PDA

Volledige versie bekijken : Tombola's in nieuwe berichten.



sofaking
11 december 2013, 20:55
Het wordt misschien tijd om eens na te denken over een manier om de deelname-berichten aan tombola's uit de "nieuwe berichten" te houden. De prijsuitreikingen moeten er natuurlijk wel in blijven. Maar nu zijn er dagelijks toch wel grote aantallen tombola deelnames die de andere nieuwe boodschappen beginnen te overschaduwen, en die eigenlijk geen informatieve waarde hebben voor de andere forummers.

Een voorstel : Haal de inschrijvingen uit de fora, maar maak één, of een aantal formulieren waar men zich eenvoudig kan in-en-uitschrijven van de tombola's via een lijst van deelnemende clubs en een vink-vakje. Via dit formulier zou het dan ook mogelijk zijn te zien in welke tombola je al ingeschreven bent.

Big30
11 december 2013, 21:17
Nieuwe berichten: Smart Search Menu (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?36222-Nieuwe-berichten-Smart-Search-Menu)

sofaking
11 december 2013, 21:23
Nieuwe berichten: Smart Search Menu (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?36222-Nieuwe-berichten-Smart-Search-Menu)

Niet echt een oplossing, want je moet dan een stuk of 10 keer klikken (op elk van de voorgestelde rubrieken) en dan krijg je toch nog de volle laag in het "FKK en sauna clubs" gedeelte.
Het werkt trouwens niet helemaal zoals het hoort, want ik had een rubriek "Duitsland" in de lijst, en als ik daarop klikte zei hij me dat er geen nieuwe boodschappen waren.

MichelJ
11 december 2013, 21:35
Niet echt een oplossing, want je moet dan een stuk of 10 keer klikken (op elk van de voorgestelde rubrieken) en dan krijg je toch nog de volle laag in het "FKK en sauna clubs" gedeelte.
Het werkt trouwens niet helemaal zoals het hoort, want ik had een rubriek "Duitsland" in de lijst, en als ik daarop klikte zei hij me dat er geen nieuwe boodschappen waren.

Alle 8 de rubrieken staan altijd in de lijst, ook als er in die rubriek geen nieuwe berichten zijn.

Ik ben nu wat aan het testen, zodat je per topic of per forum kunt kiezen of deze bij "Nieuwe berichten" komt te staan.

sofaking
11 december 2013, 21:50
Alle 8 de rubrieken staan altijd in de lijst, ook als er in die rubriek geen nieuwe berichten zijn.

Ik ben nu wat aan het testen, zodat je per topic of per forum kunt kiezen of deze bij "Nieuwe berichten" komt te staan.
Ik had de functie verkeerd begrepen. Misschien kan je dan het aantal nieuwe boodschappen in de rubriek naast de titel zetten. Als daar "0" had gestaan had ik het misschien wel gesnapt.
Ik vind het goed dat we alle nieuwe boodschappen in 1 keer kunnen bekijken. Alleen die tombola's maken het nu wat lastig. Volgens mij zou het voor de administratie toch ook gemakkelijker zijn om dat te verzorgen via een formulier die een DB voedt, ipv posts te scannen ? Tenslotte moet je toch steeds gaan lezen of iemand zich inschrijft of uitschrijft.
Maar ik ken de Vbulltetin mogelijkheden niet. Dus geef jullie mijn volste vertrouwen dat we de beste oplossing binnen de bestaande infrastructuur zullen krijgen.

Nibor76
11 december 2013, 22:01
Gewoon een apart hoekje van maken en dat hoekje uitsluiten van nieuwe berichten.
Zie de indeling bij de bevriende buren, zo zie je ook direct welke clubs tombola's uitdelen
http://www.freiercafe.com/forumdisplay.php?f=5


Foruminformatie - Voordat je begint...


Faqs en Regels
Lees deze informatie voordat je begint

Foruminformatie en Ideeënbus
Algemene mededelingen en ruimte voor jouw ideeën

Meeting Point
Hoe meer ijsberen hoe meer vreugd


Tombola's

Inschrijven
Voor alle clubs



Tombola GoldenTime
Tombola Planet Happy Garden
Tombola Living Room

Tombola Amnesia
Tombola Babylon
etc
etc
etc


Saunaclubs en FKK-Clubs - Clubinformatie


Golden Time, Brüggen

Planet Happy Garden, Oedt



Living Room, Kaarst




etc

etc

etc

Badslippers
11 december 2013, 22:32
Volgens mij zou het voor de administratie toch ook gemakkelijker zijn om dat te verzorgen via een formulier die een DB voedt, ipv posts te scannen ? Tenslotte moet je toch steeds gaan lezen of iemand zich inschrijft of uitschrijft.

Blijkbaar hoeft dat niet en is dit voor W2 handiger. Hij klikt op "205" en dan ziet hij in een oogopslag wie meedoet. Vervolgens prikt hij geblindoekt uit die lijst een naam en die ijsbeer krijgt een kaart. Optie van Nibor76 lijkt me wel wat.

http://badslippers.ba.funpic.de/afbeeldingen/reacties.jpg

Pietjepik
12 december 2013, 18:23
Blijkbaar hoeft dat niet en is dit voor W2 handiger. Hij klikt op "205" en dan ziet hij in een oogopslag wie meedoet. Vervolgens prikt hij geblindoekt uit die lijst een naam en die ijsbeer krijgt een kaart. Optie van Nibor76 lijkt me wel wat.

http://badslippers.ba.funpic.de/afbeeldingen/reacties.jpg

dus indien het functioneert zoals badslippers hier vermeld dan kan ik de kans dat ik win naar mijn hand zetten door me veelvuldig in een periode in te schrijven voor dezelfde tombola? er wordt immers blind geprikt uit het totaal aantal reactie waarbij dubbele inschrijvingen niet worden geelimineerd?

vakantieganger24
12 december 2013, 18:32
Ik vind die hele vrijkaarten verdeling deugt niet

Willem2
12 december 2013, 18:48
dus indien het functioneert zoals badslippers hier vermeld dan kan ik de kans dat ik win naar mijn hand zetten door me veelvuldig in een periode in te schrijven voor dezelfde tombola? er wordt immers blind geprikt uit het totaal aantal reactie waarbij dubbele inschrijvingen niet worden geelimineerd?

Dan neemt de kans af ...
Wie zeurt krijgt geen beurt :rolleyes:

sofaking
12 december 2013, 20:02
Dan neemt de kans af ...
Wie zeurt krijgt geen beurt :rolleyes:

Ja kijk, en met een registratie formulier gekoppeld aan een DB kan dat niet, aangezien je een vakje maar één keer kan aanvinken.

Badslippers
12 december 2013, 20:59
dus indien het functioneert zoals badslippers hier vermeld dan kan ik de kans dat ik win naar mijn hand zetten door me veelvuldig in een periode in te schrijven voor dezelfde tombola? er wordt immers blind geprikt uit het totaal aantal reactie waarbij dubbele inschrijvingen niet worden geelimineerd?

Nee, klopt niet. Je naam staat immers maar één keer in de lijst en daarachter staat het aantal keren dat je hebt gereageerd in die "thread"; berichten: xx.

Pietjepik
12 december 2013, 22:22
Dan neemt de kans af ...
Wie zeurt krijgt geen beurt :rolleyes:

mijn account is gehacked en het bericht in deze topic eerder deze dag is uiteraard niet van mijn hand..... :hammer:

Pietjepik
12 december 2013, 22:23
Nee, klopt niet. Je naam staat immers maar één keer in de lijst en daarachter staat het aantal keren dat je hebt gereageerd in die "thread"; berichten: xx.

oeps.... dan sta ik inmiddels op een zwarte lijst ben ik bang.... :eek:

MichelJ
13 december 2013, 13:02
Bepaalde topics/sub-fora uitsluiten bij 'Nieuwe berichten': https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?36379-Bepaalde-topics-sub-fora-uitsluiten-bij-Nieuwe-berichten&p=346964#post346964

Oost
18 mei 2016, 17:38
De opzet van de tombola is prachtig.
De invulling kan beter.

Met name het feit dat je ingeschreven blijft is verkeerd.

Voorbeeld: Hoewel ingeschreven, heb ik ondertussen een club bezocht. Gezien niet bevallen, wens ik geen vrijkaartje meer.
Natuurlijk kan ik iemand anders gelukkig maken, of kan een administrator me vanaf nu voor alles schrappen, maar laat me toe een positief voorstel te maken:

Na elke trekking wordt de datum van de volgende trekking meegedeeld. Geïnteresseerden moeten zich inschrijven voor elke volgende trekking.
Behalve een hoger bezoekersaantal, is er een hogere kans dat een winnaar ook z'n vrijkaartje tijdig ziet en gebruikt.

Willem2
18 mei 2016, 17:52
@ Oost
Het is inderdaad prachtig.
Je voorstel zal er toe leiden dat er nog meer moet worden ingeschreven en velen vinden iedere beweging omtrent een Tombola al te veel.
Waarom niet eenvoudig je afmelden voor een bepaalde club indien je daarvan geen vrijkaart meer van wilt hebben ?

de duisburg spesjalist
18 mei 2016, 19:16
De opzet van de tombola is prachtig.
De invulling kan beter.

Met name het feit dat je ingeschreven blijft is verkeerd.

