PDA

Volledige versie bekijken : Het machtig interessante "we gaan op reis maar niet naar... omdat..." topic...

Goedemorgenallemaal
5 april 2014, 11:14
Eens een niet prostitutie gerelateerd reisdraadje.. Dus ok net "ik ga niet naar.. omdat daar niet valt te neuken"maar graag andere redenen...

Zo wou ik net een vakantie naar Australie boeken maar....
http://www.viraldoza.com/used-want-visit-australia-saw-35-photos-now-im-scared-death-omg/#

Big30
5 april 2014, 12:47
Ik zou morgen graag naar de Oude Kwaremont afreizen om live getuige te zijn vd beslissende demarrage van Nikki Terpstra in de laatste omloop waarna hij glorieus zal triomferen.

http://www.wielerflits.nl/wielerpics/513kwaremont2012.jpg

aamu
5 april 2014, 13:39
En wat zijn de gevaren in de Oude Kwatemont die ervan weerhouden om te gaan ?

Big30
5 april 2014, 13:45
En wat zijn de gevaren in de Oude Kwatemont die ervan weerhouden om te gaan ?
Zo'n 100.000 vrolijke licht bezopen feestvieren de Vlamingen bijeen op een klein oppervlak, als dan ook nog een Hollander gaat winnen is er sprake van een extreem gevaarlijk situatie! Komt bij dat de koers ook wat lastig te volgen is op locatie.

sofaking
5 april 2014, 15:20
Zo'n 100.000 vrolijke licht bezopen feestvieren de Vlamingen bijeen op een klein oppervlak, als dan ook nog een Hollander gaat winnen is er sprake van een extreem gevaarlijk situatie! Komt bij dat de koers ook wat lastig te volgen is op locatie.

De échte reden waarom Big30 thuis blijft is natuurlijk de volgende : Bakken bier verboden langs parcours de Ronde ... (http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1841670/2014/04/04/Bakken-bier-verboden-langs-parcours-de-Ronde.dhtml)

Goedemorgenallemaal
5 april 2014, 15:28
En thuis op de buis zie je het soms beter dan met zelfs maar een klein deel van die Belgen ("licht"...?) voor je neus. Nu kon je wel over die Belgen heen kijken maar die Vlaamse vlaggen he. Hoewel het zal niet voor het eerst zijn dat zelfs de televisiecameras niet alles kunnen zine vanwege die vlaggen.

sofaking
5 april 2014, 16:14
Je zou er wel heen kunnen gaan voor wat Schadenfreude (http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20140405_01056542)genieten.

Big30
5 april 2014, 23:52
De échte reden waarom Big30 thuis blijft is natuurlijk de volgende : Bakken bier verboden langs parcours de Ronde ... (http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1841670/2014/04/04/Bakken-bier-verboden-langs-parcours-de-Ronde.dhtml)
Dat hoort bij het spektakel nu eenmaal als het in Belgie koers is, de Ronde is geen koers maar een hoogmis en daar hoort zeker bier/een pintje bij. Als ik het me goed herinner heb je boven op de oude kwaremont een mooi pleintje waar je een mooi pintje kunt pakken. Maar dat zal tijdens de ronde niet gaan. Helaas is het zo dat de Ronde maar zeker ook Paris Roubaix steeds maar aangegrepen wordt om er een bierzuip festijn van te maken en dat hoort uiteraard niet. Heeft al eens voor wat incidenten gezorgd. Zoek gewoon een mooi cafe op dat langs de route ligt en drink daar wat en geniet.

