Volledige versie bekijken : Soa-doe-het-zelftest zeer onbetrouwbaar
hp001
8 maart 2012, 18:33
http://www.ad.nl/ad/nl/4560/Gezond/article/detail/3222322/2012/03/08/Soa-doe-het-zelftest-zeer-onbetrouwbaar.dhtml
Badslippers
16 juli 2012, 19:32
Soa-doe-het-zelftest zeer onbetrouwbaar
http://www.ad.nl/ad/nl/4560/Gezond/article/detail/3222322/2012/03/08/Soa-doe-het-zelftest-zeer-onbetrouwbaar.dhtml
Daarom ga ik jaarlijks naar mijn huisarts. Zo ook 10 dagen geleden.
"Heeft u het afgelopen jaar wel eens onbeschermde risicovolle seks gehad?" Dat was de vraag die de plaatsvervangster van mijn huisarts aan mij stelde. Ze had er enigszins moeite mee zag ik aan haar hele houding. Hoewel vaker een test ondergaan is het elke keer weer een beetje genant. Vooral toen het vraaggesprek redelijk expliciet werd. Zo gemakkelijk als je op dit forum met vlees gooit en schunnige praatjes verkoopt zo ongemakkelijk is dat in de spreekkamer. "Was er sprake van onbeschermde anale penetratie?" "Uhhhh, ja, zelfs dat is een keer gebeurd", antwoordde ik naar eer en geweten. "Betrof het hier een prostituée". Ook die vraag kon ik niet ontkennend beantwoorden.
Mijn huisarts was op vakantie en de assistente had nog gevraagd of ik bezwaar tegen een vrouwelijke arts had. En daar sta je dan ietwat ongemakkelijk met de onderbroek op de enkels want een lichamelijke inspectie maakt deel uit van de controle. "U mag de onderbroek helemaal uit doen en dan kunt u op de onderzoekstafel gaan liggen. "Het ziet er goed uit" zegt mevrouw de dokter terwijl ze omhoog kijkt. Normaliter doet een vrouw hele andere dingen als ze me vanuit die positie aankijkt. "U mag zich weer aankleden en dan zal ik een verwijsbrief meegeven"
Goed, mijn leuter werd OK bevonden en ik kreeg een briefje mee om bloed en zeik te laten aftappen in het ziekenhuis. Nou was ik zo stom geweest om thuis flink te wateren zodat het op de w.c. van het ziekenhuis zo droog bleef als tijdens de drooglegging van de jaren 20. "Je kunt het beste de kraan laten lopen en met je jongeheer schudden" zo was het advies van de bloed annex urine-afnemende verpleger. Dus ik maar schudden met dat ding totdat de eikel er kotsmisselijk van werd en uiteindelijk wat gele zeik in het potje deponeerde.
Ook al is het eigenlijk te weinig maar elk jaar doe ik een SOA en HIV screening. Nou heb ik me afgelopen jaar best netjes gedragen (op een enkele uitzondering na) en ik had ook geen reden om te twijfelen aan een goede uitslag. En die goede uitslag, die altijd als "Negatief" wordt gekwalificeerd kon ik vandaag, op schrift, afhalen. Geen vrijbrief, maar wel een beetje zekerheid voor iemand die me dierbaar is !
gignnl
16 juli 2012, 20:50
Vind de vraag "met hoeveel partners heeft u het afgelopen half jaar sexueel contact gehad" altijd wat moeilijk te beantwoorden.
Rond het daarom maar af naar beneden op 50,waarop mijn huisarts altijd met zijn oren staat te flapperen.
Inmiddels is hij er wel aan gewend dat mijn sexuele leven wat "avontuurlijk" is,geinteresseerd blijft hij wel in de totstandkoming van dit aantal.
Nibor76
16 juli 2012, 21:25
Altijd leuk dat soort 'meetings'
Zo was ik afgelopen lente naar de GGD geweest voor het eerst voor een soa onderzoek :eek: daarvoor nooit nodig gehad :annieengel:
Afspraak gemaakt online en met de code naar de bali en wachten totdat mijn gefingeerde naam werd omgeroepen, anderen hadden hun eigen achternaam en als een voornaam wordt omgeroepen dan weten anderen al genoeg ;)
Ik zat al een tijdje alles gade te slaan vanuit de wachtkamer, kijken naar de medewerkers, kijken naar de klanten en toen ik alle medewerkers wel zo'n beetje zag wilde ik bijna mijn keuze maken en op d'r afstappen om zimmer te zeggen maar eigenlijk wilde ik niet dat zij mij zou helpen vanwege die gêne daar ze een partij lekker was.
Laat nou uitgerekend zij mijn naam omroepen in de wachtkamer.
Ergens als een kind zo blij dat ik met haar mee mocht privé op één kamer maar ergens toch weer niet.
De vraag was al gelijk waarom denk je een test nodig te hebben, tja ik bezoek wel eens wat vrijere feestjes met een ietswat vrije seksuele moraal.
Vervolgens wat uitgediept wat die feestjes zoal zijn, clubs, parenclubs e.d.
En hoeveel sekspartners ik de afgelopen 6 maanden gehad heb.
Tja tijdens een biertje met je matties onder elkaar kun je erover opscheppen en dan ga je nog op veilig zitten omdat niemand het geloofd maar nu moest ik wel eerlijk zijn, ik heb maar een getal onder de 100 genoemd.
De vragenlijst was lang over wat onveilig is en wat niet, wat seks is en wat niet, bleek dat pijpen ook seks was, beffen ook en dat dit allemaal onveilig gebeurd was, neuken niet al zit daar ook droogneuken bij wat dan weer zonder ging.
Tot zover heb ik nog geen prostituee bezocht maar daar kwam dan toch die vraag en wel uit de mond van zeker een saunaclubwaardige vrouw van tussen de 25 en 35 lang blond haar goed figuur 1m75 en een lief snoetje of ik wel eens heb betaald voor seks.
Ik zeg ja wel eens, vinkje.
In Duitse PT clubs betaal ik niet voor seks, ik betaal veel geld voor het eten en het drinken en mag seks hebben met de serveersters zo heb ik het maar ongeveer verdedigend verteld, bleek dat dit ook gewoon betaald seks was :redface:
Uit welke landen ze kwamen, Zo'n beetje heel Zuid-oost Europa, een paar Zuid Amerikaanse landen en iemand uit de Filipijnen.
Op een vraag kon ik volmondig en met beschaamde trots met Nee beantwoorden en dat was of ik het wel eens met een man gedaan had, ik voelde mijn kansen stijgen met haar.
Aan het eind van de vragenlijst kon ze mij mede delen dat ik een risicogroep was en dat de test gratis zou zijn en anoniem.
Zij hoefde niet in mijn broekje te kijken ergens jammer wat ze had er best naar mogen kijken, het hoefde niet want die wattenstaaf hoefde niet mijn pisbuis in, alleen maar een plasje plegen op het toilet.
Wat wel een domper was, was dat ze met een wattenstaafje een uitstrijkje maakte in mijn keel diep achterin. Ik kan zeggen respect voor de vrouwen die deepthroaten, ik kreeg kokneigingen.
Vervolgens na alle onderzoeken een code meegekregen en na een week kon ik bellen alles was positief wat wil zeggen dat ik niets had.
Eind goed al goed, einde van dit jaar nog maar eens een afspraak maken.