Volledige versie bekijken : DVP's verplichten om Duits te praten versus kwaliteit van de kamersessie
Boy69
7 november 2011, 08:13
Recent is een van de grotere saunaclubs (om de objectiviteit te bevorderen noem ik de naam van de betreffende club niet) weer bezig met een "actie" om de meiden te verplichten meer duits te spreken.
Meiden worden geweigerd, de wacht aangezegd, of zelfs verwijderd, puur omdat ze geen duits spreken.
De meeste meiden spreken over het algemeen wel goed engels, en kunnen zich dus uitstekend verstaanbaar maken ten opzichte van de gast
Wat de reden is om deze "actie" nu weer op te voeren is voor mij onduidelijk.
- willen ze de meiden onder druk zetten ?
- willen ze een stok achter de deur hebben om de meiden makkelijk te kunnen "verwijderen"
Er wordt door de club aangegeven naar de meiden toe dat er (weer) een lijst circuleert van meiden die op de nominatie staan om de club te moeten verlaten, puur omdat ze geen duits spreken.
Of er ook een lijst circuleert van meiden die een slechte/waardeloze service verlenen is niet aangegeven.
Hoe denken jullie over dit onderwerp ?
a) - verplicht Duits spreken voor een DVP is bullshit, het gaat om de service die de meid verleend
b) - verplicht duits spreken is terecht en kan door de club verplicht gesteld worden
c) - de DVP moet zich verstaanbaar kunnen maken, in welke taal is om het even
Mijn mening:
Een DVP moet worden beoordeeld om de door haar geleverde service, niet om haar talenkennis.
We gaan immers met de meiden naar de kamer om te NEUKEN, niet om te KLETSEN
Uiteraard moet een meid zich wel verstaandbaar kunnen maken, om ze afspraken te kunnen maken en zodoende misverstanden te voorkomen.
Het maakt mij echter niets uit in welke taal.
De betreffende club gebruikt dit argument in mijn ogen alleen om de meiden op een makkelijke manier te kunnen "vervangen".
Daarbij komt nog dat er met 2 maten wordt gemeten, zo is er momenteel een dame aanwezig in de betreffende club die geen duits spreekt, en zeer beperkt Engels. Dit wordt echter gedoogd, omdat "ze goed ligt" bij een van de "verantwoordelijken
noglangnietuitgewandeld
7 november 2011, 08:32
Ik zou vakje C aankruisen, maar het zou ook A kunnen zijn. Duits of Engels is me om het even. Gooi liever de meiden met slechte service eruit.
bad pritt
7 november 2011, 12:18
Mijn mening:
Een DVP moet worden beoordeeld om de door haar geleverde service, niet om haar talenkennis.
We gaan immers met de meiden naar de kamer om te NEUKEN, niet om te KLETSEN
Ik ga voor de sex wat meer is dan "neuken" maar ook om te kletsen en het kontakt eromheen.
Verder vind ik dat living room niet zo spastisch typisch feindfremdlich duits moet doen !
Als een vrouw engels of spaans spreekt is het ook goed, een vrouw die zich niet verstaanbaar kan maken in geen enkele courante taal dat begrijp ik wel dat dat niet goed is. Daar kun je als klub ook niet mee in gesprek komen.
Persoonlijk heb ik zeer goede sex gehad met vrouwen waarme ik geen woord kan wisselen, omdat de liefdestaal toch universeel is, weet je door praten een diepere klik te realiseren zal de beleving vaak wel weer dieper en beter zijn. Het erotiserende effekt van taal wordt onderschat.
Joke
7 november 2011, 12:32
Die dames werken in Duitsland, dus vind ik het niet meer dan logisch dat ze Duits kunnen spreken. Dat heeft niks met de sekskwaliteit van de dame te maken, zij zijn tenslotte ook het gezicht van de club. Bevalt de 'baas' dat niet, dan kan je opzouten. Lullig voor de vaste klanten, maar begrijpelijk van de clubeigenaar.
Dames die goed Duits kunnen spreken maar toch waardeloze seks geven lijken mij ook niet echt een goed plaatje voor zo'n club.
Als ik zo'n club zou runnen dan zou ik ook willen dat er goede kwaliteit zou geleverd worden en dat alle dames de taal van het land goed en verstaanbaar kunnen spreken. Dat zijn juist hele goede aspecten en dat houdt een club in leven! Met handen en voeten iemand wijsmaken dat je haar wilt likken ( of zo ) is niet echt handig :D, ze zou zomaar iets heel anders denken...
Picasso 1
7 november 2011, 12:47
Als dat het aantal spaans sprekende dames vermindert dan teken ik er voor :freu:
Picasso 1
7 november 2011, 12:52
Maar effe serieus, dames die de taal niet beheersen zijn afhankelijk van anderen die zaken voor hun gaan regelen. In dat opzicht is het goed dat geeist wordt dat ze de duitse taal beheersen.
Boy69
7 november 2011, 12:59
@Picasso
De discussie is niet op ze DE taal (Duits) machtig zijn, maar EEN taal (bijv Engels), waarmee ze zich verstaanbaar kunnen maken.
Dames die zich niet verstaandbaar kunnen maken, prijzen zichzelf sowieso uit de markt.
Admin
7 november 2011, 13:31
@Picasso
De discussie is niet op ze DE taal (Duits) machtig zijn, maar EEN taal (bijv Engels), waarmee ze zich verstaanbaar kunnen maken.
Ja, maar de opmerking van Picasso 1 snijdt wel veel hout.
Dames die zich niet verstaandbaar kunnen maken, prijzen zichzelf sowieso uit de markt.
Nee hoor. Ook daar is een grote markt voor. Beetje hulpeloos dat vinden enkele best lekker...:rolleyes:
@ Boy69
Het is toch echt aan een club zelf welk beleid ze voeren. En als er veel klanten klagen over het feit dat ze niet meer met de dames kunnen praten en daardoor misschien minder klanten komen. Tja.....
Boy69
7 november 2011, 13:56
@ Boy69
Het is toch echt aan een club zelf welk beleid ze voeren. En als er veel klanten klagen over het feit dat ze niet meer met de dames kunnen praten en daardoor misschien minder klanten komen. Tja.....
Helemaal mee eens !
Wat de mening van de club is, is duidelijk.
Maar wat is de mening van de forumleden ?
Red Devil
7 november 2011, 14:04
Ik vind het ook prettig wanneer de DVP's onderling de voertaal van de club spreken en dus niet hun moedertaal.
In Bernds (Schieferhof) is dit de regel, die streng wordt gehandhaafd.
Groeten,
:teuflisch:
Big30
7 november 2011, 15:02
Dat een dame minimaal in het Engels of Duits moet kunnen communiceren lijkt me evident. Enige vorm van communicatie moet mogelijk zijn en als een dame noch het Engels noch het Duits machtig is mag je je afvragen wat ze in Duitsland te zoeken heeft.
Een eis voor een Club in Duitsland dat ze een minimale vaardigheid heeft in het Duits vind ik wel te begrijpen en is voor de Dame ook beter.
Dat zou je dan wel moeten eisen op het moment dat ze de club voor het eerst wil binnen komen, als ze er eenmaal binnen is kun je niet verwachten dat ze binnen een paar weken goed Duits spreekt, dat duurt nu eenmaal wat langer zelfs al zet de dame zich nog zo goed in.
Je mag wel verwachten dat de dame als ze weinig Duits spreekt wat moeite zal doen zich de taal eigen te maken. Een mini-inburgerings cursus Duits zou geen slecht idee zijn, ik bedoel het niet als grap!
Voor veel Duitse gasten in een club is het een issue, zie je op verschillende fora ook terugkomen. Dan is het niet zo vreemd dat Clubs daar ook op inspelen.
Voor Nederlandse gasten zal dit minder spelen omdat ze vaak net als de dames het Engels beter machtig zijn dan het Duits. Al spreekt de beer ook nog zo goed Duits de communicatie met een dame die maar een paar maanden in D is, de taal best wil leren gaat dan toch in het Engels wat makkelijker (voor sommige beren bij Roemeense dames zal dan zelfs steenkolen Roemeens nog makkelijker gaan :biggrin:).
Je zou als Nederlandse Beer ook kunnen denken "What the Fuck!", als ze er maar lekker uitziet, goed op de kamer is zal het me een worst zijn of ze wel of niet Duits, spreekt. Das ook een mening maar niet de mijne.
Voor een dame die voor dit vak kiest en een aantal jaren in D verblijft is kennis van de Duitse taal relevant. In de club maar ook buiten de club. Voor veel beren zal dat niet van belang zijn, daar zal primair de looks en service een issue zijn.
masseurke
7 november 2011, 15:44
Louana PHG (die van Janssen ja) verstond geen bal, maar ze was beeldschoon en heb er een geweldig uurtje mee beleefd... Als ze zich maar verstaanbaar kan maken zou ik zeggen, ik had er toen geen enkel probleem mee en de meid heeft me tot in de hoogste regionen gebracht. (al vind ik een praatje nu en dan ook wel leuk :biggrin: )
Gegroet,
M
PS ze heeft jammer genoeg niet verstaan dat ze moest terug komen...
MichelJ
7 november 2011, 17:15
Engels is de wereldtaal. Ieder enigszins ontwikkeld land geeft nu Engelse taal als vak op school. Je kunt er over de hele wereld mee terecht, dat zou dan ook de basis moeten zijn voor DVP's. Uiteraard werken die DVP's in Duitsland en is het ook gewenst dat ze de Duitse taal leren (indien ze van plan zijn om 'langer' in Duitsland te verblijven), niet meer dan logisch. Echter, DVP's zijn doorgaans niet de hoogste opgeleide bevolkingsgroep, genoeg dames zullen problemen hebben om de taal te kunnen leren of mogelijk niet willen leren (zie bv. veel Turken en Marokkanen zie al heel lang in NL wonen en geen woord NL kunnen of willen spreken).
De meeste Roemeensen die ik ken (en we zijn het er toch overeens dat de meeste DVP's tegenwoordig uit Roemenië komen) spreken liever Engels dan Duits (schelden doen ze nog wel steeds in het Roemeens :biggrin:). Ook NL en BE ijsberen spreken in de clubs meer Engels dan Duits. Duitse ijsberen kunnen vaak ook wel Engels, maar prefereren (uiteraard) om Duits te praten.
Het is mij volkomen onduidelijk waarom een club zegt dat meiden Duits moeten spreken. We zitten niet op een school, maar in een internationale saunaclub, waar allerlei nationaliteiten en culturen samen zijn. En welke taal ligt dan voor de hand? Juist...de wereldtaal; Engels.
Misschien moet het management van de club in kwestie zélf eens een Engelse cursus van de LOI gaan volgen.
jacky pakutra
7 november 2011, 17:27
hoe slechter een dame engels en/of duits spreekt, des te korter en intenser de sessies vaak.
wat dat betreft ben ik vóór dames die uitsluitend roemeens spreken (spaans mag ook):smile2:
vrije jongen
7 november 2011, 17:37
Als ze het echt zo belangrijk vinden, moeten ze alleen Duitse, Oostenrijkse en Zwitserse dames toelaten. Dan eens zien hoe lang de club nog open blijft.
MichelJ
7 november 2011, 17:39
wat dat betreft ben ik vóór dames die uitsluitend roemeens spreken
Ik vind ook dat er uitsluitend Roemeense dames in clubs mogen werken :biggrin:
Nah...ok....1 Poolse dan....
dit omdat dat kans dat een dvp met deze kennis een procedure start en uiteindelijk bij het Hof van Justitie EG belandt kleiner is dan dat pasen en pinksteren op dezelfde dag vallen.
En voordat er een uitspraak gedaan is door het Hof is de desbetreffende dame al lang over de houdbaarheidsdatum.
jacky pakutra
7 november 2011, 17:46
haha ik had zelf geveegd, ik dacht straks komen er weer veel te lange posts van mij (net zoals in het gedwongen dames draadje)
maar je hebt gelijk...en ook omdat ik twijfelde of de verdragsvrijheden reeds geheel van toepassing zijn op roemenen en bulgaren.
Big30
7 november 2011, 17:48
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2998948/_Verplicht_Duits_leren_voor_agenten__.html?cid=rss
Britse agenten moeten een verplichte cursus Duits gaan volgen omdat de politiehonden steeds vaker uit Duitsland komen en niets begrijpen van de Engelstalige orders.
Die honden luisteren alleen naar termen als 'sitz' (zit) en 'platz' (af). " Als je in het Engels bevelen geeft aan de honden, kijken ze je aan alsof je gek bent", meldt een agent in The Telegraph.
MichelJ
7 november 2011, 17:54
Je loopt 4 jaar achter Big.
Alabama
7 november 2011, 18:30
Verplichten is onzin. Het gaat om de service. Een saunaclub is bedoeld om lekker te seksen, niet om allerlei pseudo-interessante gesprekken te voeren over de geschiedenis van Afgelegerijastan en dat soort dingen.
sofaking
7 november 2011, 18:43
Je loopt 4 jaar achter Big.
Het initiatief voor een officiële Europese taal (http://www.forces.org/humor/files/english.htm) is ook al wat belegen, maar zou een goede oplossing zijn voor dit prangend probleem.
timjava
7 november 2011, 18:45
Ik vind dat alle DVP's Nederlands moet praten. Duits krijg ik mijn strot niet uit en Engels hou ik niet van.
Don Rudo
7 november 2011, 19:03
Een regel om in het directe bijzijn van gasten niet anders dan Engels of Duits te spreken vind ik redelijk,
om reden van dat mensen zich niet op het gemak voelen als er in hun bijzijn een taal wordt gesproken die men niet verstaat.
Verplicht Duits vind ik niet nodig voor de dames die Engels praten.
Alabama
7 november 2011, 19:54
Een regel om in het directe bijzijn van gasten niet anders dan Engels of Duits te spreken vind ik redelijk,
om reden van dat mensen zich niet op het gemak voelen als er in hun bijzijn een taal wordt gesproken die men niet verstaat.
Verplicht Duits vind ik niet nodig voor de dames die Engels praten.
Dan leren die gasten maar Roemeens. De meerderheid in de club is Roemeens.
piranha
7 november 2011, 20:13
Laat Engels nu de internationale taal zijn, toch vind ik dat de kennis van Engels bij onze Duitse buren maar aan de magere kant ligt. Vanaf dat je wat dieper Duitsland in trekt naar de saunaclubs kom je met Engels (bv. bij de thekedames) geen meter vooruit. Ook het Engels bij de dvp's vind ik bedroevend laag, met de uitzondering van de Roemeense misschien, maar laat dat net nou mijn doelgroep niet zijn.
Dat de dames wat Duits en/of Engels moeten kunnen beheersen vind ik niet meer dan normaal, daarom niet perfect natuurlijk maar genoeg om een basis gesprek te kunnen voeren.
MichelJ
7 november 2011, 20:14
Dan leren die gasten maar Roemeens. De meerderheid in de club is Roemeens.
Sunt de acord cu tine :freu:
Big30
7 november 2011, 20:45
Laat Engels nu de internationale taal zijn, toch vind ik dat de kennis van Engels bij onze Duitse buren maar aan de magere kant ligt.
Dat is ook de reden dat veel Duitse gasten het liefst in hun eigen taal in een club worden toegesproken. Zie ook:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Knowledge_English_EU_map.png
http://nl.wikipedia.org/wiki/Talen_van_de_Europese_Unie
Of:
Bijna eenderde van de Duitsers voelt zich niet prettig bij het spreken van de Engelse taal. Dit is de conclusie van een onderzoek dat het onlinecarrièreportaal Monster.de onlangs heeft uitgevoerd. Minder dan een kwart is van mening dat zij deze taal goed beheersen; dat zijn vooral mensen die in het buitenland hebben gewoond en gewerkt.
