PDA

Volledige versie bekijken : Oekraïne maakt zich klaar voor verdediging

Big30
2 maart 2014, 15:08
Benieuwd hoe de gespannen toestand in de Oekraine en met name op de Krim zich verder gaat ontwikkelen, een escalatie richting een gewapend conflict lijkt me onwaarschijnlijk maar denk dat de Russen er alles aan gelegen zal zijn hun belangen daar veilig te stellen.
Het probleem vd marine haven is nog eens een extra complicatie in een eigenlijk intern conflict in de Oekraïne dat ook nog steeds niet opgelost is. De Russen maken de werkelijke machtsverhoudingen wel duidelijk.
In de voormalige USSR hebben een aantal landen die nu formeel onafhankelijk zijn voor Moskou niet meer dan een gedoogstatus.

Benieuwd of IJsberen een wellicht op korte termijn geplande vakantie naar de Oekraïne aan het heroverwegen zijn!

De spanning op de Krim loopt op, de woorden Koude Oorlog worden al in de mond genomen. Russische soldaten hebben de wapens op Oekraïense bases op de Krim opgenomen en een Russisch konvooi trekt op naar Simferopol, de hoofdstad van de Krim. Het parlement in Kiev heeft gevraagd om internationale waarnemers en de Oekraïense VN-ambassadeur zegt dat zijn land zich klaarmaakt om zich te verdedigen tegen Rusland. De NAVO komt vandaag bijeen in buitengewone zitting om de 'ernstige situatie' in Oekraïne te bespreken, secretaris-generaal Rasmussen heeft hard uitgehaald naar Rusland. Na de NAVO-bijeenkomst volgt overleg met de Oekraïense vertegenwoordiger in Brussel. Volg hier de ontwikkelingen in en rond Oekraïne.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/30323/Onrust-in-Oekraine/article/detail/3605957/2014/03/02/Live---Oekraine-maakt-zich-klaar-voor-verdediging.dhtml

sofaking
2 maart 2014, 15:37
Ik vind wel een zekere gelijkenis met de conflicten tussen Servië en Oostenrijk-Hongarije, nu net honderd jaar geleden. Met Duitlsand die OH manipuleert voor eigen doeleinden en Rusland dat de Slaven in de Balkan steunde. Hopelijk hebben we genoeg uit de geschiedenis geleerd om de lont uit dit kruitvat te halen.

uurtje
2 maart 2014, 15:40
mij vallen de ogen uit de kop. Over Moldavie en Georgie maakte zich indertijd helemaal niemand druk...

Limburger
2 maart 2014, 16:52
Ik vind wel een zekere gelijkenis met de conflicten tussen Servië en Oostenrijk-Hongarije, nu net honderd jaar geleden

Of met Kosovo in de jaren 90.

Peppino
2 maart 2014, 22:53
De Russen hebben groot gelijk,die waardeloze Europese Unie is in werkelijkheid natuurlijk het land van de onbegrensde leugens:USA......

Jan_Wandelaar
3 maart 2014, 00:15
Vladimir Poetin is echt een heel klein schriel ventje met het daarbij behorende minderwaardigheidscomplex.

Daarbij worden de Russen tot op de dag van vandaag door de rest van Europa gezien als onbeschaafde barbaren, wat ook weer bijdraagt aan het collectieve minderwaardigheidscomplex der Russen.

Lieden met een dergelijke twijfel over de eigen identiteit beginnen bij het minste of geringste ogenblikkelijk te provoceren. Dat zien we ook bij een groot aantal Marokkaanse jongeren in Nederland. Gewoon een ongelofelijk kinderachtige roep om aandacht en bevestiging die ieder verstandig mens gewoon negeert.

De Oekraine is een soevereine staat, en wat daar op dit moment gebeurt is een interne aangelegenheid. Door als EU de voorkeur uit te spreken voor het losweken van de Oekraine van het barbaarse moedertje Rusland kietelen we de Russen op een gevoelige plek: hun minderwaardigheidscomplex vanwege het feit dat ze door de rest van Europa als ondemocratische, oorlogszuchtige barbaren worden beschouwt.

De enige reden waardoor deze crisis kan ontaarden in oorlog is door te blijven schoppen tegen het zere been. Gewoon negeren dus, en in hun eigen sop gaar laten koken.

J.W.

Hunziker
3 maart 2014, 15:35
The Cold War was in winter sleep, welcome back

Nog steeds zijn de naweeën van de WWII heel goed zichtbaar. Vele landen in Oost-Europa heeft Rusland in een erbarmen slechte positie achter gelaten door haar communistisch regiem en letterlijk leeggezogen. Waarna het Westen tot op de dag van vandaag de boel mag opknappen. Ja met Russia with love.....very cold love. Het zit nu eenmaal in het bloed van de tsaren in Rusland; het inpikken van land/vermogen van andere zwakkere delen/bevolkingsgroepen van het voormalig USSR. history repeats. Het zit in de Russische aard (helaas) daarnaast heeft Rusland een eeuwige durende minderwaardigheid complex en voelen zijn zich achtergesteld ten opzichte van het westen. Goh waar hebben wij dit niet eerder gehoord? Twee zaken die hier op de achtergrond ook meespelen. En de protesten tegen Rusland in Oekraïne van enige weken geleden? Niets is toeval. Ook dat is een geregistreerd voorop gezet plan van Rusland, wat tot nu tot precies volgens de draaiboeken loopt en als Sotsji.

