wel lid van de scouting geweest zijn als kind. Waarschuwt momenteel de Belgen voor overdreven optimisme en chauvinisme. Maakte laatst nog een schitterend doelpunt tegen Fullham, klein detail het was een eigen doelpunt.
RAUL7
8 maart 2014, 07:29
Jaap Stam vond ik ook niet slecht als verdediger! :)
P11111
8 maart 2014, 08:02
Wat is eigenlijk de (Europese) prijzenkast van Kompany?
Vincent mag inderdaad de schoenveters van voormalige wereldklasseverdedigers als Rijkaard, Stam, Ronald Koeman en Frank de Boer nog niet vaststrikken. Hij mag hooguit hun schoenen poetsen.
Rijkaard was multifunctioneel en speelde zowel als centrumverdediger als middenvelder en viel op door onder andere zijn enorme drive om te winnen, zijn leiderschap in het veld, zijn duelkracht, zijn fijnbesnaarde techniek en zijn opbouwende kwaliteiten. Hij speelde bij de destijds beste club van Europa, werd Europees kampioen met Oranje en won meerdere keren de Europa Cup voor landskampioenen, de Europese Supercup en de Wereldbeker voor clubteams. In Milaan spreken ze nu nog altijd lyrisch over Rijkaard, Gullit en Van Basten...in Italië het gouden supertrio genoemd, dat in korte tijd het toen meest prominente voetballand veroverde.
Verder was Ronald Koeman vaak beslissend voor Barcelona. 'Sneeuwvlokje' bezorgde de club met zijn fenomenale traptechniek niet alleen de Europa Cup 1, maar scoorde als centrale verdediger (!) in zes seizoenen maar liefst 88 keer voor de Catalanen. Dat zegt erg veel over 'Het Kanon'.
En deket gelooft kennelijk alles wat in een krant geschreven wordt. Als je jong bent is dat naïef, als je wat ouder bent een beetje dom. En een meeprater en slijmbal eerste klas als Jack van Gelder wordt in Nederland absoluut niet serieus genomen, kan ik je meedelen. Die De Mos ziet het voetbalspelletje overigens prima.
Big30
8 maart 2014, 10:15
Stam was niet alleen een groot verdediger maar kwam ook uit voor grote clubs en won de CL. Bij de Belgen moeten we natuurlijk Eric Gerets de beste vriend van vd Gijp niet vergeten als goede verdediger.
Ik zou ook zeker al is het langer geleden ook Ruud Krol willen noemen, een libero die zijn tijd ver vooruit was, won 3 maal de EC1 en stond in 2 WK finales, was jarenlang record international.
Hoe deed de club van Kompany het eigenlijk in de 1/8 finale van de CL? Juist ja dat bedoel ik ... . Overigens niets mis met Kompany, een aardige vent en een goede en degelijke verdediger maar ook niet meer dan dat.
Als we dan toch bezig zijn met lijstjes, als het gaat om de beste Voetballers ooit (een onmogelijk lijstje want hoe bepaal je dat en is dus altijd zeer subjectief!), hier mijn top-5:
1. Pele
2. Maradona
3. Cruijff
4. Romario
5. Beckenbauer
Net buiten de top-5: Van Basten, Puskas, Best, Ronaldo, Zidane, Eusebio, di Stefano, Raul, Cantona, Velten, Jeuring, Thijssen, A. Mühren, , Ibrahimović, Bergkamp.
Ver buiten de top-5 op dit moment nog: Messi en C. Ronaldo. Door de Jury uitgesloten: Platini.
In de top-100 geen Belgen. J. Ceulemans staat op een verdienstelijke plaats 645 en L. Nillis op plaats 732. J.M. Pfaff valt net buiten de top-1000 en staat op plaats 1001, ook mooi :tongue:!
Don Rudo
8 maart 2014, 12:19
Ondertussen wisselt FC Keulen gelijkspellen af met winstpartijen.
Gisterenavond was ik er weer bij, thuis tegen hekkensluiter Energie Cottbus.
Wel gezellig en sfeervol zoals altijd, maar niet om aan te gluren, zo slecht heb ik ze nog
nooit zien voetballen.
De FC kwam na een uur op achterstand, en pas in de 84e ! minuut werd de gelijkmaker gescoord,
binnen twee minuten gevolgd door de winnende treffer.
Ze moeten veel beter gaan voetballen om de voorsprong vast te houden en kampioen te worden.
Ik sla 2 wedstrijden over en dan ben ik er eind maart weer bij thuis tegen Karlsruhe!
Picasso 1
8 maart 2014, 13:28
Al jaren zeg ik tegen mezelf: mocht ik ooit trainer zijn (wat even waarschijnlijk is dat ik de eerste man ben op Jupiter) wordt elke speler klaargestoomd zodat hij de marathon in 3h kan afleggen... In zowat in elke topsport kan een superconditie het verschil maken, zeker in het voetbal, waar de meeste goals naar het einde toe gemaakt worden. Toeval ? zeker niet, iemand die door zijn krachten heen zit denkt niet meer helder en maakt foutjes.
Ik sympathiseer meer met de volgende wijsheden geuit door een bekend iemand uit de top 5 van Big30:
"Als je op balbezit speelt, hoef je niet te verdedigen, want er is maar één bal."
"Als je sneller wilt spelen kun je wel harder lopen maar in wezen bepaalt de bal de snelheid van het spel."
"De basis is de bal zo snel mogelijk onder controle krijgen zodat je iets meer tijd hebt om te kijken."
"Er zijn veel mensen die kunnen zeggen dat een voetbalploeg slecht speelt ; er zijn weinig mensen die kunnen zeggen waarom ze slecht speelt en er zijn slechts een paar mensen die kunnen zeggen wat er moet gebeuren om ze beter te laten spelen."
"Ervaring. Dat heb je of dat heb je niet."
"Vaak moet er iets gebeuren voordat er iets gebeurt."
"Voetbal is een spel van fouten. Wie de minste fouten maakt wint."
"Voetballen is heel simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel voetballen."
Jansen
8 maart 2014, 18:01
Iwan Nielsen van PSV en daarvoor bij Feijenoord was een grotere verdediger dan Jaap Stam deze Nielsen was nooit te passeren.
Alex van PSV was ook een grotere verdediger dan Stam hij was lomp en niet echt bal vast maar geen enkele speler kwam erlangs.
Big30
8 maart 2014, 23:32
Ondertussen wisselt FC Keulen gelijkspellen af met winstpartijen.
Gisterenavond was ik er weer bij, thuis tegen hekkensluiter Energie Cottbus.
Wel gezellig en sfeervol zoals altijd, maar niet om aan te gluren, zo slecht heb ik ze nog
nooit zien voetballen.
Ze blijven gelukkig nog wel punten pakken en staan op plaats 1 in de Zweite Bundesliga. Kampioen hoeven ze niet te worden als ze maar op plaats 1 of 2 eindigen. Köln hoort gewoon in de Bundesliga thuis, al was het maar om hun cheerleaders die trouwens ook bij het carnaval veel suc6 hebben :wink:.
Plaats 3 geeft nog recht op de zogenaamde Relegationsspielen met de nummer 16 uit de Bundesliga, laten we hopen dat het niet zo ver hoeft te komen.
Eigenlijk zou je zowel FC Köln als die andere erste FC namelijk Kaiserslautern meteen moeten toelaten in de Bundesliga, die clubs horen daar kwa historie, stadion en beleving van de fans. De club met de hoogste cultfactor in de tweede bundesliga is toch wel St. Pauli, het ideale scenario zou zijn dat St. Pauli op plaats 3 zou eindigen en dan tegen HSV zou spelen en dan de sterkste zou blijken!
Uiteraard dienen Fortuna en Bochum zich te handhaven in de tweede Bundesliga en mogen van mij de clubs uit de voormalige DDR het liefst degraderen. KSC moet vooral ook niet promoveren want das gewoon een hele fletse nietszeggende club. De Münchener Löwen mogen ook wel promoveren, wordt het wel druk in München maar alleen op voorwaarde dat ze dan terugkeren naar de basis dat is het Grünwalder Stadion. Dat zal niet gebeuren dus moeten ze maar op het tweede nivo blijven functioneren, historie moet je respecteren:
http://www.sueddeutsche.de/muenchen/gruenwalder-stadion-renoviert-arena-der-erinnerungen-1.1724187
@deket, hoe gaat het met jouw cluppie, Anderlecht :teuflisch:?
@Willi69:
Ein kleiner Tipp für alle Holländer http://www.smilies.4-user.de/include/Flaggen/smilie_flag_020.gif, die keine Ahnung vom Fußball haben (also fast alle :rolleyes:):
Borussia Mönchengladbach - FC Augsburg 3 : 0 :tongue:
Eberl: "Eine Führung ist momentan kontraproduktiv"
Der Frust sitzt tief bei den Spielern und Verantwortlichen bei Borussia Mönchengladbach nach der 1:2-Pleite gegen den FC Augsburg. Die Favre-Elf hat nun seit neun Spielen in Folge nicht mehr gewonnen und sucht nach Erklärungen für die schwachen Leistungen im Jahr 2014.
http://www.rp-online.de/sport/fussball/borussia/borussia-moenchengladbach-eberl-eine-fuehrung-ist-kontraproduktiv-aid-1.4092356
MichelJ
9 maart 2014, 09:43
NIJMEGEN - De miljoeneninvesteringen bij het Nijmeegse NEC beginnen haar vruchten af te werpen. Met aangetrokken internationale topspelers als Jahanbaksh (Damash Iran), Hemlein (Stuttgart), Haitz (Leverkusen), Diarra (Anderlecht), Higdon (Motherwell), Jantscher (Sturm Graz), Stefanik (AS Trencin), Nielsen (Aalborg) en huurlingen Castillion (Ajax), Gravenberch (Ajax) en Vermijl (Man. Utd.) is NEC klaar voor de 'dubbel'.
De finale-plaats van het KNVB-bekertoernooi is zo goed als zeker binnen (enkel het nietige PEC dient nog verslagen te worden), waardoor de deur naar Europees voetbal open staat, mits Ajax haar sportieve plicht tegen AZ doet. Bij het vorige Europese avontuur werd de doelstelling om te overwinteren eenvoudig gehaald door onder meer Udinese, Spartak Moskou en Dinamo Boekarest te verslaan. NEC presteert Europees gezien dus een stuk beter dan clubs als Feyenoord, PSV, FC Twente en AZ.
Naast plaatsing voor Europees voetbal is NEC ook bijna zeker van een felbegeerd ticket voor de nationale Play-offs 2, welke recht geeft op 4 extra wedstrijden bovenop dit fantastische seizoen. Nog nooit waren er 7 speelronden voor het einde van de competitie zo veel teams in de race: Roda JC, RKC Waalwijk, ADO Den Haag, Go Ahead Eagles, FC Utrecht, SC Heracles, Cambuur, NAC Breda, FC Groningen en PEC Zwolle.
Het is opmerkelijk dat NEC boven verwachting presteert aangezien afgelopen jaar alle steunpilaren weggekaapt zijn: Nuytinck (zorgt er voor dat Anderlecht nog enigzins tot de Belgische subtop hoort), Cillessen (inmiddels 1e doelman van Oranje), Schöne (bezorgt Ajax wederom de titel), Goossens (Feyenoord).
P11111
9 maart 2014, 12:03
Heeft iemand in Nederland wel eens van OH Leuven gehoord?
Dat schijnt een voetbalclub te zijn, die op één ploeg na onderaan staat in de Belgische Eredivisie. Deze onbetekende dorpsclub heeft gisteravond het Anderlecht van deket op een kansloze nederlaag getrakteerd. Het veldspel van de paarswitte formatie was abominabel slecht. De spelers hadden 90 minuten lang ruzie met de bal, ballen sprongen onvoorstelbaar voortdurend van de voet en passes over een afstand van vijf meter mislukten continu. Zelfs deket zou met zijn caféveteranenelftal op een goede avond nog kans hebben gemaakt tegen dit Anderlecht te winnen en dat is alleszeggend.
Het roemruchte Ajax won dit seizoen op een indrukwekkende manier van Barcelona, de topclub van Europa. Verder werd AC Milan tweemaal weggespeeld en gewonnen van Celtic. Vorig seizoen wonnen de Amsterdammers van ManCity en daarvoor ook bij ManUnited.
Kortom, het niveauverschil tussen Ajax en Anderlecht is momenteel levensgroot en deket zou er goed aan doen zich voorlopig hier uiterst bescheiden op te stellen.
P11111
9 maart 2014, 18:22
Belangrijk en onverwacht punt gepakt.
Wederom ongeslagen gebleven.
Big30
9 maart 2014, 19:03
Het AD spreekt van een blamage en van een zwak, fantasieloos Ajax dat geen vuist kon maken tegen een van de meest verfrissende en voor attractief voetbal zorgende teams in de eredivisie, Cambuur. Na de punten roof uit tegen Cambuur en de fortuinlijke 1-2 winst was Cambuur zelfs dicht bij de verdiende 1-2. Het mocht niet zo zijn. In deze vorm is het zelfs nog maar de vraag of de landstitel in het verschiet zal liggen.
Wat Ajax met Anderlecht gemeen heeft behalve dat de harde kern van beide clubs goed bevriend zijn is dat beide clubs internationaal niet meer meetellen. Als Ajax weer mee wil gaan tellen zullen ze zich moeten gaan versterken om niet weer kansloos na de eerste ronde vd CL uitgeschakeld te worden.
De situatie bij Anderlecht is nog dramatischer na het verlies tegen een club die nog niet zo lang geleden op vierde klas nivo acteerde. VDB kan nu zijn biezen pakken maar dat zal niet veel uitmaken.
felrops
9 maart 2014, 19:59
Wat een gebazel hier toch steeds over Vince Kompany. Alsof hij de enige dragende kracht zou zijn bij België. De echte spil is Eden Hazard. Wereldklasse, en ook buiten het veld een klasbak. Voetjes mooi op de grond. Nee, Eden is de grootste bij de Duivels. Die klasse hebben ze vandaag niet bij Oranje.
Sphinx
9 maart 2014, 22:59
Er valt me deze competitie waarin geen patroon te ontdekken valt toch een patroon op: nonchalance.
"Dat doen we wel even" lijkt de houding van vele teams dit jaar. Ajax zou het wel even doen tegen Cambuur en als ze nu echt hun tegenstander bij de keel hadden gepakt zoals de Dolle Stieren uit Salzburg dat twee keer deden, dan was er weinig te vermelden geweest. "Dat doen we wel even" dacht Twente, dat weer een triljoen aan kansen verprutst en PSV had wss hetzelfde lot ondergaan als die ene klutsbal van Locadia er niet ingegaan was. Zelfs NEC leek last van DDWWE te hebben en dan vooral Kalle Kluns Johnsson. Mijn hemel, je hebt het over Berry Powell die op je afkomt man, geen Ronaldo! Toegegeven, Berry kon niet meer remmen dus als Kalle rustig was blijven staan was ie onder de graszoden gestampt. Leek sowieso redelijk te gaan nu Powell iedereen achter de vodden zat en met Hupperts de afmaker terug was. Volgende week vast weer een moeizaam potje onder invloed van "Dat doen we wel even"
vrije jongen
10 maart 2014, 12:45
Strootman's kruisbandje deed 'rip'... een zware aderlating voor Oranje, nou moeten we het van De Jong gaan hebben qua stofzuigen:frown:.
deket
10 maart 2014, 15:22
luister eens hier,ikzelf zal mijn favoriete club in goede en kwade dagen blijven steunen,door dik en dun.
Sterker nog,afhankelijk van de trekking voor de play-offs wil ik zelfs mijn wekelijkse zaterdagsexdag laten vallen en ieder die me kent weet wat een offer dat is voor mij.
Aan Peter,niet de hoog van de toren blazen,ik zag bij een hoekschop van Cambuur!!!!de Ajaxdefensie zo klungelen ivm elementaire dekkingfout dat indien wij dat vroeger bij de miniemen deden,we de volgende speeldag op de bank zouden zitten.
ze wonnen eens met geluk tegen een veredeld reserveteam van Barcelona dat toen al zeker geplaatst was voor de CL(Ajax niet)ga je daar nu op teren?
en vorig seizoen speelden we AC-Milaan ook twee keer weg,ik was ter plaatse,zoals we dat dit seizoen ook deden thuis tegen Olympiakos en Benfica,dus beste Big,toch wat beter dan uw PSV europees hé.
PSv wint tegenwoordig altijd met een goal verschil,het lijkt wel Club Brugge,want ondanks de euforie die er nu heerst in Brugge en de terechte teleurstelling bij ons,is het doelgemiddelde van Anderlecht nog steeds beter dan dat van Brugge.
@Michel.J;uw Bram Nuyttinck,idd afkomstig uit NEC is bij ons doorgaands bankzitter,let op ik vind dat ook spijtig aangezien hij vorig seizoen goed begon,maar zaterdag mocht hij spelen alleen omdat Mbema gekwetst was.
Nu nog even Jan Mulder citeren in het Nieuwsblad van zaterdag; indien je de wedstrijden die vorige zondag gelijktijdig bezig waren,nl; Feyenoord-Ajax en Brugge-Standard(en ik heb een aversie tegenover Club)kan je niet anders dan besluiten dat de Belgische kompetitie veel sterker is,dan die van Nederland.
maar volgens Peter,zal ook Mulder er weer niets van kennen,zeker? een man die verliefd is op paars-wit zoals Mulder kan niet slecht zijn,haha(bon,ik kan toch nog lachen)
@Felrops : uiteraard kan je Kompany niet vergelijken met Hazard,je kan een skivakantie ook niet met een zonnige bestemming vergelijken of peren met appels,maar; tijdens een oefeninterland van Belgie in de USA(met Kljestan)bezochten de Rode Duiivels in New-York de Ground-Zero. Nooit van gehoord zeiden de Hazardbrothers. Nou met zo iets moet je bij een persoonlijkheid zoals Kompany,niet afkomen,die man beschikt over een ruime maatschappelijke,politieke en historische interesse en indien ik hier las van nochtans een kenner,dat zijn uitverdedigen zwak zou zijn zakt mijn broek af,laat techniek nu juist zijn sterkste punt zijn?beste Big. de eerste keer dat ik hem op en met Anderlecht zag spelen,zei ik tegen een buur,die man die kan beter worden dan der Franz Beckenbauer!! profetische woorden,blijkt later.
nu dit is idd een teleurstellend seizoen voor paars-wit en misschien werd de verjonging de drastisch doorgevoerd,van ouderen zoals Deschacht en Gillet moet de ervaring niet komn,zij zijn zelf niet zeker van hun plaats.
ikzelf hield mijn tablet in de locker zaterdag in Babylon(zie mijn verslag aldaar)je kan ok niet anders,maar had een slecht voorgevoel en de eerste berichten die ik las voor het naar huis gaan verbaasden mij niet erg.
Ook niet toen ik hoorde dat Mitrovic oververmoeid was,wij laten onze spelers in tegenstelling tot Brugge wel interlands meespelen.
by the way de kritiek op de spits van vijf miljoen euro vind ik niet terecht,ten eerste kan die jongen er ook niet aan doen dat P.Belgrado zoveel vroeg en ten tweede,hij is een soort Gerd Muller,dus voor in de zestien,hij moet niet de ballen zelf halen,maar goede voorzetten krijgen van de flank.
bon,onze ploeg is blijkbaar interessant getuige dit forum en dat ik me meer bescheiden moet opstellen,maar vooral ook door de sollicitaties van toptrainers vanuit de hele weeld,ook veel vanuit Nederland,ja,die dolgraag de Brusselse paars-witte club willen komen trainen!
enzo veel Nederlandse topspelers die steeds beweren dat ze bij Anderlecht de mooiste tijd van hun leven beleefden!
Willi69
10 maart 2014, 15:29
Schon wieder ein holländischer http://www.smilies.4-user.de/include/Flaggen/flag_netherlands.gif Trainer in der Fußball-Bundesliga: :rolleyes:
http://www.swr.de/-/id=13006214/property=detail/width=256/height=144/pubVersion=3/qy6bfi/Huub%20Stevens.jpg
=> Huub Stevens übernimmt für Thomas Schneider (http://www.swr.de/landesschau-aktuell/sport/vfb-stuttgart-thomas-schneider-trainer-huub-stevens/-/id=1208948/did=13006210/nid=1208948/25aldz)
Big30
10 maart 2014, 16:42
en vorig seizoen speelden we AC-Milaan ook twee keer weg,ik was ter plaatse
deket je bent een ongelooflijke optimist en een nog grotere humorist!
De feiten mbt Anderlecht:
- Dit seizoen kansloos uitgeschakeld in de eerste ronde van de CL, 1 schamel puntje wist men te verzamelen.
- Als je vorig seizoen Anderlecht hebt zien spelen tegen AC Milan dan zou je gezien hebben dat ze thuis kansloos met 1-3 verloren. Ook dat seizoen belandde men in de groepsfase als altijd op de laatste plaats.
- Zou je iets willen zeggen over de sterkte van een competitie dan moet je kijken hoe de clubs het internationaal doen, de "resultaten" van Anderlecht spreken in deze boekdelen en je ziet dat ook als je kijkt naar de UEFA club ranking, de enige manier om objectief iets te zeggen over de prestaties internationaal over de afgelopen 5 jaar.
Anderlecht staat in de lijst op plaats 44, er zijn 4 Nederlandse clubs hoger geplaatst, PSV (28), AJAX (29), AZ (42) en Twente (43). Brugge, Genk en Standard staan allemaal lager en komen niet eens in de top50 voor.
In de huidige vorm zou Anderlecht in de Nederlandse competitie mee doen om de plaatsen net boven de degradatie streep. Nivo Cambuur, NAC en Heracles. Al denk ik dat ze uit tegen Cambuur bv geen schijn van kans zouden maken.
Anderlecht moet dit verloren seizoen maar snel vergeten, slechter kan bijna niet. Verliezen van OH Leuven, nog niet zo lang geleden uitkomend in de vierde klasse (!!!) dat moet geweldig pijn doen. Maar goed als je kiest voor een zo slechte Nederlandse trainer dan verdien je ook niet beter, die hadden ze al veel eerder moeten ontslaan.
Goede Nederlandse trainers vind je in goede buitenlandse competities, de Bundesliga is daar een mooi voorbeeld van!
