Volledige versie bekijken : Partnerwaarschuwing
pietSAN
16 juni 2015, 10:39
Beste mensen,
Altijd lastig als je een soa hebt opgelopen. Pech hebben.
Zit je zelf te balen, moet je ook nog je sekspartners waarschuwen. Of tenminste, dat wordt van je gevraagd - het is niet verplicht.
Toch is het belangrijk dat je de persoon of personen met wie je seks hebt gehad waarschuwt als jij een soa hebt.
Wel zo netjes naar je sekspartners/ de prostituees toe en je mede 'wandelaars' / prostituanten toe.
Maar ook best lastig als je geen contactgegevens van die persoon of personen hebt.
Als je wél gegevens hebt - het telefoonnummer of e-mailadres van bijvoorbeeld een saunaclub kan ook - dan kun je nu via een nieuwe website anoniem waarschuwen: www.partnerwaarschuwing.nl (Nederlands georiënteerd).
Door te waarschuwen help je voorkomen dat soa’s verspreid worden en je houdt de seksbranche op z’n veiligst.
Vriendelijke groet,
pietSAN
Goedemorgenallemaal
16 juni 2015, 13:03
Deze dienstverlening kon/kan ook geleverd worden door GGD en/of huisarts, maar ja, om nou 2 A4-tjes sauna en FKK club adressen aan je huisarts te geven terwijl je eerste zei dat je helemaal niet zo frequent ging dat het meer een ongelukje was waardoor je de test wilde doen, dat is dan ook weer zo iets he...
CCR5d32
16 juni 2015, 13:53
Dit is inderdaad een groter probleem als dat het zo wordt gebracht, blijkt wel uit verhalen die ik de afgelopen jaren her en der heb meegekregen.
Stel je bent veelpleger en komt wekelijks wel 1 of meerdere malen in een saunaclub en je blijkt ineens een soa te hebben.
Ten eerste moet je je nog maar eens zien te herinneren wanneer en met wie je precies in de afgelopen weken gekamerd hebt.
Ten tweede is het verloop van veel clubs momenteel dermate groot, dat er in bv 6 weken (dit is de aanbevolen tijd volgens soaaids meen ik) veel dames allang van lokatie zijn veranderd en niet meer te traceren.
Ten derde: de club zal denken: waar rook is is vuur, dus als jij een saunaclub belt dat je met x hebt gekamerd en nu een soa hebt, dan zal dit voor x alleen maar problemen opleveren (ook als x er in feite niks mee te maken heeft), met als mogelijk gevolg het verwijderen van x uit deze club. Wat niemand wil als het een van je favo dames is
Direct x inlichten kan ook weer problemen voor jou opleveren want wie wil er nog kameren met iemand die zelf mededeelt een soa te hebben gehad? Stel je voor dat zij het ook heeft en denkt dat jij haar hebt aangestoken, waardoor zij een week thuis heeft gezeten en 300 per dag heeft misgelopen?
Mijn ervaring is, op basis van ervaringen uit de laatste 5 jaar, dat op basis hiervan niemand wat meldt.
1 uitzondering heb ik meegemaakt en wel deze: als meerdere beren ervan overtuigd zijn dat dame x de bron is van de besmetting en toch nog met haar willen kameren, dan wel bang zijn dat ze wederom beren aansteekt (ping pong effect) die ook kameren met andere dames waarmee men wil kameren, en dan dus graag willen dat zij zich laat behandelen.(puur eigenbelang van de ijsberen dus)
Toen is de club in kwestie gemaild, maar met deze dame is het in deze club uiteindelijk niet goed afgelopen...
Scrotum
16 juni 2015, 14:34
Ik vind het niet meer dan normaal dat je mensen die jij eventueel hebt aangestoken, of die jou aangestoken kunnen hebben even waarschuwt. Zelf heb ik nu in 1 jaar lopen 1 keer een soa opgelopen en dit ook aan de club gemeld met vermelding van de dames waarmee ik had gekamerd. De club beloofde me om dit discreet met de dames op te nemen.
Er hoeft geen beschuldigend vingertje bij te pas te komen. Ik wil niemand bewust aansteken en ik ga er van uit dat geen van de dames fat ook wil.
Door het te verzwijgen verspreidt de soa zich alleen maar sneller.
Een club die dames verwijdert omdat ze (waarschijnlijk van een klant) een soa hebben opgelopen, hebben kilo's boter op het hoofd.
CCR5d32
16 juni 2015, 18:40
-Ik ga er ook vanuit dat niemand elkaar bewust aansteekt
-Ik denk dat veel beren het idee zullen hebben dat de club hen er ook op aankijkt, aangezien met name Chlamydia (veruit meest voorkomende soa) zelden voorkomt bij orale sex z.c. (raadpleeg site rivm maar, dit i.t.t. gonorroe waar de orale transmissiekans een stuk groter is) en dus bijna uitsluitend wordt overgedragen door n.z.c of pussysliden...maar denk dat dit bij de ene club erger zal zijn dan bij de andere.
