Volledige versie bekijken : Veel nieuwe hiv-besmettingen in Duitsland
BERLIJN -
In Duitsland worden steeds meer nieuwe gevallen van hiv geregistreerd. Afgelopen jaar werden er circa 3260 nieuwe besmettingsgevallen geconstateerd, 10 procent meer dan in 2012.
Volgens het Robert Koch Instituut dat de meldingen verzamelt, is de stijging vooral te wijten aan de betere registratie en betere onderzoeksmethoden door artsen.
Het werkelijk aantal hiv-besmettingen neemt volgens de onderzoekers ook toe. Een representatief beeld valt echter niet echt uit de jongste onderzoekscijfers te halen, waarschuwen ze. Tussen besmetting en diagnose ligt vaak jaren en niet alle geïnfecteerden laten zich testen. Hiv is het virus dat de ziekte aids kan veroorzaken.
Bron : Telegraaf
Pietjepik
30 juni 2014, 14:05
BERLIJN -
In Duitsland worden steeds meer nieuwe gevallen van hiv geregistreerd. Afgelopen jaar werden er circa 3260 nieuwe besmettingsgevallen geconstateerd, 10 procent meer dan in 2012.
Volgens het Robert Koch Instituut dat de meldingen verzamelt, is de stijging vooral te wijten aan de betere registratie en betere onderzoeksmethoden door artsen.
Het werkelijk aantal hiv-besmettingen neemt volgens de onderzoekers ook toe. Een representatief beeld valt echter niet echt uit de jongste onderzoekscijfers te halen, waarschuwen ze. Tussen besmetting en diagnose ligt vaak jaren en niet alle geïnfecteerden laten zich testen. Hiv is het virus dat de ziekte aids kan veroorzaken.
Bron : Telegraaf
Dat hangt samen met het opengaan van de grenzen en vrij (geslachts) verkeer van/met roemeensen
Nibor76
30 juni 2014, 14:40
Is er nog gedifferentieerd naar seksuele voorkeur, homo <-> hetero.
Willi69
30 juni 2014, 15:11
Is er nog gedifferentieerd naar seksuele voorkeur, homo <-> hetero.
Ja:
=> Deutschland: Zahl der HIV-Diagnosen steigt um zehn Prozent (http://www.spiegel.de/gesundheit/diagnose/aids-virus-rki-meldet-mehr-hiv-neudiagnosen-in-deutschland-a-978342.html)
Nibor76
30 juni 2014, 16:12
Ja:
=> Deutschland: Zahl der HIV-Diagnosen steigt um zehn Prozent (http://www.spiegel.de/gesundheit/diagnose/aids-virus-rki-meldet-mehr-hiv-neudiagnosen-in-deutschland-a-978342.html)
18% Herero waarvan een deel verzwijgt dat ze stiekem de homo parkingplaatsen afstruinen.
Valt dus nog wel mee.
vakantieganger24
18 augustus 2014, 14:52
Na een weekje wikken en wegen wil ik jullie, mijn collega's, toch informeren over het volgende.
Ik heb afgelopen week een dame'tje getroffen in een club in nrw. Ik heb daar eventjes mee zitten praten en na een kleine tien minuten wilde zij naar de kamer en ik toch eigenlijk niet. Er ontstond toen een conflict waarbij ze wat stond te vloeken. Ik heb het toen uit gepraat met haar en zij vertelde mij dat ze het erg moeilijk heeft om nog wat te verdienen en dat ze ook haar moeder en broertje moet onderhouden etcetera. Tot zover niks bijzonders. Maar op een gegeven moment zegt ze tegen mij dat het niet alleen financieel niet lekker gaat, maar dat ze daarbij ook ernstig ziek is. Het meisje heeft toen haar verhaal gedaan bij me. Ze vertelde mij dat ze hiv heeft. Ik had meteen zoiets van is dit nu waar of trek je gewoon alles uit de kast. Om mij te overtuigen heeft zij mij toen papieren en medicijnen getoond. Ze vertelde mij dat ze blijft door werken omdat er weinig anders op zit. Ze vertelde mij dat niemand het verder weet in de club. Ik heb haar gevraagd of ze het nu dan wel altijd met condoom doet. Haar antwoord was: Ik heb het nu toch al en ik geef niets om mannen. De naam van het meisje en de club zal ik aan niemand bekend maken omdat ik haar niet in de problemen wil brengen.
Jack42
18 augustus 2014, 15:09
@ vakantieganger
Dat meisje vertelt dat ze hiv besmet is tegen de eerste de beste klant die haar afwijst na een kleine 10 minuten en neemt hem helemaal in vertrouwen terwijl ze blijkbaar er nooit iets over tegen iemand verteld heeft. :hammer:
Ik zou het bijna geloven.....
Piet Plezier
18 augustus 2014, 15:11
Hoezo breng je haar in de problemen???
Zij gaat veel mannen in de problemen brengen.
Of je belt de club en meld het daar.
Of het is een lulverhaal.
ik kan me eigen niet indenken dat zo'n meisje dat tegen een vreemde gaat vertellen.
Ik ben gelukkig niet zo goed gelovig
Ik zou het bijna gaan geloven.
ovboy
18 augustus 2014, 15:16
Ik vindt ook dat je dit uit moreel oogpunt direct moet melden bij de club leiding.
Sots
18 augustus 2014, 15:17
De naam van het meisje en de club zal ik aan niemand bekend maken omdat ik haar niet in de problemen wil brengen.
In the USA, zouden ze je aanklagen voor medeplichtigheid aan moord met voorbedachte rade... Als het waar is in dit geval. Maar waarom zou ze het aan jou vertellen, een klant waarmee ze net een conflict had.
Maar het lijkt me toch een goed idee om hier verder mee te gaan. Ik weet als men AO doet een bepaald risico loopt, maar dit kun je dus voorkomen dat mensen hieraan zelfs sterven. Het is een moeilijke beslissing maar ik zou het hier niet bij laten.
vakantieganger24
18 augustus 2014, 15:21
Jack maak me niet uit voor leugenaar. Dit meisje was emotioneel en loopt al een tijd met dit geheim rond. Zij heeft mij overtuigd. Ik was een luisterend oor op dat moment. Dat ze nu spijt heeft dat kan best.
Alleen omdat ik mijn medemens wil waarschuwen doe ik hier mijn verhaal. Ik ga haar niet verraden bij de club en ook niet aan welke ijsbeer dan ook.
Als een condoom geen bescherming bood had ik details gegeven. Nu is de beslissing aan u allen.
krukar
18 augustus 2014, 15:27
Kan het ook moeilijk geloven wat je zegt vakantieganger, het klinkt nogal onaannemelijk.
Mocht het echt zo zijn dan moet je haar m.i. Direct melden bij de leiding van haar club!
Dit gaat namelijk niet alleen haar aan, als ze het ao blijft doen infecteert ze beren, die ook weer andere dames zullen infecteren. Zelfs als dat je niks kan schelen, denk je dan maar eens in: wat als bij jou een keer het condoom scheurt bij een dame die door deze keten is geïnfecteerd?
Mocht je verhaal waarheid zijn is je enige optie m.i. Zo snel mogelijk (vandaag nog) melden bij de betreffende club.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
licky luke
18 augustus 2014, 15:36
Na een weekje wikken en wegen wil ik jullie, mijn collega's, toch informeren over het volgende.
Ik heb afgelopen week een dame'tje getroffen in een club in nrw. Ik heb daar eventjes mee zitten praten en na een kleine tien minuten wilde zij naar de kamer en ik toch eigenlijk niet. Er ontstond toen een conflict waarbij ze wat stond te vloeken. Ik heb het toen uit gepraat met haar en zij vertelde mij dat ze het erg moeilijk heeft om nog wat te verdienen en dat ze ook haar moeder en broertje moet onderhouden etcetera. Tot zover niks bijzonders. Maar op een gegeven moment zegt ze tegen mij dat het niet alleen financieel niet lekker gaat, maar dat ze daarbij ook ernstig ziek is. Het meisje heeft toen haar verhaal gedaan bij me. Ze vertelde mij dat ze hiv heeft. Ik had meteen zoiets van is dit nu waar of trek je gewoon alles uit de kast. Om mij te overtuigen heeft zij mij toen papieren en medicijnen getoond. Ze vertelde mij dat ze blijft door werken omdat er weinig anders op zit. Ze vertelde mij dat niemand het verder weet in de club. Ik heb haar gevraagd of ze het nu dan wel altijd met condoom doet. Haar antwoord was: Ik heb het nu toch al en ik geef niets om mannen. De naam van het meisje en de club zal ik aan niemand bekend maken omdat ik haar niet in de problemen wil brengen.
Je wil haar niet in de problemen brengen maar al haar klanten en jouzelf waarschijnlijk wel?
Natuurlijk niet leuk voor haar, maar door niets te melden maak je het voor iedereen nog erger.
Daar hoef ik slechts weinig woorden aan vuil te maken: MELDEN !!!
Dit is een tikkende tijdbom (als het tenminste waar is wat ze heeft verteld) en als die afgaat ben jij mede verantwoordelijk!
Jonge jonge jonge, waar hebben we het nog over...
trigootje
18 augustus 2014, 16:20
Als ze chlamydia of iets dergelijks zou hebben, zou je het dan wel vertellen?
Jack42
18 augustus 2014, 16:39
Ik maak je niet uit voor leugenaar. Het kan best waar zijn jouw verhaal maar ik geloof dat niet omdat het onaannemelijk klinkt.
Mocht het waar zijn dan meteen melden zoals anderen je ook al verteld hebben.
pistoleeke
18 augustus 2014, 17:15
Als zij niks om mannen geeft waarom zou je haar dan in bescherming nemen!
Als je alles wil vezwijgen hou de rest van die zever dan ook maar voor uzelf!!
Costana
18 augustus 2014, 17:41
En leg mij nu eens het nut uit van je verhaal ? (ervan uitgaand dat het klopt natuurlijk, met recht is er hierover twijfel)
Je start met 'jullie, mijn collega's, toch informeren over het volgende' maar het eindigt enkel met vraagtekens.
NZC is niet de enige vorm waarop een overdracht kan plaatsvinden...
Dus als je iemand kent die hiv-positief is en die zelf aangeeft dat het haar niets maakt dat ze mogelijk anderen besmet is het je morele plicht om dit publiekelijk te maken.
stimpy3
18 augustus 2014, 17:59
De naam van het meisje en de club zal ik aan niemand bekend maken omdat ik haar niet in de problemen wil brengen.
Oh, en de mannen die door haar HIV oplopen kunnen je niets schelen? Mafketel.
de duisburg spesjalist
18 augustus 2014, 18:01
ik zal het wel even uit leggen de vakantieganger heeft gewoon een broodje aap verhaal neer gezet . om de oa liefhebbers te laten schrikken ;) en ze aan het verstand proberen te helpen dat zonder condoom neuken gevaaren voor hiv me kan brengen :eek:
een boodschap voor ons alle gewoon niet zonder neuken :roll3:
Davedv
18 augustus 2014, 18:34
Als je de club en het meisje niet wil noemen en er verder uberhaupt niets aan wil doen heeft je post 0.0 waarde en kun je verwachten dat de mensen je niet geloven of serieus nemen. Dat je de naam van het meisje hier niet noemt kan ik nog snappen, maar meldt het bij de club.
Flipper
18 augustus 2014, 19:50
Jack maak me niet uit voor leugenaar. Dit meisje was emotioneel en loopt al een tijd met dit geheim rond. Zij heeft mij overtuigd. Ik was een luisterend oor op dat moment. Dat ze nu spijt heeft dat kan best.
Alleen omdat ik mijn medemens wil waarschuwen doe ik hier mijn verhaal. Ik ga haar niet verraden bij de club en ook niet aan welke ijsbeer dan ook.
Als een condoom geen bescherming bood had ik details gegeven. Nu is de beslissing aan u allen.
In nederland ben je nu medeplichtig aan zware mishandeling!! Staat tot 9 jaar celstraf op!!!!!
Flipper
18 augustus 2014, 19:52
Als ik de forumleiding was zou ik je aangeven bij de politie, via je ip hebben die je zo te pakken.
Dit kan echt niet, zoiemand moet meteen gestopt worden!!
Piet Plezier
18 augustus 2014, 19:53
In nederland ben je nu medeplichtig aan zware mishandeling!! Staat tot 9 jaar celstraf op!!!!!
Ik weet niet waar je dat vandaan hebt, graag even de link erbij.
Ik heb zitten googelen maar kan er niets over vinden.
Flipper
18 augustus 2014, 19:54
Doe gasten in groningen zijn 9 jaar de bak in gegaan moedwillig hiv verspreiden..
Veroordeeld voor zware mishandeling.. zoek maar op
Piet Plezier
18 augustus 2014, 19:56
Doe gasten in groningen zijn 9 jaar de bak in gegaan moedwillig hiv verspreiden..
Dat was heel iets anders.
Die injecteerden het met een spuit.
Dat heeft hier toch niets mee te maken.
Flipper
18 augustus 2014, 20:00
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Opzettelijke_hiv-besmetting
Flipper
18 augustus 2014, 20:02
Let jij maar eens op dat je ervoor de bak ingaat dan.. wat denk jij nou.. weet ze dat ze hiv heeft ..JA.
