PDA

Volledige versie bekijken : Over deurbeleid (o.a. in GT)



Bosco
9 maart 2009, 18:35
Zondag 08-03-2009
Ik wilde samen met twee vrienden van mij er een speciale dag van maken.
We hadden namelijk iets geweldigs te vieren, en dat was dat mijn Surinaamse vriend er weer helemaal bovenop was gekomen na een zware hartaanval afgelopen kerst. Mijn Turkse chauffeur ( de andere vriend ) en ik waren ook blij dat hij dat met ons wilde vieren in GT, nadat hij onze avonturen die wij met z'n tweeën daar hadden meegemaakt, meerdere malen had aangehoord.

Onze Surinaamse vriend had alleen nog maar PHG ervaren, en wilde daarom een sprong in het diepe van GT maken. Want hij voelde zich weer fit en gezond en wilde zichzelf daar testen.

Wij drieën kennen elkaar al ruim 30 jaar, vanaf de periode dat we in de Haagse jeugd voetbalden.

Aangekomen bij GT parkeerden wij om 14.15 de auto op het binnenterrein, die half leeg was. Mijn chauffeur zei nog dat het wel heel rustig moet zijn dan. Ik belde aan bij het hek, en het duurde lang voordat er open werd gedaan. Eindelijk ging de voordeur open, die kleine theke herkende mij maar hield het hek dicht.

Ze vertelde tegen mij dat we er niet inmochten omdat het te vol binnen was. Ik begon te lachen en dacht serieus op dat moment dat ze een dolletje met mij aan het maken was. Ik antwoorde nog van ja natuurlijk, ik zie het aan de parkeerterrein die half leeg is. Maar zei lachte niet, en zei nogmaals dat we er niet in mochten omdat het te vol binnen was. Toen ze dat zei keek ze mij strak aan en knikte even naar mijn Surinaamse vriend, om daarna mij weer strak aan te kijken. Vervolgens draaide ze zich snel om liep naar binnen en gooide de deur dicht.

Ik was helemaal verbouwereerd, had ik het nu goed begrepen? Komen we er niet in omdat er een van ons Surinamer is? GVD dacht ik, dit pik ik niet, dus ik bel weer aan, hier moet ik meer van weten.
Nee Bosco, laat nou maar, we gaan ergens anders heen, hoorden ik mijn vrienden zeggen. ik begreep niet dat hun zo rustig en relax eronder bleven.

De hele tijd stond de parkeerboy erbij, toen ik hem wat wilde vragen keerde hij zijn rug naar mij toe en liep met zijn handen in de lucht van mij weg, en zei meerdere keren "geen vragen".
Nadat ik gekalmeerd was stapte we terug in de auto en reden de parkeerplaats af, en zag dat drie blanke gasten werden binnen gelaten.

We zijn daarna naar VV gereden en werden daar hartelijk ontvangen. Voor mijn vrienden was het de eerste keer in VV, en ondanks dat het erg rustig was hebben we ons daar prima vermaakt.

Een ijsbeer in VV verbaasde het niet dat een Surinamer daar in GT niet binnen word gelaten, want volgens hem gebeurd dat regelmatig.
Mij verbaasd het wel omdat ik p.s. wel eens een Surinamer daar binnen heb gezien.

In iedere vorm van discriminatie of rasicme, stuit mij erg tegen de borst. En daarom zal GT geen euro meer verdienen aan Bosco.

Een erg teleurgestelde Bosco.

Big30
9 maart 2009, 18:52
In iedere vorm van discriminatie of rasicme, stuit mij erg tegen de borst. En daarom zal GT geen euro meer verdienen aan Bosco.

Een erg teleurgestelde Bosco.

Het is helaas zo dat Gt een nogal stringent deurbeleid voert. Dat deurbeleid is ook niet altijd even helder. Met een deurbeleid op zich is weinig mis mee als je zeg maar bepaalde elementen die niet gewenst zijn in een club wilt weren.

De praktijk is helaas vaak dat nu de goeden onder de kwaden moeten lijden en dat is jammer.

:wink::wink:

Picasso 1
9 maart 2009, 19:12
Het lijkt me inderdaad verre van leuk om zoiets te ervaren. Het is wel raadzaam als je met een groep mannen gaat en het 'buitenlandsgehalte' is hoog, om dan een voor een naar binnen te druppen. Als groep loop je een groter risico om geweigerd te worden en een stoere overkomen (groot, breed, kaal, etc.) is verre van bevorderlijk.
Ook nederlanders en duitsers indien ze nieuw zijn, worden ook weleens geweigerd. Toppie is bijvoorbeeld ook eens geweigerd (kan ik me alles bij voorstellen bij iemand die zo dreigend boos kan kijken :thefinger) en enkele duitsers hebben het ook meegemaakt, dus ik weet niet zeker of het alleen rascistische overwegingen zijn.

Ook geklaag door bezoekers over een te hoog buitenlands gehalte kan leiden tot een strenger deurbeleid.

Maar ach, voldoende alternatieven met al die clubs tegenwoordig.

dupke
9 maart 2009, 19:35
De duitse clubs zijn inderdaad vrij zelf te bepalen wie wel en wie niet binnen mag. Het is niet een openbare plaats die voor iedereen toegankelijk is.

De opmerking 'te vol' is natuurlijk makkelijk om aan te geven dat ze de gast niet binnen willen zien.

Een ander persoonlijk wel eens gehoord 'uitvluchtje' is dat ze de verhouding allochtone/autochtone beren gelijk willen houden en dat een gekleurd beertje enkel binnen mag als een ander de club verlaat.

Binnen nog alle hoekjes afgezocht naar dat gekleurd beertje dat eerst de club moest verlaten, maar dat heb ik de hele dag niet gevonden.

Kortom: Gt is niet de beste club om heen te gaan voor onze allochtone medebroeders, YY is dan een veel betere keuze.

Goedemorgenallemaal
9 maart 2009, 20:18
De keerzijde van de medaille ligt bij mij om de hoek.
Zonder te willen generaliseren wordt de sfeer daar vaak niet veraangenaamd door twee groepen mensen die ze niet aan zouden kunnen pakken omdat ze dan van discriminatie beschuldigd gaan worden.
De eerste is een niet onaanzienlijke groep buitenlanders van rond de Middellandse Zee. Veel BB bezoekers uit deze groep maken zich schuldig aan behoorlijk respectloos gedrag ten opzichte van de Dames. Hier zal weiing van gezegd gaan worden daar ik een sterk vermoeden heb dat een aantal van deze heren ook zakelijk belangen bij dames hebben.

De andere groep zijn de lawaaierige, brallerige patserige jonge gozertjes. net zo weinig respect "Heej jij, ik wil met je neuken!!!" maar ja, da's leeftijdsdiscriminatie

Bosco
9 maart 2009, 20:33
Het ergste vind ik nog dat ze mij en mijn turkse vriend goed kennen, in het afgelopen half jaar zijn we er zeker rond de 15 keer geweest en hebben kruiwagens met geld daarbinnen gebracht. Maar omdat een vriend van ons van Surinaamse afkomst is, zijn we ineens niet welkom. Terwijl hij een van de zachtaardigste en relaxte man is die ik ken.

CLUBSPORT
9 maart 2009, 22:36
inderdaad een lullige ervaring en ik kan me ook niet voor de geest halen dat ik tijdens mijn bezoekjes mede ijsberen met een donkere huidskleur heb gezien .
maar ja als dat het beleid van de club is doe je er niet veel aan

janjanjan
9 maart 2009, 22:37
Het is helaas zo dat Gt een nogal stringent deurbeleid voert. Dat deurbeleid is ook niet altijd even helder. Met een deurbeleid op zich is weinig mis mee als je zeg maar bepaalde elementen die niet gewenst zijn in een club wilt weren.

De praktijk is helaas vaak dat nu de goeden onder de kwaden moeten lijden en dat is jammer.

:wink::wink:

Volgens mij is dat deurbeleid glashelder... Maar lees ik het goed? De ‘slechte’ allochtonen lijden onder de ‘goede’????

CLUBSPORT
9 maart 2009, 22:52
vind ik wel een drastische maatregel al kan ik van bosco zijn kant goed begrijpen dat hij er zo over denkt .

The Joker
10 maart 2009, 01:45
GT staat er idd om bekend een streng beleid te hebben.
Die lui redeneren waarschijnlijk dat ze toch wel genoeg bezoekers hebben.
Tips om je kans te vergroten om binnen te geraken:
-Kom zeer vroeg (voor 12 uur), dan zijn er zo wie zo weinig mensen en zitten ze nog niet te vol met 'buitenlanders'
-Kom alleen, grotere groepen schikken af.
-Zorg dat je verzorgd eruit ziet en netjes gekleed bent.

Of rij gewoon gelijk door naar VV, daar zie ik regelmatig na 22:00 nog grotere groepen getinte medeberen zonder probleem binnen komen, ook nieuwelingen die niet eerder geweest zijn.

Poppalarge
10 maart 2009, 03:43
Het deurbeleid bij GT was voor ons kleurrijke gezelschap ook mede de reden dat we voor VV hadden gekozen, eenmaal daar aangekomen kon de Thekefrau blijkbaar aan mijn jas zien dat we "Nederlanders" moesten zijn en daar moesten we allemaal eigenlijk best om lachen. Twee Surinamers, een Irakees en een Indo worden niet vaak voor Nederlanders aangezien en het hielp dat de Thekefrau een woordje Nederlands sprak, anders dacht ze dat we om haar aan het lachen waren.

Maar zo kan het gelukkig dus ook!

Toppie
10 maart 2009, 10:03
Als groep loop je een groter risico om geweigerd te worden en een stoere overkomen (groot, breed, kaal, etc.) is verre van bevorderlijk.
Ook nederlanders en duitsers indien ze nieuw zijn, worden ook weleens geweigerd. Toppie is bijvoorbeeld ook eens geweigerd (kan ik me alles bij voorstellen bij iemand die zo dreigend boos kan kijken :thefinger) en enkele duitsers hebben het ook meegemaakt, dus ik weet niet zeker of het alleen rascistische overwegingen zijn.


Ja is idd een klote ervaring, ik kan erover meepraten. Eerste keer naar GT! En ik stond daar dus gewoon alleen voor de deur. Volgens mij waren die uitsmijters gewoon bang ;), had namelijk mijn polarbear winterjas aan waarin ik twee keer zo breed in ben ;)
En die vijftien bezoekjes zeggen niets Bosco, je bent gewoon een briefje van 50 en echt klantvriendelijk vind ik de ontvangst allerminst, ook na tig bezoekjes. Werd tien keer hartelijker ontvangen in VV en Livingroom.

Dit zeggende ben ik daarna wel gewoon weer naar GT gegaan al was het alleen vanwege alle goede geile (ja die van Ace2) verhalen. Mijn eergevoel is dus niet veel groter dan mijn pik ;) (ja ik ben niet groot geschapen ;))

royke86
10 maart 2009, 10:53
Heb het ook al meerdere malen gehoord over geweigerde getinte mensen. Wel teleurstellend maar er zijn nog zoveel meer clubs! Heb er gelukkig nog nooit last van gehad, maar ik ga meestal ook alleen :wink:

thesickboy
10 maart 2009, 11:21
Heb er gelukkig nog nooit last van gehad, ...

Jij bent dan ook een echte bleekscheet. :D

;):wink:

seqoya
10 maart 2009, 12:15
je had gewoon niet met zijn allen tegelijk moeten gaan..ik ben paar keer met een donkere indonesier geweest en toen was ik ook bang dat we er niet in kwamen maar als je met zijn 2-en komt en ze kennen mij dan natuurlijk wel... is het wat makkelijker... ik denk als je met die surinaamse man alleen was gegaan en je turkse vriend later dan was er geen probleem gweest.. ik zie zo vaak turkse mannen en marokaanse mannen daar in GT dus echt discrimineren doen ze toch niet... alleen denk ik dat ze liever geen groepen binnen laten heb ze ook wel eens een groep blanken zien weigeren...

Ik vind de thekedames bij GT wel erg vriendelijk en leuk.....

Stiffmaster
10 maart 2009, 12:18
Gt gaat toch anders om met zijn deurbeleid denk ik dan diverse andere clubs. Ik kan me nog heel goed herinneren dat ik eens aankwam en er een aantal wat donkere ijsberen voor de deur stonden te "wachten" keurig uitziend en mij meedeelde dat het vol binnen was. Ik dacht nog bij mezelf dat is klote, maar belde toch aan. De donkere beertjes keken zeer vreemd op dat de thekefrau mij zonder problemen binnenliet. Ze waren wijzer dan het deurbeleid en zijn zonder ophef ergens anders heengegaan. :cool:

timjava
10 maart 2009, 12:34
Ik heb ook wel eens gehad, dat ik tegelijk met een groepje noord afrikaanse mannen bij GT aankwam. Ik mocht wel naar binnen, tegen het groepje noord afrikaanse mannen werd gezegd "geht nicht". Terwijl deze mannen er wel verzorgt uitzagen. Deze heren reden wel in een hele dure auto en ook ik heb dan mijn bedenkingen bij deze redelijke jonge jongens.
Ik zie bij GT wel af en toe mannen van Noord-Afrikaanse, surinaamse en aziatische afkomst. Echter dit is wel heel beperkt. Ook leden van dit forum die niet autochtone nederlanders zijn komen wel binnen.
Ik denk dat je inderdaad niet in groepjes moet komen en netjes gekleed moet gaan. Ook gouden kettingen en leren jasjes zijn niet bevordelijk voor je uitstraling.

TT Man
10 maart 2009, 12:45
Gt gaat toch anders om met zijn deurbeleid denk ik dan diverse andere clubs. Ik kan me nog heel goed herinneren dat ik eens aankwam en er een aantal wat donkere ijsberen voor de deur stonden te "wachten" keurig uitziend en mij meedeelde dat het vol binnen was. Ik dacht nog bij mezelf dat is klote, maar belde toch aan. De donkere beertjes keken zeer vreemd op dat de thekefrau mij zonder problemen binnenliet. Ze waren wijzer dan het deurbeleid en zijn zonder ophef ergens anders heengegaan. :cool:

Niet alleen GT hanteert een dergelijk belachelijk deurbeleid. In PHG heb ik ooit precies hetzelfde meegemaakt als de Stiffmeister hierboven beschrijft. Sodeju wat voelde ik mij ongemakkelijk toen ik met open armen werd ontvangen. In al mijn onnozelheid vroeg ik nog aan de Thekefrau waarom ik wel binnen mocht en zij niet. Antwoord: "Omdat het Turken zijn":o:o

TT Man
10 maart 2009, 12:47
Deze heren reden wel in een hele dure auto en ook ik heb dan mijn bedenkingen bij deze redelijke jonge jongens.

Dit riekt naar discriminatie...

joepie
10 maart 2009, 13:08
zondag waren er toch ook vele donker getinte mannen binnen kan dus wel blijkbaar :wand:

joepie
10 maart 2009, 13:20
Dag bosco. Dat is klote jouw ervaring. Wij hebben er ook wel eens een donkere iemand bij. Komt zo binnen. Dus ik weet het ook niet. Maar dat dat nog kan, ja:wand:

Azrael
10 maart 2009, 14:42
dag bosco dat is klote jouw ervaring wij hebben er ook wel eens een donkere iemand bij komt zo binnen dus ik weet het ook niet maar dat dat nog kan ja:wand:

?????????????? Kan iemand dit vertalen??????:confused:

janjanjan
10 maart 2009, 15:34
Toegang weigeren op basis van huiskleur is een vorm discriminatie, lijkt me duidelijk. Kan me moeilijk voorstellen dat iemand dat anders ziet. Echter zoals hierboven al aangegeven is, gaat het hier om het vraagstuk waarom. Ook daar zijn al, duidelijke argumenten voor gegeven. Conclusie? IJsberen met Turks, Marokkaans, etc., bloed staan bekend om hun ‘ruwe behandeling’ van dames binnen clubs, bij ramen. Vraag eens rond bij de dames naar hun ervaring… Of dit dan harde feiten zijn? Nee, slechts een generalisatie. Echter zoals altijd zit er in een generalisatie een kern van waarheid, ook al is die kern nog zo klein. Zolang het gros van de beertjes blank is, gekleurde medebeertjes een slechte naam hebben blijft het deurbeleid zoals het is. Oplossing? Elke oplossing gebaseerd op strijd lokt slechts strijd uit…

Picasso 1
10 maart 2009, 15:35
Oplossing: maak alle witte mensen zwart en maak alle zwarte mensen wit.
Dan worden voortaan alleen maar blanken geweigerd :rolleyes:.

janjanjan
10 maart 2009, 15:37
Oplossing: maak alle witte mensen zwart en maak alle zwarte mensen wit.
Dan worden voortaan alleen maar blanken geweigerd :rolleyes:.

Ik ga de verfhandel in :D

Picasso 1
10 maart 2009, 16:18
In Freude wordt geen enkele turk binnengelaten. Het bizarre is dat de eigenaar zelf een turk is.
Ik zag hem een keer vlak na de verbouwing samen met familieleden het personeel helpen. Veel buitenlands/turks gehalte op dat moment onder het personeel en tegelijkertijd werden verschillende turken die aanbelden geweigerd.

Het heeft meer te maken met belangen dan domweg met racisme denk ik.

RAUL7
10 maart 2009, 16:19
1.800 euro boete voor doorsturen racistische sms



http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/756724/2009/03/10/1-800-euro-boete-voor-doorsturen-racistische-sms.dhtml

RAUL7
10 maart 2009, 16:21
In Freude wordt geen enkele turk binnengelaten. Het bizarre is dat de eigenaar zelf een turk is.



Hij zal wel weten waarom :rolleyes:!

seqoya
10 maart 2009, 16:43
ik heb anders wel turken in ijsberenjas gezien in freude hoor ...

Goedemorgenallemaal
10 maart 2009, 17:33
Misschien na het eten van chocoladevla??

Duo Penotti,
twee kleuren in een pottie
Bruin en wit..
waar lekker veel in zit....

Geloof het of niet maar toen ik nog in militaire dienst zat (jeej, ben ik al zo oud?)
was dat in mijn peloton een van de meest gezongen vierdaagseliederen....

Goedemorgenallemaal
10 maart 2009, 17:36
In Freude wordt geen enkele turk binnengelaten. Het bizarre is dat de eigenaar zelf een turk is.
Het heeft meer te maken met belangen dan domweg met racisme denk ik.
Wellicht in dat geval.
Ik weet dat in veel privehuizen als er een Turk of een Marokkaan binnen komt de dames van dezelfde afkomst zich niet hoeven voor te stellen.
(Eerste lijns informatie, een vriendin van mij heeft een scriptie gedaan over de privehuizen en juridische kaders en af en toe durfde ze niet alleen te gaan en moest ik mee. Zo hoor je nog eens wat).

Jetliner
10 maart 2009, 18:13
Oplossing: maak alle witte mensen zwart en maak alle zwarte mensen wit.
Dan worden voortaan alleen maar blanken geweigerd :rolleyes:.
Michael Jackson zit op droog zaad. Hij verkoopt zijn zuurstoftent. Neuzen en kinnen heeft-ie in solden staan.

Niet alleen bij de deur wordt er gediscrimineerd. Ook eenmaal binnen kan het zich voordoen.
Ik herinner mij de goeie ouwe Ritz Relax.
Op de fora ging de ronde dat er blanke Oost-Europese dames zouden zijn die klandizie van allochtone beren weigerden.
Hierover kreeg ik bevestiging toen ik in het televisiesalon een gesprek volgde onder Hongaarse meiden die hun beklag maakten over gekleurde gasten. "Neen, Turken krijgen van ons geen service!"
Was het ingebakken racisme (toch latent aanwezig in voormalige Oostbloklanden) of was het een boycot op het gedrag van een aantal gasten?

Dit staat toch in contrast met de taferelen die ik later in YY zou zien, waar groepjes allochtonen de jan kwamen uithangen en bepaalde dames een hele dag voor zich afkochten.

janjanjan
10 maart 2009, 18:28
Michael Jackson zit op droog zaad. Hij verkoopt zijn zuurstoftent. Neuzen en kinnen heeft-ie in solden staan.

Niet alleen bij de deur wordt er gediscrimineerd. Ook eenmaal binnen kan het zich voordoen.
Ik herinner mij de goeie ouwe Ritz Relax.
Op de fora ging de ronde dat er blanke Oost-Europese dames zouden zijn die klandizie van allochtone beren weigerden.
Hierover kreeg ik bevestiging toen ik in het televisiesalon een gesprek volgde onder Hongaarse meiden die hun beklag maakten over gekleurde gasten. "Neen, Turken krijgen van ons geen service!"
Was het ingebakken racisme (toch latent aanwezig in voormalige Oostbloklanden) of was het een boycot op het gedrag van een aantal gasten?

Dit staat toch in contrast met de taferelen die ik later in YY zou zien, waar groepjes allochtonen de jan kwamen uithangen en bepaalde dames een hele dag voor zich afkochten.

Hola mijn naam word hier met iets geassocieerd… ik ontken alles:thefinger

Jetliner
10 maart 2009, 18:54
Vlaamse gezegden,
De jan uithangen = stoer doen.
De beer (of de beest) uithangen = baldadigheden plegen.
;)

janjanjan
10 maart 2009, 18:56
Vlaamse gezegden,
De jan uithangen = stoer doen.
De beer (of de beest) uithangen = baldadigheden plegen.
;)

Aha vandaar dat ik Jan heet :D

Phoenix77
12 december 2009, 05:33
Dear IJsberen fellows,

I'd like to report the story that really happened to us, me and 2 other friends. Our initial plan was to visit the Golden Time the 1st day, then Yin Yang the next day. Fortunately we had a car so we had the flexibility to switch to another club. Just incase ...

The first day we arrived at 6 pm, they didn't open the door, a theckefrau came out and told us "it's not possible today". At this moment I thought that maybe it was full and overcrowded, which is often the case in the most frequented club of NRW, and this I can understand. So we headed to Roermond and staid at the sauna club Yin Yang until the closing time. We said: it doesn't matter anyway, we'll do the Golden Time the next day and this time we'll try to arrive soon after the opening time.

The next day we arrived in the early afternoon at 1 pm. This time someone buzzed and let us come in.