-Om deze reden zal de club dit vermoeden ook hebben bij de betreffende dame die men als een der bronnen ziet en de club zit natuurlijk niet op een soa uitbraak te wachten, vandaar dat dat verwijderen dan vanuit de club vrij logisch is als meerdere mannen een soa na contact met een specifieke dame melden
-Ik geloof je melding en dan heb je dat netjes opgelost, wil alleen aangeven dat in mijn ervaring van horen zeggen niet de norm is helaas, om eerder vermelde redenen. Vergelijk het met nzc: als ik het forum lees vindt bijna iedereen dit ook not done, maar in de wandelgangen blijkt toch meestal wat anders, vandaar dat ik vrees dat veel beren ook met soa's hun kop in het zand steken tenzij eigenbelang te sterk prevaleert...
licky luke
16 juni 2015, 21:21
Ik vind het niet meer dan normaal dat je mensen die jij eventueel hebt aangestoken, of die jou aangestoken kunnen hebben even waarschuwt. Zelf heb ik nu in 1 jaar lopen 1 keer een soa opgelopen en dit ook aan de club gemeld met vermelding van de dames waarmee ik had gekamerd. De club beloofde me om dit discreet met de dames op te nemen.
Er hoeft geen beschuldigend vingertje bij te pas te komen. Ik wil niemand bewust aansteken en ik ga er van uit dat geen van de dames fat ook wil.
Door het te verzwijgen verspreidt de soa zich alleen maar sneller.
Een club die dames verwijdert omdat ze (waarschijnlijk van een klant) een soa hebben opgelopen, hebben kilo's boter op het hoofd.
Klopt en ben het helemaal met je eens. De praktijk is echter helaas vaak anders...
Ik heb in mijn carrière 2x een soa opgelopen en wist daarbij 100% zeker van welke dame (kwestie van tijdje niet naar de club gaan, dan wel en 5-7 dagen daarna soa klachten krijgen...). Het betrof clubs met een aanwezigheidslijst en ik kon dan ook zien dat de desbetreffende dame er opeens een week of anderhalf niet was. Er is echter nog nooit een van de dames naar me toe gekomen om me te waarschuwen dat ik wel eens last van een soa kon krijgen.
Nu gebiedt de eerlijkheid mij ook wel om te zeggen dat de incubatietijd van een soa meestal al dermate lang is dat je partner het al gemerkt heeft voordat je iemand kunt waarschuwen, maar dan nog... het wordt blijkbaar toch meer dan gemiddeld doodgezwegen... waarschijnlijk uit schaamte?
In ieder geval goed om te horen dat er nog mannen zijn die zich respectvol gedragen en het even melden, bij de dame of bij de club ...
(al weet ik ook niet zeker of de club het altijd met de dame opneemt, maar daar ga ik toch wel van uit..)
Jan Verplancke
15 juli 2015, 12:58
-Ik ga er ook vanuit dat niemand elkaar bewust aansteekt
-Ik denk dat veel beren het idee zullen hebben dat de club hen er ook op aankijkt, aangezien met name Chlamydia (veruit meest voorkomende soa) zelden voorkomt bij orale sex z.c. (raadpleeg site rivm maar, dit i.t.t. gonorroe waar de orale transmissiekans een stuk groter is) en dus bijna uitsluitend wordt overgedragen door n.z.c of pussysliden...maar denk dat dit bij de ene club erger zal zijn dan bij de andere.
-Om deze reden zal de club dit vermoeden ook hebben bij de betreffende dame die men als een der bronnen ziet en de club zit natuurlijk niet op een soa uitbraak te wachten, vandaar dat dat verwijderen dan vanuit de club vrij logisch is als meerdere mannen een soa na contact met een specifieke dame melden
-Ik geloof je melding en dan heb je dat netjes opgelost, wil alleen aangeven dat in mijn ervaring van horen zeggen niet de norm is helaas, om eerder vermelde redenen. Vergelijk het met nzc: als ik het forum lees vindt bijna iedereen dit ook not done, maar in de wandelgangen blijkt toch meestal wat anders, vandaar dat ik vrees dat veel beren ook met soa's hun kop in het zand steken tenzij eigenbelang te sterk prevaleert...
Ik denk ook wel dat het sommige dames bar weinig interesseert. Als 'n dame bijvoorbeeld toch al HIV heeft, 'n familie heeft om geld voor te verdienen en er heren zijn die er goed voor willen betalen om er 'n keer zonder jas in te mogen dobberen... Wat heeft ze dan nog te verliezen? Het gevaar van besmetting? Ze is dan toch al besmet...