Dan kun je niet met een zuiver geweten dit beroep uitoefennen, en is er dus sprake van wetens
Het virus verspreid hebben.. misschien ga je dan geen 9 jaar, maar je gaat de bak in.
Het is de enige in nederland vergelijkbare casus.
Piet Plezier
18 augustus 2014, 20:06
Let jij maar eens op dat je ervoor de bak ingaat dan.. wat denk jij nou.. weet ze dat ze hiv heeft ..JA.
Dan kun je niet met een zuiver geweten dit beroep uitoefennen, en is er dus sprake van wetens
Het virus verspreid hebben.. misschien ga je dan geen 9 jaar, maar je gaat de bak in.
Verder lezen.
In*Nederland*is geen aparte voorziening in juridische zin getroffen, maar deed hetOpenbaar Ministerie*in zaak beroep op vervolging wegens*zware mishandeling[6]. Een eerdere uitspraak van de Hoge Raad in*2003*bepaalde dat een besmetting van hiv als gevolg van seksueel contact door iemand die zich bewust is van zijn besmetting, niet per definitie een poging is tot het plegen van een misdrijf,*
ovboy
18 augustus 2014, 20:06
In 2010 is hiervoor ook een Duitse zangeres voor veroordeeld. Deze had ook willens en wetens sex met 3 mannen.
Piet Plezier
18 augustus 2014, 20:09
In 2010 is hiervoor ook een Duitse zangeres voor veroordeeld. Deze had ook willens en wetens sex met 3 mannen.
Graag even een link want ik wil dit even uitzoeken.
Flipper
18 augustus 2014, 20:11
Dat een ijsbeer die hier op het forum schrijft niet minstens de club waarschuwt vind ik schandalig..
Nou neuk ik nooit zonder maar ook ik heb mn schare aan geknapte en verloren condooms gehad..
Je kunt dit niet zomaar op zijn beloop laten en hopen dat je er niemand mee schaad..
BefBeer
18 augustus 2014, 20:12
"Alleen omdat ik mijn medemens wil waarschuwen doe ik hier mijn verhaal"
en
daarom vertel ik geen naam van het meisje en geen naam van de club
Aan U de conclusie!
BefBeer
PS
Ik heb mijn conclusie maar die ga ik niet vertellen om jullie te waarschuwen!?!:wink:
Piet Plezier
18 augustus 2014, 20:20
Voor de beren die het niet vertrouwen die gaan vanaf nu weer gewoon met condooms neuken.
Opgelost.
einde discussie.
Flipper
18 augustus 2014, 20:22
Ja befbeer wat zijn we hier de fabeltjeskrant... mensen met gezond verstand doen dat toch niet, dan ben je toch labiel in je kop
Als je dat toelaat.. en als het onzin is, dan ga lekker ergens anders mensen lastig vallen..
Piet dat staat altijd buiten kijf... altijd condoom..
ovboy
18 augustus 2014, 20:23
https://www.google.nl/url?sa=t&source=web&rct=j&ei=pVLyU9njOobgyQOZioLABg&url=http://www.zeit.de/2010/35/WOS-Benaissa-Prozess&cd=5&ved=0CCgQFjAE&usg=AFQjCNEquLviYIfyMyKJ6mO8BkquEjlGzQ&sig2=PUnpPdgHxF9FuFzYSgJ-1w
Costana
18 augustus 2014, 20:26
Als je neukt zonder condoom, dan loop je risico.
Dat is de moraal van het verhaal.
En of dit ene verhaal waar is of niet, maakt geen bal uit.
Feit dat zeker is, is dat in vrijwel elke club wel iemand te vinden is die HIV heeft (statistisch gezien en rekening houdend met deze risicogroep)
Om nog te zwijgen van alle andere SOA's die er ronddwalen.
Sex is niet de hoofdoorzaak van besmetting met HIV, bloed daarintegen is een ander verhaal.
Stel tijdens de daad is er een incidentje waarbij beiden tot bloedens toe komen.... Vb: door een botsing, door scherven die ergens liggen, haar die de eikel snijdt en tegelijk ook de lip,... Kleine kans maar het kan. Of een condoom die scheurt, dit risico is er steeds...
Als man loop je overigens weinig risico om besmet te geraken met hiv als je met een hivpositieve vrouw neukt... Afhankelijk van heel wat factoren.
Waar of niet waar doet er inderdaad niet toe, het zegt wel zeer veel over de moraal van vakantieganger....
Dergelijke feiten verzwijgen (de combinatie van een hivpersoon die maar met alle plezier andere mannen zou besmetten) kan gewoon niet, medewerking verlenen aan een niet zo nette daad (op z'n zachtst uitgedrukt)
Ken meer personen die een soa opgelopen hebben met een meid buiten de club, dan in de club, dus wat je zegt wordt nergens gestaafd.
Piet Plezier
18 augustus 2014, 20:31
Ja befbeer wat zijn we hier de fabeltjeskrant... mensen met gezond verstand doen dat toch niet, dan ben je toch labiel in je kop
Als je dat toelaat.. en als het onzin is, dan ga lekker ergens anders mensen lastig vallen..
Piet dat staat altijd buiten kijf... altijd condoom..
Sorry maar dat beslis ik zelf met de dame of ik met of zonder neuk.
Dat hoeft niemand voor mij te beslissen.
Flipper
18 augustus 2014, 20:32
Ja costana ik heb er al niets over gezegt omdat het zo'n enorme onzin is wat daar staat.
Het is appels met peren vergelijken en dan zeggen tada het is pindakaas.
Ga je naar een ao club, of een gangbang waar je in mekaars papje ligt te roeren..
Dan is er wellicht een kern van waarheid, als je het hebt over verhoogd risico..
Maar je kunt niet zomaar iedereen over een kam scheren en zeggen in alle clubs..
CCR5d32
18 augustus 2014, 20:35
Vakantieganger24 dank voor je uitgebreide bericht. Als iemand "safe" neukt zonder dat bekend is dat ze al dan niet hiv heeft is de kans op HIV kleiner dan de kans dat je de loterij wint. De zogenaamd verontwaardigde reacties hier zie ik dan ook als reacties van mensen die zelf ook graag een dame zonder condoom afvullen en nu dus alleen uit eigenbelang reageren met allerlei ethisch gebrabbel.
Trouwens:
http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/1465390/2006/01/24/Hiv-bij-7-procent-van-prostituees-in-Amsterdam.dhtml
In NL had, blijkens dit onderzoek, 5% van de raamprostituees HIV (deze doen dus PMC, weinig TZ, alom minder service/risico dan in Duitsland). Kortom in elke Duitse club zullen er in principe dames kunnen zitten met dit retrovirus, al moet gezegd worden dat in sommige clubs wel een test gevraagd wordt al zal dit eerder uitzondering zijn of incidenteel bij een verdacht geval (soa epidemie in club waar de "bron" wordt opgespoord).
Kortom: angst is de moeder van de moraal bij de meeste reacties en vakantieganger goed dat je de naam niet prijsgeeft, ik denk dat de meeste beren die zelf HIV hadden ook gewoon door zouden gaan met neuken in clubs en hun mond houden, anders zouden ze immers nooit meer met mooie dames kunnen neuken.
en bij een dame is het nog broodwinning ipv genot, ofwel verbeter de wereld begin bij een ander
Flipper
18 augustus 2014, 20:38
Sorry maar dat beslis ik zelf met de dame of ik met of zonder neuk.
Dat hoeft niemand voor mij te beslissen.
pietzonderplezier :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin:
Flipper
18 augustus 2014, 20:44
De zogenaamd verontwaardigde reacties hier zie ik dan ook als reacties van mensen die zelf ook graag een dame zonder condoom afvullen en nu dus alleen uit eigenbelang reageren met allerlei ethisch gebrabbel
Weer zo'n domme uitspraak wat is dat vandaag is het volle maan of zo..
Piet Plezier
18 augustus 2014, 20:46
pietzonderplezier :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin:
Pietje heeft altijd plezier.
En nu helemaal want ik heb me kortingskaart voor morgen binnen.
Piet Plezier
18 augustus 2014, 20:47
Weer zo'n domme uitspraak wat is dat vandaag is het volle maan of zo..
Dat is geen domme uitspraak want zo is het maar net.
Badslippers
18 augustus 2014, 20:56
Sex is niet de hoofdoorzaak van besmetting met HIV, bloed daarintegen is een ander verhaal.
Stel tijdens de daad is er een incidentje waarbij beiden tot bloedens toe komen.... Vb: door een botsing
Vertel mij wat. Bloed, bloed en nog eens bloed. Nog maar eens ervaringsbericht van een poos geleden.
Wat ben ik een groentje! Zo stootte ik al eens mijn neus aan het knie van lieve Dita toen ik haar lange lijf verkende. De Venusheuvel was net aan een inspectie onderworpen en ik daalde verder af via lies naar dijbeen.
Blijkbaar zat daar een gevoelig plekje want een rilling trok door haar atletische lijf en ze kreunde zacht, trok haar knie op, en kwam hard in aanraking met mijn neus. "Sorry", zei ze. "Ach, dat is toch niet erg", antwoordde ik. Dita kan namelijk best al wat Nederlands verstaan. Altijd prettig om aan de taalontwikkeling van de dames te werken.
Opnieuw vleide ik mijn hoofd tussen haar dijen en na 2 minuten schrokken we ons allebei te pletter. Een rooie smeer op de binnenkant van haar dijbeen en dat was beslist geen "Pleegzuster Bloedwijn". "Ik bloed!" zei ze verschrikt en onmiddellijk inspecteerde ze haar vagina (of ze ongesteld was geworden). Ook ik onderwierp mijn lijf aan een grondige onderzoek maar zag niets. We begrepen er niets van. Samen naar de douche, weer checken, niks.
Totdat ik mijn neus in een tissue snoot en bemerkte dat niet zij ongesteld was geraakt maar dat mijn neus een tik had opgelopen. Zij nam het sportief op en zei: "Wil je verder gaan of stoppen?" "Ik doe alleen wat jij prettig vindt", zei ik. We gingen verder en de rest is history (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?20929-Badslippers-stoot-zijn-neus&p=160377#post160377)
Flipper
18 augustus 2014, 20:56
Vrasg jou laefje maar dan.. echt niet..
phoenix
18 augustus 2014, 21:07
ach waar dat meisje zit is niet zo moeilijk om uit te vinden.....er zijn een paar AO clubs...en neemt de kans op hiv gewoon toe....de heren die hier dei clubs opzoeken en zonder lopen lopen altijd ene risico...als je met condoom neukt niet.., zo simpel is de regel..en ja ik heb ook klappers gehad...of een condoom dat afgleed of een orgasme dat zo heftig ws dat het condoom sprong of er af gleed...tja dat dan triest voor de dame, want jij bent klaar.. en loopt nauwelijks of geen risico van die paar seconden...er is 1 club waar ik heel erg schrok van de dames die openlijk AO aanboden en daarna nooit meer geweest....van mij hoeft de vakantieganger niets te zeggen hier, maar is het wel verstandig om met een anoniem bericht de clubleiding op de hoogte te brengen van een hivinfecteerde dame van plezier...Kijk heren die zonder neuken, ga je gang, dat is je eigen verantwoordelijkheid...maar je loopt risico..., je doet ook mee als je een lot koopt, dan kan je winnen
Don Rudo
18 augustus 2014, 21:08
Het berichtje van VG24 vind ik van waarde als mede daardoor er hier 1 of meer ijsberen voorzichtiger/verstandiger worden in hun sexueel gedrag in de saunaclubs.
TZ, beffen en PZC zijn toch wel standaard en het risico op geslachtsziekten (niet alle in even grote mate) ligt op de loer.
Dan zijn er legio berichten over AO-toestanden van veelplegers in de normale saunaclubs, en dit is een andere kant van hetzelfde verhaal.
Ik hou het het afgelopen half jaar bij 1 dvp die ik, voor zover mogelijk bij dvp's, kan vertrouwen op dit vlak.
Voor wat betreft het niet aangeven van de dvp door vg24 bij theke of clubleiding: laat me de eerste zijn te melden dat ik in dat dilemma op zeker dezelfde keuze gemaakt.
De keuze is tussen iemand die het op allerlei vlakken niet gemakkelijk heeft en je iets in vertrouwen vertelt haar broodwinning direct en waarschijnlijk in gevaar te brengen, en misschien en waarschijnlijk tijdelijk een hoger risico voor de volksgezondheid te laten bestaan.
Waarbij het verhoogde risico in eerste instantie vooral geldt voor lieden die het risico opzoeken. Die kunnen dan lekker gaan pozzen.
Flipper
18 augustus 2014, 21:16
Don rudo.. ik deel je mening over dat ao gedoe.. ik ben daar gelukkig een te grote schijterd voor.
Ik wil nog tot mn 80ste hertjes neuken.. eerder met pensioen door een dame lijkt me zo inefficient.
too slow
18 augustus 2014, 21:26
Graag even een link want ik wil dit even uitzoeken.
http://www.faz.net/aktuell/gesellschaft/gesundheit/urteil-im-prozess-gegen-no-angels-saengerin-zwei-jahre-bewaehrung-fuer-nadja-benaissa-11025664.html
Costana
18 augustus 2014, 21:38
Het berichtje van VG24 vind ik van waarde als mede daardoor er hier 1 of meer ijsberen voorzichtiger/verstandiger worden in hun sexueel gedrag in de saunaclubs.
TZ, beffen en PZC zijn toch wel standaard en het risico op geslachtsziekten (niet alle in even grote mate) ligt op de loer.
Dan zijn er legio berichten over AO-toestanden van veelplegers in de normale saunaclubs, en dit is een andere kant van hetzelfde verhaal.
Ik hou het het afgelopen half jaar bij 1 dvp die ik, voor zover mogelijk bij dvp's, kan vertrouwen op dit vlak.
Voor wat betreft het niet aangeven van de dvp door vg24 bij theke of clubleiding: laat me de eerste zijn te melden dat ik in dat dilemma op zeker dezelfde keuze gemaakt.
De keuze is tussen iemand die het op allerlei vlakken niet gemakkelijk heeft en je iets in vertrouwen vertelt haar broodwinning direct en waarschijnlijk in gevaar te brengen, en misschien en waarschijnlijk tijdelijk een hoger risico voor de volksgezondheid te laten bestaan.
Waarbij het verhoogde risico in eerste instantie vooral geldt voor lieden die het risico opzoeken. Die kunnen dan lekker gaan pozzen.
Sorry jongen, das zever wat je vertelt.
Degene die nu AO neuken gaan het neus niet laten omwille van vg zijn bericht. Deze heren weten heus wel wat de risico's zijn.
Degene die NMC gaan nog meer overtuigd zijn van hun gelijk, en terecht.
Ik reken mezelf bij deze groep, indertijd eens een ongelukje gehad in het buitenland en omwille hiervan veel info opgezocht en een gesprek gehad met artsen over HIV.
En geloof het of niet maar sex hebben (pietje in kutje) is slechts een kleiner verhoogd risico. Genoeg voorbeelden in de medische sector van koppels die jarenlang vrijen zonder condoom en na een toevallige controle blijkt 1 vd 2 hiv-positief te zijn zonder dat hij/zij het wist, na controle had de partner het nog steeds niet. Maar de kans is natuurlijk hoger dan nmc.
Veel erger is, zoals eerder aangehaald, als er bloed bij komt kijken. Al genoeg voorbeelden hier op het forum terecht gekomen met accidentjes waar bloed bij betrokken is.
Moet VG het op het forum smijten ? Neen, maar zijn lulverhaal hoeft hij hier ook niet uit de doeken te doen dan.
Wel dient hij de club op de hoogte te brengen, meisje wordt verwijderd en zal, spijtig genoeg, in een andere club terecht komen (dus geen zorgen over de broodwinning).
Dit kunnen we niet vermijden, wel heeft hij dan al het mogelijk gedaan om het risico zoveel mogelijk te beperken en kan hij op geen enkele manier met de vinger gewezen worden.
vrije jongen
18 augustus 2014, 21:41
ach waar dat meisje zit is niet zo moeilijk om uit te vinden.....er zijn een paar AO clubs...en neemt de kans op hiv gewoon toe....de heren die hier dei clubs opzoeken en zonder lopen lopen altijd ene risico...als je met condoom neukt niet.., zo simpel is de regel..en ja ik heb ook klappers gehad...of een condoom dat afgleed of een orgasme dat zo heftig ws dat het condoom sprong of er af gleed...tja dat dan triest voor de dame, want jij bent klaar.. en loopt nauwelijks of geen risico van die paar seconden...er is 1 club waar ik heel erg schrok van de dames die openlijk AO aanboden en daarna nooit meer geweest....van mij hoeft de vakantieganger niets te zeggen hier, maar is het wel verstandig om met een anoniem bericht de clubleiding op de hoogte te brengen van een hivinfecteerde dame van plezier...Kijk heren die zonder neuken, ga je gang, dat is je eigen verantwoordelijkheid...maar je loopt risico..., je doet ook mee als je een lot koopt, dan kan je winnen
In alle openlijke AO clubs is het volgens mij zo dat de dames niet mogen animeren; het verhaal in het originele bericht waarbij de beer niet mee naar de kamer wil komt daar maar moeilijk voor, want waarom ben je anders op die bank gaan zitten.
krukar
18 augustus 2014, 21:50
Niet lullig bedoeld, maar als je zo ongeïnformeerd bent over het onderwerp, ga dan niet zulke uitspraken doen.
Genitaal cotact is één van de hoofdoorzaken van HIV besmetting, als een condoom scheurt of klapt heb je altijd kans op besmetting, het maakt dan geen zak uit of je pielemans er 1 seconde of een uur onbeschermd inhangt.
In principe kun je zelfs HIV besmet raken als een dame jou zonder condoom pijpt, wat veel beren toch wel laten doen. Als de dame in kwestie bijvoorbeeld een aft in haar mond heeft of ze is besmet met orofaryngeale gonorroe of syfilis waardoor haar orale slijmvlies niet goed functioneert, dan kan ze HIV via speeksel overdragen bij het pijpen. De meeste beren zijn hier niet eens van op de hoogte.
Flipper
18 augustus 2014, 22:08
Toch grappig dat al die dokters zich net zo hard zonder laten pijpen..
phoenix
18 augustus 2014, 22:17
er zijn theoretische kansen krukas en praktische kansen, waar jij over spreekt zijn vooral theoretische kansen, ik heb zelf soa voorlichting gegeven, natuurlijk loop je een kans als een condoom afglijdt of scheurt, maar 5 seconden of 5 minuten is wel degelijk een zeer groot gradueel verschil in risico lopen...
Costana
18 augustus 2014, 22:21
..., dan kan ze HIV via speeksel overdragen bij het pijpen. De meeste beren zijn hier niet eens van op de hoogte.
Laat HIV nou net niet goed tegen speeksel kunnen....
Behalve de schoolsoacampagnes zal elk instelling die zichzelf serieus neemt zeggen dat hiv niet via speeksel overgedragen wordt. Speeksel doodt het virus + bevat onvoldoende virale load.
Duurtijd van contact: is wel degelijk een factor, maar zegt inderdaad niet alles. Op 1 seconde kan het ook gebeurt zijn, maar de kans stijgt naarmate het contact tussen de slijmvliezen langer is.
Hoe meer contact, hoe meer kans op overdracht van het virus.
Anders gezegd: als jij met je pijltje (dat ook uit slijmvlies bestaat) net op een stuk slijmvlies stoot met voldoende virale load om over te dragen, heb je een "bulls eye", is het onvoldoende virale load smijt je een 1. Maar hoe meer je mikt hoe meer kans op een "bulls eye"
En dé hoofdoorzaak van HIV is nog steeds bloed hoor... Dit dmv: bloedtransfusies, naalden die gedeeld worden, anale sex (veel bloedvaten in de anus die makkelijk scheuren waardoor er contact is met het slijmvlies van de penis), harde sex (die scheurtjes in de vagina veroorzaakt én op de eikel), verwondingen, moeder op ongeboren kind,... Genitale sex is relatief gezien het kleine broertje van de besmettingsoorzaken in de veronderstelling dat er geen bloed bij komt kijken.
krukar
18 augustus 2014, 22:45
Laat HIV nou net niet goed tegen speeksel kunnen....
Behalve de schoolsoacampagnes zal elk instelling die zichzelf serieus neemt zeggen dat hiv niet via speeksel overgedragen wordt. Speeksel doodt het virus + bevat onvoldoende virale load.
Duurtijd van contact: is wel degelijk een factor, maar zegt inderdaad niet alles. Op 1 seconde kan het ook gebeurt zijn, maar de kans stijgt naarmate het contact tussen de slijmvliezen langer is.
Hoe meer contact, hoe meer kans op overdracht van het virus.
Anders gezegd: als jij met je pijltje (dat ook uit slijmvlies bestaat) net op een stuk slijmvlies stoot met voldoende virale load om over te dragen, heb je een "bulls eye", is het onvoldoende virale load smijt je een 1. Maar hoe meer je mikt hoe meer kans op een "bulls eye"
En dé hoofdoorzaak van HIV is nog steeds bloed hoor... Dit dmv: bloedtransfusies, naalden die gedeeld worden, anale sex (veel bloedvaten in de anus die makkelijk scheuren waardoor er contact is met het slijmvlies van de penis), harde sex (die scheurtjes in de vagina veroorzaakt én op de eikel), verwondingen, moeder op ongeboren kind,... Genitale sex is relatief gezien het kleine broertje van de besmettingsoorzaken in de veronderstelling dat er geen bloed bij komt kijken.
Als je quote, quote dan het hele relevante stuk. Ik heb er niet voor niets bij gezet dat het gaat om dames die (bijv. Door besmetting met een andere soa) een verlaagde werking van de antistoffen in speeksel hebben. Elke instelling die zichzelf serieus neemt zal daardoor juist niet claimen dat hiv niet via speeksel overgedragen kan worden. Een kleine kans is immers niet evenredig aan geen kans.
"Virale load" lijkt bij jou echt iets van klok en klepel, lees je er eens iets beter over in. Een "stuk slijmvlies" heeft niet meer virale load dan een ander "stuk slijmvlies, virale load is niets anders dan het aantal hivdeeltjes per mm bloed en dat is in het gehele lichaam hetzelfde. Het enige verschil in viral load wordt gemaakt door hoe lamg iemand al besmet is met hiv.
Vrijwel alle onderzoeken naar hiv laten juist zien dat duur van onbeschermd contact veel minder invloed heeft op overdrachtskans dan soort onbeschermd contact. E.g. De kans op besmetting wordt niet evenredig groter als de duur van het. Ontact groter wordt.
Of bloed de nummer 1 oorzaak is van hiv overdracht valt te betwisten, aangezien overdracht via sperma net zo vaak of vaker een oorzaak is. Dit geld dan natuurlijk wel voor de ontvangende partij (vrouw of homoseksuele man).
Hier vind je een goed onderzoeksartikel van het AMC over hiv overdracht met relevante cijfers bij seksuele contacten:
http://www.seksoa.nl/artikelen/de-kans-op-hiv-transmissie-per-seksueel-contact-wat-weten-we-niet/#prettyPhoto
Admin
18 augustus 2014, 23:06
Het begrip kans wordt veel gebruikt in de discussie zonder dat iemand de moeite neemt kansen voor bepaalde overdracht situaties concreet te benoemen. Op die manier wordt het allemaal wel erg vaag en niets zeggend en zal men vooral met soms bewezen soms onbewezen beweringen komen die vooral het eigen gedrag van de IJsbeer rechtvaardigen waarbij toegegeven, dat gedrag meer op gevoel en wellicht ook enig normbesef dan op heldere kwantitatieve argumenten is gebaseerd.
CCR5d32
18 augustus 2014, 23:20
Als je quote, quote dan het hele relevante stuk. Ik heb er niet voor niets bij gezet dat het gaat om dames die (bijv. Door besmetting met een andere soa) een verlaagde werking van de antistoffen in speeksel hebben. Elke instelling die zichzelf serieus neemt zal daardoor juist niet claimen dat hiv niet via speeksel overgedragen kan worden.
Zowat meest vooraanstaande Medische instelling ter wereld, CDC in de USA, zet letterlijk op haar site:
"Deep, open-mouth kissing if the person with HIV has sores or bleeding gums and blood is exchanged. HIV is NOT spread through saliva. Transmission through kissing alone is extremely rare.'
http://www.cdc.gov/hiv/basics/transmission.html onder het kopje "how is hiv passed from one person to another".
Dit is trouwens een algemeen aanvaard standpunt, zie ook de main hiv site:
http://www.aids.gov/hiv-aids-basics/hiv-aids-101/how-you-get-hiv-aids/
HIV is NOT spread by:
Air or water
Insects, including mosquitoes or ticks
Saliva, tears, or sweat
Casual contact, like shaking hands, hugging or sharing dishes/drinking glasses
Drinking fountains
Toilet seats
Ik lees hier zoveel flauwekul en zal op de rest van de onzin niet ingaan, aangezien dit een welles nietes verhaal wordt tussen betweters met (minder dan) basale medische kennis.
Vakantieganger je gaat toch wel eens met RMJ clubben? Heb je hem wel ingelicht over welke dame het gaat of ga je op je gemak op de bank zitten wachten als hij mogelijk betreffende dame aan het afvullen is?
vrije jongen
18 augustus 2014, 23:22
Volgens Krukar's link is de standaard genoemde kans bij heteroseksuele vaginale seks 0.1% - heb zelf vaker 0.04% voor mannen en 0.08% voor vrouwen zien staan - het stuk geeft aan dat dit de ondergrens aangeeft in een geval waar geen extra risicofactoren aanwezig zijn. De belangrijkste andere factoren zijn andere SOA's en of de geinfecteerde partij aan het begin of het einde van de infectietijd zit. In een negatief scenario met overige factoren kan het risico oplopen tot 10%... er zijn in de literatuur dan nog vele anomalien zoals de belg die 11 van zijn 19 partners besmette en de koppels die jaren onveilig samen seksen zonder dat het virus wordt overgedragen.
Er wordt ook nog naar het "zwitserse standpunt" gerefereerd dat stelt dan in uiterst ideale gevallen haast onmogelijk is om het virus te verspreiden. Maar dot gaat dan om monogame relaties met nog een aantal belangrijke factoren; gaat voor ons allen in ieder geval niet op.
PS Krukar's verhaal over besmetting via speeksel gaat expliciet over een geval waarbij de dame een andere aandoening heeft. Het is die aandoening waar de HIV uit voortkomt en dus niet het speeksel zelf... al vraag ik me af of een aft echt hiv zal verspreiden.
CCR5d32
18 augustus 2014, 23:31
Goed punt admin!
"de kansen
Verschillende onderzoeken hebben schattingen gemaakt over de overdrachtskansen en die schattingen lopen soms uiteen. Het moge duidelijk zijn dat de volgende cijfers gelden voor onbeschermd seksueel contact tussen hiv-positieven en hiv-negatieven. Bij vaginale seks lijkt de kans op overdracht op 0,1% te liggen, bij anale seks tussen de 0,8 en 3%. Passieve anale seks is onveiliger dan actieve."
----------------
0,1 is 1 op 1000. Gegeven dat de kans dat je een HIV dame neukt 1 op 500 is (aanname die gezien de HIV prevalentie vrij hoog), maakt dit de kans bij één contact met een random dame bij NZC op 1/1000 * 1/500 =1 op 500.000
nu PZC:
9000 keer pijpen
Bij orale seks is de infectiekans enorm klein. In Spanje zijn 135 serodiscordante heterostellen gevolgd. Serodiscordant wil zeggen dat de ene partner hiv-positief is en de andere hiv-negatief. Zij hadden alleen pijpen zonder condoom en beffen zonder beflapje als onveilige seks in hun repertoire. In totaal werd er 19.000 keer gepijpt en gebeft. Er werd 9.000 keer gepijpt; daarvan was een derde met klaarkomen in de mond. Geen enkele hiv-negatieve deelnemer werd hiv-positief. In een Amerikaans onderzoek werd gekeken bij 239 homomannen die voor een test kwamen en van wie zeker was dat ze zes maanden daarvoor geen hiv-infectie hadden. Die mannen hadden die zes maanden alleen maar orale seks gehad (dus ook geen anale seks met gebruik van condoom). Geen van deze mannen was hiv-positief geworden, hoewel 98% geen condooms gebruikte en 35% sperma in de mond kreeg. Van die laatste mensen slikten 70% het sperma door. Dit wil niet zeggen dat pijpen zelfs met doorslikken van sperma volledig veilig is, maar het geeft wel een hint dat het risico kleiner is dan vroeger werd aangenomen.
-----------
--> 19.000 keer orale sex met een HIV partner en 0 maal HIV...
http://www.hivnet.org/index.php?option=com_content&view=article&id=3737&Itemid=326
tot slot:
risico's zijn er, en ieder moet voor zichzelf uitmaken hoe hij daarmee omgaat.
Maar het is met alle respect bijna zwakzinnig, gezien de kansen, dat mensen zich druk maken om PZC in een saunaclub en zich ondertussen aan 1000 grotere gevaren blootstellen.
en als iemand dan toch HIV krijgt zeggen we dat het dom is en idioot. Zeggen we ook tegen iemand die zichzelf invalide rijdt in een auto dat hij dom was omdat hij beter ook geen auto had kunnen gaan rijden omdat hij daarmee onaanvaardbare risicos nam?
CCR5d32
18 augustus 2014, 23:33
PS Krukar's verhaal over besmetting via speeksel gaat expliciet over een geval waarbij de dame een andere aandoening heeft. Het is die aandoening waar de HIV uit voortkomt en dus niet het speeksel zelf... al vraag ik me af of een aft echt hiv zal verspreiden.
Klopt maar dan moet hij het maar beter opschrijven en niet letterlijk stellen dat via speeksel HIV kan worden overgedragen. Elke debiel snapt immers al dat indien er bv bloed in speeksel zit, het een ander verhaal is. Maar dit staat zoals gezegd los van de viral load/absolute count van de HIV cellen in saliva bij een HIV positief persoon en de transmissie (on)mogelijkheid die hierdoor bestaat
Admin
18 augustus 2014, 23:35
Volgens Krukar's link is de standaard genoemde kans bij heteroseksuele vaginale seks 0.1% - heb zelf vaker 0.04% voor mannen en 0.08% voor vrouwen zien staan - het stuk geeft aan dat de ondergrens aangeeft in een geval waar geen extra risicofactoren aanwezig zijn.
Als vergelijkings data: de kans op een vliegtuigongeluk wordt doorgaans aangenomen een getal te zijn tussen de 1 op de miljoen en 1 op de 4 miljoen. Noem dit een gemiddelde kans in die zin dat gegeven maatschappij X en vlucht Y van A naar B deze kans aanmerkelijk kan stijgen. Dat hebben we recent mogen ervaren.
Maatschappijen die beneden de grens van 1 op de miljoen zitten krijgen extra aandacht van de luchtvaart autoriteiten wat zelfs tot een vluchtverbod kan leiden.
Goed punt ehm, jij dus!
0,1 is 1 op 1000. Gegeven dat de kans dat je een HIV dame neukt 1 op 500 is (aanname gezien de HIV prevalentie vrij hoog is), maakt dit de kans bij één contact met een random dame bij NZC op 1/1000 * 1/500 =1 op 500.000
Kijk met het rekenvoorbeeld van CCR wordt het opeens een stuk concreter! Let wel dit geldt voor een eenmalig contact en natuurlijk is de kans van 1 op de 500 ook maar een aanname maar denk dat deze zo slecht nog niet is. Je zou hier deze kans nog kunnen differentiëren tussen een erkende AO club en een "normale" saunaclub. Denk zelf dat de kans van 1 op de 500 misschien nog wel eens kleiner zou kunnen zijn maar dat weten we uiteraard niet zeker.
Het rekenvoorbeeld toont dus aan dat de kans om in een club HIV op te lopen kwa orde van grootte gelijk is aan de kans bij een vliegtuigongeluk betrokken te raken. Maar je zou ook kunnen opmerken dat de kans van 0.1% vrij onzeker, niet zeer betrouwbaar is, een betrouwbare onderbouwing ontbreekt. Maar ook als je deze tussen de 1% en 0.01% zou aannemen zou de conclusie zijn dat de kans op HIV hoogstens 1 orde van grootte zou afwijken van de kans op een vliegtuigongeluk.
Om een en ander nog wat meer te concretiseren en ook rekening houdende met de kans door een verkeersongeluk om het leven te komen, een kans die men typisch tussen de 1 op 10.000 en een op de 100.000 aanhoudt, kan men dus niet anders dan concluderen dat het extreem onveilig is in de voornoemde saunaclubs, maar meer in het bijzonder de bekende AO clubs, onbeschermde seks te bedrijven.
Meer concreet moet men dus het stelselmatig praktiseren van AO hetzij in gekende AO clubs dan wel in wat men noemt "normale Saunaclubs" als extreem gevaarlijk beschouwen!
Vertaald in de taal die we allen kennen: AO fans spelen met hun leven en lopen een extreem hoog risico hun leven vroegtijdig te beëindigen.
vrije jongen
18 augustus 2014, 23:43
Als vergelijkings data: de kans op een vliegtuigongeluk wordt doorgaans aangenomen een getal te zijn tussen de 1 op de miljoen en 1 op de 4 miljoen. Noem dit een gemiddelde kans in die zin dat gegeven maatschappij X en vlucht Y van A naar B deze kans aanmerkelijk kan stijgen. Dat hebben we recent mogen ervaren.
Maatschappijen die beneden de grens van 1 op de miljoen zitten krijgen extra aandacht van de luchtvaart autoriteiten wat zelfs tot een vluchtverbod kan leiden.
Zoals CCR5d32 aangeeft in zijn berekening zijn de 0.1% in het geval je met een besmet iemand seks hebt, de kans dat dit bij een dame het geval is is moeilijk vast te stellen en dan komen we op allerlei niet mee te nemen factoren. Zo houd ik van langzame mietjes seks met nieuwe meisjes... in dat geval zou het hypothetische risico kleiner moeten zijn ;).
Flipper
19 augustus 2014, 00:10
Even terugkomen op de topic starter he.. volgens de statistieken waren 18% van de nieuwe gevallen hetrosexueel, dus 18% van 2660 mijn aanname is dat daarvan 99% zonder condoom geneukt heeft.. op een totaal van 480 op 40 miljoen mensen (= totaal geschatte mannelijke duitse bevolking) dus.. Dus dwz, zo;n 4.8 mensen op 40Miljoen krijgen het terwijl ze safe sex hebben... dwz, dat ik als nederlander MEER kans heb om dodelijk door de bliksem getroffen te worden (5x per jaar) als om hiv op te lopen in een duitse club
terwijl ik een condoom gebruik.
:biggrin: nou zal mijn berekening wel slaan als een tang op een varken, maar voor mij is deze discussie voorbij..
Big30
19 augustus 2014, 00:19
:biggrin: nou zal mijn berekening wel slaan als een tang op een varken, maar voor mij is deze discussie voorbij..
Je berekening is volkomen correct geen speld tussen te krijgen :tongue:, alleen de betrouwbaarheid van al je aannames is niet zo groot, die is zo ongeveer 0!
In jouw geval is de kans door bliksem getroffen te worden ook 0, jij loopt in geval van bliksem gillend naar binnen en gaat onder een stoel schuilen in een metalen pak :biggrin:.
Kwibus2
19 augustus 2014, 00:40
Ik maak je niet uit voor leugenaar. Het kan best waar zijn jouw verhaal maar ik geloof dat niet omdat het onaannemelijk klinkt.
Mocht het waar zijn dan meteen melden zoals anderen je ook al verteld hebben.
Veelgemaakte fout: Wat onaannemelijk is hoeft nog niet onwaar te zijn.
Ik kan je zo een aantal voorvallen noemen die erg onaannemelijk zijn maar toch waar zijn.
Zonder dat je daarvoor aanwijzingen hebt kun je beter voorzichtig zijn met de conclusie onwaar.
Jack42
19 augustus 2014, 01:09
Veelgemaakte fout: Wat onaannemelijk is hoeft nog niet onwaar te zijn.
Ik kan je zo een aantal voorvallen noemen die erg onaannemelijk zijn maar toch waar zijn.
Zonder dat je daarvoor aanwijzingen hebt kun je beter voorzichtig zijn met de conclusie onwaar.
Even wat taalles dan maar.
Ik zeg "het klinkt onaannemelijk" dat is toch niet hetzelfde als zeggen "dat het onaannemelijk is" of zie ik dat verkeerd?
Leg het me uit. :biggrin:
Nibor76
19 augustus 2014, 01:43
Klopt maar dan moet hij het maar beter opschrijven en niet letterlijk stellen dat via speeksel HIV kan worden overgedragen. Elke debiel snapt immers al dat indien er bv bloed in speeksel zit, het een ander verhaal is. Maar dit staat zoals gezegd los van de viral load/absolute count van de HIV cellen in saliva bij een HIV positief persoon en de transmissie (on)mogelijkheid die hierdoor bestaat
Zeg weet hij waar je een ccr5 delta 32 test kunt uitvoeren. Misschien ben ik wel die 1% happyfew van de blanken die resistent is tegen hiv.
krukar
19 augustus 2014, 06:10
Beter opschrijven? Volgens mij moet jij beter leren lezen.
Ik heb namelijk beide keren expliciet erbij geschreven dat dit gevallen betreft waarbij de dame besmet is met een soa (bijv. Syfilis, gonorroe) die de normale functie van speeksel beïnvloed of bijvoorbeeld een aft in haar mond heeft. Een feit dat je nu al drie keer compleet hebt genegeerd. Daarbij heb ik het over pijpen en vervolgens kom jij als "bewijs" met een onderzoeksartikel aandraven waar onderzoek is gedaan naar koppels die buiten HIV "clean" zijn en waar het tongzoenen betreft.
Admin
19 augustus 2014, 06:47
Het rekenvoorbeeld toont dus aan dat de kans om in een club HIV op te lopen kwa orde van grootte gelijk is aan de kans bij een vliegtuigongeluk betrokken te raken. Maar je zou ook kunnen opmerken dat de kans van 0.1% vrij onzeker, niet zeer betrouwbaar is, een betrouwbare onderbouwing ontbreekt. Maar ook als je deze tussen de 1% en 0.01% zou aannemen zou de conclusie zijn dat de kans op HIV hoogstens 1 orde van grootte zou afwijken van de kans op een vliegtuigongeluk.
Om een en ander nog wat meer te concretiseren en ook rekening houdende met de kans door een verkeersongeluk om het leven te komen, een kans die men typisch tussen de 1 op 10.000 en een op de 100.000 aanhoudt, kan men dus niet anders dan concluderen dat het extreem onveilig is in de voornoemde saunaclubs, maar meer in het bijzonder de bekende AO clubs, onbeschermde seks te bedrijven.
Meer concreet moet men dus het stelselmatig praktiseren van AO hetzij in gekende AO clubs dan wel in wat men noemt "normale Saunaclubs" als extreem gevaarlijk beschouwen!
Vertaald in de taal die we allen kennen: AO fans spelen met hun leven en lopen een extreem hoog risico hun leven vroegtijdig te beëindigen.
Piet Plezier
19 augustus 2014, 07:00
Maar het blijft lekkerder.
En als ze iets uitvinden wat lekkerder is, dan blijf ik het er gewoon bij doen.