We stood a couple of minutes in front of the reception desk and nobody came to speak to us. In fact, behind the reception desk, there was a room with a japanese style folder screen (just like this one), and the reception girl was alternatively hiding behind this folder, and looking at us suspiciously, and I mean you could clearly read the despise in her eyes. Maybe she was having a discussion with her superiors about "are we gonna let them come in", who ever knows?

3 minutes later the reception girl finally came to us, without the usual greetings you can expect from civilized people, and still without a smile of course, and she said something in German like "it's not possible for you to come in". I can't understand German, anyway she was shaking her head from right to left, which clearly means "no".

The welcome was so icy and so frosty that we felt uncomfortable, just like we were undesirable elements. That makes me wonder what kind of consideration do they have for their clients.

Before my departure, I was so excited and so eager to discover the Golden Time, since more than 2 years that I read so many enthousiastic reviews about this place, I wanted to make my own opinion as a frequent YY visitor and compare the two. After that second time we got turned away I got angry and disappointed.

It wasn't a great loss anyway, as a result we spent 2 consecutive days at sauna club Yin Yang, and we got laid with the most stunning beauties one can ever dream of (more to follow in my report). Besides, the way we've been warmly welcomed at YY, it's like day & night compared to what we just had experienced in Brüggen.

You see, that's the great thing I like about free market and competition : if you don't find what it takes with merchant A, feel free to switch to merchant B.

No politics, no polemical discussion, I'm just pointing out facts. Stories like this happen on a regular basis at the Golden Time, everybody can take his own conclusion out of them, and personally I've made up my mind about it.



Vertald met babelfish.altavista.com

(met personelijk correctie) :

Beste kameraden IJsberen,

Ik zou het verhaal te melden dat werkelijk aan ons (me en 2 andere vrienden) gebeurde. Onze aanvankelijk plan moest de Gouden Tijd bezoeken de 1st dag, toen Yin Yang de volgende dag. Gelukkig hadden wij een wagen zodat hadden wij de flexibiliteit om op een andere club over te schakelen. Incase enkel…

De eerste dag kwamen wij om 6 uur. aan, de deur gelsoten bleeft, kwam een theckefrau uit en vertelde ons " niet mogelijke". Op dit ogenblik dacht I dat misschien het, zoals vaak in de meest gefrequenteerde club van NRW, en dit volledig en overladen was, dat ik kan begrijpen. Zo leidden wij aan Roermond en bezadigd bij de saunaclub Yin Yang tot de sluitingstijd. Wij zeiden: het doesn' t kwestie hoe dan ook, we zullen de Golden Time bezoeken de volgende dag en dit keer we zullen probeeren om spoedig na de openingstijd aan te komen.

De volgende dag kwamen wij in de vroege namiddag aan om 1 uur. Dit keer zoemde iemand en komen binnen. Wij bevonden ons een paar notulen voor het ontvangstbureau en niemand kwam aan ons spreken. In feite, achter het ontvangstbureau, was er een ruimte met het Japans scherm van de stijlomslag (enkel als dit (http://www.amazon.com/Unique-Contemporary-Furniture-Japanese-Partition/dp/B000CE8S5S)), en het ontvangstmeisje met afwisselend verborg achter deze omslag, en bekeek ons , en ik bedoel : u duidelijk kon lezen in haar ogen veracht. Misschien had zij een bespreking met haar meerderen over " zijn wij die hen gaan laten komen in" , wie ooit het weet?

3 minuten later kwam het ontvangstmeisje aan ons, zonder de gebruikelijke groeten u van beschaafde mensen kunt verwachten, en nog natuurlijk zonder een glimlach, en zij zei iets in het Duits zoals "Het is niet mogelijk voor u te komen in". Ik versta niet het Duits, in elk geval schudde zij haar hoofd van rechts naar links, wat duidelijk betekent : "no".

Het onthaal was zo ijzig dat wij ongemakkelijk voelden, enkel als waren wij ongewenste elementen. Dat maakt me benieuwd zijn welk soort overweging zij voor hun klanten hebben.

Voor mijn vertrek, was ik zo opgewekt en zo enthousiast om de Golden Time te ontdekken, sinds meer dan 2 jaaren dat ik zo vele enthousiastic verslagen over deze plaats heb gelezen, ik mijn eigen advies wilde maken als frequente YY bezoeker en ik deze twee wilde vergelijken. Na die tweede keer die wij de weigereing hebben gekregen, woord ik boos en teleurgesteld.

Het was niet een groot verlies hoe dan ook, dientengevolge brachten wij 2 opeenvolgende dagen bij saunaclub Yin Yang, en wij hebben sex gehad met de meest geweldige schoonheden men ooit kan dromen van. Bovendien, de manier wij worden warm verwelkomd bij YY, is zoals dag & nacht in vergelijking met wat wij net in Brüggen hadden ervaren.

U ziet, dat is het grote ding houd ik ongeveer van vrije markt en de concurrentie: als u niet kan vinden wat u wilt met verkooper A, voelt vrij om op verkoper B. over te schakelen.

Geen politiek, geen polemical bespreking, dat enkel op feiten wijst. De verhalen als dit gebeuren periodiek in de Golden Time, kan iedereen zijn eigen conclusie uit trekken, en persoonlijk mijn mening is gedaan.

seqoya
12 december 2009, 09:13
Farid .. really sorry to hear that this has happened to you guys... with how many guys did you come ?? in GT they often do not like to have groups so maybe in future you guys go one by one... with some time in between... when one guy comes they seem to let them in earlier...

where are you guys from actually ?? hope you can discover GT next time !!
If you still want cause I can also understand that you have something like forget it...

ijsbeer11
12 december 2009, 12:07
Waarom wordt dit bericht hier geplaatst..
Zo´n Geile Tijden waren het niet :thefinger:

KevinK
12 december 2009, 16:07
Farid, probably you are Arab or Mediterrenean looking, and those people are mostly refused. Many of the working girls also refuse to provide them services, as of their attitude towards women, which I fully understand.

Tiga
12 december 2009, 16:10
as of their attitude towards women, which I fully understand.

Stereotypering. Geldt niet voor alle mannen die tot de doelgroepen behoort die je noemt.

ijsbeer11
12 december 2009, 17:59
Vorige week zaterdag 5 december gesproken met een profvoetballer van Noord Afrikaanse afkomst. Het verbaasde hem dat hij herkend word aangezien hij in de kelder van de eredivisie speelt ;)
Maar goed, hij gaf aan ook al enkele malen te zijn geweigerd terwijl hij er gewoon netjes uitzag.

Op zich vind ik het beleid bij de GT goed, heb daar nog nooit ruzie of problemen gezien (is ook beter van niet met die kledingkasten bij de ingang) maar ze zullen ongetwijfeld met een bepaalde reden, bepaalde mensen weren.

Of dit iets met uiterlijk of afkomst te maken heb betwijfel ik, er zijn immers alle nationaliteiten te zien in de GT, en dan bedoel ik niet alleen de damens

KevinK
12 december 2009, 23:48
Stereotypering. Geldt niet voor alle mannen die tot de doelgroepen behoort die je noemt.

De vrouwen die er ervaring mee hebben zijn er doorgaans niet over te spreken, en prijzen GT om haar deurbeleid.
Ik kan me zelfs ook voorstellen dat GT niet wil dat pooiers binnenkomen om hun handelswaar in de gaten te houden.

Phoenix77
13 december 2009, 14:20
De meeste schokken was niet de zuivere weigering, het was vooral de erg slecht manier waarop was het gedaan.

Verbeeld u de situatie: u komt in een winkel en de eigenaar houdt u wachtend, verbergt achter een Japanse stijl kamerscherm (http://www.amazon.com/Unique-Contemporary-Furniture-Japanese-Partition/dp/B000CE8S5S) pratend met zijn partners, soms bekijkende u op en minachtend manier, en het duurt 5 minuten lang voor om hij aan te komen, en vertelt u zonder enige groet of enig teken van beleefdheid weg te gaan. Drommels ! Zijn zij grootgebracht door varkens of wat???

Als slechts zij aan ons waren gekomen en met een glimlach gezegd: "goedemorgen… het spijt me ... maar vaandag is het niet mogelijke", zouden wij niet en hele zaak ervan doen.

Gelukkig zijn zij niet onze weekend te bederven geslaagd, omdat de goede tijd die wij in YY hebben gehad en het warme onthaal dat wij daar hebben gekregen waren een groot comfort voor ons en maakten ons volledig het vergeten.


original text :

The most shocking for us wasn't the mere fact of being turned away, it's especially the sleazy way we have been.

Just figure it out : you're coming in a shop and the owner keeps you waiting, hides behind that japanese style partition chatting with his mates, sometimes looks at you scornfully, and then it takes 5 minutes long before he comes to you without and tells you to go away without any greeting or any sign of politeness. Jesus Christ have they been brought up by pigs or what???

If only they had come to us and said with a smile : "good morning ... I'm sorry : it won't be possible today", we would make no big deal out of it.

Happily they haven't succeed in spoiling our weekend because the great time we had in YY and the warm welcome we have received there was a great comfort to us and made us completely get over it.

Makles
13 december 2009, 16:14
Well, Farid, I never had any problems getting into GT. And I never saw any people being turned away either, even when they were with three. Normally they are not the nicest people, not unfriendly, but just doing their job.

I don't know why they turned you away, but luckily you had a great time at YY, so I should keep to that club if I were you.

adje10
13 december 2009, 16:32
ik zelf ben blij met het deurbeleid betreffende bepaalde mensen. En enkele dames die ik sprak zijn er bepaald ook niet rouwig om.

Big30
13 december 2009, 17:06
TSB, geen fan van deurbeleid gerelateerd aan huidskleur, grote fan van deurbeleid op basis van asociaal gedrag.

Dat zou voor alle de clubs de meest ideale situatie zijn! Helaas komen ideaal en werkelijkheid niet in alle gevallen overeen, daar kunnen verschillende redenen voor zijn.

Big30

lacerteux
13 december 2009, 18:11
Dear IJsberen fellows,

I'd like to report the story that really happened to us, me and 2 other friends. Our initial plan was to visit the Golden Time the 1st day, then Yin Yang the next day. Fortunately we had a car so we had the flexibility to switch to another club. Just incase ...

The first day we arrived at 6 pm, they didn't open the door, a theckefrau came out and told us "it's not possible today". At this moment I thought that maybe it was full and overcrowded, which is often the case in the most frequented club of NRW, and this I can understand. So we headed to Roermond and staid at the sauna club Yin Yang until the closing time. We said: it doesn't matter anyway, we'll do the Golden Time the next day and this time we'll try to arrive soon after the opening time.

/......./
/........./
/.........../
Geen politiek, geen polemical bespreking, dat enkel op feiten wijst. De verhalen als dit gebeuren periodiek in de Golden Time, kan iedereen zijn eigen conclusie uit trekken, en persoonlijk mijn mening is gedaan.

Salut Farid,

Hard luck Farid ! You’re probably not the first and not the last guy to be fired from the Golden Time because your appearance doesn’t match with the Golden Time look-code. The probability for a lonesome guy to be accepted in the paradise is seemingly higher than for a group of three guys coming from the north Paris suburbs (particularly at 6 pm);).

Why didn’t you test for the second day some different club as the Living Room, Acapulco, Villa Vertigo etc.. ? Going every time in the same club (the Ying Yang) is probably boring in my opinion.

Because I’ve not seen you in the Youppie forum for a very long time I though you left definitively the naughty entertainment in Germany or in the Netherland. I notice it is not the case.

See You,
Lacerteux

thesickboy
13 december 2009, 18:27
Dat zou voor alle de clubs de meest ideale situatie zijn! Helaas komen ideaal en werkelijkheid niet in alle gevallen overeen, daar kunnen verschillende redenen voor zijn.

Big30

Je moet durven dromen.;)

Phoenix77
13 december 2009, 21:00
Salut Farid,

The probability for a lonesome guy to be accepted in the paradise is seemingly higher than for a group of three guys coming from the north Paris suburbs (particularly at 6 pm);).

See You,
Lacerteux

Bonjour Lacerteux,

Tu n'as pas lu mon message dans son intégralité. Nous nous y sommes rendus à deux reprises les deux jours consécutifs, le premier jour à 18 heures, là on pouvait parfaitement s'attendre à ce que ce soit plein à craquer, et ça je te le concède, mais le deuxième jour nous somme arrivés en début d'après-midi à 13 heures.

Quand bien même je serais arrivé à 10h50 devant l'entrée, seul et bien habillé, je ne crois pas du tout que ça aurait changé la donne, surtout quand on sait l'accueil glacial qui nous a été réservé. D'ailleurs je ne referai pas d'autre tentative. Quel intéret de changer 3 ou 4 fois de bus ou de train, ou bien payer 25€ de taxi aller, + 25€ retour, alors que de l'autre coté de la frontière il y a un club très facilement et rapidement accessible qui m'accueille à n'importe quelle heure de la soirée?

in english :

Hello Lacerteux,

You haven't read my message in full. Actually we've been there twice, two consecutive days, the first day at 6 pm, this time we clearly expected the club to be full, I grant you that. But the next day we arrived at 1 pm, early afternoon.

Even though I would arrive at 10;50 am, alone and dressed in classy wear, I don't think it would change the deal at all, especially when you know the cold attitude with which they received us. Besides I won't make any further attempt. I mean what sens does it make, paying 25€ taxi + 25€ return, or changing of train / bus 3 or 4 times, whereas across the NL bounds there's a club easily and quickly reachable that welcomes me at any time of the evening?

The Saint
13 december 2009, 21:16
Kan deze discussie niet in een aparte topic bij GT geplaatst worden zoals ook bij youppie gedaan wordt; ik heb niks tegen deze discussie, maar dit past niet onder "Geile Tijden" me dunkt... ik word er niet opgewonden van in de geile zin van het woord :rolleyes:

Doctor Love
23 april 2010, 18:40
Ik heb de meeste berichten in deze topic gelezen (niet alle) en dan valt me op hoeveel misverstanden er zijn. Ben je misschien Marokaan of Turk? Was je misschien met een groep?

Ook zeer ergerlijke reacties zoals "het is nu eenmaal zo" (de "wir haben es nicht gewusst" houding).

Ik lees ook op andere fora in binnen- en buitenland dat vooral donkere collegawandelaars (vaak Surinamers, Antilianen) niet worden toegelaten in GT. Ook niet als ze alleen komen. Ervaringen van meerdere mensen.

Dus geloof het nou maar gewoon: het gaat simpelweg om de huidskleur, niet om potentieel gedonder of iets dergelijks.

Binnenkort gepland naar GT te gaan, maar gezien de aanhoudende stroom berichten over rascisme door deze club heb ik besloten naar een "kleurenblinde" club te gaan.

Bovendien stuur ik een mailtje naar info@goldentime.de met het verzoek eens een reactie te geven. Ook heb ik besloten niet meer naar deze club te gaan (er zijn immers talrijke goede alternatieven) tot het huidige management vervangen is door mensen met meer fatsoen en hersens.

timjava
4 juli 2010, 14:46
nou ik kan kort maar krachtig zijn!!! Na een paar keer eerder bij GT zijn geweest kwam ik gister met 2 vrienden aan bij GT! Helemaal positief ingesteld druk ik op de bel!! Hey, de deur gaat niet open! Een van de Thekefrauen komt aangelopen en zegt enkel:" Ein moment bitte"....na een goede 5 minuten komt ze terug en zegt" Es tut mir leit aber wir konnen dir nicht dreinlassen".......Nou waren mijn vrienden helemaal niet gevaarlijk en de parkeerplaats was bijna nog helemaal leeg, maar toch niet. Nu ben ik niet iemand die een partij stennis gaat maken dus maar weer teleurgesteld terug de auto in gestapt(na 1,5 uur rijden) en voor de eerste keer richting VV gereden! Toen we eraf reden zij de beveiligingsman nog wel even sorry( net gebaar vind ik wel!!) Was ook een mooie ervaring! Jammer van de GT! Dus maar flink gesmeten met geld bij de VV en uiteindelijk daar om 03.00 de villa verlaten.

Lijkt mij vervelend om geweigerd te worden. Ik hoop echter dat ze het licht hebben gezien bij GT en niet meer de tent stampvol met beren laten stromen. De laatste keer dat ik in GT was, waren er 25 vrouwen en 300 beren. Een ramp, waardoor ik voorlopig niet meer naar GT ga. Waarschijnlijk kun je achteraf blij zijn dat je niet naar binnen bent gegaan.

hardmike
4 juli 2010, 14:53
Na gister bij VV te zijn geweest maar even een kort verslagje!! IK kwam eigenlijk per abuis bij VV terecht en daarmee start ook dit verhaal!

Na veel lovende reacties op dit forum over Golden Time ben ik tweemaal bij GT geweest! Ik had daar een geweldige tijd gehad en besloot daarom 2 van mijn beste vrienden eens op sleeptouw te nemen!! De agenda's afgestemd en gister was dan de dag! We zijn in de auto gestapt en richting GT afgereisd(1,5 uur rijden). Toen we daar waren auto geparkeerd en aangebeld. Je raadt het al na 5 minuten zaten we al weer terug in de auto.....We werden dus keihard geweigerd...Na even kort nagedacht te hebben kon ik me nog Villa Vertigo herinneren! Hup adres in de navigatie geknald en flink gefrustreerd het gas erop!!! Binnen 15 min stonden we bij Villa Vertigo voor de deur. Ik mijn vrienden eerst maar naar binnen laten gaan en ik volgde hun daarna! Wat een verschil! Met een glimlach werd ik onthaald! De sfeer is veel kalmer! de omgeving is iets exclusiever en ook hier waren genoeg leuke dames...Het mooiste vind ik nog wel dat de dames gewoon even lekker komen kletsen! Ze nemen echt de tijd voor je! Voor mij heeft de GT het voorlopig ook even afgedaan en ga ik weer even naar de VV! :)

MichelJ
4 juli 2010, 15:14
Lijkt mij vervelend om geweigerd te worden. Ik hoop echter dat ze het licht hebben gezien bij GT en niet meer de tent stampvol met beren laten stromen. De laatste keer dat ik in GT was, waren er 25 vrouwen en 300 beren. Een ramp, waardoor ik voorlopig niet meer naar GT ga. Waarschijnlijk kun je achteraf blij zijn dat je niet naar binnen bent gegaan.

Hardmike geeft aan dat de parkeerplaats bijna leeg was, dus er zal niet geweigerd zijn ivm met drukte. Overigens worden in GT regelmatig gasten niet binnengelaten.

Afgelopen vrijdag waren de parkeerplaatsen rond 14 uur al helemaal vol en toch viel het met de drukte reuze mee (mede doordat iedereen buiten was, binnen zal het 40 graden geweest zijn). Ook (vrijwel) geen wachttijden voor de sleutel en bij het eten stond er een rij van 5 man om 18 uur. Kortom, vrijdag was het er prima :biggrin:

yep3
4 juli 2010, 17:51
Waarom denk je eigenlijk dat je geweigerd bent?
Het gebeurt wel maar zeer weinig. Kan
misschien zijn dat ze jullie aanzag voor anderen waar ze slechte ervaringen mee hadden. Hoe is jullie voorkomen? Mss volgende keer niet met
zijn drieën voor de deur gaan staan. Is te gek voor woorden eigenlijk

timjava
4 juli 2010, 17:58
Overigens worden in GT regelmatig gasten niet binnengelaten.


Waarschijnlijk worden er nog niet genoeg mensen geweigerd, want ik vind het de laatste keren dat ik er ben geweest overvol. Zo vol dat ik liever had gehad dat ik was geweigerd. Want nu ben ik later alsnog doorgereden naar een andere club omdat het te vol was.:hammer:

Costana
4 juli 2010, 18:27
Waarschijnlijk worden er nog niet genoeg mensen geweigerd, want ik vind het de laatste keren dat ik er ben geweest overvol. Zo vol dat ik liever had gehad dat ik was geweigerd. Want nu ben ik later alsnog doorgereden naar een andere club omdat het te vol was.:hammer:

Telkens ik er ben zie ik mensen geweigerd worden.
Soms kun je wel denken waarom, andere keren vraag ik mij ook af waarom...

ahja

Big30
4 juli 2010, 19:48
Uit VV en Gt topic gekopieerd. Discussie over deurbeleid in dit topic.

TT Man
7 juli 2010, 11:07
tot het huidige management vervangen is door mensen met meer fatsoen en hersens.

Fatsoen en hersens in deze branche?

facial
7 juli 2010, 13:26
Volgens mij hebben de meeste mensen in deze branche ook gewoon fatsoen, hersens hebben ze zeker zo'n club levert gewoon veel geld voor ze op dus echt dom zijn ze niet

Costana
7 juli 2010, 13:35
Volgens mij hebben de meeste mensen in deze branche ook gewoon fatsoen, hersens hebben ze zeker zo'n club levert gewoon veel geld voor ze op dus echt dom zijn ze niet

Dacht ik ook net te zeggen, dom kun je ze niet noemen, eerder levenswijs :)

Stiffmaster
8 juli 2010, 08:43
Dacht ik ook net te zeggen, dom kun je ze niet noemen, eerder levenswijs :)

Volgens mij zijn alleen wij ijsberen een beetje dom :eek:, want hoeveel van ons zijn er aan verslaafd geraakt, ik in elk geval wel :cool::cool:

facial
8 juli 2010, 08:55
verslaaft raken aan de dames is volgens mij minder erg dan aan drank druks of sigaretten en al ga je er aan kapot heb je in ieder geval een mooie dood:biggrin:

Costana
8 juli 2010, 10:37
Volgens mij zijn alleen wij ijsberen een beetje dom :eek:, want hoeveel van ons zijn er aan verslaafd geraakt, ik in elk geval wel :cool::cool:

Wat is verslaafd raken... elk mens is vatbaar voor bepaalde verslavingen.. de een is gewoon duurder/ongezonder/minder aanvaard/... etc zolang we maar genieten van het leven !!:blume:

ontopic: ook blanken worden geweigerd hoor, niet altijd duidelijk waarom maarja

ilovethaigirls
8 juli 2010, 12:19
Heb het ook wel een paar keer gezien dat gasten werden geweigerd. Waren altijd allochtonen.

Een keer werden er aan het ijzeren hek 2 allochtone gasten geweigerd. Na wat over en weer geroep, kwam een kleerkast hen duidelijk maken dat ze er niet in kwamen.

Mijn vriend en ik dachten toen ook dat we er niet in gingen komen (was een van onze eerste keren GT), wij stonden er namelijk vlak naast te wachten..... Tot mijn verbazing deed de man teken dat wij wel doormochten.