Natuurlijk heeft Rusland gelijk om te zeggen wat USA heeft gedaan in Servië, Syrië en Irak ook niet kon t.o.v. verdragen/land binnen vallen etc. USA is zelf geen star of stripe beter. Alleen vergeten ze dat ze de landen niet inpikken wat nu Rusland wel doet cq zeker van plan is. Nu moet ik zeggen, wat stelt democratie anno 2014 nog voor? In de EU waren zeven landen waaronder NL tegen de komst van de EU (referendum). Tegen, maar toch de EU doorgevoerd en nu wordt tegen die landen, burgers vandaag de dag gezegd in Brussel wat zij moeten doen. Hoezo democratisch? Zoveel schelen wij ook weer niet van wat een communistisch/democratisch beleid omhelst. Deze scheidslijn tussen beiden is uiterst dun.

Ten aanzien van Poetin, hij maakt een denkfout. De voormalig geheimagent denkt dat wapengekletter anno 2014 het middel is. Die fout kan Rusland en uiteindelijk zijn positie gaan kosten. Zo heeft de roebel nu al de laagste waarde ooit bereikt sinds de inval op de Krim. Heeft Rusland haar rente moeten verhogen met bijna 2 procent naar 7 procent. Er zullen zware sancties volgen welke veel meer impact zullen hebben dan het wapengekletter. Vanuit Rusland zullen weer tegen sancties volgen. Rusland verliest echter wel haar gezicht en goodwill in een rap tempo aan de wereld met als uitzondering zijn eeuwige (schijnheilige) meeloop partner China. Rusland en China kunnen beiden niet zonder de rest van de wereld.

Niemand wordt er uiteindelijk beter van, EU, de wereld, helaas zullen wij er allemaal onder gaan leiden. Een ding wat de EU nu wel leert, is dat Rusland een onbetrouwbare handelspartner blijkt te zijn en dat wij nog sneller een bypass moeten maken om vooral niet afhankelijk te zijn van het Russisch gas/olie. In het verleden vele doorgaans zeer knappe Ukrainische topmodellen en sportsters gesproken, waarbij mijn een ding opviel; ze vonden toen al Rusland gemeen en wilde duidelijk laten blijken dat ze daar niet vandaan kwamen.

6756

Big30
3 maart 2014, 17:21
De Russische Zwarte Vloot heeft de Oekraïense strijdkrachten op de Krim tot 4 uur vannacht de tijd gegeven om zich over te geven. Anders zal er een stormloop plaatsvinden. Dat is althans wat het Russische persbureau Interfax beweert op basis van een bron binnen het Oekraïense ministerie van Defensie. De VN-Veiligheidsraad komt vanavond in een spoedzitting bijeen om de gespannen situatie te bespreken.

'Als ze zich voor 4 uur 's nachts niet overgeven, dan zal er een echte aanval starten tegen de eenheden en divisies van de gewapende troepen op de Krim', zo citeerde Interfax de anonieme bron.

Volgens Reuters is het ultimatum uitgevaardigd door Alexander Vitko, de commandant van de vloot. Het ministerie heeft het bericht niet direct bevestigd en ook de Russische Zwarte Vloot, die in Sebastopol (op de Krim) is gestationeerd, gaf geen commentaar.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/30323/Onrust-in-Oekraine/article/detail/3606492/2014/03/03/Zwarte-Vloot-stelt-Oekraine-ultimatum---mogelijke-stormloop.dhtml

Een machtig, trots, heldhaftig en oprecht volk die Russen! Je krijgt ze niet klein, lukte Napoleon niet, lukte de Duitsers niet, lukte de VS niet. Poetin is een groot staatsman, die voor zijn volk opkomt en voor welvaart zorgt, petje af.
Leuke jonge vriendin heeft ie ook, zou die Homo bij ons een voorbeeld aan moeten nemen :tongue:. Over de Belgische MP zwijg ik maar, over verval der zeden en moraal gesproken zeg en dat in een overwegend katholiek land, niet te geloven zeg! Wat een voorbeeld voor de jeugd.

Kom daar bij ons in het Westen d.i. staatsmannen als Poetin eens om, zeg ik dan. De Krim hoort ook gewoon bij Rusland en dus volstrekt logisch dat ze daar nu de orde en vrijheid herstellen. Als het in Belgie met name in Vlaanderen wat onrustig wordt vind ik ook dat wij Nederlanders daar hulp moeten gaan bieden en onze troepen moeten laten oprukken naar Antwerpen en dan vervolgens Vlaanderen in hun eigen belang moeten gaan annexeren :biggrin:. Luxemburg moeten we dan ook maar weer gaan bezetten (onze vlag hebben ze al) en een gedeelte van Wallonie zodat we over eigen grondgebied naar Luxemburg kunnen rijden.
We gaan dan gewoon rechtzetten wat historisch is scheef gegroeid. Niemand doet ons wat, de EU niet want die lullen alleen maar en de VS al helemaal niet, die steunen ons en weten niet anders dan dat Vlaanderen en Luxemburg bij ons hoort. Ik zeg doen!!!

too slow
3 maart 2014, 21:51
Nu moet ik zeggen, wat stelt democratie anno 2014 nog voor? In de EU waren zeven landen waaronder NL tegen de komst van de EU (referendum). Tegen, maar toch de EU doorgevoerd en nu wordt tegen die landen, burgers vandaag de dag gezegd in Brussel wat zij moeten doen. Hoezo democratisch? Zoveel schelen wij ook weer niet van wat een communistisch/democratisch beleid omhelst. Deze scheidslijn tussen beiden is uiterst dun.

Help me even, ik kom tot twee landen die de Europeese grondwet niet wilden ondertekenen omdat de bevolking in een referendum tegen stemde: Frankrijk en Nederland, wat waren die andere vijf:confused:

Tegen die grondwet is niet hetzelde als tegen de EU. De EU bestaat al sinds 1957 en zolang zijn wij ook al lid. Ieder regeltje wat vanuit Brussel over ons wordt uitgestort is goedgekeurd door onze democratisch gekozen volksvertegenwoordigers. Als we het niet met die regeltjes eens zijn dan moeten we klagen over onze politici en niet over 'Brussel'. Het gezeur over 'Brussel' is alsof Hitler 70 jaar geleden zou hebben beweerd dat hij en zijn partij ook tegen de jodenvervolging was maar werd gedwongen door de het Duitse parlement:eek:

Iets wat die grondwet had moeten regelen was dat beslissingen in de EU worden genomen met een democratische meerderheid in plaats van dat een land zijn wil kan opleggen aan de rest door als enige ergens tegen te stemmen.

phoenix
3 maart 2014, 21:57
wat een rusland fans hier, nou allemaal naar rusland verhuizen dan1 ik blijf wel hier, getver poetin gewoon ene miezerig mannetje die met zijn hele volk krampachtig probeert ook europees te zijn...., nee geef mij maar gewoon europa....

Costana
5 maart 2014, 20:02
Of met Kosovo in de jaren 90.

Kun je kort de vergelijking uitleggen ?

Volgens mijn beperkte kennis is WOI ontstaan door een moord op één of ander prinsje
Kosovo: kan meer in de buurt komen met dat verschil dat het bij het begin nog één land is, Oekraine is reeds jaren zelfstandig.

Ik weet enkel dat de EU hier een vuil spelletje speelt (met onze Verhofstadt op kop) en dat de USA een nog vuiler spelletje speelt.

Ergens geef ik het voordeel van de twijfel aan Poetin, denk dat Rusland toch het best geplaatst is om te weten wat er precies in Oekraine rommelt en wat de huidige machtshebbers inhouden.

Ik weet enkel dat Europa verder afglijdt op alle vlak en dat Russia, China stijgen en de USA stabiliseert.

Zal wel geen nieuw oorlogje worden: belangen zijn nu éénmaal te groot en de machtblokken weten ook wel dat een brede oorlog na de vorige crisis weinig goeds kan doen. (komt niet af met de crisis in de jaren '30 want toen waren de belangen van de verschillende machtsblokken vééééél minder verstrengeld)

Phea: mits een goed inkomen is Rusland beter om te leven.
Met een minder inkomen is het leven toch socialer, leuker, gezelliger, opener dan wij ons kunnen voorstellen.
Zij zien er koel uit maar zijn echt warme mensen, wij zien er misschien warmer uit maar gedragen ons koel tov anderen.

Limburger
5 maart 2014, 20:24

Kosovo, waar een Albaneese meerderheid aansluiting wou bij Albanië of op z'n minst onafhankelijkheid van Servië wou worden en nu de Krim waar een Russische meerderheid aansluiting wil bij Rusland. De overeenkomsten zijn duidelijk welleswaar is er door de Oekraïners nog geen massamoord gepleegd zoals die in Kosovo plaatsvonden maar feit is wel dat er in die nieuwe overgangs regering, in Kiev onfrisse fasistische types zitten (als ik de pers mag geloven), dus wie weet wat die nog van plan zijn in de toekomst. Het afschaffen van het Russisch als officiele taal om de Russische minderheid in de Oekraine te pesten, terwijl een interim regering alleen maar op de winkel hoort te passen, tot er nieuwe verkiezingen zijn is wat dat betreft een al voorteken. Niet zo vreemd dus dat de Russen op de Krim liever bij Rusland willen.

sofaking
5 maart 2014, 21:15

Volgens mijn beperkte kennis is WOI ontstaan door een moord op één of ander prinsje
Kosovo: kan meer in de buurt komen met dat verschil dat het bij het begin nog één land is, Oekraine is reeds jaren zelfstandig.
...

De evolutie naar WOI is natuurlijk een stuk boeiender dan dat, maar net nu op de 100ste verjaardag is het bijna een automatische reflex om naar de parallellen te speuren en te kijken of dit conflict even ver-rijkende gevolgen zou kunnen hebben als toen.

