Volledige versie bekijken : Hottub rash ofwel bubbelbaduitslag
Alfijojo
23 januari 2012, 15:19
Gisteren werd ik wakker met overal jeukende rode vlekken/bultjes op rug/romp en onder oksels!
Helaas wist ik direct wat de bultjes waren z.g.n hottub-rash.
Vorig jaar kreeg ik hier voor eerst mee te maken en heb zelfs de huisarts geraadpleegd deze heeft na wat onderzoekjes de diagnose gesteld nadat ik zijn vraag”heeft u recentelijk in een bubbelbad of jacuzzi gezeten”met een bevestiging had beantwoord.
Ik had idd enkele dagen daarvoor een bezoek gebracht aan een saunaclub en heb deze ook direct in kennisgesteld van hetgeen ik opgelopen had. Men heeft hier direct maatregelen op getroffen en heb betreffende club nog veelvuldig bezocht en nooit meer klachten gehad.
Enkele maanden daarna kreeg ik zelfde klachten weer en wederom na bezoek saunaclub(m-exclusief) echter hebben deze wel een jacuzzi echter was deze niet in berdrijf en de aanblik vertelde boekdelen! Waarschijnlijk heeft ook met algehele hygiëne te maken want de douchegelegenheid was niet echt proper zoals men dat bij onze zuiderburen zegt.
En gisteren wederom klachten na bezoek suanclub afgelopen vrijdag! :frown:
Zijn er meer bezoekers van saunaclub’s met zelfde klachten?:gruebel:
Specifieke info:
http://dermatology.about.com/od/infectionbacteria/a/htfolliculitis.htm
http://www.spadepot.com/spacyclopedia/spa-sanitizing.htm
bergm550
23 januari 2012, 18:52
Zijn er meer bezoekers van saunaclub’s met zelfde klachten?:gruebel:
Nee, dit is nu precies de reden dat ik nooit in bubbelbaden ga in publieke gelegenheden vanwege de hygiene. Men pist in die bubbelbaden en sommige gasten gaan er ook in zonder eerst gedoucht te hebben.
Vervelend dat je uitslag hebt opgelopen, maar het beste advies is gewoon niet meer in bubbelbaden te gaan en clubs te mijden die niet hygienisch zijn.
MichelJ
23 januari 2012, 19:05
Men pist in die bubbelbaden en sommige gasten gaan er ook in zonder eerst gedoucht te hebben.
Daar krijg je weerstand van :biggrin:. Gelukkig zit er in de bubbelbaden bijna net zoveel chloor als water. Je moet er niet teveel bij nadenken. Als je de borsten van een DVP aflikt kunnen er ook nog goed restjes van je voorganger opzitten. Of wat dacht je van een deurklink? Hoeveel bacteriën en zooi daar op zit? Of een slang bij een tankstation? Nee gewoon niet nadenken en genieten ;)
Beterschap Saabie, gelukkig is het niks ernstigs.
Big30
23 januari 2012, 19:14
http://www.bild.de/reise/fluege/flugzeuge/viren-flugzeug-ansteckung-dreck-tvshow-22229842.bild.html
Wenn ein Flugzeug abhebt, fliegen auch immer zahlreiche Keime mit. Zu dieser ekligen Erkenntnis kamen Experten im US-Fernsehen – und geben Flugpassagieren Verhaltenstipps mit auf die Reise.
Im Frühstücksfernsehen des Fernsehsenders „CBS“ warnte Dr. Travis Stork (39), Notarzt und Moderator der US-Medizintalkshow „The Doctors“, vor Bakterien und Keimen auf Linienflügen.
Die meisten Keime finden sich demnach in ungewaschenen Decken und Kissen, auf den Klapptischen aus Plastik und auf verdreckten Fußböden. Auch die Duty-Free-Kataloge und Zeitschriften in der Tasche am Rücksitz des Vordermannes gingen durch zahlreiche, möglicherweise verkeimte Hände, warnen der TV-Mediziner.