Ik ben voorstander van een goed deurbeleid. En dan bedoel ik dit niet naar huidskleur. Er worden in GT nog veel te weinig gasten geweigerd of aan de deur gezet.

Heb me vorige zondag weer zeer geërgerd aan een groepje oervervelende, zeer storende kerels en dit waren dan gasten uit Nederland, er was maar 1 allochtoon bij.

MiniME
9 juli 2010, 10:25
Als er niet op huidskleur maar op "irritant gedrag" wordt geweigerd, dan lijkt me dat prima. Jammer alleen dat dan half Limburg (NL/B) niet meer naar binnen zou mogen (tenminste, degene die alleen maar komen om te barhangen), en dan mist GT teveel omzet, dus dit zal helaas wel niet gaan gebeuren.

seko
29 juli 2010, 02:44
Beste ijsberen, na 2 voortreffelijke bezoekjes samen met een vriend vandaag weer een bezoekje willen bregen aan GT. De vriend die mij heeft meegenomen de eerste 2 keren is op vakantie dus ik dacht ik neem een andere ijsbeer mee vandaag. Komen aan op de parking, redelijk vol maar toch nog een aantal plaatsen op de binnenplaats. Bellen aan, mevrouw ( de lange ) komt doodleuk vertellen dat het zogezegd "vol" zit vanavond. Terug naar de wagen, terwijl we gaan vertrekken zien we 4 grijze ijsberen toekomen en deze worden doodleuk zonder pardon binnengelaten. Hoe moet ik mij nu voelen? Wat is de oplossing hiervoor? Is dit gewoon puur racisme? Ja ik ben van turkse afkomst maar geboren en getogen in het Belgische limburg. Weet er iemand raad?

MichelJ
29 juli 2010, 03:25
Wat is de oplossing hiervoor? Is dit gewoon puur racisme? Ja ik ben van turkse afkomst maar geboren en getogen in het Belgische limburg. Weet er iemand raad?

Enige oplossing is naar een andere club gaan. In GT worden regelmatig mensen geweigerd, oa. Turken, Marokkanen, body-builders, hells-angels maar ook gewoon groepjes mensen. Soms is de redenen van weigering onduidelijk. Ook in LR zie ik regelmatig mensen geweigerd worden. PHG of VV (?) zou dan een alternatief kunnen zijn.

Mods: wellicht kan die samengevoegd worden met dit draadje: https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?t=15999&highlight=weigering&page=3

tifkad
29 juli 2010, 09:20
Weet er iemand raad?

Tis een beetje illegaal, maar je zou het met napalm kunnen proberen.

T.

seqoya
29 juli 2010, 09:33
het is mischien van de zotte maar mischien moet je eens proberen om apart naar de deur te gaan.... jij eerst en daarna je vriend.... 5-10 min later.... kan eens helpen...en als je er vaker komt en de thekedame je kent dan heb je geen problemen meer...

ik ben er aardig bekend en ik neem vaker klanten mee vanuit alle delen van de wereld pas nog een hele donkere man en dan denk ik ook wel eens als we er maar in komen...maar tot nog toe noooit problemen gehad....

Maar Seko je moet eens proberen om alleen binnen te gaan....groepen worden zoieso altijd al met argusogen bekeken en ik zie vaker als turkse of andere buitenlandse mannen met 2 of 3 komen dat ze geweigerd worden.... en dan paar minuten later komt er 1 turkse man bijv en die komt er wel in.... dus probeer deze tip maar eens uit...zou ik zeggen...

seko
29 juli 2010, 10:06
Wat ik het eigenaardige vind, een week geleden zijn we 2 x met een andere vriend samen geweest, geen enkel probleem gehad. Toen stond de blonde dame aan de ingang. Gisteren stond de lange dame met bruin haar aan de deur. Vind ik het nu echt belachelijk dat je bij zo een "club" geweigerd word. Het is tenslotte tegen betaling.

BAA555
25 april 2013, 11:01
2 weken geleden een bezoekje proberen brengen aan deze club, maar zag mijn poging aan de deur mislukken, aangezien de deurjongen (lees: man van +/- 45 jaar), die er door de gastvrouw bij werd gehaald, daar een stokje voor stak. Ben zelf van buitenlandse origine, maar was, vond ik van mezelf wel net gekleed. Wel had ik de pech dat op het moment ik aan de deur kwam, er ook een taxi stopte met 2 gasten, die er ook niet heel Belgisch, Nederlands, of Duits uitzagen. Dus blijkbaar werden we als 1 groep aanzien, en mocht ik onverrichter zake weer in de wagen hoppen, om dezelfde anderhalf uur durende rit, in de andere richting te mogen maken. Natuurlijk ben ik met het gedachte opgegroeid dat de aanhouder wint, en zou ik vanmiddag opnieuw een poging willen wagen. Alleen zou ik het nu wel doordachter te werk willen gaan, aangezien een rit van 1.5 uur heen en 1.5 uur terug, wel in je kleren kruipt, als er tussen die ritten niks (ont)spannend gebeurt...

Dus als er iemand tips, aanbevelingen heeft: deze zijn meer dan welkom.
Moest er een goede ziel (en vaste klant) van plan zijn om vandaag rond 14u ook naar GT te gaan, en het zien zitten om een goede daad te verrichten, en mij mee binnen te loodsen, dan zou deze zonnige donderdag nog zonniger worden voor mij...

bad pritt
25 april 2013, 12:44
2 weken geleden een bezoekje proberen brengen aan deze club, maar zag mijn poging aan de deur mislukken, aangezien de deurjongen (lees: man van +/- 45 jaar), die er door de gastvrouw bij werd gehaald, daar een stokje voor stak. Ben zelf van buitenlandse origine, maar was, vond ik van mezelf wel net gekleed. Wel had ik de pech dat op het moment ik aan de deur kwam, er ook een taxi stopte met 2 gasten, die er ook niet heel Belgisch, Nederlands, of Duits uitzagen. Dus blijkbaar werden we als 1 groep aanzien, en mocht ik onverrichter zake weer in de wagen hoppen, om dezelfde anderhalf uur durende rit, in de andere richting te mogen maken. Natuurlijk ben ik met het gedachte opgegroeid dat de aanhouder wint, en zou ik vanmiddag opnieuw een poging willen wagen. Alleen zou ik het nu wel doordachter te werk willen gaan, aangezien een rit van 1.5 uur heen en 1.5 uur terug, wel in je kleren kruipt, als er tussen die ritten niks (ont)spannend gebeurt...

Dus als er iemand tips, aanbevelingen heeft: deze zijn meer dan welkom.
Moest er een goede ziel (en vaste klant) van plan zijn om vandaag rond 14u ook naar GT te gaan, en het zien zitten om een goede daad te verrichten, en mij mee binnen te loodsen, dan zou deze zonnige donderdag nog zonniger worden voor mij...

Ga naar een andere club of heb je geen eigenwaarde ?
In Acapulco of Samya kom je probleemloos binnen en zo zijn er wel meer goede clubs, waar de eigenaren zelf buitenlands zijn ( turks) en het geen probleem is.
Anders good luck in GT.

BAA555
25 april 2013, 12:55
Het gehalte van mijn eigenwaarde wordt zeker niet bepaald door het al dan niet binnen mogen in een club.
Feit is, dat ik moeilijk een "nee" kan accepteren, en daarom (misschien wel naïef) blijf zoeken naar een manier om een "ja" te verkrijgen.
En bedankt voor me good luck te wensen, want dat is wat ik ga doen, opnieuw proberen... ;)

Jan_Wandelaar
28 april 2013, 23:21
Feit is, dat ik moeilijk een "nee" kan accepteren, en daarom blijf zoeken naar een manier om een "ja" te verkrijgen.

En dat is nu net de ongewenste karaktertrek op basis waarvan de toegang is geweigerd. Een opgeblazen ego dat bij een afwijzing haantjesgedrag gaat vertonen. En wanneer aangegeven word dat dit onwenselijk is, dan lopen janken dat je op huidskleur of afkomst gediscrimineerd word. Nee, het is dat opgeblazen ego'tje en dat haantjesgedrag waar men niet op zit te wachten. Ongeacht je huidskleur of afkomst.........

J.W.

bergm550
28 april 2013, 23:43
Feit is, dat ik moeilijk een "nee" kan accepteren, en daarom (misschien wel naïef) blijf zoeken naar een manier om een "ja" te verkrijgen.



En dat is nu net de ongewenste karaktertrek op basis waarvan de toegang is geweigerd. Een opgeblazen ego dat bij een afwijzing haantjesgedrag gaat vertonen. En wanneer aangegeven word dat dit onwenselijk is, dan lopen janken dat je op huidskleur of afkomst gediscrimineerd word. Nee, het is dat opgeblazen ego'tje en dat haantjesgedrag waar men niet op zit te wachten. Ongeacht je huidskleur of afkomst.........

J.W.

Precies, ik kon het niet beter zeggen.

vrije jongen
29 april 2013, 00:54
Wat een bs, alsof de 'ware reden' dat sommige mannen niet binnenkomen een geheim is:rolleyes:. Door mijn melkwitte huidje zal ik er zelf niet snel last van hebben, maar om andermans standpunt ten opzichte van een 'nee' als de ware reden te bestempelen is een gotspe... jw en bergm, schaam je.

Jan_Wandelaar
29 april 2013, 02:12
maar om andermans standpunt ten opzichte van een 'nee'....

Dat standpunt ten opzichte van het woord 'nee' komt voort uit een karaktertrekje dat maar weinigen kunnen appreciëren. Wanneer mensen met een bepaald uiterlijk dat karaktertrekje bovenmatig vertonen dan zal dat uiterlijk met dat karaktertrekje geassocieerd worden. Helaas is het dan onvermijdelijk dat mensen over 1 kam geschoren gaan worden.

Het niet huidskleur of afkomst wat de reden is om de toegang te weigeren. Het is dat de huidskleur of afkomst geassocieerd word met karaktertrekjes die de gemiddelde Belg, Duitser of Nederlander nu niet direct associeert met prettig gezelschap.

J.W.

KevinK
29 april 2013, 05:36
Ze moeten gewoon geen moslims binnenlaten. Dat die maar naar een club met gesluierde vrouwen gaan.
Ik denk dat ik hiermee de mening van veel beren en ook DVP's openlijk uitspreek. Dames voelen zich slecht behandeld door bovengenoemden. Nu alleen nog de Walen en de Fransen buitenhouden.

bad pritt
29 april 2013, 07:13
En dat is nu net de ongewenste karaktertrek op basis waarvan de toegang is geweigerd. Een opgeblazen ego dat bij een afwijzing haantjesgedrag gaat vertonen. En wanneer aangegeven word dat dit onwenselijk is, dan lopen janken dat je op huidskleur of afkomst gediscrimineerd word. Nee, het is dat opgeblazen ego'tje en dat haantjesgedrag waar men niet op zit te wachten. Ongeacht je huidskleur of afkomst.........

J.W.

Je schuift deze beer meteen weer een hele riedel aan aannames in de schoenen.

Onze brave Bergm is er als de kippen bij om je gelijk te geven.
Hij is immers de blanke brave nederlander op zijn degelijke fiets die wel binnen mag.

Dat er mogelijk discriminatie plaatsvind aan de deur ja daar gaan we niet over nadenken.
Het ligt immers voledig aan jouw vriend.
Jij bent niet blank, rijd niet op een degelijke opa fiets en je geloof staat ons ook niet aan, allemaal terroristen.
Als je gaat schijten gebruik je geen wc papier en je gaat 5 x per dag je matje in een vol GT uitspreiden om te bidden,dat kan niet, iedereen die er een keer op zaterdag was kan dat beaamen, je benadert alle vrouwen als hoeren en die werken hier niet !!!, flikker op, ga maar naar een club met gesluierde vrouwen, trouwens je had toch een harem in je thuisland, wat doe je hier bij ons aan de deur, wegwezen !!! Til je shirt trouwens eens op, is dat je bierbuik of heb je een bomgordel aan ?

Kortom:
Wie weet hoe deze man zich aan de deur gedragen heeft ?
Mischien is hij wel echt geweigerd op basis van zijn nationaliteit ?

bad pritt
29 april 2013, 07:17
Ze moeten gewoon geen moslims binnenlaten. Dat die maar naar een club met gesluierde vrouwen gaan.
Ik denk dat ik hiermee de mening van veel beren en ook DVP's openlijk uitspreek. Dames voelen zich slecht behandeld door bovengenoemden. Nu alleen nog de Walen en de Fransen buitenhouden.

Discrimineren is niet the way to go, er zijn zat zich normaal en maatschappelijk geaccepteerd gedragende moslims en ik ken er genoeg.

Waarom zouden die niet binnen mogen ?
Deurbeleid is wat anders, een groepje schreeuwerige patserige marokkies komt nergens binnen behalve in PHG:smile2: en dat is begrijpelijk en niks mis mee. Het is een smal lijntje maar iemand weigeren omdat hij moslim is, is 100% discriminatie en dat is bij wet overal verboden en terecht, als je daarvoor bent moet je de geschiedenis boekjes maar weer eens afstoffen.

Picasso 1
29 april 2013, 07:41
Als de reden voor een toegang weigering een opgeblazen ego zou zijn, dan denk ik dat de helft van de leden op dit forum GT niet meer zou binnen komen.

bad pritt
29 april 2013, 07:44
Als de reden voor een toegang weigering een opgeblazen ego zou zijn, dan denk ik dat de helft van de leden op dit forum GT niet meer zou binnen komen.

hahaha het GT overbevolkingsprobleem zou bij konsequente toepassing grotendeels opgelost zijn.

Zultbroek81
29 april 2013, 07:59
Je schuift deze beer meteen weer een hele riedel aan aannames in de schoenen.

Onze brave Bergm is er als de kippen bij om je gelijk te geven.
Hij is immers de blanke brave nederlander op zijn degelijke fiets die wel binnen


ik vind bergm550 best een ruige kerel!hij heeft aida aan haar haar getrokken tijdens de sex!en hij heeft in z'n eigen oog gespoten. En daarna had hij een rood oog ,hahaha!

bad pritt
29 april 2013, 08:04
Het gehalte van mijn eigenwaarde wordt zeker niet bepaald door het al dan niet binnen mogen in een club.
Feit is, dat ik moeilijk een "nee" kan accepteren, en daarom (misschien wel naïef) blijf zoeken naar een manier om een "ja" te verkrijgen.
En bedankt voor me good luck te wensen, want dat is wat ik ga doen, opnieuw proberen... ;)

Heb je al eens en andere club geprobeerd dan GT is echt niet het alfa en omega van clubland...er zijn zoveel leuke clubs...allemaal anders.

masseurke
29 april 2013, 08:38
Tijd om te vegen denk ik zo,
één; het past niet in deze rubriek
twee; er worden hier zaken neergepend die hoerenlopers beter niet zouden neerpennen!

M

Zultbroek81
29 april 2013, 09:18
M.....staat dat voor moraalridder?of wannabe moderator ;)

bad pritt
29 april 2013, 09:22
M.....staat dat voor moraalridder?of wannabe moderator ;)

Maak maar een aparte thread aan onder GT, dan hoeft deze amusante "GT dicriminatie of niet thread" niet verloren te gaan, inclusief de one liner van de maand van Pic1.

satanic surfer
29 april 2013, 11:02
Aanvatten met een heuglijke mededeling: er wordt herhaaldelijk melding gedaan door enkele notoire bezoekers dat een aantal dames hun prijslijstje hebben bijgesteld naar onder, zoals het hoort, waarvan akte, release the pressure.

Verdergaan met een zonneklare mededeling aangaande deurbeleid: simpel zat, er wordt rigide geselecteerd in GT op basis van huidskleur/origine, dat behoeft weinig tot geen verdere uitleg, zonneklaar, en degenen die dat ontkennen zijn selectief stekeblind, maar alla. Dat GT het zich kan permitteren gezien de sowieso grote stroom bezoekers speelt hier sowieso in mee. Dat een collega-beer daarover hier térecht een opmerking maakt lijkt me te billijken, er worden wel mondjesmaat anderskleurigen toegelaten in GT, maar die zijn doorgaans op 1 hand te tellen, en komen doorgaans niet met een plooifietsje aanrijden, klaar. Jammer voor de betreffende ijsbeer die zich terecht verongelijkt voelt, nog jammerder dat enkelen daar meteen opspringen en de beste (mezelf onbekende) man allerhande irrelevante/onterechte/stigmatiserende karaktertrekjes toedichten gebaseerd op, hij kan niet goed een Neen verdragen, tsjonge toch, triest. Er is net als aan de deur van sommige discotheken een selectief deurbeleid, en ja, dat is simpelweg gebaseerd op uiterlijke kenmerken, een te laken attitude, maar ze komen ermee weg omdat de toko toch vol zit, reken maar dat moest er om weet ik veel welke reden ooit een leegloop qua bezoekers komen dat deurbeleid in a jiffy wordt aangepast richting economische realiteit, maar dat valt niet bepaald te anticiperen, dus ik vrees voor onze gekleurde vrienden dat ze simpelweg geluk moeten hebben op een rustige bezoekersdag, of worden binnengeloodst door één stammi, of aan komen rijden in een dikke bak, dat helpt naar verluidt. Veel meer valt daar helaas niet over te melden dunkt me. Kan me voorts enkel aansluiten bij de shame on you JW en Bergm550, intriest. Wel nog hulde voor de laatste ijsbeer die "instinctief" Aida veroverde zonder enige voorkennis, een blijk van vakmanschap pur sang na 19 jaar clubben, lacheeeeeuh...

Jan_Wandelaar
29 april 2013, 14:02
Discrimineren is niet the way to go

Ach, wanneer je dochter gaat stappen dan ben je maar wat blij dat de uitgaansgelegenheden erop toezien dat lieden die moeite hebben met het woord 'nee' buiten gehouden worden.

Discrimineren is onderscheid maken, en dat doen we allemaal. Het is volledig terecht dat dit onderscheid niet gemaakt mag worden op basis van huidskleur, afkomst, ras of religie. Dat wil niet zeggen dat je iemand met een andere huidskleur op basis van zijn karaktertrekjes geen ongelofelijke klootviool mag vinden!!!!!!!

J.W.





Tijd om te vegen denk ik zo,
één; het past niet in deze rubriek
Deur policy beschouwingen horen i.d.d. IN DIT TOPIC (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?25517-Deur-Policy-beschouwingen&highlight=deur+policy)

twee; er worden hier zaken neergepend die hoerenlopers beter niet zouden neerpennen!
Sorry, vrijheid van meningsuiting????

Badslippers
29 april 2013, 18:56
En dat is nu net de ongewenste karaktertrek op basis waarvan de toegang is geweigerd. Een opgeblazen ego dat bij een afwijzing haantjesgedrag gaat vertonen. En wanneer aangegeven word dat dit onwenselijk is, dan lopen janken dat je op huidskleur of afkomst gediscrimineerd word. Nee, het is dat opgeblazen ego'tje en dat haantjesgedrag waar men niet op zit te wachten. Ongeacht je huidskleur of afkomst.........

J.W.


Het is dus het haantjesgedrag als karaktertrek waarop de toegang tot "GT" geweigerd wordt. Opzienbarend dat dit gedrag bij de gietijzeren poort reeds gedetecteerd kan worden terwijl een groot gedeelte brallers, schreeuwers en bierzuipers die de bar overbevolken over het hoofd wordt gezien en tussen de mazen van de getraliede deur door kan glippen.

Dolfie
29 april 2013, 19:55
2 weken geleden een bezoekje proberen brengen aan deze club, maar zag mijn poging aan de deur mislukken, aangezien de deurjongen (lees: man van +/- 45 jaar), die er door de gastvrouw bij werd gehaald, daar een stokje voor stak. Ben zelf van buitenlandse origine
Dus als er iemand tips, aanbevelingen heeft: deze zijn meer dan welkom.<br>


Hier de golden tip van Dolfie;)

Als je ergens wordt geweigerd moet je met de brave security man gewoon de discussie aangaan en ook al wordt je door die kleerkast geintimideert je niet laten doen,assertief opstellen...en zeker blijven glimlachen:)
Er zijn strikte regels betreft security,zij mogen je niet slaan of onnodig geweld gebruiken en in worst case scenario ga je gewoon effie naar het dichtsbijzijnde politie kantoor en dien je klacht in wegens discriminatie.
Dan is die lange rit niet voor niets geweest!

Grtz,Dolfie

Costana
29 april 2013, 21:00
Hier de golden tip van Dolfie;)

Als je ergens wordt geweigerd moet je met de brave security man gewoon de discussie aangaan en ook al wordt je door die kleerkast geintimideert je niet laten doen,assertief opstellen...en zeker blijven glimlachen:)
Er zijn strikte regels betreft security,zij mogen je niet slaan of onnodig geweld gebruiken en in worst case scenario ga je gewoon effie naar het dichtsbijzijnde politie kantoor en dien je klacht in wegens discriminatie.
Dan is die lange rit niet voor niets geweest!

Grtz,Dolfie

Mooi de (belgische) wetgeving omtrent beveiliging geleerd.
De praktijk is echter niet zo simpel... en al helemaal niet bij hoerenkoten denk ik.

Jan_Wandelaar
29 april 2013, 21:24
Opzienbarend dat dit gedrag bij de gietijzeren poort reeds gedetecteerd kan worden....

Nee, dat kan natuurlijk niet. Wel is het zo dat een bepaald uiterlijk of een bepaalde uitstraling geassocieerd word met karaktertrekjes als een opgeblazen ego en haantjesgedrag.

Wanneer zo'n opgeblazen ego dat zichzelf net iets te serieus neemt op karakteristieke wijze precies op het verkeerde moment het verkeerde zegt tegen een groep brallende en schreeuwende bierzuipers dan zijn de rapen gaar. GT prefereert een brallende, schreeuwende en bierzuipende clientèle. Ik vind het zeer verstandig dat ze daar geen haantjesgedrag doorheen gaan mengen. Om het zekere voor het onzekere te nemen selecteren ze daarom om uiterlijke kenmerken die geassocieerd worden met karaktertrekjes die je beter niet kunt mengen met brallende bierzuipers.

J.W.

Admin
29 april 2013, 21:41
Racisme is de verzamelterm voor alle opvattingen die aan het begrip 'ras' een doorslaggevende betekenis toekennen bij het vaststellen of veronderstellen van karaktereigenschappen, fysieke capaciteiten en geestelijke vermogens.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Racisme

bosbeer
29 april 2013, 22:29
Groepen brallende en schreeuwende bierzuipers heb ik zelden meegemaakt in GT. Ik kan me welgeteld 1 keer herinneren dat het echt vervelend werd en toen werd er adequaat opgetreden. Maar het zal natuurlijk heus weleens vaker voorkomen want ik ben er niet elke dag. De club prefereert dus geenszins dit soort clientèle. Overigens lees ik regelmatig dat dit ook voorkomt bij andere clubs. Dit zijn feitelijk geen zaken die je een club kwalijk kunt nemen. Wel de personen in kwestie.

Badslippers
29 april 2013, 23:34
Groepen brallende en schreeuwende bierzuipers heb ik zelden meegemaakt in GT.

Ik beroep mij volledig op de dichterlijke vrijheid om sfeerbeschrijvingen uitbundig in te kleuren. Maar nu ter zake. Slechts 1x echt vervelend? Dat kan ik me bijna niet voorstellen. Mijn bezoeken aan "GT" in vergelijking met jou frequentie zijn spaarzaam te noemen. Wat ik zoal signaleerde Italianen die met onderbroek in de "Jacuzzi" springen, getatoeërd trailertrash inclusief zware "rap-ketting" waar ik normaliter een Sint Bernard mee in bedwang hou die hele hoeken opeisen, een zatlap die in slaap viel in de "Jacuzzi" en nog net op tijd zijn kop buiten boord kon hangen om zijn maaginhoud in de goot te kotsen terwijl IK notabene in die zelfde Jacuzi" zat, Turken en Marokkanen met badjassen in de sauna. Spanjolen die door de glazen deur van de sauna proberen te springen en dan niet te vergeten de bende van Joepie/JanV en consorten hoewel de leden van die laatste groep wel zo schappelijk zijn om altijd de bolide van Cupido door het gepeupel te duwen dus die verrichten daar nog goed werk.

Nee, onzin. Natuurlijk komt a-sociaal gedrag in alle tenten voor. Wat mij persoonlijk zeer irriteert zijn kerels die de vrouwen ongevraagd overal zitten te betasten en ongegeneerd aan de tieten zitten te graaien alsof ze op de plaatselijke veemarkt staan. Je kunt zeggen, "Zeg heey, we zitten hier in een hoerentent dus mag je overal aan zitten". Zal best maar mij stoort dat. Nou zullen oplettende lezers zeggen: "Ja maar BS nu lul je maar wat want ik zag je pas geleden toch duidelijk aan die natte pruim van die Brasiliaanse likken. Notabene in de bar". Klopt. Maar dat was niet ongevraagd. Zo'n dame begint je een beetje te plagen en beide weet je dan dat het spel op de wagen is. Dan mag het weer wel. Ik kan dat allemaal buitengewoon goed inschatten al zeg ik het zelf. Volgens mij zou er aan mij ook een uitmuntend portier verloren zijn gegaan. Zet 10 ijsberen voor mijn neus en ik haal de psychopaat er zo uit. En alweer zou ik hier een "smiley" kunnen gebruiken. Proost!

chefkok
30 april 2013, 01:49
Ze moeten gewoon geen moslims binnenlaten. Dat die maar naar een club met gesluierde vrouwen gaan.
Ik denk dat ik hiermee de mening van veel beren en ook DVP's openlijk uitspreek. Dames voelen zich slecht behandeld door bovengenoemden. Nu alleen nog de Walen en de Fransen buitenhouden.

Owla ik ben al met een moslim in GT geweest en geen probleem! Ik heb zowel christenen als moslim en Boeddha vrienden en dit zijn allemaal mensen die hart werken! En waar je nooit Problemen mee hebt! Het zijn enkel de rotte appels die het voor de rest verpesten!

KevinK
30 april 2013, 05:01
Ik heb moslims geschreven omdat enkel Marokkanen niet voldoende is. Maar ik ga er vanuit dat men weet wat ik bedoel.

masseurke
30 april 2013, 09:08
Spanjolen die door de glazen deur van de sauna proberen te springen ...

Dat valt me nou tegen van je Picasso1...

;)

bosbeer
30 april 2013, 09:17
@BS, klopt allemaal zeker wat je schrijft. Alleen zijn dit zaken die op bv. woensdag eigenlijk niet voorkomen. En in het weekend mijd ik de club. Bovendien hebben de meeste escalaties betrekking op de jacuzzi en de sauna, zo lees ik. En ook in die 2 attracties zal ik nooit te vinden zijn. Maar ik kan me levendig voorstellen dat je je er groen en geel aan ergert als je ertussen zit. In die gevallen is er maar 1 Devies: naar de Theke. Voor een akkefietje met een meisje zal ik ernooit naartoe gaan, maar vervelende gasten dienen te worden aangepakt.

Picasso 1
30 april 2013, 11:20
Spanjolen die door de glazen deur van de sauna proberen te springen...


Dat valt me nou tegen van je Picasso1...

;)

Dat moet Raul7 geweest zijn! Wanneer mensen met een Spaanse afkomst of uiterlijk zoals Raul7 dat soort trekjes bovenmatig gaan vertonen dan zal dat trekje onterecht geassocieerd worden met mij en ziet de halve wereld me vervolgens aan voor een "door glazen deuren springende Spanjool". Voordeel is dan weer dat ze in alle clubs de deur netjes voor me open houden.

Big30
30 april 2013, 11:51
Dat moet Raul7 geweest zijn! Wanneer mensen met een Spaanse afkomst of uiterlijk zoals Raul7 dat soort trekjes bovenmatig gaan vertonen dan zal dat trekje onterecht geassocieerd worden met mij en ziet de halve wereld me vervolgens aan voor een "door glazen deuren springende Spanjool". Voordeel is dan weer dat ze in alle clubs de deur netjes voor me open houden.
Ja zo werkt dat dus :tongue:.

Welke Spanjaard zich heeft misdragen maakt niet uit, want misdraagt zich 1 Spanjaard is volgens een bepaalde logica het dus zo dat De Spanjaarden allen, gelet op hun afkomst en daarmee verbonden karakter eigenschappen zich misdragen en daarvan collectief de gevolgen moeten dragen.

Ook niet vergeten dat het De Spanjaarden zijn die in de clubs verantwoordelijk zijn voor de 100E/uur trend, kan nog wel meer voorbeelden noemen maar nu stop ik maar even. Dat ze die foute zogenaamde kindervriend met zijn knechtjes asiel hebben geboden zegt ook alles in deze. Ik zwijg verder maar. QED. Tis wel duidelijk zo denk ik.

Jan_Wandelaar
30 april 2013, 15:08
Racisme is de verzamelterm voor alle opvattingen die aan het begrip 'ras' een doorslaggevende betekenis toekennen bij het vaststellen of veronderstellen van karaktereigenschappen, fysieke capaciteiten en geestelijke vermogens.

Het uit angst voor racist versleten te worden krampachtig ontkennen dat er verschillen tussen rassen (en culturen) bestaan is net zo dom en gevaarlijk als racisme.


... volgens een bepaalde logica ...
Die logica heet, zoals Jan reeds eerder zei, 'associatie'. Het is een fabeltje dat een associatie ontstaat op basis van losse incidenten. Wanneer je daar anders over denkt dan nodigt Jan je uit om eens een fijn een leeuw, tijger of ratelslang te gaan aaien.

J.W.

masseurke
30 april 2013, 15:23
Ook niet vergeten dat het De Spanjaarden zijn die in de clubs verantwoordelijk zijn voor de 100E/uur trend...

hahaha, goeie!

Big30
30 april 2013, 15:30
Die logica heet, zoals Jan reeds eerder zei, 'associatie'. Het is een fabeltje dat een associatie ontstaat op basis van losse incidenten. Wanneer je daar anders over denkt dan nodigt Jan je uit om eens een fijn een leeuw, tijger of ratelslang te gaan aaien.

J.W.

Bij Associatie worden in gedachten verschillende dingen met elkaar in verband gebracht. Het gelegde verband kan wel of niet terecht zijn.
Een negatieve associatie noemt men ook wel eens een vooroordeel. Komt veel voor, onder bijna alle bevolkingsgroepen, relatief veel bij wat minder ontwikkelde personen met een wat beperkte visie en waarnemings vermogen.
Denken in vooroordelen is vaak ook heel makkelijk, maar vooral onterecht. Vaak geen kruid of logisch argument tegen opgewassen. Veel voorkomend fenomeen op internet fora. Vaak worden dan om gelijk te krijgen redelijk onzinnige vergelijkingen aangehaald in combinatie met verhullend en wollig taalgebruik welke de foutieve argumentatie dient te illustreren.

Jan_Wandelaar
30 april 2013, 15:52
Vaak geen kruid of logisch argument tegen opgewassen.....

.... dus trek je een politiek correct gezicht, je verheft jezelf moreel en intellectueel boven anderen, en doet het, bij gebrek aan argumenten, af als 'vooroordelen'.


Hoe kun je trouwens van VOORoordelen spreken wanneer er ACHTERAF, na het bespeuren van een trend, een (negatieve) associatie word gemaakt?

Wanneer er bij P&W of DWDD een universitair opgeleid, perfect ABN-sprekend moslim-meisje, inclusief hoofddoek, aan tafel zit, waarom verwacht de politiek correcte publieke omroep dan dat de kijker alle hoofddoekdragende moslim-meisjes met die dame gaat associëren?


Misschien is poep wel onwijs lekker, en zijn we bevooroordeeld door de geur die poep verspreid. Wederom nodigt Jan je uit.........

J.W.

Picasso 1
30 april 2013, 17:07
Gedrag dat leidt tot irritatie blijft vanwege het opgewekte gevoel wat scherper in iemands geheugen hangen. We vergeten al die momenten waarin correct gedrag wordt getoond omdat die gevoelsmatig weinig indruk maken. Juist omdat de negatieve momenten met meer impact op iemands gevoel helderder in ons geheugen blijven hangen is het herinnerde totaalbeeld onvoldoende representatief en kan er een sterk overdreven associatie gemaakt worden. Zo is het volkomen helder dat we in de supermarkt vaak pech hebben en meestal de langzaamste rij aan de kassa kiezen, helpdeskmedewerkers vaak ondeskundig en klantonvriendelijk zijn, automobilisten als aso's rijden, politici onbetrouwbare schoften zijn, Roemeense wijven liegende pizdas zijn, Spanjaarden luie Don Juans zijn die liever gitaar spelen dan werken, Nederlanders te gierig zijn om fooien te geven hetgeen een prijsverhoging voor het tweede half uur rechtvaardigt, Walloniers arrogant Frans bloed in hun aders hebben, Engelsen plus alcohol de ingredienten zijn voor een agressieve cocktail en recentelijk zijn we er achter gekomen dat Russen totaal niet kunnen auto rijden.

Kortom, ik geloof niet in selectie op basis van vooroordeel en afkomst maar wel in correctie op basis van individueel gedrag.

Bluebear
30 april 2013, 17:28
Gedrag dat leidt tot irritatie blijft vanwege het opgewekte gevoel wat scherper in iemands geheugen hangen. We vergeten al die momenten waarin correct gedrag wordt getoond omdat die gevoelsmatig weinig indruk maken. Juist omdat de negatieve momenten met meer impact op iemands gevoel helderder in ons geheugen blijven hangen is het herinnerde totaalbeeld onvoldoende representatief en kan er een sterk overdreven associatie gemaakt worden. Zo is het volkomen helder dat we in de supermarkt vaak pech hebben en meestal de langzaamste rij aan de kassa kiezen, helpdeskmedewerkers vaak ondeskundig en klantonvriendelijk zijn, automobilisten als aso's rijden, politici onbetrouwbare schoften zijn, Roemeense wijven liegende pizdas zijn, Spanjaarden luie Don Juans zijn die liever gitaar spelen dan werken, Nederlanders te gierig zijn om fooien te geven hetgeen een prijsverhoging voor het tweede half uur rechtvaardigt, Walloniers arrogant Frans bloed in hun aders hebben, Engelsen plus alcohol de ingredienten zijn voor een agressieve cocktail en recentelijk zijn we er achter gekomen dat Russen totaal niet kunnen auto rijden.

Kortom, ik geloof niet in selectie op basis van vooroordeel en afkomst maar wel in correctie op basis van individueel gedrag.

Dat is nog eens een scherpe "schilderachtige" analyse, kortom een echte "El pintor analista"!! :exactly[1]: :amen[1]:

Jan_Wandelaar
30 april 2013, 20:32
ik geloof niet in selectie op basis van vooroordeel...

Met andere woorden: gewoon met een dame waar je een slecht voorgevoel (=vooroordeel) bij hebt naar de kamer gaan, en net zo lang vijf tientjes per half uur neer blijven tellen totdat haar negatieve kantjes gecorrigeerd zijn.

Kortom: iedereen bedient zich van associaties danwel vooroordelen, en wel vaker dan men denkt. Het is uitermate hypocriet om dan belerende stukjes te gaan schrijven. GT gebruikt voor de deurpolicy immers hetzelfde mechanisme als waar een ijsbeer een dame mee selecteert.

Dan kan nu de boter doorgegeven worden, zodat iedereen een beetje op z'n hoofd kan smeren...........

J.W.

Big30
30 april 2013, 23:08
.... dus trek je een politiek correct gezicht, je verheft jezelf moreel en intellectueel boven anderen, en doet het, bij gebrek aan argumenten, af als 'vooroordelen'.

J.W.
Zo zou je het kunnen omschrijven waarbij opgemerkt dat ik mijn meningen in zijn algemeenheid juist niet politiek correct pleeg te verwoorden noch mezelf moreel dan wel politiek verheven voel boven wie dan ook.

Ik respecteer verder dat niet een ieder mijn mening is toegedaan als het gaat om buitenlanders, tolerantie, begrip voor verschil in afkomst en cultuur, de visie op een samenleving die we met elkaar moeten maken en waar we met zijn allen verantwoordelijk voor zijn, mijn afkeer voor bekrompen denken en vooroordelen, tegelijk me heel goed realiserend dat bij bepaalde bevolkings groepen in de Nederlandse samenleving we wel degelijk kunnen spreken van problemen die opgelost dienen te worden, waarbij opgemerkt dat ik deze problemen niet primair etnisch gerelateerd zie maar ze in een bredere context en samenhang zie, alleen zo kan men dit probleem oplossen is mijn mening.

Maar ik vind het niet opportuun zo'n discussie gelet op de gevoeligheden op een forum als dit te voeren, omdat het bottom-line vaak tot niets leidt. Ik heb niet de behoefte of de wil mijn standpunt aan anderen uit te willen leggen laat staan anderen van mijn mening te willen overtuigen. Ik neem kennis van afwijkende meningen en realiseer me ook dat een discussie over bovenstaande punten welhaast noodzakelijkerwijs divergeert ipv convergeert dus feitelijk volstrekt geen zin heeft. Nescio.

Oftewel beoordeel/veroordeel een individu nooit op zijn afkomst, ras, religie, huidskleur, nationaliteit. Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat het begrip etniciteit zonder een negatieve connotatie niet waardevol zou zijn om meer in algemene (dus niet specifieke) zin onderscheid te maken tussen laten we als voorbeeld nemen Groningers/Drenten/Tukkers en bv Limburgers als het gaat om Nederland of bv. Ost-Friesen en zeg inwoners van Bayern in Duitsland.
Maar geloof me een Limburger zal zich primair associëren met zijn Noord/Midden/Zuid Limburgse plaats van geboorte. Een Haarlemmer kijkt (terecht, smiley!!) op iemand afkomstig uit Amsterdam neer alsof deze van een andere wat minder ontwikkelde planeet afkomstig is, etc. etc. etc.

Ik hoop dat ik mijn punt helder heb verwoord.

Picasso 1
30 april 2013, 23:34
Met andere woorden: gewoon met een dame waar je een slecht voorgevoel (=vooroordeel) bij hebt naar de kamer gaan, en net zo lang vijf tientjes per half uur neer blijven tellen totdat haar negatieve kantjes gecorrigeerd zijn.

Een dame waar ik een slecht voorgevoel over heb (die zij als individu bij mij heeft gewekt) daar ga ik inderdaad niet mee. Dat is echter wat anders dan niet meegaan met een interessant ogende dame alleen maar omdat ze tot een groep behoort waar ik een minder fijn gevoel over heb.
Ik schrijf iemand niet af op basis van een collectief alles over een kam scherende vooroordeel.

Eddy_V
1 mei 2013, 00:14
Zolang men blijft reageren op die kortzichtige doordrammer blijft deze discussie tot in de eeuwigheid doorduren..
Het is net als bij Geert W., een kern van waarheid betekent nog niet dat men de totale waarheid in pacht heeft.
Sterker nog, het zicht op de buitenwereld lijkt bij dit type doordrammer enigszins vertroebeld. En dat is spijtig want daardoor blijf je in het zelfde kringetje draaien zonder tot oplossingen of verbeteringen te komen.

bad pritt
1 mei 2013, 04:32
Zolang men blijft reageren op die kortzichtige doordrammer blijft deze discussie tot in de eeuwigheid doorduren..
Het is net als bij Geert W., een kern van waarheid betekent nog niet dat men de totale waarheid in pacht heeft.
Sterker nog, het zicht op de buitenwereld lijkt bij dit type doordrammer enigszins vertroebeld. En dat is spijtig want daardoor blijf je in het zelfde kringetje draaien zonder tot oplossingen of verbeteringen te komen.

Een dsicussie is nooit af, hij gaat hier een beeje off topic maar dat komt omdat dit een moeilijk onderwerp is.

JW diskwalificeren als een kortzichtige doordrammer is onterecht, dan denk ik de pot verwijt de ketel,JW mag zijn mening hebben en Jan formuleert scherp en dwingt tot nadenken en daarmee doet hij de discussie alleen maar op een hoger plan belanden.

Badslippers
1 mei 2013, 10:40
Zolang men blijft reageren op die kortzichtige doordrammer blijft deze discussie tot in de eeuwigheid doorduren [ . . . ]


Een dsicussie is nooit af, hij gaat hier een beeje off topic maar dat komt omdat dit een moeilijk onderwerp is.
[ . . . ]
JW mag zijn mening hebben en Jan formuleert scherp en dwingt tot nadenken en daarmee doet hij de discussie alleen maar op een hoger plan belanden.

Nee, JW is geen doordrammer. Of hij scherp formuleert? Daar kun je over van mening verschillen. Zo lijkt het op het eerste gezicht maar ik vind hem vooral een gewiekst "debater" die uitstekend thuis is in het gebruik van retorische trucs. Hierdoor kun je als lezer een wat diffuus gevoel krijgen. Zijn verhaal klopt zo op het eerste gezicht maar toch wringt het ergens.
Het voert te ver om op deze plek alle geschreven stukken van Jan tegen het licht van de gehele retorische trucendoos te houden. Toch wil ik de lezer twee voorbeelden aanreiken.

Zo zegt Jan:


Kortom: iedereen bedient zich van associaties danwel vooroordelen, en wel vaker dan men denkt. Het is uitermate hypocriet om dan belerende stukjes te gaan schrijven.

De truc zit hem hier in het woordje "iedereen". Als "Iedereen" (de meerderheid dus) iets doet , iets zegt dan is het waar. Normaliter wordt deze tactiek vaak door kinderen gebruikt maar Jan bedient zich er ook graag van. Het moeilijke woord voor deze truc is: "Argumentum ad populum". Impliciet wordt hier ook de boodschap gegeven dat niemand meer belerende stukken mag schrijven.

Een andere truc is om allerlei voorbeelden naar voren te brengen die er niets toe doen. Vaak zijn dat niet meer dan onzinnige vergelijkingen zoals B30 al opmerkte. Als opperveger moet Big30 natuurlijk goed op de hoogte zijn van al die retorische trucs anders kon hij niet zo efficiënt vegen!

In dit "Topic" gaat het over het deurbeleid van "GT". JW haalt daar vervolgens leeuwen en tijgers, gesluierde moslimmeisjes en zelfs poep en stront bij. Onzinnige vergelijkingen die mank gaan.

Nou ben ik wel zo eerlijk om het pakje boter dat Jan adviseerde, op mijn hoofd te smeren want IEDEREEN bedient zich van dit soort discussietechnieken. Veelal onbewust. Andere zeer doortrapte retorische trucs bedieners: Picasso 1, Bad Pritt, Big30, Jacky Pakutra, MiniMe.

Wie zich verder in deze materie wil verdiepen en de hier geschreven berichten eens met andere ogen wil bekijken moet maar eens "Googlen" op drogredenen.

Om dan toch weer "On Topic" te gaan. Het zal eenieder duidelijk zijn dat ik voor toepsssing van artikel 1 van de grondwet ben bij de poorten van de saunaclubs in het algemeen en bij die van "Golden Time" in het bijzonder.

bad pritt
1 mei 2013, 11:32
Ik ben ook voor toepassing van artikel 1, maar op basis van gezond verstand en ervaring mag er selektie aan de deur plaatsvinden op personen of groepen waarvan ongewenst gedrag verwacht wordt.

We hold these truths to be self evident that all men are created equal that they are endowed by their Creator with certain unalienable rights that among these are life, liberty and the pursuit of happiness.

ilovethaigirls
1 mei 2013, 13:03
Als ze iedereen in GT moesten binnen laten, dan gaan jullie hier roepen dat ze "'die brave jongens" er nooit hadden mogen in laten.
Laat het deurbeleid van GT maar zoals het is. De dames vinden het trouwens ook prima zo.

vrije jongen
1 mei 2013, 13:13
Als ze iedereen in GT moesten binnen laten, dan gaan jullie hier roepen dat ze "'die brave jongens" er nooit hadden mogen in laten.
Laat het deurbeleid van GT maar zoals het is. De dames vinden het trouwens ook prima zo.

Best, maar als hier dan een ijsbeer komt met zo een verhaal... dan houden we het bij: pech voor je dat je een donkere huidskleur hebt, en gaan we niet de schuld bij desbetreffende forumlid leggen. Als je GT niet binnenkomt is dat omdat je in een groep komt, een kleurtje hebt of al bezopen bent. Als het te druk is regelen ze wel een zak voor je ;). Je karakter wordt vooralsnog niet getest aan het hek.

Dat er zowel beren als dames zijn, die hier helemaal achter staan is duidelijk... en de uitleg daaromheen is ook best te volgen; toch blijft het lullig voor de individuele ijsbeer die hier de dupe van wordt. En dat is ook de juiste wijze om ze hier te bejegenen, insinueren dat ze waarschijnlijk een fout karakter hebben (en dat de club er dus goed aan heeft gedaan) is belachelijk. Gelukkig zijn er genoeg andere clubs in de buurt.

Wijze grijze
1 mei 2013, 13:33
Ik kom heel vaak bij de A76 grensovergang Heerlen-Aken. Op de Nederlandse parkeerplaats in richting Aken staat regelmatig een Duitse politiepatrouille.
Deze selecteert op potentiële drugsgebruikers/-smokkelaars. Hierbij is hun hoofdcriterium om er een bestuurder uit te pikken met een oudere Duitse goedkope auto met een kenteken van iets verder weg in Duitsland met enkele jonge mannelijke inzittenden.
Deze wordt dan door 2 politieauto’s achtervolgd en bij de eerstvolgende afrit eruit gezwaaid. Daar staan dan collega’s met een speurhond te wachten om de auto te laten besnuffelen.

Hiermee wil ik alleen maar zeggen dat bij een bepaalde doelgroep de trefferquote hoger ligt dan wanneer je elke willekeurige wagen zou aanhouden. Is dit stigmatiserend? Ja, maar in dit geval lijden helaas de goeden onder de kwaden.

Nog een open deur dan: Een kennis is cipier in een penitentiaire inrichting (gevangenis). 2/3 – 3/4 van zijn klanten heeft een allochtone achtergrond. Zijn daarom alle allochtonen crimineel? Nee, zeker niet, maar de kans dat een allochtoon iets op zijn kerfstok heeft, is - statistisch gezien - groter.

Net zo goed als politie bij rellen eerder opgeschoten dronken jeugd zal aanhouden, dan nette jeugd die toevallig de hond aan het uitlaten is. Gewoon een kwestie van inschatting, ervaring en risicoanalyse. Niets menselijks is beveiligers, politie, bewakingspersoneel vreemd.

Heb je wel eens met een Afrikaan gesproken? Zij worden hier helaas wel degelijk met discriminatie geconfronteerd, zelfs hele kleine kinderen al. Helaas is dit een gegeven waar ze zich mee zullen moeten afvinden. Hier zal de maatschappij niet snel in veranderen. Alleen ieder voor zich kan hier een verschil in maken.

Jan_Wandelaar
1 mei 2013, 15:56
... bekrompen denken en vooroordelen ...

Kern van mijn betoog is dat de GT deurpolicy is gebaseerd op associatie. Verder geef ik aan dat associatie geen bewust verstandelijk proces is. Nee, associëren is een deel van onze instinctieve verdedigingsmechanismen die ons voor onheil moeten behoeden. Associaties worden gevormd door hetgeen iemand meemaakt, hoort, ruikt en ziet. Vandaar dat je weg rent wanneer je een tijger ziet. Vandaar dat je dingen die smerig ruiken niet in je mond steekt.

Je ziet op tv dat mensen met een bepaald uiterlijk een vliegtuig in een kantoorgebouw parkeren. Je hoort dat mensen met een bepaald uiterlijk oproepen tot oorlog aan de ongelovigen. Je maakt mee dat mensen met een bepaald uiterlijk drammerig en agressief haantjesgedrag gaan vertonen wanneer je aangeeft dat je niet gediend bent van knetterende scooters in de straat om 01:00 's-nachts. Je maakt mee dat je moeder en tantes niet meer in de binnenstad durven winkelen omdat ze reeds meerdere malen beroofd zijn door lieden met een bepaald uiterlijk. Je maakt mee dat je dochter, je nichtjes en hun vriendinnetjes liever niet meer naar het zwembad gaan omdat lieden met een bepaald uiterlijk verwoede pogingen doen hen onzedelijk te betasten. Je hoort van je vrouw en haar vriendinnen dat lieden met een bepaald uiterlijk hen voor hoer uitmaken wanneer ze over straat lopen. Je hoort en ziet dat vrouwelijke vrienden en kennissen tijdens het stappen op een onprettige wijze opdringerig benaderd worden door lieden met een bepaald uiterlijk die blijkbaar nog nooit van het woord 'nee' hebben gehoord. En ga zo maar door................

Hierdoor ontstaat, geheel onbewust, een negatieve associatie. Het feit dat mensen met datzelfde uiterlijk op straat vriendelijk gedag zeggen, een deur openhouden, een bestaan opbouwen, belasting betalen, vloeiend Nederlands/Duits spreken of een drenkeling mond-op-mond beademing geven weegt daar niet tegen op. Deze zaken worden, zoals eerder reeds aangegeven, immers als vanzelfsprekend beschouwd. Dus blijft de negatieve associatie, en de natuurlijke, instinctieve reactie op die associatie die bedoeld is ons voor onheil te behoeden.

Omdat instinctieve associatie geen rationeel proces is, is het onzin te spreken over denken, laat staan bekrompen denken. Vooroordeel is slechts een politiek correcte term voor een negatieve associatie, welke bedoeld is om mensen die om begrijpelijke redenen een negatieve associatie hebben weg te kunnen zetten als moreel en intellectueel inferieur.

Met dat laatste schieten we niks op. Beter is het om te kijken waardoor 'vooroordelen' ontstaan. Zo zijn er zelfs binnen één en dezelfde cultuur reeds zoveel verschillen tussen generaties te bespeuren dat deze benoemd kunnen worden als een kloof: de generatiekloof. In dat licht bezien moet eens serieus overwogen worden hoe verstandig het is om verschillende culturen, met ieder hun eigen generatiekloof, op grote schaal te mengen. Zeker wanneer je beseft dat maatschappelijke coherentie een voorwaarde is om vreedzaam samen te kunnen leven.

Wanneer je in een vlaag van moreel superioriteitsgevoel je instinctieve negatieve associatie aan de kant schuift, en een individu de kans geeft, dan is de kans statistisch gezien groot dat je de deksel op je neus krijgt. Diverse vrienden en kennissen van Jan hebben eens een individu met een bepaald uiterlijk een kans gegeven door middel van het aanbieden van een baan. In 68% van die gevallen was het individu welke de kans geboden werd na afloop van de proefperiode opeens langdurig ziek. In 32% van de gevallen hadden ze aan dat individu een gemiddelde werknemer. Doch: dat weegt bij lange na niet op tegen die 68% waar ze enorme kosten aan hadden.

Per (zakelijk) saldo hadden ze dus gewoon beter hun instinctieve associatie kunnen volgen. Net zoals GT dat doet. Associaties ontstaan immers niet door individuele acties van individuen. Nee, die ontstaan omdat er een negatieve trend te bespeuren valt onder individuen met overeenkomstige eigenschappen. Zeker wanneer die eigenschappen op zich al duidelijk afsteken tegen het roomblanke gemiddelde, dat dan weer wel.

J.W.

Bluebear
1 mei 2013, 16:29
Vandaar dat je dingen die smerig ruiken niet in je mond steekt

J.W.

Daar is "Bluebear" het niet helemaal mee eens, Johnny Walker, ook ik moet wel eens door de zure appel heen bijten. :biggrin:

Jan_Wandelaar
1 mei 2013, 17:21
artikel 1 van de grondwet[/B] ben bij de poorten van de saunaclubs in het algemeen en bij die van "Golden Time" in het bijzonder.
Voor de in Duitsland gevestigde Sauna/FKK/Partytreff-clubs luidt artikel 1 van de grondwet:
„(1) Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt. (2) Das Deutsche Volk bekennt sich darum zu unverletzlichen und unveräußerlichen Menschenrechten als Grundlage jeder menschlichen Gemeinschaft, des Friedens und der Gerechtigkeit in der Welt. (3) Die nachfolgenden Grundrechte binden Gesetzgebung, vollziehende Gewalt und Rechtsprechung als unmittelbar geltendes Recht.“

Alleen voor die twee tot drie saunaclubs in NL zal artikel 1 van de grondwet het door BS bedoelde gelijkheidsbeginsel behelzen.

Met andere woorden: BS associeert artikel 1 van een grondwet met het gelijkheidsbeginsel, terwijl dat alleen in NL het geval is.



Het moeilijke woord voor deze truc is: "Argumentum ad populum".
Nee hoor, dat is geen moeilijk woord, dat is een Latijns woord of begrip. De relatie tussen moeilijk en Latijns is een associatie.

In de (natuur)wetenschappen is het gebruikelijk zaken in het Latijns te benoemen. Diverse sociologische fop-wetenschappen zijn dit ook gaan doen (bijv. "Argumentum ad populum") met als doel dat het pseudo-wetenschappelijke hobbyisme dat aan sociologische faculteiten bedreven word geassocieerd word met echte wetenschap.

"Argumentum ad populum" is een redenatie waarbij een beroep wordt gedaan op de mening van de meerderheid of de mening van mensen met een zekere populariteit. Kortom: een mening word bekrachtigd door deze te associëren met de meerderheid of een populair persoon. Vandaar dat er in reclames regelmatig beroemdheden gebruikt worden. Je maakt Jan niet wijs dat je George Cloony daadwerkelijk midden in de nacht uit z'n nest kan halen voor een kopje Nespresso. Nee, de bedoeling is de associatie: George Cloony zuipt het, dus het moet wel goed spul zijn.

Mensen kan niet verweten worden te handelen op basis van associatie. Dat is nu eenmaal een gegeven (waar soms dankbaar ge/misbruik van word gemaakt). Beter is het om de discussie te focussen op of de associatie terecht is of niet. En dat is een andere discussie dan de discussie of associatie wenselijk is of niet.

J.W.

tifkad
1 mei 2013, 17:32
Je hebt m'n superioriteitsgevoel een boost gegeven met je berichtje Jan W. Stel je voor, na al die verhalen die ik gehoord heb over hoe roomblanke hollanders als beesten tekeer zijn gegaan in Nederlands Indie, ga ik toch nog met ze om.

Jan_Wandelaar
1 mei 2013, 17:51
Je hebt m'n superioriteitsgevoel een boost gegeven met je berichtje Jan W. Stel je voor, na al die verhalen die ik gehoord heb over hoe roomblanke hollanders als beesten tekeer zijn gegaan in Nederlands Indie, ga ik toch nog met ze om.

Ondanks de beestachtige manier waarop roomblanke Nederlanders met de volkeren in de overzeese gebiedsdelen zijn omgegaan worden Nederlanders geassocieerd met gierigheid, tolerantie, tulpen, kaas, molens, handelsgeest, klompen, directheid, drugs en prostitutie. Maar niet met de wandaden uit het verleden.

Zo zijn de namen die Nederland met zeehelden associeert in feite niets anders dan veredelde piraten. Vandaar de oproep: focus de discussie op of een associatie terecht is of niet!!!!!!!!

Associatie is soms immers niets anders dan imago en marketing. Door middels relativeringsvermogen, jovialiteit en een dosis humor de scherpe kantjes er vanaf te halen maakt een verschil van dag en nacht. Zo zal Najib Amhali weinig problemen hebben om bij GT binnen te komen. Jan zou zeggen: leer ervan!!!

J.W.

Admin
1 mei 2013, 17:53
http://www.rnw.nl/data/files/imagecache/rnw_slideshow/images/kaart-.jpg

Picasso 1
1 mei 2013, 18:03
Vandaar de oproep: focus de discussie op of een associatie terecht is of niet!!!!!!!!

Op grond van wat ik vaak merk en zie, associeer ik mensen die extreme vooroordelen hebben met mensen waarvan de tenen steeds langer worden naarmate de medemens qua uiterlijk en afkomst steeds verder van ze afstaat.

tifkad
1 mei 2013, 18:12
Door middels relativeringsvermogen, jovialiteit en een dosis humor de scherpe kantjes er vanaf te halen maakt een verschil van dag en nacht. Zo zal Najib Amhali weinig problemen hebben om bij GT binnen te komen. Jan zou zeggen: leer ervan!!!

J.W.

Een deurboy met relativeringsvermogen, jovialiteit en een dosis humor zou helemaal het verschil maken, of anders alle roomblanken met relativeringsvermogen, jovialiteit en een dosis humor!!

Jan_Wandelaar
1 mei 2013, 18:58
http://www.rnw.nl/data/files/imagecache/rnw_slideshow/images/kaart-.jpg
Met dit soort humor kunnen i.d.d. de scherpe kantjes van een discussie of tegenstelling af worden gehaald. Zeker wanneer de grap de kern van waarheid goed benadrukt, namelijk de kracht en invloed van associaties en de machteloosheid van de ratio daartegen.

J.W.

Jan_Wandelaar
1 mei 2013, 19:15
Op grond van wat ik vaak merk en zie, associeer ik mensen die extreme vooroordelen hebben met mensen waarvan de tenen steeds langer worden naarmate de medemens qua uiterlijk en afkomst steeds verder van ze afstaat.

Een terechte observatie en associatie. Alleen volgt daaruit de vraag: waarom willen mensen dan wonen in een land vol mensen met een uiterlijk, afkomst en cultuur die mijlenver van hun eigen uiterlijk, afkomst en cultuur af staat?

J.W.

Picasso 1
1 mei 2013, 19:36
Een terechte observatie en associatie. Alleen volgt daaruit de vraag: waarom willen mensen dan wonen in een land vol mensen met een uiterlijk, afkomst en cultuur die mijlenver van hun eigen uiterlijk, afkomst en cultuur af staat?

J.W.

Het geldt inderdaad twee kanten op, daar heb je beslist een punt. Maar als inwoner van een intensief internationaal opererend handelsland als Nederland begrijp je vast wel dat vooroordelen opzij worden geschoven ten behoeve van economische motieven. Daar is handelsland Nederland aldus niet anders in dan de hier komende gelukszoekers. Kwestie van op evenwichtige wijze associaties leggen.

tifkad
1 mei 2013, 20:57
Een terechte observatie en associatie. Alleen volgt daaruit de vraag: waarom willen mensen dan wonen in een land vol mensen met een uiterlijk, afkomst en cultuur die mijlenver van hun eigen uiterlijk, afkomst en cultuur af staat?

J.W.

Inderdaad wat had de VOC eigenlijk zover van huis te zoeken.

Big30
1 mei 2013, 21:17
Inderdaad wat had de VOC eigenlijk zover van huis te zoeken.
LOL, ik denk onze eigen cultuur op een hoger plan trekken en ook nog een beetje de bevolking daar wat onderdrukken en uitbuiten (was toen mode hoor, niets mee mis he :biggrin:) en natuurlijk door de "handel" de basis leggen voor onze Gouden Eeuw.

Je bent wel scherp hoor TK! Zo nog even beginnen over de slavenhandel waar we ook wat belangen hadden :wink:.

Vind ook dat leden van het Koninklijk Huis alleen mogen trouwen binnen onze cultuur gemeenschap, al die Duitse Prinsen daar is toch alleen maar narigheid van gekomen en nu weer zo'n Argentijns Tango meisje. Ik krijg daar hele nare en negatieve associaties bij :tongue:.

Poppalarge
1 mei 2013, 22:58
Na het lezen van dit topic begin ik lichtelijk te begrijpen waarom ik tegenwoordig vanaf de entree van de club tot aan de kamer wordt gevraagd of ik "ein Afrikaner" ben... Zelfs in clubs waar ze vaker mijn tronie voorbij zien komen!

Het is dat ik zelf mijn ABM / Beveiliger 2 "diploma" in mijn studietijd ten gelde maakte en daardoor wel begrijp hoe de gemiddelde binnenwipper tot zijn keuze komt, maar soms is het beter om je verlies te nemen. Het laatste wat je als geweigerde wilt hebben is dat je een herinnering wordt voor de persoon die je zojuist geweigerd heeft, want op die manier zul je nooit binnenkomen als die persoon (weer) aan het werk is...

Wat je eerste ingeving ook is bij het geweigerd worden, doe altijd het compleet tegenovergestelde (behalve als dit gepaard gaat met geweld natuurlijk). De vrouw of man achter het hek doet ook maar mijn haar / hem opgedragen is, dus bedank ze gewoon vriendelijk en geef aan dat je het jammer vindt, maar dat je je geluk gewoon ergens anders gaat proberen.

Voor een hoop mensen worden zaken pas interessant als ze het niet mogen of kunnen krijgen en dat terwijl dat helemaal nergens voor nodig is, want zoveel euforie zul je echt niet voelen na krijgen van hetgeen je niet mogelijk achtte.

Je mag iets ambiëren, maar zorg er wel voor dat het geen obsessie wordt!

Maar aan de andere kant, niet geschoten is natuurlijk wel altijd mis...

Jan_Wandelaar
1 mei 2013, 23:24
Inderdaad wat had de VOC eigenlijk zover van huis te zoeken.

Je kunt toch geschiedenisboeken lezen, of niet soms? En dan kun je zelf uitmaken of je wel wilt leven tussen mensen die met een dergelijke geschiedenis geassocieerd worden.

J.W.

tifkad
2 mei 2013, 01:39
Voor een hoop mensen worden zaken pas interessant als ze het niet mogen of kunnen krijgen en dat terwijl dat helemaal nergens voor nodig is, want zoveel euforie zul je echt niet voelen na krijgen van hetgeen je niet mogelijk achtte.



Nee joh, dacht je nou dat als we vroeger alle ruiten van een club hadden ingegooid, we ook nog naar binnen wilden ? :)

Picasso 1
2 mei 2013, 07:30
Nog even wat associaties betreft, als ik ergens keurig in pak en stropdas rond loop merk ik dat onbekenden met meer respect en eerbied me benaderen dan wanneer ik in een spijkerbroek rond loop. Hoe dom mensen toch kunnen zijn met hun simplistische associaties...

masseurke
2 mei 2013, 08:24
...Walloniers arrogant Frans bloed in hun aders hebben...

Walen of Walenkoppen noemen we deze bevolkingsgroep in België schat.

Wat Spanjolen betreft, daar maakte ene Tom Waes enkele zomers geleden nog deze http://www.youtube.com/watch?v=Y5NOw2l-zVo prachtige schlager over. By the way, ben jij dat, die gitarist?! ;) Over associaties gesproken kan deze wel tellen, me dunkt!

Poppalarge
2 mei 2013, 22:35
Nee joh, dacht je nou dat als we vroeger alle ruiten van een club hadden ingegooid, we ook nog naar binnen wilden ? :)

Het korte wraakmoment stilde het verlangen om naar binnen te willen waarschijnlijk alleen tijdelijk...:smile2:

Tuurlijk wilde je naar binnen en anders had je teveel lol met het kapot gooien van de ruiten jij vandaal!:biggrin:

tifkad
3 mei 2013, 00:19
Tuurlijk wilde je naar binnen en anders had je teveel lol met het kapot gooien van de ruiten jij vandaal!:biggrin:

Inderdaad, grote lol :biggrin: maar ik zou het niet meer durven nu, vooral niet in m'n eentje. :)
De club had nu tenminste wel een reden, naast de negatieve associatie, om me te weigeren.
Ik paste nu helemaal in het beeld van iemand uit een vroegere kolonie van Nederland waarvan je alleen maar rottigheid kan verwachten :biggrin:

Jan_Wandelaar
4 mei 2013, 17:56
Hoe dom mensen toch kunnen zijn....

Door te spreken van DOM ga je ervan uit dat associaties het gevolg zijn van een bewust verstandelijk proces. Dat is natuurlijk niet zo. Associaties zijn onbewust, en dat is ook de reden dat mensen middels associaties op simpele wijze gemanipuleerd kunnen worden (bijv. reclame).

De verantwoording ligt niet bij iemand die een associatie maakt, maar bij diegenen die de associatie veroorzaken. Want dat er onbewust associaties gemaakt worden is een gegeven. Het enige wat enigszins gestuurd kan worden is WELKE associatie mensen onbewust maken. Daarbij helpt het overigens niet dat je je gaat profileren als een bad-ass gangster die respect eist. Zo maar even een tip......

J.W.

Big30
4 mei 2013, 20:51
Uitgerekend op een dag als vandaag vind ik bepaalde uitspraken hier van weinig historisch bewustzijn getuigen ... .

uurtje
4 mei 2013, 20:54
sommige bevolkingsgroepen (waar het hier wellicht over gaat) hebben knap weinig met 4 Mei en de daarbij behorende gebeurtenissen. Sterker nog, intolerantie is iets wat zij prediken of in het meest gunstige geval niet veroordelen. Op 4 Mei herdenken wij diegenen die voor vrede en veiligheid het ultieme hebben gegeven. De vergelijking of associatie met een jammerende potentiële bezoeker van GT die er uiteindelijk niet in kwam gaat dus mank. Jammer Big, nice try maar misplaatst want 4 Mei heeft niets met zulke mensen te maken. Of het moet wel in de negatieve zin zijn maar daar ging jij niet voor...

Jan_Wandelaar
4 mei 2013, 22:21
Uitgerekend op een dag als vandaag vind ik bepaalde uitspraken hier van weinig historisch bewustzijn getuigen ... .

Ah, Big30 gaat voor de GODWIN (http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Godwin). Misschien is het verstandiger om te kijken waarom bepaalde historische gebeurtenissen plaats hebben gevonden. Misschien heeft dat wel iets te maken met het inspelen op en het manipuleren van associaties. Associaties zijn immers onderbewust, waardoor er geen ratio tegen opgewassen is.

J.W.

Picasso 1
5 mei 2013, 09:00
Door te spreken van DOM ga je ervan uit dat associaties het gevolg zijn van een bewust verstandelijk proces. Dat is natuurlijk niet zo. Associaties zijn onbewust, en dat is ook de reden dat mensen middels associaties op simpele wijze gemanipuleerd kunnen worden (bijv. reclame).

De verantwoording ligt niet bij iemand die een associatie maakt, maar bij diegenen die de associatie veroorzaken. Want dat er onbewust associaties gemaakt worden is een gegeven. Het enige wat enigszins gestuurd kan worden is WELKE associatie mensen onbewust maken. Daarbij helpt het overigens niet dat je je gaat profileren als een bad-ass gangster die respect eist. Zo maar even een tip......

J.W.

Voor een deel heb je gelijk dat mensen die ergens mee geassocieerd worden zich deels een stempel hebben laten opdrukken door het gedrag van soortgenoten. Maar terwijl in jouw ogen de verantwoordelijkheid van een associatie volledig ligt bij degenen die signalen uitzenden zie ik ook een belangrijke verantwoordelijkheid bij degenen die selectieve keuzes maken bij het ontvangen van signalen die de basis vormen voor hun associatie.
Als je leven bijvoorbeeld bestaat uit MTV kijken, de headlines van de Telegraaf lezen en geen omgang of communicatie hebt met de zwarte medemens dan is het goed voor te stellen dat in jouw wereldbeeld (vol met selectieve associaties) ze bijna allemaal bad-ass gangsters zijn.
Associaties zijn zeker niet het gevolg van een bewust verstandelijk proces, echter de keuzes die men maakt in de selectie van informatie en wel of niet willen communiceren met mensen die anders zijn daar is men zelf bewust verantwoordelijk voor en die bewuste keuzes bepalen grotendeels WELKE onbewuste 'domme' associaties iemand legt.

Jan_Wandelaar
6 mei 2013, 21:35
Als je leven bijvoorbeeld bestaat uit MTV kijken, de headlines van de Telegraaf lezen en geen omgang of communicatie hebt met de zwarte medemens dan is het goed voor te stellen dat in jouw wereldbeeld (vol met selectieve associaties) ze bijna allemaal bad-ass gangsters zijn.

Maar als het daarentegen je eigen dochter is die niet meer naar het zwembad durft omdat ze regelmatig onzedelijk betast word?

Maar als het daarentegen je eigen vriendin is die regelmatig voor hoer uitgemaakt word omdat ze niet gesluierd over straat loopt?

Maar als het nou je eigen moeder is die niet meer in de binnenstad durft te winkelen omdat ze reeds meerdere malen onvrijwillig afstand heeft moeten doen van haar handtas?

Maar als je nu zelf opeens acht man met een mes tegenover je hebt staan wanneer je aangeeft dat het niet de bedoeling is dat er met een scooter door je voortuin gecrost word?

Wat als in al die gevallen de daders kenmerkende overeenkomsten hebben, en je daarnaast ook nog eens in de media verneemt dat meer mensen dergelijke ervaringen hebben?

Wat als de cijfers uitwijzen dat mensen met die kenmerken bovenmatig vertegenwoordigd zijn als gast in de Penitentiaire Inrichtingen?

Dan is het heel begrijpelijk dat er associaties ontstaan!!!!

Dan is het heel begrijpelijk dat je vanuit die associaties gaat handelen!!!!

Let wel: Jan zegt begrijpelijk. Daarmee zegt hij niet dat die associaties goed of slecht zijn!!!!

De theke van GT zal ongetwijfeld ook zowel door eigen ervaring als berichten van horen-zeggen (bijv. van de dames!!!) een associatie hebben bij een bepaald type bezoeker. Het is begrijpelijk dat ze dit meenemen in de deurpolicy. GT zal denken: 'voorkomen is beter dan genezen'. Die deurpolicy is dus begrijpelijk, wat niet wil zeggen dat die deurpolicy dan ook gelijk (politiek) correct is.

J.W.

Picasso 1
6 mei 2013, 23:00
Dan is het heel begrijpelijk dat er associaties ontstaan!!!!

Dan is het heel begrijpelijk dat je vanuit die associaties gaat handelen!!!!

Let wel: Jan zegt begrijpelijk. Daarmee zegt hij niet dat die associaties goed of slecht zijn!!!!



Ik zie ook wel de problemen die zich vanuit bepaalde bevolkingsgroepen in ernstigere mate voordoen en zie ook wel dat de fundamentalistische islam bijvoorbeeld behoorlijk botst met rechten en vrijheden die in westerse landen de norm zijn.

Wat ik echter ook zie:
- moslims die vechten voor een seculiere staat en dezelfde rechten en vrijheden nastreven zoals we die gewoon zijn in westerse landen (zie Egypte, Turkije en Iran)
- een generatie jongeren in Iran die hun eigen regime verafschuwt en massaal steun betuigden aan Amerika en massaal demonstreerden tegen de aanslagen op de Twin towers
- dat van een land zoals Libanon een hoog percentage van de daar wonende arabieren christelijk zijn. Ook in Egypte, Iran en Irak wonen vele christenen maar ook hun zien wij met onze simplistische associaties als Arabische fundamentalisten
- mensen zoals Afshin Eliaan en Hirsi Ali die in de frontlinie staan in de strijd voor jouw vrijheden, maar ook hun zou de toegang ontzegd worden in lokaties waar jij het voor het zeggen zou hebben (begrijpelijk).
- Surinamers die weinig vertegenwoordigd zijn in penitentiaire inrichtingen maar omdat de Antillianen dat wel zijn we voor het gemak alle donkere mensen maar met criminaliteit associëren.
- dat Nederlanders die in een land zoals bijvoorbeeld Spanje wonen veel minder integreren dan de gemiddelde Marokkaan of Turk in Nederland, ik heb het dan niet eens over de onbestaande omgang met de lokale bevolking of het domweg niet spreken van de taal van het land waar ze verblijven.
- dat de verhouding van bevolkingsgroepen in Nederlandse gevangenissen veel meer in balans zou zijn wanneer criminele Nederlanders niet verspreid over vele landen hun drugsgerelateerde straffen zouden uitzitten.

Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen die alle ruimte en vrijheid hebben om informatie tot zich te nemen zo selectief filterend en weinig info tot zich toelaten.....

Overigens, als mensen die zich niet kunnen gedragen gewoon de deur uit worden gezet, zal dat een voldoende preventieve werking hebben op het gedrag van andere klanten want dat is een boodschap die iedereen begrijpt ongeacht zijn afkomst.

Jan_Wandelaar
6 mei 2013, 23:33
Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen die alle ruimte en vrijheid hebben om informatie tot zich te nemen zo selectief filterend en weinig info tot zich toelaten.....

Wat lul je nou met 'info tot zich toelaten'? Ik heb het over confronterende gebeurtenissen die mensen ZELF dagelijks meemaken. Daardoor ontstaat die associatie. Dat is misschien een beetje moeilijk te begrijpen voor een lulletje rozenwater die zich louter op boekenwijsheden beroept en zijn wereldbeeld uit de politiek correcte 'kwaliteitsmedia' haalt.

J.W.

Picasso 1
6 mei 2013, 23:42
Ik heb het over confronterende gebeurtenissen die mensen ZELF dagelijks meemaken. Daardoor ontstaat die associatie. Dat is misschien een beetje moeilijk te begrijpen voor een lulletje rozenwater die zich louter op boekenwijsheden beroept en zijn wereldbeeld uit de politiek correcte 'kwaliteitsmedia' haalt.

J.W.

Confronterende gebeurtenissen die mensen ZELF dagelijks meemaken is discriminatie. Daarom worden mensen die denkbeelden uiten zoals jij geassocieerd met racisme. Dat is misschien moeilijk te begrijpen voor een zelfingenomen allesweter die zich louter baseert op info uit 'kwaliteitsmedia' zoals Geen Stijl of de headlines van de Telegraaf.

Jan_Wandelaar
6 mei 2013, 23:52
Wanneer je, net als Jan, wel eens op straat komt dan hoor je dat de diverse randstedelijke politiekorpsen er officieus eenzelfde policy op na houden als GT. Lieden met een bepaald uiterlijk krijgen wel degelijk een aparte aanpak van de dienders.

Jan heeft van diverse Marokkaanse gasten gehoord dat ze ogenblikkelijk hun smartphone in opname-mode zetten zodra ze door een agent aangesproken worden. Hun ervaring is dat ze alleen behandeld worden zoals ieder ander wanneer ze een agent te verstaan geven dat ze het gesprek opnemen.

Maar laten we vooral net blijven doen alsof ze bij GT het op basis van associaties selecteren hebben uitgevonden. Dan geef je er duidelijk blijk van dat je levenservaring louter gebaseerd is op de onzin die te vinden is in 'kwaliteitskranten' en op een onzin-forum op internet.

J.W.

Johnny Bravo
6 mei 2013, 23:53
Gezellig hierzo :biggrin:

Maar dames, P1 en JW, jullie laten de boel wel de boel aub.

Ga lekker slapen ipv elkaar in haren te vliegen.

Mazzel:wink2:

Jan_Wandelaar
7 mei 2013, 00:18
Daarom worden mensen die denkbeelden uiten zoals jij geassocieerd met racisme.

Klopt. "Foei, stoute racist!!!!!" zeggen de 'kwaliteitsmedia' dan, en de politiek correcte meute knikt instemmend. Door de vermeende racist op een dergelijke manier monddood te maken stijgt de populariteit van een zekere hoogblonde politicus. En vervolgens word er honderduit geklaagd in diezelfde 'kwaliteitsmedia' hoe dat nu in godsnaam mogelijk is.

GeenStijl is een stijlfiguur op zich. Door volledig over-the-top en bewust ongenuanceerd nieuws te brengen word je gedwongen ZELF na te denken over een onderwerp in plaats van dat je klakkeloos de politiek correcte standpunten van de moreel superieure 'kwaliteitsmedia' over neemt. Dat neemt niet weg dat er natuurlijk ook randdebielen zijn die de standpunten op GeenStijl klakkeloos over nemen. Jan vindt dat altijd de komische noot bij het lezen op GeenStijl: de reaguursels onder een bericht.

En ja: het is inderdaad ook zeer confronterend wanneer je ZELF gediscrimineerd word op basis van je afkomst. Om dergelijke misstanden te voorkomen is het misschien verstandiger om de woede te richten op de individuen die deze negatieve associaties veroorzaken, en niet op de mensen die (op basis van hun EIGEN negatieve ervaringen met die individuen!!!) deze negatieve associaties hebben.

J.W.

tifkad
7 mei 2013, 01:36
Wow, heftig hier. Het is duidelijk dat Jan en GT een hekel hebben aan Marokkanen en Turken, maar daarom hoeven toch geen Aziaten en Negers bij GT geweigerd te worden?
Of zien ze bij GT Aziaten en Negers als een type Marokkaan of Turk, maar mind you er zijn verschillen.

En daarnaast, een dame kan ook een lulverhaal bij de GT leiding ophangen over kleurlingen omdat ze van nature een hekel heeft aan Zigeuners (een veel voorkomende negatieve associatie bij oost europeanen ).
Deze negatieve associatie sluit naadloos aan op de Marokkaanse associatie, je kunt 'em zo meenemen, de Marokkaan in Nederland is de Zigeuner in Roemenie e.o.

Picasso 1
7 mei 2013, 08:35
Klopt. "Foei, stoute racist!!!!!" zeggen de 'kwaliteitsmedia' dan, en de politiek correcte meute knikt instemmend. Door de vermeende racist op een dergelijke manier monddood te maken stijgt de populariteit van een zekere hoogblonde politicus.*.

Waarbij ik natuurlijk wil benadrukken dat ik je niet voor een racist uitmaak maar dat dat de associatie is richting mensen die zich zo uiten als jij; dat zou jij moeten begrijpen. Wel maakte ik je uit voor een zelfingenomen allesweter maar die associatie had weer te maken met jouw reactie daarvoor en dat kun je me moeilijk kwalijk nemen want conform jouw logica is niet degene die de associatie maakt schuldig, maar degene die die veroorzaakt!
Iemand uitmaken voor een racist maakt een discussie inderdaad monddood en vaak is die benaming zeer onterecht; je ergeren aan bepaalde bevolkingsgroepen staat absoluut niet gelijk aan racisme. Dat gezegd hebbende, ook iemand uitmaken voor een *'politiek correcte hypocriet' maakt een discussie monddood. Verwijt anderen dus niet het monddood maken van discussies wanneer je daar zelf continu mee bezig bent.

En nu inhoudelijk, als ik met een Marrokaan praat die klaagt over dat Nederlanders racistisch zijn, laat ik hem de andere kant zien van hoeveel problemen Marrokanen geven in een land waar ze te gast waren en inmiddels zijn opgenomen. Als ik praat met een Nederlander die bevolkingsgroepen over één kam lijkt te scheren en de schuld van het niet binnenkomen in GT bij de individu zelf legt vanwege het van geboorte horen bij een bepaalde bevolkingsgroep, dan laat ik hem de andere kant zien van de bevolkingsgroepen die met een alwetende negatieve associatie worden geconfronteerd. De werkelijkheid is nou eenmaal niet zo zwart wit en het feit dat mensen niet rationele associaties maken wil niet zeggen dat ze verder niet hoeven na te denken!

The Joker
7 mei 2013, 08:50
Aziaten komen naar mijn idee overal zonder problemen binnen, ook bij GT.
Negroide mannen zie je eigenlijk bijna nergens in de clubs, zal niet aan geweigerd worden liggen denk ik, maar die lui komen kennelijk genoeg aan hun trekken zonder er voor te hoeven betalen zoals ons stumperts.

Poppalarge
7 mei 2013, 20:32
... Negroide mannen zie je eigenlijk bijna nergens in de clubs, zal niet aan geweigerd worden liggen denk ik, maar die lui komen kennelijk genoeg aan hun trekken zonder er voor te hoeven betalen zoals ons stumperts...

Neem maar van deze negroïde man aan dat er niet zoiets bestaat als "gratis sex" met een vrouw. In de meeste gevallen is een bezoekje aan een club (naar keuze) zo slecht nog niet en het scheelt een hoop kopzorgen!

Er zijn immers maar weinig vrouwen die het volhouden om alleen een sexrelatie met een man te hebben zonder dat daarbij gevoelens komen kijken, of er komt weer iets tussen dat de afspraak frustreert en dan is een sauna / fkk club die ideale oplossing.

Moet je dus alleen nog binnen zien te komen in sommige clubs dus...

Badslippers
8 mei 2013, 00:32
Waarbij ik natuurlijk wil benadrukken dat ik je niet voor een racist uitmaak maar dat dat de associatie is richting mensen die zich zo uiten als jij; dat zou jij moeten begrijpen. Wel maakte ik je uit voor een zelfingenomen allesweter maar die associatie had weer te maken met jouw reactie daarvoor en dat kun je me moeilijk kwalijk nemen want conform jouw logica is niet degene die de associatie maakt schuldig, maar degene die die veroorzaakt!

Ha ha ha, mooi "gecountered". Een reden om dit draadje (en niet alleen dit draadje te blijven volgen).

Los daarvan, JW heeft op basis van de statistieken een punt als je snel beslissingen moet nemen in het geval er kleurlingen aan de poort bij "GT" staan te rammelen en je het geteisem buiten de deur wilt houden. Want blijkbaar is de gekleurde medemens oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers. En door alles wat zwart is te weigeren dankzij niet kwalijk te nemen associaties is trammelant in "GT" een utopie. Tijd en middelen om de volledige antecedenten van Achmed of Ibrahim na te trekken is immers niet voor handen. Fijn ook om te weten om niet als schlemiel door het leven te moeten gaan. Aangezien associaties veelal onbewust gebeuren ben je immers (in de wereld van Jan) bij voorbaat gevrijwaard van schuld en eventuele xenofobe neigingen.

Ik stel voor dat Jan nog eens rustig de start van dit "Topic" doorleest en zich probeert te verplaatsen in Bosco (of een van zijn kameraden) of PPLarge. Een ander mogelijkheid is om zijn boekenwijsheid op te krikken en de hoofdstukken stereotypen en vooroordelen nog even tot zich te nemen. En dan hoop ik dat het empatisch vermogen van Jan nog niet helemaal verdwenen is. Deurbeleid dwing je niet af door mensen botweg te weigeren op uiterlijke kenmerken. Deurbeleid wint aan kracht en is effectief als je gekwalificeerd personeel bij je deur hebt staan, je duidelijke huisregels hanteert die voor iedereen zichtbaar zijn en kordaat ingrijpt als het nodig is. Maar ja, dat vergt iets meer inspanning van de uitbater daarom zal het: "We zitten vol" helaas de standaard blijven en krijgen zwarten (althans bij "GT") niet eens de mogelijkheid om de negatieve associaties te beïnvloeden en in hun voordeel om te buigen. Jammer en een gemiste kans mijns inziens.

bad pritt
8 mei 2013, 03:53
Want blijkbaar is de gekleurde medemens oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers.

Goed van GT dat ze de buurtwinkel overvallende marrokaan proberen te weren maar de met onroerend goed frauderende notaris binnenlaten. Zo houden ze in samenwerking met Jan de associaties zoals ze horen te zijn.

Picasso 1
8 mei 2013, 18:58
Een ander mogelijkheid is om zijn boekenwijsheid op te krikken en de hoofdstukken stereotypen en vooroordelen nog even tot zich te nemen. En dan hoop ik dat het empatisch vermogen van Jan nog niet helemaal verdwenen is.
Je dient wel bij te vermelden dat het om pulp leesvoer gaat en niet om kwaliteitsliteratuur, want anders vrees ik dat hij het niet gaat lezen.

Big30
8 mei 2013, 20:28
Topic herbenoemd en verplaatst.


Bij Associatie worden in gedachten verschillende dingen met elkaar in verband gebracht. Het gelegde verband kan wel of niet terecht zijn.
Een associatie is vaak gebaseerd op een veralgemenisering of op een vooroordeel.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Associatie_%28psychologie%29

Jan_Wandelaar
10 mei 2013, 00:13
Je dient wel bij te vermelden dat het om pulp leesvoer gaat en niet om kwaliteitsliteratuur, want anders vrees ik dat hij het niet gaat lezen.

Wanneer je het nodig vind een dergelijke opmerking te plaatsen dan ben je waarschijnlijk niet de belezen intellectueel waarvoor je je uitgeeft. Laat Jan dan maar de domste zijn, en deze wedstrijd ver pissen laten voor wat het is.

J.W.

Picasso 1
10 mei 2013, 00:22
Humor, Jan, humor ;) :
En dan hoop ik dat het empatisch vermogen van Jan nog niet helemaal verdwenen is.

bergm550
10 mei 2013, 10:53
Wat lopen jullie toch te zeiken over dat deurbeleid? :)

Wees blij dat clubs een deurbeleid hanteren. Lees nu eens zorgvuldig het onderstaande bericht van deze collega. Hij gebruikt woorden als "de aanhouder wint" en zegt dat hij "moeilijk een "nee" kan accepteren".

Dit is wellicht de reden waarom deze collega de toegang is geweigerd. Verbeeld je eens, als een vrouw niet met hem op de kamer wil, dan gaat deze gast haar misschien lopen lastig vallen. Een club zit daar niet op te wachten.


2 weken geleden een bezoekje proberen brengen aan deze club, maar zag mijn poging aan de deur mislukken, aangezien de deurjongen (lees: man van +/- 45 jaar), die er door de gastvrouw bij werd gehaald, daar een stokje voor stak. Ben zelf van buitenlandse origine, maar was, vond ik van mezelf wel net gekleed. Wel had ik de pech dat op het moment ik aan de deur kwam, er ook een taxi stopte met 2 gasten, die er ook niet heel Belgisch, Nederlands, of Duits uitzagen. Dus blijkbaar werden we als 1 groep aanzien, en mocht ik onverrichter zake weer in de wagen hoppen, om dezelfde anderhalf uur durende rit, in de andere richting te mogen maken. Natuurlijk ben ik met het gedachte opgegroeid dat de aanhouder wint, en zou ik vanmiddag opnieuw een poging willen wagen. Alleen zou ik het nu wel doordachter te werk willen gaan, aangezien een rit van 1.5 uur heen en 1.5 uur terug, wel in je kleren kruipt, als er tussen die ritten niks (ont)spannend gebeurt...

Dus als er iemand tips, aanbevelingen heeft: deze zijn meer dan welkom.
Moest er een goede ziel (en vaste klant) van plan zijn om vandaag rond 14u ook naar GT te gaan, en het zien zitten om een goede daad te verrichten, en mij mee binnen te loodsen, dan zou deze zonnige donderdag nog zonniger worden voor mij...


Het gehalte van mijn eigenwaarde wordt zeker niet bepaald door het al dan niet binnen mogen in een club.
Feit is, dat ik moeilijk een "nee" kan accepteren, en daarom (misschien wel naïef) blijf zoeken naar een manier om een "ja" te verkrijgen.
En bedankt voor me good luck te wensen, want dat is wat ik ga doen, opnieuw proberen... ;)

Ik herhaal nog maar eens de uitspraak van deze collega, die de kop volledig op de spijker slaat. Dit is de reden waarom gasten de toegang wordt geweigerd.


En dat is nu net de ongewenste karaktertrek op basis waarvan de toegang is geweigerd. Een opgeblazen ego dat bij een afwijzing haantjesgedrag gaat vertonen. En wanneer aangegeven word dat dit onwenselijk is, dan lopen janken dat je op huidskleur of afkomst gediscrimineerd word. Nee, het is dat opgeblazen ego'tje en dat haantjesgedrag waar men niet op zit te wachten. Ongeacht je huidskleur of afkomst.........

J.W.

Dan nog iets, speelt huidskleur een rol? Ja, dat speelt een rol. Laten we gewoon eerlijk zijn. Er zijn clubs die mannen van Afrikaanse afkomst, Turken of Marokkanen niet als gast willen hebben. Daar hebben ze hun redenen voor. Het kan zijn dat hun blanke gasten zich daar niet prettig tussen voelen en de vrouwen die in een club werken, vinden het vaak ook niet prettig.

Als ik met een zwarte man samen naar GT zou gaan, dan zouden we er beide niet in komen, tenzij ik hem buiten achter laat. Accepteer dat gewoon! Ze willen het gewoon niet! En wat doe je dan, dan ga je naar een andere club, waar je wel welkom bent.

Als je eens weet hoeveel keren ik ben afgewezen in normale disco's of op school, dan begrijp ik de commotie niet om een deurbeleid. Als je christelijk bent, dan ga je toch ook niet in een moskee trouwen. Het deurbeleid is er omdat een club een bepaald publiek wil aantrekken van gelijkgezinden.

Geloof me, je komt er wel overheen hoor, als je eens een keer wordt afgewezen. Neem het van iemand aan die al honderden keren is afgewezen op school en in disco's. :)

bad pritt
10 mei 2013, 11:10
Wat voor jou gezeik is noem ik een normale discussie.
En je haalt wel weer een paar zaken door elkaar Bergm.

Als je afgewezen wordt op nationaliteit, huidskleur of andere groepsgebonden uiterlijke kenmerken dan mag dat niet en terecht.
het heet discriminatie en is zelfs strafbaar,in heel europa.