En dan erbij 5 jaar langer leven is ook duur.:biggrin::biggrin:
Mr Pussy
19 augustus 2014, 08:21
Dat laatste onderschrijf ik volledig!
Maar ik reageer even op de statistiek. :) Met een besmettingskans van 0,1% (1 op 1000), of wat dan ook, die in dit draadje op diverse plaatsen wordt genoemd, wordt de kans bedoeld op besmetting als je als man zelf gezond bent en de vrouw met wie je vaginale seks hebt hiv-positief is (en ja, de tijd dat je binnen bent, de ruigte van je actie, enz. doen er toe maar voor het voorbeeld hanteren we even deze kans). Die kans is echter NIET te vergelijken met de kansen die genoemd worden voor een vliegtuig- of verkeersongeluk, want dat zijn absolute kansen, elke keer als je in een vliegtuig stapt. Maar voor zo'n hiv-besmetting in een saunaclub moet je ook nog eens een vrouw treffen die besmet is. Aangezien de kansen onafhankelijk zijn, moet je ze vermenigvuldigen. Dus stel dat 1 op de 1000 vrouwen in de business hiv-positief is (ik noem maar iets, volkomen uit de duim gezogen), dan is de kans om als AO-liefhebber besmet te worden 0,1% (besmettingskans) x 0,1% (trefkans) = 1 op de miljoen, elke keer dat je het AO doet. Deze kans noemen we P. Interessanter is het om te kijken wat de kans is dat je nog NIET besmet bent na N keer AO van bil te zijn geweest, en dat is (1-P)^N, dus 1-P tot de macht N, oftewel (999.999/1.000.000)^N. Dit noemen we L(N), de luck factor. De luck factor is afhankelijk van N en neemt af met toenemende N, zoals je verwacht natuurlijk. En de kans dat het na N keer raak (en dus goed mis) is: 1-L(N). Voor N=1000 komt dit uit op ongeveer 0,001, oftewel 1 op 1000... Die kans wil ik niet lopen! N.b. als je het structureel zonder doet, loop je een grote kans op andere SOA's en die verhogen de hiv-besmettingskans aanzienlijk, dus in de praktijk zal het nog veel ongunstiger uitpakken voor de structurele AO neuker!
Vertaald in de taal die we allen kennen: AO fans spelen met hun leven en lopen een hoog risico hun leven vroegtijdig te beëindigen, en als ze zich niet regelmatig laten controleren OOK het leven van anderen!
krukar
19 augustus 2014, 08:29
Ik weet dat je post luchtig is geschreven, maar de vergelijking met vliegen gaat natuurlijk alleen op als je net zo vaak een vlucht maakt als dat je van bil gaat. Voor sommige beren wellicht dus meerdere malen per week :)
Pas ook op dat je statistiek niet verkeerd interpreteert, 1 op de 10.000 betekent niet dat je 9.999 keer immuun bent :) maar dat je gemiddeld ergens in die 10.000 keer besmet zou raken. Dat kan betekenen nooit, dat kan betekenen na 1 keer.
Om het geheel verder in perspectief te plaatsen; er zijn naar schatting 400.000 prostituees werkzaam in Duitsland, als maar 10% van die populatie AO praktiseert (fictief getal ter illustratie), heb je het over 40.000. Hebben die 40.000 gemiddeld twee keer per dag gemeenschap, dan kom je bij een kans van 1 op 500.000 op een theoretisch gemiddelde van 1 besmetting per 6,5 dag (noem het een week).
Hoe groter de populatie besmette personen wordt, hoe sneller het zich zal verspreiden, die "hit-rate" van 1 op 500.000 keldert dan steeds sneller tot het punt waar voor de beren die alleen safe se praktiseren ook een reëel gevaar aanwezig is.
Dit is de exacte reden dat dit soort zaken gemeld moeten worden en dat het besmettingsgevaar niet moet worden gebagatelliseerd d.m.v. Kansberekeningen, we willen immers allemaal dat de seropositieve populatie kleiner wordt en niet groter.
phoenix
19 augustus 2014, 09:11
Ik. Doe het met condoom, dus doe ik in de saunaclub niet mee aan de loterij en als er dan een rubbertje scheurt dan doe ik wel mee aan de loterij.... En dan ook de loterij van al die andere soa. En laat ik daar nou nog nooit iets hebben gewonnen als er een condoom scheurt. Maw er is wat die loterij extra aantrekkelijk moet maken, juist ja WEERSTAND, laat ik nou ooit met mijn stomme kop, tekort na het weghalen van wratjes wederom een saunaclub te hebben bezocht en er GEEN condoom kapot was toch de chlamydia/gonnoroeprijs te hebben mogen ontvangen????? Hoe.... Aftrekken en je handen bij de poes houden, zelfbesmetting of zij die mijn leuter vastpakte, juist dus naast kans de juiste persoon te treffen, zonder neuken en gebrek aan weerstand en wondgenezing zijn dat dus ook belangrijke factoren bij de kans op een soa,....
CCR5d32
19 augustus 2014, 10:33
Beter opschrijven? Volgens mij moet jij beter leren lezen.
Ik heb namelijk beide keren expliciet erbij geschreven dat dit gevallen betreft waarbij de dame besmet is met een soa (bijv. Syfilis, gonorroe) die de normale functie van speeksel beïnvloed of bijvoorbeeld een aft in haar mond heeft. Een feit dat je nu al drie keer compleet hebt genegeerd. Daarbij heb ik het over pijpen en vervolgens kom jij als "bewijs" met een onderzoeksartikel aandraven waar onderzoek is gedaan naar koppels die buiten HIV "clean" zijn en waar het tongzoenen betreft.
Ter herhaling van zetten maar vooruit dan: ook in de door jou geschetste gevallen zal HIV niet via saliva overdraagbaar zijn. Er is dan een andere fluid in het spel volgens welke de transmissie kan lopen. Het is dan onjuist om te stellen (wat jij doet) dat HIV overdraagbaar is via speeksel.
Daarnaast heb ik het risico dat je noemt juist WEL nog genoemd in een studie mbt orale sex met uitsluitend een HIV positief persoon en wat bleek? 22.000 gevallen van orale sex incl FT en NUL HIV positieve gevallen, waaruit blijkt dat de mogelijkheid tot overdracht via deze wijze incl diverse gevallen van aften (die zullen er bij die 22000 ook wel bij hebben gezeten, net zoals andere soa's) bijna op nihil zal zitten.
Behalve begrijpend lezen is logisch denken ook niet je sterkste punt, maar ik zal verder niet reageren, dit is al zonde van mijn tijd.
Een normaal denkend mens snapt dat we, zeker in het geval van orale sex, zwaar hypochondrisch zouden zijn als we ons hier serieus mee bezig houden.
Ik weet dat ik tegen de muur praat want heb wel meer van deze figuren ontmoet, die in een club:
-niet/nooit tongzoenden...want stel je eens voor dat je er HSV1 door oploopt, of wie weet tref je een dame met een hoge EBV load en heb je nog geen EBV igm
-eigenlijk liever PMC wilden want stel je voor dat je HIV oploopt (bedenk zelf de kans met een random partner als je het met een HIV partner blijkbaar al niet te pakken krijgt) en daarnaast een risico op HSV2/HSV1 (al bestaat dit risico ook bij PMC dus misschien beter helemaal niet pijpen). Overigens KAN je inderdaad ook clam en gon en lues etc krijgen van orale sex, ook deze kansen zijn aan de magere kant maar zijn nog reëler dan de overige genoemde angsten...wellicht kan dit voor getrouwde beren die toch het zekere voor het onzekere willen nemen reden zijn om PMC te kiezen, al vraag ik me ook hierbij af of deze mensen niet te vergelijken zijn als mensen die in een auto stappen, 3 autogordels willen dragen, niet harder dan 50 willen rijden en alleen de weg op gaan tussen 22.00 en 5.00....want stel je eens voor...
Deze mensen kunnen beter een andere hobby zoeken dan in een saunaclub rondlopen want als je zo angstig moet gaan....dan zitten er echt ergens een paar stekkers los.
overigens waren enkele van deze mensen circa 100 kg, sommigen rookten en aten regelmatig junkfood...en maar met knikkende knieen de afweging maken of ze zich wel zonder condoom zouden willen laten pijpen en de dame wegduwen als zij wilde tongzoenen :hammer::hammer::hammer::hammer::hammer::hammer::h ammer::hammer:
Badslippers
19 augustus 2014, 11:06
Nou is rekenen nooit mijn sterkste kant geweest dus het duizelt me van al die cijfers en berekeningen die hier genoemd worden. Nu weet ik beroepshalve dat het aantal zelfmoorden in Nederland al jaren zo'n beetje stabiel is en ongeveer 1500 bedraagt. Het aantal HIV diagnoses is ongeveer 1200 per jaar. HIV is nog geen AIDS en met HIV heb je tegenwoordig nog een overlevingskans terwijl dat cijfer van 1500 wel een gegarandeerd aantal doden representeert.
De kans dat je de hand aan jezelf slaat is in mijn beleving dus groter dan de kans dat je HIV oploopt. Wat zeggen de heren statistici hierover of maak ik een denkfout?
Flipper
19 augustus 2014, 11:56
Mijn conclusie was dat ik eerder doodga van deze thread lezen iig..
Mr Pussy
19 augustus 2014, 12:00
Reagerend op BS:
Het is een hele gezonde statistische(!) benadering vanuit de grote aantallen. Maar het zegt niets over individuen. Zelfdoding "slaat niet lukraak toe", de kans dat het jou overkomt heeft niet te maken met het aantal zelfdodingen in een land, oftewel door je in een land te bevinden waarin het meer of minder voorkomt, verandert jouw kans maar marginaal. Hoe anders is dat bij HIV, want daar is je gedrag (je bewust gaan begeven of juist niet in de groep met een hogere trefkans) juist bij uitstek kansverhogend of -verlagend.
Met statistiek kan je leuke dingen doen: "Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk." Of deze: "De kans dat het je tegenwoordig met alle veiligheidsmaatregelen lukt om een bom mee te nemen in een vliegtuig is zeer klein. De kans dat twee mensen onafhankelijk van elkaar een bom meenemen in hetzelfde vliegtuig is dus verwaarloosbaar. Wil je een veilige vliegreis, neem dan altijd een bom mee…" :biggrin:
Joke
19 augustus 2014, 12:49
Wat een geweldige discussie. De 1 zegt melden, de ander zegt niet melden, en dan heb je nog degene die niet weten wat wijsheid is.
Men vergeet echter 1 ding. HOE is deze dame aan HIV gekomen? Door nzc, vrijwillig of niet vrijwillig ( verkrachting ).
Bij het laatste snap ik de uitspraak dat ze mannen niks vindt en het haar geen ruk kan schelen of ze ook hiv krijgen. Ze heeft dus duidelijk een rot hekel aan mannen en werkt enkel voor de doekoe, zoals zovele dames...
Nou kan je wel uren over dit onderwerp bomen en men weet allemaal wat de risico's zijn.. maar FEIT is.. hoe klein de kans ook is om het te krijgen, de kans is er wél. En als jij nou net diegene bent, dan zit je voor de rest van je leven aan medicijnen vast met een mega waslijst van kut bijwerkingen! Maar goed... ieder zijn keuze. Ik kijk hierbij dan enkel naar de keuze vd heren, want de dames hebben in div. clubs namelijk weinig te zeggen. Wil je niet nzc, dan rot je maar op.. voor jou tig anderen. Maar ja.. als je dan een familie thuis hebt die niks te eten heeft dan zal je toch snel overstag gaan om het zonder te doen.
Nu even terug naar de topicopener.. ik begrijp dat hij geen naam en clubnaam wil geven, omdat zij dit hem in goed vertrouwen heeft verteld. Wat hij wel zou kunnen doen is de club bellen/mailen of even iemand apart nemen als hij daar weer is en doorgeven dat 'iemand' hem in vertrouwen heeft verteld dat zij HIV heeft. Dan kan hij de club een tip geven om de GGD ( als zoiets bestaat in Duitsland ) uit te nodigen op een dag dat het minst druk is en elke meid die dag laten komen voor een algehele controle. Degene die dat niet wilt, weg ermee! Zo hou je club 'schoon' van narigheid.
krukar
19 augustus 2014, 13:22
:
Grappig dat je in jouw post een opmerking plaatst over logisch nadenken en vervolgens een post vol aannames neerzet. Jouw aannames dat ik geen PZC laat doen en niet tongzoen met dames kloppen namelijk niet. Ik accepteer het risico, maar dat betekent niet dat ik er blind voor ben.
Kennelijk lees je de onderzoeken die je zelf aanhaalt ook niet, in dat onderzoek staat namelijk expliciet vermeld dat het monogame stellen betrof die buiten HIV geen soa-besmetting hadden en daarmee is dat hele onderzoek irrelevant voor de discussie.
Bij PZC loop je altijd risico op hiv overdraging, hoe klein dat risico ook is. Om het door jou zo geloofde CDC te quoten:
Even though oral sex carries a lower risk of HIV transmission than other sexual activities, the risk is not zero.It is difficult to measure the exact risk because people who practice oral sex may also practice other forms of sex during the same encounter. When transmission occurs, it may be the result of oral sex or other, riskier sexual activities, such as anal or vaginal sex.
http://www.cdc.gov/hiv/risk/behavior/oralsex.html
Doordat je telkens zo selectief quote heb je in eerste instantie ook de hele context van mijn opmerking gemist, die context omvat het feit dat doordat de poster van het bericht niet bij de clubleiding aangeeft dat deze dame hiv-besmet is, de kans zeer reëel is dat de hiv-populatie groter wordt in de Duitse p6-scene, waardoor alle risico's ook exponentieel worden verhoogd. Dat die risico's statistisch gezien klein zijn erken ik zeker, dat we ons daar dan maar achter moeten verschuilen en alles moeten bagatelliseren is naar mijn bescheiden mening een misvatting van jewelste.
CCR5d32
19 augustus 2014, 13:55
Grappig dat je in jouw post een opmerking plaatst over logisch nadenken en vervolgens een post vol aannames neerzet. Jouw aannames dat ik geen PZC laat doen en niet tongzoen met dames kloppen namelijk niet. Ik accepteer het risico, maar dat betekent niet dat ik er blind voor ben.
Waar maak ik die aanname dat jij dat niet laat doen? Jij kan echt niet lezen he :)
Voor de rest: het risico van geen enkele handeling is 0,0 /zero.
De handeling straat oversteken waar wat auto's rijden is ook extreem laag, maar niet zero. waarschuw je daar ook de hele dag mensen voor????
Als je leest (waarom ga ik er nog steeds vanuit dat je dat kan?) is het risico extreem laag...22000 gevallen met allemaal HIV en geen besmetting, laat staan in een saunaclub waar de kans op een HIV dame al laag is.
Serieus: denk je dat je in eens saunaclub met een random dame bij PZC meer kans hebt op HIV, dan in een monogame relatie met een dame die 100% zeker HIV heeft? Nee toch hoop ik voor je. Anders zou je moeten zeggen dat je je liever laat pijpen door iemand met HIV in een monogame relatie dan door een willekeurige dame in een saunaclub met een te verwaarlozen kans op HIV. Daarom snijdt je punt geen hout omdat het risico in Duitsland dus nog lager is dan in de studie, die in dat opzicht dus een correct voorbeeld was.
Als je je druk maakt om dat risico kun je beter de deur niet uitgaan, tenzij je ook weer rekening houdt met de kans dat een Alien in een ufo op je dak landt, erdoorheen zakt met alle gevolgen van dien...
The risk is not zero zetten ze waarschijnlijk alleen op de site ivm aansprakelijkheid/claims. want als de kans bij een random dame 1/1 x10^9 zou zijn en er zou toch iemand besmet raken, dan zou de publieke overheid aansprakelijk kunnen zijn voor een puur theoretisch onjuist advies
Flipper
19 augustus 2014, 14:15
Ok we get it je kunt het krijgen en er is een kans dat je het krijgt..
Kunnen we dr nu aub over ophouden...
Interessanter vind ik nl wat joke al aankaart hoe deze ijsbeer zn dilemma op kan lossen zodat hij
Toch het juiste doet zonder de dvp moetwillig te schaden. Daar hebben we wel wat aan namelijk.
En dat is iets wat je zelf kunt doen.. niet aleen over hoeft te lezen.
sofaking
19 augustus 2014, 16:38
Nou is rekenen nooit mijn sterkste kant geweest dus het duizelt me van al die cijfers en berekeningen die hier genoemd worden. Nu weet ik beroepshalve dat het aantal zelfmoorden in Nederland al jaren zo'n beetje stabiel is en ongeveer 1500 bedraagt. Het aantal HIV diagnoses is ongeveer 1200 per jaar. HIV is nog geen AIDS en met HIV heb je tegenwoordig nog een overlevingskans terwijl dat cijfer van 1500 wel een gegarandeerd aantal doden representeert.
De kans dat je de hand aan jezelf slaat is in mijn beleving dus groter dan de kans dat je HIV oploopt. Wat zeggen de heren statistici hierover of maak ik een denkfout?
Wat volgens mij geen steek houdt in al dit gegoochel met schattingen en statistiek, is dat men cijfers gebruikt die verzameld worden binnen een populatie (West Europa) die overwegend van wanten weet en rationeel handelt. Men gebruikt deze cijfers dan om aan te tonen hoe klein de kans op besmetting is, als rationale voor een volledig afwijkend gedrag. Maw. de cijfers zijn gebaseerd op een populatie die voor een groot deel de condities voor HIV infectie vermijdt, en die, indien er infectie optreedt, een gepaste therapie volgt om verdere besmetting tegen te gaan.
Deze cijfers woden dan geprojecteerd op de AO-bordeelneukscène. Met dus veel wisselende, onbeschermde seks met jonge Oost-Europese prostituées die dikwijls geen idee hebben van wat HIV/AIDS eigenlijk voorstelt, en die, als ze HIV opscheppen, mogelijk geen maatregelen of therapie zullen volgen. (Als ze al willen weten of ze besmet zijn.)
Condooms vormen hier blijkbaar nogal een gevoelige snaar, misschien is het beter een analogie te gebruiken, bijv. vaccinatie. Als iedereen gevaccineerd is tegen microbe A, is de kans dat iemand microbe A op je overdraagt zo goed als nul. Waarom zou je je dan nog laten vaccineren ? Dat zou inderdaad geen verschil maken, tot je buurman, je maitresse, je sportclub en iedereen rond je dezelfde conclusie trekt. Dan stort de vestingsmuur in. Dus, als er lage infectierates zijn heeft dat een reden. Verwerp die reden als je wil, maar kom dan niet goochelen met de rates die het resultaat zijn van het gedrag dat je verwerpt om je verwerping te staven.
Hier een artikeltje over "herd immunity (http://en.wikipedia.org/wiki/Herd_immunity)"
In Oost Europa is de toename van HIV gevallen 3x zo groot als in West Europa. Zouden de AO-bordeelgasten dit niet beter als model gebruiken ?
http://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0006/235599/WAD-Fact-sheet-Eng.pdf?ua=1
MiniME
19 augustus 2014, 16:57
En VG24 maar lachten vanwege de bewuste hectiek die hij gecreeerd heeft met zijn fantasie post..............hij heeft zijn doel iig bereikt :cool:
Nibor76
19 augustus 2014, 17:04
In bepaalde landen in Afrika heeft meer dan 20% van de bevolking HIV.
Swaziland: 26%
Lesotho: 23%
Botswana:23%
Iemand kandidaat om daar aan die mensen te gaan uitleggen dat de overdrachtkans op HIV even groot is als de lotto winnen?
Bron: https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2155rank.html
Afrikaanse mensen of negers zo je wilt hebben dna technisch een grotere kans om besmet te raken dan blanken.
Er is documentatie van, zoek het wel op later.
CCR5d32
19 augustus 2014, 17:07
In Oost Europa is de toename van HIV gevallen 3x zo groot als in West Europa. Zouden de AO-bordeelgasten dit niet beter als model gebruiken ?
http://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0006/235599/WAD-Fact-sheet-Eng.pdf?ua=1
Heb je deze info van de WHO echt gelezen of er 2 seconde naar gekeken?
Als je langer dan 2 seconde kijkt, dan zie je namelijk dat landen als Roemenie en Bulgarije (daar zitten de clubs voor 98% mee vol) hier tot "centre' worden gerekend en niet tot east...Kijk aub nog even en denk langer dan 3 seconde na voor je iets post.
Nog een kleinigheid ter lering: HIV prevalentie in Roemenie volgens meest recent bekende cijfers circa 0,1% , in NL 0,2%... 2x zoveel dus
http://en.wikipedia.org/?title=List_of_countries_by_HIV/AIDS_adult_prevalence_rate
Costana
19 augustus 2014, 17:45
In bepaalde landen in Afrika heeft meer dan 20% van de bevolking HIV.
Swaziland: 26%
Lesotho: 23%
Botswana:23%
Iemand kandidaat om daar aan die mensen te gaan uitleggen dat de overdrachtkans op HIV even groot is als de lotto winnen?
Bron: https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2155rank.html
Bijkomend hebben die mensen daar dikwijls voedselproblemen of gebrek aan voedsel waardoor hun afweersysteem iets lager is waardoor de virale load hoger blijft dan bij een Westers, goed doorvoed persoon, hierdoor is de kans op besmetting groter. Wordt ook dikwijls doorgegeven van moeder op kind (terwijl men in de Westerse wereld dit kan voorkomen). Ook meer bij vrouwen dacht ik.
En wat nog niet voorbij gekomen is in de discussie: bij vrouwen zou de kans op besmetting groter zijn dan voor mannen.
Reden: onze zaadcelletjes deponeren we netjes in de vagina wat een virusvriendelijke omgeving is.
CCR5d32
19 augustus 2014, 18:06
ook nog niet aan bod gekomen: Vakantieganger24 geeft in zijn post aan dat de dame medicatie bijhad en gebruikt.
Hierdoor zal de viral load (erg) laag zijn en wellicht na verloop van tijd zo laag dat het risico nihil is. Zoals bekend mogen HIV patienten waarbij de medicatie aanslaat veelal na verloop van tijd gewoon weer geslachtsverkeer met hun partner hebben.
-vrouwen hebben algemeen niet meer kans om besmet te raken (denk ik), in west europa is de verdeling onder HiV patienten uit mijn hoofd zo rond de 70-80% man en de minderheid is vrouw. Wat wel klopt is dat bij sex tussen man en vrouw de vrouw bij vaginale en anale sex de ontvangende partij is en dan meer risico loopt dan de man op overdracht. Dus met sex klopt het wel wat Costana zegt, het hoge HIV aandeel van mannen komt omdat HIV toch veel voorkomt onder homo's en drugsgebruikers (vandaar ook dat de prevalentie in Nederland twee maal zo groot is dan die van Roemenie :) )
-HIV in Afrika blijft een apart hoofdstuk. Vaak wordt de diagnose op basis van symptomen gesteld.
Als werkelijk 25% van de bevolking HIV heeft, met een dergelijke weerstand/slechte voeding/gebrek aan medicatie etc, dan is na 5-7 jaar 25% van de bevolking dood aan AIDS. Daarnaast heeft deze 25% weer nieuwe slachtoffers aangestoken en ook de geboren kinderen van de HIV moeders zouden het hebben en snel overlijden. Bij zulke extreme percentages zou de bevolking van een dergelijk land dus op basis van het voorgaande door de epidemie binnen de korste keren (exponentieel) gemillimeterd worden.
Echter ook in al deze genoemde landen groeit de bevolking juist in plaats van dat deze afneemt!
Iemand hiervoor een logische verklaring (en niet simplistisch gebral dat ze meer zijn gaan wippen om het tekort op te vullen (Wat me al onmogelijk lijkt bij dergelijke mega epidemieën maar goed) want al die extra baby's krijgen ook weer HIV en hebben dan een levensverwachting van 0-5 jaar dus die zijn ook zo weer overleden als de percentages zouden kloppen )
krukar
19 augustus 2014, 18:55
Waar maak ik die aanname dat jij dat niet laat doen? Jij kan echt niet lezen he :)
Voor de rest: het risico van geen enkele handeling is 0,0 /zero.
De handeling straat oversteken waar wat auto's rijden is ook extreem laag, maar niet zero. waarschuw je daar ook de hele dag mensen voor????
Als je leest (waarom ga ik er nog steeds vanuit dat je dat kan?) is het risico extreem laag...22000 gevallen met allemaal HIV en geen besmetting, laat staan in een saunaclub waar de kans op een HIV dame al laag is.
Serieus: denk je dat je in eens saunaclub met een random dame bij PZC meer kans hebt op HIV, dan in een monogame relatie met een dame die 100% zeker HIV heeft? Nee toch hoop ik voor je. Anders zou je moeten zeggen dat je je liever laat pijpen door iemand met HIV in een monogame relatie dan door een willekeurige dame in een saunaclub met een te verwaarlozen kans op HIV. Daarom snijdt je punt geen hout omdat het risico in Duitsland dus nog lager is dan in de studie, die in dat opzicht dus een correct voorbeeld was.
Als je je druk maakt om dat risico kun je beter de deur niet uitgaan, tenzij je ook weer rekening houdt met de kans dat een Alien in een ufo op je dak landt, erdoorheen zakt met alle gevolgen van dien...
The risk is not zero zetten ze waarschijnlijk alleen op de site ivm aansprakelijkheid/claims. want als de kans bij een random dame 1/1 x10^9 zou zijn en er zou toch iemand besmet raken, dan zou de publieke overheid aansprakelijk kunnen zijn voor een puur theoretisch onjuist advies
Dit is toch een duidelijke verwijzing, omdat je precies daarboven mijn stukje quote:
Ik weet dat ik tegen de muur praat want heb wel meer van deze figuren ontmoet, die in een club:
Mag daar taaltechnisch er toch vanuit gaan dat je met "meer van deze" erop doelt dat ik daar dan zogenaamd gelijk aan ben. Weet je nu echt niet meer wat je zelf hebt opgeschreven?
En ja, in een saunaclub met een random dame heb je meer kans, misschien moet je je eigen "advies" eens volgen en gaan lezen want je gaat weer voorbij aan het feit dat het onderzoek geen rekening hield met infectie van andere SOA's (voor als je het nog steeds niet weet; als je al geïnfecteerd bent met bijv. syfilis dan is de kans dat je met HIV besmet raakt ineens een factor 10). Je "straat over steken" voorbeeld is daarom ook niet relevant, een betere vergelijking zou bijvoorbeeld zijn "straat oversteken voor blinden" (met een manco), en ja daar wordt bijzonder veel voorlichting voor gegeven en worden zelfs straten op aangepast.