Slechts de helft van de ondervraagden geeft aan dat hun kennis van het Engels voor hun werk weliswaar voldoende is, maar voor verbetering vatbaar. De bereidheid om in het Engels te communiceren, is daarom vaak niet aanwezig. Men wordt het liefst in de eigen taal aangesproken.
http://www.agentschapnl.nl/nieuws/duitsland-engelse-taal-nog-steeds-niet-populair
Bovenstaand argument geldt uiteraard alleen voor de Duitse gasten maar die vormen nu eenmaal wel het merendeel van de gasten ... .
Heb trouwens het idee dat in een club door de Nederlandse beren met niet Duitse dames het meest en vaak ook bij voorkeur in het Engels wordt gecommuniceerd. Met uitzondering van die dames die al lang in Duitsland wonen en al bijna vloeiend Duits praten.
In die zin zal het de meeste beren ook niet zo veel uitmaken of dames worden verplicht Duits te gaan leren (dat is wat anders dan te gaan verplichten dit met niet Duitse gasten te gaan spreken) alleen als een voorkeur dame dan een club zou moeten verlaten zal men dit minder leuk vinden. Dat zie ik eerlijk gezegd niet zo snel gebeuren mits een dame natuurlijk wel redelijk Engels spreekt.
ilovethaigirls
7 november 2011, 20:45
Heb optie 3 aangeduid. Als een dame zich verstaanbaar kan maken in Engels, Duits, Frans of Nederlands is het ok voor mij.
piranha
7 november 2011, 21:07
Bovenstaand argument geldt uiteraard alleen voor de Duitse gasten maar die vormen nu eenmaal wel het merendeel van de gasten ... .
En misschien lopen ze Europa wel voor een derde keer onder de voet en zullen wij ons Duits moeten opkrikken :eek:. Als ze hier dan ook maar een hoop saunaclubs neerpoten :biggrin:.
vrije jongen
7 november 2011, 21:20
En misschien lopen ze Europa wel voor een derde keer onder de voet en zullen wij ons Duits moeten opkrikken :eek:. Als ze hier dan ook maar een hoop saunaclubs neerpoten :biggrin:.
Met dit als voorbode en de kennelijke noodzaak voor Duits sprekende dames, vind ik dat de clubs gewoon zelf Duitse lessen moeten gaan aanbieden voor zowel dames als ijsberen (anders hou je dat verrekte Engels in de clubs). Dan na een tijdje ausbeimitnachseitvonzu-en, mogen we een (half) uurtje de speelplaats op met het Roemeense klasje:freu:.
Jünther
7 november 2011, 21:25
Taal is onderdeel van de service, en je verdiepen in het gastland en haar taal, is een vorm van respect tonen.
Ik durfde dan ook te stemmen op de keuze met de minst goede connotatie (zeer gekleurde enquete): verplichten.
Maar bottomline blijft weldegelijk een aangename, gemeend ontvankelijke uitstraling naar de klant. Ik zou zeggen: kies Engels of Duits als je spreektaal als DVP, (dus maak één van die 2 talen machtig).
BefBeer
8 november 2011, 11:33
Als ik in Dld ben spreek ik Duits, ook in een club.
Het is zellfs een beetje schakelen'' als ik engels moet spreken in Dld hoewel ik dat gewoon wel kan.
Laat de dames vooral of Duits of Engels leren, is gewoon voor hen zelf ook beter en hoeven ze niet alles via een 'vriendje' te verstaan.
Heb momenteel een 'innige' relatie met een Poolse die niets van Duits kent laat staan Engels.
Het is toch een hele fijne relatie op pure lichaamstaal......
