PDA

Volledige versie bekijken : Back to the Future voorspelde 2015 vaak goed



Big30
2 januari 2015, 12:57
Hoe goed hebben de makers van de driedelige sciencefictionklassieker Back to the Future destijds in 1989 de toekomst voorspeld van 2015? Zij zaten vaak dicht bij de huidige realiteit, maar soms ook niet.

Christopher Lloyd speelde wetenschapper Dr. Emmett "Doc" Brown in de films.
© Screenshot.
Ook een juiste voorspelling uit 1989 waren videobrillen.
© Screenshot.
Deze omgebouwde DeLorean kon vliegen in de film. Auto's die kunnen vliegen lijken nog steeds toekomstmuziek.

Wat deze voorbeelden betreft zaten de makers van de filmhit met Michael J. Fox in de hoofdrol als tijdreiziger Marty McFly die met zijn omgebouwde auto - een omgebouwde DeLorean - er behoorlijk naast. Zo wordt in de film nog veel van de fax gebruikgemaakt en werden de huidige mogelijkheden van internet door de schrijvers duidelijk niet voorzien.

Maar niet alles wat McFly in zijn futuristische wereld onder ogen krijgt, is bij nader inzien complete nonsens. Soms hadden regisseur Robert Zemeckis en zijn scenaristen voorspelbare gaven, zoals nu is vast te stellen.

Zo ziet McFly tot zijn verbazing dat er platte televisietoestellen bestaan. Klopt, tegenwoordig heeft bijna elk huishouden een of meer flatscreens aan de muur hangen. Ook introduceert Back to the Future videotelefonie. Inmiddels ook volledig ingeburgerd. Wie zit er tegenwoordig niet op Skype?
http://www.ad.nl/ad/nl/1023/Film/article/detail/3821647/2015/01/02/Back-to-the-Future-2-uit-1989-voorspelde-2015-vaak-goed.dhtml

Bluebear
2 januari 2015, 13:18
http://www.ad.nl/ad/nl/1023/Film/article/detail/3821647/2015/01/02/Back-to-the-Future-2-uit-1989-voorspelde-2015-vaak-goed.dhtml

Wat ik nog hoop mee te maken is een replicator uit het Starship Enterprise. Gewoon tegen zo'n ding zeggen:"Ik wil een hamburger en wel nu!!". En dan niet zo'n 3D-printding. Nee, een echte die elk vezeltje precies kopieert. Dat lijkt me gaaf en een tijdje later de 2.0-versie, voor vrouwen. Wat zal het druk zijn in dieje winkel! :tongue: :biggrin:

9693

licky luke
2 januari 2015, 15:45
Wat ik nog hoop mee te maken is een replicator uit het Starship Enterprise. Gewoon tegen zo'n ding zeggen:"Ik wil een hamburger en wel nu!!". En dan niet zo'n 3D-printding. Nee, een echte die elk vezeltje precies kopieert. Dat lijkt me gaaf en een tijdje later de 2.0-versie, voor vrouwen. Wat zal het druk zijn in dieje winkel! :tongue: :biggrin:

9693

Als je maar heel goed beschrijft wat je wilt en wat niet, zodat die replicator je ook goed begrijpt.

Dus niet zeggen: " Ik wil een lul die tot aan de grond komt", want dan kan het zijn dat je opeens veel kortere benen hebt...

En met de beschrijving van vrouwen kan nog veel meer mis gaan...

"Ik wil er een die goed kan zuigen"-> krijg je er een met een Miele stofzuiger erbij...
"Ik wil er een met benen tot in haar nek"-> krijg je er een zonder lijf en tieten...
"Ik wil er een met een grote mond"-> kun je wel raden wat je dan krijgt...
en ga zo maar door...

Badslippers
2 januari 2015, 22:54
Welke voorspellingen van de helderziende psycho's zijn in 2014 eigenlijk uitgekomen?

Piet Plezier
3 januari 2015, 17:03
Welke voorspellingen van de helderziende psycho's zijn in 2014 eigenlijk uitgekomen?

niets anders had het allang met dik gedrukte letters in de telegraaf gestaan