Oostenrijk-Hongarije bevatte toen een aantal Slavische gebieden in de Balkan (huidige Kroatië, Bosnië, Herzegovina) waar een sterke onafhankelijkheidsbeweging was. Het naburige Servische koninkrijk steunde die bewegingen, en toen dat prinsje in Bosnië vermoord werd door een Serviër had Oostenrijk een ideale gelegenheid om die Serviërs een lesje te leren. Alleen werden die laatsten wel gesteund door Rusland, die bovendien een militaire alliantie had met Frankrijk , en die zich in een oorlog tussen Oostenrijk en Servië ongetwijfeld zou mengen. Maar Duitsland, bondgenoot van Oostenrijk had al lange tijd een plan klaar liggen voor een tweefronten oorlog tegen Rusland en Frankrijk en zat te popelen om die in werking te stellen, dus die pushten de Oostenrijkers om zo snel mogelijk de Serviërs hard aan te pakken.

Met de Krim en het oosten van Oekraïne zien we dus ook weer een regio die zich wil losscheuren van zijn natie omdat ze zich ethnisch verbonden voelt met een buur, die die afscheurbeweging openlijk steunt. Met daarboven een web van belangen van andere, grote, naties in de regio en daarbuiten, waardoor het conflict zich wereldwijd doet voelen.

Dankzij de les geleerd uit WOI zal het waarschijnlijk niet tot een grote oorlog leiden, maar 100 jaar geleden was dat bij deze situatie heel goed mogelijk geweest.

Big30
5 maart 2014, 21:26
Petje af voor kameraad Poetin die op een slimme wijze en zonder bloedvergieten de Krim (een gebied wat natuurlijk gewoon tot Rusland moet behoren) weer in de moederschoot laat vallen. De Amerikanen lossen zo iets met geweld op, de Russen doen dat veel eleganter.

Hij verdient de Nobelprijs voor de vrede. Nu moet ie ook maar voor rust en orde in de Oekraïne zorgen. In de EU en de VS kunnen we maar weinig vertrouwen stellen. Ook nog dank aan Poetin voor de grandioos verlopen olympische spelen in sochi.

Ik zeg Poetin for president!

http://images0.tcdn.nl/binnenland/article22353346.ece/BINARY/q/oekraine+ukraine+en+krim+.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=cXOw2INlvvU&feature=youtube_gdata_player

Costana
5 maart 2014, 22:33
Zo weeral bijgeleerd dankzij Sofaking & Limburger.

Ik gok dat het bij spierenballengerol zal blijven, tenminste zolang er geen genocide op Russen begint.
Rusland "stelt" zich om deze genocide te voorkomen en om hun burgers te beschermen.
USA doet gewoon beetje lastig tegen hun voormalige vijand nr1
Europa: daar ben ik nog niet uit. Economisch is Oekraïne geen hoogvlieger. Evenmin een gigantische afzetmarkt (48,5M).
M.i. neigt Europa evenveel naar meer invloed in het Oosten dan Rusland over hun voormalige staten. En dat de Oekrainers: pro-europe zijn, deed Europa natuurlijk glunderen. Die Oekrainers willen niet bij europa horen omwille van onze mooie steden, maar louter dezelfde reden als die andere oost-europese landen en andere immigranten....

KevinK
6 maart 2014, 04:23
Help me even, ik kom tot twee landen die de Europeese grondwet niet wilden ondertekenen omdat de bevolking in een referendum tegen stemde: Frankrijk en Nederland, wat waren die andere vijf:confused:

Tegen die grondwet is niet hetzelde als tegen de EU. De EU bestaat al sinds 1957 en zolang zijn wij ook al lid. Ieder regeltje wat vanuit Brussel over ons wordt uitgestort is goedgekeurd door onze democratisch gekozen volksvertegenwoordigers. Als we het niet met die regeltjes eens zijn dan moeten we klagen over onze politici en niet over 'Brussel'. Het gezeur over 'Brussel' is alsof Hitler 70 jaar geleden zou hebben beweerd dat hij en zijn partij ook tegen de jodenvervolging was maar werd gedwongen door de het Duitse parlement:eek:

Iets wat die grondwet had moeten regelen was dat beslissingen in de EU worden genomen met een democratische meerderheid in plaats van dat een land zijn wil kan opleggen aan de rest door als enige ergens tegen te stemmen.

Ierland was toendertijd ook tegen, maar ratificeerde het verdrag later toch.
Het EU parlement mag dan wel gekozen zijn, maar een hele hoop andere posities zijn niet democratisch bepaald.

Ik geef de Russen groot gelijk. Janoekovitsj was ondanks alles gewoon een gekozen president. Als het Westen het afzetten van deze president goedkeurt, dan keurt bijv. Nederland het afzetten van Rutte bij voorbaat al goed. Heel veel mensen zijn het met hem oneens, maar ondanks alles is hij op een democratische manier op zijn zeteltje terechtgekomen.

KevinK
6 maart 2014, 04:27
Kosovo, waar een Albaneese meerderheid aansluiting wou bij Albanië of op z'n minst onafhankelijkheid van Servië wou worden en nu de Krim waar een Russische meerderheid aansluiting wil bij Rusland. De overeenkomsten zijn duidelijk welleswaar is er door de Oekraïners nog geen massamoord gepleegd zoals die in Kosovo plaatsvonden maar feit is wel dat er in die nieuwe overgangs regering, in Kiev onfrisse fasistische types zitten (als ik de pers mag geloven), dus wie weet wat die nog van plan zijn in de toekomst. Het afschaffen van het Russisch als officiele taal om de Russische minderheid in de Oekraine te pesten, terwijl een interim regering alleen maar op de winkel hoort te passen, tot er nieuwe verkiezingen zijn is wat dat betreft een al voorteken. Niet zo vreemd dus dat de Russen op de Krim liever bij Rusland willen.

En dit nieuwe regime wordt door ons ook meteen met miljardenhulp gesteund. In Afrika zijn er meerdere landen die deze hulp ook graag zouden krijgen.
Verder valt mij de verontwaardiging t.o.v. Rusland op. Als het Amerikaanse burgers waren, dan zou Obama ook het bevel tot binnenvallen hebben gegeven. Er bestaat overigens een Amerikaanse wet die het in ieder geval toestaat Amerikaanse militairen te bevrijden die in andere landen voor een krijgstribunaal moeten verschijnen.

Cupido
6 maart 2014, 06:31
Zolang ze maar geen anti homowet aannemen, zullen ze in alles ondersteund blijven worden.

kidman
6 maart 2014, 13:49
Zeer mooi gesproken, Big 30! Eindelijk iemand die ziet dat Poetin Russland terug geeft aan de Russen...

fg22
6 maart 2014, 15:45
Goede samenvatting van de intenties van Putin en zijn Russen .. Zij wllen een eigen eenheid

Hij mag van mij de Nobelprijs van de Vrede voor transparant maken van demoniseringspolitiek van het Westen ..

De media en UN laten zich door de VS-domini wiullens en wertens misbruiken voor tendentieuze berichtgeving :smoke:

De Westerse media zijn zetbaasje voor politici met VS aan

Ik heb niks tegen VS, maar ook niet tegen de Russen ..

Er is maar één land en dat is de hele wereld, één volk en dat zijn alle wezens,
en maar een taal -- en Beren dat is koren op jullie molen ..
Dat is de taal van de liefde !!:liebe2:

Kijk maar eens:

Imagine http://youtu.be/W86jlvrG54o en Let it be .. http://youtu.be/I-Fzqoq3w3A :smoke:

fg22
6 maart 2014, 15:48
Goede samenvatting van de intenties van Putin en zijn Russen .. Zij wllen een eigen eenheid

Hij mag van mij de Nobelprijs van de Vrede voor transparant maken van demoniseringspolitiek van het Westen ..

De media en UN laten zich door de VS-domini wiullens en wertens misbruiken voor tendentieuze berichtgeving :smoke:

De Westerse media zijn zetbaasje voor politici met VS aan

Ik heb niks tegen VS, maar ook niet tegen de Russen ..

Er is maar één land en dat is de hele wereld, één volk en dat zijn alle wezens,
en maar een taal -- en Beren dat is koren op jullie molen ..
Dat is de taal van de liefde !!:liebe2:

Kijk maar eens:

Imagine http://youtu.be/W86jlvrG54o en Let it be .. http://youtu.be/I-Fzqoq3w3A :smoke:
Petje af voor kameraad Poetin die op een slimme wijze en zonder bloedvergieten de Krim (een gebied wat natuurlijk gewoon tot Rusland moet behoren) weer in de moederschoot laat vallen. De Amerikanen lossen zo iets met geweld op, de Russen doen dat veel eleganter.

Hij verdient de Nobelprijs voor de vrede. Nu moet ie ook maar voor rust en orde in de Oekraïne zorgen. In de EU en de VS kunnen we maar weinig vertrouwen stellen. Ook nog dank aan Poetin voor de grandioos verlopen olympische spelen in sochi.

Ik zeg Poetin for president!

http://images0.tcdn.nl/binnenland/article22353346.ece/BINARY/q/oekraine+ukraine+en+krim+.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=cXOw2INlvvU&feature=youtube_gdata_player

fg22
6 maart 2014, 15:51
En dat er eigenlijk een groot draagvlak in de hele normale bevolking is voor bescherming door de Russen.
En dan maakt Rasmussen er als loopjongen van de VS weer heel iets anders van ..
Hoe arrogant ben je tegenover het weldenkende en doordenkende deel van de Westerse gewonen mens ..

En dit nieuwe regime wordt door ons ook meteen met miljardenhulp gesteund. In Afrika zijn er meerdere landen die deze hulp ook graag zouden krijgen.
Verder valt mij de verontwaardiging t.o.v. Rusland op. Als het Amerikaanse burgers waren, dan zou Obama ook het bevel tot binnenvallen hebben gegeven. Er bestaat overigens een Amerikaanse wet die het in ieder geval toestaat Amerikaanse militairen te bevrijden die in andere landen voor een krijgstribunaal moeten verschijnen.

fg22
6 maart 2014, 16:01
Wel elkaar steunen en geld bijeen leggen voor de slachtoffers van deze site als de schoolverlaters
bij de AIVD en MIVD i.o.m. altijd afluisterende NSA achterlijkheid boven gezond verstand laten gaan
en soort Stasie-rizzias gaan organiseren. Hoezo Bananenrepubliek?

Dan gelijk Maarten van Rossum, Moskowicz en Hiddema een proces latenb starten tegen de SdNL!! :smoke:

Maar hopen dat GBV (en moneyhunger) zegeviert .. :smile2:

Badslippers
8 maart 2014, 19:35
Kan ik hier nog met een gerust hart de beest gaan uithangen in augustus 2014? (http://kazantip.com/)

Picasso 1
9 maart 2014, 00:22
Feiten:
- Pro-Russische regering gaat een handelsverdrag tekenen met de EU
- Rusland paait rondom dezelfde periode Oekraine met miljarden in het vooruitzicht
- Kort voor de top waarin het verdrag met de EU ondertekend zou worden zegt de de pro-Russische president af
- Pro-Europese oppositiepartijen zijn verbijsterd en hun aanhangers gaan de straat op en demonstreren
- De demonstraties worden grimmig en er vallen doden
- De pro Russische president wordt na steeds geweldadiger afgeremde demonstraties afgezet en een pro westerse regering komt tijdelijk aan de leiding tot na de nieuwe verkiezingen in mei
- Europa paait Oekraine met 11 miljard Euro in het vooruitzicht
- Rusland valt de Oekraiense schiereiland Krim binnen en bezet deze

Helder is dat zowel Europa als Rusland machtspellen hebben uitgeoefend op het land om deze naar zich toe te trekken.

Veronderstellingen:
Wat de inval op de Krim betreft is het mogelijk dat het slechts om Russische machtsuitoefening en strategie gaat waarbij niet getolereerd wordt dat voormalige Sovjet staten zich distantieren van Rusland en zich aansluiten bij het westen. Mogelijk is echter ook dat in de binnen gevallen schiereiland iets valt te verbergen...

Big30
9 maart 2014, 01:26
Feit is dat:

- De EU en de VS de Oekraïne zitten te paaien en hebben gepaaid om weer een land binnen hun invloedssfeer te krijgen. We hebben er zelfs geen probleem mee weer eens 11 Miljard in het water te gooien door een failliet land dat bedrag te gaan schenken! Leert de EU nu nooit van haar fouten, zie Griekenland en Egypte???
- De Oekraïne intern sterk verdeeld is, een Oostelijk gedeelte dat historisch gezien zich op Rusland concentreerde en feitelijk ook daartoe behoort en een Westelijk gedeelte dat haar wortels vooral in de Poolse en Oostenrijks-Hongaarse cultuur had en heeft.
- De Oekraïne zich nu in een machtsvacuüm bevindt, waar de macht nu lijkt te liggen bij ondemocratisch aan de macht gekomen lieden van dubieuze naar fascistisch tenderende signatuur.
- Poetin verdient een compliment voor de manier waarop hij de Krim zonder enige vorm van bloed vergieten weer terug heeft gebracht bij haar Russische wortels. Het parlement in de Krim heeft dat besluit gelegitimeerd.
- Het is niet meer dan terecht dat de Russen een halt toeroepen aan het steeds verder uitbreiden van de westerse invloedssfeer met vaak volstrekt niet legitieme machtsmiddelen.

De EU en de VS vallen alleen op door retoriek en machtsmisbruik die passen in de de tijd van de koude oorlog, de Russen met Poetin voorop zijn veel realistischer en spelen het schaakspel volgens de regels.
Vraag is ook wat de EU en de VS te zoeken hebben in een conflict dat primair, intern in de Oekraïne speelt en secundair tussen de Oekraïne en Rusland?!?

phoenix
9 maart 2014, 10:43
ik zie hier mensen schrijven over feiten, maar zo kan ik ook feiten bedenken, gewoon een willekeurige groep mensen als parlementsleden ergens naar toe sturen, wat militairen en ja het parlement heeft besloten, net als die demonstranten die ze uit rusland sturen om als zogenaamde protestgroepen neer te zetten, nee dat verhaal van poetins intimidatie en manipulatie machine ben ik niet vergeten, de pussy riots...als ze effe inde weg staan, gewoonde zweep erover heen, gelukkig is dat laatste ook op camara's vastgelegd...of homoseksuele protesten, geen geweld? ik pro oekraiene? geen idee, waar moet ik mijn feiten op baseren, op die zogenaamde deskundigen....11 miljard? weggeven??? geen idee, ik geloof dat dat leningen zijn uit een speciaal daarvoor opgericht investeringsfonds., dus ook. nee 1 ding is zeker , economisch voorspoed is vooral van belang voor grote multinationas die hun afzet gebied willen vergroten , zodat de winekls daar er net zo uitgaan zien als hier, alle kleine winkeliers delven het onderspit en je krijgt homogene kapitalistsch winkelmarkt die eigenlijk lijkt op de communistische winkels van vroeger, beiden kan je niet omheen, dat veroorzaken multinationals samen met de gemeenten , ze hebben de kleinere zelfstandige creatieve winkekeliers verdrongen...lang leve het vrije markt denken...