Voorbeeld: Hoewel ingeschreven, heb ik ondertussen een club bezocht. Gezien niet bevallen, wens ik geen vrijkaartje meer.
Natuurlijk kan ik iemand anders gelukkig maken, of kan een administrator me vanaf nu voor alles schrappen, maar laat me toe een positief voorstel te maken:

Na elke trekking wordt de datum van de volgende trekking meegedeeld. Geïnteresseerden moeten zich inschrijven voor elke volgende trekking.
Behalve een hoger bezoekersaantal, is er een hogere kans dat een winnaar ook z'n vrijkaartje tijdig ziet en gebruikt.

dit is toch het domste voorstel wat ik hier ooit gelezen heb uitschrijven voor een tombola moet in mijn ogen voldoende zijn ;)

Oost
20 mei 2016, 06:06
dit is toch het domste voorstel wat ik hier ooit gelezen heb uitschrijven voor een tombola moet in mijn ogen voldoende zijn ;)

Andere sootgelijke sites werken wel volgens dit principe. Zo dom zal dat niet zijn toch.

Anderzijds begrijp ik de 'vrees voor verandering'.
Maar die moet je overbruggen beste 'duisburg spesjalist', want toen Adolf Fick in 1888 met contactlenzen op de proppen kwam, werd hij ook uitgescholden voor dommerik.

Mooiejoke
3 november 2016, 17:58
Stel nu dat je een vrijkaart hebt gewonnen.... Hoe werkt dat dam?.... krijg je dan een privé bericht of moet je zelf de Tombola-pagina's in de gaten houden?

Brad Clitt
3 november 2016, 18:03
Je krijgt een privébericht van Willem2 en het wordt in het tombola-draadje gemeld.

jemame
18 december 2017, 20:45
Is het niet mogelijk om dat uitprintgedoe te vervangen met het bericht in je smartpfone te laten zien aan de theke , ieder tombolabiljet heef toch een nummer en kan maar 1 maal gebruikt worden.NB ik hoop dat dit hier op zijn plaats staat .

Willem2
18 december 2017, 20:51
Is het niet mogelijk om dat uitprintgedoe te vervangen met het bericht in je smartpfone te laten zien aan de theke , ieder tombolabiljet heef toch een nummer en kan maar 1 maal gebruikt worden.NB ik hoop dat dit hier op zijn plaats staat .

Er zijn inderdaad clubs waarbij het laten zien van de vrijkaart/kortingskaart op de smartphone voldoende is. Echter is dat niet hetgeval bij iedere club en dat heeft te maken met een stukje bewijs.
Dus het uitprinten is nog altijd de meest veilige variant.

Pandabeer82
19 december 2017, 00:06
Is het niet mogelijk om dat uitprintgedoe te vervangen met het bericht in je smartpfone te laten zien aan de theke , ieder tombolabiljet heef toch een nummer en kan maar 1 maal gebruikt worden.NB ik hoop dat dit hier op zijn plaats staat .

Als je een WIFI printer hebt, is het niets meer of minder dan print from mobile device, hoe makkelijk wil je het nog hebben

Big30
19 december 2017, 00:16
Als je een WIFI printer hebt, is het niets meer of minder dan print from mobile device, hoe makkelijk wil je het nog hebben
Vreemd genoeg zijn er nog mensen (ook ijsberen ;)) die geen printer hebben, terwijl een printer tegenwoordig bijna niets meer kost, een cartridge wel, dat verdient lekker.
Verder is het zo als Willem2 al zegt, een aantal clubs hebben nog graag ivm de administratie een geprint bewijs.

Vendezz
19 december 2017, 00:28
Zou tevens een plus zijn welke clubs digitale kaartjes accepteren.
Dan kunnen tenminste de printerloze ijsberen zich inschrijven voor deze tombolas. [emoji106][emoji41]

pret
19 december 2017, 06:30
Volgens mij wensen zowat alle clubs eeen printje. Onlangs gelezen dat Babylon er niet moeilijk over deed. Verder was Mentholbear in Vertigo geholpen aan een printje voor een volgende bezoek.

Firehawk
19 december 2017, 17:55
Heb ook geen printer thuis maar is altijd wel een momentje dat je het op het werk kan uitprinten.

Pandabeer82
19 december 2017, 18:04
Firehawk, veel printers op kantoren en bedrijven hebben geheugen! Please beware what you print where!

de duisburg spesjalist
19 december 2017, 19:57
Zou tevens een plus zijn welke clubs digitale kaartjes accepteren.
Dan kunnen tenminste de printerloze ijsberen zich inschrijven voor deze tombolas. [emoji106][emoji41]

voor een 40 euro bezit je al een printer digitale kaartjes moeten simpel weg niet geaccepteerd worden .

Wentelt Eefje
21 december 2017, 02:08
Met name wanneer het Finanzamt meekomt bij een politiecontrole zijn er veel clubeigenaren die zich prettiger zullen voelen als ze van elke ijsbeer die nog binnen is ofwel het entreegeld in de kassa hebben of het bewijs dat dit niet voldaan hoefde te worden in een map.

Dus zolang er geen "ticketsysteem met handscanners" wordt gehanteerd in clubs, zullen de meesten nog een geprinte vrijkaart willen zien.