Als je afgewezen wordt om overwegingen die je samen vat onder normaal geaccepteerd deurbeleid, zoals we verwachten problemen met een persoon of groep van personen, ze gaan niet netjes met de gasten om, hij/ze is/zijn straal bezopen, ze geven geen geld uit, ze zijn te jong etc dan heb je redenen die op de grens zitten want je mag immers niemand discrimineren maar waar je maatschappelijk nog mee weg komt.

Zie je in GT nooit marokanen, negers of turken dan is dat op zich al een bewijs dat de club een verboden, rascisitisch deurbeleid hanteert. Dat jij al honderden malen elders bent afgewezen doet daar niks aan af.;):rolleyes:

Om even een voorbeeld te geven waarom zou je een nette turkse man die je inschat als goed gesitueerd, beleefd, netjes, maatschappelijk geaccepteerd, waarom zou je die aan de deur weigeren.?

Persoonlijk ben ik ook vaak te gast geweest in "turkenclubs" en geloof me maar de mannen daar zijn veel netter dan wat jij in de avond in GT ziet, nog nooiot heb ikdaar maar ergens een probleem gezien met een van die kerels, sterker nog ze waren altijd uiterst beleefd, dus de angst is ook ergens pathetic zowel bij GT als bij jou.

Jan_Wandelaar
11 mei 2013, 14:58
... waarom zou je een nette turkse man ...

Alleen al door de bijvoeging 'Turkse' maak je een onderscheid tussen nette mannen in het algemeen en Turkse nette mannen. Gezien het feit dat dit onderscheid gebaseerd is op ethnischiteit kan het als racisme beschouwd worden.

Verder zal eerst aan de goede man gevraagd moeten worden wat z'n afkomst is voordat het stempel 'Turkse' kan worden opgedrukt. Louter op basis van iemands uiterlijk een afkomst toekennen is reeds een associatie. Voor hetzelfde geld is de beste man een Koerd of een Iranees i.p.v. een Turk.

Kern van Jan's betoog is dat iedereen ten aller tijden onbewust onderscheid maakt op basis van associaties. Het is niet dat Jan BP op z'n nummer wil zetten, doch zijn betoog bevatte een passage waarin hij onbedoeld/onbewust toch onderscheid maakt en associaties legt. Een uitstekend voorbeeld van hetgeen Jan probeert te duiden.

Associaties liggen ten grondslag aan stereotypen. Natuurlijk voldoet lang niet ieder individu aan zo'n stereotype. Echter: wanneer iemand aan de poort van GT geweigerd word op basis van een stereotype, en vervolgens bevestigt hij zelf zo'n stereotype met de uitspraak "Feit is, dat ik moeilijk een 'nee' kan accepteren, en daarom blijf zoeken naar een manier om een 'ja' te verkrijgen" dan kan Jan niet anders concluderen dat GT het in dit ene geval bij het juiste eind had (met de nadruk op in dit ene geval!!!).

Wanneer je claimt zelf vrij te zijn van associaties/vooroordelen en louter onderscheid maakt op basis van een intellectuele afweging dan probeer je heiliger te zijn dan de paus. Daarmee zegt Jan dus niet dat het een goede zaak is om louter op basis van associaties een onderscheid te maken (dus ook niet aan de poort van GT). Feit is alleen dat het wel gebeurt. En dat is iets om eens wat dieper over na te denken. Natuurlijk kun je zonder er verder bij na te denken lieden die handelen op basis van associaties wegzetten als racist. Maar daarmee is de kous niet af. Belangrijker is de vraag WAAROM de associatie gemaakt word, en WAAROM is de associatie dermate sterk dat deze vaak de enige basis is om een onderscheid te maken.

J.W.

Picasso 1
11 mei 2013, 15:20
Niet iedereen maakt dezelfde associaties, maar degenen die tenderen extremere associaties te maken zijn degenen die het hardst klagen bij clubleidingen inzake de aanwezigheid van buitenlanders. Inmiddels wensen we niet alleen dat stelende marrokaantjes de toegang wordt ontzegd maar ook dansende marrokaantjes zijn niet welkom. De enige associatie die een club dan maakt is "buitenlanders binnen laten kost klanten". Want geloof me, niet iedereen heeft even veel pech als Jan om ZELF dagelijks lastig gevallen te worden door een marrokaantje om vervolgens maar elke buitenlander met 'lastig' te associeren.

Ga eens naar clubs zoals Mondial of Samya, die zitten vol met Turken en de sfeer is er relaxter en aangenamer dan frequent in GT. Desondanks zijn sommige recensies over bijvoorbeeld Mondiaal "ik ga daar nooit meer heen, zoveel Turken :eek:". Misschien kan Jan ons eens vertellen wat voor associatie daarbij gemaakt kan worden en WAAROM.

Big30
11 mei 2013, 15:30
http://files.coloribus.com/files/adsarchive/part_42/427205/file/anti-racism-brains-small-77043.jpghttp://3.bp.blogspot.com/_e-1wIvxxj78/TTTNLRybgsI/AAAAAAAAAEw/XvmWKgF3jO4/s1600/logoUARen.gif

sofaking
11 mei 2013, 16:13
Het zou misschien zo kunnen zijn dat bepaalde bevolkingsgroepen op sommige plaatsen lastiger zijn dan op andere. (Of in sommige clubs lastiger dan andere ? ) Ik kan er niet over meespreken, maar op andere terreinen dan sauna clubs vind je die overlast ook heel dikwijls terug, dus die toestanden zullen wel vergelijkbaar zijn met die in seks clubs. Op één enkel criterium oordelen is geen goed idee, maar men mag ook geen oogkleppen opzetten in naam van politieke correctheid want dan komt men bijv. tot de absurde toestanden die we in Vlaanderen kennen mbt tot de recreatiedomeinen.
Daar werd de sfeer zodanig verpest door Brusselse jongeren van Marokkaanse afkomst dat men de domeinen ofwel gewoon sloot (iedereen gestraft), ofwel buslijnen van Brussel afschafte om het pestende volk buiten te houden (alle reizigers gestraft), ofwel een "Very irritating police" installeerde om het hen zo moeilijk te maken dat ze zouden wegblijven. (Hoe is zoiets anders dan ze gewoon te weigeren ?)
Ook suggereert men dat Vlaanderen zou investeren in recreatiedomeinen op het gebied van Brussel zelf zodat dit ongewenst volk daar zou blijven. Probleem opgelost ?

http://www.brusselnieuws.be/artikel/vlaanderen-bouwt-muren-om-brusselse-jongeren-te-ontmoedigen

Jan_Wandelaar
11 mei 2013, 17:31
Want geloof me, niet iedereen heeft even veel pech als Jan om ZELF dagelijks lastig gevallen te worden door een marrokaantje om vervolgens maar elke buitenlander met 'lastig' te associëren.

Heel goed!!!! Een belangrijke factor in het WAAROM is de frequentie waarmee de associatie getriggerd word. Wanneer die frequentie hoog genoeg is dan word een associatie een stereotype. Wanneer het stereotype een negatieve eigenschap betreft dan word de associatie een irritatie. Dan kunnen mensen reeds geïrriteerd raken bij het horen van het accent dat bij het stereotype hoort.

J.W.

Jan_Wandelaar
11 mei 2013, 17:39
http://files.coloribus.com/files/adsarchive/part_42/427205/file/anti-racism-brains-small-77043.jpg

SUPPORTED BY COMMISION FOR RACIAL EQUALITY

Pleiten voor gelijkheid op basis van ras is net zo racistisch als het zoeken naar verschillen op basis van ras.

J.W.

Picasso 1
11 mei 2013, 17:52
Heel goed!!!! Een belangrijke factor in het WAAROM is de frequentie waarmee de associatie getriggerd word. Wanneer die frequentie hoog genoeg is dan word een associatie een stereotype. Wanneer het stereotype een negatieve eigenschap betreft dan word de associatie een irritatie. Dan kunnen mensen reeds geïrriteerd raken bij het horen van het accent dat bij het stereotype hoort.

J.W.

En voordat je het weet worden mensen die geïrriteerd raken door frequent genoeg een toegangsweigering te ervaren hetzelfde als het stereotype waarmee ze continu geassocieerd worden.

Badslippers
13 mei 2013, 01:01
Kern van Jan's betoog is dat iedereen ten aller tijden onbewust onderscheid maakt op basis van associaties.

Nou moet ik mij ook maar gewoon een beeld van Jan Wandelaar proberen te vormen middels de berichten die hij hier schrijft en het beeld wordt naar alle waarschijnlijkheid gevormd (en vertroebeld) door onbewuste associaties die mij verder niet aan te rekenen zijn en waar Jan zeker niet van wakker zal liggen. Hoe anders is dat bij mij. Dat begrip blijft maar door mijn hoofd zingen. "Onbewuste associaties".

Ja Jan, je punt is inmiddels wel duidelijk. De onbewuste associatie, daar gaat het dus om. Je doet me een beetje denken aan de zin: "Een zot die zijn dwaasheid herhaalt, is als een hond die naar zijn braaksel terugkeert." (Spreuken 26:11). Maar nu even een vraag. Is die onbewuste associatie voor jou de schaamlap om je eventueel latent aanwezige racistische gevoelens cq. mening achter te verbergen of zie ik dat verkeerd? Schenk eens klare wijn. Ik mag hopen dat de geweigerde Marokkaan bij de poort van "GT" ook van dit fenomeen de "Onbewuste associaties" op de hoogte is.

Maar goed, alle gekheid daar gelaten. Waar het om gaat is heel simpel namelijk dat je op grond van je kleur of afkomst geweigerd wordt. Dat lijkt mij uitermate vervelend vooral voor die kerel die "moeilijk een 'nee' kan accepteren, en daarom blijft zoeken naar een manier om een 'ja' te verkrijgen". Ik zou zeggen, dat is tenminste een assertief persoon. Misschien pakt hij dat wel heel ludiek op. Wie weet. De vraag hoe hij dat namelijk wil gaan bewerkstelligen is niet duidelijk en misschien zit het 'm juist daarin. Jan heeft een kristallen bol en weet het wel: "Jan kan niet anders concluderen dat GT het in dit ene geval bij het juiste eind had".

Welterusten en tot morgen.

Badslippers
13 mei 2013, 01:19
Dan nog:

Zaterdagavond zat ik in "LR" in de tent met het combimeisje en aan ons tafeltje zaten twee heren die naar alle waarschijnlijkheid niet door de ballotagecommissie van "GT" zouden zijn gekomen. Eentje was getint en de ander had een baard, was getint en had zelfs een "Bandana" om zijn hoofd geknoopt. Typisch volk wat je op grond van onbewuste associaties de toegang zou weigeren. Ik zat dan ook met knikkende knieën aan het tafeltje. Ik was dan ook met stomheid geslagen dat ze warempel een praatje aanknoopten. Eentje had een nieuwe "Smartphone" gekocht en was zo in zijn nopjes dat hij dat kleinood als een kind zo blij aan ons toonde. Als klap op de vuurpijl dronken wij samen een biertje. Een biertje, kun je het je voorstellen? Gelukkig was de "Dansende Marokkaan" niet aanwezig. Want dat soort volk moet natuurlijk gewoon geweigerd worden ! ! !

Boy69
13 mei 2013, 07:29
Gelukkig was de "Dansende Marokkaan" niet aanwezig. Want dat soort volk moet natuurlijk gewoon geweigerd worden ! ! !

Wat dat betreft ben ik het volledig met BS eens !!

Iedereen mag van mij in de clubs zijn vertier zoeken, allochtoon of autochtoon, zolang hij zich maar gedraagt.

En juist dat doet deze malloot niet, omdat hij met zijn gedrag anderen tot last is.

De zelfde mening zou ik overigens zijn toegedaan indien hij van Duitse, Nederlandse, Belgische origine zou zijn.

Deurbeleid op basis van gedrag juich ik van harte toe.

Picasso 1
13 mei 2013, 20:09
Wanneer je in een vlaag van moreel superioriteitsgevoel je instinctieve negatieve associatie aan de kant schuift, en een individu de kans geeft, dan is de kans statistisch gezien groot dat je de deksel op je neus krijgt. Diverse vrienden en kennissen van Jan hebben eens een individu met een bepaald uiterlijk een kans gegeven door middel van het aanbieden van een baan. In 68% van die gevallen was het individu welke de kans geboden werd na afloop van de proefperiode opeens langdurig ziek. In 32% van de gevallen hadden ze aan dat individu een gemiddelde werknemer. Doch: dat weegt bij lange na niet op tegen die 68% waar ze enorme kosten aan hadden.

Bij sollicitaties gaat het niet om iemand een 'kans' te geven maar om scherp beoordelen of iemand de juiste capaciteit en vaardigheden heeft voor de gevraagde functie. Als je 'discrimineert' door minder geschikten een 'kans' te geven en daarmee beter geschikten afwijst dan is de kans inderdaad statistisch groter dat je de deksel op je neus krijgt.

Misschien kan Jan zijn vrienden en kennissen de volgende tip aanreiken http://www.mkbservicedesk.nl/582/sollicitatie-afnemen.htm. Of adviseer je vrienden meer aandacht te hebben voor referenties dan voor de bevolkingsgroep waar een sollicitant van afstamt. Anders wordt vanwege ondeskundigheid van vrienden bij het aannemen van personeel ons weer een bevestiging van een negatieve associatie onder de neus gewreven.

Jan_Wandelaar
15 mei 2013, 00:23
Is die onbewuste associatie voor jou de schaamlap om je eventueel latent aanwezige racistische gevoelens cq. mening achter te verbergen of zie ik dat verkeerd?

Van jongs af aan word kinderen het onderscheid geleerd tussen verschillende kleuren, verschillende vormen, verschillende geslachten, en ga zo maar door. Het maken van onderscheid word met de paplepel ingegoten. Vanaf het tweede levensjaar worden kinderen geconditioneerd met begrippen als 'hetzelfde/gelijk' en 'anders/verschillend'.

Zowel de irrationele associatie als de Pavlov-reactie (conditionering) zijn mechanismen die ten grondslag liggen aan racisme en discriminatie. Tegen instinctieve en van jongs af aan geconditioneerde mechanismen valt weinig te beginnen.

Racisme en discriminatie zijn onwenselijk, doch het maken van onderscheid word dermate wenselijk geacht dat we onze kinderen er vanaf hun eerste levensjaren mee conditioneren. Wanneer een kind "goed zo, jochie/meisje" te horen krijgt wanneer hij onderscheid weet te maken tussen rood en blauw dan gaat het maken van onderscheid geassocieerd worden met iets goeds.

Dit gegeven brengt Jan niet onder de aandacht als schaamlap om eventuele racistische gevoelens achter te verbergen. Jan brengt dit onder de aandacht in de hoop dat men wat dieper gaat nadenken over de mechanismen die racisme en discriminatie voeden.

Wanneer het zonder er verder over na te denken afgedaan word met "Racisme is megafout. Voor je het weet rijden de treinen straks weer richting het oosten" dan is het een kwestie van tijd voordat de treinen daadwerkelijk weer richting het oosten gaan rijden (of genocide op andere wijze weer plaats vind).

Het is immers een gegeven dat de ratio vrijwel altijd het onderspit delft wanneer er instinctieve, irrationele of geconditioneerde mechanismen om de hoek komen kijken. Ja, mensen hebben een zelfbewustzijn en bezitten het vermogen om na te denken. Dat neemt niet weg dat we daarnaast ook gewoon een diersoort met de daarbij behorende instincten zijn. Associaties maken nu eenmaal deel uit van het oerinstinct met als functie het behoeden van een individu voor gevaar.

Nogmaals: Jan brengt dit onder de aandacht in de hoop dat er nagedacht gaat worden over of racisme/discriminatie nu een oorzaak, of reeds het gevolg van iets anders is. Daarbij rijst de filosofische vraag: "Wanneer racisme en discriminatie onwenselijk zijn, zijn daarmee dan ook de mechanismen die daaraan ten grondslag liggen fout?"

Een vraag die niet eenvoudig te beantwoorden is, getuige ook het feit dat er sinds het ontstaan van de mensheid geen dag voorbij is gegaan zonder dat er ergens een oorlog of strijd gaande was.

J.W.

Picasso 1
15 mei 2013, 21:26
Racisme en discriminatie zijn onwenselijk, doch het maken van onderscheid word dermate wenselijk geacht dat we onze kinderen er vanaf hun eerste levensjaren mee conditioneren. Wanneer een kind "goed zo, jochie/meisje" te horen krijgt wanneer hij onderscheid weet te maken tussen rood en blauw dan gaat het maken van onderscheid geassocieerd worden met iets goeds.

Moet Jan echt uitgelegd worden dat een kind leren dat 'rood' anders is dan 'blauw', iets anders is dan een kind leren dat 'rood' beter is dan 'blauw'?



Dit gegeven brengt Jan niet onder de aandacht als schaamlap om eventuele racistische gevoelens achter te verbergen. Jan brengt dit onder de aandacht in de hoop dat men wat dieper gaat nadenken over de mechanismen die racisme en discriminatie voeden.

Denk maar eens dieper na over de volgende mechanismen:
- superioriteitsgevoelens
- afgunst
- intolerantie voor alles wat anders is
- foute vrienden
- makkelijk beïnvloedbare mensen
- angst voor het onbekende
- meelopers
- verkeerde opvoeding
- verbondenheid voelen binnen een sterk gesloten groep




Daarbij rijst de filosofische vraag: "Wanneer racisme en discriminatie onwenselijk zijn, zijn daarmee dan ook de mechanismen die daaraan ten grondslag liggen fout?"
Hmmm, ik ga maar diep filosofisch antwoorden ;):
- het hebben van superioriteitsgevoelens is logisch want de ander is immers inferieur
- als een ander geen afgunst wil ondervinden dan moet die maar niet meer bereiken dan ik
- je intolerant opstellen naar de ander impliceert dat de ander zich tolerant dient op te stellen naar jou
- vrienden met dezelfde foute mening worden ervaren als goede vrienden
- stop een sterk gedreven racist bij een groep makkelijk beïnvloedbare mensen en je hebt een sterk gedreven racistische groep
- angst voor het onbekende neemt alleen af als je toenadering durft in plaats van veilig afstand houdt
- hoe laffer iemand is hoe makkelijker het meelopen hem afgaat
- een verkeerde opvoeding is een feit zodra je een kind leert dat sommige kleuren beter zijn dan andere
- omarm vanuit een sterk gesloten groep iemand die binding zoekt en hij zal ook de foute ideeën uit de groep omarmen


P.1.

Bluebear
15 mei 2013, 21:41
He Picasso, heb jij mijn psychologisch rapport gelezen? Dit ligt nl. overal ter inzage bij iedere FKKclub in NRW. :hammer: :eek: :roll3:

Admin
15 mei 2013, 23:13
Onder discriminatie verstaat men het anders behandelen van mensen of groepen (meestal minderheden) op basis van uiteenlopende kenmerken zoals afkomst, ras, geboorteland, geloof, politieke of religieuze overtuigingen, sociale gewoonten, sekse, seksuele geaardheid, taal, handicap, leeftijd, enzovoort. Discriminatie staat het grondbeginsel dat zegt dat alle mensen gelijk zijn, in de weg. Discriminatie veronderstelt echter niet alleen een afzonderlijke behandeling, maar ook het ontbreken van rechtvaardiging voor deze aparte behandeling.

Discriminatie kan men zien als een uiting van onverdraagzaamheid en als het in daden omzetten van vooroordelen. Dit kan als persoonlijke of als geïnstitutionaliseerde discriminatie voorkomen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Discriminatie


Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Artikel 1 uit de Nederlandse Grondwet.

Jan_Wandelaar
16 mei 2013, 19:56
Moet Jan echt uitgelegd worden dat een kind leren dat 'rood' anders is dan 'blauw', iets anders is dan een kind leren dat 'rood' beter is dan 'blauw'?

Laat Jan daar, om P1 z'n morele en intellectuele superioriteitsgevoel te bevredigen, eens volmondig JA op antwoorden.

J.W.

Picasso 1
16 mei 2013, 20:57
Laat Jan daar, om P1 z'n morele en intellectuele superioriteitsgevoel te bevredigen, eens volmondig JA op antwoorden.

J.W.

Valt heel erg mee met mijn morele instelling of mijn intellectuele neigingen, ik ga immers naar de hoeren en lees bovendien dit (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?33108-De-Stripboekenverzameling-van-Ace2&highlight=strip) graag.
Kan voldoende relativeren om me noch inferieur noch superieur aan wie dan ook te voelen. Maar mogelijk triggerde ik een mechanisme die aanleiding gaf tot een verkeerde associatie (de schuldvraag daarvan laat ik in het midden ;)).

Jan_Wandelaar
19 mei 2013, 14:46
- superioriteitsgevoelens
- afgunst
- intolerantie voor alles wat anders is
- (...)
- (...)

Kan voldoende relativeren ...

Kijk P1 zich bij anderen eens focussen op de slechte eigenschappen, en bij zichzelf op de goede eigenschappen. Geeft niet hoor, want een dergelijk mechanisme leid pas tot strijd, oorlog en genocide wanneer die anderen tot een ander ras behoren.

Anders was deze discussie natuurlijk al lang verworden tot een strijd om het laatste woord, en eenieder kan zien dat dit niet het geval is......... :rolleyes:

J.W.

Bosco
19 mei 2013, 18:38
Ik vind deze discussie tussen Jan en Pica steeds meer op een wedstrijdje verpissen lijken!!!

Picasso 1
19 mei 2013, 18:58
Ik vind deze discussie tussen Jan en Pica steeds meer op een wedstrijdje verpissen lijken!!!

Dat vond Jan ook, ik snap alleen niet waarom hij er dan vervolgens mee doorging....


Laat Jan dan maar de domste zijn, en deze wedstrijd ver pissen laten voor wat het is.

Big30
19 mei 2013, 19:43
Ik vind deze discussie tussen Jan en Pica steeds meer op een wedstrijdje verpissen lijken!!!
Heb zojuist een actie foto genomen van 1 van de deelnemers:

http://martenminkema.nl/wp-content/uploads/2011/02/Manneken-Pis-in-Zagreb2-640x481.jpg

De wedstrijd is inmiddels afgelopen en een uitslag wordt pas bekend na de doping controle. Volgens het reglement is napissen verboden en hier wordt streng op toegezien. Er is namelijk al genoeg (af)-gezeken :tongue:.

Jan_Wandelaar
19 mei 2013, 19:55
Dat vond Jan ook, ik snap alleen niet waarom hij er dan vervolgens mee doorging....