Teiresas
10 maart 2014, 16:50
Het roemruchte Ajax won dit seizoen op een indrukwekkende manier van Barcelona, de topclub van Europa. Verder werd AC Milan tweemaal weggespeeld en gewonnen van Celtic. Vorig seizoen wonnen de Amsterdammers van ManCity en daarvoor ook bij ManUnited.
Wel pijnlijk dat je zo loopt te pochen, terwijl nog geen 6 uur later blijkt dat ze in eigen huis niet eens van Cambuur kunnen winnen... :biggrin:
P11111
10 maart 2014, 17:06
Deket is niet alleen een rasoptimist en humorist, hij lijkt ook een clown. Ergens onderweg is deze fantast elk gevoel van realiteitsbesef klaarblijkelijk kwijtgeraakt.
FC Barcelona trad in de terecht verloren wedstrijd tegen het tiental van Ajax overigens aan met onder meer Piqué, Puyol, Mascherano, Xavi, Iniesta, Pedro, Fabregas en Neymar in de basis...inderdaad spelers die doorgaans op de tribune zitten of in Barcelona C spelen.
Tsja, Jack van Gelder en Jan Mulder zijn uitgerekend de twee die in Holland totaal niet serieus worden genomen op voetbalgebied. Dat weten wij in het noorden al heel lang, maar deket loopt kennelijk nog achter.
En als je tijdens OH Leuven - Anderlecht in een saunaclub verblijft, ben je met recht een supernepsupporter. Daar is geen enkele discussie over mogelijk. Een elftal dat in 1 seizoen verliest van zowel Zulte Waregem als Oud-Heverlee Leuven, dat kan er eigenlijk he-le-maal niets van. Dat is een vaststaand feit.
P11111
10 maart 2014, 17:42
Wel pijnlijk dat je zo loopt te pochen, terwijl nog geen 6 uur later blijkt dat ze in eigen huis niet eens van Cambuur kunnen winnen... :biggrin:
Gelukkig was het wel genieten van het oogstrelende combinatiespel. De dubbele schaar van Poulsen, de geweldige flankvoorzetten van Van Rhijn en de sprookjesachtige handelingssnelheid en fluwelen balaannames van de tempovolle De Jong. Dat maakte veel goed. En dan deed supertalent Fischer nog niet eens mee.
deket
10 maart 2014, 17:51
Even terug wat geschiedenis ; CL vorig seizoen ; nadat AC-Milaan thuis 0-O speelde tegen Anderlecht,kwamen ze in op 21november 2012 naar ons.
Thuis werden ze al weggespeeld,in het Astridpark hetzelfde ; bij de rust 0-0,maar het had al 3-0 moeten zijn waaronder twee enorme kansen voor Jova.
in tweede helft,eerste kans voor Milaan,goal en de twee anderen op de tegenaanval,dus idd 1-3dat zijn de nuchtere cijfers,maar iedereen die de match zag,zelfs de Italianen beaamden wat ik nu schrijf. In Malaga werden we bestolen of we hadden ons geplaatst.
dit seizoen idd een puntje maar thuis tegen Olympikos(dat Manchester United in de CL twee weken geleden naar huis speelden) verdienden we de overwinning,ook thuis tegen Benfica(op kop in Portugal voor Porto)dus Op punten en dat hadden er zes moeten zijn.
de verplaatsingen in eigen kompetitie met dieptepunten in Lierse en nu blijkbaar in Leuven waren zeer slecht ik geef dat eerlijk toe in tegenstelling to Peter,die niet wil inzien dat Ajax op het hoogste niveau tekort schiet.
Big zoals eerder gezegd we spreken elkaar nog maar deze humorist zal eens een realistische voorspelling maken en dan laat ik je op het einde van de zomer hieraan herinneren ; Ajax kampioen en Vitesse tweede,maar beiden zullen weer onmiddellijk in de CL worden uitgeschakeld.
Nederland zal de eerste ronde niet overleven van het wk hoewel de arrogantie hen nu al in de halve finale of zelfs finale zou zien.
Big wat betreft de trainer ; die VDB werd uitvoerig gescreend hoor voor hij een tweejarig kontrakt kreeg,bewust van het risico om eens een trainer zonder palmares te nemen,maar met persoonlijkheid en neus voor talent.
Vorig seizoen oké,dit seizoen niet maar indien je alles op voorhand zou weten,,,dan ging ik naar Holland-Casino en speelde er permanent op de juiste nummers zodat ik kan rentenieren,niet meer werken,de winter in Thailand,de zomer hier aan de kust en af en toe overkomen voor een wedstrijd van de sympathiekste club.
wel zullen mijn voorspellingen ivm het Ajax van die peter met zijn tunnelvisie en jullie Oranje uitkomen
P11111
10 maart 2014, 18:38
Allerbeste deket,
Toen je mij enige tijd geleden heel lief via een persoonlijk bericht vroeg of ik misschien wat tegen je had heb ik je duidelijk uitgelegd dat Big en ik in dit voetbaltopic vaak een (bijzonder flauwe) rol acteren, die je niet te ernstig moet interpreteren. De PiSV-supporters hadden zich hier al laten wegjagen en als Anderlecht-aanhanger was jij een makkelijke prooi.
Dat je mij verder als bewijs ook jouw VIP-kaart van Royal Sporting Club Anderlecht doorzond, omdat je dacht dat ik dat niet geloofde, vond ik zeer aandoenlijk. Nogmaals hartelijk dank daarvoor. En wees er vooral zuinig op. Ook attent trouwens dat je als bewijs die kaart volgens eigen zeggen in Living Room aan, ik meen, onder anderen MichelJ en zijn kornuiten hebt laten zien. Nu weten we in ieder geval dat jij wel degelijk een echte paarswitte supporter bent, zowel in goede als in slechte tijden. Dat waardeer ik ten zeerste.
Ik zeg het je nog één keer en nu open en bloot: neem mij absoluut niet (té) serieus, nu niet en nooit niet, en zeker niet op voetbalgebied en op dit forum, want ik begrijp werkelijk niets van het spelletje van 'met z'n allen achter de bal aanrennen'.
Desondanks blijf ik van mening dat je met spelers van het kaliber Bojan, Poulsen, Van Rhijn, De Jong, Sigthorsson en Fischer in je selectie, terecht tot de top van Europa gerekend mag worden.
En hoe kom je erbij dat wij in Nederland denken dat we op het WK minimaal de halve finale halen? Door wie heb je je dat nu weer laten wijsmaken?
Knipoog
deket
10 maart 2014, 19:10
wel Peter nu verneem ik dat Strootman van AS.Rome out is voor het wk.
wel ik meen oprecht dat ik niet op deze manier gelijk wil krijgen ivm met de het niet doorgaan van Oranje.
deze speler is zeker niet slecht en zal de kansen nog meer hypothiceren voor Nederland en dit zeg ik zonder leedvermaak
Big30
10 maart 2014, 19:20
Allerbeste deket,
Toen je mij enige tijd geleden heel lief via een persoonlijk bericht vroeg of ik misschien wat tegen je had heb ik je duidelijk uitgelegd dat Big en ik in dit voetbaltopic vaak een (bijzonder flauwe) rol acteren, die je niet te ernstig moet interpreteren.
Ik zeg het je nog één keer en nu open en bloot: neem mij absoluut niet (té) serieus, nu niet en nooit niet, en zeker niet op voetbalgebied en op dit forum, want ik begrijp werkelijk niets van het spelletje van 'met z'n allen achter de bal aanrennen'.
Desondanks blijf ik van mening dat je met spelers van het kaliber Bojan, Poulsen, Van Rhijn, De Jong, Sigthorsson en Fischer in je selectie, terecht tot de top van Europa gerekend mag worden.
En hoe kom je erbij dat wij in Nederland denken dat we op het WK minimaal de halve finale halen? Door wie heb je je dat nu weer laten wijsmaken?
Knipoog
Waarvan acte. Voor de duidelijkheid Peter1969 is eigenlijk een PSV supporter in hart en nieren, heeft een seizoenkaart maar wil er te te veel mee te koop lopen, dat lukt hem vrij aardig. Ikzelf ben vooral geen fan van welke club dan ook, maar wel een die-hard geen fan!
Heb wel veel verstand van Voetbal, kan ik ook niets aandoen, dat heb je of dat heb je niet en ik het dat toevallig. Dat Nederland op de WK nu al feitelijk in de halve finale staat is dus geen gewaagde voorspelling, daar ben ik het mee eens gelet op de kwaliteit in de selectie maar vooral onze coach die het juichen op een hoger plan heeft gebracht. Die man is gewoon geniaal en wat voor materiaal hij ook heeft hij maakt er wat van. Zie wat ie in de jaren 90 bij Ajax deed en pas nog bij Bayern, hij wist ondanks de kwalitatief arme selecties daar toch prijzen te winnen. Bij AJAX met een selectie waar toen maar ook nog nu bijna niemand van gehoord zal hebben. vd Sar, de Boertjes, Rijkaard, Seedorf en Kluivert, wie kent ze nog, nobodys die door van Gaal aan de anonimiteit ontstegen. Dat Strootman nu dus niet mee zal doen maakt helemaal niets uit.
Nog een voorspelling de Standard wordt dit jaar kampioen in Belgie, in Duitsland is alles nog open met Bayern als lichte favoriet. In NL kun je er gewoon niets van zeggen maar geef ik FC Twente een zeer goede kans. Ook met PSV zullen we weer rekening moeten houden. NEC zie ik niet meer voor de titel in aanmerking komen. Die moeten 33 punten in 7 wedstrijden inhalen, niets is onmogelijk maar dat zou een mirakel zijn.
P11111
10 maart 2014, 20:03
wel Peter nu verneem ik dat Strootman van AS.Rome out is voor het wk.
wel ik meen oprecht dat ik niet op deze manier gelijk wil krijgen ivm met de het niet doorgaan van Oranje.
deze speler is zeker niet slecht en zal de kansen nog meer hypothiceren voor Nederland en dit zeg ik zonder leedvermaak
deket, het is voor ons als arrogante Hollanders ronduit dramatisch dat we nu - voor zover ik er verstand van heb - met Strootman, Van Ginkel en Fer onze drie beste box-to-box middenvelders kwijt zijn. Hopelijk kunnen we Praet en Tielemans nog tijdig naturaliseren tot noorderbuur. Anders is het zinloos om naar Brazilië af te reizen, denk ik.
Bluebear
10 maart 2014, 20:14
deket, het is voor ons als arrogante Hollanders ronduit dramatisch dat we nu - voor zover ik er verstand van heb - met Strootman, Van Ginkel en Fer onze drie beste box-to-box middenvelders kwijt zijn. Hopelijk kunnen we Praet en Tielemans nog tijdig naturaliseren tot noorderbuur. Anders is het zinloos om naar Brazilië af te reizen, denk ik.
Wat te denken van Nigel de Jong, Wout Brama, Wesley Sneijder, Ibrahim Affalay enz. Komt wel goed. Niet wanhopen. Deze jongens gaan groter groeien. :rolleyes: :biggrin:
P11111
11 maart 2014, 09:35
Van den Brom betaalt prijs voor slecht bestuur
BRUSSEL – Een telefoontje naar de Franse Alpen bezegelde het lot van John van den Brom als trainer van Anderlecht. Manager Herman Van Holsbeeck belde afgelopen weekeinde met slechts één doel naar voorzitter Roger Vanden Stock. Na de nederlaag tegen Leuven kon de Nederlander, een vriend van hem, onmogelijk langer aanblijven. Van den Brom moest weg, al lag de oorzaak van de tegenvallende prestaties niet direct bij hem. Anderlecht probeerde de genadeklap zo zachtzinnig mogelijk te geven. Vanden Stock luidde hem met alle egards uit, zocht de schuld voor een groot deel bij zichzelf en sprak zijn waardering uit voor de kwaliteiten van de coach. „Hij heeft een nieuwe wind doen waaien, enkele jongeren ingepast, maar slaagde er jammer genoeg niet in een nieuw geheel samen te stellen na het vertrek van enkele sterkhouders”, klonk het gisteren.
Zo nam de club op stijlvolle wijze afscheid van de trainer, die eerder werkte bij AGOVV, ADO Den Haag en Vitesse. Niemand gooide met modder. Ook Van den Brom niet. „Anderlecht is een warme club, wat het vertrek des te pijnlijker maakt”, gaf hij aan. „Ik laat hier enkele vrienden achter.”
Deze kameraden konden of wilden hem niet behoeden voor een vrije val. Het ontbrak zijn elftal niet aan leiding maar aan kwaliteit.
Van den Brom arriveerde in de zomer van 2012 in Brussel als een goudhaantje. Met fraai spel loodste hij Anderlecht door de kwalificaties van de Champions League en won en passant de Super Cup. Met Dieumerci Mbokani, Milan Jovanovic en Lucas Biglia als blikvangers pakte hij in zijn eerste jaar de landstitel. Toen het drietal nadien vertrok, gelijkwaardige opvolgers uitbleven en het bestuur besloot te kiezen voor de jeugd, zat een passend vervolg er niet in.
„Hij liep in een doodlopend straatje”, reageert Aad de Mos desgevraagd. „Dit is kwalitatief het minste Anderlecht uit de historie. De talenten zijn goed, maar nog niet ver genoeg in hun ontwikkeling. En de oudere spelers missen de kracht en het vernuft om de ploeg te dragen. Daarbij botsen beide groepen in de kleedkamer. Als beloofde investeringen in de winterstop dan uitblijven, kan je ongeveer inschatten hoe het gaat aflopen.”
De Mos, tussen 1989 en 1991 in dienst van Anderlecht, pleit Van den Brom daarom vrij. „Dit bezorgt hem geen krasje. Het lag voor zeventig procent aan de kwaliteit van de selectie. Al hielp het niet dat hij op het laatst elke week een andere tactiek hanteerde. De grote lijn is echter duidelijk. Anderlecht koos voor een ‘overgangsjaar’. Onmogelijk. De club verliest nooit meer dan vier keer per jaar. Nu stond de teller op negen. Dan houdt het op.”
„De fans stonden lang achter hem”, geeft secretaris Ivan Boelens van het supportersorgaan ASA aan. Hij noemt Van den Brom een prettig en kundig mens, die soms niet viel te benijden. Evenals De Mos wijst hij op de armzalige selectie, waarvan Demy de Zeeuw en Bram Nuytinck deel uitmaken. ,,Ik volg Anderlecht al 35 jaar en moet bekennen zelden zo’n slecht team te hebben gezien.”
Hoe het nu verder gaat? Manager Van Holsbeeck: ,,Je hoopt door een trainerswissel de druk weg te nemen.”
Voetbalkenner bij uitstek Aad de Mos: "Dit is kwalitatief het minste Anderlecht uit de historie".
Bron: De Gelderlander
P11111
11 maart 2014, 14:44
"De top van de Premier League zit achter Van Dijk aan"
GLASGOW - Virgil van Dijk staat voor een transfer naar Engeland. Zaakwaarnemer Henk-Maarten Chin onthulde deze week dat de top van de Premier League op de verdediger jaagt en ploeggenoot Leigh Griffiths snapt waarom.
Van Dijk maakt in zijn eerste seizoen bij Celtic veel indruk, ook op zijn ploeggenoten. "Ik zeg dat Virgil goed genoeg is in de top-vier van de Premier League te spelen. Hij heeft zich indrukwekkend ontwikkeld.", zegt Griffiths in Britse media. De vraag is wat Celtic voor de sterkhouder gaat vragen. "Virgil is zo goed dat je geen prijs op hem kunt plakken. Hij is enorm waardevol voor ons."
Zaakwaarnemer Chin verwacht dat Van Dijk deze zomer al vertrekt. "Ik weet zeker dat er veel aanbiedingen voor hem gaan komen", reageert Griffiths. "Als dat gebeurt, dan is het aan de leiding om te bepalen wat zij voor een transfer willen zien. Maar ik zou zo'n zeer goede speler niet graag zien vertrekken."
"De manager kan een team rondom Van Dijk bouwen. We gaan weer de Champions League in volgend seizoen, hoewel we nog wel de kwalificatiewedstrijden moeten spelen. Er komen dus grote wedstrijden aan. Ik hoop dat Virgil dat in overweging neemt. Het zou geweldig zijn als hij besluit te blijven."
De Engelse scouts hebben centrumverdediger Van Dijk (22) al lang in het vizier, maar Louis van Gaal ziet hem nog altijd over het hoofd. Griffiths: "Hij wordt getipt voor de titel 'Speler van het Jaar' en bij Celtic begrijpen wij allemaal waarom. Hij is jong, groot, sterk, al heel goed en hij maakt reuzenstappen. Hopelijk krijgt hij zijn verdiende plek in de WK-selectie van Nederland."
deket
11 maart 2014, 19:25
het probleem is dat er in de schotse kompetitie geen tegenstand van niveau meer speelt sinds het wegvallen van de Rangers.
In de Bundesliga is er ook allang geen spanning meer ivm wie kampioen zou worden maar daar leren de spelers wel wat concurentie in een sterke reeks kan betekenen en spelen totaalvoetbal van een ander planeet in een sterke kompetitie.
Celtic stelt in deze optiek internationaal niet meer zoveel voor,maar dus bv Bayern? waar is de tijd dat die bij ons werden weggespeeld? was nog jong en knap;dus heel lang geleden.
Big30
11 maart 2014, 19:39
Anderlecht Bayern München : 0-5
Seizoen 2007-2008
http://www.dailymotion.com/video/x4mpcb_0-5-rsc-anderlecht-vs-bayern-munich_sport
deket
11 maart 2014, 23:40
@Big,: nog niet zo lang geleden werd de -17jarige van Bayern Munchen vernedert door de _17jarige van Anderlecht met toen nog Dennis Praet als spelverdeler(speelt nog steeds bij paars-wit maar helaas weinig vooruitgang)
maar wel lang geleden speelden we in 1986 in CL(de staantribune achter de goal bestond nog,ik stond er)Bayern helemaal zot.
eind jaren 70 wonnen we de supercup tegen achtereenvolgens Bayern Munchen en Liverpool(lang geleden, i know,tijd van mijn eerste liefjes,maar die supercup was tussen de winnaars van Europacup 1 en 2),geef toe Big en Peter,dat was toch niet niets!
Big30
12 maart 2014, 00:10
Tot eind jaren tachtig telde Anderlecht mee in Europa deket. OK de EC1 hebben ze nooit gewonnen maar ze deden met de Europese top mee. We hebben het dan wel over 25j geleden. Toen hadden ze een budget waar je een rol mee speelde maar inmiddels stelt hun budget internationaal niet meer veel voor. Zelfs PSV en Ajax hebben nu een veel groter budget en met zo'n 45M€ is het budget gelijk aan dat van Twente. Daar red je het niet mee als je met de grote jongens mee wilt doen.
deket
12 maart 2014, 00:22
i know,ik zei toch :" toen ik nog jong en knap was",nu ben ik oud!
soms moet je met een meer bescheiden budget creatief zijn,en een goede jeugdwerking.
het budget van Porto is hetzelfde dan dat van Anderlecht.
ivm dat van Twente en PSV ben ik niet op de hoogte,maar ik weet wel dat de hoofdsponsor van uw clubie het al vele jaren moeilijk heeft en vele mensen helaas moet ontslagen.
Ben wel nog blij dat Anderlecht niet het speelgoedje is geworden van een of andere oliebaron die zich aan het vervelen is en dan maar een club koopt,helaas zovelen aan de top zijn in dit geval.
denk je dat zo een miljardair enige affiniteit met de clubhistorie en hun aanhang bezit?
Wijze grijze
12 maart 2014, 01:28
Jullie rakelen weer een van mijn jeugdtrauma’s op:
15 en 29-09-1976. Anderlecht – Roda JC. 1e ronde Europacup II
De heenwedstrijd hadden we op 15 September, niet onverdienstelijk, met (slechts) 2-1 verloren. We stonden, verdomme, na 8 minuten al met 0-1 voor en stierven duizend doden tot in de 89e minuut Frank Vercauteren 1-1 scoorde en slechts één minuut later Robbie Rensenbrink. Einduitslag: 2-1.
Toch konden we blijven dromen. Dat bood dus perspectief voor de thuiswedstrijd. Mijn kleine provinciecluppie maakte een serieuze kans om het machtige Anderlecht te verslaan en door te stoten naar de volgende ronde.
Ik stond 2 weken later op 29-09-1976 op de goedkoopste plaatsen in de bocht van de West-side op de staantribunes, tussen de harde kern op Kaalheide. Nog nooit eerder waren er 23.000 toeschouwers in ons stadion.
34e Minuut: 1-0 door onze held Pieeeeeeerre Vermeulen. Jaaaaa! Zou het waar worden?
67e Minuut: 1-1 Door, wederom, Rob Rensenbrink (ja, dat was ‘ne goeie, moesten we erkennen). Jammer dan, dat was het dan
72e Minuut: 2-1 Gerard van der Lem. Jaaaa verlenging
Van deze illusie mochten we tot de 82e minuut genieten toen François van der Elst 2-2 scoorde en in de 85e minuut zelfs nog 2-3. We waren er, in ons bescheiden perspectief, zo dichtbij geweest. Een legendarische herinnering. Ofschoon we verloren hadden, waren we trots op onze helden.
Dan herinner ik me nog een band met Anderlecht. Begin deze eeuw nam Roda JC diverse spelers van Anderlecht over. (o.a Tom Soetaers en Edrissa Sonko) Vooral de Griek Yannis Anastasiou ontwikkelde zich bij Roda tot een waardevolle spits en werd topscorer. Toen hij zich na een aantal seizoenen te zeer in de nationale kijker had gespeeld, kocht AJAX hem weg. Aldaar mocht hij als invalspeler fungeren en werd bankzitter. Doodzonde en zoals zo vaak, de tragiek van een provincieclub; leverancier van talent voor de bemiddelde topclubs.
Ook dit seizoen wordt het weer kritisch en moeten we weer billenknijpen om af te wachten of we weer een seizoen eredivisie overleven. 2 maal eerder kropen we door het oog van de naald. Laten we hopen dat 3 maal scheepsrecht is.
Maar supporter van Roda JC blijf ik altijd. Ook in slechte tijden.
Jeël sjwats kluurt mie hats.
Adieë tsezame. 6818
Jansen
12 maart 2014, 22:45
Zo weer een avond champion leage voorbij 2 wedstrijden die met 2-1 eindigden dus in de poule ook 58 punten extra vanavond.
Big30
12 maart 2014, 22:56
In dat team van Roda JC speelden ook nog Advocaat en Nanninga. Geen slecht team dus. Maar bij Anderlecht stond wel wat op het veld natuurlijk, uiteraard 4 Nederlanders die dat team domineerden.
http://www.voetbalstats.nl/opstelec.php?wid=612
Roda hoort in de eredivisie maar ja moeten ze wel de punten pakken. Toch een club met een mooie traditie, stadion en prestaties. Typisch zo'n club voor plaats 4-10, maar vorig jaar viel het wat tegen. Tis er nu een zooitje, wat je ook van nol Hendriks vond die zette in de jaren 80/90 toch wat moois neer.
Mochten ze degraderen wat ik niet hoop moet er maar asap een fusie met Fortuna komen en al willen ze niet ook met MVV.
Laat RKC maar degraderen, klein clupje met een klein stadion en achterban.
deket
13 maart 2014, 11:53
nostalgisch mooi verhaal stijve grijze maar al die spelers uit Roda kwamen bij Anderlecht uiteraard veel tekort,zeker Tom Soetaert en het maximale was dan ook de bank.
We zijn voorzichtig geworden met nog spelers te halen uit de Nederlandse kompetitie die al zeer lang zwak is(alle insiders zijn het hierover eens)
Dit seizoen wilde Vitesseverdediger en steunplilaar Kashia absoluut naar Anderlecht,maar wij weerhielden dit omdat daarvoor Kruiswijk(ook van Vitesse)al mislukt was.
Het seizoen daarvoor zou Moisnader van AZ komen,maar ja,weer Nederlandse kopetitie hé dus lieten we hem maar naar Ajax gaan. Daar moet hij met minder tevreden zijn,maar in het leven lukt niet alles ; je kan het vergelijken met een mooie vrouw willen hebben,maar dan maar een minder knappe exemplaar genoegen nemen,Ajax dus.
Ook al in het achterhoofd dat Armenteros het niveau bij Anderlecht niet aan kon,kun je dus beter geen spelers uit de Nederlandse kompetitie nog nemen.
sorry Big en Peter,ik kon het niet laten,deze voorzet,en wat plagen,kan geen kwaad(hoewel het de realiteit is)voetbal blijft bijzaak in het leven,aangename bijzaak,maar toch bijzaak.
nu denk ik plots weer aan een tijd terug ; toen Ruud Van Nistelrooy bij ons kwam testen en Anderlecht hem te zwak,te statisch vond en Mertens werd doorgestuurd wegens vederlicht(kon je omverblazen)maar gelukkig voor hem kon hij bij PSV een van de smaaakmakers worden,(dankzij zijn vorming bij Anderlecht)en nu in Napels!
felrops
13 maart 2014, 16:18
http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2014-03-13/rode-duivels-duwen-nederland-uit-top-tien-van-de-wereld
Geen zogenaamde analyses van allerlei wijsneuzen. Geen nostalgie. Gewoon de feiten van vandaag.
deket
13 maart 2014, 17:10
haha en dan moeten ze dit maar eens in juli lezen
RAUL7
13 maart 2014, 18:47
https://www.youtube.com/watch?v=ajBViCO7zfA
Big30
13 maart 2014, 20:15
Der Hammer im Steuerfall von Uli Hoeneß (62) ist gefallen. Und herausgekommen ist ein Hammer-Urteil!
Der Präsident des FC Bayern muss für drei Jahre und sechs Monate ins Gefängnis.
Bis zum Urteilsspruch durch Richter Rupert Heindl waren alle davon ausgegangen: Die Summe der hinterzogenen Steuern beträgt 27,2 Millionen Euro. Doch auch diese Zahl wurde am Donnerstag noch einmal erhöht! Richter Heindl enthüllte nach seinem Urteilsspruch weitere Details: Das Landgericht München geht derzeit von einer Steuerschuld in Höhe von 28,46 Millionen Euro aus. Die zuletzt genannte Summe von 27,2 Millionen Euro habe sich erhöht, weil noch der Solidaritätszuschlag miteinberechnet werden müsse, so Richter Heindl bei der Urteilsbegründung.
http://www.bild.de/sport/fussball/uli-hoeness-steueraffaere/der-vierte-prozess-tag-im-live-ticker-35049982.bild.html
Uitspraak van 3 jaar en 6 maanden tegen de Worstenkoning uit München ... . ARD wijdt er een extra programma aan.
Big30
13 maart 2014, 20:37
http://www.youtube.com/watch?v=X44YGpG5WlA
"Laat nu eindelijk eens zo'n Belgje beslissend gaan worden en een team dragen in de CL"
"Ja ze voetballen mee die Belgen Johan maar ze zijn nooit beslissend zoals een Robben en van Persie, die maken het verschil"
Na 2 keer verlies thuis en 2 maal gelijk een dikke proficiat aan de Belgen die nu op plaats 10 staan in de FiFa ranking!
Presteren doe je op een EK of WK die prestaties tellen, zelfs kwalificaties horen eigenlijk niet mee te tellen en oefenduels mee laten tellen slaat natuurlijk alles.
Nederland stond jarenlang in de top-5 vaak zelfs op plaats 2, zegt gewoon niets. Pas als je op een EK of WK een prestatie neerzet moet dat tellen. De rest is gewoon spielerei, voorbereiding op de grote toernooien, op de EK of WK daar worden de mannen van de kinderen gescheiden.
Badslippers
13 maart 2014, 21:53
Das Landgericht München geht derzeit von einer Steuerschuld in Höhe von 28,46 Millionen Euro aus. Die zuletzt genannte Summe von 27,2 Millionen Euro habe sich erhöht, weil noch der Solidaritätszuschlag miteinberechnet werden müsse, so Richter Heindl bei der Urteilsbegründung.
Een belastingschuld van alleen al 27,2 miljoen. Benieuwd wat die ordinaire geldwolf op de bank heeft staan. Zwaar crimineel. Ik heb er geen enkel goed woord voor over. 3,5 jaar brommen en daarna baden in de poen. Die vuile schoft is nog perverser dan ik. En dan zijn er ook nog idioten die zeggen: "Hij verdient dit niet want hij heeft ook goeie dingen gedaan".
Ontslag om appeltaart terecht vanwege zero tolerance beleid (http://www.penoactueel.nl/Personeel/Algemeen/2013/5/Ontslag-om-appeltaart-terecht-vanwege-zero-tolerance-beleid-1260123W/)
Ontslag na diefstal blikjes frisdrank (http://www.penoactueel.nl/Home/Algemeen/2013/3/Ontslag-na-diefstal-blikjes-frisdrank-1204937W/)
Ontslag op staande voet vanwege het eten van een appelflap (http://www.mkbservicedesk.nl/7791/ontslag-staande-voet-vanwege-eten-appelflap.htm)
Je kunt dus beter 27 miljoen achterover drukken dan een appelflap van je baas vreten.
Big30
13 maart 2014, 22:09
Free Uli Hoeneß!!!
http://polpix.sueddeutsche.com/bild/1.1911785.1394727891/640x360/vierter-verhandlungstag-uli-hoeness.jpg
Jansen
13 maart 2014, 22:29
Een belastingschuld van alleen al 27,2 miljoen. Benieuwd wat die ordinaire geldwolf op de bank heeft staan. Zwaar crimineel. Ik heb er geen enkel goed woord voor over. 3,5 jaar brommen en daarna baden in de poen. Die vuile schoft is nog perverser dan ik. En dan zijn er ook nog idioten die zeggen: "Hij verdient dit niet want hij heeft ook goeie dingen gedaan".
Ontslag om appeltaart terecht vanwege zero tolerance beleid (http://www.penoactueel.nl/Personeel/Algemeen/2013/5/Ontslag-om-appeltaart-terecht-vanwege-zero-tolerance-beleid-1260123W/)
Ontslag na diefstal blikjes frisdrank (http://www.penoactueel.nl/Home/Algemeen/2013/3/Ontslag-na-diefstal-blikjes-frisdrank-1204937W/)
Ontslag op staande voet vanwege het eten van een appelflap (http://www.mkbservicedesk.nl/7791/ontslag-staande-voet-vanwege-eten-appelflap.htm)
Je kunt dus beter 27 miljoen achterover drukken dan een appelflap van je baas vreten.
HaHa maak je niet druk de belastingschuld was hooguit 9 miljoen maar er is een schatting gedaan van 13.5 miljoen door de steurberather van het finans ambt met meteen 100% boete.
Dus laat die man gewoon vrij wat is nu 9 miljoen ? daar heeft hij al 3.5 miljoen van betaald dus blijft er nog 5.5 miljoen over.
Als hij de rente betaald van de laatste jaren aan de fiscus dan hoeft hij bijna niets meer te betalen omdat hij toch straf vermindering krijgt.
Wanneer Bayer M. hem dan 1 jaar geen salaris en bonussen betaald hoeft hij niets meer over te maken zodat Bayer M. dit dan rechtstreeks kan doen aan de fiscus.
Appelflap eten of blikje jatten vind ik veel erger dan dit.
Big30
16 maart 2014, 18:52
In de strijd om de degradatie lijkt er nu wat aftekening te komen. Voor Roda, NEC en RKC begint het er nu wel erg somber uit te zien. PSV wint maar weer eens voor de zoveelste keer op rij en doet nu weer volop mee voor plaats 2, sterker nog zijn in de deze vorm de grote favoriet voor plaats 2. AJAX stelt haar fans voor de zoveelste keer dit seizoen teleur na het gelijkspel vorige week tegen Cambuur wist men ook tegen degradatie kandidaat NAC niet te winnen. NAC had de grootste 2 kansen en had iets meer aanspraak mogen maken op de winst.
Zelfs Cambuur is nog niet veilig op plaats 9 en dat met 34 punten maar dat zal wel goed komen.
AJAX moet nog thuis tegen Twente en uit tegen Vitesse, in deze vorm zijn de achtervolgers zeker nog niet uitgeschakeld maar 7 punten voor met nog 6 wedstrijden zou voldoende moeten zijn.
http://nos.nl/data/teletekst/gif/P819_01.gif?v=1394991720
P11111
17 maart 2014, 11:36
Ik zal proberen ook een keer in dit voetbaltopic bloedserieus te zijn.
Het voetbal van Ajax is vooral na de winterstop inderdaad schrikbarend slecht, gewoonweg van een erbarmelijk niveau. De ene wanvertoning volgt de andere. Om dat te kunnen zien hoef je zelfs geen enkel verstand van voetbal te hebben, dus ook ik signaleer dat. Tempoloos, fantasieloos, machteloos, krampachtig, geen zichtbare beleving, te weinig strijd, veel te vaak de verkeerde keuzes, gebrek aan handelingssnelheid, geen diepgang, geen individuele klasse en veel te veel spelers zonder het vereiste niveau en potentie. Hoe kan deze selectie nog maar kortgeleden verdiend tegen Neymar, Xavi, Iniesta, Fabregas en co gewonnen hebben...?
