Inloggen

Volledige versie bekijken : Saunabezoek is slecht voor sperma

Nibor76
27 maart 2013, 22:17
De onderzoekers lieten de gezonde mannen drie maanden lang, twee keer per week een bezoekje aan de sauna brengen.
Na deze periode bleek het aantal spermacellen aanzienlijk minder te zijn dan voor het regelmatige saunabezoek.
Te warm
De hitte is de grote schuldige, volgens dokter Andrew Kramer, want die tast de spermaproductie aan.
De testikels van een man hangen niet voor niets buiten het lichaam, zo blijven ze koel, aldus Kramer.
Uit eerder onderzoek is als eens gebleken dat ook voedsel en de leeftijd van de man van invloed zijn op de spermaproductie.

http://www.telegraaf.nl/vrouw/psyche_relatie/21426216/__Saunabezoek_is_slecht_voor_sperma__.html

Ach wij hoeven toch niemand zwanger te schieten in de club en daarbij wordt het meeste opgevangen.
Als de hoeveelheid maar niet afneemt of de frequentie erdoor beïnvloed wordt vind ik het best.

krukar
27 maart 2013, 22:28
Bron: telegraaf, hmmm..... :biggrin:

Geloof er weinig van eigenlijk, ballen zijn 35 graden omdat ze buiten het lichaam hangen (37 graden is lichaamstemperatuur), als een hogere temperatuur zou zorgen voor slecht zaad zou iedereen rond de evenaar dus slecht zaad hebben (in die landen waar het altijd rond de 40 graden is), kan het mij niet voorstellen :)

etjuh
1 april 2013, 10:46
Bron: telegraaf, hmmm..... :biggrin:

Geloof er weinig van eigenlijk, ballen zijn 35 graden omdat ze buiten het lichaam hangen (37 graden is lichaamstemperatuur), als een hogere temperatuur zou zorgen voor slecht zaad zou iedereen rond de evenaar dus slecht zaad hebben (in die landen waar het altijd rond de 40 graden is), kan het mij niet voorstellen :)

Inderdaad, en als ze ergens fokken als konijnen, is het wel rond de evenaar.