Gewoon, omdat het humor is in een context waarbij enig empathisch vermogen van de lezer dan wel handig is.... (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?34336-Dames-beschrijvingen-en-cijfertjes-onzin.&p=315586#post315586)

Daarbij maakt Jan uit dit draadje op dat het net zo lang doordrammen van de eigen zienswijze totdat de ander toegeeft geen enkel probleem is. Het moeilijk kunnen accepteren van een een "nee" (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?34207-Over-deurbeleid-(o.a.-in-GT)-vooroordelen-en-associaties.&p=312508#post312508) en net zo lang blijven drammen totdat het een "ja" word is immers waar deze 'discussie' mee begon.

Iedereen kan aan het verloop van dit draadje zien dat dergelijk gedram niet per se ten koste hoeft te gaan van de sfeer...... :rolleyes:

Omdat de hier voortgaande pissing-contest het punt zo goed duidelijk maakt is Jan terug gekomen op z'n beslissing om het maar te laten voor wat het is.

J.W.

Badslippers
19 juni 2013, 19:18
Onlangs was ik beroepshalve wat studie aan het verrichten naar jongens die lijden aan het "Syndroom van Klinefelter" (http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/55094-syndroom-van-klinefelter.html) en dan vooral de lichamelijke kenmerken die dat met zich meebrengt. Zo zijn ze vaak groter en hun ledematen zijn opvallend langer. In de omgang zijn ze vriendelijk en meegaand en een enkeling is agressief.

Toen moest ik onbewust (of misschien wel bewust) aan een constatering van Jan Wandelaar denken en ik heb 'm even opgezocht.


Wanneer mensen met een bepaald uiterlijk dat karaktertrekje bovenmatig vertonen dan zal dat uiterlijk met dat karaktertrekje geassocieerd worden. Helaas is het dan onvermijdelijk dat mensen over 1 kam geschoren gaan worden.

Deze jongens zouden bij de poort van "Golden Time" op basis van hun bepaalde uiterlijk gemakkelijk gescreend kunnen worden. Of ze vervolgens toegang zouden krijgen zou afhangen welke karaktertrek men het meest zou laten prevaleren; de meegaande of de agressieve.

Omdat ik wat verder ging zoeken naar uiterlijke kenmerken en karakter stuitte ik op onderstaand artikel. En het ziet ernaar uit dat het deurbeleid bij "Golden Time" een nieuw wapen in handen krijgt om potentieel "moeilijke" bezoekers al bij de poort te detecteren. Ik wil jullie dat niet onthouden. Pas het voor het gemak ook even op je eigen kop toe dan weet je tegelijk of de deur voor jou gesloten blijft.

Man met brede kop? Pas op!

http://badslippers.ba.funpic.de/afbeeldingen/breedgezicht.jpg

Rotterdam, 3 nov 2009. Voor mannen met een relatief breed gezicht moet je oppassen. Zo’n man ziet er agressief uit en vaak is hij het ook.

Je ziet het zo, schrijven Canadese psychologen en neurowetenschappers in het oktobernummer van het wetenschappelijke tijdschrift "Psychological Science". Mensen kunnen op basis van een foto van een mannengezicht redelijk inschatten hoe agressief die man is en daarvoor hoeven ze die foto maar 39 milliseconden te zien.

Die mensen maken daarbij waarschijnlijk gebruik van de verhouding tussen de hoogte en de breedte van het gezicht: de afstand tussen de uitersten der jukbeenderen (de breedte) gedeeld door de afstand van wenkbrauwen tot bovenlip (de hoogte). De onderzoekers noemen die verhouding de "width-to-height ratio (WHR)".

Dat is ongetwijfeld bedoeld als woordspeling op de beter bekende "waist-to-hip ratio", die ook altijd als "WHR" wordt afgekort: de verhouding tussen taille en heupen. Beide "WHR’s" zijn bij mannen groter dan bij vrouwen. Een kleine "waist-to-hip ratio" geeft een vrouw haar mooie zandloperfiguur; een grote "width-to-height ratio" maakt een mannengezicht agressief – en de man zelf ook.

In het onderzoek moesten mensen op basis van foto’s van 24 blanke mannen (zonder snor of baard, neutrale gezichtsuitdrukking) beoordelen hoe agressief die waren. Naarmate de mannen een hogere "gezichts-WHR" hadden, werden ze als agressiever beoordeeld, ook als de foto maar "39 ms" in beeld was.

En hoe agressiever de mannen beoordeeld werden, hoe agressiever ze in een eerder onderzoek inderdaad waren geweest. Toen was gekeken hoe vaak ze in een spelletje op een knop drukten waarmee ze punten van een tegenstander konden stelen. Dat is een tamelijk brave maat voor agressief gedrag, maar uit een andere studie was al gebleken dat er een positief verband bestaat tussen gezichtsbreedte en het aantal strafminuten per wedstrijd bij ijshockey. En dat is zéker agressie.

Opvallend, schrijven de onderzoekers: wie boos kijkt, krult vaak zijn bovenlip omhoog en verlaagt zijn wenkbrauwen. Met als resultaat een grotere WHR.

Bron: http://vorige.nrc.nl/wetenschap/article2403948.ece/Man_met_brede_kop_Pas_op!

EDDYB
19 juni 2013, 19:36
Wat een geleuter te veel vrije tij en baas maar betalen

sofaking
19 juni 2013, 20:16
Ik was een tijd geleden zelfs bij een privé dame die het zodanig beu was om zekere onrespectvolle types te ontvangen, dat ze dacht een correlatie gevonden te hebben tussen gsm carriers en deze ongewenste groep. Ze was dus al op voorhand op haar hoede als een nummer van de minst goede carrier op haar telefoon verscheen.
Mijn prepaid gebruikt die operator blijkbaar ook, maar gelukkig klonk ik normaal genoeg aan de telefoon dat ze het risico nam.
Ik ben zeker dat het racisme in onze landen veel minder groot is dan men wil laten uitschijnen, maar dat mensen zich wel degelijk indekken tegen potentiële problemen uitgaande van opgedane ervaring (eigen ervaring of die van naasten).

Badslippers
19 juni 2013, 20:27
Wat een geleuter te veel vrije tij en baas maar betalen

Hoe zit het met je "WHR"?

uurtje
19 juni 2013, 20:45
ik zou zeggen BS lees de krant en loop eens over straat........

Big30
19 juni 2013, 21:19
Badslippers aka Wouter Buikhuisen (http://nl.wikipedia.org/wiki/Wouter_Buikhuisen) :rolleyes:.

SFL
20 juni 2013, 00:08
Allemaal shit uit wetenschappelijke, psychologische en medische boekjes. Is vergelijkbaar met 101 statistieken die je in kranten en weekbladen leest. Onderzoeken bij duizenden mensen en uiteindelijk heeft nog nooit iemand mij gevraagd om aan een enguete deel te nemen. Zoals militairen vaak een testpubliek zijn voor de farmaseutische industrie, zo zijn studenten vaak het testpubliek voor enquêtes allerlei. Vaak nog aangevuld met enkele wereldvreemde professoren. Natuurlijk zit er wel wat waarheid in en zijn er vooral gelaatskenmerken om iemand zijn psyche in te schatten... Maar als je daar de tijd moet voor nemen, dan kan je al lang een slag tegen je bakkes gekregen hebben. Vaak wordt agressie ook gerelateerd aan een hoge testosteronspiegel. En er zijn heel wat lichamelijke en gezichtskenmerken die aangeven of iemand een teveel aan testosteron heeft. Jukbeenderen, lichaamshaar, brede schouders, kalend, stand ogen...etc. Maar het zijn zeker geen veralgemeningen die ik zou maken. De snelste weg om iemand meteen in te schatten is simpelweg het gedrag, de ademhaling en de stand van de puppillen.
Om even terug te komen op vader BS zijn uitleg bij de smoelwerken. Een brede kop toont agressiever, maar is het daarom niet. Ook hangt alles af van het ras. Ik was al vele malen in Mexico op vakantie en de afstammelingen van de Maya-indianen hebben allemaal een brede kop... Uiteindelijk is dat een rustig volkje, gedienstig en gastvrij. in het Midden-Oosten heb ik dan omgekeerd vaker een smalle kop zichzelf zien opblazen of op kinderen schieten.

Als het gaat om preventie bij terrorisme let je op bepaalde zaken
Indien je portier bent van GT of een discotheek dan let je op geheel andere zaken
Indien je een lijfwacht van een prominent persoon bent, dan let je op nog eens radicaal tegenovergestelde zaken.

Iemand die een job doet betreft beveiliging heeft de les over de gelaatskenmerken wel gehad en weet wat er in theorie staat.
Maar in de praktijk val je terug op een goed buikgevoel, snel inschattingsvermogen en let je vooral op bepaalde gedragingen.

Om tegen te spreken dat een gezicht niks zegt deel ik graag mee dat ik ooit eens voor de lol aan een test meegedaan heb.
Tientallen foto's van smoelwerken (alle leeftijden, rassen en geslachten) en de opdracht was om er 5 mensen uit te halen die een terroristische daad gepleegd hadden.
Ik heb er 4 correct uit kunnen halen en daarmee was ik de beste van iedereen die meedeed aan die proef. Na mij, nu meer dan 2jaar verder is niemand daarin geslaagd. En wat ik kan garanderen is dat ik naast een flinke dosis geluk, niet voor de meest verdacht uitziende koppen gekozen had. Ook niet de meest schaapachtige... Maar wel de meest neutrale.

Das
13 januari 2019, 23:50
Is het momenteel echt zo slecht daar Klapkrat?
The occupancy couch in the famous house was filled with sunshine and clouds.

Het was er vandaag gewoon zeer slecht gesteld met de line-up!
Weinig dvp's en zeker geen babes meer zoals enkele jaren terug!
En ook steeds meer "tuig" worden in Gt toegelaten!
Patsergedrag zie je nu ook hier!

bierbeer
14 januari 2019, 10:28
Het deurbeleid moet dringend wat strenger mbt de heren. Minder patsers, minder tuig, terug naar een netteherenclubje waar het goed toeven is. Sommigen hebben met hun ego een volledige 2-zits safo nodig en urenlang buurten met de dames en ze trakteren op sneeuw hoeft echt niet om op mij indruk te maken. Sharing = Caring moet het motto zijn onder echte ijsberen... Echt rijke patsers zijn discreet en vliegen wel naar Zürich om in de globe indruk te maken in de VIP aldaar met topmeiden die voor alles/zeer veel te vinden zijn. :wink2:

FOEF
14 januari 2019, 14:05
de laatste 3 bezoekjes in GT heb ik ook grote veranderingen gezien.
Inderdaad een ander soort klanten en arrogante dvp's.

Enkele weken terug was ik op de kamer toen plots de deur werd geopend door 2 jonge nederlandse jongens.
Ik vroeg hen wat de bedoeling was en werd brutaal beantwoord.
Later toen ik het tegen de theke "Magda" vertelde was haar antwoord dat deze jongens misschien graag life porno zien.
Er werd dus mee gelachen ipv iets mee gedaan!

Een keer later was ik met een dvp in kamer 9 (grote kamer naast receptie) toen er op de deur werd geklopt en nog eens en nog eens en blijven kloppen ook nadat ik al twee keer had geroepen dat we bezet en bezig waren....
Dan toch maar de deur geopend, kregen we de vraag van een andere dvp hoelang we nog gingen blijven want ze had de kamer geboekt om 23u en en het was 23.05 en we waren er al bijna een uur???
Er was blijkbaar een ijsbeer die met 5 dames tegelijk naar de kamer wou.
SO WHAT :ranting2:

En gisteren was ik er ook en heb ik die vol tot in de hals getattoeerde patsers zien zitten met hun fles vodka:
In het midden van de bar samen met adelina, ieder op een eigen sofa.
ik heb zelf gezien dat wanneer ze weggingen voor te eten of sauna ofzo, dat wanneer ze terugkwamen gewoon tegen andere beren zeiden dat ze hun plaats terug moesten hebben!
Trouwens 1 van hen is tijdens dat ik er was (tot23.30) naar een kamer met Adelina gegaan, de ander twee hebben zolang ik er was niet gekamerd!

Tja, blijkbaar is dit het nieuwe deurbeleid van GT?

Uit-Drenthe
14 januari 2019, 14:11
bij YY moet je na 20:00 al maken dat je wegkomt.. en hier nu ook al? Zeer slechte ontwikkeling, de sfeer was altijd waarvoor ik naar GT ga ipv andere clubs.

Teiresas
14 januari 2019, 14:44
Ja, zelfs ik, als fervent GT adept, kan niet anders dan opmerken dat het deurbeleid aan wat erosie onderhevig lijkt de laatste weken...

Inderdaad precies zoals vaginatarier omschrijft: koeler met flesje vodka of champagne op tafel, 3-5 dvp's eromheen, veel zitruimte in beslag nemend, weinig kamerend, erg aanwezig, minder vriendelijke (macho) uitstraling en gedrag.

Een zorgelijke ontwikkeling lijkt mij, daar veel gasten juist naar GT komen vanwege de relaxte sfeer en om verschoond te blijven van dit soort groepjes patsers.

de duisburg spesjalist
14 januari 2019, 15:14
Ja, zelfs ik, als fervent GT adept, kan niet anders dan opmerken dat het deurbeleid aan wat erosie onderhevig lijkt de laatste weken...

Inderdaad precies zoals vaginatarier omschrijft: koeler met flesje vodka of champagne op tafel, 3-5 dvp's eromheen, veel zitruimte in beslag nemend, weinig kamerend, erg aanwezig, minder vriendelijke (macho) uitstraling en gedrag.

Een zorgelijke ontwikkeling lijkt mij, daar veel gasten juist naar GT komen vanwege de relaxte sfeer en om verschoond te blijven van dit soort groepjes patsers.

zou dit komen door de verhoging van de intree van sauna club ying yang en dan vooral in de avond na 14 uur betaal je bij ying yang 65 euro :rolleyes:

gignnl
14 januari 2019, 16:41
Denk jij nog echt dat die lui,welke met stapels geld rondlopen,en een fles wodka van een meier zich drukmaken over 5 euro?Hahahaha

Das
14 januari 2019, 17:10
Dit is al maanden aan de gang.
Deurbeleid is veeeeel minder streng zowel voor beren als Dvp's.
Heeft niets te maken met entree.
En de goede service dames leiden hieronder en verdwijnen of worden uitgewezen.
Zaterdag waren er in YY minimaal 10 ex Gt dames.
Vele ken ik ervan en ze zijn echt niet op eigen initiatief vertrokken, al zeggen ze tegen de niet vertrouwde beren natuurlijk van wel.

Das
14 januari 2019, 17:14
Beter een apart topic voor deze problematiek!

lekkersfan
14 januari 2019, 20:42
Nou als ik dit zo lees... ik ging al steeds vaker naar Babylon het afgelopen jaar ipv GT en dat zal alleen maar meer worden op deze manier...

WA
14 januari 2019, 23:28
Zelfde even beetle als in het algemene SS topic een tijdje terug. De “patsers “ in GT waarover geklaagd word leveren kennelijk geld op. Relatief laat binnen, dus ze vreten zich niet meermaals vol. Bestellen veels te dure drank per fles waar de roomblanke autochtoon uit de nette mensen club het bij een in de inkom inbegrepen biertje houd. De toekomst zal het leren waar de club en dames het meest aan overhouden.... De klagende “nette” mensen of de door hen ongewenste nieuwe generatie “patserige “ hoerenlopers. Economieles.... Als het met de drank werkt zoals het dat op de vulkaan doet (dvp krijgt ook een deel van de opbrengst ) dan weet ik wel welke kant de balans op gaat.

Nulnulzeseneenhalf
15 januari 2019, 00:47
Clubs verdienen aan drank. Dames verdienen aan uurtjes bezet zijn, soms ook in de bar. En bij sommige clubs krijgen ze een percentage van de sterke drank en champagne.

Laat er maar een berekening op los wat beter is. Neem daarin ook mee dat anderen wegblijven.

pret
15 januari 2019, 06:33
Ze zeggen niet voor niets dat drank meer kapot maakt dan je lief is.

de duisburg spesjalist
15 januari 2019, 06:46
Zelfde even beetle als in het algemene SS topic een tijdje terug. De “patsers “ in GT waarover geklaagd word leveren kennelijk geld op. Relatief laat binnen, dus ze vreten zich niet meermaals vol. Bestellen veels te dure drank per fles waar de roomblanke autochtoon uit de nette mensen club het bij een in de inkom inbegrepen biertje houd. De toekomst zal het leren waar de club en dames het meest aan overhouden.... De klagende “nette” mensen of de door hen ongewenste nieuwe generatie “patserige “ hoerenlopers. Economieles.... Als het met de drank werkt zoals het dat op de vulkaan doet (dvp krijgt ook een deel van de opbrengst ) dan weet ik wel welke kant de balans op gaat.

is natuurlijk ook per dvp verschillend . een dame die ieder anderhalf uur 2 kamertjes maak van een half uur is denk beter af om de drank te laten staan .

WA
15 januari 2019, 07:41
En ook wat de DDS meld is weer afhankelijk van de dvp en de situatie. Bij één en dezelfde dame kan dit van dag tot dag verschillen. Hoeveel is er al verdiend die dag, hoe is haar humeur, wat voor (potentiële) klanten betreft het, etcetera etc etc.
Vrijwel iedereen die reageert in topics als deze, redeneert vanuit zijn eigen perspectief. Als klant, wat hij wenselijk vind. Dat gebeurt al een paar jaar. Ik weet niet beter dan dat men zeurt over het deur beleid in YY, status: niets verandert, misschien wel de succesvolste club momenteel. Poen, money, bani geld €€€€€’s, die bepalen welke kant het op gaat. Ik zie zou zeggen, slaat de handen in één en blijf weg van sc’s die zouden verloederen. Of begin iets voor jezelf in deze branche en kijk eens hoe lang je dat volhoud met alleen “nette” mensen.

Nulnulzeseneenhalf
15 januari 2019, 10:59
Ze zeggen niet voor niets dat drank meer kapot maakt dan je lief is.

U bedoelt dat liefde meer kapot maakt dan drank kan goed maken?

Das
15 januari 2019, 12:46
Als het met de drank werkt zoals het dat op de vulkaan doet (dvp krijgt ook een deel van de opbrengst ) dan weet ik wel welke kant de balans op gaat.

Clubs verdienen aan drank. Dames verdienen aan uurtjes bezet zijn, soms ook in de bar. En bij sommige clubs krijgen ze een percentage van de sterke drank en champagne. Laat er maar een berekening op los wat beter is. Neem daarin ook mee dat anderen wegblijven.

Vrijwel iedereen die reageert in topics als deze, redeneert vanuit zijn eigen perspectief. Als klant, Of begin iets voor jezelf in deze branche en kijk eens hoe lang je dat volhoud met alleen “nette” mensen.

Tja, inderdaad.
Even berekend hoe het in GT werkt.
Ik kan de juiste bedragen niet vermelden (maar jullie kunnen ook rekenen)

De drank trakteerder betaald entree.

Hij betaald bv een fles champagne.
Hierin is juist iets meer(20€) dan 4 keer de entree als winst in berekend!
De helft is voor de club en de ander helft voor de dame(s).
Als het 1 dame is blijft ze een uur, zijn het er 2 dan een half uur. (ze weten precies hoelang hoor!)
Meestal gaat de trakteerder erna toch nog met de dame(s) naar de kamer.

Dus simpel rekenen: voor de club en ook voor de dame alleen maar extra makkelijke winst!
Voor 1 trakteerder moeten er anders 3 beren komen, plus dat de trakteerder niet zoveel eet en drinkt als de andere 3 samen.

Alleen zijn velen dat in GT niet gewend.
Het verschil tussen andere clubs wordt kleiner wat zich vertaald in minder bezoekers in GT.
Vele beren die voorheen altijd naar GT gingen zie ik nu toch ook vaak opduiken in ander clubs!

Het is misschien omdat het december en januari is, maar ik heb al een tijd geen kledingzakken meer gezien in GT wat voorheen wekelijks gebeurde!
Tja? de kip of het ei?

Jan Verplancke
15 januari 2019, 14:51
Kenmerk van een balans is dat er twee schaaltjes zijn. Er blijven ook mensen weg als je dit soort lui binnen laat. Wat wijsheid is, zal uiteindelijk moeten blijken. Bij sommige clubs was dat in elk geval niet de deur wagenwijd open zetten en tot de vroege uurtjes open blijven.

Qua dames was GT al een tijd minder streng. De aanwas lijkt aardig te zijn opgedroogd in z'n algemeenheid in NRW. "Vroeger" had je in een club als PHG bijna wekelijks een blik 18-20 jarige nieuwe dames. Dat is niet meer. Het is vooral het rondpompen van dames die al jaren in NRW hangen en elke club al van binnen hebben gezien.

Het wordt er voor clubs allemaal niet makkelijker op. De tijd van alles kan en alles mag lijkt in Duitsland wat voorbij te zijn en de nieuwe aanwas stokte al even. Het aantal clubs is wel explosief toegenomen in Duitsland.

deket
16 januari 2019, 01:21
Nooit gedacht dat ik het ooit zou zeggen maar eigenlijk zijn er in NRW teveel clubs op een beperkte oppervlakte en zo gaan de normen naar beneden.
Normaal zou concurrentie clubs moeten wakker schudden.
Betreffende drank. Vroeger betaalden je in de meeste Belgische bordelen altijd voir drank. Van een coupke tot een fles Champagne. 50% was dan voor de meid, alsook 50% van de prijs voor de sex op de kamer.
Veel van zulke zaken,, vooral op rijkswegen, die wel een zekere folklore hadden inmiddels gesloten. Bordeelhouders werden stinkend rijk. Maar met degene die nu nog over zijn, verdienen ze het zout op hun patatten niet meer.
Reden internet maar ook de opkomst van de Duitse clubs aan de grens waar je geen flesjes hoeft te betalen wanneer een meid op je schoot komt zitten.
Selectiebeleid is er altijd geweest en terecht

Jan Verplancke
16 januari 2019, 21:06
Reden internet maar ook de opkomst van de Duitse clubs aan de grens waar je geen flesjes hoeft te betalen wanneer een meid op je schoot komt zitten.


Vergeet ook niet de strijd tegen het zwarte geld en alcoholcontroles. Vroeger ging men dronken achter het stuur zitten. Dat is er nu niet meer bij.