De prestaties van de voorbije weken zijn veelzeggend: puntenverlies tegen ploegen als FC Utrecht, PEC Zwolle, SC Cambuur en NAC Breda en ternauwernood met minimaal verschil kunnen winnen van FC Groningen en Go Ahead Eagles. En dan heb ik het nog maar niet over de twee wedstrijden tegen Red Bull Salzburg. En RKC Waalwijk en N.E.C. krijgen we nog...
Kijkend naar kwaliteitsarme spelers als Van Rhijn, Fischer, Poulsen, Krkic en De Jong doet je bijna terugverlangen naar acteurs van het bedenkelijke niveau Enoh, Ebecilio en Özbiliz.
Ik troost me maar bij de (loze?) gedachte dat we in Amsterdam na de Cruijff-resolutie met een overbruggingsperiode bezig zijn en dat een aantal van de zogenaamde toptalenten binnen drie jaar zover zijn dat we structureel beter en amusementsrijker voetbal te zien krijgen.
En als er niet snel beter gevoetbald gaat worden, sluit ik niet uit dat zelfs de huidige riante voorsprong van zeven punten nog in gevaar komt.
deket
17 maart 2014, 13:26
@Big,ondanks al die (nipte)overwinnigen van je PSV lijkt me dat daar ook geen voetbal gespeeld werd om er warm of koud van te krijgen.
Ze winnen nu al een hele tijd maar daar is ook alles meegezegd,;nu in Vitesse 1-2,maar hun eerste goal was een reuzegrote blunder van de keeper,en daarna krijgen ze een penalty,:ze missen en in de rebound scoren ze toch hun tweede doelpunt,maar;;;uit duidelijke buitenspelpositie.
ik denk dat je in jullie kompetitie de eventuele kampioen niet te hoog moet inschatten.
tja ; in het land der blinden,is eenoog koning
deket
17 maart 2014, 17:19
trekking play-off 1 en we moeten beginnen in de luikse hel van Sclessin,dus geen geschenk,maar we sluiten af met een thuiswedstrijd tegen Lokeren op zondag 18mei,dus hopelijk met een viering voor de paars-wite club
Big30
17 maart 2014, 19:58
En als er niet snel beter gevoetbald gaat worden, sluit ik niet uit dat zelfs de huidige riante voorsprong van zeven punten nog in gevaar komt.
Zelfs in de huidige vorm of eigenlijk uit vorm zijn kan het kampioenschap AJAX bijna niet meer ontgaan. Makkelijke rest programma: Twente, RKC, Vitesse, ADO, Heracles, NEC, zeker omdat Heracles en ADO bijna veilig zijn en NEC en RKC als er gespeeld wordt feitelijk al gedegradeerd zijn. Als je daar niet 3 maal van kunt winnen en 1 keer gelijk dan verdien je het ook niet. In dat scenario moeten Twente en Vitesse alles winnen en komen ze op 70 punten maar dat zal niet gebeuren.
Dat AJAX nu een zwak seizoen doormaakt is wel een feit, weinig dreiging, slechte opbouw, laag baltempo, geen spits die de kansen afmaakt, slechte pressing en forechecking. Volgend jaar moeten ze echt 1-2 grote aankopen doen. Niet zo zeer om in de Eredivisie mee te doen maar vooral om in de CL een kans te maken op plaats of 2 in de poel.
In Belgie waar niemand nog iets van de competitie begrijpt zal het gaan tussen Standard en Club met Zulte-Waregem als outsider. In Duitsland ligt alles nog open, daar durf ik geen voorspelling te doen.
deket
18 maart 2014, 18:08
@Big;hey Big,niet onmiddellijk wereldschokkend nieuws maar gisteren had op Anderlecht een gezellige reunie plaats met de spelers die tijdens de CL van 2001 in twee ronden Champion ploegen zoals Manchester United,Porto,Lazio Roma,Real Madrid(2-0)en uiteraard ook uw PSV op een hoopje speelden.
mooie herinneringen!
P11111
18 maart 2014, 18:37
Nageniet er maar van, deket, want volgens alle kenners en volgers is het huidige Anderlecht het allerslechtste paarswit uit de clubhistorie. Met andere woorden: anno nu is Anderlecht van een uiterst bedroevend niveau.
Verder heeft Anderlecht in tegenstelling tot de drie Nederlandse topclubs nog nooit de Champions League of Europa Cup voor Landskampioenen gewonnen. Dus enige bescheidenheid past jou.
De afgelopen dagen werden op de Nederlandse televisie trouwens de voorzitters Roger Vanden Stock (Anderlecht) en François De Keersmaecker (Belgische Voetbalbond) vanwege hun komische voorkomen doorgenomen en nogal belachelijk gemaakt. Zeer vermakelijke tv. Zeg eerlijk, deket, deze meneren komen als ze praten en voor een camera staan toch wel nogal onnozel over? Worden die bij jullie serieus genomen?
Ook Kompany en Fellaini kwamen aan bod. Die werden op grond van hun wanprestaties in de afgelopen periode terecht met de grond gelijk gemaakt. Buiten België wordt die Vincent getuige zijn vele flaters in zowel verdedigend als in opbouwend opzicht als een overroepen speler beschouwd. Zaterdag ging hij bij City al na 10 minuten wederom zo knullig in de fout dat hij alleen nog kon corrigeren met een overtreding die verdiend rood opleverde. Ook in de kleine ruimte en als hij opgejaagd wordt zie je hoe beperkt hij in wezen is. Wat zien jullie toch in hem wat wij niet zien? Wij mogen ten opzichte van jullie verdediging niet klagen met Vlaar, De Vrij, Martins Indi, Veltman, Van Dijk, Janmaat en Kongolo. En dat die Fellaini helemaal niet kan (mee)voetballen is inmiddels elke voetbalvolger duidelijk.
Big30
18 maart 2014, 18:37
@Big;hey Big,niet onmiddellijk wereldschokkend nieuws maar gisteren had op Anderlecht een gezellige reunie plaats met de spelers die tijdens de CL van 2001 in twee ronden Champion ploegen zoals Manchester United,Porto,Lazio Roma,Real Madrid(2-0)en uiteraard ook uw PSV op een hoopje speelden.
mooie herinneringen!
Voor Anderlecht was dat inderdaad geen slechte prestatie het behalen vd Tweede Ronde, dat betekende toen dat je bij de laatste 16 was. Toen werd men ook kansloos uitgeschakeld, maar de laatste 16 waren wel bereikt!
Van recentere datum is trouwens de halve finale plaats van PSV in de CL en wel in het seizoen 2004-2005, dat moet je toch net wat hoger inschatten. PSV verloor toen in de 1/2 finale van Milan (thuis 3-1 en uit 2-0). Anderlecht deed toen waar ze nu patent op hebben, ze werden in de groepsfase kansloos uitgeschakeld en verloren alle wedstrijden.
Fantastisch lied trouwens de officiele Hymne van de Rode Duivels voor het WK! stromae - leçon 28 'ta fête' (hymne red devils)
https://www.youtube.com/watch?v=3VDgvA2EvOk
deket
18 maart 2014, 19:18
@Peter, let op mijn woorden,die Veltman speelt volgend jaar niet meer bij jullie,
je kan over spelers die niet meer lang bij hun club blijven spelen en dikbetaalde huurlingen worden van de een club naar de ander, zeuren of klagen,maar het is nu eenmaal de harde wet van het vrije grootkapitaal,de realiteit.
De jonge talenten zoals Tielemans bv zullen ook niet bij ons blijven spelen hoor,alhoewel zijn ze nog zo graag in het Astridpark,ach ik ben oud aan het worden,dat ik verlang naar de goede voetbaltijden,toen het nog echt een volkssport was.
by the way ; wijlen pa Constant had idd meer allure dan huidig voorzitter,zoon Roger
Piet Plezier
19 maart 2014, 19:06
Wereldcup toch in Nederland
AMSTERDAM -
Voor het eerst in de geschiedenis is de wereldbeker voor voetbal voor het eerst in de historie in Nederland gepresenteerd. De prestigieuze cup, die in1974 in het leven is geroepen, werd woensdag onder aanwezigheid van coach Bert van Marwijk onthuld.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/22405028/__Wereldcup_toch_in_Nederland__.html
image.jpg (54,7 KB)
Costana
19 maart 2014, 19:42
Voorgaande kan ik mij akkoord verklaren.
Buiten België wordt die Vincent getuige zijn vele flaters in zowel verdedigend als in opbouwend opzicht als een overroepen speler beschouwd. Zaterdag ging hij bij City al na 10 minuten wederom zo knullig in de fout dat hij alleen nog kon corrigeren met een overtreding die verdiend rood opleverde. Ook in de kleine ruimte en als hij opgejaagd wordt zie je hoe beperkt hij in wezen is. Wat zien jullie toch in hem wat wij niet zien? Wij mogen ten opzichte van jullie verdediging niet klagen met Vlaar, De Vrij, Martins Indi, Veltman, Van Dijk, Janmaat en Kongolo. eveneens akkoord
Effe de koude feiten op een rijtje:
Hij doet quasi evengoed, als verdediger als jullie tweede god Van Persie.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vincent_Kompany
http://nl.wikipedia.org/wiki/Robin_van_Persie
en kom nou niet af met doelpunten, want als verdediger maak je die sowieso veeeeeeeeeeeeeel minder.
Het ontbreken van een Kompany heeft een veel grotere impact op zijn team dan het ontbreken van een Van Persie.
Kritiek mag, maar blijf realistisch.
Big30
19 maart 2014, 19:50
Om maar niet in herhaling te vallen maar Kompany is een verdediger van 13 in een dozijn. Opbouwend zwak, op zijn hoogst soms een nuttige ingreep maar valt te vaak op door onnodige fouten en zo ook recent weer rode kaarten door een te lage handeling snelheid.
Geen topper, wel een aardige vent die buiten het veld sociale trekjes vertoont. Als het gaat om uitstraling lichtjaren verwijderd van een wereld topper als van Persi.
Costana
19 maart 2014, 19:55
Om maar niet in herhaling te vallen maar Kompany is een verdediger van 13 in een dozijn. Opbouwend zwak, op zijn hoogst soms een nuttige ingreep maar valt te vaak op door onnodige fouten en zo ook recent weer rode kaarten door een te lage handeling snelheid.
Geen topper, wel een aardige vent die buiten het veld sociale trekjes vertoont. Als het gaat om uitstraling lichtjaren verwijderd van een wereld topper als van Persi.
Biggie een 13 in dozijn verdediger wordt geen Premier League Speler van het seizoen noch kapitein van een team als Manchester City noch genomineerd voor het Wereldvoetbalefltal. Punt uit ! :)
Wereldtopper Van Persie ? Een zeer goede ja !! Maar er staan er meer betere voor hem op zijn positie dan dat er betere verdedigers voor Kompany staan. (en de betere zijn zeker geen Nederlanders....)
RAUL7
19 maart 2014, 20:04
mooie herinneringen!
Tegen Real Madrid B, en dat was de laatste wedstrijd van de tweede groepsfase. Real Madrid was al als eerste geplaatst!
In Madrid, toen het er nog om ging, had Anderlecht 4-1 slaag gehad. De laatste wedstrijd tegen de B-ploeg winnen is niet bijzonder!