Big30
18 maart 2014, 20:12
Een heuglijke dag vandaag, de Krim is weer terug in de veilige Russische moederschoot na een democratisch gelopen referendum. Bij nieuws uur was pas een goede analyse te horen van een Amerikaanse hoogleraar die terecht refereerde naar de westerse expansie drift richting het oosten en de steun verleend aan een prowesterse marionetten regering in de Oekraïne. Poetin heeft gereageerd zoals men van hem mag verwachten.

http://www.nrc.nl/nieuws/2014/03/18/poetin-krim-behoorde-altijd-al-tot-rusland-felle-kritiek-op-westen/

Costana
18 maart 2014, 20:45
Poetin is het levende bewijs dat politiekers iets (rap) kunnen doen ! Spijtig dat het in "onze" Westerse wereld niet zo goed lukt.
Met de Krim is de democratie op z'n best toegepast. :freu:

sofaking
18 maart 2014, 20:54
Ik vind dat de Krim aan de Cymmeriërs teruggegeven moet worden.

Gondolas9
18 maart 2014, 21:08
De Kosovo-regels van het Westen door Poetin op de Krim toegepast...

sofaking
18 maart 2014, 21:12
De Kosovo-regels van het Westen door Poetin op de Krim toegepast...

Zou hij het nu dan ook op Tsjetsjenië toepassen ?

Big30
18 maart 2014, 21:41
Ik vind dat de Krim aan de Cymmeriërs teruggegeven moet worden.
Ik vind dat echt grote problemen door the A-team moeten worden opgelost want die hadden altijd een goed plan en dat mis ik nu bij het westen. Anders bassie en adriaan er maar op af sturen want die konden goed boeven vangen, Zorro missen we nu ook, daar had je ook veel aan. Superman moet zich er niet mee bemoeien, die doet maar wat.

Pippi Langkous zou in de Krim goed kunnen bemiddelen, zeker als haar paard de Krim binnenkomt. Internationale conflict beheersing is niet zo moeilijk, je moet gewoon creatief zijn!

sofaking
18 maart 2014, 21:48
Superman = Poetin, Big30. Nu net degene die zich er wel mee bemoeit. Eerst hemel je hem op en nu zeg je dat hij maar wat doet.

6877

deket
24 maart 2014, 20:11
zoals altijd in de geschiedenis zal de gewone burger deze"koude"oorlog opnieuw het meest voelen.
Door de westerse boycot(USAen Europese Unie)gaan de Russen 16miljard dollar schulden terug eisen van Oekraine(oa huurgelden van militaire basis op de Krim,die nu in Russische handen is)en nog een meer cruciaal gevolg van de sancties : Energiereus Gazprom gaat de prijzen verhogen(deze sponsor van oa de CL heeft enorm veel invloed op het politiek en economisch leven aldaar.
Belgie,Europa,en USA hebben naar mijn bescheiden mening weer te direkt een oordeel klaar over de erkenning van Krim door Rusland.
Dat neemt niet weg Big dat de homofoob,ex KGBer Poetin ook een schurk is hoor,maar de berichtgeving is ook daar zoals hier ; te eenzijdig en zwart/wit
nu is Oekranie in die zin interessant voor het westen,omdat ze een enorme markt bezitten voor export en een bron van buitenlandse investeringen en technologie.
De industrie is daar sterk verouderd,maar we gaan nu eenmaal naar een nieuw tijdperk waar we in een globale tendens zitten,waar de inustrie aan het verdwijnen is,zoals vroeger ook het landbouwtijdperk grotendeels verdween.
En ja,je kan nog rustig genieten in Kiev hoor,de mooiste vrouwen wonen daar,met een uitstekende service,juist zoals bv in Sint-Petersburg en Moskou,sterker nog,ze komen graag naar hier omdat het stereotype van dronken mannelijke Rus of Oekranier blijkt te kloppen,ze drinken daar van in de ochtend Wodka

Jansen
24 maart 2014, 21:20
Het is nu 1-0 voor Rusland en het zal misschien wel heel kort 1-1 worden maar daarna wordt het snel 2-1 en 3-1.Rusland laat niet met zich spelen en de rest van de wereld zal hier weinig aan kunnen veranderen.

deket
24 maart 2014, 21:50
een sterk staaltje van manipulatie door media kan tellen ; nu blijkt dat de kogels die zowel politiemensen als opposanten doodden op het maidenplein te Kiev van dezelfde schuter afkomstig waren,wat een indicatie zou kunnen zijn dat dit alles werd gestuurd door de toenmalige oppositie.
De neiging van het westen om te sympathiseren met betogers die het opnemen tegen een schijnbaar corrupt en autoritair regime is in deze optiek niet altijd terecht.
een ander voorbeeld:,in het nu veelbesproken Krim wilde men het Russisch afschaffen als officiele taal en schrappen uit het onderwijs.
Stel voor dat ze dit identiek zouden toepassen in Belgie met het frans? het kot zou te klein zijn,met de koning op kop.
moraal van het verhaal,alles nuanceren en relativeren en berichtgeving telkens met de nodige wantrouwen aannemen

Big30
15 april 2014, 17:43
De spanningen tussen pro-Russische demonstranten en de Oekraïense autoriteiten bereiken een hoogtepunt. De strijdkrachten in Oekraïne zijn vanmiddag begonnen met een aanval tegen separatisten in de stad Kramatorsk in het oosten van het land. Volg alle ontwikkelingen in en over Oekraïne in dit liveblog.

Rusland 'diep bezorgd'
Het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken is 'diep bezorgd' over berichten dat er bij confrontaties rond het vliegveld van Kramatorsk doden zouden zijn gevallen, meldt persbureau Ria. Volgens de autoriteiten in Kiev zijn er doden gevallen bij de gevechten romdom het vliegveld. Pro-Russische separatisten zeggen dat er vier doden zijn gevallen.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/30323/Onrust-in-Oekraine/article/detail/3635600/2014/04/15/Live---Doden-bij-herovering-vliegveld-Oost-Oekraine.dhtml

Het is denk ik niet overdreven te stellen dat de Oekraine nu op de rand van een burgeroorlog staat.

Pietjepik
23 april 2014, 18:00
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/30323/Onrust-in-Oekraine/article/detail/3606492/2014/03/03/Zwarte-Vloot-stelt-Oekraine-ultimatum---mogelijke-stormloop.dhtml

Een machtig, trots, heldhaftig en oprecht volk die Russen! Je krijgt ze niet klein, lukte Napoleon niet, lukte de Duitsers niet, lukte de VS niet. Poetin is een groot staatsman, die voor zijn volk opkomt en voor welvaart zorgt, petje af.
Leuke jonge vriendin heeft ie ook, zou die Homo bij ons een voorbeeld aan moeten nemen :tongue:. Over de Belgische MP zwijg ik maar, over verval der zeden en moraal gesproken zeg en dat in een overwegend katholiek land, niet te geloven zeg! Wat een voorbeeld voor de jeugd.

Kom daar bij ons in het Westen d.i. staatsmannen als Poetin eens om, zeg ik dan. De Krim hoort ook gewoon bij Rusland en dus volstrekt logisch dat ze daar nu de orde en vrijheid herstellen. Als het in Belgie met name in Vlaanderen wat onrustig wordt vind ik ook dat wij Nederlanders daar hulp moeten gaan bieden en onze troepen moeten laten oprukken naar Antwerpen en dan vervolgens Vlaanderen in hun eigen belang moeten gaan annexeren :biggrin:. Luxemburg moeten we dan ook maar weer gaan bezetten (onze vlag hebben ze al) en een gedeelte van Wallonie zodat we over eigen grondgebied naar Luxemburg kunnen rijden.
We gaan dan gewoon rechtzetten wat historisch is scheef gegroeid. Niemand doet ons wat, de EU niet want die lullen alleen maar en de VS al helemaal niet, die steunen ons en weten niet anders dan dat Vlaanderen en Luxemburg bij ons hoort. Ik zeg doen!!!

Jaaaa!! heil Poetin! Rusland heeft door de eeuwen heen al diverse veroveraars van zich af moeten slaan maar heeft nog nimmer zelf uit expansiedrift een ander land aangevallen. Nu ook niet, zoals Big al aangeeft, de Krim hoort bij Rusland, daar hebben ze in 1941-42 genoeg Russisch bloed voor laten vloeien. Bescherm dat wat je dierbaar is, dat doen de Russen en laat ze lekker. Al wil je er iets tegen doen, we leggen het absoluut af tegen moedertje Rusland, ongeacht welke alliantie we denken te moeten smeden.
Tenzij we met nucleaire bommen gaan strooien, maar in dat geval verliest iedereen natuurlijk. Als het op conventionele gewapende strijd aankomt, kies ik partij voor Rusland en zal met plezier en het Wolga-lied neuriënde proberen mijn onder invloed van aanhoudend automatisch vuur klimmende Kalashnikov gericht te houden op de imperialistische zwijnen. Na de overwinning krijgen alle vrijwilligers van Poetin een Russin en een paar hectare grond toegewezen om zich op te vestigen en in samenwerking met de Russin, te vermenigvuldigen teneinde de menselijke verliezen van de strijd weer goed te maken.

Laat de Russen lekker hun eigen beleid vormen en uitvoeren binnen hun invloedsferen.
In Europa hebben we problemen genoeg om onze aandacht aan te geven lijkt me. Die schepen en F16's sturen om zogenaamd de Oekraïne te beschermen, dat is een lachertje en eigenlijk tevens om te janken, want dat kost toch een lieve duit, die we beter aan oplossing van inlandse problematiek kunnen spenderen.

Ik support de Russische micro-economie tijdens dit anti-Russische gezeik door lekker tegendraads en anti patriottisch middels selectief uitdeelbeleid mijn euro's aan wat prettige Russinnen toe te bedelen! :luvlove:
En uit protest tegen deze belachelijke anti Rusland-hetze ga ik dit jaar ook niet kijken bij de Gay-Parade!! :thefinger:

:wink2:

Pietjepik
23 april 2014, 18:05
Heim ins Reich met de Oekraine!!

http://www.youtube.com/watch?v=U06jlgpMtQs