Goedemorgenallemaal
6 april 2014, 09:55
Dat hoort bij het spektakel nu eenmaal als het in Belgie koers is, de Ronde is geen koers maar een hoogmis en daar hoort zeker bier/een pintje bij. Als ik het me goed herinner heb je boven op de oude kwaremont een mooi pleintje waar je een mooi pintje kunt pakken. Maar dat zal tijdens de ronde niet gaan. Helaas is het zo dat de Ronde maar zeker ook Paris Roubaix steeds maar aangegrepen wordt om er een bierzuip festijn van te maken en dat hoort uiteraard niet. Heeft al eens voor wat incidenten gezorgd. Zoek gewoon een mooi cafe op dat langs de route ligt en drink daar wat en geniet.
In de Hoogmis is er slechts 1 slokje verdunde miswijn dus die vergelijking, door de Belgen zelf verzonnen overigens, wat me bevreemd in zo'n Bierland. Het is meer een uit de hand gelopen kermis, misschien dat Nikki zich daarom zo thuis voelt in Vlaanderen en Noord-Frankrijk, met name Noord-Hollandse kermissen willen nogal eens tot niet zo "kermis achtige"taferelen leiden. Overigens is het Frankrijk waar de kasseien liggen ook "Bier-land"en zeker geen wijnland. Waar in de erst van Frankrijk bij de lunch wijn op tafel staat is het daar bier op tafel. Maar, met mate, de dronkelapppen langs P-R zijn zelden Noord-Fransen.

Bredero
6 april 2014, 10:40

De Ronde is voor een Vlaming wat de elfstedentocht is voor een Nederlander. Met dat verschil dat wij er ieder jaar eentje hebben :).
Verder ben ik het met Big30 eens dat het live kijken een deel van de beleving uitmaakt en toch kijk ik liever lekker vanuit mijn luie zetel met het deskundige VRT-commentaar. Je kan dan echt alles van nabij volgen. Leuker is om zelf een deel van het parcours eens af te leggen op een rustige dag en daarna een fris biertje te nuttigen in een café langs het parcours. Zelfs daar bestaat een lijst van.

http://www.wielertoerist.be/J.O.Nash/verhalen/Kroegenronde+van+Vlaanderen/?did=509&modus=view

Goedemorgenallemaal
6 april 2014, 11:08
De Ronde is voor een Vlaming wat de elfstedentocht is voor een Nederlander. Met dat verschil dat wij er ieder jaar eentje hebben :).
Verder ben ik het met Big30 eens dat het live kijken een deel van de beleving uitmaakt en toch kijk ik liever lekker vanuit mijn luie zetel met het deskundige VRT-commentaar. Je kan dan echt alles van nabij volgen.

Ook daarin onderscheid de Ronde zich niet van de rondje schaatsen. Met uitzondering van het VRT commentaar dan. Je gaat toch zeker ook geen uren langs een sloot staan gluren?

De desksundigheid van het VRT commentaar, dat hangt erg af van de commentatoren die er zitten. In Nederland is het vaak de combinatie van een commentator met iemand die vakinhoudelijk wat meer verstand van het fietsen heeft. Dat ze het niet altijd even duidelijk brengen is wat anders en dat ze het soms anders zien dan ik, het zij zo. In Belgie mis ik vaak de (on-)deskundigheid van "de tweede man". Niet zelden is dat iemand die ook commentatro is en dan krijg je geen "één-tweetjes"zoals in Nederland maar meer "één-ééntjes", herhalingen van zetten en opmerkingen.

VRT:
"Renner X is goed vandaag"
"Ja hij is vandaag goed bezig"

NOS:
"Renner X is goed vandaag"
"Niet alleen vandaag maar in de voorgaande koersen zat hij steeds mee als viel het niet zo op, hij is nu in zijn xe jaar bezig en hij lijkt nu tot ontwikkelig te komen"

VRT:
"Oei pas op voor die bocht"
"Ja die bocht is oppassen"

NOS:
"Oei pas op voor die bocht"
"Deze bocht is gvd levensgevaarlijk, dat ze zoiets in de finale durven opnemen, dat kan de hele koers veranderen"

VRT:
"Daar gaat ie!"
"Ja daar gaat ie"

NOS
"Daar gaat ie!"
"Zou dit het beslissende moment zijn?"
"Het lijkt er wel op"
"Maar het is nog vroeg in de koers"
"Ja maar je kunt het gat maar geslagen hebben"

etc etc.