RAUL7
19 maart 2014, 20:17
Ik weet nog dat het grote Anderlecht op 28/11/1984 Real Madrid klopte met 3-0!
Ik hoor Rik de Saedeleer nog zeggen, en wie gaat er Anderlecht nu nog uitschakelen?
2 weken later gebeurde er dit; :smile:
https://www.youtube.com/watch?v=r0ruiZfGE5U
Big30
19 maart 2014, 20:25
Tegen Real Madrid B, en dat was de laatste wedstrijd van de tweede groepsfase. Real Madrid was al als eerste geplaatst!
In Madrid, toen het er nog om ging, had Anderlecht 4-1 slaag gehad. De laatste wedstrijd tegen de B-ploeg winnen is niet bijzonder!
Laat deket lekker wegdromen. Die man heeft het al moeilijk genoeg bij zijn Anderlecht waar het verval definitief is ingetreden. Feit is wel dat ze begin deze eeuw toch maar mooi bij de laatste 16 zaten in de CL. Voor Anderlecht een wereld prestatie, dat ze in de tweede ronde kansloos werden uitgeschakeld en door het oppermachtige Real werden afgedroogd is ook een feit ��.
Oja cossie mbt Kompany nog opgemerkt dat ie in de lucht bepaald geen sterke indruk geeft. Van Gaal zou hem niet eens zien staan laat staan selecteren. Die gaat voor kwaliteit en betrouwbaarheid. Maar tis wel een sympathieke gozer, zijn huidige club city stelt ook geen reet voor, internationaal dan he. Kansloos tegen een echte topper als Barca nog steeds is, uitgeschakeld in de 1/8 finale.
Nee daar word je niet vrolijk van ��.
Zo genoeg onze Belgische vrienden weer eens sympathiek bejegend, zo kan die wel weer dunkt me :)!
Big30
19 maart 2014, 22:59
Wereldtopper Van Persie ? Een zeer goede ja !! Maar er staan er meer betere voor hem op zijn positie dan dat er betere verdedigers voor Kompany staan. (en de betere zijn zeker geen Nederlanders....)
Beter dan hedenavond kon denk ik niet geïllustreerd worden waarom van Persie een wereldtopper is een een speler die het verschil maakt. Drie doelpunten van van Persie en Manchester door naar de laatste acht.
Dat is zoals wel vaker betoogd het verschil tussen de Nederlandse wereldtoppers, die maken het verschil in internationale wedstrijden waar het er echt om gaat en vermeende Belgische sub-toppers, met voetballers als een Kompany.
deket
19 maart 2014, 23:52
Van Persie was vandaag goed,dat geef ik toe,maar zondag tegen Liverpool raakte hij geen bal fatsoenlijk.
het hangt allemaal soms af van details,:wanneer die keeper van Man.geen twee mirakuleuse reddingen verichte bij een 1-0 stand,heb je een heel ander verhaal.
maar oké,ik schreef het al eerder,Van Persie en Robben mogen eventueel meedoen,in het geval Belgie en Nederland een land zou zijn(zoals voor 1830)en kom die Veltman misschien op de bank.
en idd Eurocup 1 won Anderlecht nog niet maar wel twee maal Eurocup 2(1976en78)twee maal de Europese supercup(tegen Bayern Munchen en Liverpool)en ook nog later europacup3(in 1983)de waarheid heeft zijn rechten.
Big30
20 maart 2014, 00:48
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/buitenlands/22407457/__Van_Persie_op_fraai_lijstje__.html
Robin van Persie is niet de eerste Nederlander die drie keer of meer scoort in de Champions League. Marco van Basten, Ruud van Nistelrooy en Roy Makaay gingen de aanvaller van Manchester United voor.
Van Basten was de eerste Nederlandse voetballer die een paar keer doel trof in de Champions League. In het shirt van AC Milan scoorde hij in 1992 vier keer tegen IFK Göteborg. Vier jaar later was het Van Nistelrooy die drie keer scoorde voor PSV tegen Helsinki. In 2004 deed hij dat in dienst van Manchester United vier keer tegen Sparta Praag.
In 2002 scoorde Makaay een hattrick tegen München. Hij speelde toen bij Deportivo La Coruña. Twee jaar later was het weer raak. Tegen Ajax maakte hij er drie. Toen weer in dienst van Bayern.
Piet Plezier
21 maart 2014, 12:36
CL: Van Persie tegen Robben Van onze Telesportredactie
Arjen Robben en Robin van Persie nemen het tegen elkaar op in de kwartfinales van de Champions League. Hun ploegen Bayern München en Manchester United treffen elkaar als eerste in Engeland.
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/buitenlands/22414360/__CL__Robben_tegen_Van_Persie__.html
deket
21 maart 2014, 23:03
kunnen nog boeiende wedstrijden opleveren in CL met juiste waardeverhoudingen;
nog 5 Belgen en 3 Nederlanders
Big30
21 maart 2014, 23:42
http://www.ad.nl/ad/nl/1058/Europa-League/article/detail/3620034/2014/03/21/Rusland-uitgeschakeld-Nederland-kan-iets-inlopen.dhtml
Van de laatste 16 overgebleven ploegen in Europa (CL en EL) is er één afkomstig uit Nederland. AZ haalde gisteren de kwartfinale van de Europa League ten koste van het Russische Anzji en doet daarmee goede zaken voor het Nederlands voetbal op de coëfficiëntenlijst van de UEFA. Aan de hand van die lijst worden jaarlijks de tickets voor de twee Europese toernooien verdeeld.
Door de thuiszege en het gelijkspel van AZ tegen Anzji haalden de Alkmaarders deze ronde 666 punten voor Nederland binnen. Daarmee hebben de Eredivisieploegen nog altijd het minste punten van alle landen in de top-tien vergaard dit seizoen. Maar het gat met Rusland - dat deze week met Anzji en Zenit St.-Petersburg zijn laatste twee deelnemers verloor - is iets kleiner geworden.
Veel maakt dat overigens niet uit. De nummers zeven, acht en negen van de coëfficiëntenlijst mogen ieder zes clubs afvaardigen van Europa, waarvan er twee naar de (voorronde van) de Champions League gaan. Het verschil tussen Nederland en de nummer zes (Frankrijk) en nummer tien (België) is aanzienlijk.
http://i.imgur.com/hmxKfL4.png
P11111
22 maart 2014, 09:36
kunnen nog boeiende wedstrijden opleveren in CL met juiste waardeverhoudingen;
nog 5 Belgen en 3 Nederlanders
Zoals meestal uit je ook nu weer complete onzin.
Nederland heeft met Robben, Van Persie, Van der Wiel, Afellay, Büttner, Van Ginkel en Aké zeven spelers in de kwartfinales.
België heeft eigenlijk alleen Hazard, want supersterren als Van Buyten, Alderweireld, Fellaini en Januzaj (voor zover dat een Belg is) hebben bij hun clubs een vaste zitplaats op de reservebank of tribune, vooral in de potjes waar het om gaat.
Big30
22 maart 2014, 09:59
We moeten erbarmen hebben voor deket in deze vind ik! Als je kijkt naar de berichtgeving over voetbal in de Belgische kranten dan valt dat vaak niet al te serieus te nemen. Overdreven chauvinistisch en positief en van weinig realiteitszin getuigend. Deket sluit zich gewoon aan bij dit fenomeen. Het Laatste Nieuws spant in deze de kroon, dat is echt hilarisch als je daar de voetbal verslaggeving leest.
Als Messi een Vlaamse herder zou hebben gehad dan zou hij door hln.be als halve belg zijn meegeteld.
P11111
22 maart 2014, 10:31
Het is wel een beetje medelijdenwekkend dat elke bijdrage van deket in het voetbaltopic volledig wordt weggeschreven. Eigenlijk is hij geen enkele partij voor de Hollanders.
Nederlandse topspelers als Cruijff, Rep, Keizer, Haan, Van Dijk, Israël, Van Basten, Gullit, Rijkaard, Van Breukelen, Koeman, Linskens, Kluivert, Van Nistelrooy, Seedorf, Sneijder, Robben en Van Persie hebben Europese topwedstrijden en finales beslist. Dat heb ik Goor, Claesen, Staelens, Swerts en Verheyen nooit zien doen. Dat zijn de feiten. Het Belgische voetbal heeft geen enkele historie ten opzichte van Nederland. Niet voor niets kijken ze altijd enorm op tegen hun noorderburen. Ze hebben nu praatjes gekregen op basis van een eenmalige talentvolle lichting, die alles nog moet bewijzen.
Misschien dat dekets momenten in juni komen, aangezien de Rode Duivels in een ware Mini Mickey Mouse-poule zijn ingedeeld en een verzwakt Oranje direct moet aantreden tegen twee van de beste landenteams van dit moment.
Big30
22 maart 2014, 10:41
Het hebben van geen Historie in de EC1/CL is zeker een iets wat meespeelt bij onze zuiderburen. Nooit deze Cup gewonnen (wij 6 maal), zelfs maar 2 spelers die met hun club deze hebben gewonnen (Gerets uiteraard bij PSV en de reserve van Buyten).
Zet daar tegenover meer dan 50 Nederlanders die de Cup hebben gewonnen hetzij bij een Nederlandse club dan wel beslissend in de finale bij buitenlandse Clubs (van Basten, Koeman, Robben, vd Sar etc) en we kunnen de opmerking van deket en de Belgische pers ook beter plaatsen.
Het moment in de club historie van Barca was denk ik wel die vrije trap op Wembley van Koeman en ik meen dat er toen ook een Nederlandse trainer daar werkzaam was, maar kan ff niet op de naam komen :tongue:.
P11111
22 maart 2014, 11:39
Zoals meestal uit je ook nu weer complete onzin.
Nederland heeft met Robben, Van Persie, Van der Wiel, Afellay, Büttner, Van Ginkel en Aké zeven spelers in de kwartfinales.
België heeft eigenlijk alleen Hazard, want supersterren als Van Buyten, Alderweireld, Fellaini en Januzaj (voor zover dat een Belg is) hebben bij hun clubs een vaste zitplaats op de reservebank of tribune, vooral in de potjes waar het om gaat.
Eén vergissinkie. Ik had ballentegenhouder Courtois over het hoofd gezien, iemand als hij zich zo doorontwikkelt het niveau van voormalig wereldkeeper van het jaar Van der Sar enigszins zou kunnen benaderen.
Big30
22 maart 2014, 12:10
Om het kansloze verlies van Ajax tegen "wonder club" Red Bull Salzburg in het juiste perspectief te plaatsen, de Oostenrijkers verloren thuis tegen het met 10 man spelende FC Basel met 1-2 en zijn daarmee uitgeschakeld.
Ajax mag dus blij zijn dat ze er tegen RBS nog met enig genade van afkwamen, tegen Basel was de sportieve ramp niet te overzien geweest. Eens te meer wordt duidelijk dat Ajax het roer om moet gaan gooien want anders zal het volgend seizoen internationaal nog dramatisere vormen aan gaan nemen.
P11111
22 maart 2014, 12:29
Het vrij sterke FC Basel won dit seizoen in de CL tweemaal (uit en thuis) van Chelsea.
Red Bull Salzburg had in Basel al moeten winnen en donderdagavond met minimaal een 5-0 voorsprong de rust moeten ingaan. Open kansen werden onbegrijpelijk om zeep geholpen. Helemaal uit het niets kon Basel twee keer scoren uit verdwaalde hoekschoppen, voor de rest kwamen ze er niet aan te pas.
Ajax won vorig jaar in de CL tegen ManCity en dit seizoen tegen FC Barcelona.
Kortom, een gelegenheidsconclusie van je. Dat bij Ajax het roer zal en moet omgaan is vanwege Koning Johan al vrij lang duidelijk. De huidige tijd betreft niet meer dan een overbruggingsperiode en desondanks wordt binnenkort het vierde achtereenvolgende kampioenschap gevierd.
Big30
22 maart 2014, 12:45
Je reactie zou door deket geschreven kunnen zijn zou het Anderlecht betroffen hebben :tongue:. Clubliefde maakt blind zo blijkt maar eens te meer deket1966 :biggrin:.
Willem2
22 maart 2014, 23:55
Dieven stelen ballen Belgische bekerfinale.................... http://www.ad.nl/ad/nl/1532/Belgisch-voetbal/article/detail/3620815/2014/03/22/Dieven-stelen-ballen-Belgische-bekerfinale.dhtml
Ik geloof er niks meer van dat deket op familiebezoek is :) ;)
Big30
23 maart 2014, 23:05
Barca wint met 3-4 bij Real. Dat komt aan in Madrid.
deket
23 maart 2014, 23:31
ja beiden clubs kunnen Courtois gebruiken,maar ook Chelsea wil hem volgende keer als 1ste keeper,
late reaktie,I know maar had andere prioriteiten.
@Willem,heb genoeg aan mijn eigen ballen en het is niet omdat ik uitzonderlijk een zaterdag niet in een Duitse club verbleef dat ik die niet optimaal gebruik,(mijn ballen dus)
@Peter,ik bedoelde dus wel Van Persie,Robben en Van Der Wiel,die andere spelers zijn me onbekend,wie zei je Aké?;ben je zeker dat die geen hockey,korfbal of een ander janettensport spelen? mijn geheugen gaat wel achteruit,vroeger deed ik mee aan amateurkwissen,maar bracht te weinig op voor de tijd dat ik erin stak,ja,maar ket voor de vriendschap en gezelligheid,?ja hallo,no cash,no game!
we mogen eens lachen,maar wel ernstig blijven ivm keepers hé;ik geef toe dat Nederland vaak goede aanvallers bezat maar alle insiders zullen moeten beamen dat onze keepers de betere waren,;Trappeniers,Nicolay,Piot,pfaff(zot,en simpel,I know,maar een wereldkeeper)Preud'homme,heb hem live zien keepen in het WK 94 waar wij de Nederlanders versloegen,en hij in vorm was.en nu dus Courtois. Van Nederland herinner ik me vaag,een matige Jongbloed,die liever voetbalde en een Piet Schrijver,van ongeveer 200kilo.
ha over kwissen gepraat,in de week ; een kandidaat fier dat hij alle kleinkinderen van Pfaff kon opnoemen,maar nooit gehoord over Vondel,Jan Wolkers,de BRIClanden,en Barcelona was volgens haar de hoofstad van Spanje,maar dit terzijde.
@ Big,gelukwensen met je Brabants boerenploegje dat tegen de laatste weer met de nodige moiete won en zo,je kan het toch niet geloven,naar de tweede plaats op kan klimmen.
En indeed,we spreken elkaar terug over voetbal na het wk.
we mogen al eens lachen,het leven is soms al hard genoeg,maar over die keepers? nu ook niet overdrijven hé,ook deze Courtois is wereldtop en nog een snotter van maar 21jaar hé
Big30
24 maart 2014, 00:23
we mogen eens lachen,maar wel ernstig blijven ivm keepers hé;ik geef toe dat Nederland vaak goede aanvallers bezat maar alle insiders zullen moeten beamen dat onze keepers de betere waren,;Trappeniers,Nicolay,Piot,pfaff(zot,en simpel,I know,maar een wereldkeeper)Preud'homme,heb hem live zien keepen in het WK 94 waar wij de Nederlanders versloegen,en hij in vorm was.en nu dus Courtois.
Bij Trappeniers had ik hulp van google nodig, heel vaag stond me wel bij dat ie bij Anderlecht had gespeeld en wat lees ik:
Begin jaren '70 had er een generatiewissel plaatsgevonden bij Anderlecht. Op enkele sleutelfiguren na waren bijna alle spelers van de Gouden Periode verdwenen. Trappeniers speelde nog, maar maakte regelmatig plaats voor de Oostenrijker Gerhard Mair. Vervolgens zakten de Nederlandse doelmannen Leen Barth en Jan Ruiter naar Anderlecht af, hetgeen voor Trappeniers het signaal was om te vertrekken. Na twaalf seizoenen Anderlecht belandde hij bij de Brusselse buren van Union Sint-Gillis, waar hij twee seizoenen bleef.
Deket je bent echt een humorist! Jan Ruiter, hij speelde dacht 1 maal in Oranje en was toen bepaald niet de beste Nederlandse doelman was dus veel beter dan die Trappeniers.
Pfaff was en en is leuke clown en als doelman zal niemand durven te beweren dat hij van buitengewone klasse was. Preu d'homme was wel een goede keeper, maar heeft nooit iets belangrijks gewonnen, niet zo vreemd ook want hij speelde voor B-ploegen als Standard, Benfica en Mechelen, nooit voor een internationale topploeg uitgekomen, daar was ie gewoon niet goed genoeg voor.
Vergelijk dat eens met een vd Sar die echt prijzen won door zijn klasse, een van Breukelen die in een EK-finale een strafschop stopt en beslissend was toen PSV de EC-1 won. Kijk dan tel je mee en wordt je serieus genomen. Zo'n status heeft geen enkele belgische keeper.
De beste Nederlandse keeper ooit was Jan van Beveren, met hem erbij waren we in 74 en 78 wereldkampioen geworden maar helaas de Ajax kern pestte hem weg uit Oranje net als Skiete Willy van de Kuijlen.
Die jonge Belgische keeper, een talent dat wel, afwachten of het een grote wordt. Das afwachten.
Gefeliciteerd met Lokeren die de beker hebben gewonnen, denk dat heel Europa zich afvraagt, Lokeren??? Hoe eindigde in februari Lokeren Anderlecht ook al weer :biggrin:?
PSV wint inderdaad al voor de achtste keer op rij, maar wat wil je ook met zoveel talent en klasse en zo'n mooi echt en groot voetbal stadion. Tsja deket daar kan Anderlecht met hun klein stadionnetje waar een Nederlandse topklasser zich voor zou schamen, alleen maar van dromen. Maar wat wil je ook Anderlecht is ook maar een kleine arme provincie plaats met maar 110.000 inwoners. Toch knap dat ze daar een eerste klasser hebben met zo weinig middelen en mogelijkheden!
De beste Belgische keeper ooit was Marc De Clerck, zonder enige discussie, die kwam ook voor een internationale topper uit en wel FC Twente.
deket
24 maart 2014, 00:53
Trappeniers,dat was in zijn nadagen dat hij plaats moest ruilen voor Ruiter,tijdens zijn beste jaren als doelwachter speelde hij ,Trap.dus voor den Antwerp(nu tweede klasse)waar Louis Van Gaal,jullie bondscoach op de reservebank zat.
Willy van de Kuijlen speelde op zijn oude dag zelfs nog in de Belgische derde klasse bij Overpelt,nu gefusioneerd met tweedeklasser Lommel.
Dat ivm Jan Van Beveren,wist ik niet,vond het toen wel raar,dat een niet zo een slechte keeper als die van Beveren niet in de goal stond bij Oranje op het wk en die moddervette Piet Schrijvers wel,juist zoals die wispelteurige Jongbloed,maar die laatste had onze Peter zijn held;"Johan"als vriend hoorde ik.
Betreffende ons stadion;ik ben ook al in jullie Phillipsstadion geweest hoor,en al in de Kuip,maar het gezelligste sfeervolle stadion blijft toch het Astridpark,vraag maar aan al die Nederlandse internationals die er al gespeeld hebben.
25.OOOplaatsen is toch niet zo klein(allemaal zitplaatsen,nu)maar we wilden al lang er enkele rijen bijbouwen,enkele verzuurde buurtbewoners,zelfs geen oorspronkelijke inwoners hypothekeren dit echter omdat ze dan te weinig licht in hun woonst kunnen ontvangen(ja,ook dit is helaas Belgie)
een nieuw nationaal groot stadion in Brussel dan voor de nationale ploeg en Anderlecht? normaal,alles in orde,ivm planning,bouwaanvraag etc,maar? onze "vrienden"van Brugge vinden dat niet eerlijk!.
terwijl zij opnieuw willen verhuisen,nadat ze voor het EK in 2000,al vele overheidsmiljoenen kregen,en Anderlecht niets omdat de wedstrijden in Brussel op de Heyzel werden afgewerkt.
ach,beter niet over nadenken,of ga weer kwaad worden,en wil gaan slapen aangezien ik morgen er weer vroeg uit moet,maar het zou idd een tienduizend plaatsen meer mogen hebben,en dan zal het een idiaal voetbalstadion met een ziel zijn
Big30
24 maart 2014, 01:02
Betreffende ons stadion;ik ben ook al in jullie Phillipsstadion geweest hoor,en al in de Kuip,maar het gezelligste sfeervolle stadion blijft toch het Astridpark,vraag maar aan al die Nederlandse internationals die er al gespeeld hebben.
25.OOOplaatsen is toch niet zo klein(allemaal zitplaatsen,nu)maar we wilden al lang er enkele rijen bijbouwen,enkele verzuurde buurtbewoners,zelfs geen oorspronkelijke inwoners hypothekeren dit echter omdat ze dan te weinig licht in hun woonst kunnen ontvangen(ja,ook dit is helaas Belgie)
De capaciteit van het stadion bedraagt amper 20.000, dat is inderdaad weinig, heel weinig, dan spreek je van een klein stadion.
Capaciteit 21.500 [1]
19.500 (Europees)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Constant_Vanden_Stockstadion
Net zo veel als in Nederland NAC of Roda. Bijna alle stadions in de Duitse tweede en zelfs derde Bundesliga zijn groter. Maar het stadion past denk ik goed bij de huidige status van Anderlecht :biggrin:.
P11111
24 maart 2014, 09:32
Gisteravond genoten van een enerverende Clásico. De wedstrijd werd gespeeld in een enorm hoog tempo en het scoreverloop was spectaculair. Een totaal ander niveau dan de Belgische Bier League met tranentrekkende clubs als Anderlecht en Zulte Waregem.
De overwinning van Barcelona zet de prestatie van Ajax onlangs tegen de Spanjaarden vanzelfsprekend des te meer nog maar eens in het juiste perspectief. Daar waar Blind en Klaasen en co de Catalanen vanaf het eerste fluitsignaal bij de keel grepen en geen moment rust gaven door ze overal op het veld op te jagen en door te dekken, slaagde Real Madrid daar absoluut niet in. Slagers en notoire engerds als Ramos en Pepe leken nog nooit van doordekken gehoord te hebben, in ieder geval konden ze dat niet uitvoeren. Bijzonder om te zien.