Het zelfde kun je voor bijna elke openbare gelegenheid waarschijnlijk opmerken: hotel, restaurant, winkel etc. Ja dus ook FKK-Saunaclub, hoe goed men ook schoonmaakt nb. in Duitsland zijn bubbelbaden aan redelijke strenge controles onderworpen.
Je moet inderdaad ook wat weerstand opbouwen, dus met een vliegtuig een Saunaclub bezoeken en dan in een Etap hotel overnachten is de manier om weerstand op te bouwen :tongue:!
Badslippers
23 januari 2012, 20:14
Mensen verschillen nou eenmaal in aanleg. Dat zit allemaal in de genen. Hierdoor zal de een bevattelijker zijn voor een ranzig bubbelbad dan de ander. Feit is dat er heel wat van die vervuilde tobbes zijn. Net zoals er smerige wc's zijn en vettige deurklinken. En wat dacht je van die matrassen waar in het beste geval alleen een dun laken overheen gaat. Ik ben een fervent bubbelaar en heb nooit ergens last van. Kan ook gewoon overal op mijn blote voeten lopen zonder dat de volgende dag de zweren en korstmossen tevoorschijn komen. Behalve als het cloorgehalte net zo hoog is als de radioactiviteit in Fukushima, dan wil ik nog weleens knipperen met mijn ogen. Wil je alles uitsluiten en geen risico lopen, moet je dit soort toegevoegde amusementsvormen aan je voorbij laten gaan.
Picasso 1
23 januari 2012, 20:22
Kan ook gewoon overal op mijn blote voeten lopen zonder dat de volgende dag de zweren en korstmossen tevoorschijn komen.
Als je overal je tong in kan steken zonder problemen dan zal het met die blote voeten ook niet zo'n vaart lopen.
Alfijojo
24 januari 2012, 10:17
Helaas is deze man er dus blijkbaar echt vatbaar voor deze bacterie.:rolleyes:
Gelukkig kan het verder geen kwaad en gaat vanzelf weer over,
alhoewel ik vannacht slecht heb geslapen van de jeuk en pijnlijke bultjes.
In van favo-clubs nog geen last van gehad dus blijf daar op eigen risico gewoon lekker bubbelen want ik vind echte meerwaarde in een saunaclub als er een jazucci of zwembad aanwezig is.:gruebel:
Badslippers
24 januari 2012, 12:33
Folliculitis (oppervlakkig)
Een oppervlakkige folliculitis is een ontsteking die zich beperkt tot de hals van de haarfollikel. Folliculitis is herkenbaar aan een oppervlakkige pustel of puist en wordt meestal veroorzaakt door stafylokokken. Bij het ontstaan spelen mogelijk een beschadiging van de huid en het lokaal gebruik van corticosteroïden of contact met oliën een rol). Wervelbad-dermatitis (whirlpool-dermatitis, jacuzzi-dermatitis) is een oppervlakkige folliculitis in de badpak- of zwembroekregio die wordt veroorzaakt door besmetting met Pseudomonas aeruginosa tijdens (langdurig) verblijf in bacterieel vervuild water).
Bron: http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_richtlijnen/k_nhgstandaarden/NHGStandaard/M68_std.htm
Plaatjes: http://www.google.nl/search?hl=nl&rlz=1T4GGHP_nlNL452NL452&q=folliculitis&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&biw=1280&bih=570&wrapid=tlif132740846394310&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=VaUeT4jzLIy0-QaA07gi
egon, Dr. Rammler
24 januari 2012, 12:40
ich bin total immun gegen sowas weil:
ich geh nicht in so ein Bakterienzuchtbecken
Alfijojo
25 januari 2012, 10:29
Plaatjes: http://www.google.nl/search?hl=nl&rlz=1T4GGHP_nlNL452NL452&q=folliculitis&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&biw=1280&bih=570&wrapid=tlif132740846394310&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=VaUeT4jzLIy0-QaA07gi[/QUOTE]
Nou als die "plaatjes"zie ben er nog redelijk bespaard gebleven!:)
Alhouwel ik betwijfel of alle afb wel betrekking hebben op hetzelfde! Het is en blijft de openbare vergaarbak van google.:gruebel: