Volledige versie bekijken : SOA testen in de verschillende clubs/locaties.
bad pritt
8 januari 2013, 07:47
Alhoewel het risico groter is is de ao clubs, heb ik mijn soa's "gewoon" in gt opgelopen bij het pzc of met haar kutje even over mijn pik te glijden. Soa's liggen overal op de loer, en ook in de grootclubs worden dames niet verplicht getest.
TEST REGIMES WISSELEN NOGAL PER CLUB, REGIO EN PER LAND.
bijv:
In Oostenrijk is een 2 wekelijkse test verplicht.
Bayern is ook veel strenger.
In NRW stellen sommige clubs testen wel verplicht.
Er komt periodiek een arts langs.
Wat het in de praktijk voorstelt weet ik niet.
Als er interesse is kan ik wel een lijstje opduikelen met clubs die een periodieke test verplicht stellen.
KevinK
8 januari 2013, 07:52
Van freude weet ik dat een test voor de dames verplicht is. In gt zijn de dames welgeteld 1 keer gevraagd een test te doen niet al te lang geleden.
bad pritt
8 januari 2013, 08:41
Van freude weet ik dat een test voor de dames verplicht is. In gt zijn de dames welgeteld 1 keer gevraagd een test te doen niet al te lang geleden.
Bij Gt waar de norm naar mijn gevoel is winstmaximalisatie met de minste inspanning op alle terrein, verbaasd me dat niks.
Aca en Penelope hebben periodieke "verplichte onderzoeken", maar zal dat lijstje van een duits forum eens opduikelen.
Mischien een goed idee om hier eens een aparte thread voor aan te maken als die er al niet was, Big zal zich wel melden ?
de duisburg spesjalist
8 januari 2013, 11:13
TEST REGIMES WISSELEN NOGAL PER CLUB, REGIO EN PER LAND.
bijv:
In Oostenrijk is een 2 wekelijkse test verplicht.
Bayern is ook veel strenger.
In NRW stellen sommige clubs testen wel verplicht.
Er komt periodiek een arts langs.
Wat het in de praktijk voorstelt weet ik niet.
Als er interesse is kan ik wel een lijstje opduikelen met clubs die een periodieke test verplicht stellen. ja bp je zou het wel niet geloven ma in Duisburg zijn er ook huizen waar een dvp verplicht een soa test moet doen. of moet aantonen dat ze hem gedaan heb ik zou de namen van die huizen niet noemen want ik maak geen reclame
bad pritt
8 januari 2013, 11:40
ja bp je zou het wel niet geloven ma in Duisburg zijn er ook huizen waar een dvp verplicht een soa test moet doen. of moet aantonen dat ze hem gedaan heb ik zou de namen van die huizen niet noemen want ik maak geen reclame
Waarom zou ik dat niet geloven ?, noem maar namen daar heeft iedere db bezoeker iets aan.
de duisburg spesjalist
8 januari 2013, 13:48
oke eros 26 en het vulkaanhuis de rest weet ik niet ik weet ook dat deze huizen een arts hebben. ik zie in 11 welles dames die in eros 26 of het vulkaanhuis gewerkt hebben. en nu het totalen parket zonder leveren ik zou 1 dame opnoemen die er niet meer werk viky uit 11 jou zeker niet onbekend en de duitse foras staan er vol van
in 19 heeft ook een dvp gewerkt die een soa had ik ga haar naam hier niet noemen ma ze is verdwenen om dat dat iemand aangegeven heb van het vrouwelijk geslacht. en de soa test voor haar niet goed uit pakte . ik hoor dat inderdaad niet te weten ma zo als jij weet spreek ik veel dames lees ik stiekem ook veel forums zelfs de duitse
no even dit al zijn de dames getest op soa's het is geen garantie dat ze ze niet hebben en dat geld voor ons ook dus bezin voor dat je aan ao begint . ook pz kan verkeert aflopen ik zelf vraag er nooit om ma goed als ik na een party tref ga gebeurt het ook ik ben zelf miet heilige als de paus ma neuken zonder bij een dvp of een dame in de stad die ik tegen kom met het stappen mijn niet gezien
en dan heb je ook nog van die wandelaars die denken dat de dame alleen met hem zonder doe hoe stom en blind kan je zijn :biggrin:
skinny-lover
8 januari 2013, 22:45
heb ik nog een vraagje. waarom wordt er in sauna clubs alleen ma zonder gepijpt
Dat is een kwestie van 'vraag en aanbod'. Aangezien de meeste wandelaars 'pijpen zonder' meer waarderen als 'pijpen met' krijg je al snel dat als er binnen een club een aantal dames 'pijpt zonder' de rest dat ook wel moet doen om klanten te krijgen.
De inschatting van de risico's bij minder veilige handelingen zijn niet zelden 'cultuur-gebonden' en dan ook nog eens beïnvloed door 'wish-full thinking'. In Duitsland is ondanks de 'degelijkheid' op andere gebieden, onveilige handelingen bij ( betaalde sex ) schijnbaar 'te doen'. Het is tevens het enige west-Europese land vergelijkbaar qua welvaart en kennis met ons, waar in tegenstelling tot hier zo veel zelfs openlijk geadverteerd wordt door complete clubs, met AO ( Alles Ohne ).
ja bp je zou het wel niet geloven ma in Duisburg zijn er ook huizen waar een dvp verplicht een soa test moet doen. of moet aantonen dat ze hem gedaan heb ik zou de namen van die huizen niet noemen want ik maak geen reclame
Helaas moet ik meedelen dat er op de Vulkaan in geen enkel huis verplicht gecontroleerd wordt op SOA's of verlangd wordt van de dames dat ze een recente test kunnen overleggen.
Wel is het zo dat er in de genoemde huizen de mogelijkheid is een onderzoek ( zeer beperkt!! ) te laten doen bij vermeende klachten.
Red Devil
9 januari 2013, 09:02
@de duisburg spesjalist: zou je hoofdletters, punten en komma's willen gebruiken?
Groeten,
:teuflisch:
de duisburg spesjalist
9 januari 2013, 10:00
nee wees blij dat er punten staan :biggrin:
de duisburg spesjalist
9 januari 2013, 10:10
jij kan geen spiegel beeld lezen he skinny loop is langs het kantoortje van 26 daar hang vaak genoeg een tekst dat de dokter kom . het is er niet verplicht inderdaad daar ben ik gisteren ook achter gekomen
bad pritt
9 januari 2013, 10:41
Heb wat info opgeduikeld van Freiercafe.com:
http://freiercafe.com/showthread.php?t=8622
Clubs mit Gesundheitstests:
LaLuna (Moers) / Zwar AO-Club, aber immerhin regelmäßige Gesundheitstests
Club Acapulco (Velbert) / alle drei Wochen / Eingangsattest (nach 14 Tagen) ebenfalls soviel ich weiss
Freude 39 (Bochum) / regelmäßige Tests, Bestätigung von weiteren FK sollte noch folgen
PSR (Lohmar) / regelmäßig alle drei bis vier Wochen Gesundheitsuntersuchungen
Finca Erotica (Dierdorf) / einmal monatlich, Bestätigung von weiteren FK sollte noch folgen
Club Neby (Dortmund) / regelmäßige Tests, Bestätigung von weiteren FK sollte noch folgen
Pauschalclubs (Bochum, Dortmund, Münster) / regelmäßige Tests, Bestätigung von weiteren FK gewünscht
Samya (Köln) / Tests auf freiwilliger Basis, Bestätigung durch weitere FK per PN an mich erwünscht
Schieferhof (Hennef) / 14-tägig Gyn / 3-monatig Bluttest
Ich bitte um Erweiterung bzw. um Anmerkungen
Clubs mit blauer Markierung sind von verschiedensten Seiten querbestätigt und werden deswegen farblich hervorgehoben.
Clubs ohne Gesundheitstests (nach derzeitigem Kenntnisstand)
LivingRoom (Kaarst)
GoldenTime (Brüggen)
Sudbad (Köln)
Auch hier bitte ich um Erweiterung der Liste.
de duisburg spesjalist
9 januari 2013, 10:58
Dat heb je goed gedaan bp ma de soa testen bieden geen garantie. ik hou het gewoon saf en de ao clubs die daar mee atferteeren daar kom ik gewoon niet .
bad pritt
9 januari 2013, 11:20
Deze stand is trouwens van begin 2011 dus niet erg actueel.
ik weet niet waarom het net ge-update is, mijn gok is dat het de meerderheid van de ijsberen NIET bezig houdt.
Maar een club met testen is toch wel veel beter dan een zonder, zeker als je thuis wat uit te leggen hebt als je met een soa thuis komt. En geeft ook minder risico bij condoom breuk, zwakke momenten, bewust ao neuken..etc
de duisburg spesjalist
9 januari 2013, 11:26
We hebben het hier over soa test en of de club het verplicht .
Ma hoe vaak laten wij ons beren testen op een soa ik zelf 2 keer per jaar
bad pritt
9 januari 2013, 11:32
We hebben het hier over soa test en of de club het verplicht .
Ma hoe vaak laten wij ons beren testen op een soa ik zelf 2 keer per jaar
Dat hoort erbij vind ik.
Doe het zelf ook 2 x per jaar.
Waar doe jij dat DS ?
de duisburg spesjalist
9 januari 2013, 11:53
Dat hoort erbij vind ik.
Doe het zelf ook 2 x per jaar.
Waar doe jij dat DS ?
ggd Arnhem kost niks geen vervelende vragen het is een vrouwelijke arts die ik al lang ken heeft ook kantoor in het spijker gehad
Misschien een idee om een nieuw draadje te openen voor de wandelaar want wij kunnen ook soa's overdragen.
dus bigg30 hoe vaak laat een beer zich testen op een soa
KevinK
9 januari 2013, 12:46
Bedankt voor de info Bp. Denk dat hiermee veel bezoekers van de populaire clubs toch wel even schrikken.
KevinK
9 januari 2013, 12:51
Ik laat mezelf normaal gesproken twee keer per jaar testen, behalve als ik verschijnselen heb, dan ga ik meteen. Ik doe dit het liefst bij de ggd omdat je meteen op alles wordt getest.
Helaas heb ik onlangs van een populaire dame in gt iets opgelopen(en met mij een medewandelaar).
Carlitos
9 januari 2013, 13:52
Enige tijd geleden wist ik van een zwangere DVP, dat ze in ACA een dokters onderzoek moest doen. Toen is ze gelijk van club gewisseld..... Niet vanwege de SOA :eek:, maar vanwege haar toestand.
de duisburg spesjalist
9 januari 2013, 14:00
Kevink wil je er zeker van zijn dat je geen soa oploop moet je gewoon alles doen met condoom .een soa test bij de dvp en beer (wandelaar) geef geen garantie . ik ken ook een dvp die een soa opgelopen heb in gt jaren geleden
KevinK
9 januari 2013, 14:49
Ik neem het zelf ook als een soort " risico van het vak". Vermijden kan men het alleen door geen sex te hebben. Maar dat neemt niet weg dat men kan proberen het risico te minimeren.
Een club als gt werkt hier dus blijkbaar niet aan mee.
de duisburg spesjalist
9 januari 2013, 15:03
al zou de club er aan mee werken de kans is toch aanwezig dat de dvp een soa heb. Als je een soa test doe dan is die met terugwerkende krag dus je doe 14-01-2013 een test dan is de datum 1-1-2013 dat je geen soa heb .
Ik denk zelf dat wij mannen het bij ons zelf moeten neer legen. Niet na de club wijzen bordeel of dvp wand wij dragen het meest over
Wanneer heb jij je het laatst laten pijpen met condoom . Voor mijn zelf kan ik daar een eerlijk antwoord op geven 05-01-2013;)
Neuken zonder moet je bij een dvp gewoon nooit aan beginnen dat is vragen om problemen
MichelJ
9 januari 2013, 17:40
Misschien een idee om een nieuw draadje te openen voor de wandelaar want wij kunnen ook soa's overdragen.
dus bigg30 hoe vaak laat een beer zich testen op een soa
Hoe vaak laat jij een soa-test doen? (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?21857-Hoe-vaak-laat-jij-een-soa-test-doen)
frogger
9 januari 2013, 18:05
Doet de GGD nog soa test? ik heb daar een tijdje geleden informatie over op gevraagt. Het kwam erop neer dat ik maar naar mijn huisarts moest. Dat is me nog net een stapje tever.
MichelJ
9 januari 2013, 18:13
Onderzoek bij de GGD
Tijdens het onderzoek bespreken we welk risico je gelopen hebt. Afhankelijk daarvan beslissen we welke soa-testen nodig zijn. Bij jongeren is een onderzoek naar chlamydia meestal voldoende; dit is namelijk de meest voorkomende soa. Soms is nodig om ook nog aanvullend onderzoek te doen. Eventueel kun je bij ons ook een hiv-sneltest laten doen, hieraan zijn kosten verbonden.
Ben je onder de 25 jaar, dan heb je toegang tot het spreekuur op de GGD. Ben je ouder, dan kan het zijn dat we je terugverwijzen naar je huisarts voor een soa-onderzoek.
http://www.ggdhvb.nl/nl-nl/Themas/Liefde-en-seks/Soa-en-Hiv/SOA-onderzoek
seksenfun
9 januari 2013, 18:37
Een paar bedenkingen.
- Zijn de afgenomen tests in de clubs betrouwbaar (of is dat een dokter die anders geen patiënten heeft)?
- Wat wordt er gedaan met de uitslagen van de tests (indien bvb. HIV wordt vastgesteld)? Einde job voor de dame: naar huis of... (ik mag er niet aan denken).
- Waarom geen controles in de fickbabrieken (o ja, dat spreekt voor zich): winstmaximalisatie tegen welke prijs ook.
Met andere woorden: tests in club, welke garantie geven ze, geen dus. Je ging toch niet in die clubs plots beginnen neuken zonder condoom in het rond soms?
Nog belangrijker: doe je zelf tests? Je neukt weleens zonder condoom (per ongeluk: klapcondoom...). Wat doe je met een positieve test (HIV-besmetting opgelopen)? In een hoekje kruipen of doorgaan met je hobby? Nu werkelijk altijd alles met condoom, altijd, ik zweer het.
Over al deze puntjes kan je eindeloos discussiëren. Ik hou het erbij dat het helemaal geen punt kan zijn of een club nu wel of niet tests doet. Tenzij dan voor de vrouwen, hoewel het bericht krijgen dat je AIDS gaat krijgen alles behalve leuk is natuurlijk.
Jammer genoeg doet niet iedereen het altijd totaal veilig. Een reuzemoeilijke opgave overigens.
Er zijn trouwens vele ziektes waar je sneller van dood gaat dan wanneer je besmet raakte met HIV. Vb.: prognose: lichte ontsteking longen: na 2 weken de oude: na 3 maanden dood na veel, veel afzien aan longkanker, meegemaakt in vriendenkring :smoke:.
KevinK
9 januari 2013, 19:15
Dit is voor de clubs zeker van belang: als een beer iets oploopt zal hij thuisblijven. Of hij wordt eindelijk door zijn vrouw betrapt. Voor de club betekent het minder inkomsten dus zou het ook in hun interesse zijn meiden laten testen en eventueel een schorsing op te leggen.
Komt nog eens bij dat vooral vrouwen vaak niet merken wanneer ze besmet zijn. En is dit een stunner in een drukke club heeft ze regelmatig 10-15 klanten per dag aan wie ze het kan overdragen. Ik voorspel een chlamydiagolf voor bezoekers van een zeer populaire club.
bad pritt
10 januari 2013, 07:25
Jouw redenering dat testen geen zin hebben is erg kort door de bocht, S&F.Er zijn veel varianten en veel bedenkingen maar testen lijkt me in de slechtste vorm nog altijd veel beter dan niet testen.Eigenlijk onbegrijpelijk dat dit niet verplicht is gesteld.Vroeger wel met de bockschein in NRW.De meeste mannen in een saunaclub lopen risico door pzc op een soa.Met regelmatige verplichte tests zal men het risico toch aardig kunnen terugdringen.Zal wel een geldkwestie zijn dat het niet gebeurd.
bad pritt
10 januari 2013, 08:05
En is dit een stunner in een drukke club heeft ze regelmatig 10-15 klanten per dag aan wie ze het kan overdragen. Ik voorspel een chlamydiagolf voor bezoekers van een zeer populaire club.
Heb je dat aan haar en aan de club in kwestie (ik neem aan GT ?) doorgegeven ?
Znipper
10 januari 2013, 08:22
Heb je dat aan haar en aan de club in kwestie (ik neem aan GT ?) doorgegeven ?
Dit heeft hij (Kevin), denk ik, hypothetisch bedoeld.
bad pritt
10 januari 2013, 08:30
Dit heeft hij (Kevin), denk ik, hypothetisch bedoeld.
Denk het niet, als je zijn eerdere post leest dan heeft hij in Gt een soa opgelopen recentelijk.
bosbeer
10 januari 2013, 09:31
Dan moet hij schrijven: DIT IS een stunner in een drukke club en ZE HEEFT 10 tot 15 klanten per dag. En niet : is dit.... En : heeft ze.....
Nu is zijn voorspelling van een chlamydiagolf voor mij pure bullshit. Als je zoiets schrijft, dan graag gebaseerd op feiten en niet op hypotheses.
bad pritt
10 januari 2013, 09:34
Dan moet hij schrijven: DIT IS een stunner in een drukke club en ZE HEEFT 10 tot 15 klanten per dag. En niet : is dit.... En : heeft ze.....
Nu is zijn voorspelling van een chlamydiagolf voor mij pure bullshit. Als je zoiets schrijft, dan graag gebaseerd op feiten en niet op hypotheses.
Ook voor jou geld Bosbeer: de lezer is in het voordeel.
Dit is een citaat van kevinK uit deze thread dat aan duidelijkheid niets te wensen overlaat:
"Helaas heb ik onlangs van een populaire dame in gt iets opgelopen(en met mij een medewandelaar)."
Gecombineerd met de info dat het Chlamydia ( waar een vrouw idd lang mee kan rondlopen zonder het te merken) betreft en dat het een populaire dame is in Gt is toch al erg konkreet. Of daar een chlamydia golf ut voortkomt, geen idee..maar als ik het GT mamagement was zou ik toch wel graag weten wie die dame dan is.;) En het lijkt me ook net meer dan collegiaal naar andere wandelaars toe om het te melden. Zoals ik dat omgekeerd ook zou verwachten van hen.
Znipper
10 januari 2013, 10:17
Ik denk dat het twee aparte zaken betreft:
1. KevinK probeert duidelijk te maken hoe slecht beleid tot een SOA golf kan leiden. Hij geeft hierin terecht aan dat preventie ook een belang van de club is.
2. In zijn eerdere post verteld hij over zijn opgelopen SOA in GT.
Persoonlijk vind ik dat een club actief met SOA preventie bezig moet zijn. Een saunaclub heeft, net als het 'gewone' bedrijfsleven (Arbo, brandveiligheid, etc) een verantwoording naar medewerkers en klanten. BP's overzichtje (waarvoor dank!) is voor mij een eye opener.
bad pritt
10 januari 2013, 10:21
Het woordje recent bind de posts van Kevink zeer waarschijnlijk en hij bedoelt dan dat de de dame die hem een soa opleverde nu nog steeds een gevaar is in GT en dat hij denkt dat hieruit een Chlamydia golf kan loskomen...
Maar Kevink weet zelf het beste wat hij bedoelde.
bosbeer
10 januari 2013, 10:29
Daar ben ik het wel mee eens @BP, ik zou ook wel graag willen weten om wie het gaat. Maar er zijn wel een paar vaagheden en onduidelijkheden. Hoe zeker is KevinK ervan dat de dame die hij bedoelt de bron is? En het lijkt mij niet dat je met een onbekende medebeer toevallig te spreken komt over een opgelopen chlamydia bij een bepaalde dame. Dus mogelijk is deze medebeer wel een bekende en bezoeken ze ook samen andere clubs waar de ziekte kan zijn opgelopen. Maar niets is natuurlijk uit te sluiten en mogelijk heeft hij het wel bij het rechte eind. Als de aktie van KevinK echter beperkt blijft tot het voorspellen van een chlamydiagolf in een bepaalde club dan slaat hij voor mij de plank mis en zie ik dat als paniekzaaierij waar je niets aan hebt, zeker als niemand weet om welke dame het mogelijk gaat. Hij had er tenminste de dame op moeten aanspreken. Daarnaast had hij de Theke moeten inlichten , die daar zeker vertrouwelijk mee omgaat en aktie naar de dame toe kan ondernemen. Alleen het vaststellen van een slecht beleid mbt SOA -tests is nu voor dit geval een gepasseerd station. Overigens is de mogelijke dame in kwestie reeds behandeld waardoor het besmettingsgevaar grotendeels is geweken. Maar mogelijk is KevinK bereid om de geinteresserden per IM de naam van de dame door te geven als ze hem dat per IM vragen.
KevinK
10 januari 2013, 10:30
Het door mij geschrevene was niet hypothetisch. De naam van de meid kan per pn bij me opgevraagd worden. Ik weet inmiddels dat een medebeer het ook had opgelopen en heb gt hierover per mail geinformeerd. Hierop heb ik geen antwoord ontvangen. De dvp in kwestie was niet aanspreekbaar.
Let wel: het betrof kamersessies op 3 en 14 december met een dame die ik niet gerecenseerd heb. Voorts heeft er geen nzc plaatsgevonden. Ik ben op 21 december getest en, omdat het ivm de feestdagen lang zou duren voordat de uitslag bekend zou zijn, meteen tegen chlamydia behandeld(was het meest waarschijnlijke). De uitslag volgde na de feestdagen en het bleek inderdaad chlamydia te zijn, waarvan ik inmiddels genezen ben.
de duisburg spesjalist
10 januari 2013, 10:43
bombeer in jou clubje lopen ook soa dames rond leg je er gewoon er bij neer
bosbeer
10 januari 2013, 10:49
bombeer in jou clubje lopen ook soa dames rond leg je er gewoon er bij neer
Haha, ontken ik dat dan? Maar toch niet zoveel als bij jouw ramen, denk ik. Als deze discussie over een andere club was gegaan had ik exact dezelfde postings gemaakt. Ik heb geen aandelen in GT. Maar het laatste bericht van KevinK geeft wel wat meer duidelijkheid. Natuurlijk geen goede zaak dat GT niet heeft gereageerd op K's mail.
bad pritt
10 januari 2013, 10:56
Dit hoort niet in het algemeen over GT te gaan, veel clubs doen maar wat of doen helemaal niks en steken hun hoofd in het zand en nemen geen enkele verantwoordelijkheid voor hun gasten door het opzetten van welk soa beleid dan ook, laat staan dat ze testen initieren of verplicht stellen.
Vaak geld denk ik: waarom extra kosten maken als je concurrent het ook niet doet, werkt vaak (sterk) tegen je in een markteconomie bij een ondoorzichtige markt.
Hier zou een overheid een taak hebben waar het publieke belang zich niet voldoende materialiseert bij de aanbieders.
Maar de overheden laten dit ook liggen.
KevinK
10 januari 2013, 11:00
Een aantal maanden geleden hebben de meiden van gt wel verplicht een attest moeten laten zien. Een dame meldde mij dat hierop een flink aantal meiden niet meer zijn gekomen omdat ze de kosten voor de test te hoog vonden. Of dit werkelijk zo was weet ik niet omdat de dame in kwestie de neiging had bepaalde zaken wel eens aan te dikken.
bad pritt
10 januari 2013, 11:14
Een soa onderzoekje kan nooit duur zijn ook niet in Duitsland lijkt me?
de duisburg spesjalist
10 januari 2013, 11:29
Haha, ontken ik dat dan? Maar toch niet zoveel als bij jouw ramen, denk ik. Als deze discussie over een andere club was gegaan had ik exact dezelfde postings gemaakt. Ik heb geen aandelen in GT. Maar het laatste bericht van KevinK geeft wel wat meer duidelijkheid. Natuurlijk geen goede zaak dat GT niet heeft gereageerd op K's mail. Bosbeer doe jij wel is een soa test .Ik in ieder geval wel en ik kan jou vertellen ik heb nooit wat opgelopen bij mijn ramen zo simpel is dat . dat pijpen zonder verhoogt toch:tongue: de kans op een soa . helaas ben ik ook niet altijd sterk genoeg en laat me ook welles pijpen zonder
de duisburg spesjalist
10 januari 2013, 11:35
Een soa onderzoekje kan nooit duur zijn ook niet in Duitsland lijkt me?BP zoals het in nl geregeld is met de soa test is het nergens zowel voor dvp als wandelaar en ijsbeer geen kosten en ik denk dat zo soa onderzoekje al gauw in Duitsland 100 euro kost alleen een dokters bezoek kost al 50 euro
Overigens wel jammer dat er niet zoveel gebruik van wordt gemaakt in nl van de soa test door de beren
Ik heb wel even gezocht p googel wat een soa test kost zie www.medischforum.nl/onderwerp/16969
De kosten van een soa test zijn 185 euro en je heb in nl een eigen risico van 350 dit jaar
De volgende keer als ik na de ggd ga neem ik ma een bosje bloemen mee :biggrin:
Badslippers
10 januari 2013, 12:44
[ . . . ] veel clubs doen maar wat of doen helemaal niks en steken hun hoofd in het zand en nemen geen enkele verantwoordelijkheid voor hun gasten door het opzetten van welk soa beleid dan ook, laat staan dat ze testen initieren of verplicht stellen.
Vaak geld denk ik: waarom extra kosten maken als je concurrent het ook niet doet, werkt vaak (sterk) tegen je in een markteconomie bij een ondoorzichtige markt. [ . . . ]
Zo bekijk ik het ook. Al met al heb ik een heel negatieve kijk op saunaclubs (laat ik het daar even bij houden) daar waar het gaat om beleid op alle vlakken. Saunaclubs zijn niet geïnteresseerd in hun personeel, hun dames, de werkomstandigheden, welzijn, klanten, omgeving. Ze zijn louter geïnteresseerd in winstmaximalisatie, al doen ze dat vaak op de meest knullige wijze zoals sluitingstijd om 07:00u 's morgens bijvoorbeeld, of de entreeprijs verhogen naar 60 euro. Voor de zekerheid zeg ik erbij, de goeden niet te na gesproken. Noem me een club die de dames structureel medisch laat checken, je e-mails beantwoordt, je kritiek serieus neemt en er na handelt, je niet voor liegt als je vraagt hoeveel vrouwen er zijn, prettige ruime kleedruimtes heeft die niet tochten, fatsoenlijke sanitaire voorzieningen, acceptabele faciliteiten waar dames kunnen overnachten zonder dat ze 's morgens vroeg uit bed getrommeld worden, zorgt voor wekelijkse sfeerverhogende activiteiten, de vrouwen daadwerkelijk als zelfstandig beschouwt, gedragsregels met bezoekers en dames afspreekt en er op toeziet dat deze nageleefd worden, niet werkt met dwang en macht waarbij de ene partij de macht heeft en de ander afhankelijk is. En zo kan ik nog wel een a4-tje doorgaan. Voor sociaal beleid, prettige werkomstandigheden en op een gezonde manier van investeren hoef je bij een saunaclub niet aan te komen. Dus zorg zelf dat je gezond bent en blijft. Laat je testen bij huisarts of GGD. Iedereen is hierin zelf verantwoordelijk zowel ijsberen als dames. Laat het niet afhangen van de club.
Er flitst trouwens nu iets door mijn hoofd. Bij de GGD kun je je laten testen. Stel ik kom met een poolse dame uit een saunaclub aanzetten bij een nederlandse GGD. Zouden ze die testen?
de duisburg spesjalist
10 januari 2013, 12:51
Zo bekijk ik het ook. Al met al heb ik een heel negatieve kijk op saunaclubs (laat ik het daar even bij houden) daar waar het gaat om beleid op alle vlakken. Saunaclubs zijn niet geïnteresseerd in hun personeel, hun dames, de werkomstandigheden, welzijn, klanten, omgeving. Ze zijn louter geïnteresseerd in winstmaximalisatie, al doen ze dat vaak op de meest knullige wijze zoals sluitingstijd om 07:00u 's morgens bijvoorbeeld, of de entreeprijs verhogen naar 60 euro. Voor de zekerheid zeg ik erbij, de goeden niet te na gesproken. Noem me een club die de dames structureel medisch laat checken, je e-mails beantwoordt, je kritiek serieus neemt en er na handelt, je niet voor liegt als je vraagt hoeveel vrouwen er zijn, prettige ruime kleedruimtes heeft die niet tochten, fatsoenlijke sanitaire voorzieningen, acceptabele faciliteiten waar dames kunnen overnachten zonder dat ze 's morgens vroeg uit bed getrommeld worden, zorgt voor wekelijkse sfeerverhogende activiteiten, de vrouwen daadwerkelijk als zelfstandig beschouwt, gedragsregels met bezoekers en dames afspreekt en er op toeziet dat deze nageleefd worden, niet werkt met dwang en macht waarbij de ene partij de macht heeft en de ander afhankelijk is. En zo kan ik nog wel een a4-tje doorgaan. Voor sociaal beleid, prettige werkomstandigheden en op een gezonde manier van investeren hoef je bij een saunaclub niet aan te komen. Dus zorg zelf dat je gezond bent en blijft. Laat je testen bij huisarts of GGD. Iedereen is hierin zelf verantwoordelijk zowel ijsberen als dames. Laat het niet afhangen van de club.
Er flitst trouwens nu iets door mijn hoofd. Bij de GGD kun je je laten testen. Stel ik kom met een poolse dame uit een saunaclub aanzetten bij een nederlandse GGD. Zouden ze die testen? alleen als ze werkzaam in nl is en hier mag werken dat denk ik
bosbeer
10 januari 2013, 12:53
Als we ervanuit gaan dat het " vaste " woonadres van de Poolse dame zich niet in Nederland bevindt, dan weet ik wel zeker van niet. Althans testen kan altijd natuurlijk, maar niet gratis en ik neem aan dat je daarop doelt anders zou ze ook naar de Duitse GGD kunnen gaan.
de duisburg spesjalist
10 januari 2013, 13:05
Als de dame in nl mag werken en ze werk bijvoorbeeld op de nieuwe markt in nijmegen kan ze zeker wel een soa test doen kosteloos
Badslippers
10 januari 2013, 13:09
Als we ervanuit gaan dat het " vaste " woonadres van de Poolse dame zich niet in Nederland bevindt, dan weet ik wel zeker van niet. Althans testen kan altijd natuurlijk, maar niet gratis en ik neem aan dat je daarop doelt anders zou ze ook naar de Duitse GGD kunnen gaan.
Nee, het gratis zijn is hier niet van belang. Ik zat erover te prakkezeren omdat de GGD anoniem is. Hoewel, dat is een rekbaar begrip want ik moest mijn gegevens doorgeven en die werden driftig in de computer vastgelegd. "Voor persoonlijk gebruik", zei de arts er nog bij. Ik heb toen niet nagevraagd of je ook volledig anoniem kon testen, dus zonder dat er ook maar iets werd vastgelegd (behalve je telefoonnummer dan om je de uitslag door te bellen!).
Gewoon hypothetisch. Dame werkt in "Golden Time", slaapt altijd in hotel. En GGD in Venlo bijvoorbeeld is dichterbij dus praktischer. We hebben immers geen grenzen in Europa. Dan zou je gewoon een beroep kunnen doen op een Nederlandse GGD lijkt me.
KevinK
10 januari 2013, 13:22
Volgens mij moet dat kunnen. Ik weet niet of ik ooit naar mijn adres gevraagd ben. Alleen is de ggd enkel nog gratis als je tot een risicogroep hoort. Daarom ben ik ook als bisexueel geregistreerd.
de duisburg spesjalist
10 januari 2013, 15:07
Volgens mij moet dat kunnen. Ik weet niet of ik ooit naar mijn adres gevraagd ben. Alleen is de ggd enkel nog gratis als je tot een risicogroep hoort. Daarom ben ik ook als bisexueel geregistreerd. wij hoerenlopers behoren ook tot de risico groep dus een ieder die een dvp regelmatig bezoek kan bij de ggd een soa test doen
bad pritt
10 januari 2013, 15:10
wij hoerenlopers behoren ook tot de risico groep dus een ieder die een dvp regelmatig bezoek kan bij de ggd een soa test doen
Dat klopt...bij mij was het criterium meer dan 4 verschillende kontakten per maand
de duisburg spesjalist
10 januari 2013, 15:24
iK heb gezegd dat ik 2 en half keer per week een dvp bezoek en toen was ik van harte welkom :freu:
ma ik geef toe ik heb gelogen tegen de ggd
skinny-lover
11 januari 2013, 20:19
jij kan geen spiegel beeld lezen he skinny loop is langs het kantoortje van 26 daar hang vaak genoeg een tekst dat de dokter kom . het is er niet verplicht inderdaad daar ben ik gisteren ook achter gekomen
Wie kan er niet lezen? :baeh: ...... Lees je nog even wat ik schreef dan? En wat je zelf schreef daarvoor en erna ? :hammer:
O ja, ik kan spiegelbeeld lezen, binneste buiten, Chinees, Arabisch ( Roemeens vermoedde je vast al ), maar wat er op een briefje in t kantoor staat boeit me weinig. "Der Artzt ist heute im Haus " ..... Mooi voor wie t in spiegelbeeld in de gaten gaat houden. O ja, die arts ken ik, of die ook echt een arts is?
In de regels komen de dames er die een pijnlijk kutje hebben, 'rode stipjes op de lipjes' van een schimmeltje, blaasjes van een Herpesje of een wat anders ruikende afscheiding ......
Sja, mijn doosje zou ook anders gaan ruiken als ik DVP was daar bij die liters glijmiddel die er doorheen gaan daar! Een PH-onbalans en een verstoorde 'vaginale flora en fauna' is dan zo een feit :heul: . Aangezien je die 'Conti' ook nooit helemaal over de hele klant heen kan trekken, is een Herpesje ook zo opgelopen en zo zijn er nog wel meer ongemakjes als je dit werk aan de lopende band doet. :teuflisch:
Het aantal dames dat in de genoemde huizen 17/19 en 26 een volledige check-up laat doen, inclusief alle mogelijke SOA-gerelateerde bloed-onderzoeken, is te tellen op een heel klein handje! :thefinger: ........ trouwens ........
Dat kan je trouwens nergens lezen op kantoor, ook niet in spiegelbeeld ( of in 'der Spiegel' ) of in het Turks!
skinny-lover
11 januari 2013, 20:24
Dat klopt...bij mij was het criterium meer dan 4 verschillende kontakten per maand
Wat zei jij? ........ "Hmzzzzzzzz..............." GGD-er"'wat bent u aan t doen meneer"?
Jij:"Ik ben even aan t tellen of ik er wel altijd 4 verschillende per dag heb, soms doe ik wel eens 2 x met t zelfde meisje, voor t slapen en erna ..."
GGD-er: "Per MAAND zei ik meneer!! :ranting2:
:baeh:
Nibor76
11 januari 2013, 20:47
GGD-er: "Per MAAND zei ik meneer!! :ranting2:
:baeh:
40/60 ik weet het niet, de afgelopen 6 maanden was bij mij een criterium.
Schrijf die doos 40 op jammer dit vond het wel stoer als ze 60 opschreef.
Maar zelfs de grootste veelneukers hier verbleekt nog bij het aantal partners van die meiden, doe maar een factor 10.
Kun je dan nagaan dan wordt een minimale risico op gon/syf/glam door pzc een groot risico mede door de wet van de grote getallen (http://nl.wikipedia.org/wiki/Wetten_van_de_grote_aantallen).
Ik ben dan wel voor een keurmerk zodat je je nog enigszins veilig voelt.
Beert
24 januari 2013, 14:26
Voorzover ik weet doet de GGD acites bij NL clubs, ze komen kosteloos de meisjes controleren, in NL zijn deze dingen toch wel een stuk beter geregeld dan bij de buren. Bij mij vroegen ze ook om mijn gegevens, omdat ze wilde meten in welke plaatsen in NL de meeste SOAs voorkomen :)
licky luke
27 augustus 2013, 12:45
GGD doet mensen uit risicogroepen GRATIS testen.
Dat zijn o.a. de DVP's maar ook hun bezoekers, WIJ DUS!
Gewoon aangeven dat je in een risicogroep zit en je kunt GRATIS bij de kortstbijzijnde GGD terecht (meestal sneller dan de huisarts, inieder geval anoniem).