BefBeer
Willi69
8 november 2011, 14:03
Als ze het echt zo belangrijk vinden, moeten ze alleen Duitse, Oostenrijkse en Zwitserse dames toelaten.
In Liechtenstein und Luxemburg wird auch Deutsch gesprochen. ;) Liechtenstein ist sogar das einzige Land, in dem Deutsch die alleinige Amtssprache ist. In Südtirol (Italien) ist Deutsch ebenfalls üblich.
Die meisten Deutschen, sofern sie etwas jünger sind als Dr. E :rolleyes:, können ganz gut in Englisch kommunizieren - für eine kurze Unterhaltung mit einer DVP sollte es immer ausreichen.
Ich persönlich finde es wichtig, dass man sich mit einem Mädel wenigstens etwas unterhalten kann - egal ob in Deutsch oder Englisch.
CLUBSPORT
8 november 2011, 15:39
Ik switch net zo makkelijk van engels naar duits en andersom , als de dame 1 van deze 2 talen goed beheerst vind ik het goed , al kan ik me wel voorstellen dat een basiskennis duits wel zo handig is voor de dame maar verplichten vind ik overdreven
Big30
8 november 2011, 15:44
In Liechtenstein und Luxemburg wird auch Deutsch gesprochen. ;) Liechtenstein ist sogar das einzige Land, in dem Deutsch die alleinige Amtssprache ist. In Südtirol (Italien) ist Deutsch ebenfalls üblich.
1956
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Knowledge_of_German_EU_map.svg
In Elzas Lotharingen kun je soms met Duits, zeker bij wat oudere inwoners ook terecht maar daar heeft de taal dacht ik geen officiële status. Hoewel Duits, tis meer een Duits dialect.
noglangnietuitgewandeld
8 november 2011, 16:26
Elzassers, dus ruwweg uit de omgeving Straatsburg / Colmar (Alsace) spreken soms verrassend goed Duits.
In Lotharingen (Lorraine), dus Metz en omstreken valt het best wel tegen en moet meestal de franse knop even omgezet worden.
Ik zie dat Zwitserland op het kaartje helemaal grijs gekleurd is, terwijl in het noorden gewoon Duits gesproken wordt.
Alhoewel, gewoon? Kan aan mij liggen, maar eerlijk gezegd vind ik dat Schwytzerdüütsch ronduit afschuwelijk.
Big30
8 november 2011, 16:38
Elzassers, dus ruwweg uit de omgeving Straatsburg / Colmar (Alsace) spreken soms verrassend goed Duits.
Alhoewel, gewoon? Kan aan mij liggen, maar eerlijk gezegd vind ik dat Schwytzerdüütsch ronduit afschuwelijk.
Klopt als een bus wat je zegt NLNU. Ten oosten van de Vogezen hebben de plaatsjes bijna allemaal Duitse namen en wordt redelijk Duits gesproken en ten Westen is het bijna allemaal Frans.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Elzassisch
Veel Duitsers vinden het Nederlands met de harde G bijna net zo erg als het Schwytzerdüütsch :tongue:. Bijna net zo onbegrijpelijk als het Zuid Limburgs of het Dialect in Luxemburg.
Als Dames al Duits willen leren dan maar Hoog Duits ;)!
Limburgs moet trouwens ook worden afgeschaft vind ik. Met uitzondering van het Kerkraads, Limburgs is toch in eerste instantie een spraakgebrek :biggrin:.
Bosco
8 november 2011, 17:20
Laten we dames de Haagse taal leren, want tenslotte is het de bakermat van alle talen.
http://youtu.be/CFoCkSWL-Y0
kinky Jan
8 november 2011, 18:42
Laat Engels nu de internationale taal zijn, toch vind ik dat de kennis van Engels bij onze Duitse buren maar aan de magere kant ligt. Vanaf dat je wat dieper Duitsland in trekt naar de saunaclubs kom je met Engels (bv. bij de thekedames) geen meter vooruit. Ook het Engels bij de dvp's vind ik bedroevend laag, met de uitzondering van de Roemeense misschien, maar laat dat net nou mijn doelgroep niet zijn.
Dat de dames wat Duits en/of Engels moeten kunnen beheersen vind ik niet meer dan normaal, daarom niet perfect natuurlijk maar genoeg om een basis gesprek te kunnen voeren.
Ik denk dat de meeste dames Spaans spreken dus als je graag met een dame wil praten aprender español
piranha
8 november 2011, 18:59
Ik denk dat de meeste dames Spaans spreken dus als je graag met een dame wil praten aprender español
??????? Next please.
Big30
8 november 2011, 19:07
Je bedoelt dat je veel Spaanse en Italiaanse dames tegen komt die zoals we allen weten dus gewoon Roemeens zijn en dat we dus maar het beste allen Spaans en Italiaans (= Roemeens) kunnen leren? Ja dan begrijp ik ut wel!
satanic surfer
9 november 2011, 09:59
Enige taalkennis(Dui/Eng/Fra) is toch niet verkeerd in een communicatieve omgeving alwaar het tussen 30à50 vrouwen al een hevige concurrentiestrijd is.Een dame die hoegenaamd géén moer Duits of Engels machtig is is ongeacht schoonheid en geleverde service toch niet bepaald het "perfecte" uithangbord voor een club.Overkomt mezelf af en toe dat er een beeldmooi meisje in een club zit,schuifel ik naar haar toe,blijkt ze onverstaanbaar te zijn of vice versa,dan zie ik toch af van een kamergang,enige communicatie is toch essentieel naar m'n aanvoelen voor een prima sessie...Duitskennis valt te prefereren boven Engels,al is voor mezelf een dame die Engels spreekt voldoende,clubeigenaars hebben waarschijnlijk andere criteria...Dus in volgorde van belangrijkheid:
1:enige notie van een taal:Engels bijvoorbeeld wat tegenwoordig toch zou moeten lukken voor de meeste dames...
2.service
3.looks
4.kennis vd Duitse taal
5.sympathie voor ongelikte watervogelaars
laplagne
19 november 2011, 08:49
Laplagne zal het kort houden aangezien menig voorganger mijn meningen al heeft verkondigd. Ik vind enige communicatie zowel vooraf als op de kamer altijd wel belangrijk. Zo kan je de voorkeuren met de dame altijd bespreken. Alleen met trio's wil ik mij er nog wel eens aan storen als de DVP's in elkaars moedertaal gaan praten. Dat geeft nooit zo'n prettig gevoel. Ik had in Golden Time in een redelijk ver verleden een trio met twee Russische dames waaronder Svetlana. De seks was geweldig, maar de andere dame sprak geen woord over de grens en dat gaf uiteindelijk toch een heel vervelend en ongezellig gevoel.
Alabama
19 november 2011, 09:04
Je bedoelt dat je veel Spaanse en Italiaanse dames tegen komt die zoals we allen weten dus gewoon Roemeens zijn en dat we dus maar het beste allen Spaans en Italiaans (= Roemeens) kunnen leren? Ja dan begrijp ik ut wel!
Ik geloof wel dat je meer aan Spaans hebt dan aan Engels in de clubs. :)
felrops
13 december 2011, 17:04
Belangrijkste is dat ik met de dame vlot kan communiceren: nederlands, engels, frans of duits ... het maakt mij niet uit. Als er maar communicatie mogelijk is. Een dame die geen woord over de grens spreekt (enkel Bulgaars of Roemeens - bij wijze van voorbeeld), is voor mij steeds een "no go". Een kamerbezoek is voor mij een totaalpakket - niet enkel het hopelijk betere pijp- en neukwerk, maar ook wat humor, een praatje... Zonder gemeenschappelijke taal wordt het dan erg moeilijk.
phoenix
13 december 2011, 17:22
ik vind dat ze gewoon nederlands moeten kunnen en verplicht op pijples, en pijpen ipv kwekken, gaat vd kamertijd af :thefinger: kunnen ze ook niet een cursusje swahili doen?