Maar goed, je kinderachtige manier van "discussieren" als je je gelijk niet krijgt, d.w.z. het strooien met termen als "je kan niet lezen", "je kan niet nadenken" etc, staat mij niet aan dus ik laat her hier maar bij.
CCR5d32
19 augustus 2014, 19:00
En ja, in een saunaclub met een random dame heb je meer kans
Als je werkelijk denkt dat je eerder HIV krijgt door orale sex met een willekeurige DVP in een Duitse saunaclub dan van een privé dame waarvan al vaststaat dat ze 100% HIV heeft (en elk mens met enig verstand snapt dat ook die 19.000 gevallen wel eens een aft hadden of wondje, to say the least of zelfs een soa. Hoe kom je daar eigenlijk bij? ook zelf bedacht? staat namelijk niks over in de studie en over soa's die ze in die 10 jaar al dan niet zouden hebben gehad ook niet) ...dan kun je het hier beter bij laten.:smile2::smile2::smile2:
Sterker nog in de studie staat dat patienten vaak een zeer hoge viral load hadden: ". In the Madrid study, viral load results were only available for 60 members of the cohort. Of these 10% had a viral load above 10,000 copies/ml. CD4 counts below 200 cells/mm3 were recorded in 15.6% of the HIV-positive people in the study."
een cd4 count beneden 200 is extreem laag en kan men AIDS noemen (in de literatuur is betekent een cd4 <200 dat je in het aids stadium zit en je afweer verwoest is en je viral load extreem hoog). Deze studie speelde dan ook in een tijd dat amper of nog geen HIV medicatie was (begin-eind jaren 90) en zelfs TOEN kreeg niemand HIV van orale sex.
"In total almost 19,000 instances of unprotected oral sex were estimated to have occurred involving the 135 couples over the ten years of the study, but not a single case of HIV transmission was detected. "
http://www.aidsmap.com/Oral-sex-cannot-be-linked-to-new-HIV-infection-in-10-year-Spanish-couples-study/page/1414272/
De straat oversteken ZONDER blinddoek is daardoor gevaarlijker en levert meer slachtoffers dan PZC in een saunaclub. Mijn gelijk hoef ik niet te krijgen, ben alleen oprecht verbaasd over je gebrekkige niveau van argumentatie en het ontbreken van flexibiliteit, dat mag toch?
Flipper
19 augustus 2014, 19:25
Nu zitten jullie al dagen met cijfers te gooien, maar iets belangrijks als WAAR vergeten jullie dan..
8301
wellicht nuttige info of niet..
Ik zou toch dat condoom uit de kast trekken iig,.
http://www.vergissaidsnicht.de/fakten.html
komt wellicht ook doordat het het dichtsbevolkte gebied is.
8302
Ook dat in de nieuwe cijfers slechts 18% hetrosexueel was... de rest was homosexueel (50%) en drugs gebruiker (3%) en anders (25%)
mja swaziland is natuurlijk interessanter... :S wtf..
WA
19 augustus 2014, 19:44
Goed punt admin!
"de kansen
Verschillende onderzoeken hebben schattingen gemaakt over de overdrachtskansen en die schattingen lopen soms uiteen. Het moge duidelijk zijn dat de volgende cijfers gelden voor onbeschermd seksueel contact tussen hiv-positieven en hiv-negatieven. Bij vaginale seks lijkt de kans op overdracht op 0,1% te liggen, bij anale seks tussen de 0,8 en 3%. Passieve anale seks is onveiliger dan actieve."
----------------
0,1 is 1 op 1000. Gegeven dat de kans dat je een HIV dame neukt 1 op 500 is (aanname die gezien de HIV prevalentie vrij hoog), maakt dit de kans bij één contact met een random dame bij NZC op 1/1000 * 1/500 =1 op 500.000
nu PZC:
9000 keer pijpen
Bij orale seks is de infectiekans enorm klein. In Spanje zijn 135 serodiscordante heterostellen gevolgd. Serodiscordant wil zeggen dat de ene partner hiv-positief is en de andere hiv-negatief. Zij hadden alleen pijpen zonder condoom en beffen zonder beflapje als onveilige seks in hun repertoire. In totaal werd er 19.000 keer gepijpt en gebeft. Er werd 9.000 keer gepijpt; daarvan was een derde met klaarkomen in de mond. Geen enkele hiv-negatieve deelnemer werd hiv-positief. In een Amerikaans onderzoek werd gekeken bij 239 homomannen die voor een test kwamen en van wie zeker was dat ze zes maanden daarvoor geen hiv-infectie hadden. Die mannen hadden die zes maanden alleen maar orale seks gehad (dus ook geen anale seks met gebruik van condoom). Geen van deze mannen was hiv-positief geworden, hoewel 98% geen condooms gebruikte en 35% sperma in de mond kreeg. Van die laatste mensen slikten 70% het sperma door. Dit wil niet zeggen dat pijpen zelfs met doorslikken van sperma volledig veilig is, maar het geeft wel een hint dat het risico kleiner is dan vroeger werd aangenomen.
-----------
--> 19.000 keer orale sex met een HIV partner en 0 maal HIV...
http://www.hivnet.org/index.php?option=com_content&view=article&id=3737&Itemid=326
tot slot:
risico's zijn er, en ieder moet voor zichzelf uitmaken hoe hij daarmee omgaat.
Maar het is met alle respect bijna zwakzinnig, gezien de kansen, dat mensen zich druk maken om PZC in een saunaclub en zich ondertussen aan 1000 grotere gevaren blootstellen.
en als iemand dan toch HIV krijgt zeggen we dat het dom is en idioot. Zeggen we ook tegen iemand die zichzelf invalide rijdt in een auto dat hij dom was omdat hij beter ook geen auto had kunnen gaan rijden omdat hij daarmee onaanvaardbare risicos nam?
Ik vroeg me af he, gebruikten de mensen in de onderzoeken die je aanhaalt HIV-remmers? Dat lijkt mij wel een factor van belang. Daarnaast krijg ik de indruk dat het om een goed gecontroleerde groep mensen gaat die zich bewust zijn van hun HIV besmetting. Het lijkt mij dat je daardoor niet 1 op 1 de vertaling kunt maken naar wat er in prostitutie gebeurt.
Voor zover ik er zicht op heb (ik ben geen medicus dokter etc etc..) word er met name onder Roemeense en Bulgaarse dames veel zelf doktertje gespeeld. Concreet houd dat in dat er na een vakantie in het thuisland een berg antibiotica mee genomen word voor "het geval dat.." Ik ken handvol dvp's die een dokter in Dld te duur vinden en pas gaan in het uiterste geval dat de eigen medicijnen op zijn. Ik ken er nog veel meer die nog nooit een SOA test deden of pas op het moment dat er serieus klachten waren die het werken onmogelijk maakten door een te pijnlijke vagina. Dat lijkt mij ook wel iets om mee te nemen in de cijfertjes over de kans op besmetting. Want met name makkelijk te behandelen SOA's die niet altijd duidelijke klachten geven verhogen de kansen op hiv infecties aanzienlijk.
CCR5d32
19 augustus 2014, 19:49
Ik vroeg me af he, gebruikten de mensen in de onderzoeken die je aanhaalt HIV-remmers? Dat lijkt mij wel een factor van belang. Daarnaast krijg ik de indruk dat het om een goed gecontroleerde groep mensen gaat die zich bewust zijn van hun HIV besmetting. Het lijkt mij dat je daardoor niet 1 op 1 de vertaling kunt maken naar wat er in prostitutie gebeurt.
Zoals ik aangaf is het een studie uit meen ik 1999 over 10 jaar , dus over een periode dat er geen dan wel amper medicatie voorhanden was, de viral loads waren dan ook erg hoog
WA
19 augustus 2014, 19:55
Zoals ik aangaf is het een studie uit meen ik 1999 over 10 jaar , dus over een periode dat er geen dan wel amper medicatie voorhanden was, de viral loads waren dan ook erg hoog oh..... OK, waar geef je dat aan dan? Ik kan het zo vlug even niet vinden in de veelheid aan nieuwe berichten in dit topic de afgelopen 36 uur. Het artikel waarvan je de link plaatst in het bericht wat ik quote is uit 2007 zag ik.
CCR5d32
19 augustus 2014, 20:04
http://www.aidsmap.com/Oral-sex-cannot-be-linked-to-new-HIV-infection-in-10-year-Spanish-couples-study/page/1414272/
Over 19,000 instances of unprotected oral sex did not lead to a single case of HIV transmission amongst a cohort of 135 HIV-negative Spanish heterosexuals in a sexual relationship with a person with HIV. The study, conducted between 1990 and June 2000, is reported in the June 2002 edition of AIDS and adds to the growing number of studies which suggest differing levels of risk of HIV transmission from oral sex when compared to anal or vaginal intercourse.
WA
19 augustus 2014, 20:08
:goodjob[1]:
Admin
19 augustus 2014, 21:30
Conclusie: de kans dat HIV via orale sex wordt overgebracht is verwaarloosbaar klein en mag je feitelijk gelijk nul stellen.
Don Rudo
19 augustus 2014, 21:44
Conclusie: de kans dat HIV via orale sex wordt overgebracht is verwaarloosbaar klein en mag je feitelijk gelijk nul stellen.
Amongst the 25 HIV-negative men with a positive partner, 12 had unprotected cunnilingus, with an estimated 614 total number of episodes.
Beetje weinig data om de conclusie te trekken dat pozzies beffen safe is vind ik..
Badslippers
20 augustus 2014, 16:40
Ok we get it je kunt het krijgen en er is een kans dat je het krijgt..
Kunnen we dr nu aub over ophouden...
A.u.b. niet. Je kunt 'm toch op "Ignore" zetten.
Voor een leek (ik) is deze discussie met gegoochel van cijfers wellicht moeilijk te volgen daar staat tegenover dat de manier van discussiëren ook een zekere charme heeft. Ik mag dat wel. Krukar en CCR proberen elkaar dan wel de loef af te steken maar het blijft toch een vrij beschaafde discussie waarbij ze elkaar geen meter prijs geven. Goed, af en toe een sneer. Moet kunnen. Kortom, voor een buitenstaander kan zo'n discussie plezierig zijn om te volgen. Dus . . . niet ophouden.
En VG24 maar lachten vanwege de bewuste hectiek die hij gecreeerd heeft met zijn fantasie post..............hij heeft zijn doel iig bereikt :cool:
Discussies uitlokken of hectiek creëren is niet zo moeilijk maar je vervolgens efficiënt in de discussie mengen is blijkbaar een ander verhaal. M.a.w als het V24 werkelijk zo aan zijn hart gaat, kan hij op zijn minst reageren op sommige goedbedoelde adviezen.
Met statistiek kan je leuke dingen doen: "De kans dat het je tegenwoordig met alle veiligheidsmaatregelen lukt om een bom mee te nemen in een vliegtuig is zeer klein. De kans dat twee mensen onafhankelijk van elkaar een bom meenemen in hetzelfde vliegtuig is dus verwaarloosbaar. Wil je een veilige vliegreis, neem dan altijd een bom mee…"
Ha ha, geinig. Goeie tip. Hopelijk vindt de douane dat ook.
De straat oversteken ZONDER blinddoek is daardoor gevaarlijker en levert meer slachtoffers dan PZC in een saunaclub.
Kan ik de stelling van Mr Pussy extrapoleren naar bovenstaande stelling?
"Je kunt je dus het beste mét blinddoek laten pijpen."
Maar goed, je kinderachtige manier van "discussieren" als je je gelijk niet krijgt, d.w.z. het strooien met termen als "je kan niet lezen", "je kan niet nadenken" etc, staat mij niet aan dus ik laat her hier maar bij.
Dat zou jammer zijn. Kan me dat wel voorstellen maar zou ten koste gaan van mijn leesplezier. Dus egoïstisch als ik ben . . . nog even doorgaan.
vakantieganger24
20 augustus 2014, 18:07
Van de adviezen op deze site van allerlei lieden die zichzelf als hiv expert gedragen ben ik weinig wijzer geworden helaas. Gisteren het plan gekregen om weer eens een clubje te bezoeken en gekozen voor club ... mede omdat ik nog even een babbeltje wilde maken met het hiv meisje. Toen ze mij zag verstijfde ze zichtbaar van angst. Daar heb je de man die er van af weet dacht ze natuurlijk. Ik heb haar gezegt dat ze zich geen zorgen hoeft te maken. We waren het er eigenlijk allebei over eens dat de heren die zonder condoom willen sexen in een club gewoon niet moeten zeuren als ze wat oplopen. Het gesprek kreeg nog een heel onverwachte wending toen ze tegen mij zei dat ze het fijn vond om haar hart te kunnen luchten en dat ze mij daarom ook graag wat terug wil geven. Toen ze dat zei kwam eigenlijk meteen de zakenman in mij naar boven en vroeg ik wat bedoel je. Om een lang verhaal kort te maken. Ik heb een heerlijk uurtje gekamert met deze dame en heb er geen euro voor moeten betalen.
Admin
20 augustus 2014, 18:13
Amongst the 25 HIV-negative men with a positive partner, 12 had unprotected cunnilingus, with an estimated 614 total number of episodes.
Beetje weinig data om de conclusie te trekken dat pozzies beffen safe is vind ik..
Zeker waar maar ik baseer mijn conclusie op een intensieve en uitvoerige bestudering van het overdracht mechanisme en kom derhalve zonder enige vorm van misleidende statistiek tot de conclusie dat de kans nul is. In geval van twijfel kan het zogenaamde beflapje niet te verwarren met een bieflapje uitkomst bieden.
Als het gaat om onbeschermde vaginale en anale sex ligt de conclusie volstrekt anders. Deze vorm van sex zeker gebezigd in de zogenaamde AO clubs gaat gepaard met een niet te verwaarlozen risico op HIV besmetting.
Patrick2010
20 augustus 2014, 18:19
We waren het er eigenlijk allebei over eens dat de heren die zonder condoom willen sexen in een club gewoon niet moeten zeuren als ze wat oplopen.
Alsof een condoom tijdens de daad niet kan scheuren. Dus als je verhaaltje op waarheid berust heb je zelf gisteren wellicht ook een onnodig risico genomen.
de duisburg spesjalist
20 augustus 2014, 18:22
Alsof een condoom tijdens de daad niet kan scheuren. als je daar bang voor ben kan je beter thuis blijven zitten achter de geraniums
Patrick2010
20 augustus 2014, 18:27
als je daar bang voor ben kan je beter thuis blijven zitten achter de geraniums
Volgens mij begrijp jij mijn opmerking niet direct helemaal.
Deze was namelijk gebaseerd op mogelijke geslachtsgemeenschap met iemand die met HIV besmet is of zou zijn. Dan neem je bij voorbaat een onnodig risico.
Piet Plezier
20 augustus 2014, 18:52
Ik ben blij dat ik niet in de club kom waar dit meiske werkt.
Want ik weet de favo's clubjes van VG24 en daar komt Pietje niet.
phoenix
20 augustus 2014, 18:53
of mag jij daar niet meer komen pietje?
de duisburg spesjalist
20 augustus 2014, 18:56
Volgens mij begrijp jij mijn opmerking niet direct helemaal.
Deze was namelijk gebaseerd op mogelijke geslachtsgemeenschap met iemand die met HIV besmet is of zou zijn. Dan neem je bij voorbaat een onnodig risico. we weten nooit zeker of een persoon met hiv is besmet .
Piet Plezier
20 augustus 2014, 19:12
of mag jij daar niet meer komen pietje?
Daar mag ik gewoon binnen phea.
Trouwens ik mag overal weer binnen phea.
Maar dat wil niet zeggen dat ik meteen de deur weer platloop.
Joke
20 augustus 2014, 22:29
@Patrick.
In de 10 jaar dat ik in het vak zit heb ik slechts 1x een klapper gehad. Kwestie van je doos goed vochtig maken en een condoom goed omdoen + de juiste maat vinden die past om een penis + niet van die achterlijke lange nagels hebben. Ik heb 3 maten condooms, de meeste dames werken maar met 1 soort...als een doos droog voelt.. vraag zelf ff om glijmiddel of gebruik wat spuug of zo. Dan zou het niet moeten kunnen gebeuren. Mijn nagels houdt ik trouwens bewust kort ;)
gustave_dekker
21 augustus 2014, 06:41
Dat mag dan wel zo zijn, maar er wordt wel meer en meer zonder condoom gedaan op de kamer. Hoe moet dan dan?
krukar
21 augustus 2014, 07:30
Hhmja de hele discussie laat VG zich niet zien en precies op het moment dat het topic dood bloed gooit hij nog wat olie op het vuur. Sorry maar dit is net iets te opzichtig.
krukar
21 augustus 2014, 07:32
@Patrick.
In de 10 jaar dat ik in het vak zit heb ik slechts 1x een klapper gehad. Kwestie van je doos goed vochtig maken en een condoom goed omdoen + de juiste maat vinden die past om een penis + niet van die achterlijke lange nagels hebben. Ik heb 3 maten condooms, de meeste dames werken maar met 1 soort...als een doos droog voelt.. vraag zelf ff om glijmiddel of gebruik wat spuug of zo. Dan zou het niet moeten kunnen gebeuren. Mijn nagels houdt ik trouwens bewust kort ;)
In de meeste Duitse clubs heb je maar 1 maat, van die budgetcondooms. Die klappen om de haverklap. Ik neem al tijden m'n eigen condooms mee maar niet alle dames vertrouwen dat en dan zit je weer met zo'n b-rubber :)
Patrick2010
21 augustus 2014, 08:28
Hhmja de hele discussie laat VG zich niet zien en precies op het moment dat het topic dood bloed gooit hij nog wat olie op het vuur. Sorry maar dit is net iets te opzichtig.
Dat zijn bericht van reactieuitlokkende aard was, was ook meteen mijn gedachte. En dat gevoel is daarna alleen maar versterkt.
Joke
21 augustus 2014, 08:35
@gustave_dekker
Hoe moet dat dan? Nou.. ehm.. je bent er toch zelf bij? Een gewone normale vent wil alles wel zonder condoom, maar vele laten zich ook leiden door een goed gezond verstand. Je HOEFT het dus niet te doen, als jij met cd wilt vrijen is dat jou goed recht. Als een dame zich vrijwillig zonder cd wil laten nemen is dat ook haar goed recht. Het zijn allemaal keuzes die we zelf maken of ze altijd verstandig zijn... nee dat weer niet. Want jij bent tenslotte niet de enige waar zij dat mee doet. Gewoon even een beslissing nemen vóórdat je een kamer opgaat, want tijden de vrijpartij vind je alles wel best ;)
Joke
21 augustus 2014, 08:40
@krukar
Dat is heel verstandig van jou! Ik snap dat niet alle dames jou cd's vertrouwen, want er zijn daar ook trucjes mee uit te halen. Heel voorzichtig een naald door de verpakking en cd duwen en je hebt een kapotte cd. Het zou onhoorbaar kunnen scheuren en dan ben je dus fijn zonder cd aan het wippen. Als vrouw zijnde voel je dat niet altijd en daar hopen deze boeven op.
Ik heb trouwens ook budgetcondooms, maar dan in meerdere maten. Het hangt er helemaal van af hoe je er mee omgaat.
Er is absoluut mee te werken, maar schijnbaar weten de meisjes daar niet zo goed hoe :) Je kan trouwens tegenwoordig glijmiddel kopen in zakjes, je zou dat ook kunnen aanschaffen. Dan smeer je dat er gewoon zelf op, op je hand en dan even een rukbeweging over je pik en gaan met die banaan. :tongue: Klappers kan je hier heel veel mee vermijden!
phoenix
21 augustus 2014, 08:42
er zijn bepaalde latexvrije condooms op de markt, die zorgen als de vrouw goed nat is voor een waar feest...je denkt dat je zonder neukt.....www.condoom-anoniem.nl, ik werk er niet, maar ze zijn goedkoop, betrouwbaar en alles wordt anoniem verpakt. En als je een vrouw thuis hebt gewoon bij een vriend thuis laten bezorgen...mijn ervaring is net als bij krukar, Budget-condooms zijn klote...toch zijn er gelukkig in ying yang enkele dames die wel goede condooms hebben...Edytha gebruikt een hele goede condoom van durex bijvoorbeeld
vrije jongen
21 augustus 2014, 10:01
Ik neem (inmiddels) altijd mijn eigen durex-dun mee (bij de budgetwinkel 12 voor 5.99:tongue:; krijg je nog de Duite verpakking ook). Dat merken kennen de dames tenminste en dan vinden ze het snel ook best... maar eigenlijk is dat omdat ik met die dikke londons of sliders weinig voel.
Piet Plezier
24 augustus 2014, 20:07
10622315_708897525847433_1198113434_n.jpg (92,2 KB)
enjoyerik
25 augustus 2014, 11:58
Over statistieken gesproken, er zijn stemmen die beweren dat de huidige aidsremmers dermate goed werken dat het bij wijze van spreken veiliger is om onveilige sex te hebben met een gekende drager die succesvol met hiv remmers behandeld wordt (waardoor de viral load dermate wordt verlaagd dat de kans op besmetting zelfs voor de vaste partner als "verwaarloosbaar klein" schijnt te worden omschreven) dan om onbeschermde sex te hebben met iemand die veel wissende contacten heeft en zich nooit laat testen. Ik weet niet of alle met medicatie behandelde HIV dragers uiteindelijk zo'n verwaarloosbaar lage viral load bereiken, of hoe lang het duurt om dit stadium te bereiken, maar aangezien de eerder besproken dame aan de medicatie is is het niet uitgesloten dat ze inmiddels geen al te groot gevaar meer vormt voor haar bedpartners.
Ik vrees overigens dat ze lang niet de enige zal zijn die door omstandigheden en/of door onverschilligheid/wrok haar HIV besmetting verzwijgt. Wat dat betreft zou het verstandig zijn als niet alleen de mannelijk bezoekers van bare party's ter plekke een test zouden moeten ondergaan (zoals in Duitsland gebruikelijk is) maar dat ook alle dames die op welke manier dan ook als dvp werkzaam zijn (bare party's, sauna's, prive ontvangst etc) ten alle tijde een SOA test van ten hoogste 3 maanden oud zouden moeten kunnen overleggen. Zo'n wettelijk verplichte test (af te nemen door bevoegde instanties) zou mogelijk ook een extra hulpmiddel kunnen zijn bij het opsporen van mogelijke gevallen van mensenhandel..... zo'n meisje is dan in ieder geval even in zicht van de instanties (zonder dat ik daar al te hoge verwachtingen van heb) en houden ze haar uit zicht dan is haar inzetten zonder meer strafbaar (al zullen ze dat waarschijnlijk opvangen door derden de test te laten ondergaan, waarmee de test in het schurken circuit dus relatief nietszeggend zou zijn).
gustave_dekker
25 augustus 2014, 14:48
@gustave_dekker
Hoe moet dat dan? Nou.. ehm.. je bent er toch zelf bij? Een gewone normale vent wil alles wel zonder condoom, maar vele laten zich ook leiden door een goed gezond verstand. Je HOEFT het dus niet te doen, als jij met cd wilt vrijen is dat jou goed recht. Als een dame zich vrijwillig zonder cd wil laten nemen is dat ook haar goed recht. Het zijn allemaal keuzes die we zelf maken of ze altijd verstandig zijn... nee dat weer niet. Want jij bent tenslotte niet de enige waar zij dat mee doet. Gewoon even een beslissing nemen vóórdat je een kamer opgaat, want tijden de vrijpartij vind je alles wel best ;)
Ik ben het met je eens dat je (ik in dit geval) zelf de keuze hebt om met of zonder condoom sex te hebben met een DVP indien zij het toelaat. Maar zoals zo vaak, in het heetst van de strijd is het bijna niet te doen om "zelfbeheersing" te handhaven.
Voor diegene die hebben meegemaakt, hoe vaak is het wel niet gebeurd dat wanneer zij lekker aan het pussy-sliden is, je sleutel er "per ongeluk" in het warme sleutelgat is gegleden? Dan moet je volgens mij wel van hele goede huize komen, omdat geweldige gevoel te negeren en stoppen om maar eerst een condoom om te doen.....
.....en ja, dat korte moment van binnenkomst is al meer dan voldoende om die ellende op te lopen. Laat staan dat velen (denk ik) op dat moment al de schijt aan hebben en gewoon door zullen gaan tot dat je gereed komt.
Jolien
25 augustus 2014, 16:27
Zonder condoom zal wel voor de twee kanten prettiger zijn, ik vind het ook prettiger zonder maar dan wel met mensen die ik ken.. Echter is het die 5 minuten extra genot waard, om erna een hele tijd met de schrik rond te lopen?
HIV wordt tegenwoordig afgedaan als een griepje (wat het niet is!). Je kan er wel alles door verliezen: werk, gezin, toekomst.
Piet Plezier
25 augustus 2014, 17:57
. Je kan er wel alles door verliezen: werk, gezin, toekomst.
ik heb geen werk ,geen gezin en geen toekomst.
Big spender
11 september 2014, 14:00
Ik wil geen reclame maken voor bepaalde clubs, maar in Goch zit een Fkk club, waar de dames minstens 1 keer per maand een bewijsje van de dokter moeten overleggen dat ze weer APK zijn goedgekeurd.
De meeste laten zich onderzoeken door de dokter die daar iedere 1e donderdag van de maand langskomt vanuit Essen met zijn assistente.
In die achterste ruimte rechts achterin waar ook die massagetafel staat, en de atributen voor liefhebbers van handboeien, houdt deze arts zijn spreekuur.
Natuurlijk zijn er nu weer mensen die hieronder gaan schrijven, dat ze ook in die afgelopen weken het HIV virus kunnen hebben opgelopen, enz, enz.
Ja, dat klopt, maar die kans is daaar wel heel erg klein.
de duisburg spesjalist
11 september 2014, 14:27
het is mooi dat dat gedaan wordt in van goch ma wij gebruikers van de dames moeten gewoon ons hoofd gebruiken niet zonder inlogen en zelf een apk laten uitvoeren :rolleyes: dat gewijs na een ander iedere keer