PDA

Volledige versie bekijken : Chlamydia en gonorroe testen ... windowfase

pietSAN
16 oktober 2014, 14:19
Beste heren (en dames),

Vaak wordt de vraag gesteld hoe lang je moet wachten voordat je een chlamydia of gonorroe test kunt doen.
Helaas worden daar in het land bij de verschillende testplaatsen nogal eens andere termijnen voor gehanteerd.
Het RIVM heeft een artikel gepubliceerd met - wat ons betreft - een duidelijk advies.

Kort gezegd: als je twee weken = 14 dagen na je laatste sekscontact een chlamydia en/of gonorroe test laat doen, is de uitslag betrouwbaar.
De test bestaat uit een urineonderzoek en/of een uitstrijkje. Géén bloedonderzoek.

Lees hier het artikel. (http://www.rivm.nl/Documenten_en_publicaties/Algemeen_Actueel/Uitgaven/Infectieziekten_Bulletin/Jaargang_25_2014/Oktober_2014/Inhoud_Oktober_2014/Wanneer_kun_je_na_onbeschermde_seks_testen_op_chla mydia_en_gonorroe)

Vriendelijke groet,
pietSAN
Soa Aids Nederland
programma prostitutie

Piet Plezier
16 oktober 2014, 16:26
Als ik iets verdachts zie ga ik wel naar me huisarts.

MichelJ
16 oktober 2014, 17:09
Als ik iets verdachts zie ga ik wel naar me huisarts.

Of jij spoelt er wat lauw water overheen.

Maar er zijn ook mensen die meer informatie willen en daarom zit pietSAN (van prostitutie.nl / soaaids.nl) nu hier op het forum om vragen geheel kosteloos en anoniem te kunnen beantwoorden (via IM, email of gewoon openbaar op het forum).
Zie ook hier (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?39362-INFO-PROSTITUTIE-NL).

phoenix
16 oktober 2014, 17:13
zoutzuur helpt ok gleuf ik, alleen is oe piemel daarna ok kapot..., en het doet volgens mij heel vele pijn daarna...

Snor
16 oktober 2014, 17:37
Beste heren (en dames),

Vaak wordt de vraag gesteld hoe lang je moet wachten voordat je een chlamydia of gonorroe test kunt doen.
Helaas worden daar in het land bij de verschillende testplaatsen nogal eens andere termijnen voor gehanteerd.
Het RIVM heeft een artikel gepubliceerd met - wat ons betreft - een duidelijk advies.

Kort gezegd: als je twee weken = 14 dagen na je laatste sekscontact een chlamydia en/of gonorroe test laat doen, is de uitslag betrouwbaar.
De test bestaat uit een urineonderzoek en/of een uitstrijkje. Géén bloedonderzoek.

Lees hier het artikel. (http://www.rivm.nl/Documenten_en_publicaties/Algemeen_Actueel/Uitgaven/Infectieziekten_Bulletin/Jaargang_25_2014/Oktober_2014/Inhoud_Oktober_2014/Wanneer_kun_je_na_onbeschermde_seks_testen_op_chla mydia_en_gonorroe)

Vriendelijke groet,
pietSAN
Soa Aids Nederland
programma prostitutie

1.
Ik vind het een goede zaak dat pietSAN op dit forum aanwezig is en ons advies kan geven.

2.
Ik heb het geciteerde artikel gelezen en wat me opviel was de volgende zin:
"Momenteel is er weinig (inter)nationale literatuur die een duidelijke windowfase voor chlamydia en gonorroe beschrijft."
Daar snap ik nu echt helemaal niets van.
Hier zouden toch duizenden mensen op kunnen promoveren. (Of zo)

3.
Off topic.
Is de SANpiet misschien een redelijk alternatief voor onze Zwarte Piet?
Misschien mag hij wel meelopen in Amsterdam.:cool: